MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI Anul 177 (XXI) —Nr. 166 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Marți, 17 martie 2009 SUMAR Nr. Pagina Nr. Pagina DECRETE 429. — Decret privind acordarea gradului profesional de chestor principal de poliție unui chestor de poliție din Ministerul Administrației și Internelor la încetarea raporturilor de serviciu ale acestuia cu ministerul.... 2 430. — Decret privind încetarea raporturilor de serviciu ale unui chestor-șef de poliție cu Ministerul Administrației și Internelor............................................... 2 431. — Decret privind încetarea raporturilor de serviciu ale unui chestor de poliție cu Ministerul Administrației și Internelor.................................................. 3 432. — Decret privind trecerea în rezervă a unui general de brigadă cu o stea din Ministerul Administrației și Internelor.................................................. 3 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 244 din 19 februarie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 172 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală ............................................ 4-5 Decizia nr. 245 din 19 februarie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 147, art. 148 și art. 149 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal.... 5-6 DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU 346. — Decizie privind numirea Comisiei de concurs pentru recrutarea înalților funcționari publici..................... 7 347. — Decizie privind numirea Comisiei de soluționare a contestațiilor pentru recrutarea înalților funcționari publici ..................................................... 8 348. — Decizie privind numirea Comisiei pentru evaluarea performanțelor profesionale individuale ale înalților funcționari publici.......................................... 9 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE M.29. — Ordin al ministrului apărării naționale privind delegarea șefului Direcției pentru relația cu Parlamentul și asistență juridică de a reprezenta interesele Ministerului Apărării Naționale în fața instanțelor de judecată și a altor organe cu activitate jurisdicțională............................................ 10 164. — Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale privind recunoașterea Acordului interprofesional pentru sfecla de zahăr — recolta anului de comercializare 2009/2010 ..................... 10-16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 166/17.111.2009 DECRETE PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind acordarea gradului profesional de chestor principal de poliție unui chestor de poliție din Ministerul Administrației și Internelor la încetarea raporturilor de serviciu ale acestuia cu ministerul în temeiul prevederilor art. 94 lit. b) și ale art. 100 din Constituția României, republicată, precum și ale Legii nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere propunerea viceprim-ministrului, ministrul administrației și internelor, Președintele României decretează: Articol unic. — Domnului chestor de poliție Vizitiu Costache Petrică-Constantin i se acordă gradul profesional de chestor principal de poliție și îi încetează raporturile de serviciu cu Ministerul Administrației și Internelor. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU în temeiul art. 100 alin. (2) din Constituția României, republicată, contrasemnăm acest decret. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 13 martie 2009. Nr. 429^ PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind încetarea raporturilor de serviciu ale unui chestor-șef de poliție cu Ministerul Administrației și Internelor în temeiul prevederilor art. 94 lit. b) și ale art. 100 din Constituția României, republicată, precum și ale Legii nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere propunerea viceprim-ministrului, ministrul administrației și internelor, Președintele României decretează: Articol unic. — Domnului chestor-șef de poliție Niță Tănase Vasile-Gabriel îi încetează raporturile de serviciu cu Ministerul Administrației și Internelor. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU în temeiul art. 100 alin. (2) din Constituția României, republicată, contrasemnăm acest decret. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 13 martie 2009. Nr. 430i 3 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 166/17.111.2009 PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind încetarea raporturilor de serviciu ale unui chestor de poliție cu Ministerul Administrației și Internelor în temeiul prevederilor art. 94 lit. b) și ale art. 100 din Constituția României, republicată, precum și ale Legii nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere propunerea viceprim-ministrului, ministrul administrației și internelor, Președintele României decretează: Articol unic. — Domnului chestor de poliție Mitea Maria Adrian îi încetează raporturile de serviciu cu Ministerul Administrației și Internelor. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU în temeiul art. 100 alin. (2) din Constituția României, republicată, contrasemnăm acest decret. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 13 martie 2009. Nr. 43 T PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind trecerea în rezervă a unui general de brigadă cu o stea din Ministerul Administrației si Internelor 7 7 în temeiul prevederilor art. 94 lit. b) și ale art. 100 din Constituția României, republicată, ale Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere propunerea viceprim-ministrului, ministrul administrației și internelor, Președintele României decretează: Articol unic. — Domnul general de brigadă cu o stea Georgescu Vasile Daniel trece în rezervă. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU în temeiul art. 100 alin. (2) din Constituția României, republicată, contrasemnăm acest decret. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 13 martie 2009. Nr. 432 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 166/17.111.2009 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE 7 7 CURTEA CONSTITUȚIONALĂ » DECIZIA Nr. 244 din 19 februarie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 172 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală loan Vida Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Puskâs Valentin Zoltăn Tudorel Toader Antonia Constantin Benke Kăroly — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 172 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, excepție ridicată de Societatea Comercială „Job Company” — S.R.L. lași în Dosarul nr. 3.032/245/2008 al Tribunalului lași — Secția civilă. La apelul nominal se constată lipsa părților, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate ca inadmisibilă, întrucât aceasta privește modalitatea de interpretare și aplicare a legii. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, constată următoarele: Prin încheierea din 15 septembrie 2008, pronunțată în Dosarul nr. 3.032/245/2008, Tribunalul lași — Secția civilă a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 172 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, excepție ridicată de Societatea Comercială „Job Company” — S.R.L. lași într-o cauză având ca obiect soluționarea unei contestații la executare silită. în motivarea excepției se susține, în esență, că modul în care instanța de judecată a aplicat textul criticat a încălcat liberul acces la justiție al autorului excepției. Tribunalul lași — Secția civilă apreciază excepția de neconstituționalitate ca fiind neîntemeiată. Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate ridicate. Guvernul apreciază că excepția de neconstituționalitate ridicată este neîntemeiată, invocând în acest sens jurisprudența Curții Constituționale. Avocatul Poporului apreciază că dispozițiile legale criticate sunt constituționale. Președinții celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului și Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile legale criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile art. 172 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 513 din 31 iulie 2007, având următorul cuprins: „(3) Contestația poate fi făcută și împotriva titlului executoriu în temeiul căruia a fost pornită executarea, în cazul în care acest titlu nu este o hotărâre dată de o instanță judecătorească sau de alt organ jurisdicțional și dacă pentru contestarea lui nu există o altă procedură prevăzută de lege. ” Autorul excepției susține că dispozițiile legale criticate încalcă prevederile art. 21 alin. (1) și (3) din Constituție privind accesul liber la justiție. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată că autorul acesteia se mărginește numai la a invoca în susținerea ei unele elemente de fapt care l-au determinat să ridice prezenta excepție „raportat la modul în care instanța a aplicat textul de lege și, implicit, la practica judiciară ieșeană”. în aceste condiții, Curtea reține că autorul excepției critică modalitatea în care instanța de judecată a interpretat și aplicat dispozițiile art. 172 alin. (3) din Codul de procedură fiscală, aspecte care, potrivit prevederilor art. 2 alin. (2) și (3) din Legea nr. 47/1992, nu intră în competența de soluționare a Curții Constituționale. Pe lângă faptul că excepția de neconstituționalitate ridicată privește aspecte ce excedează controlului de constituționalitate, Curtea constată că aceasta nu este motivată, nerespectând prevederile art. 10 alin. (2) din Legea nr. 47/1992. Având în vedere cele expuse, Curtea urmează să respingă excepția ca inadmisibilă. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 166/17.111.2009 5 Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge ca inadmisibilă excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 172 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, excepție ridicată de Societatea Comercială „Job Company” — S.R.L. lași în Dosarul nr. 3.032/245/2008 al Tribunalului lași — Secția civilă. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 19 februarie 2009. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent, Benke Kăroly CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 245 din 19 februarie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 147, art. 148 și art. 149 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal loan Vida Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Puskăs Valentin Zoltăn Tudorel Toader Antonia Constantin Benke Kăroly — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 147, art. 148 și art. 149 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, excepție ridicată de Societatea Comercială „Cătălina Impex” — S.R.L. Vaslui în Dosarul nr. 2.481/89/2007 al Curții de Apel lași — Secția contencios administrativ și fiscal. La apelul nominal se prezintă reprezentantul autorului excepției, lipsind celelalte părți, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Reprezentantul autorului excepției solicită admiterea acesteia, invocând chestiuni care țin de circumstanțele particulare ale cauzei, și anume imposibilitatea de a pune în executare o decizie de rambursare a taxei pe valoarea adăugată. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate, arătând că dispozițiile legale criticate sunt norme tehnice ce privesc rambursarea taxei pe valoarea adăugată și nu încalcă cu nimic textele constituționale invocate. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, constată următoarele: Prin încheierea din 17 noiembrie 2008, pronunțată în Dosarul nr. 2.481/89/2007, Curtea de Apel lași — Secția contencios administrativ si fiscal a sesizat Curtea Constituțională cu > > excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 147, art. 148 și art. 149 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, excepție ridicată de Societatea Comercială „Cătălina Impex” — S.R.L. Vaslui într-o cauză având ca obiect soluționarea recursului împotriva unei sentințe prin care s-a constatat existența compensării taxei pe valoarea adăugată. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 166/17.111.2009 în motivarea excepției autorul acesteia indică anumite situații de fapt care au stat la baza formulării cererii introductive. Curtea de Apel lași — Secția contencios administrativ și fiscal apreciază că excepția de neconstituționalitate nu vizează constatarea neconstituționalității textelor legale criticate, în cuprinsul acesteia reiterându-se doar motivele care au stat la baza formulării acțiunii. Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate ridicate. Avocatul Poporului apreciază că dispozițiile legale criticate sunt constituționale. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, notele scrise depuse, susținerile părții prezente, concluziile procurorului, dispozițiile legale criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile art. 147, art. 148 și art. 149 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003. Aceste texte legale, în forma criticată de către autorul excepției de neconstituționalitate, privesc deducerea taxei pe valoarea adăugată pentru persoanele impozabile cu regim mixt, determinarea taxei de plată sau a sumei negative de taxă, precum și regularizarea și rambursarea taxei. Autorul excepției susține că dispozițiile legale criticate încalcă prevederile constituționale ale art. 16 privind egalitatea în drepturi, art. 21 privind accesul liber la justiție, art. 45 privind libertatea economică, art. 51 privind dreptul de petiționare, art. 52 privind dreptul persoanei vătămate de o autoritate publică, art. 57 privind exercitarea cu bună-credință a drepturilor și libertăților, art. 124 alin. (1) și (2) privind înfăptuirea justiției, art. 142 alin. (1) privind rolul Curții Constituționale și ale art. 148 alin. (1), (2) și (4) privind integrarea în Uniunea Europeană. Examinând excepția