MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 177 (XXI) — Nr. 185 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Miercuri, 25 martie 2009 SUMAR Nr. Pagina Nr. DECRETE 434. — Decret privind trecerea în rezervă a unui general de brigadă cu o stea din Ministerul Administrației și Internelor........................................................... 2 435. — Decret privind încetarea raporturilor de serviciu ale unui chestor principal de poliție cu Ministerul Administrației și Internelor......................................... 2 436. — Decret privind încetarea raporturilor de serviciu ale unui chestor de poliție cu Ministerul Administrației și Internelor........................................................... 3 437. — Decret privind încetarea raporturilor de serviciu ale unui chestor de poliție cu Ministerul Administrației și Internelor.......................................................... 3 438. — Decret privind acordarea gradului profesional de chestor de poliție unui comisar-șef de poliție din Ministerul Administrației și Internelor la încetarea raporturilor de serviciu ale acestuia cu ministerul........... 4 439. — Decret privind încetarea raporturilor de serviciu ale unui chestor de poliție cu Ministerul Administrației și Internelor........................................................... 4 440. — Decret privind încetarea raporturilor de serviciu ale unui chestor-șef de poliție cu Ministerul Administrației și Internelor....................................................... 5 441. — Decret privind încetarea raporturilor de serviciu ale unui chestor de poliție cu Ministerul Administrației și Internelor........................................................... 5 442. 315. 325. 328. 366. 487. Pagina — Decret privind încetarea raporturilor de serviciu ale unui chestor de poliție cu Ministerul Administrației și Internelor..................................’.........6 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI — Hotărâre pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1.228/2008 privind stabilirea modului de acordare a sprijinului financiar comunitar producătorilor din sectorul vitivinicol .............................................. 6 — Hotărâre privind reorganizarea și funcționarea Agenției pentru Strategii Guvernamentale ....’.......... 7-9 — Hotărâre pentru aprobarea modului de repartizare și de utilizare a sumelor prevăzute la lit. a) și b) din anexa nr. 3/12/02a la Legea bugetului de stat’pe anul 2009 nr. 18/2009 ...................................... 9-11 DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU — Decizie privind încetarea raportului de serviciu al domnului Deaconescu lonuț Cătălin, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului, prin acordul părților ............... 11 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE — Ordin al ministrului finanțelor publice pentru modificarea și completarea unor ordine ale ministrului economiei și finanțelor referitoare la autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementări specifice .................................... 12-15 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 185/25.111.2009 DECRETE PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind trecerea în rezervă a unui general de brigadă cu o stea din Ministerul Administrației și Internelor în temeiul prevederilor art. 94 lit. b) și ale art. 100 din Constituția României, republicată, precum și ale Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere propunerea viceprim-ministrului, ministrul administrației și internelor, Președintele României decretează: Articol unic. — Domnul general de brigadă cu o stea Popa Gheorghe Nicolae trece în rezervă. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU în temeiul art. 100 alin. (2) din Constituția României, republicată, contrasemnăm acest decret. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 16 martie 2009. Nr. 434 PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind încetarea raporturilor de serviciu ale unui chestor principal de poliție cu Ministerul Administrației și Internelor în temeiul prevederilor art. 94 lit. b) și ale art. 100 din Constituția României, republicată, precum și ale Legii nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere propunerea viceprim-ministrului, ministrul administrației și internelor, Președintele României decretează: Articol unic. — Domnului chestor principal de poliție Dan Virgil-Gheorghe Mihai-Marius îi încetează raporturile de serviciu cu Ministerul Administrației și Internelor. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU în temeiul art. 100 alin. (2) din Constituția României, republicată, contrasemnăm acest decret. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 16 martie 2009. Nr. 435^ 3 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 185/25.111.2009 PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind încetarea raporturilor de serviciu ale unui chestor de poliție cu Ministerul Administrației și Internelor în temeiul prevederilor art. 94 lit. b) și ale art. 100 din Constituția României, republicată, precum și ale Legii nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere propunerea viceprim-ministrului, ministrul administrației și internelor, Președintele României decretează: Articol unic. — Domnului chestor de poliție Drăgoi Vasile Vasile îi încetează raporturile de serviciu cu Ministerul Administrației și Internelor. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU în temeiul art. 100 alin. (2) din Constituția României, republicată, contrasemnăm acest decret. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 16 martie 2009. Nr. 436^ PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind încetarea raporturilor de serviciu ale unui chestor de poliție cu Ministerul Administrației și Internelor în temeiul prevederilor art. 94 lit. b) și ale art. 100 din Constituția României, republicată, precum și ale Legii nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere propunerea viceprim-ministrului, ministrul administrației și internelor, Președintele României decretează: Articol unic. — Domnului chestor de poliție Stănciuc Nicolae Matei îi încetează raporturile de serviciu cu Ministerul Administrației și Internelor. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU în temeiul art. 100 alin. (2) din Constituția României, republicată, contrasemnăm acest decret. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 16 martie 2009. Nr. 437^ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 185/25.111.2009 PREȘEDINTELE ROMÂNIEI 4 DECRET privind acordarea gradului profesional de chestor de poliție unui comisar-șef de poliție din Ministerul Administrației și Internelor la încetarea raporturilor de serviciu ale acestuia cu ministerul în temeiul prevederilor art. 94 lit. b) și ale art. 100 din Constituția României, republicată, precum și ale Legii nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere propunerea viceprim-ministrului, ministrul administrației și internelor, Președintele României decretează: Articol unic. — Domnului comisar-șef de poliție Isac Grigore Marcel i se acordă gradul profesional de chestor de poliție și îi încetează raporturile de serviciu cu Ministerul Administrației și Internelor. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU în temeiul art. 100 alin. (2) din Constituția României, republicată, contrasemnăm acest decret. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 16 martie 2009. Nr. 438^ PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind încetarea raporturilor de serviciu ale unui chestor de poliție cu Ministerul Administrației și Internelor în temeiul prevederilor art. 94 lit. b) și ale art. 100 din Constituția României, republicată, precum și ale Legii nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere propunerea viceprim-ministrului, ministrul administrației și internelor, Președintele României decretează: Articol unic. — Domnului chestor de poliție Corciu Ion Eugen îi încetează raporturile de serviciu cu Ministerul Administrației și Internelor. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU în temeiul art. 100 alin. (2) din Constituția României, republicată, contrasemnăm acest decret. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 16 martie 2009. Nr. 439^ 5 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 185/25.111.2009 PREȘEDINTELE ROMÂNIEI > DECRET privind încetarea raporturilor de serviciu ale unui chestor-șef de poliție cu Ministerul Administrației și Internelor în temeiul prevederilor art. 94 lit. b) și ale art. 100 din Constituția României, republicată, precum și ale Legii nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere propunerea viceprim-ministrului, ministrul administrației și internelor, Președintele României decretează: Articol unic. — Domnului chestor-șef de poliție Alexandru loan Corneliu- Alexandru îi încetează raporturile de serviciu cu Ministerul Administrației și Internelor. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU în temeiul art. 100 alin. (2) din Constituția României, republicată, contrasemnăm acest decret. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 16 martie 2009. Nr. 440^ PREȘEDINTELE ROMÂNIEI > DECRET privind încetarea raporturilor de serviciu ale unui chestor de poliție cu Ministerul Administrației și Internelor în temeiul prevederilor art. 94 lit. b) și ale art. 100 din Constituția României, republicată, precum și ale Legii nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere propunerea viceprim-ministrului, ministrul administrației și internelor, Președintele României decretează: Articol unic. — Domnului chestor de poliție Popescu Sergiu Marcel îi încetează raporturile de serviciu cu Ministerul Administrației și Internelor. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU în temeiul art. 100 alin. (2) din Constituția României, republicată, contrasemnăm acest decret. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 16 martie 2009. Nr. 44 T 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 185/25.111.2009 PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind încetarea raporturilor de serviciu ale unui chestor de poliție cu Ministerul Administrației și Internelor în temeiul prevederilor art. 94 lit. b) și ale art. 100 din Constituția României, republicată, precum și ale Legii nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere propunerea viceprim-ministrului, ministrul administrației și internelor, Președintele României decretează: Articol unic. — Domnului chestor de poliție Fuică Mihai Lucian îi încetează raporturile de serviciu cu Ministerul Administrației și Internelor. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU în temeiul art. 100 alin. (2) din Constituția României, republicată, contrasemnăm acest decret. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 16 martie 2009. Nr. 442’ HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 1.228/2008 privind stabilirea modului de acordare a sprijinului financiar comunitar producătorilor din sectorul vitivinicol în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Hotărârea Guvernului nr. 1.228/2008 privind stabilirea modului de acordare a sprijinului financiar comunitar producătorilor din sectorul vitivinicol, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 696 din 13 octombrie 2008, se modifică după cum urmează: 1. La articolul 1, alineatul (5) va avea următorul cuprins: „(5) Pentru măsura de restructurare/reconversie a plantațiilor viticole, sprijinul financiar aferent planurilor aflate în derulare și aprobate în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 1.493/1999 privind organizarea comună a pieței vitivinicole se plătește din cuantumul anual al sprijinului financiar comunitar prevăzut la art. 3 alin. (1).” 2. La articolul 3, alineatul (1) va avea următorul cuprins: „Art. 3. — (1) Cuantumul anual al sprijinului financiar comunitar pentru măsurile prevăzute la art. 2 lit. a)—e) este de 42,1 milioane euro, în conformitate cu plafonul bugetar alocat României potrivit prevederilor anexei II la Regulamentul (CE) al Consiliului Uniunii Europene nr. 479/2008.” PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale, llie Sârbu Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea Șeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Vasile Pușcaș București, 18 martie 2009. Nr. 315.’ MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 185/25.111.2009 7 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind reorganizarea și funcționarea Agenției pentru Strategii Guvernamentale Având în vedere prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 229/2008 privind măsuri pentru reducerea unor cheltuieli la nivelul administrației publice, precum și ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 1/2009 privind unele măsuri în domeniul salarizării personalului din sectorul bugetar, în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 40 alin. (1) coroborat cu art. 60 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Agenția pentru Strategii Guvernamentale se reorganizează și funcționează ca organ de specialitate al administrației publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului și în coordonarea primului-ministru, printr-un consilier de stat, finanțată de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului. (2 ) Sediul Agenției pentru Strategii Guvernamentale este în municipiul București, Piața Victoriei nr. 1, sectorul 1. Art. 2. — (1) Agenția pentru Strategii Guvernamentale asigură asistența necesară primului-ministru, precum și ministerelor, departamentelor și agențiilor guvernamentale, în următoarele domenii: accesul la informațiile de interes public și transparența instituțională; comunicarea publică; evaluarea stării sociale a populației; evaluarea oportunității sociale și a impactului perceptiv pentru măsurile guvernamentale. (2) Agenția pentru Strategii Guvernamentale, în coordonare cu Ministerul Afacerilor Externe, colaborează cu celelalte ministere, departamente și agenții guvernamentale pentru promovarea imaginii externe a țării, în conformitate cu prioritățile de politică externă a României. Art. 3. — (1) Agenția pentru Strategii Guvernamentale are următoarele atribuții principale: a) elaborează studii, analize și rapoarte privind starea socială a populației, oportunitatea socială și impactul perceptiv pentru măsurile guvernamentale în diverse domenii de activitate, în special în cele legate de reforma economică, protecția socială, transparența instituțională, integrarea europeană, educație, sănătate, justiție, administrație și ordine publică, comunicarea interinstituțională, relația cu presa și societatea civilă; b) realizează analize privind comunicarea guvernamentală și imaginea României în străinătate și propune Guvernului măsurile corespunzătoare pentru o informare corectă privind realitățile românești; c) monitorizează aplicarea de către autoritățile și instituțiile publice a dispozițiilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare, și ale Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, informând anual Guvernul despre aplicarea acestora; d) elaborează și avizează proiecte de acte normative din domeniul său de activitate și le supune Guvernului spre adoptare; e) contribuie semnificativ la cunoașterea problematicii europene în România, la afirmarea identității românești în spațiul european și a celei europene în spațiul național, prin campanii de informare și relații publice, organizarea de evenimente, spectacole, expoziții, festivaluri, precum și prin difuzarea de materiale de informare sau promovare; f) sprijină cunoașterea și înțelegerea de către public a strategiilor și proiectelor guvernamentale de interes public, prin acțiuni de informare publică, difuzarea de materiale de informare, precum și prin derularea de campanii de comunicare publică, în România sau în străinătate; g) pune la dispoziția societății civile și a mijloacelor de comunicare în masă informații destinate opiniei publice, în vederea cunoașterii exacte a activității Guvernului, prin informări, difuzare de materiale, precum și organizarea de evenimente, cum ar fi: mese rotunde, simpozioane etc.; h) asigură asistență de specialitate primului-ministru, altor demnitari și înalți funcționari publici din cadrul Guvernului în domeniul comunicării; i) menține legături permanente cu ambasadele străine în România și cu organismele internaționale reprezentate în țară, în scopul informării acestora, împreună cu Ministerul Afacerilor Externe, asupra aspectelor care privesc activitățile guvernamentale publice și imaginea țării; în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe, furnizează acestor instituții, precum și ambasadelor României și altor instituții ale statului român din străinătate materiale de informare privind activitatea Guvernului, de promovare a imaginii României și de afirmare a culturii și identității naționale; j) asigură participarea personalului propriu la acțiuni cu caracter științific și cultural, la reuniuni și expoziții internaționale, acțiuni având ca scop comunicarea instituțională, evaluarea oportunității sociale și a impactului perceptiv pentru măsurile guvernamentale și optimizarea acestora; transparența și promovarea imaginii României în țară și în străinătate; k) în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe, elaborează, tipărește sau achiziționează și difuzează în țară și în străinătate rapoarte și alte materiale de informare privind derularea strategiilor guvernamentale în diverse domenii, precum și orice tip de materiale de promovare a imaginii României, care pot contribui la afirmarea identității naționale, precum și la formarea unei atitudini favorabile și a unei imagini corecte despre realitățile din România (albume, CD-uri, DVD-uri, cărți, obiecte artizanale și altele); I) organizează sau asigură finanțarea de evenimente ori acțiuni de comunicare: colocvii, dezbateri, simpozioane, mese rotunde, festivaluri, concerte, expoziții, turnee, vizite și altele asemenea, a căror finalitate vizează afirmarea identității naționale, precum și promovarea imaginii României în străinătate; sprijină și organizează acțiuni socioculturale, evenimente și campanii de comunicare pentru afirmarea culturii 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 185/25.111.2009 și identității naționale și de promovare a României, desfășurate în colaborare cu asociații sau organisme neguvernamentale și instituții din România sau din Uniunea Europeană, inclusiv cu asociații ale comunităților de români din străinătate; m) achiziționează servicii de consultanță sau expertiză în comunicare publică, branding de țară sau identitate competitivă, transparență instituțională, diagnoză socială, evaluarea oportunității sociale și a impactului perceptiv pentru măsurile guvernamentale și în orice alt domeniu necesar pentru îndeplinirea atribuțiilor; n) asigură sprijinul comunicațional în informarea internă și externă pentru structurile responsabile de implementare a măsurilor guvernamentale; o) inițiază și organizează colocvii, dezbateri, simpozioane, sesiuni de pregătire, mese rotunde și alte acțiuni pe teme privind comunicarea publică, brandul de țară, transparența instituțională, diagnoza socială, evaluarea oportunității sociale și a impactului perceptiv pentru măsurile guvernamentale; sprijină orice fel de asemenea manifestări cu acest tip de obiective, care sunt propuse sau inițiate de alte organizații publice sau neguvernamentale; p) efectuează sau achiziționează studii, sondaje, rapoarte, cercetări, analize, strategii ori proiecte de interes guvernamental în domeniul său de activitate; q) cooperează cu celelalte structuri guvernamentale, cu autoritățile locale, instituțiile de învățământ și cercetare, cu firme private, organizații neguvernamentale sau asociații ale românilor din străinătate; susține proiecte propuse de organizații neguvernamentale și asociații ale românilor din străinătate, specifice obiectului său de activitate; r) organizează vizite de informare și schimburi de experiență cu persoane din țară și din străinătate, în următoarele zone de interes: evaluarea stării sociale a populației; evaluarea oportunității sociale și a impactului perceptiv pentru măsurile guvernamentale; transparența instituțională; comunicarea publică și promovarea imaginii externe a țării; s) dezvoltă programe de parteneriat cu instituții financiare internaționale și cu instituții europene, în domeniul său de activitate; accesează fonduri europene, în condițiile legii; t) pune la dispoziția mass-mediei și a cetățenilor informațiile de interes public; u) asigură suportul cooperării cu structuri similare din străinătate. (2) Agenția pentru Strategii Guvernamentale îndeplinește orice alte atribuții stabilite prin lege sau prin alte acte normative. Art. 4. — Organele administrației publice centrale, autoritățile administrației publice locale, alte instituții și autorități publice, precum și societățile comerciale la care statul este acționar sau asociat au obligația de a pune la dispoziția Agenției pentru Strategii Guvernamentale, la cererea acesteia, datele și informațiile necesare în vederea realizării atribuțiilor sale. Art. 5. — (1) Agenția pentru Strategii Guvernamentale este condusă de un președinte, cu rang de secretar de stat. (2) Președintele reprezintă Agenția pentru Strategii Guvernamentale în raporturile cu Guvernul, cu ministerele, cu celelalte autorități ale administrației publice centrale, cu autoritățile administrației publice locale, cu alte autorități și instituții publice centrale și locale, cu persoane juridice și persoane fizice române sau străine, precum și în justiție. (3) în exercitarea atribuțiilor sale, președintele emite ordine și instrucțiuni. (4) Președintele Agenției pentru Strategii Guvernamentale este ordonator terțiar de credite. (5) în cazul în care președintele, din diferite motive, nu își poate exercita atribuțiile, directorul general exercită atribuțiile acestuia. Art. 6. — (1) Structura organizatorică a Agenției pentru Strategii Guvernamentale este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. în cadrul acesteia, prin ordin al președintelui, se pot organiza și alte birouri și compartimente, cu respectarea dispozițiilor legale. (2) Numărul maxim de posturi din structura Agenției pentru Strategii Guvernamentale este de 51, funcții publice și contractuale, inclusiv președintele. (3) Structura organizatorică a serviciilor și birourilor, atribuțiile compartimentelor și sarcinile personalului se stabilesc prin regulamentul de organizare și funcționare, aprobat prin ordin al președintelui. (4) Personalul Agenției pentru Strategii Guvernamentale este salarizat în conformitate cu prevederile legale în vigoare privind funcționarii publici și personalul contractual din sectorul bugetar. Art. 7. — Agenția pentru Strategii Guvernamentale se reorganizează în conformitate cu prevederile prezentei hotărâri, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a acesteia. Art. 8. — Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 275/2007 privind reorganizarea și funcționarea Agenției pentru Strategii Guvernamentale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 213 din 29 martie 2007. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu Președintele Agenției pentru Strategii Guvernamentale, Gabriel Bădescu Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Marian Sârbu Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 18 martie 2009. Nr. 325.’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 185/25.111.2009 9 ANEXĂ') Numărul maxim de posturi: 51, inclusiv președintele *) Anexa este reprodusă în facsimil. GUVERNUL ROMÂNIEI HOTARARE pentru aprobarea modului de repartizare și de utilizare a sumelor prevăzute la lit. a) și b) din anexa nr. 3/12/02a la Legea bugetului de stat pe anul 2009 nr. 18/2009 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 17 din Legea bugetului de stat pe anul 2009 nr. 18/2009, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă modul de repartizare și de utilizare a sumei de 42.031.000 lei pentru realizarea de către Agenția pentru Strategii Guvernamentale a programelor, proiectelor și acțiunilor prevăzute la lit. a) și b) din anexa nr. 3/12/02a la Legea bugetului de stat pe anul 2009 nr. 18/2009, conform destinațiilor prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 2. — (1) Alocarea sumelor prevăzute la lit. a) și b) din anexa nr. 3/12/02a la Legea nr. 18/2009 se face pe baza fundamentărilor privind legalitatea, oportunitatea, necesitatea și economicitatea acestora și a devizelor de cheltuieli, certificate de șefii de serviciu, avizate de directorul general, șeful serviciului economic și aprobate de președintele Agenției pentru Strategii Guvernamentale, în calitate de ordonator de credite. (2) Justificarea sumelor prevăzute la lit. a) și b) din anexa nr. 3/12/02a la Legea nr. 18/2009, alocate în baza fundamentărilor prevăzute la alin. (1), se face prin prezentarea de documente legale, confirmate de șefii de serviciu și avizate de directorul general și șeful serviciului economic, din care să rezulte utilizarea sumelor potrivit destinațiilor menționate în devizele de cheltuieli aprobate. Art. 3. — Răspunderea privind utilizarea și justificarea sumelor pe destinațiile prevăzute în anexă revine Agenției pentru Strategii Guvernamentale. Art. 4. — (1) în baza documentațiilor aprobate de ordonatorul de credite se pot acorda avansuri de până la 30% din sumele ce urmează a fi alocate pentru programele, proiectele și acțiunile prevăzute în anexă, fără solicitarea unei scrisori de garanție bancară. (2) Pentru sumele avansate potrivit alin. (1), beneficiarii vor prezenta documente justificative cu privire la utilizarea acestora, în termen de 10 zile de la finalizarea proiectului și nu mai târziu de 10 decembrie 2009. 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 185/25.111.2009 Art. 5. — Pentru finanțările nerambursabile pentru nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activități activități nonprofit de interes general sunt aplicabile nonprofit de interes general, cu modificările și completările prevederile Legii nr. 350/2005 privind regimul finanțărilor ulterioare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu Președintele Agenției pentru Strategii Guvernamentale, Gabriel Bădescu Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 18 martie 2009. Nr. 328.’ ANEXA REPARTIZAREA Șl UTILIZAREA sumelor prevăzute la lit. a) și b) din anexa nr. 3/12/02a la Legea bugetului de stat pe anul 2009 nr. 18/2009 TOTAL GENERAL: 42.031 mii lei, din care: — 5.639 mii lei — pentru proiecte de comunicare, informare publică și promovarea imaginii și intereselor românești peste hotare, astfel: a) achiziționarea și difuzarea de materiale de informare și promovare pentru acțiuni desfășurate în țară și în străinătate, în sumă de 1.530.823,62 lei; b) decontarea proiectelor realizate în anul 2008, în sumă de 4.108.176,38 lei, constând în: Campania „Români în Europa” lot Italia, în sumă de 2.100.000 lei, Campania „Români în Europa” lot Spania, în sumă de 1.671.603,50 lei, Campania națională de conștientizare și atragere la vot la alegerile parlamentare naționale, în sumă de 163.999,50 lei, finanțarea proiectului „Imagine România”, în sumă de 4.000 lei, finanțarea proiectului „Integrare și dinamici culturale”, în sumă de 5.870 lei, servicii de monitorizare știri și emisiuni TV și radio, în sumă de 3.570 lei, servicii de evaluare și monitorizare a percepției imaginii de țară a României realizate în mediile on-line, în sumă de 159.133,38 lei; — 36.392 mii lei — pentru finanțarea acțiunilor cu caracter științific și social-cultural, în scopul realizării atribuțiilor specifice obiectului de activitate al Agenției pentru Strategii Guvernamentale, astfel: c) achiziționarea/realizarea, editarea și difuzarea unor materiale de promovare și informare internă despre Uniunea Europeană, politicile guvernamentale în diverse domenii, politici comunitare, diplomație publică, afaceri europene (broșuri, pliante, albume, obiecte de artizanat, publicații periodice, bannere, pixuri, afișe, agende, albume foto, calendare, casete video, casete audio, compact-discuri, cărți, enciclopedii, diapozitive, insigne, medalii comemorative, obiecte decorative, stegulețe și alte materiale); d) achiziționarea unor baze de date, rapoarte/analize interne și internaționale în domenii de interes guvernamental; e) comandarea și efectuarea unor sondaje de opinie, studii de interes public, analize și rapoarte pentru optimizarea măsurilor guvernamentale; f) achiziționarea/realizarea, editarea, tipărirea, traducerea și difuzarea unor materiale de prezentare și de afirmare a culturii și identității naționale (broșuri, pliante, albume, obiecte de artizanat, publicații periodice, bannere, pixuri, afișe, agende, albume foto, calendare, casete video, casete audio, compact- discuri, cărți, obiecte de artizanat, enciclopedii, diapozitive, insigne, medalii comemorative, obiecte decorative, stegulețe și alte materiale); g) organizarea, realizarea sau participarea la acțiuni și campanii de informare publică interne și externe; în cazul campaniilor interne de informare publică se va avea în vedere și posibilitatea finanțării unor proiecte în limbile minorităților naționale; h) închirierea sau cumpărarea de spații de emisie ori de comunicare în mass-media internă și internațională și pe internet; în cazul achiziționării de spațiu de emisie în mass- media internă se va avea în vedere și posibilitatea achiziționării de timp de antenă în cadrul programelor în limbile minorităților naționale; i) achiziționarea unor servicii de presă internă și externă (abonamente la informații electronice, presă scrisă, alte publicații); j) organizarea și participarea la schimburi de experiență, vizite de documentare, cursuri, traininguri, desfășurate în țară și în străinătate; k) organizarea și participarea la diferite programe, activități interne și