MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 177 (XXI) — Nr. 164 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Marți, 17 martie 2009 SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE PARLAMENTULUI ROMÂNIEI 11. — Hotărâre privind aprobarea componenței nominale a Delegației Parlamentului României la Inițiativa Central-Europeană — Dimensiunea Parlamentară.... 2 12. — Hotărâre privind aprobarea componenței nominale a Delegației Parlamentului României la Adunarea Parlamentară a Organizației pentru Securitate și Cooperare în Europa................................. 2-3 13. — Hotărâre privind aprobarea componenței nominale a Delegației Parlamentului României ia Adunarea Parlamentară a Cooperării Economice a Mării Negre.... 3 14. — Hotărâre privind aprobarea componenței nominale a Delegației Parlamentului României la Adunarea Parlamentară a Francofoniei........................... 4 15. — Hotărâre privind constituirea Delegației permanente a Parlamentului României la Adunarea Parlamentară a Mediteranei........................................... 4 16. — Hotărâre privind constituirea Delegației Parlamentului României la Adunarea Parlamentară Euro-Mediteraneană.......................................... 5 17. — Hotărâre privind aprobarea componenței nominale a Delegației Parlamentului României la Adunarea Parlamentară a NATO................................. 5-6 18. — Hotărâre privind aprobarea componenței nominale a Delegației Parlamentului României la Adunarea Uniunii Europei Occidentale ........................ 6-7 Nr. Pagina 19. — Hotărâre privind aprobarea componenței nominale a Delegației Parlamentului României la Adunarea Parlamentară a Consiliului Europei................. 7-8 20. — Hotărâre privind aprobarea componenței nominale a Comitetului director al Grupului Român al Uniunii Interparlamentare ................................. 8-9 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 217 din 17 februarie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 217 alin. 4 din Codul de procedură penală și ale art. 10 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 43/2002 privind Direcția Națională Anticorupție ........................ 9-10 ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR 4. — Ordin pentru punerea în aplicare a Normelor privind dobândirea calității sau renunțarea la calitatea de acționar semnificativ la asigurători/reasigurători persoane juridice române......................... 11-15 ★ Cuantumul total al sumelor provenite din finanțările private ale partidelor politice în anul 2008, conform Legii nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale....................... 16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 164/17.111.2009 HOTĂRÂRI ALE PARLAMENTULUI ROMÂNIEI PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL HOTĂRÂRE privind aprobarea componenței nominale a Delegației Parlamentului României la Inițiativa Central-Europeană — Dimensiunea Parlamentară Parlamentul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Se aprobă componența nominală a delegației Dimensiunea Parlamentară, potrivit anexei care face parte Parlamentului României la Inițiativa Central-Europeană — integrantă din prezenta hotărâre. Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaților și de Senat în ședința comună din 9 martie 2009, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI ROBERTAALMAANASTASE MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 9 martie 2009. Nr. 11. ’ ANEXĂ COMPONENȚA NOMINALĂ a Delegației Parlamentului României la Inițiativa Central-Europeană — Dimensiunea Parlamentară I. Membri titulari 1. Turcan Raluca, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 2. Pintilie Vasile, senator, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 3. Itu Cornel, deputat, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 4. Găină Mihăiță, senator, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 5. Știrbu Gigei Sorinei, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.N.L. 6. Borbely Lăszlo, deputat, membru al Grupului parlamentar al U.D.M.R. 7. Vainer Aurel, deputat, membru al Grupului parlamentar al minorităților naționale II. Membri supleanți 1. Spînu Teodor Marius, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 2. Secășan losif, senator, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 3. Drăghici Sonia-Maria, deputat, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 4. Teodorescu Horia, deputat, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 5. Constantinescu Florin, senator, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 6. Edler Andrăs Gyorgy, membru al Grupului parlamentar al U.D.M.R. 7. Merka Adrian-Miroslav, deputat, membru al Grupului parlamentar al minorităților naționale. PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL HOTĂRÂRE privind aprobarea componenței nominale a Delegației Parlamentului României la Adunarea Parlamentară a Organizației pentru Securitate și Cooperare în Europa Parlamentul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Se aprobă componența nominală a Delegației Organizației pentru Securitate și Cooperare în Europa, potrivit Parlamentului României la Adunarea Parlamentară a anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaților și de Senat în ședința comună din 9 martie 2009, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR ROBERTA ALMA ANASTASE București, 9 martie 2009. Nr. 12. ’ PREȘEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 164/17.111.2009 3 ANEXĂ COMPONENȚA NOMINALĂ a Delegației Parlamentului României la Adunarea Parlamentară a Organizației pentru Securitate și Cooperare în Europa I. Membri titulari 1. Rădulescu Cristian, senator, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 2. Movilă Petru, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 3. Nassar Rodica, deputat, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 4. Silistru Doina, senator, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 5. Hașotti Puiu, senator, membru al Grupului parlamentar al P.N.L. 6. David Cristian, senator, membru al Grupului parlamentar al P.N.L. 7. Ignat Miron, deputat, membru al Grupului parlamentar al minorităților naționale II. Membri supleanți 1. Vișan Gelu, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 2. Igaș Traian Constantin, senator, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 3. lordache Luminița, deputat, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 4. Crăciun Avram, senator, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 5. Uioreanu Horea Dorin, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.N.L. 6. Gavrilescu Grațiela Leocadia, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.N.L. 7. Buciuta Ștefan, deputat, membru al Grupului parlamentar al minorităților naționale. PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL HOTĂRÂRE privind aprobarea componenței nominale a Delegației Parlamentului României la Adunarea Parlamentară a Cooperării Economice a Mării Negre Parlamentul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Se aprobă componența nominală a Delegației Economice a Mării Negre, potrivit anexei care face parte Parlamentului României la Adunarea Parlamentară a Cooperării integrantă din prezenta hotărâre. Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaților și de Senat în ședința comună din 9 martie 2009, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI ROBERTAALMAANASTASE MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 9 martie 2009. Nr. 13. ’ ANEXĂ COMPONENȚA NOMINALĂ a Delegației Parlamentului României la Adunarea Parlamentară a Cooperării Economice a Mării Negre 1. Rogin Marius, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 2. lorguș Zanfir, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 3. Dumitru Constantin, senator, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 4. Martin Eduard-Stelian, deputat, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 5. Mazăre Alexandru, senator, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 6. Dragomir Gheorghe, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.N.L. 7. Antal Istvân, deputat, membru al Grupului parlamentar al U.D.M.R. 