MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 177 (XXI) — Nr. 145 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Luⁿⁱ’ ⁹ martⁱe ²⁰⁰⁹ ⁷⁷ ’ SUMAR Nr. Pagina LEGI Șl DECRETE 29. — Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 103/2008 privind înființarea organizațiilor interprofesionale pentru produsele agroalimentare ........................................... 2 339. — Decret privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 103/2008 privind înființarea organizațiilor interprofesionale pentru produsele agroalimentare .......................... 2 ORDONANȚE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 17. — Ordonanță de urgență privind desființarea Cancelariei Primului-Ministru și stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului.............................................. 3-5 Nr. Pagina 193. — Hotărâre privind modificarea pct. 3 al cap. IV din Programul național pentru creșterea eficienței energetice și utilizarea surselor regenerabile de energie în sectorul public, pentru anii 2009—2010, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.661/2008 .... 6 211. — Hotărâre pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 405/2007 privind funcționarea Secretariatului General al Guvernului.......................... 6-8 215. — Hotărâre pentru aprobarea Normelor metodologice privind acordarea tichetelor de vacanță ........... 9-15 DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU 303. — Decizie privind aprobarea componenței nominale a Comisiei naționale de autoevaluare Schengen........ 15-16 2 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 145/9.111.2009 LEGI SI DECRETE PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGE pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 103/2008 privind înființarea organizațiilor interprofesionale pentru produsele agroalimentare Parlamentul României adoptă prezenta lege. Articol unic. — Se aprobă Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 103 din 3 septembrie 2008 privind înființarea organizațiilor interprofesionale pentru produsele agroalimentare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 641 din 8 septembrie 2008, cu următoarele modificări: 1. La articolul 2, litera d) va avea următorul cuprins: ,,d) acordinterprofesional — ansamblu de reguli elaborate în cadrul unei organizații interprofesionale și asumate în unanimitate de organizațiile profesionale membre, în scopul armonizării cererii și ofertei de produse, având ca obiectiv creșterea calității pe filiera de produs agroalimentar;”. 2. Articolul 3 va avea următorul cuprins: „Art. 3. — (1) OIPA trebuie să reprezinte o parte semnificativă a producției și/sau a comercializării și/sau a procesării produselor agroalimentare în regiunea ori în regiunile în cauză și, în cazul în care este vorba de mai multe regiuni, OIPA trebuie să demonstreze un nivel minim de reprezentativitate în fiecare regiune, pentru fiecare domeniu pe care îl acoperă. (2) Criteriile de reprezentare, procedura de acordare sau de retragere a recunoașterii, de control și monitorizare a OIPA, organizarea și funcționarea OIPA, precum și delegarea de atribuții se stabilesc prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale.” 3. La articolul 4, alineatul (1) și preambulul alineatului (2) vor avea următorul cuprins: „Art. 4. — (1) OIPA este persoană juridică română de drept privat, de interes public, cu caracter profesional, fără scop lucrativ, recunoscută de Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale. (2 ) OIPA se înființează la inițiativa a cel puțin o treime din numărul organizațiilor profesionale de pe filiera de produs care urmăresc îndeplinirea a cel puțin două dintre următoarele obiective:”. 4. La articolul 9, alineatul (2) va avea următorul cuprins: „(2) Organizațiile interprofesionale constituite potrivit prevederilor Legii nr. 778/2001, cu modificările ulterioare, sunt recunoscute ca organizații interprofesionale pentru un produs sau pentru un grup de produse agroalimentare, în conformitate cu legislația în vigoare.” Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI ROBERTAALMAANASTASE MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 5 martie 2009. Nr. 29. ’ PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 103/2008 privind înființarea organizațiilor interprofesionale pentru produsele agroalimentare în temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, Președintele României decretează: Articol unic. — Se promulgă Legea pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 103/2008 privind înființarea organizațiilor interprofesionale pentru produsele agroalimentare și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 4 martie 2009. Nr. 399^ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 145/9.111.2009 3 ORDONANȚE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 9 9 GUVERNUL ROMÂNIEI ORDONANȚĂ DE URGENTĂ privind desființarea Cancelariei Primului-Ministru și stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului în prezent, aparatul de lucru al Guvernului este alcătuit din Cancelaria Primului-Ministru, Secretariatul General al Guvernului, departamente și alte asemenea structuri organizatorice cu atribuții specifice stabilite prin hotărâre a Guvernului. Atât Cancelaria Primului-Ministru, cât și Secretariatul General al Guvernului sunt structuri cu personalitate juridică, organizate în cadrul aparatului de lucru al Guvernului. Această modalitate de organizare s-a dovedit nefuncțională, existând paralelisme și suprapuneri în unele domenii (coordonarea procesului politicilor publice, planificare strategică), precum și disjungerea, în mod nejustificat, a unor competențe (calitatea de ordonator principal de credite, reprezentarea în fața instanțelor judecătorești etc.). Aceste neconcordanțe au fost evidențiate și prin evaluările organizațiilor internaționale. Astfel, Raportul comprehensiv de monitorizare pe 2005 elaborat de Comisia Europeană specifică faptul că Secretariatul General al Guvernului și Cancelaria Primului- Ministru, instituții care alcătuiesc centrul Guvernului, se confruntă cu existența unor suprapuneri în ceea ce privește atribuțiile și funcțiile lor specifice. De asemenea, atât SIGMA (Support for Improvement in Governance and Management), cât și Banca Mondială au exprimat necesitatea reformării și restructurării aparatului de lucru al Guvernului. O analiză a aparatului de lucru al Guvernului la nivelul statelor membre ale Uniunii Europene a arătat că România este singurul stat care are centrul Guvernului format din două instituții distincte. Pe de altă parte, Cancelaria Primului-Ministru a devenit, în scurt timp, o structură cu multiple atribuții, cu un mare număr de personal, o structură care coordonează o serie de autorități și agenții aflate în subordinea Guvernului, dar care nu poate răspunde rapid la multitudinea de probleme de pe agenda Guvernului, datorită domeniului extins de competențe care îi revine. Având în vedere că, în cea mai mare măsură, obiectivele de integrare sunt îndeplinite și pentru a continua procesul de modernizare a administrației publice, în acest moment se impune luarea în considerare a unor măsuri adecvate de reorganizare a aparatului de lucru al Guvernului de așa manieră încât acesta să reprezinte, cu adevărat, începutul funcționării unui aparat administrativ care să fie atât performant, cât și competitiv cu structurile din țările membre ale Uniunii Europene, situație extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată. De asemenea, desființarea Cancelariei Primului-Ministru răspunde și obiectivului Guvernului de restrângere a cheltuielilor bugetare în contextul crizei economice, fapt ce impune și din acest punct de vedere urgența unei asemenea reglementări. Ținând seama de faptul că neadoptarea de măsuri imediate, prin ordonanță de urgență, ar conduce la reale dificultăți în ceea ce privește o funcționare optimă, la cel mai înalt nivel, a aparatului de lucru al Guvernului, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. Art. I. — Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 164 din 2 aprilie 2001, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. La articolul 15, litera c) va avea următorul cuprins: ,,c) personalul din cadrul aparatului propriu de lucru al primului-ministru;”. 