de neconstituționalitate ridicată, Curtea reține că textele legale criticate în forma considerată neconstituțională de către autorul excepției au fost modificate prin art. I pct. 116, 118 și 119 din Legea nr. 343/2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 662 din 1 august 2006, iar noul text nu preia soluția legislativă criticată. în aceste condiții, Curtea, în temeiul art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, urmează să respingă excepția ca fiind inadmisibilă. De asemenea, Curtea constată că excepția de neconstituționalitate nu este motivată, contrar cerințelor art. 10 alin. (2) din Legea nr. 47/1992. Simpla enumerare în susținerea excepției a unor prevederi constituționale pretins încălcate nu este de natură să satisfacă exigențele art. 10 alin. (2) din Legea nr. 47/1992. De altfel, în acest sens, Curtea s-a mai pronunțat prin numeroase decizii; cu titlu exemplificativ, se rețin: Decizia nr. 627 din 29 mai 2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 555 din 23 iulie 2008, Decizia nr. 465 din 17 mai 2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 367 din 30 mai 2007, Decizia nr. 517 din 8 mai 2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 412 din 2 iunie 2008. Având în vedere cele de mai sus, excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 147,148 și 149 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal urmează să fie respinsă ca inadmisibilă. Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge ca inadmisibilă excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 147, art. 148 și art. 149 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, excepție ridicată de Societatea Comercială „Cătălina Impex” — S.R.L. Vaslui în Dosarul nr. 2.481/89/2007 al Curții de Apel lași — Secția contencios administrativ și fiscal. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 19 februarie 2009. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent, Benke Kâroly MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 166/17.111.2009 7 DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind numirea Comisiei de concurs pentru recrutarea înalților funcționari publici Având în vedere: — propunerea formulată de Ministerul Administrației și Internelor prin Adresa nr. 5.775 din 13 martie 2009; — dispozițiile art. 18 alin. (1) și (3) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 13—21 din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalților funcționari publici, managementul carierei și mobilitatea înalților funcționari publici, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 19 din Legea hr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 14 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Art. 1. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii se numește Comisia de concurs pentru recrutarea înalților funcționari publici, în componența prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta decizie. Art. 2. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii se abrogă Decizia primului-ministru nr. 15/2008 privind numirea Comisiei de concurs pentru recrutarea înalților funcționari publici, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 43 din 18 ianuarie 2008, cu modificările ulterioare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 17 martie 2009. Nr. 346^ ANEXĂ COMPONENȚA Comisiei de concurs pentru recrutarea înalților funcționari publici Nr. Numele și prenumele Funcția și instituția Perioada de numire crt. 1. Profiroiu Marius Profesor universitar dr., 10 ani și jumătate Academia de Studii Economice, București 2. Dănișor Dan Claudiu Profesor universitar dr., 9 ani Universitatea Craiova, Dolj 3. Poede George Profesor universitar dr., 7 ani și jumătate Universitatea „Alexandru loan Cuza”, lași 4. Neacșu Marinela Consilier juridic, Instituția 6 ani Prefectului Județului Ialomița 5. Neagoe Ștefan Membru al Consiliului 4 ani și jumătate Concurenței 6. Bitea Cristian Subprefect, Instituția 3 ani Prefectului Județului Ialomița 7. Tărmure Aurora Secretar, municipiul un an și jumătate > Cluj-Napoca, județul Cluj 8 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 166/17.111.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind numirea Comisiei de soluționare a contestațiilor pentru recrutarea înalților funcționari publici Având în vedere: — propunerea formulată de Ministerul Administrației și Internelor prin Adresa nr. 5.775 din 13 martie 2009; — dispozițiile art. 18 alin. (1) și (3) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 13—21 din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalților funcționari publici, managementul carierei și mobilitatea înalților funcționari publici, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 14 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Art. 1. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii se numește Comisia de soluționare a contestațiilor pentru recrutarea înalților funcționari publici, în componența prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta decizie. Art. 2. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii se abrogă Decizia primului-ministru nr. 16/2008 privind numirea Comisiei de soluționare a contestațiilor pentru recrutarea înalților funcționari publici, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 43 din 18 ianuarie 2008, cu modificările ulterioare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 17 martie 2009. Nr. 347’ ANEXĂ COMPONENȚA Comisiei de soluționare a contestațiilor pentru recrutarea înalților funcționari publici Nr. Numele și prenumele Funcția și instituția Perioada de numire crt. 1. Pop Liviu Profesor universitar dr., Universitatea „Babeș-Bolyai”, 10 ani și jumătate Cluj-Napoca 2. Gheorghiu Aristide Profesor, director adjunct --- Grupul Școlar 9 ani Electroputere, municipiul Craiova, județul Dolj 3. Teocan Lacrima Camelia Inspector de specialitate, Consiliul Județean Satu 7 ani și jumătate Mare 4. Zara Elena Cătălina Secretar, Consiliul Județean Bacău 6 ani 5. Comșa Radu Bogdan Consilier ministru, Ministerul Dezvoltării Regionale și 4 ani și jumătate Locuinței 6. Bîrsan Iulian Profesor universitar dr. ing., prorector, Universitatea 3 ani „Dunărea de Jos” Galați 7. Stancu Emilian Profesor universitar dr., Universitatea București un an și jumătate MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 166/17.111.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU 9 DECIZIE privind numirea Comisiei pentru evaluarea performanțelor profesionale individuale ale înalților funcționari publici Având în vedere: — propunerea formulată de Ministerul Administrației și Internelor prin Adresa nr. 5.775 din 13 martie 2009; — dispozițiile art. 50—59 din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalților funcționari publici, managementul carierei și mobilitatea înalților funcționari publici, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, al art. 20 alin. (4) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 50 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Art. 1. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii se numește Comisia pentru evaluarea performanțelor profesionale individuale ale înalților funcționari publici, în componența prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta decizie. Art. 2. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii se abrogă Decizia primului-ministru nr. 17/2008 privind numirea Comisiei pentru evaluarea performanțelor profesionale individuale ale înalților funcționari publici, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 43 din 18 ianuarie 2008, cu modificările ulterioare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 17 martie 2009. Nr. 348^ ANEXĂ COMPONENȚA Comisiei pentru evaluarea performanțelor profesionale individuale ale înalților funcționari publici Nr. Numele și prenumele Funcția și instituția crt. 1. Răducanu Viorica Secretar, Consiliul Județean Argeș 2. Nicolescu Ovidiu Profesor universitar dr., Academia de Studii Economice, București 3. lancu Gheorghe Profesor universitar dr., Universitatea București 4. Boier Alexandru Consilier ministru, Ministerul Dezvoltării Regionale și Locuinței 5. Tufă Radian Secretar general, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii 10 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI. PARTEA I, Nr. 166/17.111.2009 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 7 MINISTERUL APĂRĂRII NAȚIONALE ORDIN privind delegarea șefului Direcției pentru relația cu Parlamentul și asistență juridică de a reprezenta interesele Ministerului Apărării Naționale în fața instanțelor de judecată și a altor organe cu activitate jurisdicțională Pentru aplicarea dispozițiilor art. 3 alin. (1), art. 5 alin. (1) lit. d), art. 9 și ale art. 32 alin. (1) și (3) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea și funcționarea Ministerului Apărării Naționale, cu modificările ulterioare, având în vedere dispozițiile art. 4 din Legea nr. 514/2003 privind organizarea și exercitarea profesiei de consilier juridic, cu completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006, cu modificările ulterioare, ministrul apărării naționale emite prezentul ordin. Art. 1. — (1) Se deleagă șeful Direcției pentru relația cu Parlamentul și asistență juridică din cadrul Departamentului pentru relația cu Parlamentul și informare publică să exercite toate drepturile procedurale și să reprezinte Ministerul Apărării Naționale și structurile care nu au personalitate juridică în fața instanțelor de judecată și a altor organe cu activitate jurisdicțională. (2) Structurile Ministerului Apărării Naționale care au personalitate juridică, potrivit legii, pot fi reprezentate în justiție de către Direcția pentru relația cu Parlamentul și asistență juridică, la cererea conducătorilor acestora și cu aprobarea șefului direcției. (3) în îndeplinirea atribuțiilor prevăzute la alin. (1) și (2), șeful Direcției pentru relația cu Parlamentul și asistență juridică poate delega pe oricare dintre consilierii juridici din subordine și/sau din cadrul altor structuri, cu acordul șefilor/comandanților acestora. Art. 2. — Organizarea activității de reprezentare în fața instanțelor de judecată și a altor organe cu activitate jurisdicțională se reglementează prin dispoziții ale șefului Direcției pentru relația cu Parlamentul și asistență juridică. Art. 3. — (1) Prezentul ordin intră în vigoare la data de 30 martie 2009. (2) La aceeași dată se abrogă Ordinul ministrului apărării nr. M. 187/2006*) privind delegarea șefului Direcției legislație și asistență juridică de a reprezenta interesele Ministerului Apărării în fața instanțelor de judecată și a altor organe cu activitate jurisdicțională. Art. 4. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul apărării naționale, Viorel Oancea, secretar de stat București, 11 martie 2009. Nr. M.29. *) Ordinul ministrului apărării nr. M.187/2006 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementări din sectorul de apărare a țării și securitate națională. MINISTERULAGRICULTURII, PĂDURILOR Șl DEZVOLTĂRII RURALE ORDIN privind recunoașterea Acordului interprofesional pentru sfecla de zahăr— recolta anului de comercializare 2009/2010 Văzând Referatul de aprobare nr. 117.362 din 2 martie 2009 al Direcției generale politici agricole, având în vedere prevederile pct. 11 lit. b) din art. 2, ale art. 6, precum și prevederile din anexa II la Regulamentul Consiliului (CE) nr. 318/2006 privind organizarea comună a piețelor în sectorul zahărului, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, nr. L 58 din 28 februarie 2006, p. 1—31, în temeiul prevederilor art. 7 alin. (7) din Hotărârea Guvernului nr. 8/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale, ministrul agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale emite prezentul ordin. Art. 1. — Se recunoaște de către Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale Acordul interprofesional pentru sfecla de zahăr — recolta anului de comercializare 2009/2010, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Contractele de producere, cumpărare, livrare și plată a sfeclei de zahăr destinate industrializării din recolta anului de comercializare 2009/2010, încheiate între producătorii de sfeclă de zahăr și societățile comerciale producătoare de MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 166/17.111.2009 11 zahăr din sfeclă de zahăr, vor respecta condițiile stabilite în Acordul interprofesional pentru sfecla de zahăr. Art. 3. — Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale, prin Direcția generală politici agricole, direcțiile pentru agricultură și dezvoltare rurală județene și a municipiului București și Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, vor urmări și vor controla modul de aplicare a prevederilor prezentului ordin. Art. 4. — Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale, llie Sârbu București, 6 martie 2009. Nr. 164.’ ANEXĂ ACORD INTERPROFESIONAL pentru sfecla de zahăr— recolta anului de comercializare 2009/2010 Membrii semnatari ai prezentului acord interprofesional, și anume: • Organizația Interprofesională Națională „Zahărul” din România, denumită în continuare O.I.N.Z.R.; • Federația Cultivatorilor de Sfeclă de Zahăr din România, denumită în continuare F.C.S.Z.R.; • Patronatul Zahărului din România; • Asociația Producătorilor de Zahăr din Sfeclă de Zahăr din România, în baza art. 8 lit. k) alin. 7 din statutul O.I.N.Z.R., au încheiat prezentul acord interprofesional, denumit în continuare AIR privind contractarea, producerea, transportul, recepția și plata sfeclei de zahăr din recolta anului de comercializare 2009/2010, destinată industrializării. Prezentul AIP a luat în considerare toate regulamentele și prevederile europene recente în domeniu și îndeosebi regulamentele Consiliului (CE) nr. 318/2006, 319/2006, 950/2006, 952/2006, 551/2008, 1.261/2008, 1.913/2006, 1.234/2007, cu modificările și completările ulterioare. ARTICOLUL 1 Obiectivele și durata AIP 1.1. AIP își propune să reglementeze de o manieră unitară, la nivel național, relațiile dintre parteneri (cultivatori de sfeclă de zahăr, respectiv societăți procesatoare de zahăr). 