MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 177 (XXI) — Nr. 114 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Miercuri, 25 februarie 2009 SUMAR Nr. Pagina DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 1.255 din 25 noiembrie 2008 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 1, art. 10 lit. b), art. 11 și art. 14 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale ............................................... 2-4 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 106. — Hotărâre privind organizarea Conferinței regionale „Promovarea și dezvoltarea capitalului uman pentru dezvoltare durabilă în sud-estul Europei” și a reuniunii Comitetului mixt al miniștrilor din țările participante la programul CEEPUS (Programul de schimburi universitare în țările din Europa Centrală), București, România, 6—7 martie 2009 ............................. 4-5 107. — Hotărâre privind modificarea anexei nr. IV la Hotărârea Guvernului nr. 563/2007 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Ordonanței Guvernului nr. 136/2000 privind măsurile de protecție împotriva introducerii și răspândirii organismelor de carantină dăunătoare plantelor sau produselor vegetale în România.................................... 5-6 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 176. — Ordin al ministrului sănătății pentru abrogarea Ordinului ministrului sănătății nr. 975/1998 privind aprobarea Normelor igienico-sânitare pentru alimente.... 6 ACTE ALE BĂNCII NAȚIONALE A ROMÂNIEI 3. — Normă tehnică pentru modificarea Normei tehnice a Băncii Naționale a României nr. 4/2008 privind cecul ............................................. 7-9 4. — Normă tehnică pentru modificarea Normei tehnice a Băncii Naționale a României nr. 5/2008 privind cambia și biletul la ordin ........................ 10-15 2 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 114/25.11.2009 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE 7 7 CURTEA CONSTITUȚIONALĂ » DECIZIA Nr. 1.255 din 25 noiembrie 2008 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 1, art. 10 lit. b), art. 11 și art. 14 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale loan Vida Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Tudorel Toader Puskâs Valentin Zoltân Augustin Zegrean Ion Tiucă Maria Bratu — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a prevederilor art. 1, art. 10 lit. b), art. 11 și art. 14 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, excepție ridicată de PF Buruga P. Neculai în Dosarul nr. 870/212/2008 al Judecătoriei Constanța — Secția civilă. La apelul nominal lipsesc părțile, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Cauza se află în stare de judecată. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate ca neîntemeiată. Se arată că, prin numeroase decizii, Curtea s-a mai pronunțat în sensul constituționalității textelor legale criticate. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, constată următoarele: Prin încheierea din 25 aprilie 2008, pronunțată în Dosarul nr. 870/212/2008, Judecătoria Constanța — Secția civilă a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 1, art. 10 lit. b), art. 11 și art. 14 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, excepție ridicată de PF Buruga P. Neculai. în motivarea excepției de neconstituționalitate se susține, în esență, că prevederile de lege criticate sunt neconstituționale, întrucât restrâng libertatea societăților comerciale în realizarea obiectului de activitate, precum și dreptul lor de proprietate. Judecătoria Constanța — Secția civilă consideră că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată. Potrivit art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Avocatul Poporului consideră că prevederile de lege criticate nu contravin Constituției. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, prevederile de lege criticate, raportate la dispozițiile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției îl constituie prevederile art. 1, art. 10 lit. b), art. 11 și art. 14 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 75 din 21 ianuarie 2005, cu modificările și completările ulterioare. Prevederile de lege criticate au următoarea redactare: — Art.1: „(1) Agenții economici care efectuează livrări de bunuri cu amănuntul, precum și prestări de servicii direct către populație sunt obligați să utilizeze aparate de marcat electronice fiscale. (2) Agenții economici prevăzuți la alin. (1), denumiți în continuare utilizatori, au obligația să emită bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale și să le predea clienților. La solicitarea clienților, utilizatorii vor elibera acestora și factură fiscală. (3) Aparatele de marcat electronice fiscale sunt livrate prin distribuitori autorizați. în sensul prezentei ordonanțe de urgență, prin distribuitor autorizat se înțelege agentul economic pe numele căruia a fost eliberat avizul prevăzut la art. 5 alin. (2). Distribuitorul autorizat are dreptul de a comercializa aparatele de marcat electronice fiscale, inclusiv produsele complementare acestora, pentru care a obținut avizul, precum și obligația să asigure service la aceste aparate atât în mod direct, cât și prin alți agenți economici acreditați de către acesta, denumiți în continuare unități acreditate pentru comercializare și/sau service. Distribuitor autorizat nu poate fi decât producătorul sau importatorul