2. Articolul 20 va avea următorul cuprins: „Art. 20. —Aparatul de lucru al Guvernului este alcătuit din aparatul propriu de lucru al primului-ministru, Secretariatul General al Guvernului, departamente și alte asemenea structuri organizatorice cu atribuții specifice stabilite prin hotărâre a Guvernului.” 3. Articolul 21 va avea următorul cuprins: „Art. 21. — (1) Aparatul propriu de lucru al primului-ministru este alcătuit din: a) cabinetul primului-ministru; b) corpul secretarilor de stat și consilierilor de stat ai primului- ministru; c) registratura primului-ministru. (2 ) Atribuțiile aparatului propriu de lucru al primului-ministru se stabilesc prin decizie a primului-ministru. (3 ) Personalului prevăzut la alin. (1) nu i se aplică prevederile legii privind Statutul funcționarului public.” 4. La articolul 22, alineatul (4) va avea următorul cuprins: „( 4) Guvernul aprobă proiectul bugetului propriu, care se include în bugetul de stat. Secretarul general al Guvernului este ordonatorul principal de credite pentru aparatul de lucru al Guvernului. Secretariatul General al Guvernului are drept de inițiativă legislativă pe domeniile aflate sub incidența atribuțiilor sale și ale autorităților și instituțiilor publice aflate în subordinea sa ori a Guvernului.” Art. II. — Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 25/2007 privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 270 din 23 aprilie 2007, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 99/2008, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează: 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 145/9.111.2009 1. La articolul 1 alineatul (1), literele a) și b) vor avea următorul cuprins: ,,a) aparatul propriu de lucru al primului-ministru, structură fără personalitate juridică, în subordinea directă a primului- ministru, finanțată prin bugetul Secretariatului General al Guvernului; în cadrul aparatului propriu de lucru al primului- ministru își desfășoară activitatea unul sau mai mulți secretari de stat și consilieri de stat, numiți, respectiv eliberați din funcție prin decizie a primului-ministru; b) Secretariatul General al Guvernului, instituție publică cu personalitate juridică, în subordinea primului-ministru, condusă de un secretar general cu rang de ministru, ajutat de un secretar general adjunct cu rang de secretar de stat, precum și, după caz, de unul sau mai mulți secretari de stat, numiți, respectiv eliberați din funcție prin decizie a primului-ministru; secretarul general al Guvernului este ordonatorul principal de credite pentru aparatul de lucru al Guvernului;”. 2. La articolul 1, alineatul (2) va avea următorul cuprins: „(2) Normele privind funcționarea aparatului propriu de lucru al primului-ministru și a aparatului propriu de lucru al viceprim- ministrului, inclusiv atribuțiile acestora, se stabilesc prin decizie a primului-ministru; normele privind funcționarea aparatului propriu de lucru al viceprim-ministrului, inclusiv atribuțiile acestuia, se stabilesc la propunerea viceprim-ministrului.” 3. La articolul 2, alineatul (1) va avea următorul cuprins: „Art. 2. — (1) Primul-ministru, printr-un consilier de stat, coordonează activitatea următoarelor entități: a) Agenția Națională pentru Resurse Minerale, organ de specialitate al administrației publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului; președintele agenției are calitatea de ordonator principal de credite; b) Inspectoratul de Stat în Construcții, instituție publică cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, finanțată integral din venituri proprii; inspectorul general de stat are calitate asimilată celei de ordonator principal de credite bugetare în ceea ce privește actele de gestiune; c) Agenția Română pentru Investiții Străine, organ de specialitate al administrației publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, finanțat de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului; d) Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, instituție de specialitate a administrației publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, finanțată integral din venituri proprii; e) Agenția de Compensare pentru Achiziții de Tehnică Specială, instituție publică autonomă, cu personalitate juridică, finanțată integral din venituri proprii; f) Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor, organ de specialitate al administrației publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, finanțat de la bugetul de stat; președintele oficiului are calitatea de ordonator principal de credite; g) Comisia Națională pentru Controlul Activităților Nucleare, instituție publică de interes național, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, finanțată integral din venituri proprii; h) Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului, instituție publică cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, finanțată din venituri proprii și subvenții de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului; i) Agenția Națională Anti-Doping, instituție publică cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, finanțată din venituri proprii și subvenții de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului; j) Agenția pentru Strategii Guvernamentale, organ de specialitate al administrației publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, finanțată de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului; k) Comisia Națională de Acreditare a Spitalelor, instituție publică cu personalitate juridică, finanțată din venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.” Art. III. —Articolul 1 din Ordonanța Guvernului nr. 32/1998 privind organizarea cabinetului demnitarului din administrația publică centrală, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 42 din 30 ianuarie 1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 760/2001, cu modificările ulterioare, se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 1. —în sensul prezentei ordonanțe, prin demnitar din administrația publică centrală, denumit în continuare demnitar, se înțelege: primul-ministru, viceprim-ministrul, ministrul de stat, ministrul, ministrul delegat, secretarul general al Guvernului, secretarul general adjunct al Guvernului, secretarul de stat și asimilatul acestuia din cadrul aparatului propriu de lucru al primului-ministru, din cadrul aparatului propriu de lucru al viceprim-ministrului, Secretariatului General al Guvernului, Departamentului pentru Relația cu Parlamentul și din cadrul ministerelor, precum și conducătorul organelor de specialitate ale administrației publice centrale, cu rang de secretar de stat.” Art. IV. —Alineatul (2) al articolului 3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 292/2000 pentru stabilirea unor măsuri privind reorganizarea și funcționarea Secretariatului General al Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 706 din 29 decembrie 2000, aprobată cu modificări prin Legea nr. 255/2001, cu modificările ulterioare, se modifică și va avea următorul cuprins: „( 2) Secretarul general al Guvernului este ordonatorul principal de credite pentru aparatul de lucru al Guvernului.” Art. V. —Articolul 18 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 24/2007 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administrației publice centrale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 247 din 12 aprilie 2007, aprobată prin Legea nr. 98/2008, cu modificările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. Alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Secretarul general al Guvernului este ordonatorul principal de credite pentru aparatul de lucru al Guvernului.” 