MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 177 (XXI) — Nr. 179 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Luⁿⁱ’ ²³ martⁱe ²⁰⁰⁹ SUMAR Nr. Pagina ORDONANȚE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 25. — Ordonanță de urgență pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 99/2006 privind instituțiile de credit și adecvarea capitalului .......................................... 2-6 311. — Hotărâre pentru revocarea și numirea președintelui și a unor membri ai Consiliului de supraveghere și îndrumare a activității Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului, precum și înlocuirea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 837/2004 privind organizarea și funcționarea Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului .................................................. 7 312. — Hotărâre privind trecerea unui imobil din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Apărării Naționale in domeniul public al municipiului Cluj-Napocâ și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Cluj-Napoca, județul Cluj...................... 8 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 8. — Ordin al viceprim-ministrului, ministrul administrației și internelor, privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Direcției pentru servicii de interes general.............................................. 9-16 ★ Rectificări .......................................................... 16 2 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 179/23.111.2009 ORDONANȚE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 9 9 GUVERNUL ROMÂNIEI ORDONANȚĂ DE URGENTĂ pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 99/2006 privind instituțiile de credit și adecvarea capitalului Având în vedere că transpunerea în legislația națională a Directivei 2007/44/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 5 septembrie 2007 de modificare a Directivei Consiliului 92/49/CEE și a directivelor 2002/83/CE, 2004/39/CE, 2005/68/CE și 2006/48/CE în ceea ce privește normele de procedură și criteriile de evaluare aplicabile evaluării prudențiale a achizițiilor și a majorărilor de participații în sectorul financiar trebuie realizată până la data de 21 martie 2009, termen stabilit la art. 7 din directivă, astfel încât până la acea dată să poată fi derulată și procedura de informare a Comisiei Europene în legătură cu adoptarea actelor normative interne necesare pentru asigurarea transpunerii acestei directive, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. Art. I. — Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 99/2006 privind instituțiile de credit și adecvarea capitalului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.027 din 27 decembrie 2006, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La articolul 5, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 5. — (1) Se interzice oricărei persoane juridice care nu este instituție de credit autorizată, precum și oricărei persoane fizice sau entități fără personalitate juridică să se angajeze într-o activitate de atragere de depozite sau de alte fonduri rambursabile de la public, într-o activitate de emitere de monedă electronică ori într-o activitate de atragere și/sau gestionare de sume de bani provenite din contribuțiile membrilor unor grupuri de persoane constituite în vederea acumulării de fonduri colective și acordării de credite/împrumuturi din fondurile astfel acumulate pentru achiziționarea de bunuri și/sau servicii de către membrii acestora.” 2. La articolul 5 alineatul (2), litera c) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,c) în cazurile expres prevăzute de legislația românească sau de legislația comunitară, cu condiția ca aceste activități să fie reglementate și supravegheate corespunzător, în scopul protejării deponenților și investitorilor.” 3. La articolul 6, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Fără a se aduce atingere prevederilor alin. (1), entitățile, persoane juridice române, din grupul din care face parte o instituție de credit pot utiliza în denumirea acestora inițialele, sigla, emblema, denumirea ori alte elemente de identificare utilizate la nivel de grup.” 4. La articolul 7 alineatul (1), după punctul 1 se introduc două noi puncte, punctele 1¹ și 1², cu următorul cuprins: „1 T achizitor potențial — orice persoană fizică sau juridică ori grupul de astfel de persoane care acționează concertat în legătură cu o achiziție propusă; 1². achiziție propusă — decizia luată de un achizitor potențial de a achiziționa, direct sau indirect, o participație calificată într-o instituție de credit, persoană juridică română, ori de a-și majora participația calificată astfel încât proporția drepturilor sale de vot sau a deținerii la capitalul social să atingă ori să depășească nivelul de 20%, o treime sau 50% ori astfel încât instituția de credit să devină o filială a sa;”. 5. Articolul 9 se abrogă. 6. La articolul 12, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 12. — (1) La constituirea unei instituții de credit, persoană juridică română, capitalul inițial este reprezentat de capitalul social, cu excepția cazurilor în care instituția de credit care se constituie este rezultată dintr-un proces de reorganizare prin fuziune sau divizare ori dintr-un proces de transformare conform secțiunii a 2-a a cap. VII — Transformarea unei alte entități în instituție de credit.” 7. La articolul 15, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1¹), cu următorul cuprins: „(1¹) La evaluarea persoanelor prevăzute la alin. (1) se au în vedere prevederile art. 25 alin. (2), art. 26 alin. (1) și (4) și cele ale art. 26².” 8. Articolul 16 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 16. — în aplicarea prevederilor art. 15 alin. (1), modalitatea de determinare a drepturilor de vot se stabilește de Banca Națională a României prin reglementări, cu respectarea prevederilor referitoare la obligațiile de transparență a informațiilor privind emitenții ale căror valori mobiliare sunt admise la tranzacționare pe o piață reglementată.” 9. La articolul 21, partea introductivă se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 21. — în afară de operațiunile prevăzute la art. 20 alin. (1) lit. b), instituțiile de credit se pot angaja în operațiuni cu bunuri mobile și imobile dacă:”. 10. Articolul 25 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 25. — (1) Orice achizitor potențial trebuie să notifice în prealabil, în scris, Băncii Naționale a României în legătură cu orice achiziție propusă, cu indicarea valorii participației vizate și furnizarea informațiilor relevante la care se face referire în art. 26 alin. (4). (2) în aplicarea prevederilor alin. (1), condițiile în care se consideră că mai multe persoane acționează concertat în calitate de achizitor potențial se stabilesc prin reglementări emise de Banca Națională a României. (3) Banca Națională a României confirmă în scris achizitorului potențial, de îndată, dar nu mai târziu de două zile lucrătoare, primirea notificării și, dacă este cazul, primirea ulterioară a oricăror informații suplimentare solicitate în condițiile alin. (5) și comunică achizitorului potențial, în fiecare caz, data la care expiră termenul de evaluare. (4) Banca Națională a României realizează evaluarea prevăzută la art. 26 alin. (1) în termen de cel mult 60 de zile MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 179/23.111.2009 3 lucrătoare de la data confirmării scrise a primirii notificării și a tuturor documentelor care trebuie transmise acesteia pe baza listei informațiilor la care se face referire la art. 26 alin. (4). Dacă notificarea nu este însoțită de toate documentele cerute potrivit reglementărilor aplicabile, termenul de evaluare începe să curgă de la data confirmării de către Banca Națională a României a primirii tuturor documentelor respective. (5) Dacă este necesar, Banca Națională a României poate solicita în scris, dar nu mai târziu de expirarea a 50 de zile lucrătoare din termenul de evaluare prevăzut la alin. (4), orice informații suplimentare necesare pentru finalizarea evaluării, cu indicarea informațiilor cerute. (6) Achizitorul potențial trebuie să transmită informațiile suplimentare solicitate în termen de 20 de zile lucrătoare de la data comunicării solicitării, în cazul neîndeplinirii acestei obligații fiind incidente prevederile art. 26 alin. (2). Pe perioada respectivă, termenul de evaluare prevăzut la alin. (4) se suspendă. Orice altă solicitare din partea Băncii Naționale a României de completare sau de clarificare a informațiilor primite nu mai are ca efect suspendarea termenului de evaluare. (7) Banca Națională a României poate hotărî prelungirea perioadei de suspendare a termenului, prevăzută la alin. (6), până la 30 de zile lucrătoare, dacă achizitorul potențial este: a) situat sau reglementat într-un stat terț; b) o persoană fizică sau juridică ori o altă entitate situată într-un stat membru și care nu este supusă supravegherii prudențiale aplicabile instituțiilor de credit, organismelor de plasament colectiv în valori mobiliare, societăților de asigurări de viață, de asigurări generale, pieței de capital sau intermediarilor în asigurări. (8) Dacă la finalizarea evaluării Banca Națională a României hotărăște să se opună achiziției propuse, comunică în scris achizitorului potențial hotărârea sa, în termen de două zile lucrătoare de la data adoptării acesteia și fără a depăși termenul prevăzut pentru realizarea evaluării, indicând și motivele care au stat la baza hotărârii. La cererea achizitorului potențial, poate fi făcută publică o motivație corespunzătoare a hotărârii. (9) Dacă până la expirarea termenului de evaluare Banca Națională a României nu se opune în scris achiziției propuse, aceasta se consideră aprobată. (10) în cazul aprobării achiziției propuse, Banca Națională a României poate stabili un termen maxim pentru finalizarea acesteia și poate prelungi acest termen dacă este necesar.” 