MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 177 (XXI) — Nr. 323 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Joⁱ’ ¹⁴ maⁱ ²⁰⁰⁹ SUMAR Nr. Pagina LEGI Șl DECRETE 157. — Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 39/2007 privind interoperabilitatea sistemelor electronice de tarifare pentru utilizarea infrastructurii rutiere ....................................................... 2-3 775. — Decret privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 39/2007 privind interoperabilitatea sistemelor electronice de tarifare pentru utilizarea infrastructurii rutiere ............................... 3 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 411 din 26 martie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 62 alin. (3) din Legea nr.’ 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative..... 4-5 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 565. — Hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2009 al Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, regie autonomă aflată sub autoritatea Camerei Deputaților ................................... 5-9 566. — Hotărâre privind transmiterea unor imobile din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Apărării Naționale în domeniul public al municipiului Cluj-Napoca și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Cluj-Napoca, județul Cluj ..................................................9-10 567. — Hotărâre privind transmiterea unei părți dintr-un imobil din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Apărării Naționale în domeniul public al județului Cluj și în administrarea Consiliului Județean Cluj...........’............... 10-11 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 597. — Ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2009 al Școlii Superioare de Aviație Civilă . 11-15 ACTE ALE BĂNCII NAȚIONALE A ROMÂNIEI 15. — Circulară privind rata dobânzii penalizatoare pentru deficitele de rezerve minime obligatorii în monedă națională.................................................... 15 16. — Circulară privind ratele dobânzilor plătite la rezervele minime obligatorii începând cu perioada de aplicare 24 aprilie—23 mai 2009........................ 16 2 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 323/14.V.2009 LEGI SI DECRETE 7 PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGE pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 39/2007 privind interoperabilitatea sistemelor electronice de tarifare pentru utilizarea infrastructurii rutiere Parlamentul României adoptă prezenta lege. Art. I. — Se aprobă Ordonanța Guvernului nr. 39 din 22 august 2007 privind interoperabilitatea sistemelor electronice de tarifare pentru utilizarea infrastructurii rutiere, adoptată în temeiul art. 1 pct. II.4 din Legea nr. 266/2007 privind abilitatea Guvernului de a emite ordonanțe, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 589 din 27 august 2007, cu următoarele modificări și completări: 1. La articolul 1, alineatul (2) și litera b) a alineatului (3) se modifică și vor avea următorul cuprins: „(2) Prezenta ordonanță se aplică sistemelor electronice de tarifare, care privesc doar colectarea tuturor tipurilor de tarife pentru utilizarea infrastructurii pe întreaga rețea de drumuri publice, inclusiv cele urbane, precum și sistemelor electronice implementate pentru tarifarea utilizării unor secțiuni de infrastructură, respectiv tunelurile, podurile, infrastructurile de acces la feribot și trecătorile de munte. b) sistemelor electronice de tarifare pentru utilizarea infrastructurii rutiere care nu necesită instalarea unor echipamente la bordul vehiculelor;”. 2. Articolul 2 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 2. — în sensul prezentei ordonanțe, termenii și expresiile de mai jos au următoarele semnificații: a) sistem electronic de tarifare pentru utilizarea infrastructurii rutiere, denumit în continuare sistem electronic de tarifare — sistem de colectare a sumelor aferente tarifelor pentru utilizarea infrastructurii rutiere, care presupune instalarea la bordul vehiculelor a unor echipamente de bord ce permit identificarea automată a vehiculelor și determinarea modului în care acestea utilizează infrastructura rutieră, pentru a se asigura o tarifare corectă, în condiții de siguranță rutieră și de fluență a traficului; b) operator al sistemului electronic de tarifare — operator economic persoană juridică, cu scop patrimonial, sau orice organism de autoritate care are personalitate juridică ori care depinde de o autoritate ce are această personalitate, care este autorizată să opereze sisteme electronice de tarifare; c) utilizator — persoana fizică sau juridică care utilizează infrastructura rutieră pentru a cărei utilizare s-a stabilit un tarif; d) echipament de bord — dispozitiv electronic care se instalează la bordul unui vehicul și care permite identificarea automată a acestuia și determinarea modului în care vehiculul utilizează infrastructura rutieră; e) serviciu electronic de tarifare pentru utilizarea infrastructurii rutiere, denumit în continuare serviciu electronic de tarifare — serviciu pus la dispoziția utilizatorilor de către operatorii sistemelor electronice de tarifare.” 