MONITORUL OFICIAL Anul 177 (XXI) —Nr. 281 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Miercuri, 29 aprilie 2009 SUMAR Nr. Pagina ORDONANȚE ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 39. — Ordonanță de urgență privind unele măsuri de creștere a suprafeței contractate pentru irigații......... 2 DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU 499. — Decizie privind stabilirea atribuțiilor domnului Nicu Marcu, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului.......................... 3 500. — Decizie privind stabilirea atribuțiilor domnului Pricăjan Dan Aurel, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului.......................... 3 501. — Decizie privind stabilirea atribuțiilor domnului Rizescu Gheorghe, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului.......................... 4 502. — Decizie privind stabilirea atribuțiilor domnului Sârb Gheorghe, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului.......................... 4 503. — Decizie privind stabilirea atribuțiilor domnului Arjoca Sorin Gabriel, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului.......................... 5 504. — Decizie privind stabilirea atribuțiilor domnului Găti Ștefan, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului.......................... 5 505. — Decizie privind stabilirea atribuțiilor domnului Deszi Attila, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului.......................... 6 506. — Decizie privind stabilirea atribuțiilor domnului Ostropel Lilian, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului.......................... 6 Nr. Pagina 507. — Decizie privind stabilirea atribuțiilor domnului Lazin Octavian Ioan Gheorghe, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului.............. 7 508. — Decizie privind stabilirea atribuțiilor doamnei Handolescu Anuța, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului........................... 7 509. — Decizie privind stabilirea atribuțiilor domnului Marossy Zoltan Gheorghe, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului........... 8 510. — Decizie privind stabilirea atribuțiilor domnului Fudulaiche Mircea, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului........................... 8 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 714. — Ordin al ministrului finanțelor publice privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont și ale obligațiunilor de stat de tip benchmark aferente lunii mai 2009 ..................................... 9-11 788. — Ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală privind modificarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 552/2008 pentru aprobarea modelului și conținutului formularului „Declarație recapitulativă privind livrările/achizițiile intracomunitare de bunuri”.... 11 INIȚIATIVE LEGISLATIVE ALE CETĂȚENILOR POTRIVIT LEGII Nr. 189/1999 Proiect de lege privind finanțarea sănătății................ 12-15 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 281/29.IV.2009 ORDONANȚE ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI ORDONANȚĂ DE URGENTĂ privind unele măsuri de creștere a suprafeței contractate pentru irigații Situația extraordinară se motivează prin necesitatea urgentă de asigurare a cadrului juridic pentru acordarea de către Guvernul României a sprijinului financiar utilizatorilor de apă pentru irigații, în vederea irigării culturilor din zonele prognozate a fi afectate de secetă. Riscurile neadoptării prezentului act normativ sunt: — neexecutarea sau executarea cu întârziere a lucrărilor necesare pentru livrarea apei de irigații în perioadele de secete prognozate pentru anul 2009; — neacordarea de subvenții organizațiilor utilizatorilor de apă pentru irigații care nu au putut încheia contracte multianuale până la 30 noiembrie 2008, termen reglementat prin Legea îmbunătățirilor funciare nr. 138/2004, republicată, ceea ce va duce la scăderea producției agricole și la plata despăgubirilor pentru culturile calamitate de secetă; — scăderea pronunțată a producției agricole prin neutilizarea la capacitatea potențială a infrastructurii de irigații de interes public; — operatorii de rețele sau alți deținători de rețele electrice de interes public nu vor furniza energie electrică pentru stațiile de pompare a apei aflate în administrarea Administrației Naționale a îmbunătățirilor Funciare, organizațiilor de îmbunătățiri funciare și federațiilor de organizații de îmbunătățiri funciare; — nerealizarea obiectivelor stabilite prin Programul de guvernare. în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. Art. I. — Legea îmbunătățirilor funciare nr. 138/2004, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 88 din 13 februarie 2009, se completează după cum urmează: 1. La articolul 64, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins: „(4) După avizarea de către consiliile de unitate de administrare și aprobarea de către consiliul de administrație al Administrației a unor tarife pentru noi puncte de livrare a apei pentru irigații sau după aprobarea tarifelor reactualizate, cuantumul aprobat al acestor tarife se transmite pentru publicare la Monitorul Oficial al României, Partea IV-a, în termen de 5 zile de la aprobare.” 2. La articolul 68, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (4¹), cu următorul cuprins: „(4¹) Pentru sezonul de irigații al anului 2009, termenul prevăzut la alin. (2) este 30 aprilie 2009.” Art. II. — (1) Cheltuielile pentru tarifele de racordare la rețelele electrice de interes public a stațiilor de pompare a apei aflate în administrarea Administrației Naționale a îmbunătățirilor Funciare, organizațiilor de îmbunătățiri funciare și federațiilor de organizații de îmbunătățiri funciare se asimilează altor cheltuieli de investiții, conform art. 46 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice cu modificările ulterioare, și se acoperă total de la bugetul de stat, cu respectarea prevederilor comunitare în domeniul ajutorului de stat. (2 ) Lucrările care privesc instalațiile electrice se vor realiza în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 90/2008 pentru aprobarea Regulamentului privind racordarea utilizatorilor la rețelele electrice de interes public. Art. III. — Articolul II din Legea nr. 167/2008 pentru modificarea și completarea Legii îmbunătățirilor funciare nr. 138/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 699 din 14 octombrie 2008, se abrogă. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: p. Ministrul agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale, Liviu Harbuz, secretar de stat Președintele Autorității Naționale pentru Reglementarea și MonitorizareaAchizițiilor Publice, Cristina Trăilă Ministrul economiei, Adriean Videanu Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 22 aprilie 2009. Nr. 39. ’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 281/29.IV.2009 3 DECIZII ALE P R I M U L U I - M I N I S T R U GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind stabilirea atribuțiilor domnului Nicu Marcu, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului în temeiul art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalților funcționari publici, managementul carierei și mobilitatea înalților funcționari publici, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 19 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Nicu Marcu, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului, este desemnat să îndeplinească atribuții ce intră în sfera de competență a Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale. Fișa de descriere a atribuțiilor și responsabilităților și a modului de raportare a activității desfășurate se stabilește prin ordin al ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale. Plata drepturilor salariale ale inspectorului guvernamental și a celorlalte drepturi aferente se realizează de Secretariatul General al Guvernului, în condițiile legii, pe bază de pontaj și raport bilunar de urmărire a indicatorilor punctuali ai activității, aprobat de ordonatorul de credite și/sau reprezentantul Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale. Evaluarea anuală se realizează, în condițiile legii, pe baza raportărilor realizate în urma activității desfășurate. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 27 aprilie 2009. Nr. 499.’ GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind stabilirea atribuțiilor domnului Pricăjan Dan Aurel, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului în temeiul art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalților funcționari publici, managementul carierei și mobilitatea înalților funcționari publici, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 19 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Pricăjan Dan Aurel, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului, este desemnat să îndeplinească, la nivelul județului Buzău, atribuții ce intră în sfera de competență a Ministerului Administrației și Internelor. Fișa de descriere a atribuțiilor și responsabilităților și a modului de raportare a activității desfășurate se stabilește prin ordin al ministrului administrației și internelor. Plata drepturilor salariale ale inspectorului guvernamental și a celorlalte drepturi aferente se realizează de Secretariatul General al Guvernului, în condițiile legii, pe bază de pontaj și raport bilunar de urmărire a indicatorilor punctuali ai activității pe care o desfășoară în teritoriu, aprobat de ordonatorul de credite și/sau reprezentantul Ministerului Administrației și Internelor la nivelul județului unde își desfășoară activitatea. Evaluarea anuală se realizează, în condițiile legii, pe baza raportărilor realizate în urma activității desfășurate. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 27 aprilie 2009. Nr. 500. 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 281/29.IV.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI P R I M U L - M I N I S T R U DECIZIE privind stabilirea atribuțiilor domnului Rizescu Gheorghe, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului în temeiul art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalților funcționari publici, managementul carierei și mobilitatea înalților funcționari publici, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 19 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Rizescu Gheorghe, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului, este desemnat să îndeplinească, la nivelul județului Hunedoara, atribuții ce intră în sfera de competență a Ministerului Administrației și Internelor. Fișa de descriere a atribuțiilor și responsabilităților și a modului de raportare a activității desfășurate se stabilește prin ordin al ministrului administrației și internelor. Plata drepturilor salariale ale inspectorului guvernamental și a celorlalte drepturi aferente se realizează de Secretariatul General al Guvernului, în condițiile legii, pe bază de pontaj și raport bilunar de urmărire a indicatorilor punctuali ai activității pe care o desfășoară în teritoriu, aprobat de ordonatorul de credite și/sau reprezentantul Ministerului Administrației și Internelor la nivelul județului unde își desfășoară activitatea. Evaluarea anuală se realizează, în condițiile legii, pe baza raportărilor realizate în urma activității desfășurate. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 27 aprilie 2009. Nr. 501.’ GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind stabilirea atribuțiilor domnului Sârb Gheorghe, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului în temeiul art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalților funcționari publici, managementul carierei și mobilitatea înalților funcționari publici, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 19 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Sârb Gheorghe, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului, este desemnat să îndeplinească, la nivelul județului Neamț, atribuții ce intră în sfera de competență a Ministerului Administrației și Internelor. Fișa de descriere a atribuțiilor și responsabilităților și a modului de raportare a activității desfășurate se stabilește prin ordin al ministrului administrației și internelor. Plata drepturilor salariale ale inspectorului guvernamental și a celorlalte drepturi aferente se realizează de Secretariatul General al Guvernului, în condițiile legii, pe bază de pontaj și raport bilunar de urmărire a indicatorilor punctuali ai activității pe care o desfășoară în teritoriu, aprobat de ordonatorul de credite și/sau reprezentantul Ministerului Administrației și Internelor la nivelul județului unde își desfășoară activitatea. Evaluarea anuală se realizează, în condițiile legii, pe baza raportărilor realizate în urma activității desfășurate. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 27 aprilie 2009. Nr. 502.’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 281/29.IV.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI P R I M U L - M I N I S T R U 5 DECIZIE privind stabilirea atribuțiilor domnului Arjoca Sorin Gabriel, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului în temeiul art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalților funcționari publici, managementul carierei și mobilitatea înalților funcționari publici, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 19 alin. (1) din Legea nr.90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Arjoca Sorin Gabriel, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului, este desemnat să îndeplinească, la nivelul județului Brăila, atribuții ce intră în sfera de competență a Ministerului Administrației și Internelor. Fișa de descriere a atribuțiilor și responsabilităților și a modului de raportare a activității desfășurate se stabilește prin ordin al ministrului administrației și internelor. Plata drepturilor salariale ale inspectorului guvernamental și a celorlalte drepturi aferente se realizează de Secretariatul General al Guvernului, în condițiile legii, pe bază de pontaj și raport bilunar de urmărire a indicatorilor punctuali ai activității pe care o desfășoară în teritoriu, aprobat de ordonatorul de credite și/sau reprezentantul Ministerului Administrației și Internelor la nivelul județului unde își desfășoară activitatea. Evaluarea anuală se realizează, în condițiile legii, pe baza raportărilor realizate în urma activității desfășurate. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 27 aprilie 2009. Nr. 503.’ GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind stabilirea atribuțiilor domnului Găti Ștefan, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului în temeiul art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalților funcționari publici, managementul carierei și mobilitatea înalților funcționari publici, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 19 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Găti Ștefan, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului, este desemnat să îndeplinească, la nivelul județului Vrancea, atribuții ce intră în sfera de competență a Ministerului Administrației și Internelor. Fișa de descriere a atribuțiilor și responsabilităților și a modului de raportare a activității desfășurate se stabilește prin ordin al ministrului administrației și internelor. Plata drepturilor salariale ale inspectorului guvernamental și a celorlalte drepturi aferente se realizează de Secretariatul General al Guvernului, în condițiile legii, pe bază de pontaj și raport bilunar de urmărire a indicatorilor punctuali ai activității pe care o desfășoară în teritoriu, aprobat de ordonatorul de credite și/sau reprezentantul Ministerului Administrației și Internelor la nivelul județului unde își desfășoară activitatea. Evaluarea anuală se realizează, în condițiile legii, pe baza raportărilor realizate în urma activității desfășurate. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 27 aprilie 2009. Nr. 504.’ 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 281/29.IV.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind stabilirea atribuțiilor domnului Deszi Attila, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului în temeiul art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalților funcționari publici, managementul carierei și mobilitatea înalților funcționari publici, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 19 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Deszi Attila, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului, este desemnat să îndeplinească, la nivelul județului Covasna, atribuții ce intră în sfera de competență a Ministerului Administrației și Internelor. Fișa de descriere a atribuțiilor și responsabilităților și a modului de raportare a activității desfășurate se stabilește prin ordin al ministrului administrației și internelor. Plata drepturilor salariale ale inspectorului guvernamental și a celorlalte drepturi aferente se realizează de Secretariatul General al Guvernului, în condițiile legii, pe bază de pontaj și raport bilunar de urmărire a indicatorilor punctuali ai activității pe care o desfășoară în teritoriu, aprobat de ordonatorul de credite și/sau reprezentantul Ministerului Administrației și Internelor la nivelul județului unde își desfășoară activitatea. Evaluarea anuală se realizează, în condițiile legii, pe baza raportărilor realizate în urma activității desfășurate. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 27 aprilie 2009. Nr. 505.’ GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind stabilirea atribuțiilor domnului Ostropel Lilian, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului în temeiul art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalților funcționari publici, managementul carierei și mobilitatea înalților funcționari publici, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 19 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Ostropel Lilian, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului, este desemnat să îndeplinească, la nivelul județului Sălaj, atribuții ce intră în sfera de competență a Ministerului Administrației și Internelor. Fișa de descriere a atribuțiilor și responsabilităților și a modului de raportare a activității desfășurate se stabilește prin ordin al ministrului administrației și internelor. Plata drepturilor salariale ale inspectorului guvernamental și a celorlalte drepturi aferente se realizează de Secretariatul General al Guvernului, în condițiile legii, pe bază de pontaj și raport bilunar de urmărire a indicatorilor punctuali ai activității pe care o desfășoară în teritoriu, aprobat de ordonatorul de credite și/sau reprezentantul Ministerului Administrației și Internelor la nivelul județului unde își desfășoară activitatea. Evaluarea anuală se realizează, în condițiile legii, pe baza raportărilor realizate în urma activității desfășurate. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 27 aprilie 2009. Nr. 506.’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 281/29.IV.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI P R I M U L - M I N I S T R U 7 DECIZIE privind stabilirea atribuțiilor domnului Lazin Octavian loan Gheorghe, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului în temeiul art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalților funcționari publici, managementul carierei și mobilitatea înalților funcționari publici, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 19 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Lazin Octavian loan Gheorghe, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului, este desemnat să îndeplinească, la nivelul județului Vrancea, atribuții ce intră în sfera de competență a Ministerului Administrației și Internelor. Fișa de descriere a atribuțiilor și responsabilităților și a modului de raportare a activității desfășurate se stabilește prin ordin al ministrului administrației și internelor. Plata drepturilor salariale ale inspectorului guvernamental și a celorlalte drepturi aferente se realizează de Secretariatul General al Guvernului, în condițiile legii, pe bază de pontaj și raport bilunar de urmărire a indicatorilor punctuali ai activității pe care o desfășoară în teritoriu, aprobat de ordonatorul de credite și/sau reprezentantul Ministerului Administrației și Internelor la nivelul județului unde își desfășoară activitatea. Evaluarea anuală se realizează, în condițiile legii, pe baza raportărilor realizate în urma activității desfășurate. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 27 aprilie 2009. Nr. 507.’ GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind stabilirea atribuțiilor doamnei Handolescu Anuța, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului în temeiul art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalților funcționari publici, managementul carierei și mobilitatea înalților funcționari publici, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 19 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, doamna Handolescu Anuța, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului, este desemnată să îndeplinească, la nivelul județului Tulcea, atribuții ce intră în sfera de competență a Ministerului Administrației și Internelor. Fișa de descriere a atribuțiilor și responsabilităților și a modului de raportare a activității desfășurate se stabilește prin ordin al ministrului administrației și internelor. Plata drepturilor salariale ale inspectorului guvernamental și a celorlalte drepturi aferente se realizează de Secretariatul General al Guvernului, în condițiile legii, pe bază de pontaj și raport bilunar de urmărire a indicatorilor punctuali ai activității pe care o desfășoară în teritoriu, aprobat de ordonatorul de credite și/sau reprezentantul Ministerului Administrației și Internelor la nivelul județului unde își desfășoară activitatea. Evaluarea anuală se realizează, în condițiile legii, pe baza raportărilor realizate în urma activității desfășurate. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 27 aprilie 2009. Nr. 508.’ 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 281/29.IV.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI P R I M U L - M I N I S T R U DECIZIE privind stabilirea atribuțiilor domnului Marossy Zoltan Gheorghe, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului în temeiul art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalților funcționari publici, managementul carierei și mobilitatea înalților funcționari publici, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 19 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Marossy Zoltan Gheorghe, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului, este desemnat să îndeplinească, la nivelul județului Harghita, atribuții ce intră în sfera de competență a Ministerului Administrației și Internelor. Fișa de descriere a atribuțiilor și responsabilităților și a modului de raportare a activității desfășurate se stabilește prin ordin al ministrului administrației și internelor. Plata drepturilor salariale ale inspectorului guvernamental și a celorlalte drepturi aferente se realizează de Secretariatul General al Guvernului, în condițiile legii, pe bază de pontaj și raport bilunar de urmărire a indicatorilor punctuali ai activității pe care o desfășoară în teritoriu, aprobat de ordonatorul de credite și/sau reprezentantul Ministerului Administrației și Internelor la nivelul județului unde își desfășoară activitatea. Evaluarea anuală se realizează, în condițiile legii, pe baza raportărilor realizate în urma activității desfășurate. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 27 aprilie 2009. Nr. 509.’ GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind stabilirea atribuțiilor domnului Fudulaiche Mircea, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului în temeiul art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalților funcționari publici, managementul carierei și mobilitatea înalților funcționari publici, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 19 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Fudulaiche Mircea, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului, este desemnat să îndeplinească, la nivelul județului Bistrița- Năsăud, atribuții ce intră în sfera de competență a Ministerului Administrației și Internelor. Fișa de descriere a atribuțiilor și responsabilităților și a modului de raportare a activității desfășurate se stabilește prin ordin al ministrului administrației și internelor. Plata drepturilor salariale ale inspectorului guvernamental și a celorlalte drepturi aferente se realizează de Secretariatul General al Guvernului, în condițiile legii, pe bază de pontaj și raport bilunar de urmărire a indicatorilor punctuali ai activității pe care o desfășoară în teritoriu, aprobat de ordonatorul de credite și/sau reprezentantul Ministerului Administrației și Internelor la nivelul județului unde își desfășoară activitatea. Evaluarea anuală se realizează, în condițiile legii, pe baza raportărilor realizate în urma activității desfășurate. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 27 aprilie 2009. Nr. 510.’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 281/29.IV.2009 9 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE ORDIN privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont și ale obligațiunilor de stat de tip benchmark aferente lunii mai 2009 în temeiul: — art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, cu modificările și completările ulterioare; — Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 109/2008, cu modificările și completările ulterioare, și al Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.470/2007, cu modificările și completările ulterioare; — Regulamentului privind operațiunile cu titluri de stat emise în formă dematerializată, aprobat prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2.509/2008, Regulamentului Băncii Naționale a României nr. 11/2005 privind piața primară a titlurilor de stat administrată de Banca Națională a României, Regulamentului Băncii Naționale a României nr. 12/2005 privind piața secundară a titlurilor de stat administrată de Banca Națională a României, și al Convenției nr. 184.575/13/2005, încheiată între Ministerul Finanțelor Publice și Banca Națională a României, ministrul finanțelor publice emite următorul ordin: Art. 1. — în vederea finanțării și refinanțării datoriei publice în luna mai 2009, se aprobă prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont și ale obligațiunilor de stat de tip benchmark, în valoare nominală totală de 6.000 milioane lei, prevăzute în anexele nr. 1 și 2, care fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Direcția generală de trezorerie și datorie publică va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 3. — Prezentul ordin se publică in Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul finanțelor publice, Bogdan Alexandru Drăgoi, secretar de stat București, 22 aprilie 2009. Nr. 714.’ ANEXA Nr. 1 PROSPECT DE EMISIUNE al certificatelor de trezorerie cu discont lansate în luna mai 2009 Art. 1. — în vederea finanțării și refinanțării datoriei anunță lansarea de emisiuni de certificate de trezorerie cu publice în luna mai 2009, Ministerul Finanțelor Publice discont, astfel: Cod ISIN Data licitației Data emisiunii Data scadenței Nr. de zile Valoarea emisiunii --- lei --- RO0909CTN0G5 4.05.2009 6.05.2009 4.11.2009 182 2.000.000.000 RO0909CTN0H3 11.05.2009 13.05.2009 12.08.2009 91 1.500.000.000 RO0909CTN0I1 18.05.2009 20.05.2009 19.06.2009 30 500.000.000 RO0910CTN0J6 25.05.2009 27.05.2009 26.05.2010 364 1.000.000.000 Art. 2. — Valoarea nominală individuală a unui certificat de trezorerie cu discont este de 10.000 lei. Art. 3. — Metoda de vânzare este licitația și va avea loc la data menționată în tabelul de mai sus, iar adjudecarea se va face după metoda cu preț multiplu. Art. 4. — Certificatele de trezorerie cu discont pot fi cumpărate de către dealerii primari, care vor depune oferte atât în cont propriu, cât și în contul clienților persoane fizice și juridice. Art. 5. — (1) Ofertele de cumpărare sunt competitive și necompetitive. (2) în cadrul ofertei de cumpărare competitive se vor indica elementele cuprinse în anexa nr. 7 la Normele Băncii Naționale a României nr. 13/2005 în aplicarea Regulamentului Băncii Naționale a României nr. 11/2005 privind piața primară a titlurilor de stat administrată de Banca Națională a României, cu modificările și completările ulterioare. 