MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 177 (XXI) — Nr. 106 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Vⁱⁿerⁱ’ ²⁰ februarie 2009 SUMAR Nr. Pagina DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 1.285 din 2 decembrie 2008 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 11 alin. (2¹) si alin. (4) si art. 13 alin. (2) din Legea fondului funciar nr. 18/1991 ............................................ 2-3 Decizia nr. 1.292 din 2 decembrie 2008 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 13 lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 40/1999 privind protecția chiriașilor și stabilirea chiriei pentru spațiile cu destinația de locuințe........................................... 3-4 Decizia nr. 1.300 din 2 decembrie 2008 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 57 alin. 2 și 3 din Codul de procedură civilă..................................... 5-6 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 104. — Hotărâre pentru modificarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii...................................... 6-7 Nr. Pagina DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU 234. — Decizie pentru numirea doamnei Silvia Claudia Mihalcea în funcția de vicepreședinte al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor............. 8 235. — Decizie pentru numirea domnului Bogdan Cristian Georgescu în funcția de vicepreședinte al Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului.................... 8 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 171. — Ordin al ministrului sănătății pentru aprobarea Metodologiei privind selecția și pregătirea prin rezidențial cu timp parțial în specialitatea medicină de familie, sesiunea 22 martie 2009........................ 9-12 691. — Ordin al vicepreședintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru aprobarea Normelor tehnice privind înregistrarea și identificare operatorilor economici stabiliți în România........................ 13-15 ★ Rectificări .............................................. 16 2 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 106/20.11.2009 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE 7 7 CURTEA CONSTITUȚIONALĂ » DECIZIA Nr. 1.285 din 2 decembrie 2008 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 11 alin. (2¹) și alin. (4) și art. 13 alin. (2) din Legea fondului funciar nr. 18/1991 loan Vida Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocarii Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Ion Predescu Tudorel Toader Puskâs Valentin Zoltân Augustin Zegrean Antonia Constantin Maria Bratu — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a prevederilor art. 11 alin. (2¹) și alin. (4) și art. 13 alin. (2) din Legea fondului funciar nr. 18/1991, excepție ridicată de Sofia Vlad în Dosarul nr. 77/94/2005 al Tribunalului București — Secția a IV-a civilă. La apelul nominal răspunde, pentru partea Alexandrina Cristea, avocatul Daniel Ene. Lipsesc celelalte părți, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Magistratul-asistent referă cu privire la cererea de amânare a judecății, datorită imposibilității de prezentare pe motive de sănătate, formulată de apărătorul ales al autorului excepției. Apărătorul părții prezente lasă la aprecierea Curții amânarea judecării cauzei. Reprezentantul Ministerului Public solicită respingerea cererii de amânare a judecății. Curtea, deliberând, respinge cererea de amânare a judecării cauzei formulată de apărătorul autorului excepției. Cauza se află în stare de judecată. Reprezentantul părții prezente solicită respingerea excepției. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere ca neîntemeiată a excepției de neconstituționalitate. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, constată următoarele: Prin încheierea din 8 aprilie 2008, pronunțată în Dosarul nr. 77/94/2005, Tribunalul București — Secția a IV-a civilă a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 11 alin. (2¹) și alin. (4) și art. 13 alin. (2) din Legea fondului funciar nr. 18/1991, excepție ridicată de Sofia Vlad într-un litigiu având ca obiect ieșirea din indiviziune. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul acesteia susține, în esență, că prevederile de lege criticate sunt neconstituționale, întrucât stabilirea drepturilor de moștenire asupra terenurilor este condiționată de formularea cererii de reconstituire a dreptului de proprietate. Tribunalul București — Secția a IV-a civilă apreciază excepția ca neîntemeiată. Potrivit art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Avocatul Poporului consideră că textele de lege criticate nu contravin dispozițiilor constituționale. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, susținerile părții prezente, concluziile procurorului, prevederile de lege criticate, raportate la dispozițiile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției îl constituie prevederile art. 11 alin. (2¹) și alin. (4) și art. 13 alin. (2) din Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1 din 5 ianuarie 1998, cu modificările și completările ulterioare, având următoarea redactare: — Art. 11 alin. (2i) și alin.(4): „(2^ Terenurile preluate abuziv de cooperativele agricole de producție de la persoanele fizice, fără înscriere în cooperativele agricole de producție sau de către stat, fără nici un titlu, revin de drept proprietarilor care au solicitat reconstituirea dreptului de proprietate, pe vechile amplasamente, dacă acestea nu au fost atribuite legal altor persoane. [■■■] (4) Cererea de stabilire a dreptului de proprietate se depune și se înregistrează la primărie în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi”; —Art. 13 alin. (2): „Moștenitorii care nu-șipot dovedi această calitate, întrucât terenurile nu s-au găsit în circuitul civil, sunt socotiți repuși de drept în termenul de acceptare cu privire la cota ce li se cuvine din terenurile ce au aparținut autorului lor. Ei sunt considerați că au acceptat moștenirea prin cererea pe care o fac comisiei. ” Textele constituționale considerate ca fiind încălcate sunt cele ale art. 16 alin. (1) și (2) privind egalitatea în drepturi, art. 21 privind accesul liber la justiție și art. 44 alin. (1) și (2) privind dreptul de proprietate. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată că aceasta este neîntemeiată pentru considerentele ce urmează: Prevederile Legii nr. 18/1991 au ca scop reconstituirea sau constituirea dreptului de proprietate în favoarea foștilor cooperatori, a moștenitorilor acestora și a altor persoane care, la data intrării în vigoare a legii, nu aveau calitatea de proprietari. Având în vedere obiectul de reglementare al legii — fondul funciar al României — și scopul declarat al acesteia — reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor preluate MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 106/20.11.2009 3 de cooperativele agricole de producție sau de către stat către foștii proprietari sau moștenitorii acestora —, reglementarea condițiilor în care operează aceasta, inclusiv sub aspectul persoanelor îndreptățite, constituie opțiunea legiuitorului, în acord cu politica economică a statului și cu finalitatea reparatorie a legii. De aceea, dreptul moștenitorilor la reconstituirea dreptului de proprietate este în concordanță cu caracterul reparator al legii, prin repunerea în termen a celor cu vocație succesorală. Astfel, cererea depusă la comisia locală de fond funciar reprezintă condiția pentru repunerea de drept în termenul de acceptare a moștenirii, termen ce a fost prelungit prin art. III din Pentru motivele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, titlul VI al Legii nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietății și justiției, precum și unele măsuri adiacente. în sensul celor arătate mai sus s-a pronunțat Curtea prin Decizia nr. 1.221 din 20 decembrie 2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 125 din 18 februarie 2008. Aceste argumente reținute de Curte în decizia menționată sunt valabile și în ceea ce privește excepția ridicată în cauza de față. Referitor la invocarea încălcării art. 44 din Constituție, Curtea, în jurisprudența sa, a statuat că problema garantării și ocrotirii proprietății nu poate fi invocată decât după reconstituirea sau constituirea dreptului de proprietate. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 11 alin. (2¹) și alin. (4) și art. 13 alin. (2) din Legea fondului funciar nr. 18/1991, excepție ridicată de Sofia Vlad în Dosarul nr. 77/94/2005 al Tribunalului București — Secția a IV-a civilă. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 2 decembrie 2008. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent, Maria Bratu CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 1.292 din 2 decembrie 2008 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 13 lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 40/1999 privind protecția chiriașilor și stabilirea chiriei pentru spațiile cu destinația de locuințe 7 loan Vida Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Ion Predescu Tudorel Toader Puskăs Valentin Zoltân Augustin Zegrean Antonia Constantin Maria Bratu — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a prevederilor art. 13 lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 40/1999 privind protecția chiriașilor și stabilirea chiriei pentru spațiile cu destinația de locuințe, excepție ridicată de luliana Niculescu și Dan Niculescu în Dosarul nr. 1.723/121/2006 al înaltei Curți de Casație și Justiție — Secția civilă și de proprietate intelectuală. La apelul nominal lipsesc părțile, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Cauza se află în stare de judecată. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere ca neîntemeiată a excepției de neconstituționalitate, invocând jurisprudența în materie a Curții Constituționale. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, constată următoarele: Prin încheierea din 27 februarie 2008, pronunțată în Dosarul nr. 1.723/121/2006, înalta Curte de Casație si Justiție — Secția civilă și de proprietate intelectuală a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 13 lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 40/1999 privind protecția chiriașilor și stabilirea chiriei pentru spațiile cu destinația de locuințe, excepție ridicată de luliana Niculescu și Dan Niculescu. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorii acesteia susțin, în esență, că prevederile de lege criticate 4 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 106/20.11.2009 contravin dispozițiilor constituționale invocate, întrucât creează „o discriminare între proprietarii unei locuințe care au fost chiriași și chiriașii nu au fost proprietari ai vreunei locuințe”. înalta Curte de Casație și Justiție — Secția civilă și de proprietate intelectuală consideră că prevederile de lege criticate nu contravin dispozițiilor constituționale. Potrivit art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Avocatul Poporului consideră că prevederile de lege sunt constituționale. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, prevederile de lege criticate, raportate la dispozițiile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile art. 13 lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 40/1999 privind protecția chiriașilor și stabilirea chiriei pentru spațiile cu destinația de locuințe, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 148 din 8 aprilie 1999, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 241/2001. Acest text de lege are următorul conținut: —Art. 13 lit. b): „Prelungirea contractelor de închiriere nu se aplică: [... ] b) în cazul contractelor de închiriere pentru spațiile cu destinația de locuințe proprietate particulară, prevăzute la art. 1—7, ai căror titulari de contract sau membri de familie menționați în contract sunt proprietari ai unei locuințe corespunzătoare ori au înstrăinat o locuință corespunzătoare, după data de 1 ianuarie 1990, în aceeași localitate. Fac excepție contractele de închiriere ai căror titulari sau membri de familie menționați în contract au redobândit, ca foști proprietari sau moștenitori ai acestora, locuințe care sunt efectiv ocupate de chiriași persoane fizice, de una dintre persoanele juridice prevăzute la art. 1 sau de o instituție publică. ” Textele constituționale considerate a fi încălcate sunt cele ale art. 16 alin. (1) și (2) privind egalitatea în drepturi și art. 57 referitor la exercitarea drepturilor și a libertăților cu bună-credință. Analizând prevederile de lege criticate, Curtea observă că acestea reglementează unul dintre cazurile în care nu se aplică prorogarea de drept a contractelor de închiriere, și anume ipoteza acelora care au ca obiect spațiile cu destinația de locuințe proprietate privată, prevăzute la art. 1—7 din ordonanța criticată, ai căror titulari de contract sau membri de familie menționați în contract sunt proprietari ai unei locuințe corespunzătoare ori au înstrăinat o locuință corespunzătoare, după data de 1 ianuarie 1990, în aceeași localitate. Examinând excepția, Curtea constată că dispozițiile art. 13 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 40/1999 au mai constituit obiectul controlului de constituționalitate, stabilind că aceste prevederi sunt constituționale în raport cu dispozițiile constituționale invocate și în cauza de față. Astfel, prin Decizia nr. 166 din 26 septembrie 2000, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 549 din 7 noiembrie 2000, Curtea a reținut că prevederile legale criticate ocrotesc în mod egal pe proprietar și pe chiriaș, stabilind, pe de o parte, în ce măsură proprietarul poate refuza, în mod justificat, prelungirea contractului, iar pe de altă parte, dând chiriașului posibilitatea de a-și apăra dreptul locativ, în condițiile în care nu i se poate reproșa vreo conduită culpabilă. Considerentele și soluția acestei decizii sunt valabile și în cauza de față, întrucât nu au intervenit elemente noi, de natură să determine o reconsiderare a jurisprudenței Curții. Pentru motivele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 13 lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 40/1999 privind protecția chiriașilor și stabilirea chiriei pentru spațiile cu destinația de locuințe, excepție ridicată de luliana Niculescu și Dan Niculescu în Dosarul nr. 1.723/121/2006 al înaltei Curți de Casație și Justiție — Secția civilă și de proprietate intelectuală. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 2 decembrie 2008. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent, Maria Bratu MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 106/20.11.2009 CURTEA CONSTITUȚIONALĂ 7 5 DECIZIA Nr. 1.300 din 2 decembrie 2008 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 57 alin. 2 și 3 din Codul de procedură civilă loan Vida Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Ion Predescu Tudorel Toader Puskâs Valentin Zoltân Augustin Zegrean Antonia Constantin Maria Bratu — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a prevederilor art. 57 alin. 2 și 3 din Codul de procedură civilă, excepție ridicată de Societatea Comercială „Andronic Grup” — S.R.L. în Dosarul nr. 25.607/3/2006 al Curții de Apel București — Secția a IX-a civilă și pentru cauze privind proprietatea intelectuală. La apelul nominal lipsesc părțile, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Cauza se află în stare de judecată. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere ca neîntemeiată a excepției de neconstituționalitate. Invocă jurisprudența Curții Constituționale. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, constată următoarele: Prin încheierea din 22 aprilie 2008, pronunțată în Dosarul nr. 25.607 /3/2006, Curtea de Apel București — Secția a IX-a civilă și pentru cauze privind proprietatea intelectuală a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 57 alin. 2 și 3 din Codul de procedură civilă, excepție ridicată de Societatea Comercială „Andronic Grup” — S.R.L. în motivarea excepției de neconstituționalitate se susține că prevederile legale atacate contravin art. 16 și art. 124 din Constituție, precum și art. 6 și art. 14 din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale, deoarece pârâtul este discriminat față de reclamant prin faptul că i se limitează dreptul de a chema în judecată alte persoane până cel târziu la prima zi de înfățișare, în vreme ce reclamantul își poate exercita același drept până la încheierea dezbaterilor. Curtea de Apel București — Secția a IX-a civilă și pentru cauze privind proprietatea intelectuală consideră excepția neîntemeiată. Potrivit art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Avocatul Poporului consideră că dispozițiile legale atacate nu contravin Constituției. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, prevederile de lege criticate, raportate la dispozițiile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit.d) din Constituție, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie prevederile art. 57 alin. 2 și 3 din Codul de procedură civilă care au următorul cuprins: „Cererea făcută de pârât se depune odată cu întâmpinarea. Când întâmpinarea nu este obligatorie, cererea se va depune cel mai târziu la prima zi de înfățișare. Cererea făcută de reclamant se depune cel mai târziu la închiderea dezbaterilor înaintea primei instanțe. ” Dispozițiile constituționale considerate a fi încălcate sunt cele ale art. 16 privind egalitatea în drepturi și art. 124 referitor la înfăptuirea justiției. Este invocată încălcarea art. 6 privind dreptul la un process echitabil și art. 14 referitor la interzicerea discriminării din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea reține că asupra constituționalității art. 57 alin. 2 și 3 din Codul de procedură civilă, prin raportare la aceleași dispoziții constituționale ca și în cauza de față, s-a mai pronunțat prin Decizia nr. 205 din 28 februarie 2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 349 din 6 mai 2008, și a constatat că dispozițiile examinate sunt constituționale. în considerentele acestor decizii, Curtea a reținut că „Momentul diferit, stabilit în funcție de calitatea procesuală a părților, până la care poate fi introdusă cererea de chemare în judecată a unei persoane care ar putea să pretindă aceleași drepturi ca și reclamantul nu instituie nicio discriminare între părți. Acesta se justifică prin faptul că pârâtul este în măsură să cunoască persoanele care pot pretinde aceleași drepturi ca și reclamantul încă de la primirea copiei de pe cererea de chemare în judecată, pe când reclamantul află, în majoritatea cazurilor, pe parcursul procesului despre existența acestor persoane. Totodată, Curtea mai reține că atât reclamantul, cât și pârâtul beneficiază în cadrul procesului civil de suficiente mjloace de apărare și garanții procesuale care să le asigure dreptul la un proces echitabil, cu respectarea principiului egalității armelor”. Considerentele și soluția acestor decizii sunt valabile și în cauza de față, întrucât nu au intervenit elemente noi, de natură a determina o reconsiderare a jurisprudenței Curții. 6 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 106/20.11.2009 Pentru motivele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit.d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 57 alin. 2 și 3 din Codul de procedură civilă, excepție ridicată de Societatea Comercială „Andronic Grup” — S.R.L. în Dosarul nr. 25.607/3/2006 al Curții de Apel București — Secția a IX-a civilă și pentru cauze privind proprietatea intelectuală. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 2 decembrie 2008. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent, Maria Bratu HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru modificarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. —Anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 89 din 13 februarie 2009, se modifică și se înlocuiește cu anexa la prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul transporturilor și infrastructurii, Radu Mircea Berceanu Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Marian Sârbu p. Ministrul finanțelor publice, Bogdan Alexandru Drăgoi, secretar de stat București, 18 februarie 2009. Nr. 104.’ MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 106/20.11.2009 7 Numărul maxim de posturi =499, exclusiv demnitarii și posturile aferente cabinetului ministrului >< u tt! O < N z < 0 Ol o < o: o 3 a i- w * Include Serviciul informații clasificate și probleme speciale, i) Anexa este reprodusă în facsimil. 8 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 106/20.11.2009 DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE pentru numirea doamnei Silvia Claudia Mihalcea în funcția de vicepreședinte al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 5 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 748/2007 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, cu modificările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, doamna Silvia Claudia Mihalcea se numește în funcția de vicepreședinte al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Șeful Cancelariei Primului-Ministru, Cătălin Ovidiu Baba București, 19 februarie 2009. Nr. 234 GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE pentru numirea domnului Bogdan Cristian Georgescu în funcția de vicepreședinte al Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, al art. 8 alin. (1) și (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 23/2004 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare a Autorității pentru Valorificarea Activelor Bancare prin comasarea prin absorbție cu Autoritatea pentru Privatizare și Administrarea