aparatului respectiv. în situația defectării aparatelor de marcat electronice fiscale utilizatorii sunt obligați ca în momentul constatării defecțiunii să anunțe distribuitorul autorizat care a livrat aparatul sau, după caz, unitatea de service acreditată a acestui distribuitor autorizat. (4) Până la repunerea în funcțiune a aparatelor de marcat electronice fiscale, agenții economici utilizatori sunt obligați să înregistreze într-un registru, special întocmit în acest sens, toate operațiunile efectuate și să emită facturi fiscale pentru respectivele operațiuni, la cererea clientului. — Art. 10: „Constituie contravenții următoarele fapte dacă, potrivit legii penale, nu sunt considerate infracțiuni: [...] b) neîndeplinirea obligației agenților economici de a se dota și de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale avizate conform art. 5 alin. (2), la termenele stabilite la art. 6, cu excepția prevăzută la art. 1 alin. (4), neemiterea bonului fiscal pentru toate bunurile livrate sau serviciile prestate ori emiterea de bonuri cu o valoare inferioară celei reale, precum și MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 114/25.11.2009 3 nereintroducerea datelor înscrise pe rola-jurnal privind tranzacțiile efectuate de la ultima închidere zilnică până în momentul ștergerii memoriei operative. — Art. 11: „(1) Amenzile pentru contravențiile prevăzute la art. 10 se aplică operatorilor economici, cu excepția celor prevăzute la art. 10 lit. a), astfel: a) faptele prevăzute la art. 10 lit. c), e), I), g) și o) se sancționează cu amendă de la 2.000 lei la 4.000 lei; b) faptele prevăzute la art. 10 lit. a), b), h¹), i), j), I) și m) se sancționează cu amendă de la 8.000 lei la 40.000 lei; c) faptele prevăzute la art. 10 lit. h), k) și n) se sancționează cu amendă de la 40.000 lei la 100.000 lei. (2) Contravențiile prevăzute la art. 10 lit. d), aplicabile persoanelor fizice, se sancționează cu amendă de la 800 lei la 4.000 lei. (3) Sumele găsite la punctele de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor aparținând operatorilor economici prevăzuți la art. 1 alin. (1), care nu pot fi justificate prin datele înscrise în documentele emise cu aparate de marcat electronice fiscale, în registrul special, menționat la art. 1 alin. (4), ori prin facturi fiscale, după caz, sunt considerate fără proveniență și se confiscă, făcându-se venit la bugetul de stat. De asemenea, se confiscă sumele încasate din livrarea de bunuri ori prestarea de servicii după suspendarea activității operatorilor economici, potrivit art. 14.”; — Art. 14: „(1) Neîndeplinirea obligației agenților economici prevăzuți la art. 1 de a se dota cu aparate de marcat electronice fiscale la termenele prevăzute la art. 6 atrage și suspendarea activității unității până la momentul înlăturării cauzelor care au generat aceasta. (2) Nerespectarea de către agenții economici a prevederilor art. 10 lit. b), referitoare la neutilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale, neemiterea bonurilor fiscale pentru toate bunurile livrate sau serviciile prestate, emiterea de bonuri cu o valoare inferioară celei reale și nereintroducerea datelor înscrise pe rola-jurnal privind tranzacțiile efectuate de la ultima închidere zilnică până în momentul ștergerii memoriei operative, atrage și suspendarea activității unității pe o perioadă de 3 luni. ” Autorii excepției susțin că prevederile legale criticate sunt neconstituționale în raport cu dispozițiile constituționale ale art. 44 alin. (2) teza întâi și alin. (8 ) privind dreptul de proprietate privată, art. 45 privind libertatea economică, art. 53 privind restrângerea exercițiului unor drepturi sau al unor libertăți, art. 56 privind contribuțiile financiare, art. 57 privind exercitarea cu bună-credință a drepturilor și libertăților și art. 135 alin. (1) și (2) lit. a) privind Economia României. Examinând excepția de neconstituționalitate astfel cum a fost formulată, Curtea constată următoarele: I. Autorul excepției consideră că art. 1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999, „prin formularea subversivă, lasă loc unor interpretări contradictorii, întrucât acestea nu menționează cazurile în care nu este obligatorie emiterea de facturi fiscale”, și că „are o formulare ambiguă și subversivă, deorece dispozițiile ordonanței de urgență nu precizează care sunt excepțiile de la obligația agenților economici de a emite bonuri fiscale pentru bunurile vândute cu amănuntul și facturi fiscale pentru vânzările cu ridicata, excepții la care face trimitere textul criticat”. Cu privire la aceste critici, Curtea observă că prevederile art. 1 din ordonanța criticată se referă la obligația agenților economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale și condițiile în care aparatele de marcat electronice fiscale sunt livrate prin distribuitori autorizați, și nu la obligația agenților economici de a emite bonuri fiscale, respectiv facturi fiscale pentru bunuri vândute cu amănuntul, respectiv pentru vânzările cu ridicata. Ca atare, aceste critici nu pot fi primite. Acest text de lege reflectă opțiunea legiuitorului în materie și reprezintă concretizarea preocupării statului ca, prin mijloace specifice, să preîntâmpine fapte de natură a avea impact negativ asupra economiei naționale. în acest sens s-a pronunțat Curtea prin Decizia nr. 39 din 11 ianuarie 2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 88 