MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 177 (XXI) — Nr. 305 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Vⁱⁿerⁱ’ ⁸ maⁱ ²⁰°9 SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 526. — Hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2009 al Regiei Autonome Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat”, regie autonomă de interes național aflată sub autoritatea Secretariatului General al Guvernului.................. 2-6 527. — Hotărâre privind aprobarea modelului-cadru al contractului de management.................................... 7-9 530. — Hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2009 al Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului.......................................... 10-11 532. — Hotărâre privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2009 al Inspectoratului de Stat în Construcții — I.S.C......................................... 12-13 533. — Hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2009 al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei—A.N.R.E................. 13-15 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 305/8.V.2009 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2009 al Regiei Autonome „Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat”, regie autonomă de interes național aflată sub autoritatea Secretariatului General al Guvernului în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 15 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor măsuri financiare în domeniul bugetar, cu modificările și completările ulterioare, al Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 79/2008 privind măsuri economico- financiare la nivelul unor operatori economici, cu modificările și completările ulterioare, și având în vedere prevederile art. 6 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 405/2007 privind funcționarea Secretariatului General al Guvernului, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Se aprobă bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2009 al Regiei Autonome „Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat”, regie autonomă de interes național aflată sub autoritatea Secretariatului General al Guvernului, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. (2) în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se va efectua defalcarea pe trimestre a indicatorilor prevăzuți în bugetul de venituri și cheltuieli al Regiei Autonome „Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat”, cu aprobarea secretarului general al Guvernului. Art. 2. — (1) Cheltuielile totale aferente veniturilor înscrise în bugetul de venituri și cheltuieli al Regiei Autonome „Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat”, prevăzut la art. 1, reprezintă limite maxime care nu pot fi depășite decât în cazuri justificate și numai cu aprobarea Secretariatului General al Guvernului, Ministerului Finanțelor Publice și Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale. (2) în cazul în care în execuție se înregistrează nerealizări ale veniturilor totale aprobate, Regia Autonomă „Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat” va putea efectua cheltuieli totale aferente veniturilor totale proporțional cu gradul de realizare a veniturilor totale, cu încadrarea în indicatorii de eficiență aprobați. Art. 3. — (1) Nerespectarea prevederilor art. 2 constituie contravenție și se sancționează cu amendă de 5.000 lei. (2) Contravenției prevăzute la alin. (1) i se aplică prevederile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare. (3) Contravenția se constată de organele de control financiar ale statului, împuternicite potrivit legii, iar amenda se aplică persoanelor vinovate de nerespectarea prevederilor prezentei hotărâri. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Marian Sârbu Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 6 mai 2009. Nr. 526^ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 305/8.V.2009 3 ANEXĂ¹) Regia Autonomă „Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat” Str. Moliere nr. 6—8 sectorul 1, București cod unic de înregistrare RO 2351555 Bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2009 al Regiei Autonome „Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat” — mii lei — Nr. INDICATORI Rd. Propuneri 2009 0 1 2 3 5 VENITURI TOTALE 1 342.172,8 1. (rd.2+10+15) Venituri din exploatare - total, 2 334.142,3 1 din care : a) producția vanduta 3 284.566,2 b) venituri din vanzarea mărfurilor 4 25.327,8 c) venituri din subvenții de exploatare aferente cifrei de afaceri nete, 5 0,0 din care : - subvenții, cf. preved. legale 6 0,0 in vigoare - transferuri, cf. preved. legale 7 0,0 in vigoare d) producția imobilizata 8 0,0 e) alte venituri din exploatare din care : 9 24.248,3 - venituri din reluarea provizioanelor 9a 15.000,0 Venituri financiare - total, 2 din care : 10 8.030,5 a) venituri din interese de 11 0,0 participare b) venituri din alte investitii si imprumuturi care fac parte din 12 0,0 activele imobilizate c) venituri din dobânzi 13 6.791,5 d) alte venituri financiare 14 1.239,0 3 Venituri extraordinare 15 0,0 CHELTUIELI TOTALE 16 329.520,7 II. (rd. 17+46+49) Cheltuieli de exploatare - total, 17 325.409,7 1 din care : a) cheltuieli materiale 18 62.601,0 b) alte cheltuieli externe (cu 19 9.429,6 energia si apa) c) cheltuieli privind mărfurile 20 11.372,0 d) cheltuieli cu personalul, 21 83.426,2 din care : - salarii, din care : 22 58.532,5 - salarii pers, permanent 22 a 58.282,5 - indemniz. CA si alte chelt.asim.salarii 22 b 250.0 - contracte de mandat/contracte 23 161,0 de performanta - cheltuieli cu asigurările si 24 15.399,0 protecția sociala, din care - cheltuieli privind contribuția la 25 12.062,6 asigurări sociale ¹) Anexa este reprodusă în facsimil. 