MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 177 (XXI) — Nr. 218 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Luⁿⁱ> ⁶ aPrⁱlⁱe ²⁰⁰⁹ SUMAR Nr. Pagina DECRETE 591. — Decret privind conferirea Ordinului Național Steaua României în grad de Cavaler, cu însemn de război.... 1 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 326. — Ordin al ministrului sănătății privind înființarea comisiilor de specialitate ale Ministerului Sănătății și a Comisiei naționale de transparență........ 2-16 DECRETE PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind conferirea Ordinului Național Steaua României în grad de Cavaler, cu însemn de război în temeiul prevederilor art. 94 lit. a) și ale art. 100 din Constituția României, republicată, precum și ale art. 4 alin. (1), ale art. 9 lit. Ași ale art. 75 din Legea nr. 29/2000 privind sistemul național de decorații al României, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale Legii nr. 517/2003 privind conferirea decorațiilor de război, având în vedere propunerea ministrului apărării naționale, în semn de recunoștință și apreciere pentru devotamentul excepțional dovedit în timpul executării unei misiuni de luptă în teatrul de operațiuni din Afganistan, în care și-a sacrificat viața, Președintele României decretează: Articol unic. — Se conferă post-mortem Ordinul Național Steaua României în grad de Cavaler, cu însemn de război, maiorului Petre Marcel Tiberius-Marcel. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU în temeiul art. 100 alin. (2) din Constituția României, republicată, contrasemnăm acest decret. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 3 aprilie 2009. Nr. 59< 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 218/6.IV.2009 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL SĂNĂTĂȚII ORDIN privind înființarea comisiilor de specialitate ale Ministerului Sănătății și a Comisiei naționale de transparență Având în vedere Referatul de aprobare nr. I.B. 2.660 din 16 martie 2009 al Direcției generale de sănătate publică, asistență medicală și programe, în temeiul art. 16 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare, al art. 7 alin. (4) și al art. 11 din Hotărârea Guvernului nr. 1.718/2008 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările ulterioare, ministrul sănătății emite următorul ordin: Art. 1. — (1) Pentru coordonarea activității specifice domeniului sanitar, la nivelul Ministerului Sănătății se înființează și funcționează cu rol consultativ comisiile de specialitate. (2) Se înființează Comisia națională de transparență din cadrul Ministerului Sănătății, în vederea întocmirii și revizuirii listei cu denumiri comune internaționale ale medicamentelor de uz uman de care beneficiază asigurații în tratamentul ambulatoriu cu sau fără contribuție personală, pe bază de prescripție medicală, în sistemul de asigurări sociale de sănătate, precum și în vederea întocmirii listei cu denumiri comune internaționale ale medicamentelor de uz uman de care beneficiază asigurații în tratamentul spitalicesc. Art. 2. — (1) Regulamentul de organizare și funcționare al comisiilor de specialitate ale Ministerului Sănătății este prevăzut în anexa nr. 1A, iar al Comisiei naționale de transparență, în anexa nr. 1B. (2) Componența comisiilor de specialitate ale Ministerului Sănătății este prevăzută în anexa nr. 2A, iar a Comisiei naționale de transparență, în anexa nr. 2B. Art. 3. — (1) Participarea persoanelor nominalizate în comisiile de specialitate ale Ministerului Sănătății constituie atribuție de serviciu, se înscrie în fișa postului și se apreciază în raportul anual de evaluare a performanțelor profesionale. (2) Membrii comisiilor de specialitate beneficiază de o indemnizație lunară de 10% din indemnizația secretarului de stat, care se acordă proporțional cu numărul de participări efective la ședințe. Art. 4. — (1) Membrii comisiilor de specialitate ale Ministerului Sănătății și ai Comisiei naționale de transparență se supun prevederilor referitoare la confidențialitate și conflictul de interese, potrivit regulamentului de organizare și funcționare. (2) Aceștia sunt obligați, în termen de 30 de zile de la numire, să întocmească și să depună declarația de interese și angajamentul de confidențialitate. (3) Declarațiile de interese se depun la Secretariatul general al Ministerului Sănătății și se vor publica pe site-ul Ministerului Sănătății. (4) Modelul declarației de interese și modelul angajamentului de confidențialitate sunt prevăzute în anexele nr. 3 și 4. (5) Nerespectarea prevederilor alin. (2) atrage pierderea calității de membru al comisiei de specialitate a Ministerului Sănătății, respectiv al Comisiei naționale de transparență. Art. 5. — Anexele nr. 1A, 1B, 2A, 2B, 3 și 4 fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. 6. — Membrii care fac parte din comisiile de specialitate și din Comisia națională de transparență, precum și direcțiile de specialitate din Ministerul Sănătății vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 7. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului sănătății publice nr. 169/2008 privind înființarea comisiilor consultative ale Ministerului Sănătății, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 148 din 27 februarie 2008, cu modificările ulterioare. Art. 8. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul sănătății, Ion Bazac București, 16 martie 2009. Nr. 326. ANEXA Nr. 1A REGULAMENT de organizare și funcționare al comisiilor de specialitate ale Ministerului Sănătății CAPITOLUL I Prevederi generale Art. 1. — Comisia de specialitate reprezintă structura tehnică prin care Ministerul Sănătății coordonează din punct de vedere științific și metodologic domeniul de specialitate din sfera de competență a comisiei. Art. 2. — (1) Comisia de specialitate este formată dintr-un număr variabil de personalități ale lumii medicale, numite prin ordin de către ministrul sănătății. (2) Comisia este organizată pe următoarele funcții: președinte, vicepreședinte, membri, secretar. (3) Comisia poate avea în structura sa una sau mai multe subcomisii. (4) Comisia poate invita la lucrările sale și alți specialiști din domeniul său de activitate sau din alte domenii, în funcție de problematica abordată. (5) La lucrările comisiei de specialitate participă în calitate de observator maximum 2 reprezentanți desemnați de fiecare dintre asociațiile reprezentative ale bolnavilor. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 218/6.IV.2009 3 Art. 3. — (1) Comisia de specialitate își desfășoară activitatea în ședințe organizate lunar sau ori de câte ori este necesar. (2) Ședințele comisiei se convoacă de către președinte, se desfășoară numai în prezența acestuia și a cel puțin jumătate plus unu din numărul membrilor săi. (3) în situația în care, din motive obiective, președintele nu poate participa la lucrările comisiei, deleagă această competență vicepreședintelui comisiei. (4) Deciziile comisiei se adoptă cu majoritatea simplă a voturilor (5) în situația egalității de voturi, decizia aparține președintelui comisiei. (6) Președintele comisiei are dreptul la un singur vot. (7) Secretarul comisiei și invitații care participă la lucrările comisiei nu au drept de vot. Art. 4. — (1) Membrii comisiei de specialitate completează declarația de interese și semnează angajamentul de confidențialitate, prevăzute în anexele nr. 3 și 4 la ordin. Semnarea angajamentului de confidențialitate se realizează și de către reprezentanții desemnați în calitate de observator pe lângă comisia de specialitate. (2) Declarațiile de interese ale membrilor comisiei de specialitate se actualizează anual sau ori de câte ori apar modificări semnificative și se păstrează la Secretariatul general al Ministerului Sănătății. Art. 5. — (1) Comisia de specialitate se întrunește la sediul Ministerului Sănătății. (2) Situația prezenței membrilor comisiei, certificată prin semnătura președintelui acesteia, se depune, prin grija Secretariatului comisiei din cadrul Ministerului Sănătății, lunar, până la data de 5 a lunii curente pentru luna expirată. Art. 6. — (1) Cheltuielile de deplasare ocazionate de participarea la ședințele comisiei sunt suportate de instituțiile în care persoanele sunt încadrate sau unde acestea desfășoară activitate prin integrare clinică. (2) Cheltuielile de deplasare din alte localități, ocazionate de participarea membrilor în Comisia de specialitate de medicină de familie, sunt suportate din bugetul Ministerului Sănătății de la titlul II „Bunuri și servicii — Deplasări, detașări, transferări”. în vederea decontării, documentele de transport se depun la serviciul financiar din cadrul Direcției generale buget și credite externe din cadrul Ministerului Sănătății, până la data de 5 a lunii curente pentru luna expirată. (3) Specialiștii invitați la lucrările comisiei de specialitate nu beneficiază de decontarea cheltuielilor de deplasare. CAPITOLUL II Atribuțiile comisiei de specialitate Art. 7. — Comisia de specialitate are următoarele atribuții: a) coordonează, din punct de vedere științific și metodologic, domeniul de specialitate din sfera sa de competență; b) elaborează propuneri pentru pachetul de bază de servicii medicale din cadrul sistemului de asigurări sociale și private de sănătate; c) fundamentează deciziile ministrului sănătății în probleme specifice domeniului de specialitate, vizând: — elaborarea politicilor și strategiilor Ministerului Sănătății în domeniul său de competență; — elaborarea și aplicarea ghidurilor de practică medicală și a protocoalelor diagnostice și terapeutice; — proiectarea de criterii și standarde de performanță pentru organizarea și evaluarea activității medicale din unitățile sanitare publice; — achiziția de aparatură de înaltă performanță pentru dotarea unităților sanitare publice; — pregătirea continuă a personalului de specialitate din sistemul de sănătate; — pregătirea prin rezidențial a medicilor specialiști (numărul de posturi necesar pentru pregătirea pentru rezidențial, criteriile de admitere, structura pregătirii etc.); — elaborarea criteriilor de admitere pentru obținerea celei de-a doua specialități; — programul de investiții pentru dezvoltarea și modernizarea sistemului de sănătate; — organizarea structurilor de specialitate ale instituțiilor din sistemul de sănătate; d) elaborează criterii specifice în vederea constituirii registrelor naționale pentru bolile cu impact major asupra sănătății; e) colaborează cu Centrul Național de Perfecționare în Domeniul Sanitar București pentru elaborarea programelor de pregătire profesională, organizarea și desfășurarea activității de învățământ; f) participă la organizarea și desfășurarea acțiunilor de control și evaluare a activității de specialitate întreprinse de Ministerul Sănătății în instituțiile sanitare; g) colaborează cu Comisia națională de acreditare la elaborarea și fundamentarea criteriilor și standardelor de performanță în vederea acreditării unităților sanitare publice; h) elaborează standarde, pe tipuri de spitale, privind dotarea cu aparatură medicală, materiale sanitare, precum și nomenclatoare cu medicamente specifice asistenței terapeutice; i) participă la elaborarea documentației pentru achizițiile de medicamente și materiale sanitare pentru programele naționale de sănătate; j) consultă societățile științifice sau asociațiile profesional- științifice în problemele majore ori de interes național ale specialității; k) formulează criteriile de evaluare a instituțiilor sau secțiilor/compartimentelor din specialitate; I) evaluează bolnavii pentru trimiterea la tratament în străinătate, în conformitate cu metodologia stabilită prin Ordinul ministrului sănătății nr. 50/2004 privind metodologia de trimitere a unor categorii de bolnavi pentru tratament în străinătate, cu modificările și completările ulterioare; m) analizează și avizează, în termen de 10 zile de la primire, caietele de sarcini sau documentația descriptivă elaborate în vederea achiziționării de medicamente, materiale sanitare, aparate/echipamente medicale și mijloace de transport specifice, primite de la comisiile de întocmire a documentației de atribuire; n) îndeplinește și alte sarcini stabilite de ministrul sănătății, în acord cu specificul domeniului de activitate pe care îl coordonează. Art. 8. — (1) Avizul prevăzut la art. 7 lit. m) este aviz consultativ. ( 2) în situația nerespectării termenului prevăzut la art. 7 lit. m), la propunerea motivată a directorului Direcției pentru infrastructură sanitară, logistică și dispozitive medicale, ministrul sănătății dispune înlocuirea din comisia de specialitate a persoanelor care se fac vinovate de neîndeplinirea atribuției. Art. 9. — Comisia de specialitate colaborează cu Direcția generală de sănătate publică, asistență medicală și programe pentru rezolvarea următoarelor probleme: — definirea obiectivelor și activităților cuprinse în programele naționale de sănătate; — estimarea necesarului de fonduri pentru organizarea și desfășurarea programelor naționale de sănătate; — elaborarea de criterii și standarde pentru evaluarea impactului, oportunității și eficienței programelor naționale de sănătate; 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 218/6.IV.2009 — analiza modului de aplicare a strategiilor terapeutice și de îndeplinire a obiectivelor programelor naționale de sănătate; — elaborarea, în proiect, a listelor de medicamente și materiale sanitare ce urmează a fi achiziționate pentru programele naționale de sănătate. Art. 10. — Comisia de specialitate poate solicita, prin intermediul direcțiilor din cadrul Ministerului Sănătății, materiale documentare și alte informații necesare activității ei. Art. 11. — Ministerul Sănătății, prin direcțiile de specialitate, asigură buna desfășurare a