MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI Anul 177 (XXI) —Nr. 255 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE ⁷⁷ > Joi, 16 aprilie 2009 SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE CAMEREI DEPUTAȚILOR 18. — Hotărâre privind modificarea Hotărârii Camerei Deputaților nr. 43/2008 pentru aprobarea componenței nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputaților........................................... 2 19. — Hotărâre privind încuviințarea efectuării de către Comisia pentru industrii și servicii a unei anchete privind acordul petrolier al companiei Sterling Resources Ltd. în contextul modificării Legii petrolului nr. 238/2004 și a altor acte normative conexe... 2-3 20. — Hotărâre pentru modificarea art. 10 alin. (2) din Hotărârea Camerei Deputaților nr. 5/2009 privind înființarea unei comisii parlamentare de anchetă pentru verificarea situației Societății Comerciale „Nicolina” — S.A. și a modului în care Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului a gestionat activele acesteia în perioada ianuarie 2005— decembrie 2008........................................ 4 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 436 din 26 martie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 26, art. 49 alin. (1), art. 50 și art. 51 din Legea nr. 230/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari .................’.....’.................... 4-6 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 428. — Hotărâre pentru aprobarea Acordului dintre Guvernul României, reprezentat prin Ministerul Economiei și Finanțelor, și Guvernul Statului Qatar, reprezentat prin Ministerul Economiei și Finanțelor, privind acordarea de facilități fiscale de către Statul Qatar în favoarea misiunii diplomatice a României și a personalului acesteia, în vederea îndeplinirii condiției de reciprocitate pentru acordarea scutirii de taxă pe valoarea adăugată aferentă livrărilor de bunuri și Nr. Pagina prestărilor de servicii în favoarea misiunii diplomatice a Statului Qatar în România și a personalului acesteia, semnat la Doha la 15 septembrie 2008.................. 6 Acord între Guvernul României, reprezentat prin Ministerul Economiei și Finanțelor, și Guvernul Statului Qatar, reprezentat prin Ministerul Economiei și Finanțelor, privind acordarea de facilități fiscale de către Statul Qatar în favoarea misiunii diplomatice a României și a personalului acesteia, în vederea îndeplinirii condiției de reciprocitate pentru acordarea scutirii de taxă pe valoarea adăugată aferentă livrărilor de bunuri și prestărilor de servicii în favoarea misiunii diplomatice a Statului Qatar în România și a personalului acesteia..................................................... 7 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 5. — Ordin al președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei privind aprobarea Normelor tehnice pentru proiectarea, executarea și exploatarea sistemelor de alimentare cu gaze naturale.............................................. 7 381. — Ordin al ministrului sănătății privind constituirea și funcționarea grupului de experți responsabili cu elaborarea punctelor de vedere tehnice asupra documentelor aflate în dezbatere la nivel comunitar și asigurarea reprezentării la reuniunile structurilor de lucru ale instituțiilor Uniunii Europene............... 8-15 ACTE ALE BĂNCII NAȚIONALE A ROMÂNIEI 11. — Circulară privind modificarea ratei rezervei minime obligatorii pentru mijloacele bănești în valută........ 16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 255/16.IV.2009 HOTĂRÂRI ALE CAMEREI DEPUTATILOR PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR HOTĂRÂRE privind modificarea Hotărârii Camerei Deputaților nr. 43/2008 pentru aprobarea componenței nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputaților în temeiul art. 42 și art. 60 alin. (1) din Regulamentul Camerei Deputaților, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaților nr. 8/1994, republicat, cu modificările ulterioare, Camera Deputaților adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Hotărârea Camerei Deputaților nr. 43/2008 pentru aprobarea componenței nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputaților, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 875 din 23 decembrie 2008, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează: — doamna deputat Udrea Elena Gabriela, aparținând Grupului parlamentar al PD-L, trece de la Comisia juridică, de disciplină și imunități la Comisia pentru cercetarea abuzurilor, corupției și pentru petiții, în calitate de membru; — domnul deputat Neculai Marius, aparținând Grupului parlamentar al PD-L, trece de la Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic la Comisia pentru buget, finanțe și bănci, în calitate de membru; — domnul deputat Pardău Dumitru, aparținând Grupului parlamentar al PD-L, trece de la Comisia pentru sănătate și familie la Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic, în calitate de membru. Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaților în ședința din 15 aprilie 2009, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR ROBERTA ALMA ANASTASE București, 15 aprilie 2009. Nr. 18. ’ PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR HOTĂRÂRE privind încuviințarea efectuării de către Comisia pentru industrii și servicii a unei anchete privind acordul petrolier al companiei Sterling Resources Ltd. în contextul modificării Legii petrolului nr. 238/2004 și a altor acte normative conexe în conformitate cu prevederile art. 71, art. 73 alin. (2) și art. 79 din Regulamentul Camerei Deputaților, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputatilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările si completările ulterioare, Camera Deputaților adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Se încuviințează efectuarea de către Comisia pentru industrii și servicii a unei anchete privind acordul petrolier al companiei Sterling Resources Ltd. în contextul modificării Legii petrolului nr. 238/2004, cu modificările și completările ulterioare, și a altor acte normative conexe, cu următoarele obiective: a) verificarea oportunității modificărilor legislative cu privire la condițiile negocierii sau renegocierii unui acord petrolier în vigoare, precum și a părților semnatare ale acestuia; b) modul în care statul exercită activitatea de control asupra bogățiilor solului și subsolului proprietate publică, în special resursele minerale utile și cele de petrol; c) verificarea impactului economic pe care îl are acordul petrolier actual al companiei Sterling Resources Ltd. asupra mediului de afaceri, mediului înconjurător, bugetului general consolidat și asupra economiei naționale, în general; d) verificarea motivației urgenței actului normativ adoptat de Guvern de a modifica în fond Legea minelor nr. 85/2003, cu modificările și completările ulterioare, și Legea nr. 238/2004, cu modificările și completările ulterioare, care au conținut organic; e) verificarea modului în care au fost încheiate și modificate acordurile petroliere și licențele de concesiune/administrare în baza prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 101/2007 pentru modificarea și completarea Legii minelor nr. 85/2003 și a Legii petrolului nr. 238/2004 și consecințele acestora. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 255/16.IV.2009 3 (2) Ancheta Comisiei pentru industrii și servicii are ca scop: a) analiza legalității Actului adițional la Contractul de explorare și împărțire a producției încheiat cu compania Sterling Resources Ltd; b) investigarea responsabilităților la nivel instituțional în relația contractuală cu compania Sterling Resources Ltd. și a cauzelor care au condus la situația actuală din sectorul resurselor naturale; c) evaluarea cadrului legal existent și elaborarea unor propuneri de îmbunătățire a acestuia. Art. 2. — Comisia de anchetă privind acordul petrolier al companiei Sterling Resources Ltd. în contextul modificării Legii nr. 238/2004, cu modificările și completările ulterioare, și a altor acte normative conexe, denumită în continuare Comisia, este formată din toți membrii Comisiei pentru industrii și servicii, componența sa nominală fiind prezentată în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 3. —în condițiile în care unul dintre membrii Comisiei se află în imposibilitatea de a participa la lucrări, grupul parlamentar poate desemna un înlocuitor. Art. 4. — (1) Convocarea ședințelor Comisiei se face cu cel puțin o zi înainte de către președintele acesteia sau de către un vicepreședinte. (2) Vicepreședintele îl înlocuiește de drept pe președinte în lipsa acestuia sau ori de câte ori este nevoie. Art. 5. — (1) Pentru ca ședințele Comisiei să aibă loc este necesară participarea majorității membrilor care o compun. (2) Hotărârile