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 305/8.V.2009 0 1 2 3 5 - cheltuieli privind contribuția de 26 292,7 asigurări pt. șomaj - cheltuieli privind contribuția la 27 3.043,7 asigurări sociale de sanatate - alte cheltuieli cu personalul, 28 9.333,7 din care: - cheltuieli sociale prevăzute la art.21alin (3) lit.c) din Legea nr. 571/2003 29 1.165,6 privind Codul fiscal, cu modif. si complet, ulterioare, din care : - tichete de cresa(cf.art.3 din 30 0,0 Legea nr. 193/2006) - tichete cadou pentru cheltuieli sociale potrivit 31 0,0 Legii nr. 193/2006, cu modif si complet ulterioare - fonduri speciale aferente fondului de salarii (fd.accid 0,159%; fd. garantare 0,25%, contrib.pt. concedii 32 1.110,0 si indemniz. 0,85%; contrib.cf. L448/2006 art. 77 alin 3 lit.a) 4%x nr. salariati x50% din 600 lei -tichete de masa 33 4.858,1 - pana la 10% din profitul net pentru 33 a 0,0 participarea salariatilor la profit - salarii compensatorii 33 b 2.200,0 -tichete de vacanta 34 0,0 e) amortizarea imobilizărilor corporale si 35 25.968,5 necorporale f) alte cheltuieli de exploatare, 36 132.612,4 din care : - cheltuieli privind prestațiile externe, 37 110.836,2 din care : - cheltuieli de protocol, 38 125,0 din care: - tichete cadou potrivit Legii 39 0,0 nr. 193/2006, cu modif si compl.ulterioare - cheltuieli de reclama si publicitate, 40 40,0 din care: - tichete cadou pentru cheltuieli de reclama si publicitate potrivit Legii 41 0,0 nr.193/2006 cu modif si compl.ulterioare - tichete cadou pentru campanii de marketing, studiul pieței, promovarea 42 0,0 pe piețe existente sau noi, potrivit Legii nr. 193/2006, cu modif si complet ulterioare - cheltuieli cu sponsorizarea 43 100,0 - alte cheltuieli, din care: 44 21.776,2 - OG 28/2007- VÂNZ IMOBILE 44a 0,0 - taxa pt.activitatea de exploatare 45 0,0 a resurselor minerale - redeventa din concesionarea 46 50,0 bunurilor publice Cheltuieli financiare - total, 2 din care : 47 4.111,0 - cheltuieli privind dobânzile 48 0,0 - alte cheltuieli financiare 49 4.111,0 3 Cheltuieli extraordinare 50 0,0 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 305/8.V.2009 5 0 1 2 3 5 REZULTATUL BRUT 51 12.652,1 III. (profit/pierdere) IV. IMPOZIT PE PROFIT 52 2.024,3 PROFITUL CONTABIL RAMAS DUPĂ DEDUCEREA IMPOZITULUI PE 53 10.627,9 PROFIT, V. din care : 1 Rezerve legale 54 0,0 Acoperirea pierderilor contabile din 55 0,0 2 anii precedenti Alte rezerve reprezentând 56 0,0 3 facilitati fiscale prevăzute de lege 4 Constituirea surselor proprii de finanțare pentru proiectele cofinantate din împrumuturi externe, precum si pt. constituirea surselor necesare 57 0,0 rambursării ratelor de capital, platii dobânzilor, comisioanelor si altor costuri aferente acestor imprumuturi externe 5 Alte repartizări prevăzute de lege 58 0,0 Profit contabil ramas după deducerea 59 10.627,9 6 sumelor de la rd54,55,56,57 si 58 Participarea salariatilor la profit in limita a 10% din profitul net, dar nu mai mult de nivelul unui salariu 60 1.062,0 de baza mediu lunar realizat la nivelul operatorului economic in 7 exercițiul financiar de referința Minim 50% varsaminte la bugetul de stat sau local in cazul regiilor autonome, ori dividende in cazul 61 0,0 societatilor/companiilor naționale si societăților cu capital integral sau 8 majoritar de stat 50% pt. constituirea surselor de finanțare a lucr. de investitii.modernizare si dotări la baza materiala destinata activitatii de reprezentare si 61a 5.313,9 protocol pt instituțiile reprezentative ale statului cf. OUG 126/2002 aprobata prin HG 36/2003 Profitul nerepartizat pe destinațiile prevăzute la pct. 1-8 se repartizează la 62 4.251,9 alte rezeve si constituie sursa proprie de 9 finanțare SURSE DE FINANȚARE A 63 87.760,7 VI. INVESTIȚIILOR, din care : 1 Surse proprii 64 31.282,4 2 Alocatii de la buget 65 29.047,0 3 Credite bancare 66 0,0 - interne 67 0,0 - externe 68 0,0 4 Alte surse * 69 27.431,3 5 neutilizate in 2008 69a 27.431,3 CHELTUIELI PENTRU INVESTIȚII, 70 87.760,7 VII. din care : 1 Cheltuieli aferente investițiilor, inclusiv cele aferente investițiilor in curs la finele 71 87.760,7 anului 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 305/8.V.2009 0 1 2 3 5 2 Rambursări de rate aferente creditelor 72 0,0 pentru investitii - interne 73 0,0 - externe 74 0,0 ^/lll. REZERVE, din care : 75 10.624,6 1 Rezerve legale 76 10.624,6 