MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 177 (XXI) — Nr. 309 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Luⁿⁱ- ¹¹ maⁱ ²⁰⁰⁹ SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 434. — Hotărâre pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 198/2004 privind unele măsuri prealabile lucrărilor de construcție de drumuri de interes național, județean și local ......................... 2-6 497. — Hotărâre privind transmiterea unui imobil din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Tineretului și Sportului, prin Direcția pentru Sport a Județului Olt, în’domeniul public al Municipiului Slatina și in administrarea Consiliului Local al Municipiului Slatina, județul Olt.............................. 7 516. — Hotărâre pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 839/2006 privind forma și conținutul actelor de identitate, ale autocolantului privind stabilirea reședinței și ale cărții de imobil........................... 8-9 529. — Hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2009 al Administrației Naționale de Meteorologie.............................................. 9-12 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 79. — Ordin al viceprim-ministrului, ministrul administrației și internelor, privind alocarea sumelor în vederea compensării creșterilor neprevizionate ale prețurilor combustibililor utilizați pentru producerea energiei termice furnizate populației în sistem centralizat, conform Ordonanței Guvernului nr. 36/2006 privind instituirea prețurilor locale de referință pentru energia termică furnizată populației prin sisteme centralizate .... 13-15 82. — Ordin al viceprim-ministrului, ministrul administrației și internelor, pentru modificarea art. 2 din Regulamentul privind organizarea și funcționarea Colegiului Ministerului Administrației și Internelor, aprobat prin Ordinul ministrului internelor și reformei administrative nr. 299/2007................................ 16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 309/11 .V.2009 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 198/2004 privind unele măsuri prealabile lucrărilor de construcție de drumuri de interes național, județean și local în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. IV din Legea nr. 184/2008 pentru modificarea și completarea Legii nr. 198/2004 privind unele măsuri prealabile lucrărilor de construcție de autostrăzi și drumuri naționale, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 198/2004 privind unele măsuri prealabile lucrărilor de construcție de drumuri de interes național, județean și local, cu modificările și completările ulterioare, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 2. — La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 941/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 198/2004 privind unele măsuri prealabile lucrărilor de construcție de autostrăzi și drumuri naționale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 596 din 1 iulie 2004, cu modificările ulterioare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul transporturilor și infrastructurii, Radu Mircea Berceanu Viceprim-ministru, ministrul administrației și internelor, Dan Nica Ministrul agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale, llie Sârbu Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 8 aprilie 2009. Nr. 434.’ ANEXĂ NORME METODOLOGICE de aplicare a Legii nr. 198/2004 privind unele măsuri prealabile lucrărilor de construcție de drumuri de interes național, județean și local Art. 1. — (1) Domeniul de aplicare prevăzut la art. 1 din Legea nr. 198/2004 privind unele măsuri prealabile lucrărilor de construcție de drumuri de interes național, județean și local, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare lege, este stabilit pentru realizarea lucrărilor de construcție de drumuri de interes național, județean și local prevăzute la art. 6 alin. (1), art. 7 și 8 din Ordonanța Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare. (2) Coridorul de expropriere reprezintă delimitarea generală a terenului ce urmează a fi afectat de lucrarea de construcție a drumului, stabilită pe baza caracteristicilor tehnice. Elementele concrete aferente coridorului de expropriere vor fi stabilite, în condițiile legii, în studiul de fezabilitate. Art. 2. — (1) Lucrările de construcție de drumuri de interes național, județean și local declarate de utilitate publică potrivit legii includ toate lucrările prealabile, lucrările execuției propriu- zise, precum și pe cele ce urmează finalizării operațiunii de construire, reabilitare, dezvoltare, modernizare ori extindere a drumurilor de interes național, județean și local. (2) în cazul în care nu au fost stabilite prin studiul de fezabilitate, terenurile necesare pentru relocarea utilităților, pentru drumurile tehnologice, drumurile temporare, drumurile ocolitoare, precum și cele necesare gropilor de împrumut se stabilesc de către expropriator și se supun prevederilor din lege. (3) După finalizarea lucrărilor, în termen de 30 de zile, terenurile expropriate potrivit art. 2 alin. (4) din lege, aflate în domeniul public al statului, se predau unităților administrativ- teritoriale, în condițiile legii. Art. 3. — (1) Documentația tehnico-economică aferentă lucrărilor de execuție de drumuri de interes național, județean și local aferentă unui coridor de expropriere se elaborează potrivit dispozițiilor referitoare la studiul de fezabilitate din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conținutului-cadru al documentației tehnico-economice aferente investițiilor publice, precum și a structurii și metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiții și lucrări de intervenții. (2) în vederea elaborării studiului de fezabilitate, expropriatorul va înștiința printr-un anunț afișat la sediul consiliului local al unității administrativ-teritoriale/Consiliului General al Municipiului București, ce va cuprinde cel puțin amplasamentul lucrării și calendarul referitor la datele în care se va permite accesul pentru activitățile necesare realizării studiului de fezabilitate. Prin amplasament al lucrării se înțelege traseul și limitele de dezvoltare a proiectului propuse inițial de expropriator. (3) Certificatele de urbanism, avizele, acordurile, permisele sau autorizațiile sunt valabile până la finalizarea executării lucrărilor pentru care au fost eliberate, indiferent de data emiterii acestora. Art. 4. — (1) în situația în care, din motive obiective, nu este posibilă supunerea spre aprobarea Guvernului/autorității publice locale competente a tuturor elementelor prevăzute la art. 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 309/11 .V.2009 3 alin. (1) din lege, aprobarea declanșării procedurii de expropriere a tuturor imobilelor care constituie coridorul de expropriere, a sumei globale estimate și a termenului în care aceasta se virează expropriatorului va face obiectul unei hotărâri ulterioare a Guvernului/autorității publice locale competente. (2) Expropriatorului i se va vira, din suma globală estimată a despăgubirilor, la cererea acestuia, suma care îi este necesară în vederea acordării despăgubirilor. (3) Documentația cadastral-juridică pentru fiecare imobil propus spre expropriere se avizează și se recepționează de către oficiile de cadastru și publicitate imobiliară, în maximum 5 zile lucrătoare de la solicitarea expropriatorului sau a proprietarului. (4) în vederea realizării documentațiilor cadastral-juridice, în cazul în care proprietarii nu au putut fi identificați sau refuză predarea actelor necesare acestei operațiuni, oficiile de cadastru și publicitate imobiliară și consiliile locale ale unităților administrativ-teritoriale implicate vor furniza expropriatorului, în termen de 5 zile de la solicitarea acestuia: a) date complete cu privire la identitatea proprietarilor rezultați în urma aplicării legislației în vigoare, respectiv, fără a se limita la, numele și adresa; b) copii ale înscrisurilor ce fac dovada dreptului de