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 164/17.111.2009 PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL HOTĂRÂRE privind aprobarea componenței nominale a Delegației Parlamentului României la Adunarea Parlamentară a Francofoniei Parlamentul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Se aprobă componența nominală a Delegației Francofoniei, potrivit anexei care face parte integrantă din Parlamentului României la Adunarea Parlamentară a prezenta hotărâre. Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaților și de Senat în ședința comună din 9 martie 2009, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI ROBERTA ALMA ANASTASE MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 9 martie 2009. Nr. 14. ANEXĂ COMPONENȚA NOMINALĂ a Delegației Parlamentului României la Adunarea Parlamentară a Francofoniei 1. Gherasim Vasile, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 2. Ardeleana Sanda-Maria, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 3. Severin Georgică, senator, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 4. Burnei Ion, deputat, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 5. Niculescu Duvăz Bogdan Nicolae, deputat, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 6. Burcău Doina, deputat, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 7. Chelaru loan, senator, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 8. Dobre Ciprian Minodor, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.N.L. PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL HOTĂRÂRE privind constituirea Delegației permanente a Parlamentului României la Adunarea Parlamentară a Mediteranei Parlamentul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Se constituie Delegația permanentă a Mediteranei, cu statut de membru asociat, în următoarea Parlamentului României la Adunarea Parlamentară a componență: 1. Drăgulescu losif Ștefan, deputat, Grupul parlamentar al P.D.-L.; 2. Prunea Nicolae Dănuț, senator, Grupul parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C.; 3. Gerea Andrei Dominic, deputat, Grupul Parlamentar al P.N.L. Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaților și de Senat în ședința comună din 9 martie 2009, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR ROBERTA ALMA ANASTASE București, 9 martie 2009. Nr. 15. PREȘEDINTELE SENATULUI MIRCEA-DAN GEOANĂ 5 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 164/17.111.2009 PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTATILOR SENATUL HOTĂRÂRE privind constituirea Delegației Parlamentului României la Adunarea Parlamentară Euro-Mediteraneană Parlamentul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Se aprobă componența nominală a Delegației Parlamentului României la Adunarea Parlamentară Euro-Mediteraneană, după cum urmează: 1. Barbu Sulfina, deputat, Grupul parlamentar al P.D.-L.; 2. Roșea Lucreția, deputat, Grupul parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C.; 3. Câmpanu Liviu, senator, Grupul Parlamentar al P.N.L. Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaților și de Senat în ședința comună din 9 martie 2009, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI ROBERTAALMAANASTASE MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 9 martie 2009. Nr. 16. ’ PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTATILOR SENATUL HOTĂRÂRE privind aprobarea componenței nominale a Delegației Parlamentului României la Adunarea Parlamentară a NATO Parlamentul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Se aprobă componența nominală a Delegației Parlamentului României la Adunarea Parlamentară a NATO, potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaților și de Senat în ședința comună din 9 martie 2009, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI ROBERTAALMAANASTASE MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 9 martie 2009. Nr. 17. 6 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 164/17.111.2009 ANEXĂ COMPONENȚA NOMINALĂ a Delegației Parlamentului României la Adunarea Parlamentară a NATO I. Membri titulari 1. Voinescu-Cotoi Sever, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 2. Brînză William Gabriel, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 3. Stănișoară Mihai, senator, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 4. Vlase Petru Gabriel, deputat, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 5. Mocioalcă Ion, deputat, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 6. Frunzulică Doru-Claudian, deputat, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 7. Mitrea Miron Tudor, senator, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 8. Meleșcanu Teodor Viorel, senator, membru al Grupului parlamentar al P.N.L. 9. Scutaru Adrian George, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.N.L. 10. Olosz Gergely, deputat, membru al Grupului parlamentar al U.D.M.R. II. Membri supleanți 1. Bădălan Eugen, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 2. Lubanovici Mircea, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 3. Păran Dorin, senator, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 4. Rizea Cristian, deputat, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 5. Pop Georgian, deputat, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 6. Lup Silvestru Mircea, deputat, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 7. Valeca Șerban Constantin, senator, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 8. Oprea Mario-Ovidiu, senator, membru al Grupului parlamentar al P.N.L. 9. Chiuariu Tudor Alexandru, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.N.L. 10. Beres Ștefan Vasile, deputat, membru al Grupului parlamentar al U.D.M.R. PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTATILOR SENATUL HOTĂRÂRE privind aprobarea componenței nominale a Delegației Parlamentului României la Adunarea Uniunii Europei Occidentale Parlamentul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Se aprobă componența nominală a Delegației Parlamentului României la Adunarea Uniunii Europei Occidentale, potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaților și de Senat în ședința comună din 9 martie 2009, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI ROBERTAALMAANASTASE MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 9 martie 2009. Nr. 18. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 164/17.111.2009 7 ANEXĂ COMPONENȚA NOMINALĂ a Delegației Parlamentului României la Adunarea Uniunii Europei Occidentale I. Membri titulari 1. Boureanu Cristian Alexandru, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 2. Dascălu Constantin, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 3. Știrbeț Cornel, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 4. Banias Mircea Marius, senator, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 5. Tîlvăr Angel, deputat, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 6. Pâslaru Florin-Costin, deputat, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 7. Mardare Radu Cătălin, senator, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 8. Calimente Mihăiță, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.N.L. 9. Prodan Tiberiu Aurelian, senator, membru al Grupului parlamentar al P.N.L. 10. EdlerAndrâs Gyorgy, deputat, membru al Grupului parlamentar al U.D.M.R. II. Membri supleanți 1. Șandru Mihaela Ioana, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 2. Chirilă Constantin, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 3. Canacheu Costică, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 4. Rasaliu Marian, senator, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 5. Solomon Adrian, deputat, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 6. Jipa Florina Ruxandra, deputat, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 7. Marcu Gheorghe, senator, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 8. Morega Dan Ilie, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.N.L. 9. Rebenciuc Neculai, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.N.L. 10. Păi Ârpâd, deputat, membru al Grupului parlamentar al U.D.M.R. PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL HOTĂRÂRE privind aprobarea componenței nominale a Delegației Parlamentului României la Adunarea Parlamentară a Consiliului Europei Parlamentul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Se aprobă componența nominală a Delegației Parlamentului României la Adunarea Parlamentară a Consiliului Europei, potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaților și de Senat în ședința comună din 9 martie 2009, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI ROBERTA ALMA ANASTASE MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 9 martie 2009. Nr. 19. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 164/17.111.2009 ANEXĂ COMPONENȚA NOMINALĂ a Delegației Parlamentului României la Adunarea Parlamentară a Consiliului Europei I. Membri titulari 1. Preda Cezar-Florin, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 2. Anghel Florin Serghei, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 3. Călian Petru, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 4. Badea Viorel Riceard, senator, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 5. Năstase Adrian, deputat, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 6. Tudose Mihai, deputat, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 7. Corlățean Titus, senator, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 8. Fenechiu Relu, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.N.L. 9. Robu Nicolae, senator, membru al Grupului parlamentar al P.N.L. 10. Frunda Gyorgy, senator, membru al Grupului parlamentar al U.D.M.R. II. Membri supleanți 1. Stavrositu Maria, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 2. Blaga losif Veniamin, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 3. Stoica Mihaela, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 4. Igaș Traian Constantin, senator, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 5. Moldovan Carmen Ileana, deputat, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 6. Panțîru Tudor, deputat, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 7. Mang loan, senator, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 8. Săftoiu Adriana, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.N.L. 9. Stroe lonuț-Marian, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.N.L. 10. Kelemen Atilla Bela-Ladislau, deputat, membru al Grupului parlamentar al U.D.M.R. PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTATILOR SENATUL HOTĂRÂRE privind aprobarea componenței nominale a Comitetului director al Grupului Român al Uniunii Interparlamentare Parlamentul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Se aprobă componența nominală a Comitetului director al Grupului Român al Uniunii Interparlamentare, potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaților și de Senat în ședința comună din 9 martie 2009, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI ROBERTAALMAANASTASE MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 9 martie 2009. Nr. 20. ANEXĂ COMPONENȚA NOMINALĂ a Comitetului director al Grupului Român al Uniunii Interparlamentare — 25 de membri 1. Munteanu loan, deputat, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C — președinte 2. Popa Mihaela, senator, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. — vicepreședinte 3. Moldovan Emil Radu, deputat, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. — vicepreședinte 4. Palăr Ionel, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.N.L. — secretar 5. Gunthner Tiberiu, senator, membru al Grupului parlamentar al U.D.M.R. — secretar MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 164/17.111.2009 9 6. Ion Vasile, senator, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. — trezorier 7. Arion Viorel, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 8. Buhăianu-Obuf Cătălin Ovidiu, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 9. Pardău Dumitru, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 10. Tabără Valeriu, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 11. Giurgiu Mircia, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 12. Axenie Carmen, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 13. Rasaliu Marian Iulian, senator, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 14. Mocanu Alexandru, senator, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 15. Stan loan, deputat, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 16. Popa Florian, deputat, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 17. Mocanu Vasile, deputat, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 18. Nicula Vasile-Cosmin, senator, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 19. Chelaru loan, senator, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 20. Donțu Mihai-Aurel, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.N.L. 21. Mărcuțianu Ovidius, senator, membru al Grupului parlamentar al P.N.L. 22. Frâncu Emilian Valentin, senator, membru al Grupului parlamentar al P.N.L. 23. Peto Csilla-Maria, deputat, membru al Grupului parlamentar al U.D.M.R. 24. Kerekes Kâroly, deputat, membru al Grupului parlamentar al U.D.M.R. 25. Manolescu Oana, deputat, membru al Grupului parlamentar al minorităților naționale. DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE CURTEA CONSTITUȚIONALĂ » DECIZIA Nr. 217 din 17 februarie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 217 alin. 4 din Codul de procedură penală și ale art. 10 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 43/2002 privind Direcția Națională Anticorupție loan Vida Nicolae Cochinescu Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Ion Predescu Puskâs Valentin Zoltân Tudorel Toader Augustin Zegrean Marinela Mincă Marieta Safta — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 217 alin. 4 din Codul de procedură penală și ale art. 10 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 43/2002 privind Direcția Națională Anticorupție, excepție invocată de Florica Șeicaru în Dosarul nr. 1.106/312/2008 al Judecătoriei Slobozia. La apelul nominal lipsesc părțile, față de care procedura de citare este legal îndeplinită. Având cuvântul, reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate ca neîntemeiată, invocând și jurisprudența Curții Constituționale în materie. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, reține următoarele: Prin încheierea din 24 septembrie 2008, pronunțată în Dosarul nr. 1.106/312/2008, Judecătoria Slobozia a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 217 alin. 4 din Codul de procedură penală și ale art. 10 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 43/2002 privind Direcția Națională Anticorupție, excepție invocată de Florica Șeicaru. în motivarea excepției de neconstituționalitate se susține, în esență, că normele criticate nu oferă garanția unui proces echitabil. Se arată că, în cazul infracțiunilor prevăzute de Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție, apreciate „in abstracta” ca fiind infracțiuni cu un grad ridicat de pericol social, urmărirea penală revine în competența proprie a procurorului, ca o garanție suplimentară acordată de legiuitor pentru respectarea drepturilor pe care orice acuzat le are într-un proces penal. S-a apreciat de către legiuitor că, în această fază a procesului penal, dintre toate organele enumerate în cuprinsul art. 201 alin. 2 din Codul de procedură penală, procurorul, care este magistrat, deține cea mai înaltă calificare juridică, astfel încât efectuarea de către acesta a actelor de urmărire penală ar constitui o garanție a respectării principiului legalității. Ca urmare, în aceste cauze, numai în mod excepțional procurorul își poate delega o parte din atribuții, doar acolo unde acestea nu ating în niciun fel substanța garanției legale menționate, și numai pe baza unei ordonanțe exprese, ce se referă la acte determinate. Per a contraria, toate actele de urmărire penală desfășurate de organele de cercetare penală, în baza unei ordonanțe exprese și punctuale, sunt nule absolut pentru încălcarea normelor imperative de competență. în temeiul acestui raționament, autorul excepției conchide că prevederea art. 217 alin. 4 din Codul de procedură penală, transpusă în domeniul competenței acoperite de Direcția Națională Anticorupție prin art. 10 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 43/2002, golește, practic, de conținut tocmai garanția pe care legiuitorul a avut-o în vedere atunci 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 164/17.111.2009 când a creat, în anumite cauze, obligația procurorului de a efectua personal urmărirea penală. Judecătoria Slobozia apreciază că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată. în opinia instanței, faptul că legislația română permite ca organele poliției judiciare să fie delegate de către procurorul care efectuează urmărirea penală în vederea realizării unor acte de cercetare penală, nu echivalează cu nerespectarea garanțiilor dreptului la un proces echitabil, care presupune analiza respectării principiului contradictorialității, egalității armelor, nemijlocirii, legalității și loialității în administrarea mijloacelor de probă, revenind instanței de judecată rolul de a se pronunța cu privire la legalitatea actelor efectuate de organele poliției judiciare. în conformitate cu dispozițiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate ridicate. Avocatul Poporului consideră că dispozițiile criticate sunt constituționale, deoarece nu aduc atingere normelor constituționale invocate, ci dau expresie prevederilor art. 131 alin. (3) din Legea fundamentală, potrivit cărora parchetele conduc și supraveghează activitatea de cercetare penală a poliției judiciare, în condițiile legii. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la excepția de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile legale criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile art. 217 alin. 4 din Codul de procedură penală și ale art. 10 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 43/2002 privind Direcția Națională Anticorupție, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 244 din 11 aprilie 2002, aprobată cu modificări prin Legea nr. 503/2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 523 din 18 iulie 2002, cu modificările și completările ulterioare. Prevederile criticate au următorul cuprins: —Art. 217 alin. 4 din Codul de procedură penală: „în cauzele în care urmărirea penală se efectuează de către procuror, acesta poate dispune prin ordonanță ca anumite acte de cercetare penală să fie efectuate de către organele poliției judiciare. — Art. 10 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 43/2002: „Ofițerii și agenții de poliție judiciară pot efectua numai acele acte de cercetare penală dispuse de procurorii Direcției Naționale Anticorupție. Ofițerii și agenții de poliție judiciară își desfășoară activitatea sub directa conducere, supraveghere și control al procurorului. ” în susținerea excepției se invocă art. 15 alin. (1), art. 16 și art. 20 din Constituție privind universalitatea drepturilor și a libertăților fundamentale, egalitatea în drepturi, tratatele internaționale privind drepturile omului, cu raportare la art. 6 paragraful 1 și art. 13 din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale privind dreptul la un proces echitabil și, respectiv, dreptul la un recurs efectiv. Examinând excepția de neconstituționalitate astfel cum a fost formulată, Curtea constată că aceasta este neîntemeiată. Faptul că, în anumite cazuri, ofițerii de poliție judiciară efectuează anumite acte de cercetare penală nu echivalează cu o încălcare a dreptului la un proces echitabil, întrucât, pe de-o parte, această poliție judiciară a fost creată în scopul efectuării cu celeritate și în mod temeinic a activităților de descoperire și de urmărire a infracțiunilor, iar, pe de altă parte, actele de cercetare ale acestor ofițeri se efectuează în numele procurorului și numai după emiterea unei ordonanțe sau a unei dispoziții scrise a acestuia. Totodată, ofițerii și agenții de poliție judiciară își desfășoară activitatea sub directa conducere, supraveghere și control al procurorului, ceea ce dă expresie prevederilor art. 131 alin. (3) din Constituție, potrivit cărora parchetele conduc și supraveghează activitatea de cercetare penală a poliției judiciare, în condițiile legii. în plus, normele criticate se aplică în mod egal tuturor celor vizați de ipoteza normei legale, fără nicio discriminare pe criterii arbitrare, astfel încât nu se poate reține nici încălcarea dispozițiilor art. 15 alin. (1) și art. 16 din Legea fundamentală. Pentru motivele mai sus arătate, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 alin. (1) și (6) din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 217 alin. 4 din Codul de procedură penală și ale art. 10 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 43/2002 privind Direcția Națională Anticorupție, excepție invocată de Florica Șeicaru în Dosarul nr. 1.106/312/2008 al Judecătoriei Slobozia. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 17 februarie 2009. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent, Marieta Safta MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 164/17.111.2009 11 ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR ORDIN pentru punerea în aplicare a Normelor privind dobândirea calității sau renunțarea la calitatea de acționar semnificativ la asigurători/reasigurători persoane juridice române în temeiul prevederilor art. 4 alin. (27) și ale art. 8 alin. (2) lit. f) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, potrivit Hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor din data de 24 februarie 2009, prin care s-au adoptat Normele privind dobândirea calității sau renunțarea la calitatea de acționar semnificativ la asigurători/reasigurători persoane juridice române, președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor emite următorul ordin: Art. 1. — Se pun în aplicare Normele privind dobândirea calității sau renunțarea la calitatea de acționar semnificativ la asigurători/reasigurători persoane juridice române, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Normele privind dobândirea calității sau renunțarea la calitatea de acționar semnificativ la asigurători/reasigurători persoane juridice române, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 113.124/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 709 din 18 august 2006. Art. 3. — Direcțiile de specialitate din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor asigură ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 26 februarie 2009. Nr. 4. ANEXĂ NORME privind dobândirea calității sau renunțarea la calitatea de acționar semnificativ la asigurători/reasigurători persoane juridice române Art. 1. — (1) Prezentele norme stabilesc documentele și informațiile care trebuie transmise Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor de către o persoană