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 281/29.IV.2009 (3) Numărul de tranșe valorice la rate diferite ale randamentului nu este restricționat. (4) Ofertele de cumpărare necompetitive pot fi depuse de persoane fizice și juridice, cu excepția instituțiilor de credit, astfel cum sunt acestea definite în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 99/2006 privind instituțiile de credit și adecvarea capitalului, cu modificările și completările ulterioare, în calitate de clienți ai dealerilor primari. (5) în cadrul ofertei de cumpărare necompetitive se vor indica elementele cuprinse în anexa nr. 5 la Normele Băncii Naționale a României nr. 13/2005, cu modificările și completările ulterioare. Se admit oferte de cumpărare necompetitive într-o pondere de 25% din totalul emisiunilor anunțate. Executarea acestora se va efectua la nivelul mediu ponderat al randamentului la care s-au adjudecat ofertele competitive. (6) Fiecare tranșă a ofertei de cumpărare competitive sau necompetitive va fi de minimum 10.000 lei. Art. 6. — Prețul și randamentul se vor determina utilizându-se următoarele formule: d x r P = 1----------------------, 360 Y = r/P, în care: P = prețul titlului cu discont, exprimat cu patru zecimale; d = număr de zile până la scadență; r- rata discontului, exprimată cu două zecimale; Y = randamentul, exprimat cu două zecimale. Art. 7. — Ofertele de cumpărare se depun la Banca Națională a României, ce acționează în calitate de administrator al pieței primare și secundare a titlurilor de stat și al sistemului de înregistrare/depozitare, în ziua licitației, până la ora 12,00. Art. 8. — Rezultatul licitației se va stabili în aceeași zi la sediul Băncii Naționale a României de către comisia de licitație constituită în acest scop și va fi dat publicității. Art. 9. — Evenimentele de plată aferente certificatelor de trezorerie cu discont se gestionează în conformitate cu Regulile Sistemului de înregistrare și Decontare a Operațiunilor cu Titluri de Stat - SaFIR. Art. 10. — Dacă data la care trebuie efectuată una dintre plățile aferente titlului de stat este o zi de sărbătoare sau o zi nelucrătoare, plata se va face în următoarea zi lucrătoare, fără obligarea la dobânzi moratorii. Titlurile de stat care se regăsesc în această situație rămân în proprietatea deținătorului înregistrat și nu pot fi tranzacționale. Art. 11. — Regimul fiscal al titlurilor de stat prevăzute la art. 1 este reglementat de legislația în vigoare. ANEXA Nr. 2 PROSPECT DE EMISIUNE al obligațiunilor de stat de tip benchmark lansate în luna mai 2009 Art. 1. — în vederea finanțării și refinanțării datoriei publice în redeschiderea emisiunilor de obligațiuni de stat de tip benchmark luna mai 2009, Ministerul Finanțelor Publice anunță cu scadența la 5 ani și 3 ani, cu următoarele caracteristici: Maturitate Rata Dobânda Valoarea nominală Cod ISIN*) Data licitației Data emisiunii Data scadenței Nr. de ani cuponului acumulată totală --- % --- --- lei/titlu --- --- lei --- RO0914DBN049 7.05.2009 11.05.2009 5.03.2014 5 11,00 201,92 500.000.000 RO0912DBN076 21.05.2009 25.05.2009 25.10.2012 3 11,25 653,42 500.000.000 *)în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului economiei și finanțelor nr. 2.231/2008, aceste serii se tranzacționează simultan pe piața secundară administrată de Banca Națională a României și pe piața reglementată administrată de Societatea Comercială „Bursa de Valori” — S.A. Art. 2. —Valoarea nominală totală a emisiunii de obligațiuni de stat de tip benchmark poate fi majorată prin redeschideri ulterioare ale acesteia. Art. 3. —Valoarea nominală individuală a unei obligațiuni de stat de tip benchmark este de 10.000 lei. Art. 4. — Dobânda (cuponul) se plătește anual la datele specificate în prospectul de emisiune aprobat prin Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 3.756/2008 privind prospectele de emisiune a certificatelor de trezorerie cu discont și a obligațiunilor de stat de tip benchmark aferente lunii ianuarie 2009 pentru obligațiunile de stat de tip benchmark cu scadență la 5 ani, și la datele specificate în prospectul de emisiune aprobat prin Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 351/2009 privind prospectele de emisiune a certificatelor de trezorerie cu discont și a obligațiunilor de stat de tip benchmark aferente lunii martie 2009 pentru obligațiunile de stat de tip benchmark cu scadență la 3 ani, fiind determinată conform formulei: D = VN* r/frecvența anuală a cuponului (1), în care: D- dobânda (cupon); VN- valoarea nominală; r = rata cuponului. Art. 5. — Metoda de vânzare este licitația și va avea loc la data menționată în tabelul de mai sus, iar adjudecarea se va efectua după metoda cu preț multiplu. Cotația de preț va fi exprimată sub formă procentuală, cu 4 zecimale. Art. 6. — Obligațiunile de stat de tip benchmark pot fi cumpărate de către dealerii primari, care vor depune oferte atât în cont propriu, cât și în contul clienților, persoane fizice și juridice. Art. 7. — (1) Ofertele de cumpărare sunt competitive și necompetitive. (2) în cadrul ofertei de cumpărare competitive se vor indica elementele cuprinse în anexa nr. 10 la Normele Băncii Naționale a României nr. 13/2005 în aplicarea Regulamentului Băncii MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 281/29.IV.2009 11 Naționale a României nr. 11/2005 privind piața primară a titlurilor de stat administrată de Banca Națională a României, cu modificările și completările ulterioare. (3) Numărul cotațiilor de preț nu este restricționat. (4) Ofertele de cumpărare necompetitive pot fi depuse de persoane fizice și juridice, cu excepția instituțiilor de credit așa cum sunt acestea definite în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 99/2006 privind instituțiile de credit și adecvarea capitalului, în calitate de clienți ai dealerilor primari. (5) în cadrul ofertei de cumpărare necompetitive se vor indica elementele cuprinse în anexa nr. 9 la Normele Băncii Naționale a României nr. 13/2005, cu modificările și completările ulterioare. Se admit oferte de cumpărare necompetitive într-o pondere de 25% din totalul emisiunilor anunțate. Executarea acestora se va efectua la nivelul mediu ponderat prețului la care s-au adjudecat ofertele competitive. (6) Fiecare tranșă a ofertei de cumpărare competitive sau necompetitive va fi de minimum 10.000 lei. Art. 8. — Ofertele de cumpărare se depun la Banca Națională a României, ce acționează în calitate de administrator al pieței primare și secundare a titlurilor de stat și al sistemului de înregistrare/depozitare, în ziua licitației, până la ora 12,00. Art. 9. — Rezultatul licitației se va stabili în aceeași zi la sediul Băncii Naționale a României de către comisia de licitație constituită în acest scop și va fi dat publicității. Art. 10. — Evenimentele de plată aferente obligațiunilor de stat de tip benchmark se gestionează în conformitate cu Regulile Sistemului de înregistrare și decontare a operațiunilor cu titluri de stat - SaFIR. Art. 11. — Dacă data la care trebuie efectuată una dintre plățile aferente titlului de stat este o zi de sărbătoare sau o zi nelucrătoare, plata se va face în următoarea zi lucrătoare, fără obligarea la dobânzi moratorii. Titlurile de stat care se regăsesc în această situație rămân în proprietatea deținătorului înregistrat