Participațiilor Statului, aprobată cu completări prin Legea nr. 360/2004, cu modificările ulterioare, și al art. 9 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 837/2004 privind organizarea și funcționarea Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Bogdan Cristian Georgescu se numește în funcția de vicepreședinte al Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Șeful Cancelariei Primului-Ministru, Cătălin Ovidiu Baba București, 19 februarie 2009. Nr. 235^ MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 106/20.11.2009 9 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE * MINISTERUL SĂNĂTĂȚII ORDIN pentru aprobarea Metodologiei privind selecția și pregătirea prin rezidențiat cu timp parțial în specialitatea medicină de familie, sesiunea 22 martie 2009 Având în vedere: — Referatul de aprobare al Direcției generale pentru politici de sănătate și resurse umane nr. I.B./1.647 din 17 februarie 2009; — dispozițiile alin. (4) al art. 3 din Ordonanța Guvernului nr. 12/2008 privind organizarea și finanțarea rezidențialului, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 1.718/2008 privind organizarea si funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările ulterioare, ministrul sănătății emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă Metodologia privind selecția și pregătirea prin rezidențiat cu timp parțial în specialitatea medicină de familie, sesiunea 22 martie 2009, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă teza a doua a art. 20 din anexa la Ordinul ministrului sănătății publice nr. 918/2008 pentru aprobarea Metodologiei privind selecția și pregătirea prin rezidențiat cu timp parțial în specialitatea medicină de familie, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 366 din 13 mai 2008. Art. 3. — Direcția generală pentru politici de sănătate și resurse umane va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 4. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul sănătății, Ion Bazac București, 17 februarie 2009. Nr. 171.’ ANEXĂ METODOLOGIE privind selecția și pregătirea prin rezidențiat cu sesiunea 22 CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — Ministerul Sănătății organizează test de selecție de intrare în rezidențiat cu timp parțial în specialitatea medicină de familie în a patra duminică a lunii martie. Selecția se poate desfășura în centrele universitare medicale București, Cluj- Napoca, Craiova, lași, Timișoara și Târgu Mureș. Art. 2. — (1) Pentru organizarea testului de selecție sunt desemnate o comisie comună centrală și comisii comune zonale. Comisia comună centrală și comisiile comune zonale sunt formate din reprezentanți ai Ministerului Sănătății și ai Ministerului Educației, Cercetării și Inovării. (2) Componența comisiei comune centrale și președinții comisiilor comune zonale se aprobă prin ordin comun al ministrului sănătății și al ministrului educației, cercetării și inovării. Art. 3. — (1) Selecția se desfășoară sub forma unui test scris cu 10 întrebări, pe o durată de două ore. (2) Răspunsurile se notează cu note de la 1 la 10, fiind admiși cei care au obținut minimum media 5. CAPITOLUL II Tematică, bibliografie, întrebări Art. 4. — Testul de selecție se susține după tematica și bibliografia concursului de rezidențiat, domeniul medicină, stabilite prin publicația de selecție. timp parțial în specialitatea medicină de familie, martie 2009 Art. 5. — (1) Președintele comisiei comune centrale desemnează un grup de lucru care elaborează întrebările și baremul de corectură. în grupul de lucru sunt nominalizate cadre didactice cu funcție de predare de la disciplina medicină de familie, discipline medicale, chirurgicale, pediatrie și un reprezentant al Colegiului Medicilor din România. (2) Grupul de lucru se întrunește în dimineața zilei de desfășurare a testului de selecție, la ora 8,00, și elaborează întrebările testului, care vor fi aceleași pentru toate centrele universitare. Președintele comisiei comune centrale transmite întrebările președinților comisiilor comune zonale, prin fax, începând cu ora 10,00. Testul de selecție începe în toate sălile la ora 10,30. (3) începând cu ora 10,30, grupul de lucru elaborează baremul de corectură pentru fiecare întrebare. Acesta va fi transmis prin fax președinților comisiilor comune zonale, începând cu ora 13,00. (4) întreaga responsabilitate privind respectarea secretului întrebărilor până la ora 10,30, a desfășurării testului și a aplicării baremului de corectură revine președintelui comisiei comune zonale. 10 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 106/20.11.2009 CAPITOLUL III înscrierea candidaților Art. 6. — La testul de selecție se pot prezenta absolvenții facultăților de medicină, promoții anterioare anului 2005, medici de medicină generală cu drept de liberă practică. Art. 7. — (1) înscrierile se fac la sediile direcțiilor de sănătate publică județene și a municipiului București, respectiv la ministerele cu rețea sanitară proprie, din momentul apariției în presă a publicației de selecție, și se termină cu 25 de zile înaintea testului. (2) Publicația de selecție cuprinde: a) data, locul și ora desfășurării testului; b) condiții de participare; c) locul și perioada de înscriere; d) tematica și bibliografia testului de selecție. Art. 8. — Dosarul de înscriere cuprinde: a) cererea de înscriere la selecție, cu numele de familie, inițiala tatălui și toate prenumele înscrise în buletinul/cartea de identitate; b) fotocopia buletinului/cărții de identitate sau a pașaportului (paginile din care reies numele și prenumele candidatului, CNP-ul, precum și data nașterii); c) copia legalizată a diplomei de licență de medic; d) copia xerox a certificatului de membru al Colegiului Medicilor; e) adeverință din care să reiasă locul actual de muncă sau declarație pe propria răspundere, în cazul în care nu sunt angajați; f) certificatul medical privind starea de sănătate, eliberat de unitatea sanitară desemnată de direcția de sănătate publică județeană sau a municipiului București, în care se precizează că este apt din punct de vedere medical (fizic și neuropsihic) pentru exercitarea activității medicale; g) copie legalizată a actelor doveditoare (certificat de căsătorie etc.) prin care și-a schimbat numele, dacă este cazul; h) chitanța de plată a taxei de selecție stabilite de Ministerul Sănătății; taxa se plătește în contul Centrului Național de Perfecționare în Domeniul Sanitar București și acoperă cheltuielile de personal și materiale pentru desfășurarea selecției. Art. 9. — (1) După verificarea documentelor din dosare și a condițiilor de participare pentru fiecare candidat, direcțiile de sănătate publică, respectiv ministerele cu rețea sanitară proprie alcătuiesc o singură listă cu candidații, în ordinea alfabetică a numelor, care cuprinde următoarele rubrici: Numele, Locul actual de muncă Numărul Centrul universitar Observații Nr. DSP inițiala tatălui, Promoția UMF absolvită CNP chitanței de în care solicită privind starea crt. prenumele (absolvent) Funcția Unitatea plată a taxei susținerea testului de de sănătate de selecție selecție LEGENDĂ: DSP — direcția de sănătate publică județeană sau a municipiului București (se folosește indicativul auto, de exemplu: BZ pentru DSP Buzău, B pentru