Comisiei se adoptă cu votul majorității membrilor acesteia. Art. 6. — (1) Comisia poate invita pentru audiere și explicații orice persoană care poate avea cunoștință despre o faptă sau o împrejurare de natură să servească la aflarea adevărului în domeniul care formează obiectul activității Comisiei. (2) La cererea Comisiei, orice persoană care cunoaște fapte sau împrejurări în legătură cu obiectul cercetării sau care deține un mijloc de probă este obligată să le aducă la cunoștința membrilor Comisiei. Instituțiile și autoritățile care au legătură cu situațiile prevăzute la art. 1, dar și cu alte aspecte legate de obiectul activității Comisiei sunt obligate, în condițiile legii, să răspundă la solicitările Comisiei, în termenul stabilit de aceasta. (3) Când pentru lămurirea unor fapte sau împrejurări în vederea aflării adevărului este necesară prezența unor experți, Comisia poate dispune efectuarea de expertize. (4) Dispozițiile legale referitoare la invitarea, prezentarea și ascultarea persoanelor audiate, precum și cele privitoare la prezentarea și predarea obiectelor ori înscrisurilor sau efectuarea expertizelor se aplică în mod corespunzător. (5) Președintele sau vicepreședintele Comisiei, după caz, atrage atenția persoanei audiate că are obligația de a spune adevărul, de a nu ascunde nimic din ceea ce știe și că nerespectarea acestei obligații atrage răspunderea legală. Art. 7. — Lucrările Comisiei sunt publice; prin excepție, plenul Comisiei stabilește condițiile în care reprezentanții mijloacelor de informare în masă au acces la lucrările acesteia. Art. 8. — (1) Constatările, concluziile și propunerile Comisiei vor face obiectul unui raport, care va fi depus la Biroul permanent al Camerei Deputaților până la data de 29 iunie 2009. ( 2) După primirea raportului, Biroul permanent al Camerei Deputaților îl va pune la dispoziția grupurilor parlamentare în vederea inițierii procedurii de dezbatere parlamentară. ( 3) Raportul Comisiei se va supune dezbaterii Plenului Camerei Deputaților cu prioritate în prima ședință programată a se desfășura după depunerea lui la Biroul permanent. Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaților în ședința din data de 15 aprilie 2009, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR ROBERTA ALMA ANASTASE București, 15 aprilie 2009. Nr. 19. ’ ANEXA COMPONENȚA Comisiei pentru industrii și servicii — domnul deputat Iulian lancu (PSD+PC), președintele comisiei — domnul deputat Cristian Alexandru Boureanu (PD-L), vicepreședintele comisiei — domnul deputat Robert Sorin Negoiță (PSD+PC), vicepreședintele comisiei — domnul deputat Cristian Mihai Adomniței (PNL), secretarul comisiei — domnul deputat Mircea Marin (PD-L), secretarul comisiei — domnul deputat Istvan Antal (UDMR), membru — domnul deputat Viorel Balcan (PSD+PC), membru — domnul deputat Lucian Nicolae Bode (PD-L), membru — domnul deputat Emil Bostan (PNL), membru — domnul deputat Matei Radu Brătianu (PSD+PC), membru — domnul deputat Cristian-lon Burlacu (PNL), membru — domnul deputat Dumitru Chiriță (PSD+PC), membru — domnul deputat Andrei Dolineaschi (PSD+PC), membru — domnul deputat George lonescu (PD-L), membru — domnul deputat Nicolae Jolța (PNL), membru — domnul deputat Doru Brașoan Leșe (PD-L), membru — doamna deputat Cana Manolescu (Minorități), membru — domnul deputat Constantin Mazilu (PSD+PC), membru — domnul deputat Clement Negruț (PD-L), membru — domnul deputat Gergely Olosz (UDMR), membru — domnul deputat Nicușor Păduraru (PD-L), membru — domnul deputat Cristian Petrescu (PD-L), membru — domnul deputat Cornel Pieptea (PNL), membru — domnul deputat Cristian Rizea (PSD+PC), membru — domnul deputat Mircea-Nicu Toader (PD-L), membru — domnul deputat Alin Silviu Trășculescu (PD-L), membru — doamna deputat Adriana Diana Tușa (PNL), membru — doamna deputat Aurelia Vasile (PSD+PC), membru. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 255/16.IV.2009 PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR HOTĂRÂRE pentru modificarea art. 10 alin. (2) din Hotărârea Camerei Deputaților nr. 5/2009 privind înființarea unei comisii parlamentare de anchetă pentru verificarea situației Societății Comerciale „Nicolina” — S.A. și a modului în care Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului a gestionat activele acesteia în perioada ianuarie 2005—decembrie 2008 în temeiul art. 64 alin. (4) din Constituția României, republicată, și al art. 75 din Regulamentul Camerei Deputaților, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaților nr. 8/1994, republicat, cu modificările ulterioare, Camera Deputaților adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Articolul 10 alineatul (2) din Hotărârea Camerei Deputaților nr. 5/2009 privind înființarea unei comisii parlamentare de anchetă pentru verificarea situației Societății Comerciale „Nicolina” — S.A. și a modului în care Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului a gestionat activele acesteia în perioada ianuarie 2005—decembrie 2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 129 din 2 martie 2009, se modifică și va avea următorul cuprins: — „Raportul final va fi depus la Biroul permanent al Camerei Deputaților până la data de 1 septembrie 2009.” Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaților în ședința din data de 15 aprilie 2009, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR ROBERTA ALMA ANASTASE București, 15 aprilie 2009. Nr. 20. ’ DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 436 din 26 martie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 26, art. 49 alin. (1), art. 50 și art. 51 din Legea nr. 230/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari loan Vida Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Ion Predescu Tudorel Toader Augustin Zegrean Carmen Cătălina Gliga Mihaela lonescu — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a prevederilor art. 26, art. 49 alin. (1), art. 50 și art. 51 din Legea nr. 230/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari, excepție ridicată de Doina Adriana Florescu în Dosarul nr. 2.088/299/2008 al Tribunalului București — Secția a IV-a civilă. La apelul nominal se constată lipsa părților, față de care procedura de citare este legal îndeplinită. Cauza este în stare de judecată. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate, deoarece principala critică de neconstituționalitate se referă la o omisiune legislativă. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, constată următoarele: Prin încheierea din 29 octombrie 2008, pronunțată în Dosarul nr. 2.088/299/2008, Tribunalul București — Secția a IV-a civilă a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 26, art. 49 alin. (1), art. 50 și art. 51 din Legea nr. 230/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari. Excepția a fost ridicată de Doina Adriana Florescu într-o cauză civilă ce are ca obiect pretenții, respectiv plata restanțelor la întreținere și penalitățile aferente. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 255/16.IV.2009 5 în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul acesteia arată că, potrivit art. 49 alin. (1) din Legea nr. 230/2007, asociația de proprietari poate stabili un sistem propriu de penalizări pentru orice sumă cu titlu de restanță. Astfel, susține că este neconstituțională absența unui articol de lege care să prevadă compensații și pentru proprietarul, respectiv membrul asociației care este păgubit prin reținerea unor sume în plus pe durata desfășurării unui proces, cum ar fi contravaloarea dobânzilor bancare de care a fost lipsit. Totodată, arată că art. 50 alin. (2) din aceeași lege acordă drepturi suplimentare uneia dintre părți, respectiv asociația, și nu reglementează același drept și pentru proprietarul, respectiv membrul asociației în situația în care sentința este în favoarea acestuia. Tribunalul București — Secția a IV-a civilă apreciază că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată. în acest sens, arată că, în cazul aplicării prevederilor art. 49 alin. (1) din Legea nr. 230/2007, persoana prejudiciată are dreptul să atace în instanță hotărârea adunării generale în condițiile prevăzute de art. 26 din aceeași lege. în ceea ce privește încălcarea principiului egalității în drepturi, arată că acesta se aplică cetățenilor, nu și persoanelor juridice de drept public sau privat. Potrivit dispozițiilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Guvernul apreciază că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată. în acest sens, face referire la deciziile Curții Constituționale nr. 191/2005, nr. 519/2007, nr. 1.155/2007 și nr. 476/2008. Avocatul Poporului consideră că prevederile de lege criticate sunt constituționale. în acest sens, arată că acestea se aplică tuturor membrilor asociațiilor de proprietari, fără nicio discriminare pe considerente arbitrare. Totodată, posibilitatea atacării în justiție a hotărârilor adunărilor generale ale proprietarilor reprezintă o concretizare a drepturilor părților de a se adresa justiției pentru apărarea drepturilor, libertăților și intereselor lor legitime și de a beneficia de un proces echitabil. Președinții celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, precum și ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate cu care a fost sesizată. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie prevederile art. 26, art. 49 alin. (1), art. 50 și art. 51 din Legea nr. 230/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 490 din 23 iulie 2007, având următorul conținut: —Art. 26: „Dacă o hotărâre a adunării generale este contrară legii, statutului sau acordului de asociere a asociației de proprietari ori este de natură să producă daune intereselor proprietarilor, aceștia pot ataca în justiție respectiva hotărâre, în termen de 45 de zile de la adoptarea acesteia. Acționarea în justiție nu întrerupe executarea hotărârii decât în cazul în care instanța dispune suspendarea acesteia. — Art. 49 alin. (1): „Asociația de proprietari poate stabili un sistem propriu de penalizări pentru orice sumă cu titlu de restanță, afișată pe lista de plată. Penalizările nu vor fi mai mari de 0,2% pentru fiecare zi de întârziere și se vor aplica numai după o perioadă de 30 de zile care depășește termenul stabilit pentru plată, fără ca suma penalizărilor să poată depăși suma la care s-au aplicat. — Art. 50: „(1) Asociația de proprietari are dreptul de a acționa în justiție pe orice proprietar care se face vinovat de neplata cotelor de contribuție la cheltuielile asociației de proprietari mai mult de 90 de zile de la termenul stabilit. (2) Acțiunea asociației de proprietari este scutită de taxă de timbru. (3) Sentința dată în favoarea asociației de proprietari, pentru sumele datorate de oricare proprietar, poate fi pusă în aplicare pentru acoperirea datoriilor prin orice modalitate permisă de Codul de procedură civilă. — Art. 51: „(1) Asociația de proprietari are un privilegiu imobiliar cu rang prioritar asupra apartamentelor și altor spații proprietăți individuale ale proprietarilor din condominiu, precum și un privilegiu asupra tuturor bunurilor mobile ale acestora, pentru sumele datorate cu titlu de cotă de contribuție la cheltuielile asociației de proprietari, după cheltuielile de judecată datorate tuturor creditorilor în interesul cărora au fost făcute. (2) Privilegiul se înscrie în registrul de publicitate imobiliară al judecătoriei, la cererea președintelui asociației de proprietari, pe baza extraselor de pe ultima listă lunară de plată a cotelor de contribuție din care rezultă suma datorată cu titlu de restanță. Privilegiul se radiază la cererea președintelui asociației de proprietari sau a proprietarului, pe baza chitanței ori a altui înscris prin care asociația confirmă plata sumei datorate. (3) Operațiunile de publicitate imobiliară privitoare la privilegiul prevăzut la alin. (1) și (2) sunt scutite de taxă de timbru. ” Autorul excepției invocă încălcarea dispozițiilor constituționale ale art. 16 alin. (1) și (2) referitoare la egalitatea în drepturi a cetățenilor și ale art. 21 alin. (3) privind dreptul părților la un proces echitabil și la soluționarea cauzelor într-un termen rezonabil. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată că principala critică de neconstituționalitate se referă la o omisiune legislativă, autorul excepției fiind nemulțumit de faptul că actul normativ criticat nu reglementează compensații și pentru proprietarul, respectiv membrul asociației care este păgubit prin reținerea unor sume în plus pe durata desfășurării unui proces, cum ar fi contravaloarea dobânzilor bancare de care a fost lipsit. Totodată, arată că art. 50 alin. (2) din aceeași lege acordă drepturi suplimentare uneia dintre părți, respectiv asociația, și nu reglementează același drept și pentru proprietarul, respectiv membrul asociației în situația în care sentința este în favoarea acestuia. Examinarea criticilor de neconstituționalitate cu un atare obiect excedează competenței Curții Constituționale, care, potrivit art. 2 alin. (3) din Legea nr. 47/1992, se pronunță „numai asupra constituționalității actelor cu privire la care a fost sesizată, fără a putea modifica sau completa prevederile supuse controlului”. 6 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 255/16.IV.2009 Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge, ca fiind inadmisibilă, excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 26, art. 49 alin. (1), art. 50 și art. 51 din Legea nr. 230/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari, excepție ridicată de Doina Adriana Florescu în Dosarul nr. 2.088/299/2008 al Tribunalului București — Secția a IV-a civilă. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 26 martie 2009. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent, Mihaela lonescu HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru aprobarea Acordului dintre Guvernul României, reprezentat prin Ministerul Economiei și Finanțelor, și Guvernul Statului Qatar, reprezentat prin Ministerul Economiei și Finanțelor, privind acordarea de facilități fiscale de către Statul Qatar în favoarea misiunii diplomatice a României și a personalului acesteia, în vederea îndeplinirii condiției de reciprocitate pentru acordarea scutirii de taxă pe valoarea adăugată aferentă livrărilor de bunuri și prestărilor de servicii în favoarea misiunii diplomatice a Statului Qatar în România și a personalului acesteia, semnat la Doha la 15 septembrie 2008 Luând în considerare prevederile art. 8 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 221/2008 pentru stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administrației publice centrale, cu modificările ulterioare, ce stabilesc înființarea Ministerului Finanțelor Publice prin preluarea activității și a structurilor specializate pe domeniul finanțelor de la Ministerul Economiei și Finanțelor, care se desființează, în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 20 din Legea nr. 590/2003 privind tratatele, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Se aprobă Acordul dintre Guvernul României, reprezentat prin Ministerul Economiei și Finanțelor, și Guvernul Statului Qatar, reprezentat prin Ministerul Economiei și Finanțelor, privind acordarea de facilități fiscale de către Statul Qatar în favoarea misiunii diplomatice a României și a personalului acesteia, în vederea îndeplinirii condiției de reciprocitate pentru acordarea scutirii de taxă pe valoarea adăugată aferentă livrărilor de bunuri și prestărilor de servicii în favoarea misiunii diplomatice a Statului Qatar în România și a personalului acesteia, semnat la Doha la 15 septembrie 2008. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea Ministrul afacerilor externe, Cristian Diaconescu București, 8 aprilie 2009. Nr. 428.’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 255/16.IV.2009 7 ACORD între Guvernul României, reprezentat prin Ministerul Economiei și Finanțelor, și Guvernul Statului Qatar, reprezentat prin Ministerul Economiei și Finanțelor, privind acordarea de facilități fiscale de către Statul Qatar în favoarea misiunii diplomatice a României și a personalului acesteia, în vederea îndeplinirii condiției de reciprocitate pentru acordarea scutirii de taxă pe valoarea adăugată aferentă livrărilor de bunuri și prestărilor de servicii în favoarea misiunii diplomatice a Statului Qatar în România și a personalului acesteia Guvernul României, reprezentat prin Ministerul Economiei și Finanțelor, și Guvernul Statului Qatar, reprezentat prin Ministerul Economiei și Finanțelor, denumite în continuare părți, au convenit următoarele: Art. 1. — Partea română recunoaște îndeplinirea condiției de reciprocitate și acordă scutirea de taxă pe valoarea adăugată aferentă livrărilor de bunuri și prestărilor de servicii în favoarea misiunii diplomatice a Statului Qatar în România și a personalului acesteia, prevăzută la art. 143 alin. (1) lit. jj din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, atât timp cât partea qatareză nu aplica taxa pe valoarea adăugată sau un alt impozit echivalent. Art. 2. — (1) Partea qatareză se angajează să acorde scutire de la plata taxei pe valoarea adăugată și a oricărui alt impozit echivalent actual sau care va fi legiferat în Statul Qatar după data semnării prezentului acord, pentru livrările de bunuri și prestările de servicii efectuate în favoarea misiunii diplomatice a României și a personalului acesteia în Statul Qatar. (2) Partea qatareză va acorda scutirea de taxă prevăzută la alin. (1) pentru livrările de bunuri și prestările de servicii efectuate în favoarea misiunii diplomatice a României și a personalului acesteia în Statul Qatar, atât timp cât partea română