MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 177 (XXI) — Nr. 314 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Mar^ ¹² maⁱ ²⁰⁰⁹ Nr. Pagina DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 131 din 3 februarie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 39 alin. (1) pct. 34 din Legea nr. 144/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Integritate ......................................... 2-3 Decizia nr. 143 din 5 februarie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 6 alin. (5) din anexa fa Legea arendării nr. 16/1994 .............. 3-4 Decizia nr. 269 din 24 februarie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 3 din Decretul nr. 167/1958 privitor la prescripția extinctivă........ 4-5 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 538. — Hotărâre pentru modificarea art. 2 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 202/2008 privind instituirea premiilor naționale pentru arte.............................. 6 540. — Hotărâre privind darea în administrarea Ministerului Administrației și Internelor— Inspectoratul de Poliție al Județului Ârad a unor imobile trecute în domeniul public al statului......................................... 6-7 541. — Hotărâre privind trecerea unei construcții aflate în administrarea Ministerului Administrației și Internelor din domeniul public al statului în domeniul privat al statului, în vederea scoaterii din funcțiune și desființării acesteia............................................... 7-8 542. — Hotărâre pentru stabilirea nivelului rezervei naționale de lapte .......................................... 8 DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU 523. — Decizie privind promovarea temporară a domnului Marian Niculescu în funcția publică de secretar general al Agenției Naționale a Funcționarilor Publici .............. 9 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 10. — Decizie a președintelui Agenției Naționale pentru Resurse Minerale privind încetarea concesiunii miniere pentru exploatarea zăcământului de nisip și pietriș din perimetrul Nucet—Perșinari, județul Dâmbovița..........................’................. 9 276. — Ordin al ministrului dezvoltării regionale și locuinței pentru modificarea și completarea Instrucțiunilor de aplicare a unor prevederi din Hotărârea Guvernului Nr. Pagina nr. 28/2008 privind aprobarea conținutului-cadru al documentației tehnico-economice aferente investițiilor publice, precum și a structurii și metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiții și lucrări de intervenții, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice si locuințelor nr.863/2008 .........................’......’... 10 ACTE ALE AUTORITĂȚII ELECTORALE PERMANENTE 90.479. — Raport privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul Național Țărănesc Creștin Democrat — Județul Brașov................... 11 90.507. — Raport privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul Național Liberal — Județul Dâmbovița ...................................... 11 90.508. — Raport privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul Democrat Liberal—Județul Bacău.................................... 12 90.541. — Raport privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul Național Liberal — Sector 3, București..................................... 12 90.542. — Raport privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul România Mare —Județul Vâlcea...................................... 13 90.543. — Raport privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Uniunea Democrată Maghiară din România — București.................................. 13 90.544. — Raport privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul Social Democrat — Sector 6, București.................................... 14 90.545. — Raport privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul Democrat Liberal — Sector 4, București..................................... 14 90.546. — Raport privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul Conservator — Județul Caraș-Severin.......................... 15 90.547. — Raport privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul Social Democrat — Județul Galați......................................... 15 90.548. — Raport privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul Social Democrat — Județul Brașov......................................... 16 2 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 314/12.V.2009 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 131 din 3 februarie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 39 alin. (1) pct. 34 din Legea nr. 144/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Integritate Ioan Vida --- judecător Nicolae Cochinescu --- judecător Aspazia Cojocaru --- judecător Acsinte Gaspar --- judecător Petre Lăzăroiu --- judecător Ion Predescu --- judecător Tudorel Toader --- judecător Puskâs Valentin Zoltan --- judecător Augustin Zegrean --- judecător Antonia Constantin --- procuror Maria Bratu --- magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a prevederilor art. 39 alin. (1) pct. 34 din Legea nr. 144/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Integritate, excepție ridicată de Gabriela-Elena Bercu în Dosarul nr. 14.784/299/2008 al Judecătoriei Sectorului 1 București. La apelul nominal lipsesc părțile, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Președintele dispune a se face apelul si în dosarele nr. 2.280D/2008, nr. 2.281 D/2008, nr. ’ 2.352D/2008, nr. 2.450D/2008 și nr. 2.452D/2008, care au același obiect al excepției de neconstituționalitate. La apelul nominal lipsesc părțile, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Curtea, din oficiu, pune în discuție conexarea acestor dosare având în vedere identitatea de obiect a excepțiilor. Reprezentantul Ministerului Public apreciază ca fiind întrunite condițiile conexării dosarelor. Reținând identitatea de obiect, în temeiul art. 14 și al art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, raportate la art. 164 din Codul de procedură civilă, Curtea dispune conexarea dosarelor nr. 2.280D/2008, nr. 2.281 D/2008, nr. 2.352D/2008, nr. 2.450D/2008 și nr. 2.452D/2008 la Dosarul nr. 2.279D/2008, care a fost primul înregistrat. Cauza se află în stare de judecată. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere ca neîntemeiată a excepției de neconstituționalitate. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, constată următoarele: Prin încheierile din 9 octombrie 2008, din 16 octombrie 2008, din 17 octombrie 2008, din 30 octombrie 2008, din 31 octombrie 2008 si din 19 noiembrie 2008, pronunțate în dosarele nr. 14.784/299/2008, nr. 15.336/299/2008, nr. 14.723/299/2008, nr. 16.548/299/2008, nr. 16.547/299/2008 și nr. 14.538/299/2008, Judecătoria Sectorului 1 București a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 39 alin. (1) pct. 34 din Legea’nr. 144/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Integritate, excepție ridicată de Gabriela-Elena Bercu, Emilia-Gabriela Radu, Adina Iliescu, Florentina-Odette Bolintineanu, Victoria N. Marinescu și Iulian Amariei. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorii acesteia susțin, în esență, că prevederile de lege criticate contravin dispozițiilor art. 4 alin. (2) și art. 53 din Constituție, deoarece includ în categoria persoanelor care au obligația declarării averii personalul din instituțiile publice implicate în procesul de privatizare angajat cu contract individual de muncă, iar nu și personalul din celelalte instituții publice. Judecătoria Sectorului 1 București consideră excepția neîntemeiată. Potrivit art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierile de sesizare au fost comunicate președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Guvernul, în punctul său de vedere comunicat în dosarele nr. 2.280D/2008 și nr. 2.281 D/2008, apreciază că excepția este neîntemeiată în raport cu dispozițiile art. 4 alin. (2) din Legea fundamentală și inadmisibilă în raport cu dispozițiile art. 53 din aceeași lege. Avocatul Poporului consideră că prevederile de lege criticate reprezintă opțiunea legiuitorului, ce nu poate fi considerată contrară dispozițiilor constituționale invocate. Președinții celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierile de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului și Avocatului Poporului, rapoartele întocmite de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, prevederile de lege criticate, raportate la dispozițiile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie prevederile art. 39 alin. (1) pct. 34 din Legea nr. 144/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Integritate, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 359 din 25 mai 2007, având următoarea redactare: „(1) Următoarele categorii de persoane au obligația declarării averii si a intereselor: [■]’ 34. personalul instituțiilor publice implicate în realizarea procesului de privatizare. ” Textele constituționale considerate a fi încălcate sunt cele ale art. 4 alin. (2) referitor la criteriile nediscriminării și art. 53 privind restrângerea exercițiului unor drepturi sau al unor libertăți. Curtea constată că reglementarea criticată nu conține dispoziții discriminatorii în sensul art. 4 alin. (2) și art. 16 din Constituție, ci se aplică în egală măsură tuturor persoanelor aflate în situația prevăzută de norma legală. Obligația instituită prin această reglementare este justificată de necesitatea prevenirii faptelor de corupție de către anumite categorii de personal individualizate de legiuitor și nu poate fi caracterizată ca o restrângere a exercițiului drepturilor sau al unor libertăți consacrate în Constituție. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 314/12.V.2009 3 Pentru motivele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 39 alin. (1) pct. 34 din Legea nr. 144/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Integritate, excepție ridicată de Gabriela-Elena Bercu, Emilia-Gabriela Radu, Adina lliescu, Florentina-Odette Bolintineanu, Victoria N. Marinescu si Iulian Amariei în dosarele nr. 14.784/299/2008, nr. 15.336/299/2008, nr. 14.723/299/2008, nr. 16.548/299/2008, nr. 16.547/299/2008 și 14.538/299/2008 ale Judecătoriei Sectorului 1 București. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 3 februarie 2009. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent, Maria Bratu CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 143 din 5 februarie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 6 alin. (5) din anexa la Legea arendării nr. 16/1994 Ioan Vida Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Ion Predescu Tudorel Toader Puskâs Valentin Zoltăn Augustin Zegrean Antonia Constantin Maria Bratu — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a prevederilor art. 6 alin. (5) din anexa la Legea arendării nr. 16/1994, excepție ridicată de Societatea Comercială „Redias Redea” — S.Â. din comuna Redea în Dosarul nr. 49.573/207/2007 al Judecătoriei Caracal. La apelul nominal se prezintă partea Marin Ungureanu, lipsind autorul excepției, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Cauza se află în stare de judecată. Partea prezentă solicită respingerea excepției. Reprezentantul Ministerului Public solicită respingerea excepției ca neîntemeiată, arătând că prevederile de lege criticate constituie norme derogatorii de la dispozițiile din dreptul comun referitoare la contractul de arendare. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, constată următoarele: Prin încheierea din 1 iulie 2008, pronunțată în Dosarul nr. 49.573/207/2007, Judecătoria Caracal a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 6 alin. (5) din anexa la Legea arendării nr. 16/1994, excepție ridicată de Societatea Comercială „Redias Redea” — S.A din comuna Redea. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul acesteia susține că textul de lege este neconstituțional, întrucât „creează în sarcina arendatorului o obligație care ține de esența negocierii, a acordului părților și nu de intervenția statului. In acest mod arendașul este lipsit de posibilitatea de a negocia arenda în situația unui caz fortuit sau unui caz de forță majoră, fiind nevoit să accepte o situație de inferioritate contractuală, discriminatorie care poate duce la insolvență”. Mai mult, este vorba de factori de risc pentru care nu sunt reglementări care să oblige societățile de asigurare să încheie contracte de asigurare. Judecătoria Caracal consideră că textul de lege criticat nu contravine dispozițiilor constituționale. Potrivit art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Guvernul consideră excepția neîntemeiată. Avocatul Poporului consideră că textele de lege criticate sunt constituționale. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului și Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, susținerile părții prezente, concluziile procurorului, prevederile de lege criticate, raportate la dispozițiile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie prevederile art. 6 alin. (5) din anexa la Legea arendării nr. 16/1994, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 91 din 7 aprilie 1994, așa cum a fost modificat de pct. 1 al articolului unic din Legea nr. 20/2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 170 din 5 martie 2008, având următoarea redactare: „(5J Nivelul arendei nu poate fi modificat de arendaș ca urmare a unor pierderi datorate unor factori naturali (calamități)." 