MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 177 (XXI) — Nr. 214 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Joⁱ- ² aPrⁱlⁱe ²⁰⁰⁹ SUMAR Nr. Pagina DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 293 din 3 martie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. II și art. IV din titlul III al Legii nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietății și justiției, precum și unele măsuri adiacente......................................... 2-3 Decizia nr. 295 din 3 martie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 73 alin. (3) din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolvenței........ 3-4 ORDONANȚE ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 32. — Ordonanță de urgență pentru modificarea art. 7 din Legea nr. 263/2004 privind asigurarea continuității asistenței medicale primare prin centrele de permanență............................................ 5 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 384/413. — Ordin al ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate privind aprobarea modelului unic al biletului de trimitere pentru servicii medicale clinice/biletului de internare utilizat în sistemul asigurărilor sociale de sănătate și a Instrucțiunilor privind utilizarea și modul de completare a biletului de trimitere pentru servicii medicale clinice/biletului de internare......................... 6-10 580/10.663/59. — Ordin al ministrului economiei, al președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei și âl președintelui Agenției Naționale pentru Resurse Minerale pentru modificarea Ordinului ministrului economiei și comerțului, al președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale și al președintelui Agenției Naționale pentru Resurse Minerale nr. 102.136/530/ Nr. Pagina 97/2006 privind valorificarea cantităților de gaze naturale pe piața internă și măsuri pentru întărirea disciplinei în sectorul gazelor naturale ............... 11 ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR 195. — Decizie privind autorizarea funcționării ca broker de asigurare a Societății Comerciaie INTERCAPITAL ASIG BROKER DE ASIGURARE —S.R.L................................ 11 198. — Decizie privind autorizarea funcționării ca broker de asigurare a Societății Comerciale BUSINESS BROKER — BROKER DE ASIGURARE — S.R.L..................... 12 203. — Decizie privind autorizarea funcționării ca broker de asigurare a Societății Comerciale SPOT INSURANCE — BROKER DE ASIGURARE — S.R.L. 12 204. — Decizie privind aprobarea cererii de încetare a activității și retragerea autorizației de funcționare a Societății Comerciale „Asiana — Broker de Asigurare” — S.R.L............................................. 13 220. — Decizie privind autorizarea funcționării ca broker de asigurare a Societății Comerciale L.M.C. ASIG BROKER DE ASIGURARE —S.R.L..................................... 14 222. — Decizie privind autorizarea funcționării ca broker de asigurare a Societății Comerciale STANDARD CLASS BROKER DE' ASIGURARE- REASIGURARE —S.R.L............................................. 14 ★ Cuantumul total al sumelor provenite din finanțările private ale partidelor politice în anul 2008, conform Legii nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale........................... 15 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 214/2.IV.2009 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 293 din 3 martie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. II și art. IV din titlul III al Legii nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietății și justiției, precum și unele măsuri adiacente loan Vida Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocarii Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Ion Predescu Puskâs Valentin Zoltân Tudorel Toader Augustin Zegrean Carmen-Cătălina Gliga Marieta Safta — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. II și IV din titlul III al Legii nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietății și justiției, precum și unele măsuri adiacente, excepție ridicată de Panagiotopoulou Eirini în Dosarul 59/105/2007 al Curții de Apel Ploiești — Secția civilă și pentru cauze minori și de familie. La apelul nominal lipsesc părțile, față de care procedura de citare este legal îndeplinită. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate ca inadmisibilă, arătând că ceea ce se solicită, în realitate, în motivarea acesteia, este completarea textelor criticate, aspect ce excedează competenței Curții Constituționale. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, reține următoarele: Prin încheierea din 28 octombrie 2008, pronunțată în Dosarul nr. 59/105/2007, Curtea de Apel Ploiești - Secția civilă și pentru cauze minori și de familie a sesizat Curtea Constituțională pentru soluționarea excepției de neconstituționalitate a art. II și IV din titlul III al Legii nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietății și justiției, precum și unele măsuri adiacente, excepție ridicată de Panagiotopoulou Eirini. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul acesteia arată că înțelege să critice sub aspectul neconstituționalității art. II și IV din Legea nr. 247/2005, prin care s-a acordat un nou termen de 60 de zile pentru depunerea cererilor de reconstituire a dreptului de proprietate pentru anumite categorii de persoane și pentru anumite categorii de terenuri, creându-se astfel o discriminare prin neacordarea unui nou termen pentru persoanele care se încadrează în dispozițiile Legii nr. 10/2001. Se susține că prin reglementarea posibilității de a formula noi cereri de reconstituire a dreptului de proprietate doar în ceea ce privește aplicarea Legii nr. 18/1991 și a legilor privind imobilele ce au aparținut cultelor religioase și minorităților naționale, iar nu și pentru persoanele care se încadrează în dispozițiile Legii nr. 10/2001, s-au încălcat grav dispozițiile constituționale care prevăd egalitatea cetățenilor în fața legii și a autorităților publice, precum și cele privind accesul liber la justiție. Curtea de Apel Ploiești — Secția civilă și pentru cauze minori și de familie consideră că art. II din titlul III al Legii nr. 247/2005 creează un tratament discriminatoriu față de celelalte categorii de persoane fizice și juridice, încălcând astfel egalitatea în drepturi a tuturor cetățenilor. în ceea ce privește art. IV din același titlu al aceluiași act normativ, se arată că nu conține dispoziții care să încalce prevederile constituționale invocate de autorul excepției. în conformitate cu dispozițiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate ridicate. Avocatul Poporului consideră că dispozițiile criticate sunt constituționale, deoarece nu aduc atingere normelor constituționale invocate. Președinții celor două Camere ale Parlamentului si Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la excepția de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile legale criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile art. II și IV din titlul III al Legii nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietății și justiției, precum și unele măsuri adiacente, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 653 din 22 iulie 2005, care au următorul conținut: —Art. II: „De la data intrării în vigoare a prezentei legi curge un nou termen de 6 luni pentru depunerea cererilor de restituire, în condițiile art. 6 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 83/1999 privind restituirea unor bunuri imobile care au aparținut comunităților cetățenilor aparținând minorităților naționale din România, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 66/2004. — Art. IV: „(1) Cererile de restituire având ca obiect terenuri situate în extravilanul localităților la data preluării abuzive, precum și construcții de orice fel, situate în extravilanul localităților, aparținând exploatațiilor agricole și care au fost trecute în proprietatea statului, construcții de pe terenurile forestiere, care au făcut parte din exploatația forestieră la data trecerii în proprietatea statului, se vor înainta de către Comisia specială de retrocedare, în vederea soluționării, în termen de 60 de zile, comisiilor comunale, orășenești și municipale constituite potrivit Legii fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și Legii nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole și celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 214/2.IV.2009 3 fondului funciar nr. 18/1991 și ale Legii nr. 169/1997, cu modificările și completările ulterioare. (2) Termenul de 60 de zile prevăzut la alin. (1), curge de la data la care Comisia specială de retrocedare primește situația juridică din care reiese că imobilul respectiv era sau este