MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 177 (XXI) — Nr. 234 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Joⁱ’ ⁹ aPrⁱlⁱe ²⁰⁰⁹ SUMAR Nr. Pagina ACTE ALE PARLAMENTULUI ROMÂNIEI 1. — Declarația solemnă a Parlamentului României cu ocazia aniversării a 60 de ani de existență a Alianței Nord-Atlantice și marcării a 5 ani de la aderarea României la NATO................................... 2 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 411. — Hotărâre privind acordarea unui ajutor........... 3 412. — Hotărâre privind acordarea unui ajutor........... 4 413. — Hotărâre privind acordarea unui ajutor........... 5 414. — Hotărâre privind acordarea unui ajutor........... 6 415. — Hotărâre privind acordarea unui ajutor........... 7 Nr. Pagina 416. — Hotărâre privind acordarea unui ajutor............. 8 417. — Hotărâre privind acordarea unui ajutor............. 9 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 198. — Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale pentru aprobarea Procedurii privind constituirea și autorizarea ocoalelor silvice și atribuțiile acestora, modelul documentelor de constituire, organizare și funcționare, precum și conținutul Registrului național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice.................................... 10-16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 234/9.IV.2009 ACTE ALE PARLAMENTULUI ROMÂNIEI PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL Declarația solemnă a Parlamentului României cu ocazia aniversării a 60 de ani de existentă a Alianței Nord-Atlantice si marcării a 5 ani de la aderarea României la NATO Acum 5 ani, la 2 aprilie 2004, România a deschis un capitol nou și decisiv din istoria sa. Aderarea oficială la Alianța Nord- Atlantică, cea mai puternică și de succes organizație de securitate colectivă din toate timpurile, a marcat împlinirea unuia dintre obiectivele majore ale politicii externe și de securitate românești, dar și un moment crucial al definirii locului nostru ca stat pe scena internațională contemporană. După anii de izolare în spatele Cortinei de Fier, România revenea în familia euroatlantică de securitate și valori. La 6 decenii de la crearea sa, NATO continuă să joace un rol primordial în securitatea euroatlantică, precum și de liant indispensabil între Europa și America de Nord. Apartenența la NATO, alături de calitatea dobândită ulterior, aceea de membru al Uniunii Europene, furnizează României cadrul principial și instrumentele esențiale de abordare a politicii sale externe, conform valorilor la care am aderat și în care credem. La nivel simbolic, armonizarea obiectivelor noastre cu cele ale aliaților noștri, în plan regional, european și internațional, consfințește ieșirea României din logica acțiunii individuale și a izolării și trecerea la o abordare modernă a rolului său în lume. Beneficiile se fac simțite în viața de zi cu zi a fiecăruia dintre noi: stabilitate, predictibilitate, solidaritate transatlantică și garanții solide de securitate. în același timp, acest statut ne oferă șansa și capacitățile de a ne manifesta pe deplin ca stat generator de stabilitate și securitate. Aderarea României la NATO a contribuit în mod esențial la transformarea democratică, la consolidarea statului de drept, la progresul economic și social din țara noastră. în egală măsură, acest proces a consolidat securitatea și stabilitatea în spațiul euroatlantic, în regiunea noastră și chiar dincolo de aceasta. România nu a întârziat să se remarce ca un membru activ, dinamic, flexibil și creativ al Alianței, printr-o participare consistentă și cu rezultate larg apreciate, alături de parteneri, în toate operațiunile și în conturarea politicilor NATO. Țara noastră și-a câștigat astfel un profil strategic bine conturat, care valorizează poziția geostrategică a României, ca stat a cărui frontieră națională coincide cu frontiera externă sud-estică a NATO. Am pledat cu consecvență pentru politica „ușilor deschise”, pentru intensificarea legăturilor dintre NATO și toate statele partenere. Am afirmat energic necesitatea continuării extinderii Alianței în Balcanii de Vest și regiunea extinsă a Mării Negre, drept unica modalitate de a asigura pe termen lung apărarea colectivă și stabilitatea pe continentul european și nu numai. în contextul procesului profund parcurs de NATO de adaptare a capacităților și structurilor sale la noul context global de securitate, România s-a afirmat ca un aliat responsabil, generator de valoare adăugată, având drept obiectiv menținerea relevanței și eficacității NATO ca pilon fundamental al securității euroatlantice la începutul secolului XXI. Desemnarea României ca țară-gazdă a Summit-ului NATO din 2008, cea mai mare reuniune la vârf de până acum din istoria Alianței, a reprezentat o recunoaștere simbolică a relevanței contribuției noastre. La cinci ani de la aderare îi asigurăm astăzi, din nou, pe partenerii noștri din NATO de angajamentul nostru ferm în raport cu țelurile, valorile și sarcinile Alianței. NATO se poate baza pe România, acum și în viitor. Exprimăm astăzi respectul nostru față de munca și devotamentul exemplar ale militarilor români în misiunile asumate, dar și față de impresionanta investiție de încredere a societății românești. Succesul pe care îl marcăm acum nu înseamnă doar afirmarea identității și demnității noastre ca membri respectați ai familiei euroatlantice, ci și oportunitatea exprimării voinței noastre înnoite ca statutul de membru al NATO și al Uniunii Europene să însemne beneficii și pentru cetățenii României. Ajunși la deplină maturitate ca membri ai Alianței, înțelegem să facem un obiectiv prioritar din valorificarea maximă a acestui statut, printr-o contribuție sporită la evoluția NATO. Summit-ul de la Strasbourg-Kehl are potențialul de a consolida rolul NATO de alianță de apărare colectivă deschisă spre cooperări la nivel global, iar România își dorește o Alianță capabilă să se adapteze continuu și eficient la noile amenințări și la contextul de securitate global, menținându-și, în același timp, coeziunea și capacitatea de acțiune flexibilă și promptă în toate situațiile. Considerăm că NATO trebuie să rămână, în primul rând, o Alianță de apărare colectivă, cu o abordare cuprinzătoare asupra securității, și că trebuie să își diversifice instrumentele de protejare a păcii și stabilității membrilor săi, prin parteneriate, prin continuarea politicii de extindere, prin sprijinirea capacităților de menținere a păcii ale altor organizații cu valori similare. Susținem promovarea în continuare a unei politici active a NATO de atragere a statelor din Balcanii de Vest, prin valorificarea adecvată a oportunităților de cooperare și dialog politic. Susținem în continuare aspirațiile euroatlantice ale Georgiei și Ucrainei, în contextul în care acestea își vor demonstra capacitatea de a îndeplini criteriile impuse de NATO, manifestând un comportament responsabil și predictibil în relațiile internaționale. Considerăm aniversarea din acest an a 60 de ani de existență a Alianței drept un moment de cotitură, care să consolideze realizările de până acum, dar să constituie cu atât mai mult o oportunitate de reafirmare a valorilor care au dus la crearea NATO și care fac din acestea motorul progresului intern, în statele care năzuiesc către asocierea la această distinsă comunitate de principii și acțiune. Această declarație a fost adoptată de Camera Deputaților și de Senat în ședința comună din 31 martie 2009. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI ROBERTA ALMA ANASTASE MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 31 martie 2009. Nr. 1. 3 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 234/9.IV.2009 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind acordarea unui ajutor în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 1 din Ordonanța Guvernului nr. 28/2003 privind trimiterea bolnavilor pentru tratament în străinătate, aprobată cu modificări prin Legea nr. 119/2003, al art. 5 alin. (1) lit. h) și alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 118/1999 privind înființarea și utilizarea Fondului național de solidaritate, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 366/2001, cu modificările ulterioare, și al Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 32/2001 pentru reglementarea unor probleme financiare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 374/2001, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Se aprobă acordarea unui ajutor în sumă de 176.472 USD pentru efectuarea tratamentului medical în străinătate pacientului Voicu Marian Claudiu, în vârstă de 8 ani, din comuna Găneasa, satul Dranovățu, județul Olt. (2) Suma prevăzută la alin. (1) se suportă din bugetul de stat după cum urmează: — Ministerul Sănătății va aloca suma de 88.472 USD; — Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale va aloca suma de 88.000 USD. (3) Ajutorul se acordă în lei și se suportă atât din bugetul Ministerului Sănătății, prin Direcția de Sănătate Publică a Județului Olt, cât și din bugetul Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale, prin Direcția de Muncă și Protecție Socială a Județului Olt, la cursul de schimb valutar al Băncii Naționale a României din ziua lucrătoare precedentă efectuării deschiderii de credite bugetare. (4) Suma aprobată din bugetul Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale pentru efectuarea tratamentului medical în străinătate va fi transferată de către Direcția de Muncă și Protecție Socială a Județului Olt către Direcția de Sănătate Publică a Județului Olt, la solicitarea acesteia. Art. 2. — Fundamentarea sumei solicitate și justificarea celei utilizate pentru efectuarea tratamentului medical în străinătate revin Ministerului Sănătății, prin Direcția de Sănătate Publică a Județului Olt, care va efectua plata și va certifica documentele financiar-contabile prezentate de furnizorul de servicii medicale din străinătate. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Marian Sârbu Ministrul sănătății, Ion Bazac Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 8 aprilie 2009. Nr. 411. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 234/9.IV.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI 4 HOTĂRÂRE privind acordarea unui ajutor în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 1 din Ordonanța Guvernului nr. 28/2003 privind trimiterea bolnavilor pentru tratament în străinătate, aprobată cu modificări prin Legea nr. 119/2003, al art. 5 alin. (1) lit. h) și alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 118/1999 privind înființarea și utilizarea Fondului național de solidaritate, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 366/2001, cu modificările ulterioare, și al Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 32/2001 pentru reglementarea unor probleme financiare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 374/2001, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Se aprobă acordarea unui ajutor în sumă de 122.663 euro pentru efectuarea tratamentului medical în străinătate pacientului Teodorașcu Eugen, în vârstă de 49 de ani, din municipiul Galați, str. Roșiori nr. 37, bl. PIN 3, ap. 17, județul Galați. (2) Suma prevăzută la alin. (1) se suportă din bugetul de stat după cum urmează: — Ministerul Sănătății va aloca suma de 61.663 euro; — Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale va aloca suma de 61.000 euro. (3) Ajutorul se acordă în lei și se suportă atât din bugetul Ministerului Sănătății, prin Direcția de Sănătate Publică a Județului Galați, cât și din bugetul Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale, prin Direcția de Muncă și Protecție Socială a Județului Galați, la cursul de schimb valutar al Băncii Naționale a României din ziua lucrătoare precedentă efectuării deschiderii de credite bugetare. (4) Suma aprobată din bugetul Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale pentru efectuarea tratamentului medical în străinătate va fi transferată de către Direcția de Muncă și Protecție Socială a Județului Galați către Direcția de Sănătate Publică a Județului Galați, la solicitarea acesteia. Art. 2. — Fundamentarea sumei solicitate și justificarea celei utilizate pentru efectuarea tratamentului medical în străinătate revin Ministerului Sănătății, prin Direcția de Sănătate Publică a Județului Galați, care va efectua plata și va certifica documentele financiar-contabile prezentate de furnizorul de servicii medicale din străinătate. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Marian Sârbu Ministrul sănătății, Ion Bazac Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 8 aprilie 2009. Nr. 412. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 234/9.IV.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI 5 HOTĂRÂRE privind acordarea unui ajutor în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 1 din Ordonanța Guvernului nr. 28/2003 privind trimiterea bolnavilor pentru tratament în străinătate, aprobată cu modificări prin Legea nr. 119/2003, al art. 5 alin. (1) lit. h) și alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 118/1999 privind înființarea și utilizarea Fondului național de solidaritate, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 366/2001, cu modificările ulterioare, și al Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 32/2001 pentru reglementarea unor probleme financiare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 374/2001, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Se aprobă acordarea unui ajutor în sumă de 100.000 euro pentru efectuarea tratamentului medical în străinătate pacientului Rășitariu Petru, în vârstă de 30 de ani, din orașul Hârlău, Str. Salcâmilor nr. 4A, județul lași. (2) Suma prevăzută la alin. (1) se suportă din bugetul de stat după cum urmează: — Ministerul Sănătății va aloca suma de 50.000 euro; — Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale va aloca suma de 50.000 euro. (3) Ajutorul se acordă în lei și se suportă atât din bugetul Ministerului Sănătății, prin Direcția de Sănătate Publică a Județului lași, cât și din bugetul Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale, prin Direcția de Muncă și Protecție Socială a Județului lași, la cursul de schimb valutar al Băncii Naționale a României din ziua lucrătoare precedentă efectuării deschiderii de credite bugetare. (4) Suma aprobată din bugetul Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale pentru efectuarea tratamentului medical în străinătate va fi transferată de către Direcția de Muncă și Protecție Socială a Județului lași către Direcția de Sănătate Publică a Județului lași, la solicitarea acesteia. Art. 2. — Fundamentarea sumei solicitate și justificarea celei utilizate pentru efectuarea tratamentului medical în străinătate revin Ministerului Sănătății, prin Direcția de Sănătate Publică a Județului lași, care va efectua plata și va certifica documentele financiar-contabile prezentate de furnizorul de servicii medicale din străinătate. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Marian Sârbu Ministrul sănătății, Ion Bazac Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 8 aprilie 2009. Nr. 413. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 234/9.IV.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI 6 HOTĂRÂRE privind acordarea unui ajutor în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 1 din Ordonanța Guvernului nr. 28/2003 privind trimiterea bolnavilor pentru tratament în străinătate, aprobată cu modificări prin Legea nr. 119/2003, al art. 5 alin. (1) lit. h) și alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 118/1999 privind înființarea și utilizarea Fondului național de solidaritate, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 366/2001, cu modificările ulterioare, și al Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 32/2001 pentru reglementarea unor probleme financiare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 374/2001, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Se aprobă acordarea unui ajutor în sumă de 120.600 euro pentru efectuarea tratamentului medical în străinătate pacientei Orbân Âgnes Măria, în vârstă de 41 de ani, din municipiul Târgu Secuiesc, Str. Libertății nr. 3, bl. 2, sc. A, et. 4, ap. 14, județul Covasna. (2) Suma prevăzută la alin. (1) se suportă din bugetul de stat după cum urmează: — Ministerul Sănătății va aloca suma de 60.600 euro; — Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale va aloca suma de 60.000 euro. (3) Ajutorul se acordă în lei și se suportă atât din bugetul Ministerului Sănătății, prin Direcția de Sănătate Publică a Județului Covasna, cât și din bugetul Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale, prin Direcția de Muncă și Protecție Socială a Județului Covasna, la cursul de schimb valutar al Băncii Naționale a României din ziua lucrătoare precedentă efectuării deschiderii de credite bugetare. (4) Suma aprobată din bugetul Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale pentru efectuarea tratamentului medical în străinătate va fi transferată de către Direcția de Muncă și Protecție Socială a Județului Covasna către Direcția de Sănătate Publică a Județului Covasna, la solicitarea acesteia. Art. 2. — Fundamentarea sumei solicitate și justificarea celei utilizate pentru efectuarea tratamentului medical în străinătate revin Ministerului Sănătății, prin Direcția de Sănătate Publică a Județului Covasna, care va efectua plata și va certifica documentele financiar-contabile prezentate de furnizorul de servicii medicale din străinătate. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Marian Sârbu Ministrul sănătății, Ion Bazac Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 8 aprilie 2009. Nr. 414. 7 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 234/9.IV.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind acordarea unui ajutor în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 1 din Ordonanța Guvernului nr. 28/2003 privind trimiterea bolnavilor pentru tratament în străinătate, aprobată cu modificări prin Legea nr. 119/2003, al art. 5 alin. (1) lit. h) și alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 118/1999 privind înființarea și utilizarea Fondului național de solidaritate, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 366/2001, cu modificările ulterioare, și al Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 32/2001 pentru reglementarea unor probleme financiare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 374/2001, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Se aprobă acordarea unui ajutor în sumă de 99.000 euro pentru efectuarea tratamentului medical în străinătate pacientului lordache Gabriel, în vârstă de 54 de ani, din municipiul București, str. Valea Oltului nr. 16, bl. A28, sc. F, ap. 90, sectorul 6. (2) Suma prevăzută la alin. (1) se suportă din bugetul de stat după cum urmează: — Ministerul Sănătății va aloca suma de 47.900 euro; — Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale va aloca suma de 51.100 euro. (3) Ajutorul se acordă în lei și se suportă atât din bugetul Ministerului Sănătății, prin Direcția de Sănătate Publică a Municipiului București, cât și din bugetul Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale, prin Direcția de Muncă și Protecție Socială a Municipiului București, la cursul de schimb valutar al Băncii Naționale a României din ziua lucrătoare precedentă efectuării deschiderii de credite bugetare. (4) Suma aprobată din bugetul Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale pentru efectuarea tratamentului medical în străinătate va fi transferată de către Direcția de Muncă și Protecție Socială a Municipiului București către Direcția de Sănătate Publică a Municipiului București, la solicitarea acesteia. Art. 2. — Fundamentarea sumei solicitate și justificarea celei utilizate pentru efectuarea tratamentului medical în străinătate revin Ministerului Sănătății, prin Direcția de Sănătate Publică a Municipiului București, care va efectua plata și va certifica documentele financiar-contabile prezentate de furnizorul de servicii medicale din străinătate. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Marian Sârbu Ministrul sănătății, Ion Bazac Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 8 aprilie 2009. Nr. 415. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 234/9.IV.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI 8 HOTĂRÂRE privind acordarea unui ajutor în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 1 din Ordonanța Guvernului nr. 28/2003 privind trimiterea bolnavilor pentru tratament în străinătate, aprobată cu modificări prin Legea nr. 119/2003, al art. 5 alin. (1) lit. h) și alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 118/1999 privind înființarea și utilizarea Fondului național de solidaritate, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 366/2001, cu modificările ulterioare, și al Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 32/2001 pentru reglementarea unor probleme financiare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 374/2001, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Se aprobă acordarea unui ajutor în sumă de 102.847 euro pentru efectuarea tratamentului medical în străinătate pacientului Croitoru Dragoș, în vârstă de 18 ani, din municipiul București, Str. Becaței nr. 6, bl. R4, sc. B, et. 5, ap. 85, sectorul 3. (2) Suma prevăzută la alin. (1) se suportă din bugetul de stat după cum urmează: — Ministerul Sănătății va aloca suma de 51.847 euro; — Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale va aloca suma de 51.000 euro. (3) Ajutorul se acordă în lei și se suportă atât din bugetul Ministerului Sănătății, prin Direcția de Sănătate Publică a Municipiului București, cât și din bugetul Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale, prin Direcția de Muncă și Protecție Socială a Municipiului București, la cursul de schimb valutar al Băncii Naționale a României din ziua lucrătoare precedentă efectuării deschiderii de credite bugetare. (4) Suma aprobată din bugetul Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale pentru efectuarea tratamentului medical în străinătate va fi transferată de către Direcția de Muncă și Protecție Socială a Municipiului București către Direcția de Sănătate Publică a Municipiului București, la solicitarea acesteia. Art. 2. — Fundamentarea sumei solicitate și justificarea celei utilizate pentru efectuarea tratamentului medical în străinătate revin Ministerului Sănătății, prin Direcția de Sănătate Publică a Municipiului București, care va efectua plata și va certifica documentele financiar-contabile prezentate de furnizorul de servicii medicale din străinătate. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Marian Sârbu Ministrul sănătății, Ion Bazac Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 8 aprilie 2009. Nr. 416. 9 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 234/9.IV.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind acordarea unui ajutor în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 1 din Ordonanța Guvernului nr. 28/2003 privind trimiterea bolnavilor pentru tratament în străinătate, aprobată cu modificări prin Legea nr. 119/2003, al art. 5 alin. (1) lit. h) și alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 118/1999 privind înființarea și utilizarea Fondului național de solidaritate, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 366/2001, cu modificările ulterioare, și al Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 32/2001 pentru reglementarea unor probleme financiare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 374/2001, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Se aprobă acordarea unui ajutor în sumă de 164.760 euro pentru efectuarea tratamentului medical în străinătate pacientei Horga Mariana, în vârstă de 48 de ani, din orașul Alexandria, str. Av. Al. Colfescu nr. 57, bl. 301, sc. B, ap. 15, județul Teleorman. (2) Suma prevăzută la alin. (1) se suportă din bugetul de stat după cum urmează: — Ministerul Sănătății va aloca suma de 82.760 euro; — Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale va aloca suma de 82.000 euro. (3) Ajutorul se acordă în lei și se suportă atât din bugetul Ministerului Sănătății, prin Direcția de Sănătate Publică a Județului Teleorman, cât și din bugetul Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale, prin Direcția de Muncă și Protecție Socială a Județului Teleorman, la cursul de schimb valutar al Băncii Naționale a României din ziua lucrătoare precedentă efectuării deschiderii de credite bugetare. (4) Suma aprobată din bugetul Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale pentru efectuarea tratamentului medical în străinătate va fi transferată de către Direcția de Muncă și Protecție Socială a Județului Teleorman către Direcția de Sănătate Publică a Județului Teleorman, la solicitarea acesteia. Art. 2. — Fundamentarea sumei solicitate și justificarea celei utilizate pentru efectuarea tratamentului medical în străinătate revin Ministerului Sănătății, prin Direcția de Sănătate Publică a Județului Teleorman, care va efectua plata și va certifica documentele financiar-contabile prezentate de furnizorul de servicii medicale din străinătate. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Marian Sârbu Ministrul sănătății, Ion Bazac Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 8 aprilie 2009. Nr. 417. 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 234/9.IV.2009 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 7 MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR Șl DEZVOLTĂRII RURALE ORDIN pentru aprobarea Procedurii privind constituirea și autorizarea ocoalelor silvice și atribuțiile acestora, modelul documentelor de constituire, organizare și funcționare, precum și conținutul Registrului național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice Văzând Referatul de aprobare nr. 251.385 din 1 aprilie 2009 al Direcției politici și strategii în silvicultură, în baza prevederilor art. 13 alin. (3) și ale art. 15 alin. (1) și (4) din Legea nr. 46/2008 — Codul silvic, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 7 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 8/2009 pentru organizarea și funcționarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale, ministrul agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale emite prezentul ordin. Art. 1. — Se aprobă Procedura privind constituirea și autorizarea ocoalelor silvice și atribuțiile acestora, modelul documentelor de constituire, organizare și funcționare, precum și conținutul Registrului național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 696/2008 pentru aprobarea Procedurii privind constituirea și autorizarea ocoalelor silvice și atribuțiile acestora, modelul documentelor de constituire, organizare și funcționare, precum și conținutul Registrului național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 827 din 9 decembrie 2008. Art. 3. —Autorizațiile, certificatele de înregistrare emise și înscrierea în Registrul național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice, în baza Ordinului ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 696/2008, își mențin valabilitatea. Art. 4. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale, llie Sârbu București, 3 aprilie 2009. Nr. 198.’ ANEXĂ PROCEDURĂ privind constituirea și autorizarea ocoalelor silvice și atribuțiile acestora, modelul documentelor de constituire, organizare și funcționare, precum și conținutul Registrului național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — (1) Gestionarea durabilă a pădurilor, indiferent de forma de proprietate, se face prin ocoale silvice autorizate. (2) Pentru constituirea și funcționarea ocoalelor silvice se acordă asistență tehnică de specialitate de către inspectoratele teritoriale de regim silvic și de vânătoare. Art. 2. — Asistența tehnică de specialitate acordată de inspectoratele teritoriale de regim silvic și de vânătoare constă în oferirea de informații referitoare la: a) prevederile legale în vigoare privind constituirea și funcționarea ocoalelor silvice; b) drepturile și obligațiile pe care le au deținătorii de păduri referitoare la respectarea și aplicarea regimului silvic; c) întocmirea și promovarea documentațiilor necesare avizării și autorizării funcționării ocoalelor silvice; d) sprijinul acordat de autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură pentru constituirea în asociații, potrivit reglementărilor legale. CAPITOLUL II Constituirea și autorizarea funcționării ocoalelor silvice Art. 3. — (1) Constituirea ocoalelor silvice prevăzute la art. 1 se face de către: a) unitățile administrativ-teritoriale care au în proprietate publică sau privată terenuri forestiere; b) persoanele fizice și/sau persoanele juridice care au în proprietate terenuri forestiere; c) persoanele juridice rezultate în urma asocierii persoanelor prevăzute la lit. a) și b); d) administratorul pădurilor proprietate publică a statului. (2) Ocoalele silvice au ca diviziuni tehnico-administrative districte și/sau cantoane silvice. (3) Autorizarea funcționării unui ocol silvic se face cu avizul inspectoratului teritorial de regim silvic și de vânătoare în a cărui rază își are sediul ocolul silvic care solicită autorizarea. (4) Funcționarea ocoalelor silvice se autorizează de către autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură, în termen de 60 de zile de la depunerea documentelor necesare în vederea înscrierii în Registrul național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice. Art. 4. — (1) Criteriile minime care trebuie îndeplinite pentru avizarea și autorizarea ocoalelor silvice sunt prevăzute în anexa nr. 1. (2) Numărul minim de cantoane silvice care constituie un ocol silvic este de 4, iar pentru structura silvică de rang superior numărul minim de ocoale silvice este de două. (3) Ocoalele silvice se constituie, funcționează și asigură administrarea și/sau serviciile silvice pentru suprafețe de fond forestier aflate în limitele teritoriale ale județului în care acestea au sediul social și pentru suprafețe de fond forestier situate pe raza unităților administrativ-teritoriale limitrofe din județe învecinate. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 234/9.IV.2009 11 Art. 5. — (1) în vederea obținerii avizului pentru autorizarea înființării și funcționării unui ocol silvic privat se depune la inspectoratul teritorial de regim silvic și de vânătoare în a cărui rază își are sediul administrativ ocolul silvic o cerere la care se anexează următoarea documentație: a) un memoriu în care este prezentat modul de asigurare a surselor financiare pentru aplicarea regimului silvic în situația avizării și autorizării; b) o copie legalizată de pe actul constitutiv/actul de identitate al persoanei prevăzute la art. 3 alin. (1) și o copie de pe actele de proprietate a terenurilor; c) regulamentul de organizare și funcționare al ocolului silvic, aprobat de persoana prevăzută la art. 3 alin. (1); d) statutul ocolului silvic, aprobat de persoana prevăzută la art. 3 alin. (1), în formă autentică; e) organigrama și statul de funcții ale ocolului silvic, din care să rezulte existența numărului minim de posturi, corespunzător ocolului silvic, în conformitate cu prevederile anexei nr. 1; f) actul constitutiv al ocolului silvic și statul de personal; în situația în care nu au fost făcute angajări de personal, nu se depune stat de personal; g) copii de pe descrierile parcelare din amenajamentele silvice în vigoare, pentru unitățile amenajistice pentru care se constituie ocolul silvic; h) copii de pe hărțile amenajistice la scara 1: 20.000 sau 1: 10.000 și 1: 5.000; ’ i) lista cuprinzând mijloacele fixe și lista cuprinzând obiectele de inventar din dotarea ocolului silvic, conform condițiilor minime de logistică, la care se anexează copii de pe documentele de înregistrare contabilă sau de pe facturi. în situația în care mijloacele fixe și obiectele de inventar nu se află în dotarea ocolului silvic, procurarea lor se face în termenele stabilite prin programul de conformare care se prezintă de ocolul silvic. (2 ) La documentele prevăzute la alin. (1) lit. a) se anexează: a) borderoul actelor de punere în valoare a masei lemnoase neautorizate la tăiere, aferentă fondului forestier ce se preia, certificat prin semnătura șefului ocolului silvic de la care se preiau suprafețele. Borderoul cuprinzând actele de punere în valoare și lista cuprinzând unitățile amenajistice se transmit de către ocolul silvic care le întocmește ocolului silvic care solicită avizul, în termen de 30 de zile de la data solicitării scrise; b) copii de pe descrierile parcelare și planurile decenale aferente suprafețelor care fac obiectul predării-primirii sau retrocedării. (3 ) Programul de conformare elaborat de ocolul silvic și aprobat de inspectoratele teritoriale de regim silvic și de vânătoare se referă la bunurile pentru dotarea ocolului silvic și la termenele de procurare a acestora, termene ce nu pot depăși 6 luni de la data autorizării. Programul de conformare cuprinde și termenul de ocupare a posturilor vacante prevăzute în statul de personal, ce nu poate depăși 60 de zile de la data autorizării. Programul de conformare se analizează și se aprobă de inspectoratele teritoriale de regim silvic și de vânătoare. La eliberarea avizului se face mențiune în acest sens, urmând ca inspectoratele teritoriale de regim silvic și de vânătoare, dacă programul de conformare nu este respectat, să dispună ridicarea și sigilarea dispozitivelor de marcat până la îndeplinirea condițiilor prevăzute în program. (4 ) Inspectoratul teritorial de regim silvic și de vânătoare stabilește, dacă este cazul, împreună cu ocoalele silvice implicate, documentele și documentațiile tehnice ce urmează să fie predate/preluate necesare avizării noului ocol silvic, făcând mențiuni detaliate despre acestea în avizul pentru autorizarea funcționării, prevăzut în anexa nr. 2. Mențiunile conțin în mod obligatoriu numele și funcția persoanelor responsabile de predarea/preluarea documentațiilor, atât din partea ocolului silvic care predă, cât și din partea ocolului silvic care solicită autorizarea. (5 ) în vederea obținerii avizului necesar reautorizării funcționării unui ocol silvic privat, persoana fizică sau juridică ce îl constituie depune la inspectoratul teritorial de regim silvic și de vânătoare în a cărui rază își are sediul administrativ ocolul silvic o cerere la care se anexează următoarea documentație: a) actul constitutiv și statutul ocolului silvic în formă autentică și o copie de pe documentele care fac dovada suprafeței pentru ocoalele silvice autorizate după data de 20 octombrie 2005; b) actul constitutiv și statutul ocolului silvic în formă autentică, o copie de pe documentele care fac dovada suprafeței, precum și documentele prevăzute la alin. (1) lit. c) și e), pentru ocoalele silvice autorizate înainte de data de 20 octombrie 2005. (6 ) în vederea obținerii avizului necesar autorizării funcționării, structura silvică de rang superior depune la inspectoratul teritorial de regim silvic și de vânătoare o cerere la care se anexează: a) un memoriu din care să rezulte necesitatea autorizării funcționării acesteia; b) actul constitutiv al structurii; c) statul de personal; d) acordul persoanelor prevăzute la art. 3 alin. (1). Art. 6. — în vederea obținerii avizului pentru autorizarea înființării și funcționării unui ocol silvic de stat, direcția silvică depune la inspectoratul teritorial de regim silvic și de vânătoare în a cărui rază își are sediul administrativ ocolul silvic o cerere la care se anexează următoarea documentație: a) hotărârea Consiliului de administrație al Regiei Naționale a Pădurilor — Romsilva privind aprobarea constituirii ocolului silvic; b) documentele care fac dovada suprafeței minime de fond forestier proprietate publică a statului, necesare constituirii unui ocol silvic, prevăzută de Legea nr. 46/2008 — Codul silvic, cu modificările și completările ulterioare. Art. 7. — (1) în perioada procesului de avizare, inspectorul- șef poate solicita persoanei care solicită autorizarea să pună la dispoziție, gratuit, documente suplimentare necesare avizării. (2) Documentele prevăzute la alin. (1) se depun la sediul inspectoratului teritorial de regim silvic și de vânătoare, care emite avizul. Art. 8. — (1) în urma analizării documentației, inspectoratul teritorial de regim silvic și de vânătoare decide după cum urmează: a) admite solicitarea și emite avizul pentru autorizarea funcționării ocolului