din 5 februarie 2007. Cele statuate de Curte în decizia menționată sunt pe deplin valabile și în cauza de față, astfel că excepția de neconstituționalitate privind art. 1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999 urmează a fi respinsă. II. în legătură cu excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 10 lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999, Curtea s-a mai pronunțat prin prisma acelorași critici de neconstituționalitate ca și cele formulate în prezentul dosar și prin raportare la aceleași texte din Constituție. Astfel, prin Decizia nr. 115 din 19 februarie 2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 263 din 3 aprilie 2008, și Decizia nr. 460 din 22 aprilie 2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 433 din 10 iunie 2008, Curtea, făcând referire la jurisprudența sa anterioară, a reținut în esență că stabilirea unei contravenții și sancționarea acesteia cu amendă reprezintă o opțiune legitimă a legiuitorului, care dă expresie preocupării statului pentru a asigura libertatea comerțului, protecția concurenței loiale și crearea cadrului favorabil pentru valorificarea tuturor factorilor de producție. De asemenea, Curtea a constatat că dispozițiile legale criticate reprezintă norme coercitive, instituind sancțiuni contravenționale pentru agenții economici care nu respectă dispozițiile legale referitoare la justificarea sumelor de bani găsite la punctele de vânzare aparținând agenților economici. Consecința încălcării acestor dispoziții legale o constituie confiscarea sumelor a căror proveniență nu poate fi justificată. Curtea a mai constatat că textele de lege criticate dau expresie prevederilor constituționale în virtutea cărora „Bunurile destinate, folosite sau rezultate din infracțiuni sau contravenții pot fi confiscate numai în condițiile legii”, fiind deci în deplină concordanță cu textele constituționale menționate în susținerea excepției. Soluția și considerentele deciziilor sus-menționate își mențin valabilitatea și în prezenta cauză. III. Asupra constituționalității prevederilor art. 11 și art. 14 din ordonanța criticată Curtea s-a mai pronunțat, statuând în sensul constituționalității acestor prevederi de lege. Astfel, prin Decizia nr. 83 din 5 februarie 2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 149 din 27 februarie 2008, și Decizia nr. 471 din 22 aprilie 2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 438 din 11 iunie 2008, Curtea, făcând referire la jurisprudența sa anterioară, a reținut, de asemenea, că aceste prevederi legale reprezintă norme coercitive, care instituie sancțiuni contravenționale pentru agenții economici care nu respectă prevederile legale referitoare la justificarea sumelor de bani găsite la punctele de vânzare aparținând agenților economici, consecința încălcării acestor dispoziții legale fiind confiscarea sumelor a căror proveniență nu poate fi justificată, așa cum prevede art. 44 alin. (9) din Constituție. Cu privire la art. 14, prin aceleași decizii, Curtea a reținut că suspendarea pe o perioadă de 3 luni a activității unității care nu a respectat obligațiile prevăzute de textul de lege criticat nu este o măsură de natură a restrânge libertatea comerțului sau de a afecta obligațiile statului de a asigura protecția concurenței loiale, crearea cadrului favorabil pentru valorificarea tuturor factorilor de producție, protejarea intereselor naționale în activitatea economică, financiară și valutară sau crearea condițiilor necesare pentru creșterea calității vieții, ci, dimpotrivă, reprezintă tocmai o măsură prin care statul dă expresie tuturor acestor obligații constituționale. întrucât criticile de neconstituționalitate privesc, în esență, aceleași aspecte deja examinate de Curte prin deciziile 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 114/25.11.2009 menționate și având în vedere că nu au intervenit elemente noi, Constituționale, soluția și considerentele cuprinse în acestea își de natură să determine schimbarea jurisprudenței Curții mențin valabilitatea și în cauza de față. Pentru motivele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 1, art. 10 lit. b), art. 11 și art. 14 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 25 noiembrie 2008. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent, Maria Bratu HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind organizarea Conferinței regionale „Promovarea și dezvoltarea capitalului uman pentru dezvoltare durabilă în sud-estul Europei” și a reuniunii Comitetului mixt al miniștrilor din țările participante la programul CEEPUS (Programul de schimburi universitare în țările din Europa Centrală), București, România, 6—7 martie 2009 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 4 alin. (5) din Ordonanța Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritățile administrației publice și instituțiile publice, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 3 alin. (2) din Acordul dintre Republica Austria, Republica Bulgaria, Republica Croația, Republica Cehă, Republica Ungară, Republica Polonă, România, Republica Slovacă și Republica Slovenia pentru promovarea cooperării în domeniul învățământului superior în cadrul Programului de schimburi pentru studii universitare în Europa Centrală (CEEPUS II), semnat la Zagreb la 9 martie 2003, ratificat prin Legea nr. 59/2004, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se autorizează