MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 177 (XXI) — Nr. 266 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Joⁱ’ ²³ aPrⁱlⁱe ²⁰⁰⁹ Nr. Pagina DECRETE 637. — Decret privind acreditarea unui ambasador. 2 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 486 din 2 aprilie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 385¹⁴ alin. 1 și art. 327 alin. 3 din Codul de procedură penală ...’. 2-3 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 406. — Hotărâre pentru modificarea limitelor valorice privind competențele de aprobare a documentațiilor tehnico-economice ale obiectivelor de investiții noi.... 4 448. — Hotărâre privind stabilirea cuantumului bursei școlare „Guvernul României”.......................... 4 DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU 497. — Decizie privind aprobarea componenței nominale a Comisiei Naționale în Domeniul Egalității de Șanse între Femei și Bărbați (CONES) .................’...... 5-7 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 307. — Ordin al ministrului muncii, familiei și protecției sociale pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului muncii, familiei și egalității de șanse nr. 82/2008 privind aprobarea constituirii (Domitetului de monitorizare pentru Programul operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007—2013”............................ 7-8 342. — Ordin al ministrului muncii, familiei și protecției sociale privind aprobarea Procedurii pentru punerea în aplicare a prevederilor art. 84¹ din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă................... 9-13 3. — Ordin al ministrului justiției și libertăților cetățenești privind aprobarea renunțării la cetățenia romană unor persoane ..................................... 13-15 ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE AASIGURĂRILOR 276. — Decizie privind autorizarea funcționării ca broker de asigurare a Societății Comerciale CISC ALL FINANCE BROKER DE ASIGtlRARE —S.R.L.......................................... 15-16 281. — Decizie privind autorizarea funcționării ca broker de asigurare a Societății Comerciale RISK CONTROL INSURANCE AND REINSURANCE BROKER — S.R.L................................................................... 16 2 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 266/23.IV.2009 DECRETE PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind acreditarea unui ambasador în temeiul prevederilor art. 91 alin. (2) și ale art. 100 din Constituția României, republicată, având în vedere propunerea Guvernului, Președintele României decretează: Articol unic. — Domnul Anton Păcurețu se acreditează în calitatea de ambasador extraordinar și plenipotențiar al României în Republica Bulgaria. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU în temeiul art. 100 alin. (2) din Constituția României, republicată, contrasemnăm acest decret. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 17 aprilie 2009. Nr. 637^ DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE 7 * CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 486 din 2 aprilie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 385¹⁴ alin. 1 și art. 327 alin. 3 din Codul de procedură penală loan Vida Nicolae Cochinescu Acsinte Gaspar Ion Predescu Puskâs Valentin Zoltân Tudorel Toader Augustin Zegrean luliana Nedelcu Afrodita Laura Tutunaru — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent-șef delegat Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 385¹⁴ alin. 1 și art. 327 alin. 3 din Codul de procedură penală, excepție ridicată de Sevastian Căldăraru și Teofil Clopotar în Dosarul nr. 4/62/2005 al înaltei Curți de Casație și Justiție — Secția penală. La apelul nominal lipsesc părțile, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Curtea dispune a se face apelul și în dosarele nr. 356D/2009, nr. 378D/2009 și nr. 469D/2009, având ca obiect excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 327 alin. 3 din Codul de procedură penală, excepție ridicată de Marian lordache în Dosarul nr. 15773.4/2006 al Tribunalului Arad — Secția penală, de Viorel Fluierica și Cristian Stoica în Dosarul nr. 1.523/40/2007 al Tribunalului Botoșani — Secția penală complet specializat și de Octavian Rache în Dosarul nr. 5.545/2006 al Judecătoriei Onești. La apelul nominal lipsesc părțile, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. în Dosarul nr. 469D/2009, autorul excepției, Octavian Rache, a depus o cerere prin care solicită acordarea unui nou termen de judecată în vederea angajării unui apărător. Reprezentantul Ministerului Public nu se opune cererii formulate. Curtea, având în vedere dispozițiile art. 14 din Legea nr. 47/1992 și ale art. 156 din Codul de procedură civilă, dispune respingerea’ cererii formulate, deoarece de la data sesizării instanței de contencios constituțional, respectiv 12 ianuarie 2009, și până în prezent a trecut un interval de timp îndestulător care să ofere autorului posibilitatea efectivă de a-și angaja un apărător. Curtea, având în vedere că excepțiile de neconstituționalitate ridicate în dosarele nr. 2.828D/2008, nr. 356D/2009, nr. 378D/2009 și nr. 469D/2009 au conținut identic, pune în discuție, din oficiu, problema conexării cauzelor. Reprezentantul Ministerului Public, având în vedere dispozițiile art. 164 din Codul de procedură civilă, nu se opune conexării dosarelor. Curtea, în temeiul dispozițiilor art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, dispune conexarea dosarelor nr. 356D/2009, nr. 378D/2009 și nr. 469D/2009 la Dosarul nr. 2.828D/2008, care este primul înregistrat. Cauza se află în stare de judecată. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate ca neîntemeiată, sens în care face trimitere la jurisprudența Curții Constituționale. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 266/23.IV.2009 3 CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarelor, constată următoarele: Prin încheierile din 27 noiembrie 2008, 19 ianuarie 2009, 20 ianuarie 2009 si, respectiv, 12 ianuarie 2009, pronunțate în dosarele nr. 4/62/2005, nr. 15773.4/55/2006, nr. 1.523/40/2007 și nr. 5.545/2006, înalta Curte de Casație și Justiție — Secția penală, Tribunalul Arad — Secția penală, Tribunalul Botoșani — Secția penală și Judecătoria Onești au sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 385¹⁴ alin. 1 și art. 327 alin. 3 din Codul de procedură penală și, respectiv, art. 327 alin. 3 din același cod. Excepția a fost ridicată, în dosarele de mai sus, de Sevastian Căldăraru, Teofil Clopotar, Marian lordache, Viorel Fluierică, Cristian Stoica și Octavian Rache. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorii acesteia susțin că prevederile art. 385¹⁴ alin. 1 din Codul de procedură penală încalcă dispozițiile constituționale ale art. 21 alin. (3) și ale art. 24 alin. (1), precum și pe cele ale art. 6 paragraful 1 din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale, deoarece sunt nemulțumiți de faptul că instanța de apel le-a respins cererea de administrare a unei probe testimoniale. Or, în asemenea condiții le sunt afectate atât dreptul la apărare, cât și dreptul la un proces echitabil, întrucât în calea de atac a recursului o astfel de cerere este, potrivit textului criticat, inadmisibilă. în ceea ce privește art. 327 alin. 3 din Codul de procedură penală, se susține că acesta contravine prevederilor constituționale ale art. 11, art. 20 și art. 21 alin. (2) și (3), ale art. 24, 53 și 124, precum și ale art. 6 din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale, deoarece textul permite instanțelor de judecată să valorifice probe obținute cu încălcarea dreptului la apărare și la un proces echitabil (cum ar fi declarația martorului dată în faza de urmărire penală în absența învinuitului ori a apărătorului acestuia). Instituirea art. 327 alin. 3 din Codul de procedură penală nu face altceva decât să nege rolul cercetării judecătorești nemijlocite, care constituie garanția unui proces echitabil. înalta Curte de Casație și Justiție — Secția penală opinează că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată. Tribunalul Arad — Secția penală opinează că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată. Tribunalul Botoșani — Secția penală opinează că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată. Judecătoria Onești opinează că excepția de neconstitu- ționalitate este neîntemeiată. Potrivit art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierile de sesizare au fost comunicate președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Avocatul Poporului apreciază că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată, sens în care face trimitere la jurisprudența Curții Constituționale în materie. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierile de sesizare, punctele de vedere ale Avocatului Poporului, rapoartele întocmite de judecătorul- raportor, concluziile procurorului, dispozițiile legale criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile art. 385¹⁴ alin. 1, cu denumirea marginală Verificarea hotărârii, și ale art. 327 alin. 3, cu denumirea marginală Ascultarea martorului, expertului sau interpretului, ambele din Codul de procedură penală, care au următorul conținut: — Art. 385¹⁴ alin. 1: „Instanța verifică hotărârea atacată pe baza lucrărilor și materialului din dosarul cauzei și a oricăror înscrisuri noi, prezentate la instanța de recurs. — Art. 327 alin. 3: „Dacă ascultarea vreunuia dintre martori nu mai este posibilă, instanța dispune citirea depoziției date de acesta în cursul urmăririi penale și va ține seama de ea la judecarea cauzei. ” Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată că dispozițiile legale criticate au mai fost supuse controlului instanței de contencios constituțional prin raportare la critici similare. Astfel, cu prilejul pronunțării Deciziei nr. 1.069 din 14 octombrie 2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 769 din 17 noiembrie 2008, Curtea Constituțională a respins ca neîntemeiată excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 385¹⁴ alin. 1 din Codul de procedură penală, iar cu prilejul pronunțării Deciziei nr. 704 din 11 septembrie 2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 712 din 22 octombrie 2007, Curtea Constituțională a respins ca neîntemeiată excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 327 alin. 3 din Codul de procedură penală. Deoarece până în prezent nu au intervenit elemente noi, de natură să justifice schimbarea acestei jurisprudențe, considerentele deciziilor mai sus menționate își păstrează valabilitatea și în prezenta cauză. Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A. d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 385¹⁴ alin. 1 și art. 327 alin. 3 din Codul de procedură penală, excepție ridicată de Sevastian Căldăraru și Teofil Clopotar în Dosarul nr. 4/62/2005 al înaltei Curți de Casație și Justiție — Secția penală, de Marian lordache în Dosarul nr. 15773.4/2006 al Tribunalului Arad — Secția penală, de Viorel Fluierică și Cristian Stoica în Dosarul nr. 1.523/40/2007 al Tribunalului Botoșani — Secția penală complet specializat și de Octavian Rache în Dosarul nr. 5.545/2006 al Judecătoriei Onești. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 2 aprilie 2009. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent-șef delegat, Afrodita Laura Tutunaru 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 266/23.IV.2009 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru modificarea limitelor valorice privind competențele de aprobare a documentațiilor tehnico-economice ale obiectivelor de investitii noi 7 7 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 42 alin. (3) din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Limitele valorice privind competențele de aprobare a documentațiilor tehnico-economice ale obiectivelor de investiții noi, prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 1.865/2006 pentru modificarea limitelor valorice privind competențele de aprobare a documentațiilor tehnico-economice ale obiectivelor de investiții noi, se modifică după cum urmează: a) Guvernul, pentru valori mai mari de 25 milioane lei; b) ordonatorii principali de credite, pentru valori cuprinse între 4 milioane lei și 25 milioane lei; c) ceilalți ordonatori de credite, pentru valori până la 4 milioane lei, cu avizul prealabil al ordonatorului principal de credite. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul transporturilor și infrastructurii, Radu Mircea Berceanu Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 1 aprilie 2009. Nr. 406.’ GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind stabilirea cuantumului bursei școlare „Guvernul României” în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 10 alin. (4⁴) din Legea învățământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Cuantumul bursei școlare „Guvernul României”, instituită potrivit prevederilor art. 10 alin. (4⁴) din Legea învățământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările și completările ulterioare, este de 350 lei/elev/lună. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul educației, cercetării și inovării, Ecaterina Andronescu Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Marian Sârbu p. Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Gherghina, secretar de stat București, 15 aprilie 2009. Nr. 448^ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 266/23.IV.2009 5 DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind aprobarea componenței nominale a Comisiei Naționale în Domeniul Egalității de Șanse între Femei și Bărbați (CONES) Având în vedere propunerea președintelui Agenției Naționale pentru Egalitatea de Șanse între Femei și Bărbați, formulată prin Adresa înregistrată sub nr. 5/2.843 din 13 aprilie 2009, în temeiul prevederilor art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 31 alin. (4) din Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, primul-ministru emite prezenta decizie. Art. 1. — Se aprobă componența nominală a Comisiei Naționale în Domeniul Egalității de Șanse între Femei și Bărbați (CONES), prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta decizie. Art. 2. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii se abrogă Decizia primului-ministru nr. 47/2008 privind aprobarea componenței nominale a Comisiei Naționale în Domeniul Egalității de Șanse între Femei și Bărbați (CONES), publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 210 din 19 martie 2008. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 22 aprilie 2009. Nr. 497^ ANEXĂ COMPONENȚA NOMINALĂ a Comisiei Naționale în Domeniul Egalității de Șanse între Femei și Bărbați 1. Ministerul Administrației și Internelor Mihai Sima, director adjunct Unitatea de politici publice — membru titular Alexandra Petrache, subinspector Agenția Națională împotriva Traficului de Persoane — membru supleant 2. Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale Mariana Radu, director general adjunct Direcția generală politici agricole — membru titular Florin Beiu, consilier Direcția generală politici agricole — membru supleant 3. Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale Claudia Tilică, manager public Unitatea de politici publice — membru titular □liana Pavel, consilier Unitatea de politici publice — membru supleant 4. Ministerul Dezvoltării Regionale și Locuinței Jana Mitroi, director Direcția resurse umane — membru titular Octavian Cornel Aron, manager public Direcția relația cu Parlamentul și dialog social — membru supleant 5. Ministerul Educației, Cercetării și Inovării Laura Șerbănescu, director general Direcția generală formare continuă — membru titular Maria Stoea, inspector de specialitate Direcția generală formare continuă — membru supleant 6. Ministerul întreprinderilor Mici și Mijlocii, Comerțului și Mediului de Afaceri Olguța Marian, director Direcția Europa comunitară — membru titular Cristian Cutas, director general adjunct Direcția generală relații externe — membru supleant 6 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 266/23.IV.2009 7. Ministerul Mediului Mihaela Popescu, consilier principal Direcția generală legalitate și resurse umane — membru titular Florentina Ispas, consilier principal Direcția generală legalitate și resurse umane — membru supleant 8. Ministerul Sănătății Alexandru Rafila, consilier ministru — membru titular Ileana Tudoran, consilier Direcția generală pentru politici de sănătate și resurse umane — membru supleant 9. Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Roxana Josefina Mihăescu, director Serviciul relații cu Parlamentul, sindicatele și patronatele și organizațiile neguvernamentale — membru titular Niculae Viorel Crețu, consilier Serviciul relații cu Parlamentul, sindicatele și patronatele și organizațiile neguvernamentale — membru supleant 10. Ministerul Afacerilor Externe Natalia Elena Intotero, secretar de stat — membru titular Lucreția Tănase, director general — membru supleant 11. Ministerul Apărării Naționale Georgeta Gavrilă, secretar general — membru titular Maria Lupu, general de brigadă — membru supleant 12. Ministerul Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național Roxana Bălăuță, director adjunct — membru titular Mihai Alexe Șerban, manager public — membru supleant 13. Ministerul Economiei Ștefan Mircea, consilier ministru — membru titular Ionica Raicu, director general Direcția generală investiții și IT — membru supleant 14. Ministerul Finanțelor Publice Mihaela Nedelcu, manager public Unitatea de politici publice — membru titular Emanuel Constantin, manager public Unitatea de politici publice — membru supleant 15. Ministerul Justiției și Libertăților Cetățenești Laura Dobre, manager public — membru titular Virginia Pavel, personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor și procurorilor — membru supleant 16. Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale Mihaela Grecu, director Direcția politici asistență socială — membru titular Elena Dobre, consilier pentru afaceri europene Direcția servicii sociale — membru supleant 17. Ministerul Tineretului și Sportului Constantin Dan Neagu, subsecretar de stat — membru titular George Rusescu, director general Direcția generală programe pentru studenți — membru supleant 18. Ministerul Turismului Gabriela Elena Bostănescu, director Direcția gestionare fonduri comunitare — membru titular Octavian Arsene, director Direcția dezvoltare și relații internaționale — membru supleant 19. Secretariatul General al Guvernului Mihaela Toader, director Direcția politici publice — membru titular Dragoș Negoiță, expert principal Direcția politici publice — membru supleant 20. Camera de Comerț și Industrie a României Smaranda Heroiu, șef birou Cancelarie — membru titular Cristina lonescu, director Direcția practici camerale — membru supleant 21. Institutul Național de Statistică Andreea Cambir, director Direcția de statistică a condițiilor de viață — membru titular Lavinia Bălteanu, șef al Biroului de statistică a protecției sociale — membru supleant 22. Institutul Național de Cercetare Științifică în Domeniul Muncii și Protecției Sociale Speranța Pîrciog, director științific — membru titular Cristina Mocanu, cercetător principal III — membru supleant 23. Inspecția Muncii Gabriela Radu, director Direcția control relații de muncă — membru titular Nicolae Voinoiu, director— membru supleant 24. Inspecția Socială Maria Muga, inspector general de stat Inspecția Socială — membru titular Andreea Vultur, inspector social Direcția juridică, contencios și relații internaționale — membru supleant 25. Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă Elena Baboi, director Direcția analiza pieței muncii și programe de ocupare — membru titular Sonia Diaconescu, șef serviciu programe de ocupare și incluziune socială — membru supleant 26. Consiliul Național de Formare Profesională a Adulților Nela Plugărescu, director Unitatea de implementare a programelor (UIP) — membru titular Vasile Ovidiu Săiu, expert superior Direcția metodologie — membru supleant 27. Autoritatea de management pentru Programul operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane” Daniela Nedelcu, director Direcția coordonare FSE — membru titular Cosmin Meleca, director Direcția verificări de management și monitorizare — membru supleant 28. Agenția Națională pentru Protecția Familiei Rodica Elena Coteanu, inspector asistent Direcția evaluare și monitorizare — membru titular Aura Manuela Colang, director Direcția evaluare și monitorizare — membru supleant 29. Agenția Națională pentru Romi Robert Laurențiu lapornicu, președintele Agenției Naționale pentru Romi — membru titular Plebis Ivan, expert politici publice — membru supleant 30. Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării Mădălina Roșu, director al Direcției juridice — membru titular Denisa Tudor, șef Birou comunicare și relații publice — membru supleant 31. Agenția pentru Strategii Guvernamentale Victor Poede, consilier — membru titular Gabriela Barbu, director Direcția comunicare publică — membru supleant MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 266/23.IV.2009 7 32. Agenția Națională a Funcționarilor Publici Luminița Dumitru, consilier Serviciul reglementare — membru titular Elena Dragomir, consilier juridic — membru supleant 33. Blocul Național Sindical Felicia Bordea, președinte Organizația de femei — Federația Transloc — membru titular Mariana Kniesner, vicepreședintele Blocului Național Sindical — membru supleant 34. Confederația Națională Sindicală — Cartel ALFA Oana Toma, președinte Comisia de tineret — membru titular Vasilica Blebea, președinte Uniunea Sindicală îmbunătățiri Funciare — membru supleant 35. Confederația Națională a Sindicatelor Libere din România — Frăția Elena Petrovici, vicepreședinte Comisia de femei — membru titular Florentina Enache, șef Compartiment egalitate de șanse — membru supleant 36. Confederația Patronală din Industria României Ion Marin, consilier juridic — membru titular Anca Mărginean, director executiv PATROMAT — membru supleant 37. Consiliul Național al Patronilor din România Alexandrina Popescu, vicepreședinte — membru titular Mariana Anton, secretar— membru supleant 38. Patronatul Național Român Dan Anghelescu, vicepreședintele Patronatului Național Român — membru titular Cătălin Albu, secretarul general al Patronatului Național Român — membru supleant 39. Centrul Parteneriat pentru Egalitate Irina Ecaterina Sorescu, președinte executiv — membru titular Livia Aninoșanu, director de programe — membru supleant 40. Romani Criss Nicoleta Bitu, coordonator departamentul „Accesul la sănătate” — membru titular Simona Barbu, asistent proiect departamentul „Accesul la sănătate” — membru supleant 41. Asociația Femeilor Antreprenor Timiș Maria Grapini, președinte Asociația Femeilor Antreprenor Timiș — membru titular Corina Dragomirescu, reprezentant al Asociației Femeilor Antreprenor Timiș — membru supleant. ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI Șl PROTECȚIEI SOCIALE ORDIN pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului muncii, familiei și egalității de șanse nr. 82/2008 privind aprobarea constituirii Comitetului de monitorizare pentru Programul operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007—2013” Având în vedere: — Hotărârea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale, cu modificările și completările ulterioare; — Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 221/2008 pentru stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administrației publice centrale, cu modificările ulterioare; — Hotărârea Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul instituțional de coordonare și de gestionare a instrumentelor structurale; — Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a unor dispoziții generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European si Fondul de Coeziune si de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999; — Ordinul ministrului muncii, familiei și egalității de șanse nr. 82/2008 privind aprobarea constituirii Comitetului de monitorizare pentru Programul operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007—2013”; în baza art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 11/2009, cu modificările și completările ulterioare, ministrul muncii, familiei și protecției sociale emite următorul ordin: Art. I. — Anexa la Ordinul ministrului muncii, familiei și egalității de șanse nr. 82/2008 privind aprobarea constituirii Comitetului de monitorizare pentru Programul operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007—2013”, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 605 din 14 august 2008, se modifică și se înlocuiește cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 266/23.IV.2009 Art. II. — Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale, prin Direcția generală autoritatea de management pentru Programul operațional sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane, va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. III. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Alexandru Petru Frătean, secretar de stat București, 26 martie 2009. Nr. 307.’ ANEXĂ (Anexa la Ordinul nr. 82/2008) LISTA autorităților publice, instituțiilor și organismelor ai căror reprezentanți au statut de membru titular și supleant în Comitetul de monitorizare pentru Programul operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007—2013” 1. Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale: — Departamentul afaceri europene și relații externe • Direcția generală Autoritatea de management pentru Programul operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane”; • Direcția coordonare FSE; — Departamentul afaceri sociale și egalitate de șanse — Departamentul strategii forță de muncă. 2. Ministerul Administrației și Internelor — Autoritatea de management pentru Programul operațional „Dezvoltarea capacității administrative” 3. Ministerul Dezvoltării Regionale și Locuinței — Autoritatea de management pentru Programul operațional regional 4. Ministerul Mediului —Autoritatea de management pentru Programul operațional sectorial „Mediu” 5. Ministerul Finanțelor Publice: — Autoritatea pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale; — Autoritatea de management pentru Programul operațional „Asistență tehnică”; — Autoritatea de certificare și plată. 6. Ministerul Economiei — Autoritatea de management pentru Programul operațional sectorial „Creșterea competitivității economice” 7. Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale — Autoritatea de management pentru Programul național de dezvoltare rurală 8. Ministerul Educației, Cercetării și Inovării 9. Ministerul întreprinderilor Mici și Mijlocii, Comerțului și Mediului de Afaceri 10. Ministerul Sănătății 11. Camera de Comerț și Industrie a României 12. Ol POSDRU Ministerul Educației, Cercetării și Inovării 13. Ol POSDRU Centrul Național de Dezvoltare a învățământului Profesional și Tehnic 14. OIR POSDRU Regiunea Nord-Est 15. OIR POSDRU Regiunea Sud-Est 16. OIR POSDRU Regiunea Sud Muntenia 17. OIR POSDRU Regiunea Sud-Vest Oltenia 18. OIR POSDRU Regiunea Vest 19. OIR POSDRU Regiunea Nord-Vest 20. OIR POSDRU Regiunea Centru 21. OIR POSDRU Regiunea București Ilfov 22. Ol POSDRU Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă 23. Fondul Român de Dezvoltare Socială 24. Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile 25. Agenția Națională pentru Egalitate de Șanse între Femei și Bărbați 26. Autoritatea Națională pentru Persoanele cu Handicap 27. Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Copilului 28. Agenția Națională pentru Romi 29. Consiliul Concurenței 30. Consiliul Național de Formare Profesională a Adulților 31. Asociația Agențiilor pentru Dezvoltare Regională din România (ROREG) 32. Centrul Parteneriat pentru Egalitate 33. Centrul Romilor pentru Intervenție Socială și Studii (Romani Criss) 34. Organizația Națională a Persoanelor cu Handicap din România 35. Blocul Național Sindical (reprezentantul organizațiilor sindicale din România) 36. Consiliul Național al întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (reprezentantul organizațiilor patronale din România) 37. Terra Millenium III 38. Comisia Europeană — Direcția generală ocupare, afaceri sociale și egalitate de șanse — membru cu rol consultativ, în conformitate cu art. 64 alin. (2) din Regulamentul Consiliului Uniunii Europene nr. 1.083/2006 LISTA autorităților publice, instituțiilor și organismelor ai căror reprezentanți au statut de observator în Comitetul de monitorizare pentru Programul operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007—2013” 1. Ministerul Finanțelor Publice — Unitatea centrală de 4. Institutul Național de Statistică evaluare 5. Ministerul Dezvoltării Regionale și Locuinței — Direcția 2. Autoritatea de audit cooperare teritorială internațională 3. Comisia Națională de Prognoză 6. Asociația Municipiilor din România MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 266/23.IV.2009 9 MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI Șl PROTECȚIEI SOCIALE ORDIN privind aprobarea Procedurii pentru punerea în aplicare a prevederilor art. 84i din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă Având în vedere dispozițiile art. 842 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare, în baza prevederilor art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale, cu modificările și completările ulterioare, ministrul muncii, familiei și protecției sociale emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă Procedura pentru punerea în aplicare a prevederilor art. 84¹ din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Marian Sârbu București, 14 aprilie 2009. Nr. 342 ANEXĂ PROCEDURĂ pentru punerea în aplicare a prevederilor art. 84¹ din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare Prezenta procedură reglementează modalitatea de acordare a ajutorului financiar prevăzut la art. 84¹ din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare lege. Art. 1. — (1) Ajutorul financiar prevăzut la art. 84¹ din lege se acordă la solicitarea angajatorilor care încadrează în muncă absolvenți ai instituțiilor de învățământ în condițiile art. 80 din lege și care, după îndeplinirea obligației prevăzute la art. 83 alin. (1) din lege, mențin raporturile de muncă ori de serviciu cu persoane din rândul absolvenților respectivi, pe o perioadă de unu sau 2 ani. (2) Ajutorul financiar prevăzut la art. 84¹ din lege se acordă angajatorilor prevăzuți la alin. (1) pentru fiecare an de continuare a raporturilor de muncă sau de serviciu cu persoanele prevăzute la alin. (1), după îndeplinirea obligației prevăzute la art. 83 alin. (1) din lege, dar nu pentru mai mult de 2 ani. (3) Perioada de unu sau 2 ani prevăzută la alin. (1), precum și perioada pentru care se acordă ajutorul financiar prevăzută la alin. (2) se calculează începând cu data de întâi a lunii următoare lunii în care se îndeplinește obligația prevăzută la art. 83 alin. (1) din lege. Art. 2. — (1) Ajutorul financiar prevăzut la art. 84¹ din lege se acordă după menținerea raporturilor de muncă sau de serviciu pentru o perioadă de unu sau 2 ani, calculată, potrivit art. 1 alin. (3), de la data de întâi a lunii următoare lunii în care se îndeplinește obligația prevăzută la art. 83 alin. (1) din lege. (2) Angajatorii care au beneficiat, opțional, de ajutorul financiar prevăzut la art. 84¹ din lege pentru primul an de continuare a raporturilor de muncă sau de serviciu calculat potrivit art. 1 alin. (3) și care mențin în continuare raporturile de muncă ori de serviciu ale absolvenților respectivi pentru cel de-al doilea an beneficiază de ajutorul financiar prevăzut la art. 84¹ din lege pentru cel de-al doilea an de menținere a raporturilor de muncă sau de serviciu după menținerea raporturilor de muncă ori de serviciu pe acest ultim an. 10 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 266/23.IV.2009 Art. 3. — Nu beneficiază de ajutorul financiar prevăzut la art. 84¹ din lege: a) angajatorii care la data solicitării ajutorului financiar prevăzut la art. 84¹ din