situat în extravilan. ” în opinia autorului excepției de neconstituționalitate, prevederile legale criticate contravin dispozițiilor constituționale cuprinse în art. 16 alin. (1) și (2) referitoare la egalitatea în drepturi a cetățenilor, în art. 21 referitor la accesul liber la justiție, în art. 24 privind dreptul la apărare și în art. 44 privind dreptul de proprietate privată. Examinând excepția de neconstituționalitate astfel cum a fost formulată, Curtea constată că autorul acesteia este nemulțumit de faptul că prin Legea nr. 247/2005 nu s-a acordat un nou termen de depunere a cererilor de reconstituire a dreptului de proprietate pentru persoanele care se încadrează în dispozițiile Legii nr. 10/2001, în vreme ce pentru alte categorii de persoane care se încadrează în dispozițiile altor legi (Legea fondului funciar nr. 18/1991 sau Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 83/1999 privind restituirea unor bunuri imobile care au aparținut comunităților cetățenilor aparținând minorităților naționale din România) s-au acordat noi termene de depunere a cererilor de restituire. Curtea Constituțională a reținut în mod constant că acceptarea unei asemenea critici, care tinde la completarea textelor de lege, ar echivala cu transformarea instanței de contencios constituțional într-un legislator pozitiv, ceea ce ar contraveni art. 61 din Constituție, potrivit căruia „Parlamentul este [...] unica autoritate legiuitoare a țării”, fiind în contradicție și cu dispozițiile art. 2 alin. (3) din Legea nr. 47/1992, potrivit cărora „Curtea Constituțională se pronunță numai asupra constituționalității actelor cu privire la care a fost sesizată, fără a putea modifica sau completa prevederile supuse controlului”. Pentru motivele mai sus arătate, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 alin. (1) și (6) din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge, ca fiind inadmisibilă, excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. II și IV din titlul III al Legii nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietății și justiției, precum și unele măsuri adiacente, excepție ridicată de Panagiotopoulou Eirini în Dosarul 59/105/2007 al Curții de Apel Ploiești — Secția civilă și pentru cauze minori și de familie. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 3 martie 2009. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent, Marieta Safta CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 295 din 3 martie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 73 alin. (3) din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolvenței loan Vida Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Ion Predescu Puskâs Valentin Zoltân Tudorel Toader Augustin Zegrean Carmen-Cătălina Gliga Mihaela Senia Costinescu — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 73 alin. (3) din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolvenței, excepție ridicată de Kocsis Sandor în Dosarul nr. 1.594/1.371/2007 al Tribunalului Comercial Mureș — Falimente. La apelul nominal lipsesc părțile, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate ca fiind neîntemeiată. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, reține următoarele: Prin încheierea din 17 septembrie 2008, pronunțată în Dosarul nr. 1.594/1.371/2007, Tribunalul Comercial Mureș — Falimente a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 73 alin. (3) din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolvenței, excepție ridicată de Kocsis Sandor. 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 214/2.IV.2009 în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul susține că dispozițiile art. 73 alin. (3) din Legea nr. 85/2006 sunt în contradicție cu prevederile art. 1 alin. (3) din Constituție, potrivit cărora România este stat de drept, democratic și social în care drepturile și libertățile cetățenilor reprezintă valori supreme. Astfel, soluționarea contestațiilor într-o perioadă foarte scurtă, așa cum rezultă din ansamblul reglementărilor legale în materie de insolvență, aduce grave prejudicii actului de justiție care ar trebui să fie echitabil și imparțial, constrângând judecătorul-sindic să ignore sau să nu respecte principii de drept fundamentale, precum obiectivitatea, aflarea adevărului sau cercetarea obiectului litigiului sub toate aspectele. Tribunalul Comercial Mureș — Falimente apreciază excepția de neconstituționalitate ca fiind neîntemeiată. în conformitate cu dispozițiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și formula punctele de vedere cu privire la excepția de neconstituționalitate. Avocatul Poporului apreciază că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată, textele de lege criticate fiind în deplină concordanță cu prevederile constituționale invocate. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la excepția de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile art. 73 alin. (3) din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolvenței, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 359 din 21 aprilie 2006, text de lege care are următorul conținut: „La termenul stabilit prin sentința de deschidere a procedurii pentru definitivarea tabelului de creanțe, judecătorul-sindic va soluționa deodată, printr-o singură sentință, toate contestațiile, chiar dacă pentru soluționarea unora ar fi nevoie de administrare de probe; în acest din urmă caz, judecătorul-sindic poate să admită, în tot sau în parte, creanțele, în mod provizoriu, la masa credală, atât în ceea ce privește deliberările, cât și repartițiile. ” Autorii excepției susțin că dispozițiile legale criticate încalcă prevederile constituționale cuprinse în art. 1 alin. (3), precum și cele ale art. 6 paragraful 1 din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea reține că, asupra constituționalității dispozițiilor art. 73 alin. (3) din Legea nr. 85/2006, s-a mai pronunțat prin Decizia nr. 631 din 29 mai 2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 526 din 11 iulie 2008. Cu acel prilej, Curtea a constatat că, deși procedura insolvenței pune accent pe o desfășurare rapidă a procesului, ea oferă, pe de altă parte, suficiente garanții procesuale părților implicate. Astfel, potrivit chiar textului de lege criticat, judecătorul-sindic va soluționa, la termenul stabilit pentru definitivarea tabelului de creanțe, contestațiile pentru care ar fi nevoie de administrarea unor probe, prin admiterea provizorie, iar nu definitivă a creanțelor contestate. Prin urmare, înscrierea unei astfel de creanțe în tabelul definitiv al tuturor creanțelor împotriva averii debitorului are caracter provizoriu, putând fi modificată oricând pe parcursul derulării procedurii, ca urmare a completării probatoriului. Mai mult, dispozițiile art. 75 din Legea nr. 85/2006 prevăd că, până la închiderea procedurii, orice parte interesată poate face contestație împotriva trecerii unei creanțe sau a unui drept de preferință în tabelul definitiv de creanțe, în cazul descoperirii existenței unui fals, doi sau unei erori esențiale care au determinat admiterea creanței sau a dreptului de preferință, precum și în cazul descoperirii unor titluri hotărâtoare și până atunci necunoscute. în această situație, judecarea contestației se va face de judecătorul-sindic, cu citarea tuturor părților interesate, iar până la judecarea irevocabilă a contestației, judecătorul-sindic va putea declara creanța sau dreptul de preferință contestat ca admis numai provizoriu. O garanție procedurală în plus o constituie prevederile art. 12 din Legea nr. 85/2006, potrivit cărora hotărârile judecătorului- sindic, care sunt definitive și executorii, pot fi atacate separat cu recurs, după o procedură stabilită prin dispozițiile art. 8 din aceeași lege. Așa fiind, Curtea a constatat că, departe de a îngrădi drepturi consacrate constituțional, reglementarea prevăzută de art. 73 alin. (3) din Legea nr. 85/2006 constituie o garanție a aplicării principiului prevăzut de art. 6 paragraful 1 din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale, privind judecarea unei cauze în mod echitabil și într-un termen rezonabil, în scopul înlăturării oricăror abuzuri din partea părților, prin care s-ar tinde la tergiversarea nejustificată a soluționării unui proces. Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 73 alin. (3) din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolvenței, excepție ridicată de Kocsis Sandorîn Dosarul nr. 1.594/1.371/2007 al Tribunalului Comercial Mureș — Falimente. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 3 martie 2009. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent, Mihaela Senia Costinescu MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 214/2.IV.2009 5 ORDONANȚE ALE GUVERNULUI GUVERNUL ROMÂNIEI ROMÂNIEI ORDONANȚĂ DE URGENTĂ 7 7 pentru modificarea art. 7 din Legea nr. 263/2004 privind asigurarea continuității asistenței medicale primare prin centrele de permanență Având în vedere necesitatea eficientizării asistenței medicale primare, componentă de bază a sistemului sanitar românesc, precum și necesitatea adoptării urgente a unui cadru juridic pentru îndeplinirea obligației statului de garantare a dreptului constituțional al cetățenilor la ocrotirea sănătății, prin asigurarea continuității în prestarea de servicii medicale, luând în considerare necesitatea apărării sănătății populației într-o societate democratică, se impune luarea unor măsuri proporționale și nediscriminatorii pentru asigurarea continuității asistenței medicale prin efectuarea de către medicii de familie a gărzilor în centrele de permanență. Ținând cont că prin asigurarea accesului pacienților la servicii de asistență medicală primară indiferent de oră și zonă se vor reduce numărul de cazuri cu evoluție nefavorabilă și decesele a căror producere este favorizată de neasigurarea în timp util a asistenței medicale, în special în mediul rural, unde populația este în vârstă, majoritatea fiind diagnosticați cu afecțiuni cronice care necesită îngrijiri medicale permanente, ținând seama de faptul că peste 51% din populația țării domiciliază în mediul rural și accesul la serviciile medicale primare este limitat atât datorită numărului insuficient de medici de familie, cât și programului de lucru limitat al acestora, asistența medicală primară nefiind asigurată după terminarea programului normal de lucru, în zilele nelucrătoare și de sărbătorile legale, luând în considerare elementele anterior menționate, considerăm că aceste împrejurări obiective vizează interesul public general și constituie situații extraordinare, a căror reglementare nu poate fi amânată, fiind necesară utilizarea procedurii de legiferare prin ordonanță de urgență, astfel încât să se asigure accesul la asistența medicală în mod echitabil și nediscriminatoriu. Apreciem că neadoptarea unor măsuri imediate în sensul celor preconizate ar conduce la apariția unor consecințe negative în asigurarea continuității asistenței medicale primare, prin apariția unor grave disfuncționalități în asigurarea în timp util a asistenței medicale indiferent de zonă și oră. în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. Articol unic. —Articolul 7 din Legea nr. 263/2004 privind asigurarea continuității asistenței medicale primare prin centrele de permanență, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 568 din 28 iunie 2004, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 7. — (1) Continuitatea asistenței medicale primare este asigurată prin centrele de permanență, de medici de familie, medici de medicină generală și asistenți medicali care își exercită profesia în condițiile legii. (2) Medicii prevăzuți la alin. (1), aflați în relație contractuală cu casele de asigurări de sănătate, vor asigura continuitatea asistenței medicale primare prin centrele de permanență. (3) Prin centrele de permanență organizate în condițiile legii se acordă serviciile medicale prevăzute în normele metodologice cu privire la asigurarea continuității asistenței medicale primare prin centrele de permanență. (4) Serviciile medicale prevăzute la alin. (3) se acordă tuturor persoanelor care le solicită, indiferent de calitatea de asigurat sau neasigurat al acestora.” PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul sănătății, Ion Bazac Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 1 aprilie 2009. Nr. 32. ’ 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 214/2.IV.2009 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI MINISTERUL SĂNĂTĂȚII Nr. 384 din 26 martie 2009 PUBLICE CENTRALE CASA NAȚIONALĂ DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE Nr. 413 din 24 martie 2009 ORDIN privind aprobarea modelului unic al biletului de trimitere pentru servicii medicale clinice/ biletului de internare utilizat în sistemul asigurărilor sociale de sănătate și a Instrucțiunilor privind utilizarea și modul de completare a biletului de trimitere pentru servicii medicale clinice/biletului de internare Având în vedere Referatul comun de aprobare al ministrului sănătății și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. I.B.3133/D.G.706/2009, în temeiul: — Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare; — Hotărârii Guvernului nr. 1.714/2008 pentru aprobarea Contractului-cadru privind condițiile acordării asistenței medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anul 2009, cu modificările și completările ulterioare; — Hotărârii Guvernului nr. 1.718/2008 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările ulterioare; — Hotărârii Guvernului nr. 972/2006 pentru aprobarea Statutului Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, cu modificările și completările ulterioare, ministrul sănătății și președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă modelul unic al biletului de trimitere pentru servicii medicale clinice/biletului de internare, ca imprimat cu regim special, în baza căruia se recomandă specialitatea clinică din ambulatoriu sau din unitatea sanitară cu paturi căreia urmează să i se adreseze pacientul pentru a primi servicii medicale decontate de către casele de asigurări de sănătate, prevăzut în anexa nr. 1. Art. 2. — Casa Națională de Asigurări de Sănătate asigură implementarea biletelor de trimitere pentru servicii medicale clinice/biletelor de internare, formulare ce conțin elemente de protecție împotriva falsificării și contrafacerii, potrivit tuturor elementelor prevăzute în anexa nr. 1, înserierea acestora, numerotarea filelor carnetelor cuprinzând biletele de trimitere pentru servicii medicale clinice/biletele de internare, precum și distribuirea acestora. Ministrul sănătății, Ion Bazac Art. 3. — (1) Se aprobă Instrucțiunile privind utilizarea și modul de completare a biletelor de trimitere pentru servicii medicale clinice/biletelor de internare utilizate în sistemul de asigurări sociale de sănătate, prevăzute în anexa nr. 2. (2) Aplicarea prevederilor instrucțiunilor prevăzute la alin. (1) este obligatorie. Art. 4. — Medicul care eliberează biletele de trimitere pentru servicii medicale clinice/biletele de internare este responsabil de realitatea datelor înscrise în rubricile completate. Art. 5. —Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. 6. — Prezentul ordin intră în vigoare începând cu luna aprilie 2009 și se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, Irinel Popescu MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 214/2.IV.2009 7 ANEXA Nr. D Bilet de trimitere pentru servicii medicale clinice/bilet de internare utilizat în sistemul de asigurări sociale de sănătate Serie ................ Nr.................. 1. Către specialitatea clinică:...................... —------------ 2. Unitate medicală _ CUI ........................................ L.S. | | Sediu (localitate, str., nr.) ............. Județul ...................................... |_| Casa de asigurări.......................... Nr.contract/Convenție........................... |_| Ci 3. Date identificare pacient Asigurat la CAS/Neasigurat. . . . RC:.............. Nume ................................ Prenume ............................. Adresa............................... CNP CE I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I PASS Cetățenia............................. I Nivel de prioritate MF | I I Urgență 1 1 Amb. I | 1 1 Spec. I Unitate I | Curente 1 1 sanitară cu paturi I | 1 1 Altele I I □ Salariat □ Veteran □ Co-asigurat □ Liber profesionist □ Revoluționar □ Copil □ Handicap (< 18 ani) □ Elev/Ucenic/ □ PNS ...... Student 18 - 26 ani) □ Ajutor social □ Șomaj □ Gravidă/Lehuză □ Personal contractual □ Pensionar □ Cârd european(CE) □ Alte categorii □ Acorduri internațional Beneficiar |Pachet de bazăl | I Pachet facultativi | |Pachet minimali I l_l I l_l I l_l 4. Diagnostic prezumtiv: ............................................................... Cod diagnostic prezumtiv I l I I I I 5. Alte diagnostice cunoscute:........................................................... Cod diagnostic I I I I I I Cod diagnostic I I I I I I 6. Motivul trimiterii către alte specialități clinice/în vederea internării: 7 .Investigații și tratamente efectuate: Data trimiterii ../../.. Semnătura medicului .................... Cod parafă I I I I I I I L.S. 8 . Se internează in unitatea sanitară cu paturi:...............................secția:................... 