11. Articolul 26 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 26. — (1) La examinarea notificării prevăzute la art. 25 alin. (1) și a informațiilor suplimentare prevăzute la art. 25 alin. (5), în vederea asigurării unui management prudent și sănătos al instituției de credit vizate de achiziția propusă și luând în considerare posibila influență a achizitorului potențial asupra instituției de credit, Banca Națională a României evaluează în ce măsură calitatea achizitorului potențial este adecvată, precum și soliditatea financiară a acestuia în raport cu achiziția propusă, pe baza următoarelor criterii îndeplinite cumulativ: a) reputația achizitorului potențial, respectiv integritatea și competența profesională a acestuia; b) reputația și experiența oricărei persoane care va exercita responsabilități de administrare și/sau de conducere a instituției de credit, ca rezultat al achiziției propuse; c) soliditatea financiară a achizitorului potențial, în special în raport cu tipul de activitate desfășurată în prezent și cu cea preconizată a fi desfășurată de instituția de credit vizată de achiziția propusă; d) capacitatea instituției de credit de a respecta cerințele prudențiale prevăzute de prezenta ordonanță de urgență și de reglementările emise în aplicarea acesteia și, după caz, prevăzute de alte acte normative aplicabile, în special de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 98/2006, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 152/2007, și de Legea nr. 297/2004, cu modificările și completările ulterioare, inclusiv reglementările emise în aplicarea acestora, precum și de a se conforma permanent acestor cerințe și, în special, cerinței ca grupul din care va face parte să aibă o structură care să permită exercitarea unei supravegheri eficiente, realizarea schimbului eficient de informații între autoritățile competente și împărțirea responsabilităților între aceste autorități; e) existența unor motive rezonabile de a suspecta că, în ceea ce privește achiziția propusă, este sau a fost săvârșită o infracțiune ori o tentativă a infracțiunii de spălare a banilor sau de finanțare a actelor de terorism, în sensul prevederilor art. 2 lit. a), respectiv lit. a¹) din Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea și sancționarea spălării banilor, precum și pentru instituirea unor măsuri de prevenire și combatere a finanțării actelor de terorism, cu modificările și completările ulterioare, sau că achiziția propusă ar putea crește un astfel de risc. (2 ) Banca Națională a României se poate opune achiziției propuse numai dacă există motive rezonabile în acest sens, pe baza criteriilor prevăzute la alin. (1), sau dacă informațiile furnizate de achizitorul potențial sunt incomplete. (3 ) Banca Națională a României nu poate impune nicio condiție prealabilă privind nivelul participației care trebuie să fie achiziționată și nici nu poate evalua achiziția propusă pe criteriul necesităților economice ale pieței. (4 ) Banca Națională a României face publică o listă cuprinzând informațiile necesare pentru realizarea evaluării, care trebuie să îi fie furnizate la momentul notificării prevăzute la art. 25 alin. (1). Informațiile solicitate trebuie să fie proporționale și adaptate la natura achizitorului potențial și a achiziției propuse și să prezinte relevanță din perspectiva unei evaluări prudențiale. (5 ) Criteriile prevăzute la alin. (1), lista de informații prevăzută la alin. (4) pentru realizarea evaluării și documentația aferentă se detaliază de Banca Națională a României prin reglementări. (6 ) Fără a aduce atingere prevederilor art. 25 alin. (3)—(7), în cazul în care Banca Națională a României este notificată în legătură cu două sau mai multe intenții de achiziție a unor participații calificate sau de majorare a unor astfel de participații în aceeași instituție de credit, aceasta asigură tratament nediscriminatoriu tuturor achizitorilor potențiali.” 12. După articolul 26 se introduc două noi articole, articolele 26¹ și 26², cu următorul cuprins: „Art. 26¹. — (1) în realizarea evaluării prevăzute la art. 26 alin. (1), Banca Națională a României colaborează prin consultare reciprocă în toate privințele cu alte autorități de supraveghere naționale sau din alte state membre implicate, în cazurile în care achizitorul potențial este: a) o instituție de credit, o societate de asigurări de viață, o societate de asigurări generale, o societate de reasigurare, o firmă de investiții sau o societate de administrare a investițiilor, autorizată într-un alt stat membru ori în alt sector al sistemului financiar; b) societatea-mamă a unei entități din categoria celor prevăzute la lit. a) care sunt autorizate într-un alt stat membru sau în alt sector al sistemului financiar; c) o persoană fizică sau juridică ce controlează o entitate din categoria celor prevăzute la lit. a) care sunt autorizate într-un alt stat membru sau în alt sector al sistemului financiar. (2) în sensul prevederilor alin. (1), Banca Națională a României asigură, fără întârziere, schimbul de informații care 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 179/23.111.2009 sunt esențiale și relevante pentru realizarea evaluării cu autoritățile de supraveghere implicate. în calitate de autoritate competentă a instituției de credit vizate de achiziția propusă, Banca Națională a României ia în considerare toate informațiile esențiale furnizate de autoritățile de supraveghere în cauză și poate solicita acestora toate informațiile pe care le consideră relevante pentru realizarea evaluării. Hotărârea Băncii Naționale a României cu privire la achiziția propusă trebuie să indice orice opinie sau rezervă exprimată de autoritatea competentă a achizitorului potențial. Art. 26². — (1) In cazurile în care achizitorul potențial este o entitate reglementată dintr-un stat terț, Banca Națională a României poate colabora cu autoritatea de supraveghere implicată dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții: a) cadrul de supraveghere din statul terț poate fi considerat echivalent de către Banca Națională a României; b) nu există legi, reglementări sau măsuri de natură administrativă din statul terț care să împiedice schimbul de informații; c) autoritatea de supraveghere din statul terț și-a exprimat disponibilitatea privind încheierea unui acord de colaborare cu Banca Națională a României pentru asigurarea schimbului de informații. (2 ) Entitate reglementată reprezintă o entitate reglementată în sensul art. 2 alin. (1) pct. 5 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 98/2006, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 152/2007, precum și orice entitate similară dintr-un stat terț.” 13. Articolul 27 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 27. — Orice persoană fizică sau juridică ce a decis să cedeze, direct ori indirect, o participație calificată într-o instituție de credit, persoană juridică română, sau să își reducă participația calificată astfel încât proporția drepturilor sale de vot ori a deținerii la capitalul social să se situeze sub nivelurile de 20%, o treime ori de 50% sau astfel încât instituția de credit în cauză să înceteze să mai fie o filială a persoanei în cauză trebuie să notifice în prealabil, în scris, Banca Națională a României în legătură cu această decizie, conform reglementărilor emise în acest sens.” 14. Articolul 28 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 28. — în aplicarea prevederilor art. 25 și 27, pentru calculul drepturilor de vot se au în vedere reglementările emise de Banca Națională a României în temeiul art. 16.” 15. Articolul 30 se abrogă. 16. La articolul 31, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 31. — (1) Banca Națională a României nu poate stabili prin reglementări cerințe mai stricte decât cele prevăzute în prezenta subsecțiune pentru efectuarea notificării și pentru evaluarea achizițiilor directe sau indirecte de participații calificate la o instituție de credit, persoană juridică română.” 17. Articolul 33 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 33. — (1) Banca Națională a României hotărăște cu privire la o cerere de autorizare a unei instituții de credit, în sensul acordării aprobării de constituire a instituției de credit sau al respingerii cererii, în termen de 4 luni de la data primirii cererii de autorizare însoțite de documentația stabilită potrivit prevederilor art. 10 alin. (2). (2) în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea cererii, Banca Națională a României comunică titularului, dacă este cazul, documentele care nu au fost prezentate conform alin. (1), în vederea depunerii de îndată a acestora. (3) Banca Națională a României poate solicita în scris, pe parcursul termenului prevăzut la alin. (1), dar nu mai târziu de trecerea a 3 luni de la primirea cererii de autorizare, orice informații sau documente suplimentare, dacă cele prezentate nu sunt suficiente ori relevante pentru realizarea evaluării sau dacă documentația prezintă alte deficiențe. (4) Titularul cererii are la dispoziție un termen de o lună de la data comunicării solicitării formulate potrivit alin. (3), pentru prezentarea informațiilor și/sau a documentelor cerute, respectiv pentru remedierea deficiențelor constatate, perioadă pe parcursul căreia termenul de 4 luni prevăzut la alin. (1) se suspendă. Titularul poate furniza din proprie inițiativă orice alte informații și/sau documente considerate relevante, însă acestea trebuie să fie prezentate cel târziu cu 30 de zile anterior datei expirării termenului în care Banca Națională a României trebuie să se pronunțe asupra cererii de autorizare. (5) Dacă Banca Națională a României