MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 177 (XXI) — Nr. 156 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Joⁱ’ ¹² martⁱe ²⁰⁰⁹ • • » SUMAR Nr. Pagina ORDONANȚE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 19. — Ordonanță de urgență privind unele măsuri în domeniul legislației referitoare la achizițiile publice.... 2-9 20. — Ordonanță de urgență pentru modificarea art. 13 alin. (2) și (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Administrației și Internelor si pentru reorganizarea unor unități din subordinea Ministerului Administrației și Internelor................................ 9-10 264. — Hotărâre privind stabilirea numărului autorizațiilor de muncă ce pot fi eliberate străinilor în anul 2009.... 11 265. —Hotărâre pentru modificarea unor acte normative .... 11-12 266. — Hotărâre pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică și Nr. Pagina efectivele Ministerului Administrației și Internelor și a Hotărârii Guvernului nr. 1.678/2008 privind înființarea Institutului de Studii pentru Ordine Publică în subordinea Ministerului Administrației și Internelor și pentru completarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică și efectivele Ministerului Administrației și Internelor.....’................................... 12-14 DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU 327. — Decizie pentru eliberarea domnului Nicolae Opriș din funcția de vicepreședinte al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei........................ 14 328. — Decizie pentru numirea domnului lulius Dan Plaveti în funcția de vicepreședinte al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei........................ 15 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 156/12.111.2009 ORDONANȚE ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI ORDONANȚĂ DE URGENTĂ privind unele măsuri în domeniul legislației referitoare la achizițiile publice Având în vedere necesitatea adoptării unor măsuri urgente pentru perfecționarea și flexibilizarea sistemului achizițiilor publice și luând în considerare faptul că neadoptarea unor astfel de măsuri ar putea avea ca efect o diminuare a gradului de cheltuire a fondurilor publice alocate, inclusiv a fondurilor comunitare, consecința cea mai gravă în acest caz reprezentând-o amânarea/întârzierea implementării unor proiecte de investiții majore, cu impact social și economic la nivel național sau local, cele mai afectate fiind proiectele incluse în Programul operațional regional, POS Transporturi și POS Mediu, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituție, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. Art. I. — La articolul 3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 74/2005 privind înființarea Autorității Naționale pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 572 din 4 iulie 2005, aprobată cu modificări prin Legea nr. 111/2006, litera f) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,f) de inițiere, organizare și susținere, prin personalul propriu, a cursurilor de perfecționare și instruire a personalului autorităților și instituțiilor publice care aplică dispozițiile legale referitoare la achizițiile publice.” Art. II. — Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 418 din 15 mai 2006, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La articolul 8, partea introductivă a literei b) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,b) oricare organism, altul decât unul dintre cele prevăzute la lit. a), cu personalitate juridică, care a fost înființat pentru a satisface nevoi de interes general fără caracter comercial sau industrial și care se află cel puțin în una dintre următoarele situații:”. 2. După articolul 12 se introduce un nou articol, articolul 12¹, cu următorul cuprins: „Art. 12¹. — (1) Prezenta ordonanță de urgență nu se aplică pentru atribuirea contractului de achiziție publică de către structuri ale autorităților contractante care funcționează pe teritoriul altor state, atunci când valoarea contractului, estimată potrivit prevederilor secțiunii a 2-a din cap. II, este egală sau mai mică decât pragurile valorice prevăzute la art. 124. (2) Pentru atribuirea contractelor de achiziție publică care intră sub incidența prevederilor alin. (1) și a căror valoare estimată este mai mare decât cea prevăzută la art. 19 trebuie să se asigure aplicarea principiilor generale prevăzute la art. 2 alin. (2), publicitatea la nivel local și respectarea prevederilor art. 35—38 reprezentând cerințe minime în acest sens.” 3. La articolul 14 alineatul (1), după litera c) se introduce o nouă literă, litera d), cu următorul cuprins: ,,d) aplicării unei proceduri specifice prevăzute de legislația comunitară, în contextul programelor și proiectelor de cooperare teritorială.” 4. Articolul 19 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 19. — Autoritatea contractantă are dreptul de a achiziționa direct produse, servicii sau lucrări, în măsura în care valoarea achiziției, estimată conform prevederilor secțiunii a 2-a a prezentului capitol, nu depășește echivalentul în lei a 15.000 euro pentru fiecare achiziție de produse, servicii sau lucrări. Achiziția se realizează pe bază de document justificativ, care în acest caz se consideră a fi contract de achiziție publică, iar obligația respectării prevederilor prezentei ordonanțe de urgență se limitează numai la prevederile art. 204 alin. (2).” 5. Articolul 40 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 40. — (1) Autoritatea contractantă are obligația de a asigura obținerea documentației de atribuire de către orice operator economic prin asigurarea accesului direct, nerestricționat și deplin, prin mijloace electronice, la conținutul documentației de atribuire. (2 ) Prin excepție de la dispozițiile alin. (1), în situația în care atașarea documentației de atribuire în SEÂP nu este posibilă din motive tehnice, autoritatea contractantă are obligația de a pune la dispoziția oricărui operator economic care a înaintat o solicitare în acest sens sau, după caz, căruia i s-a transmis o invitație de participare a unui exemplar din documentația de atribuire, pe suport hârtie ori pe suport magnetic. (3 ) în cazul prevăzut la alin. (2), autoritatea contractantă are obligația de asigura obținerea gratuită a documentației de atribuire pentru orice operator economic care o ridică direct de la sediul autorității contractante sau de la altă adresă indicată de acesta. în cazul în care documentația este transmisă prin poștă, autoritatea contractantă are dreptul de a solicita operatorilor economici care vor să beneficieze de această facilitate o plată care nu trebuie să depășească însă costul aferent transmiterii documentației respective.” 6. La articolul 58, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 58. — (1) în cazul atribuirii contractelor de publicitate media, cu o valoare anuală cumulată, fără TVA, estimată ca fiind mai mare decât echivalentul în lei a 20.000 euro, autoritatea contractantă are obligația de a publica un anunț de participare și un anunț de atribuire, în sistemul informatic de utilitate publică disponibil pe internet, la o adresă dedicată, precum și pe pagina proprie de internet.” 7. La articolul 76, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 76. — (1) Fără a aduce atingere prevederilor art. 71, în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziție publică este egală sau mai mică decât cea prevăzută la art. 55 alin. (2), autoritatea contractantă are obligația de a transmite anunțul de participare, spre publicare în SEAP, cu cel puțin 20 de zile înainte de data-limită de depunere a ofertelor.” 8. Articolul 84 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 84. — Fără a aduce atingere prevederilor art. 71, în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziție publică este egală sau mai mică decât cea prevăzută la art. 55 alin. (2), autoritatea contractantă are obligația de a transmite MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 156/12.111.2009 3 anunțul de participare, spre publicare în SEAP, cu cel puțin 10 zile înainte de data-limită de depunere a candidaturilor.” 9. La articolul 85, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins: „(4) Numărul minim al candidaților, indicat în anunțul de participare prevăzut la alin. (3), trebuie să fie suficient pentru a asigura o concurență reală și, în orice situație, nu poate fi mai mic de 5.” 10. La articolul 86 alineatul (2), litera b) se modifică și va avea următorul cuprins: „b) fie de a continua procedura de licitație restrânsă numai cu acel/acei candidat/candidați care îndeplinește/îndeplinesc criteriile solicitate.” 