3. La articolul 3, alineatele (1)—(3) se modifică și vor avea următorul cuprins: „Art. 3. — (1) Toate sistemele electronice de tarifare ce vor fi date în exploatare după data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe vor utiliza, în scopul efectuării tranzacțiilor electronice de colectare a tarifelor, una sau mai multe dintre următoarele tehnologii: a) tehnologie de localizare prin satelit; b) tehnologie de comunicații mobile în conformitate cu standardul GSM — GPRS (standard de referință GSM TS 03.06/23.060); c) tehnologie cu microunde cu frecvența de 5,8 GHz. (2 ) Operatorii sistemelor electronice de tarifare sunt obligați să pună la dispoziția utilizatorilor echipamente de bord care să fie adecvate utilizării pe toate tipurile de vehicule și cu toate sistemele electronice de tarifare care utilizează tehnologiile prevăzute la alin. (1), conform calendarului prevăzut la art. 4 alin. (4). Aceste echipamente de bord trebuie să asigure cantitativ cererea utilizatorilor interesați. (3 ) Suplimentar față de tehnologiile prevăzute la alin. (1), echipamentele de bord pot fi adaptate și la alte tehnologii, cu condiția ca aceasta să nu creeze dificultăți utilizatorilor sau să nu creeze discriminări între aceștia. Echipamentele de bord pot fi conectate și la tahograful digital al vehiculului.” 4. Articolul 4 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 4. — (1) Serviciul european de tarifare electronică este un serviciu complementar serviciului electronic național de tarifare. (2) Serviciul european de tarifare electronică este definit de Comisia Europeană conform prevederilor art. 4 alin. (4) al Directivei 2004/52/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 29 aprilie 2004 privind interoperabilitatea sistemelor de taxare rutieră electronică în cadrul Comunității (Directiva 2004/52/CE) și acoperă întreaga rețea rutieră comunitară pentru care tarifele pentru utilizarea infrastructurii rutiere sunt încasate electronic. (3) Serviciul european de tarifare electronică este definit de un ansamblu de reguli contractuale, care permite tuturor operatorilor să furnizeze serviciul în cauză, de un ansamblu de standarde și cerințe tehnice și de un contract de abonament unic între utilizator și operatorul care oferă serviciul. Acest contract asigură accesul la serviciu pe întreaga rețea și abonamentul se poate face la un operator de pe oricare secțiune a rețelei. (4) în cazul în care administratorii infrastructurii rutiere implementează sisteme electronice de tarifare pe teritoriului României, aceștia trebuie să se asigure că operatorii furnizează Serviciul european de tarifare electronică utilizatorilor lor în conformitate cu următorul calendar: a) pentru toate vehiculele de peste 3,5 tone și pentru toate vehiculele cu o capacitate mai mare de 9 locuri, inclusiv cel al conducătorului auto, în termen de cel mult 3 ani de la adoptarea de către Comisia Europeană a deciziilor privind definirea Serviciului european de tarifare electronică menționate la art. 4 alin. (4) al Directivei 2004/52/CE; b) pentru toate celelalte tipuri de vehicule, în termen de cel mult 5 ani de la adoptarea de către Comisia Europeană a deciziilor privind definirea Serviciului european de tarifare electronică prevăzute la art. 4 alin. (4) al Directivei 2004/52/CE.” MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 323/14.V.2009 3 5. Articolul 5 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 5. — Deciziile adoptate de administratorii infrastructurii rutiere în ceea ce privește introducerea unor tarife de utilizare a infrastructurii pentru anumite tipuri de vehicule, nivelul acestor tarife și scopul lor sunt independente de Serviciul european de tarifare electronică. Serviciul european de tarifare electronică privind doar metoda de încasare a tarifelor pentru utilizarea infrastructurii rutiere permite încheierea de contracte indiferent de locul de înmatriculare a vehiculului, de naționalitatea părților contractante sau de zona ori punctul din rețeaua rutieră pentru care se percep tarifele.” 6. Articolul 6 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 6. — Echipamentele de bord care asigură accesul la Serviciul european de tarifare electronică trebuie să respecte prevederile Hotărârii Guvernului nr. 88/2003 privind echipamentele radio și echipamentele terminale de telecomunicații și recunoașterea mutuală a conformității acestora, republicată, și ale Hotărârii Guvernului nr. 497/2003*) privind stabilirea condițiilor de introducere pe piață și de funcționare a aparatelor electrice și electronice din punct de vedere al compatibilității electromagnetice, cu modificările și completările ulterioare.” 7. Articolul 8 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 8. — Constituie contravenții și se sancționează cu amendă de la 10.000 lei la 20.000 lei, aplicabilă: a) operatorilor sistemelor electronice de tarifare și colectare, pentru nerespectarea prevederilor art. 3 alin. (2); b) administratorilor infrastructurii rutiere, pentru nerespectarea prevederilor art. 4 alin. (4).” 8. După articolul 10 se introduce un nou articol, articolul 10¹, cu următorul cuprins: „Art. 10¹. — Normele metodologice pentru punerea în aplicare a prevederilor prezentei ordonanțe vor fi aprobate prin hotărâre a Guvernului, în termen de 9 luni de la adoptarea deciziei Comisiei Europene, prevăzută la art. 4 alin. (4) din Directiva 2004/52/CE, privind definiția Serviciului european de tarifare electronică și a elementelor sale tehnice.” Art. II. — Ordonanța Guvernului nr. 39 din 22 august 2007 privind interoperabilitatea sistemelor electronice de tarifare pentru utilizarea infrastructurii rutiere, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 589 din 27 august 2007, cu modificările și completările aduse prin prezenta lege, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare. Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI ROBERTA ALMA ANASTASE MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 8 mai 2009. Nr. 157. *) Hotărârea Guvernului nr. 497/2003 a fost abrogată prin Hotărârea Guvernului nr. 982/2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 645 din 21 septembrie 2007. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 39/2007 privind interoperabilitatea sistemelor electronice de tarifare pentru utilizarea infrastructurii rutiere în temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, Președintele României decretează: Articol unic. — Se promulgă Legea pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 39/2007 privind interoperabilitatea sistemelor electronice de tarifare pentru utilizarea infrastructurii rutiere și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 7 mai 2009. Nr. 775. 4 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 323/14.V.2009 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE 7 7 CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 411 din 26 martie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 62 alin. (3) din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative Ioan Vida Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Ion Predescu Tudorel Toader Augustin Zegrean Carmen Cătălina Gliga Valentina Bărbățeanu — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a prevederilor art. 62 alin. (3) din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, excepție ridicată de Emilia Rodica Popa și Augustin Goga în Dosarul nr. 2.323/117/2008 al Tribunalului Cluj — Secția mixtă de contencios administrativ și fiscal, de conflicte de muncă și asigurări sociale. La apelul nominal se constată lipsa părților, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Cauza fiind în stare de judecată, președintele Curții acordă cuvântul reprezentantului Ministerului Public. Acesta pune concluzii de respingere ca neîntemeiată a excepției de neconstituționalitate, apreciind că textul de lege criticat este în deplin acord cu normele constituționale invocate de autorii excepției. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, constată următoarele: Prin încheierea din 3 octombrie 2008, pronunțată în Dosarul nr. 2.323/117/2008, Tribunalul Cluj — Secția mixtă de contencios administrativ și fiscal, de conflicte de muncă și asigurări sociale a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 62 alin. (3) din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative. Excepția de neconstituționalitate a fost ridicată de reclamanții Emilia Rodica Popa și Augustin Goga într-un litigiu izvorât din modul de calcul al salariului pentru o anumită categorie de funcționari publici. în motivarea excepției autorii susțin, în esență, că textul de lege criticat încalcă principiul separației puterilor în stat, întrucât acordă Guvernului posibilitatea ca, prîntr-o ordonanță, să abroge o lege adoptată de Parlament, chiar și atunci când legislativul respinge ordonanța de abrogare, ’și acordă Guvernului prerogative care aparțin exclusiv Parlamentului. Arată că respingerea de către Parlament a ordonanței abrogatoare nu are nicio valoare, întrucât, indiferent de voința organului legiuitor, o ordonanță respinsă își produce în totalitate efectele. Tribunalul Cluj — Secția mixtă de contencios administrativ și fiscal, de conflicte de muncă și asigurări sociale apreciază că excepția de neconstituționalitate este întemeiată. în acest sens arata că „nu poate fi admisă abrogarea cu caracter definitiv a unei legi ca urmare a abrogării ordonanței de abrogare de către o altă ordonanță, întrucât, în această situație, ordonanța își produce efectele contra unei legi”, ceea ce contravine prevederilor constituționale referitoare la delegarea legislativă. Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului’ și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Avocatul Poporului consideră că dispozițiile art. 62 alin. (3) din Legea nr. 24/2000 sunt constituționale. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile legale criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate ii constituie dispozițiile art. 62 alin. (3) din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 777 din 25 august 2004, care au următorul conținut: „Art. 62. —Abrogarea (3) Abrogarea unei dispoziții sau a unui act normativ are caracter definitiv. Nu este admis ca prin abrogarea unui act de abrogare anterior să se repună în vigoare actul normativ inițial. Fac excepție prevederile din ordonanțele Guvernului care au prevăzut norme de abrogare și au fost respinse prin lege de către Parlament. ” în opinia autorilor excepției de neconstituționalitate, textul de lege criticat contravine următoarelor prevederi din Legea fundamentală: art. 1 alin. (4) care consacră principiul separației și echilibrului puterilor, art. 1 alin. (5) care instituie obligativitatea respectării Constituției, a supremației sale și a legilor, art. 61 alin. (1), potrivit căruia Parlamentul’este organul reprezentativ suprem al poporului român și unica autoritate legiuitoare a țării și art. 115 alin. (1), (3) și (7) privind delegarea legislativă. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată că textul de lege criticat nu contravine niciuneia dintre prevederile Legii fundamentale invocate de autorii excepției, urmând să respingă ca neîntemeiată excepția pentru motivele ce vor fi arătate în continuare: Criticile autorilor excepției vizează ultima frază a art. 62 alin. (3) din Legea nr. 24/2000, care instituie o excepție de la regula prevăzută în fraza precedentă. Astfel, regula o reprezintă interdicția revigorării unui act normativ prin abrogarea actului abrogat’or al acestuia, iar excepția de la această regulă constă în readucerea în vigoare a unui act normativ atunci când ordonanțele Guvernului care l-au abrogat au fost respinse prin lege de către Parlament. Așadar, excepția de la regulă are în vedere situația în care, printr-o ordonanță, simplă sau de urgență, — textul’ nefăcând vreo precizare în acest sens —, se abrogă unele dispoziții dintr-un act normativ oarecare sau chiar actul în întregime. în acest caz, dispozițiile din actul normativ inițial abrogat sau actul în integralitatea sa reintră în vigoare, această revigorare fiind legitimată chiar de către Parlament, prin respingerea ordonanței abrogatoare. în virtutea calității sale de organ reprezentativ suprem al poporului român și unică autoritate legiuitoare a țării, Parlamentul este îndrituit’ ca, printr-o lege, să respingă MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 323/14.V.2009 5 ordonanța, înlăturând astfel în totalitate efectele acesteia, inclusiv efectul abrogator. Așa cum prevede art. 115 alin. (8) din Constituție, prin legea de respingere, Parlamentul va reglementa, dacă este cazul, măsurile necesare cu privire la efectele juridice produse pe perioada de aplicare a ordonanței abrogatoare. Prin urmare, eventualele efecte negative ce ar putea decurge din succesiunea acestor evenimente legislative, abrogare— revigorare, trebuie contracarate de Parlament prin edictarea unor norme corespunzătoare, cuprinse în chiar legea de respingere a ordonanței, astfel ca relațiile sociale ce intră sub incidența acesteia să nu sufere perturbări, iar în sistemul juridic să nu se ivească disfuncționalități. Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 62 alin. (3) din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, excepție ridicată de Emilia Rodica Popa și Augustin Goga în Dosarul nr. 2.323/117/2008 al Tribunalului Cluj — Secția mixtă de’contencios administrativ și fiscal, de conflicte de muncă și asigurări sociale. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 26 martie 2009. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent, Valentina Bărbățeanu HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI GUVERNUL ROMÂNIEI ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2009 al Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, regie autonomă aflată sub autoritatea Camerei Deputaților în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 15 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor masuri financiare în domeniul bugetar, aprobată cu modificări prin Legea nr. 275/2008, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Se aprobă bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2009 al Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, regie autonomă aflată sub autoritatea Camerei Deputaților, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. (2) în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, defalcarea pe trimestre a indicatorilor prevăzuți în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2009 al Regiei Autonome „Monitorul Oficial” se va face de către aceasta, cu aprobarea secretarului general al Camerei Deputaților. Art. 2. — (1) Cheltuielile totale aferente veniturilor totale înscrise în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2009 al Regiei Autonome „Monitorul Oficial” prevăzut la art. 1 reprezintă limite maxime, care nu pot fi depășite decât în cazuri justificate și numai cu aprobarea Guvernului, la propunerea Ministerului Finanțelor Publice și cu avizul Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale. (2) în cazul în care în execuție se înregistrează nerealizări ale veniturilor totale aprobate, Regia Autonomă „Monitorul Oficial,, va putea efectua cheltuieli totale aferente veniturilor totale proporțional cu gradul de realizare a veniturilor totale, cu încadrarea în indicatorii de eficiență aprobați. Art. 3. — (1) Nerespectarea prevederilor art. 2 constituie contravenție și se sancționează cu amendă de 5.000 lei. (2) Contravenției prevăzute la alin. (1) i se aplică prevederile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare. (3) Contravenția se constată de organele de control financiar ale statului, împuternicite potrivit legii, iar amenda se aplică persoanelor vinovate de nerespectarea prevederilor prezentei hotărâri. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Camerei Deputaților, Gheorghe Barbu Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Marian Sârbu Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 13 mai 2009. Nr. 565.’ 6 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 323/14.V.2009 ANEXĂM CAMERA DEPUTAȚILOR „MONITORUL OFICIAL” — R.A. Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București CIF RO427282 BUGETUL DE VENITURI Șl CHELTUIELI PE ANUL 2009 - mii ei - INDICATORI Nr. 2008 2009 rd. Preliminat Propuneri Diferențe % 0 1 2 3 4 5 6 = 5-4 7=5/4 1 VENITURI TOTALE (rd.2+10+15) 1 110 300 69 500 - 40 800 63 1 Venituri din exploatare - total, din care: 2 100 200 61 500 - 38 700 61 a) producția vândută 3 98 080 60 960 -37 120 62 b) venituri din vânzarea mărfurilor 4 250 - -250 - c ) venituri din subvenții de exploatare aferente cifrei 5 de afaceri nete, din care: 6 - subvenții, conf. prevederilor legale în vigoare 7 - transferuri, conf. prevederilor legale în vigoare d) producția imobilizată 8 1 400 - -1 400 - e) alte venituri din exploatare 9 470 540 +70 115 2 Venituri financiare - total, din care: 10 10 100 8 000 -2 100 79 a) venituri din interese de participare 11 b) venituri din alte investiții și împrumuturi care fac parte din activele imobilizate 12 c) venituri din dobânzi 13 9 920 7 850 -2 070 79 d) alte venituri financiare 14 180 150 -30 83 3 Venituri extraordinare 15 II CHELTUIELI TOTALE (rd.17+47+50) 16 59 300 52 600 -6 700 89 1 Cheltuieli de exploatare-total, din care: 17 59 060 52 400 -6 660 89 a) cheltuieli materiale 18 18 300 14 300 -4 000 78 b) alte cheltuieli externe (cu energia și apa) 19 1 600 1 700 100 106 c) cheltuieli privind mărfurile 20 140 - -140 - d) cheltuieli cu personalul, din care: 21 23 892 22319 -1 573 93 - salarii 22 17 637 16 523 - 1 114 94 - contracte de mandat 23 188 149 -39 79 - cheltuieli cu asigurările și protecția socială, din 24 4 584 4 098 -486 89 care: *) Anexa este reprodusă în facsimil. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 323/14.V.2009 7 0 1 2 3 4 5 6 7 - cheltuieli privind contribuția la asigurări sociale 25 3 423 3 148 -275 92 cheltuieli privind contribuita de asigurări pt. 26" 159 83 -76 52 șomaj cheltuieli privind contribuția la asigurări 27 1 002 867 -135 87 sociale de sănătate - alte cheltuieli cu personalul, din care: 28 1 483 1 549 66 104 cheltuieli sociale prevăzute prin Legea nr 571/2003 privind Codul fiscal, cu modif și 29 complet, ulterioare, din care: -tichete de creșă potrivit Legii nr. 193/2006. cu 30 modificările si completările ulterioare -tichete cadou pentru cheltuieli sociale potrivit 31 Legii nr. 193/2006, cu modificările si completările ulterioare o - fonduri speciale aferente fondului de salarii 32 172 169 -J 98 - tichete de masă 33 751 767 16 102 - tichete de vacanta 35 e) amortizarea imobilizărilor corporale și necorporale 35 5 791 6 100 309 105 f) alte cheltuieli de exploatare, din care: 36 9 337 7 981 -1 356 85 - cheltuieli privind prestațiile externe, din care: 37 8 100 5 500 -2 600 68 - cheltuieli de protocol, din care: 38 55 60 5 109 -tichete cadou potrivit Legii nr. 193/2006 cu 39 modificările si completările ulterioare - cheltuieli de reclamă și publicitate, din care: 40 67 150 83 224 -tichete cadou pentru cheltuieli de reclamă și publicitate, potrivit Legii nr. 193/2006 cu 41 modificările si completările ulterioare -tichete cadou pentru campanii de marketing, studiul pieței, promovarea pe piețe existente 42 sau noi potrivit Legii nr. 193/2006 cu modificările si completările ulterioare - cheltuieli cu sponsorizarea 43 215 170 -45 79 - alte cheltuieli, din care: 44 210 348 138 166 taxa pentru activitatea de exploatare a resurselor minerale 45 redevența din concesionarea bunurilor publice 46 2 Cheltuieli financiare - total, din care: 47 240 200 -40 83 - cheltuieli privind dobânzile 48 - alte cheltuieli financiare 49 240 200 -40 83 3 Cheltuieli extraordinare 50 III REZULTATUL BRUT (profit/pierdere) 51 51 000 16 900 -34 100 33 IV IMPOZIT PE PROFIT 52 8 160 2 704 -5 456 33 PROFITUL CONTABIL RĂMAS DUPĂ V DEDUCEREA IMPOZITULUI PE PROFIT din 53 42 840 14 196 -28 644 33 care: 1 Rezerve legale 54 8 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 323/14.V.2009 0 1 2 3 4 5 6 7 2 Acoperirea pierderilor contabile din anii precedenți 55 3 Alte rezerve reprezentând facilități fiscale prevăzute 56 de lege 4 Constituirea surselor proprii de finanțare, pt. proiectele co finanțate din împrumuturi externe, precum și pt. constituirea surselor necesare 57 rambursării ratelor de capital, plății dobânzilor, comisioanelor și altor costuri aferente acestor împrumuturi externe 5 Alte repartizări prevăzute de lege 58 6 Profit contabil rămas după deducerea sumelor de la rd 54,55,56,57,și 58 59 7 Participarea salariaților la profit în limita a 10% din profitul net, dar nu mai mult de nivelul unui salariu de bază mediu lunar realizat la nivelul operatorului economic în exercițiul financiar de referință 60 4 284 I 4I9 -2 865 33 8 Minim 50% vărsăminte la bugetul de stat sau local în cazul regiilor autonome, ori dividende în cazul societăților/companiilor naționale și societăților cu capital integral sau majoritar de stat 61 21 420 7 098 -14 322 33 9 Profitul nerepartizat pe destinațiile prevăzute la pct. 1 - 8 se repartizează la alte rezerve și constituie sursa 62 17 136 5 679 -11 457 33 proprie de finanțare VI SURSE DE FINANȚARE A INVESTIȚIILOR, din care: 63 78 459 87 584 9 125 112 1 Surse proprii 64 22 927 H 779 -11 148 51 2 Alocații de la buget 65 3 Credite bancare 66 - interne 67 - externe 68 4 Alte surse: - disponibil din anii precedenți 69 55 532 75 805 20 273 137 VII CHELTUIELI PENTRU INVESTIȚII, 70 2 609 87 584 84 975 3357 din care: 1 Cheltuieli aferente investițiilor, inclusiv cele aferente 71 investițiilor în curs la finele anului 2 609 _87 584 84 975 3357 2 Rambursări de rate aferente creditelor pentru 72 investiții - interne 73 - externe 74 VIII REZERVE, din care: 75 1 001 1 001 100 1 Rezerve legale 76 982 982 - 100 2 Rezerve statutare _77 3 Alte rezerve 78 19 19 - 100 IX DATE DE FUNDAMENTARE 79 1 Venituri totale 80 110 300 69 500 -44 500 60 2 Cheltuieli aferente veniturilor totale 81 59 300 52 600 -6 700 89 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 323/14.V.2009 9 0 1 2 3 4 5 6 7 3 Număr prognozat de personal la finele anului 82 404 395 -9 98 4 Număr mediu de salariați total 83 404 384 -20 95 5 Fond de salarii, din care: 84 17 637 16 523 -1 114 94 a) fond de salarii aferent personalului angajat pe 85 17 399 16515 -884 95 bază de contract individual de muncă b) alte cheltuieli cu personalul 86 238 8 -230 3 6 Câștigul mediu lunar pe salariat (lei/persoană) 87 3 589 3 584 -5 100 7 Productivitatea muncii pe total personal mediu (lei/persoană) (rd.80/83 - în prețuri curente) 88 9 Productivitatea muncii pe total personal mediu (lei/persoană) (rd.80/83 - în condiții comparabile) 89 10 Productivitatea muncii în unități fizice pe total personal mediu (coli chtc/persoană) 90 649 890 472 472 -177418 73 11 Cheltuieli totale la 1000 lei venituri totale [(cheltuieli totale/venituri totale) x 1000] 91 538 757 219 141 = (rd,16/rd. 1) x 1000 12 Plăți restante - total 92 - prețuri curente 93 - prețuri