MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 177 (XXI) — Nr. 105 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Vⁱⁿerⁱ’ ²⁰ februarie 2009 SUMAR Nr. Pagina LEGI Șl DECRETE 2. — Lege pentru respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 134/2006 privind înființarea Autorității Naționale pentru Reglementare în Comunicații și Tehnologia Informației.......... 2 308. — Decret privind promulgarea Legii pentru respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 134/2006 privind înființarea Autorității Naționale pentru Reglementare în Comunicații și Tehnologia Informației............................................................ 2 ★ 8. — Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 31/2008 privind modificarea art. 482 din Codul de procedură penală................................................................. 3 314. — Decret privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 31/2008 privind modificarea art. 482 din Codul de procedură penală.............................................. 3 ★ 9. — Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 125/2007 pentru modificarea art. 13 din Legea notarilor publici și a activității notariale nr. 36/1995.................................... 4 315. — Decret pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 125/2007 pentru modificarea art. 13 din Legea notarilor publici și a activității notariale nr. 36/1995......... 4 ★ 10. — Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 73/2008 pentru prorogarea termenelor de intrare în vigoare a Legii nr. 301/2004 — Codul penal și a Legii nr. 294/2004 privind executarea pedepselor și a măsurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal............................................. 5 316. — Decret pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 73/2008 pentru prorogarea termenelor de intrare în vigoare a Legii nr. 301/2004 — Codul penal și a Legii nr. 294/2004 privind executarea pedepselor și a măsurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal ...................... 5 ★ 11. — Lege pentru ratificarea Protocolului adițional dintre Guvernul României și Guvernul Regatului Maroc, semnat la Rabat la 26 ianuarie 2008, la Acordul dintre Guvernul României și Guvernul Regatului Maroc privind promovarea și protejarea reciprocă a investițiilor, semnat la Rabat la 28 ianuarie 1994..................... 6 Protocol adițional între Guvernul României și Guvernul Regatului Maroc la Acordul dintre Guvernul României și Guvernul Regatului Maroc privind promovarea și protejarea reciprocă a investițiilor, semnat la Rabat la 28 ianuarie 1994 ........................................... 6-7 317. — Decret privind promulgarea Legii pentru ratificarea Protocolului adițional dintre Guvernul României și Guvernul Regatului Maroc, semnat la Rabat la 26 ianuarie 2008, la Acordul dintre Guvernul României și Guvernul Regatului Maroc privind promovarea și protejarea reciprocă a investițiilor, semnat la Rabat la 28 ianuarie 1994 ........ 7 ★ Nr. Pagina 17. — Lege pentru ratificarea Protocolului dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Cehe, semnat la Praga la 22 ianuarie 2008, privind amendamentele la Acordul dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Cehe pentru promovarea și protejarea reciprocă a investițiilor, semnat la București la 8 noiembrie 1993 ............ 8 Protocol între Guvernul României și Guvernul Republicii Cehe privind amendamentele la Acordul dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Cehe pentru promovarea și protejarea reciprocă a investițiilor................................................................ 8 323. — Decret privind promulgarea Legii pentru ratificarea Protocolului dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Cehe, semnat la Praga la 22 ianuarie 2008, privind amendamentele la Acordul dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Cehe pentru promovarea și protejarea reciprocă a investițiilor, semnat la București la 8 noiembrie 1993 .................................................... 9 HOTĂRÂRI ALE PARLAMENTULUI ROMÂNIEI 8. — Hotărâre pentru aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare pe anul 2009..................... 9-11 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 11 din 8 ianuarie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 278¹ alin. 8 din Codul de procedură penală......................................................... 12-13 Decizia nr. 15 din 8 ianuarie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 37 alin. 2 și art. 2781 alin. 7 din Codul de procedură penală................................................ 13-14 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 105. — Hotărâre privind abrogarea Hotărârii Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiară și contabilă și a normelor metodologice privind întocmirea și utilizarea acestora.............................................. 