hotărăște acordarea aprobării de constituire, pentru obținerea autorizației de funcționare, instituția de credit trebuie ca în cel mult două luni de la data comunicării hotărârii Băncii Naționale a României să îi prezinte acesteia documentele care atestă constituirea legală a instituției de credit, conform dispozițiilor aplicabile și proiectului prezentat. (6) Banca Națională a României hotărăște cu privire la acordarea autorizației de funcționare a instituției de credit în termen de cel mult 3 luni de la data primirii documentelor prevăzute la alin. (5). (7) Banca Națională a României poate solicita în scris orice informații și documente suplimentare necesare evaluării și/sau, după caz, remedierea altor deficiențe constatate, în termen de o lună de la data primirii documentației prevăzute la alin. (5), iar titularul are la dispoziție un termen de o lună de la data comunicării solicitării pentru prezentarea acestora. Titularul poate furniza din proprie inițiativă orice alte informații și documente considerate relevante, dar acestea trebuie să fie prezentate cel târziu cu 30 de zile anterior datei expirării termenului prevăzut la alin. (6). (8) Informațiile și documentele prezentate cu depășirea termenelor prevăzute pentru depunerea acestora nu sunt luate în considerare la evaluarea cererii de autorizare și se restituie titularului cererii. (9) în oricare dintre etapele procesului de autorizare prevăzute la alin. (1) și (6), Banca Națională a României comunică în scris titularului cererii hotărârea sa, indicând și motivele care au stat la baza acesteia în cazul respingerii cererii de autorizare.” 18. La articolul 38 alineatul (1), literele a) și f) se modifică și vor avea următorul cuprins: ,,a) documentația prezentată este incompletă ori nu este întocmită în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare și/sau informațiile furnizate nu prezintă relevanță ori sunt insuficiente pentru evaluarea respectării condițiilor prevăzute pentru acordarea autorizației; f) calitatea acționarilor/membrilor instituției de credit nu corespunde cerințelor prevăzute de prezenta ordonanță de urgență și în reglementările emise în aplicarea acesteia.” 19. La articolul 107, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins: „(3) Directorii instituției de credit sau, după caz, membrii directoratului trebuie să exercite exclusiv funcția pentru care au fost numiți, cu excepția directorilor instituției de credit care a optat pentru sistemul unitar de administrare, care pot fi și administratori, și a situației în care persoana în cauză îndeplinește alte funcții în cadrul entităților aflate în același perimetru de consolidare prudențială cu instituția de credit.” MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 179/23.111.2009 5 20. La articolul 107, alineatul (4) se abrogă. 21. La articolul 108, alineatele (1) și (3) se modifică și vor avea următorul cuprins: „Art. 108. — (1) Membrii consiliului de administrație și directorii sau, după caz, membrii consiliului de supraveghere și ai directoratului unei instituții de credit, precum și persoanele desemnate să asigure conducerea structurilor care privesc activitățile de administrare și control al riscurilor, audit intern, conformitate, trezorerie, creditare, precum și orice alte activități care pot expune instituția de credit unor riscuri semnificative trebuie să dispună de o bună reputație și experiență adecvată naturii, extinderii și complexității activității instituției de credit și responsabilităților încredințate și trebuie să își desfășoare activitatea în conformitate cu regulile unei practici bancare prudente și sănătoase. (3) Fiecare dintre persoanele prevăzute la alin. (1) trebuie să fie aprobată de Banca Națională a României înainte de începerea exercitării responsabilităților, potrivit reglementărilor emise în acest sens.” 22. La articolul 108, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins: „(5) Persoanele desemnate în calitate de administratori, directori, membri ai consiliului de supraveghere sau ai directoratului, după caz, trebuie să exercite efectiv responsabilitățile de administrare și/sau de conducere ce le revin.” 23. Articolul 118 se abrogă. 24. La articolul 146, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins: „(3) în cazul în care entitatea din statul terț prevăzută la alin. (1) este entitate reglementată, Banca Națională a României poate colabora cu autoritatea de supraveghere implicată, în condițiile prevăzute la art. 26².” 25. La articolul 147, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins: „(2) în cazul în care o instituție de credit, persoană juridică română, sau, după caz, societatea-mamă a acesteia ori persoana fizică sau juridică ce controlează instituția de credit decide să achiziționeze ori să majoreze o participație calificată, direct sau indirect, într-o altă instituție de credit, o societate de asigurări de viață, o societate de asigurări generale, o societate de reasigurare, o firmă de investiții sau o societate de administrare a investițiilor, autorizată într-un alt stat membru sau, după caz, în alt sector al sistemului financiar, Banca Națională a României asigură colaborarea prin consultare reciprocă în toate privințele cu celelalte autorități de supraveghere naționale sau din alte state membre implicate, la sesizarea acestora. în acest sens, Banca Națională a României furnizează la cerere orice informație relevantă și din oficiu orice informație esențială și comunică celorlalte autorități de supraveghere implicate opinia sa și orice rezervă cu privire la decizia de achiziție.” 26. La articolul 163, litera c) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,c) modalitățile și formele de publicare, altele decât situațiile financiare;”. 27. La articolul 168, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 168. — (1) Banca Națională a României poate face recomandări instituției de credit, persoană juridică română, în vederea adoptării de măsuri corespunzătoare de către aceasta pentru îmbunătățirea cadrului de administrare, a strategiilor, proceselor și mecanismelor implementate, pentru asigurarea unei organizări adecvate a activității desfășurate ori pentru restabilirea sau susținerea situației sale financiare, inclusiv în cazul constatării deteriorării indicatorilor financiari și de prudență ai acesteia. Instituția de credit trebuie să comunice Băncii Naționale a României măsurile întreprinse, în termenele stabilite de aceasta.” 28. La articolul 182, alineatul (6) se modifică și va avea următorul cuprins: „(6) Deciziile luate în conformitate cu prevederile alin. (3), precum și cele luate de autoritățile competente cu supravegherea pe bază consolidată, în situația în care nu s-a ajuns la o decizie comună, sunt definitive și opozabile Băncii Naționale a României, care trebuie să le aplice în mod corespunzător.” 29. După articolul 222 se introduc două noi articole, articolele 222¹ și 222², cu următorul cuprins: „Art. 222¹. — (1) Fără a se aduce atingere dispozițiilor art. 214 și 216, Banca Națională a României poate furniza anumite informații departamentelor din administrația centrală responsabile cu legislația în domeniul supravegherii instituțiilor de credit, instituțiilor financiare, serviciilor de investiții financiare și societăților de asigurări, precum și inspectorilor care acționează în numele acestor departamente. (2) Furnizarea informațiilor prevăzută la alin. (1) poate fi făcută numai pentru scopuri de control prudențial. Art. 222². —în situația prevăzută la art. 222¹, informațiile primite de Banca Națională a României potrivit art. 215 și 218 și cele obținute ca urmare a verificărilor la fața locului, efectuate în condițiile art. 174 alin. (1), nu pot fi divulgate de către aceasta fără acordul expres al autorității competente de la care s-au primit informațiile, respectiv al autorității competente din statul membru în care a fost efectuată verificarea la fața locului.” 30. La articolul 226 alineatul (2), litera f) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,f) să dispună instituției de credit înlocuirea persoanelor desemnate să asigure conducerea sucursalelor instituției de credit;”. 31. La articolul 228, partea introductivă se modifică după cum urmează: „Art. 228. — Banca Națională a României poate aplica sancțiuni, potrivit prevederilor prezentei ordonanțe de urgență, în cazurile în care constată că o instituție de credit, persoană juridică română, și/sau oricare dintre persoanele prevăzute la art. 108 alin. (1) sau persoanele desemnate să asigure conducerea sucursalelor instituției de credit se fac vinovate de următoarele fapte:”. 32. La articolul 228, după litera e) se introduce o nouă literă, litera f), cu următorul cuprins: „f) periclitarea credibilității și/sau viabilității instituției de credit prin administrarea necorespunzătoare a fondurilor.” 33. La articolul 229 alineatul (1), literele c) și d) se modifică și vor avea următorul cuprins: ,,c) amendă aplicabilă persoanelor prevăzute la art. 108 alin. (1) și persoanelor desemnate să asigure conducerea sucursalelor instituției de credit, între 1—6 salarii medii nete pe instituția de credit, conform situației salariale existente în luna precedentă datei la care s-a constatat fapta; d) retragerea aprobării acordate persoanelor prevăzute la art. 108 alin. (1);”. 34. La articolul 229, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins: „(4) Sancțiunile prevăzute la alin. (1) lit. c) și d) se aplică persoanelor cărora le poate fi imputată fapta, întrucât aceasta nu s-ar fi produs dacă persoanele respective și-ar fi exercitat în mod corespunzător responsabilitățile care decurg din îndatoririle 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 179/23.111.2009 funcției lor stabilite conform legislației aplicabile societăților comerciale, reglementărilor emise în aplicarea prezentei ordonanțe de urgență și cadrului intern de administrare ori, după caz, persoanelor în privința cărora Banca Națională a României constată că acestea nu își desfășoară activitatea în conformitate cu regulile unei practici bancare prudente și sănătoase și/sau că nu mai corespund cerințelor de reputație și competență adecvată naturii, extinderii și complexității activității instituției de credit și responsabilităților încredințate.” 