MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 177 (XXI) — Nr. 186 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Miercuri, 25 martie 2009 SUMAR Nr. Pagina DECRETE 443. — Decret privind încetarea raporturilor de serviciu ale unui chestor general de poliție cu Ministerul Administrației și Internelor............................... 2 462. — Decret privind acordarea gradului profesional de chestor principal de poliție unui chestor de poliție din Ministerul Administrației și Internelor la încetarea raporturilor de serviciu ale acestuia cu ministerul.. 2 ORDONANȚE ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 28. — Ordonanță de urgență privind reglementarea unor măsuri de protecție socială............................. 3-5 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 254. — Ordin al ministrului mediului pentru aprobarea Metodologiei privind alocarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră din Rezerva pentru instalațiile nou-intrate pentru perioada 2008—2012 .................. 6-16 ★ Rectificări ............................................. 16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 186/25.111.2009 DECRETE PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind încetarea raporturilor de serviciu ale unui chestor general de poliție cu Ministerul Administrației și Internelor în temeiul prevederilor art. 94 lit. b) și ale art. 100 din Constituția României, republicată, precum și ale Legii nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere propunerea viceprim-ministrului, ministrul administrației și internelor, Președintele României decretează: Articol unic. — Domnului chestor general de poliție Andreescu Ștefan Anghel îi încetează raporturile de serviciu cu Ministerul Administrației și Internelor. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU în temeiul art. 100 alin. (2) din Constituția României, republicată, contrasemnăm acest decret. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 18 martie 2009. Nr. 443^ PREȘEDINTELE ROMÂNIEI » DECRET privind acordarea gradului profesional de chestor principal de poliție unui chestor de poliție din Ministerul Administrației și Internelor la încetarea raporturilor de serviciu ale acestuia cu ministerul în temeiul prevederilor art. 94 lit. b) și ale art. 100 din Constituția României, republicată, precum și ale Legii nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere propunerea viceprim-ministrului, ministrul administrației și internelor, Președintele României decretează: Articol unic. — Domnului chestor de poliție Moțoc Neculai Vasile i se acordă gradul profesional de chestor principal de poliție și îi încetează raporturile de serviciu cu Ministerul Administrației și Internelor. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU în temeiul art. 100 alin. (2) din Constituția României, republicată, contrasemnăm acest decret. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 18 martie 2009. Nr. 462 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 186/25.111.2009 3 ORDONANȚE ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI ORDONANȚĂ DE URGENTĂ privind reglementarea unor măsuri de protecție socială Luându-se în considerare presiunile și riscurile determinate de evoluțiile economice interne și externe, necesitatea susținerii creșterii economice și a reducerii inflației, se impune adoptarea de măsuri imediate care să asigure un climat de protecție socială bazat pe principiul contribuției și al solidarității în promovarea progresului social. Ținând cont că acțiunile prevăzute în Pachetul de măsuri al Guvernului României pentru stimularea creșterii economice și protejarea intereselor economice ale populației trebuie realizate cu celeritate, astfel încât să fie atinse dezideratele propuse, iar măsurile preconizate se adresează unui grup-țintă format din persoanele cele mai afectate de consecințele imediate ale crizei economice, persoane care și-au pierdut deja locul de muncă sau care sunt supuse riscului de a și-l pierde, având în vedere urgența și necesitatea adaptării cadrului instituțional în sistem tripartit necesar dezvoltării unui cadru european al calificărilor deschis și flexibil, bazat pe transparență și încredere reciprocă, precum și urgența și necesitatea asigurării legislației care să permită dezvoltarea formării inițiale și continue în funcție de cerințele pieței muncii, ținând cont de necesitatea îndeplinirii angajamentului referitor la acordarea statutului de utilitate publică pentru comitetele sectoriale, prevăzut a se realiza în luna martie în Pachetul de măsuri al Guvernului României pentru stimularea creșterii economice și protejarea intereselor economice ale populației, întrucât aceste împrejurări vizează interesul public și constituie elementele unei situații extraordinare, ce nu suferă amânare, se impune adoptarea de măsuri imediate pentru reglementarea unor măsuri de protecție socială. în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. Art. 1. — (1) Prin derogare de la dispozițiile art. 39 alin. (1) din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare, pentru persoanele care se încadrează în una dintre situațiile prevăzute la art. 17 din Legea nr. 76/2002, cu modificările și completările ulterioare, până la data de 31 decembrie 2009, perioada de acordare a indemnizației de șomaj, stabilită în condițiile legii, se prelungește cu 3 luni. (2) Pentru șomerii care beneficiază de indemnizație de șomaj la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, perioada de acordare se prelungește cu 3 luni de la data până la care a fost stabilit dreptul respectiv. Art. 2. — (1) Pe durata întreruperii temporare a activității angajatorului prevăzută la art. 53 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 — Codul muncii, cu modificările și completările ulterioare, dar nu mai mult de 3 luni, angajatorul și salariații sunt scutiți de la plata contribuțiilor de asigurări sociale datorate atât de angajatori, cât și de salariații care beneficiază de indemnizația de minimum 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat. (2) Indemnizațiile de care beneficiază salariații, de minimum 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat, plătite din fondul de salarii, pe durata întreruperii temporare a activității angajatorului prevăzută la art. 53 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 — Codul muncii, cu modificările și completările ulterioare, nu sunt incluse în veniturile salariale și nu sunt impozabile, pentru o perioadă de cel mult 3 luni în anul 2009, în înțelesul impozitului pe venit prevăzut de Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare. (3) Prin sintagma contribuții de asigurări sociale se înțelege contribuția de asigurări sociale, contribuția de asigurări pentru șomaj, contribuția de asigurări pentru accidente de muncă și boli profesionale, contribuția la fondul de garantare pentru plata creanțelor salariale, contribuția pentru asigurări sociale de sănătate, inclusiv contribuția pentru concedii și indemnizații de asigurări sociale de sănătate datorate atât de angajatori, cât și de salariații care beneficiază de indemnizația de minimum 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat. (4) Pentru perioada prevăzută la alin. (1) salariații își păstrează calitatea de asigurat. (5) Pentru stabilirea și calculul drepturilor prevăzute de Legea nr. 76/2002, cu modificările și completările ulterioare, și de Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare, se utilizează salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată. Art. 3. — După articolul 4 din Legea nr. 132/1999 privind înființarea, organizarea și funcționarea Consiliului Național de Formare Profesională a Adulților, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 68 din 27 ianuarie 2004, cu modificările și completările ulterioare, se introduc 13 noi articole, articolele 4¹—4¹³, cu următorul cuprins: „Art. 4¹. — Comitetele sectoriale sunt instituții de dialog social de utilitate publică, cu personalitate juridică, organizate în baza prezentei legi la nivelul ramurilor de activitate definite prin Contractul colectiv de muncă unic la nivel național în vigoare. La nivelul unei ramuri de activitate se poate constitui un singur comitet sectorial. Art. 4². — (1) Pentru înființarea unui comitet sectorial este necesar acordul de asociere a cel puțin două organizații, una patronală și una sindicală, de tip federativ și reprezentative la nivelul aceleiași ramuri, potrivit legii, pentru care se înființează respectivul comitet. (2) Confederațiile sindicale și patronale reprezentative la nivel național pot desemna o singură federație nereprezentativă membră, semnatară a contractului colectiv de muncă la nivel de ramură, pentru a participa la înființarea comitetului sectorial al ramurii respective. (3) Din componența comitetelor sectoriale fac parte reprezentanți ai ministerelor și ai autorităților de reglementare. De asemenea, mai pot face parte și reprezentanți ai asociațiilor profesionale din ramura de activitate a comitetului sectorial respectiv. (4) Pentru dobândirea personalității juridice potrivit prezentei legi, persoana împuternicită în acest scop de către comitetele sectoriale va depune la Tribunalul București următoarele acte: a) cerere de înscriere a comitetului sectorial; 4 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 186/25.111.2009 b) copie de pe sentința civilă de înființare a federației patronale la nivel de ramură, respectiv a federației sindicale; c) copie de pe sentința civilă de reprezentativitate valabilă a acelorași organizații prevăzute la lit. b) care și-au dobândit reprezentativitatea la nivelul ramurii pentru care se constituie comitetul sectorial sau dovada afilierii la o confederație sindicală/patronală reprezentativă la nivel național, pentru situația prevăzută la alin. (2); d) acordul de asociere pentru constituirea comitetului sectorial, în original; e) statutul comitetului sectorial, semnat de către constituenții acestuia, care trebuie să conțină cel puțin următoarele: datele de identificare ale constituenților, denumirea, sediul, acordul de asociere pentru constituire, durata de funcționare, structura și atribuțiile organelor de conducere, administrare și control ale comitetului sectorial — modalități de alegere și revocare, scopul și obiectivele, drepturile și obligațiile membrilor comitetului sectorial, precum și dispoziții legate de divizare, comasare sau lichidare. Art. 4³. — (1) Tribunalul București, la primirea cererii de înscriere, este obligat ca în termen de cel mult 5 zile de la înregistrarea acesteia să examineze și să se asigure: a) dacă s-au depus actele prevăzute la art. 4² alin. (4); b) dacă acordul de asociere pentru constituire și statutul comitetului sectorial sunt conforme prevederilor legale în vigoare; c) să nu existe o înregistrare în registrul special prevăzut la art. 4⁵ a unui alt comitet sectorial în aceeași ramură de activitate. (2) în cazul în care constată că cerințele legale pentru constituirea comitetului sectorial nu sunt îndeplinite, președintele completului de judecată o citează în camera de consiliu pe persoana împuternicită, prevăzută la art. 4² alin. (4), căreia îi solicită, în scris, remedierea neregulilor constatate, în termen de cel mult 7 zile. (3) în cazul în care sunt întrunite cerințele prevăzute la alin. (1), instanța va proceda la soluționarea cererii în termen de 10 zile, cu citarea persoanei împuternicite. (4) Instanța pronunță o hotărâre motivată de admitere sau de respingere a cererii. (5) Hotărârea tribunalului se comunică semnatarului cererii de înscriere, în termen de cel mult 5 zile de la pronunțare. Art. 4⁴. — (1) Hotărârea tribunalului este supusă numai recursului. (2) Termenul de recurs este de 15 zile și curge de la comunicarea hotărârii. (3) Recursul se judecă cu citarea persoanei împuternicite a comitetului sectorial, în termen de 45 de zile. Instanța de recurs redactează decizia și restituie dosarul tribunalului în termen de 5 zile de la pronunțare. Art. 45. — (1) Tribunalul este obligat să țină un registru special, în care se înscriu: denumirea și sediul comitetului sectorial, data înscrierii, precum și numărul și data hotărârii judecătorești definitive de admitere a cererii de înscriere. (2) înscrierea în registrul special prevăzut la alin. (1) se face din oficiu, în termen de 7 zile de la data rămânerii definitive a hotărârii pronunțate de judecătorie. Art. 46. — Comitetul sectorial dobândește personalitate juridică de la data înscrierii în registrul special prevăzut la art. 4⁵ a hotărârii judecătorești definitive de admitere a cererii. Art. 4⁷. — Originalul procesului-verbal de constituire și al statutului, pe care tribunalul certifică înscrierea, împreună cu câte un exemplar al celorlalte acte depuse, se restituie comitetului sectorial, iar al doilea exemplar al tuturor actelor prevăzute la art. 4² alin. (4), în copii certificate de persoana împuternicită și vizate de tribunal, se va păstra în arhiva acestuia. Art. 4⁸. — (1) Comitetul sectorial este obligat să aducă la cunoștința tribunalului unde s-a înregistrat, în termen de 30 de zile, orice modificare ulterioară a