4 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 314/12.V.2009 Prevederile de lege criticate sunt raportate la dispozițiile constituționale ale art. 16 alin. (1) privind egalitatea în drepturi, art. 45 privind libertatea economică și art. 53 referitor la restrângerea exercițiului unor drepturi sau al unor libertăți. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea reține următoarele: Textul de lege criticat instituie interdicția modificării de către arendaș a nivelului arendei, ca urmare a unor pierderi datorate unor factori naturali. Această interdicție este justificată de necesitatea suportării de către acesta a riscului contractual, așa cum este prevăzut, de altfel, și în art. 1454 și următoarele din Codul civil. Pe de altă parte, reglementarea prin lege a respectării clauzelor contractuale, inclusiv a celor referitoare la nivelul arendei, asigură astfel securitatea și stabilitatea raporturilor juridice dintre arendaș și arendator ca părți contractante și creează astfel condițiile pentru accesul liber la o activitate economică, care nu poate fi conceput în afara legii. în ceea ce privește pretinsa încălcare a dispozițiilor art. 16 alin. (1) din Constituție, Curtea observă că reglementarea criticată se aplică deopotrivă tuturor arendașilor aflați în aceeași situație juridică, fără nicio discriminare. Și, în fine, cu privire la pretinsa încălcare a dispozițiilor art. 53 din Constituție, Curtea observă că prevederile de lege criticate nu pun în discuție restrângerea exercițiului unor drepturi sau al unor libertăți. Pentru motivele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 6 alin. (5) din anexa la Legea arendării nr. 16/1994, excepție ridicată de Societatea Comercială „Redias Redea” — S.A. din comuna Redea în Dosarul nr. 49.573/2007 al Judecătoriei Caracal. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 5 februarie 2009. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent, Maria Bratu CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 269 din 24 februarie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 3 din Decretul nr. 167/1958 privitor la prescripția extinctivă loan Vida Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Ion Predescu Puskâs Valentin Zoltăn Tudorel Toader Augustin Zegrean Simona Ricu Mihaela Senia Costinescu — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 3 din Decretul nr. 167/1958 privitor la prescripția extinctivă, excepție ridicată de Alexandru Mihalcea în Dosarul nr. 7.641/118/2007 al Curții de Apel Constanța — Secția civilă, minori și familie, litigii de muncă și asigurări sociale. La apelul nominal se prezintă personal autorul excepției, lipsind statul român prin Ministerul Economiei și Finanțelor, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Autorul excepției susține admiterea criticii de neconstituționalitate, arătând că în cazul cererilor de despăgubire pentru crimele săvârșite în timpul regimului comunist nu poate opera termenul de prescripție instituit de Decretul nr. 167/1958. Răspunderea pentru faptele comise trebuie să fie imprescriptibilă, astfel încât victimele regimului comunist, la fel ca și cele ale nazismului, să poată solicita oricând reparații pentru daunele suferite. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate ca fiind inadmisibilă, modificarea și completarea textului de lege excedând competenței Curții Constituționale. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, reține următoarele: Prin încheierea din 15 septembrie 2008, pronunțată în Dosarul nr. 7.641/118/2007, Curtea de Apel Constanța — Secția civilă, minori și familie, litigii de muncă și asigurări sociale a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 3 din Decretul nr. 167/1958 privitor la prescripția extinctivă, excepție ridicată de Alexandru Mihalcea în Dosarul nr. 7.641/118/2007. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul susține că dispozițiile legale criticate contravin dispozițiilor art. 16 alin. 1, art. 20 și 21 din Constituția României, deoarece stabilesc un termen-limită înăuntrul căruia victimele comunismului pot să introducă cereri pentru acordarea de daune materiale și morale, încălcându-se astfel principiile liberului acces la justiție și al egalității în fața legii, precum și prioritatea tratatelor internaționale față de dreptul intern. Autorul arată că a fost condamnat abuziv la închisoare corecțională, pedeapsă pe care a executat-o în condiții inumane în închisorile MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 314/12.V.2009 5 și lagărele de muncă forțată comuniste. Or, în măsura în care crimele nazismului sunt imprescriptibile, fapt cu consecințe deosebite în materia acordării de despăgubiri, autorul consideră că se justifică același tratament și în ceea ce privește crimele comise de comunism. Prin urmare, victimele crimelor comunismului ar trebui să se poată adresa oricând justiției pentru repararea prejudiciilor, limitarea acestui drept echivalând cu restrângerea accesului la justiție. Curtea de Apel Constanța — Secția civilă, minori și familie, litigii de muncă și asigurări sociale reține că art. 3 din Decretul nr. 167/1958 se referă la termenul de prescripție de 3 ani ca fiind un termen general, în sensul aplicării lui tuturor acțiunilor personale, cu excepția cazurilor pentru care există termene speciale de prescripție, indiferent de izvorul concret al raportului obligațional. în cauza dedusă judecății, dreptul de a solicita repararea prejudiciului suferit s-a născut din momentul în care s-a constatat că infracțiunea pentru care a fost condamnat autorul excepției de neconstituționalitate nu există, însă, date fiind condițiile sociale și politice ale regimului de dictatură comunistă, la acel moment nu existau reglementări legale care să permită promovarea unei acțiuni în despăgubiri. Prin urmare, instanța apreciază că în cauză nu se poate aplica termenul de prescripție general prevăzut de art. 3 din Decretul nr. 147/1958 și, pe cale de consecință, în cauzele îndreptate împotriva regimului totalitar, ca și în cazurile crimelor de război, termenele trebuie reevaluate pentru a da posibilitatea persoanelor victime ale regimului la măsuri reparatorii, în scopul dreptății sociale și a adevărului. în conformitate cu dispozițiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și formula punctele de vedere cu privire la excepția de neconstituționalitate. Avocatul Poporului apreciază că dispozițiile art. 3 din Decretul nr. 167/1958 nu contravin prevederilor constituționale invocate, excepția de neconstituționalitate cu un atare obiect fiind neîntemeiată. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la excepția de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, susținerile părții prezente, concluziile procurorului, dispozițiile legale criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile art. 3 din Decretul nr. 167/1958 privitor la prescripția extinctivă, publicat în Buletinul Oficial al României, Partea I, nr. 19 din 21 aprilie 1958, care au următorul conținut: „Termenul prescripției este de 3 ani.” Autorul excepției susține că aceste dispoziții legale încalcă prevederile constituționale ale art. 16 alin. (1), art. 20, art. 21 și art. 126 alin. (1), precum și ale art. 14 alin. 3 din Pactul internațional privind drepturile civile și politice. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea reține că, potrivit jurisprudenței sale constante, instituția prescripției, în general, și termenele în raport cu care aceasta își produce efectele nu pot fi considerate de natură să îngrădească accesul liber la justiție, finalitatea lor fiind, dimpotrivă, de a-l facilita, prin asigurarea unui climat de ordine, indispensabil exercitării în condiții optime a acestui drept constituțional, prevenindu-se eventualele abuzuri și limitându-se efectele perturbatoare asupra stabilității și securității raporturilor juridice civile. Exercitarea unui drept de către titularul său nu poate avea loc decât într-un anumit cadru, prestabilit de legiuitor, cu respectarea anumitor exigențe, cărora li se subsumează și instituirea unor termene, după a căror expirare valorificarea respectivului drept nu mai este posibilă. Departe de a constitui o negare a dreptului în sine, asemenea exigențe dau expresie ordinii de drept, absolutizarea exercițiului unui anumit drept având consecință fie negarea, fie amputarea drepturilor sau intereselor legitime ale altor persoane, cărora statul este ținut să le acorde ocrotire, în egală măsură. însă, în cauza de față, Curtea observă că pretinsa neconstituționalitate este dedusă dintr-o omisiune de reglementare, pe care însă instanța constituțională nu o poate complini, întrucât, potrivit art. 61 din Constituție, „Parlamentul este (...) unica autoritate legiuitoare a țării”, modificarea sau completarea normelor juridice fiind atribuții exclusive ale acestuia. Prin urmare, în temeiul art. 2 alin. (3) din Legea nr. 47/1992, potrivit căruia „Curtea Constituțională se pronunță numai asupra constituționalității actelor cu privire la care a fost sesizată, fără a putea modifica sau completa prevederile supuse controlului”, excepția de neconstituționalitate, astfel cum a fost formulată, este inadmisibilă și va fi respinsă ca atare. Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge, ca fiind inadmisibilă, excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 3 din Decretul nr. 167/1958 privitor la prescripția extinctivă, excepție ridicată de Alexandru Mihalcea în Dosarul nr. 7.641/118/2007 al Curții de Apel Constanța — Secția civilă, minori și familie, litigii de muncă și asigurări sociale. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 24 februarie 2009. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent, Mihaela Senia Costinescu 6 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 314/12.V.2009 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru modificarea art. 2 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 202/2008 privind instituirea premiilor naționale pentru arte în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Alineatul (3) al articolului 2 din Hotărârea Guvernului nr. 202/2008 privind instituirea premiilor naționale pentru arte, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 165 din 4 martie 2008, se modifică și va avea următorul cuprins: „(3) Cuantumul fiecărui premiu național este echivalentul în lei a 2.000 euro și se acordă unei singure persoane.” PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul culturii, cultelor și patrimoniului național, Theodor Paleologu Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 6 mai 2009. Nr. 538^ GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind darea în administrarea Ministerului Administrației și Internelor — Inspectoratul de Poliție al Județului Arad a unor imobile trecute în domeniul public al statului în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 12 alin. (1) și (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă darea în administrarea Ministerului Administrației și Internelor — Inspectoratul de Poliție al Județului Arad a unor imobile situate în județul Arad, având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, trecute în domeniul public al statului prin Hotărârea Consiliului Local al Comunei Sintea Mare nr. 35/2008, respectiv prin Hotărârea Consiliului Local al Comunei Șilindia nr. 20/2007, în vederea amenajării unor sedii pentru posturi de poliție. Art. 2. — Predarea-preluarea imobilelor prevăzute la art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între părțile interesate, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Viceprim-ministru, ministrul administrației și internelor, Dan Nica Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 6 mai 2009. Nr. 540^ MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 314/12.V.2009 7 ANEXĂ DATELE DE IDENTIFICARE a imobilelor date în administrarea Ministerului Administrației și Internelor, pentru Inspectoratul de Poliție al Județului Arad Nr. Locul unde este situat Persoana juridică Persoana juridică Caracteristicile crt. imobilul de la care se transmite căreia i se dă în Caracteristicile imobilului imobilului imobilul administrare imobilul 1. Comuna Sintea Mare Consiliul Local Ministerul Teren: Ministerul nr. 204, județul Arad al Comunei Administrației Suprafață = 774,0 m2 Finanțelor Publice Sintea Mare, și Internelor, Clădire: ’l21,0 m2 va atribui un județul Arad pentru C.F. 4091 număr Inspectoratul Nr. cadastru: 1467 în inventarul de Poliție Valoarea clădirii --- 46.246,25 lei centralizat al Județului Arad Valoarea terenului --- 30.191,80 lei al bunurilor proprietate publică a statului. 