MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 177 (XXI) — Nr. 294 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Miercuri, 6 mai 2009 Nr. Pagina LEGI Șl DECRETE 123. — Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 4/2008 pentru modificarea și completarea Legii nr. 109/2005 privind instituirea indemnizației pentru activitatea de liber-profesionist a artiștilor interpreți sau executanți din România......................................... 2 729. — Decret pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 4/2008 pentru modificarea și completarea Legii nr. 109/2005 privind instituirea indemnizației pentru activitatea de liber-profesionist a artiștilor interpreți sau executanți din România......... 2 ★ 126. — Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 220/2008 pentru modificarea art. 1 alin. (2) lit. i) din Ordonanța Guvernului nr. 29/2007 privind modul de alocare a instrumentelor structurale, a prefinanțării și a cofinanțării alocate de la bugetul de stat, inclusiv din Fondul național de dezvoltare, în bugetul instituțiilor implicate în gestionarea instrumentelor structurale și utilizarea acestora pentru obiectivul convergență......................................... 3 732. — Decret pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 220/2008 pentru modificarea art. 1 alin. (2) lit. i) din Ordonanța Guvernului nr. 29/2007 privind modul de alocare a instrumentelor structurale, a prefinanțării și a cofinanțării alocate de la bugetul de stat, inclusiv din Fondul național de dezvoltare, în bugetul instituțiilor implicate în gestionarea instrumentelor structurale și utilizarea acestora pentru obiectivul convergență........ 3 ★ 127. — Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 38/2008 pentru modificarea și completarea Legii nr. 59/1934 asupra cecului............. 4 733. — Decret pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 38/2008 pentru modificarea și completarea Legii nr. 59/1934 asupra cecului................................................. 4 ★ 129. — Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 114/2008 pentru asigurarea de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătății, a sumelor necesare acoperirii plății TVA aferente bunurilor și serviciilor achiziționate în cadrul Nr. Pagina programelor privind combaterea HIV/SIDA și tuberculozei în România, implementate de Fundația Romanian AngelAppeal ...................................... 5 735. — Decret pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 114/2008 pentru asigurarea de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătății, a sumelor necesare acoperirii plății TVA aferente bunurilor și serviciilor achiziționate în cadrul programelor privind combaterea HIV/SIDA și tuberculozei în România, implementate de Fundația RomanianAngelAppeal ......................................... 5 ★ 135. — Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 92/2008 privind statutul funcționarului public denumit manager public............................... 6 741. — Decret privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 92/2008 privind statutul funcționarului public denumit manager public..................................................... 7 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 461. — Hotărâre privind reglementarea unor măsuri financiare pentru stimularea gradului de absorbție a fondurilor alocate pentru agricultură..................’.. 7-8 501. — Hotărâre privind organizarea Conferinței regionale UNESCO „Acces, valori, calitate și competitivitate”, București, România......................’....................... 8 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 76. — Ordin al viceprim-ministrului, ministrul administrației și internelor, privind aprobarea modalității de desfășurare a Programului de formare specializată pentru ocuparea unei funcții publice corespunzătoare categoriei înaltilor funcționari publici, pentru anul 2009 ..........’.......’................................. 9 215. — Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale privind completarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale nr. 848/2004 pentru aprobarea Listei cu clasificatorii autorizați...................................... 10 REPUBLICĂRI Legea nr. 202/2006 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă........ 11-16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 294/6.V.2009 LEGI SI DECRETE 7 PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGE privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 4/2008 pentru modificarea și completarea Legii nr. 109/2005 privind instituirea indemnizației pentru activitatea de liber-profesionist a artiștilor interpreți sau executanți din România Parlamentul României adoptă prezenta lege. Articol unic. — Se aprobă Ordonanța Guvernului nr. 4 din 30 ianuarie 2008 pentru modificarea și completarea Legii nr. 109/2005 privind instituirea indemnizației pentru activitatea de liber-profesionist a artiștilor interpreți sau executanți din România, adoptată în temeiul art. 1 pct. 11.1 din Legea nr. 373/2007 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 73 din 31 ianuarie 2008, cu următoarele modificări: 1. La articolul I punctul 1, articolul 3 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 3. —în sensul prezentei legi: a) artiștii interpreți sau executanți sunt actorii, cântăreții, muzicienii, dansatorii, artiștii de circ și alte persoane care prezintă, cântă, dansează, recită, declamă, joacă, interpretează, dirijează, exprimă ori execută în orice modalitate o operă literară sau artistică, un spectacol de orice fel; b) activitatea artistic-interpretativă în regim de liber- profesionist este activitatea artiștilor interpreți sau executanți, realizată în condițiile prevăzute la art. 1 în regim de colaborare cu instituții publice de stat, cu persoane juridice de drept public sau cu persoane juridice de drept privat de profil.” 2. La articolul I punctul 6, alineatul (2¹) al articolului 8 se modifică și va avea următorul cuprins: „( 2¹) La solicitarea petentului, Comisia poate stabili prelungirea termenului prevăzut la alin. (2), pentru completarea de către solicitant a dosarului propriu, fără a se depăși însă 30 de zile de la depunerea ultimelor documente de către solicitant.” Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI ROBERTAALMAANASTASE MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 29 aprilie 2009. Nr. 123.’ PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 4/2008 pentru modificarea și completarea Legii nr. 109/2005 privind instituirea indemnizației pentru activitatea de liber-profesionist a artiștilor interpreți sau executanți din România în temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, Președintele României decretează: Articol unic. — Se promulgă Legea privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 4/2008 pentru modificarea și completarea Legii nr. 109/2005 privind instituirea indemnizației pentru activitatea de liber-profesionist a artiștilor interpreți sau executanți din România și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 28 aprilie 2009. Nr. 729^ 3 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 294/6.V.2009 PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGE privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 220/2008 pentru modificarea art. 1 alin. (2) lit. i) din Ordonanța Guvernului nr. 29/2007 privind modul de alocare a instrumentelor structurale, a prefinanțării și a cofinanțării alocate de la bugetul de stat, inclusiv din Fondul național de dezvoltare, în bugetul instituțiilor implicate în gestionarea instrumentelor structurale și utilizarea acestora pentru obiectivul convergență Parlamentul României adoptă prezenta lege. Articol unic. — Se aprobă Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 220 din 17 decembrie 2008 pentru modificarea art. 1 alin. (2) lit. i) din Ordonanța Guvernului nr. 29/2007 privind modul de alocare a instrumentelor structurale, a prefinanțării și a cofinanțării alocate de la bugetul de stat, inclusiv din Fondul Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR ROBERTA ALMA ANASTASE București, 29 aprilie 2009. Nr. 126. național de dezvoltare, în bugetul instituțiilor implicate în gestionarea instrumentelor structurale și utilizarea acestora pentru obiectivul convergență, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 858 din 19 decembrie 2008. cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (2) din PREȘEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ PREȘEDINTELE ROMÂNIEI » DECRET pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 220/2008 pentru modificarea art. 1 alin. (2) lit. i) din Ordonanța Guvernului nr. 29/2007 privind modul de alocare a instrumentelor structurale, a prefinanțării și a cofinanțării alocate de la bugetul de stat, inclusiv din Fondul național de