MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 177 (XXI) — Nr. 208 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Miercuri, 1 aprilie 2009 SUMAR Nr. Pagina DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 1.383 din 16 decembrie 2008 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 56 și art. 60 din Ordonanța Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații................................ 2-3 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 354. — Hotărâre pentru aprobarea Acordului dintre Ministerul Apărării din România și Ministerul Apărării din Muntenegru privind cooperarea în domeniul apărării, semnat la București la 17 septembrie 2008 și la Podgorica la 9 octombrie 2008 ........................... 4 Acord între Ministerul Apărării din România și Ministerul Apărării din Muntenegru privind cooperarea în domeniul apărării................................................ 4-5 357. — Hotărâre privind darea în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a unor terenuri situate în comuna Belciugatele, județul Călărași, în vederea realizării de către Compania Națională de Căi Ferate „C.F.R.” — S.A. a obiectivului de interes național „Reabilitarea secțiunilor Băneasa—Fetești de pe linia de cale ferată București—Constanța, România” ..................... 6-7 358. — Hotărâre privind modificarea anexei nr. 16 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului.................................................... 7-8 359. — Hotărâre privind plata contribuției anuale a României la bugetul Institutului de Studii de Securitate al Uniunii Europene.............................................. 9 DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU 447. — Decizie privind transferul, în interesul serviciului, al domnului Dumitru Pașniciuc din funcția publică de inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului în funcția publică de secretar al județului Suceava ....................................... 9 Nr. Pagina ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE M.28. — Ordin al ministrului apărării naționale pentru aprobarea Regulamentului instrucției de front........... 10 M.30. — Ordin al ministrului apărării naționale pentru aprobarea Regulamentului onorurilor și ceremoniilor militare............................................... 10 153. — Ordin al președintelui Institutului Național de Statistică pentru stabilirea Metodologiei cercetării statistice privind activitatea agențiilor de turism ...... 11-13 269. — Ordin al ministrului muncii, familiei și protecției sociale pentru aprobarea înființării Comitetului de coordonare a evaluării Programului operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007—2013”................ 13-14 548. — Ordin al ministrului finanțelor publice pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului economiei și finanțelor nr. 3.713/2008 privind aprobarea instituțiilor publice cu sediul în municipii și orașe și a categoriilor de persoane pentru care instituțiile publice sunt exceptate de la prevederile art. 5 și 6 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 149/2007 privind aprobarea unor măsuri în domeniul finanțelor publice...................................................... 15 772/C/414. — Ordin al ministrului justiției și libertăților cetățenești și al ministrului finanțelor publice privind stabilirea tarifelor pentru plata interpreților și traducătorilor autorizați folosiți de Consiliul Superior âl Magistraturii, Ministerul Justiției și Libertăților Cetățenești, Parchetul de pe lângă înalta Curte de Casație șî Justiție, Direcția Națională Anticorupție, de organele de urmărire penală, de instanțele judecătorești, de birourile notarilor publici, de avocați și de executori judecătorești.................................15-16 ★ Cuantumul total al sumelor provenite din finanțările private ale partidelor politice în anul 2008, conform Legii nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale......................... 16 2 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 208/1 .IV.2009 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE CURTEA CONSTITUȚIONALĂ » DECIZIA Nr. 1.383 din 16 decembrie 2008 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 56 și art. 60 din Ordonanța Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații loan Vida Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Ion Predescu Tudorel Toader Puskâs Valentin Zoltân Augustin Zegrean Ion Tiucă Maria Bratu — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a prevederilor art. 56 și art. 60 din Ordonanța Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații, excepție ridicată de Asociația composesorală „Lingina Silva” — Izvoarele în Dosarul nr. 389/243/2007 al Tribunalului Hunedoara — Secția civilă. La apelul nominal se prezintă, pentru Asociația composesorală „Lingina Silva”— Izvoarele, dl Remus Toma, președintele acestei asociații, lipsind celelalte părți, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Cauza se află în stare de judecată. Reprezentantul autorului excepției solicită admiterea acesteia pentru aceleași motive pe care le-a invocat în fața instanței de judecată. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere ca neîntemeiată a excepției de neconstituționalitate. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, constată următoarele: Prin încheierea din 5 iunie 2008, pronunțată în Dosarul nr. 389/243/2007, Tribunalul Hunedoara — Secția civilă a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 56 și art. 60 din Ordonanța Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații, excepție ridicată de Asociația composesorală „Lingina Silva” — Izvoarele. în motivarea excepției de neconstituționalitate, se susține că prevederile de lege atacate contravin dispozițiilor art. 1 alin. (3) și (5), art. 11, 15, 16, 21, 40, 45 și 46 din Constituție, deoarece permit oricărei persoane interesate să sesizeze instanța de judecată și să ceară dizolvarea asociației, iar în cazul în care asociația este dizolvată, drepturile asociaților sunt afectate grav prin trecerea bunurilor rămase în proprietatea statului. Tribunalul Hunedoara — Secția civilă consideră excepția neîntemeiată. Potrivit art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Avocatul Poporului consideră că prevederile de lege criticate nu contravin Constituției. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, susținerile părții prezente, concluziile procurorului, prevederile de lege criticate, raportate la dispozițiile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate cu care a fost sesizată. Obiectul excepției îl reprezintă prevederile art. 56 și art. 60 din Ordonanța Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 39 din 31 ianuarie 2000, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 246/2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 656 din 25 iulie 2005. Prevederile de lege criticate au următoarea redactare: — Art. 56: „(1) Asociația se dizolvă, prin hotărâre judecătorească, la cererea oricărei persoane interesate: a) când scopul sau activitatea asociației a devenit ilicită sau contrară ordinii publice; b) când realizarea scopului este urmărită prin mjloace ilicite sau contrare ordinii publice; c) când asociația urmărește un alt scop decât cel pentru care s-a constituit; o) când asociația a devenit insolvabilă; e) în cazul prevăzut la art. 14. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 208/1 .IV.2009 3 (2J Instanța competentă să hotărască dizolvarea este judecătoria în circumscripția căreia asociația își are sediul."', — Art. 60: „(1) în cazul dizolvării asociației sau fundației, bunurile rămase în urma lichidării nu se pot transmite către persoane fizice. (2) Aceste bunuri pot fi transmise către persoane juridice de drept privat sau de drept public cu scop identic sau asemănător, printr-o procedură stabilită în statutul asociației sau al fundației. (3) Dacă în termen de 6 luni de la terminarea lichidării lichidatorii nu au reușit să transmită bunurile în condițiile alin. (2), precum și în cazul în care statutul asociației sau al fundației nu prevede o procedură de transmitere a bunurilor ori dacă prevederea este contrară legii sau ordinii publice, bunurile rămase după lichidare vor fi atribuite de instanța competentă unei persoane juridice cu scop identic sau asemănător. (4) în cazul în care asociația sau fundația a fost dizolvată pentru motivele prevăzute la art. 56 alin. (1) lit. a) — c), bunurile rămase după lichidare vor fi preluate de către stat, prin Ministerul Finanțelor, sau, după caz, de comuna sau orașul în a cărui rază teritorială asociația sau fundația își avea sediul, dacă aceasta din urmă era de interes local. (5) Data transmiterii bunurilor este cea a întocmirii procesului-verbal de predare-preluare, dacă prin acesta nu s-a stabilit o dată ulterioară." Textele constituționale considerate a fi încălcate sunt: art. 1 alin. (3) și (5) privind statul român, art. 11 referitor la dreptul internațional și dreptul intern, art. 15 privind universalitatea, art. 16 privind egalitatea în drepturi, art. 21 privind accesul liber la justiție, art. 40 privind dreptul la asociere, art. 45 privind libertatea economică și art. 46 privind dreptul la moștenire. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată că reglementarea posibilității oricărei părți interesate de a solicita dizolvarea asociației prin hotărâre judecătorească, în cazurile stabilite de art. 56 din ordonanța criticată, nu contravine, sub niciun aspect, dispozițiilor constituționale invocate. De asemenea, transmiterea bunurilor asociației care a fost dizolvată către persoane juridice, expres prevăzute de art. 60 din ordonanță, vizează destinația bunurilor asociației căreia i s-a aplicat o sancțiune civilă, aceea a dizolvării în condițiile art. 56. Curtea observă că asupra constituționalității dispozițiilor cap. IX din Ordonanța Guvernului nr. 26/2000, din care fac parte și textele de lege criticate, s-a pronunțat prin Decizia nr. 449 din 30 mai 2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 555 din 27 iunie 2006, și prin Decizia nr. 714 din 13 septembrie 2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 712 din 22 octombrie 2007, constatând că aceste texte de lege sunt constituționale. în deciziile menționate Curtea a reținut că dispozițiile cap. IX din ordonanță instituie o procedură specială de dizolvare și lichidare a asociațiilor, fundațiilor și federațiilor, ce are drept scop îndestularea corespunzătoare a creditorilor, transmiterea bunurilor rămase în urma lichidării și radierea acestor forme asociative din Registrul asociațiilor și fundațiilor. Instituirea unei asemenea proceduri speciale este rezultatul faptului că asociațiile și fundațiile, astfel cum prevede art. 1 alin. (2) din ordonanță, sunt persoane juridice de drept privat fără scop patrimonial și de aceea dizolvarea poate avea loc și pentru alte motive decât cele strict economice. Cele statuate în deciziile menționate își mențin valabilitatea și în prezenta cauză, neintervenind elemente noi, de natură a determina o reconsiderare a jurisprudenței Curții Constituționale. Pentru motivele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 56 și art. 60 din Ordonanța Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații, excepție ridicată de Asociația composesorală „Lingina Silva” — Izvoarele în Dosarul nr. 389/243/2007 al Tribunalului Hunedoara — Secția civilă. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 16 decembrie 2008. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent, Maria Bratu 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 208/1 .IV.2009 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru aprobarea Acordului dintre Ministerul Apărării din România și Ministerul Apărării din Muntenegru privind cooperarea în domeniul apărării, semnat la București la 17 septembrie 2008 și la Podgorica la 9 octombrie 2008 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 20 din Legea nr. 590/2003 privind tratatele, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Se aprobă Acordul dintre Ministerul Apărării din România și Ministerul Apărării din Muntenegru privind cooperarea în domeniul apărării, semnat la București la 17 septembrie 2008 și la Podgorica la 9 octombrie 2008. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul apărării naționale, Mihai Stănișoară p. Ministrul afacerilor externe, Bogdan Mazuru, secretar de stat București, 25 martie 2009. Nr. 354 ACORD între Ministerul Apărării din România și Ministerul Apărării din Muntenegru privind cooperarea în domeniul apărării Ministerul Apărării din România și Ministerul Apărării din Muntenegru, denumite în continuare părți, recunoscând dezvoltarea bunelor relații dintre cele două state, bazate pe respectarea reciprocă a intereselor naționale, pe reciprocitate și parteneriat, confirmând țelul celor două state de a întări înțelegerea, stabilitatea și securitatea în Europa, în conformitate cu Carta Națiunilor Unite și cu Actul final al Conferinței pentru Securitate și Cooperare în Europa, și dezvoltarea dimensiunii de apărare a Uniunii Europene, precum și Programul Parteneriatului pentru Pace al NATO, au convenit următoarele: ARTICOLUL 1 Scop Scopul prezentului acord este de a crea cadrul juridic necesar pentru cooperarea dintre părți în domeniul apărării. ARTICOLUL 2 Domenii de cooperare (1) Cooperarea dintre părți va fi desfășurată în următoarele domenii: a) doctrina militară și politica de securitate; b) aspecte legale în domeniul apărării; c) instruire; d) pregătirea personalului militar și civil; e) organizarea forțelor armate; f) controlul armamentelor și dezarmare; g) sistemul militar financiar și de contabilitate; h) activități militare economice și tehnico-științifice; i) geografie și topogeodezie; j) aspecte privind mediul și controlul poluării; k) medicină militară; I) cultură, sport, recreere. (2) Părțile pot conveni și asupra altor domenii de cooperare. ARTICOLUL 3 Forme de cooperare (1) Cooperarea dintre părți poate fi realizată prin următoarele forme: a) vizite de lucru între oficialii părților; b) vizite ale delegațiilor; c) invitații la expoziții de echipament și armament militar, exerciții militare, seminarii și conferințe; d) schimb de personal civil și militar pentru pregătire, inclusiv pregătire pentru operațiuni de menținere a păcii. (2) Părțile pot conveni și asupra altor forme de cooperare. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 208/1 .IV.2009 5 ARTICOLUL 4 Aplicare în scopul aplicării prevederilor prezentului acord, părțile pot încheia înțelegeri și protocoale specifice. ARTICOLUL 5 Planul anual de cooperare (1) Cooperarea va fi desfășurată pe baza activităților convenite de către părți. Părțile pot face propuneri concrete care vor fi transmise pe canale diplomatice. (2) Pe baza acestor propuneri părțile vor elabora un plan anual de cooperare, care va fi semnat de reprezentanții împuterniciți ai părților nu mai târziu de data de 1 decembrie a anului premergător desfășurării activităților, planul anual de cooperare poate fi modificat oricând prin consimțământul părților. (3) Planul anual de cooperare va conține informații privind titlul activității, data și locul desfășurării și numărul participanților. Dacă este necesar, pot fi incluse orice informații suplimentare. ARTICOLUL 6 Aspecte financiare (1) Costurile legate de activitățile din planul anual de cooperare vor fi suportate pe bază de reciprocitate, cu excepția cazului când părțile convin altfel. (2) Partea care trimite va suporta cheltuielile pentru transportul internațional. (3) Partea care primește va suporta toate cheltuielile pentru cazare, masă și transport pe teritoriul propriului stat. (4) Partea care primește va asigura asistența medicală și stomatologică de urgență la același nivel la care este asigurată personalului propriu. (5) Costurile legate de pregătirea personalului de comandă și a specialiștilor în instituțiile militare de învățământ ale părții care primește, trimiterea specialiștilor pentru asigurarea sprijinului logistic, servicii pentru aeronave militare pe aeroporturile militare ale celeilalte părți, precum și orice alte cheltuieli care pot apărea ca urmare a aplicării prevederilor prezentului acord vor fi realizate pe baza unor aranjamente și/sau contracte. ARTICOLUL 7 Jurisdicție Pe timpul staționării pe teritoriul statului părții care primește, statutul reprezentanților părții care trimite va fi supus prevederilor Acordului dintre statele părți la Tratatul Atlanticului de Nord și celelalte state participante la Parteneriatul pentru Pace cu privire la statutul forțelor lor, încheiat la Bruxelles la 19 iunie 1995. ARTICOLUL 8 Protecția informațiilor clasificate (1) Prevederile acestui articol vor fi aplicate până la data la care va intra în vigoare un acord bilateral de securitate privind protecția informațiilor clasificate, încheiat între părți sau între statele lor. (2) Părțile se angajează să folosească, să mânuiască și să protejeze orice informații sau materiale clasificate la care pot avea acces în temeiul prezentului acord, în conformitate cu legile și reglementările naționale ale statelor părților privind protecția informațiilor clasificate. (3) Fiecare parte conferă informațiilor clasificate primite de la cealaltă parte cel puțin aceeași protecție care este asigurată propriilor informații clasificate cu nivel echivalent. (4) Informațiile și materialele clasificate vor fi transmise numai prin canale oficiale între autoritățile competente ale părților. (5) Orice informații sau materiale clasificate primite în cadrul prezentului acord nu pot fi transmise sau divulgate unor terțe părți fără aprobarea prealabilă scrisă a celeilalte părți. (6) Prevederile referitoare la responsabilitățile părților pentru folosirea informațiilor clasificate și prevenirea divulgării se vor aplica și după ieșirea din vigoare a prezentului acord. ARTICOLUL 9 Obligațiile părților rezultând din alte acorduri internaționale Prezentul acord nu aduce atingere drepturilor și obligațiilor părților ce rezultă din alte acorduri internaționale la care acestea sau statele lor sunt părți. ARTICOLUL 10 Soluționarea diferendelor Eventualele diferende determinate de interpretarea și aplicarea prezentului acord vor fi soluționate de părți prin negocieri și nu vor fi supuse nici unor tribunale internaționale, nici unor terțe părți pentru rezolvare. ARTICOLUL 11 Prevederi finale (1) Prezentul acord va intra în vigoare la data primirii ultimei notificări, în scris, referitoare la îndeplinirea procedurilor legale interne necesare pentru intrarea acestuia în vigoare. (2) Prezentul acord poate fi amendat oricând, în scris, cu consimțământul părților. Intrarea în vigoare a amendamentelor se va face în conformitate cu prevederile alin. (1). (3) Prezentul acord este încheiat pe o perioadă nedeterminată de timp. Oricare parte poate notifica, în scris, despre intenția de a-l denunța. Denunțarea va produce efecte la 6 luni de la data primirii notificării. (4) în cazul în care la data denunțării sau ieșirii din vigoare există aspecte financiare sau pretenții nerezolvate, prevederile prezentului acord referitoare la acestea vor rămâne în vigoare până la soluționarea definitivă. (5) Responsabilitățile și obligațiile fiecărei părți cu privire la înțelegerile de securitate și protecția informațiilor clasificate vor continua să se aplice și după ieșirea din vigoare a prezentului acord. Semnat la București la 17 septembrie 2008 și la Podgorica la 9 octombrie 2008, în două exemplare originale, fiecare în limbile română, muntenegreană și engleză, toate textele fiind egal autentice. în cazul unor diferențe de interpretare, textul în limba engleză va prevala. Pentru Ministerul Apărării din România, Teodor Meleșcanu, ministrul apărării Pentru Ministerul Apărării din Muntenegru, Boro Vucinic, ministrul apărării 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 208/1 .IV.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind darea în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a unor terenuri situate în comuna Belciugatele, județul Călărași, în vederea realizării de către Compania Națională de Căi Ferate „C.F.R.” — S.A. a obiectivului de interes național „Reabilitarea secțiunilor Băneasa—Fetești de pe linia de cale ferată București—Constanța, România” în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art.12 alin. (1) și (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, și având în vedere prevederile art. 47 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române și reorganizarea Societății Naționale a Căilor Ferate Române, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Se aprobă darea în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a terenurilor situate în comuna Belciugatele, județul Călărași, având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, trecute în domeniul public al statului prin Hotărârea Consiliului Local al Comunei Belciugatele nr. 12 din 28 aprilie 2008, în vederea realizării de către Compania Națională de Căi Ferate „C.F.R.” — S.A. a obiectivului de interes național „Reabilitarea secțiunilor Băneasa—Fetești de pe linia de cale ferată București—Constanța, România”. (2) Terenurile date în administrare potrivit alin. (1) nu pot primi altă destinație. Art. 2. — Predarea-preluarea suprafețelor de teren prevăzute la art. 1 alin. (1) se face pe bază de protocol încheiat între Consiliul Local al Comunei Belciugatele și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, prin Compania Națională de Căi Ferate „C.F.R.” — S.A., în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: p. Ministrul transporturilor și infrastructurii, Constantin Dascălu, secretar de stat Viceprim-ministru, ministrul administrației și internelor, Dan Nica Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 25 martie 2009. Nr. 357.’ ANEXĂ DATELE DE IDENTIFICARE ale terenurilor situate în comuna Belciugatele, județul Călărași, care se dau în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în vederea realizării de către Compania Națională de Căi Ferate „C.F.R.” — S.A. a obiectivului de interes național „Reabilitarea secțiunilor Băneasa—Fetești de pe linia de cale ferată București—Constanța, România” Nr. Locul unde este Persoana juridică Persoana juridică la care se transmite Caracteristicile tehnice ale terenului crt. situat terenul de la care se transmite 1. Comuna Belciugatele, Consiliul Local al Ministerul Transporturilor și S = 6.897,59 m2, categoria județul Călărași Comunei Belciugatele, Infrastructurii, Compania de folosință = drum comunal, județul Călărași Națională de Căi Ferate fără nr. cadastral „C.F.R.” ---S.A. 2. Comuna Belciugatele, Consiliul Local al Ministerul Transporturilor și S = 1.245,60 m2, categoria județul Călărași Comunei Belciugatele, Infrastructurii, Compania de folosință = drum comunal, județul Călărași Națională de Căi Ferate fără nr. cadastral „C.F.R.” ---S.A. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 208/1 .IV.2009 7 Nr. Locul unde Persoana juridică Persoana juridică la care se transmite Caracteristicile tehnice ale terenului crt. este situat terenul de la care se transmite 3. Comuna Belciugatele, Consiliul Local al Ministerul Transporturilor și S = 906,88 m2, categoria județul Călărași Comunei Belciugatele, Infrastructurii, Compania de folosință = drum comunal, județul Călărași Națională de Căi Ferate fără nr. cadastral „C.F.R.” --- S.A. 4. Comuna Belciugatele, Consiliul Local al Ministerul Transporturilor și S= 157,54 m2, categoria județul Călărași Comunei Belciugatele, Infrastructurii, Compania de folosință = drum comunal, județul Călărași Națională de Căi Ferate fără nr. cadastral „C.F.R.” ---S.A. 5. Comuna Belciugatele, Consiliul Local al Ministerul Transporturilor și S = 154,88 m2, categoria județul Călărași Comunei Belciugatele, Infrastructurii, Compania de folosință = drum comunal județul Călărași Națională de Căi Ferate fără nr. cadastral „C.F.R.” ---S.A. 6. Comuna Belciugatele, Consiliul Local al Ministerul Transporturilor și S = 222,54 m2, categoria județul Călărași Comunei Belciugatele, Infrastructurii, Compania de folosință = drum comunal, județul Călărași Națională de Căi Ferate nr. cadastral 541 „C.F.R.” ---S.A. 7. Comuna Belciugatele, Consiliul Local al Ministerul Transporturilor și S = 3.634,85 m2, categoria județul Călărași Comunei Belciugatele, Infrastructurii, Compania de folosință = drum comunal, județul Călărași Națională de Căi Ferate nr. cadastral 542 „C.F.R.” ---S.A. Total suprafață: 13.219,88 m² GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind modificarea anexei nr. 16 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 20 din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, și având în vedere dispozițiile art. 2 alin. (1) și (2) din Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Datele de identificare ale unor imobile aparținând domeniului public al statului, înregistrate la pozițiile M.F. nr. 99760 și 99764 din anexa nr. 16 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.020 și 1.020 bis din 21 decembrie 2006, cu modificările și completările ulterioare, se modifică potrivit prevederilor din anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, ca urmare a efectuării lucrărilor de cadastru și a revizuirii măsurătorilor inițiale. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: p. Ministrul transporturilor și infrastructurii, Constantin Dascălu, secretar de stat Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 25 martie 2009. Nr. 358.’ 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 208/1.IV.2009 ANEXĂ MINISTERUL TRANSPORTURILOR ȘI INFRASTRUCTURII COMPANIA NAȚIONALĂ DE AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI NAȚIONALE DIN ROMÂNIA --- S.A. 13633330 16054368 1. Ordonator principal de credite 2. Ordonator secundar de credite 3. Ordonator terțiar de credite 4. Regii autonome și companii/societăți naționale aflate sub autoritatea ordonatorului principal, instituții naționale de cercetare-dezvoltare și, după caz, societăți comerciale cu capital majoritar de stat care au în administrare bunuri din patrimoniul de stat Tip bun imobil imobil Situația Concesiune/ juridică Închiriat/Dat cu actuală titlu gratuit Situația juridică În administrare/ concesionat concesionat concesiune Baza legală HG 540/2000; D 720/964; L 219/1998; L 219/1998; L 47/2004 L 47/2004 Valoarea de inventar T--- (în lei) 12.631,147 Anul 2000 1964 dobândirii/dării în folosință Date de identificare Adresa Țara: Țara: România; România; Județ-; Județ-; Nr.; Nr.; Valea lui București--- Mihai --- Pitești frontiera H Vecinătăți Valea lui București --- Mihai --- Pitești frontiera H Descriere tehnică Km 0+000---km S = 391,065 ha 9+389 = 9,389 km Denumire DN 19C Teren A1 Cod de 8.12.03 8.12.01 clasificare Nr. MF 99760 99764 9 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 208/1 .IV.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind plata contribuției anuale a României la bugetul Institutului de Studii de Securitate al Uniunii Europene în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă plata contribuției anuale a României la bugetul Institutului de Studii de Securitate al Uniunii Europene. Art. 2. — Fondurile aferente contribuției prevăzute la art. 1 se suportă din bugetul anual al Ministerului Afacerilor Externe, iar plata se efectuează în două tranșe egale, conform notificărilor transmise de Institutul de Studii de Securitate al Uniunii Europene. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: p. Ministrul afacerilor externe, Bogdan Mazuru, secretar de stat Ministrul apărării naționale, Mihai Stănișoară Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 25 martie 2009. Nr. 359^ DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind transferul, în interesul serviciului, al domnului Dumitru Pașniciuc din funcția publică de inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului în funcția publică de secretar al județului Suceava Având în vedere solicitarea președintelui Consiliului Județean Suceava, formulată prin Adresa nr. 4.525 din 26 martie 2009, privind transferul, în interesul serviciului, al domnului Dumitru Pașniciuc din funcția publică de inspector guvernamental în funcția publică de secretar al județului Suceava, vacantă începând cu data de 1 aprilie 2009, precum și acordul scris al domnului Dumitru Pașniciuc cu privire la acest transfer, în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 19 alin. (1) lit. b) și art. 90 alin. (1) lit. a) și alin. (2)—(4) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Art. 1. — Domnul Dumitru Pașniciuc, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului, se transferă, în interesul serviciului, în funcția publică de secretar al județului Suceava. Art. 2. — Transferul prevăzut la art. 1 va opera de la data de 1 aprilie 2009. Art. 3. — Numirea în funcția publică de secretar al județului Suceava se face prin dispoziție a președintelui Consiliului Județean Suceava. Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 31 martie 2009. Nr. 447.’ PRIM-MINISTRU EMIL BOC 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 208/1 .IV.2009 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL APĂRĂRII NAȚIONALE ORDIN pentru aprobarea Regulamentului instrucției de front Pentru aplicarea prevederilor art. 5 alin. (1) lit. j) și o) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea și funcționarea Ministerului Ăpărării Naționale, cu modificările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006, cu modificările ulterioare, ministrul apărării naționale emite prezentul ordin. Art. 1. — Se aprobă Regulamentul instrucției de front, prevăzut în anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin, se abrogă „R.G.