acordă scutirea de taxă pe valoarea adăugată misiunii diplomatice a Statului Qatar și personalului acesteia în România. Art. 3. — (1) Prezentul acord intră în vigoare la data ultimei notificări prin care părțile își comunică reciproc îndeplinirea procedurilor interne necesare pentru intrarea sa în vigoare. (2) Prezentul acord rămâne în vigoare pentru o perioadă nedeterminată. (3) Fiecare parte poate denunța prezentul acord printr-o notificare transmisă pe căi diplomatice. Acordul își încetează valabilitatea la 3 luni de la primirea notificării de denunțare. (4) Prezentul acord poate fi amendat în orice moment prin acordul părților. Modificările vor intra în vigoare în conformitate cu prevederile alin. (1). Drept care subsemnații, fiind pe deplin autorizați, au semnat prezentul acord. Semnat la Doha la 15 septembrie 2008, în două exemplare originale, fiecare în limbile română, arabă și engleză, toate textele fiind egal autentice. în caz de divergență, va prevala textul în limba engleză. Pentru Guvernul României, Pentru Guvernul Statului Qatar, Cătălin Doica, Moftah Jassim Al Moftah, secretar de stat, director al Departamentului de taxe și venituri Ministerul Economiei și Finanțelor al Ministerului Economiei și Finanțelor ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE AUTORITATEA NAȚIONALĂ DE REGLEMENTARE ÎN DOMENIUL ENERGIEI ORDIN privind aprobarea Normelor tehnice pentru proiectarea, executarea și exploatarea sistemelor de alimentare cu gaze naturale Având în vedere prevederile art. 8 alin. (1) lit. d) din Legea gazelor nr. 351/2004, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul dispozițiilor art. 3 alin. (3) din Regulamentul de organizare și funcționare al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 410/2007, președintele Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei emite prezentul ordin. Art. 1. — Se aprobă Normele tehnice pentru proiectarea, executarea și exploatarea sistemelor de alimentare cu gaze naturale, prevăzute în anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Normele prevăzute la art. 1 au fost aprobate cu respectarea prevederilor Directivei 98/34/CE a Parlamentului European și a Consiliului privind procedura pentru schimb de informații în domeniul standardelor și reglementărilor tehnice, publicată în Jurnalul Oficial al Comunităților Europene (JOCE) nr. L 204 din 21 iulie 1998. Art. 3. — Operatorii sistemelor de distribuție și operatorii economici autorizați pentru lucrări de proiectare, executare și exploatare a sistemelor de alimentare cu gaze naturale vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin, iar compartimentele de resort din cadrul Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei vor urmări respectarea prevederilor acestuia. Art. 4. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei, Petru Lificiu București, 5 februarie 2009. Nr. 5. *) Anexa se publică ulterior în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 255 bis în afara abonamentului, care se poate achiziționa de la Centrul pentru relații cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial”, București, șos. Panduri nr. 1. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 255/16.IV.2009 MINISTERUL SĂNĂTĂȚII ! ORDIN privind constituirea și funcționarea grupului de experți responsabili cu elaborarea punctelor de vedere tehnice asupra documentelor aflate în dezbatere la nivel comunitar și asigurarea reprezentării la reuniunile structurilor de lucru ale instituțiilor Uniunii Europene Văzând Referatul de aprobare nr. I.B. 3.156 din 25 martie 2009 al Direcției de relații internaționale, în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 1.718/2008 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările ulterioare, ministrul sănătății emite următorul ordin: Art. 1. — în sensul prezentului ordin, termenii de mai jos au următorul înțeles: a) mandat — poziție de negociere a României pentru temele aflate pe agenda Consiliului Uniunii Europene, inclusiv pentru propunerile legislative ale Comisiei Europene sau pentru cele ale unui alt stat membru al Uniunii Europene. Poziția oficială de la nivelul Ministerului Sănătății, conținând punctul de vedere tehnic asupra unuia sau a mai multor documente aflate în dezbatere la nivel comunitar, este elaborată de către un expert, avizată de către coordonatorul de dosar și Direcția de relații internaționale, aprobată de secretarul de stat coordonator specificat la art. 6 (numai în cazul mandatelor generale) și, ulterior, avizată la Ministerul Afacerilor Externe și Departamentul pentru Afaceri Europene (conform Hotărârii Guvernului nr. 115/2008 privind instituirea sistemului național de coordonare a afacerilor europene în vederea participării României la procesul decizional al instituțiilor Uniunii Europene). Mandatul poate conține, după caz, și eventuale limite/marje/alternative care pot fi exprimate în procesul de negociere. Proiectul de mandat conține următoarele elemente: a1) descrierea pe scurt a propunerii de act comunitar; a2) impactul economic, social sau de mediu asupra României; a3) obiectivele României în raport cu propunerea de act comunitar; a4) limitele ce pot fi acceptate de România în negocierea propunerii respective; a5) eventuale poziții de negociere ale altor state membre ale Uniunii Europene, ale Comisiei Europene și ale Parlamentului European sau ale comisiilor acestuia; a6) lista actelor normative din legislația română care reglementează materia la care face referire propunerea de act comunitar, precum și o analiză a modificărilor pe care le-ar determina adoptarea acelui act; (Modelul explicativ se regăsește în anexa nr. 1.) b) raport de deplasare — document elaborat în urma unei deplasări în interes de serviciu în vederea informării privind activitățile desfășurate pe parcursul deplasării; (Modelul explicativ se regăsește în anexa nr. 2.) c) dosar tematic — dosar pe un domeniu specific care cuprinde: mandatele României susținute în cadrul grupurilor de lucru/reuniunilor la nivel comunitar, documentele comunitare care au stat la baza elaborării mandatului, materialele de lucru utilizate în cadrul reuniunilor și copii ale rapoartelor de deplasare; d) propunere de nominalizare — referat adresat secretarului de stat coordonator, prin care direcția de specialitate din cadrul Ministerului Sănătății propune participarea unuia sau a mai multor experți la un grup de lucru/reuniune la nivel comunitar; e) coordonator de dosar — persoana din direcția de specialitate din cadrul Ministerului Sănătății sau dintr-o unitate subordonată Ministerului Sănătății, nominalizată în prezentul ordin ca având această calitate. Art. 2. — Se constituie grupul de experți responsabili cu elaborarea punctelor de vedere tehnice asupra documentelor aflate în dezbatere la nivel comunitar și asigurarea reprezentării la întâlnirile de lucru ale instituțiilor Uniunii Europene. Pe fiecare tematică sunt desemnați un coordonator de dosar, un supleant și un grup de lucru aferent. Cei 2 membri, coordonator și supleant, vor asigura participarea și în cadrul grupurilor de experți ale Comisiei Europene. Art. 3. — Grupul de experți prevăzuți la art. 2 își desfășoară activitatea pe domenii, după cum urmează: 1. Epidemiologia și supravegherea bolilor transmisibile: Coordonator: dr. Adriana Pistol — Institutul de Sănătate Publică București Supleant: dr. Amalia Canton — Ministerul Sănătății Grup tehnic: — dr. Carmen Sima — Direcția de Sănătate Publică Maramureș — dr. Daniela Pițigoi — Institutul Național de Boli Infecțioase „Prof. Dr. Matei Balș” 2. Supravegherea și controlul gripei epidemice și pandemice: Coordonator: dr. Florin Popovici — Institutul de Sănătate Publică București Supleant: dr. Viorel Alexandrescu — Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie și Imunologie „Cantacuzino” Grup tehnic: dr. Emilia Lupulescu — Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie și Imunologie „Cantacuzino” 3. Combaterea cancerului: Coordonator: prof. dr. Rodica Anghel — Institutul Oncologic București Supleant: prof. dr. Tudor Ciuleanu — Institutul Oncologic Cluj-Napoca Grup tehnic: dr. Mircea Dediu — Institutul Oncologic București 4. Supravegherea și controlul tuberculozei: Coordonator: dr. Elmira Ibraim — Institutul Național de Pneumoftiziologie „Prof. Dr. Marius Nasta” Supleant: dr. Irina Strâmbu — Institutul Național de Pneumoftiziologie „Prof. Dr. Marius Nasta” Grup tehnic: dr. Cristian Popa — Institutul Național de Pneumoftiziologie „Prof. Dr. Marius Nasta” MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 255/16.IV.2009 9 5. Consum de antibiotice și antibiotico-rezistența: Coordonator: conf. dr. Irina Codiță — Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie și Imunologie „Cantacuzino” Supleant: dr. Grațiana Chicin — Institutul de Sănătate Publică Timișoara Grup tehnic: — prof. dr. Olga Dorobăț — Institutul Național de