dezvoltare, în bugetul instituțiilor implicate în gestionarea instrumentelor structurale și utilizarea acestora pentru obiectivul convergență în temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, Președintele României decretează: Articol unic. — Se promulgă Legea privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 220/2008 pentru modificarea art. 1 alin. (2) lit. i) din Ordonanța Guvernului nr. 29/2007 privind modul de alocare a instrumentelor structurale, a prefinanțării și a cofinanțării alocate de la bugetul de stat, inclusiv din Fondul național de dezvoltare, în bugetul instituțiilor implicate în gestionarea instrumentelor structurale și utilizarea acestora pentru obiectivul convergență și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 28 aprilie 2009. Nr. 732 ★ 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 294/6.V.2009 PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGE privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 38/2008 pentru modificarea și completarea Legii nr. 59/1934 asupra cecului Parlamentul României adoptă prezenta lege. Articol unic. — Se aprobă Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 38 din 26 martie 2008 pentru modificarea și completarea Legii nr. 59/1934 asupra cecului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 284 din 11 aprilie 2008, cu următoarele completări: 1. La articolul I, înaintea punctului 1, care devine punctul 1¹, se introduce un nou punct, punctul 1, cu următorul cuprins: „ 1. După punctul 6 al articolului 1 se introduc două noi puncte, punctele 7 și 8, cu următorul cuprins: «7. Numele trăgătorului, respectiv numele și prenumele, în clar, ale persoanei fizice sau denumirea persoanei juridice ori a entității care se obligă. în cazul în care numele trăgătorului depășește spațiul alocat pe titlu, se vor înscrie pe cec primele caractere din numele și prenumele, respectiv din denumirea trăgătorului, în limita spațiului special alocat, fără ca prin aceasta să se atragă nulitatea cecului. 8. Codul trăgătorului, respectiv un număr unic de identificare, preluat din documentele de identificare sau de înregistrare ale trăgătorului.»” 2. La articolul I, după alineatul 1 al articolului 11 se introduce un nou alineat, alineatul 2, cu următorul cuprins: „Prin excepție de la prevederile alin. 1, prin semnătura trăgătorului se înțelege semnătura olografă a persoanei fizice având calitatea de trăgător sau, după caz, a reprezentantului legal ori a împuternicitului trăgătorului, persoană fizică, persoană juridică ori entitate care utilizează astfel de instrumente.” Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (1) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI ROBERTA ALMA ANASTASE MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 29 aprilie 2009. Nr. 127.’ PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 38/2008 pentru modificarea și completarea Legii nr. 59/1934 asupra cecului în temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, Președintele României decretează: Articol unic. — Se promulgă Legea privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 38/2008 pentru modificarea și completarea Legii nr. 59/1934 asupra cecului și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 28 aprilie 2009. Nr. 733. ★ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 294/6.V.2009 PARLAMENTUL ROMÂNIEI 5 CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGE privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 114/2008 pentru asigurarea de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătății, a sumelor necesare acoperirii plății TVA aferente bunurilor și serviciilor achiziționate în cadrul programelor privind combaterea HIV/SIDA și tuberculozei în România, implementate de Fundația Romanian Angel Appeal Parlamentul României adoptă prezenta lege. Articol unic. — Se aprobă Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 114 din 24 septembrie 2008 pentru asigurarea de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătății, a sumelor necesare acoperirii plății TVA aferente bunurilor și serviciilor achiziționate în cadrul programelor privind combaterea HIV/SIDA și tuberculozei în România, implementate de Fundația Romanian Angel Appeal, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 670 din 29 septembrie 2008. Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR ROBERTA ALMA ANASTASE PREȘEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 29 aprilie 2009. Nr. 129.’ PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 114/2008 pentru asigurarea de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătății, a sumelor necesare acoperirii plății TVA aferente bunurilor și serviciilor achiziționate în cadrul programelor privind combaterea HIV/SIDA și tuberculozei în România, implementate de Fundația Romanian Angel Appeal în temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, Președintele României decretează: Articol unic. — Se promulgă Legea privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 114/2008 pentru asigurarea de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătății, a sumelor necesare acoperirii plății TVA aferente bunurilor și serviciilor achiziționate în cadrul programelor privind combaterea HIV/SIDA și tuberculozei în România, implementate de Fundația Romanian Angel Appeal, și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 28 aprilie 2009. Nr. 735’ ★ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 294/6.V.2009 PARLAMENTUL ROMÂNIEI 6 CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGE pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 92/2008 privind statutul funcționarului public denumit manager public Parlamentul României adoptă prezenta lege. Articol unic. — Se aprobă Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 92 din 24 iunie 2008 privind statutul funcționarului public denumit manager public, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 484 din 30 iunie 2008, cu modificările ulterioare, cu următoarele modificări și completări: 1. La articolul 6 alineatul (2), litera b) se modifică și va avea următorul cuprins: „b) pentru programul de formare prevăzut la art. 3 alin. (1) lit. b), să fie funcționari publici sau personal contractual din sectorul public, cu experiență de minimum un an în sectorul public;”. 2. La articolul 8, alineatul (6) se modifică și va avea următorul cuprins: „(6) Obligația prevăzută la alin. (1) se consideră îndeplinită și în situațiile în care managerii publici își desfășoară activitatea în cadrul autorităților autonome, al structurilor de specialitate ale Parlamentului României, respectiv în cadrul aparatului Administrației Prezidențiale, al înaltei Curți de Casație și Justiție, al Parchetului de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție și al Consiliului Legislativ.” 3. La articolul 9, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Pe întreaga perioadă de formare și până la data numirii în funcția publică specifică de manager public, cursanții și stagiarii au drepturile și obligațiile stabilite prin prezenta ordonanță de urgență. Perioada de formare până la numirea în funcția publică specifică de manager public constituie vechime în muncă, în funcția publică și în specialitatea studiilor absolvite.” 4. Articolul 10 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 10. — Raporturile de serviciu și contractele de muncă dintre participanții la programele de formare și autoritățile și instituțiile publice unde aceștia și-au desfășurat activitatea ca funcționari publici sau personal contractual, anterior selecției, încetează, în condițiile legii, de la data înmatriculării participanților la programele de formare respective.” 5. La articolul 11, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 11. — (1) Pe perioada stagiilor în administrația publică din cadrul programelor de formare, participanții sunt sprijiniți și coordonați de persoane care ocupă, în condițiile legii, o funcție publică de conducere, denumiți în continuare mentori, desemnați în condițiile prevăzute prin normele de aplicare a prezentei ordonanțe de urgență.” 6. La articolul 15 alineatul (3), înaintea literei a), care devine litera a¹), se introduce o nouă literă, litera a), cu următorul cuprins: ,,a) nevoile instituționale și profilurile propuse de autoritățile și instituțiile publice;”. 7. Articolul 18 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 18. — Managerul public își desfășoară activitatea în subordinea directă a unui înalt funcționar public sau, după caz, în subordinea unui funcționar public de conducere care ocupă o funcție publică cel puțin la nivelul funcției de director ori o funcție publică specifică asimilată acesteia.” 8. La articolul 21, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins: „(4) Un evaluator extern nu poate îndeplini simultan atribuțiile prevăzute la alin. (3) lit. a) și b) în cadrul aceleiași sesiuni de evaluare, cu privire la aceleași persoane.” 