2. După alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2¹), cu următorul cuprins: „( 2¹) Direcțiile, serviciile, birourile și compartimentele din structura Secretariatului General al Guvernului deservesc și aparatul propriu de lucru al primului-ministru.” Art. VI. — Pe data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență se abrogă teza finală a alineatului (13) al articolului VII MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 145/9.111.2009 5 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 3/2009 pentru modificarea și completarea unor acte normative referitoare la organizarea și funcționarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 84 din 11 februarie 2009. Art. VIL —Pe data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, Cancelaria Primului-Ministru, structură cu personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului, se desființează. Art. VIII. — (1) Personalul Cancelariei Primului-Ministru, în limita atribuțiilor transferate, se preia, potrivit pregătirii profesionale, în cadrul Secretariatului General al Guvernului și aparatului propriu de lucru al primului-ministru, care preiau atribuții corespunzătoare celor din cadrul Cancelariei Primului- Ministru, în limita numărului de posturi aprobat pentru acestea. (2) Pentru personalul Cancelariei Primului-Ministru care nu se încadrează în prevederile alin. (1) se aplică dispozițiile legale în materia încetării raporturilor de muncă, respectiv de serviciu. Art. IX. — (1) începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, deciziile primului-ministru se contrasemnează de conducătorul Secretariatului General al Guvernului. (2) Secretariatul General al Guvernului asigură, la nivelul aparatului de lucru al Guvernului, organizarea sistemului pentru protecția informațiilor clasificate, în conformitate cu prevederile Legii nr. 182/2002 privind protecția informațiilor clasificate, cu modificările și completările ulterioare, și ale Hotărârii Guvernului nr. 353/2002 pentru aprobarea Normelor privind protecția informațiilor clasificate ale Organizației Tratatului Atlanticului de Nord în România, cu modificările ulterioare. (3) Gestionarea și întreținerea sistemului informatic al instituțiilor și structurilor care funcționează în sediul Guvernului, precum și al altor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului se asigură de Secretariatul General al Guvernului. (4) Atribuțiile referitoare la asigurarea legăturii Guvernului cu autoritățile administrației publice centrale cu privire la situațiile de urgență și evenimentele deosebite care trebuie cunoscute la nivel guvernamental se asigură de Secretariatul General al Guvernului. (5) Atribuțiile referitoare la monitorizarea, evaluarea și derularea proiectelor și programelor cu finanțare internațională sau cu finanțare de la bugetul de stat se preiau și se exercită de Secretariatul General al Guvernului. (6) Secretariatul General al Guvernului asigură activitățile referitoare la relațiile internaționale, înalți reprezentanți și protocol. (7) Pentru asigurarea și coordonarea producerii integrate și unitare a mesajului public guvernamental și coordonarea răspândirii informațiilor publice prin toate mijloacele de comunicare, în cadrul Secretariatului General al Guvernului funcționează Departamentul de comunicare și al purtătorului de cuvânt al Guvernului, condus de un secretar de stat, numit, respectiv eliberat din funcție prin decizie a primului-ministru. (8) începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, prin decizie a primului-ministru se aprobă structura organizatorică și numărul de posturi ale fiecărei structuri din aparatul de lucru al Guvernului. Art. X. — (1) Secretariatul General al Guvernului preia, pe bază de protocol de predare-primire, activul și pasivul, patrimoniul, arhiva, litigiile în curs, programele, proiectele și contractele aflate în derulare, dotările și creditele bugetare aferente activității fostei Cancelarii a Primului-Ministru. (2) Se autorizează Ministerul Finanțelor Publice să introducă în bugetul Secretariatului General al Guvernului și în anexele la acesta modificările ce decurg din aplicarea prevederilor alin. (1), precum și modificările ulterioare intervenite în structura de personal a aparatului de lucru al Guvernului, la propunerea Secretariatului General al Guvernului. Art. XI. — Pe data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, în cuprinsul actelor normative în vigoare, denumirea „Cancelaria Primului-Ministru” se înlocuiește în mod corespunzător cu denumirea „aparatul propriu de lucru al primului-ministru” sau, după caz, cu denumirea „Secretariatul General al Guvernului”, iar titulatura „șeful Cancelariei Primului- Ministru” cu titulatura „secretarul general al Guvernului”. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Viceprim-ministru, ministrul administrației și internelor, Dan Nica Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu Șeful Cancelariei Primului-Ministru, Cătălin Ovidiu Baba Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Marian Sârbu Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 4 martie 2009. Nr. 17. ’ 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 145/9.111.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind modificarea pct. 3 al cap. IV din Programul național pentru creșterea eficienței energetice și utilizarea surselor regenerabile de energie în sectorul public, pentru anii 2009—2010, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.661/2008 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Programul național pentru creșterea eficienței energetice și utilizarea surselor regenerabile de energie în sectorul public, pentru anii 2009— 2010, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.661/2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 858 din 19 decembrie 2008, se modifică după cum urmează: — la capitolul IV punctul 3 teza 1, prima liniuță va avea următorul cuprins: „— perioada de transmitere de către beneficiarii proiectelor de investiții a documentelor pentru stabilirea eligibilității, conform Regulamentului de selecție a solicitanților; data-limită pentru transmiterea acestora este 15 martie 2009 pentru programul pe anul 2009, respectiv 15 februarie 2010 pentru programul pe anul 2010.” PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul economiei, Adriean Videanu Viceprim-ministru, ministrul administrației și internelor, Dan Nica Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 25 februarie 2009. Nr. 193’ GUVERNUL ROMÂNIEI HOTARARE pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 405/2007 privind funcționarea Secretariatului General al Guvernului în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și având în vedere prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 