lucrărilor comisiei de specialitate. ANEXA Nr. 1B REGULAMENT de organizare și funcționare al Comisiei naționale de transparență CAPITOLUL I Prevederi generale Art. 1. — Comisia națională de transparență este structura consultativă a Ministerului Sănătății care are rolul de a elabora și de a prezenta ministrului sănătății proiectul listei cu denumiri comune internaționale (DCI) ale medicamentelor de care beneficiază asigurații, cu sau fără contribuție personală. Art. 2. — (1) Comisia națională de transparență este formată din 10 membri, dintre care 9 personalități reprezentative în domeniul sănătății și un secretar. (2) Secretariatul Comisiei naționale de transparență este asigurat de reprezentanți ai Direcției generale strategii și politica medicamentului sau ai Direcției generale de sănătate publică, asistență medicală și programe, după caz, desemnați prin ordin al ministrului sănătății. Art. 3. — (1) Comisia națională de transparență își desfășoară activitatea în ședințe plenare, organizate lunar sau ori de câte ori este nevoie, la solicitarea președintelui ales al comisiei sau a ministrului sănătății. (2) Ședințele Comisiei naționale de transparență sunt conduse de președintele ales al acesteia. (3) Ședințele Comisiei naționale de transparență se desfășoară numai în prezența a cel puțin două treimi din numărul membrilor săi cu drept de vot. (4) Deciziile Comisiei naționale de transparență se iau prin consens. (5) Președintele de ședință al Comisiei naționale de transparență are dreptul la un singur vot. (6) Membrii Secretariatului Comisiei naționale de transparență nu au drept de vot. (7) Pentru informații terapeutice suplimentare, Comisia națională de transparență poate solicita participarea unor experți în domeniu sau poate solicita date suplimentare de la comisiile de specialitate. (8) La ședințele Comisiei naționale de transparență pot participa în calitate de invitați președinți ai comisiilor de specialitate, în funcție de problematica dezbătută. (9) Ministrul sănătății poate participa la lucrările Comisiei naționale de transparență și în acest caz prezidează lucrările ședinței. Art. 4. — Comisia națională de transparență este coordonată de ministrul sănătății sau de un secretar de stat desemnat de către acesta. Art. 5. — Membrii Comisiei naționale de transparență cu drept de vot completează declarația de interese și semnează angajamentul de confidențialitate, prevăzute în anexele nr. 3 și 4 la ordin. Art. 6. — Comisia națională de transparență se întrunește la sediul Ministerului Sănătății. Art. 7. — Cheltuielile de deplasare prilejuite de participarea membrilor Comisiei naționale de transparență și a invitaților la lucrările ei sunt suportate din bugetul Ministerului Sănătății. CAPITOLUL II Atribuțiile Comisiei naționale de transparență Art. 8. — (1) Comisia națională de transparență are următoarele atribuții: a) propune spre aprobare ministrului sănătății lista documentelor care trebuie depuse de solicitant pentru susținerea cererii de includere a unei noi DCI în lista cu denumiri comune internaționale ale medicamentelor de uz uman de care beneficiază asigurații în tratamentul spitalicesc, precum și în lista cu denumiri comune internaționale ale medicamentelor de uz uman de care beneficiază asigurații în tratamentul ambulatoriu cu sau fără contribuție personală, pe bază de prescripție medicală, în sistemul de asigurări sociale de sănătate, denumite în continuare liste, care vor fi aprobate prin ordin al ministrului sănătății, urmând să fie publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I; b) pe baza propunerilor primite de la comisiile consultative de specialitate ale Ministerului Sănătății, denumite în continuare comisii, elaborează și propune spre aprobare ministrului sănătății criteriile pentru includerea, neincluderea sau excluderea DCI-urilor în/din liste, care vor fi aprobate prin ordin al ministrului sănătății, urmând a fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I; c) analizează și evaluează propunerile comisiilor de includere/neincludere a noi DCI-uri în liste sau de excludere a DCI-urilor deja incluse din liste, pe baza evaluării documentației de susținere a propunerii, depusă la Secretariatul Comisiei naționale de transparență de către solicitanți; d) analizează și avizează propunerilor comisiilor privind procentul de compensare pentru fiecare DCI și îl validează sau propune modificarea acestuia; e) întocmește/revizuiește listele pe baza criteriilor aprobate prin ordin al ministrului sănătății și le transmite spre aprobare ministrului sănătății; f) pe baza propunerilor primite de la comisii, elaborează strategia terapeutică și participă la elaborarea politicilor și strategiilor ce vor fi aplicate de Ministerul Sănătății pentru îmbunătățirea stării de sănătate a populației și creșterea calității activității medicale; g) analizează interdisciplinar propunerile comisiilor pentru pachetul de bază de servicii medicale și definitivează proiectul acestuia; h) pe baza propunerilor primite de la comisii, avizează ghidurile de practică medicală și protocoalele diagnostice și terapeutice elaborate de colegiile profesionale ale personalului medical; i) validează criteriile și standardele de performanță propuse de comisii pentru evaluarea activității medicale din instituțiile sanitare; j) analizează și validează, din punctul de vedere al exigențelor activității medicale, criteriile și standardele de performanță pentru acreditarea și autorizarea spitalelor, propuse de comisii; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 218/6.IV.2009 5 k) evaluează periodic asigurarea populației cu medicamente în ambulatoriu și propune măsuri pentru îmbunătățirea acesteia; I) evaluează activitățile și performanțele comisiilor de specialitate; m) îndeplinește și alte sarcini la cererea ministrului sănătății. (2) Comisia națională de transparență poate solicita, prin intermediul direcțiilor de specialitate din cadrul Ministerului Sănătății, materiale documentare și alte informații necesare activității ei. Art. 9. — Comisia națională de transparență include/exclude în/din liste DCI-uri numai în baza propunerii primite de la comisii. CAPITOLULUI Procedura de lucru a Comisiei naționale de transparență în legătură cu includerea/neincluderea sau excluderea DCI-urilor în/din liste Art. 10. — Primirea cererilor de includere de DCI-uri noi în liste se efectuează conform programului de primire a documentației, afișat la sediul Secretariatului Comisiei naționale de transparență. Art. 11. — (1) Secretariatul verifică documentația din punct de vedere formal. (2) Dacă documentația este completă, cererea primește număr de înregistrare și intră în procedura de evaluare, care va fi finalizată în maximum 90 de zile de la data primirii cererii. (3) Dacă documentația este incompletă, cererea se înregistrează, dar termenul de 90 de zile în care trebuie finalizată procedura