9. La articolul 23, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Condiția de participare la concursurile organizate pentru ocuparea funcțiilor publice de conducere, prevăzută la art. 58 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se consideră îndeplinită prin absolvirea programelor de formare prevăzute la art. 3 alin. (1).” 10. La articolul 32, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 32. — (1) Pe durata derulării proiectelor cu finanțare parțială sau integrală din alte surse decât bugetul de stat, pentru programele de formare prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. a) și b), prin excepție de la prevederile art. 4, respectiv de la prevederile art. 6 alin. (1) și art. 28 alin. (1) lit. c) pct. 1, promovarea și derularea acestor programe și, respectiv, recrutarea și selecția, prin concurs național se fac în condițiile stabilite prin contractele de finanțare a acestor proiecte.” Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (1) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI ROBERTA ALMA ANASTASE MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 29 aprilie 2009. Nr. 135. 7 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 294/6.V.2009 PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 92/2008 privind statutul funcționarului public denumit manager public în temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, Președintele României decretează: Articol unic. — Se promulgă Legea pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 92/2008 privind statutul funcționarului public denumit manager public și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 28 aprilie 2009. Nr. 74L HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind reglementarea unor măsuri financiare pentru stimularea gradului de absorbție a fondurilor alocate pentru agricultură Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale este autorizat să gestioneze contribuția financiară a Comunității Europene conform plafoanelor anuale și angajamentelor convenite prin Tratatul de aderare la Uniunea Europeană. Având în vedere: — prevederile art. 28 alin. (2) din Regulamentul (CE) nr. 1.782/2003 al Consiliului de stabilire a normelor comune pentru schemele de sprijin direct în cadrul politicii agricole comune si de stabilire a anumitor scheme de sprijin pentru agricultori si de modificare a regulamentelor (CEE) nr. 2.019/93, (CE) nr. 1.452/2001, (CE) nr. 1.453/2001, (CE) nr. 1.454/2001, (CE) nr. 1.868/94, (CE) nr. 1.251/1999, (CE) nr. 1.254/1999, (CE) nr. 1.673/2000, (CEE) nr. 2.358/71 și (CE) nr. 2.529/2001, cu modificările și completările ulterioare, care stabilesc că plățile directe pe suprafață se efectuează o singură dată pe an, în intervalul cuprins între 1 decembrie și 30 iunie ale anului calendaristic următor; — prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.290/2005 al Consiliului privind finanțarea politicii agricole comune, în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 10 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2009 cu privire la rectificarea bugetară pe anul 2009 și reglementarea unor măsuri financiar-fiscale, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Ministerul Finanțelor Publice alocă temporar sume din veniturile obținute din privatizare Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale, în vederea prefinanțării cheltuielilor aferente schemelor de plăți directe. Art. 2. — (1) în vederea stimulării gradului de absorbție a fondurilor alocate pentru agricultură în cadrul schemelor de plăți directe pentru agricultură, în cazul în care creditele bugetare aferente titlului 56 „Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile postaderare” din bugetul Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale sunt insuficiente, se acordă Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale suma de 1.870.427,34 mii lei din veniturile obținute din privatizare, înregistrate în contul curent general al Trezoreriei Statului, fără dobândă, până la finele anului 2009. (2) Suma prevăzută la alin. (1) este destinată asigurării surselor necesare efectuării prefinanțării cheltuielilor aferente schemelor de plată implicate în derularea Fondului European de Garantare Agricolă pentru anul agricol 2008. (3) Schemele de plată implicate în derularea Fondului European de Garantare Agricolă pentru care se asigură prefinanțarea cheltuielilor prevăzute la alin. (2) sunt: a) schema de plată directă unică pe suprafață; b) schema de plată pentru culturi energetice; c) schema de plată separată pentru zahăr. Art. 3. — (1) Ministerul Finanțelor Publice virează sumele solicitate de Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale eșalonat, până la concurența sumei prevăzute la art. 2 alin. (1), într-un cont de disponibilități distinct, deschis în numele acestuia la Trezoreria Statului. Sumele se virează în termen de 5 zile lucrătoare de la data formulării cererii de către Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 294/6.V.2009 (2) Suma prevăzută la art. 2 alin. (1) și utilizată conform alin. (1) se va aloca de Ministerul Finanțelor Publice numai după utilizarea sumelor prevăzute în bugetul Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale cu această destinație. Art. 4.’— (1) Ministerul Agriculturii, Pădurilor ’și Dezvoltării Rurale virează într-un cont distinct, deschis pe numele Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, denumită în continuare A.P.I.Ă., sumele primite potrivit prevederilor art. 3. (2) Decontarea plăților reprezentând prefinanțarea cheltuielilor aferente schemelor de plăți directe se efectuează de către A.P.I.A. prin virament în contul beneficiarului. (3) Beneficiarii plăților efectuate în cadrul schemelor de plăți directe pentru agricultură sunt persoanele fizice și/sau juridice prevăzute la art. 6 alin. (1), art. 10 alin. (3) și art. 11 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 125/2006 pentru aprobarea schemelor de plăți directe și plăți naționale directe complementare, care se acordă în agricultură începând cu anul 2007, și pentru modificarea art. 2 din Legea nr. 36/1991 privind societățile agricole și alte forme de asociere în agricultură, aprobata cu modificări și completări prin Legea nr. 139/2007. Art. 5. — (1) Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale are obligația ca, în termen de 5 zile lucrătoare de la data încasării sumelor de la Comisia Europeană, să reconstituie veniturile obținute din privatizare înregistrate în contul curent general al Trezoreriei Statului până la nivelul sumei acordate conform art. 2 alin. (1). (2) în cazul în care cheltuielile efectuate pe seama veniturilor obținute din privatizare sunt considerate cheltuieli neeligibile a fi finanțate de către Comisia Europeană, așa cum sunt definite la art. 1 alin. (2) lit. h) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 67/2006 privind gestionarea fondurilor nerambursabile destinate finanțării politicii agricole comune alocate de la Comunitatea Europeană, precum și a fondurilor de cofinanțare și prefinanțare alocate de la bugetul de stat, aprobată cu modificări prin Legea nr. 492/2006, cu modificările și completările ulterioare, reconstituirea veniturilor obținute din privatizare până la sfârșitul perioadei prevăzute la art. 2 alin. (1) se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale. Art. 6. —în termen de 15 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, prin ordin al ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale, cu avizul Ministerului Finanțelor Publice, se aprobă norme metodologice de aplicare a acesteia. PRIM-MINISTRU București, 15 aprilie 2009. Nr. 461.’ EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale, Ilie Sârbu Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind organizarea Conferinței regionale UNESCO „Acces, valori, calitate și competitivitate”, București, România în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 4 alin. (5) din Ordonanța Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritățile administrației publice și instituțiile publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se autorizează Ministerul Educației, Cercetării și Inovării să organizeze la București, la Centrul Internațional de Conferințe al Parlamentului României, în perioada 21—24 mai 2009, Conferința regională UNESCO „Acces, valori, calitate și competitivitate”. Art. 2. — Finanțarea cheltuielilor necesare pentru organizarea și desfășurarea acțiunii prevăzute la art. 1, în valoare de 492,709,53 lei, se asigură din bugetul aprobat Ministerului Educației, Cercetării și Inovării pentru anul 2009 de la capitolul 65.01 „învățământ”, titlul 20 „Bunuri și servicii”. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 28 aprilie 2009. Nr. 501.’ Contrasemnează: p. Ministrul educației, cercetării și inovării, Augustin Constantin Mitu, secretar de stat p. Ministrul afacerilor externe, Bogdan Mazuru, secretar de stat Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea 9 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 294/6.V.2009 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 7 MINISTERUL ADMINISTRAȚIEI Șl INTERNELOR ORDIN privind aprobarea modalității de desfășurare a Programului de formare specializată pentru ocuparea unei funcții publice corespunzătoare categoriei înalților funcționari publici, pentru anul 2009 Având în vedere prevederile art. 5 din Ordonanța Guvernului nr. 81/2001 privind înființarea și organizarea Institutului Național de Administrație, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 106/2002, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 1.083/2004 privind organizarea și funcționarea Institutului Național de Administrație și a centrelor regionale de formare continuă pentru administrația publică locală, ale art. 26 din Regulamentul privind organizarea și desfășurarea programului de formare specializată pentru ocuparea unei funcții publice corespunzătoare categoriei înalților funcționari publici, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 832/2007, cu modificările ulterioare, în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Administrației și Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările ulterioare, viceprim-ministrul, ministrul administrației și internelor, emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă modalitatea de desfășurare a Programului de formare specializată pentru ocuparea unei funcții publice corespunzătoare categoriei înalților funcționari publici pentru anul 2009, conform anexei care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Viceprim-ministru, ministrul administrației și internelor, Dan Nica București, 4 mai 2009. Nr. 76. ’ ANEXĂ MODALITATEA DE DESFĂȘURARE a Programului de formare specializată pentru ocuparea unei funcții publice corespunzătoare categoriei înalților funcționari publici, pentru anul 2009 Nr. Denumirea modulului SERIA I SERIA II crt. 1. Managementul resurselor umane în administrația publică 4---6 mai 2009 7---9 mai 2009 2. Management strategic 11---13 mai 2009 14---16 mai 2009 3. Management de proiect 18---20 mai 2009 21---23 mai 2009 4. Administrație modernă și eficientă 25---27 mai 2009 28---30 mai 2009 5. Abilități manageriale 1---3 iunie 2009 4---6 iunie 2009 6. Implicațiile aderării la Uniunea Europeană 9---11 iunie 2009 12---14 iunie 2009 7. Fonduri structurale 15---17 iunie 2009 18---20 iunie 2009 8. Comunicare externă 22---24 iunie 2009 25---27 iunie 2009 9. Management financiar și bugetar 29 iunie---1 iulie 2009 2---4 iulie 2009 10. Politici publice 6---8 iulie 2009 9---11 iulie 2009 11. Evaluarea finală 13---15 iulie 2009 20---22 iulie 2009 12. Reevaluare 5---6 august 2009 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 294/6.V.2009 MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR Șl DEZVOLTĂRII RURALE ORDIN privind completarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale nr. 848/2004 pentru aprobarea Listei cu clasificatorii autorizați Având în vedere prevederile art. 8 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 267/2004 privind instituirea Sistemului de clasificare a carcaselor de porcine, bovine și ovine, cu modificările și completările ulterioare, văzând procesele-verbale nr. 87/2008 și nr. 99/2008 cu clasificatorii autorizați pentru speciile bovine și porcine, transmise de Comisia de clasificare a carcaselor de porcine, bovine și ovine, precum și Referatul Direcției politici de piață în zootehnie nr. 126.085/2009, în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 8/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale, ministrul agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale emite următorul ordin: Art. I. —Anexa la Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale nr. 848/2004 pentru aprobarea Listei cu clasificatorii autorizați, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.090 din 23 noiembrie 2004, cu modificările și completările ulterioare, se completează după cum urmează: — După poziția 415 se introduc 18 noi poziții, pozițiile 416—433, cu următorul cuprins: Nr. crt. Numele și prenumele Specia Domiciliul Codul numeric personal „416 Blag Simona-Elena bovine Municipiul Buzău, str. Spiru Haret bl. 4A, et. 3, ap. 13, 2770708100032 județul Buzău 417 Dobre Claudiu-Petruș bovine Municipiul Călărași, str. Jirlău nr. 7, bl. D17, sc. A, et. 4, 1870618510018 ap. 10, județul Călărași 418 Dobre Nicoleta-Luminița bovine Municipiul Călărași, str. Crișana nr. 4, bl. D18, sc. 2, et. 3, 2710618510049 ap. 7, județul Călărași 419 Năstăsoiu Lilica bovine Municipiul Călărași, Str. Luceafărului nr. 17, bl. G3, 2680720510071 sc. 1A, et. 4, ap. 14, județul Călărași 420 Pavel Mariusică bovine Comuna Homocea, satul Homocea, județul Vrancea 1710401390028 421 Andrei Nineta porcine Orașul Budești, str. General Mânu nr. 18, județul Călărași 2741126511689 422 Bal Alin-Gheorghe porcine Comuna Jucu, satul Jucu de Sus, județul Cluj 1770804120644 423 Boțea Ion porcine Comuna Valea Râmnicului, satul Rubla, județul Buzău 1700624104977 424 Dumitru loan porcine Municipiul Călărași, Str. Dumbravei nr. 4, bl. P3, sc. C, 1661005210027 et. 3, ap. 13, județul Călărași 425 Horhat Vasile-Ciprian porcine Municipiul Alba lulia, str. Cloșca nr. 3, bl. C6, ap. 12, 1780216011107 județul Alba 426 Karacsony Laszlo porcine Satul Valea Crișului nr. 379, județul Covasna 1680326141050 427 Lavu loan porcine Municipiul Alba lulia, str. Vasile Goldiș nr. 28, bl. 8, sc. B, 1770306014331 ap. 27, județul Alba 428 Niță Elena porcine Municipiul București, str. Odobești nr. 4, bl. Z3, sc. 5, 2660603230934 et. 4, ap. 75A, sectorul 3 429 Pârjol Viorel porcine Municipiul Craiova, str. Popoveni nr. 8, bl. 140, sc. 1, 1630113163217 et. 3, ap. 8, județul Dolj 430 Rădulescu lon-Alin porcine Comuna Poșta Câlnău, satul Sudiți, județul Buzău 1880824100151 431 Sandorino Marian porcine Municipiul Brăila, Str. Celulozei nr. 11, bl. B4, sc. 1, et. 1, 1610402090020 ap. 9, județul Brăila 432 Țuțuianu Vasilică porcine Municipiul Fetești, prelungirea Carpați nr. 57, județul 1640322211666 Ialomița 433 Patașa Mihai porcine Comuna Baia, satul Camena, județul Tulcea 1690117360026” Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale, llie Sârbu București, 14 aprilie 2009. Nr. 215.’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 294/6.V.2009 11 REPUBLICĂRI LEGEA Nr. 202/2006 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă*) CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — (1) Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă, denumită în continuare Agenția Națională, este instituție publică, cu personalitate juridică, sub autoritatea Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale. (2) Agenția Națională este organizată și funcționează în temeiul principiului tripartitismului. (3) Agenția Națională are sediul în municipiul București. Art. 2. — Agenția Națională asigură coordonarea, îndrumarea și controlul activității unităților din subordine, în scopul aplicării unitare a legislației în domeniul specific de activitate și al realizării atribuțiilor ce le revin acestora, potrivit legii. Art. 3. — Agenția Națională aplică politicile și strategiile privind ocuparea forței de muncă și formarea profesională a persoanelor în căutarea unui loc de muncă, elaborate de Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale, având următoarele obiective principale: a) stimularea ocupării forței de muncă și creșterea gradului de ocupare a forței de muncă; b) prevenirea șomajului; c) participarea persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă la serviciile de formare profesională; d) asigurarea egalității de șanse pe piața internă a forței de muncă și combaterea oricăror forme de discriminare pe piața muncii; e) creșterea incluziunii sociale; f) protecția persoanelor în cadrul sistemului asigurărilor pentru șomaj; g) facilitarea liberei circulații a lucrătorilor în statele membre ale Uniunii Europene și în statele semnatare ale Acordului privind Spațiul Economic European, precum și în alte state cu care România a încheiat tratate, acorduri, convenții și înțelegeri; h) sprijinirea cetățenilor români în vederea încadrării în muncă în statele cu care România nu are încheiate acorduri bilaterale în domeniul forței de muncă. CAPITOLUL II Organizarea și funcționarea Agenției Naționale Art. 4. — (1) Agenția Națională este organizată și funcționează potrivit prevederilor prezentei legi și ale statutului propriu, care se aprobă prin hotărâre a Guvernului. (2) Structura organizatorică și numărul maxim de posturi se stabilesc prin statutul propriu. Art. 5. — (1) Agenția Națională are în subordine următoarele unități cu personalitate juridică: a) agențiile pentru