MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 177 (XXI) — Nr. 327 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Luⁿⁱ> ¹⁸ maⁱ ²⁰⁰⁹ SUMAR Nr. Pagina DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 386 din 19 martie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 80 alin. (1) lit. b) și c) din Legea nr. 85/2006 privind procedura i’nsolvenței.............................................. 2-3 Decizia nr. 440 din 31 martie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 8, art. 17, art. 19, art. 20 și art. 22 alin. (2) din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolvenței, precum și ale art. 252 alin. (1) și (2) din Legea nr. 31/1990 privind societățile comerciale................................................ 3-4 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 570. — Hotărâre privind aprobarea cheltuielilor ocazionate de organizarea participării Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale la eurofestivalul de la Brno, Republica Cehă, în perioada 31 mai — 2 iunie 2009 ....................................................... 5 574. — Hotărâre pentru completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.733/2006 privind declanșarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică „Varianta de ocolire Cluj Est”........................................ 6-14 Nr. Pagina ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR 6. — Ordin pentru punerea în aplicare a Normelor privind implementarea principiului egalității de tratament între femei și bărbați în ceea ce privește accesul la serviciile din domeniul asigurărilor și furnizarea de servicii în domeniul asigurărilor............................... 14-15 363. — Decizie privind retragerea autorizației pentru practicarea asigurării obligatorii de răspundere civilă pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule, acordată societății EUREKO ASIGURĂRI — S.A........... 15-16 364. — Decizie privind retragerea autorizației pentru practicarea asigurării obligatorii de răspundere civilă pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule, acordată societății CLAL România Asigurări Reasigurări ............................................. 16 2 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 327/18.V.2009 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 386 din 19 martie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 80 alin. (1) lit. b) și c) din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolvenței Acsinte Gaspar — președinte Aspazia Cojocaru —judecător Petre Lăzăroiu —judecător Ion Predescu —judecător Tudorel Toader —judecător Augustin Zegrean —judecător Simona Ricu — procuror Mihaela Senia Costinescu — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 80 alin. (1) lit. b) și c) din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolvenței, excepție ridicată de Bikbachi Safwan în Dosarul nr. 19.559/3/2007 al Tribunalului București — Secția a Vll-a comercială. La apelul nominal se prezintă avocatul autorului excepției, Mihaela Catea, lipsind celelalte părți, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Cauza fiind în stare de judecată, președintele acordă cuvântul avocatului autorului excepției, care susține admiterea criticii de neconstituționalitate, arătând că textele de lege criticate dau posibilitatea administratorului sau lichidatorului judiciar de a introduce acțiuni pentru anularea actelor juridice care consfințesc transferul dreptului de proprietate asupra unor bunuri către terțe persoane, instituind prezumția de fraudă a debitorului în defavoarea creditorilor. Judecata unor astfel de acțiuni se realizează într-o procedură specială, derogatorie de la dreptul comun, desfășurată cu celeritate, fără administrarea unui probatoriu judicios, hotărârea pronunțată fiind susceptibilă de a desființa în mod ilegal acte juridice încheiate cu bună-credință de către părțile implicate. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate ca neîntemeiată, invocând în acest sens jurisprudența Curții Constituționale. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, reține următoarele: Prin încheierea din 7 octombrie 2008, pronunțată în Dosarul nr. 19.559/3/2007, Tribunalul București — Secția a Vll-a comercială a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 80 alin. (1) lit. bj și c) din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolvenței, excepție ridicată de Bikbachi Safwan. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul susține că posibilitatea pentru administratorul judiciar sau, după caz, pentru lichidator de a introduce la judecătorul-sindic acțiuni pentru anularea actelor încheiate de debitor într-o perioadă de 3 ani aduce atingere dreptului de proprietate și creează instabilitate și incertitudine în circuitul civil, câtă vreme transferul de proprietate încheiat în condiții de absolută legalitate și bună- credință din partea terțului cumpărător este prezumat de plano a fi fraudulos. Pe de altă parte, dispozițiile criticate instituie prezumția de caracter ilicit aplicabilă manierei de dobândire a bunurilor, fiind restrâns exercițiul dreptului de proprietate și creându-se premisele abuzului de drept, manifestat sub forma introducerii discreționare a unor astfel de cereri în instanță. Tribunalul București — Secția a Vll-a comercială consideră că dispozițiile legale criticate constituie o aplicare, în cadrul procedurii falimentului, a prevederilor art. 975 din Codul civil privind acțiunea pauliană, prin care se stabilește dreptul creditorului de a ataca actele frauduloase încheiate de debitor în dauna lor. Dispozițiile legale criticate sancționează tocmai reapa-credință în exercitarea de către creditori a drepturilor lor. în conformitate cu dispozițiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și formula punctele de vedere cu privire la excepția de neconstituționalitate. Avocatul Poporului apreciază că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată, textele de lege criticate fiind în deplină concordanță cu dispozițiile constituționale referitoare la garantarea dreptului de proprietate. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la excepția de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, susținerile părții prezente, concluziile procurorului, dispozițiile legale criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie prevederile art. 80 alin. (1) lit. b) și c) din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolvenței, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 359 din 21 aprilie 2006, care au următorul conținut: „(1) Administratorul judiciar sau, după caz, lichidatorul poate introduce la judecătorul-sindic acțiuni pentru anularea constituirilor ori a transferurilor de drepturi patrimoniale către terți și pentru restituirea de către aceștia a bunurilor transmise și a valorii altor prestații executate, realizate de debitor prin următoarele acte: [... ] b) operațiuni comerciale în care prestația debitorului depășește vădit pe cea primită, efectuate în cei 3 ani anteriori deschiderii procedurii; c) acte încheiate în cei 3 ani anteriori deschiderii procedurii, cu intenția tuturor părților implicate în acestea de a sustrage bunuri de la urmărirea de către creditori sau de a le leza în orice alt fel drepturile;”. în opinia autorului excepției de neconstituționalitate, prevederile legale criticate contravin dispozițiilor constituționale cuprinse în art. 1 alin. (3) și (5), art. 16 alin. (1) și (2), art. 20, art. 21 alin. (1) și (2), art. 44 alin. (1) și (2) și art. 45, precum și prevederilor art’. 6 din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale, ale art. 7 din Declarația Universală a Drepturilor Omului și ale art. 20 din Carta drepturilor și libertăților fundamentale. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată că textele de lege criticate au mai făcut obiectul controlului de constituționalitate, prin mai multe decizii, Curtea stabilind netemeinicia criticilor. Astfel, prin Decizia nr. 748 din 26 octombrie 2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 990 din 12 decembrie 2006, și prin Decizia nr. 615 din 27 mai 2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 553 din 22 iulie 2008, Curtea Constituțională a MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 327/18.V.2009 3 reținut că textele de lege criticate reglementează o parte dintre atribuțiile administratorului judiciar, ale lichidatorului sau ale comitetului creditorilor, și anume cele referitoare la introducerea de acțiuni pentru anularea actelor frauduloase încheiate de debitor în dauna drepturilor creditorilor, precum și a unor transferuri cu caracter patrimonial, a unor operațiuni comerciale încheiate de debitor și a constituirii unor garanții acordate de acesta, susceptibile a prejudicia drepturile creditorilor. Cu privire la aceste reglementări, Curtea a statuat că dispozițiile legale criticate constituie o aplicare a prevederilor art. 975 din Codul civil privind acțiunea pauliană, prin care se stabilește dreptul creditorilor de a ataca actele frauduloase încheiate de debitori în dauna lor. întrucât nu au intervenit elemente noi, de natură a determina reconsiderarea jurisprudenței în materie a Curții Constituționale, argumentarea și soluția reținute în decizia de mai sus își mențin valabilitatea și în prezenta cauză. Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 80 alin. (1) lit. b) și c) din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolvenței, excepție ridicată de Bikbachi Safwan în Dosarul nr. 19.559/3/2007 al Tribunalului București — Secția a Vll-a comercială. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 19 martie 2009. PREȘEDINTE, ACSINTE GASPAR Magistrat-asistent, Mihaela Senia Costinescu CURTEA CONSTITUȚIONALĂ » DECIZIA Nr. 440 din 31 martie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 8, art. 17, art. 19, art. 20 și art. 22 alin. (2) din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolvenței, precum și ale art. 252 alin. (1) și (2) din Legea nr. 31/1990 privind societățile comerciale Ioan Vida Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Acsinte Gaspar Ion Predescu Petre Lăzăroiu Puskăs Valentin Zoltăn Tudorel Toader Augustin Zegrean Antonia Constantin Mihai Paul Cotta — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 8, art. 17, art. 19, art. 20 și art. 22 alin. (2) din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolvenței, precum și ale art. 252 alin. (1) și (2) din Legea nr. 31/1990 privind societățile comerciale, excepție ridicată de Ioana Petrache în Dosarul nr. 3/98/2003 al Tribunalului Ialomița — Judecător-sindic. La apelul nominal răspunde autorul excepției, lipsind celelalte părți, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Autorul excepției de neconstituționalitate solicită admiterea acesteia. Ministerul Public pune concluzii de respingere a excepției ca neîntemeiată, deoarece prevederile legale criticate nu încalcă dreptul de proprietate privată al acționarilor. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, reține următoarele: Prin încheierea din 10 octombrie 2008, pronunțată în Dosarul nr. 3/98/2003, Tribunalul Ialomița — Judecător-sindic a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 8, art. 17, art. 19, art. 20 și art. 22 alin. (2) din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolvenței, precum și ale art. 252 alin. (1) și (2) din Legea nr. 31/1990 privind societățile comerciale, excepție ridicată de Ioana Petrache în cauza ce are ca obiect judecarea procedurii de faliment a Societății Comerciale „Antonio Corn” — S.R.L. Slobozia. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul acesteia susține că dispozițiile art. 8, art. 17, art. 19, art. 20 și art. 22 alin. (2) din Legea nr. 85/2006 sunt neconstituționale în raport cu dispozițiile art. 1 alin. (3), art. 44 și art. 53 din Constituție. Se arată că, prin reglementările referitoare la numirea administratorului judiciar de către judecătorul-sindic, patrimoniul unei societăți comerciale este lăsat în gestiunea unei persoane care dă dovadă de pasivitate și toleranță oficială și care, în măsura în care are interese, poate subevalua bunurile patrimoniale. Totodată, este criticat art. 252 alin. (1) și (2) din Legea nr. 31/1990, prin raportare la aceleași texte constituționale, deoarece legiuitorul a dat posibilitatea administratorului judiciar de a-și îndeplini funcția după depunerea semnăturii la oficiul registrului comerțului. Tribunalul Ialomița — Judecător-sindic apreciază că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată. Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului’ și Avocatului 4 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 327/18.V.2009 Poporului, pentru a-și formula punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Avocatul Poporului apreciază că dispozițiile legale criticate sunt constituționale. Se arată că procedura colectivă pentru acoperirea pasivului debitorului aflat în insolvență instituie anumite limitări ale dreptului de proprietate, dar acestea sunt în concordanță cu art. 44 alin. (1) din Constituție. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, susținerile autorului excepției, concluziile procurorului, dispozițiile legale criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2,3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile art. 8, art. 17, art. 19, art. 20 și art. 22 alin. (2) din Legea nr. 85/2006, așa cum au fost modificate și completate prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 173/2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 792 din 26 noiembrie 2008, ce a preluat dispozițiile art. 252 alin. (1) și (2) din Legea nr. 31/1990 privind societățile comerciale, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.066 din 17 noiembrie 2004. Textele art. 8, art. 17, art. 19, art. 20 și art. 22 alin. (2) din Legea nr. 85/2006, considerate a fi neconstituționale, reglementează procedura soluționării recursului împotriva hotărârii pronunțate de judecătorul-sindic, atribuțiile comitetului creditorilor, desemnarea și atribuțiile administratorului judiciar, precum și procedura înlocuirii acestuia de către judecătorul- sindic. Dispozițiile art. 252 alin. (1) și (2) din Legea nr. 31/1990 prevăd reguli și formalități pentru lichidarea și repartizarea patrimoniului social. Se susține că au fost încălcate dispozițiile constituționale cuprinse în art. 1 alin. (3) privind statul român, art. 44 referitor la dreptul de proprietate privată și art. 53 privind restrângerea exercițiului unor drepturi sau al unor libertăți. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată următoarele: Dispozițiile de lege criticate din Legea nr. 85/2006 au mai constituit obiect al controlului de constituționalitate. Prin Decizia nr. 378 din 17 aprilie 2007, publicată in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 342 din 21 mai 2007, Decizia nr. 615 din 27 mai 2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 553 din 22 iulie 2008, și Decizia nr. 1.067 din 20 noiembrie 2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 842 din 8 decembrie 2007, Curtea a constatat că dispozițiile de lege criticate sunt constituționale și a respins, ca fiind neîntemeiate, excepțiile de neconstituționalitate. în cuprinsul Deciziei’ nr. 378/2007, Curtea a arătat că procedura insolvenței este o procedură specială, caracterizată de celeritate și care are drept scop protejarea patrimoniului debitorului și reîntregirea acestuia, în cazurile în care a fost diminuat prin acte juridice frauduloase, urmărind, în același timp, valorificarea cu eficiență sporită a activelor debitorului, în vederea satisfacerii într-o măsură cât mai mare a creanțelor creditorilor. Referindu-se la indisponibilizarea bunurilor și a acțiunilor debitorului, la ridicarea dreptului debitorului de ’a-și conduce activitatea și de a-și administra bunurile, precum și la vânzarea unor active ale debitorului fără acordul acestuia, Curtea a reținut că acestea, deși constituie limitări ale exercițiului dreptului de proprietate, a arătat că sunt în concordanța cu prevederile constituționale ale art. 44 alin. (1) teza a doua și cu dispozițiile art. 136' alin. (5). Astfel, restrângerea exercițiului dreptului debitorului în privința patrimoniului său este determinată de constatarea administrării nechibzuite a patrimoniului, a conducerii necorespunzătoare a afacerii sau chiar a unor acte frauduloase, care au dus la starea de insolvență. Scopul acestei restrângeri constă în prevenirea producerii unor noi pierderi prin conducerea și administrarea afacerii mai eficient de către administratori sau lichidatori calificați, care să asigure protejarea și reîntregirea activelor debitorului, în vederea îndestulării creanțelor creditorilor, ceea ce intră în sfera obligației statului de a asigura libertatea comerțului, protejarea concurenței loiale și crearea cadrului favorabil pentru valorificarea tuturor factorilor de producție. Deoarece nu au intervenit elemente noi, de natură să justifice reconsiderarea jurisprudenței în materie a Curții Constituționale, atât soluția, cât și considerentele cuprinse în deciziile amintite își păstrează valabilitatea și în cauza de față. în consecință, prevederile art. 8, art. 17, art. 19, art. 20 și art. 22 alin. (2)’ din Legea nr. 85/2006 nu încalcă dispozițiile art. 44 și 53 din Constituție. Dispozițiile art. 1 alin. (3) din Legea fundamentală invocate în susținerea excepției nu au incidență în cauză. în ceea ce privește modalitatea în care legiuitorul a reglementat art. 252 alin. (1) și (2) din Legea nr. 31/1990, care prevede că numai după îndeplinirea unor formalități lichidatorii vor depune semnătura lor în registrul comerțului și vor exercita această funcție, Curtea constată că aceasta este 6 problemă de opțiune, fără să contravină textelor constituționale invocate în susținerea excepției. Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A. d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 8, art. 17, art. 19, art. 20 și art. 22 alin. (2) din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolvenței, precum și ale art. 252 alin. (1) și (2) din Legea nr. 31/1990 privind societățile comerciale, excepție ridicată de Societatea Comercială „Antonio Corn” — S.R.L. Slobozia în Dosarul nr. 3/98/2003 al Tribunalului Ialomița — Judecător-sindic. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 31 martie 2009. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent, Mihai Paul Cotta MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 327/18.V.2009 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI 5 HOTĂRÂRE privind aprobarea cheltuielilor ocazionate de organizarea participării Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale la eurofestivalul de la Brno, Republica Cehă, în perioada 31 mai — 2 iunie 2009 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă participarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale cu un stand național la eurofestivalul care se va desfășura cu ocazia Consiliului informai al miniștrilor agriculturii și pescuitului, organizat de către Președinția Cehă a Uniunii Europene, în perioada 31 mai — 2 iunie 2009, la Brno, Republica Cehă. Art. 2. — Finanțarea cheltuielilor necesare pentru organizarea și desfășurarea evenimentului prevăzut la art. 1, în sumă totală de 145.130 lei, se suportă de către Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale din prevederile bugetare aprobate pe anul 2009, de la capitolul 83.01 „Agricultură, silvicultură, piscicultură și vânătoare”, titlul „Bunuri și servicii”, cu respectarea prevederilor legale, conform devizului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale, llie Sârbu Ministrul afacerilor externe, Cristian Diaconescu Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 13 mai 2009. Nr. 570^ ANEXĂ DEVIZ ESTIMATIV pentru aprobarea cheltuielilor ocazionate de organizarea participării Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale la eurofestivalul de la Brno, Republica Cehă, în perioada 31 mai — 2 iunie 2009 — lei — Cheltuieli pentru mobiliare, utilare, administrare, întreținere stand 6.900 Cheltuieli pentru transport produse agroalimentare și materiale 13.800 promoționale Cheltuieli pentru participarea producătorilor agricoli, a 85.330 ansamblului folcloric și a meșterilor populari Cheltuieli pentru elaborarea și tipărirea de pliante, broșuri, 20.700 prospecte și alte materiale promoționale Cheltuieli de protocol 9.200 Cheltuieli neprevăzute 9.200 TOTAL: 145.130 6 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 327/18.V.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTARARE pentru completarea Hotărârii Guvernului nr. 1.733/2006 privind declanșarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică „Varianta de ocolire Cluj Est” în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 4 alin. (4) din Legea nr. 198/2004 privind unele măsuri prealabile lucrărilor de construcție de drumuri de interes național, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. I.—Anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 1.733/2006 privind declanșarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică „Varianta de ocolire Cluj Est”, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.012 din 20 decembrie 2006, cu modificările și completările ulterioare, se completează cu pozițiile prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. II. — (1) Se aprobă suplimentarea sumei prevăzute ca justă despăgubire pentru imobilele ce constituie amplasamentul lucrării de utilitate „Varianta de ocolire Cluj Est”, cu suma globală estimată de 2.654 mii lei alocată prin județean și local, cu modificările și completările ulterioare, bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita prevederilor anuale aprobate prin Legea bugetului de stat pe anul 2009 nr. 18/2009, cu modificările și completările ulterioare, la capitolul 84.01 „Transporturi”, titlul „Alte transferuri”, poziția „Investiții ale agenților economici cu capital de stat”. (2) Suma prevăzută la alin. (1) este aferentă imobilelor cuprinse în anexă. Art. III. — Persoanele fizice/juridice prevăzute în anexa la prezenta hotărâre vor depune cererile pentru plata justei despăgubiri, în termen de 10 zile de la data aducerii la cunoștință publică, în condițiile legii. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul transporturilor și infrastructurii, Radu Mircea Berceanu Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 13 mai 2009. Nr. 574.’ ANEXĂ TABEL cu imobilele proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică „Varianta de ocolire Cluj Est” Suprafața terenului Nr. Unitate Nr. Suprafața Suprafața Suprafața Numele proprietarului conform crt. Județul administra tiv-teritorială cadastral rezultată rezultată din construcțiilor documentațiilor tehnico-cadastrale din acte măsurători --- mp --- --- mp --- --- mp --- 1 2 3 4 5 6 7 8 379 Cluj Apahida, 3176 2900 1610 0 ROTARU F. MARIA sat Dezmir 380 Cluj Apahida, 3180 34200 1742 0 MOLDOVAN AL. GEORGINA sat Dezmir NUTESCU BOGDAN NUTESCU VICTORIA MARIA Apahida, MOLNAR IOAN 381 Cluj sat Dezmir 3184 533 154 0 MOLNAR ROZALIA MOLNAR LEVENTE-ALPAR PRIPON DORIN-NICUSOR PRIPON TEODORA-ANCA Apahida, MOLNAR IOAN 382 Cluj sat Dezmir 3189 1266 97 0 MOLNAR ROZALIA MOLNAR LEVENTE-ALPAR MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 327/18.V.2009 7 1 2 3 4 5 6 7 8 383 Cluj Apahida, 3148 10700 184 0 TARNOVEAN LUCA sat Dezmir TARNOVEAN ALEXANDRU 384 Cluj Apahida, 3083 2900 121 0 GHEȚI ROMAN sat Dezmir 385 Cluj Apahida, 3086 2900 187 0 TODOR ALEXANDRU sat Dezmir 386 Cluj Apahida, 3124 3500 213 0 TODOR VIRGINIA sat Dezmir NAȘ ALEXANDRU Apahida, POP MARIA 387 Cluj sat Dezmir 3101 2900 198 0 RĂDEAN ECATERINA DAMIAN VALER NAȘ LUCA DAMIAN L. VALER 388 Cluj Apahida, 3136 2900 198 0 DAMIAN L. IOAN sat Dezmir GHEȚI VICTORIA POP VICTORIA 389 Cluj Apahida, 3145 2900 155 0 POP ROMANAȚIU sat Dezmir POP VASILE 390 Cluj Apahida, 3065 700 35 0 MOLDOVAN T VASILE sat Dezmir BACIU V. ALEXANDRU 391 Cluj Apahida, 3130 1500 75 0 BRAZDAU V. PETRU sat Dezmir DERZSI V. FLORICA BACIU V. IOAN 392 