17/2009 privind desființarea Cancelariei Primului-Ministru și stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. I. — Hotărârea Guvernului nr. 405/2007 privind funcționarea Secretariatului General al Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 302 din 7 mai 2007, cu modificările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La articolul 1, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 1. — (1) Secretariatul General al Guvernului funcționează ca instituție publică cu personalitate juridică în subordinea primului-ministru, având rolul de a asigura derularea operațiunilor tehnice aferente actului de guvernare, rezolvarea problemelor organizatorice, juridice, economice și tehnice ale activității Guvernului și a primului-ministru, reprezentarea Guvernului și a primului-ministru în fața instanțelor judecătorești.” MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 145/9.111.2009 7 2. La articolul 2, litera d) se modifică și va avea următorul cuprins: ,,d) funcția de reprezentare — prin care se asigură reprezentarea Guvernului, a structurilor din aparatul de lucru al Guvernului sau, după caz, a altor structuri care funcționează sub autoritatea sa, în relațiile cu instituțiile și autoritățile publice din țară, precum și cu organismele, organizațiile sau instituțiile internaționale;”. 3. La articolul 3 alineatul (1), punctul 7 se modifică și va avea următorul cuprins: „7. asigură reprezentarea Guvernului și a primului-ministru în fața instanțelor judecătorești, împreună cu ministerele care au obligația de a pune în executare actele Guvernului și deciziile primului-ministru împotriva cărora s-au formulat acțiuni în justiție, precum și a structurilor din aparatul de lucru al Guvernului;”. 4. La articolul 3 alineatul (1) punctul 10, literele a) și c) se modifică și vor avea următorul cuprins: ,,a) elaborarea proiectului bugetului anual pentru aparatul de lucru al Guvernului; c) executarea operațiunilor financiare privind fondurile prevăzute în bugetul propriu și destinate realizării acțiunilor inițiate de structurile din aparatul de lucru al Guvernului sau de alte structuri stabilite prin acte normative;”. 5. La articolul 3 alineatul (1), punctul 11 se modifică și va avea următorul cuprins: „11. asigură, la nivelul aparatului de lucru al Guvernului, organizarea sistemului pentru protecția informațiilor clasificate, în conformitate cu prevederile Legii nr. 182/2002 privind protecția informațiilor clasificate, cu modificările și completările ulterioare, și ale Hotărârii Guvernului nr. 353/2002 pentru aprobarea Normelor privind protecția informațiilor clasificate ale Organizației Tratatului Atlanticului de Nord în România, cu modificările ulterioare;”. 6. La articolul 3 alineatul (1), după punctul 11 se introduce un nou punct, punctul 111, cu următorul cuprins: „11¹. asigură administrarea sistemului informatic la nivelul aparatului de lucru al Guvernului, precum și al instituțiilor și structurilor care funcționează în sediul Guvernului. în acest sens: a) aplică Strategia națională privind tehnologia informației la nivelul aparatului de lucru al Guvernului; b) implementează politicile privind tehnologia informației și design, pentru dezvoltarea coerentă și unitară de aplicații informatice; c) administrează domeniul gov.ro și stabilește criteriile și procedurile necesare implementării acestuia; d) definește necesitățile în ceea ce privește achizițiile publice de echipamente, servicii și produse informatice și cerințele pentru acestea; e) asigură proiectarea, implementarea și mentenanța sistemului informatic, precum și dezvoltarea și configurarea echipamentelor de comunicații pentru buna funcționare a serviciilor de tehnologie a informației; f) dezvoltă și actualizează pagina de internet a Guvernului, precum și paginile de internet ale structurilor din cadrul aparatului de lucru al Guvernului.” 7. La articolul 3 alineatul (1), după punctul 12 se introduc trei noi puncte, punctele 12¹—12³, cu următorul cuprins: „12¹. asigură și coordonează producerea integrată și unitară a mesajului public guvernamental și coordonează răspândirea informațiilor publice prin toate mijloacele de comunicare. în acest sens: a) pune la dispoziția mijloacelor de informare în masă informații destinate opiniei publice, în vederea cunoașterii exacte a activității Guvernului, prin informări și conferințe de presă organizate săptămânal sau ori de câte ori este nevoie; b) asigură acreditarea jurnaliștilor români și străini la biroul de presă al Guvernului, precum și la acțiunile cu presa ce au loc la sediul Guvernului sau în afara sediului, organizate de acesta; c) asigură informațiile necesare în vederea mediatizării corespunzătoare a vizitelor oficiale ale primului-ministru în străinătate și ale delegațiilor străine invitate de Guvernul României, precum și accesul la informație al jurnaliștilor care însoțesc aceste delegații; d) asigură consultanță tehnică și, după caz, coordonează, în limitele competențelor, gestionarea crizelor și a conflictelor de comunicare ce pot afecta încrederea opiniei publice interne și internaționale în legătură cu programele și acțiunile Guvernului; e) coordonează și asigură activitatea de programare și de acordare a interviurilor, pentru presa din țară și din străinătate, de către primul-ministru și demnitarii din aparatul de lucru al Guvernului; f) efectuează informarea zilnică a reprezentanților presei și a altor jurnaliști acreditați pe lângă Guvern; 12². asigură monitorizarea, evaluarea și derularea proiectelor și programelor cu finanțare europeană sau cu finanțare de la bugetul de stat; 12³. asigură realizarea activităților referitoare la relațiile internaționale, înalți reprezentanți și protocol.” 8. La articolul 5, alineatele (1) și (3) se modifică și vor avea următorul cuprins: „Art. 5. — (1) Secretariatul General al Guvernului este condus de un secretar general, cu rang de ministru, ajutat de un secretar general adjunct, cu rang de secretar de stat, precum și, după caz, de unul sau mai mulți secretari de stat, numiți, respectiv eliberați din funcție prin decizie a primului-ministru. (3) Secretarul general al Guvernului este ordonator principal de credite pentru aparatul de lucru al Guvernului.” 9. La articolul 5, alineatul (5) se abrogă. 10. La articolul 6, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins: „(3) Prin bugetul Secretariatului General al Guvernului sunt finanțate structurile din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, precum și organele de specialitate ale administrației publice centrale și instituțiile publice prevăzute în anexa nr. 2.” 8 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 145/9.111.2009 11. La articolul 7, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 7. — (1) Structura organizatorică și numărul maxim de posturi ale Secretariatului General al Guvernului se aprobă prin decizie a primului-ministru.” 12. La articolul 7, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2¹), cu următorul cuprins: „(2¹) Direcțiile, serviciile, birourile și compartimentele din structura Secretariatului General al Guvernului deservesc și aparatul propriu de lucru al primului-ministru.” 13. La articolul 7, alineatul (5) se modifică și va avea următorul cuprins: „(5) Statul de funcții, statul de personal, încadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de serviciu ori, după caz, a raporturilor de muncă ale personalului din cadrul Secretariatului General al Guvernului și din cadrul structurilor, fără personalitate juridică, ce funcționează în aparatul de lucru al Guvernului se aprobă prin ordin al secretarului general al Guvernului. Statul de funcții, statul de personal, încadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de serviciu ori, după caz, a raporturilor de muncă ale personalului din cadrul structurilor, cu personalitate juridică, ce funcționează în aparatul de lucru al Guvernului se aprobă prin ordin al conducătorului acestora, cu avizul ordonatorului principal de credite.” 