ocuparea forței de muncă județene și a municipiului București, servicii publice deconcentrate, denumite în continuare agenții teritoriale; b) centrele regionale de formare profesională a adulților, denumite în continuare centre regionale; c) Centrul Național de Formare Profesională a Personalului Propriu. (2) Agenția Națională are în subordine unități fără personalitate juridică de implementare a programelor pentru dezvoltarea resurselor umane, finanțate din fonduri ale Uniunii Europene, organizate la nivel regional. (3) Organizarea și funcționarea unităților prevăzute la alin. (2) se stabilesc prin statutul Agenției Naționale. (4) începând cu data de 1 ianuarie 2007, unitățile prevăzute la alin. (2) se transformă în organisme intermediare regionale pentru Programul operațional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane, trec în subordinea Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale și se finanțează din bugetul de stat, prin diminuarea corespunzătoare a numărului de posturi de la bugetul asigurărilor pentru șomaj și suplimentarea numărului de posturi la bugetul de stat. Art. 6. — (1) Pentru realizarea obiectivelor sale, Agenția Națională are, în principal, următoarele atribuții: a) asigură implementarea politicilor de ocupare a forței de muncă elaborate de Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale, pentru alinierea la Strategia europeană de ocupare a forței de muncă; b) asigură implementarea programelor destinate dezvoltării resurselor umane, finanțate din fonduri ale Uniunii Europene; c) asigură implementarea programelor având ca obiectiv stimularea ocupării forței de muncă, finanțate din alte fonduri; d) urmărește și asigură aplicarea unitară a legislației din domeniul său de competență; e) organizează, furnizează și finanțează servicii de prevenire a șomajului și de stimulare a ocupării forței de muncă, în concordanță cu strategiile și politicile de ocupare a forței de muncă și cu tendințele care se manifestă pe piața internă a forței de muncă; f) organizează și prestează, gratuit sau contra cost, servicii de formare profesională pentru persoanele neîncadrate în muncă și pentru alte categorii de beneficiari prevăzute de lege; g) consiliază și orientează persoanele în căutarea unui loc de muncă și mediază între acestea și angajatori; h) elaborează, implementează și cofinanțează programe de activitate proprii privind ocuparea și formarea profesională a forței de muncă, precum și acțiuni specifice domeniului său de activitate, pe baza politicilor și strategiilor elaborate de Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale; i) fundamentează și propune Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale proiectul bugetului asigurărilor pentru șomaj; j) administrează bugetul asigurărilor pentru șomaj și prezintă Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale raportul său de execuție bugetară; k) propune Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale proiecte de acte normative în domeniul ocupării, formării *) Republicată în temeiul dispozițiilor art. II din Legea nr. 271/2007 privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 28/2007 pentru completarea Legii nr. 202/2006 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, precum și pentru stabilirea unor măsuri de reorganizare instituțională, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 678 din 4 octombrie 2007, dându-se textelor o nouă numerotare. Legea nr. 202/2006 a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 452 din 25 mai 2006, a fost rectificată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 580 din 5 iulie 2006 și a mai fost modificată prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 84/2006 pentru modificarea și completarea Legii nr. 202/2006 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 926 din 15 noiembrie 2006, aprobată prin Legea nr. 41/2007, și prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/2007 pentru completarea Legii nr. 202/2006 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, precum și pentru stabilirea unor măsuri de reorganizare instituțională, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 282 din 27 aprilie 2007, aprobată cu modificări prin Legea nr. 271/2007. 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 294/6.V.2009 profesionale și al protecției sociale a persoanelor neîncadrate în muncă; I) organizează și asigură servicii de stabilire, plată și evidență a drepturilor bănești ce se suportă din bugetul asigurărilor pentru șomaj; m) acreditează furnizorii de servicii specializate pentru stimularea ocupării forței de muncă; n) elaborează, finanțează și/sau coordonează studii, rapoarte și analize, bilanțul de ocupare pentru evaluarea efectelor măsurilor privind forța de muncă și fundamentarea politicilor și programelor în domeniul său de activitate; o) calculează și face publici indicatorii statistici privind piața forței de muncă, conform prevederilor legale; p) administrează încasarea veniturilor și realizează executarea silită a creanțelor aflate în administrarea sa, potrivit legii; q) editează materiale informative în domeniul său de activitate; r) promovează, în colaborare cu celelalte instituții competente, măsuri de asigurare și protejare a drepturilor și libertăților cetățenilor români care lucrează în străinătate; s) asigură servicii de informare și consiliere a persoanelor care doresc să presteze muncă în statele membre ale Uniunii Europene și în statele semnatare ale Acordului privind Spațiul Economic European, precum și în alte state cu care România a încheiat tratate, acorduri, convenții și înțelegeri; t) asigură acordarea prestațiilor de șomaj stabilite în statele membre ale Uniunii Europene și în statele semnatare ale Acordului privind Spațiul Economic European; u) colaborează cu serviciile publice de ocupare din cadrul rețelei Serviciilor Europene de Ocupare a Forței de Muncă (EURES); v) colaborează cu celelalte instituții competente, în vederea asigurării posibilității cetățenilor străini de a se încadra în muncă în România, în condițiile legii. (2) Agenția Națională îndeplinește și alte atribuții prevăzute de lege. Art. 7. — (1) în vederea realizării indicatorilor cantitativi și calitativi rezultați din cuantificarea măsurilor cuprinse în Strategia guvernamentală în domeniul ocupării forței de muncă, denumiți în continuare indicatori de performanță managerială, între ministrul muncii, familiei și protecției sociale și președintele Agenției Naționale se încheie un contract anual de performanță managerială, valabil atât pentru Agenția Națională, cât și pentru agențiile teritoriale. (2) Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale exercită controlul asupra modului în care sunt implementate strategiile și politicile elaborate în domeniul ocupării forței de muncă, precum și asupra realizării indicatorilor de performanță managerială. (3) Președintele Agenției Naționale prezintă trimestrial rapoarte cu privire la stadiul îndeplinirii indicatorilor prevăzuți în contractul de performanță managerială. (4) Raportul anual privind îndeplinirea indicatorilor de performanță managerială se prezintă de către președintele Agenției Naționale ministrului muncii, familiei și protecției sociale, pentru aprobare. Art. 8. — (1) Personalul Agenției Naționale și al unităților din subordine este format din funcționari publici și salariați încadrați pe bază de contract individual de muncă. (2) Personalul prevăzut la alin. (1) este salarizat potrivit prevederilor legale aplicabile funcționarilor publici și personalului contractual din sectorul bugetar. Art. 9. — (1) Patrimoniul Agenției Naționale este constituit din bunuri mobile și imobile aflate în proprietate publică sau deținute în proprietatea privată a acesteia. (2) Bunurile mobile și imobile aflate în proprietate publică sunt date în administrarea Agenției Naționale, pentru îndeplinirea funcțiilor sale, în condițiile legii. (3) Bunurile mobile și imobile deținute în proprietatea privată a Agenției Naționale se constituie din surse proprii, donații sau din alte surse, potrivit legii. Art. 10. — Pentru dezvoltarea activităților Agenției Naționale, respectiv ale unităților din subordine, autoritățile publice centrale și locale atribuie, în condițiile prevăzute de lege, terenuri, clădiri și spații. Art. 11. — (1) Cheltuielile privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale și a unităților din subordine se asigură integral din bugetul asigurărilor pentru șomaj, în limita sumelor aprobate cu această destinație. (2) Cheltuielile privind organizarea și funcționarea centrelor regionale se asigură din venituri proprii și din subvenții acordate de la bugetul asigurărilor pentru șomaj, în condițiile legii. CAPITOLUL III Conducerea Agenției Naționale SECȚIUNEA 1 Consiliul de administrație Art. 12. — (1) Agenția Națională este condusă de un consiliu