-5, Regulamentul instrucției de front”, aprobat prin Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.178/2001**), modificat si completat prin Ordinul ministrului apărării naționale nr. M. 132/2004**). Art. 3. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul apărării naționale, Viorel Oancea, secretar de stat București, 11 martie 2009. Nr. M.28. *) Anexa se publică ulterior în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 208 bis în afara abonamentului, care se poate achiziționa de la Centrul pentru relații cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial", București, șos. Panduri nr. 1. ** ) Ordinele ministrului apărării naționale nr. M.178/2001 și M.132/2004 nu au fost publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece aveau ca obiect reglementări din sectorul de apărare a țării și securitate națională. MINISTERUL APĂRĂRII NAȚIONALE ORDIN pentru aprobarea Regulamentului onorurilor si ceremoniilor militare 3 Pentru aplicarea prevederilor art. 5 alin. (1) lit. o) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea și funcționarea Ministerului Ăpărării Naționale, cu modificările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006, cu modificările ulterioare, ministrul apărării naționale emite prezentul ordin. Art. 1. — Se aprobă Regulamentul onorurilor și ceremoniilor militare, prevăzut în anexa*) care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă „R.G.-4, Regulamentul onorurilor și ceremoniilor militare”, aprobat prin Ordinul ministrului apărării naționale nr. M. 119/2000**), cu modificările și completările ulterioare. Art. 3. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul apărării naționale, Viorel Oancea, secretar de stat București, 12 martie 2009. Nr. M.30. *) Anexa se publică ulterior în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 208 bis în afara abonamentului, care se poate achiziționa de la Centrul pentru relații cu publicul al Regiei Autonome „Monitorul Oficial", București, șos. Panduri nr. 1. **) Ordinul ministrului apărării naționale nr. M.119/2000 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementări din sectorul de apărare a țării și securitate națională. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 208/1 .IV.2009 11 GUVERNUL ROMÂNIEI INSTITUTUL NAȚIONAL DE STATISTICĂ ORDIN pentru stabilirea Metodologiei cercetării statistice privind activitatea agențiilor de turism în temeiul prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 9/1992 privind organizarea statisticii oficiale, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale Hotărârii Guvernului nr. 957/2005 privind organizarea și funcționarea Institutului Național de Statistică, republicată, cu modificările ulterioare, având în vedere Hotărârea Comitetului de avizare metodologică nr. 1/2009, președintele Institutului Național de Statistică emite Art. 1. — Obiectul prezentului ordin este stabilirea Metodologiei cercetării statistice privind activitatea agențiilor de turism. Art. 2. — Metodologia menționată la art. 1 este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 3. — Institutul Național de Statistică va asigura actualizarea metodologiei în funcție de legislația europeană. următorul ordin: Art. 4. — (1) Prezentul ordin va fi pus în aplicare de către compartimentul de specialitate din cadrul Institutului Național de Statistică. (2) Prevederile prezentului ordin devin obligatorii pentru statistica oficială din România. Art. 5. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. București, 24 februarie 2009. Nr. 153.’ Președintele Institutului Național de Statistică, Vergii Voineagu ANEXĂ METODOLOGIA CERCETĂRII STATISTICE privind activitatea agențiilor de turism 1. Cadrul general 1.1. Obiectivele cercetării statistice Informațiile referitoare la activitatea agențiilor de turism sunt utilizate pentru lucrări de analiză și prognoză privind activitatea de turism, de către Ministerul Turismului, Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Turism, societăți cu activitate de turism și alte instituții. Cercetarea statistică privind activitatea agențiilor de turism are următoarele obiective: • compilarea contului-satelit de turism; • culegerea de date anuale privind activitatea agențiilor de turism; • obținerea unor statistici de calitate referitoare la activitatea agențiilor de turism; • valorificarea rezultatelor cercetării statistice prin publicații în acest domeniu. 1.2. Cadrul legal Ordinul președintelui Institutului Național de Statistică nr. 153/2009 pentru stabilirea Metodologiei cercetării statistice privind activitatea agențiilor de turism 1.3. Concepte și definiții Turismul cuprinde activitățile desfășurate de persoane în cursul călătoriilor și șederilor lor în afara mediului lor obișnuit (reședinței obișnuite), pentru o perioadă neîntreruptă care să nu depășească un an, în scopuri de odihnă, pentru afaceri, vizitarea prietenilor și a rudelor, tratament medical, în scopuri religioase, ori în scopul realizării unor pelerinaje. Formele de turism: a) turismul intern: rezidenții unei țări date care călătoresc numai în interiorul acestei țări; b) turismul receptor: nerezidenții care călătoresc în țara dată; c) turismul emitor: rezidenții unei țări date care călătoresc în alte țări. Cele 3 forme de bază ale turismului enunțate anterior pot fi asociate și se obțin următoarele categorii de turism: — turismul interior, care regrupează turismul intern și turismul receptor; — turismul național, care reprezintă turismul intern și turismul emitor; — turismul internațional, care reprezintă turismul receptor și turismul emitor. Pentru scopuri ale statisticilor de turism și în acord cu modalitățile de bază ale turismului, vizitatorii pot fi clasificați astfel: a) vizitatori internaționali: —turiști; — excursioniști — vizitatori de o zi; b) vizitatori interni: —turiști; — excursioniști — vizitatori de o zi. Termenul vizitator internațional desemnează orice persoană care se deplasează într-o țară, alta decât cea în care ea își are rezidența obișnuită, pentru o perioadă mai mică de 12 luni, și al cărei motiv principal al vizitei este altul decât acela de a exercita o activitate remunerată în țara vizitată. Vizitatorii internaționali includ: — turiștii, care reprezintă vizitatorii care petrec cel puțin o noapte într-o structură turistică de găzduire colectivă sau privată în țara vizitată; — excursioniștii —vizitatorii de o zi, care reprezintă vizitatorii care nu petrec cel puțin o noapte într-o structură turistică de găzduire colectivă sau privată în țara vizitată. Termenul vizitator intern desemnează orice persoană care se deplasează, pentru o perioadă mai mică de 12 luni, într-un loc situat în țara sa de reședință, dar altul decât acela care corespunde mediului obișnuit al său, și al cărei motiv principal al vizitei este altul decât acela de a exercita o activitate remunerată în locul vizitat. în scopuri statistice, sintagma vizitator intern de o zi — excursionist intern — desemnează un vizitator intern care nu petrece cel puțin o noapte într-o structură turistică colectivă sau privată, în locul vizitat. Pentru scopuri ale statisticilor de turism internațional, o persoană este rezidentă într-o țară, dacă: a) persoana a locuit în țara respectivă cea mai mare parte a anului scurs — 12 luni; sau 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 208/1 .IV.2009 b) persoana a locuit în acea țară o perioadă de timp mai mică de 12 luni, dar are intenția să se reîntoarcă în cele 12 luni care urmează pentru a trăi acolo. 