2 Rezerve statutare 77 0,0 3 Alte rezerve 78 IX. DATE DE FUNDAMENTARE 79 0,0 1 Venituri totale 80 342.172,8 2 Cheltuieli aferente veniturilor totale 81 329.520,7 Nr.prognozat de personal la 3 finele anului 82 2.551,0 4 Nr. mediu de salariati total 83 2.592,0 5 Fond de salarii, din care: 84 58.532,5 a) fond de salarii aferent personalului angajat pe baza de contract individual 85 58.282,5 de munca b) alte cheltuieli cu personalul 86 250,0 Câștigul mediu lunar pe salariat 87 1.873,8 6 (lei/persoana) Productivitatea muncii pe total personal mediu 88 132.011,1 (lei/persoana)(rd.80/83 - in preturi 7 curente) Productivitatea muncii pe total personal mediu 89 132.011,1 (lei/persoana)(rd.80/83 - in preturi 8 comparabile) Productivitatea muncii in unitati fizice pe total personal mediu 90 0,0 9 (unitati fizice/persoana) Cheltuieli totale la 1000 lei venituri totale[(cheltuieli totale/venituri 91 963,0 10 totale)x1000]= (rd.16/rd.1)x1000 11 Plati restante 92 0,0 - preturi curente 93 0,0 - preturi comparabile 94 0,0 12 Creanțe restante 95 3.677,0 - preturi curente 96 3.677,0 - preturi comparabile 97 3.677,0 7 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 305/8.V.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTARARE privind aprobarea modelului-cadru al contractului de management în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. III alin. (6) și (10) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 37/2009 privind unele măsuri de îmbunătățire a activității administrației publice, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) în vederea asigurării managementului serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor și ale celorlalte organe ale administrației publice centrale din unitățile administrativ- teritoriale, ordonatorii principali de credite în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea cărora funcționează vor încheia contracte de management cu directorii coordonatori ai serviciilor publice deconcentrate și cu adjuncții acestora. (2) încadrarea persoanelor care ocupă funcții dintre cele prevăzute la alin. (1) se face în condițiile prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 37/2009 privind unele măsuri de îmbunătățire a activității administrației publice. Art. 2. — (1) Contractul de management se încheie cu ordonatorii principali de credite în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea cărora funcționează serviciul public deconcentrat, respectiv pe o perioadă de maximum 4 ani. (2) în conținutul contractului de management sunt prevăzute clauzele minimale care reglementează drepturile și obligațiile părților, conform modelului-cadru prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. (3) Indicatorii specifici de performanță se stabilesc de ordonatorii principali de credite în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea cărora funcționează serviciul public deconcentrat și constituie anexă la contractul de management încheiat. (4) Ordonatorii principali de credite în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea cărora funcționează serviciul public deconcentrat pot stabili clauze suplimentare în funcție de specificul activității acestuia. (5) Contractul de management se reziliază în cazul neîndeplinirii obligațiilor prevăzute în acesta. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Viceprim-ministru, ministrul administrației și internelor, Dan Nica Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Marian Sârbu Ministrul educației, cercetării și inovării, Ecaterina Andronescu Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 6 mai 2009. Nr. 527.’ ANEXĂ CONTRACT DE MANAGEMENT — Model-cadru — Art. 1. — Părțile contractante 1. Instituția sau autoritatea publică (ordonatorul principal de credite în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea căruia funcționează serviciul public deconcentrat)................, cu sediul în localitatea.........., str.............nr......, județul/sectorul.......cod fiscal..............reprezentat de doamna/domnul.................., în calitate de........, denumit în continuare angajator, Și 2. Doamna/Domnul...............în calitate de director coordonator/adjunct al.........., domiciliată/domiciliat în localitatea...........................str...............nr....Județul/sectorul........, posesoare/posesor a/al buletinului/cărții de identitate seria.......nr.........eliberat/eliberată de...........la data de............., CNP...................., au încheiat prezentul contract de management, cu respectarea următoarelor clauze: Art. 2. — Obiectul contractului 2.1. Organizarea, conducerea și administrarea (serviciul public deconcentrat) ................., precum și gestionarea patrimoniului și a mijloacelor materiale și bănești ale acestuia, în condițiile realizării unui management eficient și de calitate. 2.2. Directorul coordonator/adjunct va acționa pe baza obiectivelor și a indicatorilor de performanță, care fac obiectul anexei la prezentul contract de management. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 305/8.V.2009 Art. 3. — Durata contractului Prezentul contract de management se încheie pe o perioadă de.....................ani, pentru exercitarea mandatului de director coordonator/adjunct al.......................................................... Art. 4. — Drepturile și obligațiile directorului coordonator/adjunct A. Directorul coordonator/adjunct are următoarele drepturi: a) să fie remunerat în conformitate cu reglementările legale stabilite pentru instituțiile bugetare, adică cu suma de lei, compusă din.....................; b) să beneficieze de drepturile bănești conform normelor legale în vigoare, în concordanță cu gradul de îndeplinire a indicatorilor de performanță și de realizare a obiectivelor stabilite; c) să beneficieze de concediu de odihnă potrivit reglementărilor legale aplicabile instituțiilor bugetare; d) dreptul la repaus zilnic și săptămânal; e) dreptul la egalitate de șanse și de tratament; f) dreptul la securitate și sănătate în muncă; g) dreptul la formare profesională; h) să deconteze, cu documente justificative, cheltuielile de cazare, diurnă, transport și alte cheltuieli efectuate cu prilejul deplasărilor în interes de serviciu, în țară și în străinătate, în conformitate cu normativele stabilite prin reglementările legale în vigoare; deplasările în străinătate pot fi efectuate cu aprobarea ordonatorului principal de credite în subordinea sau în coordonarea căruia funcționează serviciul public deconcentrat; i) să beneficieze de drepturile de asigurări sociale de sănătate, precum și de cele privind asigurările sociale de stat; j) să beneficieze de drept de informare nelimitată asupra activității serviciului public deconcentrat pe care îl conduce, având acces la toate documentele privind activitatea specifică, economico-financiară etc. a acestuia, potrivit normelor legale în vigoare. B. Directorul coordonator/adjunct are următoarele obligații: a) să asigure gestionarea și administrarea, în condițiile legii, a integrității patrimoniului serviciului public deconcentrat; b) să realizeze planul de management și să urmărească execuția obiectivelor și a indicatorilor de performanță prevăzuți în anexa la prezentul contract de management; c) să elaboreze și să aplice politici și strategii specifice în măsură să asigure desfășurarea în condiții performante a activității curente și de perspectivă a serviciului public deconcentrat, în concordanță cu politicile și deciziile Guvernului în vederea punerii în aplicare a obiectivelor Programului de guvernare; d) să selecteze, să angajeze/să numească, să promoveze, să sancționeze și să concedieze/elibereze personalul serviciului public deconcentrat, cu respectarea dispozițiilor legale; e) să stabilească și să urmărească realizarea atribuțiilor de serviciu, pe compartimente, ale personalului angajat, conform regulamentului de organizare și funcționare al serviciului public deconcentrat, precum și a obligațiilor profesionale individuale de muncă ale personalului de specialitate; f) să acționeze pentru îndeplinirea prevederilor bugetului anual de venituri și cheltuieli al serviciului public deconcentrat, inițiind programe și măsuri eficiente pentru o bună gestiune, în condițiile reglementărilor legale în vigoare; g) să nu transmită altei persoane drepturile și obligațiile care rezultă din prezentul contract de management decât cu aprobarea prealabilă a ordonatorului principal de credite; h) să respecte atribuțiile prevăzute de legislația finanțelor publice pentru ordonatorii de credite; i) să angajeze și să utilizeze fondurile în limita creditelor bugetare aprobate, pe baza bunei gestiuni financiare; j) să reprezinte serviciul public deconcentrat în raporturile cu terții; k) să elaboreze planul de acțiune pentru situații speciale, cu aprobarea ordonatorului principal de credite; I) să respecte prevederile legale în vigoare referitoare la păstrarea secretului/confidențialității asupra datelor, informațiilor și documentelor referitoare la activitatea serviciului public deconcentrat; m) să încheie acte juridice în numele și pe seama serviciului public deconcentrat, conform competențelor sale; n) să prezinte lunar conducătorului autorității sau instituției publice ierarhic superioare situația economico-financiară a serviciului public deconcentrat, modul de realizare a obiectivelor și indicatorilor, a proiectelor și programelor asumate, inclusiv măsurile pentru creșterea performanței; o) să stabilească și să ia măsuri privind protecția muncii, pentru cunoașterea de către salariați a normelor de securitate a muncii și pentru asigurarea pazei instituției; p) să dea dispoziții cu caracter obligatoriu pentru personalul serviciului public deconcentrat, sub rezerva legalității lor; q) să aplice normele de gestiune, regulamentele de organizare și de funcționare și procedurile administrative unitare; r) să exercite controlul asupra modului de îndeplinire a sarcinilor de serviciu și a obiectivelor de către personalul angajat/numit în funcție; s) alte atribuții date în competența sa de actele normative în vigoare și de prezentul contract de management. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 305/8.V.2009 9 Art. 5. — Drepturile și obligațiile părților A. Angajatorul are următoarele drepturi: a) să pretindă directorului coordonator/adjunct îndeplinirea obiectivelor, programelor, indicatorilor și a celorlalte obligații asumate prin semnarea prezentului contract de management; b) să solicite directorului coordonator/adjunct prezentarea de rapoarte privind stadiul realizării planului de management, a proiectelor și programelor instituției, a situației economico-financiare și a altor documente referitoare la activitatea acesteia; c) să modifice indicatorii economico-financiari prevăzuți în bugetele anuale, precum și indicatorii din planul de management, în cazuri temeinic justificate, în condițiile art. 9; d) să analizeze periodic modul de îndeplinire a obligațiilor pe care și le-a asumat directorul coordonator/adjunct prin contract și să adopte măsuri de recompensare sau sancționare conform legii. B. Angajatorul are următoarele obligații: a) să asigure fondurile necesare în limitele aprobate prin legile anuale bugetare; b) să asigure condițiile pentru ca directorul coordonator/adjunct să primească toate drepturile stabilite de reglementările legale; c) să asigure îndrumare metodologică serviciului public deconcentrat. Art. 6. — Planul de management, obiectivele și indicatorii (1) Atribuțiile și obligațiile directorului coordonator/adjunct sunt stabilite prin prezentul contract de management, avându-se în vedere un plan de management pentru asigurarea îndeplinirii atribuțiilor instituționale. (2) Directorul coordonator/adjunct este obligat să elaboreze planul de management, care face parte integrantă din prezentul contract de management. (3) Directorul coordonator/adjunct realizează planul de management stabilit, urmărind execuția obiectivelor și a indicatorilor de performanță cuprinși în anexa la prezentul contract de management. Art. 7. — Răspunderea părților (1) Pentru neîndeplinirea sau pentru îndeplinirea necorespunzătoare a obligațiilor stabilite în prezentul contract de management părțile răspund potrivit reglementărilor legale. (2) Răspunderea directorului coordonator/adjunct este angajată și pentru nerespectarea ordinelor și a altor dispoziții emise de ordonatorul principal/secundar de credite. (3) Directorul coordonator/adjunct răspunde pentru daunele produse serviciului public deconcentrat prin orice act al său contrar intereselor serviciului public deconcentrat, prin acte de gestiune imprudentă, prin utilizarea abuzivă sau neglijentă a fondurilor serviciului public deconcentrat, în conformitate cu legislația în vigoare. Art. 8. — Modificarea contractului (1) Prevederile prezentului contract de management pot fi modificate prin act adițional, cu acordul ambelor părți. (2) Părțile vor adapta contractul corespunzător reglementărilor legale intervenite ulterior încheierii contractului care îi sunt aplicabile. Art. 9. — încetarea contractului (1) Prezentul contract încetează: a) la expirarea perioadei pentru care a fost încheiat; b) la inițiativa ordonatorului principal de credite, în cazul evaluării directorului coordonator/adjunct ca necorespunzător; c) prin revocarea din funcție a directorului coordonator/adjunct de către ordonatorul principal de credite pentru neîndeplinirea și îndeplinirea necorespunzătoare a obligațiilor prevăzute de lege și de prezentul contract de management, cu notificarea prealabilă scrisă cu minimum 15 zile înainte de aplicarea măsurii; d) prin renunțarea de către directorul coordonator/adjunct la prezentul contract de management, cu notificarea prealabilă scrisă cu minimum 15 zile înainte de data renunțării; e) prin acordul părților; f) prin decesul sau punerea sub interdicție judecătorească a directorului coordonator/adjunct; g) prin desființarea sau reorganizarea serviciului public deconcentrat; h) în alte situații prevăzute expres de lege. (2) Revocarea directorului coordonator/adjunct al serviciului public deconcentrat .......... se realizează prin act administrativ al ordonatorului principal de credite și produce efecte de la data luării la cunoștință. Art. 10. — Litigii Litigiile izvorâte din încheierea, executarea, modificarea, încetarea și interpretarea clauzelor prezentului contract de management se soluționează conform prevederilor care reglementează contenciosul administrativ. Art. 11. — Dispoziții finale Prezentul contract de management a fost încheiat și redactat în 2 (două) exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte. Ordonatorul principal de credite, Directorul coordonator/acjunct, MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 305/8.V.