DSPM București); UMF— Universitatea de Medicină și Farmacie; Locul actual de muncă — pentru cei neîncadrați se trece „FP” în rubrica „Unitatea”, iar rubrica „Funcția”se lasă necompletată; Observații privind starea de sănătate — se completează numai cu „Apt” sau „Inapt”. (2) întreaga responsabilitate a corectitudinii datelor înscrise în tabele aparține direcțiilor de sănătate publică, respectiv ministerelor cu rețea sanitară proprie. (3) Listele sunt redactate, conform structurii prevăzute la alin. (1), într-un fișier Excel și sunt transmise Centrului Național de Perfecționare în Domeniul Sanitar București (str. Bodești nr. 1, sectorul 2) prin e-mail la adresa rezidentiat@perfmed.ro , în termen de două zile de la terminarea înscrierilor, iar originalele sunt trimise prin Prioripost la adresa de mai sus, însoțite de dischetă. Art. 10. — (1) Centrul Național de Perfecționare în Domeniul Sanitar București redactează în ordine alfabetică lista finală a candidaților înscriși la selecție, după centralizarea și verificarea tabelelor cu candidații înscriși. Repartizarea candidaților pe săli se face în ordine alfabetică. (2) Candidații pot afla sala și ora începerii probei de selecție cu 3 zile înainte de susținerea probei, consultând site-ul www.rezidentiat.info. (3) Cu cel puțin 24 de ore înainte de selecție, la fiecare sală, se afișează lista candidaților repartizați în sala respectivă. CAPITOLUL IV Desfășurarea testului Art. 11. — (1) Testul se desfășoară în ziua anunțată prin publicația de selecție. (2) în dimineața zilei de selecție, la ora 8,30, șeful de sală și supraveghetorii lipesc în dreptul fiecărui loc din sală o legitimație de bancă cu numărul de ordine al candidatului respectiv, număr corespunzător celui aflat în listele candidaților. (3) începând cu ora 9,00 candidații pot intra în sala în care au fost repartizați. La intrare se legitimează în fața șefului de sală cu buletinul/cartea de identitate sau pașaportul, documente ce trebuie să fie în termen de valabilitate. Cei fără un astfel de document valabil nu sunt primiți în sala de testare. Art. 12. — (1) Candidații se așază în sală în ordine alfabetică, conform listelor finale afișate, cu excepția perechilor soț-soție, frați-surori, care au obligația, sub sancțiunea anulării lucrării, să semnaleze șefului de sală aceste situații, pentru a putea fi așezați separat. Candidații aflați în sală pot declara, sub semnătură, situațiile menționate mai sus. Fiecare candidat se așază la locul indicat prin legitimația de bancă. Candidații ocupă numai locurile indicate de organizatori și nu au voie să le schimbe între ei. în cazul în care locul desemnat inițial nu este corespunzător, candidatul poate fi mutat pe un loc disponibil, dar numai la indicația șefului de sală. (2) Candidații sunt așezați în sală în așa fel încât să rămână cel puțin un loc liber între 2 candidați. (3) în prezența tuturor candidaților, șefii de sală citesc instrucțiunile privind modul de desfășurare a testului. Art. 13. — (1) începând cu ora 9,30 se împart candidaților caietele pentru răspuns, precum și pixuri cu pastă albastră. (2) Candidații nu au voie să păstreze cărți sau alte materiale informative. Materialele documentare sunt depozitate într-un colț MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 106/20.11.2009 11 al sălii, unde candidații nu au acces până la terminarea testului de selecție. (3) Secretizarea caietelor se face de fiecare candidat, prin introducerea unui bilet ce conține datele de identificare (nume, prenume, seria și numărul buletinului/cărții de identitate sau pașaportului) în plicul situat în partea interioară a coperții. (4) înainte de introducerea biletului în plic, șeful de sală verifică datele înscrise pe acesta, apoi lipește plicul și aplică ștampila stabilită de comisia comună centrală, astfel încât să cuprindă și o porțiune din afara plicului. Totodată, președintele comisiei își pune semnătura deasupra ștampilei. Candidații care nu sunt prezenți în sală în momentul dictării întrebărilor nu mai au acces în sală. (5) Cele 10 subiecte stabilite de comisie sunt dictate candidaților, iar aceștia le vor scrie la începutul fiecărei foi. (6) Terminarea enunțării ultimului subiect corespunde cu ora începerii probei, oră ce va fi trecută pe tablă alături de ora terminării probei. (7) Timpul acordat pentru testul de selecție este de 2 ore. în prima jumătate de oră de la începerea testului niciun candidat sau membru al comisiei nu va părăsi sala. (8) în timpul testului candidații nu au voie să consulte niciun fel de materiale, să discute cu ceilalți candidați, să copieze sau să aibă asupra lor aparatură electronică de comunicare, încălcarea disciplinei duce la eliminarea din selecție a candidaților vinovați, comisia întocmind în acest sens un proces- verbal. (9) Candidații folosesc numai pixuri cu pastă albastră, altă culoare constituind semn distinctiv ce poate duce la identificarea candidatului, nerespectarea ducând la anularea testului. (10) în situații excepționale, candidații pot schimba primul caiet de teză, care însă va fi anulat. (11) La terminarea testului candidații predau șefului de sală, sub semnătură, caietul de test. La sfârșitul celor două ore, caietele se strâng, se numără și se sigilează în prezența întregii comisii și a 2 candidați care vor semna alături de comisie pe pachetul respectiv. Caietele anulate și nefolosite se vor împacheta separat. (12) Candidații absenți și cei care se retrag sunt menționați ca atare în procesul-verbal (nominal). Cei care se retrag predau caietul de teză sub semnătură și pot părăsi sala doar după expirarea primelor 30 de minute de la începerea testului de selecție. Șeful de sală scrie pe caietul lor „Retras din selecție”. Aceste caiete sunt preluate, constituind documente pe baza cărora, în lista finală, pentru candidatul care s-a retras, se face mențiunea „Retras din selecție”. După părăsirea sălii, niciunui candidat nu îi mai este permisă revenirea (pe perioada desfășurării probei) pentru niciun motiv, cu excepția situației în care un candidat are necesități fiziologice, caz în care este însoțit de 2 supraveghetori și poate lipsi din sală maximum 10 minute. Timpul absenței din sală nu prelungește durata testului pentru candidatul respectiv. (13) Caietele de teză bune de corectat se predau de către candidați, sub semnătură, șefului de sală. Caietele anulate și nefolosite se vor împacheta separat. Șeful de sală va întocmi un proces-verbal care va cuprinde numărul de candidați prezenți, numărul absenților, numărul caietelor primite, folosite, anulate și rămase nefolosite și care va fi semnat de toți membrii comisiei. Pachetele sigilate cu caiete de teză vor fi păstrate într-o cameră în condiții de securitate, unde nu vor avea acces decât membrii comisiei de corectură. CAPITOLUL V Notarea candidaților Art. 14. — (1) Pentru corectarea răspunsurilor, președintele comisiei comune zonale desemnează comisii de corectură (o comisie la 50 de candidați), având următoarea componență: un președinte, cadru didactic cu funcție de predare de la disciplina medicină de familie, specialități medicale sau chirurgicale, 2 membrii, medici primari în medicină internă/medicină de familie, dintre care unul propus de colegiul medicilor teritorial, și un