Boli Infecțioase „Prof. Dr. Matei Balș” — dr. Roxana Șerban — Institutul de Sănătate Publică București 6. Prevenirea și controlul HI\//SIDA: Coordonator: prof. dr. Adrian Streinu Cercel — Institutul Național de Boli Infecțioase „Prof. Dr. Matei Balș” Supleant: dr. Laurențiu Zolotușcă — Ministerul Sănătății Grup tehnic: dr. Mariana Mărdărescu — Institutul Național de Boli Infecțioase „Prof. Dr. Matei Balș” 7. Promovarea sănătății și educația pentru sănătate: Coordonator: dr. Carmen Domnariu — Centrul de Sănătate Publică Sibiu Supleant: dr. Mioara Predescu — Institutul de Sănătate Publică București Grup tehnic: Daniela Vâlceanu — Școala Națională de Sănătate Publică și Management Sanitar 8. Prevenirea obezității prin alimentație sănătoasă și activitate fizică: Coordonator: dr. Mihaela Armanu — Ministerul Sănătății Supleant: dr. Mioara Predescu — Institutul de Sănătate Publică București Grup tehnic: Daniela Vâlceanu — Școala Națională de Sănătate Publică și Management Sanitar 9. Tutun: Coordonator: dr. Magdalena Ciobanu — Institutul Național de Pneumoftiziologie „Prof. Dr. Marius Nasta” Supleant: chim. Gabriela Cilincă — Institutul de Sănătate Publică București Grup tehnic: dr. Simona Pârvu — Ministerul Sănătății 10. Controlul consumului de alcool: Coordonator: dr. Claudia Dima — Institutul de Sănătate Publică București Supleant: dr. Florentina Furtunescu — Ministerul Sănătății Grup tehnic: prof. dr. Dana Galieta Mincă — Institutul de Sănătate Publică București 11. Prevenirea dependenței de droguri: Coordonator: dr. Laurențiu Zolotușcă — Ministerul Sănătății Supleant: dr. Daniel Verman — Ministerul Sănătății Grup tehnic: dr. Ciolompea Teodora — Direcția de Sănătate Publică București 12. Medicina muncii: Coordonator: dr. Adriana Todea — Institutul de Sănătate Publică București Supleant: dr. Nuți Deliu — Institutul de Sănătate Publică București Grup tehnic: dr. Letiția Bucur — Institutul de Sănătate Publică București 13. Radiații ionizante și radiații ne ionizante: Coordonator: dr. Maria Alexandra Cucu — Institutul de Sănătate Publică București Supleant: dr. fiz. Constantin Milu — Institutul de Sănătate Publică București Grup tehnic: fiz. Irma Csiki — Institutul de Sănătate Publică București 14. Nutriție, etichetare nutrițională, mențiuni nutriționale și de sănătate: Coordonator: dr. Camelia Pârvan — Institutul de Sănătate Publică București Supleant: dr. Gabriela Gârban — Institutul de Sănătate Publică Timișoara Grup tehnic: — dr. Mariana Petrescu — Institutul de Sănătate Publică București — dr. Florica Scărlătescu — Direcția de Sănătate Publică Prahova — dr. Gangler Maria — Ministerul Sănătății 15. Alimente cu destinație nutrițională specială: Coordonator: dr. Mariana Vlad — Institutul de Sănătate Publică Cluj-Napoca Supleant: dr. Daniela Nuță — Institutul de Sănătate Publică București Grup tehnic: — dr. Florentina lacobi — Ministerul Sănătății — dr. Marta Petre — Ministerul Sănătății 16. Aditivi, enzime, arome: Coordonator: chim. Anca Telniceanu — Institutul de Sănătate Publică București Supleant: chim. Carmen Hura — Institutul de Sănătate Publică lași Grup tehnic: dr. Horațiu Zapîrțan, Institutul de Sănătate Publică Cluj-Napoca 17. Organisme modificate genetic: Coordonator: biol. dr. Klaus Fabrițius — Institutul de Sănătate Publică București Supleant: dr. Anca Roncea — Institutul de Sănătate Publică București 18. Materiale în contact cu alimentul: Coordonator: chim. Gabriela Cilincă — Institutul de Sănătate Publică București Supleant: dr. Anca Roncea — Institutul de Sănătate Publică București Grup tehnic: — dr. Daniela Cîrlan — Ministerul Sănătății — dr. Simona Pârvu — Ministerul Sănătății 19. Apa minerală: Coordonator: dr. Mihaela Armanu — Ministerul Sănătății Supleant: chim. Buksa Kalman — Centrul de Sănătate Publică Târgu Mureș Grup tehnic: — dr. Camelia Pârvan — Institutul de Sănătate Publică București — dr. Florentina lacobi — Ministerul Sănătății 20. Alimente și ingrediente alimentare noi: Coordonator: dr. Daniela Nuță — Institutul de Sănătate Publică București Supleant: dr. Gabriela Gârban — Institutul de Sănătate Publică Timișoara Grup tehnic: — dr. Florentina lacobi — Ministerul Sănătății — dr. Marta Petre — Ministerul Sănătății 21. Suplimente alimentare: Coordonator: dr. Gabriela Gârban — Institutul de Sănătate Publică Timișoara Supleant: dr. Nicoleta Florescu — Institutul de Sănătate Publică lași Grup tehnic: — farm. Anișoara Dudu — Ministerul Sănătății — dr. Simona Pârvu — Ministerul Sănătății 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 255/16.IV.2009 22. Alimente și ingrediente alimentare tratate cu radiații ionizante: Coordonator: dr. Cristina Câmpeanu — Institutul de Sănătate Publică lași Supleant: dr. Nicoleta Florescu — Institutul de Sănătate Publică lași Grup tehnic: dr. Marta Petre — Ministerul Sănătății 23. Hematologie: Coordonator: dr. Corina Posea — Spitalul Universitar București Supleant: prof. dr. Liuba Petrov — Institutul Oncologic Cluj- Napoca Grup tehnic: — dr. Alina Mirella Dobrotă — Centrul Regional de Transfuzii Sanguine Constanța — dr. Aurel Marc Andrei Rosin — Centrul de Transfuzie Sanguină Sfântu Gheorghe, județul Covasna 24. Țesuturi, celule, organe și transplant: Coordonator: dr. Victor Zota — Agenția Națională de Transplant Supleant: dr. Luminița Dobrescu — Agenția Națională de Transplant Grup tehnic: — transplant tisular — dr. Rosana Turcu, coordonator regional București — transplant hepatic — prof. dr. Irinel Popescu — transplant renal — prof. dr. Ionel Sinescu — prof. dr. Mihai Lucan — transplant cardiac — prof. dr. Radu Deac — dr. Șerban Brădișteanu — transplant medular — prof. dr. Dan Coliță — dr. Raluca Neagu, coordonator regional lași — dr. Ion Gerotă —Agenția Națională de Transplant — dr. Mariana Postolache — Ministerul Sănătății — dr. Florentina lacobi — Ministerul Sănătății 25. Mediu: Coordonator: dr. Cornel Neagu — Institutul de Sănătate Publică București Supleanti: — dr. loan Domahidi — Centrul de Sănătate Publică Târgu Mureș — dr. Gabriela Uifălean — Direcția de Sănătate Publică Mureș Grup tehnic: dr. Anca Tudor — Institutul de Sănătate Publică București 26. Apa potabilă și apa de îmbăiere: Coordonatori: — dr. Emilia Niciu — Institutul de Sănătate Publică București — dr. Anca Tudor — Institutul de Sănătate Publică București Supleanti: — dr. Adina Boțoroga — Direcția de Sănătate Publică Brașov — dr. Maria Zurini — Direcția de Sănătate Publică București — dr. Luiza Căruceru — Direcția de Sănătate Publică Constanța Grup tehnic: — dr. Daniela Cîrlan — Ministerul Sănătății — dr. Adrian Pavlov — Direcția de Sănătate Publică Constanța 27. Deșeuri medicale: Coordonator: ing. Oana Curea — Institutul de Sănătate Publică București Supleant: dr. Laurențiu Zolotușcă — Ministerul Sănătății Grup tehnic: — Cristiana Cîrlan — Ministerul Sănătății — dr. Gabriela Uifălean — Direcția de Sănătate Publică Mureș 28. Biocide: Coordonator: chim. pr. Mihaela Drăgușan — Institutul de Sănătate Publică București Supleant: dr. Găbiță Neagu — Direcția de Sănătate Publică Dâmbovița Grup tehnic: — biol. dr. Klaus Fabrițius — Institutul de Sănătate Publică București — chim. Irina Tănase — Institutul de Sănătate Publică București 29. Cosmetice: Coordonator: dr. Simona Pârvu — Ministerul Sănătății Supleant: farm. Doina Bumb — Centrul de Sănătate Publică Târgu Mureș Grup tehnic: — chim. Irina Tănase — Institutul de Sănătate Publică București — chim. Verginia Matei, Direcția de Sănătate Publică București 30. Boli rare: Coordonator: prof. dr. loan Victor Pop — Universitatea de Medicină și Farmacie „luliu Hațieganu” Cluj-Napoca Supleant: prof. dr. Ana Maria Vlădăreanu — Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” București Grup tehnic: — dr. Cristina Rusu — Catedra Genetică Medicală — Universitatea de Medicină și Farmacie „Grigore. T. Popa” lași 31. Domeniul sănătății mintale și al bolilor degenerative (Alzheimer): Coordonator: dr. Ileana Botezat Antonescu — Centrul Național de Sănătate Mintală Supleant: prof. dr. Pompilia Delean — Universitatea de Medicină și Farmacie „Victor Babeș” Timișoara Grup tehnic: — conf. dr. Cătălina Tudose — Spitalul Clinic de Psihiatrie „Prof. dr. Alexandru Obregia” — prof. dr. luliana Dobrescu — Spitalul Clinic de Psihiatrie „Prof. dr. Alexandru Obregia” — dr. Claudia Dima — Centrul Național de Sănătate Mintală 32. Domeniul prevenirii traumatismelor și accidentelor: Coordonator: dr. Cristian Boieriu — Serviciul Mobil de Urgență, Reanimare și Descarcerare Târgu Mureș Supleant: dr. Raed Arafat —Serviciul Mobil de Urgență, Reanimare și Descarcerare Grup tehnic: dr. Adrian Borcea — coordonator Serviciul Mobil de Urgență, Reanimare și Descarcerare Bihor 33. Domeniul reglementării timpului de lucru: Coordonator: ec. Doina Tănase — Ministerul Sănătății Supleant: ec. Crăciuna Negrilă — Ministerul Sănătății Grup tehnic: Alexandra Andreea Timofte — Ministerul