35. La articolul 275, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 275. — (1) Actele adoptate de Banca Națională a României conform dispozițiilor prezentei ordonanțe de urgență, cu privire la o instituție de credit, inclusiv cele cu privire la persoanele prevăzute la art. 108 alin. (1) ori la persoanele desemnate să asigure conducerea sucursalelor instituției de credit și actele cu privire la acționarii acesteia, pot fi contestate, în termen de 15 zile de la comunicare, la Consiliul de administrație al Băncii Naționale a României, care se pronunță prin hotărâre motivată în termen de 30 de zile de la data sesizării.” 36. La articolul 292, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins: „(3) Garantarea creanțelor decurgând din creditele acordate potrivit alin. (1) lit. a)—c) se realizează în condițiile prevăzute prin reglementările Băncii Naționale a României.” 37. Articolul 367 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 367. — (1) Persoanele desemnate să asigure conducerea structurilor care privesc activitățile de administrare și control al riscurilor, audit intern, conformitate, trezorerie, creditare, precum și orice alte activități care pot expune cooperativele de credit unor riscuri semnificative, în măsura în care aceste activități nu sunt conduse la nivel centralizat, trebuie să fie aprobate de casa centrală înainte de începerea exercitării responsabilităților, în condițiile prevăzute prin reglementările- cadru emise de aceasta. (2) Casa centrală poate retrage aprobarea acordată, cu aplicarea în mod corespunzător a prevederilor art. 229 alin. (4).” 38. Articolul 413 se abrogă. Art. II. — (1) Banca Națională a României asigură emiterea reglementărilor necesare pentru punerea în aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 99/2006 privind instituțiile de credit și adecvarea capitalului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările ulterioare, astfel cum a fost modificată și completată prin prezenta ordonanță de urgență. (2) Cererile de autorizare și notificările de achiziții propuse, nesoluționate la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, urmează regimul prevăzut de reglementările în vigoare la data depunerii acestora la Banca Națională a României. Art. III. — (1) Banca Națională a României evaluează calitatea persoanelor care asigură conducerea structurilor care privesc activitățile de administrare și control al riscurilor, audit intern, conformitate, trezorerie, creditare, precum și orice alte activități care pot expune instituția de credit unor riscuri semnificative, în cadrul instituțiilor de credit, persoane juridice române, și a sucursalelor din România ale instituțiilor de credit din state terțe și întreprinde măsurile necesare, astfel încât, în termen de maximum 6 luni de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, să se asigure îndeplinirea cerințelor prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 99/2006 privind instituțiile de credit și adecvarea capitalului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările ulterioare, astfel cum a fost modificată și completată prin prezenta ordonanță de urgență, și a celor cuprinse în reglementările emise în aplicarea acesteia. (2) Pentru motive justificate, Banca Națională a României poate prelungi termenul prevăzut la alin. (1) o singură dată, dar nu mai mult de 3 luni. (3) Persoanele prevăzute la alin. (1) care nu au obținut aprobarea Băncii Naționale a României nu mai pot exercita responsabilitățile încredințate, instituțiile de credit fiind obligate să procedeze la înlocuirea acestor persoane în termenele prevăzute la alin. (1) sau, după caz, la alin. (2). (4) Pentru cooperativele de credit, evaluarea persoanelor prevăzute la art. 367 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 99/2006 privind instituțiile de credit și adecvarea capitalului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările ulterioare, astfel cum a fost modificată și completată prin prezenta ordonanță de urgență, intră în competența casei centrale la care acestea sunt afiliate, cu aplicarea în mod corespunzător a dispozițiilor alin. (1)—(3). Art. IV. — Persoanele care la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență au calitatea de membri ai consiliului de administrație sau, după caz, ai consiliului de supraveghere al cooperativelor de credit se consideră că dețin aprobarea Băncii Naționale a României, conform prevederilor legale. Prezenta ordonanță de urgență transpune dispozițiile art. 5 paragrafele 2—4 și ale art. 8 paragraful 2 din Directiva 2007/44/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 5 septembrie 2007 de modificare a Directivei Consiliului 92/49/CEE și a directivelor 2002/83/CE, 2004/39/CE, 2005/68/CE și 2006/48/CE în ceea ce privește normele de procedură și criteriile de evaluare aplicabile evaluării prudențiale a achizițiilor și a majorărilor de participații în sectorul financiar, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) nr. L 247 din 21 septembrie 2007. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea Șeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Vasile Pușcaș București, 18 martie 2009. Nr. 25. ’ 7 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 179/23.111.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru revocarea și numirea președintelui și a unor membri ai Consiliului de supraveghere și îndrumare a activității Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului, precum și înlocuirea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 837/2004 privind organizarea și funcționarea Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 6 alin (2) și (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 23/2004 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare a Autorității pentru Valorificarea Activelor Bancare prin comasarea prin absorbție cu Autoritatea pentru Privatizare și Administrarea Participațiilor Statului, aprobată cu completări prin Legea nr. 360/2004, cu modificările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Se revocă din funcția de președinte al Consiliului de supraveghere și îndrumare a activității Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului domnul Eugen Ciorici. (2) Se numește în funcția de președinte al Consiliului de supraveghere și îndrumare a activității Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului doamna Grațiela Denisa lordache, reprezentant al Ministerului Finanțelor Publice. Art. 2. — (1) Se revocă din funcția de membru al Consiliului de supraveghere și îndrumare a activității Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului: a) domnul Horia Vladimir Ursu; b) doamna Maria Cristina Manda; c) doamna Anna Horvâth; d) domnul Emanoil Neguț; e) domnul Răzvan Orășanu; f) domnul Jozsef Csâka. (2) Se numesc în funcția de membru al Consiliului de supraveghere și îndrumare a activității Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului: a) doamna Cristina Oprea — reprezentant al Ministerului Economiei; b) domnul Nicolae Chesnoiu — reprezentant al Ministerului Administrației și Internelor; c) doamna Elena Petrașcu — reprezentant al Ministerului Dezvoltării Regionale și Locuinței; d) domnul Sorin Alăzăroaie — reprezentant al Corpului de control al primului-ministru; e) doamna Daniela Nicoleta Andreescu — reprezentant al Secretariatului General al Guvernului; f) domnul loan Hidegcuti — reprezentant al Ministerului întreprinderilor Mici și Mijlocii, Comerțului și Mediului de Afaceri. Art. 3. —Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 837/2004 privind organizarea și funcționarea Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 503 din 4 iunie 2004, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se înlocuiește cu anexa la prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu Președintele Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului, Mircea Ursache București, 18 martie 2009. Nr. 311.’ ANEXĂ (Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 837/2004) COMPONENȚA Consiliului de supraveghere și îndrumare a activității Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului 1. Grațiela Denisa lordache președinte, reprezentant al Ministerului Finanțelor Publice 2. Cristina Oprea membru, reprezentant al Ministerului Economiei 3. Alexandru Nicolae Păunescu membru, reprezentant al Băncii Naționale a României 4. Nicolae Chesnoiu membru, reprezentant al Ministerului Administrației și Internelor 5. Elena Petrașcu membru, reprezentant al Ministerului Dezvoltării Regionale și Locuinței 6. Radu Constantin Ragea membru, reprezentant al Ministerului Justiției și Libertăților Cetățenești 7. Sorin Alăzăroaie membru, reprezentant al Corpului de control al primului-ministru 8. Daniela Nicoleta Andreescu membru, reprezentant al Secretariatului General al Guvernului 9. loan Hidegcuti membru, reprezentant al Ministerului întreprinderilor Mici și Mijlocii, Comerțului și Mediului de Afaceri 8 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 179/23.111.