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI 10 HOTĂRÂRE privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2009 al Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 15 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor măsuri financiare în domeniul bugetar, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 9 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societăților comerciale, aprobată prin Legea nr. 44/1998, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2009 al Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 2. — Cheltuielile totale aferente veniturilor totale înscrise în bugetul de venituri și cheltuieli al Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului reprezintă limite maxime, care nu pot fi depășite decât în cazuri justificate și numai cu aprobarea Guvernului. Art. 3. — Sumele de plată stabilite prin titluri executorii în sarcina Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului, în temeiul Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 18/2004 pentru finalizarea vânzării unor pachete de acțiuni ale Băncii Comerciale Române — S.A. către Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare și Corporația Financiară Internațională, precum și către Asociația Salariaților Băncii Comerciale Române — S.A., aprobată cu modificări prin Legea nr. 227/2004, cu modificările ulterioare, se suportă din bugetul de venituri și cheltuieli al Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului, iar Ministerul Finanțelor Publice va reconstitui plățile în termen de 10 zile de la cererea formulată de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului. Art. 4. — Cheltuielile directe aferente celor două activități de bază, respectiv activitatea de valorificare a activelor statului și activitatea de privatizare și administrare a participațiilor statului, se vor deduce din sumele încasate, iar cheltuielile indirecte se vor repartiza pe cele două activități proporțional cu veniturile încasate. Art. 5. — (1) Nerespectarea prevederilor art. 2 constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei. (2) Contravenției prevăzute la alin. (1) i se aplică dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare. (3) Contravenția se constată de către organele de control financiar ale statului, împuternicite potrivit legii, și amenda se aplică persoanelor vinovate de nerespectarea prevederilor prezentei hotărâri. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu Președintele Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului, Mircea Ursache Viceprim-ministru, ministrul administrației și internelor, Dan Nica Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Marian Sârbu Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 6 mai 2009. Nr. 530i MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 305/8.V.2009 11 ANEXĂM AUTORITATEA PENTRU VALORIFICAREA ACTIVELOR STATULUI BUGETUL DE VENITURI SI CHELTUIELI PE ANUL 2009 > - mii lei- Nr. crt. 0 Cod Proiect 2009 A B 1 2 I. VENITURI TOTALE, din care: 655.300 1. Venituri din activitatea de valorificare a activelor statului, din care: 96.000 1.1. Incasari din valorificarea activelor bancare; 39.10.05 28.000 1.2. Incasari din valorificarea creanțelor comerciale; 39.10.50 13.000 1.3. Incasari din valorificarea creanțelor preluate de la Ministerul Finanțelor Publice; 39.10.06 13.000 1.4. Incasari din valorificarea creanțelor preluate de la CNAS; 20.10.03 42.000 2. Venituri din activitatea de privatizare si administrare a paricipatiilor statului, din 559.300 care: 2.1. Venituri curente, din care: 140.800 2.1.1. Venituri din dividende; 30.10.08 140 000 2.1.2. Dobânzi la disponibilul in conturi; 31.10.03 200 2.1.3. Venituri din alte surse din care: 36.10.50 600 2.2. Venituri din capital, din care; 39.10 418.500 2.2.1. Venituri din privatizare 39.10.04 416 000 2.2.2. Venituri din operațiuni de capital 39.10.04 2.500 II. CHELTUIELI TOTALE, din care: 87.10.50 655.300 1. Cheltuieli curente, din care: 01 654.250 1.1. Cheltuieli de personal 10 70.240 1.2. Cheltuieli materiale, servicii, administrare, privatizare si valorificarea activelor statului 20 62.810 1.3. TRANSFERURI, total, din care: 521.200 1.3.1. Varsaminte la trezoreria statului din valorificarea activelor statului, creanțelor comerciale si 55.01.20 privatizare; 13.337 1.3.2. Varsaminte din dividende 51.01.41 140.000 1.3.3. Varsaminte din dobânzi bancare 51.01.41 200 1.3.4. Varsaminte la fondul de risc din valorificarea creanțelor preluate de la Ministerul Finanțelor 55.01.19 Publice; 13.094 1.3.5. Varsaminte la fondul național unic de asigurări sociale de sanatate; 51.01.23 41.829 1.3.6. Transferuri către societățile comerciale privatizate, lasate cu titlu gratuit conform art. 36, 55.01.18 alin. (2) din Ordonanța de Urgenta nr. 88/1997: 150 1.3.7. Varsaminte către bugetele locale; 51.01.27 2.000 1.3.8. Alte transferuri conform Legii nr. 570/2004. 55.01.18 2.000 Transferuri repezentand sume plătite efectiv pentru despăgubiri acordate in urma 1.3.9 procesului de privatizare, potrivit art.51 litf)din Legea 137/02,precum si alte plati efectuate 55.01.18 in baza unor titluri executorii, conform OG 22/2002; 300 000 1.3.11 Transfer disponibil către OPSPI conform OUG 13/2009 55.01.18 8 590 2. CHELTUIELI DE CAPITAL 71 1.050 *) Anexa este reprodusă în facsimil. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 305/8.V.