9 .Motivul pentru care nu a fost necesară internarea și recomandări la domiciliu: 10. Data prezentării și semnătură pacientului Semnătura medicului care furnizează servicii medicale clinice/ medicului de gardă al secției/unității sanitare cu paturi Cod parafă | | I | | | I L.S. *) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 214/2.IV.2009 ANEXA Nr. 2 INSTRUCȚIUNI privind utilizarea și modul de completare a biletelor de trimitere pentru servicii medicale clinice/biletelor de internare utilizate în sistemul de asigurări sociale de sănătate A. Principii generale: 1. Recomandarea pentru servicii medicale clinice/în vederea internării în unități sanitare cu paturi, atunci când este cazul, se face pe formularul cu regim special descris în anexa nr. 1 la ordin. Utilizarea altor formulare pentru recomandarea de servicii medicale clinice/în vederea internării în unități sanitare cu paturi, în sistemul de asigurări sociale de sănătate, atrage răspunderea persoanelor vinovate, în conformitate cu dispozițiile legale. 2. Biletul de trimitere pentru servicii medicale clinice/biletul de internare în unități sanitare cu paturi, denumit în continuare bilet de trimitere/de internare, se completează de către medicii aflați în relație contractuală cu casa de asigurări de sănătate, potrivit specialității și competențelor, respectiv atestatelor pe care le-au obținut, precum și de către medicii cărora le sunt recunoscute biletele de trimitere/de internare eliberate, în baza convențiilor încheiate cu casele de asigurări de sănătate, în condițiile contractului-cadru și ale normelor metodologice de aplicare a acestuia. Biletul de trimitere/de internare se completează și de către medicii din unitățile sanitare cu paturi pentru pacienții spitalizați care necesită, la externare, recomandare pentru servicii medicale de recuperare-reabilitare în ambulatoriu, respectiv servicii medicale de recuperare-reabilitare a sănătății în spitale de recuperare, secții/compartimente din spitale, sanatorii pentru adulți și copii, preventorii, cu sau fără personalitate juridică, inclusiv furnizori constituiți conform Legii nr. 31/1990 privind societățile comerciale, republicată, cu modificările și completările ulterioare, care sunt avizate de Ministerul Sănătății ca sanatorii balneare sau au în structura avizată de Ministerul Sănătății secții sanatoriale balneare. 3. Se interzic: — emiterea biletelor de trimitere/de internare de către medicii care nu au încheiat contracte de furnizare de servicii medicale cu casele de asigurări de sănătate, respectiv convenții în baza cărora le sunt recunoscute biletele de trimitere/de internare, direct sau prin reprezentantul legal al furnizorului; — emiterea de către unitățile sanitare cu paturi a biletelor de trimitere pentru pacienții spitalizați, în decursul internării acestora, precum și a celor pentru servicii medicale contra cost, deoarece tratamentul pacienților internați se asigură integral de către respectiva unitate sanitară cu paturi, indiferent de afecțiunile asociate. 4. Serviciile medicale clinice/spitalicești se pot efectua de către orice furnizor de servicii medicale clinice/spitalicești aflat în relație contractuală cu casa de asigurări de sănătate, în condițiile prevăzute în contractul-cadru și în normele metodologice de aplicare a acestuia. B. Instrucțiuni privind utilizarea formularelor biletelor de trimitere/de internare, în sistemul de asigurări sociale de sănătate 1. Biletul de trimitere/de internare este tipărit pe hârtie autocopiantă în 3 culori. Exemplarul 3 (verde) rămâne în carnet, la medicul care a făcut trimiterea, iar exemplarele 1 (alb) și 2 (roz) se predau pacientului, care le depune la furnizorul de servicii medicale care va stabili conduita de urmat. Furnizorul de servicii medicale va păstra exemplarul roz, iar exemplarul alb (originalul) va fi înaintat casei de asigurări de sănătate împreună cu factura și desfășurătorul activității prestate (în format electronic și pe suport hârtie). 2. în situația în care în interiorul carnetului cu bilete de trimitere/de internare există formulare greșit tipărite, incomplete sau completate greșit de către medic, se va scrie cuvântul „ANULAT” pe formular și acesta nu va fi decupat din carnet. Aceste file vor fi pliate, rămânând în carnet. Pe versoul cotorului ultimului bilet de trimitere/de internare se va preciza: „Acest carnet conține ... file (în cifre și în litere), de la numărul ... la numărul ..., și ... file anulate.” 3. Gestionarea, distribuirea și achiziționarea carnetelor cu bilete de trimitere/de internare se vor face după cum urmează: a) carnetele înseriate și numerotate vor fi distribuite de către fiecare casă de asigurări de sănătate, în funcție de necesități, pentru o perioadă de cel mult 3 luni, fiecărui furnizor de servicii medicale care are dreptul de a trimite pacientul către alte specialități sau către o unitate sanitară cu paturi, în vederea internării, pe baza biletului de trimitere/de internare, și care a încheiat în prealabil contract/convenție cu aceasta, asigurând evidența biletelor de trimitere/de internare distribuite furnizorilor de servicii medicale; b) gestionarea carnetelor cu bilete de trimitere/de internare la nivelul caselor de asigurări de sănătate se va face potrivit reglementărilor legale în vigoare; c) furnizorii de servicii medicale își vor asigura la cerere, contra cost, carnetele respective de la casele de asigurări de sănătate cu care se află în relații contractuale sau cu care au încheiat convenție; d) achiziția formularelor de bilete de trimitere/de internare se va face de către reprezentantul legal al furnizorului de servicii medicale sau de către delegatul acestuia, pe baza facturii. 4. Furnizorul de servicii medicale își va organiza modul de gestionare și evidență a carnetelor cu bilete de trimitere/de internare, precum și modul de păstrare a carnetelor epuizate. Pentru furnizorii de servicii medicale cu mai mulți medici angajați care au dreptul de a trimite pacientul către alte specialități clinice sau către o unitate sanitară cu paturi, în vederea internării, pe baza biletului de trimitere/de internare, distribuirea și arhivarea carnetelor cu bilete de trimitere/de internare la nivelul furnizorului se vor face pe baza unui tabel centralizator care va conține următoarele rubrici obligatorii: numele și prenumele medicului, data repartizării carnetului/carnetelor, seria (cu numerele) carnetului/carnetelor repartizat/repartizate, semnătura de primire și parafa, data returnării în arhivă a exemplarului 3, seria biletelor de trimitere/de internare returnate (exemplarul 3), semnătura de returnare și parafa. înregistrarea biletelor de trimitere/de internare emise pacienților se va face în registrul de consultații, la rubrica „Recomandări”, unde se vor nota seria și numărul biletului de trimitere/de internare emis. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 214/2.IV.2009 9 C. Instrucțiuni de completare a formularelor biletelor de trimitere/de internare utilizate în sistemul de asigurări sociale de sănătate Formularele biletelor de trimitere/de internare se completează în succesiunea numerelor și în ordinea cronologică a consultațiilor, astfel: Câmpul 1 — „Către specialitatea clinică”: — se va menționa specialitatea clinică către care este îndrumat pacientul pentru servicii medicale clinice sau în vederea internării, atunci când este cazul. Câmpul 2 — „Unitate medicală”: a) se completează cu denumirea unității medicale, codul unic de înregistrare (CUI) al cabinetului medical sau al unității sanitare, adresa completă, casa de asigurări de sănătate cu care furnizorul are încheiat contract/convenție, numărul contractului de furnizare de servicii medicale/convenției în baza căruia/căreia medicul care efectuează trimiterea prestează serviciul; b) „L.S.”