statutului, precum și orice schimbare în compunerea organului de conducere. (2) Pentru aprobarea modificării statutului sunt aplicabile în mod corespunzător dispozițiile art. 4²—4⁷. (3) Tribunalul este obligat să menționeze în registrul special prevăzut la art. 4⁵ modificările din statut, precum și schimbările din compunerea organului de conducere al organizației sindicale. Art. 4⁹. — Acțiunea în instanță în vederea dobândirii personalității juridice de către comitetele sectoriale, precum și actele ulterioare sunt scutite de taxa judiciară de timbru. Art. 4¹⁰. — Orice altă federație patronală sau orice altă federație sindicală reprezentativă la nivel de ramură, înființată conform legii, care își exprimă dorința în acest sens, poate deveni membră de drept a comitetului sectorial deja înființat, în măsura în care face dovada reprezentativității valabile în ramura în care este înființat comitetul și pentru care solicită afilierea. De același drept beneficiază și federațiile sindicale/patronale nereprezentative, cu condiția respectării prevederilor art. 4² alin. (2). Art. 4¹¹. — Principalele atribuții ale comitetelor sectoriale sunt: a) participă la elaborarea strategiilor naționale și sectoriale în domeniul formării profesionale; b) participă la dezvoltarea cadrului normativ privind formarea, evaluarea și certificarea competențelor; c) susțin promovarea sistemului de formare și evaluare pe bază de competențe; d) participă la dezvoltarea și actualizarea, sub coordonarea Consiliului Național de Formare Profesională a Adulților, a calificărilor aferente sectoarelor din care fac parte; e) validează calificările și standardele asociate calificărilor, cu excepția celor dobândite prin învățământul superior; f) recomandă specialiști pe domenii ocupaționale pentru realizarea analizei ocupaționale, pentru definirea competențelor și calificărilor și pentru elaborarea și validarea standardelor ocupaționale, pentru verificarea și validarea standardelor de pregătire profesională, precum și pentru evaluarea și certificarea pe bază de standarde și avizează lucrările efectuate de aceștia; g) încurajează și stimulează participarea organizațiilor și persoanelor la formarea profesională continuă și la învățământul profesional și tehnic; h) colaborează, în scopul realizării obiectului său de activitate, cu ministere și alte organe de specialitate ale administrației publice centrale, cu autorități administrative autonome, cu organizații neguvernamentale naționale și internaționale, cu furnizorii de formare profesională și cu alte instituții publice; i) oferă partenerilor sociali consultanță în domeniul ocupării și formării profesionale a forței de muncă; j) realizează analize ocupaționale și studii cu privire la cererea de forță de muncă pentru ramura reprezentată; k) acordă aviz consultativ solicitanțilorîn vederea actualizării Clasificării ocupațiilor din România; I) propun furnizorilor de formare profesională calificările și competențele asociate acestora, precum și corelarea calificărilor cu ocupațiile care pot fi practicate; m) stabilesc prin statutul propriu alte activități în interesul ramurii de activitate pe care o reprezintă. Art. 4¹². — Finanțarea comitetelor sectoriale se asigură: a) de la bugetul de stat, pentru acoperirea cheltuielilor legate de funcționarea secretariatului tehnic, din bugetul Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale, prin bugetul Consiliului Național de Formare Profesională a Adulților ca autoritate finanțatoare în urma semnării unui contract de finanțare; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 186/25.111.2009 5 numărul de posturi aferent secretariatelor tehnice ale comitetelor sectoriale este de două persoane; b) din venituri realizate prin prestarea serviciilor de validare a standardelor ocupaționale și a calificărilor asociate, activități finanțate de Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale, pe bază de tarife stabilite de Consiliul Național de Formare Profesională a Adulților; c) din venituri realizate prin prestarea serviciilor de validare a calificărilor și standardelor de pregătire profesională, activități finanțate de Ministerul Educației, Cercetării și Inovării, pe bază de tarife stabilite de Consiliul Național de Formare Profesională a Adulților; d) din venituri proprii care se pot constitui din veniturile realizate prin prestațiile efectuate terților; e) din alte venituri realizate prin programe; f) din donații și/sau sponsorizări. Art. 4¹³. — Statutul de utilitate publică conferă comitetelor sectoriale următoarele drepturi și obligații: a) dreptul de a li se atribui în folosință gratuită bunuri proprietate publică; b) dreptul de a menționa în toate documentele pe care le întocmesc calitatea de utilitate publică; c) obligația de a transmite Consiliului Național de Formare Profesională a Adulților rapoartele de activitate și situațiile financiare anuale; d) obligația de a comunica, în extras, Ministerului Justiției și Libertăților Cetățenești, în termen de 3 luni de la încheierea anului calendaristic, copii ale rapoartelor de activitate și ale situațiilor financiare anuale, însoțite de dovada eliberată de Regia Autonomă «Monitorul Oficial» de solicitare a publicării acestora și în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a; e) obligația de a înregistra în evidențele contabile ale comitetelor sectoriale, separat, bunurile achiziționate sau construite din bani publici. în cazul dizolvării unui comitet sectorial, bunurile provenite din resurse bugetare și rămase în urma lichidării se vor repartiza, prin hotărâre a Guvernului, către alte comitete sectoriale sau către instituții publice cu același obiect de activitate.” Art. 4. — (1) Structurile care, la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, sunt organizate ca comitete sectoriale, cu sau fără personalitate juridică, sau au în denumire sintagma „comitet sectorial” pot deveni instituții de dialog social de utilitate publică, cu personalitate juridică, organizate în baza prezentei ordonanțe de urgență, dacă depun în instanță, în termen de 120 de zile de la data intrării în vigoare a acestui act normativ, documentația prevăzută la art. 4² alin. (4) din Legea nr. 132/1999, republicată, cu modificările și completările ulterioare, inclusiv cu completările aduse prin prezenta ordonanță de urgență, necesară obținerii personalității juridice. (2) în cadrul termenului prevăzut la alin. (1) nu se pot depune cereri de înființare a comitetelor sectoriale ca instituții de dialog social de utilitate publică, cu personalitate juridică, organizate în baza