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI 12 HOTĂRÂRE privind rectificarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2009 al Inspectoratului de Stat în Construcții — I.S.C. 7 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art.4 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 4/2009 privind reglementarea unor măsuri în domeniul bugetar, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2009 al Inspectoratului de Stat în Construcții — LS.C., instituție publică cu personalitate juridică, finanțată integral din venituri proprii, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 397/2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 223 din 7 aprilie 2009, se modifică și se completează potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 6 mai 2009. Nr. 532.’ Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu Inspectorul general de stat al Inspectoratului de Stat în Construcții, Constantin-Adrian Balaban-Grăjdan Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Marian Sârbu Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea ANEXĂ¹) BUGETUL DE VENITURI Șl CHELTUIELI RECTIFICAT PE ANUL 2009 - mii lei ■ DENUMIRE COD BUGET INFLUENTE BUGET INDICATORI INDICATOR 2009 2009 RECTIFICAT Venituri curente, din care: 121.255 28.000 149.255 - Alte venituri din taxe administrative, eliberări permise 34.10 50 113.855 28.000 141.855 - Alte venituri 36.10.50 100 0 100 - Alte venituri din dobânzi 31.10.03 7.000 0 7.000 - Alte venituri din valorificarea unor bunuri 39.10 50 300 0 300 Cheltuieli, din care: 121.255 25.903 147.158 A. Cheltuieli curente 01. 84.215 25.903 110.118 Titlul 1: Cheltuieli de personal 10 65.859 10.903 76.762 Cheltuieli salariale in bani 10.01 49.459 8.550 58.009 Cheltuieli salariale in natura 10.02 2.800 0 2.800 Contribuții 10.03 13.600 2.353 15.953 Contribuții de asigurați sociale 10.03.01 10.287 1.779 12.066 Contribuții de asigurări de șomaj 10.03.02 247 43 290 Contribuții de asigurări sociale de sanatate 10.03.03 2.572 445 3.017 Contribuții de asigurați pentru accidente de munca si 10.03.04 74 13 87 Contribuții pentru concedii si indemnizații 10.03.06 420 73 493 Titlul II: Bunuri si servicii 20 18.350 15.000 33.350 Bunuri si servicii 20.01 9.295 0 9.295 Reparatii curente 20.02 1.300 0 1.300 Bunuri de natura obiectelor de inventar 20.05 750 0 750 Deplasări, detasari, transferări 20.06 400 0 400 Cârti, publicații si materiale documentare 20.11 150 0 150 Pregătire profesionala 20.13 65 0 65 Protecția muncii 20.14 10 0 10 Alte cheltuieli 20.30 6.380 15.000 21.380 i) Anexa este reprodusă în facsimil. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 305/8.V.2009 13 - mii lei - DENUMIRE COD INFLUENTE BUGET INDICATORI INDICATOR BUGET 2009 2009 RECTIFICAT Titlul VII: Alte transferuri 55 6 0 6 Transferuri curente in străinătate (către organizatii 55.02 6 0 6 internaționale) Titlul IX: Alte cheltuieli 59 0 0 0 Ajutoare pentru daune provocate de calamitatile naturale 59.02 0 0 0 Cheltuieli de capital 70 37.040 0 37.040 Titlul X: Active nefinanciare 71 37.040 0 37.040 Active fixe 71.01 37.040 0 37,040 Reparatii capitale aferente activelor fixe 71.03 0 0 ____0 REZERVE, EXCEDENT/DEFICIT 90 0 2.097 2,097 Deficit * 93.01 Excedent 93.03 0 2.097 2.097 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2009 al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei —A.N.R.E. în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art.4 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 4/2009 privind reglementarea unor măsuri în domeniul bugetar, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Se aprobă bugetul de venituri și cheltuieli pentru anul 2009 al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei — A.N.R.E., instituție publică cu personalitate juridică, finanțată integral din venituri proprii, potrivit anexelor nr. 1 și 2*), care fac parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Viceprim-ministru, ministrul administrației și internelor, Dan Nica Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Marian Sârbu Președintele Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei, Petru Lificiu Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 6 mai 2009. Nr. 533^ *) Anexele nr. 1 și 2 sunt reproduse în facsimil. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 305/8.V.2009 ANEXA Nr. 1 AUTORITATEA NAȚIONALĂ DE REGLEMENTARE ÎN DOMENIUL ENERGIEI BUGETUL DE VENITURI Șl CHELTUIELI PE ANUL 2009 Cap. 51.10.01.03 Autoritati executive Mii Iei DENUMIRE INDICATORI Cod TOTAL 0 1 2 VENITURI -TOTAL 44.500 1. VENITURI CURENTE 44.500 A. VENITURI FISCALE 42.000 Taxe pentru utilizarea bunurilor, autorizarea utilizării bunurilor sau pe desfasurarea de activitati 16.10 42.000 Taxe si tarife pentru eliberarea de licențe si autorizatii de funcționare 16.10.03 42.000 C. VENITURI NEFISCALE 2.500 Venituri din dobânzi 31.10 2.500 Alte venituri din dobânzi 31.10.03 2.500 CHELTUIELI TOTALE (01+70) 35.473 CHELTUIELI CURENTE (10+20+59) 01 33.289 CHELTUIELI DE PERSONAL 10 27.084 Cheltuieli salariate in bani 10.01 20.906 Cheltuieli salariale in natura 10.02 487 Contribuții 10.03 5.691 Contribuții de asigurări sociale de stat 10.03.01 4.305 Contribuții