silvic; b) respinge motivat solicitarea. (2) Termenul de comunicare a răspunsului prevăzut la alin. (1) este de 30 zile de la depunerea solicitării. Art. 9. — (1) Autorizarea funcționării ocolului silvic/structurii silvice de rang superior se face de către direcția care coordonează activitatea de reglementare în domeniul silviculturii din cadrul autorității publice centrale care răspunde de silvicultură, după înscrierea în Registrul național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice. (2) Dacă se apreciază că este necesar, anterior emiterii autorizației de funcționare pot fi solicitate documente din care să rezulte că sunt îndeplinite condițiile de avizare. Direcția prevăzută la alin. (1) poate respinge motivat eliberarea autorizației de funcționare. (3) Modelul autorizației de funcționare este prezentat în anexa nr. 3. (4) Ocolul silvic autorizat are obligația, sub sancțiunea suspendării autorizației de practică a șefului de ocol, de a aduce la cunoștință, anual, în perioada 1—31 ianuarie, inspectoratului teritorial de regim silvic și de vânătoare competent teritorial orice 12 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 234/9.IV.2009 modificare a criteriilor din documentația depusă pentru avizare, referitoare la: a) suprafața de pădure care a stat la baza constituirii ocolului silvic; b) organizarea și funcționarea ocolului silvic. (5) Pentru modificările prevăzute la alin. (4) direcția care coordonează activitatea de reglementare în domeniul silviculturii din cadrul autorității publice centrale care răspunde de silvicultură emite un certificat de mențiuni pe baza avizului suplimentar emis de inspectoratul teritorial de regim silvic și de vânătoare. (6) Modelul certificatului de mențiuni este prezentat în anexa nr. 4. (7) Pentru terenurile forestiere aflate în administrare sau pentru care realizează servicii silvice, ocolul silvic autorizat are obligația să realizeze lucrările silvice în conformitate cu reglementările privind aplicarea regimului silvic în vigoare. CAPITOLUL III înscrierea în Registrul național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice și conținutul acestuia Art. 10. — Registrul național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice se ține la nivelul autorității publice centrale care răspunde de silvicultură în cadrul direcției care emite autorizațiile de funcționare pentru ocoalele silvice. Art. 11. — Cererea de înscriere în Registrul național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice se depune în termen de 30 de zile de la emiterea avizului inspectoratului teritorial de regim silvic și de vânătoare prevăzut la art. 5 alin. (1). Art. 12. — înregistrarea în Registrul național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice și autorizarea ocoalelor silvice se face de către direcția care coordonează activitatea de reglementare în domeniul silviculturii din cadrul autorității publice centrale care răspunde de silvicultură, astfel: a) pe baza cererii, avizului emis de inspectoratul teritorial de regim silvic și de vânătoare, a actului constitutiv și a statutului în formă autentică, pentru structurile de rang superior; b) pe baza cererii, a avizului emis de inspectoratul teritorial de regim silvic și de vânătoare, a copiei actului constitutiv, statutului ocolului silvic și a documentelor care fac dovada suprafeței, pentru ocoalele silvice private; c) pe baza cererii direcției silvice, a avizului emis de inspectoratul teritorial de regim silvic și de vânătoare, a hotărârii Consiliului de administrație al Regiei Naționale a Pădurilor — Romsilva privind aprobarea constituirii ocolului silvic și a documentelor care fac dovada suprafeței minime de fond forestier proprietate publică a statului, necesare constituirii unui ocol silvic, prevăzută de Legea nr. 46/2008, cu modificările și completările ulterioare. Art. 13. — Modelul Registrului național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice este prevăzut în anexa nr. 5. Art. 14. — (1) După înscrierea în Registrul național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice, ocolului silvic privat/structurii silvice de rang superior i se eliberează un certificat de înregistrare, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 6. (2) în termen de 30 de zile de la emiterea certificatului prevăzut la alin. (1), posesorul acestuia este obligat să îl transmită spre publicare la Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a. (3) Dacă în termenul prevăzut la alin. (2) nu se face dovada transmiterii spre publicare, certificatul de înregistrare și autorizația de funcționare a ocolului silvic se retrag de către emitent. CAPITOLUL IV Fuziunea, divizarea și desființarea ocoalelor silvice Art. 15. — (1) Două sau mai multe ocoale silvice pot fuziona în condițiile prezentei proceduri. (2) în situația în care ocolul silvic rezultat din fuziune păstrează denumirea inițială a ocolului silvic de bază, autorizația de funcționare a ocolului silvic de bază, autorizațiile pentru dispozitivele de marcat și cele pentru ciocanele silvice emise pentru ocolul silvic de bază rămân în vigoare pentru noua structură. (3) Situațiile prevăzute la alin. (2) se consemnează în certificatul de mențiuni eliberat de direcția de specialitate care emite autorizația de funcționare. (4) Autorizația/Autorizațiile de funcționare și autorizația/autorizațiile pentru ciocane silvice pentru structura/structurile care se desființează ca urmare a fuziunii se retrage/retrag de către emitent la propunerea inspectoratului teritorial de regim silvic și de vânătoare. Art. 16. — (1) Un ocol silvic poate să se divizeze, cu obligația respectării condițiilor de constituire a unui ocol silvic. (2) Pe suprafața cea mai mare rezultată în urma divizării se înființează un ocol silvic, care păstrează autorizațiile ocolului silvic din care s-a desprins. (3) Pentru ocolul silvic prevăzut la alin. (2) se solicită și se emite un certificat de mențiuni. (4) Pe suprafața mai mică rezultată în urma divizării se înființează un ocol silvic, care se autorizează conform prezentei proceduri. Art. 17. — (1) Retragerea autorizației de funcționare a unui ocol silvic se face prin decizia directorului direcției care coordonează activitatea de reglementare din domeniul forestier, din cadrul autorității publice centrale care răspunde de silvicultură, în baza următoarelor documente: a) hotărârea Consiliului de administrație al Regiei Naționale a Pădurilor— Romsilva, pentru ocoalele silvice de stat; b) hotărârea consiliului local, a adunării generale sau a persoanei fizice, după caz, de desființare a ocolului silvic privat; c) documentele care atestă desființarea persoanei juridice care a constituit ocolul silvic privat; d) documentele din care rezultă că persoana juridică care a constituit ocolul silvic nu mai îndeplinește condiția de suprafață; e) documentele din care rezultă nerealizarea condițiilor minime de autorizare; f) documentele din care rezultă nerespectarea sarcinilor și măsurilor din programul de conformare. (2) Directorul direcției care coordonează activitatea de reglementare din domeniul forestier, din cadrul autorității publice centrale care răspunde de silvicultură, este obligat să notifice proprietarul/proprietarii sau Regia Națională a Pădurilor — Romsilva, în cazul fondului forestier proprietate publică a statului, și inspectoratul teritorial de regim silvic și de vânătoare cu privire la retragerea autorizației de funcționare a ocolului silvic. (3) Notificarea prevăzută la alin. (2) se emite în termen de maximum 3 zile de la data depunerii la direcția de specialitate a unuia dintre documentele prevăzute la alin. (1), pentru o perioadă de maximum 45 de zile. Pe perioada notificării, proprietarul/proprietarii sau Regia Națională a Pădurilor — Romsilva, în cazul fondului forestier proprietate publică a statului, sunt obligați să încheie contracte de administrare/prestări de servicii silvice cu ocoale silvice autorizate. în această perioadă ocolul silvic pentru care s-a emis notificarea este obligat să asigure paza fondului forestier și să realizeze lucrările de împădurire. (4) în termen de o zi de la data comunicării notificării, inspectoratele teritoriale de regim silvic și de vânătoare iau măsura sigilării dispozitivelor speciale de marcat. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 234/9.IV.2009 13 (5) Retragerea autorizației de funcționare a unui ocol silvic determină radierea din Registrul național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice. CAPITOLUL V Dispoziții finale Art. 18. — Inspectoratele teritoriale de regim silvic și de vânătoare și ocoalele silvice existente acordă întâietate obligațiilor referitoare la constituirea de structuri silvice, respectiv la transferul răspunderii privind aplicarea regimului silvic. Art. 19. — Ocolul silvic privat autorizat solicită confecționarea și/sau folosirea dispozitivelor speciale de marcat după obținerea autorizației de funcționare, conform prezentei proceduri, la direcția care coordonează activitatea de reglementări în domeniul silviculturii din cadrul autorității publice centrale care răspunde de silvicultură. Art. 20. — (1) Dispozitivele speciale de marcat aprobate spre utilizare pentru fiecare ocol silvic de stat până la data intrării în vigoare a prezentului ordin se pot utiliza în continuare. (2) Autorizațiile emise pentru dispozitivele speciale de marcat pentru ocoalele silvice private autorizate până la data intrării în vigoare a prezentului ordin rămân valabile, cu condiția ca acestea să se autorizeze în condițiile prezentului ordin. (3) Autorizațiile emise pentru dispozitivele speciale de marcat rămân valabile cu acordul proprietarului și administratorului pentru ocoalele silvice autorizate care își schimbă denumirea. Art. 21. —Anexele nr. 1—6 fac parte integrantă din prezenta procedură. ANEXA Nr. 1 la procedură CRITERII MINIME care trebuie îndeplinite pentru avizarea și autorizarea unui ocol silvic privat 1. Cantonul silvic: a) condiții de personal: un post de pădurar cu studii profesionale/liceale în specialitate silvică; b) condiții de logistică: uniformă de serviciu, clupă forestieră, pichet de incendiu. 2. Districtul silvic: a) condiții de personal: un post de șef de district silvic cu studii liceale/tehnice de specialitate; b) condiții de logistică: spațiu pentru sediul districtului silvic, uniformă de serviciu, clupă forestieră, instrumente pentru măsurarea înălțimii arborilor, pichet de incendiu. 3. Ocolul silvic: a) condiții de personal: număr minim de posturi de specialitate în centrala ocolului silvic — 3, dintre care un post de șef de ocol — cu activitate de minimum 5 ani ca inginer cu studii superioare silvice; șeful de ocol își poate desfășura activitatea cu normă întreagă doarîntr-un singur ocol silvic; b) condiții de logistică: spații pentru sediul ocolului silvic, mijloc de transport exclusiv, tehnică de calcul, mijloace de comunicare, pichet de incendiu, fonduri necesare pentru derularea activității; c) dovada existenței contului bancar având ca titular ocolul silvic; d) condițiile prevăzute la pct. 2 pentru fiecare district silvic din structura ocolului silvic. ANEXA Nr. 2 la procedură MINISTERULAGRICULTURII, PĂDURILOR Șl DEZVOLTĂRII RURALE Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic și de Vânătoare. AVIZ Nr...................din........................ pentru autorizarea funcționării Ocolului silvic/Structurii silvice de rang superior.................................................¹) în urma verificării documentației depuse cu Cererea nr..............................din data de...................................... de către..........................................au fost făcute următoarele constatări cu privire la îndeplinirea condițiilor de avizare: I. îndeplinirea condițiilor privind calitatea de persoană juridică: a) prevederi ale actului doveditor privind calitatea de persoană juridică..................................................; b) prevederi din statut care confirmă că ocolul silvic/structura silvică desfășoară activitate de administrare a pădurii și/sau servicii silvice....................................................................................................................... II. îndeplinirea condițiilor privind terenurile forestiere deținute: — documentația ce atestă proprietatea.................................................................................................. III. îndeplinirea condițiilor privind organizarea ocolului silvic/structurii silvice de rang superior: a) prevederi din documentația privind personalul (organigramă, stat de funcții, stat de personal etc.).....................; b) prevederi din documentația tehnico-organizatorică (amenajamente silvice, hărți, arondare etc.)............................. IV. îndeplinirea condițiilor privind asigurarea resurselor financiare și logistice: a) prevederi ale memoriului prevăzut la art. 5 alin. (1) lit. a) din procedura aprobată prin Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale nr. 198/2009; b) prevederi ale documentațiilor cu privire la asigurarea logistică (mijloace fixe, obiecte de inventar etc.)......... Având în vedere constatările făcute ca urmare a analizei documentației depuse, conducătorul inspectoratului teritorial de regim silvic și de vânătoare............................ AVIZEAZĂ autorizarea Ocolului silvic/Structurii silvice de rang superior......................., pentru gestionarea suprafeței de............ha pădure, având în structură....................²), cu următoarele precizări:.........................³) ¹) Denumirea ocolului silvic/structurii silvice de rang superior. 2) Se precizează, după caz, numărul districtelor și cantoanelor silvice/ocoalelor silvice. 3) Numai când este cazul, în situații deosebite, se pot folosi anexe. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 234/9.IV.2009 După obținerea autorizării din partea autorității publice centrale care răspunde de silvicultură, ocolul silvic, pe de o parte, și actualul administrator, pe de altă parte, vor proceda la primirea, respectiv la predarea suprafețelor și a gestiunilor, pe bază de controale de fond și procese-verbale. Ocolul silvic/structura silvică titular/ă al/a prezentului aviz este obligat/ă să asigure respectarea tuturor reglementărilor în vigoare privind aplicarea regimului silvic în suprafețele pe care le gestionează și răspunde de încălcarea prevederilor acestora, conform legii. în termen de 90 de zile de la data eliberării prezentului aviz, Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic și de Vânătoare ..........va efectua un control la ocolul silvic titular al avizului pentru a constata modul de respectare a obligațiilor și termenelor prevăzute în reglementările în vigoare. în termen de 6 luni de la data eliberării prezentului aviz, Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic și de Vânătoare................. va efectua un control la ocolul silvic titular al avizului pentru a constata modul de respectare a programului de conformare. Titularul avizului are obligația, sub sancțiunea suspendării autorizației de practică a șefului ocolului silvic, de a aduce la cunoștință anual, în perioada 1—31 ianuarie, Inspectoratului Teritorial de Regim Silvic și de Vânătoare.............orice modificare în suprafața, organizarea și funcționarea ocolului silvic. în termen de 30 de zile de la data eliberării prezentului aviz, titularul acestuia va depune la autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură, în vederea înscrierii în Registrul național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice, documentele prevăzute la art. 12 din procedura aprobată prin Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale nr. 198/2009. Inspector-șef, L.S./S.S. ANEXA Nr. 3 la procedură MINISTERULAGRICULTURII, PĂDURILOR SI DEZVOLTĂRII RURALE ...........................................1) AUTORIZAȚIE DE FUNCȚIONARE Nr......................din........... în conformitate cu prevederile art. 9 alin. (1) din procedura aprobată prin Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale nr. 198/2009, în baza Avizului nr..............din...........emis de Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic și de Vânătoare.., SE AUTORIZEAZĂ funcționarea............................²), cu sediul în .........................................................., înființat de ..................................................................... prin înscrierea în Registrul național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice la nr................................. ...............................................................2), titular/ă al/a prezentei autorizații de funcționare, este obligat/ă să asigure respectarea tuturor reglementărilor în vigoare privind aplicarea regimului silvic și răspunde de încălcarea prevederilor acestora, conform legii. Autorizația de funcționare se retrage în condițiile art. 17 din procedura aprobată prin Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale nr. 198/2009. Director, _________________ L.S./S.S. ¹) Direcția care coordonează activitatea de reglementare în domeniul silviculturii din cadrul autorității publice centrale care răspunde de silvicultură. 2) Se completează, după caz, cu: ocolul silvic sau structura de rang superior. ANEXA Nr. 4 la procedură MINISTERULAGRICULTURII, PĂDURILOR SI DEZVOLTĂRII RURALE .................................................. D CERTIFICAT DE MENȚIUNI Nr.......................din........... în conformitate cu prevederile art. 9 alin. (5) din procedura aprobată prin Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale nr. 198/2009, în baza Avizului nr.......................din.................................emis de Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic și de Vânătoare..........................................., se eliberează prezentul certificat de mențiuni la Autorizația de funcționare nr........din...........a...........................²), cu sediul în.............................................................. Paragraful...................³) se modifică și va avea următorul conținut:....................................................4). Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic și de Vânătoare..........................va înscrie în autorizația de folosire a ciocanelor silvice a Ocolului silvic........modificările intervenite în funcție de prezentul certificat de mențiuni. Director, _______________________ L.S./S.S. ¹) Denumirea direcției care coordonează activitatea de reglementare în domeniul silviculturii din cadrul autorității publice centrale care răspunde de silvicultură. 2) Se completează, după caz: ocolul silvic/structura silvică de rang superior. ³) Numărul paragrafului. 4) Se înlocuiesc datele necesare, în funcție de paragraful care se modifică. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 234/9.IV.2009 15 ANEXA Nr. 5 la procedură MINISTERULAGRICULTURII, PĂDURILOR Șl DEZVOLTĂRII RURALE ...............................................1) REGISTRUL NAȚIONAL al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice Numărul din Registrul național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice Denumire: ocolul silvic/structura silvică de rang superior Sediul A. CONSTITUIRE Actul constitutiv (nr. și data încheierii de dată certă) ................ (nr. și zz/ll/aaaa) Suprafața ocolului silvic/structurii silvice de rang superior ......................ha Numărul de proprietari de teren forestier din cadrul ocolului silvic/structurii silvice de rang superior și suprafețele aferente: persoane fizice — nr..................... — ha:..................................... persoane juridice — nr................... — ha:.................................... Avizul inspectoratului teritorial de regim silvic si de vânătoare................................... ............................................. (nr./data) B. FUZIUNE Actul constitutiv (nr. și data încheierii de dată certă) (nr. și zz/ll/aaaa) Suprafața ocolului silvic/structurii silvice de rang superior .......... ..........ha Numărul de proprietari de teren forestier din cadrul ocolului silvic/structurii silvice de rang superior și suprafețele aferente: persoane fizice — nr...................... — ha:..................................... persoane juridice — nr..................... — ha:..................... Avizul inspectoratului teritorial de regim silvic și de vânătoare .... (nr./data) C. DIVIZARE Actul constitutiv (nr. și data încheierii de dată certă) (nr. și zz/ll/aaaa) Suprafața ocolului silvic/structurii silvice de rang superior ................ha Numărul de proprietari de teren forestier din cadrul ocolului silvic/structurii silvice de rang superior și suprafețele aferente: persoane fizice — nr......................... — ha:......................................... persoane juridice — nr........................... — ha:........................................................................................................................ Avizul inspectoratului teritorial de regim silvic și de vânătoare................................................................................ (nr./data) i) Denumirea direcției care coordonează activitatea de reglementare în domeniul silviculturii din cadrul autorității publice centrale care răspunde de silvicultură. 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 234/9.IV.2009 MIȘCĂRI DE SUPRAFEȚE: Data Intrări Ieșiri Diferențe Total + - suprafață ocol ANEXA Nr. 6 la procedură i) Se completează după cum urmează: — seria A: pentru ocoalele silvice; — seria B: pentru structurile silvice de rang superior. 2) Numărul de înregistrare din Registrul național al administratorilor de păduri și al ocoalelor silvice. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru relații cu publicul, București, șos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 429567 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 234/9.IV.2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495