MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 177 (XXI) — Nr. 154 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Joⁱ’ ¹² martⁱe ²⁰⁰⁹ ⁷⁷ , SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE PARLAMENTULUI ROMÂNIEI 9. — Hotărâre privind înființarea unei Comisii speciale comune pentru dezbaterea în fond, în procedură de urgență, a Codului penal, a Codului de procedură penală, a Codului civil și a Codului de procedură civilă ............................................. 2-3 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 209. — Hotărâre privind modificarea anexei nr. 2/292 la Hotărârea Guvernului nr. 1.573/2004 pentru aprobarea Listei cuprinzând 410 obiective de investiții din cadrul Programului „Construcție de săli de sport”, derulat prin intermediul Companiei Naționale de Investiții „C.N.I.” — S.A...................’...............’. 3 214. — Hotărâre privind declanșarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică „Varianta de ocolire a municipiului Arad” km 0+000 — km 12+000, județul Arad.......................................... 4-9 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 9. — Ordin al viceprim-ministrului, ministrul administrației și internelor, privind condițiile în care se suportă de Nr. Pagina către unitate sumele necesare asigurării asistenței juridice a polițistului pentru fapte săvârșite de acesta în exercitarea, potrivit legii, a atribuțiilor de serviciu .. 10-11 33. — Ordin al inspectorului de stat șef al Inspecției de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune și Instalațiilor de Ridicat privind modificarea Ordinului inspectorului de stat șef al Inspecției de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune și Instalațiilor de Ridicat nr. 8/2009 pentru aprobarea Procedurii privind atestarea formatorilor care participă la programele de formare profesională în domeniul reglementat de Inspecția de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune și Instalațiilor de Ridicat ..................................... 12-15 ACTE ALE AUTORITĂȚII ELECTORALE PERMANENTE 3. — Hotărâre pentru aprobarea modelului adeverinței care atestă faptul că un cetățean român nu a fost lipsit de dreptul de a fi ales în România sau că o asemenea interdicție nu este cunoscută de autoritățile române...... 15-16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 154/12.111.2009 HOTĂRÂRI ALE PARLAMENTULUI ROMÂNIEI PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL HOTARARE privind înființarea unei Comisii speciale comune pentru dezbaterea în fond, în procedură de urgență, a Codului penal, a Codului de procedură penală, a Codului civil și a Codului de procedură civilă în temeiul art. 72 din Regulamentul Camerei Deputaților, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaților nr. 8/1994, republicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 35 din 16 ianuarie 2006, cu modificările ulterioare, și al art. 44 din Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotărârea Senatului nr. 28/2005, Parlamentul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se încuviințează înființarea unei Comisii speciale comune pentru dezbaterea în fond, în procedură de urgență, a Codului penal, a Codului de procedură penală, a Codului civil și a Codului de procedură civilă, denumită în continuare Comisie. Art. 2. — Comisia este formată din 25 de parlamentari, numiți cu respectarea configurației politice a Camerei Deputaților și a Senatului, componența sa nominală fiind prezentată în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 3. — Conducerea Comisiei este formată dintr-un președinte, un vicepreședinte și un secretar. Ârt. 4. —în condițiile în care unul dintre membrii Comisiei se află în imposibilitatea de a participa la lucrări, grupul parlamentar din care acesta face parte poate desemna un înlocuitor. Art. 5. — (1) Convocarea ședințelor Comisiei se face cu cel puțin o zi înainte, de către președintele acesteia sau de către vicepreședinte. (2) Vicepreședintele îl înlocuiește de drept pe președinte în lipa acestuia sau ori de câte ori este nevoie. Art. 6. — (1) Pentru ca ședințele Comisiei să se desfășoare regulamentar este necesară participarea majorității membrilor care o compun. (2) Hotărârile Comisiei se adoptă cu votul majorității membrilor acesteia. Art. 7. — Lucrările Comisiei sunt publice, cu excepția cazurilor în care plenul acesteia prevede altfel. Lucrările Comisiei pot fi transmise pe rețeaua internă de televiziune a Camerei Deputaților sau a Senatului și la posturile de radio și de televiziune. Art. 8. — (1) Comisia își constituie două subcomisii, conduse de președintele, respectiv vicepreședintele acesteia. O subcomisie va examina Codul penal și Codul de procedură penală, iar cealaltă va examina Codul civil și Codul de procedură civilă. Numărul membrilor fiecărei subcomisii se stabilește de biroul Comisiei. (2) Lucrările Comisiei și ale subcomisiilor se desfășoară în spațiul alocat Comisiei juridice, de disciplină și imunități a Camerei Deputaților și, respectiv, Comisiei juridice, de numiri, disciplină, imunități și validări a Senatului, utilizându-se în mod corespunzător personalul și logistica acestora. Art. 9. — în aplicarea prevederilor art. 92 alin. (9) din Regulamentul Camerei Deputaților, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaților nr. 8/1994, republicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 35 din 16 ianuarie 2006, cu modificările ulterioare, și ale art. 88 alin. (7) din Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotărârea Senatului nr. 28/2005, concluziile și propunerile Comisiei vor face obiectul unui raport, care va fi depus la Biroul permanent al Senatului, ca primă Cameră sesizată, până la data de 30 aprilie 2009, în vederea dezbaterii sale în plen. Această hotărâre a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI ROBERTA ALMA ANASTASE MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 9 martie 2009. Nr. 9. ANEXĂ COMPONENȚA NOMINALA a Comisiei speciale comune pentru dezbaterea în fond, în procedură de urgență, a Codului penal, a Codului de procedură penală, a Codului civil și a Codului de procedură civilă Grupul parlamentar al P.D.-L. — 8 membri 6. Știrbeț Cornel, deputat, membru al Grupului parlamentar 1. Andronache Gabriel, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 2. Buda Daniel, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 3. Urban Iulian, senator, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 4. Ruseț Ion, senator, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 5. Boldea Mihail, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. al P.D.