Ministerul Educației, Cercetării și Inovării să organizeze la București, în zilele de 6 și 7 martie 2009, Conferința regională „Promovarea și dezvoltarea capitalului uman pentru dezvoltare durabilă în sud-estul Europei” și reuniunea Comitetului mixt al miniștrilor din țările participante la programul CEEPUS (Programul de schimburi universitare în țările din Europa Centrală). Art. 2. — Finanțarea cheltuielilor necesare pentru organizarea și desfășurarea acțiunii prevăzute la art. 1, în valoare de 191.983,00 lei, se asigură din prevederile bugetare aprobate Ministerului Educației, Cercetării și Inovării pe anul 2009, de la capitolul 65.01 „învățământ”, titlul 20 „Bunuri și servicii”, potrivit devizului estimativ prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul educației, cercetării și inovării, Ecaterina Andronescu Ministrul afacerilor externe, Cristian Diaconescu Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 18 februarie 2009. Nr. 106' MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 114/25.11.2009 5 ANEXĂ MINISTERUL EDUCAȚIEI, CERCETĂRII Șl INOVĂRII Direcția generală relații internaționale și afaceri europene DEVIZ ESTIMATIV de cheltuieli pentru organizarea conferinței (CEEPUS + BHC) Țara: România Perioada: 6---7.03.09 Nr. de persoane: 60+230 Categorii de cheltuieli Nr. de persoane Suma/pers. Moneda Nr. Total --- lei --- Cazare echipa CEEPUS 3 752,50 lei 4 9.030,00 Tratații 60 30,10 lei 3 5.418,00 Cheltuieli zilnice de masă 3 90,00 lei 3 810,00 Dejun oficial 60 193,50 lei 1 11.610,00 Cocktail 290 193,50 lei 1 56.115,00 Program cultural (vizită muzeu) 290 30,00 lei 1 8.700,00 închiriere sală cocktail lei 10.750,00 închiriere sală conferințe plen + echipamente lei 14.000,00 închiriere sală grup lucru + conferințe presă lei 6.000,00 închiriere sală bilaterale lei 2.200,00 închiriere sală secretariat + echipamente lei 2.400,00 Amenajări (bannere, afișe) lei 4.500,00 Materiale (geantă, mapă, notes, pix, CD, ecuson, invitații) 290 95 lei 27.550,00 Cadouri delegați 210 100 lei 21.000,00 Transport intern (transfer aeroport + transport local) 60 lei 11.900,00 TOTAL GENERAL: 191.983,00 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind modificarea anexei nr. IV la Hotărârea Guvernului nr. 563/2007 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Ordonanței Guvernului nr. 136/2000 privind măsurile de protecție împotriva introducerii și răspândirii organismelor de carantină dăunătoare plantelor sau produselor vegetale în România în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. —Anexa nr. IV la Hotărârea Guvernului nr. 563/2007 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Ordonanței Guvernului nr. 136/2000 privind măsurile de protecție împotriva introducerii și răspândirii organismelor de carantină dăunătoare plantelor sau produselor vegetale în România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 468 și 468 bis din 12 iulie 2007, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. La partea A, secțiunea I, punctul 2 se modifică și va avea următorul cuprins: „2. Ambalaje din lemn în formă de: recipiente pentru ambalat, cutii, lăzi, tobe și ambalaje similare, paleți, box-paleți și alte platforme de încărcare, paleți pliabili folosiți în prezent în transportul obiectelor de tot felul, exceptând lemnul brut de 6 mm sau mai puțin în grosime, și lemn prelucrat prin lipire, încălzire și presare sau o combinație a acestora, care vin din țări terțe, exceptând Elveția. Ambalajele din lemn trebuie: a) să fie libere de scoarță, cu excepția unui număr nedeterminat de bucăți individuale de scoarță, dacă acestea sunt fie mai mici de 3 cm în lățime (indiferent de lungime) sau dacă sunt mai mari de 3 cm în lățime, nu trebuie să fie mai mari de 50 cm² ca suprafață; și b) să fie supuse unuia dintre tratamentele aprobate, așa cum se specifică în anexa nr. I la Standardul Internațional FAG pentru Măsuri Fitosanitare nr. 15 privind Liniile directoare pentru reglementările ambalajelor din lemn în comerțul internațional; și c) să poarte o marcă așa cum se specifică în anexa nr. II la Standardul Internațional FĂO pentru Măsuri Fitosanitare nr. 15 privind Liniile directoare pentru reglementările ambalajelor din lemn în comerțul internațional, care să indice faptul că ambalajele din lemn au fost supuse unui tratament fitosanitar aprobat. Prevederile paragrafului a) se aplică numai de la 1 iulie 2009.” 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 114/25.11.2009 2. La partea A secțiunea I, punctul 7 se modifică și va avea următorul cuprins: „7. Lemn folosit drept pană sau suport pentru încărcături care nu sunt din lemn, dar inclusiv cel care nu și-a păstrat suprafața rotundă naturală, exceptând lemnul brut de 6 mm sau mai puțin în grosime și lemnul prelucrat prin lipire, încălzire și presare sau o combinație a acestora, care provine din țări terțe, exceptând Elveția Lemnul trebuie: a) să fie liber de scoarță, cu excepția unui număr nedeterminat de bucăți individuale de scoarță, dacă acestea sunt fie mai mici de 3 cm în lățime (indiferent de lungime) sau dacă sunt mai mari de 3 cm în lățime, nu trebuie să fie mai mari de 50 cm² ca suprafață; și b) să fie supus unuia dintre tratamentele aprobate, așa cum se specifică în anexa nr. I la Standardul Internațional FAO’pentru Măsuri Fitosanitare nr. 15 privind Liniile directoare pentru reglementările ambalajelor din lemn în comerțul internațional; și c) să poarte o marcă așa cum se specifică în anexa nr. II la Standardul Internațional FÂO pentru Măsuri Fitosanitare nr. 15 privind Liniile directoare pentru reglementările ambalajelor din lemn în comerțul internațional, care să indice faptul că lemnul a fost supus unui tratament fitosanitar aprobat. Prevederile paragrafului a) se aplică numai de la 1 iulie 2009.” Prezenta hotărâre transpune prevederile Directivei Comisiei 2008/109/CE de modificare a anexei nr. IV la Directiva Consiliului 2000/29/CE din 8 mai 2000, privind măsurile de protecție împotriva introducerii în Comunitate a organismelor dăunătoare plantelor sau produselor vegetale și împotriva răspândirii lor în Comunitate, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 319 din 29 noiembrie 2008. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale, llie Sârbu Ministrul economiei, Adriean Videanu Șeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Vasile Pușcaș p. Ministrul finanțelor publice, Bogdan Alexandru Drăgoi, secretar de stat București, 18 februarie 2009. Nr. 107.’ ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL SĂNĂTĂȚII ORDIN pentru abrogarea Ordinului ministrului sănătății nr. 975/1998 privind aprobarea Normelor igienico-sanitare pentru alimente Văzând Referatul de aprobare al Direcției generale de sănătate publică, asistență medicală și programe și al Direcției de control în sănătate publică nr. I.B. 1.578 din cadrul Ministerului Sănătății, având în vedere prevederile Regulamentului nr. 2.073/2005/CE privind criteriile microbiologice pentru produsele alimentare, amendat prin Regulamentul nr. 1.441/2007/CE, în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.718/2008 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările ulterioare, ministrul sănătății emite următorul ordin: Art. 1. — Se abrogă Ordinul ministrului sănătății nr. 975/1998 privind aprobarea Normelor igienico-sanitare pentru alimente, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 268 din 11 iunie 1999, cu modificările ulterioare. Art. 2. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul sănătății, Ion Bazac București, 18 februarie 2009. Nr. 176.’ MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA l,Nr. 114/25.11.2009 7 ACTE ALE BĂNCII NAȚIONALE A ROMÂNIEI 7 BANCA NAȚIONALĂ A ROMÂNIEI NORMĂ TEHNICĂ pentru modificarea Normei tehnice a Băncii Naționale a României nr. 4/2008 privind cecul Având în vedere prevederile art. 22 alin. (1) și (2) din Legea nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Naționale a României, în temeiul art. II alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 38/2008 pentru modificarea și completarea Legii nr. 59/1934 asupra cecului și al art. 48 din Legea nr. 312/2004, Banca Națională a României emite prezenta normă tehnică. Art. I. — Norma tehnică a Băncii Naționale a României nr. 4/2008 privind cecul, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 500 din 3 iulie 2008, se modifică după cum urmează: 1. La articolul 8 alineatul (6), litera h) va avea următorul cuprins: ,,h) rubrica «Denumire trăgător», amplasată în continuarea spațiului marcat prin linie punctată aferent rubricii «lui/la ordinul», urmată de un spațiu dreptunghiular care începe de la 79,5 mm de la marginea din dreapta și 51,5 mm de la marginea inferioară a cecului și va avea lungimea de 75,5 mm și înălțimea de 9 mm, destinat înscrierii denumirii trăgătorului, având fundalul imprimat uniform în culoare roșu de slabă intensitate, cu un grad de acoperire de maximum 15% (efect vizual — nuanță pală de roz). Denumirea trăgătorului este înscrisă în momentul în care trăgătorul primește formularele de cec de la banca al cărei client este. în cazul în care denumirea trăgătorului nu se pretipărește, acest spațiu trebuie marcat prin două rânduri a câte 18 căsuțe de dimensiuni egale, delimitate prin linii întrerupte, pentru ușurarea înscrierii, astfel încât să poată fi înscrisă denumirea trăgătorului;”. 2. La articolul 8 alineatul (6) litera j), paragraful 4 va avea următorul cuprins: „în cazul în care codul IBAN trăgător nu se pretipărește, acest spațiu va fi marcat de 6 dreptunghiuri de 15,8 mm lungime și 5 mm înălțime, împărțite în câte 4 căsuțe fiecare.” 3. La articolul 8 alineatul (7), litera e) va avea următorul cuprins: ,,e) toate aceste rubrici și spații vor fi încadrate într-un dreptunghi marcat cu linie continuă, care va începe de la 187 mm de la marginea din dreapta și 12,5 mm de la marginea de jos a cecului, va avea o lungime de 100 mm și o înălțime de 30,5 mm.” 4. La articolul 8, alineatul (8) va avea următorul cuprins: „(8) ZONA 4 — alocată pentru aplicarea ștampilei «CERTIFICAT» pe cec sau pentru avalizarea cecului — este plasată în zona 2 în centru-dreapta; spațiul aferent acestor rubrici va fi delimitat printr-un dreptunghi de 31,5 mm lățime și 24 mm înălțime, colțul din stânga jos al dreptunghiului fiind la 85 mm de marginea din dreapta și la 19 mm de marginea de jos a cecului.” 5. La articolul 8, alineatul (9) va avea următorul cuprins: „( 9) ZONA 5 — alocată pentru semnătura trăgătorului — este plasată în dreapta sub zona 2. începând de la 51,5 mm de la marginea din dreapta și 23 mm de la marginea de jos a cecului va fi amplasat un dreptunghi de 47,5 mm lățime și 20 mm înălțime, delimitat prin linie continuă, sub care se află rubrica cu litere italice de 2 mm înălțime «Semnătură trăgător». Fundalul cecului în zona acestui dreptunghi va fi imprimat uniform în culoare roșu de slabă intensitate, cu un grad de acoperire de maximum 15% (efect vizual — nuanță pală de roz); semnătura olografă a trăgătorului nu va putea depăși spațiul delimitat de acest dreptunghi și nu se va suprapune cu informațiile privind moneda de plată.” 