juridică sau fizică, aflată în una dintre următoarele situații: a) este un potențial achizitor; b) dorește să renunțe la calitatea de acționar semnificativ, direct sau indirect, al unui asigurător/reasigurător; c) își propune diminuarea drepturilor sale de vot ori a poziției de acționar semnificativ, direct sau indirect, al unui asigurător/reasigurător, astfel încât participația sa va atinge ori va scădea sub 20%, o treime sau 50% din drepturile de vot sau din capitalul social al acestuia. (2 ) Documentele și informațiile prevăzute în prezentele norme trebuie transmise Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor și în cazul în care, prin majorarea participației de către o persoană juridică sau fizică, un asigurător/reasigurător devine filială a acelei persoane ori în cazul în care, prin diminuarea participației unei persoane juridice sau fizice la un asigurător/reasigurător, acesta își încetează statutul de filială a acelei persoane. Art. 2. —în înțelesul prezentelor norme, termenii și expresiile de mai jos au următoarele semnificații: 1. potențial achizitor — orice persoane fizice sau juridice, care acționează singure ori concertat și care: a) doresc să devină acționar semnificativ, direct sau indirect, la un asigurător/reasigurător; b) își propun să își majoreze, direct sau indirect, drepturile de vot ori capitalul deținut la un asigurător/reasigurător, astfel încât participația lor va atinge sau va depăși 20%, o treime ori 50% din drepturile de vot sau din capitalul social al acestuia ori asigurătorul/reasigurătorul va deveni filiala acestora; 2. persoane care acționează concertat — mai multe persoane se consideră că acționează concertat atunci când fiecare dintre ele decide să își exercite drepturile de vot aferente participației la capitalul social pe care intenționează să o achiziționeze, în conformitate cu un acord, implicit sau explicit, intervenit între aceste persoane, indiferent dacă acordul îmbracă formă scrisă, verbală ori manifestă doar în fapt sau dacă persoanele în cauză sunt legate între ele, în orice alt mod; 3. proiect de achiziție — participația care urmează a fi deținută, prin achiziționarea sau majorarea, directă ori indirectă, a drepturilor de vot deținute la un asigurător/reasigurător sau prin majorarea contribuției la capitalul social al acestuia; 4. termen de evaluare — perioada de 60 de zile lucrătoare, în care Comisia de Supraveghere a Asigurărilor realizează evaluarea proiectului de achiziție, calculată de la data confirmării scrise de primire a notificării intenției de achiziție și a tuturor documentelor aferente; 5. evaluare — analizarea calității adecvate a potențialului achizitor și a solidității financiare a proiectului de achiziție. Art. 3. — (1) Potențialul achizitor este obligat să notifice în prealabil, în scris, intenția sa cu privire la proiectul de achiziție și să menționeze mărimea participației vizate. (2) Notificarea prealabilă este însoțită de informațiile și documentele prevăzute la art. 4 sau, după caz, la art. 5. (3) Comisia de Supraveghere a Asigurărilor emite, în scris, o confirmare de primire a notificării prevăzute la alin. (1) în termen de două zile lucrătoare de la data primirii acesteia sau de la data ulterioară de primire de documente și informații suplimentare, menționate în anexa nr. 2; în confirmarea de primire se menționează și data expirării termenului de evaluare. (4) în cazul companiilor listate pe piața de capital, în procesul de evaluare a proiectului de achiziție, drepturile de vot ale acționarilor semnificativi sunt evaluate în conformitate cu prevederile legislației specifice din România, emise de Comisia Națională a Valorilor Mobiliare. 12 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 164/17.111.2009 (5) Comisia de Supraveghere a Asigurărilor evaluează calitatea adecvată a potențialului achizitor și soliditatea financiară a acestuia, în raport cu proiectul de achiziție, pe baza următoarelor criterii: a) reputația, integritatea și competența profesională ale potențialului achizitor; b) reputația și experiența oricărei persoane care urmează să exercite responsabilități de administrare și/sau de conducere în cadrul unui asigurător/reasigurător, ca rezultat al achiziției propuse; c) soliditatea financiară a potențialului achizitor, în special în raport cu tipul de activitate desfășurată în prezent și cu cea preconizată a fi desfășurată în viitor de către asigurătorul/ reasigurătorul la care se referă proiectul de achiziție; d) capacitatea asigurătorului/reasigurătorului de a respecta cerințele prudențiale stipulate de prezentele norme și de legislația privind supravegherea suplimentară a grupurilor de asigurări și conglomeratele financiare; e) existența unor motive rezonabile de a suspecta că, în ceea ce privește proiectul de achiziție, este sau a fost săvârșită o infracțiune ori o tentativă de spălare de bani sau de finanțare a terorismului, în sensul prevederilor art. 2 lit. a), respectiv lit. a¹) din Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea și sancționarea spălării banilor, precum și pentru instituirea unor măsuri de prevenire și combatere a finanțării actelor de terorism, cu modificările și completările ulterioare, sau că proiectul de achiziție ar putea dezvolta un astfel de risc. (6 ) în cursul termenului de evaluare, dar nu mai târziu de a cincizecea zi lucrătoare, pe lângă documentele menționate la art. 4 sau 5, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor poate solicita, în scris, documente și informații suplimentare, necesare finalizării evaluării proiectului de achiziție, conform anexei nr. 2 la prezentele norme și art. 12 alin. (2) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare. (7 ) Potențialul achizitor are obligația de a transmite documentele și informațiile suplimentare, conform alin. (6), în termen de 20 de zile lucrătoare de la data la care Comisia de Supraveghere a Asigurărilor i-a solicitat acest lucru; în această perioadă, termenul de evaluare se întrerupe. (8 ) Perioada de întrerupere a termenului de evaluare poate fi prelungită până la 30 de zile lucrătoare, în cazul în care potențialul achizitor: a) are sediul sau este reglementat într-un stat terț; b) nu este reglementat de o autoritate competentă în domeniul financiar din spațiul economic european. (9 ) Comisia de Supraveghere a Asigurărilor poate solicita și alte informații sau documente, în vederea completării sau clarificării informațiilor primite, fără însă ca termenul de evaluare să fie întrerupt. (1 0) Evaluarea proiectului de achiziție se efectuează în mod nediscriminatoriu, în cazul în care Comisia de Supraveghere a Asigurărilor este notificată în legătură cu două sau mai multe proiecte de achiziție pentru același asigurător/reasigurător. Art. 4. — Informațiile și documentele care trebuie transmise de către potențialul achizitor, persoană fizică, sunt următoarele: 1. scrisoare de intenție, în care se menționează cota de participare la care se va ajunge prin achiziționare sau majorare, în care sunt descrise responsabilitățile potențialului achizitor și activitatea ce urmează a fi desfășurată în cadrul asigurătorului/reasigurătorului, precum și orice alte informații pe care potențialul achizitor le consideră necesare pentru susținerea proiectului de achiziție; 2. copia actului de identitate; în cazul în care din actul de identitate nu se pot identifica cetățenia, adresa de domiciliu și, dacă este cazul, cea de reședință, acestea vor fi specificate separat; 3. curriculum vitae, din care să rezulte activitatea desfășurată în ultimii 10 ani, inclusiv denumirea angajatorului, descrierea activității desfășurate, funcția deținută, persoane de contact și alte informații relevante; 4. lista cu participațiile sale la capitalul social al oricărei societăți comerciale din țară și din străinătate, indicându-se obiectul