14. Anexa nr. 2 se modifică și se înlocuiește cu anexa la prezenta hotărâre. Art. II. — Hotărârea Guvernului nr. 405/2007 privind funcționarea Secretariatului General al Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 302 din 7 mai 2007, cu modificările ulterioare, precum și cu modificările și completările aduse prin prezenta hotărâre, se va republica, dându-se textelor o nouă numerotare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Marian Sârbu Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 4 martie 2009. Nr. 211.’ ANEXĂ (Anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 405/2007) Structurile, organele de specialitate ale administrației publice centrale și instituțiile publice finanțate prin bugetul Secretariatului General al Guvernului 1. Aparatul propriu de lucru al primului-ministru, structură fără personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului 2. Aparatul propriu de lucru al viceprim-ministrului, structură fără personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului 3. Departamentul pentru Relația cu Parlamentul, structură cu personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului 4. Departamentul pentru Afaceri Europene, structură cu personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului 5. Corpul de Control al Primului-Ministru, structură fără personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului 6. Departamentul pentru Lupta Antifraudă - DLAF, structură fără personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului 7. Departamentul pentru Relații Interetnice, structură fără personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului 8. Institutul Național de Statistică, organ de specialitate al administrației publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului 9. Agenția Națională pentru Romi, organ de specialitate al administrației publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului 10. Oficiul Român pentru Adopții, organ de specialitate al administrației publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului 11. Oficiul Național pentru Cultul Eroilor, organ de specialitate al administrației publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului 12. Autoritatea Națională pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice, instituție publică cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului 13. Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, organism cu activitate administrativ-jurisdicțională, cu personalitate juridică 14. Agenția Română pentru Investiții Străine, organ de specialitate al administrației publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului 15. Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului, instituție publică cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului 16. Institutul pentru Studierea Problemelor Minorităților Naționale, instituție publică cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului și în coordonarea Departamentului pentru Relații Interetnice 17. Agenția Națională Anti-Doping, instituție publică cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului 18. Agenția pentru Strategii Guvernamentale, organ de specialitate al administrației publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului 19. Comisia Națională de Acreditare a Spitalelor, instituție publică cu personalitate juridică 9 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 145/9.111.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru aprobarea Normelor metodologice privind acordarea tichetelor de vacanță în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 8 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 8/2009 privind acordarea tichetelor de vacanță, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Se aprobă Normele metodologice privind acordarea tichetelor de vacanță, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul turismului, Elena Gabriela Udrea Ministrul întreprinderilor mici și mijlocii, comerțului și mediului de afaceri, Constantin Niță Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Marian Sârbu Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 4 martie 2009. Nr. 215’ ANEXĂ NORME METODOLOGICE privind acordarea tichetelor vacanță CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — (1) Prezentele norme metodologice sunt elaborate potrivit cu prevederile art. 8 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 8/2009 privind acordarea tichetelor de vacanță, denumită în continuare ordonanță de urgență. (2) Salariații care primesc tichetele de vacanță sunt denumiți în continuare beneficiari. CAPITOLUL II Angajatorii Art. 2. — (1) Angajatorii prevăzuți la art. 1 alin. (1) din ordonanța de urgență, împreună cu organizațiile sindicale legal constituite și reprezentative la nivelul unității sau acolo unde nu este constituit un sindicat, cu reprezentanții beneficiarilor, stabilesc de comun acord contractarea achiziționării tichetelor de vacanță cu unitățile emitente. (2) Angajatorii prevăzuți la art. 1 alin. (2) din ordonanța de urgență contractează serviciile privind emiterea tichetelor de vacanță cu unitățile emitente, în condițiile legislației în vigoare. Art. 3. —Angajatorii, care au obținut în anul fiscal anterior profit sau venit, după caz, împreună cu organizațiile sindicale legal constituite sau cu reprezentanții beneficiarilor, după caz, vor stabili prin contractele colective de muncă, respectiv prin regulamentele interne în cazul personalului contractual din instituțiile bugetare reguli privind modul de acordare a tichetelor de vacanță, care să prevadă: a) numărul beneficiarilor din unitate care pot primi anual tichete de vacanță și nivelul sumelor care se acordă anual beneficiarilor sub forma tichetelor de vacanță, ținând seama de posibilitățile financiare proprii ale angajatorilor; b) categoriile de beneficiari care primesc tichete de vacanță. Art. 4. — Contractul pentru achiziționarea tichetelor de vacanță, încheiat între angajator și unitățile emitente, va cuprinde următoarele clauze: a) necesarul estimat anual de tichete de vacanță; b) prețul imprimatului reprezentând tichetul de vacanță și al livrării acestuia; c) informații cu privire la unitățile afiliate la care beneficiarii pot folosi tichetele de vacanță; d) condițiile privind responsabilitățile părților și rezilierea contractului; e) alte clauze considerate necesare de către părți. 