Sănătății 34. Domeniul farmaceutic: a) problematica medicamentelor de uz uman: Coordonator: farm, pr. Rodica Bădescu — Agenția Națională a Medicamentului Supleanti — farm. pr. Nela Vîlceanu — Agenția Națională a Medicamentului — dr. farm. Simona Raicu — Agenția Națională a Medicamentului MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 255/16.IV.2009 11 — farm. pr. Daniela Enache — Agenția Națională a Medicamentului — dr. farm. Robert Ancuceanu — Agenția Națională a Medicamentului — biol. pr. Anca Moraru — Agenția Națională a Medicamentului — dr. Daniela Stanciu — Agenția Națională a Medicamentului — dr. Simona Bădoi —Agenția Națională a Medicamentului — dr. Mihaela Bogdan —Agenția Națională a Medicamentului — dr. Laurențiu Chițimia—Agenția Națională a Medicamentului — ing. Crînguța Brăescu —Agenția Națională a Medicamentului b) politica medicamentului, stabilirea prețurilor la medicamente, rambursarea medicamentelor și eficiența relativă: Coordonator: dr. Bogdan Grigore — Ministerul Sănătății Supleanți: — jr. Irina Gresaru — Ministerul Sănătății — farm. George Baicu — Ministerul Sănătății 35. Domeniul dispozitivelor medicale: Coordonator: ing. Ana Maria Tănase — Ministerul Sănătății Supleant: ing. Margareta Mihalache — Ministerul Sănătății 36. Domeniul recunoașterii calificărilor profesionale: Coordonator: dr. Beatrice Nimereanu — Ministerul Sănătății Supleanți: — Gabriela Chelba — Ministerul Sănătății — Mircea Timofte — Ministerul Sănătății 37. Programul de acțiune comunitar și strategii în domeniul sănătății publice: Coordonator: conf. dr. Alexandru Rafila — Ministerul Sănătății Supleant: prof. dr. Cristina Borzan — Universitatea de Medicină și Farmacie „luliu Hațieganu” Cluj-Napoca Grup tehnic: — dr. Ileana Tudoran — Ministerul Sănătății — prof. dr. Cristian Vlădescu — Școala Națională de Sănătate Publică și Management Sanitar 38. Strategia de Sănătate a Comisiei Europene: Coordonator: conf. dr. Alexandru Rafila — Ministerul Sănătății Supleanti: — prof. dr. Cristina Borzan — Universitatea de Medicină și Farmacie „luliu Hațieganu” Cluj-Napoca — dr. Anda Ioana Curta — Ministerul Sănătății Grup tehnic: — dr. Ileana Tudoran — Ministerul Sănătății — dr. Alexandra Constantinescu — Ministerul Sănătății — Roxana Rotocol — Ministerul Sănătății 39. Diabet și Boli Endocrine: Coordonator: dr. Ruxandra Dănciulescu — Comisia Consultativă de Diabet și Boli Endocrine, Ministerul Sănătății Supleant: dr. Alina Nicolau — Spitalul Clinic „Dr. loan Cantacuzino” 40. Servicii de sănătate și îngrijiri medicale, siguranța pacientului și informații adresate pacienților: Coordonator: dr. Victor Strâmbu — Ministerul Sănătății Supleant: dr. Anda Ioana Curta — Ministerul Sănătății Grup tehnic: — Raluca Luchian — Casa Națională de Asigurări de Sănătate — Andreea Urdăreanu — Casa Națională de Asigurări de Sănătate — dr. Alexandra Constantinescu — Ministerul Sănătății — dr. Miriam Țăranu — Ministerul Sănătății 41. Comitetul de program din cadrul PC7: Coordonator: prof. dr. Luminița Smaranda Iancu — Institutul de Sănătate Publică lași Supleant: conf. dr. Victoria Arama — Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” București Grup tehnic: — prof. dr. Cristina Borzan — Universitatea de Medicină și Farmacie „luliu Hațieganu” Cluj-Napoca 42. Domeniul siguranței jucăriilor și problematicii de tineret: Coordonator: conf. dr. Aurelia Cordeanu — Institutul de Sănătate Publică București Supleant: dr. Nicolescu Rodica — Institutul de Sănătate Publică București 43. Domeniul siguranței rutiere (problematica sănătății conducătorilor auto — oftalmologie, boli psihice, diabet): Coordonatori: prof. dr. Monica Pop — Comisia Consultativă de Oftalmologie, Ministerul Sănătății — dr. Claudia Dima — Centrul Național de Sănătate Mintală Supleant: prof. dr. Mihai Pop — Spitalul Clinic de Oftalmologie 44. Domeniul sănătății reproducerii: Coordonator: prof. dr. Bogdan Marinescu — Comisia Consultativă de Obstetrică-Ginecologie, Ministerul Sănătății Supleant: dr. Alin Stănescu — Institutul pentru Ocrotirea Mamei și Copilului 45. Indicatorii stării de sănătate: Coordonator: prof. dr. Cristian Vlădescu — Școala Națională de Sănătate Publică și Management Sanitar Supleant: ec. Ioana Perțache — Centrul Național pentru Organizarea și Asigurarea Sistemului Informațional și Informatic în Domeniul Sănătății București Grup tehnic: ing. Adriana Galan — Institutul de Sănătate Publică București 46. International Health Regulation (IHR) — Regulamentul sanitar internațional: Coordonator: dr. Florin Popovici — Institutul de Sănătate Publică București Supleant: dr. Radu Cucuiu — Institutul de Sănătate Publică București Grup tehnic: — dr. luliu Todea — Ministerul Sănătății — dr. Ariciu Drăgulescu Filip — Spitalul Clinic Militar Central de Urgență București 47. Health Security Committee (HSC) — Comitetul Securității Sănătății — cele 3 secțiuni: secțiunea 1 — Pregătire si răspuns la arme chimice, biologice și radiologice: Titular: dr. Raed Arafat — Ministerul Sănătății, subsecretar de stat Supleant: dr. Florin Popovici — Institutul de Sănătate Publică București secțiunea 2 — Pregătire și răspuns general: Titular: dr. Raed Arafat — Ministerul Sănătății, subsecretar de stat Supleant: dr. Adriana Pistol — Institutul de Sănătate Publică București secțiunea 3 — Pregătire și răspuns în gripă: Titular: dr. Amalia Canton — Ministerul Sănătății Supleant: prof. dr. Adrian Streinu Cercel — Institutul Național de Boli Infecțioase „Prof. Dr. Matei Balș” Reprezentarea României în sesiunea/ședința plenară a Comitetului Securității Sănătății (HSC): Titular: conf. dr. Aurel Nechita — Ministerul Sănătății, secretar de stat 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 255/16.IV.2009 Supleant: dr. Cristina Anton Irimie — Ministerul Sănătății, secretar de stat Reprezentarea României în Grupul la nivel înalt pentru sănătate publică: Titular: conf. dr. Alexandru Rafila — Ministerul Sănătății Supleant: prof. dr. Cristian Vlădescu — Școala Națională de Sănătate Publică și Management Sanitar Reprezentarea României în Grupul la nivel înalt pentru nutriție și activitate fizică: Titular: dr. Mihaela Armanu — Ministerul Sănătății Supleant: conf. dr. Carmen Domnariu — Centrul de Sănătate Publică Sibiu Reprezentarea României în Comitetul pentru Decizia CE nr. 2.119/98/CE privind înființarea unor rețele pentru supravegherea și controlul epidemiologie al bolilor transmisibile în Comunitate: Titular: dr. Amalia Canton — Ministerul Sănătății Supleant: dr. Adriana Pistol — Institutul de Sănătate Publică București 48. Reprezentarea României la ECDC — Centrul European de Control al Bolilor: a) Consiliul de administrație: Titular: conf. dr. Alexandru Rafila — Ministerul Sănătății Supleant: dr. Daniela Pițigoi — Institutul Național de Boli Infecțioase „Prof. Dr. Matei Balș” b) Forum consultativ: Titular: dr. Florin Popovici — Institutul de Sănătate Publică București Supleant: prof. dr. Doina Azoicăi — Institutul de Sănătate Publică lași c) Organisme competente*): c1) Ministerul Sănătății — Direcția generală sănătate publică, asistență medicală și programe: Titular: dr. Amalia Canton — Ministerul Sănătății Supleant: dr. Mihaela Armanu — Ministerul Sănătății c2) Institutul de Sănătate Publică București — Centrul pentru Prevenirea și Controlul Bolilor Transmisibile: Titular: dr. Adriana Pistol — Institutul de Sănătate Publică București Supleant: dr. Odette Nicolae, Centrul pentru Prevenirea și Controlul Bolilor Transmisibile c3) Institutul National de Boli Infecțioase „Prof. Dr. Matei Balș”: Titular: prof. dr. Adrian Streinu Cercel — Institutul Național de Boli Infecțioase „Prof. Dr. Matei Balș” Supleant: dr. Mariana Mărdărescu — Institutul Național de Boli Infecțioase „Prof. Dr. Matei Balș” c4) Institutul Național de Pneumoftiziologie „Prof. Dr. Marius Nasta”: Titular: conf. dr. Constantin Marica — Institutul Național de Pneumoftiziologie „Prof. Dr. Marius Nasta” Supleant: dr. Domnica Chiotan — Institutul Național de Pneumoftiziologie „Prof. Dr. Marius Nasta” c5) Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie și Imunologie „Cantacuzino”: Titular: dr. Dorel Lucian Radu — Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie și Imunologie „Cantacuzino” Supleant: dr. Viorel Alexandrescu — Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie și Imunologie „Cantacuzino” d) Punct focal național pentru microbiologie: Titular: conf. dr. Alexandru Rafila — Ministerul Sănătății Supleant: dr. Gabriel lonescu — Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie și Imunologie „Cantacuzino” e) Punct focal național pentru rezistenta la antimicrobiene: Titular: conf. dr. Irina Codiță — Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie și Imunologie „Cantacuzino” Supleant: dr. Anda Băicuș — Institutul Național de Cercetare- Dezvoltare pentru Microbiologie și Imunologie „Cantacuzino” f) Punct