de activitate și datele de identificare ale acesteia, la data depunerii documentației la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor; 5. cazierul judiciar valabil sau, în cazul cetățenilor străini, un document echivalent, emis de o autoritate administrativă ori judiciară competentă a statului în care persoana fizică își are domiciliul sau reședința. în cazul în care persoana în cauză a domiciliat sau a avut reședința în mai multe state membre, este necesară prezentarea acestui document din toate statele membre, în care a domiciliat în ultimii 5 ani, pe o perioadă mai mare de 6 luni; 6. cazierul fiscal valabil, eliberat de statul în care își are domiciliul și reședința; 7. declarația de venit pentru ultimul an fiscal încheiat, întocmită în conformitate cu legislația din țara de origine, vizată de autoritatea fiscală sau, după caz, certificată conform legislației din țara respectivă; în cazul în care legislația din țara de origine nu prevede o astfel de declarație, se va da în acea țară o declarație autentificată notarial, tradusă și legalizată în limba română, care să ateste acest fapt și în care să se prezinte veniturile realizate în ultimul an fiscal încheiat, indiferent de sursa de realizare a acestora; 8. documentele care dovedesc sursa fondurilor cu care persoana intenționează să participe la capitalul social al asigurătorului/reasigurătorului; 9. declarația autentificată de un notar public sau atestată de un avocat, din care să reiasă că fondurile cu care persoana intenționează să participe la capitalul social al asigurătorului/reasigurătorului nu provin din împrumuturi, indiferent cu ce titlu, de la alte persoane fizice, persoane fizice autorizate, persoane juridice ori entități fără personalitate juridică, asociații, fundații, uniuni sau ligi sindicale; 10. declarația sub semnătură privată, conform formularului prevăzut în anexa nr. 1 la prezentele norme; 11. studiul de fezabilitate pentru următorii 3 ani, în cazul în care, în urma proiectului de achiziție, cota de participare la care se va ajunge va fi de peste 50%, conform anexei nr. 2 la Normele privind autorizarea asigurătorilor, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 6/2007, anexei nr. 2 la Normele privind autorizarea și supravegherea reasigurătorilor, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 5/2008, și art. 12 alin. (4) lit. b) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Art. 5. — Informațiile și documentele care trebuie transmise de către potențialul achizitor, persoană juridică, sunt următoarele: 1. scrisoare de intenție, în care se menționează cota de participare la care se va ajunge prin majorare; 2. extras din hotărârea Adunării generale a acționarilor sau, după caz, a consiliului de administrație privind achiziția de acțiuni și cota de participare la capitalul social al asigurătorului/reasigurătorului; 3. documentele oficiale, din care să rezulte denumirea completă, numărul de înregistrare la oficiul registrului comerțului, codul unic de înregistrare, iar în cazul persoanelor juridice străine, dovada de la autoritatea competentă, emisă cu cel mult 3 luni înainte de data depunerii, din care să rezulte că persoana juridică este legal constituită; 4. documentele oficiale din care să rezulte cotele de participare la capitalul social ale celorlalți acționari semnificativi, MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 164/17.111.2009 13 direcți și indirecți, ai asigurătorului/reasigurătorului și drepturile de vot aferente; 5. cazierul fiscal valabil; 6. situațiile financiare aferente ultimelor 3 exerciții financiare, auditate și înregistrate la autoritatea fiscală competentă; 7. declarația pe propria răspundere a reprezentantului legal, atestată de un consilier juridic/avocat sau autentificată de un notar public, din care să rezulte denumirea, numărul de înregistrare la oficiul registrului comerțului, codul unic de înregistrare, după caz, ale persoanelor juridice la care este acționar semnificativ, este în consiliul de administrație sau are răspundere nelimitată pentru obligațiile acestora, împreună cu documentele doveditoare ale acestor participații; 8. documentele care dovedesc sursa fondurilor cu care persoana intenționează să participe la capitalul social al asig u rătoru I u i/reasig u rătoru lui; 9. declarația reprezentantului legal, atestată de un consilier juridic/avocat sau autentificată de un notar public, din care să reiasă că fondurile cu care persoana intenționează să participe la capitalul social al asigurătorului/reasigurătorului nu provin din împrumuturi, indiferent cu ce titlu, de la alte persoane fizice, persoane fizice autorizate, persoane juridice ori entități fără personalitate juridică, asociații, fundații, uniuni sau ligi sindicale, cu excepția fondurilor puse la dispoziția unei filiale de către societatea-mamă, din sursele proprii ale acesteia; 10. studiul de fezabilitate pentru următorii 3 ani, în cazul în care, potrivit proiectului de achiziție, cota de participare la care se va ajunge va depăși 50%; studiul este întocmit conform anexei nr. 2 la Normele privind autorizarea asigurătorilor, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 6/2007, anexei nr. 2 la Normele privind autorizarea și supravegherea reasigurătorilor, puse în aplicare prin Ordinul președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 5/2008, și art. 12 alin. (4) lit. b) din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Art. 6. — (1) Orice acționar semnificativ, persoană fizică sau juridică, ce intenționează să renunțe la această calitate, în mod direct ori indirect, trebuie să notifice în scris această intenție Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, indicând cota participației vizate. (2) Această notificare trebuie făcută și în cazul în care, prin diminuare, participația ori drepturile sale de vot vor scădea sub 20%, o treime sau 50%. (3) Notificarea trebuie să cuprindă următoarele informații: denumirea asigurătorului/reasigurătorului la al cărui capital social intenționează să își diminueze participația, precum și, dacă este cazul, numărul acțiunilor rămase, valoarea nominală a acestora, valoarea totală și procentul din totalul capitalului social al asigurătorului/reasigurătorului, procentul din totalul drepturilor de vot pe care le conferă acestea. (4) Notificarea pentru situațiile prevăzute la acest articol nu este urmată de o decizie a Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor. Art. 7. — (1) în cazul aprobării proiectului de achiziție, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor poate comunica un termen maxim pentru finalizarea acesteia și poate prelungi acest termen, dacă este necesar. (2) Comisia de Supraveghere a Asigurărilor se poate opune proiectului de achiziție, prin decizie motivată, în cazul în care nu sunt îndeplinite condițiile art. 3 alin. (5) în ceea ce privește calificarea persoanelor menționate la art. 4 și, respectiv, art. 5 sau dacă informațiile furnizate de potențialul achizitor sunt incomplete, caz în care va informa în scris potențialul achizitor în termen de două zile lucrătoare de la data emiterii deciziei, fără a depăși termenul de evaluare, indicând motivele care au stat la baza acestei decizii. Comisia de Supraveghere a Asigurărilor poate pune la dispoziția publicului o motivație corespunzătoare hotărârii fie la cererea potențialului achizitor, fie atunci când consideră necesar. (3) în cazul în care Comisia de Supraveghere a Asigurărilor nu se va opune în scris proiectului de achiziție în cursul termenului de evaluare, acesta se consideră aprobat, urmând ca autoritatea de supraveghere să emită o decizie de aprobare a proiectului de achiziție. (4) Achiziția efectuată fără notificarea prealabilă a Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, precum și nerespectarea deciziei autorității de supraveghere