2. Comuna Șilindia Consiliul Local al Ministerul Teren: Ministerul nr. 52, județul Arad Comunei Șilindia, Administrației Suprafață = 1.296,0 m2 Finanțelor Publice județul Arad și Internelor, C.F. 416 va atribui un pentru Nr. top. 244-245/8.a. 1 număr Inspectoratul Valoare de bilanț --- 50.553,72 lei în inventarul de Poliție centralizat al Județului Arad al bunurilor proprietate publică a statului. GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind trecerea unei construcții aflate în administrarea Ministerului Administrației și Internelor din domeniul public al statului în domeniul privat al statului, în vederea scoaterii’din funcțiune și desființării acesteia în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 10 alin. (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 2 din Ordonanța Guvernului nr. 112/2000 pentru reglementarea procesului de scoatere din funcțiune, casare și valorificare a activelor corporale care alcătuiesc domeniul public al statului și al unităților administrativ-teritoriale, aprobată prin Legea nr. 246/2001, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă trecerea din domeniul public al statului în domeniul privat al acestuia a unei construcții aflate în administrarea Ministerului Administrației și Internelor, situată în localitatea Făgăraș, Str. Luncii nr. 1 A, județul Brașov, având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 2. — Trecerea în domeniul privat al statului și în administrarea Ministerului Administrației și Internelor a construcției prevăzute la art. 1 se face în vederea scoaterii din funcțiune și desființării acesteia, în condițiile legii. Art. 3. — După scoaterea din funcțiune și demolarea construcției, Ministerul Administrației și Internelor își va actualiza în mod corespunzător datele din evidența cantitativ-valorică și, împreună cu Ministerul Finanțelor Publice, va opera modificarea corespunzătoare a anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificările și completările ulterioare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Viceprim-ministru, ministrul administrației și internelor, Dan Nica p. Ministrul dezvoltării regionale și locuinței, loan Andreica, secretar de stat Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 6 mai 2009. Nr. 541.’ 8 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 314/12.V.2009 ANEXĂ DATELE DE IDENTIFICARE ale construcției ce se transmite din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Administrației și Internelor în domeniul privat al statului, în vederea scoaterii din funcțiune și desființării acesteia Persoana juridică care administrează Valoarea Număr de înregistrare Adresa imobilului imobilul Caracteristici tehnice contabilă atribuit de M.F.P. (lei) Orașul Făgăraș, Ministerul Administrației și Pavilion 45-248-02 „cazare + 101.491,57 101.106 (parțial) Str. Luncii nr. 1A, Internelor --- Inspectoratul bloc alimentar” județul Brașov General al Jandarmeriei Sc = 684,00 m2; Române --- Unitatea Militară Sd = 684,00 m2. 0391 Brașov GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru stabilirea nivelului rezervei naționale de lapte în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 12 din Ordonanța Guvernului nr. 48/2005 privind organizarea pieței laptelui de vacă, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 72/2006, cu modificările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Rezerva națională de lapte este de 604.149.467 kg, din care disponibilă alocării de cote individuale pentru livrări și vânzări directe 318.403.600 kg, repartizată astfel: a) 74.508.320 kg livrări; b) 243.895.280 kg vânzări directe. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale, Iile Sârbu Șeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Vasile Pușcaș Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 6 mai 2009. Nr. 542 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 314/12.V.2009 9 DECIZII ALE P RI M U L U I - M I N I S T R U GUVERNUL ROMÂNIEI P R I M U L - M I N I S T R U DECIZIE privind promovarea temporară a domnului Marian Niculescu în funcția publică de secretar general al Agenției Naționale a Funcționarilor Publici Având în vedere Avizul favorabil nr. 1.888.396 din 2 aprilie 2009 al Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, pentru exercitarea de către domnul Marian Niculescu, cu caracter temporar, pentru maximum 6 luni, a funcției publice de secretar general al Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, al art. 19 alin. (1) lit. b) și al art. 92 alin. (1) și alin. (2) lit. a) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Marian Niculescu se promovează temporar în funcția publică de secretar general al Agenției Naționale a Funcționarilor Publici. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 11 mai 2009. Nr. 523.’ ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE AGENȚIA NAȚIONALĂ PENTRU RESURSE MINERALE DECIZIE privind încetarea concesiunii miniere pentru exploatarea zăcământului de nisip și pietriș din perimetrul Nucet—Perșinari, județul Dâmbovița Având în vedere: — art. 31 lit. b), în condițiile stabilite la art. 32, din Legea minelor nr. 85/2003, cu modificările și completările ulterioare, — Referatul Direcției generale gestionare evaluare concesionare resurse/rezerve minerale, integrare europeană nr. 300.710 din 4 mai 2009, în temeiul prevederilor art. 37 alin. (1) din Legea nr. 85/2003, cu modificările și completările ulterioare, președintele Agenției Naționale pentru Resurse Minerale emite prezenta decizie. Art. 1. — Concesiunea minieră de exploatare a resurselor minerale din zăcământul de nisip și pietriș din perimetrul Nucet—Perșinari, județul Dâmbovița, convenită prin Licența de concesiune nr. 884/1999, încheiată între Agenția Națională pentru Resurse Minerale, în calitate de coricedent, și Societatea Comercială AGREMIN — S.A., cu sediul în localitatea Târgoviște, Str. Lămâiței nr. 2, județul Dâmbovița, în calitate de concesionar, încetează la data publicării’prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I. Art. 2. — Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Agenției Naționale pentru Resurse Minerale, Gelu Agafiel Mărăcineanu București, 7 mai 2009. Nr. 10. ’ io MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 314/12.V.2009 MINISTERUL DEZVOLTĂRII REGIONALE Șl LOCUINȚEI ORDIN pentru modificarea și completarea Instrucțiunilor de aplicare a unor prevederi din Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conținutului-cadru al documentației tehnico-economice aferente investițiilor publice, precum și a structurii și metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiții și lucrări de intervenții, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și locuințelor nr. 863/2008 Ținând cont de Avizul nr. 289.733 din 8 aprilie 2009 al Ministerului Finanțelor Publice, în temeiul art. 8 din Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conținutului-cadru al documentației tehnico- economice aferente investițiilor publice, precum și a structurii și metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiții și lucrări de intervenții și al art. 12 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 33/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Dezvoltării Regionale și Locuinței, cu modificările ulterioare, ministrul dezvoltării regionale și locuinței emite următorul ordin: Art. I. — Instrucțiunile de aplicare a unor prevederi din Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conținutului-cadru