-L. 7. Humelnicu Augustin Daniel, senator, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. 8. Andrei Florin Mircea, senator, membru al Grupului parlamentar al P.D.-L. Grupul parlamentar al Alianței politice P. S.D. +P.C. — 8 membri 1. Ciucă Liviu-Bogdan, deputat, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 2. Șova Dan Coman, senator, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 154/12.111.2009 3 3. Chelaru loan, senator, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 4. Țuțuianu Adrian, senator, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 5. Ponta Victor Viorel, deputat, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 6. Andon Sergiu, deputat, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 7. lordache Florin, deputat, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. 8. Greblă Toni, senator, membru al Grupului parlamentar al Alianței politice P.S.D.+P.C. Grupul parlamentar al P.N.L. — 5 membri 1. Gorghiu Alina, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.N.L. 2. Gabor Gheorghe, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.N.L. 3. Chiuariu Tudor, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.N.L. 4. Dobre Ciprian, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.N.L. 5. Timiș loan, deputat, membru al Grupului parlamentar al P.N.L. Grupul parlamentar al U.D.M.R. — 3 membri 1. Cseke Attila-Zoltan, senator, membru al Grupului parlamentar al U.D.M.R. 2. Mărton Ârpâd Francisc, deputat, membru al Grupului parlamentar al U.D.M.R. 3. Mate Andrâs Levente, deputat, membru al Grupului parlamentar al U.D.M.R. Grupul parlamentar al minorităților naționale — 1 membru 1. Dumitrescu Liana, deputat, membru al Grupului parlamentar al minorităților naționale HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind modificarea anexei nr. 2/292 la Hotărârea Guvernului nr. 1.573/2004 pentru aprobarea Listei cuprinzând 410 obiective de investiții din cadrul Programului „Construcție de săli de sport”, derulat prin intermediul Companiei Naționale de Investiții „C.N.I.” — S.A. în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 42 alin. (1) din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. —Anexa nr. 2/292 la Hotărârea Guvernului nr. 1.573/2004 pentru aprobarea Listei cuprinzând 410 obiective de investiții din cadrul Programului „Construcție de săli de sport”, derulat prin intermediul Companiei Naționale de Investiții „C.N.I.” — S.A., publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 902 din 5 octombrie 2004, se modifică și se înlocuiește cu anexa*) la prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul dezvoltării regionale și locuinței, Vasile Blaga Viceprim-ministru, ministrul administrației și internelor, Dan Nica Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea *) Anexa nu se publică, fiind clasificată potrivit legii. București, 4 martie 2009. Nr. 209^ 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 154/12.111.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind declanșarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică „Varianta de ocolire a municipiului Arad” km 0+000 — km 12+000, județul Arad în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 4 alin. (1) din Legea nr. 198/2004 privind unele măsuri prealabile lucrărilor de construcție de drumuri de interes național, județean și local, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă amplasamentul lucrării de utilitate publică „Varianta de ocolire a municipiului Arad” km 0+000 — km 12+000, județul Arad, potrivit hărții topografice prevăzute în anexa nr. 1*). Art. 2. — (1) Se aprobă declanșarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică prevăzut la art. 1, expropriator fiind statul român, prin Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România — S.A., aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. (2) Imobilele supuse exproprierii sunt menționate în tabelul prevăzut în anexa nr. 2. Art. 3. — Se aprobă ca justă despăgubire pentru imobilele ce constituie amplasamentul pentru lucrarea de utilitate publică prevăzută la art. 1 suma globală estimată de 134.954 mii lei alocată de la bugetul de stat, aprobat, potrivit legii, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, titlul „Cheltuieli aferente programelor cu finanțare rambursabilă”. Art. 4. — Suma prevăzută la art. 3 se virează de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în termen de cel mult 30 de zile de la data solicitării acesteia, într-un cont bancar deschis pe numele Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România — S.A., pentru lucrarea de utilitate publică prevăzută la art. 1, în vederea efectuării despăgubirilor în cadrul procedurilor de expropriere, în condițiile legii. Art. 5. — (1) Planul cu amplasamentul lucrării, delimitarea suprafețelor și a construcțiilor supuse exproprierii, precum și tabelul prevăzut în anexa nr. 2 se aduc la cunoștința publică prin afișare la sediul consiliilor locale implicate și vor rămâne afișate până la finalizarea procedurii de despăgubire. (2) Planul cu amplasamentul lucrării va fi publicat și într-un ziar local, potrivit legii. Art. 6. — Regularizarea documentațiilor cadastrale se va efectua de către expropriator, pe baza proiectului tehnic și a detaliilor de execuție, fără a afecta dispozițiile prezentei hotărâri, cu respectarea reglementărilor în vigoare. Art. 7. —Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 4 martie 2009. Nr. 214.’ Contrasemnează: Ministrul transporturilor și infrastructurii, Radu Mircea Berceanu Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea *) Anexa nr. 1 se comunică persoanelor fizice și juridice interesate, la solicitarea acestora, de către Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România — S.A., care este depozitarul acesteia, imposibilitatea publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a hărții topografice fiind determinată de impedimente de natură tehnico-redacțională. ANEXA Nr. 2 TABEL cu imobilele proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică „Varianta de ocolire a municipiului Arad” km 0+000 — km 12+000, județul Arad Suprafața terenului Suprafața Nr. Unitatea Numărul Suprafața rezultată din Suprafața Numele proprietarului crt. Județul administrativ- cadastral rezultată măsurători construcțiilor conform documentațiilor tehnico-cadastrale teritorială din acte (necesară --- m2 --- --- m2 --- de expropriat) --- m2 --- BARNA PAVEL BARNA PETRU BARNA ROZALIA 1. Arad Municipiul Arad 13013 5000 70 