1.2. AIP își propune să asigure contractul de bază privind producerea, cumpărarea, livrarea și plata sfeclei de zahăr, precum și clauzele generale ale acestuia, respectând interesele generale ale partenerilor din filiera zahărului. 1.3. AIP își propune să asigure cadrul general de funcționare și dezvoltare a industriei zahărului din România și integrarea acestuia în structurile europene. 1.4. AIP își propune să asigure durabilitate sectorului agroindustrial al filierei zahărului, contribuind la creșterea producției naționale de zahăr la un nivel care să pună în valoare potențialul culturii de sfeclă de zahăr din România și să satisfacă necesarul național de consum. 1.5. AIP este valabil pentru campania de sfeclă de zahăr din anul de comercializare 2009/2010, clauzele generale putând fi modificate prin negocieri între cei 4 membri semnatari și Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale, denumit în continuare MAPDR, până cel mai târziu la 1 februarie 2009. 1.6. Respectarea clauzelor prezentului AIP este obligatorie pentru toți membrii afiliați structurilor profesionale semnatare. 1.7. AIP este aprobat anual de către MAPDR și pus în aplicare prin ordin al ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale. Definiții: — zahăr în cotă — cota de producție de zahăr alb echivalent alocată unei societăți procesatoare de zahăr, destinată desfacerii pe piața comunitară; — sfeclă de zahăr în cotă — toate cantitățile de sfeclă de zahăr procesate pentru a obține zahăr în cotă; — zahăr în afara cotei — producția de zahăr alb echivalent care se obține peste cota de producție alocată (zahăr în cotă) și care este destinată exportului extracomunitar sau pentru producerea de zahăr industrial ori surplusului de zahăr. Cantitățile de zahăr produse în afara cotei într-un an de comercializare pot fi transferate (carry forward) în anul de comercializare următor, decizia aparținând exclusiv societăților procesatoare de zahăr. Cantitățile de zahăr astfel transferate vor fi considerate ca fiind primele cantități de zahăr din cotă procesate din cadrul cotei anului următor; — sfeclă de zahăr în afara cotei — toate cantitățile de sfeclă de zahăr procesate pentru a obține zahăr în afara cotei; — zahăr industrial — cantitatea de zahăr, peste cantitățile de zahăr din sfecla de zahăr în cotă, care este destinată utilizării în anumite industrii, precum cea producătoare de bioetanol, de rom, pentru anumite produse farmaceutice, drojdie, rinse appelstroop și altele [conform anexei la Regulamentul Consiliului (CE) nr. 967/2006]; — surplus de zahăr — cantitatea de zahăr atribuită unui anumit an de comercializare, suplimentar zahărului în cotă și zahărului industrial; — an de comercializare — perioada începând cu data de 1 octombrie și sfârșind cu data de 30 septembrie ale anului calendaristic următor. Anul de comercializare 2009/2010 începe la data de 1 octombrie 2009 și se termină la data de 30 septembrie 2010; — societate procesatoare de zahăr — o organizație economică independentă și constituită legal care operează, pe răspunderea sa, una sau mai multe fabrici de zahăr. Societățile procesatoare de zahăr trebuie să fie agreate de către statul membru pe baza capabilității profesionale dovedite de a produce zahăr și a conformării acesteia cu cerințele privind furnizarea de informații specifice și acceptarea verificării acestora. 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 166/17.111.2009 ARTICOLUL 2 Clauze generale 2.1. Părțile au căzut de acord ca pentru recolta anului de comercializare 2009/2010 să colaboreze în vederea obținerii unei cantități de zahăr alb din sfeclă de zahăr care să acopere cota națională (104.698 tone de zahăr alb) și eventualele cantități de zahăr din afara cotei (industrial sau în surplus), ca urmare a angajamentelor implicite și explicite legate de producerea cotei de producție de zahăr din sfeclă de zahăr asumate de societățile procesatoare de zahăr și de MAPDR. Cota națională menționată mai sus poate fi redusă prin adoptarea regulamentelor europene care prevăd retrageri temporare de cotă pentru respectivul an de comercializare. 2.2. în funcție de cotele de producție alocate, societățile procesatoare de zahăr vor determina cantitatea minimă dezirabilă de sfeclă de zahăr și suprafața necesară a fi contractată, pe care le vor comunica asociațiilor de cultivatori de sfeclă de zahăr din zona de aprovizionare, până la începerea campaniei de contractare a sfeclei de zahăr. 2.3. între cultivator și societățile procesatoare de zahăr va fi întocmit un contract de producere, cumpărare, livrare și plată a rădăcinilor de sfeclă de zahăr, denumit în continuare CPCLP, al cărui model este cuprins în anexa nr. 1 la prezentul AIP, recunoscut de către MAPDR prin ordin al ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale, ca instrument legal pentru aplicarea schemelor de sprijin pentru agricultori pentru recolta anului de comercializare 2009/2010. 2.4. CPCLP se vor încheia până la data de 25 aprilie 2009. Atât societățile procesatoare de zahăr, cât și asociațiile producătorilor de sfeclă de zahăr vor colabora pentru informarea fermierilor asupra modului de completare a documentației privind subvențiile și ajutoarele de stat pentru cultura sfeclei de zahăr. Până la data de 1 mai 2009, societățile procesatoare de zahăr împreună cu asociațiile locale ale producătorilor vor înainta către direcția pentru agricultură și dezvoltare rurală o listă a contractelor încheiate și vor face o verificare a bazei de date privind CPCLP înregistrate. Agenția de plăți și intervenție pentru agricultură (APIA) județeană va transmite situația finală a contractelor înregistrate și avizate la APIA centrală; APIA centrală va transmite această situație centralizată la MAPDR, conform prevederilor pct. 2.2, până la data de 8 mai 2009; eventualele neconcordanțe vor fi analizate și soluționate până la data de 15 mai 2009 (prin intermediul O.I.N.Z.R.). 2.5. CPCLP este semnat de ambii parteneri și este obligatoriu în toate atributele sale pentru aceștia. 2.6. CPCLP este documentul în care se stabilesc clauze contractuale speciale privind relația dintre un cultivator definit și societatea procesatoare de zahăr cu care acesta a încheiat angajamentul. 2.7. Clauzele CPCLP nu pot anula clauzele generale ale AIP, care îl însoțesc de drept pe toată perioada valabilității lui. 2.8. Partenerii CPCLP pot denunța în caz de litigiu doar clauzele derivate din acesta, nu și clauzele AIP 2.9. CPCLP și AIP pot fi utilizate în relații comerciale și de parteneri neafiliați celor 3 structuri reprezentative, cu mențiunea că aceștia nu beneficiază de clauzele privind concilierea interprofesională. ARTICOLUL 3 Modul de aplicare a AIP 3.1. Prezentul AIP reprezintă voința partenerilor asociați în structuri profesionale reprezentative, clauzele acestuia fiind obligatorii din momentul semnării lui. 3.2. AIP poate fi modificat anual prin negocieri între cei 4 parteneri semnatari, în perioada desemnată la art. 1 pct. 1.5. 