al documentației tehnico-economice aferente investițiilor publice, precum și a structurii și metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiții și lucrări de intervenții, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și locuințelor nr. 863/2008, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 524 din 11 iulie 2008, se modifică și se completează după cum urmează: 1. După articolul 2 se introduce un nou articol, articolul 2¹, cu următorul cuprins: „Art. 2¹. — (1) în aplicarea prevederilor art. 5 alin. (1) lit. a) și alin. (3) lit. a) și b), documentația tehnico-economică pentru proiectul complex de investiții, care cuprinde atât lucrări de construcții pentru realizarea obiectivelor de investiții noi, inclusiv extinderi, cât și lucrări de construcții pentru realizarea intervențiilor la construcții existente, inclusiv instalațiile aferente, asimilate obiectivelor de investiții, se elaborează în următoarele etape: a) efectuarea expertizei tehnice/auditului energetic la construcțiile existente, inclusiv instalațiile aferente, care fac obiectul lucrărilor de intervenții definite la art. 3 lit. d) din hotărâre; b) elaborarea studiului de fezabilitate pentru întregul proiect complex de investiții, cu includerea elementelor specifice din documentația de avizare pentru lucrări de intervenții la construcții existente, inclusiv instalațiile aferente, fără elaborarea distinctă a acesteia; c) întocmirea devizului general pentru întregul proiect complex de investiții, cu evidențierea distinctă pe capitole și subcapitole de cheltuieli a valorii aferente lucrărilor de investiții și lucrărilor de intervenții la construcții existente, inclusiv instalații aferente. (2) Elementele specifice din documentația de avizare pentru lucrări de intervenții care se includ în studiul de fezabilitate elaborat în condițiile alin. (1) privesc în principal: a) descrierea situației existente a obiectivului de investiții și concluziile raportului de expertiză tehnică/audit energetic, care se elaborează cu respectarea structurii prevăzute la lit. A «Piese scrise», secțiunea «Descrierea investiției» din anexa nr. 3 «Conținutul-cadru al documentației de avizare pentru lucrări de intervenții» la Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 și se includ distinct la lit. A «Piese scrise», secțiunea «Informații generale privind proiectul», punctul 2 «Descrierea investiției» din anexa nr. 2 «Conținutul-cadru al studiului de fezabilitate»; b) descrierea lucrărilor de bază și a celor rezultate ca necesar de efectuat în urma realizării lucrărilor de bază, descrierea, după caz, a lucrărilor de modernizare efectuate în spațiile consolidate/reabilitate/reparate, a consumurilor de utilități și altele asemenea, care se elaborează cu respectarea structurii prevăzute la lit. A «Piese scrise», secțiunea «Date tehnice ale investiției» din anexa nr. 3 «Conținutul-cadru al documentației de avizare pentru lucrări de intervenții» la Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 și se includ distinct la lit. A «Piese scrise», secțiunea «Informații generale privind proiectul», pct. 3 «Date tehnice ale investiției» din anexa nr. 2 «Conținutul- cadru al studiului de fezabilitate»; c) analiza comparativă a costului realizării lucrărilor de intervenții față de valoarea de inventar a construcției existente, care se elaborează cu respectarea structurii prevăzute la lit. A «Piese scrise», secțiunea «Indicatori de apreciere a eficienței economice» din anexa nr. 3 «Conținutul-cadru al documentației de avizare pentru lucrări de intervenții» la Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 și se include distinct la lit. A «Piese scrise», secțiunea «Analiza cost-beneficiu» din anexa nr. 2 «Conținutul- cadru al studiului de fezabilitate»; d) avize și acorduri de principiu, specifice tipului de intervenție. (3) Studiul de fezabilitate elaborat pentru proiectul complex de investiții se aprobă în condițiile legii.” 2. La articolul 10, teza a doua se modifică și va avea următorul cuprins: „Valoarea actualizată se compune din valoarea cheltuielilor legal efectuate până la data actualizării, conform evidențelor contabile, și din valoarea restului de executat multiplicat cu indicele de prețuri de consum lunar (total), comunicat de Institutul Național de Statistică, calculat între data întocmirii devizului general și data actualizării.” Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul dezvoltării regionale și locuinței, Vasile Blaga București, 28 aprilie 2009. Nr. 276.’ MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 314/12.V.2009 11 ACTE ALE AUTORITĂȚII ELECTORALE PERMANENTE 7 AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ RAPORT privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul National Țărănesc Creștin Democrat — Județul Brașov 7 7 7 7 7 în conformitate cu prevederile art. 35 alin. (1) și ale art. 36 alin. (1), (5) și (6) din Legea nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, cu modificările și completările ulterioare, și cu Calendarul misiunii de control pe anul 2009, aprobat de președintele Autorității Electorale Permanente, precum și cu notificarea misiunii de control, în perioada 16—27 martie 2009 s-a efectuat controlul finanțării Partidului Național Țărănesc Creștin Democrat — Județul Brașov pentru anul 2008. I. Constatări Veniturile Partidului Național Țărănesc Creștin Democrat — Județul Brașov au fost obținute din cotizațiile membrilor de partid în sumă de 7.539 lei, donații în sumă de 10.775 lei (persoane fizice 9.775 lei, persoane juridice 1.000 lei) și alte venituri provenite din dobânzi bancare în sumă de 0,16 lei. II. Recomandări Echipa de control a recomandat Partidului Național Țărănesc Creștin Democrat — Județul Brașov să utilizeze formularele pentru cotizații, donații și alte venituri conform Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 749/2007, cu modificările ulterioare, să întocmească situațiile ce trebuie publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I. Director general, Gheorghe Onogea București, 5 mai 2009. Nr. 90.479. AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ RAPORT privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul National Liberal — Județul Dâmbovita 7 7 7 în conformitate cu prevederile art. 35 alin. (1) și ale art. 36 alin. (1), (5) și (6) din Legea nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, cu modificările și completările ulterioare, și cu Calendarul misiunii de control pe anul 2009, aprobat de președintele Autorității Electorale Permanente, precum și cu notificarea misiunii de control, în perioada 23 martie—10 aprilie 2009 s-a efectuat controlul finanțării Partidului Național Liberal —județul Dâmbovița pentru anul 2008. I. Constatări Veniturile Partidului Național Liberal — Județul Dâmbovița au fost obținute din cotizațiile membrilor de partid în sumă de 58.498 iei, donații în sumă de 1.908.777 lei, alte venituri în sumă de 4.264,90 lei. II. Recomandări Echipa de control a recomandat Partidului Național Liberal — Județul Dâmbovița să utilizeze formularele pentru cotizații, donații și alte venituri conform Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 749/2007, cu modificările ulterioare, să întocmească situațiile ce trebuie înaintate Autorității Electorale Permanente și cele care trebuie publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I. Director general, Gheorghe Onogea București, 5 mai 2009. Nr. 90.507. 