de asiguraț i de șomaj 10.03.02 103 Contribuții de asia, sociale de sanatate 10.03.03 1.076 profesionale 10.03.04 31 Contribuții pentru concedii si indemnizații 10.03.06 176 BUNURI SI SERVICII 20 6.085 Bunuri si servicii 20.01 2.817 Reparatii curente 20.02 150 Medicamente si materiale sanitare 20.04 3 Bunuri de natura obiectelor de inventar 20.05 130 Deplasări, detasari, transferări 20.06 1.275 Cârti si publicatii si materiale documentare 20.11 45 Pregătire profesionala 20.13 400 Protecția muncii 20.14 3 Alte cheltuieli 20.30 1.262 ALTE CHELTUIELI 59 120 Asociatii si fundatii 59.11 60 Susținerea cultelor 59.12 60 CHELTUIELI DE CAPITAL 70 2.184 ACTIVE NEFINANCIARE 71 2.184 Active fixe (inclusiv reparatii capitale) 71.01 2.184 REZERVE, EXCEDENT, DEFICIT 90 9.027 Deficit 93.01 0 Excedent 92.01 9.027 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 305/8.V.2009 15 ANEXA Nr. 2 AUTORITATEA NAȚIONALĂ DE REGLEMENTARE ÎN DOMENIUL ENERGIEI BUGETUL FONDURILOR EXTERNE NERAMBURSABILE Cap. 51.08.01.03 AUTORITATI EXECUTIVE Mii lei DENUMIRE INDICATORI Cod Program 2009 0 1 2 VENITURI -TOTAL 3.020 IV. SUBVENȚII 3.020 Donatii din străinătate 44.08 3.020 Donatii din strai natale 44.08.01 3.020 CHELTUIELI TOTALE 51.08 3.020 CHELTUIELI CURENTE 01 3.020 ALTE TRANSFERURI 55 1.720 Transferuri interne 55.01 1.720 Programe PHARE și alte programe cu finanțare nerambursabilă 55.01.08 1.720 PROIECTE CU FINANȚARE DIN FONDURI EXTERNE NERAMBURSABILE (FEN) POSTADERARE 56 1.300 Programe finanțate din Facilitatea de Tranziție 56.14 1.300 ABONAMENTE LA PUBLICAȚIILE OFICIALE PE SUPORT FIZIC — Prețuri pentru anul 2009 — Nr. Număr Zile de Greutate Valoare crt. Denumirea publicației de apariții apariție/ medie/apariție TVA 9% inclus)/lei anuale săptămână (grame) ’ 12 luni 3 luni 1 lună 1. Monitorul Oficial, Partea I 750 5 50 800 210 75 2. Monitorul Oficial, Partea I, limba maghiară 90 1 50 1.500 140 3. Monitorul Oficial, Partea a ll-a 200 5 60 2.250 200 4. Monitorul Oficial, Partea a lll-a 800 5 15 430 40 5. Monitorul Oficial, Partea a IV-a 7.200 5 50 1.720 160 6. Monitorul Oficial, Partea a Vl-a 400 5 25 1.600 150 7. Monitorul Oficial, Partea a VIl-a 60 1 30 540 50 8. Colecția Legislația României 4 --- 2.500 450 120 9. Colecția Hotărâri ale Guvernului României 12 --- 3.500 750 70 NOTĂ: Monitorul Oficial Partea I bis se multiplică pe bază de comandă. începând cu anul 2009 se sistează apariția publicației Repertoriul legislației României. Abonamente la publicațiile oficiale și comenzi către „Monitorul Oficial” R.A. se pot efectua prin următoarele societăți de distribuție: ♦ COMPANIA NAȚIONALĂ „POȘTA ROMÂNĂ" --- S.A. --- prin oficiile sale poștale ♦ ACTA LEGIS ---S.R.L. --- București, Str. Lirei nr. 11, parter, ap. 1, (telefon/fax: 021.411.91.79; 021.411.54.08) ♦ INFO EUROTRADING --- S.A. --- București, Splaiul Independentei nr. 202A (telefon: 021.316.30.57, fax: 021.316.30.58) ♦ INTERPRESS SPORT ---S.R.L. --- București, Piața Presei Libere nr. 1, corp B, et. 2, camerele 256---259, OP 33 (telefon/fax: 021.313.85.07; 021.313.85.08; 021.313.85.09) ♦ MEDIA PRESS ABONAMENTE --- S.R.L. --- București, str. Izvor nr. 78, et. 2 (telefon: 021.311.97.84, fax: 021.311.97.85) ♦ M.T. PRESS IMPEX --- S.R.L. --- București, bd. Basarabia nr. 256 (telefon/fax: 021.255.48.15; 021.255.48.16; 021.255.48.17) ♦ PRESS EXPRES --- S.R.L. --- Otopeni, str. Flori de Câmp nr. 9 (telefon/fax: 021.221.42.83; 0745.133.712) ♦ ZIRKON MEDIA--- S.R.L. --- București, str. Pictor Dimitrie Hârlescu nr. 6, sector 2 (telefon: 021.255.18.00, fax: 021.255.18.66; 021.255.19.18) ♦ ART ADVERTISING --- S.R.L. --- Râmnicu Vâlcea, str. Regina Maria nr. 7, bl. C1, sc. C, mezanin II (fax: 0250/73.54.75, telefon: 0350.40.59.87; 0350.40.59.88) ♦ CALLIOPE ---S.R.L. --- Ploiești, str. Elena Doamna nr. 62---64 (telefon/fax: 0244/51.40.52; 0244/51.48.01) ♦ DIFSTARPRESS ---S.R.L. --- Slobozia, bd. Matei Basarab, bl. I60, sc. A, ap. 15 (telefon/fax: 0243/23.23.68) ♦ CURIER PRESS ---S.A. --- Brașov, str. Traian Grozăvescu nr. 7 (telefon/fax: 0268/51.08.57; 0268/51.08.58) ♦ ROESTA---S.R.L. --- Curtea de Argeș, str. Valea lașului, bl. P10, sc. B, ap. 18 (telefon/fax: 0248/72.11.43) ♦ VIAȚA LIBERĂ ---S.A. --- Galați, Str. Domnească nr. 68 (telefon: 0236/46.06.20, fax: 0236/47.10.28) ♦ UNITATEA---S.R.L. --- Alba lulia, str. Traian nr. 26 (telefon: 0258/81.16.31, fax: 0258/81.28.43) ♦ MANPRES DISTRIBUTION --- S.R.L. --- București, Piața Presei Libere nr. 1 (OP 33 --- CP 24) (telefon/fax: 021.314.63.39) ♦ CUGET LIBER ---S.A. --- Constanta, bd. I.C. Brătianu nr. 5 (telefon: 0241/58.21.20, fax: 0241/61.95.24) ♦ SIMPEX LOGISTIC --- S.R.L. --- Călărași, Str. Progresul nr. 21, bl. B1, sc. B, ap. 5 (telefon/fax: 0242/31.89.29) ♦ CIPSOFT DESIGN --- S.R.L. --- Ploiești, str. Eroilor nr. 2 bis (tel. 0'722.36.54.65 sau 0724.20.31.43) EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial" R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial" R.A. 5 948368 430273 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 305/8.V.2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495