6. La articolul 8 alineatul (11), litera a) va avea următorul cuprins: ,,a) imediat sub zona 3 va fi amplasat un spațiu destinat înscrierii codului IBAN al ultimului posesor al cecului, marcat prin 6 casete de dimensiuni egale, lungime 15,8 mm și înălțime 5 mm, delimitate de câte un chenar dreptunghiular, fiecare casetă fiind divizată vertical în interior prin 3 linii întrerupte amplasate la 4 mm de marginile casetei și unele față de altele; prima casetă va începe de la 187 mm de la marginea din dreapta a cecului și 6 mm de la marginea de jos; spațiul lăsat liber între casete este de maximum un mm; fundalul cecului în zona acestor casete va fi imprimat uniform în culoare roșu de slabă intensitate, cu un grad de acoperire de maximum 15% (efect vizual — nuanță pală de roz);”. 7. La articolul 15, alineatul (5) se abrogă. 8. Anexele nr. 1 și 2 se înlocuiesc cu anexele nr. 1 și 2, care fac parte integrantă din prezenta normă tehnică. Art. II. — Cecurile tipărite, până la data intrării în vigoare a prezentei norme tehnice, în conformitate cu prevederile Normei tehnice a Băncii Naționale a României nr. 4/2008 privind cecul, vor putea fi utilizate până la epuizarea acestora. Art. III. — Norma tehnică a Băncii Naționale a României nr. 4/2008 privind cecul, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 500 din 3 iulie 2008, va fi republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare. Președintele Consiliului de administrație al Băncii Naționale a României, Mugur Constantin Isărescu București, 13 februarie 2009. Nr. 3. 8 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 114/25.11.2009 2 LU 2 Zona 1 zonele cecului Zona 1A Zona 1B ') Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 114/25.11.2009 9 § O c: -2 om ') Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil. 10 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 114/25.11.2009 BANCA NAȚIONALĂ A ROMÂNIEI NORMĂ TEHNICĂ pentru modificarea Normei tehnice a Băncii Naționale a României nr. 5/2008 privind cambia și biletul la ordin Având în vedere prevederile art. 22 alin. (1) și (2) din Legea nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Naționale a României, în temeiul art. II alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 39/2008 pentru modificarea și completarea Legii nr. 58/1934 asupra cambiei și biletului la ordin și al art. 48 din Legea nr. 312/2004, Banca Națională a României emite prezenta normă tehnică. Art. I. — Norma tehnică a Băncii Naționale a României nr. 5/2008 privind cambia și biletul la ordin, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 500 din 3 iulie 2008, se modifică după cum urmează: 1. La articolul 2 alineatul (2), litera b) va avea următorul cuprins: ,,b) utilizarea ca suport de imprimare a unei hârtii care să încorporeze în timpul procesului de fabricare cel puțin două dintre următoarele elemente de securitate, care nu pot fi reproduse sau imitate cu rezultate satisfăcătoare folosind materiale, metode și echipamente convenționale și care vor fi cunoscute de toate instituțiile de credit care pun în circulație formulare de cambii și bilete la ordin ori care utilizează bilete la ordin sau cambii: melanj de fibre de securitate, cu distribuție aleatorie în masa hârtiei, format din 3 tipuri diferite de fibre: unele vizibile numai cu ochiul liber, unele invizibile cu ochiul liber, dar vizibile la examinarea sub «lumina» UV, și unele vizibile atât cu ochiul liber, cât și la examinarea sub «lumina» UV, ca element de securitate deschis și semideschis; absența fluorescenței în masă, la examinarea sub «lumina» UV; tratarea chimică a hârtiei pentru a asigura evidențierea oricărei încercări de alterare a mențiunilor realizate pe aceasta ulterior completării, folosind solvenți sau alte substanțe chimice specifice, ca elemente de securitate de tip închis;”. 2. La articolul 7 alineatul (3), litera b) va avea următorul cuprins: ,,b) rubrica «stipulată» urmată de un spațiu marcat prin linie punctată de maximum 50 mm, necesar completării mențiunilor facultative ale cambiei;”. 3. La articolul 7 alineatul (5) litera b), paragraful 2 va avea următorul cuprins: „în acest spațiu se înscriu datele de identificare ale trasului, respectiv: 1. pentru persoane juridice rezidente: codul unic de identificare fiscală al trasului; 2. pentru persoane juridice nerezidente: informația solicitată de banca trasului la deschiderea contului curent; 3. pentru persoanele fizice rezidente: codul numeric personal al trasului; 4. pentru persoane fizice nerezidente: informația solicitată de banca trasului la deschiderea contului curent.” 4. La articolul 7 alineatul (5), litera c) va avea următorul cuprins: ,,c) rubrica «IBAN tras» va fi urmată de un spațiu pentru codul IBAN marcat prin 6 casete de dimensiuni egale. Fiecare casetă va avea o lungime de 15 mm și o înălțime de 5 mm, va fi delimitată de un chenar dreptunghiular și va fi divizată în interior prin 3 linii verticale întrerupte în 4 spații de dimensiuni egale. Prima casetă va începe la 137 mm de la marginea din dreapta a cambiei și 38 mm de la marginea de jos. Fundalul cambiei în zona acestor casete va fi imprimat uniform în culoare roșu de slabă intensitate (efect vizual—nuanță pală de roz), cu un grad de acoperire de maximum 15%; spațiul lăsat liber între casete este de maximum un mm;”. 