comparabile 94 13 Creanțe restante - total 95 - prețuri curente 96 855 900 45 105 - prețuri comparabile (105.4%) 97 901 900 -1 99 NOTĂ: Rd. 22 „salarii” = fondul de salarii aferent personalului angajat pe bază de contract individual de muncă + indemnizațiile CA Rd. 22 = Rd. 84 Rd. 23 = salariu conform contract mandat/2009 (84 mii lei) + prima de performanță/2008 (65 mii lei preliminat) Rd. 82 și 83 nu cuprind persoanele care au contract de mandat, încheiat conform legislației în vigoare (directorul general). Rd. 86 = indemnizațiile CA GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind transmiterea unor imobile din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Apărării Naționale în domeniul public al municipiului Cluj-Napoca și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Cluj-Napoca, județul Cluj în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 9 alin. (1) și al art. 12 alin. (1) și (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Se aprobă transmiterea unor imobile, având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Apărării Naționale în domeniul public al municipiului Cluj-Napoca și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Cluj-Napoca, județul Cluj. (2) După preluare, imobilele prevăzute la alin. (1) vor fi utilizate pentru realizarea unor locuințe sociale. 10 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 323/14.V.2009 Art. 2. — Predarea-preluarea imobilelor transmise potrivit prevederilor art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între părțile interesate, în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul apărării naționale, Mihai Stănișoară Viceprim-ministru, ministrul administrației și internelor, Dan Nica Ministrul dezvoltării regionale și locuinței, Vasile Blaga Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 13 mai 2009. Nr. 566.’ ANEXĂ DATELE DE IDENTIFICARE ale unor imobile care se transmit din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Apărării Naționale în domeniul public al municipiului Cluj-Napoca și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Cluj-Napoca, județul Cluj Codul de clasificare din inventarul bunurilor Locul unde este situat imobilul Persoana juridică Persoana juridică aflate în administrarea Caracteristicile tehnice care se transmite de la care se transmite la care se transmite imobilul Ministerului Apărării ale imobilului imobilul Naționale care alcătuiesc domeniul public al statului Județul Cluj, Municipiul Statul român, Ministerul Municipiul Cluj-Napoca, --- imobil 3032 --- Suprafața construită = 375 m2 Cluj-Napoca, Str. Cojocnei Apărării Naționale Consiliul Local al --- cod 8.29.09 --- Suprafața desfășurată = 1.875 m2 nr. 93---97 Municipiului Cluj-Napoca --- nr. M.F. 106.673 Județul Cluj, Municipiul Statul român, Ministerul Municipiul Cluj-Napoca, --- imobil 3263 --- Suprafața construită = 361 m2 Cluj-Napoca, Str. Taberei Apărării Naționale Consiliul Local al --- cod 8.29.09 --- Suprafața desfășurată = 1.640 m2 nr. 4 Municipiului Cluj-Napoca --- nr. M.F. 106.677 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind transmiterea unei părți dintr-un imobil din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Apărării Naționale în domeniul public al județului Cluj și în administrarea Consiliului Județean Cluj în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 9 alin. (1) și al art. 12 alin. (1) și (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Se aprobă transmiterea unei părți dintr-un imobil, având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Apărării Naționale în domeniul public al județului Cluj și în administrarea Consiliului Județean Cluj. (2) După preluare, imobilul prevăzut la alin. 1 va fi utilizat în vederea realizării unui spital regional de urgență. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 323/14.V.2009 11 Art. 2. — Predarea-preluarea imobilului transmis potrivit prevederilor art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între părțile interesate, în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 13 mai 2009. Nr. 567.’ Contrasemnează: Ministrul apărării naționale, Mihai Stănișoară Viceprim-ministru, ministrul administrației și internelor, Dan Nica Ministrul dezvoltării regionale și locuinței, Vasile Blaga Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea ANEXĂ DATELE DE IDENTIFICARE ale unei părți dintr-un imobil care se transmite din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Apărării Naționale în domeniul public al județului Cluj și în administrarea Consiliului Județean Cluj Codul de clasificare din inventarul bunurilor Locul unde este situat imobilul Persoana juridică Persoana juridică aflate în administrarea Caracteristicile tehnice care se transmite de la care se transmite la care se transmite imobilul Ministerului Apărării ale imobilului imobilul Naționale care alcătuiesc domeniul public al statului Statul român, --- imobil 917 --- Județul Cluj, Ministerul Apărării Județul Cluj, parțial Suprafața terenului - 6,00 ha comuna Florești Naționale Consiliul Județean Cluj --- cod 8.29.09 --- nr. M.F. 106.694 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL TRANSPORTURILOR Șl INFRASTRUCTURII ORDIN privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2009 al Școlii Superioare de Aviație Civilă în temeiul prevederilor art. 16 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările ulterioare, ale art. 5 din Ordonanța Guvernului nr. 15/1999 privind înființarea Școlii Superioare de Aviație Civilă, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 352/2003, și ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, cu modificările ulterioare, ministrul