11. La articolul 89, alineatul (6) se modifică și va avea următorul cuprins: „(6) în cazul în care, din motive de urgență, nu pot fi respectate numărul de zile prevăzut la alin. (1) și (2), precum și cel rezultat în urma aplicării prevederilor alin. (4), autoritatea contractantă are dreptul de a accelera aplicarea procedurii prin reducerea perioadei respective, dar nu la mai puțin de 10 zile.” 12. La articolul 90, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 90. — (1) Fără a aduce atingere prevederilor art. 71, în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziție publică este egală sau mai mică decât cea prevăzută la art. 55 alin. (2), autoritatea contractantă are obligația de a transmite invitația de participare cu cel puțin 15 zile înainte de data-limită de depunere a ofertelor.” 13. La articolul 90, alineatul (4) se abrogă. 14. Articolul 99 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 99. — Fără a aduce atingere prevederilor art. 71, în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziție publică este egală sau mai mică decât cea prevăzută la art. 55 alin. (2), autoritatea contractantă are obligația de a transmite anunțul de participare, spre publicare în SEAP, cu cel puțin 20 de zile înainte de data-limită de depunere a candidaturilor.” 15. La articolul 101, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins: „(3) Numărul minim al candidaților, indicat în anunțul de participare prevăzut la alin. (2), trebuie să fie suficient pentru a asigura o concurență reală și, în orice situație, nu poate fi mai mic de 3.” 16. La articolul 102 alineatul (2), litera b) se modifică și va avea următorul cuprins: „b) fie de a continua procedura de dialog competitiv numai cu acel/acei candidat/candidați care îndeplinește/îndeplinesc criteriile solicitate.” 17. Articolul 114 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 114. — Fără a aduce atingere prevederilor art. 71, în cazul în care valoarea estimată a contractului de achiziție publică este egală sau mai mică decât cea prevăzută la art. 55 alin. (2), autoritatea contractantă are obligația de a transmite anunțul de participare, spre publicare în SEAP, cu cel puțin 10 zile înainte de data-limită de depunere a candidaturilor.” 18. La articolul 116, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins: „(4) Numărul minim al candidaților, indicat în anunțul de participare prevăzut la alin. (3), trebuie să fie suficient pentru a asigura o concurență reală și, în orice situație, nu poate fi mai mic de 3.” 19. La articolul 117 alineatul (2), litera b) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,b) fie de a continua procedura de negociere cu publicarea prealabilă a unui anunț de participare numai cu acel/acei candidat/candidați care îndeplinește/îndeplinesc criteriile solicitate.” 20. La articolul 121, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Autoritatea contractantă derulează negocieri până la identificarea și stabilirea ofertei câștigătoare, având în vedere prevederile art. 200.” 21. La articolul 121, alineatele (3) și (4) se abrogă. 22. Articolul 124 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 124. —Autoritatea contractantă are dreptul de a aplica procedura de cerere de oferte numai în cazul în care valoarea estimată, fără TVA, a contractului de achiziție publică este egală sau mai mică decât echivalentul în lei al următoarelor praguri: a) pentru contractul de furnizare: 100.000 euro; b) pentru contractul de servicii: 100.000 euro; c) pentru contractul de lucrări: 750.000 euro.” 23. La articolul 178, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 178. — (1) în cazul în care, pentru criteriile de natura celor prevăzute la art. 176 lit. c) și d), autoritatea contractantă consideră că se justifică impunerea anumitor cerințe minime pe care ofertanții/candidații trebuie să le îndeplinească pentru a fi considerați calificați, atunci aceste cerințe trebuie să fie precizate, conform principiului transparenței, în cadrul anunțului de participare.” 24. Articolul 179 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 179. — Autoritatea contractantă are obligația de a respecta principiul proporționalității atunci când stabilește criteriile de calificare și selecție, iar aceste criterii trebuie să aibă o legătură concretă cu obiectul contractului care urmează a fi atribuit. în acest sens, nivelul cerințelor minime solicitate prin documentația de atribuire, precum și documentele care probează îndeplinirea unor astfel de cerințe trebuie să se limiteze numai la cele strict necesare pentru a se asigura îndeplinirea în condiții optime a contractului respectiv, luând în considerare exigențele specifice impuse de valoarea, natura și complexitatea acestuia.” 25. La articolul 186, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) în cazul în care ofertantul/candidatul își demonstrează situația economică și financiară invocând și susținerea acordată, în conformitate cu prevederile alin. (1), de către o altă persoană, atunci acesta are obligația de a dovedi susținerea de care beneficiază, de regulă, prin prezentarea unui angajament ferm al persoanei respective, încheiat în formă autentică, prin care aceasta confirmă faptul că va pune la dispoziția ofertantului/candidatului resursele financiare invocate. Persoana care asigură susținerea financiară nu trebuie să se afle în situația care determină excluderea din procedura de atribuire, conform prevederilor art. 180.” 26. Articolul 200 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 200. — (1) în termen de 20 de zile de la data deschiderii ofertelor, autoritatea contractantă are obligația de a stabili oferta câștigătoare, pe baza criteriului de atribuire precizat în anunțul de participare și în documentația de atribuire, în condițiile în care ofertantul respectiv îndeplinește criteriile de selecție și calificare impuse. 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 156/12.111.2009 (2) în cazuri temeinic motivate, autoritatea contractantă poate prelungi perioada de evaluare cu cel mult 20 de zile. (3) Motivele temeinice se prezintă într-o notă justificativă, aprobată de ordonatorul de credite al autorității contractante, și este parte a dosarului achiziției publice.” 27. Articolul 205 se modifică și vor avea următorul cuprins: „Art. 205. — (1) Autoritatea contractantă are dreptul de a încheia contractul de achiziție publică/acordul-cadru numai după împlinirea termenelor de: a) 11 zile de la data transmiterii comunicării privind rezultatul aplicării procedurii, în cazul în care valoarea estimată, conform prevederilor cap. II secțiunea a 2-a a contractului de achiziție publică/acordului-cadru, este mai mare decât pragurile valorice prevăzute la art. 55 alin. (2); b) 6 zile de la data transmiterii comunicării privind rezultatul aplicării procedurii, în cazul în care valoarea estimată, conform prevederilor cap. II secțiunea a 2-a a contractului de achiziție publică/acordului-cadru, este egală sau mai mică decât pragurile valorice prevăzute la art. 55 alin. (2). (2) Contractul de achiziție publică/acordul-cadru încheiat înainte de împlinirea termenelor prevăzute la alin. (1) este lovit de nulitate. (3) Autoritatea contractantă nu are obligația de a respecta termenele prevăzute la alin. (1) în următoarele cazuri: a) atunci când prezenta ordonanță de urgență nu prevede obligativitatea publicării unui anunț sau a unei invitații de participare; b) atunci când contractul de achiziție publică/acordul-cadru urmează să fie încheiat cu un operator economic care a fost singurul ofertant la respectiva procedură de atribuire și nu există alți operatori economici implicați în procedura de atribuire; c) atunci când este atribuit un contract subsecvent unui acord-cadru sau ca urmare a utilizării unui sistem dinamic de achiziție. (4 ) Prevederile prezentului articol se aplică în mod corespunzător și în cazul organizării unui concurs de soluții, precum și în cazul atribuirii contractelor prevăzute la cap. VII.” 28. La articolul 206, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 206. — (1) Autoritatea contractantă are obligația de a informa operatorii economici implicați în procedura de atribuire despre deciziile referitoare la rezultatul selecției, la rezultatul procedurii de atribuire a contractului de achiziție publică sau de încheiere a acordului-cadru, la admiterea într-un sistem de achiziție dinamic, la rezultatul concursului de soluții ori, după caz, la anularea procedurii de atribuire și eventuala inițiere ulterioară a unei noi proceduri, în scris și cât mai curând posibil, dar nu mai târziu de 3 zile lucrătoare de la emiterea acestora, înăuntrul termenului prevăzut la art. 200.” 