MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 177 (XXI) — Nr. 278 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Marți’ ²⁸ aPrⁱlⁱe 2009 SUMAR Nr. Pagina LEGI Șl DECRETE 105. — Lege pentru ratificarea Protocolului adițional, adoptat la Strasbourg la 28 ianuarie 2003, la Convenția Consiliului Europei privind criminalitatea informatică, referitor la incriminarea actelor de natură rasistă și xenofobă săvârșite prin intermediul Nr. Pagina 465. — Hotărâre privind exercitarea, cu caracter temporar, a funcției publice de prefect al județului Giurgiu de către domnul Tănăsescu Tudor ....................................... 9 sistemelor informatice.............................................. 2 Protocol adițional la Convenția Consiliului Europei privind criminalitatea informatică, referitor la incriminarea actelor de natură rasistă și xenofobă săvârșite prin intermediul sistemelor informatice................................ 2-5 625. — Decret privind promulgarea Legii pentru ratificarea Protocolului adițional, adoptat la Strasbourg la 28 ianuarie 2003, la Convenția Consiliului Europei privind criminalitatea informatică, referitor la incriminarea actelor de natură rasistă și xenofobă săvârșite prin intermediul sistemelor informatice ............. 5 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 130 din 3 februarie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 305 din Codul de procedură civilă ......................................... 6-7 Decizia nr. 134 din 5 februarie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 1073 și art. 1077 din Codul civil ....................................... 7-8 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 464. — Hotărâre privind încetarea exercitării funcției publice de prefect al județului Giurgiu de către domnul Roșu Petre..................................................... 9 474. — Hotărâre pentru modificarea și completarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 930/2002 privind atestarea domeniului public al județului Ilfov, precum și al orașelor și comunelor din județul Ilfov........... 10-13 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 57. — Ordin al președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei pentru abrogarea unor acte normative din sectorul energiei electrice și al gazelor naturale..................................... 13-14 58. — Ordin al președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei pentru modificarea Ordinului președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 28/2009 privind stabilirea tarifelor reglementate pentru prestarea serviciului de distribuție și aprobarea prețurilor pentru furnizarea reglementată a gazelor naturale realizate de S.C. GRUP DEZVOLTARE REȚELE —S.A............................................. 14-15 307. — Ordin al președintelui Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor privind adoptarea măsurilor prin care se asigură că produsele care conțin substanța biocid dimetil fumarat nu sunt introduse sau puse la dispoziție pe piață............................ 15-16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 278/28.IV.2009 LEGI SI DECRETE PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGE pentru ratificarea Protocolului adițional, adoptat la Strasbourg la 28 ianuarie 2003, la Convenția Consiliului Europei privind criminalitatea informatică, referitor la incriminarea actelor de natură rasistă si xenofobă săvârșite prin intermediul sistemelor informatice Parlamentul României adoptă prezenta lege. Art. 1. — Se ratifică Protocolul adițional, adoptat la Strasbourg la 28 ianuarie 2003, la Convenția Consiliului Europei privind criminalitatea informatică, referitor la incriminarea actelor de natură rasistă și xenofobă săvârșite prin intermediul sistemelor informatice, ratificată prin Legea nr. 64/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 343 din 20 aprilie 2004. Art. 2. — Cu ocazia depunerii instrumentului de ratificare, în conformitate cu prevederile art. 5 paragraful 2 lit. b) din Protocolul adițional, România formulează următoarea rezervă: „România își rezervă dreptul de a nu aplica dispozițiile paragrafului 1 al art. 5 din Protocol, privind insulta având la bază o motivație rasistă și xenofobă.” Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (2J din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR p. PREȘEDINTELE SENATULUI, ROBERTA ALMA ANASTASE ALEXANDRU PEREȘ București, 14 aprilie 2009. Nr. 105’ PROTOCOL ADIȚIONAL la Convenția Consiliului Europei privind criminalitatea informatică, referitor la incriminarea actelor de natură rasistă și xenofobă săvârșite prin intermediul sistemelor informatice*) Statele membre ale Consiliului Europei și celelalte state participante la Convenția Consiliului Europei privind criminalitatea informatică, deschisă spre semnare la Budapesta la data de 23 noiembrie 2001, semnatare ale prezentului protocol, luând în considerare că scopul Consiliului Europei este acela de a realiza o uniune mai strânsă între membrii săi, amintind că toate ființele umane sunt născute libere și egale în demnitate și în drepturi, subliniind necesitatea garantării unei aplicări exhaustive și eficiente a tuturor drepturilor omului, fără diferențiere sau discriminare, astfel cum sunt stipulate în instrumentele europene și în alte instrumente internaționale, convinse că faptele de natură rasistă și xenofobă constituie o violare a drepturilor omului și o amenințare pentru statul de drept și stabilitatea democratică, considerând că dreptul intern și dreptul internațional necesită reglementarea unor răspunsuri legale adecvate la propaganda de natură rasistă și xenofobă săvârșită prin intermediul sistemelor informatice, conștiente că propaganda acestor fapte este deseori incriminată de legislațiile naționale, având în vedere Convenția privind criminalitatea informatică, care prevede mijloace flexibile și moderne de cooperare internațională, și fiind convinse de necesitatea de a armoniza dispozițiile de drept substanțial privind lupta împotriva propagandei rasiste și xenofobe, conștiente că sistemele informatice oferă un mijloc fără precedent de facilitare a libertății de exprimare și de comunicare în lumea întreagă, recunoscând faptul că libertatea de exprimare constituie unul dintre principiile fundamentale ale unei societăți democratice și că aceasta constituie una dintre condițiile esențiale ale progresului și dezvoltării fiecărei ființe umane, preocupate totodată de riscul ca aceste sisteme informatice să fie utilizate cu rea-credință sau într-o manieră abuzivă în scopul difuzării unei propagande rasiste și xenofobe, convinse de necesitatea asigurării unui bun echilibru între libertatea de exprimare și o luptă eficientă împotriva faptelor de natură rasistă și xenofobă, recunoscând că prezentul protocol nu aduce atingere principiilor stabilite în dreptul intern privind libertatea de exprimare, ținând cont de instrumentele juridice internaționale adecvate în acest domeniu, în special de Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale și de Protocolul nr. 12 al acesteia privind interzicerea generală a discriminării, de *) Traducere. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 278/28.IV.2009 3 convențiile Consiliului Europei existente privind cooperarea în materie penală, în special de Convenția privind criminalitatea informatică, Convenția internațională a Națiunilor Unite asupra eliminării tuturor formelor de discriminare rasială din 21 decembrie 1965, Acțiunea comună a Uniunii Europene din 15 iulie 1996, adoptată de Consiliu în temeiul art. K.3 din Tratatul asupra Uniunii Europene, referitoare la acțiunea împotriva rasismului și xenofobiei, salutând recentele inițiative pentru o mai bună înțelegere și cooperare la nivel internațional, în scopul luptei împotriva criminalității informatice și a rasismului și xenofobiei, având în vedere Planul de acțiune adoptat de șefii de stat și de guvern din cadrul Consiliului Europei cu ocazia celui de-al doilea Summit (Strasbourg, 10—11 octombrie 1997), de a identifica răspunsurile comune la dezvoltarea noilor tehnologii, care să aibă la bază standardele și valorile Consiliului Europei, au convenit următoarele: CAPITOLUL I Dispoziții comune ARTICOLUL 1 Scop Scopul prezentului protocol este de a completa, pentru părțile participante la acesta, dispozițiile Convenției privind criminalitatea informatică, deschisă spre semnare la Budapesta la data de 23 noiembrie 2001 (denumită în continuare Convenția), privind incriminarea faptelor de natură rasistă și xenofobă prin intermediul sistemelor informatice. ARTICOLUL 2 Definiții 1. în sensul prezentului protocol, material rasist și xenofob înseamnă orice material scris, orice imagine sau orice altă reprezentare de idei ori teorii, care susține, încurajează sau incită la ură, discriminare ori violență împotriva oricărei persoane sau a unui grup de persoane, pe considerente de rasă, culoare, ascendență, naționalitate ori origine etnică, precum și religie, dacă este folosit ca pretext pentru oricare dintre acești factori. 2. Expresiile și termenii folosiți în prezentul protocol sunt interpretați în aceeași manieră în care sunt interpretați în Convenție. CAPITOLUL II Măsuri care trebuie luate la nivel național ARTICOLUL 3 Distribuirea materialelor rasiste și xenofobe prin intermediul sistemelor informatice 1. Fiecare parte adoptă măsurile legislative și alte măsuri considerate necesare pentru a incrimina ca infracțiuni, potrivit dreptului său intern, atunci când sunt comise cu intenție și fără drept, următoarele fapte: — distribuirea sau alte forme de punere la dispoziția publicului, prin intermediul unui sistem informatic, a materialelor rasiste și xenofobe. 2. O parte își poate rezerva dreptul de a nu prevedea răspunderea penală pentru faptele prevăzute la paragraful 1, atunci când materialul, așa cum este definit la art. 2 paragraful 1, susține, încurajează sau incită la o discriminare care nu este asociată urii ori violenței, cu condiția ca alte metode eficiente de răspuns să fie disponibile. 3. Fără a prejudicia dispozițiile paragrafului 2, o parte își poate rezerva dreptul de a nu aplica paragraful 1, în cazul discriminărilor pentru care aceasta nu poate prevedea, ca urmare a principiilor stabilite în ordinea sa juridică internă referitoare la libertatea de exprimare, măsurile eficiente de răspuns prevăzute la paragraful 2. ARTICOLUL 4 Amenințarea bazată pe o motivație rasistă și xenofobă Fiecare parte adoptă măsurile legislative și alte măsuri considerate necesare pentru a incrimina ca infracțiuni, potrivit dreptului său intern, atunci când sunt comise cu intenție și fără drept, următoarele fapte: — amenințarea, prin intermediul unui sistem informatic, cu săvârșirea unei infracțiuni grave, astfel cum este definită în dreptul intern, (i) a unor persoane pentru motivul apartenenței la un grup care se identifică prin rasă, culoare, ascendență, naționalitate ori origine etnică, precum și religie, dacă este folosită ca pretext pentru oricare dintre aceste motive, sau (ii) a unui grup de persoane care se distinge prin una dintre aceste caracteristici. ARTICOLUL 5 Insulta având la bază o motivație rasistă și xenofobă 1. Fiecare parte adoptă măsurile legislative și alte măsuri considerate necesare pentru a incrimina ca infracțiuni, potrivit dreptului său intern, atunci când sunt comise cu intenție și fără drept, următoarele fapte: — insultarea în public, prin intermediul unui sistem informatic, (i) a unor persoane, pe motivul apartenenței la un grup care se identifică prin rasă, culoare, ascendență, naționalitate ori origine etnică, precum și religie, dacă este folosită ca pretext pentru oricare dintre aceste motive, sau (ii) a unui grup de persoane care se distinge prin una dintre aceste caracteristici. 2. O parte poate: a) fie să solicite ca infracțiunea prevăzută la paragraful 1 să aibă ca efect expunerea la ură, dispreț sau ridicol a persoanei ori a grupului de persoane menționat la paragraful 1; b) fie să își rezerve dreptul de a nu aplica, în totalitate sau în parte, paragraful 1. ARTICOLUL 6 Negarea, minimalizarea grosolană, aprobarea sau justificarea genocidului ori a crimelor împotriva umanității 1. Fiecare parte adoptă măsurile legislative și alte măsuri considerate necesare pentru a incrimina ca infracțiuni, potrivit dreptului său intern, atunci când sunt comise cu intenție și fără drept, următoarele fapte: — distribuirea sau alte forme de punere la dispoziția publicului, prin intermediul unui sistem informatic, a materialelor 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 278/28.IV.2009 ce neagă, minimalizează în mod grosolan, aprobă ori justifică actele constitutive ale genocidului sau ale crimelor împotriva umanității, astfel cum sunt definite în dreptul internațional și recunoscute ca atare printr-o hotărâre definitivă a Tribunalului Militar Internațional înființat prin Acordul de la Londra la data de 18 aprilie 1945 sau a oricărui alt tribunal internațional înființat prin instrumente internaționale relevante și a cărui competență a fost recunoscută de către acea parte. 2. O parte poate: a) fie să solicite că negarea sau minimalizarea grosolană, prevăzute la paragraful 1, este comisă cu intenția de a incita la ură, discriminare sau violență împotriva unei persoane ori a unui grup de persoane, pe considerente de rasă, culoare, ascendență, naționalitate sau origine etnică ori de religie, dacă este folosită ca pretext pentru oricare dintre aceste motive; b) fie să își rezerve dreptul de a nu aplica, în totalitate sau în parte, paragraful 1. ARTICOLUL? Complicitatea Fiecare parte adoptă măsurile legislative și de altă natură care se dovedesc necesare pentru a incrimina ca infracțiune, potrivit dreptului intern, când este comisă în mod intenționat și fără drept, complicitatea la comiterea oricăreia dintre infracțiunile prevăzute de prezentul protocol, cu intenția ca o asemenea infracțiune să fie comisă. CAPITOLUL III Relațiile dintre Convenție și prezentul protocol ARTICOLUL 8 Relațiile dintre Convenție și prezentul protocol 1. Art. 1, 12, 13, 22, 41,44, 45 și 46 din Convenție se aplică, mutatis mutandis, acestui protocol. 2. Părțile extind aria de aplicare a măsurilor definite la art. 14—21 și 23—35 din Convenție articolelor 2—7 din prezentul protocol. CAPITOLUL IV Dispoziții finale ARTICOLUL 9 Exprimarea consimțământului de a deveni parte 1. Prezentul protocol este deschis spre semnare statelor semnatare ale Convenției, care își pot exprima consimțământul să devină parte prin: a) semnarea fără rezerve de ratificare, acceptare ori aprobare; sau b) semnarea sub rezerva ratificării, acceptării sau aprobării, urmată de ratificare, acceptare sau aprobare. 2. Un stat nu poate semna prezentul protocol fără rezerva ratificării, acceptării sau aprobării, nici nu poate depune un instrument de ratificare, acceptare sau aprobare decât dacă a depus sau depune simultan un instrument de ratificare, acceptare sau aprobare a Convenției. 3. Instrumentele de ratificare, acceptare sau aprobare sunt înmânate secretarului general al Consiliului Europei. ARTICOLUL 10 Intrarea în vigoare 1. Prezentul protocol va intra în vigoare în prima zi a lunii care urmează expirării unei perioade de 3 luni de la data la care 5 state și-au exprimat consimțământul de a deveni parte la prezentul protocol în conformitate cu prevederile art. 9. 2. Pentru orice stat care își va exprima ulterior consimțământul de a deveni parte la prezentul protocol, acesta va intra în vigoare în prima zi a lunii care urmează expirării unei perioade de 3 luni de la data semnării sale, fără rezerva ratificării, acceptării, aprobării sau depunerii instrumentului său de ratificare, acceptare sau aprobare. ARTICOLUL 11 Aderarea 1. După intrarea în vigoare a prezentului protocol, orice stat care a aderat la Convenție va putea adera, de asemenea, la prezentul protocol. 2. Aderarea se va efectua prin înaintarea către secretarul general al Consiliului Europei a unui instrument de aderare care va produce efecte începând din prima zi a lunii care urmează expirării unei perioade de 3 luni după data depunerii sale. ARTICOLUL 12 Rezerve și declarații 1. Rezervele și declarațiile formulate de către o parte privind o dispoziție a Convenției se vor aplica și prezentului protocol, cu excepția cazului în care partea declară altfel în momentul semnării sau al depunerii instrumentului de ratificare, acceptare, aprobare sau aderare. 