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind trecerea unui imobil din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Apărării Naționale în domeniul public al municipiului Cluj-Napoca și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Cluj-Napoca, județul Cluj în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 9 alin. (1) și al art. 12 alin. (1) și (2) din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică și regimul juridic al acesteia, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Se aprobă trecerea unui imobil, constituit din teren și construcții, având datele de identificare prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Apărării Naționale în domeniul public al municipiului Cluj- Napoca și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Cluj-Napoca, județul Cluj. (2) Imobilul transmis potrivit prevederilor alin. (1) va fi utilizat pentru realizarea unor obiective de interes public. (3) Primăria Municipiului Cluj-Napoca și Consiliul Local al Municipiului Cluj-Napoca, împreună cu Consiliul Județean Cluj, se obligă ca până la realizarea transferului, de comun acord cu Ministerul Apărării Naționale, să asigure un nou sediu, cu spațiu și dotări corespunzătoare, pentru funcționarea Centrului Militar Zonal Cluj și a Biroului informare-recrutare. Art. 2. — Predarea-preluarea imobilului transmis potrivit prevederilor art. 1 se face pe bază de protocol încheiat între părțile interesate, în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Viceprim-ministru, ministrul administrației și internelor, Dan Nica Ministrul apărării naționale, Mihai Stănișoară Ministrul dezvoltării regionale și locuinței, Vasile Blaga Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 18 martie 2009. Nr. 312.’ ANEXĂ DATELE DE IDENTIFICARE a imobilului care trece din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Apărării Naționale în domeniul public al municipiului Cluj-Napoca și în administrarea Consiliului Local al Municipiului Cluj-Napoca, județul Cluj Codul de clasificare Locul unde este Persoana juridică Persoana juridică din inventarul bunurilor situat imobilul care se de la care se transmite la care se transmite aflate în administrarea Caracteristicile tehnice ale imobilului transmite imobilul imobilul Ministerului Apărării Naționale, care alcătuiesc domeniul public al statului Municipiul Cluj- --- suprafața construită = 6.014 m2 Municipiul Cluj-Napoca, Statul român, Napoca, --- imobil 666 --- suprafața desfășurată = 6.928 m2 Bd. 21 Decembrie din administrarea în administrarea --- cod 8.29.09 --- suprafața totală a terenului 1989 nr. 106, Ministerului Apărării Consiliului Local --- nr. M.F. 106.666 (inclusiv construcțiile) = 12.989 m2 județul Cluj Naționale al Municipiului Nr. CF 1.431 Cluj’ Cluj-Napoca Nr. top 4.799/1/1 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 179/23.111.2009 9 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 7 MINISTERUL ADMINISTRAȚIEI Șl INTERNELOR ORDIN privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Direcției pentru servicii de interes general Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică și efectivele Ministerului Administrației și Internelor, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul dispozițiilor art. 7 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Administrației și Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr.15/2008, cu modificările ulterioare, viceprim-ministrul, ministrul administrației și internelor, emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare a Direcției pentru servicii de interes general, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Viceprim-ministru, ministrul administrației și internelor, Mihai Viorel Fifor, secretar de stat București, 5 martie 2009. Nr. 8. ANEXĂ REGULAMENT de organizare și funcționare a Direcției pentru servicii de interes general CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — Direcția pentru servicii de interes general, denumită în continuare D.S.I.G., este constituită și funcționează în baza prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Administrației și Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările ulterioare, și ale Hotărârii Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică și efectivele Ministerului Administrației și Internelor, cu modificările și completările ulterioare. Art. 2. — (1) D.S.I.G. este structura de specialitate, fără personalitate juridică, organizată în cadrul aparatului central al Ministerului Administrației și Internelor, desemnată cu exercitarea atribuțiilor și responsabilităților ce revin ministerului în calitate de autoritate competentă pentru domeniul serviciilor comunitare de utilități publice, în conformitate cu prevederile art. 12 din Legea serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006, cu modificările și completările ulterioare. (2) D.S.I.G. exercită funcția de analiză, sinteză, coordonare, monitorizare și evaluare la nivel central pentru domeniul serviciilor comunitare de utilități publice, denumite în continuare S.C.U.P., și are competență teritorială generală în domeniul său de activitate. (3) D.S.I.G. supraveghează, coordonează, sprijină și îndrumă pe linie de specialitate activitatea structurilor de profil din teritoriu și a autorităților aflate în subordinea sau coordonarea Ministerului Administrației și Internelor. CAPITOLUL II Organizarea Direcției pentru servicii de interes general Art. 3. — (1) D.S.I.G. se organizează la nivel de direcție. (2) Activitatea D.S.I.G. este coordonată de secretarul de stat pentru comunitățile locale din cadrul Ministerului Administrației și Internelor. (3) Organigramap.S.I.G. este prevăzută în anexa nr. 1. Art. 4. — (1) în exercitarea atribuțiilor sale, D.S.I.G. colaborează cu unitățile din aparatul central al Ministerului Administrației și Internelor, precum și cu instituțiile și structurile aflate în subordinea sau în coordonarea acestuia. (2) în îndeplinirea atribuțiilor ce îi revin, D.S.I.G. îndrumă și sprijină activitatea autorităților administrației publice locale, supraveghează și coordonează activitatea instituției prefectului pe domeniul S.C.U.P. și cooperează cu ministerele, cu autoritățile naționale de reglementare, cu autoritățile de management al programelor operaționale sectoriale, cu alte instituții și organisme cu atribuții și responsabilități în dezvoltarea și finanțarea S.C.U.P. și a infrastructurii tehnico-edilitare aferente, cu utilizatorii și structurile asociative ale acestora, cu structurile asociative ale autorităților administrației publice locale, precum și cu operatorii furnizori/prestatori ai S.C.U.P și organizațiile profesionale și patronale ale acestora. (3) Diagrama de relații a D.S.I.G. este prezentată în anexa nr. 2. CAPITOLUL III Atribuțiile Direcției pentru servicii de interes general Art. 5. — (1) Obiectivul general al D.S.I.G. este dezvoltarea armonioasă, durabilă și sustenabilă a domeniului S.C.U.P., atingerea conformității acestuia din punct de vedere calitativ și cantitativ cu standardele europene, precum și modernizarea și dezvoltarea infrastructurii tehnico-edilitare aferente, în concordanță cu angajamentele asumate de România prin Tratatul de aderare la Uniunea Europeană cu privire la acest domeniu. (2) Corespunzător obiectivului său general, D.S.I.G. are următoarele obiective specifice: a) reglementarea coerentă și unitară a sectorului S.C.U.P. și implementarea acquis-ului comunitar aplicabil acestora; b) reabilitarea, modernizarea și dezvoltarea infrastructurii tehnico-edilitare aferente S.C.U.P; c) implementarea standardelor de cost și a indicatorilor de performanță în activitatea curentă a autorităților administrației publice locale, a instituțiilor publice subordonate acestora și a operatorilor furnizori/prestatori ai S.C.U.P; d) monitorizarea, centralizarea și evaluarea evoluției la nivel național a indicatorilor de performanță pentru domeniul S.C.U.P; 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 179/23.111.2009 e) constituirea unei baze de date privind infrastructura tehnico-edilitară aferentă S.C.U.P. și evoluția indicatorilor de performanță ai acestora; f) generalizarea accesului membrilor colectivităților locale la facilitățile S.C.U.P. și creșterea calității serviciilor la standardele din Uniunea Europeană; g) optimizarea și eficientizarea gestiunii S.C.U.P, respectiv a funcționării și exploatării sistemelor de utilități publice aferente; h) perfecționarea cadrului legislativ și instituțional necesar întăririi capacității decizionale și manageriale a autorităților administrației publice locale cu privire la înființarea, organizarea, gestionarea, coordonarea și controlul funcționării S.C.U.P și a infrastructurii tehnico-edilitare aferente; i) îmbunătățirea capacității autorităților administrației publice locale de a iniția, promova și implementa proiecte de investiții publice de interes local, sustenabile din punct de vedere tehnico-economic și care să răspundă nevoilor și posibilităților comunităților locale; j) crearea și perfecționarea cadrului instituțional și a instrumentelor necesare gestionării eficiente a fondurilor de investiții publice, inclusiv a fondurilor comunitare, destinate modernizării, dezvoltării și eficientizării S.C.U.P. și a infrastructurii tehnico-edilitare aferente acestora; k) susținerea efectivă și coerentă prin politici, programe și planuri de acțiuni guvernamentale specifice, a reabilitării, modernizării și dezvoltării la standardele Uniunii Europene a S.C.U.P., în special în zonele defavorizate, ca suport esențial pentru menținerea și întărirea coeziunii economico-sociale. Art. 6. — în vederea ducerii la îndeplinire a obiectivelor sale generale și specifice, D.S.I.G. acționează ca structură specializată a Ministerului Administrației și Internelor și are următoarele atribuții: a) inițiază, elaborează și promovează spre aprobare proiecte de acte normative pentru reglementarea domeniului său de activitate; b) analizează și avizează propuneri de reglementări elaborate de alte autorități ale administrației publice centrale cu impact asupra domeniului său de activitate; c) elaborează și promovează spre aprobare Strategia națională a serviciilor comunitare de utilități