29. La articolul 206, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (11), cu următorul cuprins: „(1i) în sensul prevederilor alin. (1), se consideră operator economic implicat în procedura de atribuire orice candidat/ofertant pe care autoritatea contractantă nu l-a informat încă despre decizii care îi vizează direct candidatura/oferta proprie sau orice candidat/ofertant a cărui candidatură/ofertă nu a fost încă respinsă definitiv de autoritatea contractantă. O respingere este considerată definitivă dacă a fost comunicată operatorului economic în cauză și fie a fost considerată legală de către Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor sau de către instanța sesizată în legătură cu acest aspect, fie nu a făcut ori nu mai poate face obiectul unei căi de atac.” 30. La articolul 207 alineatul (2), litera d) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,d) fiecărui operator economic dintre cei prevăzuți la lit. a)—c), data-limită până la care au dreptul de a depune contestație, avându-se în vedere prevederile art. 256² alin. (1).” 31. La articolul 209 alineatul (1), litera a) se modifică și va avea următorul cuprins: „a) autoritatea contractantă se află în una dintre situațiile prevăzute la art. 86 alin. (2) lit. a), art. 102 alin. (2) lit. a) sau art. 117 alin. (2) lit. a);”. 32. Articolul 210 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 210. — Autoritatea contractantă are obligația de a comunica în scris tuturor pârtieipanților la procedura de atribuire, în cel mult 3 zile lucrătoare de la data anulării, atât încetarea obligațiilor pe care aceștia și le-au creat prin depunerea de oferte, cât și motivul concret care a determinat decizia de anulare, înăuntrul termenului prevăzut la art. 200.” 33. Articolul 210¹ se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 2101. — Cu excepția negocierii fără publicarea prealabilă a unui anunț de participare, în cel mult 48 de zile de la anularea procedurii de atribuire, autoritatea contractantă are obligația de a transmite în SEAP informații referitoare la motivele anulării.” 34. Articolul 255 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 255. — (1) Orice persoană care se consideră vătămată într-un drept ori într-un interes legitim printr-un act al autorității contractante, prin încălcarea dispozițiilor legale în materia achizițiilor publice, poate solicita anularea actului, obligarea autorității contractante de a emite un act, recunoașterea dreptului pretins sau a interesului legitim pe cale administrativ- jurisdicțională sau în justiție, în condițiile prezentei ordonanțe de urgență. (2) în sensul prevederilor alin. (1), prin persoană vătămată se înțelege orice operator economic implicat în procedura de atribuire, care: a) are un interes legitim în legătură cu respectiva procedură de atribuire; și b) a suferit, suferă sau riscă să sufere un prejudiciu ca o consecință a unui act al autorității contractante, de natură să producă efecte juridice, ori ca urmare a nesoluționării în termenul legal a unei cereri privind respectiva procedura de atribuire. (3) în sensul prevederilor alin. (1), prin act al autorității contractante se înțelege orice act administrativ, orice altă operațiune administrativă care produce sau poate produce efecte juridice, neîndeplinirea în termenul legal a unei obligații prevăzute de prezenta ordonanță de urgență, omisiunea ori refuzul de a emite un act sau de a efectua o anumită operațiune, în legătură cu sau în cadrul procedurii de atribuire.” 35. La articolul 256, alineatele (1) și (11) se modifică și vor avea următorul cuprins: „Art. 256. — (1) în vederea soluționării contestațiilor pe cale administrativ-jurisdicțională, partea care se consideră vătămată are dreptul să se adreseze Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor, cu respectarea prevederile art. 256² și 270—271. (11) Prin excepție de la prevederile alin. (1), contestațiile referitoare la procedurile de atribuire de servicii și/sau lucrări aferente infrastructurii de transport de interes național se formulează și se judecă în condițiile Legii contenciosului MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 156/12.111.2009 5 administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare, cu derogările prevăzute la alin. (1²)—(1⁴). Prin derogare de la prevederile Legii nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare, termenele prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. h), art. 7 alin. (1) și art. 11 alin. (1) se reduc la 5 zile. Prevederile art. 287⁸ alin. (1) sunt aplicabile.” 36. Articolul 256¹ se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 256¹. — (1) înainte de a se adresa instanței competente, persoana vătămată notifică autoritatea contractantă cu privire la pretinsa încălcare a dispozițiilor legale în materia achizițiilor publice și la intenția de a sesiza instanța judecătorească competentă. Dispozițiile art. 205 și 256² rămân aplicabile. (2) Notificarea prevăzută la alin. (1) nu are ca efect suspendarea de drept a procedurii de atribuire. După primirea notificării, autoritatea contractantă poate adopta orice măsuri pe care le consideră necesare pentru remedierea pretinsei încălcări, inclusiv suspendarea procedurii de atribuire sau revocarea unui act emis în cadrul respectivei proceduri. (3) Măsurile adoptate potrivit alin. (2) se comunică în termen de o zi lucrătoare atât persoanei care a notificat autoritatea contractantă, cât și celorlalți operatori economici implicați în procedura de atribuire. (4) Persoana vătămată care, primind comunicarea prevăzută la alin. (2), consideră că măsurile adoptate sunt suficiente pentru remedierea pretinsei încălcări va transmite autorității contractante o notificare de renunțare la dreptul de a formula acțiune în justiție sau, după caz, de renunțare la judecarea acțiunii. (5) Lipsa notificării prevăzute la alin. (1) nu împiedică introducerea cererii în fața instanței judecătorești competente. (6) Dispozițiile alin. (1)—(5) se aplică în mod corespunzător în cazul prevăzut la art. 256 alin. (1).” 37. După articolul 256¹ se introduce un nou articol, articolul 256², cu următorul cuprins: „Art. 256². — (1) Persoana vătămată poate sesiza Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor sau, după caz, instanța judecătorească competentă în vederea anulării actului și/sau recunoașterii dreptului pretins ori a interesului legitim, în termen de: a) 10 zile de la data luării la cunoștință, în condițiile prezentei ordonanțe de urgență, despre un act al autorității contractante considerat nelegal, în cazul în care valoarea contractului care urmează să fie atribuit, estimată conform prevederilor cap. II secțiunea a 2-a, este mai mare decât pragurile valorice prevăzute la art. 55 alin. (2); b) 5 zile de la data luării la cunoștință, în condițiile prezentei ordonanțe de urgență, de un act al autorității contractante considerat nelegal, în cazul în care valoarea contractului care urmează să fie atribuit, estimată conform prevederilor cap. II secțiunea a 2-a, este egală sau mai mică decât pragurile valorice prevăzute la art. 55 alin. (2). (2) în cazul în care cererea prevăzută la alin. (1) privește conținutul documentației de atribuire, publicată în SEAP în condițiile art. 75 alin. (5), art. 89 alin. (4) și art. 127 alin. (2), data luării la cunoștință este data publicării documentației de atribuire. (3) Partea nu se poate adresa, pentru soluționarea aceleiași cereri, concomitent Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor și instanței judecătorești competente. în caz contrar, se prezumă renunțarea la calea administrativ- jurisdicțională, partea având obligația de a notifica Consiliului introducerea cererii la instanța judecătorească competentă.” 38. La articolul 257, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 257. — (1) Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, denumit în continuare Consiliu, organism independent cu activitate administrativ-jurisdicțională, funcționează pe lângă Secretariatul General al Guvernului.” 39. La articolul 261, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Membrii Consiliului sunt selecționați pe baza aptitudinilor profesionale și a bunei reputații. Candidații trebuie să aibă studii universitare de lungă durată, o vechime de 9 ani în domeniul juridic, economic sau tehnic, precum și o experiență de cel puțin 2 ani în domeniul achizițiilor publice.” 40. La articolul 262, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins: (3) Personalul auxiliar are calitatea de personal contractual și este asimilat din punctul de vedere al salarizării personalului contractual al Autorității Naționale pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice.” 41. La articolul 263, alineatele (2)—(6) se modifică și vor avea următorul cuprins: „(2) Evaluarea activității Consiliului se efectuează bilunar de către o comisie. (3) Comisia prevăzută la alin. (2) este alcătuită din 5 membri, după cum urmează: a) un reprezentant al Guvernului, care îndeplinește și funcția de președinte al comisiei; b) un reprezentant al Ministerului Finanțelor Publice; c) un reprezentant al Agenției Naționale a Funcționarilor Publici; d) un reprezentant al Autorității Naționale pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice; e) un reprezentant al Consiliului Concurenței. (4) în sensul prevederilor alin. (2), comisia întocmește un raport de evaluare care se înaintează primului-ministru prin Secretariatul General al Guvernului. Pe baza propunerilor din raportul de evaluare, primul-ministru poate să dispună, prin decizie, eliberarea din funcție a acelor consilieri de soluționare a contestațiilor care au obținut calificativul nesatisfăcător. (5) Procedura de evaluare a activității Consiliului și a președintelui acestuia se stabilește prin ordin al secretarului general al Guvernului și se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. (6) Prin excepție de la prevederile alin. (2), în cazul apariției unor situații deosebite, procedura de evaluare poate fi efectuată ori de câte ori este necesar și înainte de acest termen.” 