proprietate asupra imobilelor afectate, incluzând aici, dar fără a se limita la: acte translative de proprietate, titluri de proprietate emise potrivit legilor proprietății sau, în lipsa acestor titluri, copii ale proceselor-verbale de punere în posesie. (5) Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară, denumită în continuare ANCPI, prin oficiile teritoriale, recepționează documentația cadastral-juridică întocmită de expropriator potrivit art. 4 alin. (2) din lege și, la sfârșitul fiecărei luni, transmite unității administrativ-teritoriale afectate de traseul lucrării respective lista imobilelor a căror documentație cadastral-juridică a fost recepționată în luna în curs situate pe coridorul de expropriere. După recepționarea documentației cadastral-juridice, oficiile în a căror rază teritorială de activitate sunt situate imobilele ce fac obiectul exproprierii vor proceda la înscrierea în cartea funciară a intenției de expropriere. (6) Unitățile administrativ-teritoriale vor afișa la sediul lor lista transmisă, în termen de 24 de ore de la primirea acesteia. După transmiterea acestei liste unităților administrativ-teritoriale afectate de traseul lucrării se interzice emiterea oricărui aviz, acord, permis sau oricărei autorizații cu privire la imobilele supuse exproprierii. (7) Unitățile administrativ-teritoriale au obligația să afișeze și modificările ce intervin în aceste liste, în termen de 24 de ore de la primirea acestora. (8) Modul de întocmire și recepție a documentațiilor cadastral-juridice de expropriere va fi stabilit prin regulamentul aprobat de ANCPI, cu avizul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, prin Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, cu consultarea structurilor asociative ale autorităților administrației publice locale. (9) Orice documentație tehnică sau de evaluare realizată anterior intrării în vigoare a prezentelor norme sau întocmită în temeiul Legii nr. 33/1994 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică se consideră valabilă. (10) în sensul art. 4 alin. (5) din lege, indicatorul cadastral va fi reprezentat de numărul cadastral atribuit imobilului supus exproprierii de către Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară (OCPI), iar numele proprietarului va fi cel indicat de înscrierile efectuate în cartea funciară, pentru imobilele care au cartea funciară deschisă, iar pentru celelalte imobile va fi preluat din documentația cadastral-juridică și din alte înscrisuri doveditoare ale dreptului de proprietate sau ale altui drept real. (11) La sediul consiliului local al unității administrativ- teritoriale/Consiliului General al Municipiului București în raza căreia se află imobilele supuse exproprierii se afișează și vor rămâne afișate până la finalizarea procedurilor de acordare a despăgubirilor: a) lista imobilelor propuse spre expropriere, cuprinzând datele de identificare a acestora, respectiv numărul cadastral și numele persoanei identificate ca fiind proprietar, stabilite pe baza documentației cadastral-juridice avizate de OCPI; b) planul cu amplasamentul lucrării, realizat pe baza datelor din documentațiile cadastral-juridice aferente imobilelor propuse spre expropriere, elaborat la scara 1: 1.000, având obligatoriu anexate coordonate ale punctelor de contur, în sistem de proiecție Stereografică 1970; c) anunțul conform căruia titularii dreptului de proprietate și ai celorlalte drepturi reale au dreptul ca, în termen de 10 zile de la data afișării tabelelor prevăzute la art. 4 alin. (5) din lege, să depună cererea prevăzută de art. 5 din lege și documentele ce fac dovada dreptului de proprietate sau a altor drepturi reale. (12) Tabelele actualizate conform art. 4 alin. (7) din lege se supun procedurii de publicitate prevăzute la art. 4 alin. (5) și (6) din lege. (13) Rapoartele de evaluare întocmite conform art. 4 alin. (8) din lege vor determina cuantumul despăgubirii aferente imobilelor supuse exproprierii, pe categorii de folosință, și, după caz, necesitatea suplimentării sumei globale a despăgubirilor aprobate inițial prin hotărâre a Guvernului/autorității locale competente. Art. 5. — (1) Se consideră cerere în înțelesul art. 5 alin. (1) din lege manifestarea de voință făcută în formă scrisă de către titularul/titularii dreptului de proprietate sau al/ai altor drepturi reale sau de către persoanele care justifică un interes legitim, denumiți în continuare persoane interesate, ce va fi însoțită de documentele doveditoare prevăzute de lege. Cererea va cuprinde următoarele elemente: a) numele și prenumele persoanei interesate; b) adresa de domiciliu; c) documentele doveditoare referitoare la existența drepturilor reale asupra bunului imobil expropriat, în original sau în copie legalizată; d) opțiunea privind cuantumul despăgubirii. (2) în cazul în care comisia va fi constituită la nivelul unei localități unde nu funcționează birouri ale notarilor publici, legalizarea copiilor de pe documentele doveditoare se va realiza de către secretarii unităților administrativ-teritoriale ale localităților respective, în conformitate cu prevederile art. 12 din Legea notarilor publici și a activității notariale nr. 36/1995, cu modificările și completările ulterioare. (3) în cazul în care există mai multe persoane interesate cu privire la imobilul supus exproprierii, cererea va fi semnată de toți, personal sau prin mandatar împuternicit cu procură specială autentică, iar procura se va atașa cererii. (4) La nivelul fiecărei unități administrativ-teritoriale se va numi prin decizie a expropriatorului o comisie, fără personalitate juridică, care va analiza cererile și documentele doveditoare depuse în condițiile art. 5 din lege, va întocmi procesul-verbal, va emite și va comunica hotărârea de acordare a despăgubirilor în vederea efectuării plăților sau a consemnării sumelor pe numele persoanelor îndreptățite, potrivit legii. (5) După numirea comisiei, expropriatorul va transmite decizia consiliului local competent/Consiliului General al Municipiului București, care are obligația de a asigura prin secretarul unității administrativ-teritoriale secretariatul comisiei, care va primi, înregistra și arhiva cererile și documentele doveditoare depuse potrivit art. 5 din lege. (6) Secretariatul comisiei va constitui registre și arhive speciale, în care se vor înregistra cererile și originalele/copiile legalizate ale documentelor anexate acestora. Cererile se arhivează și se păstrează prin grija secretariatelor constituite la nivelul unităților administrativ-teritoriale. Registrele vor cuprinde mențiuni privitoare la: 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 309/11 .V.2009 a) data înregistrării cererii; b) numele și prenumele titularului/titularilor cererii; c) elementele de identificare a imobilului pentru care se solicită despăgubirea, respectiv numărul cadastral, suprafața, unitatea administrativ-teritorială în care se situează, proprietarul sau titularul altui drept real; d) documentele doveditoare care însoțesc cererea. (7) Membrii comisiei au acces nelimitat la registre și arhive. (8) După finalizarea procedurilor de acordare a despăgubirilor, registrele și arhivele vor fi transmise expropriatorului pentru a fi păstrate de acesta, conform reglementărilor în vigoare. (9) Comisia este formată din 5 membri, după cum urmează: a) primarul unității administrativ-teritoriale sau, în lipsa acestuia, viceprimarul; b) un reprezentant al instituției prefectului; c) un reprezentant al oficiului de cadastru și publicitate imobiliară; d) 2 reprezentanți ai expropriatorului, având calificare juridică. (10) Comisia își începe activitatea în termenul prevăzut de lege la sediul consiliului local/Consiliului General al Municipiului București. (11) Ședințele comisiei se vor ține zilnic până la data la care vor fi emise și comunicate, potrivit legii, toate hotărârile de acordare a despăgubirilor pentru imobilele supuse exproprierii. (12) Comisia este legal întrunită și își poate desfășura lucrările în