se întrerupe și se notează în registrul de intrări motivul întreruperii; solicitantul poate să revină cu documentația completată. Termenul de 90 de zile începe să curgă de la momentul la care Secretariatul Comisiei naționale de transparență constată, în scris, că documentația este completă. Art. 12. — în funcție de cererile primite, Comisia națională de transparență solicită președinților comisiilor relevante desemnarea unui număr de 2 reprezentanți pentru evaluarea documentației. Art. 13. — După desemnarea reprezentanților comisiilor se planifică prima întâlnire a acestora la sediul Comisiei naționale de transparență. Art. 14. — în cadrul primei întâlniri a reprezentanților comisiilor desemnați, aceștia primesc documentația de susținere a cererii de includere în liste. Art. 15. — (1) Reprezentanții desemnați ai comisiilor care se află în conflict de interese trebuie să își decline participarea, iar Comisia națională de transparență solicită președintelui comisiei o nouă propunere. (2) în cazul în care DCI-ul evaluat se adresează unei boli rare și numărul de experți existenți în problema respectivă este limitat, se poate aproba de către ministrul sănătății o derogare pentru expertul/experții aflat/aflați în conflict de interese. Art. 16. — în termen de 30 de zile calendaristice de la primirea documentației, fiecare reprezentant al comisiei de specialitate evaluează documentația pe baza criteriilor de includere/neincludere sau excludere, aprobate prin ordin al ministrului sănătății, și își formulează în scris opinia în legătură cu documentația studiată. Art. 17. — Opiniile celor 2 reprezentanți ai comisiei de specialitate asupra documentației analizate sunt transmise în scris Comisiei naționale de transparență, menționându-se criteriul în baza căruia s-a făcut propunerea de includere sau, în cazul propunerii de respingere a cererii, anexându-se un raport justificativ, întocmit pe baza criteriilor stabilite prin ordin al ministrului sănătății. Art. 18. — Dacă este necesar, reprezentanții comisiei de specialitate pot cere informații suplimentare solicitantului. Art. 19. — (1) Comisia națională de transparență informează solicitanții în legătură cu necesitatea de a completa documentația. (2) în cazul în care au fost solicitate informații suplimentare sau completări, timpul de rezolvare a cererii se prelungește cu 90 de zile de la data primirii completărilor la Comisia națională de transparență. Art. 20. — (1) Comisia națională de transparență analizează și, dacă este cazul, avizează propunerile reprezentanților comisiilor de specialitate și transmite spre aprobare ministrului sănătății propunerile avizate. (2) Membrii Comisiei naționale de transparență aflați în conflict de interese nu pot participa la ședință. (3) Deciziile Comisiei naționale de transparență se iau cu votul majorității membrilor prezenți. (4) în caz de egalitate de voturi, decizia aparține președintelui Comisiei naționale de transparență. (5) Secretarul Comisiei naționale de transparență nu are drept de vot. Art. 21. — (1) Evaluarea listelor în vigoare în vederea eventualei excluderi a unor DCI-uri care se încadrează în criteriile de excludere stabilite prin ordin al ministrului sănătății se efectuează cu cel puțin 90 de zile înainte de expirarea valabilității listelor în vigoare. (2) Evaluarea este efectuată de Comisia națională de transparență, cu consultarea reprezentanților comisiilor de specialitate, în termen de 30 de zile, în baza datelor științifice disponibile. Art. 22. — Opiniile reprezentanților comisiilor de specialitate sunt transmise în scris Comisiei naționale de transparență, menționându-se criteriul/criteriile în baza căruia/cărora s-a făcut propunerea de excludere; propunerea de excludere trebuie să fie însoțită de un raport justificativ. Art. 23. — în termen de 30 de zile de la transmiterea de către reprezentanții comisiilor de specialitate a propunerilor de excludere, Comisia națională de transparență analizează și, dacă este cazul, avizează propunerile; propunerile avizate de Comisia națională de transparență sunt transmise spre aprobare ministrului sănătății. Art. 24. — (1) în cazul propunerilor de includere în liste care nu sunt avizate de Comisia națională de transparență și/sau care nu sunt aprobate de ministrul sănătății, solicitantul este înștiințat în scris, în termen de 3 zile de la formularea deciziei. Decizia este însoțită de raportul justificativ elaborat de Comisia națională de transparență. (2) în termen de 10 zile de la primirea deciziei, solicitantul poate transmite o contestație, însoțită de documentația de susținere, la Secretariatul Comisiei naționale de transparență. Ârt. 25. — (1) în cazul DCI-urilor excluse din liste, decizia de excludere este publicată pe site-ul Ministerului Sănătății. Decizia este însoțită de raportul justificativ elaborat de Comisia națională de transparență. (2) în termen de 10 zile de la publicarea deciziei, persoanele interesate pot transmite o contestație, însoțită de documentația de susținere. Art. 26. — Pe baza propunerilor reprezentanților comisiilor de specialitate, avizate de Comisia națională de transparență și aprobate de ministrul sănătății, listele se actualizează anual. Art. 27. — Comisia națională de transparență are sediul în Ministerul Sănătății și dispune de o încăpere și toate dotările necesare desfășurării activității (calculatoare, imprimantă, telefon, fax, copiator și mobilier), precum și de spațiu dedicat în arhiva ministerului. Art. 28. — Cheltuielile necesare funcționării Comisiei naționale de transparență sunt suportate din bugetul Ministerului Sănătății. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 218/6.IV.2009 I. Comisiile de specialitate 1. Comisia de anestezie și terapie intensivă 2. Comisia de boli infecțioase 3. Comisia de cardiologie 4. Comisia de dermato-venerologie 5. Comisia de diabet 6. Comisia de endocrinologie 7. Comisia de farmacologie clinică, toxicologie și toxicodependență 8. Comisia de gastroenterologie și hepatologie 9. Comisia de genetică medicală 10. Comisia de geriatrie și gerontologie 11. Comisia de hematologie și transfuzii 12. Comisia de medicină de familie 13. Comisia de medicină de urgență și dezastre 14. Comisia de medicină internă 15. Comisia de medicina muncii 16. Comisia de nefrologie 17. Comisia de neurologie, neurologie pediatrică 18. Comisia de oncologie 19. Comisia de pediatrie și neonatologie 20. Comisia de pneumologie, alergologie și imunologie clinică 21. Comisia de psihiatrie și psihiatrie pediatrică 22. Comisia de recuperare, medicină fizică și balneologie 23. Comisia de reumatologie 24. Comisia de chirurgie cardiovasculară 25. Comisia de chirurgie generală 26. Comisia de chirurgie microinvazivă 27. Comisia de chirurgie plastică și microchirurgie reconstructivă 28. Comisia de chirurgie toracică 29. Comisia de neurochirurgie 30. Comisia de obstetrică-ginecologie 