42. La articolul 270 alineatul (1), literele c¹ și c² se abrogă. 43. La articolul 270 alineatul (1), litera d) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,d) obiectul contestației;”. 44. La articolul 271, alineatele (1) și (4) se modifică și vor avea următorul cuprins: „Art. 271. — (1) Sub sancțiunea respingerii contestației ca tardivă, aceasta se înaintează atât Consiliului, cât și autorității contractante, nu mai târziu de expirarea termenelor prevăzute la art. 256². Contestatorul va atașa la contestație și copia actului atacat, în cazul în care acesta a fost emis, precum și copii ale înscrisurilor prevăzute la art. 270 alin. (1), dacă acestea sunt disponibile. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 156/12.111.2009 (4 ) în cazul neîndeplinirii obligației prevăzute la alin. (1), dispozițiile art. 274 și ale art. 277 alin. (3) nu sunt aplicabile.” 45. Articolul 272 se abrogă. 46. La articolul 274, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 274. — (1) în vederea soluționării contestației/ contestațiilor, autoritatea contractantă are obligația de a transmite Consiliului, în termen de cel mult 3 zile lucrătoare de la data expirării termenului prevăzut la art. 205 alin. (1), punctul său de vedere asupra acesteia/acestora, însoțit de orice alte documente considerate edificatoare, precum și, sub sancțiunea amenzii prevăzute la art. 275 alin. (3), o copie a dosarului achiziției publice. Lipsa punctului de vedere al autorității contractante nu împiedică soluționarea contestației/ contestațiilor, în măsura în care s-a făcut dovada comunicării acesteia/acestora. ” 47. La articolul 274, alineatul (3) se abrogă. 48. Articolul 276¹ se abrogă. 49. Denumirea secțiunii a 5-a se modifică si va avea următorul cuprins: „SECȚIUNEA a 5-a Măsuri de remediere” 50. Articolul 277 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 277. — (1) După primirea unei contestații, autoritatea contractantă are dreptul de a adopta măsurile de remediere pe care le consideră necesare ca urmare a contestației respective. Orice astfel de măsuri trebuie comunicate contestatorului, celorlalți operatori economici implicați în procedura de atribuire, precum și Consiliului, nu mai târziu de o zi lucrătoare de la data adoptării acestora. (2 ) în situația în care contestatorul consideră că măsurile adoptate sunt suficiente pentru remedierea actelor invocate ca fiind nelegale, acesta va trimite Consiliului și autorității contractante o notificare de renunțare la contestație. în acest caz, autoritatea contractantă nu mai are obligația de a comunica punctul său de vedere potrivit dispozițiilor art. 274. (3 ) Primirea unei contestații de către autoritatea contractantă, pentru care nu s-a luat act de renunțare conform prevederilor alin. (2), suspendă de drept procedura de atribuire începând cu data expirării termenului prevăzut la art. 205 alin. (1) și până la data expirării termenului prevăzut la art. 281 alin. (1), dacă partea interesată nu a introdus plângere la instanța judecătorească competentă. Dacă decizia Consiliului a fost atacată cu plângere, dispozițiile art. 287⁷ și 287⁸ rămân aplicabile. (4 ) Contractul încheiat în perioada de suspendare este lovit de nulitate. (5 ) în cazul în care, în cadrul aceleiași proceduri de atribuire, autoritatea contractantă achiziționează produse, servicii sau lucrări defalcate pe loturi, prevederile alin. (3) sunt aplicabile numai asupra loturilor pentru care s-a depus contestație.” 51. La articolul 278, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins: „(4 ) în cazul în care Consiliul admite contestația și dispune luarea unei măsuri de remediere a actului atacat, va preciza și termenul în care aceasta trebuie dusă la îndeplinire, care nu poate fi mai scurt decât termenul de exercitare a căii de atac împotriva deciziei Consiliului, asa cum este prevăzut la art. 281 alin. (1).” 52. La articolul 279, alineatul (5) se modifică și va avea următorul cuprins: „(5) Decizia prin care Consiliul a dispus luarea unor măsuri de remediere va fi înaintată, în copie, în același termen prevăzut la alin. (3), către Autoritatea Națională pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice, care are obligația de a monitoriza îndeplinirea măsurilor de remediere.” 53. La articolul 280, alineatul (5) se abrogă. 54. La articolul 281, alineatele (1) și (3) se modifică și vor avea următorul cuprins: „Art. 281. — (1) Deciziile Consiliului privind soluționarea contestației și obligarea la plata amenzii pot fi atacate cu plângere la instanța judecătorească prevăzută la art. 283 alin. (1), în termen de 10 zile de la comunicare, atât pentru motive de nelegalitate, cât și de netemeinicie. (3) Partea care formulează plângerea are obligația să comunice, în termenul prevăzut la alin. (1), o copie a acesteia, precum și a înscrisurilor doveditoare și părții adverse, depunând dovada de comunicare în fața instanței până la primul termen de judecată.” 55. Articolul 283 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 283. — (1) Instanța competentă să soluționeze plângerea formulată împotriva deciziei pronunțate de Consiliu este curtea de apel, secția de contencios-administrativ și fiscal în a cărei rază se află sediul autorității contractante. Cu excepția cazurilor în care plângerea are ca obiect contestarea amenzii, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor nu are calitatea de parte în proces. (2) Plângerea va fi soluționată în complet format din 3 judecători. (3) Plângerea se soluționează potrivit dispozițiilor art. 304¹ din Codul de procedură civilă. Prevederile secțiunii a 9-a se aplică în mod corespunzător.” 56. Articolul 284 se abrogă. 57. La articolul 285, alineatele (1)—(3) se modifică și vor avea următorul cuprins: „Art. 285. — (1) Instanța, admițând plângerea, modifică decizia Consiliului, dispunând, după caz: a) anularea în tot sau în parte a actului autorității contractante; b) obligarea la emiterea actului de către autoritatea contractantă; c) îndeplinirea unei obligații de către autoritatea contractantă, inclusiv eliminarea oricăror specificații tehnice, economice sau financiare discriminatorii din anunțul/invitația de participare, din documentația de atribuire sau din alte documente emise în legătură cu procedura de atribuire; d) orice alte măsuri necesare remedierii încălcării dispozițiilor legale în materia achizițiilor publice. (2) Instanța, sesizată cu o plângere împotriva unei decizii a Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor, prin care acesta a soluționat contestația pe excepție, admițând plângerea, va desființa decizia respectivă și va reține cauza spre judecare pe fond cu luarea în considerare a motivelor care au determinat desființarea deciziei. (3) în situația în care instanța admite plângerea, modifică decizia Consiliului și constată că actul autorității contractante a încălcat prevederile legislației în materia achizițiilor publice, iar contractul a fost încheiat înainte de pronunțare, dispozițiile art. 287¹⁰ lit. b) se aplică în mod corespunzător.” MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 156/12.111.2009 7 58. Articolul 286 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 286. — (1) Procesele și cererile privind actele autorităților contractante, acordarea despăgubirilor pentru repararea prejudiciilor cauzate în cadrul procedurii de atribuire, precum și cele privind executarea, nulitatea, anularea, rezoluțiunea, rezilierea sau denunțarea unilaterală a contractelor de achiziție publică se soluționează în primă instanță de către secția de contencios administrativ și fiscal a tribunalului în circumscripția căruia se află sediul autorității contractante. (2) Litigiile privind desfășurarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii, precum și cele privind drepturile și obligațiile contractate în cadrul acestor proceduri se soluționează de urgență și cu precădere, potrivit dispozițiilor art. 720²—720⁷ și art. 720⁹ din Codul de procedură civilă, care se aplică în mod corespunzător.” 