secretar. (2) Corectura testului de selecție se face conform baremului transmis de comisia comună centrală, în termen de două săptămâni. Președintele și membrii comisiei vor acorda pentru fiecare întrebare note de la 1 la 10, nota pentru fiecare întrebare rezultând din media celor 3 notări. Media generală se calculează numai cu două zecimale. Se consideră admis candidatul care a obținut nota finală cel puțin 5 (cinci) la testul de selecție. (3) Deschiderea tezelor se face la o dată ce va fi afișată din timp de fiecare comisie de corectură, pentru a da posibilitatea candidaților să participe la această operațiune. (4) După afișarea rezultatelor testului de selecție, comisia de corectură așteaptă timp de o oră eventualele contestații, la care va trebui să răspundă în scris candidatului prin reverificarea tezei în termen de 24 de ore. în cazul în care contestațiile se referă la modul de alcătuire a întrebărilor sau a baremului de corectură, acestea vor fi înaintate comisiei comune zonale. Aceasta le grupează tematic și le transmite comisiei comune centrale de rezidențial, care va da răspunsul în termen de 72 de ore. CAPITOLUL VI Clasificarea candidaților Art. 15. — (1) După soluționarea contestațiilor, secretarul comisiei de corectură întocmește catalogul testului cu nota obținută de fiecare candidat, catalog pe care îl afișează la sediul comisiei. (2) Comisia comună zonală întocmește catalogul definitiv pe baza cataloagelor de la comisiile de corectură. (3) Președinții comisiilor comune zonale transmit Centrului Național de Perfecționare în Domeniul Sanitar București, în termen de 3 zile de la finalizarea selecției, următoarele materiale: — catalogul definitiv, cu semnătura și parafa membrilor comisiei; — procesele-verbale referitoare la modul de desfășurare a selecției; — lista membrilor comisiilor de corectură, șefilor de sală și supraveghetorilor, cu menționarea timpului de activitate prestat pe foaia de pontaj, pe zile și ore, astfel: — timpul efectiv necesar pentru organizarea și desfășurarea probei scrise = 2 ore; — timpul efectiv necesar pentru corectarea probei scrise = 1 oră/candidat; — timpul efectiv necesar pentru calcularea mediilor și alcătuirea cataloagelor = 2 ore; — contracte individuale de muncă (un exemplar) completate la cap. I poz. 2 cu datele personale ale membrilor comisiilor, însoțite de fotocopie de pe actul de identitate al fiecărui membru din comisie. 12 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 106/20.11.2009 (4) Caietele testelor de selecție se păstrează în arhiva direcțiilor de sănătate publică timp de un an. CAPITOLUL VII Probleme de organizare Art. 16. — Pentru buna desfășurare a testului de selecție se stabilesc grupuri de lucru pentru îndeplinirea următoarelor activități: a) publicarea metodologiei de desfășurare a testului — coordonator este președintele comisiei comune centrale; b) rezolvarea problemelor financiare (propunere cuantum taxă și încasare, cheltuieli pentru chiria sălilor, materiale, plata personalului implicat în organizarea și desfășurarea testului de selecție etc.) — responsabil este Centrul Național de Perfecționare în Domeniul Sanitar București; c) închirierea sălilor, prezentarea unui tabel cu locul, numele și capacitatea fiecărei săli, având grija să rămână în fiecare sală 1—3 locuri libere (în funcție de capacitatea sălii), și verificarea cu o săptămână înainte a condițiilor de lucru în sala respectivă (lumină, aerisire, scaune etc.) — responsabil este președintele comisiei comune zonale; d) centralizarea de la DSP-uri a listelor cu candidații înscriși la testul de selecție și transmiterea acestora comisiilor comune zonale — responsabil este Centrul Național de Perfecționare în Domeniul Sanitar București; e) asigurarea materialelor necesare întregii sesiuni (caiete de test, hârtie, pixuri de culoare albastră și roșie, hârtie de împachetat, sfoară, ștampile, etichete autocolante, post-it, saci etc.) — responsabil este Centrul Național de Perfecționare în Domeniul Sanitar București; f) organizarea supravegherii testului — responsabil este președintele comisiei comune zonale: — solicitarea prin UMF-uri și DSP-uri a unui număr suficient de supraveghetori (un supraveghetor la 20 de candidați, cu un minim de 3 persoane pentru o sală); — desemnarea șefilor de sală și a supraveghetorilor; — instruirea acestora cu o săptămână înaintea testului de selecție; g) întocmirea și tipărirea listelor cu candidați, a legitimațiilor de bancă și împărțirea candidaților pe săli, în funcție de capacitatea fiecăreia, afișarea acestora — responsabili sunt președinții comisiilor comune zonale; h) elaborarea și tipărirea instrucțiunilor pentru șefii de clădire, de sală, supraveghetori și candidați — coordonator este președintele comisiei comune centrale; i) elaborarea și tipărirea documentelor: procese-verbale pentru șefii de sală, de predare-primire a sacilor cu caiete de teză și de predare-primire la sfârșitul testului de selecție a caietelor nefolosite către comisiile comune zonale; procese- verbale privind derularea testului, completate și semnate de șefii de sală și de supraveghetori — responsabil este Centrul Național de Perfecționare în Domeniul Sanitar București; j) stabilirea baremului de corectare — responsabilă este comisia comună centrală; k) pregătirea pentru corectură — responsabil este președintele comisiei comune zonale; I) stabilirea clasificărilor finale în ordinea descrescătoare a notelor — responsabil este președintele comisiei comune zonale; m) afișarea rezultatelor finale — responsabil este președintele comisiei comune centrale; n) toate informațiile nesecrete legate de selecție (distribuția pe săli a candidaților, locul de afișare a acestor date, instrucțiuni pentru candidați, punctaje obținute, cataloagele finale în ordinea clasificării etc.) se publică pe www.rezidentiat.info — responsabil este Centrul Național de Perfecționare în Domeniul Sanitar București. Art. 17. — Materialele necesare testului, achiziționate de Centrul Național de Perfecționare în Domeniul Sanitar București, se trimit comisiilor comune zonale cu cel puțin două săptămâni înainte de susținerea testului de selecție. Art. 18. — (1) Pregătirea materialelor necesare desfășurării testului presupune realizarea caietelor pentru răspuns și pregătirea sacilor cu materiale. ( 2) Caietele pentru răspuns se tipăresc cu cel puțin 3 săptămâni înainte de susținerea testului, plus o rezervă de 10%. ( 3) Pregătirea sacilor pentru săli conținând toate materialele necesare se face de către comisiile comune zonale, în săptămâna premergătoare testului de selecție. Fiecare sac cuprinde următoarele materiale: — colete cu caiete pentru răspuns; numărul caietelor (+ 10%); — pixuri albastre pentru răspuns; — bandă adezivă; — sfoară; — hârtie de împachetat. Sacii cu materialele nesecrete sigilați sunt depozitați la sediile comisiilor comune zonale cu două zile înainte de concurs. CAPITOLUL VIII Pregătirea prin rezidențial cu timp parțial Art. 19. — (1) Medicii confirmați ca rezidenți de medicină de familie cu timp parțial efectuează pregătire minimum 3 zile pe săptămână, durata maximă de parcurgere a stagiilor prevăzute în curriculă fiind de 5 ani, în unități sanitare acreditate pentru specialitatea medicină de familie. (2) Alegerea