1.3.1 Concepte și definiții specifice Agențiile de turism tour operatoare sunt acele agenții de turism specializate în organizarea de programe și acțiuni turistice, pe care le comercializează direct sau prin intermediul altor agenții de turism, pe bază de contracte sau convenții. Agențiile de turism cu activitate de vânzare sunt acele agenții de turism care vând programele și acțiunile turistice ale tour operatorilor. Acțiunea turistică reprezintă modalitatea specifică de desfășurare și condițiile asigurate de operatorul economic organizator, pe parcursul călătoriei turistului. Turiștii participanți la o acțiune turistică reprezintă numărul persoanelor înscrise la acțiunea respectivă, excluzându-se turiștii care renunță la acțiune înainte de desfășurarea ei. Pachetele turistice reprezintă două sau mai multe servicii oferite la un preț forfetar. Sejurul turistic reprezintă intervalul de timp în care un turist consumă pachetul de servicii turistice în aceeași destinație turistică. Turismul cultural reprezintă forma de turism practicată în scopul satisfacerii necesităților spirituale, al desăvârșirii formării culturale a turistului. Această formă de turism include vizitarea de locuri istorice, muzee, galerii de artă etc. încasările din incoming reprezintă contravaloarea serviciilor turistice prestate cetățenilor din afara României, pe teritoriul României. Se includ și turismul de business și turismul de tip MICE — meeting, incentives, conferences, events. încasările din turismul intern reprezintă contravaloarea serviciilor turistice prestate cetățenilor români pe teritoriul României. Se includ și turismul de business și turismul de tip MICE — meeting, incentives, conferences, events. încasările din outgoing reprezintă contravaloarea serviciilor turistice prestate cetățenilor români în afara teritoriului României. Se includ și turismul de business și turismul de tip MICE — meeting, incentives, conferences, events. în cadrul activităților de incoming, turism intern și outgoing se includ următoarele: servicii de transport, cazare, masă, tratament balnear, agrement, servicii anexe: excursii opționale, bilete de spectacole, intrări la muzee; dotări pentru organizarea turismului de tip MICE — săli, traducere simultană, videoproiector etc. — și alte servicii turistice. 2. Descrierea cercetării statistice 2.1. Sfera de cuprindere Este cercetată activitatea turistică a agențiilor de turism tour operatoare și a celor cu activitate de vânzare, dintr-un eșantion de tip cut off. 2.2. Clasificări și nomenclatoare utilizate Sunt utilizate pentru realizarea cercetării statistice următoarele clasificări și nomenclatoare: — clasificarea agențiilor de turism pe forme de proprietate; — clasificarea după tipul societății: tour operatoare, cu activitate de vânzare; — clasificarea activităților din economia națională — CAEN Rev 2; — registrul REGIS pentru codul unic de identificare — CUI. 2.3. Principalele variabile studiate și chestionarul cercetării statistice 2.3.1 . Principalele variabile studiate Numărul de turiști participanți la activitatea de incoming — pentru turiști străini care vin în România, numărul de turiști participanți la activitatea internă — numai pentru turiștii români — și numărul de turiști participanți la activitatea de outgoing — turiști români care pleacă în străinătate, ponderea încasărilor din incoming în circuitele turistice, sejururi turistice și turism balnear/tratament medical și similar pentru activitatea de turism intern și outgoing, structura pachetelor turistice pe cele 3 tipuri de activități organizate de agențiile de turism, ponderea vânzărilor în total cifră de afaceri, ponderea tipurilor de turism în vânzările de pachete turistice. 2.3.2 Chestionarul cercetării statistice Chestionarul cercetării statistice „Activitatea agențiilor de turism” — Turism 2 este structurat în 6 capitole, inclusiv un capitol cu date de identificare. Capitolul „Date de identificare” conține informații referitoare la: denumirea agenției de turism; identificatorul statistic; codul unic de identificare — CUI/cod fiscal; codul SIRUTA al județului; codul SIRUTA al localității; adresa agenției: strada, numărul, sectorul; forma juridică; forma de proprietate; activitatea principală — CAEN Rev 2; tipul societății: tour operatoare, cu activitate de vânzare. Capitolul 1 „Activitatea de incoming” — pentru turiștii străini care vin în România, prin care se obțin informații separat pentru agenții tour operatoare și cu activitate de vânzare, pentru: 1.1 Număr total de turiști 1.2 Procente din total încasări 1.3 Care este ponderea din totalul încasărilor din incoming a: 1.3.1 Circuite turistice 1.3.2 Sejururi turistice 1.3.3 Turism balnear/tratament medical Capitolul 2 „Activitatea de turism intern” — pentru turiștii români, prin care se obțin informații separat pentru agenții tour operatoare și cu activitate de vânzare, pentru: 2.1 Număr total de turiști 2.2 Procente din total încasări 2.3 Care este ponderea din totalul încasărilor din incoming a: 2.3.1 Circuite turistice 2.3.2 Sejururi turistice 2.3.3 Turism balnear/tratament medical 2.4 Numărul de turiști participanți la acțiunile turistice interne în: 2.4.1 Zona litorală 2.4.2 . Croaziere fluviale 2.4.3 Croaziere maritime 2.4.4 Delta Dunării 2.4.5 Turism cultural 2.4.6 Pelerinaj religios 2.4.7 Zona montană Capitolul 3 „Activitatea de outgoing” — pentru turiștii români care pleacă în străinătate, prin care se obțin informații separat pentru agenții tour operatoare și cu activitate de vânzare, pentru: 3.1 Număr total de turiști 3.2 Procente din total încasări 3.3 Care este ponderea din totalul încasărilor din incoming a: 3.3.1 Circuite turistice 3.3.2 Sejururi turistice 3.3.3 Turism balnear/tratament medical 3.4 Primele 10 destinații turistice externe — numărul de turiști plecați — în ordine descrescătoare, după total încasări Capitolul 4 „Structura pachetelor turistice” — în procente 4.1 INCOMING 4.1.1 Cazare 4.1.2 Alimentație — restaurant, cafenea, bar etc. 4.1.3 Transport 4.1.4 Servicii culturale recreative și agrement 4.1.5 Comisionul agenției dumneavoastră 4.1.6 Alte servicii 4.2 TURISM INTERN 4.2.1 Cazare 4.2.2 Alimentație — restaurant, cafenea, bar etc. 4.2.3 Transport 4.2.4 Servicii culturale recreative și agrement MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 208/1 .IV.2009 13 4.2.5 Comisionul agenției dumneavoastră 4.2.6 Alte servicii 4.3 TURISM EXTERN — OUTGOING 4.3.1 Cazare 4.3.2 Alimentație — restaurant, cafenea, bar etc. 4.3.3 Transport 4.3.4 Servicii culturale recreative și agrement 4.3.5 Comisionul agenției dumneavoastră 4.3.6 Alte servicii Capitolul 5 „Estimați ponderea vânzărilor de pachete turistice în total cifră de afaceri a agenției dumneavoastră” Capitolul 6 „Estimați ponderea tipurilor de turism deținută în vânzările de pachete turistice: incoming, intern, outgoing” 3. Eșantionul cercetării statistice Eșantionul cercetării statistice stabilit este de tip cut-off, cu cercetarea exhaustivă a agențiilor de turism care au avut peste 85% din cifra de afaceri înregistrată în Registrul statistic. Eșantionul rezultat cuprinde 297 de agenții de turism, cu reprezentativitate la nivel național. 4. Organizarea culegerii și prelucrarea datelor 4.1. Metoda de înregistrare Chestionarul cercetării statistice „Activitatea agențiilor de turism” — Turism 2 se va realiza prin autoînregistrare. Agenția de turism va completa chestionarul statistic și îl va transmite direcțiilor teritoriale de statistică. 