59. Articolul 287 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 287. — (1) Despăgubirile pentru repararea prejudiciului cauzat în cadrul procedurii de atribuire se solicită numai în justiție, în condițiile prevederilor art. 256² alin. (1) sau prin acțiune separată. (2) Despăgubirile reprezentând prejudiciul cauzat printr-un act al autorității contractante sau ca urmare a nesoluționării în termenul legal a unei cereri privind procedura de atribuire, prin încălcarea dispozițiilor legale în materia achizițiilor publice, se pot acorda numai după anularea în prealabil, potrivit legii, a actului respectiv ori, după caz, după revocarea actului sau luarea oricăror altor măsuri de remediere de către autoritatea contractantă. (3) în cazul în care se solicită plata de despăgubiri pentru repararea prejudiciului reprezentând cheltuieli de elaborare a ofertei sau de participare la procedura de atribuire, persoana vătămată trebuie sa facă doar dovada încălcării prevederilor prezentei ordonanțe de urgență, precum și a faptului că ar fi avut o șansă reală de a câștiga contractul, iar aceasta a fost compromisă ca urmare a încălcării respective.” 60. După articolul 287 se introduc 18 noi articole, articolele 287¹—287¹⁸, cu următorul cuprins: „Art. 287¹. — (1) Judecătorul, de îndată ce constată că sunt îndeplinite condițiile prevăzute de lege pentru cererea de chemare în judecată, dispune prin rezoluție comunicarea acesteia, precum și a înscrisurilor către pârât. (2) Pârâtul este obligat să depună întâmpinarea în termen de 3 zile de la comunicarea cererii de chemare în judecată. (3) întâmpinarea se comunică de îndată reclamantului, care este obligat să depună răspuns la întâmpinare în termen de 3 zile de la comunicare. Pârâtul va lua cunoștință de răspunsul la întâmpinare de la dosarul cauzei. (4) Cererea reconvențională se introduce în termenul prevăzut la alin. (2). Art. 287². — (1) Comunicarea citațiilor și a altor acte de procedură se poate face de grefa instanței și prin telefax, poștă electronică sau prin alte mijloace ce asigură transmiterea textului actului și confirmarea primirii acestuia. Părțile, dacă dispun de asemenea mijloace de comunicare, au obligația de a indica datele corespunzătoare în cererea de chemare în judecată, respectiv în întâmpinare. (2) Partea căreia, personal sau prin reprezentant ori prin funcționarul sau persoana însărcinată cu primirea corespondenței, i s-a înmânat citația pentru un termen de judecată nu va fi citată în tot cursul judecării la acea instanță, prezumându-se că ea cunoaște termenele de judecată ulterioare aceluia pentru care citația i-a fost înmânată. Art. 287³. — în termen de o zi lucrătoare de la primirea citației, autoritatea contractantă are obligația de a-i înștiința pe ceilalți participanți implicați în procedura de atribuire despre existența unui litigiu privind procedura de atribuire respectivă. Art. 287⁴. — (1) La data depunerii răspunsului la întâmpinare, judecătorul fixează prin rezoluție primul termen de judecată, care va fi de cel mult 20 zile de la data înregistrării cererii de chemare în judecată, dispunând citarea părților. (2) Termenele de judecată ulterioare nu pot fi mai mari de 10 zile. Art. 287⁵. — (1) Lipsa părții legal citate nu poate împiedica judecarea cauzei, dacă legea nu dispune altfel. (2) Dacă la orice termen fixat pentru judecată se înfățișează numai una dintre părți, instanța, după ce va cerceta toate lucrările din dosar și va asculta susținerile părții prezente, se va pronunța în temeiul dovezilor administrate, examinând și excepțiile și apărările părții care lipsește. (3) Dispozițiile alin. (1) și (2) se aplică în mod corespunzător și în cazul în care lipsesc ambele părți, deși au fost legal citate, dacă cel puțin una dintre ele a cerut în scris judecarea cauzei în lipsă. Art. 287⁶. — Instanța va putea dispune o singură dată amânarea judecării cauzei numai în mod excepțional, pentru motive temeinice și care nu sunt imputabile părții sau reprezentantului ei. Art. 287⁷. - (1) în cazuri temeinic justificate și pentru prevenirea unei pagube iminente, instanța, până la soluționarea fondului cauzei, poate să dispună la cererea părții interesate, prin încheiere motivată dată cu citarea părților, măsuri cu caracter provizoriu, cum ar fi: a) măsuri de suspendare sau care să asigure suspendarea procedurii de atribuire, în stadiul în care se află; b) alte măsuri care să asigure oprirea implementării anumitor decizii a autorității contractante. (2) Instanța soluționează cererea de suspendare sau privind o altă măsură provizorie, luând în considerare consecințele probabile ale acestei măsuri asupra tuturor categoriilor de interese ce ar putea fi lezate, inclusiv asupra interesului public. Instanța va putea să nu dispună măsurile prevăzute la alin. (1), în cazul în care consecințele negative ale acestora ar putea fi mai mari decât beneficiile lor. Hotărârea de a nu dispune măsuri provizorii nu trebuie să prejudicieze niciun alt drept al persoanei care a înaintat cererea prevăzută la alin. (1). (3) încheierea prevăzută la alin. (1) poate fi atacată cu recurs, în mod separat, în termen de 5 zile de la comunicare. Art. 287⁸. — (1) Indiferent de decizia instanței cu privire la suspendarea procedurii de atribuire, autoritatea contractantă nu are în nicio situație dreptul de a încheia contractul înainte de soluționarea cauzei de către instanță. (2) în cazul în care hotărârea prin care instanța a soluționat cauza este comunicată înainte de expirarea termenelor prevăzute la art. 205 din prezenta ordonanță de urgență, autoritatea contractantă are dreptul de a încheia contractul numai după împlinirea termenelor respective. (3) în cazul în care, în cadrul aceleiași proceduri de atribuire, autoritatea contractantă achiziționează produse, servicii sau lucrări defalcate pe loturi, prevederile alin. (1) sunt aplicabile numai asupra loturilor pentru care s-a formulat acțiune în justiție. Art. 287⁹. — Instanța, admițând cererea, poate dispune anularea în tot sau în parte a actului autorității contractante, obligarea la emiterea actului de către autoritatea contractantă, îndeplinirea unei obligații de către autoritatea contractantă, inclusiv eliminarea oricăror specificații tehnice, economice sau financiare discriminatorii din anunțul/invitația de participare, din documentația de atribuire ori din alte documente emise în legătură cu procedura de atribuire, precum și orice alte măsuri 8 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 156/12.111.2009 necesare remedierii încălcării dispozițiilor legale în materia achizițiilor publice. Art. 287¹⁰. — Instanța poate constata nulitatea contractului în următoarele cazuri: a) autoritatea contractantă a atribuit contractul fără să respecte obligațiile referitoare la publicarea unui/unei anunț/invitații de participare conform prevederilor prezentei ordonanțe de urgență; b) autoritatea contractantă nu a respectat prevederile art. 205 alin. (1) sau ale art. 287⁸ alin. (1) și (2), prin aceasta privând un operator economic interesat de posibilitatea de a se adresa instanței înainte de încheierea contractului, operatorul economic respectiv având șanse reale de a i se atribui contractul, iar aceste șanse i-au fost compromise ca urmare a unei încălcări a prevederilor în materie de achiziții publice; c) autoritatea contractantă nu a respectat prevederile art. 150 sau ale art. 158—160. Art. 287¹¹. — (1) în cazul în care contractul de achiziție publică a produs efecte juridice sau dacă măsura prevăzută la art. 287¹⁰ ar avea efecte negative mai mari decât cele pozitive și numai dacă există motive imperative de interes general, instanța poate dispune: a) limitarea efectelor contractului, prin reducerea termenului de execuție al acestuia; și/sau b) aplicarea unei amenzi autorității contractante de până la 2% din valoarea obiectului contractului, cuantumul acesteia fiind invers proporțional cu posibilitatea de a limita efectele contractului conform dispozițiilor de la lit. a). (2) Interesele economice în legătură directă cu contractul respectiv, cum ar fi costurile generate de executarea contractului, costurile generate de lansarea unei noi proceduri de atribuire, costurile cu privire la obligațiile legale generate de absența efectelor contractului, nu constituie motive imperative de interes general. Art. 28712. _ (1) Prevederile art. 287™ lit. a) nu sunt aplicabile atunci când autoritatea contractantă, considerând că se încadrează în una dintre situațiile prevăzute de prezenta ordonanță de urgență în care are dreptul de a nu transmite spre publicare un/o anunț/invitație de participare, a procedat după cum urmează: a) a publicat în mod voluntar în SEAP și în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene un anunț pentru asigurarea transparenței, prin care își exprimă intenția de a încheia contractul respectiv; și b) a încheiat contractul respectând, din proprie inițiativă, prevederile art. 205 alin. (1) și ale art. 206 alin. (3). (2) în sensul prevederilor alin. (1) lit. a), publicarea anunțului și în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nu este necesară în următoarele situații: a) autoritatea contractantă se încadrează în una dintre categoriile