prezența a cel puțin 3 membri, prezența reprezentanților expropriatorului fiind obligatorie. (13) în termen de 10 zile de la data începerii activității, comisia va analiza cererile și documentele anexate acestora și, după caz: a) constată că dosarul este complet și convoacă titularul/titularii cererii, în scris, prin poștă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în vederea semnării procesului-verbal; b) constată că dosarul nu este complet și convoacă titularul/titularii cererii, în scris, prin poștă, cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în termenul prevăzut de lege, în vederea completării documentelor și a semnării procesului-verbal. (14) Convocarea va cuprinde data, ora și locul ședinței în cadrul căreia va fi încheiat procesul-verbal ce cuprinde elementele de identificare a imobilului propus spre expropriere, respectiv număr cadastral și număr de carte funciară, după caz, valoarea despăgubirii, determinată pe baza raportului de evaluare, și, după caz, vor fi analizate documentele doveditoare solicitate în completarea celor anexate cererii. (15) în situația în care titularul dreptului de proprietate, al altui drept real care este cunoscut — a fost identificat pe baza datelor de carte funciară, respectiv extrase de carte funciară pentru informare, a documentației cadastral-juridice, a titlului de proprietate, a procesului-verbal de punere în posesie, a posesiei de fapt, a registrului agricol și a altor acte/fapte similare care produc efecte juridice potrivit legii — nu întocmește cererea sau nu depune documentele doveditoare solicitate în completare, după împlinirea termenelor prevăzute de lege pentru îndeplinirea acestor obligații, comisia va face mențiune despre aceasta într-un proces-verbal, va emite și va comunica hotărârea conform art. 7 din lege. Sumele datorate ca despăgubire vor fi consemnate de expropriator pe numele persoanei/persoanelor astfel identificate. (16) în cazul în care nicio persoană interesată nu a depus cerere, iar documentația cadastral-juridică prevăzută de lege a fost întocmită pe baza documentelor puse la dispoziție de către oficiile de cadastru și publicitate imobiliară și/sau consiliile locale ale unităților administrativ-teritoriale competente, și din aceste documente nu rezultă adresa completă a titularilor drepturilor reale, comisia va face mențiune despre aceasta într-un proces- verbal și va emite hotărârea pentru sumele propuse cu titlu de despăgubire. Notificarea respectivelor sume către aceștia se va realiza prin afișare la sediul consiliului local/Consiliului General al Municipiului București competent, iar consemnarea lor se va face potrivit legii. (17) în cazurile prevăzute la alin. (15) și (16), persoana îndreptățită se poate adresa expropriatorului ulterior cu o cerere însoțită de documentele doveditoare în condițiile prevăzute de lege sau de o hotărâre judecătorească definitivă și irevocabilă, solicitând eliberarea despăgubirii, potrivit legii. (18) în cazul în care persoana interesată a făcut cererea, a depus în termen documentele care fac dovada calității sale și este de acord cu suma propusă cu titlu de despăgubire, între comisie și aceasta se încheie un proces-verbal în care se menționează acordul cu privire la valoarea despăgubirii. Procesul-verbal se semnează de către membrii comisiei și de către persoana interesată. (19) în situația în care persoana îndreptățită nu este de acord cu cuantumul despăgubirii, comisia face mențiune despre această situație în procesul-verbal, arătând că persoana îndreptățită este în drept să se adreseze instanței de judecată în condițiile prevederilor art. 21—27 din Legea nr. 33/1994. Procesul-verbal se semnează de către membrii comisiei și de către persoana îndreptățită sau se menționează faptul că aceasta nu poate semna ori refuză să semneze. (20) în cazul în care persoana interesată a făcut cererea, dar nu a depus în termen documentele care fac dovada calității sale, comisia va face mențiune despre acesta într-un proces-verbal și va adopta hotărârea prevăzută de art. 7 din lege. (21) în situația în care coproprietarii aflați în concurs sunt de acord cu cuantumul despăgubirii propuse, între aceștia și comisie se va încheia un proces-verbal în care se va consemna acest fapt. Pe baza acestui proces-verbal comisia va emite hotărârea, urmând ca plata despăgubirilor să se facă în contul indicat de aceștia. în cazul în care coproprietarii nu pot indica contul bancar pentru efectuarea plății, în temeiul hotărârii expropriatorul va consemna sumele datorate ca despăgubire pe numele tuturor. (22) în situația în care coproprietarii aflați în concurs nu sunt de acord cu cuantumul despăgubirii propuse sau unii dintre aceștia nu se prezintă în fața comisiei, între coproprietarii prezenți și comisie se va încheia un proces-verbal în care se va consemna acest fapt. în cazul în care coproprietarii prezenți refuză semnarea procesului-verbal, se va face mențiune despre aceasta în cuprinsul acestuia. în temeiul procesului-verbal comisia va emite hotărârea în temeiul căreia expropriatorul va consemna sumele datorate ca despăgubire pe numele tuturor. (23) în situația în care aceeași despăgubire este cerută în contradictoriu de mai multe persoane ce se pretind deopotrivă îndreptățite și între care există un litigiu pe rolul instanțelor judecătorești, comisia va solicita părților să prezinte un certificat de grefă din care să rezulte existența litigiului. între comisie și persoanele aflate în litigiu se va încheia un proces-verbal care va atesta situația de fapt. Pe baza acestuia comisia va emite hotărârea în temeiul căreia expropriatorul va consemna despăgubirea pe numele părților aflate în litigiu. (24) în situația în care titularul dreptului de proprietate a înstrăinat imobilul prin simpla tradițiune a titlului sau prin tradițiunea titlului însoțită de acte sub semnătură privată, comisia, împreună cu cel puțin una dintre părți, va încheia un proces-verbal în care se va consemna situația de fapt existentă și se va indica părților să procedeze la întocmirea formalităților legale de înstrăinare. Pe baza acestui proces-verbal comisia va emite hotărârea în temeiul căreia expropriatorul va consemna despăgubirea pe numele părților. (25) în toate cazurile procesele-verbale se înregistrează într-un registru unic, numerotat și sigilat. Originalele MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 309/11 .V.2009 5 proceselor-verbale se anexează la hotărârile de acordare a despăgubirilor. (26) în situația în care, ca urmare a procesului de identificare, rezultă că titularul dreptului este decedat, iar procedura succesorală nu a fost deschisă sau în cazul în care comisia este sesizată de către o persoană în calitate de succesibil al defunctului, dar care nu deține certificat de moștenitor, comisia consemnează aceasta în procesul-verbal, iar un reprezentant împuternicit al expropriatorului, în calitate de persoană interesată, se va adresa unui notar din circumscripția în care și-a avut ultimul domiciliu defunctul, solicitându-i deschiderea procedurii succesorale. (27) Suma reprezentând despăgubirile se va consemna pe numele moștenitorilor aparenți, cu mențiunea că suma face parte din masa succesorală. Această sumă va fi eliberată la cererea expropriatorului, pe baza certificatului de moștenitor sau pe baza unei hotărâri judecătorești definitive și irevocabile. (28) în situația în care procedura succesorală a fost deja deschisă, expropriatorul va consemna suma în condițiile prevăzute la alin. (27). (29) în cazul în care, ca urmare a procesului de identificare, rezultă că titularul dreptului este decedat, iar moștenitorii aparenți nu pot fi cunoscuți sau identificați, suma reprezentând despăgubirea se va consemna pe numele notarului public căruia i s-a solicitat deschiderea procedurii succesorale, cu mențiunea că suma face parte din masa succesorală. Suma va rămâne consemnată până la stabilirea moștenitorilor, când se va proceda potrivit alin. (27) teza a doua, sau, după caz, până la împlinirea