3.3. Partenerii vor supraveghea aplicarea AIP în toate cazurile în care unul sau mai mulți membri ai structurii profesionale reprezentative sunt implicați într-o activitate contractuală derivată din prezentul acord și pasibilă de atingerea de o manieră păgubitoare a uneia dintre părți. 3.4. CPCLP poate cuprinde clauze complementare specifice, care au caracter limitat la cei 2 parteneri semnatari, care nu anulează stipulațiile AIP, nici în litera și nici în spiritul lor, și care nu modifică convenția de bază privind respectarea intereselor generale ale partenerilor. 3.5. Clauzele speciale ale CPCLP sunt negociate între cei 2 parteneri și pot fi modificate de către aceștia prin acte adiționale, pentru clauzele care nu afectează parametrii de producție; clauzele speciale ale CPCLP nu pot fi extinse asupra AIP aferent campaniei din care acesta a fost derivat. ARTICOLUL 4 Forța majoră 4. în caz de forță majoră, prezentul AIP încetează parțial sau total să producă efecte. Forța majoră poate fi invocată de către oricare dintre părți, justificată prin documente constatatoare emise de autoritățile competente si se răsfrânge si asupra CPCLP. ARTICOLUL 5 Concilierea și arbitrajul 5. Litigiile referitoare la aplicarea prezentului AIP și a CPCLP se supun reglementărilor în vigoare relative la conciliere și arbitraj. Părțile convin ca litigiile să fie soluționate pe cale amiabilă și să se adreseze instanței numai după epuizarea procedurilor de conciliere. ARTICOLUL 6 Cotizațiile profesionale și interprofesionale 6.1. Părțile semnatare ale prezentului AIP au convenit asupra necesității ca societățile procesatoare de zahăr să opereze în numele cultivatorilor de sfeclă de zahăr la prelevarea cotizației profesionale în cuantum de 0,8 lei/tona de sfeclă de zahăr predată neto de plată. Această prevedere va fi inclusă în mod obligatoriu în CPCLP al fiecărei societăți procesatoare de zahăr. Suma încasată va fi virată astfel: 49% către F.C.S.Z.R., 2% către O.I.N.Z.R. și 49% asociațiilor cultivatorilor din zona fiecărei societăți procesatoare de zahăr. Sumele încasate vor fi incluse în bugetul de venituri și cheltuieli al fiecărei organizații. 6.2. Plata cotizațiilor se face până la sfârșitul campaniei de recoltare, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2009. în cazurile în care recoltarea sfeclei de zahăr sau predarea la societatea procesatoare de zahăr se prelungește după această dată, termenul-limită se poate prelungi, dar nu mai târziu de 15 februarie 2010. 6.3. Calcularea cotizațiilor se face la tona neto de plată livrată de către cultivator societății procesatoare de zahăr și MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 166/17.111.2009 13 recepționată prin aplicarea baremului de echivalență, atât pentru sfecla de zahăr din cotă, cât și pentru cantitatea din afara cotei. ARTICOLUL 7 Producerea/cultivarea sfeclei de zahăr 7.1. CPCLP vor specifica atât suprafața cultivată, cât și producția netă de zahăr alb scontată a se obține, separat din cotă și din afara cotei de producție. Contractanții de sfeclă de zahăr, asociați sau neasociați în structuri profesionale sau interprofesionale, și societățile procesatoare de zahăr pot să asigure (contra cost): • sămânța de sfeclă de zahăr necesară înființării culturii, pentru suprafața contractată, direct sau prin societăți comerciale specializate; • serviciile de îndrumare tehnologică a cultivatorilor, indiferent de suprafața/cantitatea contractată. 7.2. Sămânța de sfeclă de zahăr asigurată de către societatea procesatoare de zahăr va fi pusă la dispoziția cultivatorului și va fi tratată standard cu insecticide și fungicide. 7.3. Cultivatorii se obligă să respecte tehnologia recomandată de societatea procesatoare de zahăr și să permită accesul reprezentanților acesteia, pentru a executa monitorizarea evoluției culturii, obligându-se să execute lucrările tehnologice solicitate de aceștia la termenele stabilite. 7.4. Periodic, de la începerea contractării și până la terminarea recoltării și prelucrării sfeclei de zahăr, societățile procesatoare de zahăr se obligă să transmită datele statistice specifice către MAPDR, Patronatul Zahărului din România, Asociația Producătorilor de Zahăr din Sfeclă de Zahăr din România și F.C.S.Z.R. Ca un minim de informații necesar, fiecare societate procesatoare de zahăr are obligația transmiterii de date privind cantitățile de zahăr din sfeclă de zahăr din cotă, pentru care s-au încheiat contracte de livrare, conținutul de zahăr stipulat și estimat, precum și randamentul preconizat. Autoritățile competente au dreptul să ceară și să obțină și alte informații pe care le consideră necesare. ARTICOLUL 8 Recoltarea sfeclei de zahăr 8.1. Recoltarea sfeclei de zahăr se face din inițiativa societății procesatoare de zahăr care va notifica cultivatorii. 8.2. Cultivatorii se obligă să respecte datele de începere a recoltării și de punere la dispoziție a sfeclei de zahăr, dacă acestea le-au fost aduse la cunoștință, conform graficelor convenite. Societățile procesatoare de zahăr pot acorda o bonificație pentru sfecla de zahăr din cota recoltată timpuriu sau târziu. în funcție de zona și de specificul culturii, definițiile recoltării timpurii și recoltării târzii se vor stabili bilateral prin CPCLP. 8.3. Societatea procesatoare de zahăr poate stabili data- limită a terminării recoltatului și a recepției. 8.4. Depășirea cu două zile a datei-limită de recepție poate atrage refuzul societății procesatoare de zahăr de a recepționa sfecla de zahăr, cantitățile aferente decăzând din clauzele AIP și CPCLP, sub rezerva înțelegerilor particulare ale părților semnatare ale CPCLP de extindere a perioadei respective. ARTICOLUL 9 Transportul sfeclei de zahăr 9.1. Transportul sfeclei de zahăr de pe câmp la bazele de preluare pentru transport cu mijloacele societății procesatoare de zahăr se efectuează și se suportă de cultivator. Transportul sfeclei de zahăr de la bazele de preluare la societatea procesatoare de zahăr se efectuează și se suportă de către societatea procesatoare de zahăr. 9.2. în vederea eficientizării și viabilizării producției de zahăr, prin intermediul CPCLP, părțile pot conveni asupra unei metode de partajare a costurilor cu transportul sfeclei de zahăr (procentual, cost fix/tonă etc.). 