focal național pentru comunicare de risc: — dr. Adriana Pistol — pentru boli infecțioase, Centrul pentru Prevenirea și Controlul Bolilor Transmisibile — Institutul de Sănătate Publică București — dr. Florin Popovici — pentru Regulamentul sanitar internațional, Biroul Evenimente de Sănătate și Alertă Precoce, Institutul de Sănătate Publică București — dr. Anda Baicus — pentru microbiologie, Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie și Imunologie „Cantacuzino” — dr. Mariana Mărdărescu — pentru HIV, Institutul Național de Boli Infecțioase „Prof. Dr. Matei Balș” — dr. Amalia Canton — pentru situații de urgență de sănătate publică, Ministerul Sănătății — Direcția generală de sănătate publică, asistență medicală și programe — dr. Mihaela Armanu — pentru riscuri de mediu, Ministerul Sănătății — Direcția generală de sănătate publică, asistență medicală și programe g) Membru în comitetul editorial Eurosurveillance: — dr. Daniela Pițigoi — Institutul Național de Boli Infecțioase „Prof. Dr. Matei Balș” Art. 4. — Experții prevăzuți la art. 2 au următoarele atribuții: a) pe domeniul lor de expertiză, elaborează mandatul referitor la documentele aflate în dezbatere la nivelul instituțiilor europene. Expertul (grupul de experți) este responsabil de corectitudinea, calitatea și validitatea poziției exprimate în mandat, responsabilitate avizată de către coordonatorul de dosar; b) elaborează raportul de deplasare prevăzut în anexa nr. II, în cazul în care a reprezentat România la reuniunile structurilor de lucru ale instituțiilor europene sau la alte tipuri de reuniuni; c) participă în cadrul grupurilor de lucru și reuniunilor de la nivel comunitar în domeniul lor de expertiză, conform nominalizării de către direcția de specialitate din cadrul Ministerului Sănătății; d) monitorizează evoluțiile legislative la nivel comunitar în domeniul lor de expertiză și pozițiile celorlalte state membre față de temele dezbătute în domeniu; e) întocmesc dosarul tematic și îl actualizează ori de câte ori este cazul; f) informează direcția de specialitate și Direcția de relații internaționale din cadrul Ministerului Sănătății privind orice eveniment în legătură cu activitățile desfășurate la nivel comunitar în domeniul lor de expertiză; g) comunică celorlalți experți în domeniu materialele și informațiile obținute în urma participării la grupuri de lucru sau reuniuni la nivel comunitar, în vederea asigurării unei reprezentativități instituționale și a unei viziuni tehnice coerente în domeniu; h) solicită/primesc consiliere de la comisiile consultative de specialitate ale Ministerului Sănătății, precum și de la consilierii din cadrul Direcției de relații internaționale; i) răspund de poziția adoptată referitor la problematica solicitată; *) Nominalizările de la acest punct se pot modifica prin dispoziție a ministrului sănătății în funcție de persoanele care conduc instituțiile care fac obiectul acestui punct. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 255/16.IV.2009 13 j) au obligația de a efectua, acolo unde este cazul, demersurile legale necesare în vederea rambursării, de către instituțiile europene la ale căror grupuri de lucru au participat, a sumelor reprezentând contravaloarea cheltuielilor de transport. Art. 5. —în cazul deplasării în vederea participării la un grup de lucru sau reuniune la nivel comunitar, procedura de lucru este următoarea: 1. Direcția de specialitate din cadrul Ministerului Sănătății va transmite pentru aprobare propunerea de nominalizare, în vederea participării unui/unor expert/experți din domeniu, însoțită de agenda grupului de lucru, în limba română, către secretarul de stat coordonator. Propunerea de nominalizare va fi ulterior transmisă către Direcția de relații internaționale, în vederea demarării formalităților de deplasare. 2. Mandatul, elaborat de către expert/experți, va fi înaintat către coordonatorul de dosar spre avizare: a) în cazul unui aviz favorabil, coordonatorul înaintează mandatul cu cel puțin 48 de ore înaintea reuniunii, împreună cu documentele pe baza cărora a fost elaborat, către Direcția de relații internaționale în vederea avizării; b) Direcția de relații internaționale transmite mandatul în vederea aprobării către secretarul de stat coordonator precizat la art. 6 (în cazul mandatelor generale) și, ulterior, în vederea avizării, către Departamentul pentru Afaceri Europene și Ministerul Afacerilor Externe; c) în cazul unui aviz negativ, expertul va reface mandatul conform observațiilor. Mandatul elaborat de către expert este transmis către DRI atât pe suport hârtie, cât și în format electronic, la adresa miriam@ms.ro. 3. Expertul susține poziția României în cadrul reuniunilor la care participă în baza mandatului aprobat. 4. în cazul în care în timpul dezbaterilor apar amendamente de ultim moment, acestea având drept consecință depășirea limitelor de acțiune ale mandatului elaborat, expertul sau reprezentantul Ministerului Sănătății prezent la reuniune va acționa, după caz, astfel: a) dacă amendamentele propuse nu aduc atingere limitelor mandatului aprobat, atunci expertul susține poziția din mandat și se abține privind noile amendamente, urmând ca în termen de 48 de ore de la încheierea reuniunii, în urma consultărilor din țară, să transmită poziția cu privire la amendamentele respective, în scris; b) dacă amendamentele propuse vin în contradicție, în totalitate sau în parte, cu conținutul mandatului ori aduc modificări substanțiale, expertul se va abține, urmând ca în termenul și în condițiile prevăzute la lit. a) să elaboreze o nouă poziție. Această nouă poziție va fi exprimată printr-un nou mandat, care urmează aceeași procedură de avizare și aprobare. 5. La întoarcerea în țară, expertul redactează și transmite către direcția de specialitate/coordonator de dosar și Direcția de relații internaționale, în termen de maximum 3 zile lucrătoare, raportul de deplasare, atât pe suport hârtie, cât și în format electronic. Totodată, transmite raportul de deplasare, spre informare, în format electronic, și celorlalți membri ai grupului de lucru din domeniul respectiv. Raportului de deplasare i se atașează, pe suport hârtie sau în format electronic, următoarele documente: agenda reuniunii la care a participat, temele dezbătute, documentele de lucru ce au fost folosite, mandatul susținut în cadrul reuniunii și dovezile aferente necesare pentru decontarea cheltuielilor. în raportul de deplasare expertul va descrie demersurile efectuate în vederea clarificării și transmiterii poziției României pentru situațiile de abținere descrise la pct. 4. 6. Concluziile și propunerile experților menționate în raportul de deplasare vor fi analizate de către direcția de specialitate și, după caz, de către secretarul de stat coordonator, urmând a fi corelate în continuare cu politica Ministerului Sănătății în domeniu. 7. După elaborarea raportului de deplasare, expertul va transmite direcției de specialitate din cadrul Ministerului Sănătății copii de pe documentele anexate la raportul de deplasare, în vederea completării dosarului tematic din cadrul direcției de specialitate. Totodată, fiecare expert își întocmește, în vederea unei evidențe coerente ale domeniului pe care îl gestionează, propriul său dosar tematic. 8. în cazul în care, din motive obiective, expertul nu poate participa la un grup de lucru sau problematica discutată este complexă, cuprinzând mai multe domenii, Direcția de relații internaționale poate propune participarea unui consilier pentru afaceri europene din cadrul direcției, care va susține mandatul elaborat de către experții din domeniu, procedura fiind aceeași. Totodată, consilierii pentru afaceri europene desemnați să participe de către Direcția de relații internaționale pot însoți experții la reuniunile grupurilor de lucru, în vederea colaborării și asigurării ducerii la îndeplinire a angajamentelor asumate de către aceștia. Reprezentarea Ministerului Sănătății la reuniunile la nivel înalt (high level group) sau conferințe se va face pe baza nominalizării ministrului sănătății. Art. 6. — Persoanele responsabile pentru coordonarea/ monitorizarea grupului de experți constituit prin prezentul ordin sunt următoarele: — domnul dr. Cristian-Anton Irimie, secretar de stat; — doamna dr. Anda Ioana Curta, Director, Direcția relații internaționale; — doamna dr. Miriam Țăranu, Direcția relații internaționale. Art. 7. — Direcțiile din cadrul Ministerului Sănătății și alte instituții implicate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 8. — Neîndeplinirea atribuțiilor prevăzute la art. 4 și 5 constituie o încălcare a îndatoririlor de serviciu și atrage răspunderea expertului și a tuturor persoanelor responsabile, în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare. Art. 9. —Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. 