și nu pot fi tranzacționale. Art. 12. — Regimul fiscal al titlurilor de stat prevăzute la art. 1 este reglementat de legislația în vigoare. Art. I. — Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 552/2008 pentru aprobarea modelului și conținutului formularului „Declarație recapitulativă privind livrările/achizițiile intracomunitare de bunuri”, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 294 din 15 aprilie 2008, se modifică după cum urmează: 1. în anexa nr. 2 „Instrucțiuni pentru completarea Declarației recapitulative privind livrările/achizițiile intracomunitare de bunuri”, la secțiunea a 2-a, punctul 4 se modifică și va avea următorul cuprins: „Operațiunile înscrise la rândurile de regularizări din Decontul de TVA, respectiv rândurile 2, 5 și 16, se cuprind în declarația recapitulativă rectificativă aferentă perioadei la care se referă aceste operațiuni.” MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ ORDIN privind modificarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 552/2008 pentru aprobarea modelului și conținutului formularului „Declarație recapitulativă privind livrările/achizițiile intracomunitare de bunuri” în temeiul art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, precum și al art. 156⁴ din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 228 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală emite următorul ordin: 2. La anexa nr. 4 „Procedura de gestionare a Declarației recapitulative privind livrările/achizițiile intracomunitare de bunuri”, punctele 4.6 și 4.7 se abrogă. Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Art. III. — Direcția generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcția generală de informații fiscale, Direcția generală de administrare a marilor contribuabili și Direcția generală de tehnologia informației din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, precum și direcțiile generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Sorin Blejnar București, 24 aprilie 2009. Nr. 788.’ 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 281/29.IV.2009 INIȚIATIVE LEGISLATIVE ALE CETĂȚENILOR POTRIVIT LEGII Nr. 189/1999 EXPUNERE DE MOTIVE la proiectul de lege privind finanțarea sănătății Sănătatea a fost declarată prioritate națională de către toți guvernanții postdecembriști. Cu toate acestea, finanțarea acestui sector a avut permanent de suferit, procentul alocat sănătății din produsul intern brut fiind mult sub nivelul alocat de statele membre ale Uniunii Europene, chiar țări din vecinătatea României având alocate procente mai mari decât la noi. Toate segmentele sistemului sanitar au avut de suferit, atât la nivelul infrastructurii, care de cele mai multe ori este degradată și necesită investiții majore sau nu mai corespunde standardelor, cât și la nivelul dotărilor cu aparatură performantă și cu medicamente și materiale sanitare, al aprovizionării cu alimente, dezinfectante etc. De asemenea, subfinanțarea nu a permis funcționarea optimă ca număr de personal medical calificat și nici atingerea unor venituri corespunzătoare pentru personalul de specialitate la toate nivelurile de asistență. Asistăm în consecință la un veritabil exod al medicilor și asistentelor către țări europene capabile să își susțină sistemul medical. Medicina de familie este considerată în toată Europa cel mai important segment al asistenței medicale. Ea furnizează serviciile medicale de bază pentru toată populația, cu un raport eficiență/preț extrem de favorabil. Pentru a sublinia acest aspect, sistemul de asigurări de sănătate britanic denumește medicina primară „perla coroanei sistemului de asigurări”. Medicina de familie este gestionarul stării de sănătate a întregii populații. în cabinetele medicilor de familie se acordă minimum 50.000.000 de consultații pe an și se rezolvă peste 80% dintre solicitările de asistență medicală. Medicina de familie este o specialitate interdisciplinară extrem de vastă, care implică, în afara serviciilor medicale curative, și medicina omului sănătos, promovarea sănătății, medicina comunitară, profilaxia bolilor cu impact major asupra sănătății populației, aplicarea programelor naționale de sănătate, precum și o relație specială, de lungă durată, cu pacienții. De aceea trebuie ca finanțarea pe acest segment, cel mai ieftin de altfel, să aibă un nivel corespunzător, pentru a-și putea realiza menirea, recunoscută de altfel la nivel declarativ de toți guvernanții de după Revoluție. în acest moment, după aderarea României la Uniunea Europeană, s-a liberalizat piața muncii specifică sistemului sanitar. Diplomele sunt recunoscute în toată Uniunea Europeană și astfel personalul medical a început să emigreze, tentat atât de veniturile mult mai consistente, de 10-15 ori mai mari decât în România, cât și de posibilitatea de a-și desfășura meseria la cote înalte, de condițiile generale de muncă și de respectul social cuvenit. Stabilirea prin lege a procentului alocat asistenței medicale și, respectiv, asistenței medicale primare în România ar crea premisele unei stabilități pe termen mediu și lung în ceea ce privește finanțarea sistemului sanitar. Asigurarea stabilității finanțării va avea ca efect creșterea calității serviciilor medicale furnizate, demararea unor activități de investiții, de modernizare și dotare a unităților medicale, precum și diversificarea serviciilor asigurate populației. Considerând că adoptarea unei legi care să garanteze o finanțare corectă și sigură a sistemului de sănătate reprezintă un pas important în reforma sistemului sanitar românesc, vă înaintăm propunerea legislativă alăturată, cu rugămintea de a o dezbate și a o adopta. Membrii Comitetului de inițiativă legislativă: 1. Gabor Dorin-Marius 2. Ionescu Victor-Daniel 3. Tănăsescu Rodica Narcisa 4. Ștefănescu Daniela 5. Gheorghe Dumitru 6. Tănăsescu Bianca-Ruxandra 7. Toma loana-Daciana 8. Petraru Mihaela-Gabriela 9. Mocanu Ioana 10. Giurăscu Mihail-Viorel 11. Kopandi Constantin Dorin 13 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 281/29.IV.2009 PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL PROPUNERE LEGISLATIVĂ LEGE privind nivelul fondurilor anuale minime obligatorii destinate finanțării sănătății Parlamentul României adoptă prezenta lege. Art. 1. — (1) Totalul fondurilor anuale destinate finanțării sănătății reprezintă cel puțin 6% din produsul intern brut anual, iar fondul anual destinat asistenței medicale primare reprezintă minimum 12% din Fondul național unic de asigurări sociale de sănătate. (2) Legea bugetului de stat va conține prevederi conforme cu prevederile alin. (1). (3) Orice act normativ care reglementează finanțarea asistenței medicale primare trebuie să respecte cu strictețe prevederile alin. (1). Art. 2. — Articolul 81 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 81. — Sumele alocate pentru finanțarea asistenței medicale primare se stabilesc pe baza obiectivelor politicii naționale de sănătate publică și nu pot fi mai mici de 12% din Fondul național unic de asigurări sociale de sănătate.” Art. 3. — Prezenta lege intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2010. NOTĂ: Prezentul proiect de lege a fost întocmit ținându-se