lege înregistrează debite provenind din neplata contribuțiilor sociale prevăzute de lege; b) angajatorii care nu mențin raporturile de muncă sau de serviciu cu persoanele din rândul absolvenților instituțiilor de învățământ încadrați în condițiile art. 80 din lege, după îndeplinirea obligației prevăzute la art. 83 alin. (1) din lege, pe perioada cuprinsă între data îndeplinirii acestei obligații și data de întâi a lunii următoare îndeplinirii obligației, precum și în continuare pentru perioada de unu, respectiv 2 ani pentru care solicită acordarea ajutorului financiar; c) angajatorii care la data solicitării ajutorului financiar se află în situație de insolvență, în procedura de executare silită, reorganizare judiciară, faliment, închidere operațională, dizolvare, lichidare sau administrare specială, care au activitățile suspendate sau restricții asupra acestora, ale căror activități fac obiectul unui aranjament cu creditorii și cei care se află în alte situații similare reglementate de lege; d) angajatorii care nu îndeplinesc condițiile legale pentru acordarea ajutorului financiar prevăzut la art. 84¹ din lege. Art. 4. — (1) Pentru acordarea ajutorului financiar prevăzut la art. 84¹ din lege, angajatorii vor depune la agenția pentru ocuparea forței de muncă județeană ori a municipiului București în a cărei rază teritorială își au sediul, în termen de 60 de zile de la data expirării perioadei de unu sau 2 ani, calculată potrivit art. 1 alin. (3), pentru care au menținut raporturile de muncă ori de serviciu ale persoanelor din rândul absolvenților încadrați în condițiile art. 80 din lege, după îndeplinirea obligației prevăzute la art. 83 alin. (1) din lege, și pentru care solicită acordarea ajutorului financiar, următoarele documente: a) cerere pentru acordarea ajutorului financiar prevăzut la art. 84¹ din lege, care va conține și o declarație pe propria răspundere, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1; b) tabel nominal cu persoanele încadrate în muncă din rândul absolvenților instituțiilor de învățământ, cărora le-au menținut raporturile de muncă ori de serviciu pentru perioada de unu sau 2 ani pentru care se solicită acordarea ajutorului financiar, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2; c) carnetul de muncă, în copie, sau alte acte prevăzute de lege care să ateste menținerea raporturilor de muncă ori de serviciu pe perioada stabilită pentru a se putea acorda ajutorul financiar prevăzut la art. 84i din lege; d) certificat de atestare fiscală, eliberat de instituția competentă, care să ateste că la data depunerii cererii angajatorul nu înregistrează debite provenind din neplata contribuțiilor sociale prevăzute de lege; e) situație privind cuantumul sumei care face obiectul restituirii, reprezentând ajutorul financiar solicitat, întocmită pe categorii de contribuții sociale, pentru fiecare absolvent în parte, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3; f) statele de plată, în copie certificată de angajator, care să prevadă distinct drepturile salariale ale absolvenților încadrați în condițiile art. 80 din lege, ale căror raporturi de muncă sau de serviciu sunt menținute după îndeplinirea obligației prevăzute la art. 83 alin. (1) din lege, pentru perioada de unu, respectiv 2 ani, precum și contribuțiile sociale datorate de angajator pentru absolvenții respectivi și semnătura acestora. (2) în situația în care expirarea perioadei de unu sau 2 ani, calculată potrivit art. 1 alin. (3), pentru care angajatorii au menținut raporturile de muncă ori de serviciu ale persoanelor din rândul absolvenților încadrați în condițiile art. 80 din lege, după îndeplinirea obligației prevăzute la art. 83 alin. (1) din lege, este anterioară intrării în vigoare a ordinului ministrului muncii, familiei și protecției sociale pentru aprobarea prezentei proceduri, termenul de 60 de zile în care se poate solicita ajutorul financiar se calculează începând cu data intrării în vigoare a ordinului ministrului muncii, familiei și protecției sociale pentru aprobarea prezentei proceduri. (3) Angajatorii își asumă responsabilitatea pentru corectitudinea datelor comunicate și solicitarea ajutorului financiar prevăzut la art. 84¹ din lege în termenul prevăzut la alin. (1). (4) Termenul prevăzut la alin. (1) și (2) este termen de decădere din dreptul de a beneficia de ajutorul financiar prevăzut la art. 84¹ din lege. Art. 5. — (1) Agenția pentru ocuparea forței de muncă județeană sau a municipiului București soluționează cererea pentru acordarea ajutorului financiar prevăzut la art. 84¹ din lege în termen de 45 zile de la data depunerii documentelor prevăzute la art. 4 alin. (1). (2) în situația în care se constată că angajatorul nu depune toate documentele pentru acordarea ajutorului financiar prevăzut la art. 84¹ din lege sau că nu sunt îndeplinite toate condițiile legale pentru acordarea acestui ajutor financiar, cererea angajatorului se respinge prin decizie motivată a directorului executiv al agenției pentru ocuparea forței de muncă județene sau a municipiului București, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 4. (3) în situația în care se constată că sunt îndeplinite condițiile de acordare a ajutorului financiar prevăzut la art. 84¹ din lege, agenția pentru ocuparea forței de muncă județeană sau a municipiului București va aproba cererea prin decizie a directorului executiv, care va conține și cuantumul sumei reprezentând ajutorul financiar prevăzut la art. 84¹ din lege care face obiectul restituirii, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 5. (4) Decizia de aprobare sau de respingere a cererii se comunică angajatorului în termen de 5 zile lucrătoare de la data emiterii acesteia și poate fi contestată, în termen de 30 de zile de la comunicare, la instanța competentă potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare. (5) Ajutorul financiar prevăzut la art. 84¹ din lege se virează, din bugetul asigurărilor pentru șomaj, angajatorilor a căror cerere a fost aprobată, prin plata acestei sume, în termen de 90 de zile de la data aprobării cererii. (6) Soluționarea cererii se efectuează în ordinea înregistrării documentației pentru acordarea ajutorului financiar la agenția pentru ocuparea forței de muncă județeană sau a municipiului București în a cărei rază teritorială își are sediul angajatorul. (7) Plata ajutorului financiar se efectuează în ordinea aprobării cererilor pentru acordarea ajutorului financiar. Art. 6. —Anexele nr. 1—5 fac parte integrantă din prezenta procedură. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 266/23.IV.2009 11 ANEXA Nr. 1 la procedură Nr. de înregistrare angajator:.................... Către Agenția pentru Ocuparea Forței de Muncă a Județului........................................../Municipiului București CERERE pentru acordarea ajutorului financiar prevăzut la art. 84¹ din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare .........................................................................., cu sediul/adresa în...................................... (angajatorul) județul.........................telefon........................., cod fiscal (CUI) ............................ cont IBAN nr................. deschis la Banca .......................................... reprezentat prin dna/dl.....................având funcția de...................... vă solicit să aprobați restituirea sumei de.............................lei, reprezentând ajutorul financiar prevăzut la art. 84¹ din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare, pentru perioada..........................................., prin plata acestei sume în contul: cont IBAN nr....................... deschis la Banca............................. Sub sancțiunile aplicate falsului în declarații, declarăm următoarele: 1. suma solicitată prin prezenta cerere și documentele anexate acesteia, reprezentând ajutorul financiar prevăzut la art. 84¹ din Legea nr. 76/2002, cu modificările și completările ulterioare, este egală cu cuantumul contribuțiilor sociale definite potrivit art. 84¹ din Legea nr. 76/2002, cu modificările și completările ulterioare, datorate de angajator potrivit legii și virate în perioada , pentru absolvenții încadrați în muncă în condițiile art. 80 din aceeași lege, ale căror raporturi de muncă sau de serviciu au fost menținute în continuare, după îndeplinirea obligației prevăzute la art. 83 alin. (1) din Legea nr. 76/2002, cu modificările și completările ulterioare, pe o perioadă de.................an(i), calculată potrivit prevederilor legale; 2. la data solicitării ajutorului financiar prevăzut la art. 84¹ din Legea nr. 76/2002, cu modificările și completările ulterioare, angajatorul ................nu se află în situație de insolvență, în procedură de executare silită, reorganizare judiciară, faliment, închidere operațională, dizolvare, lichidare sau administrare specială, nu are activitățile suspendate sau restricții asupra acestora, activitățile sale nu fac obiectul unui aranjament cu creditorii, nu se află în alte situații similare reglementate de lege. Anexăm prezentei cereri următoarele documente (Se vor preciza toate documentele anexate cererii.): 1..................................................................................................................................... 2..................................................................................................................................... Data Angajator Director general sau altă persoană autorizată, ANEXA Nr. 2 la procedură Nr. de înregistrare angajator:............ Date de identificare a angajatorului: Angajatorul (denumirea/numele)............ Codul de identificare fiscală............. Codul CAEN................................ Județul................................ Sediul/Adresa.......................... Contul IBAN/Banca............................ Telefon/Fax............................ E-mail/Pagina de internet.................... TABEL NOMINAL cu persoanele încadrate în muncă conform prevederilor art. 84¹ din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare Numărul Data expirării obligației Codul și data încheierii Numărul și data convenției prevăzute la art. 83 alin. (1) Perioada pentru care Nr. Numele numeric contractului (art. 80 din Legea nr. 76/2002, din Legea nr. 76/2002, se solicită acordarea crt. și prenumele personal individual cu modificările și completările cu modificările ajutorului financiar de muncă ulterioare) și completările ulterioare (de la zz/ll/aa la zz/ll/aa) (zz/ll/aa) 0 1 2 3 4 5 6 Data Angajator Director general sau altă persoană autorizată, 12 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 266/23.IV.2009 ANEXA Nr. 3 la procedură Nr. de înregistrare angajator:............. Date de identificare a angajatorului: Angajatorul (denumirea/numele)............. Codul de identificare fiscală.............. SITUAȚIE privind cuantumul sumei care face obiectul restituirii Numele și prenumele: Codul numeric personal (CNP): Contribuția de asigurare Contribuția Contribuția de asigurări sociale Contribuția de asigurări pentru accidente de muncă pentru asigurări sociale Luna și anul pentru șomaj și boli profesionale de sănătate Baza de calcul Cuantumul Baza de calcul Cuantumul Baza de calcul Cuantumul Baza de calcul Cuantumul a contribuției contribuției a contribuției contribuției a contribuției contribuției a contribuției contribuției angajatorului angajatorului angajatorului angajatorului angajatorului angajatorului angajatorului angajatorului 1 2 ...... Total cuantum contribuție angajator TOTAL GENERAL: Angajator Director general sau altă persoană autorizată, Agenția pentru Ocuparea Forței de Muncă ANEXA Nr. 4 la procedură a Județului....................../Municipiului București DECIZIA Nr....... din.............. Agenția pentru Ocuparea Forței de Muncă..........................., reprezentată prin director executiv.................. numit în baza Ordinului/Deciziei nr....din..........având în vedere prevederile art. 84¹ din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 5 alin. (2) din Procedura pentru punerea în aplicare a prevederilor art. 84¹ din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare, aprobată prin Ordinul ministrului muncii, familiei și protecției sociale nr. 342/2009, DECID E*): Art. 1. — Se respinge cererea pentru acordarea ajutorului financiar prevăzut la art. 84¹ din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare, înregistrată de angajatorul......................cod fiscal (CUI)..................., la Agenția pentru Ocuparea Forței de Muncă......... cu nr................... Art. 2. — Motivul respingerii cererii îl constituie neîndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 5 alin. (2) din Procedura pentru punerea în aplicare a prevederilor art. 84¹ din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare, aprobată prin Ordinul ministrului muncii, familiei și protecției sociale nr. 342/2009, respectiv: Art. 3. — Prezenta decizie poate fi contestată, în termen de 30 de zile de la comunicare, la instanța competentă potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare. Director executiv, *) Prezenta decizie se întocmește în 2 (două) exemplare, dintre care: exemplarul 1 rămâne la agenția pentru ocuparea forței de muncă, iar exemplarul 2 se comunică angajatorului care a solicitat acordarea ajutorului financiar. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 266/23.IV.2009 13 ANEXA Nr. 5 la procedură Agenția pentru Ocuparea Forței de Muncă a Județului.................../Municipiului București DECIZIA Nr....... din.............. Agenția pentru Ocuparea Forței de Muncă......................., reprezentată prin director executiv..........., numit în baza Ordinului/Deciziei nr......din....., având în vedere prevederile art. 84¹ din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 5 alin. (3) din Procedura pentru punerea în aplicare a prevederilor art. 84¹ din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările si completările ulterioare, aprobată prin Ordinul ministrului muncii, familiei si protecției sociale nr. 342/2009, DECID E‘): Art. 1. — Se aprobă cererea pentru acordarea ajutorului financiar prevăzut la art. 84¹ din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare, înregistrată de angajatorul..................., cod fiscal (CUI)............. la Agenția pentru Ocuparea Forței de Muncă.................. cu nr................. Art. 2. —Ajutorul financiar prevăzut la art. 84¹ din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare, este în cuantum de.......... Art. 3. — Prezenta decizie poate fi contestată, în termen de 30 de zile de la comunicare, la instanța competentă potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare. Director executiv, *) Prezenta decizie se întocmește în 3 (trei) exemplare, dintre care: exemplarul 1 rămâne la agenția pentru ocuparea forței de muncă, exemplarul 2 se comunică angajatorului, iar exemplarul 3 se transmite compartimentului din cadrul agenției pentru ocuparea forței de muncă care deține competențe cu privire la plată. MINISTERUL JUSTIȚIEI Șl LIBERTĂȚILOR CETĂȚENEȘTI ORDIN privind aprobarea renunțării la cetățenia română unor persoane Având în vedere raportul depus în temeiul art. 30 alin. 4 din Legea cetățeniei române nr. 21/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, de Comisia pentru cetățenie, constituită potrivit art. 13 alin. 1 din aceeași lege, constatând îndeplinite condițiile prevăzute de art. 26 din Legea nr. 21/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 30 alin. 4 din Legea nr. 21/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 6 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 83/2005 privind organizarea și funcționarea Ministerului Justiției și Libertăților Cetățenești, cu modificările și completările ulterioare, ministrul justiției și libertăților cetățenești emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă cererile de renunțare la cetățenia română persoanelor care au obținut cetățenia unui alt stat și care sunt cuprinse în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Se aprobă cererile de renunțare la cetățenia română persoanelor care au obținut promisiunea acordării unei alte cetățenii și care sunt cuprinse în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 3. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul justiției și libertăților cetățenești, Alina Mihaela Bica, secretar de stat București, 14 aprilie 2009. Nr. 1.215/0. I.Adami Andrea, fiica lui Henning Gustav-Adolf și Ecaterina, născută la data de 28 decembrie 1982 în localitatea Cisnădie, județul Sibiu, România, cu domiciliul actual în Germania, 74855 Hassmersheim, Theodor-Heuss-Str. 10, cu ultimul domiciliul din ANEXA Nr. 1 România în localitatea Cisnădioara nr. 198, județul Sibiu. (1.424R/2006) 2. Adar Cristi, fiul lui Andreiana Neculaiu și Șeii, născut la data de 11 iulie 1960 în București, România, cu domiciliul actual 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 266/23.IV.2009 în Israel, Halalei Egoz nr. 3, sc. 1, et. 9, ap. 33, cu ultimul domiciliu din România în municipiul București, Aleea Lunca Șiretului nr. 1, bl. A.45, sc. 1, ap. 11, sectorul 6.(1/2009) 3. Cârstea Beatrice-Mihaela, fiica lui Cârstea Mihai și Nina, născută la data de 11 noiembrie 1980 în localitatea Brașov, județul Brașov, România, cu domiciliul actual în Olanda, 3011 PL Rotterdam, Hoogstraat 125 J, cu ultimul domiciliu din România în municipiul București, Str. Fizicienilor nr. 5, bl. D.3.A, sc. 1, et. 10, ap. 43, sectorul 3. (269/2008) 4. David Luminița, fiica lui David loan și Elena, născută la data de 4 octombrie 1973 în localitatea Moinești, județul Bacău, România, cu domiciliul actual în Olanda, 3621 EW Breukelen, Beatrixstraat 8, cu ultimul domiciliu din România în comuna Balcani, satul Frumoasa, județul Bacău. (270/2008) Copii minori: David Bernard-Antonius, născut la data de 20.10.2000. 5. Holțmann Andrei, fiul lui Holțmann Ștefan și Maria, născut la data de 7 iulie 1971 în București, România, cu domiciliul actual în Regatul Norvegiei, Radioveien 5A, 9600 Hammerfest, cu ultimul domiciliu din România în localitatea Chitila, Șos. Banatului nr. 2. (254/2008) 6. Krestel Franziska-Dorothea, fiica lui Graef Carol-Heinz și Renate, născută la data de 20 iunie 1971 în localitatea Sighișoara, județul Mureș, România, cu domiciliul actual în Germania, 90475 Nurnberg, Am Brandstr. 1A, cu ultimul domiciliu din România în localitatea Sighișoara, str. St. O. losif nr. 57, județul Mureș. (259/2008) Copii minori: Krestel Jahn- Lukas, născut la data de 4.06.1994, Krestel Tamara-Tabea, născută la data de 4.05.1993, si Krestel Ron-Leon, născut la data de 19.12.1999. 7. Krestel Reinhold, fiul lui Krestel loan-Rudolf și Margareta, născut la data de 6 ianuarie 1969 în localitatea Mediaș, județul Sibiu, România, cu domiciliul actual în Germania, 90475 Nurnberg, Am Brandstr. 1 A, cu ultimul domiciliu din România în localitatea Ighișu Nou nr. 63, județul Sibiu. (258/2008) 8. Marioni Maria-lrina, fiica lui Grigoraș Vasile și Grigoraș Maria, născută la data de 24 martie 1977 în comuna Halmeu, județul Satu Mare, România, cu domiciliul actual în Austria, 1150 Viena Henriettenplatz 3/1/16, cu ultimul domiciliul din România în comuna Halmeu, satul Mesteacăn nr. 101, județul Satu Mare. (1.013R/2006) 9. Mustafa Ghiulera, fiica lui Mustafa Perudin și Meral, născută la data de 4 martie 1969 în localitatea Murfatlar, județul Constanța, România, cu domiciliul actual în Olanda, Haga, Kruidentuinen 4, cu ultimul domiciliu din România în localitatea 1. Andersen Ioana, fiica lui Constantin Ion și Aneta, născută la data de 20 ianuarie 1959 în București, România, cu domiciliul actual în Danemarca, DK-7140 Stouby, Vestergade 16, cu ultimul domiciliu din România în municipiul București, str. Năsăud nr. 64, bl. 32, sc. 1, ap. 19, sectorul 5. (263/2008) 2. Ardelean Elisabeta, fiica lui — și Ghilea Maria, născută la data de 28 noiembrie 1949 în localitatea Dieci, județul Arad, România, cu domiciliul actual în Austria, 1140 Viena, Huttel Dorferstr. 150/3/13, cu ultimul domiciliu din România în localitatea Arad, Calea Aurel Vlaicu bl. X.25, ap. 35, județul Arad. (256/2008) 3. Constantin-Nielsen Emilia-Mihaela, fiica lui Constantin Ion și Aneta, născută la data de 29 august 1967 în București, România, cu domiciliul actual în Danemarca, DK-7100 Vejle, Loget Hoj 15 C, 1 tv., cu ultimul domiciliu din România în municipiul București, str. Reșița nr. 18, bl. A.18, sc. 2, ap. 22, sectorul 4. (264/2008) Murfatlar, Calea București nr. 56.B, județul Constanta. (238/2008) 10. Novac Bianca-Lenuța, fiica lui Novac Gheorghe și Ileana, născută la data de 23 august 1990 în localitatea Sânnicolau- Mare, județul Timiș, România, cu domiciliul actual în Austria, 5020 Salzburg, Tassilostr. 27, cu ultimul domiciliu din România în localitatea Saravale nr. 824, județul Timiș. (250/2008) 11. Onete Maria-Cristina, fiica lui Onete Cristian-Nicolae și Maria-Rodica, născută la data de 2 iulie 1985 în localitatea lași, județul lași, România, cu domiciliul actual în Olanda, 5632 TT Eindhoven, Sienalaan 19, cu ultimul domiciliu din România în localitatea lași, Bd. Independenței nr. 2, bl. Carmen, et. 1, ap. 5, județul lași. (271/2008 ) 12. Ormen-Toma Lenuța, fiica lui Toma Alecu și Maria, născută la data de 21 martie 1955 în localitatea Galați, județul Galați, România, cu domiciliul actual în Regatul Norvegiei, Fagerheimgata 20A, 2100 Skarnes (corect: 0475 OSLO), cu ultimul domiciliu din România în municipiul Galați, str. Alexandru Lăpușneanu nr. 16, bl. B.6, sc. 2, ap. 20, județul Galați. (2/2009) 13. Snatzki Liliana, fiica lui Donisan Gheorghe și Maria, născută la data de 30 aprilie 1971 în localitatea Botoșani, județul Botoșani, România, cu domiciliul actual în Germania, 89335 Ichenhausen, Von-Volmar-Str. 19, cu ultimul domiciliu din România în localitatea Botoșani, Str. Izvoarelor nr. 4, bl. J.16, sc. A, ap. 3, județul Botoșani. (1.150R/2006) Copii minori: Tudose Andrei-llie, născut la data de 18.07.1992. 14. Terec Rodica, fiica lui Colcer loan și Rozalia, născută la data de 11 martie 1955 în localitatea Cluj-Napoca, județul Cluj, România, cu domiciliul actual în Austria, 8042 Graz Peterstalstr. 125, cu ultimul domiciliu din România în localitatea Cluj-Napoca, Str. Spinoasă nr. 10, județul Cluj. (140R/2007) 15. Voicu Tatiana, fiica lui Sava Traian și Elena-Alexandra, născută la data de 29 februarie 1956 în localitatea Ploiești, județul Prahova, România, cu domiciliul actual în Olanda, 9722 PP Gromingen, Groen Van Prinstererlaan 39, cu ultimul domiciliu din România în municipiul București, str. Dr. Nicolae D. Staicovici nr. 45—49, bl. 2, sc. B, et. 2, ap. 12, sectorul 5. (272/2008) 16. Zamfir Aurelia, fiica lui — și Zamfir Floarea, născută la data de 7 februarie 1974 în București, România, cu domiciliul actual în Olanda, 5932 Tg Tegelen, Hondsdyk nr 82, cu ultimul domiciliu din România în municipiul București, str. Brăilița nr. 1, bl. V.17, sc. 1, et. 3, ap. 11, sectorul 3. (268/2008) ANEXA Nr. 2 4. Dobre Florin, fiul lui Dobre Gheorghe și Elena, născut la data de 6 februarie 1968 în București, România, cu domiciliul actual în Austria, 4320 Perg, Lawogstr. 7/1, cu ultimul domiciliu din România în municipiul București, Str. Crapului nr. 97, sectorul 2. (3/2009) 5. Fronea Constantin, fiul lui Fronea Tudor și Victoria, născut la data de 11 octombrie 1963 în București, România, cu domiciliul actual în Austria, 1170 Viena, Geblerg 22/1, cu ultimul domiciliu din România în municipiul București, str. Tarnita nr. 24, sectorul 3. (257/2008) Copii minori: Fronea Amelia, născută la data de 21.03.1993, și Fronea Daniela, născută la data de 23.12.1994. 6. Janota Zoltăn, fiul lui Janota Andrei și Majoros Ana, născut la data de 28 iunie 1981 în localitatea Oradea, județul Bihor, România, cu domiciliul actual în Austria, 1030 Wien, Landstr. Hauptstr. 81/15, cu ultimul domiciliu din România în localitatea Oradea, Str. Olimpiadei nr. 3, județul Bihor. (274/2008) MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 266/23.IV.2009 15 7. Jellinek Albumița, fiica lui Paparuș Ștefan și lliana, născută la data de 21 ianuarie 1968 în localitatea Câmpulung- Moldovenesc, județul Suceava, România, cu domiciliul actual în Austria, 3500 Krems an der Donau, Klomserstr. 