unității sanitare de pregătire se face prin audioconferință, în a treia duminică a lunii mai a anului 2009. Prezentarea la stagii se va face începând cu data de 1 iunie 2009. (3) Efectuarea integrală a stagiilor de pregătire este certificată de către îndrumătorii de stagii și managerul unității sanitare respective. Efectuarea și finalizarea modulelor de pregătire se fac cu respectarea prevederilor Ordinului ministrului sănătății publice și al ministrului educației, cercetării și tineretului nr. 1.141/1.386/2007 privind modul de efectuare a pregătirii prin rezidențial în specialitățile prevăzute de Nomenclatorul specialităților medicale, medico-dentare și farmaceutice pentru rețeaua de asistență medicală, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 671 din 1 octombrie 2007. (4) După parcurgerea integrală a curriculei de pregătire, rezidenții în specialitatea medicină de familie susțin examenul de medic specialist, în sesiunile organizate de Ministerul Sănătății, cu respectarea metodologiei desfășurării examenului de specialist. CAPITOLUL IX Dispoziții finale Art. 20. — Prezenta metodologie se aplică în anul 2009. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 106/20.11.2009 13 MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ Autoritatea Națională a Vămilor ORDIN pentru aprobarea Normelor tehnice privind înregistrarea și identificarea operatorilor economici stabiliti în România Având în vedere prevederile documentului Direcției generale taxare și uniune vamală din cadrul Comisiei Europene (DG TAXUD) nr. 1.435/2007 privind proiectul de regulament de modificare a Regulamentului (CEE) nr. 2.454/93 al Comisiei de stabilire a unor dispoziții de aplicare a Regulamentului (CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului de instituire a Codului vamal comunitar, adoptat de către Comitetul codului vamal, ce urmează a fi publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, care instituie obligativitatea ca fiecare operator economic și, după caz, alte persoane să aibă atribuit, după 1 iulie 2009, un număr unic de înregistrare și identificare, denumit EORI, pentru a servi drept referință comună în relațiile acestora cu autoritățile vamale de pe întregul teritoriu al Uniunii Europene, precum și pentru schimbul de informații între autoritățile vamale și între autoritățile vamale și alte autorități, precum și ale documentului DG TAXUD nr. 1.633/2007 privind ghidul EORI (Sistemul de înregistrare și identificare a operatorilor economici), ținând seama de obligația statelor membre, cuprinsă în documentul DG TAXUD „Ghidul de start EORI-AEO” (Sistemul de înregistrare și identificare a operatorilor economici și a operatorilor economici autorizați), de a transmite Comisiei Europene până la data de 31 mai 2009 datele naționale de start pentru EORI, de prevederile art. 664 din Regulamentul de aplicare a Codului vamal al României, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 707/2006, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 5 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 532/2007 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale a Vămilor, cu modificările și completările ulterioare, vicepreședintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă Normele tehnice privind parte integrantă din prezentul ordin. înregistrarea și identificarea operatorilor economici Art. 2. — Prezentul ordin se publică în Monitorul stabiliți în România, prevăzute în anexa care face Oficial al României, Partea I. Vicepreședintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Radu Traian Mărginean București, 18 februarie 2009. Nr. 691.’ ANEXĂ NORME TEHNICE privind înregistrarea și identificarea operatorilor economici stabiliți în România Art. 1. — (1) începând cu data de 23 februarie 2009, operatorii economici, așa cum aceștia sunt definiți la art. 1 pct. 12 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/93 al Comisiei de stabilire a unor dispoziții de aplicare a Regulamentului (CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului de instituire a Codului vamal comunitar, stabiliți în România, solicită la autoritatea vamală atribuirea numărului de înregistrare și identificare, denumit în cele ce urmează numărul EORI. (2) în vederea derulării în condiții optime a operațiunilor vamale după data de 1 iulie 2009, în perioada 23 februarie — 31 martie 2009 Autoritatea Națională a Vămilor constituie baza de date națională EORI inițială, care se transmite Comisiei Europene. Operatorii economici interesați, stabiliți în România, care doresc să fie incluși în această bază de date, vor solicita atribuirea numărului EORI în perioada 23 februarie — 31 martie 2009. Art. 2. — (1) Acordarea numărului EORI se face pe baza unei cereri al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentele norme tehnice. (2) Cererea de acordare a numărului EORI se completează utilizându-se aplicația „EORI-RO”, manualul de utilizare și instrucțiunile de acces ale acesteia, aflate pe pagina de internet a Autorității Naționale a Vămilor www.customs.ro, secțiunea „e-Customs”, subsecțiunea EORI, Sistem informatic. Cererea se înregistrează în aplicația „EORI-RO”, se tipărește și se depune, semnată și ștampilată de solicitant, la direcția regională pentru accize și operațiuni vamale în a cărei rază de competență teritorială este stabilit operatorul economic, împreună cu fotocopii ale: a) certificatului de înregistrare, eliberat de oficiul registrului comerțului; b) actului constitutiv și, după caz, modificările și completările ulterioare ale acestuia; c) contractului de reprezentare, după caz; d) documentelor din care rezultă numerele de identificare TVA. Art. 3. — (1) După verificarea concordanței dintre datele cuprinse în cerere și cele din documentele prevăzute la art. 2 alin. (2), direcția regională pentru accize și operațiuni vamale acordă operatorului economic numărul EORI și transmite solicitantului, prin intermediul aplicației, o notificare de atribuire a numărului EORI la adresa de poștă electronică indicată de acesta în cerere. (2) în situațiile în care operatorul economic nu a indicat în cerere o adresă de poștă electronică, notificarea de atribuire a numărului EORI se înmânează solicitantului/reprezentantului la sediul direcției regionale pentru accize și operațiuni vamale. (3) Modelul notificării de atribuire a numărului EORI este prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentele norme. Art. 4. — Operatorii economici cărora le-a fost acordat un număr EORI au obligația să notifice direcția regională pentru accize și operațiuni vamale care a atribuit numărul EORI asupra modificării oricărora dintre datele cuprinse în cerere și documentele anexate la aceasta. 