prezentei ordonanțe de urgență, cu excepția situațiilor prevăzute la alin. (1). (3) în cazul comitetelor sectoriale organizate în baza prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările ulterioare, care nu se înființează, în vederea continuării activității acestora, ca instituții de dialog social de utilitate publică, cu personalitate juridică, conform prevederilor prezentei ordonanțe de urgență, bunurile provenite din fonduri publice vor fi repartizate prin hotărâre a Guvernului. Art. 5. — Funcționarea persoanelor juridice de drept privat care au în denumire sintagma „comitet sectorial” sau alte sintagme asemănătoare, în alte condiții decât cele prevăzute de prezenta ordonanță de urgență, constituie infracțiune și se sancționează cu amendă în cuantum de 5.000 lei și dizolvarea persoanei juridice. Art. 6. —în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale și Ministerul Educației, Cercetării și Inovării vor aproba prin ordin comun al ministrului muncii, familiei și protecției sociale și al ministrului educației, cercetării și inovării modificarea Ordinului ministrului muncii, familiei și egalității de șanse și al ministrului educației, cercetării și tineretului nr. 307/4.275/2005 pentru aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului Național de Formare Profesională a Adulților, cu modificările ulterioare. Art. 7. — Legea nr. 132/1999 privind înființarea, organizarea și funcționarea Consiliului Național de Formare Profesională a Adulților, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu completările aduse prin prezenta ordonanță de urgență, va fi republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, după aprobarea acesteia prin lege, dându-se textelor o nouă numerotare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Marian Sârbu Ministrul educației, cercetării și inovării, Ecaterina Andronescu Ministrul sănătății, Ion Bazac Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 18 martie 2009. Nr. 28. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 186/25.111.2009 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL MEDIULUI ORDIN pentru aprobarea Metodologiei privind alocarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră din Rezerva pentru instalațiile nou-intrate pentru perioada 2008—2012 Având în vedere prevederile art. 20¹ din Metodologia privind elaborarea Planului național de alocare, aprobată prin Ordinul ministrului mediului și gospodăririi apelor nr. 85/2007, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 5 alin. (7) din Hotărârea Guvernului nr. 57/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Mediului, ministrul mediului emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă Metodologia privind alocarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră din Rezerva pentru instalațiile nou-intrate pentru perioada 2008—2012, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul mediului, Nicolae Nemirschi București, 12 martie 2009. Nr. 254 ANEXĂ METODOLOGIE privind alocarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră din Rezerva pentru instalațiile nou-intrate pentru perioada 2008—2012 CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — Prezenta metodologie stabilește modalitatea de alocare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră pentru perioada 2008—2012, din Rezerva pentru instalațiile nou- intrate, denumită în continuare rezervă. Art. 2. — (1) Semnificațiile termenilor și expresiilor folosite în prezenta metodologie sunt cele prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 780/2006 privind stabilirea schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră și în Hotărârea Guvernului nr. 60/2008 pentru aprobarea Planului național de alocare privind certificatele de emisii de gaze cu efect de seră pentru perioadele 2007 și 2008—2012. (2) în înțelesul prezentei metodologii, instalație nou-intrată înseamnă orice instalație în care se desfășoară una sau mai multe dintre activitățile prevăzute în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 780/2006, care a obținut autorizația privind emisiile de gaze cu efect de seră sau revizuirea acesteia, după data de 13 decembrie 2006. (3) Data de 13 decembrie 2006 este data notificării oficiale către Comisia Europeană a Planului național de alocare privind certificatele de emisii de gaze cu efect de seră pentru perioadele 2007 și 2008—2012, denumit în continuare Plan național de alocare. Art. 3. —Agenția Națională pentru Protecția Mediului este autoritatea competentă pentru punerea în aplicare a prezentei metodologii. Art. 4. — (1) Solicitarea operatorului pentru alocarea din rezervă a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, denumite în continuare certificate, se face pentru intervalul de funcționare a instalației nou-intrate în cadrul perioadei 2008—2012, în baza unei documentații, întocmită conform prevederilor art. 12 și depusă la autoritatea competentă în termenul prevăzut la art. 7 alin. (1) lit. b) sau alin. (2), după caz. (2) Solicitarea prevăzută la alin. (1) se înscrie în lista pentru accesarea rezervei cu un număr de ordine acordat în funcție de numărul de înregistrare primit de la registratura autorității competente. (3) Notificarea operatorului, înregistrată la autoritatea competentă înainte de data intrării în vigoare a prezentei metodologii, este luată în considerare la întocmirea listei prevăzute la alin. (2). (4) Lista prevăzută la alin. (2) se pune la dispoziția publicului prin afișare pe pagina de internet a autorității competente www.anpm.ro și se actualizează ori de câte ori este cazul. Art. 5. — (1) Alocarea certificatelor se face în ordinea înregistrării solicitărilor, în funcție de data punerii în funcțiune a instalației nou-intrate și de numărul de certificate disponibile în rezervă. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 186/25.111.2009 7 (2) înscrierea solicitărilor în lista prevăzută la art. 4 alin. (2) nu garantează operatorului reținerea certificatelor din rezervă. CAPITOLUL II Atribuții și obligații SECȚIUNEA 1 Atribuțiile autorității competente Art. 6. — în aplicarea prevederilor prezentei metodologii, autoritatea competentă are următoarele atribuții: a) întocmește și gestionează lista prevăzută la art. 4 alin. (2); b) evaluează documentația prevăzută la art. 12; c) realizează calculul numărului de certificate, conform anexei nr. 3; d) notifică operatorul cu privire la decizia de reținere și la decizia de alocare a certificatelor din rezervă, precum și cu privire la decizia de respingere a solicitării pentru alocarea certificatelor; e) emite certificatele în contul operatorului deschis în Registrul național al emisiilor de gaze cu efect de seră, denumit în continuare registrul național. SECȚIUNEA a 2-a Obligațiile operatorului instalației nou-intrate Art. 7. — (1) Operatorul instalației nou-intrate are următoarele obligații: a) de a solicita și de a obține autorizația privind emisiile de gaze cu efect de seră sau revizuirea acesteia, în condițiile prevăzute de legislația în vigoare; b) de a întocmi și de a depune la autoritatea competentă documentația prevăzută la art. 12, cu maximum 90 de zile înainte de data punerii în funcțiune a instalației nou-intrate; c) de a realiza calculul emisiilor de dioxid de carbon ale instalației nou-intrate, conform modului de calcul prevăzut în anexa nr. 2; d) de a notifica autoritatea competentă cu privire la orice modificare a datei de punere în funcțiune a instalației nou- intrate. (2) Prin excepție de la prevederile alin. (1) lit. b) pentru instalația nou-intrată pusă în funcțiune înainte de data intrării în vigoare a prezentei metodologii, operatorul are obligația de a depune documentația prevăzută la art. 12 în termen de maximum 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei metodologii. SECȚIUNEA a 3-a Tarife Art. 8. — (1) Cuantumul tarifelor pentru evaluarea documentației depuse de operatorul instalației nou-intrate este prevăzut în anexa nr. 4. (2) Tarifele prevăzute la alin. (1) se achită în avans, integral, în contul deschis la Trezoreria Statului — Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Sectorului 6 București, care se afișează pe pagina de internet, precum și la sediul autorității competente. CAPITOLUL III Criterii de eligibilitate Art. 9. — O instalație nou-intrată este eligibilă pentru alocarea certificatelor din rezervă dacă se află în una dintre următoarele situații: a) instalația a obținut autorizația privind emisiile de gaze cu efect de seră, ca urmare a punerii în funcțiune a acesteia după data de 13 decembrie 2006; b) instalația existentă care intră sub incidența prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 780/2006 și care nu a fost identificată la elaborarea Planului național de alocare; c) instalația a intrat sub incidența prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 780/2006 după data de 13 decembrie 2006, ca urmare a îndeplinirii condițiilor prevăzute în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 780/2006; d) instalația a fost inclusă în Planul național de alocare la data notificării acestuia către Comisia Europeană și a înregistrat o creștere a capacității de producție ca urmare a unei extinderi realizate la nivelul instalației după data de 13 decembrie 2006. Art. 10. — (1) în sensul prezentei metodologii, extinderea prevăzută la art. 9 lit. d) reprezintă modificarea unei instalații sau părți de instalație care are ca rezultat creșterea emisiilor de dioxid de carbon. (2) în situația prevăzută la alin. (1), modificarea unei instalații sau părți de instalație constă în: a) introducerea unei piese noi de echipament a cărei funcționare generează emisii de dioxid de carbon; b) extinderea realizată la o piesă de echipament existentă deja în instalația nou-intrată. Art. 11. — O instalație nu este eligibilă pentru alocarea certificatelor din rezervă dacă se află în una dintre următoarele situații: a) instalația înregistrează creșteri ale emisiilor de dioxid de carbon determinate de obligația respectării unor prevederi legislative în domeniul protecției mediului; b) instalația înregistrează creșteri ale emisiilor de dioxid de carbon determinate de schimbarea regimului de funcționare, fără realizarea unei extinderi la nivelul instalației; c) instalația realizează creșteri ale emisiilor de dioxid de carbon ca urmare a creșterii producției, fără realizarea unei extinderi la nivelul instalației; d) operatorul a obținut o revizuire a autorizației privind emisiile de gaze cu efect de seră, pentru una dintre situațiile prevăzute la art. 15 din Procedura de emitere a autorizației privind emisiile de gaze cu efect de seră pentru perioada 2008—2012, aprobată prin Ordinul ministrului mediului și dezvoltării durabile nr. 1.897/2007. CAPITOLUL IV Reținerea, alocarea și emiterea certificatelor din rezervă SECȚIUNEA 1 Reținerea certificatelor Art. 12. — în vederea reținerii certificatelor din rezervă, operatorul instalației nou-intrate are obligația de a depune la sediul autorității competente, într-un singur exemplar, în format hârtie, având ștampila și semnătura reprezentantului legal al societății, următoarele documente: a) solicitarea, întocmită conform prevederilor anexei nr. 1; b) schema de principiu a instalației, în care se evidențiază extinderea pentru care solicită alocarea de certificate din rezervă sau schema instalației nou-intrate; c) o copie a autorizației privind emisiile de gaze cu efect de seră sau a autorizației revizuite, după caz; d) calculul emisiilor de dioxid de carbon realizat de către operator conform modului de calcul prevăzut în anexa nr. 2, în care acesta precizează valoarea emisiei specifice determinată conform celor mai bune tehnici disponibile (BAT) folosite în instalație; e) dovada privind plata tarifului corespunzător pentru evaluarea documentației. Art. 13. — (1) în termen de 30 de zile de la primirea documentelor prevăzute la art. 12, autoritatea competentă evaluează documentația depusă și comunică operatorului, după caz: a) decizia privind reținerea certificatelor din rezervă, în situația în care documentația este completă și corect întocmită; 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 186/25.111.2009 b) solicitarea privind completarea sau modificarea documentației incomplete ori incorect întocmite, cu menționarea unui nou termen pentru depunere; c) decizia de respingere motivată a solicitării de alocare, cu recomandări privind reluarea etapelor din metodologia pentru alocarea certificatelor din rezervă. (2) în cazul în care operatorul nu respectă termenul comunicat conform prevederilor alin. (1) lit. b), autoritatea competentă anulează numărul de ordine al solicitării din lista pentru accesarea rezervei. Art. 14. — (1) Autoritatea competentă reține operatorului numărul de certificate în funcție de disponibilul existent în rezervă. (2) Dacă până la data punerii în funcțiune a instalației nou- intrate rezerva a fost suplimentată conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 60/2008, autoritatea competentă reține diferența de certificate necesară, în funcție de disponibilul existent în rezervă. (3) Dacă până la data punerii în funcțiune a instalației nou- intrate