10. — Pe data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului sănătății publice nr. 327/2007 privind constituirea și funcționarea grupului de experți responsabili cu elaborarea punctelor de vedere tehnice asupra documentelor aflate în dezbatere la nivel comunitar și asigurarea reprezentării la întâlnirile de lucru ale instituțiilor Uniunii Europene, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 148 din 1 martie 2007. Art. 11. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul sănătății, Ion Bazac București, 25 martie 2009. Nr. 381.’ 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 255/16.IV.2009 Avizat Direcția de relații internaționale Director Dr. Anda Ioana Curta Avizat Numele direcției de specialitate Director general/Director al direcției de specialitate Avizat Coordonator dosar ANEXA Nr. 1 Aprobat Secretar de stat, *) Cristian Irimie MAN DAT Participant (sau componența delegației, în cazul în care participă mai multe persoane la aceeași reuniune) Grup de lucru/Domeniu: Data (sau perioada): Locația: (Mandatul se transmite în timp util — 48 de ore spre avizare la Direcția de relații internaționale din cadrul Ministerului Sănătății, care va solicita, în cazul mandatelor generale, aprobarea din partea secretarului de stat coordonator și, când este necesar, aprobarea ministrului sănătății și la Departamentul Afacerilor Europene și la Ministerul Afacerilor Externe; în'cazul în care mandatul întocmit primește aviz nefavorabil, expertul nu poate exprima nicio poziție la reuniunea respectivă.) 1. Justificarea acțiunii: — (Prezentare în rezumat a principalelor puncte-cheie legate de documentele în discuție conform agendei de lucru, concret și coerent, specificând și stadiul discuțiilor sau al negocierilor ce au avut loc la reuniuni anterioare); — (Importanța pentru România — RO — inclusiv implicațiile pentru producători, implicațiile sociale, economice, financiare sau de ordin legislativ, dacă este cazul). 2. Poziția României: — (Se menționează scurt și concis poziția României referitoare la temele în discuție — conform documentelor prezentate — acesf lucru presupunând ca expertul să cunoască documentele și să elaboreze poziția României conform atribuțiilor precizate în ordin) — (Totodată se menționează obiectivele de atins, tacticile de negociere, eventualele opoziții din partea unor state membre —, precum și posibile „înțelegeri’/convenții cu reprezentanți ai altor state membre); — (Se vor menționa și eventualele limite/maije/alternative care pot fi exprimate în procesul de negociere; uneori este necesară colaborarea cu alte instituții implicate sau chiar patronate.) 3. Autoritățile naționale implicate în proiectul de implementare 3.1. Obligații de comunicare/raportare/informare a Comisiei Europene/altei structuri comunitare prevăzute în proiect pentru îndeplinirea acestor obligații Tipul obligației Da/Nu Autoritatea care va duce la îndeplinire obligația Comunicare Da Raportare Da Informare Da Alt tip 3.2. Controlul aplicării prevederilor proiectului Reglementarea controlului aplicării Da/Nu Autoritatea/autoritățile care vor duce la îndeplinire obligația Proiectul conține prevederi ce Da Prevederi privind data intrării în vigoare a diferitelor prevederi propuse de reglementează controlul aplicării ? directivă 4. Persoana/persoanele de contact din țară (care sunt direct implicate în elaborarea poziției tehnice a României — în cazul unor amendamente de ultim moment): Tel/e-mail: (Note de prezentare: — mandatul trebuie scris clar și concis, cu diacritice, fără greșeli gramaticale; — mandatul reprezintă poziția României la reuniunea respectivă. Participantul susține acest mandat, avizat și aprobat în prealabil, nu alte păreri personale; — mandatul este semnat și datat de către expert, care răspunde de afirmațiile efectuate; — pentru informarea exactă a experților care întocmesc un mandat folosind acest model, reamintim faptul că toate indicațiile scrise în paranteză cu litere cursive nu trebuie să se regăsească în mandatul transmis către Ministerul Sănătății în vederea avizării; — mandatul se transmite, pe hârtie și în format electronic (la adresa miriam@ms.ro) la Direcția de relații internaționale împreună cu documentele pe baza căruia a fost elaborat, cu 48 de ore înainte de reuniune, astfel încât, în cazul unui aviz nefavorabil, expertul să poată reface documentul.) Data: întocmit (numele și funcția expertului) Semnătura (pe mandatul trimis pe hârtie) *) Numai în cazul mandatelor generale. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 255/16.IV.2009 15 ANEXA Nr. 2 Avizat Numele direcției de specialitate Director general/Director al direcției de specialitate Avizat Coordonator dosar RAPORT DE DEPLASARE Participant (sau componența delegației, în cazul în care participă mai multe persoane la aceeași reuniune): Grup de lucru/Domeniu: Data/Perioada: Locația: 1. Justificarea acțiunii: — (Prezentarea în rezumat a principalelor puncte-cheie legate de documentele în discuție conform agendei de lucru, concret și coerent, specificând și stadiul discuțiilor sau al negocierilor ce au avut loc și eventualitatea reluării discuțiilor la următoarele grupuri de lucru); — (Concluziile reuniunii — se anunță și verbal superiorul ierarhic, precum și alte direcții implicate, în cazul unor subiecte de importanță deosebită.) 2. Poziția României și poziția celorlalte state membre: — (Se menționează scurt și concis poziția României (fără notele justificative) referitoare la temele în discuție, precum și pozițiile celorlalte state membre, poziții ce au importanță majoră în luarea deciziilor viitoare); — (Totodată se menționează obiectivele de atins atât pentru România, cât și pentru alte state membre, în cazul în care se specifică în cadrul dezbaterilor eventuale opoziții din partea unor state membre, precum și propunerea unor posibile „înțelegeri” cu reprezentanții altor state membre în cursul unor dezbateri viitoare.) 3. Poziția României luată în cadrul reuniunii în cazul în care au apărut amendamente de ultim moment și a fost contactată persoana/persoanele de contact din țară: (care sunt direct implicate în elaborarea poziției tehnice a României - inclusiv motivarea acestei acțiuni.) 4. Concluzii/Propuneri: (capitol foarte important ce determină inițiative ulterioare ale direcției de specialitate/instituției în vederea elaborării unor acte normative naționale necesare) (Note de prezentare: — raportul trebuie scris clar și concis, cu diacritice, fără greșeli gramaticale; — raportul trebuie să reprezinte o descriere detailată a tuturor dezbaterilor, pentru ca oricine îl citește să înțeleagă discuțiile ca și când ar fi participat la reuniunea respectivă; — raportul este semnat și datat de către participant/participanți, care răspunde/răspund de afirmațiile efectuate, și este predat direcției de specialitate (împreună cu agenda reuniunii) pentru introducerea acestuia în dosarul tematic, precum și secretarului de stat coordonator în vederea unor eventuale rezoluții suplimentare; — raportul se transmite, pe hârtie și în format electronic (la adresa miriam@ms.ro), la Direcția de relații internaționale în maximum 3 zile de la terminarea reuniunii, și numai în format electronic celorlalți experți din domeniu; — pentru informarea exactă a experților care întocmesc un raport de deplasare folosind acest model, reamintim faptul că toate indicațiile scrise în paranteză cu litere înclinate nu trebuie să se regăsească în raportul transmis către Ministerul Sănătății.) Data: întocmit (numele și funcția expertului) Semnătura (pe raportul trimis pe hârtie) 16 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 255/16.IV.2009 ACTE ALE BĂNCII NAȚIONALE A ROMÂNIEI BANCA NAȚIONALĂ A ROMÂNIEI CIRCULARĂ privind modificarea ratei rezervei minime obligatorii pentru mijloacele bănești în valută în baza dispozițiilor art. 5 și 8 din Legea nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Naționale a României, în aplicarea prevederilor art. 13 din Regulamentul Băncii Naționale a României nr. 6/2002 privind regimul rezervelor minime obligatorii, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 48 din Legea nr. 312/2004, Consiliul de administrație al Băncii Naționale a României hotărăște: > 5 > începând cu perioada de aplicare 24 mai — 23 iunie 2009, rata rezervei minime obligatorii pentru mijloacele bănești în valută cu scadența reziduală mai mare de 2 ani de la finele perioadei de observare și care nu prevăd clauze contractuale referitoare la rambursări, retrageri, transferări anticipate se stabilește la un nivel de 0 (zero) la sută. Președintele Consiliului de administrație al Băncii Naționale a României, Mugur Constantin Isărescu București, 8 aprilie 2009. Nr. 11. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 429772 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 255/16.IV.2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495