internaționale, precum și la acțiuni având ca scop transparența instituțională, comunicarea guvernamentală; evaluarea oportunității sociale și a impactului perceptiv al măsurilor guvernamentale, de genul: seminarii, colocvii, simpozioane, întâlniri de lucru, conferințe, mese rotunde, ateliere, workshopuri, congrese, reuniuni, târguri, expoziții, festivaluri, congrese, desfășurate în țară și în străinătate; I) organizarea, finanțarea și participarea la acțiuni și proiecte specifice obiectului de activitate al Agenției pentru Strategii Guvernamentale, desfășurate împreună cu organisme neguvernamentale și cu instituții din țară și din străinătate; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 185/25.111.2009 11 m) participarea funcționarilor din cadrul Agenției pentru Strategii Guvernamentale la acțiunile și proiectele derulate de aceasta; n) achiziționarea de servicii de consultanță internă și externă în diferite domenii de activitate: cercetare socială, comunicare, relații publice, publicitate, marketing, precum și în alte domenii de activitate specifice obiectului de activitate al Agenției pentru Strategii Guvernamentale; o) invitarea în România a reprezentanților unor publicații, posturi de radio și de televiziune internaționale de prestigiu, a formatorilor de opinie, a unor cercetători sau consultanți în domeniile de activitate specifice Agenției pentru Strategii Guvernamentale, cu suportarea cheltuielilor de sejur și a transportului intern și internațional; p) sprijinirea unor publicații din țară în scopul informării publice (cărți, broșuri, pliante, tipărituri), inclusiv în limbile minorităților naționale; q) contribuții la programe realizate cu finanțare din partea unor organisme internaționale; r) achiziționarea unor servicii complementare activității Agenției pentru Strategii Guvernamentale; s) alte acțiuni și activități necesare și oportune pentru organizarea și finalizarea unor activități specifice obiectului de activitate al Agenției pentru Strategii Guvernamentale, potrivit actelor normative de organizare și funcționare a acesteia. Pentru proiectele și acțiunile cuprinse la lit. a) și b) din anexa nr. 3/12/02a la Legea nr. 18/2009 se pot acoperi următoarele cheltuieli: cazare, transport, masă sau diurnă, după caz, tratații, taxe de participare și vizitare, taxe poștale, comunicații telefonice, premii în obiecte, consultanță, onorarii, achiziții de bunuri, închiriere, editare, tipărire, difuzare, realizare de sondaje de opinie și studii, traduceri și alte servicii, operațiuni de multiplicare/printare multimedia, materiale promoționale, abonamente, chirie și alte servicii. DECIZII ALE P R I M U L U I - M I N I S T R U GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind încetarea raportului de serviciu al domnului Deaconescu lonuț Cătălin, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului, prin acordul părților Având în vedere: — solicitarea formulată de domnul Deaconescu lonuț Cătălin, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului; — prevederile art. 97 lit. b) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 19 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, raportul de serviciu al domnului Deaconescu lonuț Cătălin, inspector guvernamental în cadrul Secretariatului General al Guvernului, încetează prin acordul părților. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 24 martie 2009. Nr. 366: 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 185/25.111.2009 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE ORDIN pentru modificarea și completarea unor ordine ale ministrului economiei și finanțelor referitoare la autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementări specifice Având în vedere prevederile: — art. 2 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 8/2009 privind acordarea tichetelor de vacanță; — art. 2 alin. (2) din Legea nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masă, cu completările ulterioare; — art. 5 alin. (2) din Legea nr. 193/2006 privind acordarea tichetelor cadou și a tichetelor de creșă, cu modificările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, ministrul finanțelor publice emite următorul ordin: Art. I. — Punctul 1 al articolului 1 din Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 2.006/2008 pentru stabilirea componenței Comisiei de avizare a distribuitorilor și a aparatelor de marcat electronice fiscale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 504 din 4 iulie 2008, se modifică și va avea următorul cuprins: „1. secretarul de stat din Ministerul Finanțelor Publice, coordonator al Direcției generale management al domeniilor reglementate specific — președinte.” Art. II. — Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 2.007/2008 privind aprobarea componenței Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementări specifice și a Regulamentului de organizare și funcționare a acesteia, precum și a Normelor de organizare, funcționare și control vamal al activității de comercializare a mărfurilor în regim duty-free și/sau duty-free diplomatic, a Criteriilor referitoare la autorizarea funcționării unităților emitente de tichete de masă și a celor referitoare la autorizarea funcționării unităților emitente de tichete-cadou și de tichete de creșă, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 516 din 9 iulie 2008, se modifică și se completează după cum urmează: 1. Titlul ordinului se modifică și va avea următorul cuprins: „ORDIN privind aprobarea componenței Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementări specifice și a Regulamentului de organizare și funcționare a acesteia, precum și a Normelor de organizare, funcționare și control vamal al activității de comercializare a mărfurilor în regim duty-free și/sau duty-free diplomatic și a Criteriilor referitoare la autorizarea funcționării unităților emitente de tichete” 2. La articolul 4, alineatul (2) se abrogă. 3. La articolul 5, alineatul (2) se abrogă. 4. După articolul 5 se introduc trei noi articole, articolele 5¹, 5² și 5³, cu următorul cuprins: „Art. 5¹. — Se aprobă Criteriile referitoare la autorizarea funcționării unităților emitente de tichete de vacanță, prevăzute în anexa nr. 12. Art. 5². — (1) Modelul autorizației de funcționare emise unităților emitente de tichete de masă, de tichete-cadou și de tichete de creșă și de tichete de vacanță este prevăzut în anexa nr. 13. (2) Autorizația de funcționare va conține următoarele elemente: a) codul autorizației; b) elementele de identificare ale unității emitente; c) natura activității; d) locația în care se va desfășura activitatea; e) perioada de valabilitate. (3) Direcția de specialitate din cadrul Ministerului Finanțelor Publice cu atribuții de management al domeniilor reglementate specific va aloca fiecărei autorizații de funcționare un cod de autorizare, ținând un registru special în acest sens, și va avea următoarea configurație: RO 123 XX OOOOO' unde: — RO reprezintă codul ISO al țării; — 123 reprezintă o secvență de 3 caractere pentru identificarea unității emitente; — XX — secvență ce reprezintă tipul activității autorizate, respectiv: TM — tichete de masă; CC — tichete-cadou și tichete de creșă; TV — tichete de vacanță; — 00000 reprezintă o secvență de 5 caractere pentru identificarea numărului de autorizații alocate unei unități emitente. Art. 5³. — Autorizațiile de funcționare deja emise rămân valabile până la expirarea perioadei de valabilitate.” 