publice și strategiile sectoriale specifice domeniului său de activitate; d) asigură transpunerea legislației comunitare în legislația internă și monitorizează respectarea și aplicarea acesteia în sfera S.C.U.P, inclusiv a celei referitoare la mediu și dezvoltarea durabilă; e) monitorizează permanent starea S.C.U.P. și a infrastructurii tehnico-edilitare aferente, urmărește îndeplinirea obiectivelor Strategiei naționale a serviciilor comunitare de utilități publice și sprijină autoritățile administrației publice locale pentru elaborarea propriilor strategii și programe pentru implementarea acestora; f) acționează pentru instituirea și implementarea, la nivel național, a unui sistem de benchmarking specific sectorului S.C.U.P, bazat pe un set de indicatori de performanță unitar; g) coordonează și monitorizează implementarea prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 246/2006 pentru aprobarea Strategiei naționale privind accelerarea dezvoltării serviciilor comunitare de utilități publice; h) reprezintă interesele utilizatorilor S.C.U.P. în raporturile cu structurile administrației publice centrale și locale, cu regiile și societățile comerciale de interes național furnizoare/prestatoare de utilități primare (energie electrică, combustibili, apă brută), precum și cu sindicatele și patronatele din sector; i) reprezintă interesele sectorului S.C.U.P. în raporturile cu structurile similare din alte țări și cu cele existente la nivel comunitar, în vederea îndeplinirii cerințelor impuse de reglementările europene; j) acționează pentru echilibrarea relațiilor contractuale dintre regiile autonome și/sau societățile naționale furnizoare de utilități primare, pe de o parte, și operatorii S.C.U.P, pe de altă parte; k) acordă sprijin și asistență de specialitate autorităților administrației publice locale în vederea implementării formelor de gestiune delegată a S.C.U.P; I) monitorizează problemele asociațiilor de dezvoltare intercomunitară cu obiect de activitate S.C.U.P; m) monitorizează Programul de transport public local 2008— 2011, în conformitate cu prevederile Legii serviciilor de transport public local nr. 92/2007; n) monitorizează problemele asociațiilor de proprietari, în conformitate cu Legea nr. 230/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și cu Hotărârea Guvernului nr. 1.588/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 230/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari; o) monitorizează derularea programului „Lapte-corn,” în conformitate cu Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 96/2002 privind acordarea de produse lactate și de panificație pentru elevii din clasele I—VIII din învățământul de stat, precum și pentru copiii preșcolari din grădinițele de stat cu program normal de 4 ore, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 16/2003, cu modificările și completările ulterioare; p) acordă consultanță și asistență de specialitate autorităților administrației publice locale cu privire la: implementarea legislației specifice domeniului S.C.U.P.; întocmirea strategiilor locale de dezvoltare a S.C.U.P. și a planurilor de implementare aferente; organizarea și funcționarea asociațiilor de dezvoltare intercomunitară cu obiect de activitate S.C.U.P; organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari; organizarea și funcționarea serviciilor de transport public local de persoane prin curse regulate; implementarea programului „Lapte-corn”; q) asigură participarea specialiștilor direcției la activitățile unor comitete și comisii care funcționează pe lângă alte autorități ale administrației publice centrale și/sau locale, inclusiv în consilii de administrație ale operatorilor; r) asigură legătura și dialogul permanent cu societatea civilă, cu autoritățile administrației publice locale, cu structurile asociative ale acestora, cu organizațiile sindicale, patronale și profesionale din domeniu, precum si cu organizațiile utilizatorilor S.C.U.P.; s) verifică, singură sau în colaborare cu alte structuri specializate ale Ministerului Administrației și Internelor, respectarea aplicării de către autoritățile administrației publice locale a prevederilor legale în vigoare privind domeniul său de activitate. Art. 7. — Pentru ducerea la îndeplinire a atribuțiilor și responsabilităților ce îi revin, D.S.I.G. este organizată și structurată pe următoarele grupe de activități principale: a) monitorizarea serviciilor comunitare de utilități publice; b) reglementarea domeniului S.C.U.P., transpunerea și armonizarea cu acquis-ul comunitar; c) reglementarea și monitorizarea programului „Lapte-corn”; d) reglementarea și monitorizarea asociațiilor de dezvoltare intercomunitară cu obiect de activitate S.C.U.P., a asociațiilor de proprietari/locatari, parteneriatul și dialogul cu societatea civilă. Art. 8. — Monitorizarea serviciilor comunitare de utilități publice este organizată și funcționează în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 246/2006 și cuprinde următoarele activități specifice: a) monitorizarea și evaluarea implementării Strategiei naționale privind accelerarea dezvoltării serviciilor comunitare de utilităti publice, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 246/2006; b) coordonarea și sprijinirea metodologică a autorităților administrației publice locale pentru elaborarea și adoptarea propriilor strategii privind accelerarea dezvoltării S.C.U.P. și a planurilor de implementare aferente acestora; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 179/23.111.2009 11 c) monitorizarea elaborării, aprobării și implementării la nivelul unităților administrativ-teritoriale a strategiilor locale și a planurilor de implementare aferente privind dezvoltarea S.C.U.P.; d) monitorizarea și evaluarea implementării programelor de investiții din domeniul S.C.U.P., pe baza strategiilor județene privind’ accelerarea dezvoltării S.C.U.P. și a planurilor de implementare aferente acestora; e) coordonarea aplicării în teritoriu a măsurilor cu impact asupra S.C.U.P., adoptate la nivel central, și verificarea transpunerii acestora la nivelul strategiilor locale și al planurilor de implementare aferente; f) asigurarea comunicării interministeriale și inter- instituționale privind derularea procedurilor și mecanismelor de accesare a fondurilor comunitare; g) sprijinirea și monitorizarea autorităților administrației publice locale în utilizarea instrumentelor structurale destinate dezvoltării și modernizării infrastructurii S.C.U.P; h) colaborarea cu celelalte instituții și autorități centrale sau locale care au atribuții și responsabilități în implementarea măsurilor și a programelor finanțate din fonduri comunitare; i) promovarea la nivelul unităților administrativ-teritoriale a procedurilor și mecanismelor de accesare a fondurilor comunitare și a metodologiilor privind întocmirea documentelor de programare și a cererilor de finanțare. Art. 9. — (1) Reglementarea domeniului S.C.U.P., transpunerea și armonizarea cu acquis-ul comunitar cuprind următoarele activități specifice: a) elaborarea și promovarea la avizare și/sau aprobare a proiectelor de legi, hotărâri ale Guvernului și alte acte normative pentru domeniul S.C.U.P; b) corelarea, armonizarea și transpunerea în legislația internă a acquis-ului comunitar specific domeniului S.C.U.P; c) transpunerea legislației comunitate de mediu și dezvoltare durabilă în legislația internă referitoare la S.C.U.P. și monitorizarea aplicării și respectării acesteia de către factorii implicați: autorități ale administrației publice locale, operatori, respectiv utilizatori; d) crearea cadrului legal și asigurarea consultanței necesare pentru atragerea și participarea capitalului privat la finanțarea modernizării si dezvoltării infrastructurii tehnico-edilitare aferente S.C.U.P.; e) avizarea proiectelor de acte normative cu impact asupra activităților specifice S.C.U.P., elaborate de alte structuri din cadrul aparatului central al Ministerului Administrației și Internelor, respectiv de alte autorități ale administrației publice centrale; f) elaborarea strategiilor, programelor și politicilor publice pentru domeniul S.C.U.P; g) elaborarea planurilor de acțiune și a măsurilor guvernamentale privind modernizarea si dezvoltarea domeniului S.C.U.P.; h) întocmirea bazei de date referitoare la sectorul S.C.U.P. și la infrastructura tehnico-edilitară aferentă acestuia și punerea acestor informații la dispoziția autorităților implicate; i) colaborarea cu organizațiile și autoritățile competente similare din țările Uniunii Europene pentru reglementarea unitară a modului de organizare și funcționare a S.C.U.P., cu avizul sau prin intermediul Direcției generale afaceri europene și relații internaționale din cadrul Ministerului Administrației și Internelor; j) reprezentarea Ministerului Administrației și Internelor, alături de Direcția generală afaceri europene și relații internaționale, în relațiile internaționale pe domeniul S.C.U.P. (2) Pe durata derulării programelor de investiții publice în domeniul infrastructurii S.C.U.P, finanțate din fonduri europene și împrumuturi de la instituțiile financiare internaționale, D.S.I.G. poate acționa potrivit atribuțiilor delegate de autoritățile de management al instrumentelor structurale în calitatea de organism intermediar, având ca principală sarcină de serviciu îndeplinirea activităților ce țin de inițierea, fundamentarea și promovarea programelor de investiții, respectiv monitorizarea progresului implementării acestora, și anume: a) sprijinirea autorităților administrației publice locale pentru pregătirea proiectelor de investiții în infrastructura tehnico- edilitară aferentă S.C.U.P. fezabile, finanțate prin instrumentele structurale, având ca scop dezvoltarea și modernizarea acesteia și, implicit, creșterea calității S.C.U.P; b) monitorizarea