— loc ștampilă furnizor de servicii medicale; c) se alege prin bifare cu „x” categoria de furnizor de servicii medicale, după cum urmează: — „MF” pentru furnizorii de servicii de asistență medicală primară; — „Amb. Spec.” pentru furnizorii de servicii ambulatorii de specialitate. Medicii angajați ai unui spital care prestează servicii în baza contractului încheiat între spital și casele de asigurări de sănătate pentru servicii ambulatorii de specialitate vor bifa căsuța „Amb. Spec.” atunci când emit un bilet de trimitere/de internare pacienților consultați în ambulatoriul de specialitate al spitalului; — „Unitate sanitară cu paturi” pentru furnizorii de servicii medicale spitalicești; — „Altele” pentru situația în care se eliberează bilete de trimitere/de internare în baza convențiilor încheiate cu casele de asigurări de sănătate pentru recunoașterea acestora; d) „Nivel de prioritate” — se va bifa cu „x” căsuța corespunzătoare nivelului de prioritate al serviciilor medicale clinice recomandate sau al recomandării de internare. Câmpul 3 — „Date identificare pacient”: a) „Asigurat la CAS/Neasigurat” — dacă pacientul este asigurat, se va tăia cu o linie „Neasigurat” și se va înscrie casa de asigurări de sănătate în evidența căreia se află asiguratul; — dacă pacientul este neasigurat, se va tăia cu o linie „Asigurat la CAS”; b) „RC” — se completează numărul din registrul de consultații (RC); c) se alege prin bifare cu „x” categoria în care se încadrează asiguratul. Medicul va bifa o singură categorie de asigurat, astfel: — se bifează categoria „Salariat” pentru toate persoanele angajate în sectorul public/privat care fac dovada plății contribuției la Fondul național unic de asigurări sociale de sănătate (FNUASS); — se bifează categoria „Co-asigurat” pentru soțul, soția și părinții fără venituri proprii, aflați în întreținerea unei persoane asigurate; — se bifează căsuța „Liber profesionist” pentru persoanele care exercită profesii liberale sau independente; — se bifează categoria „Copil (<18 ani)” pentru toate persoanele care fac dovada calității lor de asigurat printr-un document cu valabilitate legală (certificat de naștere, carte de identitate); — se bifează categoria „Elev/Ucenic/Student (18—26 ani)” pentru toate persoanele de la 18 la 26 ani, dacă sunt elevi, inclusiv absolvenți de liceu până la începerea anului universitar, dar nu mai mult de 3 luni, ucenici sau studenți care fac dovada calității lor de asigurat și nu realizează venituri din muncă; — se bifează căsuța „Gravidă/Lehuză” numai pentru femeile gravide și lehuze care nu au niciun venit sau au venituri sub salariul minim brut pe țară (conform prevederilor Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificările și completările ulterioare). Pentru femeile gravide/lehuze care nu se încadrează în această categorie se bifează exclusiv categoria de asigurat din care fac parte; — se bifează căsuța „Pensionar” pentru toate persoanele care își dovedesc această calitate printr-un cupon de pensie; — se bifează căsuța „Veteran”, „Revoluționar” sau „Handicap” pentru toate persoanele care fac dovada că sunt beneficiari ai legilor speciale; — se bifează căsuța „PNS” și se notează numărul programului/subprogramului de sănătate pentru bolnavii cu afecțiuni incluse în Programul național de sănătate cu scop curativ, stabilit de Ministerul Sănătății, până la vindecarea respectivei afecțiuni, dacă nu realizează venituri din muncă, pensie sau alte resurse, pe perioada în care sunt incluși în program; — se bifează căsuța „Ajutor social” pentru persoanele care fac parte dintr-o familie care are dreptul la ajutor social, potrivit Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare; — se bifează căsuța „Șomaj” pentru persoanele care beneficiază de indemnizația de șomaj; — se bifează căsuța „Personal contractual” pentru persoanele care se constituie în categoria de personal contractual conform Ordinului ministrului sănătății publice și al președintelui Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nr. 886/218/2007 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor art. 24 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 115/2004 privind salarizarea și alte drepturi ale personalului contractual din unitățile sanitare publice din sectorul sanitar, cu modificările și completările ulterioare; — se bifează căsuța „Cârd european (CE)” pentru persoanele care prezintă un cârd european de asigurări de sănătate emis de un alt stat membru al Uniunii Europene sau al Spațiului Economic European (cu excepția României). în baza acestui cârd, persoana respectivă beneficiază de acele servicii medicale care devin necesare în perioada șederii sale în România. — se bifează căsuța „Acorduri internaționale” pentru persoanele care se încadrează în una dintre categoriile beneficiare ale acordurilor internaționale cu prevederi în domeniul sănătății, la care România este parte; — se bifează căsuța „Alte categorii” pentru persoanele care nu se încadrează în categoriile de asigurat prevăzute în biletul de trimitere/de internare, menționându-se categoria de asigurat 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 214/2.IV.2009 numai pentru persoanele beneficiare ale unei legi speciale (Decretul-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum și celor deportate în străinătate ori constituite în prizonieri, republicat, cu modificările și completările ulterioare, prin Legea nr. 51/1993 privind acordarea unor drepturi magistraților care au fost înlăturați din justiție pentru considerente politice în perioada anilor 1952—1989, cu modificările ulterioare, prin Ordonanța Guvernului nr. 105/1999 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate de către regimurile instaurate în România cu începere de la 6 septembrie 1940 până la 6 martie 1945 din motive etnice, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 189/2000, cu modificările și completările ulterioare, prin Legea nr. 309/2002 privind recunoașterea și acordarea unor drepturi persoanelor care au efectuat stagiul militar în cadrul Direcției Generale a Serviciului Muncii în perioada 1950—1961, cu modificările și completările ulterioare); d ) se vor nota datele de identificare ale pacientului (numele, prenumele și adresa completă); e ) „CNP, CE, PASS”— se completează codul numeric personal al pacientului/numărul cârdului european/numărul pașaportului, astfel: — pentru cetățenii români se completează codul numeric personal al pacientului, format din 13 cifre, lăsând libere restul de 7 căsuțe; — pentru cetățenii statelor membre ale Uniunii Europene și ale Spațiului Economic European se vor completa toate cele 20 de căsuțe corespunzătoare numărului de identificare al cârdului european de asigurări de sănătate; — pentru cetățenii străini din statele cu care România a încheiat acorduri internaționale cu prevederi în domeniul sănătății se va completa numărul pașaportului. Pentru cetățenii străini menționați mai sus se va preciza cetățenia; f) se va bifa cu „x” căsuța „Pachet de bază”, „Pachet facultativ” sau „Pachet minimal”, în funcție de tipul de asigurare a beneficiarului. Câmpul 4 — „Diagnostic prezumtiv”: — se vor completa denumirea în clar a diagnosticului prezumtiv, precum și căsuțele destinate codului de diagnostic corespunzător diagnosticului prezumtiv pentru care se recomandă trimiterea pentru servicii medicale clinice/internare. Câmpul 5 — „Alte diagnostice cunoscute”: — se vor completa denumirile acestor diagnostice în clar, precum și căsuțele destinate codurilor de diagnostice corespunzătoare diagnosticelor cunoscute. Câmpul 6 — „Motivul trimiterii către alte specialități/în vederea internării”: — medicul care trimite pacientul va completa motivele trimiterii pentru servicii medicale clinice sau in vederea internării — scurt istoric al bolii prezumate, antecedente; — recomandările pentru tratament de recuperare în stațiunile balneoclimatice se fac de către medicii de familie, de către medicii de specialitate din ambulatoriu și medicii din spital aflați în relații contractuale cu casele de asigurări de sănătate, pentru perioade și potrivit unui ritm stabilite de medicul de recuperare- reabilitare; — trimiterea asiguratului de către un medic de specialitate aflat în relații contractuale cu casele de asigurări de sănătate către un alt medic de specialitate din ambulatoriu aflat în relații contractuale cu casele de asigurări de sănătate se face pe baza biletului de trimitere numai în situația în care asiguratul a beneficiat de serviciile medicale de specialitate din partea medicului respectiv; — pentru pacienții din statele membre ale Uniunii Europene/din Spațiul Economic European, titulari ai cârdului european de asigurări sociale de sănătate, furnizorii de servicii medicale în asistența ambulatorie de specialitate nu solicită bilet de trimitere pentru acordarea de servicii medicale clinice în ambulatoriu, cu excepția serviciilor medicale de recuperare- reabilitare. Câmpul 7 — „Investigații și tratamente efectuate”: — se va completa de către medicul care trimite pacientul; — rezultatul investigațiilor efectuate vor fi scrise lizibil și/sau vor fi atașate biletului de trimitere/de internare; — se completează tratamentele efectuate sau în curs de efectuare, pentru afecțiunea pentru care a fost trimis și/sau pentru altele concomitente; — „Data trimiterii” — se va specifica data trimiterii pacientului pentru efectuarea serviciilor medicale clinice/în vederea internării; — „Semnătura medicului/Cod parafă/L.S.” — se execută specimenul de semnătură a medicului care a emis biletul de trimitere/de internare și se aplică parafa, codul corespunzător acestuia, precum și ștampila furnizorului de servicii medicale. Câmpul 8 — „Se internează în unitatea sanitară cu paturi........ secția..........................................................”: — se va completa de către medicul de gardă al secției/unității sanitare cu paturi unde a fost internat pacientul, cu specificarea în totalitate și în clar a denumirii unității sanitare cu paturi și a secției/compartimentului. Câmpul 9 — „Motivul pentru care nu a fost necesară internarea și recomandări la domiciliu”: — se va completa de către medicul de gardă al secției/unității sanitare cu paturi unde a fost examinat pacientul, cu specificarea motivului/motivelor pentru care nu a fost internat pacientul; — se vor completa de către medicul de gardă recomandările cu care se trimite pacientul la domiciliu; Câmpul 10 — „Data prezentării și semnătura pacientului”: — se va completa de către medicul din ambulatoriu/medicul de gardă data la care pacientul s-a prezentat la furnizorul de servicii medicale; — se execută semnătura beneficiarului biletului de trimitere/de internare. — „Semnătura medicului care furnizează servicii medicale clinice/medicului de gardă al secției/unității sanitare cu paturi/Cod parafă/L.S.” — se execută specimenul de semnătură a medicului care furnizează servicii medicale clinice/medicului de gardă care examinează pacientul și decide internarea sau recomandă tratament la domiciliu și se aplică parafa, codul corespunzător acestuia, precum și ștampila furnizorului de servicii medicale. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 214/2.IV.2009 11 MINISTERUL ECONOMIEI Nr. 580 din 25 martie 2009 AUTORITATEA NAȚIONALĂ DE REGLEMENTARE ÎN DOMENIUL ENERGIEI Nr. 10.663 din 25 martie 2009 AGENȚIA NAȚIONALĂ PENTRU RESURSE MINERALE Nr. 59 din 25 martie 2009 ORDIN pentru modificarea Ordinului ministrului economiei și comerțului, al președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale și al președintelui Agenției Naționale pentru Resurse Minerale nr. 102.136/530/97/2006 privind valorificarea cantităților de gaze naturale pe piața internă și măsuri pentru întărirea disciplinei în sectorul gazelor naturale în temeiul prevederilor Legii petrolului nr. 238/2004, cu modificările și completările ulterioare, ale Legii gazelor nr. 351/2004, cu modificările și completările ulterioare, în baza prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.720/2008 privind organizarea și funcționarea Ministerului Economiei, cu modificările și completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 756/2003 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Resurse Minerale, ministrul economiei, președintele Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei și președintele Agenției Naționale pentru Resurse Minerale emit următorul ordin: Art. I. — Alineatul (3) al articolului 1 din Ordinul ministrului economiei și comerțului, al președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale și al președintelui Agenției Naționale pentru Resurse Minerale nr. 102.136/530/97/2006 privind valorificarea cantităților de gaze naturale pe piața internă și măsuri pentru întărirea disciplinei în sectorul gazelor naturale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 489 din 6 iunie 2006, se modifică după cum urmează: Ministrul economiei, Adriean Videanu Președintele Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei, Petru Lificiu „(3) Categoria de gaze naturale noi se desființează începând cu data de 1 ianuarie 2007. Cantitățile de gaze naturale certificate de către Agenția Națională pentru Resurse Minerale drept gaze noi până la data de 1 ianuarie 2007, deținute și necomercializate de către titularii acordurilor petroliere, vor fi valorificate pe piața internă, până la epuizarea acestora.” Art II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Agenției Naționale pentru Resurse Minerale, Gelu Agafiel Mărăcineanu ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR DECIZIE privind autorizarea funcționării ca broker de asigurare a Societății Comerciale INTERCAPITAL ASIG BROKER DE ASIGURARE — S.R.L. în conformitate cu prevederile Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, și ale normelor emise în aplicarea acesteia, în baza hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor din data de 10 martie 2009, prin care s-a aprobat cererea Societății Comerciale INTERCAPITAL ASIG BROKER DE ASIGURARE — S.R.L. de obținere a autorizației de funcționare ca broker de asigurare, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor decide: Art. 1. — Societatea Comercială INTERCAPITAL ASIG BROKER DE ASIGURARE — S.R.L., cu sediul social în municipiul București, Aleea Mostistea nr. 39, sc. 1, et. 4, ap. 26, sectorul 3, nr. de ordine în registrul comerțului J40/20148/02.12.2008, cod unic de înregistrare 24813256/02.12.2008, este autorizată să funcționeze ca broker de asigurare având ca obiect de activitate numai activitatea de broker de asigurare, conform prevederilor Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare. Art. 2. — Societatea comercială prevăzută la art. 1 are dreptul de a practica activitatea de broker de asigurare începând cu data înregistrării în Registrul brokerilor de asigurare. Art. 3. — Societatea comercială prevăzută la art. 1 are obligația să depună la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor copii ale documentelor privind plata ratelor primelor de asigurare aferente contractului de asigurare de răspundere civilă profesională, pe măsura achitării acestora, să deschidă Jurnalul asistenților în brokeraj și să înscrie în Registrul intermediarilor în asigurări și/sau reasigurări personalul propriu, conform Ordinului președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 10/2007 pentru punerea în aplicare a Normelor privind Registrul intermediarilor în asigurări și/sau în reasigurări, cu modificările și completările ulterioare. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 16 martie 2009. Nr. 195.’ 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 214/2.IV.2009 COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR DECIZIE privind autorizarea funcționării ca broker de asigurare a Societății Comerciale BUSINESS BROKER — BROKER DE ASIGURARE — S.R.L. în conformitate cu prevederile Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, și ale normelor emise în aplicarea acesteia, în baza hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor din data de 10 martie 2009, prin care s-a aprobat cererea Societății Comerciale BUSINESS BROKER — BROKER DE ASIGURARE — S.R.L. de obținere a autorizației de funcționare ca broker de asigurare, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor decide: Art. 1. — Societatea Comercială BUSINESS BROKER — BROKER DE ASIGURARE — S.R.L., cu sediul social în municipiul Brașov, str. Alexandru cel Bun nr. 20B, bl. S12, sc. B, ap. 10, județul Brașov, nr. de ordine în registrul comerțului J08/3149/08.12.2008, cod unic de înregistrare 24841205/09.12.2008, este autorizată să funcționeze ca broker de asigurare având ca obiect de activitate numai activitatea de broker de asigurare, conform prevederilor Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare. Art. 2. — Societatea comercială prevăzută la art. 1 are dreptul de a practica activitatea de broker de asigurare începând cu data înregistrării în Registrul brokerilor de asigurare. Art. 3. — Societatea comercială prevăzută la art. 1 are obligația să depună la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor copii ale documentelor privind plata ratelor primelor de asigurare aferente contractului de asigurare de răspundere civilă profesională, pe măsura achitării acestora, să deschidă Jurnalul asistenților în brokeraj și să înscrie în Registrul intermediarilor în asigurări și/sau reasigurări personalul propriu, conform Ordinului președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 10/2007 pentru punerea în aplicare a Normelor privind Registrul intermediarilor în asigurări și/sau în reasigurări, cu modificările și completările ulterioare. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 16 martie 2009. Nr. 198.’ COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR DECIZIE privind autorizarea funcționării ca broker de asigurare a Societății Comerciale SPOT INSURANCE — BROKER DE ASIGURARE — S.R.L. în conformitate cu prevederile Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, și ale normelor emise în aplicarea acesteia, în baza Hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor din data de 10 martie 2009, prin care s-a aprobat cererea Societății Comerciale SPOT INSURANCE — BROKER DE ASIGURARE — S.R.L. de obținere a autorizației de funcționare ca broker de asigurare, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor decide: Art. 1. — Societatea Comercială SPOT INSURANCE — BROKER DE ASIGURARE — S.R.L. cu sediul social în municipiul București, Aleea Perisoru nr. 1, bl. H34, sc. C, et. 4, ap. 30, camera 1, sectorul 3, nr. de ordine în registrul comerțului J40/17197/09.10.2008, cod unic de înregistrare 24579903/09.10.2008, este autorizată să funcționeze ca broker de asigurare având ca obiect de activitate numai activitatea de broker de asigurare, conform prevederilor Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare. Art. 2. — Societatea comercială prevăzută la art. 1 are dreptul de a practica activitatea de broker de asigurare începând cu data înregistrării în Registrul brokerilor de asigurare. Art. 3. — Societatea comercială prevăzută la art. 1 are obligația să depună la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor copii ale documentelor privind plata ratelor primelor de asigurare aferente contractului de asigurare de răspundere civilă profesională, pe măsura achitării acestora, să deschidă Jurnalul asistenților în brokeraj și să înscrie în Registrul intermediarilor în asigurări și/sau reasigurări personalul propriu, conform Ordinului președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 10/2007 pentru punerea în aplicare a Normelor privind Registrul intermediarilor în asigurări și/sau în reasigurări, cu modificările și completările ulterioare. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 16 martie 2009. Nr. 203. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 214/2.IV.2009 13 COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR DECIZIE privind aprobarea cererii de încetare a activității și retragerea autorizației de funcționare a Societății Comerciale „Asiana — Broker de Asigurare” — S.R.L. Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, cu sediul în municipiul București, str. Amiral Constantin Bălescu nr. 18, sectorul 1, cod de înregistrare fiscală 14045240/01.07.2001, reprezentată legal de președinte, în temeiul art. 4 alin. (19), precum și al art. 39 alin. (5) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, în conformitate cu atribuțiile prevăzute de Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, în urma controlului efectuat de organele de specialitate ale Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, în baza Deciziei nr. 36 din 20 ianuarie 2009, la Societatea Comercială „Asiana — Broker de Asigurare” — S.R.L. cu sediul în municipiul Târgu Mureș, Str. Evreilor Martiri nr. 4, (corp C2, clădire administrativă, 1 birou), et. 1, județul Mureș, înregistrată la oficiul registrului comerțului cu nr. J26/179/28.03.2000, cod unic de înregistrare 12845815/30.03.2000, și înscrisa în Registrul brokerilor de asigurare sub nr. RBK — 093/10.04.2003, reprezentată legal de doamna Maria Gurghian, în calitate de director executiv, în baza Hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor adoptată în ședința din data de 17 februarie 2009, conform art. 4 alin. (22)—(24¹) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, în cadrul căreia, ca urmare a analizării documentației aferente Notei nr. IX.68 din 2 februarie 2009 privind controlul efectuat la Societatea Comercială „Asiana Broker de Asigurare”’— S.R.L., au rezultat următoarele: Societatea Comercială „Asiana Broker de Asigurare” — S.R.L. a solicitat aprobarea, la cerere, a încetării activității ca urmare a retragerii autorizației de funcționare. Controlul a fost efectuat de organele de specialitate ale Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor la sediul societății și a avut ca obiect verificarea situației financiare a societății Societatea Comercială „Ăsiana Broker de Asigurare” — S.R.L. în vederea încetării activității, la cerere, conform prevederilor art. 5 lit. g) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, și ale normelor emise în aplicarea acesteia. Rezultatele acțiunii de analiză și control au fost consemnate în procesul-verbal, semnat fără obiecțiuni de către reprezentantul brokerului, încheiat în 2 (două) exemplare, din care un exemplar a fost înregistrat sub nr. 015 din 29 ianuarie 2009 la societatea sus-menționată, celălalt fiind preluat de echipa de control a Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor și înregistrat sub nr. 2.940 din 2 februarie 2009. Față de solicitarea Societății Comerciale „Asiana Broker de Asigurare” — S.R.L., Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor a hotărât, în ședința din data de 17 februarie 2009, aprobarea cererii societății prin care solicită încetarea activității ca urmare a retragerii autorizației de funcționare, drept care se decide: Art. 1. — Se aprobă încetarea activității ca urmare a retragerii autorizației de funcționare, la cerere, a Societății Comerciale „Asiana Broker de Asigurare” — S.R.L. cu sediul în municipiul Târgu Mureș, Str. Evreilor Martiri nr. 4, (corp C2, clădire administrativă, 1 birou), et. 1, județul Mureș, înregistrată la oficiul registrului comerțului cu nr. J26/179/28.03.2000, cod unic de înregistrare 12845815/30.03.2000, și înscrisă în Registrul brokerilor de asigurare sub nr. RBK — 093/10.04.2003, potrivit dispozițiilor art. 5 lit. g) și art. 35 alin. (7) lit. e) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, coroborate cu prevederile art. 4 alin. (4) din Normele privind autorizarea brokerilor de asigurare și/sau de reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3.110/2004, cu modificările ulterioare, începând de la data comunicării prezentei decizii. Art. 2. — Se interzice Societății Comerciale „Asiana Broker de Asigurare” — S.R.L., de la data primirii prezentei decizii, desfășurarea activității de broker de asigurare, conform prevederilor Legii nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare, și ale normelor emise în aplicarea acesteia. Art. 3. — (1) Societatea are obligația să își notifice clienții, în termen de 3 zile de la data primirii prezentei decizii, în vederea efectuării plății ratelor scadente la contractele în curs de derulare direct la asigurători, rămânând direct răspunzătoare pentru îndeplinirea obligațiilor asumate prin contractele în vigoare, până la data publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I. (2) Societatea are obligația să schimbe denumirea societății prin eliminarea sintagmei „Broker de Asigurare-Reasigurare”. (3) Societatea are obligația să transmită la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, în termen de 10 zile de la primirea deciziei, dovezile cu privire la plata către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor a taxei de funcționare aferente comisionului care urmează să fie încasat în cursul lunii februarie 2009, în baza primelor intermediate în luna ianuarie 2009, respectiv raportarea lunară aferentă lunii 2009. (4) Societatea are obligația să transmită la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, în termen de 10 zile de la primirea deciziei, încetarea contractelor de muncă ale personalului angajat pe perioadă nedeterminată și anume: Gurghian Maria, Jurcan Daniela și Dan Sandor. Art. 4. — Societatea, în termen de 30 zile de la primirea prezentei decizii, are obligația să transmită la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, dovada înregistrării la oficiul registrului comerțului a modificărilor menționate. Art. 5. — Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor art. 9 din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 16 martie 2009. Nr. 204.’ 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 214/2.IV.2009 COMISIA DE SUPRAVEGHERE AASIGURĂRILOR DECIZIE privind autorizarea funcționării ca broker de asigurare a Societății Comerciale L.M.C. ASIG BROKER DE ASIGURARE — S.R.L. în conformitate cu prevederile Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, și ale normelor emise în aplicarea acesteia, în baza Hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor din data de 17 martie 2009, prin care s-a aprobat cererea Societății Comerciale L.M.C. ASIG BROKER DE ASIGURARE — S.R.L. de obținere a autorizației de funcționare ca broker de asigurare, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor decide: Art. 1. — Societatea Comercială L.M.C. ASIG BROKER DE ASIGURARE — S.R.L. cu sediul social în municipiul Brașov, Str. Politehnicii nr. 3, et. 2, județul Brașov, nr. de ordine în registrul comerțului J08/165/29.01.2009, cod unic de înregistrare 25031673/30.01.2009, este autorizată să funcționeze ca broker de asigurare având ca obiect de activitate numai activitatea de broker de asigurare, conform prevederilor Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare. Art. 2. — Societatea comercială prevăzută la art. 1 are dreptul de a practica activitatea de broker de asigurare începând cu data înregistrării în Registrul brokerilor de asigurare. Art. 3. — Societatea comercială prevăzută la art. 1 are obligația să depună la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor copii ale documentelor privind plata ratelor primelor de asigurare aferente contractului de asigurare de răspundere civilă profesională, pe măsura achitării acestora, să deschidă Jurnalul asistenților în brokeraj și să înscrie în Registrul intermediarilor în asigurări și/sau reasigurări personalul propriu, conform Ordinului președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 10/2007 pentru punerea în aplicare a Normelor privind Registrul intermediarilor în asigurări și/sau în reasigurări, cu modificările și completările ulterioare. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 23 martie 2009. Nr. 220. COMISIA DE SUPRAVEGHERE AASIGURĂRILOR DECIZIE privind autorizarea funcționării ca broker de asigurare a Societății Comerciale STANDARD CLASS ^ROKER DE ASIGURARE-REASIGURARfe — S.R.L. în conformitate cu prevederile Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, și ale normelor emise în aplicarea acesteia, în baza Hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor din data de 17 martie 2009, prin care s-a aprobat cererea Societății Comerciale STANDARD CLASS BROKER DE ASIGURARE-REASIGURARE — S.R.L. de obținere a autorizației de funcționare ca broker de asigurare, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor decide: Art. 1. — Societatea Comercială STANDARD CLASS BROKER DE ASIGURARE-REASIGURARE — S.R.L. cu sediul social în municipiul București, str. Delea Veche nr. 51, bl. 46, et. 6, ap. 16, cam. 1, sectorul 2, nr. de ordine în registrul comerțului J40/11086/06.07.2006, cod unic de înregistrare 18830694/06.07.2006, este autorizată să funcționeze ca broker de asigurare având ca obiect de activitate numai activitatea de broker de asigurare, conform prevederilor Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare. Art. 2. — Societatea comercială prevăzută la art. 1 are dreptul de a practica activitatea de broker de asigurare începând cu data înregistrării în Registrul brokerilor de asigurare. Art. 3. — Societatea comercială prevăzută la art. 1 are obligația să depună la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor copii ale documentelor privind plata ratelor primelor de asigurare aferente contractului de asigurare de răspundere civilă profesională, pe măsura achitării acestora, să deschidă Jurnalul asistenților în brokeraj și să înscrie în Registrul intermediarilor în asigurări și/sau reasigurări personalul propriu, conform Ordinului președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 10/2007 pentru punerea în aplicare a Normelor privind Registrul intermediarilor în asigurări și/sau în reasigurări, cu modificările și completările ulterioare. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 23 martie 2009. Nr. 222. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 214/2.IV.2009 15 CUANTUMUL TOTAL al sumelor provenite din finanțările private ale partidelor politice în anul 2008, conform Legii nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale Partidul National Țărănesc Crestin-Democrat » , > 1. Lista persoanelor fizice care au făcut în anul 2008 donații a căror valoare cumulată depășește 10 salarii de bază minime brute pe țară: Nr. Numele și prenumele CNP Cetățenia Felul donației Valoarea crt. 1. Virgil Petrescu 1420826400295 română numerar 5.500,00 2. Aurelian Pavelescu 1641020384186 română numerar 6.000,00 3. Miluț Petre Marian 1551229400277 română numerar 6.000,00 4. Jijie Gheorghe 1190610400067 română numerar 12.000,00 5. Liviu lane 1730411463036 română numerar 5.000,00 6. Radu Rizescu 1660317290755 română numerar 5.000,00 7. Popescu Alexandru 1670819421570 română numerar 10.925,00 8. Gemescu Mircea 1671014252321 română numerar 8.750,00 9. Ciuhadu Gheorghe 1470615354724 română numerar 10.500,00 10. Popovici Marius 1460518354798 română numerar 14.000,00 11. Popa Radovan Smaranda 2480523354763 română numerar 10.200,00 12. Moldovan Valentin 1590526354772 română numerar 31.100,00 13. Catana Constantin 1711026354756 română numerar 9.300,00 14. Toader Corado 1791004354798 română numerar 9.250,00 15. Popescu Liviu 1821015350026 română numerar 9.700,00 16. Sandu Octavian 1420220354771 română numerar 9.300,00 17. Boncea Flavius 1760428354772 română numerar 10.000,00 18. Galetar Amelia 2800111352297 română numerar 10.000,00 19. Mihnea Constantin 1450207354731 română numerar 10.000,00 20. Baesu Gheorghe 1621218354726 română numerar 17.000,00 21. Orza Adrian 1681218354470 română numerar 5.800,00 22. Costache Cristian 1761223354780 română numerar 10.000,00 23. Nicolae Serbu 1640531425423 română numerar 10.200,00 24. Popovici Marius 1460518354798 română numerar 8.000,00 2. Lista persoanelor juridice care au făcut în anul 2008 donații a căror valoare cumulată depășește 10 salarii de bază minime brute pe țară: Nr. crt. Denumirea societății Sediul social Naționalitatea CUI Reprezentantul Felul Valoarea legal donației 1. S.C. Prefab Invest --- București română RO12992050 Noica Nicolae numerar 231.500,00 S.A. 2. S.C. Romerica București română RO5205481 Ungureanu Ion numerar 213.000,00 International --- S.R.L. 3. S.C. Prefab --- S.A. București română RO1916198 Boitan Daniela numerar 213.700,00 4. Fundația Creștin București română 22997276 Miluț Petre Marian numerar 245.500,00 Populară Sfântul Petru 5. S.C. Romerica București română RO5205481 Ungureanu Ion bunuri 17.407,12 International--- S.R.L. 6. Asociația Foștilor Timișoara română 988122 Saracolean Silviu numerar 10.000,00 Deportați în Bărăgan ABONAMENTE LA PUBLICAȚIILE OFICIALE PE SUPORT FIZIC — Prețuri pentru anul 2009 — Nr. Număr Zile de Greutate Valoare crt. Denumirea publicației de apariții apariție/ medie/apariție TVA 9% inclus)/lei anuale săptămână (grame) 12 luni 3 luni 1 lună 1. Monitorul Oficial, Partea I 750 5 50 800 210 75 2. Monitorul Oficial, Partea I, limba maghiară 90 1 50 1.500 140 3. Monitorul Oficial, Partea a ll-a 200 5 60 2.250 200 4. Monitorul Oficial, Partea a lll-a 800 5 15 430 40 5. Monitorul Oficial, Partea a IV-a 7.200 5 50 1.720 160 6. Monitorul Oficial, Partea a Vl-a 400 5 25 1.600 150 7. Monitorul Oficial, Partea a VIl-a 60 1 30 540 50 8. Colecția Legislația României 4 --- 2.500 450 120 9. Colecția Hotărâri ale Guvernului României 12 --- 3.500 750 70 NOTĂ: Monitorul Oficial Partea I bis se multiplică pe bază de comandă. începând cu anul 2009 se sistează apariția publicației Repertoriul legislației României. Abonamente la publicațiile oficiale și comenzi către „Monitorul Oficial” R.A. se pot efectua prin următoarele societăți de distribuție: ♦ COMPANIA NAȚIONALĂ „POȘTA ROMÂNĂ” --- S.A. --- prin oficiile sale poștale ♦ ACTALEGIS ---S.R.L. --- București, Str. Lirei nr. 11, parter, ap. 1, (telefon’/fax: 021.411.91.79; 021.411.54.08) ♦ INFO EUROTRADING --- S.A. --- București, Splaiul Independentei nr. 202A (telefon: 021.316.30.57, fax: 021.316.30.58) ♦ INTERPRESS SPORT ---S.R.L. --- București, Piața Presei Libere nr. 1, corp B, et. 2, camerele 256---259, OP 33 (telefon’/fax: 021.313.85.07; 021.313.85.08; 021.313.85.09) ♦ MEDIA PRESS ABONAMENTE --- S.R.L. --- București, str. Izvor nr. 78, et. 2 (telefon: 021.311.97.84, fax: 021.311.97.85) ♦ M.T. PRESS IMPEX --- S.R.L. --- București, bd. Basarabia nr. 256 (telefon’/fax: 021.255.48.15; 021.255.48.16; 021.255.48.17) ♦ PRESS EXPRES --- S.R.L. --- Otopeni, str. Flori de Câmp nr. 9 (telefon/fax: 021.221.42.83; 0745.133.712) ♦ ZIRKON MEDIA--- S.R.L. --- București, str. Pictor Dimitrie Hârlescu nr. 6, sector 2 (telefon: 021.255.18.00, fax: 021.255.18.66; 021.255.19.18) ♦ ART ADVERTISING --- S.R.L. --- Râmnicu Vâlcea, str. Regina Maria nr. 7, bl. C1, sc. C, mezanin II (fax: 0250/73.54.75, telefon: 0350.40.59.87; 0350.40.59.88) ♦ CALLIOPE ---S.R.L. --- Ploiești, str. Elena Doamna nr. 62---64 (telefon/fax: 0244/51.40.52; 0244/51.48.01) ♦ DIFSTARPRESS ---S.R.L. --- Slobozia, bd. Matei Basarab, bl. I60, sc. A, ap. 15 (telefon/fax: 0243/23.23.68) ♦ CURIER PRESS ---S.A. --- Brașov, str. Traian Grozăvescu nr. 7 (telefon/fax: 0268/51.08.57; 0268/51.08.58) ♦ ROESTA---S.R.L. --- Curtea de Argeș, str. Valea lașului, bl. P10, sc. B, ap. 18 (telefon/fax: 0248/72.11.43) ♦ VIAȚA LIBERĂ ---S.A. --- Galați, Str. Domnească nr. 68 (telefon: 0236/46.06.20, fax: 0236/47.10.28) ♦ UNITATEA---S.R.L. --- Alba lulia, str. Traian nr. 26 (telefon: 0258/81.16.31, fax: 0258/81.28.43) ♦ MANPRES DISTRIBUTION --- S.R.L. --- București, Piața Presei Libere nr. 1 (OP 33 --- CP 24) (telefon’/fax: 021.314.63.39) ♦ CUGET LIBER ---S.A. --- Constanta, bd. LC. Brătianu nr. 5 (telefon: 0241/58.21.20, fax: 0241/61.95.24) ♦ SIMPEX LOGISTIC --- S.R.L. --- Călărași, Str. Progresul nr. 21, bl. B1, sc. B, ap. 5 (telefon/fax: 0242/31.89.29) ♦ CIPSOFT DESIGN --- S.R.L. --- Ploiești, str. Eroilor nr. 2 bis (tel. 0’722.36.54.65 sau 0724.20.31.43) EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial" R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 429369 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 214/2.IV.2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495