BARNAANA BARNA MIHAI PANTEA ECATERINA VĂCAR SOFIA MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 154/12.111.2009 5 Suprafața terenului Suprafața Nr. Unitatea Numărul Suprafața rezultată din Suprafața Numele proprietarului crt. Județul administrativ- cadastral rezultată măsurători construcțiilor conform documentațiilor tehnico-cadastrale teritorială din acte (necesară --- m2 --- --- m2 --- de expropriat) --- m2 --- 2. Arad Municipiul Arad 12939 16000 3487 UNGUREANU VASILE UNGUREANU LUCREȚIA 3. Arad Municipiul Arad 12631 10000 1381 GIRIGAN OCTAVIAN 4. Arad Municipiul Arad 12604 5000 3053 ROȘU GHEORGHE 5. Arad Municipiul Arad 12578 5000 4603 ANDRIES VASILE și ANDRIEȘ IOANA 6. Arad Municipiul Arad 12501 10000 6026 SAS FLORICA 7. Arad Municipiul Arad 12735 5000 352 CRIȘAN P. ANA 8. Arad Municipiul Arad 13277 8300 898 OLARI GHEORGHE FLORIN OLARI MONICA 9. Arad Municipiul Arad 12728 10500 998 VARGAANA 10. Arad Municipiul Arad 12640 18350 1796 ROB ELISABETA PUSCASIU MIRCEAALEXIU 11. Arad Municipiul Arad 12637 83700 10152 SLEV CĂNDIANO VIOREL POPOVICI ELVIRA CARMEN BUDERI DOMNICA 12. Arad Municipiul Arad 12668 43000 2542 LEUCUTA-SAFTA GHEORGHE IOAN 13. Arad Municipiul Arad 12973 30000 188 SICLOVAN EMILIA 14. Arad Municipiul Arad 12909 73500 5756 SLEV IULIANA BEATRICE 15. Arad Municipiul Arad 13108 6850 560 S.C. ISIS DEVELOPMENTS --- S.R.L. 16. Arad Municipiul Arad 13098 34900 5649 S.C. ISIS DEVELOPMENTS --- S.R.L. 17. Arad Municipiul Arad 13111 30610 4021 S.C. ISIS DEVELOPMENTS --- S.R.L. 18. Arad Municipiul Arad 13117 5331 1242 S.C. ISIS DEVELOPMENTS --- S.R.L. 19. Arad Municipiul Arad 13126 10960 3486 S.C. ISIS DEVELOPMENTS --- S.R.L. 20. Arad Municipiul Arad 13103 33555 4046 S.C. ISIS DEVELOPMENTS --- S.R.L. 21. Arad Municipiul Arad 13137 23019 11518 VOISIAN LUCREȚIA TANCA GHEORGHINA 22. Arad Municipiul Arad 13200 28700 942 VOISIAN LUCREȚIA TANCA GHEORGHINA 23. Arad Municipiul Arad 13197 34177 2304 UNIVERSITATEA DE VEST VASILE GOLDIȘARAD 24. Arad Municipiul Arad 13130 30423 13170 UNIVERSITATEA DE VEST VASILE GOLDIȘARAD 25. Arad Municipiul Arad 13258 12300 259 UNIVERSITATEA DE VEST VASILE GOLDIȘARAD 26. Arad Municipiul Arad 12712 3500 53 IVANCIUC RODICA 27. Arad Municipiul Arad 12715 3500 182 ZAHAN ELISABETA 28. Arad Municipiul Arad 12982 3500 178 BÂC LUCIAN 29. Arad Municipiul Arad 12961 10000 451 BUJDULA MIRCEA BUJDULA LUCICA 30. Arad Municipiul Arad 12689 3500 142 HOMOROGAN P. FLORICA 31. Arad Municipiul Arad 12752 3500 134 STANCIU VERONICA 32. Arad Municipiul Arad 12661 3500 126 BAC LUCREȚIA 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 154/12.111.2009 Suprafața terenului Suprafața Nr. Unitatea Numărul Suprafața rezultată din Suprafața Numele proprietarului crt. Județul administrativ- cadastral rezultată măsurători construcțiilor conform documentațiilor tehnico-cadastrale teritorială din acte (necesară --- m2 --- --- m2 --- de expropriat) --- m2 --- 33. Arad Municipiul Arad 12691 3500 119 NICULA STELA CRĂIȚA 34. Arad Municipiul Arad 12756 3500 113 TULCAN PETRU TULCAN NELI 35. Arad Municipiul Arad 12754 6000 180 S.C. BERTOLI COMPANY ---S.R.L. 36. Arad Municipiul Arad 12659 6000 131 S.C. BERTOLI COMPANY ---S.R.L. 37. Arad Municipiul Arad 12906 2000 401 BONDOR FLORICA 38. Arad Municipiul Arad 13618 2000 790 GRUI GHEORGHE 39. Arad Municipiul Arad 12693 6000 72 RADA VIOREL 40. Arad Municipiul Arad 12731 6000 42 ROTARU DAFINA 41. Arad Municipiul Arad 13543 1035 462 MORGOCIU MARIA 42. Arad Municipiul Arad fără Nc 59 59 MORGOCIU MARIA 43. Arad Municipiul Arad 12744 10000 384 BÂC ROZALIA BÂC ROZALIA 44. Arad Municipiul Arad 12733 10000 370 BÎC VIOREL BÎC ADRIAN DAN 45. Arad Municipiul Arad 12737 16400 820 PALASTHY LADISLAU PALASTHYANGELIA 46. Arad Municipiul Arad 12622 6000 273 NEGRILĂ ADRIAN 47. Arad Municipiul Arad 12536 6000 291 TODOCA FLORIN GHEORGHE 48. Arad Municipiul Arad 12538 4400 261 SĂBĂILA MARIA ANA 49. Arad Municipiul Arad 12620 3450 190 SORINCAAURELIA 50. Arad Municipiul Arad 12606 2950 198 VASÎI FLOARE 51. Arad Municipiul Arad 12518 5000 302 BÂC VERONICA 52. Arad Municipiul Arad 12543 6000 386 LAZAR NICOLAE 53. Arad Municipiul Arad 12532 6000 413 LAZAR PARTENIE LAZAR FLORICA 54. Arad Municipiul Arad 12618 14300 102 MORARIU PATRICIU IOAN MORARIU CAMELIA MONICA 55. Arad Municipiul Arad 12707 6000 438 S.C. IMOTRUST ---S.A. 56. Arad Municipiul Arad 12524 5000 385 VIȚELAR RAVEICA 57. Arad Municipiul Arad 12919 5738 487 S.C. CLAIRE IMMOBILIARE --- S.R.L. 58. Arad Municipiul Arad 12510 6000 515 S.C. CLAIRE IMMOBILIARE --- S.R.L. 59. Arad Municipiul Arad 12540 6000 543 LAZAR IOAN LAZAR RODICA 60. Arad Municipiul Arad 12530 5000 588 NEGRILĂ NICOLAE 61. Arad Municipiul Arad 13623 15500 2243 SFIAAURELIA 62. Arad Municipiul Arad 12012 45000 14392 SFIA GHEORGHE SFIAAURELIA LENUȚA 63. Arad Municipiul Arad 13406 9994 3817 FARAGO ȘTEFAN 64. Arad Municipiul Arad 13388 11395 5788 MUNICIPIUL ARAD, proprietate privată MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 154/12.111.2009 7 Suprafața terenului Suprafața Nr. Unitatea Numărul Suprafața rezultată din Suprafața Numele proprietarului crt. Județul administrativ- cadastral rezultată măsurători construcțiilor conform documentațiilor tehnico-cadastrale teritorială din acte (necesară --- m2 --- --- m2 --- de expropriat) --- m2 --- 65. Arad Municipiul Arad 13583 2572 1330 MUNICIPIUL ARAD, proprietate privată 66. Arad Municipiul Arad 13606 1986 1035 MUNICIPIUL ARAD, proprietate privată 67. Arad Municipiul Arad 13416 83543 26072 MUNICIPIUL ARAD, 13418 proprietate privată 68. Arad Municipiul Arad 13413 162675 22525 MUNICIPIUL ARAD, proprietate privată 69. Arad Municipiul Arad 13401 92909 27047 MUNICIPIUL ARAD, proprietate privată 70. Arad Municipiul Arad 13691 2093 40 S.C. ASTRA BUS --- S.R.L. ARAD 71. Arad Municipiul Arad 13745 18919 4991 S.C. ASTRA BUS --- S.R.L. ARAD 72. Arad Municipiul Arad 13685 10000 6051 S.C. ASTRA BUS --- S.R.L. ARAD BARTOK ELISABETA 73. Arad Municipiul Arad 13398 169960 38885 LELIK MARIA FARAGO ȘTEFAN KOVACS IOLANKA 74. Arad Municipiul Arad 11715 10000 164 BURCAANA BURCAGHEORGHE 75. Arad Municipiul Arad 11692 10000 918 VOICAN NISTOR 76. Arad Municipiul Arad 12119 10000 1205 BACOȘ TEODOR 77. Arad Municipiul Arad 12295 5000 712 KUZMANOV DIMITRIE 78. Arad Municipiul Arad 12283 5000 765 BOZSO ȘTEFAN 79. Arad Municipiul Arad 12912 5000 818 BOTESCU CONSTANTIN 80. Arad Municipiul Arad 11699 10000 1793 ANDRU IOAN ANDRU ELENA MONICA 81. Arad Municipiul Arad 12144 10000 1938 BENEAANA 82. Arad Municipiul Arad 12988 19049 3996 BIRCAN ILEANA AȘTILEAN GHEORGHE 83. Arad Municipiul Arad 12479 