12 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 314/12.V.2009 AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ RAPORT privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul Democrat Liberal — Județul Bacău 7 în conformitate cu prevederile art. 35 alin. (1) și ale art. 36 alin. (1), (5) și (6) din Legea nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, cu modificările și completările ulterioare, și cu Calendarul misiunii de control pe anul 2009, aprobat de președintele Autorității Electorale Permanente, precum și cu notificarea misiunii de control, în perioada 6—24 aprilie 2009 s-a efectuat controlul finanțării Partidului Democrat Liberal — Județul Bacău pentru anul 2008. I. Constatări Veniturile Partidului Democrat Liberal — Județul Bacău au fost obținute din cotizațiile membrilor de partid în sumă de 68.300 lei, donații în sumă de 319.845 lei (persoane fizice 298.250 lei, persoane juridice 21.595 lei) și alte venituri provenite din dobânzi bancare în sumă de 5,82 lei. II. Recomandări Echipa de control a recomandat Partidului Democrat Liberal — Județul Bacău să respecte legislația în vigoare privind finanțarea partidelor politice și a campaniilor electorale, respectiv Legea nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, cu modificările și completările ulterioare, și Hotărârea Guvernului nr. 749/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicarea a Legii nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, cu modificările ulterioare. Director general, Gheorghe Onogea București, 5 mai 2009. Nr. 90.508. AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ RAPORT privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul Național Liberal — Sector 3, București în conformitate cu prevederile art. 35 alin. (1) și ale art. 36 alin. (1), (5) și (6) din Legea nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, cu modificările și completările ulterioare, și cu Calendarul misiunii de control pe anul 2009, aprobat de președintele Autorității Electorale Permanente, precum și cu notificarea misiunii de control, în perioada 30 martie—17aprilie 2009 s-a efectuat controlul finanțării Partidului Național Liberal — Sector 3 pentru anul 2008. I. Constatări Veniturile Partidului Național Liberal — Sector 3 au fost obținute din cotizațiile membrilor de partid în sumă de 5.134 lei, donații persoane fizice în sumă de 10.440 lei. Nu au fost constatate abateri care să impună aplicarea sancțiunilor de ordin financiar formațiunii politice controlate. II. Recomandări Organizarea și conducerea contabilității să se desfășoare în conformitate cu reglementările legale în vigoare și să se înainteze Autorității Electorale Permanente, în termenul legal, situațiile prevăzute de Legea nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, cu modificările și completările ulterioare. Director general, Gheorghe Onogea București, 5 mai 2009. Nr. 90.541. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 314/12.V.2009 13 AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ RAPORT privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul România Mare — Județul Vâlcea în conformitate cu prevederile art. 35 alin. (1) și ale art. 36 alin. (1), (5) și (6) din Legea nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, cu modificările și completările ulterioare, și cu Calendarul misiunii de control pe anul 2009, aprobat de președintele Autorității Electorale Permanente, precum și cu notificarea misiunii de control, în perioada 30 martie—9 aprilie 2009 s-a efectuat controlul finanțării Partidului România Mare — Județul Vâlcea pentru anul 2008. I. Constatări Veniturile Partidului România Mare — Județul Vâlcea au fost obținute din cotizațiile membrilor de partid în sumă de 3.833 lei, donații provenind de la persoane fizice în sumă de 1.500 lei. II. Recomandări Echipa de control a recomandat Partidului România Mare — Județul Vâlcea să utilizeze formularele pentru cotizații, donații și alte venituri conform Hotărârii Guvernului nr. 749/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, cu modificările ulterioare. Director general, Gheorghe Onogea București, 5 mai 2009. Nr. 90.542. AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ RAPORT privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Uniunea Democrată Maghiară din România — București în conformitate cu prevederile art. 35 alin. (1) și ale art. 36 alin. (1), (5) și (6) din Legea nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, cu modificările și completările ulterioare, și cu Calendarul misiunii de control pe anul 2009, aprobat de președintele Autorității Electorale Permanente, precum și cu notificarea misiunii de control, în perioada 30 martie—17 aprilie 2009 s-a efectuat controlul finanțării la Uniunea Democrată Maghiară din România — București pentru anul 2008. I. Constatări Veniturile înregistrate la Uniunea Democrată Maghiară din România — București au fost obținute din cotizațiile membrilor de partid în sumă de 10.187 lei, donații provenind de la persoane fizice în sumă de 28.800 lei, alte venituri provenite din dobânzi bancare în sumă de 0,56 lei. II. Recomandări Echipa de control a recomandat Uniunii Democrate Maghiare din România — București să utilizeze formularele pentru cotizații, donații și alte venituri conform Hotărârii Guvernului nr. 749/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, cu modificările ulterioare. Director general, Gheorghe Onogea București, 5 mai 2009. Nr. 90.543. 