14 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 106/20.11.2009 ANEXA Nr. 1D la normele tehnice CERERE DE ATRIBUIRE A NUMĂRULUI EORI NOTĂ: Vă rugăm să consultați notele explicative înainte de completarea formularului. Către: 1.Solicitant Rezervat în scopuri vamale Nr. de referință solicitant: Nr. înregistrare cerere (registratura): Cod identificare unic: Nume complet: Nume scurt: Nr. înregistrare cerere (informatic): Solicit nr. EORI pe perioada: 2. Adresa sediului social 1 reședința: Strada si numărul Cod poștal | Localitate Judet/Sector Tara/Limba Valabilitate 11 1 început Sfârșit 3. Numarul(numerele) de identificare TVA 4. Statutul juridic Țara Număr identificare TVA ... . .... Valabilitate început | sfârșit 1 I 5. Data de constituire / data nașterii: 6. Tipul de persoana 7. Persoana de contact Numele si prenumele Strada si numărul Cod postai I Localitatea Tara 1 Telefon Fax e-mail Valabilitate început sfârșit 8. Numărul (numerele) de identificare atribuit în scopuri 9. Codul principalei activități economice vamale de autoritățile competente ale unei țări terțe Țara terță | Număr de identificare | Cod Descriere | |___________________________________________________________________________________1 10. Acordul pentru divulgarea nr. EORI și a datelor cu caracter personal * □ DA □ NU 11. Lista documentelor atașate _ . .. Data Data Descriere document Sene Număr ... , .. . , .. e hberăni expirăm 11„ . j ■ I........... i__________________________________________i_____________________________________________i I 12. Semnătură............ ...................... Nume solicitant/reprezentant Data: Funcția: * Bifarea opțiunii „DA” constituie acordul ca numărul EORI, ce va fi atribut de Autoritatea Națională a Vămilor, precum și datele cu caracter personal înscrise în casetele 1 și 2, prelucrate în scopul obținerii numărului EORI, să fie transmise Comisiei Europene de autoritatea vamală, în scopul publicării acestora pe internet. Bifarea opțiunii „NU” nu influențează atribuirea numărului EORI. i) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 106/20.11.2009 15 Note explicative la cerere: 1. Solicitant Nr. de referință solicitant: Se înscrie numărul de înregistrare a solicitării din evidențele proprii ale operatorului economic. Cod identificare unic: Se înscrie codul unic de înregistrare înscris în certificatul de înregistrare eliberat de oficiul registrului comerțului. Nume complet: Se înscrie denumirea completă a operatorului economic care solicită atribuirea numărului EORI, așa cum rezultă din certificatul de înregistrare eliberat de oficiul registrului comerțului. Nume scurt: Se înscriu inițialele denumirii solicitantului. Solicit nr. EORI pe perioada: Se înscriu data de la care se solicită atribuirea numărului EORI, precum și data de încetare a valabilității numărului EORI, dacă este cazul. 2. Adresa sediului social /reședință Se menționează adresa completă a sediului social, inclusiv identificatorul de țară RO. în caseta „Valabilitate”: — subcaseta început — se înscrie data stabilirii sediului social la adresa indicată; — subcaseta sfârșit — se completează în cazul cererilor de modificare care privesc schimbarea adresei sediului social declarat inițial la atribuirea numărului EORI. 3. Numărul (numerele) de identificare TVA Se înscrie/înscriu țara/țările și numărul/numerele atribuit/atribuite, dacă este cazul, de autoritatea/autoritățile fiscală/fiscale din România sau din alte state membre UE. 4. Statutul juridic Se înscrie forma de constituire a operatorului economic, așa cum este menționată în documentul de constituire. în caseta „Valabilitate”: — subcaseta început — se înscrie data constituirii în forma declarată; — subcaseta sfârșit — se completează în cazul cererilor de modificare care privesc forma de constituire doar în cazul în care se schimbă statutul juridic declarat inițial în cererea de atribuire a numărului EORI. 5. Data de constituire/data nașterii Se menționează data de constituire a operatorului economic. 6. Tipul de persoană Se înscrie cifra „2” corespunzătoare persoanelor juridice. 7. Persoana de contact Se menționează numele persoanei de contact, adresa și cel puțin una dintre următoarele informații: numărul de telefon, numărul de fax și adresa electronică. în caseta „Valabilitate”: — subcaseta început — se înscrie data completării cererii; — subcaseta sfârșit — se completează în cazul cererilor de modificare care privesc schimbarea datelor referitoare la persoana de contact, declarate inițial în cererea de atribuire a numărului EORI. 8. Numărul (numerele) de identificare atribuit(e) în scopuri vamale de autoritățile competente ale unei țări terțe Nu se completează. 9. Codul principalei activități economice Se menționează codul principalei activități economice la nivel de 4 cifre, conform clasificării statistice a activităților economice în Comunitatea Europeană (CAEN), menționat în registrul întreprinderilor din România. 10. Acordul pentru divulgarea numărului EORI și a datelor cu caracter personal Se bifează una dintre căsuțele care corespund acordului/refuzului privind publicarea pe internet de către Comisia Europeană a numărului EORI și a datelor cu caracter personal. 11. Lista documentelor atașate Se înscriu datele de identificare ale documentelor care se anexează la cererea de atribuire a numărului EORI. 12. Se înscriu numele și prenumele, funcția, se aplică ștampila și se semnează de către reprezentantul legal al operatorului economic sau de către reprezentantul desemnat de operatorul economic în relațiile cu autoritatea vamală. Data: Se înscrie data completării cererii. ANEXA Nr. 2 la normele tehnice NOTIFICARE DE ATRIBUIRE A NUMĂRULUI EORI Număr EOR ................ Data emiterii............. Valabil pe perioada............................. Titularul numărului EORI Autoritatea emitentă Nume: Localitatea: Strada și nr.: Codul poștal: Județul/Sectorul: Țara: ATENȚIE: Numărul EORI este unic și valabil în relațiile dumneavoastră cu toate autoritățile vamale de pe teritoriul Uniunii Europene. 16 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 106/20.11.2009 RECTIFICĂRI în Decizia Consiliului din 7 iunie 2007 privind sistemul de resurse proprii al Comunităților Europene (2007/436/CE, Euratom), ratificată prin Legea nr. 286/2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 778 din 20 noiembrie 2008, se fac următoarele rectificări (care nu aparțin Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — la articolul 1, în loc de: „Comunităților li se alocă resurse proprii pentru a asigura, .. ."se va citi: „Comunităților li se alocă resurse proprii, în conformitate cu normele prevăzute de articolele următoare, pentru a asigura, ...”; — la articolul 2 alineatul (1) litera (b), în loc de: „(b) fără a aduce atingere celui de-al doilea paragraf al alineatului (4), aplicarea unei cote uniforme, valabile pentru toate statele membre, a bazelor armonizate de evaluare a T\/A, ...” se va citi: „(b) fără a aduce atingere celui de-al doilea paragraf al alineatului (4), aplicarea unei cote uniforme, valabile pentru toate statele membre, asupra bazelor armonizate de evaluare a T\/A, — la articolul 4 alineatul (1) litera (f) teza a 3-a, în loc de: „.. .coeficient de deflație PNB .. ."se va citi: „.. .coeficient de deflație PIB ...”; — la articolul 7, în loc de: „Orice excedent de venit al Comunităților din totalul cheltuielilor... ” se va citi: „Orice excedent de venit al Comunităților peste totalul cheltuielilor...”. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul de vânzări si informare, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 02Î .410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 428287 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 106/20.11.2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495