2. Printr-o notificare scrisă adresată secretarului general al Consiliului Europei, orice parte poate, în momentul semnării sau al depunerii instrumentului de ratificare, acceptare, aprobare ori aderare, să declare că se prevalează de dreptul de a formula rezerva/rezervele prevăzută/prevăzute de art. 3, 5 și 6 din prezentul protocol. Totodată, o parte, în ceea ce privește prevederile prezentului protocol, se poate prevala de rezerva/rezervele prevăzută/prevăzute de art. 22 paragraful 2 și de art. 41 paragraful 1 din Convenție, indiferent de modul de implementare de către parte a Convenției. Nicio altă rezervă nu poate fi făcută. 3. Printr-o notificare scrisă adresată secretarului general al Consiliului Europei, orice parte poate, în momentul semnării sau al depunerii instrumentului de ratificare, acceptare, aprobare ori aderare, să declare că se prevalează de posibilitatea de a prevedea elemente suplimentare, astfel cum prevăd art. 5 paragraful 2 lit. a) și art. 6 paragraful 2 lit. a) din prezentul protocol. ARTICOLUL 13 Statutul și retragerea rezervelor 1. O parte care a formulat o rezervă în conformitate cu art. 12 o va putea retrage în totalitate sau în parte de îndată ce împrejurările o permit. Această retragere va intra în vigoare de la data primirii notificării de către secretarul general al Consiliului Europei. Dacă notificarea prevede că retragerea rezervei va intra în vigoare la o dată precizată în aceasta și această dată MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 278/28.IV.2009 5 este ulterioară datei la care notificarea a fost primită de secretarul general, retragerea va intra în vigoare la acea dată. 2. Secretarul general poate solicita periodic părților care au făcut una sau mai multe rezerve, în conformitate cu art. 12, să ia în considerare retragerea acestora. ARTICOLUL 14 Aplicare teritorială 1. Orice parte poate, în momentul semnării sau în momentul depunerii instrumentului său de ratificare, acceptare, aprobare ori aderare, să specifice teritoriul sau teritoriile pe care se va aplica prezentul protocol. 2. Orice parte poate, ulterior, printr-o declarație adresată secretarului general al Consiliului Europei, să extindă aplicarea prezentului protocol asupra oricărui alt teritoriu specificat în declarație. în privința acestui teritoriu prezentul protocol va intra în vigoare în prima zi a lunii care urmează expirării unei perioade de 3 luni de la data primirii declarației de către secretarul general. 3. Orice declarație făcută în aplicarea celor două paragrafe precedente poate fi retrasă, în ceea ce privește orice teritoriu specificat în această declarație, printr-o notificare adresată secretarului general al Consiliului Europei. Retragerea va produce efecte în prima zi a lunii care urmează expirării unei perioade de 3 luni de la data primirii notificării respective de către secretarul general. ARTICOLUL 15 Denunțarea 1. în orice moment, orice parte poate denunța prezentul protocol prin notificare adresată secretarului general al Consiliului Europei. 2. Denunțarea va produce efecte în prima zi a lunii care urmează expirării unei perioade de 3 luni de la data primirii notificării de către secretarul general. ARTICOLUL 16 Notificarea Secretarul general al Consiliului Europei notifică statelor membre ale Consiliului Europei sau statelor nemembre care au luat parte la elaborarea prezentului protocol, precum și fiecărui stat care a aderat la acesta sau a fost invitat să adere la acesta: a) orice semnare; b) depunerea oricărui instrument de ratificare, acceptare, aprobare sau aderare; c) orice alt act, notificare sau comunicare care are legătură cu prezentul protocol. în acest sens, subsemnații, pe deplin autorizați în acest scop, au semnat prezentul protocol. încheiat la Strasbourg la data de 28 ianuarie 2003, în limbile engleză și franceză, ambele texte fiind egal autentice, într-un singur exemplar, care va fi depus la Arhivele Consiliului Europei. Secretarul general al Consiliului Europei va transmite o copie certificată conformă cu originalul fiecăruia dintre statele membre ale Consiliului Europei, statelor nemembre care au luat parte la elaborarea prezentului protocol și oricărui stat care a fost invitat să adere la acesta. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind promulgarea Legii pentru ratificarea Protocolului adițional, adoptat la Strasbourg la 28 ianuarie 2003, la Convenția Consiliului Europei privind criminalitatea informatică, referitor la incriminarea actelor de natură rasistă si xenofobă săvârșite prin intermediul sistemelor informatice în temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, Președintele României decretează: Articol unic. — Se promulgă Legea pentru ratificarea Protocolului adițional, adoptat la Strasbourg la 28 ianuarie 2003, la Convenția Consiliului Europei privind criminalitatea informatică, referitor la incriminarea actelor de natură rasistă și xenofobă săvârșite prin intermediul sistemelor informatice și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 13 aprilie 2009. Nr. 625.’ 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 278/28.IV.2009 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE 7 9 CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 130 din 3 februarie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 305 din Codul de procedură civilă loan Vida Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Ion Predescu Tudorel Toader Puskâs Valentin Zoltăn Augustin Zegrean Antonia Constantin Maria Bratu — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a prevederilor art. 305 din Codul de procedură civilă, excepție ridicată de Viorel Copaciu în Dosarul nr. 2.775/311/2007 al Tribunalului Olt — Secția comercială și de contencios administrativ. La apelul nominal lipsesc părțile, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Cauza se află în stare de judecată. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere ca neîntemeiată a excepției de neconstituționalitate, invocând jurisprudența în materie a Curții Constituționale. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, constată următoarele: Prin încheierea din 6 noiembrie 2008, pronunțată în Dosarul nr. 2.775/311/2007, Tribunalul Olt — Secția comercială și de contencios administrativ a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 305 din Codul de procedură civilă, excepție ridicată de Viorel Copaciu. în motivarea excepției de neconstituționalitate se susține că prevederile legale criticate contravin dispozițiilor art. 21,24 și 53 din Constituție și art. 6 din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale, deoarece în aplicarea acestor prevederi partea care nu poate ataca o hotărâre judecătorească decât pe calea recursului este privată de un grad de jurisdicție și de posibilitatea de a beneficia de un probatoriu complex, incluzând interogatoriul, declarațiile de martori, expertiza și altele, prin care să dovedească netemeinicia hotărârii pronunțate în primă instanță. Tribunalul Olt — Secția comercială si de contencios administrativ consideră că excepția este neîntemeiată. Potrivit art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Guvernul apreciază că excepția este neîntemeiată. Invocă în acest sens jurisprudența Curții Constituționale (Decizia nr. 234/2001). Avocatul Poporului consideră că textele de lege criticate sunt constituționale. Arată că textul de lege este o normă de procedură a cărei reglementare este de competența exclusivă a legiuitorului. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, prevederile de lege criticate, raportate la dispozițiile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției îl reprezintă prevederile art. 305 din Codul de procedură civilă, al căror conținut este următorul: „în instanța de recurs nu se pot produce probe noi, cu excepția înscrisurilor, care pot fi depuse până la închiderea dezbaterilor. ” Textele constituționale pretins încălcate sunt cele ale art. 21 privind accesul liber la justiție, ale art. 24 privind dreptul la apărare și ale art. 53 privind restrângerea exercițiului unor drepturi sau al unor libertăți. Este invocată și încălcarea art. 6 paragraful 1 privind dreptul la un proces echitabil din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea reține următoarele: Prevederile art. 305 din Codul de procedură civilă au mai constituit obiect al controlului de constituționalitate, iar criticile de neconstituționalitate au vizat aceleași aspecte ca și în cauza de față. Astfel, prin Decizia nr. 1.155 din 6 noiembrie 2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 884 din 29 decembrie 2008, Curtea, făcând referire la jurisprudența sa anterioară, a reținut că instituirea unor reguli speciale de procedură, inclusiv în ceea ce privește căile de atac, nu este contrară principiului liberului acces la justiție, atât timp cât ele asigură egalitatea juridică a cetățenilor în utilizarea lor. Atât în sistemul nostru procesual, cât și în cel al altor țări legea poate exclude folosirea unor căi de atac sau poate limita posibilitatea folosirii anumitor instrumente procesuale aflate la îndemâna părților, cum sunt probele, fără ca prin aceasta să se încalce litera sau spiritul Legii fundamentale. De asemenea, prin Decizia nr. 722 din 13 septembrie 2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 730 din 29 octombrie 2007, Curtea a constatat că textul de lege criticat nu contravine nici art. 24 din Constituție, deoarece, „potrivit art. 304¹ din Codul de procedură civilă, recursul declarat împotriva unei hotărâri care, potrivit legii, nu poate fi atacată cu apel nu este limitat la motivele de casare prevăzute în art. 304, instanța putând să examineze cauza sub toate aspectele”. Considerentele și soluția deciziilor menționate sunt valabile și în cauza de față, întrucât nu au intervenit elemente noi, de natură a determina o reconsiderare a jurisprudenței Curții. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 278/28.IV.2009 7 Pentru motivele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 305 din Codul de procedură civilă, excepție ridicată de Viorel Copaciu în Dosarul nr. 2.775/311/2007 al Tribunalului Olt — Secția comercială și de contencios administrativ. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 3 februarie 2009. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent, Maria Bratu CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 134 din 5 februarie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 1073 și art. 1077 din Codul civil Ioan Vida Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Ion Predescu Tudorel Toader Puskâs Valentin Zoltân Augustin Zegrean Antonia Constantin Maria Bratu — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a prevederilor art. 1073 și 1077 din Codul civil, excepție ridicată de Valentina-Petruța Bogdan, Ionel Bogdan și Eugen-Florin Bogdan în Dosarul nr. 727/192/2008 al Judecătoriei Bolintin- Vale. La apelul nominal se prezintă, pentru autorii excepției, avocatul Valeriu Cristian Mardale. Este prezentă și partea Robert-Sorinel Oancia, lipsind celelalte părți, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Cauza se află în stare de judecată. Avocatul autorilor excepției arată că părțile renunță la invocarea excepției de neconstituționalitate. Partea prezentă arată că este de acord cu această solicitare. Reprezentantul Ministerului Public solicită respingerea cererii părților prezente, arătând că, potrivit art. 55 din Legea nr. 47/1992, Curtea legal sesizată procedează la soluționarea excepției de neconstituționalitate, nefiind aplicabile dispozițiile Codului de procedură civilă referitoare la suspendarea, întreruperea sau stingerea procesului. Pe fond, pune concluzii de respingere ca neîntemeiată a excepției de neconstitu- ționalitate. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, constată următoarele: Prin încheierea din 20 iunie 2008, pronunțată în Dosarul nr. 727/192/2008, Judecătoria Bolintin-Vale a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 1073 și art. 1077 din Codul civil, excepție ridicată de Valentina-Petruța Bogdan, Ionel Bogdan și Eugen- Florin Bogdan. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorii acesteia susțin că prevederile de lege criticate contravin dispozițiilor art. 44 din Constituție. în acest sens, arată că, „în cauza «Popovici contra României», Curtea Europeană a Drepturilor Omului a statuat că, în lipsa acordului de voință al părților, complinirea consimțământului unuia dintre contractanți printr-o hotărâre judecătorească este contrară atât principiului libertății actelor juridice civile, cât și exigențelor art. 1 din Primul Protocol adițional la Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale”. Judecătoria Bolintin-Vale apreciază că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată. în acest sens, arată că prevederile art. 1073 din Codul civil stabilesc regula de principiu privind efectul general al obligațiilor, acela de a da creditorului dreptul de a obține de la debitor îndeplinirea exactă a prestației la care s-a obligat sau de a cere despăgubiri în caz de neexecutare. Se asigură astfel valorificarea dreptului de proprietate privată, prevederile criticate nefiind contrare dispozițiilor constituționale și din actele internaționale invocate. Totodată, arată că art. 1077 din Codul civil are ca finalitate determinarea debitorului de a executa obligația la care este ținut în temeiul unui contract, sub sancțiunea suportării cheltuielilor pe care le implică executarea sa. Astfel, prin executarea silită a unei obligații de a face se asigură realizarea drepturilor legale ale creditorului. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 278/28.IV.2009 Potrivit art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstitu- ționalitate. Avocatul Poporului apreciază că prevederile art. 1073 și art. 1077 din Codul civil sunt constituționale. în acest sens, arată că asemenea reglementări creează condițiile indispensabile valorificării proprietății private, dând expresie principiului garantării dreptului de proprietate privată. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, prevederile de lege criticate, raportate la dispozițiile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. în ceea ce privește cererea autorului excepției de neconstituționalitate de renunțare la judecarea acesteia, Curtea reține că, potrivit jurisprudenței sale, o asemenea renunțare este inadmisibilă. Astfel, prin Decizia nr. 161 din 19 octombrie 1999, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 585 din 30 noiembrie 1999, Curtea a statuat că, în materie de jurisdicție constituțională, „nu își poate găsi aplicarea principiul disponibilității, întrucât acesta este propriu procesului civil, iar nu unei proceduri de drept public, cum este aceea a soluționării obiecției de neconstituționalitate”. Aceste considerente își găsesc aplicabilitatea și în cauza care face obiectul prezentei decizii. în plus, potrivit art. 55 din Legea nr. 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, „Curtea Constituțională, legal sesizată, procedează la examinarea constituționalității, nefiind aplicabile dispozițiile Codului de procedură civilă referitoare la suspendarea, întreruperea sau stingerea procesului [...] Așadar, renunțarea autorilor excepției de neconstitu- ționalitate la soluționarea acesteia nu împiedică realizarea în continuare a controlului de constituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie prevederile art. 1073 și 1077 din Codul civil, având următorul conținut: —Art. 1073: „Creditorul are dreptul de a dobândi îndeplinirea exactă a obligației, și în caz contrar are dreptul la dezdăunare.”', —Art. 1077: „Netiind îndeplinită obligația de a face, creditorul poate asemenea să fie autorizat a o aduce el la îndeplinire, cu cheltuiala debitorului.” Autorul excepției invocă încălcarea dispozițiilor constituționale ale art. 44 și a dispozițiilor art. 1 din Primul Protocol adițional la Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale, relative la dreptul de proprietate privată. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată că textele de lege criticate au mai fost supuse controlului de constituționalitate, prin raportare la dispozițiile constituționale ale art. 44 referitoare la garantarea și ocrotirea proprietății private. Astfel, prin deciziile nr. 1.309 din 2 decembrie 2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 884 din 29 decembrie 2008, și nr. 59 din 2 februarie 2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 195 din 1 martie 2006, Curtea a reținut că art. 1.073 din Codul civil stabilește regula de principiu privind efectul general al obligațiilor, și anume dreptul creditorului de a urmări și de a obține de la debitor îndeplinirea exactă a prestației la care s-a obligat sau de a cere despăgubiri în caz de neexecutare. Or, finalitatea acestui din urmă text din Codul civil constă, așa cum a statuat Curtea Constituțională, în realizarea drepturilor legale ale creditorului, prin determinarea debitorului de a executa obligația la care este ținut în temeiul unui contract încheiat între părți, sub sancțiunea suportării unor despăgubiri. în ceea ce privește art. 1077 din Codul civil, Curtea a reținut că finalitatea acestuia constă în determinarea debitorului de a executa obligația la care este ținut în temeiul unui contract încheiat între părți, sub sancțiunea suportării cheltuielilor pe care le implică executarea sa. Prin exercitarea acestei constrângeri cu caracter pecuniar se urmărește contracararea manoperelor abuzive, care ar duce la întârzierea îndeplinirii obligațiilor asumate de debitor, în vederea asigurării celerității, ca exigență a executării obligațiilor civile. Astfel, prin executarea silită a unei obligații de a face se asigură realizarea drepturilor legale ale creditorului, dând expresie principiului garantării dreptului de proprietate privată. întrucât nu au intervenit elemente noi, de natură să determine schimbarea acestei jurisprudențe, atât considerentele, cât și soluția deciziei menționate își păstrează valabilitatea și în prezenta cauză. Pentru motivele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 1073 și art. 1077 din Codul civil, excepție ridicată de Valentina-Petruța Bogdan, Ionel Bogdan și Eugen-Florin Bogdan în Dosarul nr. 727/192/2008 al Judecătoriei Bolintin-Vale. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 5 februarie 2009. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent, Maria Bratu MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 278/28.IV.2009 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 9 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind încetarea exercitării funcției publice de prefect al județului Giurgiu de către domnul Roșu Petre Având în vedere prevederile art. 19 alin. (1) lit. a) și ale art. 92 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri încetează exercitarea funcției publice de prefect al județului Giurgiu de către domnul Roșu Petre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Viceprim-ministru, ministrul administrației și internelor, Dan Nica București, 22 aprilie 2009. Nr. 464 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind exercitarea, cu caracter temporar, a funcției publice de prefect al județului Giurgiu de către domnul Tănăsescu Tudor Având în vedere prevederile art. 43 din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalților funcționari publici, managementul carierei și mobilitatea înalților funcționari publici, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 19 alin. (1) lit. a), art. 89 și 92 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Domnul Tănăsescu Tudor exercită, cu caracter temporar, funcția publică de prefect al județului Giurgiu până la organizarea concursului în vederea ocupării definitive a postului. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Viceprim-ministru, ministrul administrației și internelor, Dan Nica București, 22 aprilie 2009. Nr. 465^ 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 278/28.IV.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru modificarea și completarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 930/2002 privind atestarea domeniului public al județului Ilfov, precum și al orașelor și comunelor din județul Ilfov în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 21 alin. (3) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. —Anexa nr. 1 „Inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al județului Ilfov” la Hotărârea Guvernului nr. 930/2002 privind atestarea domeniului publicai județului Ilfov, precum și al orașelor și comunelor din județul Ilfov, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 682 și 682 bis din 16 septembrie 2002, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: a) Se modifică următoarele poziții: — poziția nr. 1, rândurile 3, 4, 5 și 9, poziția nr. 5, rândurile 3 și 5, poziția nr. 10, rândurile 5 și 7, la coloana 1 „Codul de clasificare”, vor avea următorul cuprins: „1.3.7.2”; — poziția nr. 1, rândurile 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9 și 10, poziția nr. 3, rândurile 2 și 3, poziția nr. 4, rândul 2, poziția nr. 5, rândurile 2, 3, 4 și 5, poziția nr. 6, rândul 2, poziția nr. 8, rândul 2, poziția nr. 10, rândurile 2, 4, 5, 6, 7 și 8, poziția nr. 11, rândul 2, poziția nr. 12, rândurile 2, 3, 4, 5 și 9, poziția nr. 13, rândul 3, poziția nr. 14, rândurile 2 și 3, poziția nr. 15, rândurile 2, 3, 4 și 5, poziția nr. 17, rândul 1, poziția nr. 18, rândurile 2, 3, 4, 5, 6 și 7, poziția nr. 19, rândul 3, poziția nr. 20, rândurile 2 și 3, poziția nr. 21, rândul 2, poziția nr. 22, rândurile 2, 4 și 5, poziția nr. 23, rândurile 2, 3, 4, 6 și 8, poziția nr. 25, rândul 1, poziția nr. 24, rândul 2, la coloana 3 „Elemente de identificare”, vor avea următorul cuprins: „lățime 9 m/IA”; — poziția nr. 1, rândurile 7 și 11, poziția nr. 4, rândul 4, poziția nr. 12, rândurile 7 și 10, poziția nr. 13, rândul 2, poziția nr. 19, rândurile 2 și 4, poziția nr. 23, rândul 5, poziția nr. 24, rândul 4, poziția nr. 26, rândul 1, la coloana 3 „Elemente de identificare”, vor avea următorul cuprins: „lățime 9 m/P”; — poziția nr. 1, rândul 12, poziția nr. 4, rândul 3, poziția nr. 7, rândul 2, poziția nr. 9, rândul 2, poziția nr. 13, rândul 4, la coloana 3 „Elemente de identificare”, vor avea următorul cuprins: „lățime 9 m/DP”; — poziția nr. 1, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 1 va avea următorul cuprins: „16.999.765,80”; — poziția nr. 1, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 2 va avea următorul cuprins: „2.473.772,67”; — poziția nr. 1, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 3 va avea următorul cuprins: „2.350.084,04”; — poziția nr. 1, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 4 va avea următorul cuprins: „1.222.043,67”; — poziția nr. 1, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 5 va avea următorul cuprins: „1.209.674,84”; — poziția nr. 1, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 6 va avea următorul cuprins: „1.860.277,05”; — poziția nr. 1, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 7 va avea următorul cuprins: „1.038.984,52”; — poziția nr. 1, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 8 va avea următorul cuprins: „197.901,81”; — poziția nr. 1, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 9 va avea următorul cuprins: „2.491.089,08”; — poziția nr. 1, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 10 va avea următorul cuprins: „1.583.214,51”; — poziția nr. 1, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 11 va avea următorul cuprins: „593.705,44”; — poziția nr. 1, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 12 va avea următorul cuprins: „1.979.018,14”; — poziția nr. 3, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 1 va avea următorul cuprins: „41.031.310,18”; — poziția nr. 3, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 2 va avea următorul cuprins: „13.441.870,68”; — poziția nr. 3, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 3 va