termenului prevăzut de lege pentru vacanța succesorală. Art. 6. — (1) în toate cazurile comisia va emite o hotărâre de stabilire a despăgubirilor in termen de două zile de la încheierea procesului-verbal, care va cuprinde mențiuni privitoare la: a) data emiterii și componența comisiei; b) elementele de identificare a imobilului afectat: județul, localitatea, număr cadastral și număr de carte funciară, după caz, suprafața și numele proprietarului/deținătorului; c) datele de identificare a titularului cererii, dacă a fost formulată cererea, numele și prenumele persoanelor îndreptățite să primească despăgubiri sau mențiunea conform căreia nu a fost depusă nicio cerere întemeiată pe dispozițiile art. 5 din lege; d) acordul/dezacordul persoanelor îndreptățite să primească despăgubiri cu privire la cuantumul despăgubirilor, exprimat în cuprinsul procesului-verbal, sau mențiunea referitoare la neprezentarea acestuia în fața comisiei; e) valoarea despăgubirilor și modul de plată a acestora; f) documentele avute în vedere la emiterea hotărârii; g) concluzia comisiei și textul de lege pe care se întemeiază; h) calea de atac împotriva hotărârii și termenul în care poate fi exercitată. (2) Hotărârea comisiei se emite în 4 exemplare originale și poartă semnăturile membrilor comisiei prezenți. Hotărârea va avea ca anexă procesul-verbal întocmit în condițiile prezentelor norme metodologice. în cazul pluralității persoanelor interesate, hotărârea se emite într-un număr de exemplare originale corespunzător. (3) Anterior înregistrării cererii expropriatorului de intabulare a dreptului de proprietate în cartea funciară, hotărârea comisiei poate fi revocată pentru motive temeinice. în acest caz titularul cererii va fi notificat. (4) Hotărârea se comunică în original titularului cererii prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire sau poate fi ridicată personal de titularul cererii ori de mandatarul acestuia cu procură specială autentică, cu semnătură de primire. (5) Hotărârea comisiei se va afla spre consultare la sediul expropriatorului. Hotărârile, cuprinzând și cuantumul despăgubirilor, se vor afișa în extras atât la sediul consiliului local/Consiliului General al Municipiului București în raza căruia se află situat imobilul expropriat, cât și pe pagina proprie de internet a expropriatorului. (6) în cazul în care, potrivit hotărârii comisiei, expropriatorul consemnează despăgubirile într-un cont bancar, un exemplar al hotărârii se va comunica unității bancare la care s-a deschis contul pe numelejitularului/titularilor de drepturi reale. Art. 7. — (1) în cazul în care plata se va face în numerar, persoanele îndreptățite se vor prezenta la sediul expropriatorului sau în alt loc indicat de acesta pentru ridicarea despăgubirilor. Eliberarea în numerar a despăgubirilor se face pe baza actului de identitate și a hotărârii comisiei, în original sau în copie legalizată. (2) în cazul în care există mai multe persoane îndreptățite să primească despăgubiri, eliberarea sumei în numerar se va face tuturor titularilor de drepturi reale sau mandatarilor acestora, cu procură autentică și specială, care vor semna de primire. Mai multe persoane pot fi reprezentate de un singur mandatar. (3) Consemnarea despăgubirilor se va face de către expropriator la unități bancare, după următoarea procedură: a) în cazul în care există un singur titular de drepturi reale, al cărui drept este recunoscut de comisia constituită de expropriator, expropriatorul va consemna despăgubirile pe numele acestuia; b) în cazul în care există mai mulți titulari de drepturi reale care nu au convenit asupra despăgubirilor, expropriatorul va consemna despăgubirile pe numele tuturor. La cererea expropriatorului unitatea bancară va elibera despăgubirile persoanelor care își probează dreptul real în fața expropriatorului, în temeiul unei hotărâri judecătorești definitive și irevocabile sau în temeiul unui alt act autentic prin care se consfințește învoiala tuturor titularilor de drepturi reale cu privire la cuantumul despăgubirilor ce le revin fiecăruia dintre ei; c) în cazul în care există mai multe persoane care pretind în contradictoriu un drept real, expropriatorul va consemna despăgubirile pe numele tuturor părților aflate în litigiu. La cererea expropriatorului, unitatea bancară va elibera despăgubirile persoanei care își probează dreptul real în temeiul unei hotărâri judecătorești definitive și irevocabile; d) în cazul în care titularul unic sau unul/unii dintre titularii de drepturi reale a/au decedat și procedura succesorală a fost deschisă, expropriatorul va consemna despăgubirile pe seama succesiunii într-un cont deschis pe numele notarului pe rolul căruia se află procedura succesorală, cu mențiunea că suma reprezintă despăgubire în temeiul legii. La cererea expropriatorului, suma va fi eliberată de către notar moștenitorilor, pe bază de certificat de moștenitor sau în temeiul unei hotărâri judecătorești definitive și irevocabile; e) în cazul în care titularul unic sau unul/unii dintre titularii de drepturi reale a/au decedat și succesiunea nu a fost deschisă, expropriatorul va solicita deschiderea succesiunii. în acest caz, procedura de consemnare și de acordare a despăgubirilor este cea prevăzută la lit. d). (4) La cererea expropriatorului, unitatea bancară va deschide conturi pe numele persoanelor expropriate pe baza informațiilor furnizate de expropriator cu privire la numele persoanelor și la elementele de identificare a imobilului, respectiv număr cadastral și număr de carte funciară, după caz, ce urmează a fi expropriat. Unitatea bancară va elibera sumele consemnate doar la cererea expropriatorului și numai persoanei indicate de către acesta. Art. 8. — (1) Cererile adresate instanței judecătorești potrivit dispozițiilor art. 9 din lege se vor depune la tribunalul în a cărui rază teritorială sunt situate imobilele ce fac obiectul exproprierii. (2) Procesele având ca obiect cererile prevăzute de art. 9 din lege se judecă în contradictoriu cu expropriatorul, reprezentat potrivit legii. Art. 9. — Metodologia de întocmire, avizare și aprobare a documentațiilor necesare scoaterii definitive sau temporare a 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 309/11 .V.2009 terenurilor necesare pentru lucrări de construcție de drumuri de interes național, județean și local din circuitul agricol și, respectiv, din fondul forestier național, fără plata taxelor prevăzute la art. 92 alin. (4) din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, respectiv a taxelor și a celorlalte sume datorate potrivit art. 33 alin. (3) lit. h), art. 36 alin. (2), art. 41 și 42 din Legea nr. 46/2008 — Codul silvic, cu modificările și completările ulterioare, se va întocmi de către expropriator, conform reglementărilor în vigoare, după cum urmează: a) pentru terenurile forestiere cu suprafața mai mică de 1,0 ha, documentațiile în baza cărora se emit aprobările de scoatere din fondul forestier național conțin următoarele documente: (i) solicitarea expropriatorului de scoatere definitivă/ temporară a terenului din fondul forestier național, adresată inspectoratului teritorial de regim silvic și de vânătoare în raza căruia se află terenul solicitat pentru scoatere din fondul forestier; (ii) plan de încadrare în zonă; (iii) plan de situație al amplasamentului care urmează a fi ocupat. Din plan va rezulta situația terenului înainte de a fi scos din fondul forestier, precum și după ce va fi realizat obiectivul pentru care s-a solicitat scoaterea; (iv) fișa tehnică de transmitere-defrișare; (v) avizul Regiei Naționale a Pădurilor — Romsilva, pentru terenurile forestiere proprietate publică a statului. în cazul în care terenul a fost expropriat fără să mai fie transmis în administrarea Regiei Naționale a Pădurilor — Romsilva, nu este nevoie de aviz; (vi) actul administrativ al autorității de protecție a mediului; (vii) hotărârea de expropriere și documentele care atestă plata, în copie, certificate conform cu originalul, pentru terenurile