4.2. Perioada de referință și de înregistrare Perioada de referință pentru care se înregistrează datele statistice este anul. Perioada de înregistrare: chestionarul cercetării statistice. „Activitatea agențiilor de turism” — Turism 2 va fi transmis direcțiilor teritoriale de statistică pe data de 10 februarie a anului care urmează celui cercetat. 4.3. Prelucrarea datelor La direcțiile teritoriale de statistică se va proceda la introducerea în calculator a datelor din chestionarele primite de la agențiile de turism, realizarea controlului logic, utilizând programele informatice primite de la Institutul Național de Statistică — INS. Datele validate la nivel de unitate observată se transmit la INS, prin teletransmisie, conform termenului din Programul statistic anual. La nivel de INS se realizează validarea datelor, tabelele publicației, analiza datelor și diseminarea acestora. 5. Prezentarea și utilizarea rezultatelor cercetării statistice 5.1. Principalii indicatori utilizați Indicatori privind activitatea de incoming, turism intern și outgoing a agențiilor de turism tour operatoare și a celor cu activitate de vânzare 5.2. Forme de prezentare a rezultatelor Datele statistice referitoare la activitatea agențiilor de turism se diseminează în publicațiile și la termenele stabilite anual prin Programul statistic anual. Informațiile statistice referitoare la activitatea agențiilor de turism se diseminează în următoarele publicații: breviarul statistic „Turismul României”, capitolul „Turism”, din Anuarul statistic al României. MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI Șl PROTECȚIEI SOCIALE ORDIN pentru aprobarea înființării Comitetului de coordonare a evaluării Programului operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007—2013” Având în vedere: — Hotărârea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale, cu modificările și completările ulterioare; — Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 221/2008 pentru stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administrației publice centrale, cu modificările ulterioare; — Hotărârea Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul instituțional de coordonare și de gestionare a instrumentelor structurale; — Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a prevederilor generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European și Fondul de Coeziune și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999; — Regulamentul Comisiei (CE) nr. 1.828/2006 din 8 decembrie 2006 privind stabilirea regulilor pentru implementarea Regulamentului Consiliului (CE) nr. 1.083/2006 care stipulează prevederile generale ale Fondului European de Dezvoltare Regională, Fondului Social European și Fondului de Coeziune și a Regulamentului nr. 1.080/2006 al Parlamentului European și al Consiliului asupra Fondului European de Dezvoltare Regională; — Regulamentul (CE) nr. 1.081/2006 al Parlamentului European și al Consiliului din 5 iulie 2006 privind Fondul Social European și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.784/1999; — Decizia Comisiei Europene nr. 5.811 din 22 noiembrie 2007 de adoptare a Programului operațional de ajutor comunitar din partea Fondului Social European, în conformitate cu obiectivul „Convergență” în România, în temeiul art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 11/2009, cu modificările și completările ulterioare, ministrul muncii, familiei și protecției sociale emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă înființarea Comitetului de coordonare a evaluării Programului operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007—2013”, ca structură națională de tip partenerial, fără personalitate juridică, cu rol consultativ în procesul de evaluare a Programului operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007—2013”. Art. 2. — Lista autorităților publice, instituțiilor și organizațiilor ai căror reprezentanți au statut de membru titular, respectiv supleant în Comitetul de coordonare a evaluării Programului operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007—2013” și atribuțiile membrilor Comitetului de coordonare a evaluării 14 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 208/1 .IV.2009 Programului operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007—2013” sunt cuprinse în anexele nr. 1 și 2. Art. 3. — Președinția, respectiv secretariatul tehnic ale Comitetului de coordonare a evaluării Programului operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007—2013” sunt asigurate de Direcția generală Autoritatea de management pentru Programul operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane.” Art. 4. — în funcție de tematica evaluării, la reuniunile Comitetului de coordonare a evaluării Programului operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007—2013” vor participa numai membrii desemnați din cadrul autorităților publice, instituțiilor și organizațiilor relevante pentru activitatea de evaluare respectivă. Art. 5. —Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. 6. — Direcția generală Autoritatea de management pentru Programul operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane” va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 7. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Alexandru Petru Frătean, secretar de stat București, 8 martie 2009. Nr. 269.’ ANEXA Nr. 1 LISTA autorităților publice, instituțiilor și organizațiilor ai căror reprezentanți au statut de membru în Comitetul de coordonare a evaluării Programului operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007—2013 1. Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale: — Direcția generală Autoritatea de management pentru Programul operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane” — Direcția coordonare FSE 2. Ministerul Finanțelor Publice: — Autoritatea pentru coordonarea instrumentelor structurale 3. Ministerul Educației, Cercetării și Inovării — Ol POSDRU 4. Ol POSDRU Centrul Național pentru Dezvoltarea învățământului Profesional și Tehnic 5. OIR POSDRU Regiunea Nord-Est 6. OIR POSDRU Regiunea Sud-Est 7. OIR POSDRU Regiunea Sud-Muntenia 8. OIR POSDRU Regiunea Sud-Vest Oltenia 9. OIR POSDRU Regiunea Vest 10. OIR POSDRU Regiunea Nord-Vest 11. OIR POSDRU Regiunea Centru 12. OIR POSDRU Regiunea București—Ilfov 13. Ol POSDRU Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă 14. Coaliția ONG-uri pentru fonduri structurale 15. Agenția Națională pentru Romi 16. Centrul Parteneriat pentru Egalitate 17. Romani Criss — Centrul Romilor pentru Intervenție Socială și Studii 18. Organizația Națională a Persoanelor cu Handicap din România 19. Blocul Național Sindical 20. Consiliul Național al întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România 21. Universitatea din Craiova 22. Academia de Studii Economice — Facultatea de Relații Economice Internaționale 23. Institutul Național de Cercetare Științifică în Domeniul Muncii și Protecției Sociale 24. Institutul de Cercetare a Calității Vieții 25. Agenția de Monitorizare a Presei ANEXA Nr. 2 ATRI B UȚII LE Comitetului de coordonare a evaluării Programului operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007—2013” Atribuțiile membrilor Comitetului de coordonare a evaluării Programului operațional sectorial „Dezvoltarea resurselor umane 2007—2013” sunt următoarele: • furnizează feedback privind fișa tehnică de evaluare elaborată de Compartimentul programare și evaluare program; • furnizează feedback privind rapoartele de evaluare elaborate, revizuite și îmbunătățite de către evaluatorul extern; • asigură controlul calității rapoartelor de evaluare, pe baza cunoștințelor obținute pe parcursul activităților de construcție a capacității în domeniul evaluării de program; • revizuiește periodic progresul activităților de evaluare; • identifică și sugerează soluții privind modul de gestionare a diferitelor riscuri asociate procesului de evaluare. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 208/1 .IV.2009 15 MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE ORDIN pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului economiei și finanțelor nr. 3.713/2008 privind aprobarea instituțiilor publice cu sediul în municipii și orașe și a categoriilor de persoane pentru care instituțiile publice sunt exceptate de la prevederile art. 5 și 6 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 149/2007 privind aprobarea unor măsuri în domeniul finanțelor publice Ținând cont de necesitatea fluidizării operațiunilor cu numerar derulate de instituțiile publice cu sediul în municipii și orașe prin intermediul unităților Trezoreriei Statului, în temeiul art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, ministrul finanțelor publice emite următorul ordin: Art. I. — Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 3.713/2008 privind aprobarea instituțiilor publice cu sediul în municipii și orașe și a categoriilor de persoane pentru care instituțiile publice sunt exceptate de la prevederile art. 5 și 6 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 149/2007 privind aprobarea unor măsuri în domeniul finanțelor publice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 16 din 9 ianuarie 2009, se modifică și se completează după cum urmează: 1. Articolul 3 se abrogă. 2. La anexa nr. 2, după punctul 13, se introduc două noi puncte, punctele 14 și 15, cu următorul cuprins: „14. Personalul care desfășoară activități privind organizarea și constatarea infracțiunilor flagrante de corupție din cadrul Direcției Naționale Anticorupție 15. Angajații unor instituții publice cu sediul în municipii și orașe pentru sumele reprezentând ajutor de deces.” Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Gherghina, secretar de stat București, 20 martie 2009. Nr. 548.’ MINISTERUL JUSTIȚIEI Șl LIBERTĂȚILOR CETĂȚENEȘTI Nr. 772/C din 5 martie 2009 MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE Nr. 414 din 3 martie 2009 ORDIN privind stabilirea tarifelor pentru plata interpreților și traducătorilor autorizați folosiți de Consiliul Superior al Magistraturii, Ministerul Justiției și Libertăților Cetățenești, Parchetul de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție, Direcția Națională Anticorupție, de organele de urmărire penală, de instanțele judecătorești, de birourile notarilor publici, de avocați și de executori judecătorești în conformitate cu prevederile art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, având în vedere dispozițiile art. 7 alin. (1) din Legea nr. 178/1997 pentru autorizarea și plata interpreților și traducătorilor folosiți de Consiliul Superior al Magistraturii, de Ministerul Justiției și Libertăților Cetățenești, Parchetul de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție, Direcția Națională Anticorupție, de organele de urmărire penală, de instanțele judecătorești, de birourile notarilor publici, de avocați și de executori judecătorești, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 6 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 83/2005 privind organizarea și funcționarea Ministerului Justiției și Libertăților Cetățenești, cu modificările și completările ulterioare, ministrul justiției și libertăților cetățenești și ministrul finanțelor publice emit următorul ordin: Art. 1. — (1) Tarifele pentru plata interpreților și traducătorilor autorizați folosiți de Consiliul Superior al Magistraturii, Ministerul Justiției și Libertăților Cetățenești, Parchetul de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție, Direcția Națională Anticorupție, de organele de urmărire penală, de instanțele judecătorești, de birourile notarilor publici, de avocați și de executori judecătorești se stabilesc astfel: a) 23,15 lei/oră sau, după caz, pentru fracțiuni de oră, pentru plata interpreților autorizați pentru efectuarea traducerilor din/în limbi străine în/din limba română; b) 33,56 lei/pagină format A4; stil Normal Arial; font Arial; dimensiunea font 12; dactilografiată la un rând; un singur spațiu între cuvinte; marginile paginii: 2,5 cm sus — 2,5 cm jos, 2,5 cm stânga — 2,5 cm dreapta. (2) Tarifele prevăzute la alin. (1) nu includ taxa pe valoarea adăugată. La tarifele prevăzute la alin. (1) se va adăuga taxa pe valoarea adăugată dacă aceasta este datorată potrivit prevederilor legale în vigoare. Art. 2. — Tarifele stabilite la art. 1 se vor indexa anual în funcție de indicele ratei inflației, prognozat pentru anul de 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 208/1 .IV.2009 execuție a serviciilor, comunicat de Comisia Națională de Prognoză. Art. 3. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Art. 4. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin, prevederile Ordinului ministrului justiției și al ministrului finanțelor publice nr. 1.341/C/1.375/2005 privind stabilirea tarifelor pentru plata interpreților și traducătorilor autorizați folosiți de Consiliul p. Ministrul justiției și libertăților cetățenești, Rodica Constantinovici, secretar de stat Superior al Magistraturii, Ministerul Justiției și Libertăților Cetățenești, Parchetul de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție, Direcția Națională Anticorupție, de organele de urmărire penală, de instanțele judecătorești, de birourile notarilor publici, de avocați și de executori judecătorești, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 905 din 11 octombrie 2005, se abrogă. Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea ★ CUANTUMUL TOTAL al sumelor provenite din finanțările private ale partidelor politice în anul 2008, conform Legii nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale Forumul Democrat al Germanilor din România — organizația pe țară 1. Cuantumul total al veniturilor din cotizații: 1.391,90 lei 2. a) Donații primite pentru campania electorală (alegeri parlamentare): 16.958,00 lei b) Alte donații/persoane juridice: 17.497,88 lei Lista persoanelor juridice care au făcut în anul 2008 donații a căror valoare cumulată depășește 10 salarii minime brute pe țară: Nr. Denumirea Sediul Naționalitatea Codul unic Valoarea Felul Data crt. de înregistrare donației 1. SC HONTERUS SRL Sibiu, Str. Livezii nr. 46, română 2457735 17.497,88 lei bani 6.10.08 550042 3. Venituri din alte surse: a) dobânzi bancare: 1.159,35 lei; b) dividende: 11.665,25 lei; c) acțiuni în parteneriat: 83.510 lei; d) transferuri de la organizația județeană: 54.000 lei; e) alte venituri conform statutului: 15.980,66 lei; f) venituri economice (editare ziar): 16.304,75 lei Total venituri (1+2+3): 218.467,79 lei EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 02Î .410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 429307 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 208/1 .IV.2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495