rezerva nu este suplimentată, operatorul poate să achiziționeze certificate de pe piață. SECȚIUNEA a 2-a Alocarea și emiterea certificatelor din rezervă Art. 15. — (1) Operatorul are obligația de a depune la autoritatea competentă o copie a procesului-verbal de recepție finală la terminarea lucrărilor sau alt document care atestă data efectivă a punerii în funcțiune a instalației nou-intrate. (2) în situația în care operatorul nu transmite documentul prevăzut la alin. (1) în termen de maximum 120 de zile de la data punerii în funcțiune a instalației nou-intrate declarată inițial în solicitare, autoritatea competentă revocă decizia de reținere a certificatelor și numărul de ordine al solicitării din lista pentru accesarea rezervei. (3) în termen de 15 zile de la data înregistrării documentului prevăzut la alin. (1), autoritatea competentă emite decizia privind alocarea certificatelor din rezervă. Art. 16. — (1) Decizia privind alocarea certificatelor din rezervă se comunică operatorului în termen de 10 zile de la emitere și se face publică prin afișare pe pagina de internet a autorității competente www.anpm.ro. (2) Deciziile autorității competente sunt acte administrative și se supun Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare. Art. 17. — Emiterea certificatelor în contul operatorului deschis în registrul național se realizează conform prevederilor art. 15 din Hotărârea Guvernului nr. 780/2006. CAPITOLUL V Dispoziții finale Art. 18. —Anexele nr. 1—5 fac parte integrantă din prezenta metodologie. ANEXA Nr. 1 la metodologie SOLICITARE Nr. de înregistrare operator Data: Nr. de înregistrare la Agenția Națională pentru Protecția Mediului Data: SOLICITARE pentru alocarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră din Rezerva pentru instalațiile nou-intrate pentru perioada 2008—2012 A.1. Date de identificare A.1.1. Date de identificare a operatorului Numele operatorului Forma de organizare a societății Număr de înregistrare la registrul comerțului Cod unic de înregistrare Cont bancar Banca Adresa Stradă, număr sediului Localitate social Județ Cod poștal A.1.2. Date de identificare a instalației și a amplasamentului Numele instalației Număr de referință în registrul național Numele amplasamentului (punct de lucru) Adresa Stradă, număr amplasa- Cod poștal mentului Localitate Județ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 186/25.111.2009 9 A.1.3. Date privind actele de reglementare în domeniul protecției mediului (acord de mediu, autorizație de mediu/autorizație integrată, după caz) Tipul actului Numărul Data emiterii Emitentul A.1.3.1. Situația autorizării privind emisiile de gaze cu efect de seră Tipul actului Numărul Data emiterii Emitentul Situația Autorizația autorizării privind inițială emisiile de gaze Autorizația cu efect de seră revizuită (după caz) A.1.4. Numărul de identificare a instalației în Planul național de alocare și numărul de certificate de emisii de gaze cu efect de seră alocate pentru perioada 2008—2012*) Număr de identificare Număr de certificate alocate pentru perioada 2008---2012 *) Se completează doar pentru instalațiile cuprinse în Planul național de alocare pentru perioadele 2007 și 2008—2012, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 60/2008. A.2. Contacte autorizate A.2.1. Reprezentantul legal al societății Numele și prenumele Poziția în cadrul societății Adresa Stradă, număr sediului Localitate social Județ Cod poștal Date de Telefon contact Fax E-mail A.2.2. Persoana de contact responsabilă pentru solicitarea privind alocarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră din rezervă Numele și prenumele Poziția în cadrul societății Adresa Stradă, număr locului de Localitate muncă Județ Cod poștal Date de Telefon contact Fax E-mail 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 186/25.111.2009 A.3. Informații necesare pentru alocarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră din rezerva pentru instalațiile nou-intrate A.3.1. Categoria de activitate*) Activitate în Producția și prelucrarea Industria Alte activități domeniul energetic metalelor feroase mineralelor *) Se marchează cu „V” categoria care corespunde instalației prezentate. A.3.2. Rezumat netehnic Operatorul furnizează un rezumat netehnic al informațiilor privind instalația/instalațiile și activitățile desfășurate pe amplasament, incluzând tehnologiile, materiile prime și materialele auxiliare utilizate. A.3.3. Date tehnice despre fiecare activitate aflată sub incidența Hotărârii Guvernului nr. 780/2006 privind stabilirea schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră Data punerii Capacitatea Capacitatea Denumirea în funcțiune de producție de producție U.M. activității a instalației inițială în urma nou-intrate extinderii*) NOTĂ: Cu denumirile instalațiilor nou-intrate care realizează extinderi se vor completa toate coloanele tabelului; în toate celelalte cazuri, se va completa numai coloana „Capacitatea de producție inițială”. A.3.4. Date tehnice despre fiecare activitate direct asociată cu activitățile aflate sub incidența Hotărârii Guvernului nr. 780/2006 Denumirea Descrierea Tehnologia Capacitatea U.M. activității A.3.5. Tip de combustibil/materie primă a cărui/cărei utilizare generează emisii de dioxid de carbon Tip de combustibil/materie primă Procesul care generează emisii de CO2 A.3.6. Consumuri pe tip de combustibil/materie primă pentru intervalul de funcționare din perioada 2008—2012*) Consum inițial de combustibil/materie primă Consum prognozat de combustibil/materie primă**) *) Cu denumirile instalațiilor nou-intrate care au realizat extinderi începând cu data de 13 decembrie 2006 se vor completa ambele coloane ale tabelului; consumul inițial este consumul declarat de operator pentru anul 2007 în chestionarul inițial care a stat la baza prelucrării datelor pentru elaborarea Planului național de alocare privind certificatele de emisii de gaze cu efect de seră pentru perioada 2008—2012; consumulprognozat este consumul prevăzut ca urmare a realizării extinderii. **) Cu denumirile instalațiilor nou-intrate, aflate în una dintre situațiile prevăzute la art. 9 lit. a)—c) din metodologie, se va completa numai coloana 2 a tabelului. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 186/25.111.2009 11 A.3.7. Date privind producția instalației nou-intrate aflate în situația prevăzută la art. 9 lit. d) din metodologie Diferența de producție***) Producția inițială*) Producția prognozată**) (C) = (B-A)*) ’(A) (B) nr. de ani de funcționare U.M. din interiorul perioadei 2008---2012 *) Producția instalației din anul anterior, așa cum a fost declarată de operator în chestionarul inițial care a stat la baza prelucrării datelor pentru elaborarea Planului național de alocare privind certificatele de emisii de gaze cu efect de seră pentru perioada 2007 și 2008—2012; pentru instalațiile care au realizat extinderi în intervalul 13 decembrie 2006—1 ianuarie 2008 producția instalației din anul 2007, așa cum a fost declarată de operator în chestionarul inițial. **) Producția instalației nou-intrate ca urmare a realizării extinderii. ***) Diferența de producție ce rezultă ca urmare a realizării extinderii. A.3.7.1. Date privind producția instalației nou-intrate aflate în una dintre situațiile prevăzute la art. 9 lit. a)—c) din metodologie Producția prognozată*) U.M. *) Producția instalației nou-intrate pentru intervalul de funcționare din cadrul perioadei 2008—2012. A.3.8. Date privind producția instalației nou-intrate de cogenerare aflate în situația prevăzută la art. 9 lit. a) din metodologie Producția de electricitate Producția de energie termică Producția echivalentă prognozată prognozată (C) = B + A (A) (B) A.4. Răspunderea pentru corectitudinea informațiilor furnizate Societatea..........................................solicită prin prezenta alocarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră din Rezerva pentru instalațiile nou-intrate, conform prevederilor legislației în vigoare. Operatorul instalației aparținând Societății ............................................. își asumă răspunderea pentru corectitudinea și completitudinea datelor și informațiilor furnizate către Agenția Națională pentru Protecția Mediului, în vederea obținerii numărului de certificate de emisii de gaze cu efect de seră din Rezerva pentru instalațiile nou-intrate. De asemenea, Societatea...........................................se angajează să informeze în scris Agenția Națională pentru Protecția Mediului cu privire la schimbarea datei de punere în funcțiune a instalației nou-intrate din Rezerva pentru instalațiile nou-intrate, precum și la orice alte modificări care pot avea efecte asupra deciziei de alocare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră din rezervă. Numele și prenumele reprezentantului legal Funcția Semnătura și ștampila 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 186/25.111.2009 ANEXA Nr. 2 la metodologie Mod de calcul al emisiilor de dioxid de carbon Operatorul realizează calculul emisiilor de dioxid de carbon ale instalației nou-intrate pentru fiecare tip de combustibil sau materie primă, corespunzător cu intervalul de funcționare în cadrul perioadei 2008— 2012. Operatorul determină emisia specifică E.S.bat a instalației nou-intrate care trebuie să se încadreze în limitele intervalului prevăzut în documentele de referință pentru cele mai bune tehnici disponibile (BREF) în domeniul respectiv și furnizează autorității competente această valoare, în vederea determinării numărului de certificate conform anexei nr. 3 la metodologie. Emisia specifică a instalației nou-intrate se calculează de către operator, conform formulei: E.S. bat ⁼ Emisia specifică ardere Bat ⁺ Emisia specifică proces Bat. unde: Emisia specifică ardere BAT = emisia obținută ca raport între emisiile de ardere ale instalației nou- intrate și producția realizată pentru intervalul de funcționare din perioada 2008—2012; Emisia specifică proces BAT = emisia obținută ca raport între emisiile de proces ale instalației nou- intrate și producția realizată pentru intervalul de funcționare din perioada 2008—2012. Emisiile de ardere se calculează conform formulei: Emisii de CO₂ ₐᵣdₑᵣₑ [t CO₂] = date de activitate x factor de emisie x factor de oxidare, unde: date de activitate = combustibil consumat [t sau Nm³] x puterea calorică netă a combustibilului [TJ/t sau TJ/Nm³]. în cazul în care se utilizează un factor de emisie exprimat în t CO₂/t sau t CO₂/Nm³, datele de activitate se exprimă sub forma cantității de combustibil consumat [t sau Nm³]. Se consideră un factor de oxidare având valoarea 1 (oxidarea este completă). Emisiile de proces se calculează conform formulei: Emisii de CO₂ ₚᵣ₀Ces [t CO₂] = date de activitate x factor de emisie x factor de conversie. Se consideră un factor de conversie având valoarea 1 (conversia este completă). în vederea atingerii scopului metodologiei, pentru calculul emisiilor de ardere și al emisiilor de proces, operatorul utilizează valorile factorilor de emisie și ale puterilor calorifice nete (după caz), prevăzute în anexa nr. 5 la metodologie. ANEXA Nr. 3 la metodologie Mod de calcul al numărului de certificate Autoritatea competentă realizează calculul numărului de certificate corespunzător emisiilor de dioxid de carbon ale instalației nou-intrate, conform următoarei formule: Ainst.ni. — E.S. BAT x Qp X F, unde: Ainst.ni. ~ alocarea aferentă instalației nou-intrate; E.S. BAT= emisia specifică conform tehnologiei BAT; Qp = producția prognozată a instalației nou-intrate pentru intervalul de funcționare din perioada 2008—2012; F = factor de siguranță, având valoarea: F = 99% pentru instalațiile de cogenerare; F = 95% pentru toate celelalte tipuri de instalații nou-intrate. Producția prognozată a instalației nou-intrate reprezintă: (i) producția realizată de instalație, pentru situațiile prevăzute la art. 9 lit. a)—c) din metodologie; sau (ii) diferența de producție ca urmare a realizării extinderii capacității de producție, pentru situația prevăzută la art. 9 lit. d) din metodologie. Pentru instalațiile de cogenerare nou-intrate, producția prognozată reprezintă producția echivalentă care se calculează ca sumă între producția de energie electrică și producția de energie termică. ANEXA Nr. 4 la metodologie Tarife pentru evaluarea documentației Evaluarea documentației Autoritatea competentă Emisii anuale totale <50/<500/>500 ktone [RON] Agenția Națională pentru Protecția Mediului 150/250/350 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 186/25.111.2009 13 ANEXA Nr. 5 la metodologie TABELUL 1 Lista factorilor de emisie Combustibil/Materie primă Factor de emisie Sursa (t CO2/TJ) Combustibili Țiței 73,3 IPCC, 2006 Orimulsion 76,9 IPCC, 2006 Gaze naturale lichide 64,1 IPCC, 2006 Benzină 69,2 IPCC, 2006 Kerosen 71,8 IPCC, 2006 Lichid gazos/Carburant diesel 74,0 IPCC, 2006 Combustibil petrolier rezidual 77,3 IPCC, 2006 Gaz petrolier lichefiat 63,0 IPCC, 2006 Etan 61,6 IPCC, 2006 Naftă 73,3 IPCC, 2006 Bitum 80,6 IPCC, 2006 Lubrifianți 73,3 IPCC, 2006 Cocs de petrol 97,5 IPCC, 2006 Materii prime de rafinărie 73,3 IPCC, 2006 Gaz de rafinărie 51,3 IPCC, 2006 Ceară de