5000 939 HESS IOSIF 84. Arad Municipiul Arad 12127 3319 639 COCOLOȘ ANA 85. Arad Municipiul Arad 12953 20000 3561 VASCU FINICA 86. Arad Municipiul Arad 12991 10000 1501 FETTI REM FETTI MARIA 87. Arad Municipiul Arad 12269 30000 4028 BÂC FLORICA BÎC IOAN BÎC TEODOR 88. Arad Municipiul Arad 12483 19100 2429 BÎC AUREL CRIȘAN ELISABETA GROZA MARIA SIMANDAN MARIA, 89. Arad Municipiul Arad 11729 36300 5397 COZM A VASILE, COZMA MARGARETA 90. Arad Municipiul Arad 11738 30000 2592 LAZAR R. TRAIAN, 11739 LAZAR MIRON 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 154/12.111.2009 Suprafața terenului Suprafața Nr. Unitatea Numărul Suprafața rezultată din Suprafața Numele proprietarului crt. Județul administrativ- cadastral rezultată măsurători construcțiilor conform documentațiilor tehnico-cadastrale teritorială din acte (necesară --- m2 --- --- m2 --- de expropriat) --- m2 --- 91. Arad Municipiul Arad 12451 5000 417 NEMEȘ SILVIU 92. Arad Municipiul Arad 11746 5000 421 CATRINTA ION CATRINȚAANA COJOCARU SORIN 93. Arad Municipiul Arad 12722 10000 857 MOISE VASILE MOISE TRAIAN 94. Arad Municipiul Arad 12005 5500 480 MICU F. GHEORGHE MICU FLOARE 95. Arad Municipiul Arad 13208 4900 426 MALIȚA ELISABETA 96. Arad Municipiul Arad 12526 2300 206 CÎNDEA MARINEL MARIUS CÎNDEA RALUCAANCUȚA 97. Arad Municipiul Arad 13484 2800 254 MIHALI MARIA 98. Arad Municipiul Arad 12696 9000 844 TIMIȘ MARIA TIMIȘ GHEORGHE 99. Arad Municipiul Arad 13641 8700 866 BUDUGAN TRAIAN 100. Arad Municipiul Arad 12888 4200 432 POPA DORINA 101. Arad Municipiul Arad 13314 15700 1403 POPA MARIA 102. Arad Municipiul Arad 11766 7400 266 GUDIUANA 103. Arad Municipiul Arad 11721 6762 19 MUSTAȚĂ MARIA DANCI ALEXA DANCIU VASILE DAVID TEODORA DANCI LUPU EMIL 104. Arad Municipiul Arad 11750 48900 3266 BOATA ELENA CARNARU ANA GRISMONDI EUGENIA DANCI AUREL LUTZIG MARGARETA DANCIU TRAIAN 105. Arad Municipiul Arad 13467 92800 11092 HESS MAGDALENA 106. Arad Municipiul Arad 11748 39500 4321 GLUH VIORICA 107. Arad Municipiul Arad 11934 5000 83 MARANDIUC LIVIU IOAN TIBERIU MARANDIUC ELENA 108. Arad Municipiul Arad 11915 5000 583 GLUCH ILIE 109. Arad Municipiul Arad 12003 5000 2216 GYURICZA SEBASTIAN-IULIU 110. Arad Municipiul Arad 11936 5000 3417 PUȘCAȘU SORINA MARIA 111. Arad Municipiul Arad 12167 5000 4562 AVRAM CAROLINA 112. Arad Municipiul Arad 5319 5000 5000 FAUR FLOARE 113. Arad Municipiul Arad 3265 5000 5000 PUȘCAȘU SORINA MARIA 114. Arad Municipiul Arad 8364 5000 5000 MÎNDRUȚĂU EDITA 115. Arad Municipiul Arad 12885 12400 865 LUKACS TEREZIA 116. Arad Municipiul Arad 9495 5000 5000 COTUNA FLOARE 117. Arad Municipiul Arad 11836 5000 5000 BORLEA GHEORGHE FLORIAN MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 154/12.111.2009 9 Suprafața terenului Suprafața Nr. Unitatea Numărul Suprafața rezultată din Suprafața Numele proprietarului crt. Județul administrativ- cadastral rezultată măsurători construcțiilor conform documentațiilor tehnico-cadastrale teritorială din acte (necesară --- m2 --- --- m2 --- de expropriat) --- m2 --- 118. Arad Municipiul Arad 11763 51100 2096 PUSCASU HORATIU-MIRCEA PUȘCAȘU SIMONA MANUELA 119. Arad Municipiul Arad 12436 5000 5000 HUMM BARBARA EREZIA 120. Arad Municipiul Arad 13609 83500 731 LUCA PETRU ADRIAN 121. Arad Municipiul Arad fără Nc 5000 5000 MIU FLORICA CIULE DORICA 122. Arad Municipiul Arad 390 5000 5000 DOBRESCU MIHAI 123. Arad Municipiul Arad 8004 5000 5000 BOTOC IONEL BOTOC LIVIA 124. Arad Municipiul Arad 11864 5000 4967 PUSCASU HORATIU-MIRCEA PUȘCAȘU SIMONA MANUELA 125. Arad Municipiul Arad 11930 5000 4241 PUSCASU HORATIU-MIRCEA PUȘCAȘU SIMONA MANUELA 126. Arad Municipiul Arad 11862 5000 4115 S.C. SCORILO TRANS SERVICE --- S.R.L. 127. Arad Municipiul Arad 13574 76900 1293 LUCA PETRU ADRIAN 128. Arad Municipiul Arad 11860 5000 4371 CRISTEA VASILE CRISTEA MARIA LEONTINA 129. Arad Municipiul Arad 12289 5000 4710 ZBARCEAN. IOAN 130. Arad Municipiul Arad 8095 5000 5000 PUȘCAȘU SORINA MARIA 131. Arad Municipiul Arad 12806 5000 1421 MARIȘCAN IOAN 132. Arad Municipiul Arad 37 5000 5000 PUȘCAȘU HORAȚIU-MIRCEA 133. Arad Municipiul Arad 12468 5000 5079 VELIȘ MARIA 134. Arad Municipiul Arad 8421 5000 5000 PRIBAC DANIELAAURICA PRIBAC GHEORGHE 135. Arad Municipiul Arad 7748 5000 5000 PRIBAC DANIELAAURICA PRIBAC GHEORGHE 136. Arad Municipiul Arad 12686 60000 2681 FAUR MAGDALENA 137. Arad Municipiul Arad 12682 18100 8183 VUIA VOICHIȚASIPOS 138. Arad Municipiul Arad 3817 5000 5000 BUPTE PAVEL BUPTE FLOARE 139. Arad Municipiul Arad 708 5000 5000 S.C. COPESA---S.R.L. ARAD 140. Arad Municipiul Arad 12191 5000 4078 MUNTEANU GHEORGHE 141. Arad Municipiul Arad 11917 5000 3851 PISTRU-POPA EUSEBIU MANEA PISTRU-POPA SIMONA GEANINA 142. Arad Municipiul Arad 11982 5000 3346 PISTRU-POPA EUSEBIU MANEA PISTRU-POPA SIMONA GEANINA 143. Arad Municipiul Arad 13598 5000 2836 GHIUCA FLOARE GHIUCA PETRU 144. Arad Municipiul Arad 12853 5000 2297 MOȚ ELISABETA 145. Arad Municipiul Arad 12474 5000 1703 ANDRAAURICA 146. Arad Municipiul Arad 11838 5000 1019 DEME IOAN DEME FLOARE 147. Arad Municipiul Arad 11980 5000 222 DEME IOAN Total suprafață expropriată m²: 462.227 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 154/12.111.2009 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 7 MINISTERUL ADMINISTRAȚIEI Șl INTERNELOR ORDIN privind condițiile în care se suportă de către unitate sumele necesare asigurării asistenței juridice a polițistului pentru fapte săvârșite de acesta în exercitarea, potrivit legii, a atribuțiilor de serviciu Având în vedere prevederile art. 28 alin. (1) lit. o) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul dispozițiilor art. 7 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Administrației și Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările ulterioare, viceprim-ministrul, ministrul administrației și internelor, emite următorul ordin: Art. 1. — (1) Suportarea de către unitate a sumelor necesare asigurării asistenței juridice a polițistului pentru fapte săvârșite de acesta în exercitarea, potrivit legii, a atribuțiilor de serviciu se realizează în condițiile prezentului ordin, în limita fondurilor bugetare aprobate cu această destinație, conform prevederilor legale. (2) Sumele prevăzute la alin. (1) sunt acordate pentru polițiștii împotriva cărora sunt efectuate acte premergătoare sau care au calitatea de învinuit, inculpat ori de pârât, pentru fapte săvârșite în exercitarea, potrivit legii, a atribuțiilor de serviciu, în vederea acoperirii cheltuielilor privind plata onorariului unui avocat. Art. 2. — în sensul prezentului ordin, termenii și expresiile