5. La articolul 7 alineatul (5), litera d) va avea următorul cuprins: ,,d) rubrica «Denumire tras» va fi plasată sub «IBAN tras» și va fi urmată de un spațiu dreptunghiular începând de la 135 mm de la marginea din dreapta și 27 mm de la marginea de jos a cambiei, având o lungime de 94 mm și o înălțime de 10 mm, destinat înscrierii denumirii trasului și având fundalul imprimat uniform în culoare roșu de slabă intensitate cu un grad de acoperire de maximum 15% (efect vizual—nuanță pală de roz); acest spațiu trebuie marcat prin două rânduri a câte 18 căsuțe de dimensiuni egale, delimitate prin linii întrerupte, pentru ușurarea înscrierii denumirii trăgătorului.” 6. Articolul 7 alineatul (6), litera a) va avea următorul cuprins: ,,a) rubrica «IBAN posesor», urmată de un spațiu pentru codul IBAN marcat prin 6 casete de dimensiuni egale. Fiecare casetă va avea o lungime de 15 mm și o înălțime de 5 mm, va fi delimitată de un chenar dreptunghiular și va fi divizată în interior prin 3 linii verticale întrerupte în 4 spații de dimensiuni egale. Spațiul lăsat liber între casete este de maximum un milimetru; prima casetă va începe de la 137 mm de la marginea din dreapta a cambiei și 19 mm de la marginea de jos; fundalul cambiei în zona acestor casete va fi imprimat uniform în culoare roșu de slabă intensitate (efect vizual—nuanță pală de roz), cu un grad de acoperire de maximum 15%;”. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 114/25.11.2009 11 7. La articolul 7 alineatul (7), litera b) va avea următorul cuprins: „b) rubrica «de», urmată de un spațiu marcat prin două linii punctate cu lungimea de maximum 30 mm, necesară completării numelui sau denumirii acceptantului;”. 8. La articolul 7 alineatul (7), litera c) va avea următorul cuprins: ,,c) începând de la 38 mm de la marginea din dreapta și 74 mm de la marginea de jos a cambiei va fi amplasat un spațiu marcat prin linie continuă, delimitat printr-un dreptunghi de 35 mm lungime și 10 mm înălțime; imediat sub acest spațiu va fi amplasată rubrica «Semnătura acceptantului», scrisă cu caractere italice de 2 mm înălțime; fundalul cambiei în zona acestui dreptunghi va fi imprimat uniform în culoare roșu de slabă intensitate (efect vizual — nuanță pală de roz), cu un grad de acoperire de maximum 15%.” 9. La articolul 7 alineatul (8), litera b) va avea următorul cuprins: ,,b) spațiul marcat prin două linii punctate, fiecare de lungime maximă de 35 mm, amplasate unele sub altele, necesar completării denumirii trăgătorului; imediat sub acest spațiu va fi amplasată rubrica «denumire trăgător», scrisă cu caractere italice de 2 mm înălțime;”. 10. La articolul 7 alineatul (8), litera c) va avea următorul cuprins: ,,c) rubrica «Cod trăgător», sub care va fi amplasat un spațiu marcat prin linie continuă, delimitat printr-un dreptunghi de maximum 35 mm lungime și 5 mm înălțime, spațiu care va începe de la 38 mm de la marginea din dreapta și 48 mm de la marginea de jos a cambiei; acest spațiu trebuie marcat prin 13 căsuțe de dimensiuni egale, delimitate prin linii întrerupte, pentru ușurarea înscrierii. Acest spațiu este necesar completării codului unic de identificare fiscală sau a codului numeric personal al trăgătorului persoană fizică; fundalul cambiei în zona acestui dreptunghi va fi imprimat uniform în culoare roșu de slabă intensitate (efect vizual — nuanță pală de roz), cu un grad de acoperire de maximum 15%; semnătura olografă a emitentului nu va putea depăși spațiul delimitat de acest dreptunghi și nu se va suprapune cu informațiile privind moneda de plată;”. 11. La articolul 8 alineatul (3), litera b) va avea următorul cuprins: ,,b) rubrica «stipulat», urmată de un spațiu marcat prin linie punctată de maximum 50 mm, necesar completării mențiunilor facultative ale biletului la ordin;”. 12. La articolul 8 alineatul (5), litera d) va avea următorul cuprins: ,,d) rubrica «Denumire emitent» va fi plasată sub «IBAN emitent» și va fi urmată de un spațiu dreptunghiular începând de la 135 mm de la marginea din dreapta și 27 mm de la marginea de jos a biletului la ordin, având o lungime de 94 mm și o înălțime de 10 mm, destinat înscrierii denumirii emitentului și având fundalul imprimat uniform în culoare roșu de slabă intensitate, cu un grad de acoperire de maximum 15% (efect vizual — nuanță pală de roz). Informațiile din acest câmp sunt înscrise în momentul în care emitentul primește formularele de la banca al cărei client este. în cazul în care denumirea emitentului nu se pretipărește, acest spațiu trebuie marcat prin două rânduri a câte 18 căsuțe de dimensiuni egale, delimitate prin linii întrerupte, pentru ușurarea înscrierii denumirii trăgătorului.” 13. La articolul 8 alineatul (6), litera a) va avea următorul cuprins: ,,a) rubrica «IBAN posesor», urmată de un spațiu pentru codul IBAN marcat prin 6 casete de dimensiuni egale. Fiecare casetă va avea o lungime de 15 mm și o înălțime de 5 mm, va fi delimitată de un chenar dreptunghiular și va fi divizată în interior prin 3 linii verticale întrerupte în 4 spații de dimensiuni egale; prima casetă va începe de la 137 mm de la marginea din dreapta a cambiei și 19 mm de la marginea de jos; spațiul lăsat liber între casete este de maximum un milimetru; fundalul biletului la ordin în zona acestor casete va fi imprimat uniform în culoare roșu de slabă intensitate (efect vizual — nuanță pală de roz), cu un grad de acoperire de maximum 15%;”. 