31. Comisia de oftalmologie 32. Comisia de ortopedie și traumatologie 33. Comisia de otorinolaringologie 34. Comisia de urologie 35. Comisia de anatomie patologică 36. Comisia de epidemiologie 37. Comisia de medicină de laborator 38. Comisia de medicină legală 39. Comisia de radiologie-imagistică medicală și medicină nucleară 40. Comisia de sănătate publică 41. Comisia de specialități medico-dentare 42. Comisia de promovare a sănătății 43. Comisia de bioetică 44. Comisia de luptă anti-SIDA 45. Comisia de psihologie II. Componența comisiilor de specialitate 1. Comisia de anestezie și terapie intensivă Președinte: prof. dr. Dorel Săndesc — Timișoara Vicepreședinte: conf. dr. Șerban Turconi Bubenek — București Membri: — prof. dr. Șerban Marinescu — București — conf. dr. Natalia Hagău — Cluj-Napoca — prof. dr. Sanda Copotoiu — Târgu Mureș — conf. dr. Ioana Grințescu — București — conf. dr. Ioana Grigoraș — lași — prof. dr. Dan Tulbure — București — prof. dr. Nicolae Dobrovici Bacalbașa — Galați Secretar: conf. dr. Daniela Filipescu — București ANEXA Nr. 2A 2. Comisia de boli infecțioase Președinte: prof. dr. Adrian Streinu Cercel — București Vicepreședinte: conf. dr. Victoria Aramă — București Membri:’ — prof. dr. Emanoil Ceaușu — București — prof. dr. Virginia Zanc— Cluj-Napoca — dr. Dan Oțelea — București — prof. dr. Sorin Rugină — Constanța — prof. dr. Carmen Dorobăț — lași Secretar: dr. Sorin Petrea — București 3. Comisia de cardiologie Președinte: prof. dr. Dragoș Vinereanu — București Vicepreședinte: prof.dr. Cezar Macarie — București Membri: — prof. dr. Ștefan losif Drăgulescu — Timișoara — prof. dr. Maria Dorobanțu — București — prof. dr. Eduard Apetrei — București — prof. dr. Grigore Tinică — lași — prof. dr. Mircea Cinteză — București — prof. dr. Dan Dominic lonescu — Craiova — prof. dr. Carmen Ginghină — București Secretar: prof. dr. Dan Gaiță — Timișoara 4. Comisia de dermato-venerologie Președinte: prof. dr. Călin Giurcăneanu — București Vicepreședinte: prof. dr. loan Nedelcu — București Membri: — conf. dr. Silviu Morariu — Târgu Mureș — prof. dr. Virgil Feier — Timișoara — prof. dr. Zenaida Petrescu — lași — prof. dr. Alexandru Tătaru — Cluj-Napoca Secretar: conf. dr. George Sorin Țiplică — București 5. Comisia de diabet Președinte: prof. dr. Constantin lonescu Târgoviște — București Vicepreședinte: dr. Alina Nicolau — București Membri: — prof. dr. Radu Lichiardopol — București — prof. dr. Mariana Graur — lași — conf. dr. Maria Moța — Craiova — conf. dr. Romulus Timar — Timișoara — șef lucrări dr. Gabriela Roman — Cluj-Napoca Secretar: dr. Rucsandra Dănciulescu — București 6. Comisia de endocrinologie Președinte: prof. dr. Mihail Coculescu — București Vicepreședinte: prof. dr. Ioana Zosin — Timișoara Membri: — prof. dr. Voichița Mogoș — lași — conf. dr. Daniel Grigorie — București — prof. dr. Simona Fica — București — conf. dr. Carmen Georgescu — Cluj-Napoca — conf. dr. Corin Badiu — București Secretar: dr. Adriana Toma — Pitești 7. Comisia de farmacologie clinică, toxicologie și toxicodependență Președinte: acad. prof. dr. Victor Voicu — București Vicepreședinte: prof. dr. Anca Buzoianu — Cluj-Napoca Membri: — prof. dr. Mihai Nechifor— lași — prof. dr. Gheorghe Țarălungă — Constanța — conf. dr. Liviu Miclea — București — prof. dr. Radu Macovei — București Secretar: asist, dr. Tudosie Mihai — București MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 218/6.IV.2009 7 8. Comisia de gastroenterologie și hepatologie Președinte: prof. dr. Oliviu Pascu — Cluj-Napoca Vicepreședinte: prof. dr. Mircea Diculescu — București Membri: — prof. dr. Dan Olteanu — București — prof. dr. Coman Tănăsescu — București — prof. dr. Radu Voiosu — București — prof. dr. Tudorel Ciurea — Craiova — prof. dr. Anca Trifan — lași — prof. dr. Ligia Bancu — Târgu Mureș — prof. dr. loan Sporea — Timișoara — conf. dr. Liana Gheorghe — București Secretar: conf. dr. Mircea Mănuc — București 9. Comisia de genetică medicală Președinte: prof. dr. loan Victor Pop — Cluj-Napoca Vicepreședinte: prof. dr. Marius Bembea — Oradea Membri: — prof. dr. Valerica Belengeanu — Timișoara — prof. dr. Mircea Covic — lași Secretar: șef lucrări dr. Anca Popescu 10. Comisia de geriatrie și gerontologie Președinte: conf. dr. Luiza Spiru — București Vicepreședinte: șef lucrări dr. Gabriel Prada — București Membri: — prof. dr. Olimpia Ghidrai — Cluj-Napoca — conf. dr. Ioana Alexa — lași — dr. Rodica Nicolescu — Timișoara — dr. Carmen Știru — București — dr. Oana Cuzino — București — conf. dr. Maria Georgescu — București Secretar: dr. Cristina Vâlcea — București 11. Comisia de hematologie și transfuzii Președinte: dr. Mihaela Hoinărescu — București Vicepreședinte: prof. Dr. Marghit Șerban — Timișoara Membri: — conf. dr. Adriana Coliță — București — dr. Cristina Burcoveanu — lași — dr. Emanoil Gheorghiță — Brașov — dr. Stana Jenariu — Timișoara — dr. Valentina Uscătescu — București Subcomisia de transfuzii: — dr. Alina Dobrotă — Constanța — dr. Aurel Rosin — Sfântu Gheorghe — dr. Doina Vuculescu — București Secretar: dr. Florentina Vlădăreanu — București 12. Comisia de medicină de familie Președinte: conf. dr. Matei Dumitru — București Vicepreședinte: prof. dr. Rodica Petrovanu — lași Membri: — prof. dr. Viorela Enăchescu — Craiova — asist, univ. dr. Daniela Mihaela Baltă — București — dr. Paul Șerban — Botoșani — dr. Doina Ileana Mihăilă — București — dr. Victor Manea — București — dr. Mirela Profir — Craiova — dr. Ileana Brânză — Brăila — dr. Simona Șopov — Tulcea — dr. Loredana Piloff — Sibiu Secretar: asist, dr. Adela Mihaela lancu — București 13. Comisia de medicină de urgență și dezastre Președinte: șef de lucrări dr. RaedĂrafat — Târgu Mureș Vicepreședinte: dr. Hadrian Borcea — Oradea Membri: — dr. Vasile Popescu — Constanța — dr. Leonida lancu — Timișoara — șef lucrări dr. Luciana Rotaru — Craiova — dr. Bogdan Opriță — București — dr. Nicolae George Moldovan — Cluj-Napoca — dr. Alis Grasu — București — dr. Monica Puticiu —Arad Secretar: dr. Ioana Dimitriu — București 14. Comisia de medicină internă Președinte: prof. dr. Minerva Muraru — București Vicepreședinte: prof. dr. Coman Tănăsescu — București Membri: — prof. dr. Emilian Carașca — Târgu Mureș — prof. dr. Sorin Rugină — Constanța — prof. dr. Mircea Grigorescu — Cluj-Napoca — conf. dr. Ioana Dana Alexa — lași — conf. dr. Florin Petrescu — Craiova Secretar: conf. dr. Horia Bălan — București 15. Comisia de medicina muncii Președinte: prof. dr. Eugenia Naghi — București Vicepreședinte: conf. dr. Elena Ana Păuncu — Timișoara Membri: — dr. Doina Popa — lași — dr. Mihaela Stoia — Sibiu — prof. dr. Marilena Oargă — Cluj-Napoca — conf. dr. Lorand Szasz — Târgu Mureș — dr. Adriana Todea — București — prof. dr. Ion Toma — Craiova Secretar: dr. Marina Oțelea — București 16. Comisia de nefrologie Președinte: prof. dr. Gabriel Mircescu — București Vicepreședinte: prof. dr. Alexandru Ciocâlteu — București Membri: — prof. dr. Adrian Covic — lași — prof. dr. Mirela Gherman-Căprioară — Cluj-Napoca — conf. dr. Aurel Bizo — Cluj-Napoca — conf. dr. Grigore Dogaru — Târgu Mureș — conf. dr. Mircea Nicolae Penescu — București — dr. Ovidiu Sorin Golea — Timișoara Secretar: asist, dr. Liliana Gârneață — București 17. Comisia de neurologie, neurologie pediatrică Președinte: prof. dr. Ovidiu Alexandru Băjenaru — București Vicepreședinte: prof. dr. Marina Țicmeanu — București Membri: — prof. dr. Cristian Dinu Popescu — lași — prof. dr. Dafin Mureșeanu — Cluj-Napoca — prof. dr. Lăcrămioara Perju Dumbravă — Cluj-Napoca — prof. dr. Ana Câmpeanu — București — prof. dr. Mihaela Simu — Timișoara Secretar: asist, dr. Mihai Vasile — București 18. Comisia de oncologie Președinte: prof. dr. Rodica Anghel — București Vicepreședinte: conf. dr. Alexandru Irimie — Cluj-Napoca Subcomisia chirurgie oncologică Președinte: prof. dr. Irinel Popescu — București 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 218/6.IV.2009 Membri: — prof. dr. Eugen Brătucu — chirurgie oncologică — București — prof. dr. Nicola Trăilă — chirurgie oncologică — Timișoara — conf. dr. Alin Rancea — chirurgie oncologică — Cluj- Napoca Subcomisia oncologie medicală Președinte: conf. dr. Tudor Ciuleanu — Cluj-Napoca Membri: — conf. dr. Lucian Miron — oncologie medicală — lași — dr. Ciprian Aldea — oncologie medicală — București — dr. Ștefan Curăscu — oncologie medicală — Timișoara — dr. Laurenția Minea — oncologie medicală — București Subcomisia radioterapie Președinte: prof. dr. Viorica Nagy — Cluj-Napoca Membri: — dr. Xenia Bacinschi — radioterapie — București — dr. Gabriel Kacso — radioterapie — Cluj-Napoca — dr. Laura Rebegea — radioterapie — Galați Subcomisia oncohematologie Președinte: prof. dr. Anca Lupu — București Membri: — dr. Galafteon Oltean — oncohematologie — Târgu Mureș — prof. dr. Hortensia loniță — oncohematologie — Timișoara — dr. Mioara lonescu — anatomie patologică — citologie — București — dr. Ileana Condrea — anatomie patologică — București Subcomisia paliație Președinte: dr. Daniela Moșoiu — Brașov Membri: — dr. Alexandru Grigorescu — paliație — București — dr. Gabriela Rahnea — paliație — București Secretar: dr. Mircea Dediu — București 19. Comisia de pediatrie și neonatologie Președinte: prof. dr. Dumitru Orășeanu — București Vicepreședinte: prof. dr. Coriolan Ulmeanu — București Membri: — prof. dr. Constantin Arion — București — prof. dr. Nicolae Miu — Cluj-Napoca — prof. dr. Dan Moraru — lași — conf. dr. Maria Stamatin — lași — prof. dr. loan Muntean — Târgu Mureș Secretar: conf. dr. Silvia Stoicescu — București 20. Comisia de pneumologie, alergologie și imunologie clinică Președinte — prof. dr. Miron Bogdan — București Vicepreședinte: prof. dr. Voicu Tudorache — Timișoara Membri: — prof. Florin Mihălțan — București — prof. dr. Victor Cristea — Cluj-Napoca — prof. dr. Traian Mihăiescu — lași — prof. dr. Gabriela Jimborean — Târgu Mureș — conf. dr. Florin Dan Popescu — București — conf. dr. Oana Arghir — Constanța — șef lucrări dr. Irina Strâmbu — București Secretar: șef lucrări dr. Dragoș Bumbăcea — București 21. Comisia de psihiatrie și psihiatrie pediatrică Președinte: prof. dr. Dragoș Marinescu — Craiova Vicepreședinte: prof. dr. Dan Prelipceanu — București Membri: — conf. dr. Radu Mihailescu — București — prof. dr. Aurel Nireștean — Târgu Mureș — prof. dr. Delia Podea —Arad — prof. dr. Ioana Micluția — București Secretar: conf. dr. Cristinel Ștefănescu — lași 22. Comisia de recuperare, medicină fizică și balneologie Președinte: prof. dr. Mihai Berteanu — București Vicepreședinte: prof. dr. Liviu Pop — Cluj-Napoca Membri: — prof. dr. Roxana Sanda Popescu — Craiova — prof. dr. Adriana Sarah Nica — București — conf. dr. Dan Nemeș — Timișoara — conf. dr. Delia Cinteză — București Secretar: dr. Horațiu Dinu — București 23. Comisia de reumatologie Președinte: prof. dr. Ruxandra lonescu — București Vicepreședinte: prof. dr. Rodica Chiriac — lași Membri: — prof. dr. Simona Rednic — Cluj-Napoca — prof. dr. Lia Georgescu — Târgu Mureș — prof. dr. Maria Șuta — Constanța — dr. Magda Pârvu — București Secretar: dr. Cătălin Codreanu — București 24. Comisia de chirurgie cardiovasculară Președinte: prof. dr. Radu Deac — Târgu Mureș Vicepreședinte: prof. dr. Mircea Bârsan — Cluj-Napoca Membri: — prof. dr. Vlad Iliescu — București — prof. dr. Grigore Tinică — lași — prof. dr. Gaspar Marian — Timișoara — dr. Sorin Băilă — București Secretar: conf. dr. Horațiu Moldovan — București 25. Comisia de chirurgie generală Președinte: prof. dr. Mircea Beuran — București Vicepreședinte: prof. dr. Traian Pătrașcu — București Membri: — prof. dr. Eugen Brătucu — București — prof. dr. Ștefan Georgescu — lași — prof. dr. Silviu Constantinoiu — București — prof. dr. Constantin Ciucea — Cluj-Napoca — prof. dr. Vasile Sârbu — Constanța — prof. dr. Constantin Copotoiu — Târgu Mureș Secretar: dr. Silviu Ciurea — București 26. Comisia de chirurgie microinvazivă Președinte: prof. dr. Fulger Lazăr — Timișoara Vicepreședinte: dr. Doru Filipescu — București Membri: — prof. dr. Constantin Copotoiu —Târgu Mureș — conf. dr. Cătălin Vasilescu — București — șef lucrări dr. Victor Tomulescu — București — dr. Cătălin Copăescu — București — dr. Eugen Nicolau — București — șef lucrări dr. Victor Strîmbu — București — dr. Dan Ulmeanu — București Secretar: dr. Bogdan Șerbănescu — București 27. Comisia de chirurgie plastică și microchirurgie reconstructivă Președinte: prof. dr. loan Lascăr — București Vicepreședinte: conf. dr. Dragoș Pieptu — lași Membri: — prof. dr. Dan Enescu — București — dr. Adrian Reboșapcă — București — prof. dr. Mihai lonac — Timișoara Secretar: dr. Bogdan Andreescu — București MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 218/6.IV.2009 9 28. Comisia de chirurgie toracică Președinte: prof. dr. Teodor Horvat — București Vicepreședinte: prof. dr. loan Cordoș — București Membri: — prof. dr. Alexandru Constantin Nicodin — Timișoara — dr. Dan Nicolau — Cluj-Napoca — prof. dr. Alexandru Mihail Boțianu —Târgu Mureș Secretar: asist, dr. Cezar Motaș — București 29. Comisia de neurochirurgie Președinte: prof. dr. Alexandru Vlad Ciurea — București Vicepreședinte: prof. dr. Nicolae lanovici — lași Membri: — prof. dr. Ștefan Florian — Cluj-Napoca — prof. dr. Constantin Costea — Timișoara — șef lucrări dr. Alexandru Lupșa — Târgu Mureș — conf. dr. Bogdan Davidescu — Constanța — șef lucrări dr. Cornel Mihalache — Galați Secretar: asist, dr. Corneliu Toader — București 30. Comisia de obstetrică-ginecologie Președinte: prof. dr. Bogdan Marinescu — București Vicepreședinte: prof. dr. Gheorghe Peltecu — București Membri: — prof. dr. Radu Vlădăreanu — București — conf. dr. Daniel Mureșan — Cluj-Napoca — prof. dr. Florentina Pricop — lași — conf. dr. Nicolae Cernea — Craiova — prof. dr. Vlad