de mai jos au următoarele semnificații: a) fapte săvârșite în exercitarea atribuțiilor de serviciu — faptele săvârșite în exercitarea atribuțiilor prevăzute de fișa postului sau de actele normative în vigoare; b) unitate — unitatea la care polițistul era încadrat la data săvârșirii faptei. Art. 3. — (1) Polițiștii îndreptățiți să beneficieze de sumele prevăzute la art. 1 solicită, prin cerere scrisă, șefului unității acordarea acestor sume. (2) în situația în care polițistul este arestat preventiv, cererea poate fi depusă de unul dintre membrii familiei polițistului sau de reprezentantul său legal. (3) Cererea scrisă se înregistrează la secretariatul unității și este însoțită de documentele care fac dovada că împotriva polițistului sunt efectuate acte premergătoare sau că acesta are calitatea de învinuit, inculpat ori de pârât, pentru fapte săvârșite în exercitarea atribuțiilor de serviciu. Art. 4. — (1) în cadrul fiecărei unități se constituie, prin dispoziție a șefului unității, o comisie formată din adjunctul șefului unității, în calitate de președinte, șeful nemijlocit al polițistului și câte un lucrător din cadrul structurilor financiare, juridice și de resurse umane, în calitate de membri, precum și un secretar desemnat din cadrul unității, care are rolul de a stabili, pe baza analizei fișei postului, a dispozițiilor legale, a documentelor prevăzute la art. 3 alin. (3), precum și a datelor deținute cu privire la împrejurările comiterii faptei, dacă la data săvârșirii faptei polițistul se afla în exercitarea atribuțiilor de serviciu. Pentru lămurirea cauzei, comisia poate audia și polițistul respectiv. (2) Pentru direcțiile generale/direcțiile fără structuri de resurse umane, respectiv de financiar din aparatul central (propriu) al Ministerului Administrației și Internelor și unitățile subordonate acestora, comisia prevăzută la alin. (1) este formată din adjunctul șefului unității, în calitate de președinte, șeful nemijlocit al polițistului, din câte un lucrător din cadrul Direcției generale financiare, Direcției generale management resurse umane și consilierul juridic al unității, în calitate de membru, sau un lucrător din cadrul Direcției generale juridice, în cazul în care unitatea nu are încadrată funcția de consilier juridic, precum și un secretar desemnat din cadrul direcției generale/direcției. (3) în cazul secretarilor de stat, secretarului general, secretarilor generali adjuncți, șefilor/adjuncților direcțiilor generale/direcțiilor din aparatul central (propriu) al Ministerului Administrației și Internelor și din unitățile subordonate acestora, precum și în cazul șefilor instituțiilor și structurilor aflate în subordinea/coordonarea Ministerului Administrației și Internelor, respectiv al adjuncților acestora, componența comisiei se stabilește prin ordin al ministrului administrației și internelor, la propunerea Direcției generale financiare, Direcției generale management resurse umane și Direcției generale juridice, cererea fiind adresată ministrului administrației și internelor. (4) Dacă polițistul nu mai are raporturi de serviciu cu unitatea la care era încadrat la data săvârșirii faptei, comisia se constituie la nivelul acestei unități, în condițiile alin. (1) — (3). (5) în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, comisia prevăzută la alin. (1)—(3) prezintă șefului unității rezultatul verificărilor și propunerile, consemnate într-un proces-verbal, pentru a hotărî, după caz: a) aprobarea cererii de acordare a sumelor de bani necesare asigurării asistenței juridice; b) respingerea solicitării privind acordarea sumelor necesare asigurării asistenței juridice și comunicarea în scris a motivelor care au stat la baza respingerii. (6 ) Pentru asigurarea asistenței juridice, unitatea încheie anual contract/convenție cu un avocat sau cu mai mulți avocați, după caz, selectați conform principiilor achiziției publice de servicii, după criteriul „prețul cel mai scăzut”, urmând ca șeful unității să comunice polițistului datele de contact ale avocatului sau, după caz, ale avocaților selectați. în cazul în care polițistul este de acord să fie asistat de avocatul/avocații selectat/selectați de unitate, îl informează în acest sens pe șeful unității. (7 ) Pentru unitățile prevăzute la alin. (2), precum și în cazul secretarilor de stat, secretarului general și secretarilor generali adjuncți, procedura de selecție a serviciilor pentru asigurarea asistenței juridice este organizată de Direcția generală MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 154/12.111.2009 11 management logistic și administrativ, cu sprijinul Direcției generale financiare și Direcției generale juridice, contractul urmând să fie încheiat la nivelul Ministerului Administrației și Internelor, prin Direcția generală financiară. (8) în situația prevăzută la alin. (5) lit. a) șeful unității emite, cu avizul prealabil al structurii financiare, o dispoziție zilnică privind acordarea sumelor de bani necesare asigurării asistenței juridice, care se plătesc avocatului în baza contractului/convenției încheiat/încheiate conform alin. (6) și (7), pe bază de documente justificative legal întocmite de acesta, și care vor purta confirmarea polițistului cu privire la realitatea prestării serviciului. (9) Termenul maxim pentru emiterea dispoziției zilnice de acordare a sumelor necesare asigurării asistenței juridice sau, după caz, pentru comunicarea în scris a răspunsului referitor la respingerea cererii este de 20 de zile lucrătoare de la data aprobării cererii în condițiile alin. (5). în situații deosebite, la propunerea comisiei, șeful unității poate aproba prelungirea termenului de soluționare a cererii, o singură dată, cu maximum 5 zile lucrătoare. (10) în vederea garantării dreptului la apărare, polițistul căruia i s-a aprobat cererea în condițiile prezentului ordin poate să încheie contract de asistență juridică și cu un alt avocat decât cel selectat de către unitate, situație în care structura financiară a unității asigură plata sumelor de bani către polițist, pe baza documentelor justificative legal întocmite de avocat, din care să reiasă plata onorariului acestuia de către polițist. în acest caz, plățile se vor face în limita cuantumului stabilit în contractul încheiat conform alin. (6) sau (7). Art. 5. — (1) La momentul emiterii dispoziției prevăzute la art. 4 alin. (8), polițistul completează un angajament, al cărui model este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin, prin care se obligă să restituie sumele suportate de unitate pentru asigurarea