5. Articolul 6 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 6. — Anexele nr. 1—13 fac parte integrantă din prezentul ordin.” 6. La anexa nr. 1, punctul 1 se modifică și va avea următorul cuprins: „1. Secretarul de stat din Ministerul Finanțelor Publice, coordonator al Direcției generale management al domeniilor reglementate specific — președinte.” 7. La anexa nr. 2, articolul 1 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 1. —Autorizarea operatorilor economici să desfășoare activități în regim duty-free și/sau duty-free diplomatic, autorizarea funcționării unităților emitente de tichete de masă, autorizarea funcționării unităților emitente de tichete-cadou și tichete de creșă, precum și autorizarea unităților emitente de tichete de vacanță, denumiți în continuare operatori, se realizează prin intermediul Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementări specifice, denumită în continuare comisie, structură interdepartamentală care îsi desfășoară activitatea în sediul Ministerului Finanțelor Publice.” 8. La anexa nr. 2, alineatul (2) al articolului 3 se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Deciziile comisiei sunt obligatorii pentru toți operatorii economici din domeniile cu reglementări specifice — operatorii economici autorizați să desfășoare activități în regim duty-free MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 185/25.111.2009 13 și/sau duty-free diplomatic, operatorii economici care funcționează ca unități emitente de tichete de masă, operatorii economici care funcționează ca unități emitente de tichete- cadou și tichete de creșă, precum și operatorii economici care funcționează ca unități emitente de tichete de vacanță.” 9. La anexa nr. 8, punctul 4 se modifică și va avea următorul cuprins: „4. Unitățile emitente de tichete de masă nu pot fi autorizate în situația în care înregistrează obligații restante la bugetul general consolidat. Nu se consideră obligații restante: a) obligațiile pentru care operatorii economici au obținut înlesniri la plata acestora, aflate în vigoare la data autorizării; b) debitele suplimentare și accesoriile aferente acestora, stabilite de organele de inspecție fiscală și care se află în diferite stadii de contestare sau judecată și pentru care a fost dispusă suspendarea executării, în condițiile legii; c) obligațiile datorate și neachitate, cuprinse în titluri executorii pentru care instanțele de judecată au dispus suspendarea executării silite.” 10. La anexa nr. 8, punctul 5 se abrogă. 11. La anexa nr. 8, după punctul 7 se introduc trei noi puncte, punctele 7¹, 7² și 7³, cu următorul cuprins: „7¹. în situația în care un operator economic deține autorizație de funcționare pentru o locație și solicită, în cadrul termenului de valabilitate a autorizației, completarea acesteia cu alte locații, va depune la organul emitent o cerere de autorizare suplimentară, însoțită de documentele prevăzute la pct. 13 și cu îndeplinirea ansamblului de măsuri de securitate prevăzute la pct. 3. 7². în situația menționată la pct. 7¹, comisia va emite o autorizație de completare care va avea același termen de valabilitate cu autorizația inițială și pe care se va înscrie, sub sintagma «Autorizație de funcționare», cuvântul «completare». 7³. Operatorii economici care își schimbă sediul social sau denumirea ori renunță la un punct de lucru au obligația de a solicita modificarea autorizației de funcționare în termen de 30 de zile de la data înregistrării modificării. Comisia va emite o nouă autorizație de funcționare care va avea același termen de valabilitate cu autorizația inițială și pe care se va înscrie, sub sintagma «Autorizație de funcționare», cuvântul «modificare».” 12. La anexa nr. 8, punctul 8 se modifică și va avea următorul cuprins: „8. în cazul în care în activitatea desfășurată de unitățile emitente se constată abateri de la prevederile legale în vigoare referitoare la tichetele de masă, comisia poate dispune suspendarea autorizației de funcționare pe o perioadă cuprinsă între 1 și 6 luni sau retragerea acesteia.” 13. La anexa nr. 8, punctul 9 se modifică și va avea următorul cuprins: „9. Constatarea abaterilor se efectuează de către Ministerul Finanțelor Publice, prin organele cu atribuții de control, sau de către echipa de specialiști prevăzută la pct. 13 lit. g), care vor dispune măsuri de oprire a activității, informând totodată comisia în vederea suspendării autorizației de funcționare sau retragerii acesteia.” 14. La anexa nr. 8, punctul 10 se abrogă. 15. La anexa nr. 10, punctul 5 se modifică și va avea următorul cuprins: „5. Unitățile emitente de tichete-cadou și de tichete de creșă nu pot fi autorizate în situația în care înregistrează obligații restante la bugetul general consolidat. Nu se consideră obligații restante: a) obligațiile pentru care operatorii economici au obținut înlesniri la plata acestora, aflate în vigoare la data autorizării; b) debitele suplimentare și accesoriile aferente acestora, stabilite de organele de inspecție fiscală și care se află în diferite stadii de contestare sau judecată și pentru care a fost dispusă suspendarea executării, în condițiile legii; c) obligațiile datorate și neachitate, cuprinse în titluri executorii pentru care instanțele de judecată au dispus suspendarea executării silite.” 16. La anexa nr. 10, punctul 6 se abrogă. 17. La anexa nr. 10, după punctul 8 se introduc trei noi puncte, punctele 8¹, 8² și 8³, cu următorul cuprins: „8¹ . în situația în care un operator economic deține autorizație de funcționare pentru o locație și solicită, în cadrul termenului de valabilitate a autorizației, completarea acesteia cu alte locații, va depune la organul emitent o cerere de autorizare suplimentară, însoțită de documentele prevăzute la pct. 14 și cu îndeplinirea ansamblului de măsuri de securitate prevăzute la pct. 4. 8². în situația menționată la pct. 8¹, comisia va emite o autorizație de completare care va avea același termen de valabilitate cu autorizația inițială și pe care se va înscrie, sub sintagma «Autorizație de funcționare», cuvântul «completare». 8³. Operatorii economici care își schimbă sediul social sau denumirea ori renunță la un punct de lucru au obligația de a solicita modificarea autorizației de funcționare în termen de 30 de zile de la data înregistrării modificării. Comisia va emite o nouă autorizație de funcționare care va avea același termen de valabilitate cu autorizația inițială și pe care se va înscrie, sub sintagma «Autorizație de funcționare», cuvântul «modificare».” 18. La anexa nr. 10, punctul 9 se modifică și va avea următorul cuprins: „9. în cazul în care în activitatea desfășurată de unitățile emitente se constată abateri de la prevederile legale în vigoare referitoare la tichetele-cadou și tichetele de creșă, comisia poate dispune suspendarea autorizației de funcționare pe o perioadă cuprinsă între 1 și 6 luni sau retragerea acesteia.” 19. La anexa nr. 10, punctul 10 se modifică și va avea următorul cuprins: „10. Constatarea abaterilor se efectuează de către Ministerul Finanțelor Publice, prin organele cu atribuții de control, sau de către echipa de specialiști prevăzută la pct. 14 lit. g), care vor dispune măsuri de oprire a activității, informând totodată comisia în vederea suspendării autorizației de funcționare sau retragerii acesteia.” 20. La anexa nr. 10, punctul 11 se abrogă. 21. După anexa nr. 11 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 12, al cărei cuprins este prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin. 22. După anexa nr. 12 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 13, al cărei cuprins este prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. III. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 11 martie 2009. Nr. 487. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 185/25.111.2009 ANEXA Nr. 1 (Anexa nr. 12 la Ordinul nr. 2.007/2008) CRITERIILE referitoare la autorizarea funcționării unităților emitente de tichete de vacantă 1 » 5 în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 8/2009 privind acordarea tichetelor de vacanță, unitățile emitente de tichete de vacanță sunt obligate să solicite autorizație de funcționare, care se acordă de Ministerul Finanțelor Publice, avându-se în vedere următoarele criterii: 1. Unitățile care solicită autorizație de funcționare trebuie să dovedească faptul că funcționează legal pe teritoriul României și că în actul de înființare au prevăzut la obiectul de activitate operațiuni privind emiterea și gestionarea biletelor de valoare. 2. Capitalul social subscris și vărsat de unitățile emitente de tichete de vacanță la data solicitării autorizației de funcționare trebuie să reprezinte echivalentul în lei a cel puțin un milion euro, luându-se în calcul cursul de schimb la data înființării societății sau la data ultimei majorări a capitalului social, înregistrată la registrul comerțului. 3. Pentru unitățile solicitante care dețin autorizație pentru emiterea de tichete de masă și/sau de tichete-cadou și tichete de creșă, condiția de existență a unei valori minime a capitalului social subscris și vărsat la data solicitării se aplică cumulativ cu nivelul minim prevăzut pentru unitățile emitente de tichete de masă și pentru unitățile emitente de tichete-cadou și de tichete de creșă. 4. Unitățile care solicită autorizație de funcționare trebuie să dovedească faptul că dispun de un ansamblu de măsuri de securitate care să garanteze buna funcționare a sistemului tichetelor de vacanță, și anume: a) asigurarea cu personal de specialitate și dotarea cu echipament și cu alte mijloace fixe necesare pentru executarea tichetelor de vacanță; b) înscrierea elementelor de individualizare și personalizare, precum și înscrierea pe tichetele de vacanță a valorii nominale; c) utilizarea de suport tehnic special (hârtie pentru imprimat) cu particularități distincte care să nu permită falsificarea tichetelor de vacanță (cel puțin cerneală fluorescentă care își schimbă culoarea în cazul în care tichetul de vacanță este fotocopiat, microlinii care nu se disting la fotocopiere, bandă cu reflexe variabile, codul de bare al unității emitente, care conține cel puțin următoarele elemente: seria tichetului, anul de valabilitate și valoarea nominală a acestuia; d) existența spațiilor distincte necesare producerii, depozitării, ambalării, rambursării și distrugerii tichetelor de vacanță. Activitatea în aceste spații trebuie să se desfășoare de către personalul autorizat în condițiile de siguranță prevăzute de legislația în vigoare (cel puțin mijloace tehnice de supraveghere a spațiilor de producție și de depozitare, mijloace tehnice de siguranță, sisteme de alarmă); e) conducerea evidenței tehnico-operative și contabile a tichetelor de vacanță distinct de a celorlalte valori materiale, în conformitate cu prevederile legale în vigoare aplicabile formularelor tipizate cu regim special; f) mijloacele tehnice necesare (rețea de calculatoare) și personalul specializat care să permită urmărirea informatizată a fiecărui tichet de vacanță pe tot circuitul său (execuție, păstrare, eliberare și utilizare), inclusiv a celor ce urmează să fie distruse, astfel încât să se poată evita sustragerea și utilizarea frauduloasă a acestora; g) mijloacele de transport speciale utilizate pentru transportul biletelor de valoare și asigurarea protecției transportului; h) asigurarea transportului tichetelor de vacanță neutilizate, în condiții de securitate. 5. Unitățile emitente de tichete de vacanță nu pot fi autorizate în situația în care înregistrează obligații restante la bugetul general consolidat. Nu se consideră obligații restante: a) obligațiile pentru care operatorii economici au obținut înlesniri la plata acestora, aflate în vigoare la data autorizării; b) debitele suplimentare și accesoriile aferente acestora, stabilite de organele de inspecție fiscală și care se află în diferite stadii de contestare sau judecată și pentru care a fost dispusă suspendarea executării, în condițiile legii; c) obligațiile datorate și neachitate, cuprinse în titluri executorii pentru care instanțele de judecată au dispus suspendarea executării silite. 6. Unitățile care solicită autorizație de funcționare vor prezenta distinct un angajament din care să rezulte că vor respecta toate prevederile dispozițiilor legale în vigoare referitoare la tichetele de vacanță, inclusiv criteriile care stau la baza eliberării autorizației de funcționare. 7. Pe baza prezentelor criterii, autorizația de funcționare se eliberează pe o perioadă de un an. Unitățile emitente de tichete de vacanță vor solicita reautorizarea cu cel puțin 45 de zile calendaristice înainte de data expirării autorizației de funcționare. 8. în situația în care un operator economic deține autorizație de funcționare pentru o locație și solicită, în cadrul termenului de valabilitate a autorizației, completarea acesteia cu alte locații, va depune la organul emitent o cerere de autorizare suplimentară, însoțită de documentele prevăzute la pct. 15 și cu îndeplinirea ansamblului de măsuri de securitate prevăzute la pct. 4. 9. în situația menționată la pct. 8, comisia va emite o autorizație de completare care va avea același termen de valabilitate cu autorizația inițială și pe care se va înscrie, sub sintagma „Autorizație de funcționare”, cuvântul „completare”. 10. Operatorii economici care își schimbă sediul social sau denumirea ori renunță la un punct de lucru au obligația de a solicita modificarea autorizației de funcționare în termen de 30 de zile de la data înregistrării modificării. Comisia va emite o nouă autorizație de funcționare care va avea același termen de valabilitate cu autorizația inițială și pe care se va înscrie, sub sintagma „Autorizație de funcționare”, cuvântul „modificare”. 11. în cazul în care în activitatea desfășurată de unitățile emitente se constată abateri de la prevederile legale în vigoare referitoare la tichetele de vacanță, comisia poate dispune suspendarea autorizației de funcționare pe o perioadă cuprinsă între 1 și 6 luni sau retragerea acesteia. 12. Constatarea abaterilor se efectuează de către Ministerul Finanțelor Publice, prin organele cu atribuții de control, sau de către echipa de specialiști prevăzută la pct. 15 lit. g), care vor dispune măsuri de oprire a activității, informând totodată comisia MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 185/25.111.2009 15 în vederea suspendării autorizației de funcționare sau retragerii acesteia. 13. Comisia poate dispune ridicarea sancțiunii de suspendare a activității, dacă unitatea emitentă în cauză face dovada remedierii cauzelor care au condus la aplicarea sancțiunii. Constatarea remedierii se efectuează de către echipa de specialiști prevăzută la pct. 15 lit. g). 14. în situația în care, la data expirării termenului de suspendare, unitatea emitentă nu face dovada remedierii cauzelor care au condus la aplicarea sancțiunii, comisia dispune retragerea autorizației de funcționare. Retragerea autorizației își produce efecte de la data comunicării deciziei. 