avea următorul cuprins: „27.589.439,57”; — poziția nr. 4, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 1 va avea următorul cuprins: „5.521.248,37”; — poziția nr. 4, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 2 va avea următorul cuprins: „1.689.821,30”; — poziția nr. 4, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 3 va avea următorul cuprins: „2.581.042,109”; — poziția nr. 4, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 4 va avea următorul cuprins: „1.250.385,232”; — poziția nr. 5, la coloana 2 „Denumirea bunului”, rândul 4 va avea următorul cuprins: „km 17+000—km 42+550”; — poziția nr. 5, la coloana 3 „Elemente de identificare”, rândul 4 va avea următorul cuprins: „lungime 25,550”; — poziția nr. 5, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 1 va avea următorul cuprins: „53.921.972,56”; — poziția nr. 5, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 2 va avea următorul cuprins: „533.452,67”; — poziția nr. 5, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 3 va avea următorul cuprins: „11.577.364,70”; — poziția nr. 5, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 4 va avea următorul cuprins: „35.395.305,51”; — poziția nr. 5, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 5 va avea următorul cuprins: „6.415.849,68”; — poziția nr. 6, la coloana 2 „Denumirea bunului”, rândul 3 va avea următorul cuprins: „km 14+500—km 21+072”; — poziția nr. 6, la coloana 3 „Elemente de identificare”, rândul 3 va avea următorul cuprins: „lungime 6,572/lătime 9 m/IA”; — poziția nr. 6, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 1 va avea următorul cuprins: „19.244.278,16”; — poziția nr. 6, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 2 va avea următorul cuprins: „12.120.086,71”; — poziția nr. 6, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 3 va avea următorul cuprins: „7.124.191,45”; — poziția nr. 7, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 1 va avea următorul cuprins: „210.029,23”; — poziția nr. 8, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 1 va avea următorul cuprins: „5.152.717,08”; — poziția nr. 9, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 1 va avea următorul cuprins: „294.040,92”; — poziția nr. 10, la coloana 2 „Denumirea bunului”, rândul 9 va avea următorul cuprins: „km 26+500—km 27+225”; — poziția nr. 10, rândurile 3 și 9, poziția nr. 15, rândurile 6, 7 și 8, poziția nr. 20, rândurile 4 și 5, poziția nr. 22, rândul 3, la MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 278/28.IV.2009 11 coloana 3, „Elemente de identificare”, vor avea următorul cuprins: „lățime 9 m/PV”; — poziția nr. 10, la coloana 3, „Elemente de identificare”, rândul 9 va avea următorul cuprins: „lungime 0,725”; — poziția nr. 10, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 1 va avea următorul cuprins: „25.229.352,89”; — poziția nr. 10, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 2 va avea următorul cuprins: „6.357.796,931”; — poziția nr. 10, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 3 va avea următorul cuprins: „2.018.348,232”; — poziția nr. 10, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 4 va avea următorul cuprins: „5.146.787,992”; — poziția nr. 10, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 5 va avea următorul cuprins: „1.653.027,202”; — poziția nr. 10, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 6 va avea următorul cuprins: „809.357,641”; — poziția nr. 10, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 7 va avea următorul cuprins: „6.322.475,837”; — poziția nr. 10, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 8 va avea următorul cuprins: „2.416.972,008”; — poziția nr. 10, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 9 va avea următorul cuprins: „504.587,058”; — poziția nr. 11, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 1 va avea următorul cuprins: „9.028.456,457”; — poziția nr. 12, la coloana 3, „Elemente de identificare”, rândurile 6 și 8 vor avea următorul cuprins: „lățime 9 m/BC”; — poziția nr. 12, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 1 va avea următorul cuprins: „28.459.745,66”; — poziția nr. 12, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 2 va avea următorul cuprins: „14.879.016,174”; — poziția nr. 12, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 3 va avea următorul cuprins: „382.125,028”; — poziția nr. 12, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 4 va avea următorul cuprins: „1.165.481,334”; — poziția nr. 12, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 5 va avea următorul cuprins: „1.241.906,340”; — poziția nr. 12, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 6 va avea următorul cuprins: „3.821.250,276”; — poziția nr. 12, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 7 va avea următorul cuprins: „2.556.416,435”; — poziția nr. 12, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 8 va avea următorul cuprins: „66.871,880”; — poziția nr. 12, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 9 va avea următorul cuprins: „721.260,990”; — poziția nr. 12, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 10 va avea următorul cuprins: „3.625.411,199”; — poziția nr. 13, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 1 va avea următorul cuprins: „9.953.985,26”; — poziția nr. 13, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 2 va avea următorul cuprins: „2.036.042,438”; — poziția nr. 13, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 3 va avea următorul cuprins: „5.127.810,586”; — poziția nr. 13, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 4 va avea următorul cuprins: „2.790.132,230”; — poziția nr. 14, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 1 va avea următorul cuprins: „15.587.062,26”; — poziția nr. 14, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 2 va avea următorul cuprins: „8.752.734,96”; — poziția nr. 14, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 3 va avea următorul cuprins: „6.834.326,30”; — poziția nr. 15, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 1 va avea următorul cuprins: „7.379.026,91”; — poziția nr. 15, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 2 va avea următorul cuprins: „320.827,257”; — poziția nr. 15, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 3 va avea următorul cuprins: „1.042.688,585”; — poziția nr. 15, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 4 va avea următorul cuprins: „1.162.998,806”; — poziția nr. 15, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 5 va avea următorul cuprins: „1.483.826,063”; — poziția nr. 15, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 6 va avea următorul cuprins: „802.068,142”; — poziția nr. 15, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 7 va avea următorul cuprins: „802.068,142”; — poziția nr. 15, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 8 va avea următorul cuprins: „1.764.549,912”; — poziția nr. 16, la coloana 3, „Elemente de identificare”, rândul 2 va avea următorul cuprins: „lungime 4,5 km/lătime 9 m/IA”; — poziția nr. 16, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 1 va avea următorul cuprins: „3.472.483,25”; — poziția nr. 17, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 1 va avea următorul cuprins: „21.386.132,11”; — poziția nr. 18, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 1 va avea următorul cuprins: „31.091.326,87”; — poziția nr. 18, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 2 va avea următorul cuprins: „774.555,863”; — poziția nr. 18, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 3 va avea următorul cuprins: „1.090.923,750”; — poziția nr. 18, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 4 va avea următorul cuprins: „20.269.363,275”; — poziția nr. 18, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 5 va avea următorul cuprins: „1.330.926,975”; — poziția nr. 18, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 6 va avea următorul cuprins: „6.807.364,200”; — poziția nr. 18, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 7 va avea următorul cuprins: „818.192,813”; — poziția nr. 19, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 1 va avea următorul cuprins: „6.988.652,59”; — poziția nr. 19, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 2 va avea următorul cuprins: „2.365.240,359”; — poziția nr. 19, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 3 va avea următorul cuprins: „1.718.935,998”; — poziția nr. 19, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 4 va avea următorul cuprins: „2.904.476,227”; — poziția nr. 20, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 1 va avea următorul cuprins: „3.487.885,40”; — poziția nr. 20, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 2 va avea următorul cuprins: „1.446.939,357”; — poziția nr. 20, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 3 va avea următorul cuprins: „365.542,574”; — poziția nr. 20, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 4 va avea următorul cuprins: „94.431,832”; — poziția nr. 20, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 5 va avea următorul cuprins: „1.580.971,634”; — poziția nr. 21, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 1 va avea următorul cuprins: „7.841.091,22”; — poziția nr. 22, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 1 va avea următorul cuprins: „13.524.781,51”; — poziția nr. 22, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 2 va avea următorul cuprins: „8.060.223,321”; — poziția nr. 22, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 3 va avea următorul cuprins: „445.361,492”; — poziția nr. 22, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 4 va avea următorul cuprins: „1.521.879,454”; — poziția nr. 22, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 5 va avea următorul cuprins: „3.497.317,238”; — poziția nr. 23, la coloana 3, „Elemente de identificare”, rândul 7 va avea următorul cuprins: „lățime 9 m/BC”; — poziția nr. 23, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 1 va avea următorul cuprins: „26.789.783”; 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 278/28.IV.2009 — poziția nr. 23, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 2 va avea următorul cuprins: „7.765.154,493”; — poziția nr. 23, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 3 va avea următorul cuprins: „9.643.820,902”; — poziția nr. 23, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 4 va avea următorul cuprins: „984.421,199”; — poziția nr. 23, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 5 va avea următorul cuprins: „2.021.445,057”; — poziția nr. 23, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 6 va avea următorul cuprins: „2.492.364,103”; — poziția nr. 23, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 7 va avea următorul cuprins: „2.016.435,280”; — poziția nr. 23, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 8 va avea următorul cuprins: „1.866.141,967”; — poziția nr. 24, la coloana 1 „Codul de clasificare”, rândul 3 va avea următorul cuprins: „1.3.7.2”; — poziția nr. 24, la coloana 3 „Elemente de identificare”, rândul 3 va avea următorul cuprins: „lungime 3,000/lățime 9 m/BC”; — poziția nr. 24, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 1 va avea următorul cuprins: „17.922.494,21”; — poziția nr. 24, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 2 va avea următorul cuprins: „3.424.196,55”; — poziția nr. 24, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 3 va avea următorul cuprins: „3.373.592,67”; — poziția nr. 24, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 4 va avea următorul cuprins: „11.194.704,990”; — poziția nr. 25, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 1 va avea următorul cuprins: „3.920.545,61”; — poziția nr. 26, la coloana 5 „Valoarea de inventar”, rândul 1 va avea următorul cuprins: „1.120.155,89”. b) La secțiunea I „Bunuri imobile”, I „Drumuri” se abrogă poziția nr. 2, iar la secțiunea I „Bunuri imobile”, II „Poduri” se abrogă pozițiile nr. 1,2, 3, 4 și 20. c) La secțiunea I „Bunuri imobile”, I „Drumuri”, se introduc pozițiile nr. 27—32, iar la secțiunea I „Bunuri imobile”, II „Poduri”, se introduce poziția nr. 21, potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Viceprim-ministru, ministrul administrației și internelor, Dan Nica București, 22 aprilie 2009. Nr. 474.’ ANEXĂ COMPLETĂRI la inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al județului Ilfov SECȚIUNEA I Bunuri imobile I. DRUMURI Elemente de identificare Anul Nr. Codul de Denumirea Tip dobândirii Valoarea de crt. clasificare bunului Lungime (km)/ îmbrăcăminte/ sau, după inventar Situația juridică actuală Lățime (m) stare actuală caz, al dării în folosință 0 1 2 3 4 5 6 Hotărârea Consiliului DJ 400 Reîncadrat Județean Ilfov nr. 107 din din DC 101 25.09.2007 de încadrare 27. 1.3.7.2. Origine: km 0+000 Măgurele 4,500/9 IA 2007 13.422.474,29 în categoria funcțională a (DJ 401 A) drumurilor județene a Destinație: km 4+500 Dărăsti unor drumuri comunale Ilfov (DJ 401) aflate în administrarea Consiliului Județean Ilfov DJ 181 Reîncadrat Hotărârea Consiliului din DC 181 Județean Ilfov nr. 107 din 1.3.7. Origine: km 0+000 DN 1 25.09.2007 de încadrare 28. Destinație: km 3+500 2007 3.080.428,69 în categoria funcțională a Mănăstirea Țigănești, drumurilor județene a comuna Ciolpani unor drumuri comunale 1.3.7.2. km 0+000---km 1+100 1,100/9 IA aflate în administrarea 1.3.7.1. km 1+100---km 3+500 2,400/9 P Consiliului Județean Ilfov MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 278/28.IV.2009 13 0 1 2 3 4 5 6 Hotărârea Consiliului DJ 143 Reîncadrat Județean Ilfov nr. 107 din din DC 143 25.09.2007 de încadrare 29. 1.3.7.2. Origine: km 0+000 4,980/9 IA 2007 3.664.817,86 în categoria funcțională a Dragomirești Deal (DJ 601 A) drumurilor județene a Destinație: km 4+980 limită unor drumuri comunale județ Giurgiu aflate în administrarea Consiliului Județean Ilfov DJ 101 N Ciolpani---Izvorani Hotărârea Guvernului 30. 1.3.7.2. km 0+000---km 3+100 3,100/9 IA 3.472.483,25 nr. 540/2000, modificată și completată DJ 110 H Origine djn 101 C Hotărârea Guvernului 31. 1.3.7.2. Siliștea Snagovului 3,700/9 IA 4.144.576,79 nr. 540/2000, modificată km 0+000---km 3+700 și completată DJ 111 Snagov Palat Baza Hotărârea Guvernului 32. 1.3.7.2. Veche---Pacea---Izvorani 10,000/9 IA 11.201.558,88 nr. 540/2000, modificată (DJ 101 N) și completată km 0+000---km 10+000 II. PODURI Anul dobândirii Nr. crt. Codul de Denumirea bunului Elementele de identificare sau, după caz, Valoarea de Situația juridică clasificare al dării în inventar actuală folosință 3 Lungime 0 1 2 totală (m)/ Lățime (m) Nr. Clasa de 4 5 6 stare Pc/ip deschideri încărcare actuală Pod pe DJ 200 B Dat în OG 43/1997 DP 21. 1.3.17.2 km 9+600, peste 7,5/80% 7,8/9,8 1 E folosință în 708.831,5 180/1984 râul Pasărea 2005 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE AUTORITATEA NAȚIONALĂ DE REGLEMENTARE ÎN DOMENIUL ENERGIEI ORDIN pentru abrogarea unor acte normative din sectorul energiei electrice și al gazelor naturale Având în vedere prevederile art. 8 alin. (1) lit. n) din Legea gazelor nr. 351/2004, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 11 alin. (2) lit. a) și i) din Legea energiei electrice nr. 13/2007, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul dispozițiilor art. 3 alin. (3) din Regulamentul de organizare și funcționare al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 410/2007, președintele Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei emite prezentul ordin. Art. 1. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin se a) Decizia președintelui Autorității Naționale de Reglementare abrogă următoarele acte normative din sectorul energiei în Domeniul Energiei nr. 83/2000 pentru aprobarea contractului- electrice și al gazelor naturale: cadru de furnizare a energiei electrice la consumatorii eligibili, 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 278/28.IV.2009 publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 464 din 22 septembrie 2000; b) Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 10/2000 pentru aprobarea Codului tehnic al rețelelor termice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 47 din 29 ianuarie 2001; c) Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 4/2001 pentru aprobarea Codului de măsurare a energiei termice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 197 din 19 aprilie 2001; d) Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 19/2001 privind aprobarea Ghidului pentru întocmirea Regulamentului de racordare la rețele termice, respectiv de separare față de acestea, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 552 din 4 septembrie 2001; e) Decizia președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale nr. 636/2002 pentru aprobarea Regulilor comerciale privind piața gazelor naturale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 506 din 12 iulie 2002; f) Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 27/2002 privind aprobarea Regulamentului pentru întocmirea procedurii de stabilire și facturare a consumurilor de energie termică pentru consumatorii finali, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 763 din 18 octombrie 2002; g) Decizia președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale nr. 891/2002 privind aprobarea Normelor tehnice — de timp și de personal — pentru exploatarea în siguranță a Sistemului național de transport al gazelor naturale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 793 din 31 octombrie 2002; h) Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 31/2003 privind facturarea energiei electrice reactive la subconsumatori, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 887 din 12 decembrie 2003; i) Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 35/2003 privind facturarea energiei electrice reactive la consumatori eligibili, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 934 din 24 decembrie 2003; j) Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 27/2004 pentru stabilirea tarifului aplicat consumului de energie electrică al consumatorilor asimilați consumatorilor casnici cu puterea maximă contractată de 30 kW sau mai mare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.062 din 16 noiembrie 2004. Art. 2. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Președintele Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei, lulius Dan Plaveti București, 23 aprilie 2009. Nr. 57. ’ AUTORITATEA NAȚIONALĂ DE REGLEMENTARE ÎN DOMENIUL ENERGIEI ORDIN pentru modificarea Ordinului președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 28/2009 privind stabilirea tarifelor reglementate pentru prestarea serviciului de distribuție și aprobarea prețurilor pentru furnizarea reglementată a gazelor naturale realizate de S.C. GRUP DEZVOLTARE REȚELE — S.A. Având în vedere dispozițiile art. 99 coroborate cu prevederile art. 100 alin. (1) lit. b) și cu prevederile art. 17 lit. g) din Legea gazelor nr. 351/2004, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul dispozițiilor art. 3 alin. (3) din Regulamentul de organizare și funcționare al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 410/2007, președintele Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei emite prezentul ordin. Art. I. — Anexa nr. 3 la Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 28/2009 privind stabilirea tarifelor reglementate pentru prestarea serviciului de distribuție și aprobarea prețurilor pentru furnizarea reglementată a gazelor naturale realizate de S.C. GRUP DEZVOLTARE REȚELE — SA, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 199 din 30 martie 2009, se modifică și se înlocuiește cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. II. — S.C. GRUP DEZVOLTARE REȚELE — S.A. va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin, iar compartimentele de resort din cadrul Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei vor urmări respectarea acestora. Art. III. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Președintele Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei, lulius Dan Plaveti București, 23 aprilie 2009. Nr. 58. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 278/28.IV.2009 15 ANEXĂ (Anexa nr. 3 la Ordinul nr. 28/2009) Prețurile finale reglementate pentru furnizarea gazelor naturale în regim reglementat realizată de S.C. GRUP DEZVOLTARE REȚELE — S.A. Categoria de consumatori Lei/ MWh A. Consumatori finali conectați direct la sistemul de transport A.1. Cu un consum anual de până la 1.162,78 MWh 0,00 A.2. Cu un consum anual între 1.162,79 MWh și 11.627,78 MWh 0,00 A.3. Cu un consum anual între 11.627,79 MWh și 116.277,79 MWh 0,00 A.4. Cu un consum anual de între 116.277,80 MWh și 1.162.777,87 MWh 0,00 A.5. Cu un consum anual de peste 1.162.777,87 MWh 0,00 B. Consumatori finali conectați în sistemul de distribuție B.1. Cu un consum anual de până la 23,25 MWh 92,73 B.2. Cu un consum anual între 23,26 MWh și 116,28 MWh 92,31 B.3. Cu un consum anual între 116,29 MWh și 1.162,78 MWh 91,76 B.4. Cu un consum anual între 1.162,79 MWh și 11.627,78 MWh 91,43 B.5. Cu un consum anual între 11.627,79 MWh și 116.277,79 MWh 90,99 B.6. Cu un consum anual de peste 116.277,79 MWh 0,00 AUTORITATEA NAȚIONALĂ PENTRU PROTECȚIA CONSUMATORILOR ORDIN privind adoptarea măsurilor prin care se asigură că produsele care conțin substanța biocid dimetil fumarat nu sunt introduse sau puse la dispoziție pe piață Având în vedere prevederile Legii nr. 245/2004 privind securitatea generală a produselor, republicată, în conformitate cu Decizia Comisiei Europene 2009/251/CE din 17 martie 2009 prin care se solicită statelor membre să se asigure că produsele care conțin produsul biocid dimetil fumarat nu sunt introduse sau puse la dispoziție pe piață, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 74/32 din 20 martie 2009, în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 284/2009 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor emite următorul ordin: Art. 1. —în sensul prezentului ordin, următorii termeni se definesc astfel: 1. DMF înseamnă dimetil fumarat chimic, cu denumirea IUPAC dimetil (E)-butendioat, cu numărul CAS 624-49-7 și numărul EINECS 210-849-0; 2. produs înseamnă orice produs, astfel cum este definit la art. 2 lit. a) din Legea nr. 245/2004 privind securitatea generală a produselor, republicată; 3. produs conținând DMF înseamnă orice produs sau orice parte dintr-un produs în care: a) prezența de DMF este declarată, de exemplu în unul sau mai multe pachețele; sau b) concentrația de DMF depășește 0,1 mg/kg din greutatea produsului sau a unei părți din produs; 4. introducere pe piață înseamnă prima punere la dispoziție a unui produs pe piața comunitară; 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 278/28.IV.2009 5. punere la dispoziție pe piață înseamnă furnizarea unui produs în vederea distribuirii, consumului sau utilizării pe piața comunitară în cursul unei activități comerciale, fie cu titlu oneros, fie în mod gratuit. Art. 2. — (1) începând cu data de 1 mai 2009, introducerea sau punerea la dispoziție pe piață a produselor care conțin DMF este interzisă. (2) începând cu data de 1 mai 2009, produsele care conțin DMF și sunt deja introduse sau puse la dispoziție pe piață sunt retrase de pe piață și recuperate de la consumatori, informând adecvat consumatorii cu privire la riscul prezentat de produsele de acest tip. (3) Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor informează imediat Comisia Europeană cu privire la măsurile luate în temeiul prezentului articol, în conformitate cu art. 13 și 17 din Legea nr. 245/2004, republicată. Art. 3. —Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor va transmite Comisiei Europene informații privind adoptarea prezentului ordin. Art. 4. — Prezentul ordin se aplică până la data de 15 martie 2010. Art. 5. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare la data de 1 mai 2009. Președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, Bogdan Marcel Pandelică București, 22 aprilie 2009. Nr. 307.’ EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 430006 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 278/28.IV.2009 conține16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495