asistenței juridice, în cazul în care printr-o hotărâre judecătorească definitivă s-a stabilit vinovăția sa ori că fapta nu a fost săvârșită în exercitarea atribuțiilor de serviciu, în termen de 3 luni de la data rămânerii definitive a hotărârii judecătorești. (2) în situația în care polițistul are calitatea de pârât, prin angajamentul prevăzut la alin. (1) acesta se obligă să restituie sumele suportate de unitate pentru asigurarea asistenței juridice în termen de 3 luni de la data rămânerii definitive și irevocabile a hotărârii judecătorești. (3) în cazul nerespectării angajamentului, sumele plătite vor fi recuperate de unitate de la polițist, potrivit dreptului comun. Art. 6. — Eventualele contestații privind stabilirea și plata sumelor necesare asigurării asistenței juridice se soluționează în condițiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare. Art. 7. — Sumele restituite de către polițiști în condițiile prezentului ordin se utilizează conform prevederilor legale în vigoare. Art. 8. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Viceprim-ministru, ministrul administrației și internelor, Dan Nica București, 9 martie 2009. Nr. 9. ANEXĂ MINISTERULADMINISTRAȚIEI Șl INTERNELOR Unitatea.................. Data...................... ANGAJAMENT (model) Subsemnatul,.........................................prin prezentul angajament mă oblig să restitui suma de........, (gradul, numele și prenumele) suportată de unitate pentru asigurarea asistenței juridice în cauza privind ............, în cazul în care prin hotărâre judecătorească definitivă mi s-a stabilit vinovăția ori că fapta nu a fost săvârșită în exercitarea atribuțiilor de serviciu, în termen de 3 luni de la data rămânerii definitive a hotărârii judecătorești, în cauzele penale, respectiv în termen de 3 luni de la data rămânerii definitive și irevocabile a hotărârii judecătorești în cauzele civile. (numele și prenumele) Semnătura..................... 12 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 154/12.111.2009 MINISTERUL ECONOMIEI INSPECȚIA DE STAT PENTRU CONTROLUL CAZANELOR, RECIPIENTELOR SUB PRESIUNE Șl INSTALAȚIILOR DE RIDICAT ORDIN privind modificarea Ordinului inspectorului de stat șef al Inspecției de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune și Instalațiilor de Ridicat nr. 8/2009 pentru aprobarea Procedurii privind atestarea formatorilor care participă la programele de formare profesională în domeniul reglementat de Inspecția de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune și Instalațiilor de Ridicat Având în vedere aprobarea Referatului nr. 218/2009 emis de Centrul deformare profesională din cadrul Inspecției de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune și Instalațiilor de Ridicat, ținând cont de observațiile din Adresa de îndrumare nr. 684/2009 emisă de Consiliul Național de Formare Profesională a Adulților, având în vedere prevederile Metodologiei de autorizare a furnizorilor de formare profesională a adulților, aprobată prin Ordinul ministrului muncii, solidarității sociale și familiei și al ministrului educației, cercetării și tineretului nr. 353/5.202/2003, cu modificările și completările ulterioare, în conformitate cu dispozițiile Legii nr. 64/2008 privind funcționarea în condiții de siguranță a instalațiilor sub presiune, instalațiilor de ridicat și a aparatelor consumatoare de combustibil, cu modificările și completările ulterioare, în baza Hotărârii Guvernului nr. 1.720/2008 privind organizarea și funcționarea Ministerului Economiei, cu modificările și completările ulterioare, în aplicarea Hotărârii Guvernului nr. 1.340/2001 privind organizarea și funcționarea Inspecției de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune și Instalațiilor de Ridicat, cu modificările și completările ulterioare, inspectorul de stat șef al Inspecției de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune și Instalațiilor de Ridicat emite următorul ordin: Art. I. — Ordinul inspectorului de stat șef al Inspecției de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune și Instalațiilor de Ridicat nr. 8/2009 pentru aprobarea Procedurii privind atestarea formatorilor care participă la programele de formare profesională în domeniul reglementat de Inspecția de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune și Instalațiilor de Ridicat, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 57 din 29 ianuarie 2009, se modifică după cum urmează: 1. Titlul va avea următorul cuprins: „ORDIN privind atestarea persoanelor care au dreptul de a participa ca formator la programele de formare profesională organizate pentru ocupațiile reglementate de Inspecția de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune și Instalațiilor de Ridicat” 2. Articolele 1—3 vor avea următorul cuprins: „Art. 1. — Prin prezentul ordin se aprobă Procedura privind atestarea persoanelor care au dreptul de a participa ca formator la programele de formare profesională organizate pentru ocupațiile reglementate de Inspecția de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune și Instalațiilor de Ridicat, prevăzută în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Se aprobă modelul de atestat pentru persoanele care au dreptul de a participa ca formatori la programele de formare profesională organizate conform prevederilor prescripțiilor tehnice elaborate de Inspecția de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune și Instalațiilor de Ridicat, prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 3. — Persoanele fizice care doresc să obțină atestatul care le dă dreptul de a participa ca formatori la programele de formare profesională organizate în domeniul reglementat de Inspecția de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune și Instalațiilor de Ridicat vor respecta procedura aprobată prin prezentul ordin.” 3. Articolul 5 va avea următorul cuprins: „Art. 5. — Persoanele fizice atestate în baza procedurii aprobate prin prezentul ordin pot participa ca formatori în cadrul programelor de formare profesională organizate pentru ocupațiile supuse reglementărilor Inspecției de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune și Instalațiilor de Ridicat, prevăzute în anexa nr. 4, care face parte integrantă din prezentul ordin.” 4. La articolul 6, alineatul (2) va avea următorul cuprins: „(2) Modul de organizare și de desfășurare a cursului de perfecționare și a examenului este prevăzut în anexa nr. 1.” 