Cluj Apahida, 3042 52643 789 0 MISAROȘ I. MARIA sat Dezmir 393 Cluj Apahida, 3074 52300 1542 0 NAȘ P. NICOLAIE sat Dezmir muntEan ALEXANDRU 394 Cluj Apahida, 3110 1900 845 0 COMUNA APAHIDA sat Dezmir 395 Cluj Apahida, 3161 11200 438 0 BACIU VASILE sat Dezmir 396 Cluj Apahida, 3133 14100 1072 0 POP V. GHEORGHE sat Dezmir Apahida, CRIȘAN VALERIA 397 Cluj sat Dezmir 3090 24300 899 0 CRIȘAN VASILE CRIȘAN TODOR 398 Cluj Apahida, 3142 11600 1731 0 SOMEȘFĂLEAN A. VASILE sat Dezmir 399 Cluj Apahida, 3121 21700 595 0 DAMIAN ȘT. ROZALIA sat Dezmir 400 Cluj Apahida, 3107 14100 506 0 MOCANU MARIA sat Dezmir MOCAN LUCREȚIA 401 Cluj Apahida, 3062 44000 1076 0 DEMIAN A. PETRU sat Dezmir CEACOI VERGINIA MOLDOVAN ȘTEFAN 402 Cluj Apahida, 3151 23500 576 0 SAMOILĂ ANA sat Dezmir POP MARIA MOLDOVAN VIOREL MOLDOVAN PETRU 403 Cluj Apahida, 3080 15100 300 0 MAIER V. MARIA sat Dezmir 404 Cluj Apahida, 3164 30700 1346 0 SUCALĂ N. ROMĂNUȚ sat Dezmir 405 Cluj Apahida, 3127 32700 2853 0 MOLDOVAN ȘT. SABIN sat Dezmir 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 327/18.V.2009 1 2 3 4 5 6 7 8 406 Cluj Apahida, 3068 20000 775 0 MORAR VASILE sat Dezmir 407 Cluj Apahida, 3077 2600 558 0 CÎMPEAN RAREȘ-ARCADIE sat Dezmir Apahida, GABOR IOAN 408 Cluj sat Dezmir 3104 2543 447 0 NAICA ANA NAȘ ROZALIA 409 Cluj Apahida, 3054 2900 410 0 BACIU ALEXANDRU sat Dezmir SUCIU CORNEL-ADIN FILIP ROZALIA 410 Cluj Apahida, 3033 76651 361 0 OLTEAN LUCIA sat Dezmir OLTEAN OVIDIU-VASILE OLTEAN ȘTEFAN-GABRIEL Apahida, TODOR MARIA 411 Cluj sat Dezmir 3158 38800 352 0 DUCA VIORICA PUSTAN LEONTINA 412 Cluj Apahida, 3027 13900 290 0 PODAR I. VALER sat Dezmir 413 Cluj Apahida, 3021 19400 296 0 POP VIOLINA sat Dezmir Apahida, NAICA T. VIOLINA 414 Cluj sat Dezmir 3008 24400 277 0 POP T. VASILE POP T. AUGUSTIN PETEAN MARIA 415 Cluj Apahida, 3139 17300 341 0 DAMIAN VICTOR sat Dezmir LAPUȘAN ARISTINA pOp otilia DAMIAN N. VIRGINIA 416 Cluj Apahida, 3005 31100 304 0 MOCAN N. IOAN sat Dezmir MOCAN N. VASILE MOCAN N. PETRU 417 Cluj Apahida, 3071 32100 407 0 GHEȚI L. LUCREȚIA sat Dezmir DAMIAN ȘT. ROZALIA GHETI ȘT LUDOVICA Apahida, NAȘ VASILE 418 Cluj sat Dezmir 3030 29500 455 0 NAȘ VASILE brAd livia NAȘ ȘTEFAN nAȘ EMIL Apahida, MOLDOVAN AL. ALEXANDRU 419 Cluj sat Dezmir 3024 33800 507 0 MOLDOVAN AL. VASILE MOLDOVAN AL. MARIA Apahida, RUS ANA 420 Cluj sat Dezmir 2863 20400 519 0 DOMȘA ROZALIA naiCa MARIA 421 Cluj Apahida, 2782 38774 519 0 CHIRA VIRGINIA sat Dezmir 422 Cluj Apahida, 2817 37000 504 0 PINTILIE MARIA sat Dezmir LUPEA LIGIA-CAMELIA 423 Cluj Apahida, 2860 2900 456 COSTIȘOR ADRIAN-CRISTIAN sat Dezmir cOstișor mihaela POP LIVIA CRIȘAN RODICA Apahida, HĂSMĂȘAN VIRGINIA 424 Cluj sat Dezmir 2794 30300 431 0 MARINA V. ROZALIA CRIȘAN V. ALEXANDRU dUca ALEXANDRU BIJI VERGINA MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 327/18.V.2009 9 1 2 3 4 5 6 7 8 DUCA L. ROMULUS Apahida, MORAR L. ANA 425 Cluj sat Dezmir 2785 47700 711 0 POP L. VIOLINA OLTEAN L. LUCREȚIA DUCA L. ALEXANDRU 426 Cluj Apahida, 2797 7100 196 0 OLTEAN P. VALER sat Dezmir 427 Cluj Apahida, 2744 30800 220 0 TABĂRĂ A. ALEXANDRU sat Dezmir 428 Cluj Apahida, 3195 28000 44 0 TODOR IONEL-ȘTEFAN sat Dezmir PODAR TEREZIA 429 Cluj Apahida, 2800 38000 91 0 ANTONESCU VERGINA sat Dezmir PODAR V. VIRGINIA 430 Cluj Apahida, 2753 47400 268 0 CUBLEȘAN V.VASILE sat Dezmir MOROCOJ V. VICTORIA CUBLEȘAN V. AURELIA 431 Cluj Apahida, 2765 52500 330 0 TODOR I. NASTASIA sat Dezmir 432 Cluj Apahida, 2823 29300 354 0 NAȘ ST. VETURIA sat Dezmir 433 Cluj Apahida, 2762 38500 215 0 JUCAN V. MARIA sat Dezmir 434 Cluj Apahida, 2809 26600 395 0 GHEONEA LUCREȚIA sat Dezmir 435 Cluj Apahida, 2715 44000 414 0 POP I. ANA sat Dezmir NAȘ A. OTILIA LUCA A. MARIA Apahida, TODOR A. VALER 436 Cluj sat Dezmir 2838 26900 297 0 TODOR A. IOAN REVNIC A. ROZALIA TODOR A. ȘTEFAN TODOR A. ALEXANDRU MIRON S. VASILE Apahida, MIRON S. VALER 437 Cluj sat Dezmir 2813 39100 318 0 BUDIȘAN S. ANA CUBLEȘAN S. MARIA BRAD S. VICTORIA 438 Cluj Apahida, 2679 31300 641 0 PETEAN LUCIA sat Dezmir 439 Cluj Apahida, 2660 44000 370 0 DEMIAN A. PETRU sat Dezmir 440 Cluj Apahida, 2998 1100 152 0 COMUNA APAHIDA sat Dezmir PODAR V. VIRGINIA 441 Cluj Apahida, 3045 47400 591 0 CUBLEȘAN V.VASILE sat Dezmir MOROCOJ V. VICTORIA CUBLEȘAN V. AURELIA FELECAN VIORICA MOCAN ȘT. VASILE 442 Cluj Apahida, 2756 38200 687 0 MOCAN ȘT. VALER sat Dezmir MOCAN ȘT. ȘTEFAN MOCAN ȘT. ALEXANDRU andreiCa ȘT. VICTORIA 443 Cluj Apahida, 2769 52500 627 0 TODOR I. NASTASIA sat Dezmir 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 327/18.V.2009 1 2 3 4 5 6 7 8 JUCAN V. IOAN 444 Cluj Apahida, 2758 31500 201 0 JUCAN V. STEFAN sat Dezmir RUSU V. VALERIA SUCALĂ V. ROZALIA JUCAN V. IOAN 445 Cluj Apahida, 2834 31500 211 0 JUCAN V. ȘTEFAN sat Dezmir RUSU V. vAleria SUCALA V. ROZALIA 446 Cluj Apahida, 2296 20000 208 0 MORAR VASILE sat Dezmir 447 Cluj Apahida, 2276 12900 696 0 MOCAN ȘT. ȘTEFAN sat Dezmir 448 Cluj Apahida, 3113 5200 337 0 MOCANU MARIA sat Dezmir MOCAN LUCREȚIA 449 Cluj Apahida, 3001 22000 150 0 GHEȚI I. GRIgOr sat Dezmir NAGY TIBERIU DRAGOȘ Apahida, MAIER S. PETRU 450 Cluj sat Dezmir 2932 12900 389 0 VIȘAN S. AMALIA POP S. FLOAREA 451 Cluj Apahida, 2992 23200 1275 0 PODAR I. IOAN sat Dezmir 452 Cluj Apahida, 3167 2900 56 0 NAȘ VIRGINIA sat Dezmir POP V. VALERIU 453 Cluj Apahida, 3016 27500 1078 0 POP V. GHEORGHE sat Dezmir POP V. ROMAN LUCA V. ANA PINTILIE IOAN SÂNCRĂIAN AURELIA Apahida, PINTILIE ALEXANDRU 454 Cluj sat Dezmir 2982 17100 816 0 PINTILIE EMIL PINTILIE VASILE TÂRNĂVEAN ANA BIJI VERGINA 455 Cluj Apahida, 2995 27400 674 0 DEMIAN ALEXANDRU sat Dezmir NAICA NICOLAE 456 Cluj Apahida, 2985 15200 664 0 LĂPUȘAN TEOFIL sat Dezmir DAMlAN VIRGINIA 457 Cluj Apahida, 3036 17400 628 0 PINTILIE ȘT. ION sat Dezmir 458 Cluj Apahida, 3051 7100 550 0 PINTILIE STEFAN sat Dezmir DAMlAN MARIA Apahida, TODOR VASILE 459 Cluj sat Dezmir 2989 6800 781 0 TODOR MARIA LIVIA MĂRGINEAN ZOIA 460 Cluj Apahida, 2914 12900 11 0 CRIȘAN AUGUSTIN sat Dezmir Apahida, PĂRĂU AL. IOAN 461 Cluj sat Dezmir 2978 25800 