prevăzute la art. 8 lit. a)—c), iar valoarea estimată a contractului de furnizare ori de servicii care urmează să fie atribuit este egală sau mai mică decât echivalentul în lei a 125.000 euro; b) autoritatea contractantă se încadrează în una dintre categoriile prevăzute la art. 8 lit. d) sau e), iar valoarea estimată a contractului de furnizare ori de servicii care urmează să fie atribuit este egală sau mai mică decât echivalentul în lei a 400.000 euro; c) valoarea estimată a contractului de lucrări care urmează să fie atribuit este egală sau mai mică decât echivalentul în lei a 5.000.000 euro. Art. 287™— Prevederile art. 287™ lit. c) nu sunt aplicabile atunci când autoritatea contractantă, considerând că a respectat prevederile art. 150 sau, după caz, ale art. 158—160, a procedat după cum urmează: a) a comunicat ofertanților implicați decizia de atribuire a contractului, cu respectarea prevederilor art. 206 alin. (1)—(2) și ale art. 207; și b) a încheiat contractul respectând, din proprie inițiativă, prevederile art. 205 alin. (1) și ale art. 206 alin. (3). Art. 2871⁴. — (1) Constatarea nulității contractului în condițiile prevăzute la art. 28710 se poate solicita și prin acțiune separată, în termen de cel mult 30 de zile de la data publicării anunțului de atribuire prevăzut la art. 56 sau, după caz, de la data în care s-au îndeplinit prevederile art. 287™ lit. a). în cazul în care nu a fost publicat un anunț de atribuire sau publicarea anunțului de atribuire nu s-a realizat în condițiile prevăzute la art. 47—48 și la art. 56, cererea de constatare a nulității contractului se poate introduce în termen de cel mult de 6 luni de la data încheierii acestuia. (2) Cererea introdusă după expirarea termenelor prevăzute la alin. (1) se soluționează potrivit dispozițiilor art. 287n. Art. 2871⁵. — Hotărârea se pronunță în termen de 3 zile de la închiderea dezbaterilor și se comunică părților în cel mult 5 zile de la pronunțare. Art. 287™. — (1) Hotărârea pronunțată în primă instanță poate fi atacată cu recurs, în termen de 5 zile de la comunicare. Recursul se judecă de secția de contencios administrativ și fiscal a curții de apel. (2) Recursul suspendă executarea și se judecă de urgență și cu precădere. (3) în cazul admiterii recursului, instanța de recurs, modificând sau casând sentința, va rejudeca în toate cazurile litigiul în fond. Art. 287™. — (1) Cererile introduse, potrivit prevederilor prezentei ordonanțe de urgență, la instanțele judecătorești, având ca obiect contractele de achiziție publică, contractele de concesiune de lucrări publice și contractele de concesiune de servicii, se taxează cu 2% din valoarea contractului. (2) Cererile pentru repararea prejudiciului cauzat în cadrul procedurii de atribuire se taxează cu 2% din valoarea acestuia. (3) Cererile privind anularea actului juridic nepatrimonial, obligarea autorității de a emite un act juridic nepatrimonial, recunoașterea dreptului pretins și alte asemenea cereri neevaluabile în bani se taxează cu 2.000 lei. Dacă prin aceste cereri se solicită și repararea prejudiciului cauzat în cadrul procedurii de atribuire, aceasta se taxează la valoare, potrivit prevederilor alin. (2). Art. 287™. — Dispozițiile prezentei ordonanțe de urgență se completează cu prevederile Legii nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare, în măsura în care nu sunt contrare prezentei reglementări.” 61. Articolul 291 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 291. — Regulamentul de organizare și funcționare a Consiliului se aprobă prin hotărâre a Guvernului, la propunerea președintelui Consiliului și cu avizul Secretariatului General al Guvernului.” 62. Articolul 2961 Se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 2961. — Fără a aduce atingere prevederilor art. 294 și în măsura în care un operator economic nu a utilizat o cale de atac în acest sens, Autoritatea Națională pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice are dreptul de a solicita în instanță constatarea nulității contractelor/acordurilor-cadru, pentru următoarele motive: a) autoritatea contractantă se află în unul dintre cazurile prevăzute la art. 287™; b) contractul de achiziție publică, contractul de concesiune de lucrări publice sau contractul de concesiune de servicii a fost încheiat cu nerespectarea cerințelor minime prevăzute de MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 156/12.111.2009 9 autoritatea contractantă în caietul de sarcini sau, deși sunt respectate cerințele respective, contractul a fost încheiat în condiții mai puțin favorabile decât cele prevăzute în propunerile tehnică și financiară care au constituit oferta declarată câștigătoare; c) atunci când autoritatea contractantă urmărește dobândirea execuției unei lucrări, a unui serviciu sau a unui produs, fapt care ar încadra contractul respectiv fie în categoria contractelor de achiziție publică, fie în categoria contractelor de concesiune de lucrări publice sau de concesiune de servicii, însă autoritatea contractantă încheie un alt tip de contract decât acestea, cu nerespectarea procedurilor de atribuire prevăzute de prezenta ordonanță de urgență.” 63. La articolul 300, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1¹), cu următorul cuprins: „(1¹) Autoritatea contractantă are obligația de a transmite Autorității Naționale pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice, pentru cauzele în care a fost parte, copia hotărârii judecătorești pronunțate conform art. 287¹⁵,în cel mult 30 de zile de la data la care hotărârea a devenit definitivă și irevocabilă.” Art. III. — (1) Dispozițiile referitoare la soluționarea litigiilor în instanță prevăzute în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările și completările ulterioare, astfel cum au fost modificate și completate prin prezenta ordonanță de urgență, se aplică numai proceselor începute după intrarea în vigoare a acesteia din urmă. (2) Procesele în curs de judecată la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență vor continua să fie judecate de instanțele legal învestite, potrivit legii sub care au început. (3) Dispozițiile referitoare la soluționarea contestațiilor prevăzute în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările și completările ulterioare, astfel cum au fost modificate și completate prin prezenta ordonanță de urgență, se aplică numai contestațiilor formulate după intrarea în vigoare a acesteia din urmă. Contestațiile introduse în fața Consiliului, în curs de soluționare la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, se soluționează potrivit legii sub care au început. Art. IV. — Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 418 din 15 mai 2006, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu cele aduse prin prezenta ordonanță de urgență, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, după aprobarea acesteia prin lege, dându-se textelor o nouă numerotare. Prezenta ordonanță de urgență transpune Directiva 2007/66/CE a Parlamentului European și a Consiliului de modificare a directivelor 89/665/CEE și 92/13/CEE ale Consiliului în ceea ce privește ameliorarea eficacității căilor de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziții publice, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) nr. L335 din 20 decembrie 2007. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu Șeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Vasile Pușcaș Viceprim-ministru, ministrul administrației și internelor, Dan Nica p. Președintele Autorității Naționale pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice, Corneliu Burada Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 7 martie 2009. Nr. 19. ’ GUVERNUL ROMÂNIEI ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ pentru modificarea art. 13 alin. (2) și (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Administrației și Internelor și pentru reorganizarea unor unități din subordinea Ministerului Administrației și Internelor Având în vedere prevederile art. 1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 221/2008 pentru stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administrației publice centrale, cu modificările ulterioare, prin care a fost înființat Ministerul Administrației și Internelor prin reorganizarea Ministerului Internelor și Reformei Administrative, ținând seama de necesitatea reglementării urgente a noului cadru organizatoric și funcțional al Ministerului Administrației și Internelor, pentru evitarea producerii unui blocaj instituțional sau a unor dificultăți în ceea ce privește funcționarea optimă a instituției, 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 156/12.111.2009 având în vedere necesitatea reconsiderării și reorganizării unităților aparatului central al Ministerului Administrației și Internelor, a scăderii numărului de unități aflate în subordinea ministerului, precum și a eliminării agențiilor aflate în subordinea