14 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 314/12.V.2009 AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ RAPORT privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul Social Democrat — Sector 6, București în conformitate cu prevederile art. 35 alin. (1) și ale art. 36 alin. (1), (5) și (6) din Legea nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, cu modificările și completările ulterioare, și cu Calendarul misiunii de control pe anul 2009, aprobat de președintele Autorității Electorale Permanente, precum și cu notificarea misiunii de control, în perioada 30 martie—24 aprilie 2009 s-a efectuat controlul finanțării Partidului Social Democrat — Sector 6 pentru anul 2008. I. Constatări Veniturile Partidului Social Democrat — Sector 6 au fost obținute din cotizațiile membrilor de partid în sumă de 546.873 lei, donații în sumă de 167.036,94 lei, alte venituri în sumă de 15.473 lei. în urma verificărilor efectuate nu au fost constatate abateri sau prejudicii cu caracter financiar contabil. II. Recomandări Echipa de control a recomandat Partidului Social Democrat — Sector 6 să utilizeze formularele pentru cotizații, donații și alte venituri conform Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 749/2007, cu modificările ulterioare, să întocmească situațiile ce trebuie înaintate Autorității Electorale Permanente și cele care trebuie publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I. Director general, Gheorghe Onogea București, 5 mai 2009. Nr. 90.544. AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ RAPORT privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul Democrat Liberal — Sector 4, București în conformitate cu prevederile art. 35 alin. (1) și ale art. 36 alin. (1), (5) și (6) din Legea nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, cu modificările și completările ulterioare, și cu Calendarul misiunii de control pe anul 2009, aprobat de președintele Autorității Electorale Permanente, precum și cu notificarea misiunii de control, în perioada 30 martie—24 aprilie 2009 s-a efectuat controlul finanțării Partidului Democrat Liberal — Sector 4 pentru anul 2008. I. Constatări Veniturile Partidului Democrat Liberal — Sector 4 au fost obținute din cotizațiile membrilor de partid în sumă de 860.818 lei, donații în sumă de 1.082.175,86 lei, alte venituri provenite din dobânzi bancare în sumă de 1.901,93 lei și din închirierea unui spațiu în sumă de 7.415,71 lei. II. Recomandări Echipa de control a recomandat Partidului Democrat Liberal — Sector 4 ca organizarea și conducerea contabilității să se desfășoare conform reglementărilor în vigoare și să înainteze Autorității Electorale Permanente, în termenul legal, situațiile prevăzute de Legea nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, cu modificările și completările ulterioare. Director general, Gheorghe Onogea București, 5 mai 2009. Nr. 90.545. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 314/12.V.2009 15 AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ RAPORT privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul Conservator — Județul Caras-Severin în conformitate cu prevederile art. 35 alin. (1) și ale art. 36 alin. (1), (5) și (6) din Legea nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, cu modificările și completările ulterioare, și cu Calendarul misiunii de control pe anul 2009, aprobat de președintele Autorității Electorale Permanente, precum și cu notificarea misiunii de control, în perioada 30 martie—17 aprilie 2009 s-a efectuat controlul finanțării Partidului Conservator — Județul Caraș-Severin pentru anul 2008. I. Constatări Veniturile Partidului Conservator — Județul Caraș-Severin au fost obținute din cotizațiile membrilor de partid în sumă de 11.985 lei, venituri din donații în sumă de 20.221 lei. II. Recomandări Echipa de control a recomandat Partidului Conservator — Județul Caraș-Severin să utilizeze formularele pentru cotizații, donații și alte venituri conform Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 749/2007, cu modificările ulterioare. Director general, Gheorghe Onogea București, 5 mai 2009. Nr. 90.546. AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ RAPORT privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul Social Democrat — Județul Galați în conformitate cu prevederile art. 35 alin. (1) și ale art. 36 alin. (1), (5) și (6) din Legea nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, cu modificările și completările ulterioare, și cu Calendarul misiunii de control pe anul 2009, aprobat de președintele Autorității Electorale Permanente, precum și cu notificarea misiunii de control, în perioada 30 martie—17 aprilie 2009 s-a efectuat controlul finanțării Partidului Social Democrat — Județul Galați pentru anul 2008. I. Constatări Veniturile Partidului Social Democrat — Județul Galați au fost obținute din cotizațiile membrilor de partid în sumă de 866.134,20 lei, donații persoane fizice în sumă de 238.900,00 lei și alte venituri în sumă de 36.067,01 lei. în urma verificărilor efectuate nu au fost constatate abateri sau prejudicii cu caracter financiar contabil. II. Recomandări Echipa de control a recomandat ca organizarea și conducerea contabilității să se desfășoare în conformitate cu reglementările legale în vigoare și să se înainteze Autorității Electorale Permanente, în termenul legal, situațiile prevăzute de Legea nr. 334/2006 privind finanțarea partidelor politice și a campaniilor electorale, cu modificările și completările ulterioare. Director general, Gheorghe Onogea București, 5 mai 2009. Nr. 90.547. 16 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 314/12.V.2009 AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ RAPORT privind rezultatul controlului efectuat de Autoritatea Electorală Permanentă la Partidul Social Democrat — Județul Brașov în conformitate cu prevederile art. 35 alin. (1) și ale art. 36 alin. (1), (5) și (6) din Legea nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, cu modificările și completările ulterioare, și cu Calendarul misiunii de control pe anul 2009, aprobat de președintele Autorității Electorale Permanente, precum și cu notificarea misiunii de control, în perioada 30 martie—17 aprilie 2009 s-a efectuat controlul finanțării Partidului Social Democrat — Județul Brașov pentru anul 2008. I. Constatări Veniturile Partidului Social Democrat — Județul Brașov au fost obținute din cotizațiile membrilor de partid în sumă de 359.881,78 lei, venituri din servicii interne în sumă de 10.488,27 lei, alte venituri provenite din dobânzi bancare în sumă de 2.047,16 lei. II. Recomandări Echipa de control a recomandat Partidului Social Democrat — Județul Brașov să organizeze și să conducă contabilitatea în conformitate cu reglementările legale în vigoare și să se înainteze Autorității Electorale Permanente, în termenul legal, situațiile prevăzute de Legea nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, cu modificările și completările ulterioare. Director general, Gheorghe Onogea București, 5 mai 2009. Nr. 90.548. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 430365 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 314/12.V.2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495