transporturilor și infrastructurii emite următorul ordin: Art. 1. — (1) Se aprobă bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2009 al Școlii Superioare de Aviație Civilă, care funcționează în subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, finanțată din venituri proprii și alocații de la bugetul de stat, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. (2) Defalcarea pe trimestre a indicatorilor prevăzuți în bugetul de venituri și cheltuieli al Școlii Superioare de Aviație Civilă se aprobă de către consiliul de conducere al acesteia. Art. 2. — (1) Cheltuielile totale aferente veniturilor înscrise în bugetul de venituri și cheltuieli al Școlii Superioare de Aviație Civilă reprezintă limite maxime care nu pot fi depășite decât în cazuri justificate și numai cu aprobarea ministrului transporturilor și infrastructurii. (2) în cazul în care în execuție se înregistrează nerealizări ale veniturilor aprobate, Școala Superioară de Aviație Civilă poate efectua cheltuieli proporțional cu gradul de realizare a veniturilor. Art. 3. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul transporturilor și infrastructurii, Radu Mircea Berceanu București, 7 mai 2009. Nr. 597.’ 12 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 323/14.V.2009 ANEXĂM MINISTERUL TRANSPORTURILOR Șl INFRASTRUCTURII BUGETUL Școlii Superioare de Aviație Civilă pe anul 2009 - mii lei - Cap./ Subcap./ Paragraf/ Denumire indicator Program Titlu Articol Alineat 2009 0 1 VENITURI TOTAL 28.832,00 VENITURI PROPRII 12.100,00 VENITURI CURENTE 12.100,00 VENITURI NEFISCALE 12.100,00 C2 VÂNZĂRI DE BUNURI Șl SERVICII 12.100,00 33.10 Venituri din prestări servicii 11.500,00 08 Venituri din prestări servicii 3 300,00 Venituri din org.cursuri calific.și conversie profesionala 17 specializare și perfecționare 7.300,00 50 Alte venituri din prestări servicii și alte activități 900,00 39.10 VENITURI DIN CAPITAL 600,00 01 Venituri din valorificare unor bunuri ale instituțiilor publice 600,00 VENITURI DIN ALOCAȚII DE LA BUGET 16.732,00 (.CHELTUIELI, din care: 28.832,00 01 CHELTUIELI CURENTE 18.600,00 10 Titlul I. CHELTUIELI DE PERSONAL 8.500,00 10.01 Cheltuieli salariate în bani 6.512,00 Venituri proprii 3.906,00 Alocații de la buget de stat 2.606,00 01 Salarii de bază 3.283,00 Venituri proprii 2.004,00 Alocații de la buget de stat 1.279,00 03 Indemnizație de conducere 67,00 Venituri proprii 50,00 Alocații de la buget de stat 17,00 04 Spor de vechime 814,00 Venituri proprii 474,00 Alocații de la buget de stat 340.00 05 Sporuri pentru condiții de muncă 462,00 Venituri proprii 257,00 Alocații de la buget de stat 205,00 06 Alte sporuri 1.500,00 Venituri proprii 780,00 Alocații de la buget de stat 720,00 07 Ore suplimentare Venituri proprii Alocații de la buget de stat 08 Fond de premii 256,00 Venituri proprii 256,00 Alocații de la buget de stat 12 Indemnizații plătite unor persoane din afara unității 10,00 Venituri proprii 5,00 Alocații de la buget de stat 5,00 13 Indemnizații de delegare 30,00 Venituri proprii 18,00 Alocații de la buget de stat 12,00 30 Alte drepturi salariate în bani 90,00 Venituri proprii 62,00 Alocații de la buget de stat 28,00 10.03 Contribuții 1.988,00 Venituri proprii 1.194,00 Alocații de la buget de stat 794,00 01 Contribuții pentru asigurările sociale de stat 1.516,00 Venituri proprii 910,00 *) Anexa este reprodusă în facsimil. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 323/14.V.2009 13 mii lei Cap./ Subcap./ Paragraf/ Denumire indicator Program Titlu Articol Alineat 2009 0 1 Alocatii de la buget de stat 606,00 02 Contribuții pentru asigurările de șomaj 35,00 Venituri proprii 21,00 Alocații de la buget de stat 14,00 03 Contribuții pentru asigurările sociale de sănătate 340.00 Venituri proprii 204.00 Alocații de la buget de stat 136.00 04 Contribuții pentru asigurările de accidente de muncă 41,00 Venituri proprii 25.00 Alocații de la buget de stat 16,00 06 Contribuții pentru concedii și indemnizații 56,00 Venituri proprii 34.00 Alocații de la buget de stat 22.00 07 Contribuții la fondul de garantare a creanțelor salariale Venituri proprii Alocații de la buget de stat 20 Titlul II BUNURI Șl SERVICII 10.100,00 Venituri proprii 6.400.00 Alocații de la buget de stat 3.700.00 20.01 Bunuri și servicii 4.965.00 Venituri proprii 3.083.00 Alocații de la buget de stat 1.882,00 01 Furnituri de birou 70,00 Venituri proprii 66,00 Alocații de la buget de stat 4,00 02 Materiale pentru curățenie 65,00 Venituri proprii 64,00 Alocații de la buget de stat 1,00 03 încălzit, iluminat și forță motrică 160,00 Venituri proprii 125,00 Alocații de la buget de stat 35,00 04 Apă, canal și salubritate 60,00 Venituri proprii 50,00 Alocații de la buget de stat 10,00 05 Carburanți și lubrifianți 2.500,00 Venituri proprii 1.428.00 Alocații de la buget de stat 1.072,00 06 Piese de schimb 1.260,00 Venituri proprii 750,00 Alocații de la buget de stat 510,00 07 Transport 10,00 Venituri proprii 10,00 Alocații de la buget de stat 08 Poștă, telecomunicații, radio, tv, internet 110.00 Venituri proprii 100.00 Alocații de la buget de stat 10.00 09 Materiale și prestări de servicii cu caracter funcțional 590,00 Venituri proprii 390,00 Alocații de la buget de stat 200.00 30 Alte bunuri și servicii pentru întreținere și funcționare 140.00 Venituri proprii 100.00 Alocații de la buget de stat 40.00 20.02 Reparații curente 1.800,00 Venituri proprii 950,00 Alocații de la buget de stat 850.00 20.03 Hrana 370.00 Venituri proprii 50.00 Alocații de la buget de stat 320.00 01 Hrană pentru oameni 370.00 Venituri proprii 50,00 Alocații de la buget de stat 320,00 20.04 Medicamente și materiale sanitare 10,00 