Ministerului Administrației și Internelor, acestea urmând a fi reorganizate în cadrul Inspectoratului General al Poliției Române, respectiv al Inspectoratului General al Jandarmeriei Române, elemente care vizează interesul public și constituie situații extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. Art. I. — La articolul 13 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Administrației și Internelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 309 din 9 mai 2007, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările ulterioare, alineatele (2) și (3) se modifică și vor avea următorul cuprins: „(2) Structurile de ordine și siguranță publică din subordinea Ministerului Administrației și Internelor sunt: Poliția Română, Jandarmeria Română, Poliția de Frontieră Română, Oficiul Român pentru Imigrări, Centrul Național de Administrare a Bazelor de Date privind Evidența Persoanelor, Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale, Inspectoratul General de Aviație al Ministerului Administrației și Internelor. Aceste structuri au în compunere unități centrale de specialitate, care, după caz, în funcție de nivelul de organizare, pot avea în subordine, la nivel teritorial, inspectorate, direcții generale, direcții, servicii, mari unități, unități și/sau subunități operative, de instrucție, medicale și de învățământ, precum și de asigurare a acțiunilor și suport logistic. (3) Managementul integrat în domeniul ordinii și siguranței publice se realizează de Departamentul ordine și siguranță publică. Departamentul ordine și siguranță publică este structură operațională fără personalitate juridică și este format din următoarele componente de ordine și siguranță publică subordonate ministerului: Poliția Română, Jandarmeria Română, Poliția de Frontieră Română, Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale, Oficiul Român pentru Imigrări, Inspectoratul General de Aviație al Ministerului Administrației și Internelor și Centrul Național de Administrare a Bazelor de Date privind Evidența Persoanelor. Departamentul ordine și siguranță publică este condus de un secretar de stat, care este ajutat de un adjunct.” Art. II. — (1) începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, Agenția Națională Antidrog și Agenția Națională împotriva Traficului de Persoane se reorganizează în cadrul Inspectoratului General al Poliției Române. (2) începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, Centrul de Cooperare Polițienească Internațională trece din subordinea Ministerului Administrației și Internelor în cadrul Inspectoratului General al Poliției Române. (3) Atribuțiile funcționale ale Agenției Naționale Antidrog, ale Agenției Naționale împotriva Traficului de Persoane, respectiv ale Centrului de Cooperare Polițienească Internațională se preiau, cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, de către Inspectoratul General al Poliției Române. (4) Structura organizatorică a unităților prevăzute la alin. (1) și (2) se stabilește prin ordin al ministrului administrației și internelor, la propunerea Inspectorului General al Poliției Române. Art. III. — (1) începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, Grupul Special de Protecție și Intervenție „Acvila” se reorganizează în cadrul Inspectoratului General al Jandarmeriei Române. (2) Atribuțiile funcționale ale Grupului Special de Protecție și Intervenție „Acvila” se preiau, cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, de către Inspectoratul General al Jandarmeriei Române. (3) Structura organizatorică a unității prevăzute la alin. (1) se stabilește prin ordin al ministrului administrației și internelor, la propunerea Inspectorului General al Jandarmeriei Române. Art. IV. — (1) Pe data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență se abrogă: a) Hotărârea Guvernului nr. 1.489/2002 privind înființarea Agenției Naționale Antidrog, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 956 din 27 decembrie 2002, cu modificările și completările ulterioare; b) Hotărârea Guvernului nr. 1.584/2005 pentru înființarea, organizarea și funcționarea Agenției Naționale împotriva Traficului de Persoane, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 5 din 4 ianuarie 2006, cu modificările și completările ulterioare. Art. V. — Prezenta ordonanță de urgență intră în vigoare la 3 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Viceprim-ministru, ministrul administrației și internelor, Dan Nica Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Marian Sârbu Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 11 martie 2009. Nr. 20. 11 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 156/12.111.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind stabilirea numărului autorizațiilor de muncă ce pot fi eliberate străinilor în anul 2009 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 19 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 56/2007 privind încadrarea în muncă și detașarea străinilor pe teritoriul României, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 134/2008, și al art. 5 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Prezenta hotărâre stabilește un număr de 8.000 de autorizații de muncă ce vor fi eliberate în anul 2009 străinilor care doresc să se încadreze în muncă sau să presteze muncă în România în baza deciziei de detașare a unui angajator persoană juridică străină, în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 56/2007 privind încadrarea în muncă și detașarea străinilor pe teritoriul României, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 134/2008. Art. 2. — în situația în care numărul cererilor pentru eliberarea de autorizații de muncă este mai mare decât numărul stabilit la art. 1, acesta poate fi suplimentat prin hotărâre a Guvernului, în baza unui memoriu justificativ, la propunerea Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Marian Sârbu Viceprim-ministru, ministrul administrației și internelor, Dan Nica București, 11 martie 2009. Nr. 264.’ GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru modificarea unor acte normative în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 11 lit. m) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. I. — Pozițiile nr. 1, 2, 5, 6, 7, 11—18 din anexa nr. 2 „Lista imobilelor aflate în domeniul privat al statului și în administrarea Regiei Autonome «Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat»” la Hotărârea Guvernului nr. 793/2007 pentru trecerea unor imobile aflate în administrarea Regiei Autonome „Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat” din domeniul public al statului în domeniul privat al statului, precum și pentru aprobarea vânzării, prin licitație deschisă, a unor imobile și a unor mijloace fixe, aflate în domeniul privat al statului și în administrarea Regiei Autonome „Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat”, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 503 din 27 iulie 2007, cu modificările ulterioare, se abrogă. Art. II. — Pozițiile nr. 3, 4, 6—9 și 13 din anexa nr. 2 „Lista imobilelor aflate în domeniul privat al statului și în administrarea Regiei Autonome «Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat»” la Hotărârea Guvernului nr. 1.142/2007 pentru modificarea anexei nr. 4 la Hotărârea Guvernului nr. 60/2005 privind organizarea și funcționarea Regiei Autonome „Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat”, pentru trecerea unui imobil, aflat în administrarea Regiei Autonome „Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat”, din domeniul public al statului în domeniul privat al statului, precum și pentru aprobarea vânzării, prin licitație deschisă, a unor imobile aflate în domeniul privat al statului și în administrarea Regiei Autonome „Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat”, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 654 din 25 septembrie 2007, cu modificările ulterioare, se abrogă. Art. III. —Articolele II, III și anexa la Hotărârea Guvernului nr. 633/2008 pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 60/2005 privind organizarea și funcționarea Regiei Autonome „Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat”, precum și pentru aprobarea vânzării, prin licitație deschisă, a unor imobile aflate în domeniul privat al statului și în administrarea Regiei Autonome „Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat”, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 453 din 18 iunie 2008, se abrogă. 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 156/12.111.2009 Art. IV. — Pozițiile nr. 1, 3 și 4 din anexa „Lista imobilelor aflate în domeniul privat al statului și în administrarea Regiei Autonome «Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat»” la Hotărârea Guvernului nr. 937/2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 602 din 31 august 2007, se abrogă. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 11 martie 2009. Nr. 265.’ GUVERNUL ROMÂNIEI HOTARARE pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică și efectivele Ministerului Administrației si Internelor si a Hotărârii Guvernului nr. 1.678/2008 privind înființarea Institutului de Studii pentru Ordine Publică în subordinea Ministerului Administrației și Internelor și pentru completarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică și efectivele Ministerului Administrației și Internelor în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 12 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea si funcționarea Ministerului Administrației si Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. I. — Hotărârea Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică și efectivele Ministerului Administrației și Internelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 311 din 10 mai 2007, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. La articolul 2, alineatul (3) se abrogă. 2. Anexa nr. 1 se înlocuiește cu anexa la prezenta hotărâre. Art. II. — începând cu data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Institutul de Studii pentru Ordine Publică, structură specializată de învățământ cu personalitate juridică, trece din subordinea Ministerului Administrației și Internelor în subordinea Academiei de Poliție „Alexandru loan Cuza”. Art. III. — Hotărârea Guvernului nr. 1.678/2008 privind înființarea Institutului de Studii pentru Ordine Publică în subordinea Ministerului Administrației și Internelor și pentru completarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică și efectivele Ministerului Administrației și Internelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 857 din 19 decembrie 2008, se modifică după cum urmează: 1. La articolul 1, alineatul (2) va avea următorul cuprins: „(2) Finanțarea institutului se asigură integral de la bugetul de stat, prin bugetul alocat Academiei de Poliție «Alexandru loan Cuza»”. 2. La articolul 3, alineatul (1) va avea următorul cuprins: „Art. 3. — (1) Academia de Poliție «Alexandru loan Cuza» va stabili structura, dinamica activităților de pregătire, sistemul cursurilor, durata, selecția cursanților și modalitatea de finalizare a cursurilor.” Art. IV. — Prezenta hotărâre intră în vigoare la 3 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Viceprim-ministru, ministrul administrației și internelor, Dan Nica Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Marian Sârbu Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 11 martie 2009. Nr. 266. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 156/12.III.2009 13 ANEXĂ (Anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 416/2007) < >< O o: o i- < N Z < 0 o: o < tu 3 I- O 3 o: i- w *) Structura organizatorică a Ministerului Administrației și Internelor este reprodusă în facsimil. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 156/12.111.2009 II. Instituții și structuri aflate în subordinea/coordonarea Ministerului Administrației și Internelor A. Instituții si structuri aflate în subordinea Ministerului Administrației si Internelor 1. Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară 2. Institutul Național de Administrație 3. Agenția Națională a Funcționarilor Publici 4. Administrația Națională a Rezervelor de Stat 5. Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale 6. Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice 7. Instituția prefectului (42) 8. Direcția Generală de Pașapoarte 9. Direcția Regim Permise de Conducere și înmatriculare a Vehiculelor 10. Inspectoratul General pentru Situații de Urgență 11. Inspectoratul Național pentru Evidența Persoanelor 12. Centrul Informatic Național al Ministerului Administrației și Internelor (e-administrație) 13. Oficiul Român pentru Imigrări 14. Arhivele Naționale 15. Centrul Național de Administrare a Bazelor de Date privind Evidența Persoanelor 16. Academia de Poliție „Alexandru loan Cuza” 17. Direcția formare inițială și continuă 18. Liceul „Neagoe Basarab” al Ministerului Administrației și Internelor 19. Liceul „Constantin Brâncoveanu” al Ministerului Administrației și Internelor 20. Poliția Română 21. Jandarmeria Română 22. Poliția de Frontieră Română 23. Inspectoratul General de Aviație al Ministerului Administrației și Internelor 24. Direcția economico-administrativă 25. Clubul Sportiv „Dinamo” București 26. Structuri subordonate unor unități centrale B. Structuri aflate în coordonarea Ministerului Administrației și Internelor Societatea Comercială „COMICEX” — S.A. DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE pentru eliberarea domnului Nicolae Opriș din funcția de vicepreședinte al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 9 alin. (1) din Legea energiei electrice nr. 13/2007, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Nicolae Opriș se eliberează din funcția de vicepreședinte al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 11 martie 2009. Nr. 327^ MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 156/12.111.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU 15 DECIZIE pentru numirea domnului lulius Dan Plaveti în funcția de vicepreședinte al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 9 alin. (1) din Legea energiei electrice nr. 13/2007, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul lulius Dan Plaveti se numește în funcția de vicepreședinte al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 11 martie 2009. Nr. 328.’ ABONAMENTE LA PUBLICAȚIILE OFICIALE PE SUPORT FIZIC — Prețuri pentru anul 2009 — Nr. Număr Zile de Greutate Valoare crt. Denumirea publicației de apariții apariție/ medie/apariție TVA 9% inclus)/lei anuale săptămână (grame) ’ 12 luni 3 luni 1 lună 1. Monitorul Oficial, Partea I 750 5 50 800 210 75 2. Monitorul Oficial, Partea I, limba maghiară 90 1 50 1.500 140 3. Monitorul Oficial, Partea a ll-a 200 5 60 2.250 200 4. Monitorul Oficial, Partea a lll-a 800 5 15 430 40 5. Monitorul Oficial, Partea a IV-a 7.200 5 50 1.720 160 6. Monitorul Oficial, Partea a Vl-a 400 5 25 1.600 150 7. Monitorul Oficial, Partea a Vll-a 60 1 30 540 50 8. Colecția Legislația României 4 --- 2.500 450 120 9. Colecția Hotărâri ale Guvernului României 12 --- 3.500 750 70 NOTĂ: Monitorul Oficial Partea I bis se multiplică pe bază de comandă. începând cu anul 2009 se sistează apariția publicației Repertoriul legislației României. Abonamente la publicațiile oficiale și comenzi către „Monitorul Oficial” R.A. se pot efectua prin următoarele societăți de distribuție: ♦ COMPANIA NAȚIONALĂ „POȘTA ROMÂNĂ” --- S.A. --- prin oficiile sale poștale ♦ ACTA LEGIS ---S.R.L. --- București, Str. Lirei nr. 11, parter, ap. 1, (telefon/fax: 021.411.91.79; 021.411.54.08) ♦ INFO EUROTRADING --- S.A. --- București, Splaiul Independentei nr. 202A (telefon: 021.316.30.57, fax: 021.316.30.58) ♦ INTERPRESS SPORT ---S.R.L. --- București, Piața Presei Libere nr. 1, corp B, et. 2, camerele 256---259, OP 33 (telefon/fax: 021.313.85.07; 021.313.85.08; 021.313.85.09) ♦ MEDIA PRESS ABONAMENTE --- S.R.L. --- București, str. Izvor nr. 78, et. 2 (telefon: 021.311.97.84, fax: 021.311.97.85) ♦ M.T. PRESS IMPEX --- S.R.L. --- București, bd. Basarabia nr. 256 (telefon/fax: 021.255.48.15; 021.255.48.16; 021.255.48.17) ♦ PRESS EXPRES --- S.R.L. --- Otopeni, str. Flori de Câmp nr. 9 (telefon/fax: 021.221.42.83; 0745.133.712) ♦ ZIRKON MEDIA ---S.R.L. --- București, str. Pictor Dimitrie Hârlescu nr. 6, sector 2 (telefon: 021.255.18.00, fax: 021.255.18.66; 021.255.19.18) ♦ ART ADVERTISING --- S.R.L. --- Râmnicu Vâlcea, str. Regina Maria nr. 7, bl. C1, sc. C, mezanin II (fax: 0250/73.54.75, telefon: 0350.40.59.87; 0350.40.59.88) ♦ CALLIOPE ---S.R.L. --- Ploiești, str. Elena Doamna nr. 62---64 (telefon/fax: 0244/51.40.52; 0244/51.48.01) ♦ DIFSTARPRESS ---S.R.L. --- Slobozia, bd. Matei Basarab, bl. I60, sc. A, ap. 15 (telefon/fax: 0243/23.23.68) ♦ CURIER PRESS ---S.A. --- Brașov, str. Traian Grozăvescu nr. 7 (telefon/fax: 0268/51.08.57; 0268/51.08.58) ♦ ROESTA ---S.R.L. --- Curtea de Argeș, str. Valea lașului, bl. P10, sc. B, ap. 18 (telefon/fax: 0248/72.11.43) ♦ VIAȚA LIBERĂ ---S.A. --- Galați, Str. Domnească nr. 68 (telefon: 0236/46.06.20, fax: 0236/47.10.28) ♦ UNITATEA---S.R.L. --- Alba lulia, str. Traian nr. 26 (telefon: 0258/81.16.31, fax: 0258/81.28.43) ♦ MANPRES DISTRIBUTION --- S.R.L. --- București, Piața Presei Libere nr. 1 (OP 33 --- CP 24) (telefon/fax: 021.314.63.39) ♦ CUGET LIBER ---S.A. --- Constanta, bd. LC. Brătianu nr. 5 (telefon: 0241/58.21.20, fax: 0241/61.95.24) ♦ SIMPEX LOGISTIC --- S.R.L. --- Călărași, Str. Progresul nr. 21, bl. B1, sc. B, ap. 5 (telefon/fax: 0242/31.89.29) ♦ CIPSOFT DESIGN --- S.R.L. --- Ploiești, str. Eroilor nr. 2 bis (tel. 0722.36.54.65 sau 0724.20.31.43) EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 428782 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 156/12.111.2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495