15. Unitățile care solicită autorizație de funcționare vor depune la direcția de specialitate cu atribuții de management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Finanțelor Publice un dosar cu următorul conținut: a) cererea de autorizare; b) un certificat constatator emis de oficiul registrului comerțului, din care să rezulte capitalul social subscris și vărsat, asociații, obiectul de activitate (operațiuni care privesc emiterea și gestionarea biletelor de valoare — cod CAEN 181 și cod CAEN 6612), administratorii, însoțit de copia certificatului de înregistrare eliberat potrivit reglementărilor legale în vigoare; c) certificatul emis de organele competente, care să ateste respectarea condițiilor prevăzute la pct. 5; d) adeverința emisă de unitatea bancară, din care să rezulte că unitatea emitentă a deschis un cont sau un subcont bancar distinct prin care se vor derula încasările și plățile aferente valorilor nominale ale tichetelor de vacanță; e) angajamentul unității emitente că prin contul sau subcontul bancar distinct prin care se vor derula încasările și plățile aferente valorilor nominale ale tichetelor de vacanță nu vor fi utilizate alte instrumente financiare, cu excepția viramentului bancar; f) cazierul judiciar al administratorului/administratorilor și al directorului economic și/sau financiar, însoțit de declarația pe propria răspundere a acestuia/acestora că ocupă această funcție în cadrul societății; g) nota de constatare întocmită de o echipă de specialiști, care să ateste existența cerințelor prevăzute la pct. 1—6, compusă din: — un reprezentant al Direcției generale management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Finanțelor Publice; — un reprezentant al Direcției de reglementări contabile din cadrul Ministerului Finanțelor Publice; — un reprezentant al Direcției generale juridice din cadrul Ministerului Finanțelor Publice; — un reprezentant al Direcției generale a tehnologiei informației din cadrul Ministerului Finanțelor Publice; — un reprezentant al Direcției generale de inspecție fiscală din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală; — un reprezentant al direcției generale a finanțelor publice județene sau a municipiului București, după caz; — un reprezentant al Companiei Naționale „Imprimeria Națională” — S.A. Nota de constatare va fi semnată de ambele părți. 16. Prin derogare de la prevederile pct. 3, unitățile care depun solicitări de autorizare până la data de 1 iunie 2009 și care dețin autorizație pentru emiterea de tichete de masă și/sau de tichete-cadou și tichete de creșă vor face dovada condiției de existență a unei valori minime a capitalului social subscris și vărsat, cumulativ cu nivelul minim prevăzut pentru unitățile emitente de tichete de masă și pentru unitățile emitente de tichete-cadou și de tichete de creșă, în termen de 60 de zile de la data de valabilitate a autorizației. Neîndeplinirea prevederilor menționate anterior conduce la retragerea autorizațiilor emise. ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 13 la Ordinul nr. 2.007/2008) ROMÂNIA MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE COMISIA PENTRU AUTORIZAREA OPERATORILOR ECONOMICI DIN DOMENII CU REGLEMENTĂRI SPECIFICE AUTORIZAȚIE Cod......... în baza prevederilor legale referitoare la acordarea tichetelor de........................................................., se autorizează unitatea emitentă..................................... cu sediul social în............................., cod unic de înregistrare.............................., pentru activitatea de emitere și gestionare a tichetelor de................., realizată în următoarele locații: 1. Sediul.............................................. 2. Sediul.............................................. Președinte, (semnătura și ștampila) Data emiterii.................................................. Valabilă de la data de........................... până la data de.................................. ABONAMENTE LA PUBLICAȚIILE OFICIALE PE SUPORT FIZIC — Prețuri pentru anul 2009 — Nr. Număr Zile de Greutate Valoare crt. Denumirea publicației de apariții apariție/ medie/apariție TVA 9% inclus)/lei anuale săptămână (grame) 12 luni 3 luni 1 lună 1. Monitorul Oficial, Partea I 750 5 50 800 210 75 2. Monitorul Oficial, Partea I, limba maghiară 90 1 50 1.500 140 3. Monitorul Oficial, Partea a ll-a 200 5 60 2.250 200 4. Monitorul Oficial, Partea a lll-a 800 5 15 430 40 5. Monitorul Oficial, Partea a IV-a 7.200 5 50 1.720 160 6. Monitorul Oficial, Partea a Vl-a 400 5 25 1.600 150 7. Monitorul Oficial, Partea a VIl-a 60 1 30 540 50 8. Colecția Legislația României 4 --- 2.500 450 120 9. Colecția Hotărâri ale Guvernului României 12 --- 3.500 750 70 NOTĂ: Monitorul Oficial Partea I bis se multiplică pe bază de comandă. începând cu anul 2009 se sistează apariția publicației Repertoriul legislației României. Abonamente la publicațiile oficiale și comenzi către „Monitorul Oficial” R.A. se pot efectua prin următoarele societăți de distribuție: ♦ COMPANIA NAȚIONALĂ „POȘTA ROMÂNĂ” --- S.A. --- prin oficiile sale poștale ♦ ACTALEGIS ---S.R.L. --- București, Str. Lirei nr. 11, parter, ap. 1, (telefon’/fax: 021.411.91.79; 021.411.54.08) ♦ INFO EUROTRADING --- S.A. --- București, Splaiul Independentei nr. 202A (telefon: 021.316.30.57, fax: 021.316.30.58) ♦ INTERPRESS SPORT ---S.R.L. --- București, Piața Presei Libere nr. 1, corp B, et. 2, camerele 256---259, OP 33 (telefon’/fax: 021.313.85.07; 021.313.85.08; 021.313.85.09) ♦ MEDIA PRESS ABONAMENTE --- S.R.L. --- București, str. Izvor nr. 78, et. 2 (telefon: 021.311.97.84, fax: 021.311.97.85) ♦ M.T. PRESS IMPEX --- S.R.L. --- București, bd. Basarabia nr. 256 (telefon’/fax: 021.255.48.15; 021.255.48.16; 021.255.48.17) ♦ PRESS EXPRES --- S.R.L. --- Otopeni, str. Flori de Câmp nr. 9 (telefon/fax: 021.221.42.83; 0745.133.712) ♦ ZIRKON MEDIA--- S.R.L. --- București, str. Pictor Dimitrie Hârlescu nr. 6, sector 2 (telefon: 021.255.18.00, fax: 021.255.18.66; 021.255.19.18) ♦ ART ADVERTISING --- S.R.L. --- Râmnicu Vâlcea, str. Regina Maria nr. 7, bl. C1, sc. C, mezanin II (fax: 0250/73.54.75, telefon: 0350.40.59.87; 0350.40.59.88) ♦ CALLIOPE ---S.R.L. --- Ploiești, str. Elena Doamna nr. 62---64 (telefon/fax: 0244/51.40.52; 0244/51.48.01) ♦ DIFSTARPRESS ---S.R.L. --- Slobozia, bd. Matei Basarab, bl. I60, sc. A, ap. 15 (telefon/fax: 0243/23.23.68) ♦ CURIER PRESS ---S.A. --- Brașov, str. Traian Grozăvescu nr. 7 (telefon/fax: 0268/51.08.57; 0268/51.08.58) ♦ ROESTA---S.R.L. --- Curtea de Argeș, str. Valea lașului, bl. P10, sc. B, ap. 18 (telefon/fax: 0248/72.11.43) ♦ VIAȚA LIBERĂ ---S.A. --- Galați, Str. Domnească nr. 68 (telefon: 0236/46.06.20, fax: 0236/47.10.28) ♦ UNITATEA---S.R.L. --- Alba lulia, str. Traian nr. 26 (telefon: 0258/81.16.31, fax: 0258/81.28.43) ♦ MANPRES DISTRIBUTION --- S.R.L. --- București, Piața Presei Libere nr. 1 (OP 33 --- CP 24) (telefon’/fax: 021.314.63.39) ♦ CUGET LIBER ---S.A. --- Constanta, bd. LC. Brătianu nr. 5 (telefon: 0241/58.21.20, fax: 0241/61.95.24) ♦ SIMPEX LOGISTIC --- S.R.L. --- Călărași, Str. Progresul nr. 21, bl. B1, sc. B, ap. 5 (telefon/fax: 0242/31.89.29) ♦ CIPSOFT DESIGN --- S.R.L. --- Ploiești, str. Eroilor nr. 2 bis (tel. 0722.36.54.65 sau 0724.20.31.43) EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial" R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 429079 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 185/25.111.2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495