și evaluarea procedurilor de implementare a programelor de asistență tehnică pentru pregătirea proiectelor finanțate din fonduri comunitare prin intermediul diferitelor programe operaționale sectoriale, în contextul accesării și asigurării absorbției fondurilor europene alocate României în calitate de stat membru al Uniunii Europene; c) pregătirea portofoliului de proiecte finanțabile prin diverse programe operaționale sectoriale, prin împrumuturi de la instituții financiare internaționale sau prin asociere cu capitalul privat; d) analiza și evaluarea portofoliului de proiecte fezabile, cu studii tehnico-economice și detalii de execuție corespunzătoare, pregătite de autoritățile administrației publice locale pentru implementare; e) asigurarea procesului de selecție a proiectelor finanțabile din fonduri comunitare și/sau din împrumuturi de la instituțiile financiare internaționale, cu respectarea procedurilor specifice acestor fonduri. Art. 10. — Reglementarea și monitorizarea programului „Lapte-corn” cuprind următoarele activități specifice: a) elaborarea și actualizarea actelor normative care asigură cadrul juridic și instituțional necesar aplicării programului; b) colaborarea cu alte ministere sau autorități ale administrației publice centrale pentru fundamentarea altor programe de suplimente alimentare distribuite gratuit copiilor; c) elaborarea actelor normative pentru instituționalizarea și implementarea unor programe similare; d) monitorizarea pregătirii, organizării și derulării procedurilor de atribuire a contractelor de furnizare a produselor lactate și de panificație în cadrul programului; e) monitorizarea respectării, prin intermediul consiliilor județene, a instituției prefectului și a oficiilor județene pentru protecția consumatorilor, a calității produselor, a condițiilor de transport al produselor, a condițiilor igienico-sanitare la producția, transportul și distribuția produselor, a graficului de livrare a produselor, a normelor de etichetare, marcare și ambalare a produselor; f) centralizarea informațiilor necesare fundamentării bugetului aferent programului și transmiterea acestora Ministerului Finanțelor Publice, în vederea defalcării pe județe; g) colaborarea cu alte ministere pentru accesarea fondurilor europene și utilizarea acestora pentru finanțarea programului. Art. 11. — Monitorizarea asociațiilor de dezvoltare intercomunitară cu obiect de activitate S.C.U.P., a asociațiilor de proprietari/locatari, parteneriatul și dialogul cu societatea civilă includ următoarele activități specifice: a) elaborarea cadrului juridic necesar înregistrării, organizării și funcționării asociațiilor de dezvoltare intercomunitară cu obiect de activitate S.C.U.P.; b) îndrumarea și asistarea autorităților administrației publice locale în constituirea, înregistrarea, organizarea și managementul asociațiilor de dezvoltare intercomunitară cu obiect de activitate S.C.U.P, inclusiv prin elaborarea și difuzarea unorghiduri și instrucțiuni; c) monitorizarea aplicării și respectării de către autoritățile administrației publice locale a prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 855/2008 pentru aprobarea actului constitutiv-cadru și a statutului-cadru ale asociațiilor de dezvoltare intercomunitară cu obiect de activitate serviciile de utilități publice; d) sprijinirea autorităților administrației publice locale pentru stabilirea unor raporturi corecte de îndrumare și acordare de asistență tehnică de specialitate, asociațiilor de locatari și proprietari; 12 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 179/23.111.2009 e) verificarea respectării și aplicării metodologiilor de repartizare între proprietățile individuale din cadrul condominiilor a consumurilor de utilități elaborate de Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice (A.N.R.S.C.), precum și a prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.588/2007, la sesizarea asociațiilor de proprietari/locatari; f) organizarea și participarea la întâlniri și consultări cu asociațiile de proprietari/locatari în vederea îmbunătățirii legislației și a modului în care sunt aplicate actele normative în vigoare referitoare la asociațiile de proprietari; g) colaborarea cu Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale, Ministerul Dezvoltării Regionale și Locuinței, Ministerul Economiei, Ministerul Finanțelor Publice și Ministerul Justiției și Libertăților Cetățenești pentru elaborarea actelor normative necesare aplicării Legii nr. 230/2007; h) consultarea și dialogul permanent pe domeniul S.C.U.P. cu structurile asociative ale autorităților administrației publice locale, în baza prevederilor Legii administrației publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și ale Hotărârii Guvernului nr. 521/2005 privind procedura de consultare a structurilor asociative ale autorităților administrației publice locale la elaborarea proiectelor de acte normative; i) contactul și dialogul permanente cu partenerii din domeniul S.C.U.P.: patronate, sindicate, asociații profesionale și asociații ale utilizatorilor; j) gestionarea contactului și dialogului cu societatea civilă, în conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, respectiv ale Legii nr.544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare. CAPITOLUL IV Conducerea Direcției pentru servicii de interes general Art. 12. — (1) Conducerea D.S.I.G. este asigurată de director. Directorul se subordonează direct secretarului de stat pentru comunitățile locale. (2) Directorul conduce întreaga activitate a D.S.I.G. și răspunde în fața conducerii ministerului de întreaga activitate pe care direcția și personalul acesteia o desfășoară. (3) Directorul îndeplinește atribuțiile stipulate în fișa postului prevăzută în anexa nr.3. Art. 13. — (1) Directorul reprezintă D.S.I.G., potrivit competențelor legale și mandatului primit din partea conducerii ministerului, în relațiile cu alte structuri, direcții, compartimente sau servicii din cadrul Ministerului Administrației și Internelor, cu autoritățile administrației publice locale și instituția prefectului, cu operatorii furnizori/prestatori ai S.C.U.P. și cu organizațiile profesionale și patronale ale acestora, cu sindicatele, cu ministerele și cu alte autorități, organisme sau instituții ale administrației publice centrale cu atribuții și responsabilități adiacente domeniului de competență al D.S.I.G. (2) Directorul poate delega, în condițiile legii, atribuții din competența sa sau poate încredința mandatul de reprezentare unor persoane din subordine. (3) în exercitarea atribuțiilor sale de conducere, directorul emite dispoziții scrise sau verbale, obligatorii pentru personalul din subordine, sub rezerva legalității. Art. 14. — (1) Personalul D.S.I.G. este format din funcționari publici și personal contractual, repartizați pe domenii de activitate. (2) întregul personal al D.S.I.G este subordonat directorului. (3) Personalul D.S.I.G. răspunde pentru executarea sarcinilor de serviciu încredințate, potrivit fișei postului. (4) Fișa postului pentru personalul D.S.I.G. va fi întocmită de către director, se contrasemnează de secretarul de stat coordonator și se aprobă de către ministrul administrației și internelor. Art. 15. — (1) în scopul realizării obiectivelor sale, D.S.I.G. poate angaja colaboratori externi, inclusiv firme de consultanță, pe bază de contract. (2) Pe parcursul desfășurării activității proprii, personalul D.S.I.G. aplică prevederile Legii nr. 51/2006, cu modificările și completările ulterioare, ale Legii nr. 215/2001, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ale legislației românești și comunitare adiacente domeniului său de activitate și se supune ordinelor ministrului administrației și internelor și dispozițiilor secretarului de stat pentru comunitățile locale. CAPITOLUL V Dispoziții finale Art. 16. — Personalul D.S.I.G. poate beneficia, în condițiile legii, pe durata derulării programelor de investiții, de prevederile Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiară a personalului care gestionează fonduri comunitare, cu modificările ulterioare, precum și ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 45/2008 privind unele măsuri pentru întărirea capacității administrative a României în vederea îndeplinirii obligațiilor ce îi revin în calitatea sa de stat membru al Uniunii Europene, cu modificările ulterioare. Art. 17. — (1) După aprobare, Regulamentul de organizare și funcționare a D.S.I.G. se aduce la cunoștința personalului propriu. Personalul D.S.I.G. este obligat să cunoască și să aplice întocmai prevederile prezentului regulament, precum și prevederile legislației interne și europene care reglementează domeniul S.C.U.P. (2) Personalul D.S.I.G. are obligația să respecte confidențialitatea datelor în exercitarea atribuțiilor de serviciu, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Art. 18. —Anexele nr. 1—3 fac parte integrantă din prezentul regulament. ANEXA Nr. 1 la regulament ORGANIGRAMA Direcției pentru servicii de interes general MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 179/23.III.2009 13 ANEXA Nr. 2*) la regulament *) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 179/23.111.2009 ANEXA Nr. 3 la regulament Ministerul Administrației și Internelor Aprob Direcția pentru servicii de interes general FISA POSTULUI Nr. ...’