cont și de Avizul Consiliului Legislativ nr. 352 din 15 aprilie 2009. AVIZ referitor la inițiativa legislativă a cetățenilor privind nivelul fondurilor anuale minime obligatorii destinate finanțării sănătății Analizând inițiativa legislativă a cetățenilor privind nivelul fondurilor anuale minime obligatorii destinate finanțării sănătății, CONSILIUL LEGISLATIV, în temeiul art. 2 alin. 1 lit. a) din Legea nr. 73/1993, republicată, și al art. 46 alin. (2) din Regulamentul de organizare și funcționare a Consiliului Legislativ, avizează favorabil inițiativa legislativă a cetățenilor, cu următoarele observații și propuneri: 1. Prezentul proiect are ca obiect de reglementare stabilirea nivelului sumei, reprezentând procentul din produsul intern brut, ce urmează a fi alocată prin legile bugetare anuale pentru finanțarea asistenței medicale primare. Scopul declarat de către inițiatori este acela de a se asigura creșterea calității serviciilor medicale, diversificarea acestora, precum și modernizarea și dotarea unităților medicale. Prin obiectul său de reglementare, propunerea legislativă se încadrează în categoria legilor ordinare, iar în aplicarea dispozițiilor art. 75 alin. (1) din Constituția României, republicată, prima Cameră sesizată este Senatul. 2. Având în vedere obiectul de reglementare al proiectului, apreciem că ar fi fost mai indicat ca acesta să fie promovat sub forma unei propuneri de modificare și completare a Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare, și nu sub forma unui act normativ de sine stătător. 3. întrucât procentul de 12% din Fondul național unic de asigurări sociale de sănătate, care se propune a fi destinat anual pentru asistența medicală primară, intră în contradicție cu art. 81 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare, astfel cum a fost modificat prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 72/2006, în conformitate cu care „sumele alocate pentru finanțarea asistenței medicale primare se stabilesc pe baza obiectivelor politicii naționale de sănătate publică”, este necesară inserarea în cuprinsul proiectului a unui articol distinct, care să reglementeze raportul juridic dintre cele două texte. Totodată, la art. 1 alin. (1), pentru menționarea denumirii corecte, sintagma „Fondul Național Unic al Asigurărilor Sociale de Sănătate” trebuie înlocuită cu sintagma „Fondul național unic de asigurări sociale de sănătate”. PREȘEDINTE, DRAGOȘ ILIESCU București, 15 aprilie 2009. Nr. 352.’ I M P U T E R Subsemnații: 1. Gabor Dorin-Marius 2. lonescu Victor-Daniel 3. Tănăsescu Rodica Narcisa 4. Ștefănescu Daniela 5. Gheorghe Dumitru 6. Tănăsescu Bianca-Ruxandra 7. Toma loana-Daciana 8. Petraru Mihaela-Gabriela 9. Mocanu Ioana 10. Giurăscu Mihail-Viorel 11. Kopandi Constantin Dorin, în calitate de membri ai Comitetului de inițiativă legislativă, constituit conform Legii nr. 189/1999 privind exercitarea inițiativei 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 281/29.IV.2009 N ICIRE legislative de către cetățeni, republicată, în temeiul art. 3 alin. (4) din Legea nr. 189/1999, republicată, împuternicim pe domnul Gabor Dorin-Marius, în calitate de președinte al Comitetului de inițiativă legislativă, să sesizeze Consiliul Legislativ și să publice în Monitorul Oficial al României, Partea I, proiectul de lege, precum și întreaga documentație aferentă solicitată prevăzută de lege. Domnul Gabor Dorin-Marius se legitimează cu cartea de identitate seria MS nr. 212847, eliberată de Poliția Municipiului Reghin la data de 9 septembrie 2003. In conformitate cu art. 3 alin. (4) din Legea nr. 189/1999, republicată, anexăm prezentei împuterniciri actul de constituire a Comitetului de inițiativă legislativă. Membrii Comitetului de inițiativă legislativă: 1. Gabor Dorin-Marius 2. lonescu Victor-Daniel 3. Tănăsescu Rodica Narcisa 4. Ștefănescu Daniela 5. Gheorghe Dumitru 6. Tănăsescu Bianca-Ruxandra 7. Toma loana-Daciana 8. Petraru Mihaela-Gabriela 9. Mocanu Ioana 10. Giurăscu Mihail-Viorel 11. Kopandi Constantin Dorin S-a cerut autentificarea prezentului înscris: DECLARAȚIE Subsemnații: 1. Ștefănescu Daniela, CNP 2560511400191, domiciliată în București, str. Maguricea nr. 13, bl. 3G, sc. 1, et. 1, ap. 3, sectorul 1, posesoare a C.l. seria RD nr. 588665, eliberată de SPCEP S1 biroul nr. 2 la data de 22 august 2008; 2. Petraru Mihaela-Gabriela, CNP 2741108471025, domiciliată în satul Chitila (orașul Chitila), str. Tudor Vladimirescu nr. 127, județul Ilfov, posesoare a C.l. seria IF nr. 143444, eliberată de SPCLEP Buftea la data de 6 aprilie 2007; 3. Gabor Dorin-Marius, CNP 1671107261460, domiciliat în municipiul Reghin, Str. Vânătorilor nr. 42/B, județul Mureș, posesor al C.l. seria MS nr. 212847, eliberată de Poliția Municipiului Reghin la data de 9 septembrie 2003; 4. lonescu Victor-Daniel, CNP 1620227400010, domiciliat în București, aleea Valea lui Mihai nr. 2, bl. D2, sc. 2, et. 2, ap. 16, sectorul 6, posesor al C.l. seria RX nr. 196115, eliberată de Secția 22 Poliție la data de 16 iulie 2003; 5. Gheorghe Dumitru, CNP 1390908400120, domiciliat în București, str. Barajul Uzului nr. 1, bl. Y14, sc. D, et. 2, ap. 71, sectorul 3, posesor al B.l. seria DH nr. 351453, eliberat de Circa 12 Miliție la data de 14 octombrie 1988; 6. Tănăsescu Rodica Narcisa, CNP 2560103400259, domiciliată în București, aleea losif Hodos nr. 6, bl. J15, sc. D, et. 3, ap. 55, sectorul 3, posesoare a C.l. seria RD nr. 328486, eliberată de Secția 13 Poliție la data de 23 iulie 2003; 7. Mocanu Ioana, CNP 2521104400284, domiciliată în București, aleea Barajul Sadului nr. 7C, bl. M4A3, sc. A, et. 2, ap. 9, sectorul 3, posesoare a C.l. seria RT nr. 369795, eliberată de Secția 23 Poliție la data de 19 noiembrie 2004; 8. Tănăsescu Bianca-Ruxandra, CNP 2870130450015, domiciliată în București, aleea losif Hodos nr. 6, bl. J15, sc. D, et. 3, ap. 55, sectorul 3, posesoare a C.l. seria RR nr. 151506, eliberată de Secția 13 Poliție la data de 13 februarie 2001; 9. Toma loana-Daciana, CNP 2681121054712, domiciliată în București, aleea Cislau nr. 4, bl. 10, sc. 1, et. 9, ap. 99, sectorul 2, posesoare a C.l. seria RT nr. 354653, eliberată de Secția 9 Poliție la data de 2 septembrie 2004; 10. Giurăscu Mihail-Viorel, CNP 1570530400119, domiciliat în București, șos. Mihai Bravu nr. 90—96, bl. D17, sc. B, ap. 67, sectorul 2, posesor al C.l. seria RT nr. 571307, eliberata de SPCEP S2 biroul nr. 3 la data de 23 iunie 2008; 11. Kopandi Constantin Dorin, CNP 1560222400136, domiciliat în Germania, posesor al pașaportului nr. 14837085, eliberat de Serviciul Pașapoarte București la data de 13 februarie 2009, prin prezenta, pe propria răspundere și având cunoștință de prevederile art. 292 din Codul penal, declarăm următoarele: Am convenit ca, în temeiul Legii nr. 189/1999 privind exercitarea inițiativei legislative de către cetățeni, republicată, să constituim Comitetul de inițiativă legislativă, în scopul promovării unui proiect de lege’privind finanțarea sănătății în România. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 281/29.IV.2009 15 Menționăm că suntem cetățeni cu drept de vot și că nu încălcăm prevederile art. 2 alin. (2) și (6) din legea mai sus amintită. Comitetul de inițiativă legislativă a desemnat totodată, cu unanimitate de voturi, ca președinte pe domnul Gabor Dorin-Marius. Redactat, dactilografiat și autentificat la Biroul Notarului Public Roxana Elena Mihalca, în 7 (șapte) exemplare, din care 6 (șase) exemplare au fost înmânate părților. Declaranți, Ștefănescu Daniela Petraru Mihaela-Gabriela Gabor Dorin-Marius lonescu Victor-Daniel Gheorghe Dumitru Tănăsescu Rodica Narcisa Mocanu Ioana Tănăsescu Bianca-Ruxandra Toma loana-Daciana Giurăscu Mihail-Viorel Kopandi Constantin Dorin ROMÂNIA Biroul Notarului Public Roxana Elena Mihalca București, bd. Lacul Tei nr. 29, et. 1, ap. 1, sectorul 2 ÎNCHEIERE DE AUTENTIFICARE Nr. 107 anul 2009 luna martie ziua 9 în fața mea, Elena-Roxana Mihalca, notar public, la sediul biroului s-au prezentat: — Ștefănescu Daniela, CNP 2560511400191, domiciliată în București, str. Maguricea nr. 13, bl. 3G, sc. 1, et. 1, ap. 3, sectorul 1, identificată cu C.l. seria RD nr. 588665, eliberată de SPCEP S1 biroul nr. 2 la data de 22 august 2008; — Petraru Mihaela-Gabriela, CNP 2741108471025, domiciliată în satul Chitila (orașul Chitila), str. Tudor Vladimirescu nr. 127, județul Ilfov, identificată cu C.l. seria IF nr. 143444, eliberată de SPCLEP Buftea la data de 6 aprilie 2007; — Gabor Dorin-Marius, CNP 1671107261460, domiciliat în municipiul Reghin, Str. Vânătorilor nr. 42/B, județul Mureș, identificat cu C.l. seria MS nr. 212847, eliberată de Poliția Municipiului Reghin la data de 9 septembrie 2003; — lonescu Victor-Daniel, CNP 1620227400010, domiciliat în București, aleea Valea lui Mihai nr. 2, bl. D2, sc. 2, et. 2, ap. 16, sectorul 6, identificat cu C.l. seria RX nr. 196115, eliberată de Secția 22 Poliție la data de 16 iulie 2003; — Gheorghe Dumitru, CNP 1390908400120, domiciliat în București, str. Barajul Uzului nr. 1, bl. Y14, sc. D, et. 2, ap. 71, sectorul 3, identificat cu B.l. seria DH nr. 351453, eliberat de Circa 12 Miliție la data de 14 octombrie 1988; — Tănăsescu Rodica Narcisa, CNP 2560103400259, domiciliată în București, aleea losif Hodos nr. 6, bl. J15, sc. D, et. 3, ap. 55, sectorul 3, identificată cu C.l. seria RD nr. 328486, eliberată de Secția 13 Poliție la data de 23 iulie 2003; — Mocanu Ioana, CNP 2521104400284, domiciliată în București, aleea Barajul Sadului nr. 7C, bl. M4A3, sc. A, et. 2, ap. 9, sectorul 3, identificată cu C.l. seria RT nr. 369795, eliberată de Secția 23 Poliție la data de 19 noiembrie 2004; — Tănăsescu Bianca-Ruxandra, CNP 2870130450015, domiciliată în București, aleea losif Hodos nr. 6, bl. J15, sc. D, et. 3, ap. 55, sectorul 3, identificată cu C.l. seria RR nr. 151506, eliberată de Secția 13 Poliție la data de 13 februarie 2001; — Toma loana-Daciana, CNP 2681121054712, domiciliată în București, aleea Cislau nr. 4, bl. 10, sc. 1, et. 9, ap. 99, sectorul 2, identificată cu C.l. seria RT nr. 354653, eliberată de Secția 9 Poliție la data de 2 septembrie 2004; — Giurăscu Mihail-Viorel, CNP 1570530400119, domiciliat în București, șos. Mihai Bravu nr. 90—96, bl. D17, sc. B, ap. 67, sectorul 2, identificat cu C.l. seria RT nr. 571307, eliberată de SPCEP S2 biroul nr. 3 la data de 23 iunie 2008; — Kopandi Constantin Dorin, CNP 1560222400136, domiciliat în Germania, identificat cu pașaportul nr. 14837085, eliberat de Serviciul Pașapoarte București la data de 13 februarie 2009, care, după citirea actului, au consimțit la autentificarea prezentului înscris și au semnat toate exemplarele lui. în temeiul art. 8 lit. b) și în conformitate cu art. 65 din Legea nr. 36/1995, se declară autentic prezentul înscris. S-a perceput onorariu în sumă de 261,80 lei, inclusiv TVA, cu bonul fiscal nr. 0003/2009. Notar public, Roxana Elena Mihalca ABONAMENTE LA PUBLICAȚIILE OFICIALE PE SUPORT FIZIC — Prețuri pentru anul 2009 — Nr. Număr Zile de Greutate Valoare crt. Denumirea publicației de apariții apariție/ medie/apariție TVA 9% inclus)/lei anuale săptămână (grame) ’ 12 luni 3 luni 1 lună 1. Monitorul Oficial, Partea I 750 5 50 800 210 75 2. Monitorul Oficial, Partea I, limba maghiară 90 1 50 1.500 140 3. Monitorul Oficial, Partea a ll-a 200 5 60 2.250 200 4. Monitorul Oficial, Partea a lll-a 800 5 15 430 40 5. Monitorul Oficial, Partea a IV-a 7.200 5 50 1.720 160 6. Monitorul Oficial, Partea a Vl-a 400 5 25 1.600 150 7. Monitorul Oficial, Partea a VIl-a 60 1 30 540 50 8. Colecția Legislația României 4 --- 2.500 450 120 9. Colecția Hotărâri ale Guvernului României 12 --- 3.500 750 70 NOTĂ: Monitorul Oficial Partea I bis se multiplică pe bază de comandă. începând cu anul 2009 se sistează apariția publicației Repertoriul legislației României. Abonamente la publicațiile oficiale și comenzi către „Monitorul Oficial” R.A. se pot efectua prin următoarele societăți de distribuție: ♦ COMPANIA NAȚIONALĂ „POȘTA ROMÂNĂ” --- S.A. --- prin oficiile sale poștale ♦ ACTA LEGIS ---S.R.L. --- București, Str. Lirei nr. 11, parter, ap. 1, (telefon/fax: 021.411.91.79; 021.411.54.08) ♦ INFO EUROTRADING --- S.A. --- București, Splaiul Independentei nr. 202A (telefon: 021.316.30.57, fax: 021.316.30.58) ♦ INTERPRESS SPORT ---S.R.L. --- București, Piața Presei Libere nr. 1, corp B, et. 2, camerele 256---259, OP 33 (telefon/fax: 021.313.85.07; 021.313.85.08; 021.313.85.09) ♦ MEDIA PRESS ABONAMENTE --- S.R.L. --- București, str. Izvor nr. 78, et. 2 (telefon: 021.311.97.84, fax: 021.311.97.85) ♦ M.T. PRESS IMPEX --- S.R.L. --- București, bd. Basarabia nr. 256 (telefon/fax: 021.255.48.15; 021.255.48.16; 021.255.48.17) ♦ PRESS EXPRES --- S.R.L. --- Otopeni, str. Flori de Câmp nr. 9 (telefon/fax: 021.221.42.83; 0745.133.712) ♦ ZIRKON MEDIA--- S.R.L. --- București, str. Pictor Dimitrie Hârlescu nr. 6, sector 2 (telefon: 021.255.18.00, fax: 021.255.18.66; 021.255.19.18) ♦ ART ADVERTISING --- S.R.L. --- Râmnicu Vâlcea, str. Regina Maria nr. 7, bl. C1, sc. C, mezanin II (fax: 0250/73.54.75, telefon: 0350.40.59.87; 0350.40.59.88) ♦ CALLIOPE ---S.R.L. --- Ploiești, str. Elena Doamna nr. 62---64 (telefon/fax: 0244/51.40.52; 0244/51.48.01) ♦ DIFSTARPRESS ---S.R.L. --- Slobozia, bd. Matei Basarab, bl. I60, sc. A, ap. 15 (telefon/fax: 0243/23.23.68) ♦ CURIER PRESS ---S.A. --- Brașov, str. Traian Grozăvescu nr. 7 (telefon/fax: 0268/51.08.57; 0268/51.08.58) ♦ ROESTA---S.R.L. --- Curtea de Argeș, str. Valea lașului, bl. P10, sc. B, ap. 18 (telefon/fax: 0248/72.11.43) ♦ VIAȚA LIBERĂ ---S.A. --- Galați, Str. Domnească nr. 68 (telefon: 0236/46.06.20, fax: 0236/47.10.28) ♦ UNITATEA---S.R.L. --- Alba lulia, str. Traian nr. 26 (telefon: 0258/81.16.31, fax: 0258/81.28.43) ♦ MANPRES DISTRIBUTION --- S.R.L. --- București, Piața Presei Libere nr. 1 (OP 33 --- CP 24) (telefon/fax: 021.314.63.39) ♦ CUGET LIBER ---S.A. --- Constanta, bd. I.C. Brătianu nr. 5 (telefon: 0241/58.21.20, fax: 0241/61.95.24) ♦ SIMPEX LOGISTIC --- S.R.L. --- Călărași, Str. Progresul nr. 21, bl. B1, sc. B, ap. 5 (telefon/fax: 0242/31.89.29) ♦ CIPSOFT DESIGN --- S.R.L. --- Ploiești, str. Eroilor nr. 2 bis (tel. 0’722.36.54.65 sau 0724.20.31.43) EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial" R.A. 5 948368 430037 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 281/29.IV.2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495