12/13, cu ultimul domiciliu din România în localitatea Sofronea nr. 391, județul Arad. (247/2008) 8. Knall Sebastian, fiul lui Knall Waldemarși Mariana, născut la data de 25 mai 1989 în localitatea Brașov, județul Brașov, România, cu domiciliul actual în Germania, 91459 Markt Erlbach, Kirchgasse 7, cu ultimul domiciliu din România în localitatea Brașov, str. Saturn nr. 15, ap. 19, județul Brașov. (262/2008) 9. Licica Cristian-Alexandru, fiul lui Licica losif și Erika- Hildegard, născut la data de 30 decembrie 1975 în localitatea Timișoara, județul Timiș, România, cu domiciliul actual în Austria, 1120 Viena, Eichenstr. 8/23, cu ultimul domiciliu din România în localitatea Timișoara, str. Meziad nr. 7, bl. 88, sc. A, ap. 3, județul Timiș. (275/2008) 10. Linton Monica-Marioara, fiica lui Blaj Nicolae și Marioara- Emilia, născută la data de 4 mai 1976 în localitatea Zalău, județul Sălaj, România, cu domiciliul actual în Danemarca, 8541 Skodstrup, Engkovtoften 22, cu ultimul domiciliu din România în localitatea Zalău, str. Mihai Viteazul nr. 56, bl. A.25, sc. A, et. 1, ap. 6, județul Sălaj. (245/2008) 11. Mașec losif, fiul lui Mașec Vențel și Ana, născut la data de 29 august 1952 în localitatea Gârnic, județul Caraș-Severin, România, cu domiciliul actual în Republica Cehă, 351 37 Luby, str. Tovarni nr. 90, cu ultimul domiciliu din România în localitatea Gârnic nr. 4/A, județul Caraș-Severin. (278/2008) 12. Pamfil lonela-Sorina, fiica lui Pamfil Ion și Rodica, născută la data de 14 septembrie 1969 în localitatea Constanța, județul Constanța, România, cu domiciliul actual în Luxemburg, 2-4062 Esch/Alzette, Rue Clair-Chene 30, cu ultimul domiciliu din România în localitatea Mangalia, Str. Rozelor bl. R.15, sc. B, ap. 35, județul Constanța. (273/2008) 13. Pop Estera, fiica lui Moldovan Gheorghe și Letiția, născută la data de 20 ianuarie 1969 în localitatea Sîntana, județul Arad, România, cu domiciliul actual în Austria, 8380 Jennersdorf, Badstr. 3/14, cu ultimul domiciliu din România în localitatea Arad, Str. Cocorilor nr. 87, bl. U.8, ap. 1, județul Arad. (277/2008) 14. Savițchi Larisa-Lizica, fiica lui Savițchi Mircea și Albumița, născută la data de 7 decembrie 1988 în localitatea Arad, județul Arad, România, cu domiciliul actual în Austria, 3500 Krems an der Donau, Klomserstr. 12/13, cu ultimul domiciliu din România în localitatea Șofronea nr. 391, județul Arad. (248/2008) 15. Stark Zsuzsanna, fiica lui Jakab Karoly și Zsuzsanna, născută la data de 15 octombrie 1972 în localitatea Odorheiu Secuiesc, județul Harghita, România, cu domiciliul actual în Austria, 9586 Furnitz, Neufeldweg 30, cu ultimul domiciliu din România în localitatea Odorheiu Secuiesc, Str. Dumbravei nr. 2, ap. 2, județul Harghita. (260/2008) 16. Schiopu Mirela-Vali, fiica lui Mircea loan și Ana, născută la data de 4 ianuarie 1974 în localitatea Pișchia, județul Timiș, România, cu domiciliul actual în Austria, 1210 Viena, Seyringerstr. 17/3/2, cu ultimul domiciliu din România în localitatea Timișoara, str. I. I. De la Brad ap. 19 bl. A.77, sc. B, ap. 19, județul Timiș. (276/2008) 17. Ștefănescu Mihaela, fiica lui Ștefănescu Nicolae și Elena, născută la data de 6 iulie 1981 în localitatea Craiova, județul Dolj, România, cu domiciliul actual în Austria, 1020 Viena, Leopold Mossesgasse 4/2/21, cu ultimul domiciliu din România în localitatea Craiova, str. Mareșal Alexandru Averescu nr. 8, bl. D.16, sc. 1, ap. 16, județul Dolj. (279/2008) ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR DECIZIE privind autorizarea funcționării ca broker de asigurare a Societății Comerciale USC ALL FINANCE BROKER DE ASIGURARE — S.R.L. în conformitate cu prevederile Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, și ale normelor emise în aplicarea acesteia, în baza hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor din data de 7 aprilie 2009, prin care s-a aprobat cererea Societății Comerciale USC ALL FINANCE BROKER DE ASIGURARE — S.R.L. de obținere a autorizației de funcționare ca broker de asigurare, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor decide: Art. 1. — Societatea Comercială USC ALL FINANCE BROKER DE ASIGURARE — S.R.L., cu sediul social în municipiul Bacău, str. Pictor Theodor Aman nr. 94, et. 6, județul Bacău, nr. de ordine în registrul comerțului J04/1776/03.10.2008, cod unic de înregistrare 24550311/03.10.2008, este autorizată să funcționeze ca broker de asigurare, având ca obiect de activitate numai activitatea de broker de asigurare, conform prevederilor Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare. Art. 2. — Societatea comercială prevăzută la art. 1 are dreptul de a practica activitatea de broker de asigurare începând cu data înregistrării în Registrul brokerilor de asigurare. Art. 3. — Societatea comercială prevăzută la art. 1 are obligația să depună la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor copii ale documentelor privind plata ratelor primelor de asigurare aferente contractului de asigurare de răspundere civilă profesională, pe măsura achitării acestora, să deschidă Jurnalul asistenților în brokeraj și să înscrie în Registrul intermediarilor în asigurări și/sau reasigurări personalul propriu, conform Ordinului 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 266/23.IV.2009 președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor Registrul intermediarilor în asigurări și/sau în reasigurări, cu nr. 10/2007 pentru punerea în aplicare a Normelor privind modificările și completările ulterioare. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 13 aprilie 2009. Nr. 276.’ COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR DECIZIE privind autorizarea funcționării ca broker de asigurare a Societății Comerciale RISK CONTROL INSURANCE AND REINSURANCE BROKER — S.R.L. în conformitate cu prevederile Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, și ale normelor emise în aplicarea acesteia, în baza hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor din data de 7 aprilie 2009, prin care s-a aprobat cererea Societății Comerciale RISK CONTROL INSURANCE AND REINSURANCE BROKER — S.R.L. de obținere a autorizației de funcționare ca broker de asigurare, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor decide: Art. 1. — Societatea Comercială RISK CONTROL INSURANCE AND REINSURANCE BROKER — S.R.L., cu sediul social în municipiul București, Șos. Chitilei nr. 395, camerele 4, 5 și 7, sectorul 1, nr. de ordine în registrul comerțului J40/3105/09.03.2009, cod unic de înregistrare 25250169/09.03.2009, este autorizată să funcționeze ca broker de asigurare, având ca obiect de activitate numai activitatea de broker de asigurare, conform prevederilor Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare. Art. 2. — Societatea comercială prevăzută la art. 1 are dreptul de a practica activitatea de broker de asigurare începând cu data înregistrării în Registrul brokerilor de asigurare. Art. 3. — Societatea comercială prevăzută la art. 1 are obligația să depună la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor copii ale documentelor privind plata ratelor primelor de asigurare aferente contractului de asigurare de răspundere civilă profesională, pe măsura achitării acestora, să deschidă Jurnalul asistenților în brokeraj și să înscrie în Registrul intermediarilor în asigurări și/sau reasigurări personalul propriu, conform Ordinului președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 10/2007 pentru punerea în aplicare a Normelor privind Registrul intermediarilor în asigurări și/sau în reasigurări, cu modificările și completările ulterioare. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 13 aprilie 2009. Nr. 281.’ EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 429888 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 266/23.IV.2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495