de administrație, format din reprezentanți ai Guvernului, precum și ai confederațiilor sindicale și patronale reprezentative la nivel național, alcătuit din 15 membri, după cum urmează: a) 5 membri, reprezentanți ai Guvernului, numiți prin decizie a primului-ministru; b) 5 membri numiți prin consens de confederațiile sindicale reprezentative la nivel național; c) 5 membri numiți prin consens de confederațiile patronale reprezentative la nivel național. (2) Sunt reprezentative la nivel național confederațiile sindicale și patronale care îndeplinesc condițiile prevăzute de lege. Art. 13. — (1) în consiliul de administrație poate fi desemnată persoana care îndeplinește cumulativ următoarele condiții: a) are capacitate deplină de exercițiu; b) are cetățenie română și domiciliul în România; c) nu a suferit condamnări penale. (2) Prevederile alin. (1) lit. b) nu se aplică cetățenilor statelor membre ale Uniunii Europene, precum și cetățenilor statelor semnatare ale Acordului privind Spațiul Economic European. Art. 14. — (1) Mandatul membrilor consiliului de administrație este de 4 ani, putând fi reînnoit. (2) în timpul mandatului lor, membrii consiliului de administrație pot fi revocați de cei care i-au numit. (3) în cazul vacantării locurilor în consiliul de administrație, ca urmare a demisiei, revocării mandatului sau a decesului, în termen de 30 de zile lucrătoare vor fi numite alte persoane pentru durata rămasă a mandatului. Art. 15. — (1) Consiliul de administrație se întrunește lunar, în ședințe ordinare, la inițiativa președintelui. (2) Consiliul de administrație se poate întruni ori de câte ori este necesar, în ședințe extraordinare, la inițiativa președintelui sau a cel puțin 7 din numărul membrilor săi, cu condiția ca fiecare parte să fie reprezentată. (3) Convocarea consiliului de administrație se face cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de data ședinței stabilite, aducându-se la cunoștință membrilor ordinea de zi a întrunirii. (4) Proiectele materialelor de pe ordinea de zi a ședinței consiliului de administrație sunt puse la dispoziția membrilor săi cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru desfășurarea ședinței. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 294/6.V.2009 13 Art. 16. — (1) Consiliul de administrație își desfășoară activitatea numai în prezența a cel puțin două treimi din numărul membrilor săi, cu condiția ca fiecare parte să fie reprezentată. (2) La ședințele consiliului de administrație, președintele poate invita persoane ce dețin funcții de conducere în cadrul Agenției Naționale, precum și specialiști. (3) în cazul în care nu poate participa la ședințele consiliului de administrație, președintele poate desemna un membru al acestuia pentru a exercita funcția de președinte de ședință. (4) Hotărârile consiliului de administrație se adoptă cu votul majorității simple a membrilor, respectiv cu întrunirea numărului de jumătate plus unu din totalul membrilor prezenți, cu condiția ca fiecare parte să fie reprezentată. (5) Membrii consiliului de administrație, care, fie personal, fie prin soț, soție, afini sau rude până la gradul al doilea inclusiv, au un interes patrimonial în problema supusă dezbaterii consiliului de administrație, nu pot participa la dezbateri și nici la adoptarea hotărârilor. Art. 17. — (1) Membrii consiliului de administrație, cu excepția președintelui, beneficiază de o indemnizație de ședință de 10% din indemnizația președintelui Agenției Naționale. (2) Cuantumul sumelor cuvenite lunar unui membru al consiliului de administrație pentru participarea la ședințe este de maximum 20% din indemnizația președintelui Agenției Naționale. Art. 18. — (1) în exercitarea actului de conducere, consiliul de administrație al Agenției Naționale are, în principal, următoarele atribuții: a) coordonează activitatea Agenției Naționale; b) aprobă programele naționale anuale privind ocuparea și formarea profesională a persoanelor în căutarea unui loc de muncă; c) aprobă programele anuale de formare profesională a personalului propriu al Agenției Naționale și al unităților din subordine; d) aprobă propunerile pentru fundamentarea proiectului de buget al asigurărilor pentru șomaj; e) aprobă defalcarea bugetului asigurărilor pentru șomaj pe unitățile din subordinea Agenției Naționale în raport cu sarcinile acestora, potrivit legii; f) aprobă situația financiară anuală, contul de execuție bugetară și raportul anual de activitate; g) aprobă programul anual de investiții și urmărește realizarea acestuia, cu respectarea prevederilor legale; h) stabilește măsuri privind îmbunătățirea activității Agenției Naționale; i) analizează activitatea unităților din subordinea Agenției Naționale și propune măsuri în vederea îmbunătățirii acesteia; j) aprobă organizarea compartimentelor funcționale ale Agenției Naționale în cadrul structurii organizatorice aprobate; k) aprobă statul de funcții al Agenției Naționale; I) aprobă înființarea de centre regionale, în limita numărului de posturi aprobate, precum și județele arondate acestora; m) aprobă înființarea de agenții locale pentru ocuparea forței de muncă, de centre proprii de formare profesională, precum și de puncte de lucru, în limita numărului de posturi aprobate; n) aprobă Regulamentul de organizare și funcționare al Agenției Naționale; o) aprobă structurile organizatorice ale unităților aflate în subordine, precum și regulamentul-cadru de organizare și funcționare al acestora; p) aprobă regulamentul propriu de organizare și funcționare; q) aprobă indicatorii specifici domeniului de activitate pe baza cărora se încheie contractele de performanță managerială cu unitățile din subordine. (2) Alte atribuții ale consiliului de administrație pot fi stabilite prin statutul Agenției Naționale. (3) în exercitarea atribuțiilor sale, consiliul de administrație adoptă hotărâri. (4) Membrii consiliului de administrație răspund pentru prejudiciile cauzate prin hotărârile adoptate în exercitarea mandatului, în funcție de votul exprimat, în condițiile stabilite de regulamentul de organizare și funcționare al consiliului de administrație. SECȚIUNEA a 2-a Președintele Art. 19. — (1) Președintele Agenției Naționale este și președinte al consiliului de administrație, fiind numit prin decizie a primului-ministru, din rândul reprezentanților Guvernului în consiliul de administrație, la propunerea ministrului muncii, familiei și protecției sociale. (2) Președintele exercită o funcție asimilată funcțiilor de demnitate publică. (3) Președintele are rang de secretar de stat și beneficiază de drepturile salariale, precum și de celelalte drepturi prevăzute de lege pentru funcția de secretar de stat. (4) în cadrul aparatului central al Agenției Naționale se organizează și funcționează, în condițiile legii, cabinetul președintelui Agenției Naționale. Ârt. 20. — (1) Ministrul muncii, familiei și protecției sociale deleagă atribuțiile prevăzute de dispozițiile legale în vigoare pentru ordonatorul principal de credite al bugetului asigurărilor pentru șomaj președintelui Agenției Naționale. (2) în situațiile prevăzute la art. 21 alin. (2) și în situația în care președintele Agenției Naționale se află în imposibilitatea îndeplinirii atribuțiilor prevăzute la alin. (1), acestea se deleagă de ministrul muncii, familiei și protecției sociale secretarului general sau înlocuitorului acestuia. Art. 21. — (1) Mandatul președintelui este de 4 ani, putând fi reînnoit. (2) Mandatul președintelui încetează prin demisie, prin revocare la propunerea ministrului muncii, familiei și protecției sociale, sau prin deces. Art. 22. — (1) în exercitarea actului de conducere, președintele are, în principal, următoarele atribuții: a) conduce activitatea curentă a Agenției Naționale; b) reprezintă Agenția Națională în raporturile cu autoritățile administrației publice, cu alte persoane juridice, cu persoane fizice, precum și cu organisme din țară și din străinătate; c) asigură punerea în aplicare a hotărârilor consiliului de administrație; d) conduce ședințele consiliului de administrație; e) aprobă regulamentele de organizare și funcționare ale unităților aflate în subordinea Agenției Naționale; f) dispune controale asupra activității compartimentelor funcționale din cadrul Agenției Naționale și al unităților subordonate; g) dezvoltă relații de colaborare cu instituții similare din alte țări, în limita competențelor prevăzute de lege; h) asigură promovarea imaginii Agenției Naționale; i) îndeplinește atribuțiile ce revin, potrivit legii, ordonatorului principal de credite; j) aprobă numirea, promovarea, modificarea și încetarea raporturilor de muncă sau de serviciu ale personalului din subordine, în condițiile legii; k) coordonează activitatea de elaborare a indicatorilor de performanță specifici, pe baza cărora se încheie contractele de performanță managerială cu conducătorii unităților din subordine. (2) Alte atribuții ale președintelui pot fi stabilite prin statutul Agenției Naționale. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 294/6.V.2009 (3) în exercitarea atribuțiilor sale, precum și în vederea îndeplinirii hotărârilor consiliului de administrație, președintele emite ordine. SECȚIUNEA a 3-a Secretarul general Art. 23. — (1) Activitatea executivă a Agenției Naționale este coordonată de un secretar general. (2) Secretarul general al Agenției Naționale face parte din categoria înalților funcționari publici și este numit în condițiile legii. . ' Art. 24. — (1) In exercitarea actului de conducere, secretarul general are în principal următoarele atribuții: a) coordonează activitatea compartimentelor funcționale din cadrul Agenției Naționale, potrivit statutului acesteia; b) coordonează activitatea unităților aflate în subordinea Agenției Naționale; c) asigură implementarea de către Agenția Națională și unitățile din subordine a politicilor de ocupare a forței de muncă elaborate de Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale; d) urmărește realizarea programelor de ocupare și de formare profesională la nivel național și teritorial; e) coordonează elaborarea propunerilor efectuate de Agenția Națională pentru fundamentarea proiectului bugetului asigurărilor pentru șomaj; f) asigură coordonarea studiilor, rapoartelor, analizelor și bilanțurilor de ocupare elaborate de Agenția Națională în vederea evaluării măsurilor privind ocuparea forței de muncă; g) coordonează activitatea privind reprezentarea în instanță a Agenției Naționale și a unităților din subordine. (2) Alte atribuții ale secretarului general pot fi stabilite prin statutul Agenției Naționale și se prevăd în fișa postului. (3) în exercitarea atribuțiilor sale, secretarul general emite decizii cu caracter nenormativ. (4) înlocuitorul de drept al secretarului general se stabilește prin ordin al președintelui Agenției Naționale. Art. 25. — (1) Secretarul general poate delega o parte din atribuțiile sale înlocuitorului de drept sau altor persoane împuternicite în acest scop, cu aprobarea președintelui Agenției Naționale, în condițiile legii. (2) Prin actul de delegare se vor preciza limitele și condițiile delegării. CAPITOLUL IV Unitățile din subordinea Agenției Naționale SECȚIUNEA 1 Agențiile teritoriale Art. 26. — (1) Agențiile teritoriale asigură implementarea la nivel județean și al municipiului București a măsurilor de prevenire a șomajului, protecția socială a persoanelor neîncadrate în muncă, organizează și coordonează activitatea de ocupare și de formare profesională a forței de muncă. (2) Pentru îndeplinirea atribuțiilor, agențiile teritoriale cooperează cu autoritățile administrației publice locale, cu organizațiile guvernamentale, cu societatea civilă, cu furnizorii de ocupare din domeniul privat, precum și cu partenerii sociali. Art. 27. — (1) în vederea realizării sarcinilor ce le revin, cu aprobarea consiliului de administrație, în subordinea agențiilor teritoriale se pot înființa agenții locale pentru ocuparea forței de muncă, denumite în continuare agenții locale, centre proprii de formare profesională, precum și puncte de lucru, unități fără personalitate juridică. (2) Agențiile locale pentru ocuparea forței de muncă se pot constitui la nivelul municipiilor reședință de județ, la nivelul principalelor localități din cadrul fiecărui județ, precum și la nivelul sectoarelor municipiului București. (3) Centrele proprii de formare profesională se pot constitui la nivelul agențiilor teritoriale și la nivelul agențiilor locale. (4) Punctele de lucru se organizează și funcționează în subordinea agențiilor locale. Art. 28. — (1) Conducerea agențiilor teritoriale se exercită de directori executivi și directori executivi adjuncți. (2) Conducerea agențiilor locale constituite la nivelul sectoarelor municipiului București se exercită de directori executivi adjuncți. Art. 29. — (1) Ocuparea posturilor de directori executivi și directori executivi adjuncți ai agențiilor teritoriale, precum și ai agențiilor locale constituite la nivelul sectoarelor municipiului București se face pe bază de concurs organizat în condițiile legii. (2) Directorii executivi și directorii executivi adjuncți au statut de funcționari publici și sunt numiți de președintele Agenției Naționale, în condițiile legii. Art. 30. —Atribuțiile directorilor executivi și ale directorilor executivi adjuncți prevăzuți la art. 28, precum și înlocuitorii de drept ai acestora se stabilesc prin regulamentele de organizare și funcționare ale agențiilor teritoriale și se prevăd în fișa postului. Art. 31. — (1) Directorii executivi ai agențiilor teritoriale au calitatea de ordonatori terțiari de credite. (2) Directorii executivi pot delega această calitate, precum și o parte din atribuții înlocuitorilor de drept sau altor persoane împuternicite în acest scop. (3) Prin actul de delegare se vor preciza limitele și condițiile delegării. Art. 32. — în îndeplinirea atribuțiilor ce le revin potrivit legii, directorii executivi ai agențiilor teritoriale sunt sprijiniți de consilii consultative tripartite. Art. 33. — Consiliile consultative ale agențiilor teritoriale sunt alcătuite din câte 15 membri, după cum urmează: a) 5 membri, reprezentanți ai autorităților publice locale și ai serviciilor deconcentrate ale ministerelor și ale celorlalte organe ale administrației publice centrale din unitățile administrativ- teritoriale, numiți de prefect, cu consultarea agențiilor teritoriale. Entitățile de mai sus pot desemna câte o singură persoană în componența consiliului consultativ; b) 5 membri numiți prin consens de confederațiile sindicale reprezentative la nivel național; c) 5 membri numiți prin consens de confederațiile patronale reprezentative la nivel național. Art. 34. — Membrii consiliilor consultative ale agențiilor teritoriale reprezentând sindicatele și patronatele vor fi stabiliți prin negocieri între confederațiile sindicale și patronale reprezentative la nivel național. Art. 35. — Dispozițiile art. 13, 14 și art. 16 alin. (1) se aplică în mod corespunzător și membrilor consiliilor consultative ale agențiilor teritoriale. Art. 36. — (1) Consiliile consultative ale agențiilor teritoriale se întrunesc lunar sau ori de câte ori este necesar, la cererea directorilor executivi sau a unei treimi din numărul membrilor acestora. (2) Convocarea consiliului consultativ se face cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de data ședinței stabilite, aducându-se la cunoștință membrilor ordinea de zi a întrunirii. Art. 37. — (1) Pentru participarea la ședințele consiliilor consultative ale agențiilor teritoriale, membrii acestora beneficiază de o indemnizație de ședință de 10% din salariul de bază al directorului executiv al agenției teritoriale. (2) în timpul mandatului lor, membrii consiliilor consultative pot fi revocați de cei care i-au numit. Revocarea poate fi efectuată și la propunerea agențiilor teritoriale, în situația MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 294/6.V.2009 15 înregistrării unui număr de 3 absențe succesive la întrunirile desfășurate. (3) Cuantumul sumelor cuvenite lunar unui membru al consiliului consultativ pentru participarea la ședințe nu poate depăși 20% din salariul de bază al directorului executiv al agenției teritoriale. Art. 38. — (1) Consiliile consultative ale agențiilor teritoriale au, în principal, următoarele atribuții: A. consiliază directorii executivi în adoptarea deciziilor cu privire la: a) măsurile de realizare a sarcinilor ce le revin potrivit programelor elaborate în domeniul ocupării forței de muncă și indicatorilor specifici domeniului de activitate, prevăzuți în contractele de performanță managerială; b) repartizarea între subunități a sarcinilor ce le revin potrivit contractelor de performanță managerială; B. analizează: a) execuția bugetară lunară și situația financiară trimestrială; b) raportul anual de activitate, situația financiară anuală și execuția bugetară; C. fac propuneri cu privire la: a) programele de activitate ale subunităților din subordinea agențiilor teritoriale; b) proiectele programelor de ocupare a forței de muncă și de formare profesională la nivelul județului; c) proiectul de buget; d) înființarea și dezvoltarea punctelor de lucru. (2) Alte atribuții ale consiliilor consultative ale agențiilor teritoriale pot fi stabilite prin statutul Agenției Naționale. SECȚIUNEA a 2-a Centrele regionale Art. 39. — Centrele regionale organizează și realizează, la nivelul județelor arondate prin hotărâri ale consiliului de administrație, activitatea de formare profesională a persoanelor în căutarea unui loc de muncă. Art. 40. — Conducerea centrelor regionale se exercită de directori și directori adjuncți. Art. 41. — (1) Ocuparea posturilor de directori și directori adjuncți ai centrelor regionale