Tica — Constanța — dr. Iulian Badea — București Secretar: dr. Alexandru Filipescu — București 31. Comisia de oftalmologie Președinte: prof. dr. Monica Pop — București Vicepreședinte: prof. dr. Mihai Pop — București Membri: — prof. dr. Benone Cârstocea — București — prof. dr. Cristina Vlăduțiu — Cluj-Napoca — prof. dr. Dorin Chiseliță — lași — conf. dr. Doina Bărăscu — Craiova — prof. dr. Liliana Voinea — București Secretar: conf.dr. Cristian Celea — București 32. Comisia de ortopedie și traumatologie Președinte: conf. dr. Cristian loan Stoica — București Vicepreședinte: prof. dr. Horia Vermeșan — Timișoara Membri: — prof. dr. Dinu Antonescu — București — prof. dr. Gheorghe Burnei — București — prof. dr. Dan Barbu — București — prof. dr. Dan Goția — lași — prof. dr. Dan Lucaciu — Cluj-Napoca — prof. dr. Ștefan Cristea — București Secretar: dr. Gheorghe Popescu — București 33. Comisia de otorinolaringologie Președinte: prof. dr. Vasile Costinescu — lași Vicepreședinte: prof. dr. Elena loniță — Craiova Membri: — prof. dr. Stan Cotulbea — Timișoara — șef lucrări dr. Simona Șerban — București — prof. dr. Silviu Albu — Cluj-Napoca — prof. dr. Viorel Zainea — București — șef lucrări dr. Sorin Sabău — Târgu Mureș — prof. dr. Cristian Popescu — București Secretar: prof. dr. Codruț Sarafoleanu — București 34. Comisia de urologie Președinte: prof dr. Ioanei Sinescu — București Vicepreședinte: prof. dr. Mihai Lucan — Cluj-Napoca Membri: — prof. dr. Petrișor Geavlete — București — conf. dr. Costică Novac — lași — prof. dr. Viorel Bucuraș —Timișoara — conf. dr. Dan Mischianu — București Secretar: conf. dr. Gabriel Gluck — București 35. Comisia de anatomie patologică Președinte: prof. dr. Maria Sajin — București Vicepreședinte: prof. dr. Carmen Ardelean — București Membri: — prof. dr. Petre Florescu — Cluj-Napoca — prof. dr. Doina Rădulescu — lași — conf. dr. lancu Emil Pleșea — Craiova — prof. dr. Elena Lazăr — Timișoara — dr. Teodora Vlădescu — București Secretar: șef lucrări dr. Gabriel Becheanu — București 36. Comisia de epidemiologie Președinte: conf. dr. Geza Molnar — Cluj-Napoca Vicepreședinte: conf. dr. Alexandru Rafila — București Membri: — prof. dr. Doina Azoicăi — lași — dr. Carmen Sima — Baia Mare — dr. Camelia Truică — Călărași — dr. Adriana Pistol — București — dr. Florin Popovici — București Secretar: șef lucrări dr. Daniela Pițigoi — București 37. Comisia de medicină de laborator Președinte: prof. dr. Marian Neguț — București Vicepreședinte: prof. dr. Giga Dorobăț — București Membri: — prof. dr. Liuba Petrov — Cluj-Napoca — prof. dr. Simona Ruță — București — conf. dr. Minodora Dobreanu — Târgu Mureș — prof. dr. Roxana Moldovan — Timișoara — prof. dr. Luminița lancu — lași — conf. dr. Alexandru Rafila — București Secretar: șef lucrări dr. Gabriel lonescu — București 38. Comisia de medicină legală Președinte: prof. dr. Dan Dermengiu — București Vicepreședinte: prof. dr. Vasile Astărăstoae — lași Membri: — conf. dr. Cristian Curcă — București — prof. dr. Alexandra Enache — Timișoara — conf. dr. Gabriela Beatrice loan — lași — conf. dr. Silviu Morar — Sibiu — conf. dr. Dan Perju Dumbravă — Cluj-Napoca — prof. dr. Roxana Zăvoi — Craiova Secretar: asist, dr. Cătălin Dogăroiu — București 39. Comisia de radiologie-imagistică medicală și medicină nucleară Președinte: prof. dr. Gheorghe lana — București Vicepreședinte: conf. dr. Florin Bârsășteanu — Timișoara Membri: — prof. dr. Radu Badea — Cluj-Napoca — prof. dr. Zoia Stoica — Craiova — prof. dr. Constantin Zaharia — București — prof. dr. Mircea Buruian — Târgu Mureș — prof. dr. Sorin Dudea — Cluj-Napoca — conf. dr. Dragoș Negru — lași Secretar: dr. Ruxandra Vlădescu — București 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 218/6.IV.2009 40. Comisia de sănătate publică Președinte: prof. dr. Cristian Vlădescu — București Vicepreședinte: conf. dr. Carmen Domnariu — Sibiu Membri: — prof. dr. Petru Armean — București — prof. dr. Corneliu Amariei — Constanța — conf. dr. Cristina Borzan — Cluj-Napoca — conf. dr. Mugur Ghelase — Craiova — șef lucrări dr. Alexandra Cucu — București Secretar: dr. Adina Bucur — Timișoara 41. Comisia de specialități medico-dentare Președinte: prof. dr. Dragoș Stanciu — București Vicepreședinte: prof. dr. Alexandru Bucur— București Membri: — prof. dr. Alin Șerbănescu — Cluj-Napoca — prof. dr. Teodor Trăistaru — București — prof. dr. Norina Forna — lași — prof. dr. loan Sîrbu — București — prof. dr. Virgil Cârligeriu — Timișoara — prof. dr. Mariana Păcurar — Târgu Mureș — dr. Alexandru Brezoiescu — București — prof. dr. Ecaterina lonescu — București Secretar: dr. Delia Barbu — Timișoara 42. Comisia de promovare a sănătății Președinte: șef lucrări dr. Adriana Vasile — București Vicepreședinte: asist, dr. Eugenia Bratu — București Membri: — dr. Maria Căiescu — Piatra-Neamț — dr. Mariana Popa — Râmnicu Vâlcea Secretar: șef lucrări dr. Daniela Mănuc — București 43. Comisia de bioetică Președinte: prof. dr. Radu Palade — București Vicepreședinte: prof. dr. Vladimir Beliș — București Membri: — conf. dr. loan Zanc — Cluj-Napoca — dr. Cristina Gavrilovici — lași — conf. dr. Mugurel Ștefan Ghelase — Craiova — conf. dr. Dan Perju Dumbravă — Cluj-Napoca Secretar: dr. Carmen Sălăvăstru — București 44. Comisia de luptă anti-SIDA Președinte: prof. dr. Adrian Streinu Cercel — București Vicepreședinte: prof. dr. Augustin Cupșa — Craiova Membri: — prof. dr. Doina Țățulescu — Cluj-Napoca — dr. Liviu Prisăcariu — lași — dr. Mariana Mărdărescu — București — conf. dr. Carmen Chiriac — Târgu Mureș — prof. dr. Lucian Negruțiu — Timișoara — conf. dr. Elisabeta Otilia Benea — București — conf. dr. Dan Duiculescu — București Secretar: conf. dr. Alexandru Rafila — București 45. Comisia de psihologie Președinte: prof. dr. Mihaela Minulescu — București Vicepreședinte: prof. dr. Ion Dafinoiu — lași Membri: — prof. dr. Daniel David — Cluj-Napoca — conf. dr. Ion Duvac — București — lector dr. Bogdan Ion — București Secretar: psiholog pr. Marinela Nicula — București ANEXA Nr. 2 B COMISIA NAȚIONALĂ DE TRANSPARENȚĂ Președinte: acad. prof. dr. Victor Voicu Membri: — prof. dr. Teodor Ciuleanu — prof. dr. Rodica Anghel — prof. dr. Dan Cheța — prof. dr. Dragoș Vinereanu — prof. dr. Dragoș Marinescu — conf. dr. Liviu Miclea — farm. pr. Rodica Bădescu — farm. Ancamaria Negru Secretar: dr. Bogdan Grigore ANEXA Nr. 3 DECLARAȚIE DE INTERESE a membrilor comisiilor Numele: Prenumele: Funcția: Adresa profesională: Locul de muncă: Adresa: Strada nr. Cod poștal Localitatea Număr de telefon (serviciu) Număr de telefon (acasă) Număr de telefon (mobil) Număr de fax Adresa de e-mail MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 218/6.IV.2009 11 Comisia: A. Interese personale Indicați mai jos toate legăturile cu societățile producătoare, distribuitoare sau importatoare de medicamente, precum și cu reprezentanțele din țară ale societăților