............... Informații generale privind postul 1. Denumirea postului: director 2. Nivelul postului: funcție publică de conducere 3. Scopul principal al postului: conducerea, coordonarea, îndrumarea, verificarea și controlul întregii activității a Direcției pentru servicii de interes general Condiții specifice pentru ocuparea postului 1. Studii de specialitate: studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul tehnic 2. Perfecționări (specializări): studii de masterat sau cursuri postuniversitare în domeniul administrației publice 3. Cunoștințe de operare/programare pe calculator (necesitate și nivel): Windows, Microsoft (Word, Excel, Power Point), nivel mediu 4. Limbi străine (necesitate și nivel de cunoaștere): cunoașterea — citit, vorbit, scris — la nivel mediu a unei limbi de circulație europeană 5. Abilități, calități și aptitudini necesare: • capacitate de analiză și sinteză; • capacitate de planificare și de a acționa strategic; • adaptabilitate, creativitate și spirit de inițiativă; • capacitate de a îndeplini atribuțiile corespunzătoare funcției, atribuțiile delegate, precum și activitățile cu caracter neplanificat; • capacitate de a anticipa problemele și de a propune și pune în practică soluții proprii, precum și pe cele dispuse, în scopul rezolvării în timp util a acestora; • asumarea responsabilităților și a eventualelor consecințe ale măsurilor adoptate; • capacitate de a acționa individual și în echipă pentru rezolvarea problemelor și realizarea obiectivelor direcției; • capacitate de a anticipa cerințele, oportunitățile și constrângerile viitoare și de identifica posibilele riscuri, de a selecta aspectele esențiale ale activității direcției; • aptitudine de a comunica în scris și verbal, de a transmite și de a recepta cu ușurință informațiile; • capacitate de consiliere și îndrumare a personalului din subordine și de valorificare a potențialului personalului din subordine. 6. Cerințe specifice: • cunoașterea legislației în domeniu; • disponibilitate pentru lucru peste program; • disponibilitate pentru deplasări frecvente în interesul serviciului; • respect și loialitate față de lege și față de interesele instituției; • respectarea normelor de conduită și a normelor de etică profesională în relațiile cu ceilalți funcționari publici, cu cetățenii etc. 7. Competența managerială (cunoștințe, calități și aptitudini manageriale): • capacitate organizatorică; • capacitate de conducere, coordonare și control; • capacitate de a acționa în condiții de stres, rapiditate în luarea deciziilor; • abilități în gestionarea resurselor umane și de a dezvolta calitățile profesionale ale subordonaților; • abilități de mediere, negociere și gestionare a situațiilor conflictuale apărute în cadrul colectivului; • obiectivitate în aprecierea și stabilirea recompenselor materiale acordate personalului din subordine. Atribuțiile postului:______________________________________________________________________________________________________________ • conduce întreaga activitate a D.S.I.G.; • coordonează și controlează activitatea structurilor organizatorice ale direcției; • întocmește planurile de muncă, planifică și repartizează sarcinile pe structuri funcționale în cadrul direcției; • primește și repartizează documentele adresate direcției; • verifică termenele, stadiul și calitatea execuției sarcinilor transmise personalului din subordine; • asigură sprijin și îndrumare personalului din subordine pentru realizarea sarcinilor complexe; • participă direct și efectiv la activitatea colectivelor/cadrelor cărora li s-au repartizat sarcini complexe și/sau de mare importanță; • rezolvă sarcinile primite personal de la conducerea ministerului: rapoarte, note, informări, analize, sinteze etc.; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 179/23.111.2009 15 • avizează documentele redactate de alte structuri ale Ministerului Administrației și Internelor sau ale administrației publice centrale și locale, potrivit competențelor și atribuțiilor funcționale; • evaluează, raportează și propune conducerii Ministerului Administrației și Internelor măsuri în domeniul serviciilor de interes general; • colaborează cu celelalte direcții din cadrul aparatului central al Ministerului Administrației și Internelor, precum și cu alte instituții guvernamentale și/sau neguvernamentale pe domeniul serviciilor publice de interes general; • reprezintă Ministerul Administrației și Internelor la acțiunile organizate de instituțiile guvernamentale și/sau neguvernamentale, conform ariei de competență; • colaborează cu alte direcții din cadrul ministerului, cu alte ministere sau instituții publice în vederea identificării și asigurării surselor de finanțare a programelor de investiții în infrastructura tehnico-edilitară aferentă serviciilor de utilități publice; • acordă sprijin și asistență tehnică de specialitate autorităților administrației publice locale pe domeniul serviciilor publice de interes general; • asigură reprezentarea intereselor autorităților publice locale legate de modul de organizare, funcționare și gestionare a serviciilor publice de interes general în raport cu alte autorități centrale, respectiv: Parlament, ministere, autorități de reglementare, agenții guvernamentale; • asigură sprijin autorităților administrației publice locale în stabilirea unor raporturi corecte de îndrumare și acordare de asistență tehnică de specialitate asociațiilor de locatari și proprietari; • inițiază, coordonează și monitorizează programe și proiecte guvernamentale cu finanțare internă și internațională privind dezvoltarea durabilă socioeconomică a localităților, creșterea eficienței serviciilor de utilități publice și a infrastructurii publice, protecția mediului; • monitorizează acțiunile ce privesc organizarea și asigurarea unor forme diverse de asistență tehnică pentru autoritățile administrației publice locale, precum și pentru structurile lor asociative, în vederea accesării fondurilor comunitare destinate comunităților locale; • monitorizează dialogul permanent al structurilor asociative ale autorităților administrației publice locale cu ministerele și cu celelalte instituții ale administrației publice centrale pe domeniul S.C.U.P.; • reprezintă Ministerul Administrației și Internelor la acțiunile organizate de structurile asociative ale autorităților administrației publice locale pe domeniul S.C.U.P.; • reprezintă Ministerul Administrației și Internelor în relațiile cu organismele și structurile europene — Consiliul Europei, Congresul Puterilor Locale și Regionale din Europa, Comisia Europeană și Comitetul Regiunilor — pe domeniul S.C.U.P.; • monitorizează acțiunile ce privesc colaborarea cu direcțiile de resort din cadrul Ministerului Administrației și Internelor pentru sprijinirea autorităților administrației publice locale cu privire la stabilirea și derularea unor acțiuni de cooperare transfrontalieră, interregională, de înfrățire între localități, de asociere si cooperare cu autorități similare din alte țări pe domeniul S.C.U.P.; • monitorizează acțiunile ce privesc dialogul și parteneriatul social cu federațiile sindicale și patronatul din serviciile publice de interes general, în cadrul Comisiei de dialog social a ministerului, respectiv a subcomisiei pentru domeniul serviciilor publice de interes general; asigură și monitorizează activitățile subcomisiilor de dialog social de la nivelul prefecturilor. Identificarea funcției publice corespunzătoare postului Denumire: director Clasă: Grad profesional: Vechimea în specialitate necesară: 5 ani Sfera relațională a titularului postului 1. Sfera relațională internă a) Relații ierarhice: — subordonat direct față de: secretarul de stat pentru comunitățile locale și ministrului administrației și internelor — superior pentru: întregul personal al direcției b) Relații funcționale: colaborează cu toate structurile din cadrul aparatului central al Ministerului Administrației și Internelor, respectiv cu autoritățile și instituțiile aflate în subordonare/coordonare c) Relații de control: verifică și controlează activitatea întregului personal al direcției d) Relații de reprezentare: reprezintă direcția în raporturile cu celelalte structuri/unități din cadrul Ministerului Administrației și Internelor 2. Sfera relațională externă: a) cu autorități și instituții publice: colaborează pe domeniul S.C.U.P. cu alte instituții publice și autorități ale administrației publice centrale și locale b) cu organizații internaționale: colaborează pe domeniul S.C.U.P. cu instituții similare din străinătate, organizații internaționale etc., în limita mandatului primit de la conducerea ministerului c) cu persoane juridice private: colaborează cu persoane juridice private pentru atingerea obiectivelor Ministerului Administrației și Internelor în domeniul S.C.U.P., în limita mandatului acordat de conducerea ministerului 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 179/23.111.2009 3. Limite de competență: conform atribuțiilor încredințate 4. Delegarea de atribuții și competență: poate delega atribuții din competența sa unor categorii de personal din cadrul direcției întocmit de: 1. Numele și prenumele: 2. Funcția publică de conducere: 3. Semnătura:................ 4. Data întocmirii:.......... Luat la cunoștință de către ocupantul postului 1. Numele și prenumele: 2. Semnătura.............................. 3. Data................................... Contrasemnează: 1. Numele și prenumele: 2. Funcția publică de conducere: 3. Semnătura:............... 4. Data întocmirii:........................... ★ RECTIFICĂRI în cuprinsul anexei nr. 2 la Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 351/2009 privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont și ale obligațiunilor de stat de tip benchmark, aferente lunii martie 2009, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 126 din 2 martie 2009, se face următoarea rectificare (care nu aparține Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — în tabelul de la art. 1, cod ISIN RO0912DBN076, coloana „Dobânda acumulată — lei/titlu —”, în loc de: „465,41” se va citi: „459,25”. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 429017 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 179/23.111.2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495