dobândite în baza Legii nr. 198/2004, cu modificările și completările ulterioare; b) pentru terenurile forestiere cu suprafața mai mare sau egală cu 1,0 ha, documentațiile în baza cărora se emit aprobările de scoatere din fondul forestier național conțin următoarele documente: (i) solicitarea de scoatere definitivă/temporară a terenului din fondul forestier național, adresată autorității publice centrale care răspunde de silvicultură; (ii) plan de încadrare în zonă; (iii) plan de situație al amplasamentului care urmează a fi ocupat. Din plan va rezulta situația terenului înainte de a fi scos din fondul forestier, precum și situația terenului după ce va fi realizat obiectivul pentru care s-a solicitat scoaterea; (iv) fișa tehnică de transmitere-defrișare a terenului solicitat pentru scoatere din fondul forestier național, întocmită de unități abilitate. Fișa tehnică va fi vizată de către inspectoratul teritorial de regim silvic și de vânătoare; (v) avizul Regiei Naționale a Pădurilor — Romsilva, pentru terenurile forestiere proprietate publică a statului. în cazul în care terenul forestier a fost expropriat, nu mai este nevoie de acest aviz; (vi) avizul inspectoratului teritorial de regim silvic și de vânătoare în raza căruia se află terenul solicitat pentru scoatere din fondul forestier național; (vii) acordul de mediu; (viii) hotărârea de expropriere și documentele care atestă plata, în copie, certificate conform cu originalul, pentru terenurile dobândite în baza Legii nr. 198/2004, cu modificările și completările ulterioare. Art. 10 — (1) Serviciile prestate de către ANCPI prin OCPI județene în vederea întocmirii documentațiilor cadastral-juridice de expropriere sunt scutite de plată. Sunt scutite de plată servicii ca: furnizarea de date privind rețelele de referință și punctele de detaliu; furnizarea de produse cartografice analogice, cum ar fi planuri cadastrale, planuri parcelare, planuri de amplasament și delimitare, hărți și orice alte asemenea produse; furnizarea de date și informații cartografice digitale; furnizarea de copii ale actelor de proprietate ale deținătorilor imobilelor afectate ori de copii ale documentațiilor cadastrale ale acestor imobile; consultarea documentelor și eliberarea de copii certificate din arhiva cărților funciare ori de extrase de carte funciară de informare, precum și orice alte servicii necesare pentru întocmirea documentațiilor cadastral-juridice. (2) Toate serviciile prestate de către ANCPI prin OCPI județene cu privire la înregistrarea, recepționarea și avizarea documentațiilor cadastral-juridice privitoare la imobilele afectate de expropriere, precum și notarea începerii procedurilor de expropriere în cartea funciară a imobilelor afectate de expropriere sunt scutite de plată. (3) Sunt scutite de plată toate operațiunile privind deschiderea de cărți funciare și intabularea dreptului de proprietate al statului roman sau al unităților administrativ- teritoriale și notarea dreptului de administrare corespunzător asupra imobilelor expropriate în scopul realizării lucrărilor de construire de drumuri de interes național, județean și local, precum și orice alte taxe, tarife și obligații de plată prevăzute de lege și datorate bugetului de stat și bugetelor locale în legătură cu operațiunile efectuate în baza Legii nr. 198/2004, cu modificările și completările ulterioare. Art. 11. — (1) Dovada trecerii imobilelor supuse exproprierii din proprietatea privată în proprietatea publică a statului sau a unității administrativ-teritoriale și în administrarea expropriatorului se face cu hotărârea comisiei, emisă în condițiile prezentelor norme metodologice, însoțită de unul dintre următoarele documente: a) copia ordinului de transfer al despăgubirilor în contul titularului/titularilor de drepturi reale, în cazul plății prin transfer bancar; b) dovada emisă de notarul la biroul căruia a fost înregistrată cererea de deschidere a procedurii succesorale formulată de expropriator și dovada consemnării despăgubirii, conform prevederilor legale; c) dovada consemnării despăgubirilor la o unitate bancară. (2) Expropriatorul poate intra în posesia terenurilor în termen de 5 zile calendaristice de la data la care a fost făcută plata sau, după caz, consemnarea despăgubirii. (3) Expropriatorul poate intra în posesia terenurilor afectate de construcții cu destinația de locuință în termen de 10 zile calendaristice de la data la care obligația de plată a despăgubirilor a fost îndeplinită. (4) Intabularea dreptului de proprietate publică și notarea dreptului de administrare corespunzător se face în baza cererii expropriatorului, în conformitate cu prevederile Legii cadastrului și publicității imobiliare nr. 7/1996, republicată, în registrele speciale deschise la birourile de carte funciară. Art. 12. — Prin ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii se aprobă procedura de autorizare a executării lucrărilor de construcții aferente infrastructurii de transport rutier de interes național. Art. 13. — în cazul lucrărilor de construcții aferente infrastructurii de transport rutier aflate în curs de desfășurare, expropriatorul va opta pentru procedura mai favorabilă. 7 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 309/11 .V.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTARARE privind transmiterea unui imobil din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Tineretului și Sportului, prin Direcția pentru Sport a Județului Olt, în domeniul public al Municipiului Slatina și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Slatina, județul Olt în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 9 alin. (1) și al art. 12 alin. (1) și (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 80 alin. (15) din Legea educației fizice și sportului nr. 69/2000, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă transmiterea imobilului având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Tineretului și Sportului, prin Direcția pentru Sport a Județului Olt, în domeniul public al Municipiului Slatina și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Slatina, județul Olt. Art. 2. — Predarea—preluarea bunului imobil prevăzut la art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între părțile interesate, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, la valoarea de inventar a imobilului de la data transmiterii. Art. 3. — (1) Consiliul Local al Municipiului Slatina este obligat să mențină destinația imobilului pentru desfășurarea activităților de educație fizică și sport. (2) Consiliul Local al Municipiului Slatina are obligația de a efectua lucrări de modernizare a imobilului, nu mai târziu de 2 ani de la data preluării. (3) în situația în care scopul pentru care a fost preluat imobilul de către Consiliul Local al Municipiului Slatina nu va fi realizat, imobilul va fi predat prin protocol de predare-primire în patrimoniul Ministerului Tineretului și Sportului, cu aceeași destinație și aceeași categorie de folosință cu care a fost preluat. Art. 4. — Ministerul Tineretului și Sportului, prin Direcția pentru Sport a Județului Olt, este împuternicit să verifice respectarea dispozițiilor art. 3 și să îndeplinească formalitățile prevăzute de lege în vederea ducerii la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri. Art. 5. — Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se modifică în mod corespunzător anexa nr. 30 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificările și completările ulterioare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 28 aprilie 2009. Nr. 497.’ Contrasemnează: Ministrul tineretului și sportului, Monica Maria lacob-Ridzi Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea ANEXĂ DATELE DE IDENTIFICARE a imobilului care se transmite din domeniul public al statului, administrat de Ministerul Tineretului și Sportului, prin Direcția pentru Sport a Județului Olt, în domeniul public al municipiului Slatina și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Slatina Persoana juridică Persoana juridică Codul Locul de la care se la care se transmite Nr. MFP de clasificare unde este situat transmite imobilul imobilul în domeniul Caracteristicile tehnice ale imobilului imobilul din domeniul public al public al municipiului statului Slatina 101999 parțial 8.29.13 Municipiul Ministerul Consiliul Local Baza sportivă „Dumitru Dobrescu” Slatina, Tineretului al Municipiului Bazine de înot 50/25m, 25/12 și str. Centura și Sportului, Slatina 25/8m, terenuri tenis de câmp, 3 pe Basarabilor prin Direcția zgură și 3 pe bitum, 2 terenuri de nr. 6A, pentru Sport volei si anexe, suprafață totală județul Olt a Județului Olt 17.386 m2 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 309/11 .V.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 839/2006 privind forma și conținutul actelor de identitate, ale autocolantului privind stabilirea reședinței și ale cărții de imobil în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. I. — Hotărârea Guvernului nr. 839/2006 privind forma și conținutul actelor de identitate, ale autocolantului privind stabilirea reședinței și ale cărții de imobil, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 582 din 5 iulie 2006, se modifică după cum urmează: 1. La articolul 2 alineatul (1) litera g), punctul 4 va avea următorul cuprins: „4. cetățenia;”. 2. Anexa nr. 1 „Forma și conținutul cărții de identitate” se modifică și se înlocuiește cu anexa la prezenta hotărâre. Art. II. — Cărțile de identitate eliberate până la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri sunt valabile până la expirarea termenului de valabilitate a acestora. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Viceprim-ministru, ministrul administrației și internelor, Dan Nica București, 28 aprilie 2009. Nr. 516.’ Șeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Vasile Pușcaș ANEXĂ (Anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 839/2006) CARTEA DE IDENTITATE*) — Fata — > ROUMANIE ROMANIA 74 mm 105 mm *) Cartea de identitate este reprodusă în facsimil. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 309/11 .V.2009 9 1. Formatul cărții de identitate este tip cartelă, tipărită pe o singură față, cu dimensiunile: a) lungimea de 105 mm; b) lățimea de 74 mm; c) grosimea de 0,7 mm. 2. Structura cărții de identitate este formată din două straturi exterioare transparente, între care se introduce suportul pentru fotografie, text și alte inscripționări; cele 3 straturi sunt asamblate tehnologic, formând un tot unitar. 3. Fotografia este color, are dimensiunile de 38 x 30 mm și este executată cu mijloace informatice, direct pe suportul cărții de identitate. 4. Elementele de particularizare a cărții de identitate sunt: a) drapelul României, având dimensiunile de 45 x 7 mm și poziționarea în partea superioară a cărții de identitate, intensitatea culorilor fiind cea prevăzută în anexa nr.1 la Legea nr. 75/1994 privind arborarea drapelului României, intonarea imnului național și folosirea sigiliilor cu stema României de către autoritățile și instituțiile publice; b) stema țării, având dimensiunile de 30 x 41 mm și poziționarea în centrul spațiului rezervat textului, potrivit modelului original în culorile prevăzute în anexa nr.1 la Legea nr.102/1992 privind stema țării și sigiliul statului; c) sigla, reprezentată sub forma unui desen geometric oval, conținând abrevierea sintagmei „evidența persoanelor” — „evp” —, poziționat sub fotografie și încadrat la stânga de codul structurii emitente și de simbolul județului sau, după caz, al municipiului București, la dreapta; d) fondul — fonta de siguranță — cuprinde curbilinii de siguranță, asemănătoare celei aplicate pe bancnote, care, prin desenul complex, combinația de culori și procedeul de imprimare, asigură protecția împotriva falsificării. 5. Zona de citire automată cu caractere identificabile optic: a) este poziționată în partea inferioară a cărții de identitate; b) are lungimea de 102 mm și lățimea de 17 mm; c) conține: tipul documentului, codul țării emitente, numele și prenumele titularului, seria și numărul documentului, cetățenia, data nașterii, sexul, valabilitatea și codul numeric personal fără cifrele ce semnifică data nașterii. 6. Textul cărții de identitate este tipărit la imprimantă laser color, utilizându-se codificarea standardizată a setului de caractere românești și tastatura standard românească. GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2009 al Administrației Naționale de Meteorologie în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 3 alin. (1) pct. 6 din Hotărârea Guvernului nr. 57/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Mediului și al art. 15 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor măsuri financiare în domeniul bugetar, aprobată cu modificări prin Legea nr. 275/2008, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Se aprobă bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2009 al Administrației Naționale de Meteorologie, care funcționează sub autoritatea Ministerului Mediului. (2) Bugetul de venituri și cheltuieli al Administrației Naționale de Meteorologie este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. (3) în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, defalcarea pe trimestre a indicatorilor prevăzuți în bugetul de venituri și cheltuieli al Administrației Naționale de Meteorologie se va face de către Ministerul Mediului, cu aprobarea secretarului de stat coordonator. Art. 2. — (1) Cheltuielile totale aferente veniturilor totale înscrise în bugetul de venituri și cheltuieli al Administrației Naționale de Meteorologie prevăzut la art. 1 reprezintă limite maxime, care nu pot fi depășite decât în cazuri justificate și numai cu aprobarea Guvernului, la propunerea Ministerului Mediului și cu avizul Ministerului Finanțelor Publice și al Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale. (2) în cazul în care în execuție se înregistrează nerealizări ale veniturilor totale aprobate, Administrația Națională de Meteorologie va putea efectua cheltuieli totale aferente veniturilor totale proporțional cu gradul de realizare a veniturilor totale, cu încadrarea în indicatorii de eficiență aprobați. Art. 3. — (1) Nerespectarea prevederilor art. 2 constituie contravenție și se sancționează cu amendă de 5.000 lei. (2) Contravenției prevăzute la alin. (1) i se aplică prevederile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare. (3) Contravenția se constată de organele de control financiar ale statului, împuternicite potrivit legii, iar amenda se aplică persoanelor vinovate de nerespectarea prevederilor prezentei hotărâri. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 6 mai 2009. Nr. 529.’ Contrasemnează: Ministrul mediului, Nicolae Nemirschi Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Marian Sârbu Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 309/11 .V.2009 ANEXĂM BUGETUL DE VENITURI Șl CHELTUIELI PE ANUL 2 009 al Administrației Naționale de Meteorologie — mii lei — Nr 2009 INDICATORI rd. PROPUNERI 0 1 2 3 4 I. VENITURI TOTALE ( rd.2 + 10 + 15) 1 72.180 1. Venituri din exploatare - total, din care: 2 72.100 a) producția vândută 3 17.500 b) venituri din vânzarea mărfurilor 4 0 c) venituri din subvenții de exploatare aferente cifrei de afaceri 5 48.500 nete, din care: - subvenții, cf. preved. legale în vigoare 6 0 - transferuri, cf. legii Bug. de stat nr.l 8/2009 7 48.500 d) producția imobilizată 8 2.300 e) alte venituri din exploatare 9 3.800 2. Venituri financiare - total, din care: 10 80 al venituri din interese de narticinare 11 b) venituri din alte investiții și împrumuturi care fac parte din 12 activele imobilizate cl venituri din dobânzi 13 45 dl alte venituri financiare 14 35 3. Venituri extraordinare 15 0 11. CHELTUIELI TOTALE (rd.17+47+50) 16 65.521 1. Cheltuieli de exploatare - total, din care: 17 65.431 a) cheltuieli materiale 18 4.250 b) alte cheltuieli externe (cu energia și apa) 19 3.350 c) cheltuieli privind mărfurile 20 0 d) cheltuieli cu personalul, din care: 21 37.237 - salarii 22 25.558 - contracte de mandat 23 157 - cheltuieli cu asigurările si nrotectia socială, din care: 24 6.814 - cheltuieli urivind contribuția la asigurări sociale 25 5.349 - cheltuieli nrivind contribuția de asigurări nentru somai 26 129 - cheltuieli privind contribuția la asigurări sociale de 27 1.336 sănătate - alte cheltuieli cu personalul, din care: 28 4.708 - cheltuieli sociale prevăzute prin legea nr. 571/2003 privind 29 514 Codul Fiscal, cu modificările si completările ulterioare, din care: *) Anexa este reprodusă în facsimil. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 309/11 .V.2009 11 Nr 2009 INDICATORI rd. PROPUNERI 0 1 2 3 4 - tichete de creșă potrivit Legii 193/2006 cu modificările și 30 completările ulterioare 0 - tichete cadou pentru cheltuieli sociale potrivit Legii 31 193/2006 cu modificările și completările ulterioare 356 - fonduri speciale aferente fondului de salarii 32 336 - tichete de masă 33 2.659 - tichete de vacanță 34 300 e) amortizarea imobilizărilor corporale și necorporale 35 2.100 f) alte cheltuieli de exploatare, din care: 36 18.494 - cheltuieli privind prestațiile externe, din care: 37 18.494 - cheltuieli de protocol din care : 38 60 - tichete cadou pentru protocol potrivit Legii 193/2006 cu 39 modificările și completările ulterioare 10 - cheltuieli de reclamă si nuhlicitate din care : 40 55 - tichete cadou pentru cheltuieli de reclamă și publicitate 41 potrivit Legii 193/2006 cu modificările și completările ulterioare 0 - tichete cadou pentru campanii de marketing, studiul pieței, promovarea pe piețe existente sau noi potrivit Legii 193/2006 cu 42 modificările și completările ulterioare 0 - cheltuieli cu sponsorizarea 43 30 - alte cheltuieli, din care: 44 0 - taxa pentru activitatea de exploatare a resurselor minerale 45 0 - redevenea din concesionarea bunurilor publice 46 0 2. Cheltuieli financiare - total, din care: 47 90 - cheltuieli privind dobânzile 48 0 - alte cheltuieli financiare 49 90 3. Cheltuieli extraordinare 50 0 III. REZULTATUL BRUT (profit/pierdere) 51 6.659 IV. IMPOZIT PE PROFIT 52 1.065 PROFITUL CONTABIL RĂMAS DUPĂ DEDUCEREA 53 5.594 V. IMPOZITULUI PE PROFIT, din care: 1. Rezerve legale 54 333 2. Acoperirea pierderilor contabile din anii precedenți 55 0 3. Alte rezerve reprezentând facilități fiscale prevăzute de leee 56 0 Constituirea surselor proprii de finanțare pentru proiectele cofinanțate din împrumuturi externe, precum și pentru constiturea surselor necesare rambursării ratelor de capital, 57 plății dobânzilor, comisioanelor și altor costuri aferente acestor 4. împrumuturi externe 0 5. Alte repartizări prevăzute de lege 58 0 Profit contabil rămas după deducerea sumelor de la 6. rd.54.55.56.57.58 59 5.261 Participarea salariaților la profit în limita a 10% din profitul net, dar nu mai mult de nivelul unui salariu de bază mediu 60 526 lunar realizat la nivelul operatorului economic în exercițiul 7. financiar de referință 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 309/11 .V.2009 Nr 2009 INDICATORI rd. PROPUNERI 0 1 2 3 4 Minim 50% vărsăminte hi bugetul de stat sau local în cazul regiilor autonome, ori dividente în cazul 61 2.631 societăților/companiilor naționale și societăților cu capital 8. integral sau majoritar de stat Profitul nerepartizat pe destinațiile prevăzute la pct.1-8 se repartizează la alte rezerve și constituie sursa proprie de 62. 2.104 9. finanțare VI. SURSE DE FINANȚARE A INVESTIȚIILOR, din care: 63 4.810 T7 Surse nronrii 64 2.100 2. Alocatii de la bueet 65 910 3. Credite bancare 66 - interne 67 - externe 68 4. Alte surse 69 1.800 VII. CHELTUIELI PENTRU INVESTIȚII, din care: 70 4.810 Cheltuieli aferente Investițiilor, inclusiv cele aferente 71 1. investițiilor în curs la finele anului 4.810 2. Rambursări de rate aferente creditelor pentru investiții 72 - interne 73 - externe 74 VIII. REZERVE, din care: 75 6.264 1. Rezerve legale 76 1.157 2. Rezerve statutare 77 3. Alte rezerve 78 5.107 IX. DATE DE FUNDAMENTARE 79 1. Venituri totale 80 72.180 2. Cheltuieli aferente veniturilor totale 81 65.521 3. Nr. prognozat de personal la finele anului 82 1.395 4. Nr. mediu de salariați total 83 1.395 5. Fond de salarii, din care: 84 25.558 a) fond de salarii aferent personalului angajat pe bază de contract 85 25.553 individual de muncă b) alte cheltuieli cu personalul 86 5 6. Câștigul mediu lunar pe salariatțlei/persoana) 87 1.526 Productivitatea muncii pe total personal mediu 88 51.742 7. (lei/persoană)(rd.80/83 - în prețuri curente) Productivitatea muncii pe total personal mediu 89 51.742 9. (lei/persoană)(rd.80/83 - în prețuri comparabile) Productivitatea muncii în unități fizice pe total personal mediu 90 10 (unități fizice/persoană) Cheltuieli totale la 1.000 lei venituri totale ((cheltuieli 91 908 11 tntale/venitnri tntalelxl .000l=trd.16/rd.1lv 1.000 12 Plăți restante - total 92 0 - prețuri curente 93 0 - prețuri comparabile 94 0 13 Creanțe restante - total 95 - prețuri curente 96 175 - prețuri comparabile 97 175 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 309/11 .V.2009 13 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL ADMINISTRAȚIEI Șl INTERNELOR ORDIN privind alocarea sumelor în vederea compensării creșterilor neprevizionate ale prețurilor combustibililor utilizați pentru producerea energiei termice furnizate populației în sistem centralizat, conform Ordonanței Guvernului nr. 36/2006 privind instituirea prețurilor locale de referință pentru energia termică furnizată populației prin sisteme centralizate Având în vedere prevederile art. 4 alin. (1)—(3) și ale art. 5 din Ordonanța Guvernului nr. 36/2006 privind instituirea prețurilor locale de referință pentru energia termică furnizată populației prin sisteme centralizate, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 483/2006, ale Legii bugetului de stat pe anul 2009 nr. 18/2009, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 19 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 221/2008’privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administrației publice centrale, cu modificările ulterioare, și, respectiv, al Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Administrației și Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările ulterioare, viceprim-ministrul, ministrul administrației și internelor, emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă alocarea unor sume pentru compensarea creșterilor neprevizionate ale prețurilor la combustibili corespunzător trimestrului I al anului 2009 (tranșa III — mai 2009), conform anexei care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Sumele prevăzute la art. 1 se transferă bugetelor locale de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Administrației și Internelor, pentru furnizorii de energie termică destinată populației. Art. 3. — Calculul cuantumurilor sumelor se face în baza ordinelor și deciziilor privind tarifele și prețurile locale de referință emise de autoritățile de reglementare competente, respectiv Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei și Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice. Art. 4. — Alocarea sumelor se va face cu respectarea prevederilor Ordinului ministrului administrației și internelor nr. 125/2007 privind aprobarea Schemei de ajutor de stat pentru compensarea pierderilor înregistrate ca urmare a prestării serviciilor de interes economic general de către societățile care produc, transportă, distribuie și furnizează energie termică, conținută de Ordonanța Guvernului nr. 36/2006 privind instituirea prețurilor locale de referință pentru energia termică furnizată populației prin sisteme centralizate, cu modificările ulterioare. Art. 5. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Viceprim-ministru, ministrul administrației și internelor, Dan Nica București, 6 mai 2009. Nr. 79. ’ ANEXĂ SUME calculate pentru compensarea creșterilor neprevizionate ale prețurilor la combustibilii utilizați pentru producerea energiei termice furnizate populației prin sisteme centralizate, conform Ordonanței Guvernului nr. 36/2006, aprobată cu modificări prin Legea nr. 483/2006, în valoare de 40.644.800 lei Cantitatea anuală Compensare combustibil de energie 2009 termică estimată (conform A.N.R.S.C.) Nr. Județul Localitatea Cantitatea de a fi furnizată unitar crt. energie termică populației, lei/Gcal furnizată populației conform --- lei --- Repartizare în trim. I 2009 A.N.R.S.C. sume mai 2009 (Gcal) (Gcal) --- lei --- 1. Alba 1-Alba lulia 278 1.280 85,41 109.325 0 2-Arad 136.417 272.151 51,23 13.942.296 873.000 2. Arad 3-Chișineu-Criș 541 1.100 79,84 87.824 5.500 4-lneu 755 1.450 78,43 113.724 6.000 5-Pitești 156.256 324.577 83,97 27.254.731 1.342.000 6-Bascov 1.895 3.978 83,98 334.072 6.000 3. Argeș 7-Mărăcineni 865 1.839 69,77 128.307 7.000 8-Ștefănești 446 1.272 82,85 105.385 0 9-Topoloveni 0 3.639 100,05 364.082 0 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 309/11 .V.2009 Cantitatea anuală Compensare combustibil de energie 2009 termică estimată (conform A.N.R.S.C.) Nr. Județul Localitatea Cantitatea de a fi furnizată crt. energie termică populației, unitar Repartizare furnizată populației conform lei/Gcal --- lei --- sume mai în trim. I 2009 A.N.R.S.C. 2009 (Gcal) (Gcal) --- lei --- 4. Bacău 10-Bacău 74.715 234.366 72,79 17.059.501 248.000 11-Onești 27.067 61.703 81,87 5.051.625 1.010.000 5. Botoșani 12-Botoșani 45.789 92.000 79,23 7.289.160 472.000 6. Bihor 13-Oradea 211.540 483.000 47,88 23.126.040 880.000 14-Sînmartin 3.346 6.693 43,83 293.354 21.000 7. Brașov 15-Brașov 92.167 233.125 54,00 12.588.750 300.000 16-Făgăraș 13.940 31.500 82,47 2.597.805 115.000 8. Brăila 17-Brăila 74.574 150.335 99,90 15.018.467 283.000 9. Buzău 18-Buzău 74.456 149.537 101,31 15.149.593 1.385.000 19-Râmnicu Sărat 2.133 3.900 98,98 386.022 17.000 10. Caraș-Severin 20-Reșița 13.557 28.020 108,32 3.035.126 110.000 21-Călărași 2.784 4.836 85,97 415.751 32.000 11. Călărași 22-Lehliu-Gară 816 2.148 148,90 319.837 24.000 23-Oltenița 17.107 28.371 88,84 2.520.480 130.000 12. Cluj 24-Cluj-Napoca 162.412 389.500 96,75 37.684.125 1.565.000 25-Constanța 276.136 637.636 70,99 45.265.780 881.000 26-Medgidia 15.221 30.500 85,23 2.599.515 162.000 13. Constanța 27-Eforie 1.288 2.600 136,02 353.652 10.000 28-Mangalia 31.867 50.000 177,57 8.878.500 789.000 29-Năvodari 27.331 54.707 59,27 3.242.484 169.000 14. Dâmbovița 30-Târgoviște 26.736 67.000 97,21 6.513.070 0 15. Dolj 31-Craiova 218.565 460.000 33,77 15.534.200 352.000 32-Calafat 5.196 15.000 114,60 1.719.000 0 16. Galați 33-Galați 233.405 447.109 59,61 26.652.167 1.174.000 17. Giurgiu 34-Giurgiu 51.539 89.406 86,57 7.739.877 480.000 35-Bolintin-Vale 1.685 3.956 81,47 322.295 14.000 18. Gorj 36-Motru 28.306 55.045 19,00 1.045.855 41.000 37-Cristuru Secuiesc 2.056 4.400 61,52 270.688 4.000 19. Harghita 38-Gheorgheni 13.199 29.000 61,80 1.792.200 0 39-Miercurea-Ciuc 31.230 70.000 101,29 7.090.300 277.000 40-Odorheiu Secuiesc 10.068 28.244 93,53 2.641.661 19.000 41-Deva 37.627 110.000 37,04 4.074.400 114.000 42-Brad 9.651 19.205 117,59 2.258.316 0 43-Petrila 1.500 3.000 52,97 158.910 33.000 20. Hunedoara 44-Aninoasa 0 300 26,95 8.085 0 45-Vulcan 14.500 21.200 27,86 590.632 67.000 46-Petroșani 10.331 21.000 27,86 585.060 11.000 47-Lupeni 13.066 21.500 29,10 625.650 43.000 48-Criscior 469 785 117,59 92.308 13.000 21. Ialomița 49-Fetești 925 2.300 152,60 350.980 11.000 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 309/11 .V.2009 15 Cantitatea anuală Compensare combustibil de energie 2009 termică estimată (conform A.N.R.S.C.) Nr. Județul Localitatea Cantitatea de a fi furnizată crt. energie termică populației, unitar Repartizare furnizată populației conform lei/Gcal --- lei --- sume mai în trim. I 2009 A.N.R.S.C. 2009 (Gcal) (Gcal) --- lei --- 22. lași 50-lași 185.010 406.707 60,01 24.406.487 5.289.000 51-Pașcani 20.110 41.693 90,65 3.779.470 603.000 23. Ilfov 52-Chitila 335 3.672 58,11 213.380 5.000 24. Maramureș 53-Baia Mare 2.634 5.000 86,66 433.300 37.000 25. Mehedinți 54-Drobeta-Turnu Severin 117.000 209.000 27,16 5.676.440 555.000 55-Târgu Mureș 90.053 192.047 101,49 19.490.850 649.000 26. Mureș 56-Reghin 820 3.000 57,80 173.400 0 57-Sighișoara 546 1.250 51,60 64.500 3.000 58-Piatra-Neamț 37.936 100.000 103,33 10.333.000 271.000 27. Neamț 59-Târgu Neamț 174 800 62,60 50.080 3.000 60-Roman 0 1.000 75,84 75.840 0 61-Balș 116 1.200 81,68 98.016 1.800 28. Olt 62-Drăgănești-Olt 95 650 64,57 41.971 1.500 63-Caracal 18.813 43.000 91,26 3.924.180 68.000 64-Corabia 180 550 131,09 72.100 3.500 29. Prahova 65-Ploiești 203.007 392.434 56,78 22.282.403 1.439.000 66-Mizil 3.800 7.500 101,17 758.775 0 30. Sălaj 67-Zalău 2.176 5.400 94,16 508.464 14.000 31. Sibiu 68-Copșa Mică 235 480 39,36 18.893 2.000 69-Sibiu 4.756 11.662 23,91 278.838 6.000 70-Suceava 86.420 210.000 64,65 13.576.500 314.000 32. Suceava 71-Rădăuți 20.801 58.000 68,01 3.944.580 191.000 72-Siret 3.157 6.000 82,30 493.800 32.000 73-Turnu Măgurele 18.296 36.000 78,57 2.828.520 504.000 33. Teleorman 74-Alexandria 37.351 97.093 61,22 5.944.033 0 75-Roșiori de Vede 8.727 20.000 84,51 1.690.200 47.000 76-Timișoara 368.252 735.235 71,87 52.841.339 3.732.000 34. Timiș 77-Lovrin 210 350 68,15 23.853 1.500 78-Sânnicolau Mare 3.818 8.380 78,76 660.009 31.000 35. Tulcea 79-Tulcea 65.125 109.850 94,91 10.425.864 637.000 80-Măcin 668 1.220 68,40 83.448 4.000 81-Râmnicu Vâlcea 115.785 250.000 34,99 8.747.500 585.000 36. Vâlcea 82-Horezu 984 1.560 150,14 234.218 24.000 83-Călimănești 2.605 5.680 5,61 31.865 0 84-Băile Olănești 631 1.800 133,72 240.696 7.000 85-Bârlad 656 2.200 80,25 176.550 6.000 37. Vaslui 86-Huși 4.022 6.450 84,19 543.026 65.000 87-Vaslui 8.098 22.203 127,65 2.834.213 0 88-Negrești 120 500 89,45 44.725 4.000 38. Vrancea 89-Focșani 68.837 146.697 70,24 10.303.997 432.000 39. București 90-București 1.978.303 4.343.336 75,57 328.225.901 11.582.000 TOTAL: 5.656.415 12.243.812 861.956.191 40.644.800 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 309/11 .V.2009 MINISTERUL ADMINISTRAȚIEI SI INTERNELOR ! » ORDIN pentru modificarea art. 2 din Regulamentul privind organizarea și funcționarea Colegiului Ministerului Administrației și Internelor, aprobat prin Ordinul ministrului internelor si reformei administrative nr. 299/2007 7 în temeiul art. 7 alin. (4) și al art. 10 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Administrației și Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările ulterioare, viceprim-ministrul, ministrul administrației și internelor, emite prezentul ordin. Art. I. —Articolul 2 din Regulamentul privind organizarea și funcționarea Colegiului Ministerului Administrației și Internelor, aprobat prin Ordinul ministrului internelor și reformei administrative nr. 299/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 671 din 1 octombrie 2007, se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 2. — La ședințele Colegiului participă: a) președintele: ministrul administrației și internelor; b) membrii: secretarii de stat; secretarul general; șeful Departamentului Schengen; directori generali și directori ai unor direcții generale sau direcții din aparatul central; c) invitați permanent: directori generali și directori ai unor direcții generale sau direcții; inspectori generali ai inspectoratelor generale; președintele Corpului Național al Polițiștilor; președintele Agenției Naționale a Funcționarilor Publici; d) secretarul Colegiului: directorul Secretariatului general; e) invitați: alte persoane cu funcții de conducere în cadrul Ministerului Administrației și Internelor, în funcție de problematica analizată.” Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. București, 6 mai 2009. Nr. 82. MONITORUL OFICIAL p. Viceprim-ministru, ministrul administrației și internelor, Cristian Făiniși, secretar de stat EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 430310 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 309/11.V.2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei issn 1453—4495