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 145/9.III.2009 Art. 5. — Angajatorii care acordă tichete de vacanță beneficiarilor vor cuprinde în bugetele de venituri si cheltuieli aprobate potrivit legii, într-o poziție distinctă de cheltuieli, denumită „Tichete de vacanță”, sumele destinate acoperirii valorii nominale a tichetelor de vacanță, potrivit celor convenite cu organizațiile sindicale legal constituite sau, după caz, cu reprezentanții beneficiarilor. Art. 6. — Pentru instituțiile publice tichetele de vacanță se acordă în limita sumelor prevăzute distinct cu această destinație în bugetele de venituri și cheltuieli aprobate, potrivit legii, fiecărui ordonator de credite. Art. 7. — Sumele reprezentând prețul imprimatelor contractate cu unitatea emitentă și primite de către angajator se suportă de către angajatori din cheltuielile proprii. în cazul instituțiilor publice, aceste sume se suportă de la articolul bugetar „Alte cheltuieli materiale”. Art. 8. — La determinarea sumelor totale destinate acoperirii valorii nominale a tichetelor de vacanță se iau în calcul: valoarea nominală a tichetului de vacanță, convenită de partenerii sociali, și numărul de beneficiari încadrați cu contract individual de muncă care vor beneficia de tichete de vacanță. Art. 9. — Angajatorii distribuie beneficiarilor tichetele de vacanță, anual, cu respectarea strictă a prevederilor legale. Tichetele de vacanță nu pot fi distribuite de angajatori, dacă aceștia la data stabilită pentru distribuire nu au achitat unității emitente, integral, contravaloarea nominală a tichetelor de vacanță achiziționate, inclusiv prețul imprimatelor reprezentând tichetele de vacanță. Art. 10. —Angajatorii sunt obligați să organizeze o evidență proprie, potrivit formularelor prevăzute ca model în anexele nr. 1, 1a) și 1b). CAPITOLUL III Beneficiarii Art. 11. —Angajatorii vor face anual o evaluare a solicitărilor de tichete de vacanță. Art. 12. — (1) Beneficiarii care au primit tichete de vacanță nominale sunt singurele persoane îndreptățite să utilizeze tichetele de vacanță în perioada menționată pe acestea, și în exclusivitate pentru achitarea pachetului de servicii turistice contractat. (2) în cazul cumulului de funcții, tichetele de vacantă pot fi acordate numai de către angajatorii unde beneficiarii în cauză își au funcția de bază, potrivit legii. Art. 13. — Se interzice beneficiarului: a) utilizarea tichetelor de vacanță pentru achiziționarea altor servicii decât cele prevăzute la art. 23; b) primirea unui rest de bani la tichetul de vacanță, în cazul în care suma corespunzătoare solicitată este mai mică decât valoarea nominală a tichetului de vacanță; c) comercializarea tichetelor de vacanță în schimbul unor sume de bani; Art. 14. — (1) Beneficiarul poate utiliza tichetele de vacanță pe baza actului de identitate numai pentru achiziționarea de servicii prestate de structuri de primire turistice clasificate de Ministerul Turismului, conform prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 58/1998 privind organizarea și desfășurarea activității de turism în România, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 755/2001, cu modificările ulterioare. (2) Serviciile prevăzute la alin. (1) se pot achiziționa de către beneficiar direct de la prestatorii de servicii turistice sau prin intermediul agențiilor de turism. CAPITOLUL IV Unitățile emitente Art. 15. — Potrivit art. 2 alin. (1) din ordonanța de urgență, unitățile emitente sunt persoane juridice înființate în baza Legii nr. 31/1990 privind societățile comerciale, republicată, cu modificările și completările ulterioare, care pot desfășura activitatea specifică de acordare a tichetelor de vacanță numai în baza autorizației de funcționare, acordată de Ministerul Finanțelor Publice potrivit criteriilor aprobate prin ordin al ministrului finanțelor publice. Art. 16. — (1) în vederea desfășurării activității specializate, unitatea emitentă încheie direct contracte cu unități afiliate, definite prin art. 4 din ordonanța de urgență. (2) Unitățile emitente au obligația ca înainte de încheierea contractelor să solicite unităților afiliate licența de turism în cazul agențiilor de turism și certificatul de clasificare, în cazul structurilor de primire turistice. (3) Unitățile emitente încheie contracte numai cu unitățile afiliate care dețin licență de turism sau certificat de clasificare, după caz, emise de Ministerul Turismului, și care sunt valabile la data încheierii contractului. (4) Lista unităților turistice autorizate se postează de către Ministerul Turismului pe site-ul oficial al instituției. Art. 17. — Unitățile emitente înscriu în factură, în vederea decontării de către angajator: a) numărul de ordine dintr-o serie continuă, care caracterizează cronologia emisiei de tichete de vacanță a unității emitente; b) prețul unitar al imprimatului reprezentând tichetul de vacanță sau valoarea totală a imprimatelor; c) valoarea nominală a unui tichet de vacanță, imprimată pe acesta, din seria livrată; d) valoarea totală corespunzătoare numărului de tichete de vacanță livrat; e) numărul contului bancar distinct și denumirea băncii la care își are deschis contul unitatea emitentă. Art. 18. — Unitățile emitente sunt obligate: a) să deschidă conturi sau subconturi bancare specifice și distincte, prin care se vor derula sumele reprezentând încasările și plățile aferente valorii nominale a tichetelor de vacanță, respectiv încasarea de la angajatori a contravalorii nominale a tichetelor de vacanță achiziționate în baza contractelor încheiate cu aceștia și rambursarea de sume către unitățile afiliate, în exclusivitate pentru decontarea valorii nominale a tichetelor de vacanță prezentate în baza contractelor încheiate între unitatea emitentă și unitățile afiliate respective; închiderea acestor conturi sau subconturi bancare se face numai după ce unitatea emitentă face dovada organului bancar că valoarea nominală a tichetelor de vacanță emise și încasate de unitatea emitentă a fost decontată integral unităților afiliate; b) diferența de sumă dintre valoarea nominală a tichetelor de vacanță emise și încasate și cea decontată către unitățile afiliate se virează la bugetul de stat; c) să organizeze o evidență operativă proprie, potrivit formularelor prevăzute ca model în anexele nr. 2, 2a) și 2b), și să transmită date centralizatoare Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale sau, după caz, Ministerului Finanțelor Publice. d) să asigure securitatea livrării tichetelor de vacanță la angajator și a celor returnate de la unitățile afiliate; e) să asigure elemente de securitate ale imprimatului; f) să asigure transparența și managementul circuitului financiar; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 145/9.111.2009 11 g) să nu utilizeze sumele aferente tichetelor de vacanță pentru reinvestirea în alte scopuri decât cele prevăzute de ordonanța de urgență. Art. 19. —în cazul în care la unitățile emitente Ministerul Finanțelor Publice, prin organele abilitate potrivit legii, constată nerespectarea prevederilor art. 18, a criteriilor de autorizare aprobate prin ordin al ministrului finanțelor publice, în baza cărora s-a acordat autorizația de funcționare, precum și a altor încălcări ale prezentei hotărâri și a ordonanței de urgență, poate dispune suspendarea ori, după caz, retragerea autorizației de funcționare eliberate unităților emitente în cauză. Art. 20. — (1) Imprimatul reprezentând tichetul de vacanță emis de unitatea emitentă trebuie să conțină următoarele elemente obligatorii: a) seria numerică într-o ordine crescătoare, corespunzătoare numărului de tichete de vacanță comandat de către angajator în baza contractului de achiziționare a tichetelor de vacanță; b) emitentul și datele sale de identificare: denumirea, sediul, numărul de înmatriculare la oficiul registrului comerțului și codul unic de înregistrare; c) angajatorul și datele sale de identificare: denumirea, sediul, numărul de înmatriculare la oficiul registrului comerțului și codul unic de înregistrare; d) spațiul destinat înscrierii datelor beneficiarului: numele, prenumele și codul numeric personal ale beneficiarului care este în drept să utilizeze tichetul de vacanță, completat de angajator; e) valoarea nominală a tichetului de vacanță, în cifre și în litere, care este înscrisă de angajator în comanda fermă transmisă unității