318 0 OLARIU AL. VIORICA PETRE AL. MARIA 462 Cluj Apahida, 2941 4600 414 0 MĂRGINEAN MARIA sat Dezmir Apahida, CRIȘAN VALERIA 463 Cluj sat Dezmir 2873 24300 275 0 CRIȘAN V. VASILE CRIȘAN V. TODOR 464 Cluj Apahida, 2901 4300 73 0 CRĂCIUN EMILIA sat Dezmir 465 Cluj Apahida, 2938 19400 184 0 MĂRGINEAN FLORICA sat Dezmir ARDELEANU GHEORGHE MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 327/18.V.2009 11 1 2 3 4 5 6 7 8 466 Cluj Apahida, 2893 3600 245 0 DUȚU SUSANA sat Dezmir 467 Cluj Apahida, 2899 9300 198 0 REDEANU V. AUREL sat Dezmir RĂDEAN V. VASILE 468 Cluj Apahida, 3039 3020 48 0 COMUNA APAHIDA sat Dezmir 469 Cluj Apahida, 2971 4300 38 0 PINTILIE ALEXANDRU sat Dezmir 470 Cluj Apahida, 2964 10800 275 0 STAN MARIA sat Dezmir 471 Cluj Apahida, 2906 19900 490 0 GABOR LUCIA sat Dezmir MOLDOVAN LIVIA FILIP ROZALIA 472 Cluj Apahida, 2967 76651 7 0 OLTEAN LUCIA sat Dezmir OLTEAN OVIDIU-VASILE OLTEAN ȘTEFAN-GABRIEL 473 Cluj Apahida, 2896 10000 24 0 HARSA VICTORIA sat Dezmir DRĂGAN ANA-VIORICA SUCALĂ MARIA DAMIAN ROZALIA 474 Cluj Apahida, 2958 41200 38 0 DEMIAN VIOREL sat Dezmir DĂMIAN VASILE DEMIAN ȘTEFAN POP VICTORIA 475 Cluj Apahida, 2935 18100 30 0 MĂRGINEAN ROZALIA sat Dezmir 476 Cluj Apahida, 2917 21700 4 0 MOLDOVAN ALEXANDRU sat Dezmir MOLDOVAN VICTORIA 477 Cluj Apahida, 2449 2900 32 0 DAMIAN ROZALIA sat Dezmir SUCALĂ MARIA DAMIAN ROZALIA 478 Cluj Apahida, 2706 2900 50 0 DEMIAN VIOREL sat Dezmir DĂMIAN VASILE DEMIAN ȘTEFAN POP VICTORIA 479 Cluj Apahida, 2750 2900 80 0 COMUNA APAHIDA sat Dezmir 480 Cluj Apahida, 2446 1400 12 0 NAȘ ALEXANDRU sat Dezmir 481 Cluj Apahida, 2820 5000 74 0 COMUNA APAHIDA sat Dezmir 482 Cluj Apahida, 2779 2900 206 0 OLAR ȘT. LEONTINA sat Dezmir MIRON VALERIU BRADU ADRIAN BRADU DORIN 483 Cluj Apahida, 2719 2900 250 0 VALCUI VALERIA sat Dezmir BUDIȘAN MARIUS budișAn ana-liana miRon VASILE CUBLEȘAN MARIA NAICA STEFAN NAICA ALEXANDRU Apahida, NAICA IOAN 484 Cluj sat Dezmir 2654 5800 604 0 PASCU ANA NAICA VASILE NAICA NICOLAE STAN NICOLAE 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 327/18.V.2009 1 2 3 4 5 6 7 8 485 Cluj Apahida, 2806 5800 529 0 COMUNA APAHIDA sat Dezmir 486 Cluj Apahida, 2734 5800 95 0 MORAR MARIA sat Dezmir 487 Cluj Apahida, 2443 4300 45 0 TODOR NASTASIA sat Dezmir 488 Cluj Apahida, 2693 4300 93 0 TODOR NASTASIA sat Dezmir PETEAN VALER Apahida, PETEAN IOAN 489 Cluj sat Dezmir 2657 2900 103 0 BRUCHENTAL AURELIA PETEAN VASILE NAȘ VIRGIL 490 Cluj Apahida, 2666 2900 194 0 NAȘ LIVIU sat Dezmir Apahida, POP LIVIA 491 Cluj sat Dezmir 2722 2900 203 0 DAMIAN MARIA RUSU VIORICA-PAULINA 492 Cluj Apahida, 2651 1400 98 0 GABOR LUCIA sat Dezmir MOLDOVAN LIVIA Apahida, RUS ROZALIA 493 Cluj sat Dezmir 2440 2900 179 0 GABOR GHEORGHE GABOR VASILE Apahida, SUCALĂ ȘTEFAN 494 Cluj sat Dezmir 2703 4300 385 0 SUCALĂ IOAN SUCALA GLIGORAȘ STAN EUGENIA 495 Cluj Apahida, 2911 5800 716 0 POTORA NASTASIA sat Dezmir POP FLOARE ALBU ALEXANDRU Apahida, CUBLEȘAN EMIL 496 Cluj sat Dezmir 2696 2900 366 0 CUBLEȘAn VALER NAȘ VETURIA 497 Cluj Apahida, 2688 2900 143 0 DAMIAN PARASCHIVA sat Dezmir 498 Cluj Apahida, 2682 3500 283 0 PINTEA VASILE sat Dezmir PINTEA DOREL 499 Cluj Apahida, 2776 1400 127 0 NAȘ SIMION sat Dezmir NAȘ ALEXANDRU 500 Cluj Apahida, 2725 2900 207 0 MORAR VICTORIA sat Dezmir DEMIAN VICTOR 501 Cluj Apahida, 2437 2900 96 0 LAPUSAN ARISTINA sat Dezmir POP OTILIA PETEAN MARIA Apahida, BACIU LEONTINA 502 Cluj sat Dezmir 2737 2900 121 0 GUIA ANA GROZA AURELIA 503 Cluj Apahida, 2663 5800 162 0 BACIU VIORICA sat Dezmir DAMIAN MARIA COTROAZA V. MIRELA ANGELA Apahida, MOLDOVAN N. NASTASIA 504 Cluj sat Dezmir 2685 2900 104 0 MOCAN N. ANA JUCAN FILON HARSA VICTORIA 505 Cluj Apahida, 2712 2900 226 0 COMUNA APAHIDA sat Dezmir MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 327/18.V.2009 13 1 2 3 4 5 6 7 8 POP V. ROZALIA TODOR V. VALER 506 Cluj Apahida, 2700 2900 349 0 GEORGIU N. MARIA sat Dezmir DEMENY N. ANA BACIU NASTASIA CODOLEAN MARIA TARTA ANA 507 Cluj Apahida, 2731 11086 579 0 MIHES GHEORGHE sat Dezmir JUCAN MARIA DAMIAN LETITIA 508 Cluj Apahida, 2669 2900 431 0 MOLDOVAN SABIN sat Dezmir TUCUDEAN STEFAN 509 Cluj Apahida, 2242 2900 173 0 NAȘ VIRGINIA sat Dezmir 510 Cluj Apahida, 2773 2900 204 0 COMUNA APAHIDA sat Dezmir 511 Cluj Apahida, 2831 2900 61 0 COMUNA APAHIDA sat Dezmir 512 Cluj Apahida, 2239 65300 165 0 TODOR ALEXANDRU sat Dezmir 513 Cluj Apahida, 2259 10800 147 0 DUMITRACHE D. GHEORGHE sat Dezmir JELER IOAN 514 Cluj Apahida, 2803 2900 130 0 COMUNA APAHIDA sat Dezmir POP V. VALERIU 515 Cluj Apahida, 2343 27500 116 0 POP V. GHEORGHE sat Dezmir POP V. ROMAN LUCA V. ANA 516 Cluj Apahida, 2389 26800 1615 0 BUDIȘAN V. NASTASIA sat Dezmir 517 Cluj Apahida, 2269 2900 812 0 PINTEA V. DOREL sat Dezmir PINTEA V. VASILE 518 Cluj Apahida, 2314 6850 832 0 JELER IOAN sat Dezmir 519 Cluj Apahida, 2346 6850 1456 0 JELER IOAN sat Dezmir DAMIAN P. AUREL DAMIAN IOAN Apahida, 2384 SUCUTURDEAN ANA 520 Cluj sat Dezmir 2386 5800 472 0 MOLDOVAN V. MARIA CHIȘ OLIMPIA damiaN genoveva JELER IOAN 521 Cluj Apahida, 3153 10300 4143 0 JELER IOAN sat Dezmir 3155 Feleacu, VAJOS ILEANA 522 Cluj sat Gheorgheni 1050/2 25386 1221 0 SZABO ILEANA VAJAS IUDIT 523 Cluj Apahida, 1895 5800 5611 0 LUCA P. VIOREL sat Sânnicoara 524 Cluj Feleacu, 1450 990 12 0 NEMEȘ SEPTIMIU-MIHAI sat Vâlcele neMeș anamaria 14 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 327/18.V.2009 1 2 3 4 5 6 7 8 525 Cluj Feleacu, 1498 990 17 0 NEMEȘ SEPTIMIU-MIHAI sat Vâlcele NEMEȘ ANAMARIA 526 Cluj Feleacu, 1416 1100 28 0 NEMEȘ SEPTIMIU-MIHAI sat Vâlcele NEMEȘ ANAMARIA 527 Cluj Feleacu, 1495 1407 38 0 FAZAKAS MIHAI sat Vâlcele 528 Cluj Feleacu, 1493 2431 182 0 FAZAKAS MIHAI sat Vâlcele 529 Cluj Feleacu, 1406 41200 107 0 DOD VALER sat Vâlcele Total suprafață expropriată: 70.737 ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR ORDIN pentru punerea în aplicare a Normelor privind implementarea principiului egalității de tratament între femei și bărbați în ceea ce privește accesul la serviciile din domeniul asigurărilor și furnizarea