5. Articolele 7—10 vor avea următorul cuprins: „Art. 7. — (1) Aprobările pentru deschiderile de curs solicitate de către furnizorii de formare profesională autorizați în condițiile Ordonanței Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a adulților, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se acordă de către Inspecția de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune și Instalațiilor de Ridicat—ISCIR numai furnizorilor care fac dovada că beneficiază de serviciile unor formatori, în conformitate cu dispozițiile prezentului ordin. (2) Instruirea practică a cursanților poate fi efectuată și de persoane cu studii medii tehnice, cu o vechime de minimum 2 ani în specialitatea modulului de curs pentru care se face instruirea. Art. 8. — (1) Furnizorii de formare profesională autorizați în condițiile Ordonanței Guvernului nr. 129/2000, republicată, cu modificările și completările ulterioare, care organizează cursuri în domeniul reglementat de ISCIR și care beneficiază de deschiderea de curs din partea acestei instituții, au obligația să MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 154/12.111.2009 actualizeze programa și suportul de curs atunci când intervin modificări normative în domeniu și să asigure la începerea cursurilor accesul tuturor cursanților la bibliografia de specialitate avizată de ISCIR, punând la dispoziție lucrările necesare în vederea asigurării condițiilor pentru ca aceștia să dețină cele mai utile surse de informare în domeniul tehnic. (2) Pentru reautorizarea furnizorilor de formare profesională conform prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 129/2000, republicată, cu modificările și completările ulterioare, aceștia au obligația de a actualiza și aviza la ISCIR programa și suportul de curs, ținând cont de modificările normative intervenite. Art. 9. — (1) După intrarea în vigoare a prezentului ordin, autorizarea și reautorizarea furnizorilor de formare profesională conform Ordonanței Guvernului nr. 129/2000, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se va face numai dacă sunt îndeplinite și respectate toate condițiile stabilite prin prezentul ordin. (2) Orice prevedere contrară prezentelor dispoziții se abrogă cu data intrării în vigoare a prezentului ordin. Art. 10. — Prezentul ordin intră în vigoare în termen de 120 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.” 6. La anexa nr. 1, titlul va avea următorul cuprins: „PROCEDURĂ privind atestarea persoanelor care au dreptul de a participa ca formator la programele de formare profesională organizate pentru ocupațiile reglementate de Inspecția de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune și Instalațiilor de Ridicat” 7. La anexa nr. 1, articolul 1 va avea următorul cuprins: „Art. 1. — Prezenta procedură stabilește condițiile și modalitatea de dobândire a atestatului pentru persoanele care doresc să participe în calitate de formatori la programele de formare profesională pentru ocupațiile reglementate de prescripțiile tehnice din colecția Inspecției de Stat pentru Controlul Caznelor, Recipientelor sub Presiune și Instalațiilor de Ridicat, denumită în continuare ISCIR.” 8. La anexa nr. 1, articolele 3—5 vor avea următorul cuprins: „Art. 3. — Prezenta procedură are ca scop aplicarea prevederilor Legii nr. 64/2008 privind funcționarea în condiții de siguranță a instalațiilor sub presiune, instalațiilor de ridicat și a aparatelor consumatoare de combustibil, cu modificările și completările ulterioare, a prescripțiilor tehnice din colecția ISCIR, a ordinelor inspectorului de stat șef al ISCIR, precum și a celorlalte dispoziții legale în vigoare persoanelor care participă în calitate de formatori la programele de formare profesională organizate pentru ocupațiile reglementate de ISCIR, conform anexei nr. 4. Art. 4. —Atestatele eliberate conform prezentei proceduri se emit și pot fi retrase de ISCIR în condițiile legii. Art. 5. — Ordinele inspectorului de stat șef al ISCIR referitoare la persoanele care doresc să participe în calitate de 13 formatori la programele de formare profesională pentru ocupațiile reglementate de prescripțiile tehnice din colecția ISCIR, coroborate cu celelalte dispoziții în vigoare, precum și cu prevederile prezentei proceduri, au ca scop prevenirea accidentelor și avariilor produse la echipamentele/instalațiile din domeniul ISCIR, prin creșterea și verificarea nivelului de pregătire al acestor persoane.” 9. La anexa nr. 1, articolul 7 va avea următorul cuprins: „Art. 7. — (1) Persoanele care doresc să obțină atestatul trebuie să aibă studii superioare tehnice/universitare, de lungă sau scurtă durată, în următoarele domenii: mecanică, electromecanică, energetică, automatizări, transporturi, metalurgie, chimie, construcții, instalații sau în alte domenii conexe. (2) ISCIR, ca autoritate de reglementare, va analiza și va stabili îndeplinirea condițiilor de studii pentru persoanele ce depun dosarele în vederea urmării cursului de perfecționare și obținerea atestatului. (3) Persoanele menționate la alin. (1) trebuie să aibă o vechime în specialitate de minimum 2 ani în specialitatea modulului de curs pentru care se face instruirea, iar începând cu data de 1 ianuarie 2010 trebuie să dețină certificatul de absolvire pentru ocupația formator.” 10. La anexa nr. 1, articolul 11 va avea următorul cuprins: „Art. 11 — Durata cursului de perfecționare este de 8 ore și se desfășoară pe parcursul a două zile.” 11. La anexa nr. 1, la articolul 12, alineatul (1) va avea următorul cuprins: „Art. 12 — (1) Examinarea candidaților se desfășoară în două etape: — etapa nr. 1 — sesiunea teoretică, ce constă în testarea cunoștințelor cu întrebări tip grilă la care răspunsurile se vor da în scris; — etapa nr. 2 — sesiunea-interviu, care constă în testarea cunoștințelor specifice domeniilor reglementate de prezenta procedură și rezolvarea unor studii de caz.” 12. La anexa nr. 1, articolul 19 va avea următorul cuprins: „Art. 19. — Solicitantul care dorește ulterior obținerii primului atestat obținerea atestării și pentru alte module aferente altor ocupații reglementate de ISCIR trebuie să respecte condițiile stabilite prin prezentul ordin.” 13. La anexa nr. 1, titlul capitolului II va avea următorul cuprins: „CAPITOLUL II Condiții de participare la cursul de perfecționare în vederea obținerii atestatului” 14. La anexa nr. 1, capitolul V „Dispoziții finale” se abrogă. 15. Anexele nr. 2 si 4 se modifică si se înlocuiesc cu anexele nr. 1 și 2, care fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Inspectorul de stat șef al Inspecției de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune și Instalațiilor de Ridicat, Marian Răducanu București, 26 februarie 2009. Nr. 33. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 154/12.III.2009 ANEXA Nr. 1*) (Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 8/2009) 0) d X O O O O CU W *) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 154/12.111.2009 15 ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 4 la Ordinul nr. 8/2009) MODULE cu tipurile de ocupații pentru care se solicită dobândirea atestatului Module cu tipurile de ocupații Opțiunea Da/Nu Modulu nr. 1 Sudor manual cu flacără de gaze Modulu nr. 2 Sudor manual cu arc electric Modulu nr. 3 Sudor cu arc electric acoperit sub strat de flux Modulu nr. 4 Sudor cu arc electric cu electrod fuzibil în mediu de gaz protector Modulu nr. 5 Sudor cu arc electric cu electrod nefuzibil în mediu de gaz protector Modulu nr. 6 Fochist cazane de abur și de apă fierbinte Modulu nr. 7 Fochist cazane mici de abur Modulu nr. 8 Fochist cazane de apă caldă și cazane de abur de joasă presiune Modulu nr. 9 Fochist cazane conduse de calculator Modulu nr. 10 Automatist pentru supraveghere și întreținere cazane Modulu nr. 11 Operator la tratarea apei tehnologice Modulu nr. 12 Macaragiu Modulu nr. 13 Funicularist (mecanic trolist) Modulu nr. 14 Liftier Modulu nr. 15 Stivuitorist Modulu nr. 16 Operator umplere recipiente GPL (operator instalații îmbuteliere gaz petrolier lichefiat) Modulu nr. 17 îmbuteliator fluide sub presiune Modulu nr. 18 Operator sudare țevi și fitinguri din PEHD Modulu nr. 19 Operator control nedistructiv cu radiații penetrante Modulu nr. 20 Operator control nedistructiv cu ultrasunete Modulu nr. 21 Operator control nedistructiv cu lichide penetrante Modulu nr. 22 Operator control nedistructiv cu particule magnetice Modulu nr. 23 Operator control nedistructiv prin curenți turbionari Modulu nr. 24 Operator control nedistructiv pentru verificarea etanșeității ACTE ALE AUTORITĂȚII ELECTORALE PERMANENTE AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ HOTĂRÂRE pentru aprobarea modelului adeverinței care atestă faptul că un cetățean român nu a fost lipsit de dreptul de a fi ales în România sau că o asemenea interdicție nu este cunoscută de autoritățile române Având în vedere dispozițiile art. 11 alin. (4) din Legea nr. 33/2007 privind organizarea și desfășurarea alegerilor pentru Parlamentul European, cu modificările și completările ulterioare, văzând dispozițiile art. 10 pct. 2 din Directiva Consiliului 93/109/CE din 6 decembrie 1993 de stabilire a modalităților de exercitare a dreptului de a alege și de a fi ales pentru Parlamentul European pentru cetățenii Uniunii rezidenți într-un stat membru în care nu sunt resortisanți, cu modificările ulterioare, în temeiul art. 65 alin. (4) din Legea nr. 35/2008 pentru alegerea Camerei Deputaților și a Senatului și pentru modificarea și completarea Legii nr. 67/2004 pentru alegerea autorităților administrației publice locale, a Legii administrației publice locale nr. 215/2001 și a Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali, cu modificările și completările ulterioare, și al art. II din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 11/2009 pentru modificarea și completarea Legii nr. 33/2007 privind organizarea și desfășurarea alegerilor pentru Parlamentul European, Autoritatea Electorală Permanentă adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă modelul adeverinței care atestă faptul că un cetățean român nu a fost lipsit de dreptul de a fi ales în România sau că o asemenea interdicție nu este cunoscută de autoritățile române, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 2. — (1) Cererea de eliberare a adeverinței trebuie să fie semnată, datată și să cuprindă următoarele date personale: 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 154/12.111.2009 numele, prenumele, codul numeric personal, seria și numărul actului de identitate sau seria și numărul pașaportului, după caz, precum și modalitatea în care urmează a fi comunicat răspunsul. (2) Cererea prevăzută la alin. (1) trebuie însoțită de o copie a unui act de identitate valabil, respectiv o copie a buletinului de identitate, a cărții de identitate, cărții de identitate provizorie, după caz, iar în cazul cetățeanului român domiciliat în străinătate, de o copie a pașaportului. Cererea poate fi depusă personal sau transmisă prin orice alte mijloace. Art. 3. — (1) După primirea cererii, Autoritatea Electorală Permanentă, în baza informațiilor care îi sunt puse la dispoziție de către structurile competente potrivit legii din cadrul Ministerului Administrației și Internelor, eliberează solicitantului în termen util, în cazul în care acesta nu este lipsit de dreptul de a fi ales în România sau în cazul în care o asemenea interdicție nu este cunoscută de autoritățile române, adeverința al cărei model este prevăzut în anexă. Adeverința este eliberată pentru a servi solicitantului la depunerea candidaturii la alegerile pentru Parlamentul European, organizate în alte state membre ale Uniunii Europene decât România. (2) Adeverința prevăzută la alin. (1) este transmisă solicitantului în modalitatea aleasă de acesta. Costurile expedierii se suportă de solicitant. (3) în cazul în care solicitantul este lipsit de dreptul de a fi ales, refuzul de eliberare a adeverinței prevăzute la alin. (1) este comunicat în scris, în condițiile prevăzute la alin. (2). Art. 4. — Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Autorității Electorale Permanente, Octavian Opriș Contrasemnează: Vicepreședinte, Ana Maria Pătru București, 9 martie 2009. Nr. 3. Vicepreședinte, Marian Muhuleț ANEXĂ 1 ADEVERINȚĂ Adeverim faptul că, la data eliberării prezentei, dl/dna..............................................², posesor/posesoare al/a ...................³ seria...........nr............., CNP...................., nu este lipsit de dreptul de a fi ales în România. De asemenea, adeverim faptul că o asemenea interdicție nu este cunoscută de autoritățile române. Președinte, 4 ¹ Se trec numărul de înregistrare și data eliberării adeverinței. 2 Se trec numele și prenumele solicitantului. 3 Se trece tipul actului de identitate (buletin de identitate, carte de identitate sau pașaport, după caz). 4 Se trec numele și prenumele președintelui Autorității Electorale Permanente, semnătura președintelui sau a persoanei împuternicite de acesta să semneze și se aplică ștampila Autorității Electorale Permanente. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 428768 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 154/12.111.2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495