de opoziție față de proiectul de achiziție sunt nule de drept. (5) Având în vedere prevederile alin. (4), Comisia de Supraveghere a Asigurărilor poate decide fie suspendarea exercitării drepturilor de vot corespunzătoare, fie nulitatea voturilor exprimate ori anularea acestora. (6) Comisia de Supraveghere a Asigurărilor face publică pe website-ul propriu o listă cuprinzând informațiile necesare pentru realizarea evaluării, menționate în prezentele norme. (7) Comisia de Supraveghere a Asigurărilor poate, pe lângă măsurile prevăzute la alin. (4) și (5), să aplice și alte sancțiuni prevăzute la art. 39 din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Art. 8. — (1) Comisia de Supraveghere a Asigurărilor consultă autoritățile competente ale altor state membre, atunci când efectuează evaluarea unui potențial achizitor care se află în una dintre următoarele situații: a) este un asigurător/reasigurător autorizat într-un alt stat membru; b) este o societate de asigurare/reasigurare-mamă a unui asigurător/reasigurător autorizat într-un alt stat membru; c) este controlat de aceeași persoană, fizică sau juridică, ce controlează un asigurător/reasigurător autorizat într-un alt stat membru. (2) Comisia de Supraveghere a Asigurărilor consultă autoritățile competente care supraveghează instituțiile de credit sau societățile de servicii și investiții financiare dintr-un stat membru, atunci când efectuează evaluarea unui potențial achizitor care se află în una dintre următoarele situații: a) este o instituție de credit sau o societate de servicii și investiții financiare autorizată în Uniunea Europeană; b) este o societate de asigurare/reasigurare-mamă a unei instituții de credit sau a unei societăți de servicii și investiții financiare, autorizată în Uniunea Europeană; c) este controlat de aceeași persoană, fizică sau juridică, ce controlează o instituție de credit ori o societate de servicii și investiții financiare autorizată în Uniunea Europeană. (3) Comisia de Supraveghere a Asigurărilor furnizează, la cerere, orice informație relevantă și, din oficiu, orice informație esențială și comunică celorlalte autorități de supraveghere implicate opinia sa și orice rezervă cu privire la achiziția propusă. Art. 9. — (1) Consiliul de administrație/supraveghere al unui asigurător/reasigurător, care ia cunoștință despre una dintre situațiile menționate la art. 1, este obligat să notifice această situație, în scris, Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, în termen de 3 zile de la data la care a luat cunoștință. (2) în termen de 4 luni de la încheierea anului financiar, asigurătorii/reasigurătorii au obligația de a transmite Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor situația acționarilor direcți și procentul deținut de către aceștia din capitalul social, așa cum este înscris în Registrul acționarilor sau conform reglementărilor privind societățile listate pe piața de capital. (3) în cazul acționarilor semnificativi se transmite lista nominală, iar pentru acționarii semnificativi persoane juridice se transmite și lista acționariatului semnificativ direct și/sau indirect al acestora. (4) în cazul în care volumul de informații solicitat la alin. (2) și (3) este foarte mare, acestea se vor furniza pe suport electronic de tip compact-disc (CD). 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 164/17.111.2009 (5) încălcarea prevederilor alin. (1) se sancționează în conformitate cu prevederile art. 39 din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Art. 10. — Persoanele fizice sau juridice care devin pentru prima dată acționari semnificativi, direcți ori indirecți, indiferent de cota de participare la capitalul social al unui asigurător/reasigurător, trebuie să prezinte aceeași documentație și li se aplică aceleași condiții pe care trebuie să le prezinte și să le îndeplinească fondatorii unui asigurător/ reasigurător, conform normelor privind autorizarea asigurătorilor/ reasigurătorilor în vigoare la data evaluării intenției. Art. 11. — Nerespectarea prevederilor prezentelor norme se sancționează în condițiile și potrivit prevederilor art. 39 din Legea nr. 32/2000, cu modificările și completările ulterioare. Art. 12. — Prezentele norme transpun prevederile art. 1,2 și 4 din Directiva 2007/44 CE a Parlamentului European și a Consiliului din 5 septembrie 2007 de modificare a Directivei 92/49/CEE a Consiliului și a directivelor 2002/83/CE, 2004/39/CE, 2005/68/CE și 2006/48/CE în ceea ce privește normele de procedură și criteriile de evaluare aplicabile evaluării prudențiale a achizițiilor și majorărilor de participații în sectorul financiar, ale art. 15 pct. 3 și 4 din Directiva 92/49/CEE a Consiliului din 18 iunie 1992 de coordonare a actelor cu putere de lege și a actelor administrative privind asigurarea generală directă și de modificare a directivelor 73/239/CEE și 88/357/CEE, ale art. 15 pct. 3 și 4 din Directiva 2002/83/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 5 noiembrie 2002 privind asigurarea de viață și ale art. 21 alin. (1) și art. 22—23 din Directiva 2005/68/CE a Parlamentului European și a Consiliului din 16 noiembrie 2005 privind reasigurarea și de modificare a directivelor 73/239/CEE și 92/49/CEE ale Consiliului, precum și a directivelor 98/78/CE și 2002/83/CE. Art. 13. — Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentele norme. ANEXA Nr. 1 la norme DECLARAȚIEI) Comisia de Supraveghere a Asigurărilor va păstra confidențialitatea informațiilor cuprinse în această declarație, cu excepția cazurilor prevăzute de legislația în vigoare. Subsemnatul²),.........................................................în calitate de³)........................................ (denumirea asigurătorului/reasigurătorului) declar pe propria răspundere următoarele: 1. Dețin participații (acțiuni, părți sociale) la următoarele societăți comerciale⁴): a) în România.........................................; b) în state membre....................................; c) în state terțe..................................... 2. Valoarea dividendelor încasate în ultimii 5 ani de la societățile comerciale la care dețin participații este următoarea⁵): ................. 3. Veniturile obținute din activitatea de bază și din alte activități cu scop lucrativ pe care le-am desfășurat în ultimii 5 ani sunt următoarele: a) din activitatea de bază — defalcat, pe fiecare an: b) din alte activități cu scop lucrativ — defalcat, pe fiecare activitate și pe fiecare an: 4. Dețin depozite în valută în străinătate, în sumă de: 5. Dețin depozite la instituții de credit, participații la fonduri de investiții sau la alte organisme de plasament colectiv în valori mobiliare din România, în sumă de: — în lei..............................................................; — în valută........................................................... 6. Dețin alte creanțe, fiecare având o valoare egală sau mai mare decât echivalentul în lei al sumei de 5.000 euro (inclusiv obligațiuni, titluri de stat etc.), în România sau în străinătate: 7. Datorii/debite către: a) persoane juridice.................................; b) persoane fizice...................................; c) alți terți........................................ Subsemnatul,....................................................., cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal privind falsul în declarații, declar pe propria răspundere că toate informațiile și documentele sunt complete și conforme cu realitatea și că nu există alte fapte relevante care trebuie aduse la cunoștința Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor. Data Semnătura ^Această declarație se completează personal de către persoanele fizice acționari sau acționari semnificativi ai asigurătorului/reasigurătorului, precum și de cele care doresc să devină acționari semnificativi pentru prima dată. Declarația se întocmește potrivit acestui model, în formă tehnoredactată; este obligatoriu a se furniza toate informațiile solicitate. ²) Se înscriu: numele și prenumele, data și locul nașterii, domiciliul stabil și, dacă este cazul, domiciliul de reședință, seria și numărul actului de identitate sau, dacă este cazul, seria și numărul pașaportului, data expirării și emitentul documentului de identificare, codul numeric personal’(CNP). ³) Se înscrie: acționar sau acționar semnificativ la....; în cazul persoanelor prevăzute la art. 3 din norme, se înscrie: notificator pentru.... ⁴) Se înscriu: denumirea completă, sediul social al societății comerciale, numărul de înregistrare la oficiul registrului comerțului și codul unic de înregistrare, obiectul de activitate al acesteia, suma și procentul participației deținute. 5) Se indică valoarea dividendelor încasate anual de la fiecare societate comercială precizată la pct. 1. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 164/17.111.2009 15 ANEXA Nr. 2 la norme LISTA informațiilor suplimentare, necesare pentru evaluarea proiectului de achiziție I. Informații cu privire la potențialul achizitor A. în cazul potențialului achizitor persoană fizică: 1. declarație autentificată de un notar public sau atestată de un avocat, din care să reiasă dacă: a) a fost supusă unor sancțiuni de către o autoritate competentă; b) i-a fost refuzată înregistrarea, autorizarea sau acordarea unei licențe de a efectua o activitate comercială ori profesională de către o autoritate competentă; c) i-a fost retrasă sau revocată autorizația/licența de către o autoritate competentă; d) a fost concediată dintr-un post sau dintr-o poziție de conducere ori i s-a solicitat să demisioneze dintr-o astfel de poziție; 2. copie de pe dovada evaluării ca potențial achizitor sau ca persoană din conducerea executivă a unui asigurător/ reasigurător ori a unei instituții financiare, emisă de către o altă autoritate competentă, dacă este cazul; 3. declarație de interese financiare și nonfinanciare sau relații cu: a) oricare alți acționari ai asigurătorului/reasigurătorului supus proiectului de achiziție; b) oricare persoană care are dreptul de a-i exercita drepturile de vot; c) oricare membru al consiliului de administrație/ supraveghere din conducerea executivă a asigurătorului/ reasigurătorului care face obiectul proiectului de achiziție; d) asigurătorul/reasigurătorul persoană juridică care face obiectul proiectului de achiziție; 4. lista companiilor la care potențialul achizitor deține direct ori indirect 10% sau mai mult din capitalul social ori din drepturile de vot. B. în cazul potențialului achizitor persoană juridică: 1. copie de pe raportul anual de activitate pe ultimul an financiar: 2. lista completă, precum și curriculum vitae ale persoanelor din conducerea executivă, care să conțină descrierea carierei profesionale desfășurate în ultimii 10 ani, inclusiv denumirea angajatorului, funcția deținută, persoane de contact și alte informații relevante; 3. pentru persoanele din conducerea executivă a potențialului achizitor, cazierul judiciar valabil sau, în cazul cetățenilor străini, un document echivalent, emis de o autoritate administrativă sau judiciară competentă a statului în care persoana fizică își are domiciliul. în cazul în care cetățeanul străin a domiciliat în mai multe state membre, este necesară prezentarea acestui document din toate statele membre în care a domiciliat în ultimii 5 ani, pe o perioadă mai mare de 6 luni; 4. declarația reprezentantului legal, atestată de un consilier juridic/avocat sau autentificată de un notar public, din care să reiasă dacă: a) a fost supusă unor sancțiuni de către o autoritate competentă; b) i-a fost refuzată înregistrarea, autorizarea sau acordarea unei licențe de a efectua o activitate comercială ori profesională de către o autoritate competentă; c) i-a fost retrasă sau revocată autorizația/licența de către o autoritate competentă; 5. copie de pe dovada evaluării ca potențial achizitor la un asigurător/reasigurător sau la o instituție financiară emisă de către o altă autoritate competentă, dacă este cazul; 6. declarația reprezentantului legal, atestată de un consilier juridic/avocat sau autentificată de un notar public, din care să reiasă descrierea intereselor financiare și nonfinanciare sau a relațiilor cu: a) oricare alți acționari ai asigurătorului/reasigurătorului supus proiectului de achiziție; b) oricare persoană care are dreptul de a-i exercita drepturile de vot; c) oricare membru al consiliului sau al unui organ similar, din conducerea executivă a asigurătorului/reasigurătorului supus proiectului de achiziție; d) asigurătorul/reasigurătorul persoană juridică supus proiectului de achiziție; 7. lista instituției/instituțiilor supravegheate în cadrul grupului, numele autorității/autorităților competente din statul membru de origine, dacă este cazul. II. Informații cu privire la proiectul de achiziție A. în cazul în care, în urma proiectului de achiziție, cota de participare la care se va ajunge este de până la 20%: 1. prezentarea scopului general al proiectului de achiziție, precum și numărul și valoarea acțiunilor în capitalul total, în procente, în lei și în echivalent euro; 2. lista persoanelor care acționează în mod concertat, precum și descrierea aranjamentelor financiare, a contribuțiilor fiecărei persoane și a eventualelor structuri organizatorice în cadrul asigurătorului/reasigurătorului, dacă este cazul; 3. prezentarea strategiei cu privire la proiectul de achiziție, care să cuprindă și informații referitoare la perioada în care potențialul achizitor intenționează să păstreze acțiunile, la orice intenție de a crește, de a reduce sau de a menține nivelul cotei de participare în următorii 3 ani sau la intenția de a acționa ca un deținător activ de acțiuni, precum și informații privind capacitatea lui financiară de a susține asigurătorul/reasigurătorul cu fonduri proprii suplimentare, în cazul în care acesta întâmpină dificultăți financiare. B. în cazul în care, în urma proiectului de achiziție, cota de participare la care se va ajunge este între 20% și 50%: 1. documentele și informațiile menționate la lit. A; 2. prezentarea intențiilor potențialului achizitor cu privire la situația financiară a asigurătorului/reasigurătorului, precum și așteptările acestuia în următorii 3 ani. C. în cazul în care, în urma proiectului de achiziție, cota de participare la care se va ajunge este de peste 50%, documentele și informațiile menționate la lit. A și B, inclusiv studiul de fezabilitate menționat în norme. 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 164/17.111.2009 CUANTUMUL TOTAL al sumelor provenite din finanțările private ale partidelor politice în anul 2008, conform Legii nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale Forumul Democrat al Germanilor din România — Organizația Județeană Brașov 1. Cuantumul total al veniturilor din cotizații: 13.200,80 lei 2. Lista persoanelor fizice care au făcut în anul 2008 donații a căror valoare cumulată depășește 10 salarii minime brute pe țară: Nr. Numele și prenumele CNP Cetățenia Valoarea Felul donației Data crt. donatorului 1. Martori Geza 1480116080031 română 5.000 lei bani 9 mai 2008 2. Martori Geza 1480116080031 română 5.000 lei bani 22 mai 2008 3. Lista persoanelor juridice care au făcut în anul 2008 donații a căror valoare cumulată depășește 10 salarii minime brute pe țară: Nr. Denumirea Sediul Naționalitatea C.U.I. Valoarea Felul donației Data crt. 1. S.C. MHS București, română 17513760 18.288 lei bani 19 mai 2008 Motors --- S.R.L. bd. luliu Maniu nr. 592, corp 3, parter EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 428867 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 164/17.111.2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495