9.3. Sub rezerva convențiilor particulare răspunzând regulilor sau obiceiurilor locale valabile înaintea campaniei agricole a anului de comercializare 2009/2010, CPCLP pot deroga de la prevederile pct. 9.1 și 9.2. ARTICOLUL 10 Recepția sfeclei de zahăr 10.1. Partenerii au convenit ca recepția sfeclei de zahăr din recolta anului de comercializare 2009/2010 să fie efectuată cantitativ și calitativ, cu respectarea prevederilor regulamentelor europene în vigoare [Regulamentul Consiliului (CE) nr. 318/2006], 10.2. CPCLP va preciza modul în care se face recepția sfeclei de zahăr, atât calitativ, cât și cantitativ. Pentru recolta anului de comercializare 2009/2010, sfecla de zahăr de calitate standard trebuie să fie: • de calitate bună, sănătoasă și prezentată în condiții acceptabile de comercializare; • cu un conținut de zahăr de 16% la punctul de recepție. ARTICOLUL 11 Prețul sfeclei de zahăr Sfecla de zahăr din cotă 11.1. Părțile au convenit că pentru recolta anului de comercializare 2009/2010 prețul minim pentru sfecla de zahăr din cotă, de calitate standard, să fie de 26,29 euro/tonă, în condiția de livrare ex-loc de recepție convenit cu procesatorul. Prețul se calculează și se plătește în lei, la cursul de schimb stabilit de Regulamentul Comisiei (CE) nr. 163/2006. 11.2. Prețul sfeclei de zahăr se poate majora/diminua, în funcție de conținutul în zahăr, astfel: a) pentru fiecare 0,1% conținut de zaharoză prețul se majorează cu minimum: (i) 0,9% pentru conținut de zaharoză peste 16%, dar nu mai mult de 18%; (ii) 0,7% pentru conținut de zaharoză peste 18%, dar nu mai mult de 19%; (iii) 0,5% pentru conținut de zaharoză peste 19%, dar nu mai mult de 20%; b) pentru fiecare 0,1% conținut de zaharoză prețul se diminuează cu maximum: (i) 0,9% pentru conținut de zaharoză sub 16%, dar nu mai puțin de 15,5%; (ii) 1% pentru conținut de zaharoză sub 15,5%, dar nu mai puțin de 14,5%. 11.3. Prețul pentru sfecla de zahăr cu un conținut de zaharoză peste 20% nu trebuie să fie mai mic decât prețul minim ajustat conform lit. a)(iii). 11.4. în completarea datelor de mai sus, pentru sfecla de zahăr cu un conținut de zaharoză peste 20% și sub 14,5%, CPCLP poate stipula alte procente de creștere/diminuare. 11.5. Prețurile minime sus-menționate se aplică cantităților neto de sfeclă de zahăr predate și recepționate de societățile 14 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 166/17.111.2009 procesatoare de zahăr, în conformitate cu stipulațiile CPCLP privind conținutul de corpuri străine și de pământ aderent. Se stabilește ca sfecla de zahăr acceptabilă pentru prelucrare să aibă un conținut minim de zaharoză de 13,5%. Pentru sfecla de zahăr cu un conținut de zaharoză sub pragul minim acceptabil menționat mai sus, societățile procesatoare de zahăr au dreptul de a refuza preluarea acesteia. Sfecla de zahăr din afara cotei 11.6. Pentru cantitățile de sfeclă de zahăr din afara cotei, prețul și condițiile de achiziție sunt stipulate separat în CPCLP și se negociază fără restricții între părțile implicate. Societatea procesatoare de zahăr are dreptul de a decide dacă și în ce condiții acceptă o cantitate de sfeclă de zahăr în afara cotei de producție. Dacă societatea procesatoare de zahăr nu a încheiat CPCLP (până la data-limită menționată la art. 2 pct. 2.4), pentru întreaga cantitate de sfeclă de zahăr necesară producerii cotei de producție alocate și la prețul minim, aceasta este obligată să plătească prețul minim stipulat mai sus pentru întreaga cantitate de sfeclă de zahăr pe care o procesează în anul de comercializare 2009/2010. 11.7. Echivalența prețului minim pe tona de sfeclă de zahăr, în funcție de conținutul de zaharoză determinat la punctul de colectare este prezentată în anexa nr. 2 la prezentul AIP. ARTICOLUL 12 Plata materiei prime 12.1. Părțile au convenit ca plata materiei prime recepționate să se facă astfel: — o treime până la data de 20 decembrie 2009; — o treime până la data de 31 ianuarie 2010; — integral până la data de 31 martie 2010. 12.2. Sub rezerva convențiilor particulare ce răspund regulilor sau obiceiurilor locale valabile înaintea campaniei agricole a anului de comercializare 2009/2010, CPCLP pot deroga de la prevederile pct. 12.1. 12.3. Modalitatea de plată convenită de părți se negociază între părți și se va stipula în CPCLP. ARTICOLUL 13 Alte drepturi ale cultivatorilor 13. în privința borhotului rezultat în urma procesării sfeclei de zahăr, CPCLP poate prevedea ca: a) borhotul umed corespunzător prelucrării întregii cantități de sfeclă de zahăr livrate către societatea procesatoare de zahăr să fie livrat gratuit către furnizorii de sfeclă de zahăr în condiția de livrare ex-fabrică; b) numai o parte a borhotului, presat, uscat sau uscat și amestecat cu melasa să fie livrată gratuit de societatea procesatoare de zahăr către furnizorii de sfeclă de zahăr în condiția de livrare ex-fabrică; c) borhotul presat sau uscat să fie livrat gratuit către furnizorii de sfeclă de zahăr în condiția de livrare ex-fabrică, dar cu plata costurilor de presare sau uscare; Federația Cultivatorilor de Sfeclă de Zahăr din România, Președinte, dr. ing. loan Gherman Patronatul Zahărului din România, Președinte, ing. Emilian Dobrescu d) societatea procesatoare de zahăr să plătească furnizorului de sfeclă de zahăr compensații care să țină cont de posibilitățile de vânzare a borhotului. în cazul în care mai multe prevederi se pot aplica cantităților de sfeclă de zahăr livrabile, CPCLP trebuie să menționeze toate punctele care se pot aplica. ARTICOLUL 14 Alocarea cotei de cultivare a sfeclei de zahăr în cotă 14.1. Societățile procesatoare de zahăr vor încheia contracte de livrare de sfeclă de zahăr în cotă, luând în considerare eficiența agricolă în ceea ce privește costurile de transport și randamentul culturii sfeclei de zahăr. Având în vedere creșterea competitivității în acest sector și necesitatea de a atinge performanțele agriculturii europene, procesatorii de zahăr din sfeclă de zahăr, în consultare cu asociațiile cultivatorilor de sfeclă de zahăr, au posibilitatea de a-și modifica politica de achiziție a sfeclei de zahăr după fiecare an de comercializare și de a reconsidera contractele de livrare a sfeclei de zahăr pentru furnizorii care nu sunt competitivi. 14.2. Cotele de producție de zahăr și, implicit, cele de cultivare a sfeclei de zahăr pot suferi modificări de la un an la altul și, în consecință, societățile procesatoare de zahăr pot modifica cantitățile de sfeclă de zahăr în funcție de modificările de cotă impuse de regulamentele europene. 14.3. în cazul în care procesatorii de zahăr din sfeclă de zahăr vor apela la procesarea cotei în afara unității producătoare respective [conform art. 6 din Regulamentul (CE) nr. 952/2006], părțile semnatare ale prezentului AIP se obligă ca prima opțiune pentru procesare să fie o unitate de producție din România și numai în cazul refuzului acesteia sau al unei oferte necompetitive procesarea să se facă în alte țări ale Uniunii Europene. Acceptul sau refuzul unui contract de procesare se face în maximum 3 zile lucrătoare de la cererea scrisă, lipsa unui răspuns va fi considerată ca refuz. Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale va asigura punerea în practică a acestui punct, prin condiționarea acordului de procesare. ARTICOLUL 15 Taxe și alte obligații financiare Ambele părți se obligă să plătească la timp și în cuantumul cerut taxele sau alte obligații financiare care provin din aplicarea politicilor agricole ale Uniunii Europene și care vor fi stipulate de regulamentele și legislația românească, cum ar fi taxa de producție, achiziția de noi cote de producție etc. CPCLP trebuie să prevadă modul de colectare și repartizare a acestor obligații financiare în conformitate cu prevederile legale și/sau cu înțelegerea dintre părți. încheiat astăzi, 15 ianuarie 2009, în 4 exemplare. Asociația Producătorilor de Zahăr din Sfeclă de Zahăr din România, Președinte, ing. loan Armenean Organizația Interprofesională Națională „Zahărul” din România, Președinte, ing. Emilian Dobrescu MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 166/17.111.2009 15 ANEXA Nr. 1 la AIP CONTRACT de producere, cumpărare, livrare și plată a rădăcinilor de sfeclă de zahăr (CPCLP) Prezentul CPCLP este încheiat în baza art. 1 pct. 1.2 din Acordul interprofesional pentru sfecla de zahăr— recolta anului de comercializare 2009/2010 (AIP). între: Beneficiar: Societatea Comercială.......................................— S.A., cu sediul în.........................., str.........................nr......, reprezentată prin................................................................; (numele, prenumele și funcția) și (numele, prenumele și funcția) având contul..................., deschis la......................................, înregistrată în registrul comerțului sub nr............, Și Furnizor:...................................../Proprietar................., cu sediul/domiciliul în................., str................. nr........., telefon/fax..............., reprezentat prin.................................................................................; (numele, prenumele și funcția) Și (numele, prenumele și funcția) având contul.............deschis la.....................înregistrată în registrul comerțului la poziția........nr..........., a intervenit următorul CPCLP, cu valoare de contract bilateral, privind producerea, cumpărarea, livrarea și plata sfeclei de zahăr. Cursul de schimb se stabilește în conformitate cu regulamentele europene în vigoare. Sfecla de zahăr din cotă Furnizorul se obligă să cultive o suprafață de.............ha cu sfeclă de zahăr, în scopul realizării unei producții nete de plată de........................................................tone, care va fi predată beneficiarului, conform graficului de livrare care va fi comunicat de către beneficiar. Beneficiarul se obligă să cumpere de la furnizor o cantitate de....................tone rădăcini de sfeclă de zahăr, la un preț de.................................................................................euro/tona de sfeclă de zahăr, în condițiile calității standard (de calitate bună, sănătoasă și prezentată în condiții acceptabile de comercializare, cu un conținut de zahăr de 16% la punctul de recepție). Prețul menționat mai sus se poate modifica în funcție de conținutul de zaharoză la punctul de livrare, conform tabelului anexat la prezentul contract. Conținutul de zahăr minim acceptabil pentru sfecla de zahăr destinată procesării este de 13,5%. Beneficiarul are dreptul să refuze orice cantitate de sfeclă de zahăr livrată și având sub conținutul minim de zaharoză menționat mai sus. Sfecla de zahăr în afara cotei (dacă este cazul) Beneficiarul se angajează să cumpere o cantitate de.........................sfeclă de zahăr în afara cotei de producție, la prețul de........euro/tonă, în condițiile de livrare......, pusă la dispoziție de furnizor. Punctele de colectare pentru sfecla de zahăr a anului de comercializare 2009/2010 sunt:....................... Livrările de sfeclă se desfășoară, de regulă, în perioada...................................... Recepția cantitativă și controlul calității sfeclei de zahăr Recepția cantitativă și controlul calității sfeclei de zahăr se fac la.............., de către............................, prin metoda........................., în prezența............. Datele se vor consemna/înregistra în............................................................................................. Alte drepturi ale cultivatorilor Beneficiarul va livra, iar furnizorul de sfeclă de zahăr va primi o cantitate de borhot (tăiței) în următoarele condiții: Plata taxelor și obligațiilor financiare Furnizorul de sfeclă de zahăr mandatează beneficiarul ca la plata sfeclei de zahăr să îi rețină cotizația de membru al Federației Cultivatorilor de Sfeclă de Zahăr din România (F.C.S.Z.R.) în valoare de 0,8 lei/tona de sfeclă predată neto de plată și să verse aceste sume în contul și pe cheltuiala F.C.S.Z.R (în conformitate cu art. 6 pct. 6.1 din AIP). Noi, semnatarii prezentului CPCLP, declarăm că avem cunoștință despre stipulațiile Acordului interprofesional pentru sfecla de zahăr — recolta anului de comercializare 2009/2010 și prevederile Regulamentului Consiliului (CE) nr. 318/2006 (anexa nr. 2) — campania agricolă a anului de comercializare 2009/2010 și ne angajăm să le respectăm în litera și în spiritul lor. încheiat astăzi,......................., în....exemplare, toate cu valoare de original. Beneficiar, Furnizor, (numele, prenumele și semnătura) (numele, prenumele și semnătura) 16 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 166/17.111.2009 ANEXA Nr. 2 laAlP Tabel de echivalență a prețului minim pe tona de sfeclă de zahăr, în funcție de conținutul de zaharoză determinat la punctul de colectare Nr. Conținutul de sucroză (%) Prețul minim Nr. Conținutul de sucroză (%) Prețul minim crt. la punctul de colectare (€/tonă de sfeclă) crt. la punctul de colectare (€/tonă de sfeclă) 1. 13,5 CPCLP 35. 16,9 28,42 2. 13,6 CPCLP 36. 17,0 28,66 3. 13,7 CPCLP 37. 17,1 28,89 4. 13,8 CPCLP 38. 17,2 29,13 5. 13,9 CPCLP 39. 17,3 29,37 6. 14,0 CPCLP 40. 17,4 29,60 7. 14,1 CPCLP 41. 17,5 29,84 8. 14,2 CPCLP 42. 17,6 30,08 9. 14,3 CPCLP 43. 17,7 30,31 10. 14,4 CPCLP 44. 17,8 30,55 11. 14,5 22,48 45. 17,9 30,79 12. 14,6 22,74 46. 18,0 31,02 13. 14,7 23,00 47. 18,1 31,21 14. 14,8 23,27 48. 18,2 31,39 15. 14,9 23,53 49. 18,3 31,57 16. 15,0 23,79 50. 18,4 31,76 17. 15,1 24,06 51. 18,5 31,94 18. 15,2 24,32 52. 18,6 32,13 19. 15,3 24,58 53. 18,7 32,31 20. 15,4 24,84 54. 18,8 32,49 21. 15,5 25,11 55. 18,9 32,68 22. 15,6 25,34 56. 19,0 32,86 23. 15,7 25,58 57. 19,1 32,99 24. 15,8 25,82 58. 19,2 33,13 25. 15,9 26,05 59. 19,3 33,26 26. 16,0 26,29 60. 19,4 33,39 27. 16,1 26,53 61. 19,5 33,52 28. 16,2 26,76 62. 19,6 33,65 29. 16,3 27,00 63. 19,7 33,78 30. 16,4 27,24 64. 19,8 33,91 31. 16,5 27,47 65. 19,9 34,05 32. 16,6 27,71 66. 20 34,18 33. 16,7 27,95 67. >20 CPCLP 34. 16,8 28,18 EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 428881 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 166/17.111.2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495