se face pe bază de concurs sau examen, organizat în condițiile legii. (2) Directorii și directorii adjuncți sunt numiți de președintele Agenției Naționale, în condițiile legii. Art. 42. —Atribuțiile directorilor centrelor regionale, precum și înlocuitorii de drept ai acestora se stabilesc prin regulamentele de organizare și funcționare ale centrelor regionale și se prevăd în fișa postului. Art. 43. — (1) Directorii centrelor regionale au calitatea de ordonatori terțiari de credite. (2) Directorii pot delega această calitate, precum și o parte din atribuții înlocuitorilor de drept sau altor persoane împuternicite în acest scop. (3) Prin actul de delegare se vor preciza limitele și condițiile delegării. Art. 44. — în îndeplinirea atribuțiilor ce le revin potrivit legii, directorii centrelor regionale sunt sprijiniți de consilii consultative tripartite. Art. 45. — Consiliile consultative ale centrelor regionale sunt alcătuite după cum urmează: a) câte un membru, reprezentant al fiecărei agenții teritoriale, numit de directorul executiv al agenției, agenție care este arondată centrului regional; b) un membru reprezentant al agenției pentru dezvoltare regională din regiunea aferentă localității în care își are sediul centrul regional, numit de conducătorul acesteia; c) un membru stabilit prin negocieri la nivel teritorial între confederațiile sindicale reprezentative la nivel național; d) un membru stabilit prin negocieri la nivel teritorial între confederațiile patronale reprezentative la nivel național. Art. 46. — (1) Consiliile consultative ale centrelor regionale se întrunesc trimestrial sau, în mod excepțional, la cererea directorilor. (2) Convocarea consiliilor consultative se face cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de data ședinței stabilite, aducându-se la cunoștință membrilor ordinea de zi a întrunirii. Art. 47. — Dispozițiile art. 13, 14 și art. 16 alin. (1), precum și ale art. 37 se aplică în mod corespunzător și membrilor consiliilor consultative ale centrelor regionale. Art. 48. — (1) Consiliile consultative ale centrelor regionale au, în principal, următoarele atribuții: A. consiliază directorii în adoptarea deciziilor cu privire la: a) elaborarea strategiei regionale de formare profesională a adulților, corelată cu cerințele pieței muncii din regiunea pe care o deservesc; b) adoptarea măsurilor adecvate în scopul realizării sarcinilor ce le revin potrivit planurilor, programelor de formare profesională și indicatorilor specifici domeniului de activitate, prevăzuți în contractele de performanță; B. analizează: a) execuția bugetară lunară și situația financiară trimestrială; b) raportul anual de activitate, situația financiară anuală și execuția bugetară; C. fac propuneri cu privire la: a) proiectul planului anual de formare profesională; b) fundamentarea bugetului; D. promovează realizarea dialogului social la nivelul centrelor regionale, în domeniul formării profesionale a persoanelor în căutarea unui loc de muncă. (2) Alte atribuții ale consiliilor consultative ale centrelor regionale pot fi stabilite prin statutul Agenției Naționale. SECȚIUNEA a 3-a Centrul Național de Formare Profesională a Personalului Propriu Art. 49. — Centrul Național de Formare Profesională a Personalului Propriu asigură, pe baza strategiilor și programelor anuale de formare a personalului aprobate de consiliul de administrație, formarea și perfecționarea personalului Agenției Naționale, precum și ale personalului din unitățile aflate în subordine. Art. 50. — (1) Conducerea Centrului Național de Formare Profesională a Personalului Propriu se exercită de un director executiv. (2) Conducerea activității financiar-contabile este asigurată de un director executiv adjunct. Art. 51. — Dispozițiile art. 29 se aplică în mod corespunzător și directorului executiv și, respectiv, directorului executiv adjunct ai Centrului Național de Formare Profesională a Personalului Propriu. Art. 52. — Atribuțiile directorului executiv și, respectiv, directorului executiv adjunct ai Centrului Național de Formare Profesională a Personalului Propriu, precum și înlocuitorii de drept ai acestora se stabilesc prin Regulamentul de organizare și funcționare al Centrului Național de Formare Profesională a Personalului Propriu și se prevăd în fișa postului. Art. 53. — (1) Directorul executiv al Centrului Național de Formare Profesională a Personalului Propriu are calitatea de ordonator terțiar de credite. (2) Directorul executiv poate delega o parte din atribuții înlocuitorului de drept sau altor persoane împuternicite în acest scop. (3) Prin actul de delegare se vor preciza limitele și condițiile delegării. 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 294/6.V.2009 CAPITOLUL V Dispoziții tranzitorii și finale Art. 54. — (1) Prezenta lege intră în vigoare la 60 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I*). (2) Agenția Națională va elabora statutul propriu**) și îl va supune spre aprobare Guvernului, în termenul prevăzut la alin. (1). Art. 55. — La data intrării în vigoare a prezentei legi se abrogă: a) Legea nr. 145/1998 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 261 din 13 iulie 1998, cu modificările și completările ulterioare, cu excepția art. 1 alin. (1); b) orice alte dispoziții contrare. NOTĂ: Reproducem mai jos prevederi care nu sunt încorporate în forma republicată a Legii nr. 202/2006 și care se aplică, în continuare, ca dispoziții proprii ale actelor modificatoare: — art. II din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 84/2006 pentru modificarea și completarea Legii nr. 202/2006 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă: „Art. II. — Se autorizează ordonatorul principal de credite să introducă, cu avizul Ministerului Finanțelor Publice, modificările ce decurg din prezenta ordonanță de urgență în structura bugetului asigurărilor pentru șomaj aprobat pe anul 2006, precum și în anexele la acesta, cu încadrarea în cheltuielile de personal și în numărul maxim de posturi.”; — art. II și III din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/2007 pentru completarea Legii nr. 202/2006 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, precum și pentru stabilirea unor măsuri de reorganizare instituțională: „Art. II. — (1) Pe data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, personalul încadrat la Direcția protecția drepturilor cetățenilor români care lucrează în străinătate și la Direcția evidență și monitorizare din cadrul Ministerului Muncii, Familiei și Egalității de Șanse***) se preia de către Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă. (2) Pe data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, Oficiul pentru Migrația Forței de Muncă, instituție publică cu personalitate juridică aflată în subordinea Ministerului Muncii, Familiei și Egalității de Șanse***), trece în subordinea Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă. (3) în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, Oficiul pentru Migrația Forței de Muncă și cele două direcții preluate din cadrul Ministerului Muncii, Familiei și Egalității de Șanse***) se reorganizează. (4) Până la reorganizarea structurilor preluate, personalul prevăzut la alin. (1) și (2) își menține drepturile salariale. (5) în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă va modifica în mod corespunzător statutul propriu și îl va supune spre aprobare Guvernului. Art. III. — Se autorizează Ministerul Economiei și Finanțelor***) să introducă, la solicitarea ordonatorului principal de credite, modificările care se impun în volumul și în structura bugetului de stat, a bugetului asigurărilor pentru șomaj, a bugetului Ministerului Muncii, Familiei și Egalității de Șanse***), precum și în anexele la acesta.” *) Legea nr. 202/2006 a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 452 din 25 mai 2006. “(Ase vedea Hotărârea Guvernului nr. 1.610/2006 privind aprobarea Statutului Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 958 din 28 noiembrie 2006, cu modificările și completările ulterioare. ***) Conform prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 221/2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 882 din 24 decembrie 2008, denumirea „Ministerul Muncii, Familiei și Egalității de Șanse” s-a înlocuit cu denumirea „Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale”, iar denumirea „Ministerul Economiei și Finanțelor” cu denumirea „Ministerul Economiei”, în cazul prevederilor care reglementează activitatea de economie, și cu denumirea „Ministerul Finanțelor Publice”, în cazul prevederilor care reglementează activitatea de finanțe. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea" București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 430167 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 294/6.V.2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495