parafină 73,3 IPCC, 2006 Spirt alb și spirt industrial 73,3 IPCC, 2006 Alte produse petroliere 73,3 IPCC, 2006 Antracit 98,2 IPCC, 2006 Cărbune de cocserie 94,5 IPCC, 2006 Alți cărbuni bituminoși 94,5 IPCC, 2006 Cărbune subbituminos 96,0 IPCC, 2006 Lignit 101,1 IPCC, 2006 Șist de huilă și nisipuri bituminoase 106,6 IPCC, 2006 Aglomerate 97,5 IPCC, 2006 Cuptoare de cocs și lignit 107,0 IPCC, 2006 Gaz de cocserie 107,0 IPCC, 2006 Gudron de huilă 80,6 IPCC, 2006 Gaz de lucru 44,7 IPCC, 2006 Gaz de cuptor de cocs 44,7 IPCC, 2006 Gaz de furnal 259,4 IPCC, 2006 Gaz provenit din furnalul bazic cu oxigen 171,8 IPCC, 2006 Gaz natural 56,1 IPCC, 2006 Deșeuri industriale 142,9 IPCC, 2006 Uleiuri uzate 73,3 IPCC, 2006 Turbă 105,9 IPCC, 2006 Lemn/Deșeuri forestiere 0 IPCC, 2006 Biomasă primară solidă 0 IPCC, 2006 Mangal 0 IPCC, 2006 Benzină biologică 0 IPCC, 2006 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 186/25.111.2009 Combustibil/Materie primă Factor de emisie Sursa (t CO2/TJ) Carburanți diesel biologici 0 IPCC, 2006 Alți combustibili biologici lichizi 0 IPCC, 2006 Gaz rezidual 0 IPCC, 2006 Gaz de ape reziduale 0 IPCC, 2006 Alte biogaze 0 IPCC, 2006 Metan 54,9 Bazat pe NCV de 50,0 TJ/Gg Monoxid de carbon 155,2 Bazat pe NCV de 10,1 TJ/Gg Gaze de faclă (recuperate și reutilizate--- 56,82 Calculate de către INCERP rafinării) (pe baza conținutului de carbon) Gaze reziduale (utilizate în petrochimie) 56,82 Calculate de către INCERP (pe baza conținutului de carbon) Gaz de cracare 100,8 Hotărârea Guvernului nr. 60/2008 pentru aprobarea Planului național de alocare privind certificatele de emisii de gaze cu efect de seră pentru perioadele 2007 și 2008---2012 Materie primă Factor de emisie Sursa (t CO2/t) CsCOg 0,44 în funcție de conținutul de carbon MgCO3 0,522 în funcție de conținutul de carbon Na2CO3 0,415 în funcție de conținutul de carbon BaCO3 0,223 în funcție de conținutul de carbon Marmură 0,44 în funcție de conținutul de carbon CaCO3-MgCO3 0,477 în funcție de conținutul de carbon Mg(CO3)2 0,784 în funcție de conținutul de carbon Minereu de fier 0,15 IPCC, 2006 FeCO3 0,380 Raport stoechiometric Fier redus în mod direct 0,07 IPCC, 2006 Electrozi de carbon EAF 2 3,00 IPCC, 2006 Electrografit (electrozi grafit deșeuri, 3,04 IPCC, 2006 spărturi) Fier brichetat fierbinte 0,07 IPCC, 2006 Gaz provenit din convertizorul bazic 1,28 IPCC, 2006 cu oxigen Cocs de petrol 3,19 IPCC, 2006 Fontă achiziționată 0,15 IPCC, 2006 Fier vechi 0,15 IPCC, 2006 Oțel 0,04 IPCC, 2006 Deșeuri de oțel 0,04 Hotărârea Guvernului nr. 60/2008 Electrozi de grafit 3,007 Hotărârea Guvernului nr. 60/2008 Deșeuri de fier 0,15 Hotărârea Guvernului nr. 60/2008 CaC2 1,375 Hotărârea Guvernului nr. 60/2008 Cenușă (1,5% C) 0,055 Hotărârea Guvernului nr. 60/2008 Cocs metalurgic 3,0174 PCN (TJ/t) x FE (tCO2/TJ) pentru o PCN de 28,2 TJ/Gg Grafit 3,667 IPCC, 1996 Feroaliaje 0,04 Valoare pentru oțel MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 186/25.111.2009 15 Materie primă Factor de emisie Sursa (t CO2/t) CaO 0,785 Decizia 2007/589/CE MgO 1,092 Decizia 2007/589/CE BaCO3 0,223 Decizia 2007/589/CE BaO 0,287 Decizia 2007/589/CE Plastic 75 Protocolul cimentului „The Cement CO2 Deșeu solvenți 74 Protocol”, versiunea 2.0 din iunie 2005, Rumeguș impregnat 75 al WBCSD --- Consiliul Mondial de Afaceri Deșeuri solide mixte 83 pentru Dezvoltare Durabilă Anvelope uzate 85 n.a. Alte deșeuri pe bază fosilă 80 TABELUL 2 Lista puterilor calorifice nete Puterea Combustibil calorifică netă Sursa (TJ/Gg) Țiței 42,3 IPCC, 2006 Orimulsion 27,5 IPCC, 2006 Gaze naturale lichide 44,2 IPCC, 2006 Benzină 44,3 IPCC, 2006 Kerosen 43,8 IPCC, 2006 Lichid gazos/Carburant diesel 43,0 IPCC, 2006 Combustibil petrolier rezidual 40,4 IPCC, 2006 Gaz petrolier lichefiat 47,3 IPCC, 2006 Etan 46,4 IPCC, 2006 Naftă 44,5 IPCC, 2006 Bitum 40,2 IPCC, 2006 Lubrifianți 40,2 IPCC, 2006 Cocs de petrol 32,5 IPCC, 2006 Materii prime de rafinărie 43,0 IPCC, 2006 Gaz de rafinărie 49,5 IPCC, 2006 Ceară de parafină 40,2 IPCC, 2006 Spirt alb și spirt industrial 40,2 IPCC, 2006 Alte produse petroliere 40,2 IPCC, 2006 Antracit 26,7 IPCC, 2006 Cărbune de cocserie 28,2 IPCC, 2006 Alți cărbuni bituminoși 25,8 IPCC, 2006 Cărbune subbituminos 18,9 IPCC, 2006 Lignit 11,9 IPCC, 2006 Șist de huilă și nisipuri bituminoase 8,9 IPCC, 2006 Aglomerate 20,7 IPCC, 2006 Cuptoare de cocs și lignit 28,2 IPCC, 2006 Gaz de cocserie 28,2 IPCC, 2006 Gudron de huilă 28,0 IPCC, 2006 Gaz de lucru 38,7 IPCC, 2006 Gaz de cuptor de cocs 38,7 IPCC, 2006 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 186/25.111.2009 Puterea Combustibil calorifică netă Sursa (TJ/Gg) Gaz de furnal 2,5 IPCC, 2006 Gaz provenit din furnalul bazic cu oxigen 7,1 IPCC, 2006 Gaz natural 48,0 IPCC, 2006 Deșeuri industriale n.a. Decizia 2007/589/CE Uleiuri uzate 40,2 IPCC, 2006 Turbă 9,8 IPCC, 2006 Lemn/deșeuri forestiere 15,6 IPCC, 2006 Biomasă primară solidă 11,6 IPCC, 2006 Mangal 29,5 IPCC, 2006 Benzină biologică 27,0 IPCC, 2006 Carburanți diesel biologici 27,0 IPCC, 2006 Alți combustibili biologici lichizi 27,4 IPCC, 2006 Gaz rezidual 50,4 IPCC, 2006 Gaz de ape reziduale 50,4 IPCC, 2006 Alte biogaze 50,4 IPCC, 2006 Metan 50,0 Decizia 2007/589/CE Cauciucuri reziduale n.a. Decizia 2007/589/CE Monoxid de carbon 10,1 Decizia 2007/589/CE ★ RECTIFICĂRI La Hotărârea Guvernului nr. 616/2008 privind redobândirea cetățeniei române de către unele persoane, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 451 din 17 iunie 2008, se face următoarea rectificare (care nu aparține Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — în anexa nr. 2, la poziția 3, în loc de: „3. Cartiș Floare, fiica lui loan și Floarea, născută la data de 28 iulie 1965 în localitatea Oradea, județul Bihor, România, apatrid, cu domiciliul în Germania, 79115 Freiburg, Cari Kistner- Strabe 32. (Dosar nr. 1.913RD/2007) Copii minori: Cartiș Beniamin Markus, născut la 31 martie 1993, și Cartiș Ruben David, născut la 25 aprilie 1999. ” se va citi: „3. Cartiș Floare, fiica lui loan și Floarea, născută la data de 28 iulie 1965 în localitatea Oradea, județul Bihor, România, apatrid, cu domiciliul în Germania, 79115 Freiburg, Cari Kistner-Strabe 32. (Dosar nr. 1.913RD/2007) Copii minori: Cartiș Benjamin Markus, născut la 31 martie 1993, și Cartiș Ruben David, născut la 25 aprilie 1999. ” EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial" R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial" R.A. 5 948368 429086 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 186/25.111.2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495