de servicii în domeniul asigurărilor în temeiul prevederilor art. 4 alin. (27) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 7 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 61/2008 privind implementarea principiului egalității de tratament între femei și bărbați în ceea ce privește accesul la bunuri și servicii și furnizarea de bunuri și servicii, aprobată cu modificări prin Legea nr. 62/2009, potrivit Hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor din data de 11 mai 2009, prin care s-au adoptat Normele privind implementarea principiului egalității de tratament între femei și bărbați în ceea ce privește accesul la serviciile din domeniul asigurărilor și furnizarea de servicii în domeniul asigurărilor, președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor emite următorul ordin: Art. 1. — Se pun în aplicare Normele privind implementarea principiului egalității de tratament între femei și bărbați în ceea ce privește accesul la serviciile din domeniul asigurărilor și furnizarea de servicii în domeniul asigurărilor, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Direcțiile de specialitate din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor vor asigura ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 11 mai 2009. Nr. 6. ANEXĂ NORME privind implementarea principiului egalității de tratament între femei și bărbați în ceea ce privește accesul la serviciile din domeniul asigurărilor și furnizarea de servicii în domeniul asigurărilor Art. 1. — Prezentele norme reglementează măsurile privind implementarea principiului egalității de tratament între femei și bărbați în ceea ce privește accesul la serviciile din domeniul asigurărilor și furnizarea de servicii în domeniul asigurărilor. Art. 2. — Sub incidența prezentelor norme intră asigurătorii, persoane juridice române. Art. 3. — (1) în desfășurarea activității specifice, asigurătorii au obligația de a respecta principiul egalității de tratament între MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 327/18.V.2009 15 femei și bărbați, așa cum este definit în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 61/2008 privind implementarea principiului egalității de tratament între femei și bărbați în ceea ce privește accesul la bunuri și servicii și furnizarea de bunuri și servicii, aprobată cu modificări prin Legea nr. 62/2009. (2) Utilizarea factorului actuarial sex în calcularea primelor și/sau beneficiilor aferente contractelor de asigurare nu trebuie să determine diferențe în materie de prime și beneficii pentru persoana asigurată. (3) Sunt exceptate de la aplicarea prevederilor alin. (2) contractele de asigurare încheiate cu respectarea următoarelor condiții: a) elementul sex este un factor determinant în evaluarea riscului; b) metoda de calcul al primelor și/sau beneficiilor se bazează pe date actuariale și statistice relevante și realiste, prelucrate, publicate și actualizate regulat; c) datele menționate la lit. b) vor fi puse la dispoziția publicului, cu indicarea sursei; d) diferențele dintre prime și/sau beneficii trebuie să fie proporționale cu diferențele rezultate din datele statistice. (4) Asigurătorii au obligația de a verifica periodic relevanța datelor utilizate și de a le actualiza anual. Art. 4. — (1) Asigurătorii au obligația de a analiza existența, în cadrul contractelor pe care le încheie, a oricăror costuri legate de sarcină și maternitate, pentru persoanele asigurate, care determină diferențe în materie de prime și/sau beneficii pentru persoana asigurată, în vederea eliminării acestora până la data de 21 decembrie 2009. (2) Asigurătorii au obligația ca după data de 21 decembrie 2009 să nu mai încheie astfel de contracte de asigurare. Art. 5. — (1) Asigurătorii au obligația să elaboreze și să aplice proceduri și/sau norme interne privind colectarea, prelucrarea, publicarea și actualizarea datelor statistice și actuariale, folosite pentru produsele de asigurare care utilizează elementul sex, ca factor în calcularea primelor și/sau beneficiilor aferente acestora. (2) Asigurătorii sunt pe deplin responsabili pentru furnizarea de contracte de asigurare, care utilizează prime și/sau beneficii diferențiate în funcție de elementul sex. Art. 6. —Asigurătorii au obligația de a menționa în contractul de asigurare categoria de date statistice și actuariale utilizate la calcularea primelor și/sau beneficiilor și modul în care sunt accesibile terților. Art. 7. — (1) Anual, la data depunerii situațiilor financiare auditate, asigurătorii trebuie să comunice Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor situația contractelor și datele statistice relevante. Pentru anul 2008 data de comunicare este 21 mai 2009. (2) în cazul în care, asigurătorii nu utilizează datele statistice furnizate de instituțiile naționale, aceștia au obligația să prezinte și sursa datelor, metodele și ipotezele utilizate în prelucrarea acestora. Art. 8. — încălcarea prevederilor prezentelor norme constituie contravenție și se sancționează în conformitate cu prevederile art. 39 din Legea nr. 32/2000 privind societățile de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare. Art. 9. — Prezentele norme se completează de drept cu celelalte prevederi ale legislației privind implementarea principiului egalității de tratament între femei și bărbați în ceea ce privește accesul la serviciile din domeniul asigurărilor și furnizarea de servicii în domeniul asigurărilor. COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR DECIZIE privind retragerea autorizației pentru practicarea asigurării obligatorii de răspundere civilă pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule, acordată societății EUREKO ASIGURĂRI — S.A. Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, cu sediul în municipiul București, str. Amiral C-tin. Bălescu nr. 18, sectorul 1, cod de înregistrare fiscală 14045240/01.07.2001, reprezentată legal prin președinte, în temeiul art. 4 alin. (19) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, în baza Hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor din data de 5 mai 2009, prin care s-a aprobat cererea de retragere a Autorizației nr. 3.606 din 20 decembrie 2004 a societății EUREKO ASIGURĂRI — S.A. pentru practicarea asigurării obligatorii de răspundere civilă pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule, în temeiul dispozițiilor Legii nr. 136/1995 privind asigurările și reasigurările în România, cu modificările și completările ulterioare, și ale prevederilor art. 5 din Normele privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 20/2008, în conformitate cu dispozițiile art. 14 lit. b) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, decide: Art. 1. — Se retrage Autorizația nr. 3.606 din 20 decembrie 2004 pentru practicarea asigurării obligatorii de răspundere civilă pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule, acordată societății EUREKO ASIGURĂRI — S.A., cu sediul în București, șos. Cotroceni nr. 20, sectorul 6, CUI: 6160809, reprezentată legal de domnul Frans Jan van der Ent — director general, de la data primirii prezentei decizii. Art. 2. — Societatea EUREKO ASIGURĂRI — S.A. își va îndeplini obligațiile față de persoanele asigurate sau păgubite, asumate înainte de publicarea prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I, prin contractele RCAÎncheiate, în conformitate cu prevederile legale, precum și pe cele rezultate din executarea contractelor de intermediere încheiate cu orice persoane fizice ori juridice. Art. 3. — în termen de 3 zile de la data comunicării prezentei decizii, societatea EUREKO ASIGURĂRI — S.A. are obligația notificării tuturor intermediarilor în asigurări cu care colaborează cu privire la retragerea autorizației de practicare a asigurării obligatorii RCA, precum și la faptul că aceștia nu mai pot subscrie polițe RCA noi în numele și pe seama societății EUREKO ASIGURĂRI — S.A. și nu mai pot încasa primele de asigurare aferente acestora. Intermediarii în asigurări pot încasa prime de asigurare aferente polițelor RCA încheiate anterior publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I. 16 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 327/18.V.2009 Art. 4. — Nerespectarea și/sau neîndeplinirea în mod corespunzător a dispozițiilor prezentei decizii atrag răspunderea civilă, penală sau contravențională a persoanelor vinovate pentru prejudiciile cauzate intereselor legitime și drepturilor asiguraților și ale oricăror persoane prejudiciate, potrivit legii. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 11 mai 2009. Nr. 363.’ COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR DECIZIE privind retragerea autorizației pentru practicarea asigurării obligatorii de răspundere civilă pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule, acordată societății CLAL România Asigurări Reasigurări Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, cu sediul în municipiul București, str. Amiral C-tin. Bălescu nr. 18, sectorul 1, cod de înregistrare fiscală 14045240/01.07.2001, reprezentată legal prin președinte, în temeiul art. 4 alin. (19) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, în baza Hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor din data de 5 mai 2009, prin care s-a aprobat cererea de retragere a Autorizației nr. 3.977 din 23 martie 2007 a societății CLAL România Asigurări Reasigurări pentru practicarea asigurării obligatorii de răspundere civilă pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule, în temeiul dispozițiilor Legii nr. 136/1995 privind asigurările și reasigurările în România, cu modificările și completările ulterioare, și ale prevederilor art. 5 din Normele privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 20/2008, în conformitate cu dispozițiile art. 14 lit. b) din Legea nr. Art. 1. — Se retrage Autorizația nr. 3.977 din 23 martie 2007 pentru practicarea asigurării obligatorii de răspundere civilă pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule, acordată societății CLAL ROMÂNIAASIGURĂRI REASIGURĂRI — S.A., cu sediul în municipiul București, bd. Dimitrie Cantemir nr. 1, bl. B2, Citraco Center, tronson 3, et. 7, camera 10, sectorul 4, reprezentată legal de domnul Valentin Țucă — director general, de la data primirii prezentei decizii. Art. 2. — Societatea CLAL România Asigurări Reasigurări — S.A. își va îndeplini obligațiile față de persoanele asigurate sau păgubite, asumate înainte de publicarea prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I, prin contractele RCA încheiate, în conformitate cu prevederile legale, precum și pe cele rezultate din executarea contractelor de intermediere încheiate cu orice persoane fizice ori juridice. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, decide: Art. 3. — în termen de 3 zile de la data comunicării prezentei decizii, societatea CLAL România Asigurări Reasigurări — S.A. are obligația notificării tuturor intermediarilor în asigurări cu care colaborează cu privire la retragerea autorizației de practicare a asigurării obligatorii RCA, precum și la faptul că aceștia nu mai pot subscrie polițe RCA noi în numele și pe seama societății CLAL România Asigurări Reasigurări — S.A. și nu mai pot încasa primele de asigurare aferente acestora. Intermediarii în asigurări pot încasa prime de asigurare aferente polițelor RCA încheiate anterior publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I. Art. 4. — Nerespectarea și/sau neîndeplinirea în mod corespunzător a dispozițiilor prezentei decizii atrag răspunderea civilă, penală sau contravențională a persoanelor vinovate pentru prejudiciile cauzate intereselor legitime și drepturilor asiguraților și ale oricăror persoane prejudiciate, potrivit legii. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 11 mai 2009. Nr. 364. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB00820067H100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 430495 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 327/18.V.2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495