14. Anexele nr. 1—4 se înlocuiesc cu anexele nr. 1—4*), care fac parte integrantă din prezenta normă tehnică. Art. II. — Cambiile și biletele la ordin tipărite până la data intrării în vigoare a prezentelor norme, în conformitate cu prevederile Normei tehnice a Băncii Naționale a României nr. 5/2008 privind cambia și biletul la ordin, vor putea fi utilizate până la epuizarea acestora. Art. III. — Norma tehnică a Băncii Naționale a României nr. 5/2008 privind cambia și biletul la ordin, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 500 din 3 iulie 2008, va fi republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare. Președintele Consiliului de administrație al Băncii Naționale a României, Mugur Constantin Isărescu București, 13 februarie 2009. Nr. 4. *) Anexele nr. 1—4 sunt reproduse în facsimil. 12 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 114/25.11.2009 ANEXA Nr. 1 (Anexa nr. 1 la norma tehnică) ui z O N co UI _l UI o 3 O < s < o MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 114/25.11.2009 13 05 § o c: -2 om DIMENSIUNILE ZONELOR CAMBIEI 14 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 114/25.11.2009 ANEXA Nr. 3 (Anexa nr. 3 la norma tehnică) ui z O N co UI _l UI o 3 O z Q o: o < _i _i 3 I- Ul _l MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 114/25.11.2009 15 ANEXA Nr. 4 (Anexa nr. 4 la norma tehnică) z Q o: o < 3 _1 3 I- Ul _1 o: O _i ui z O N UI _l z 3 W z UI S Q 100 mm 64 mm 53 mm 43 mm 33 mm 23 mm 5 mm E m 16 mm 2 2,5 mm 2,5 mm ww 6L ww 23 ww 9£ 3 ÎL : S e ₛ 3 ® 135 mm C l—l ș — E _ _ B - - z * E ww 36 - - ii ! ! : ii : ! : ii - - - - ww g^ uiiu £9 LULU L2 WW 8Z ABONAMENTE LA PUBLICAȚIILE OFICIALE PE SUPORT FIZIC — Prețuri pentru anul 2009 — Nr. Număr Zile de Greutate Valoare crt. Denumirea publicației de apariții apariție/ medie/apariție (TVA 9% inclus)/lei anuale săptămână (grame) 12 luni 3 luni 1 lună 1. Monitorul Oficial, Partea I 750 5 50 800 210 75 2. Monitorul Oficial, Partea I, limba maghiară 90 1 50 1.500 140 3. Monitorul Oficial, Partea a ll-a 200 5 60 2.250 200 4. Monitorul Oficial, Partea a lll-a 800 5 15 430 40 5. Monitorul Oficial, Partea a IV-a 7.200 5 50 1.720 160 6. Monitorul Oficial, Partea a Vl-a 400 5 25 1.600 150 7. Monitorul Oficial, Partea a Vll-a 60 1 30 540 50 8. Colecția Legislația României 4 --- 2.500 450 120 9. Colecția Hotărâri ale Guvernului României 12 --- 3.500 750 70 NOTĂ: Monitorul Oficial Partea I bis se multiplică pe bază de comandă. începând cu anul 2009 se sistează apariția publicației Repertoriul legislației României. Abonamente la publicațiile oficiale și comenzi către „Monitorul Oficial” R.A. se pot efectua prin următoarele societăți de distribuție: ♦ COMPANIA NAȚIONALĂ „POȘTA ROMÂNĂ" --- S.A. --- prin oficiile sale poștale ♦ ACTA LEGIS ---S.R.L. --- București, Str. Lirei nr. 11, parter, ap. 1, (telefon/fax: 021.411.91.79; 021.411.54.08) ♦ INFO EUROTRADING --- S.A. --- București, Splaiul Independentei nr. 202A (telefon: 021.316.30.57, fax: 021.316.30.58) ♦ INTERPRESS SPORT ---S.R.L. --- București, Piața Presei Libere nr. 1, corp B, et. 2, camerele 256---259, OP 33 (telefon/fax: 021.313.85.07; 021.313.85.08; 021.313.85.09) ♦ MEDIA PRESS ABONAMENTE --- S.R.L. --- București, str. Izvor nr. 78, et. 2 (telefon: 021.311.97.84, fax: 021.311.97.85) ♦ M.T. PRESS IMPEX ---S.R.L. --- București, bd. Basarabia nr. 256 (telefon/fax: 021.255.48.15; 021.255.48.16; 021.255.48.17) ♦ PRESS EXPRES --- S.R.L. --- Otopeni, str. Flori de Câmp nr. 9 (telefon/fax: 021.221.42.83; 0745.133.712) ♦ ZIRKON MEDIA--- S.R.L. --- București, str. Pictor Dimitrie Hârlescu nr. 6, sector 2 (telefon: 021.255.18.00, fax: 021.255.18.66; 021.255.19.18) ♦ ART ADVERTISING --- S.R.L. --- Râmnicu Vâlcea, str. Regina Maria nr. 7, bl. C1, sc. C, mezanin II (fax: 0250/73.54.75, telefon: 0350.40.59.87; 0350.40.59.88) ♦ CALLIOPE ---S.R.L. --- Ploiești, str. Elena Doamna nr. 62---64 (telefon/fax: 0244/51.40.52; 0244/51.48.01) ♦ DIFSTARPRESS ---S.R.L. --- Slobozia, bd. Matei Basarab, bl. I60, sc. A, ap. 15 (telefon/fax: 0243/23.23.68) ♦ CURIER PRESS ---S.A. --- Brașov, str. Traian Grozăvescu nr. 7 (telefon/fax: 0268/51.08.57; 0268/51.08.58) ♦ ROESTA---S.R.L. --- Curtea de Argeș, str. Valea lașului, bl. P10, sc. B, ap. 18 (telefon/fax: 0248/72.11.43) ♦ VIAȚA LIBERĂ ---S.A. --- Galați, Str. Domnească nr. 68 (telefon: 0236/46.06.20, fax: 0236/47.10.28) ♦ UNITATEA---S.R.L. --- Alba lulia, str. Traian nr. 26 (telefon: 0258/81.16.31, fax: 0258/81.28.43) ♦ MANPRES DISTRIBUTION --- S.R.L. --- București, Piața Presei Libere nr. 1 (OP 33 --- CP 24) (telefon/fax: 021.314.63.39) ♦ CUGET LIBER ---S.A. --- Constanta, bd. LC. Brătianu nr. 5 (telefon: '0241/58.21.20, fax: 0241/61.95.24) ♦ SIMPEX LOGISTIC --- S.R.L. --- Călărași, Str. Progresul nr. 21, bl. B1, sc. B, ap. 5 (telefon/fax: 0242/31.89.29) ♦ CIPSOFT DESIGN --- S.R.L. --- Ploiești, str. Eroilor nr. 2 bis (tel. 0722.36.54.65 sau 0724.20.31.43) EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.LF. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul de vânzări si informare, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 428362 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 114/25.11.2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495