emitente; f) spațiul destinat înscrierii perioadei în care a fost utilizat, locația și ștampila unității afiliate; g) interdicția unității afiliate de a plăti diferența în bani dintre valoarea tichetului de vacanță și valoarea pachetului de servicii către utilizatorii tichetelor de vacanță; h) perioada de valabilitate a utilizării tichetului de vacanță: luna și anul emiterii și luna și anul expirării. (2) Imprimatul reprezentând tichetul de vacanță cu elementele minime se emite pe suport de hârtie, pe care se imprimă valoarea nominală și elementele obligatorii care asigură circulația acestuia în condiții de siguranță. Art. 21. — Documentele justificative privind operațiunile unităților emitente cu angajatorii și unitățile afiliate sunt păstrate potrivit dispozițiilor legale. CAPITOLUL V Unitățile afiliate Art. 22. — (1) Unitățile afiliate, definite potrivit art. 4 din ordonanța de urgență, pot încheia contracte de prestări servicii cu unitățile emitente dacă dețin licență de turism valabilă în cazul agențiilor de turism și, respectiv, certificat de clasificare valabil în cazul structurilor de primire turistice, conform prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 58/1998, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 755/2001, cu modificările ulterioare. (2) în baza contractelor de prestări de servicii încheiate cu unitățile emitente, unitățile afiliate au următoarele obligații: a) să respecte interdicțiile prevăzute pentru beneficiari la art. 13; b) să primească tichetele de vacanță doar pentru prestațiile prevăzute în art. 23; c) să completeze în spațiul destinat fiecărui tichet de vacanță nominal utilizat locația, data primirii tichetului de vacanță și să aplice ștampila; d) să prezinte unității emitente la termenele stabilite prin contract și după prestarea serviciilor tichetele de vacanță primite, datate și ștampilate, în vederea decontării; e) alte obligații stabilite în baza contractelor de prestări de servicii încheiate cu unitățile emitente. (3) Unitățile afiliate nu primesc tichete de vacanță cu termenul de valabilitate expirat, în caz contrar acestea nu se vor decontata de unitatea emitentă. Art. 23. — (1) Pachetul de servicii turistice care poate fi achiziționat pe baza tichetelor de vacanță poate cuprinde servicii de cazare, alimentație publică, transport, tratament balnear, agrement. (2) Conținutul minim al pachetului de servicii turistice conține în mod obligatoriu servicii de cazare. CAPITOLUL VI Dispoziții finale Art. 24. — (1) Nerespectarea de către angajator a dispozițiilor art. 9 constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei. (2) Nerespectarea de către beneficiar a dispozițiilor art. 13 constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 1.000 lei la 10.000 lei. (3) Nerespectarea dispozițiilor art. 16 alin. (2) și (3) constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei.’ (4) Nerespectarea dispozițiilor art. 25 constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei. (5) Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor prevăzute la alin. (1) și (4) se fac de către personalul cu atribuții de control din cadrul Ministerului Finanțelor Publice, iar cele prevăzute la alin. (2) și (3) se fac de către personalul cu atribuții de control din cadrul Ministerului Turismului. (6) Contravențiilor prevăzute la alin. (1)—(4) le sunt aplicabile dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare. Art. 25. — (1) înregistrarea în contabilitate a operațiunilor privind emiterea, achiziționarea și utilizarea tichetelor de vacanță se face cu respectarea prevederilor Legii contabilității nr. 82/1991, republicată, și a reglementărilor contabile aplicabile. (2) Evidența mișcării tichetelor de vacanță se ține la valoarea nominală imprimată pe acestea. (3) Gestionarea tichetelor de vacanță se efectuează, potrivit legii, de persoane împuternicite în scris de către conducerea unităților angajatoare, respectiv a unităților emitente și a unităților afiliate. Art. 26. — Pentru fundamentarea stabilirii numărului maxim de salariați care vor putea beneficia de tichete de vacanță, unitățile emitente autorizate de Ministerul Finanțelor Publice vor prezenta informări periodice Ministerului Turismului în cursul anului 2009 cu situația privind angajatorii potențiali care solicită contractarea achiziționării tichetelor de vacanță. Art. 27. —Angajatorii, unitățile emitente și unitățile afiliate au obligația de a pune la dispoziția organelor de control toate documentele solicitate în acțiunea de control, sub sancțiunile prevăzute de dispozițiile legale. Art. 28. —Anexele nr. 1, 1a), 1b), 2, 2a) și 2b) fac parte integrantă din prezentele norme. 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 145/9.III.2009 ANEXA Nr. 1 la normele metodologice SITUAȚIA CENTRALIZATOARE a tichetelor de vacanță achiziționate, utilizate și returnate de către angajatori în anul.... luna. Denumirea angajatorului.................................................................................................... Adresa: localitatea......................................str..............................nr......., sectorul..Județul............. Numărul de înmatriculare la oficiul registrului comerțului.............................. Codul fiscal........................................... Semnificația coloanelor din tabelul de mai jos este următoarea: A — Nr. crt. B — Denumirea unității/unităților emitente, numărul și data contractului încheiat pentru achiziționarea tichetelor de masă C — Explicații D — Conform raportului contractual angajator — unitate emitentă E — Tichetele de vacanță distribuite salariaților F — Tichetele de vacanță returnate unității emitente G — Stocul final de tichete de vacanță H — Observații: numărul și data documentului de decontare a tichetelor de vacanță cu unitatea emitentă și valoarea nominală a acestora A B C D E F G H Contractat Achiziționat Serii tichete de vacanță achiziționate De la... la... 1. Numărul X tichetelor de vacanță Valoarea nominală a tichetelor de vacanță 2. Numărul X tichetelor de vacanță Valoarea nominală a tichetelor de vacanță TOTAL Numărul X tichetelor de vacanță Valoarea nominală a tichetelor de vacanță Conducătorul unității, Conducătorul compartimentului financiar-contabilitate, MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 145/9.III.2009 13 ANEXA Nr. 1a) la normele metodologice SITUAȚIA ANALITICĂ a tichetelor de vacanță distribuite salariaților de către angajatori în luna........................anul.... Denumirea angajatorului............. Adresa: localitatea........................., str......................nr.......sectorul........, județul............................ Numărul de înmatriculare la oficiul registrului comerțului.............................. Codul fiscal................................ Semnificația coloanelor din tabelul de mai jos este următoarea: A— Nr. crt. B — Numele și prenumele salariatului beneficiar al tichetelor de vacanță C — Codul numeric personal D — Numărul tichetelor de vacanță distribuite nominal E — Seria tichetelor de vacanță distribuite nominal (de la...............la....) F — Semnătura salariatului A B C D E F TOTAL: X Conducătorul unității, Conducătorul compartimentului financiar-contabilitate, ANEXA Nr. 1b) la normele metodologice SITUAȚIA ANALITICĂ a tichetelor de vacanță returnate de salariați angajatorilor în luna..............anul.... Denumirea angajatorului............................................................................................................... Adresa: localitatea.................................................., str...............................nr......sectorul............, județul............................................ Numărul de înmatriculare la oficiul registrului comerțului................................... Codul fiscal................................................................................. Numărul Seria Semnătura persoanei Nr. Codul tichetelor tichetelor Semnătura desemnate de crt. Numele și prenumele numeric de vacanță de vacanță salariatului angajator să personal returnate returnate primească tichetele de salariat de vacanță returnate TOTAL: X X X Conducătorul unității, Conducătorul compartimentului financiar-contabilitate, 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 145/9.111.2009 ANEXA Nr. 2 la normele metodologice SITUAȚIA CENTRALIZATOARE a tichetelor de vacanță emise de unitatea emitentă în semestrul.anul. Denumirea unității emitente............................ Adresa: localitatea............................................., str..........................nr..........., sectorul..............., județul....................................................... Numărul autorizației de funcționare........................... Numărul de înmatriculare la oficiul registrului comerțului.... Codul fiscal.................................................. Semnificația coloanelor din tabelul de mai jos este următoarea: A— Cantitatea B — Valoarea Nr. Total Din care: crt. Explicații U.M. semestru Luna I Luna II Luna III Luna IV Luna V Luna VI A B A B A B A B A B A B 1. Tichete de vacanță achiziționate și decontate de angajatori conform anexei nr. 2a) 2. Tichete de vacanță returnate de angajatori ca neutilizate de salariați în unitățile afiliate 3. Tichete de vacanță decontate unităților afiliate conform anexei nr. 2b) Cantitate = numărul total de tichete de vacanță Conducătorul unității emitente, Conducătorul compartimentului financiar-contabilitate, ANEXA Nr. 2 a) la normele metodologice SITUAȚIA CENTRALIZATOARE a tichetelor de vacanță pe angajatori în luna .... anul .... Denumirea unității emitente.................. Adresa: localitatea.................................., str..................nr.............., sectorul........., județul.................................... Numărul autorizației de funcționare........ Numărul de înmatriculare la oficiul registrului comerțului. Codul fiscal............................................... Semnificația coloanelor din tabelul de mai jos este următoarea: A— Nr. crt. B — Denumirea angajatorilor C — Codul fiscal D — Numărul tichetelor de vacanță achiziționate E — Seriile tichetelor de vacanță achiziționate (de la.... la.) F — Valoarea nominală a unui tichet de vacanță G — Valoarea tichetelor de vacanță achiziționate (col. 3 x col. 5) H — Numărul și data actului de achiziționare și de decontare a tichetelor de vacanță I — Numărul tichetelor de vacanță returnate de către angajator J — Numărul și data documentului de returnare, în care să se specifice seriile tichetelor de vacanță returnate A B C D E F G H I J 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Conducătorul unității emitente, Conducătorul compartimentului financiar-contabilitate, MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 145/9.111.2009 15 ANEXA Nr. 2 b) la normele metodologice SITUAȚIA CENTRALIZATOARE a tichetelor de vacanță pe unități afiliate, decontate de unitatea emitentă în luna.anul. Denumirea unității emitente.......... Adresa: localitatea..........................., str.....................nr..............., sectorul..., județul............................... Numărul autorizației de funcționare.... Numărul de înmatriculare la oficiul registrului comerțului. Codul fiscal............................................ Semnificația coloanelor din tabelul de mai jos este următoarea: A — Nr. crt. B — Denumirea unității afiliate C — Numărul tichetelor de vacanță primite de la salariați D — Valoarea totală a tichetelor de vacanță primite de la salariați E — Numărul tichetelor de vacanță decontate de unitatea emitentă F — Valoarea totală a tichetelor de vacanță decontată unității afiliate de unitatea emitentă G — Numărul și data documentului de decontare H — Observații A B C D E F G H 0 1 2 3 4 5 6 7 Conducătorul unității emitente, Conducătorul compartimentului financiar-contabilitate, DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind aprobarea componenței nominale a Comisiei naționale de autoevaluare Schengen Având în vedere: — prevederile art. 1 alin. (1) și (3) din Hotărârea Guvernului nr. 882/2006 privind constituirea Comisiei naționale de autoevaluare Schengen, cu modificările și completările ulterioare; — dispozițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 221/2008 pentru stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administrației publice centrale, cu modificările și completările ulterioare; — propunerile făcute de instituțiile membre ale Comisiei naționale de autoevaluare Schengen către Ministerul Administrației și Internelor; — Adresa Ministerului Administrației și Internelor nr. 116.185 din 27 februarie 2009, prin care se propune componența nominală a Comisiei naționale de autoevaluare Schengen, în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 1 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 882/2006, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Art. 1. — Se aprobă componența nominală a Comisiei naționale de autoevaluare Schengen, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta decizie. Art. 2. — Un membru al Comisiei naționale de autoevaluare Schengen, aflat în imposibilitatea de a participa la una dintre ședințele acesteia, poate da, în mod excepțional, mandat personal de reprezentare unei alte persoane care îndeplinește criteriile legale de eligibilitate și care are acordul persoanei juridice care a nominalizat membrul în cauză. Art. 3. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii se abrogă Decizia primului-ministru nr. 87/2008 privind aprobarea componenței nominale a Comisiei naționale de autoevaluare Schengen, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 358 din 9 mai 2008. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: p. Șeful Cancelariei Primului-Ministru, Ștefania Gabriella Ferencz București, 6 martie 2009. Nr. 303.’ 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 145/9.1II.2009 ANEXĂ COMPONENȚA NOMINALĂ a Comisiei naționale de autoevaluare Schengen Nr. Numele și prenumele Instituția/Structura pe care o reprezintă crt. 1. chestor-șef Corneliu Alexandru Ministerul Administrației și Internelor 2. Victor Micula Ministerul Afacerilor Externe 3. Iulian Ghiocel Matache Ministerul Dezvoltării Regionale și Locuinței 4. Laura Elena Pop Departamentul pentru Afaceri Europene 5. Viorel Comăniță Ministerul Finanțelor Publice ---Autoritatea Națională a Vămilor 6. Octavian-Virgiliu Ojog Ministerul Justiției și Libertăților Cetățenești 7. Eusebiu Pistru Ministerul Transporturilor și Infrastructurii 8. Marius-Constantin Fecioru Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale 9. Costin Tudor Secretariatul General al Guvernului 10. Marian Constantin Peticilă Autoritatea Națională pentru Comunicații 11. gl. mr. Vasilică Sarcă Serviciul de Informații Externe 12. gl. mr. Marin Ioniță Serviciul Român de Informații 13. gl. mr. ing. Corneliu Grigore Serviciul de Telecomunicații Speciale EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul pentru reiatii cu publicul, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 428676 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 145/9.III.2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495