comerciale producătoare, distribuitoare sau importatoare de medicamente: 1. Participare financiară la capitalul unei societăți din categoriile menționate mai sus □ niciuna Denumirea societății Natura participării financiare (deținere de acțiuni) 2. Activitate/Activități care conduce/conduc la o remunerare personală 2.1. Legătură/Legături durabilă/durabile sau permanentă/permanente (LD) (contract de muncă cu remunerare regulată) □ niciuna Denumirea societății Natura legăturii durabile sau permanente 2.2. Intervenție/lntervenții punctuală/punctuale (IP): studii clinice și lucrări științifice □ niciuna Denumirea societății Natura studiilor sau lucrărilor științifice 2.3. Intervenție/lntervenții punctuală/punctuale (IP): rapoarte de expertiză □ niciuna Denumirea societății Denumirea produsului pentru care s-a întocmit raportul de expertiză 2.4. Intervenție/lntervenții punctuală/punctuale (IP): activități de consiliere □ niciuna Denumirea societății Natura activității de consiliere 12 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 218/6.IV.2009 2.5. Intervenție/lntervenții punctuală/punctuale (IP): conferințe, alte acțiuni de formare □ niciuna Denumirea societății Subiectul conferințelor sau acțiunilor de formare 2.6. Altele □ niciuna Denumirea societății Natura activității 3. Activități care conduc la obținerea unui vărsământîn bugetul unei instituții □ niciuna Denumirea societății Instituția beneficiară a vărsământului 4. Altă/Alte legătură/legături (fără remunerare) (FR) □ niciuna Denumirea societății Natura activității B. Interese ale soțului/soției Numele Prenumele Indicați mai jos toate legăturile cu societățile producătoare, distribuitoare sau importatoare de medicamente, precum și cu reprezentanțele din țară ale societăților comerciale producătoare, distribuitoare sau importatoare de medicamente: 1. Participare financiară la capitalul unei societăți din categoriile menționate mai sus □ niciuna Denumirea societății Natura participării financiare (deținere de acțiuni) MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 218/6.IV.2009 13 2. Activitate/Activități care conduce/conduc la o remunerare personală 2.1. Legătură/Legături durabilă/durabile sau permanentă/permanente (LD) (contract de muncă cu remunerare regulată) □ niciuna Denumirea societății Natura legăturii durabile sau permanente 2.2. Intervenție/lntervenții punctuală/punctuale (IP): studii clinice și lucrări științifice □ niciuna Denumirea societății Natura studiilor sau lucrărilor științifice 2.3. Intervenție/lntervenții punctuală/punctuale (IP): rapoarte de expertiză □ niciuna Denumirea societății Denumirea produsului pentru care s-a întocmit raportul de expertiză 2.4. Intervenție/lntervenții punctuală/punctuale (IP): activități de consiliere □ niciuna Denumirea societății Natura activității de consiliere 2.5. Intervenție/lntervenții punctuală/punctuale (IP): conferințe, alte acțiuni de formare □ niciuna Denumirea societății Subiectul conferințelor sau acțiunilor de formare 2.6. Altele □ niciuna Denumirea societății Natura activității 3. Activități care conduc la obținerea unui vărsământîn bugetul unei instituții □ niciuna Denumirea societății Instituția beneficiară a vărsământului 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 218/6.IV.2009 4. Altă/Alte legătură/legături (fără remunerare) (FR) □ niciuna Denumirea societății Natura activității C. Interese ale rudelor de gradul I (părinți, copii, frați) Numele, prenumele Tipul de rudenie Indicați mai jos toate legăturile cu societățile producătoare, distribuitoare sau importatoare de medicamente, precum și cu reprezentanțele din țară ale societăților comerciale producătoare, distribuitoare sau importatoare de medicamente: 1. Participare financiară la capitalul unei societăți din categoriile menționate mai sus □ niciuna Denumirea societății Natura participării financiare (deținere de acțiuni) 2. Activitate/Activități care conduce/conduc la o remunerare personală 2.1. Legătură/Legături durabilă/durabile sau permanentă/permanente (LD) (contract de muncă cu remunerare regulată) □ niciuna Denumirea societății Natura legăturii durabile sau permanente 2.2. Intervenție/lntervenții punctuală/punctuale (IP): studii clinice și lucrări științifice □ niciuna Denumirea societății Natura studiilor sau lucrărilor științifice 2.3. Intervenție/lntervenții punctuală/punctuale (IP): rapoarte de expertiză □ niciuna Denumirea societății Denumirea produsului pentru care s-a întocmit raportul de expertiză MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 218/6.IV.2009 15 2.4. Intervenție/lntervenții punctuală/punctuale (IP): activități de consiliere □ niciuna Denumirea societății Natura activității de consiliere 2.5. Intervenție/lntervenții punctuală/punctuale (IP): conferințe, alte acțiuni de formare □ niciuna Denumirea societății Subiectul conferințelor sau acțiunilor de formare 2.6. Altele □ niciuna Denumirea societății Natura activității 3. Activități care conduc la obținerea unui vărsământîn bugetul unei instituții □ niciuna Denumirea societății Instituția beneficiară a vărsământului 4. Altă/Alte legătură/legături (fără remunerare) (FR) □ niciuna Denumirea societății Natura activității D. Interese ale persoanelor aflate în întreținere Numele, prenumele Tipul de rudenie Indicați mai jos toate legăturile cu societățile producătoare, distribuitoare sau importatoare de medicamente, precum și cu reprezentanțele din țară ale societăților comerciale producătoare, distribuitoare sau importatoare de medicamente: Participare financiară la capitalul unei societăți din categoriile menționate mai sus □ niciuna Denumirea societății Natura participării financiare (deținere de acțiuni) Subsemnatul/Subsemnata........................ declar prin prezenta, pe propria răspundere, că toate interesele directe sau indirecte susceptibile de a aduce atingere obiectivității de care trebuie să fac dovadă în cadrul mandatului meu sunt enumerate mai sus. Mă angajez să declar imediat orice modificare apărută în legătură cu cele menționate mai sus. Data............. Semnătura..................................................... 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 218/6.IV.2009 ANEXA Nr. 4 ANGAJAMENT DE CONFIDENȚIALITATE al membrilor comisiei Subsemnatul/Subsemnata............................ având profesia de..................la.........., membru al Comisiei de specialitate........................, mă angajez prin prezentul angajament să păstrez confidențialitatea tuturor documentelor discutate în cadrul comisiei, cu excepția celor care devin publice prin publicare sau prin ordin al ministrului sănătății. Data................................................... Semnătura........... EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 429406 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 218/6.IV.2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495