Venituri proprii 10,00 Alocații de la buget de stat 01 Medicamente 10.00 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 323/14.V.2009 mii lei Cap./ Subcap./ Paragraf/ Denumire indicator Program Titlu Articol Alineat 2009 0 1 Venituri proprii 10,00 Alocații de la buget de stat 20.05 Bunuri de natura obiectelor de inventar 100,00 Venituri proprii 60,00 Alocații de la buget de stat 40,00 01 Uniforme și echipament 30,00 Venituri proprii 10,00 Alocații de la buget de stat 20,00 03 Lenjerie 8,00 Venituri proprii 3,00 Alocații de la buget de stat 5,00 30 Alte obiecte de inventar 62,00 Venituri proprii 47,00 Alocații de la buget de stat 15,00 20.06 Deplasări, detașări, transferări 87,00 Venituri proprii 87,00 Alocații de la buget de stat 01 Deplasări interne, detașări, transferări 46,00 Venituri proprii 46,00 Alocații de la buget de stat 02 Deplasări în străinătate 41,00 Venituri proprii 41,00 Alocații de la buget de stat 20.11 Cărți, publicații și materiale documentare Venituri proprii Alocații de la buget de stat 20.12 Consultanță și expertiză 140,00 Venituri proprii 140,00 Alocații de la buget de stat 20.13 Pregătire profesională 20,00 Venituri proprii 20,00 Alocații de la buget de stat 20.14 Protecția muncii 10,00 Venituri proprii 10,00 Alocații de la buget de stat 20.30 Alte cheltuieli 2.598,00 Venituri proprii 1.990.00 Alocații de la buget de stat 608,00 70 CHELTUIELI DE CAPITAL 10.232,00 Venituri proprii 600,00 Alocații de la buget de stat 9.632,00 71 Titlul X ACTIVE NEFINANCIARE 10.232,00 Venituri proprii 600,00 Alocații de la buget de stat 9.632,00 71.01 Active fixe 6.805,00 Venituri proprii Alocații de la buget de stat 6.805,00 01 Construcții 3.973,00 Venituri proprii Alocații de la buget de stat 3.973,00 02 Mașini, echipamente și mijloace de transport 2.832,00 Venituri proprii Alocații de la buget de stat 2.832,00 03 Mobilier, aparatura birotica si alte active Venituri proprii Alocații de la buget de stat 71.03 Reparații capitale aferente mijloacelor fixe 3.427,00 Venituri proprii 600.00 Alocații de la buget de stat 2.827,00 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 323/14.V.2009 15 Deficit de acoperit din alocație de la bugetul de stat Date de fundamentare a cheltuielilor de personal în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2009: 1. Numărul mediu de personal: 112 persoane. 2. Câștigul mediu brut lunar: 4.799 lei/salariat. 3. în câștigul mediu brut lunar prevăzut la pct. 2 nu sunt cuprinse suma destinată plății conducătorului unității (suma de 80 mii lei), suma destinată membrilor consiliului de conducere (10 mii lei), precum și indemnizațiile pentru delegări (suma de 30 mii lei). 4. Câștigul mediu brut lunar este influențat de art. 10.01.06 „Alte drepturi”, în sumă de 1.500 mii lei, care provine din: — indemnizație orară de zbor — suma de 96 lei/oră de instruire practică în zbor; — indemnizație de instruire sintetică pe Simulator Frasca 242 — suma de 45 lei/oră; — indemnizație de exploatare — suma de 10 lei/oră de funcționare pentru fiecare tip de aeronavă, 500 lei pentru fiecare verificare tehnică de certificare și repunere în serviciu a aeronavelor. 5. Menționăm că de aceste indemnizații beneficiază un număr de 33 de salariați (piloți-instructori și personal tehnic) și că sunt prevăzute a se plăti conform contractului colectiv de muncă înregistrat la Direcția de muncă și protecție socială sub nr. 2.326 din 14 mai 2007. ACTE ALE BĂNCII NAȚIONALE A ROMÂNIEI BANCA NAȚIONALĂ A ROMÂNIEI CIRCULARĂ privind rata dobânzii penalizatoare pentru deficitele de rezerve minime obligatorii în monedă națională în baza art. 8 din Legea nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Naționale a României, în aplicarea prevederilor Regulamentului Băncii Naționale a României nr. 6/2002 privind regimul rezervelor minime obligatorii, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 48 alin. (2) din Legea nr. 312/2004, Consiliul de administrație al Băncii Naționale a României hotărăște: , * > începând cu perioada de aplicare 24 mai—23 iunie 2009, rata dobânzii penalizatoare pentru deficitele de rezerve minime obligatorii constituite în monedă națională este de 20,25 % pe an. Președintele Consiliului de administrație al Băncii Naționale a României, Mugur Constantin Isărescu București, 11 mai 2009. Nr. 15. 16 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 323/14.V.2009 BANCA NAȚIONALĂ A ROMÂNIEI CIRCULARĂ privind ratele dobânzilor plătite la rezervele minime obligatorii începând cu perioada de aplicare 24 aprilie—23 mai 2009 în baza art. 8 din Legea nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Naționale a României, în aplicarea prevederilor Regulamentului Băncii Naționale a României nr. 6/2002 privind regimul rezervelor minime obligatorii, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 48 alin. (2) din Legea nr. 312/2004, Consiliul de administrație al Băncii Naționale a României hotărăște: > > , începând cu perioada de aplicare 24 aprilie—23 mai 2009, ratele dobânzilor plătite la rezervele minime obligatorii sunt următoarele: — 5,41 % pe an pentru rezervele minime obligatorii constituite în lei; — 2,67 % pe an pentru rezervele minime obligatorii constituite în euro; — 1,06 % pe an pentru rezervele minime obligatorii constituite în dolari SUA. Președintele Consiliului de administrație al Băncii Naționale a României, Mugur Constantin Isărescu București, 11 mai 2009. Nr. 16. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru relații cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 430457 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 323/14.V.2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495