15 ACTE ALE AUTORITĂȚII ELECTORALE PERMANENTE 7. — Lista partidelor politice, alianțelor politice și electorale, organizațiilor cetățenilor români aparținând minorităților naționale și a candidaților independenți pentru care a fost depus până la data de 20 februarie 2009 raportul detaliat al veniturilor și cheltuielilor electorale, conform art. 38 alin. (1¹) din Legea nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, cu modificările și completările ulterioare, pentru alegerile locale parțiale desfășurate conform Hotărârii Guvernului nr. 1/2009 privind stabilirea datei alegerilor locale parțiale pentru alegerea primarilor în unele circumscripții electorale........................................... 15 ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR 108. — Decizie privind autorizarea funcționării ca broker de asigurare a Societății Comerciale GIO GROUP— BROKER DE ASIGURARE — S.R.L............................................................... 16 2 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 105/20.11.2009 LEGI SI DECRETE PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGE pentru respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 134/2006 privind înființarea Autorității Naționale pentru Reglementare în Comunicații și Tehnologia Informației Parlamentul României adoptă prezenta lege. Articol unic. — Se respinge Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 134 din 21 decembrie 2006 privind înființarea Autorității Naționale pentru Reglementare în Comunicații și Tehnologia Informației, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.046 din 29 decembrie 2006. Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (1) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI ROBERTAALMAANASTASE MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 17 februarie 2009. Nr. 2. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind promulgarea Legii pentru respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 134/2006 privind înființarea Autorității Naționale pentru Reglementare în Comunicații și Tehnologia Informației în temeiul prevederilor art. 77 alin. (3) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, Președintele României decretează: Articol unic. — Se promulgă Legea pentru respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 134/2006 privind înființarea Autorității Naționale pentru Reglementare în Comunicații și Tehnologia Informației și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 16 februarie 2009. Nr. 308. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 105/20.11.2009 3 PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGE pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 31/2008 privind modificarea art. 482 din Codul de procedură penală Parlamentul României adoptă prezenta lege. Articol unic. — Se aprobă Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 31 din 19 martie 2008 privind modificarea art. 482 din Codul de procedură penală, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 224 din 24 martie 2008, cu următoarea modificare: — La articolul unic, alineatul 3 al articolului 482 se abrogă. Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (1) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI ROBERTA ALMA ANASTASE MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 17 februarie 2009. Nr. 8. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind promulgarea Legii pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 31/2008 privind modificarea art. 482 din Codul de procedură penală în temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, Președintele României decretează: Articol unic. — Se promulgă Legea pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 31/2008 privind modificarea art. 482 din Codul de procedură penală și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 16 februarie 2009. Nr. 314. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 105/20.11.2009 PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGE privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 125/2007 pentru modificarea art. 13 din Legea notarilor publici și a activității notariale nr. 36/1995 Parlamentul României adoptă prezenta lege. Articol unic. — Se aprobă Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 125 din 5 noiembrie 2007 pentru modificarea art. 13 din Legea notarilor publici și a activității notariale nr. 36/1995, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 760 din 9 noiembrie 2007. Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (1) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI ROBERTA ALMA ANASTASE MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 17 februarie 2009. Nr. 9. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 125/2007 pentru modificarea art. 13 din Legea notarilor publici și a activității notariale nr. 36/1995 în temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, Președintele României decretează: Articol unic. — Se promulgă Legea privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 125/2007 pentru modificarea art. 13 din Legea notarilor publici și a activității notariale nr. 36/1995 și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 16 februarie 2009. Nr. 315’ 5 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 105/20.11.2009 PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGE privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 73/2008 pentru prorogarea termenelor de intrare în vigoare a Legii nr. 301/2004 — Codul penal și a Legii nr. 294/2004 privind executarea pedepselor și a măsurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal Parlamentul României adoptă prezenta lege. Articol unic. — Se aprobă Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 73 din 11 iunie 2008 pentru prorogarea termenelor de intrare în vigoare a Legii nr. 301/2004 — Codul penal și a Legii nr. 294/2004 privind executarea pedepselor și a măsurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 440 din 12 iunie 2008. Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (1) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI ROBERTA ALMA ANASTASE MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 17 februarie 2009. Nr. 10. ’ PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET pentru promulgarea Legii privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 73/2008 pentru prorogarea termenelor de intrare în vigoare a Legii nr. 301/2004 — Codul penal și a Legii nr. 294/2004 privind executarea pedepselor și a măsurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal în temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, Președintele României decretează: Articol unic. — Se promulgă Legea privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 73/2008 pentru prorogarea termenelor de intrare în vigoare a Legii nr. 301/2004 — Codul penal și a Legii nr. 294/2004 privind executarea pedepselor și a măsurilor dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 16 februarie 2009. Nr. 316’ ★ 6 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 105/20.11.2009 PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGE pentru ratificarea Protocolului adițional dintre Guvernul României și Guvernul Regatului Maroc, semnat la Rabat la 26 ianuarie 2008, la Acordul dintre Guvernul României și Guvernul Regatului Maroc privind promovarea și protejarea reciprocă a investițiilor, semnat la Rabat la 28 ianuarie 1994 Parlamentul României adoptă prezenta lege. Articol unic. — Se ratifică Protocolul adițional dintre Guvernul României și Guvernul Regatului Maroc, semnat la Rabat la 26 ianuarie 2008, la Acordul dintre Guvernul României și Guvernul Regatului Maroc privind promovarea și protejarea reciprocă a investițiilor, semnat la Rabat la 28 ianuarie 1994, ratificat prin Legea nr. 61/1994, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 200 din 3 august 1994. Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI ROBERTA ALMA ANASTASE MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 17 februarie 2009. Nr. 11. ’ PROTOCOL ADIȚIONAL între Guvernul României și Guvernul Regatului Maroc la Acordul dintre Guvernul României și Guvernul Regatului Maroc privind promovarea și protejarea reciprocă a investițiilor, semnat la Rabat la 28 ianuarie 1994 Reprezentanții Guvernului României și ai Guvernului Regatului Maroc, luând în considerare intențiile României și ale Regatului Maroc de a amenda Acordul dintre Guvernul României și Guvernul Regatului Maroc privind promovarea și protejarea reciprocă a investițiilor, semnat la Rabat la 28 ianuarie 1994 (denumit în cele ce urmează Acordul), în vederea respectării obligațiilor fiecărei părți contractante decurgând din apartenența României la Uniunea Europeană și din apartenența prezentă sau viitoare a Regatului Maroc la o uniune economică regională sau continentală, recunoscând faptul că România, conform art. 307 din Tratatul instituind Comunitatea Europeană și art. 6.10 din Tratatul privind aderarea la Uniunea Europeană, trebuie să elimine incompatibilitățile dintre dreptul comunitar și toate acordurile internaționale încheiate, inclusiv cele existente în textul Acordului, hotărând, prin urmare, că este necesară amendarea Acordului pentru eliminarea incompatibilităților existente, au convenit cele ce urmează: ARTICOLUL I ARTICOLUL II Alineatul 2 al articolului 2 din Acord se modifică și va avea următorul cuprins: „2. Fără a aduce prejudicii obligațiilor ce revin României în virtutea apartenenței sale la Uniunea Europeană și obligațiilor ce revin Regatului Maroc în virtutea apartenenței sale prezente sau viitoare la o uniune economică regională ori continentală, investițiile efectuate de investitorii unei părți contractante pe teritoriul celeilalte părți contractante beneficiază din partea acesteia din urmă de un tratament just și echitabil, precum și, sub rezerva măsurilor strict necesare menținerii ordinii publice, de o protecție și o securitate întreagă și deplină. Fiecare parte contractantă se angajează să asigure ca gestiunea, utilizarea, dreptul de cesiune, pe teritoriul său, a investițiilor investitorilor celeilalte părți contractante să nu fie împiedicate prin măsuri nejustificate sau discriminatorii.” Alineatul 3 al articolului 3 din Acord se modifică și va avea următorul cuprins: „3. Prevederile acordului referitoare la tratamentul nediscriminatoriu și la tratamentul națiunii celei mai favorizate nu se vor aplica privilegiilor și avantajelor acordate de o parte contractantă în virtutea participării sau aderării sale prezente ori viitoare la o uniune vamală, economică sau monetară, o piață comună ori zonă de liber schimb: (i) investitorilor statelor membre ale unei astfel de uniuni, piețe comune sau zone de liber schimb; (ii) investitorilor unui stat terț în virtutea unui acord sau aranjament între acel stat terț și uniunea vamală, economică sau monetară ori zona de liber schimb căreia îi aparține sau îi va aparține respectiva parte contractantă. Prevederile acestui alineat se vor aplica tratamentului acordat de România în virtutea obligațiilor sale în calitate de membru al Uniunii Europene.” MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 105/20.11.2009 7 După alineatul 3 al articolului 3 se adaugă un nou alineat, alineatul 4, cu următorul cuprins: „4. Prevederile alin. 1 și 2 ale acestui articol nu se vor aplica privilegiilor pe care o parte contractantă le acordă investitorilor unui stat terț în virtutea unei convenții privind evitarea dublei impuneri sau a altor acorduri pe bază de reciprocitate, referitoare la impozitare.” ARTICOLUL III Alineatul 1 al articolului 6 din Acord se modifică și va avea următorul cuprins: „1. Fără a aduce prejudicii angajamentelor ce decurg din apartenența României la Uniunea Europeană și din apartenența prezentă sau viitoare a Regatului Maroc la o uniune economică regională ori continentală, fiecare parte contractantă pe teritoriul căreia au fost efectuate investiții de către investitori ai celeilalte părți contractante garantează acestor investitori, după achitarea obligațiilor fiscale, transferul liber în monedă convertibilă al activelor lichide aferente acestor investiții și în special, dar nu exclusiv, al: a) veniturilor curente ale investițiilor provenind din aportul în devize, inclusiv beneficiile, dobânzile, dividendele, redevențele; b) sumelor necesare pentru rambursarea de împrumuturi; c) capitalului sau aporturilor suplimentare de capitaluri efectuate în devize necesare întreținerii sau dezvoltării investițiilor; d) plăților de despăgubiri, conform art. 4 și 5; e) produsului vânzării sau lichidării parțiale ori totale a unei investiții, efectuată în devize sau finanțată din beneficiile reinvestite.” ARTICOLUL IV Articolul 12 din Acord se modifică după cum urmează: 1. După alineatul 1 al articolului 12 se adaugă un nou alineat, alineatul 2, cu următorul cuprins: „2. Prin derogare de la art. 12.1 și în scopul de a asigura conformitatea prevederilor acordului cu obligațiile României ce decurg din aderarea sa la Uniunea Europeană și/sau cu obligațiile Regatului Maroc ce decurg din aderarea sa la o uniune economică regională ori continentală, prezentul acord va fi amendat la solicitarea părții contractante interesate de aderarea respectivă și după consimțământul celor două părți contractante. Dacă un asemenea acord nu poate fi obținut, partea contractantă interesată își rezervă dreptul de a denunța unilateral prezentul acord. în acest caz, valabilitatea acordului va înceta la data respectivei aderări sau, în cazul în care denunțarea se produce după data aderării, la 3 luni după primirea de către cealaltă parte contractantă a notificării scrise privind denunțarea unilaterală a acordului de către partea contractantă care a formulat solicitarea de amendare.” 2. Fostul alineat 2 al articolului 12 va avea numărul 3 și următorul cuprins: „3 . Investițiile efectuate anterior datei expirării sau notificării de denunțare a prezentului acord vor rămâne supuse prevederilor acestuia pe o perioadă de zece ani (10 ani), începând de la data expirării sau a notificării privind denunțarea acordului.” ARTICOLUL V Prezentul protocol adițional face parte integrantă din Acord și va fi supus procedurilor legale cerute de legislațiile părților contractante pentru intrarea sa în vigoare. ARTICOLUL VI Prezentul protocol adițional va intra în vigoare la data primirii ultimei notificări scrise dintre cele două referitoare la îndeplinirea de către cele două părți contractante a procedurilor legale interne necesare pentru intrarea acestuia în vigoare și va rămâne în vigoare atât timp cât Acordul rămâne în vigoare. Semnat la Rabat la data de 26 ianuarie 2008, în două exemplare originale, fiecare în limbile română, arabă și franceză, toate textele fiind egal autentice. în caz de divergență în interpretare, textul în limba franceză va prevala. Pentru Guvernul României, Pentru Guvernul Regatului Maroc, Adrian Cioroianu, Taîb Fassi Fihri, ministrul afacerilor externe ministrul afacerilor externe și al cooperării PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind promulgarea Legii pentru ratificarea Protocolului adițional dintre Guvernul României și Guvernul Regatului Maroc, semnat la Rabat la 26 ianuarie 2008, la Acordul dintre Guvernul României și Guvernul Regatului Maroc privind promovarea și protejarea reciprocă a investițiilor, semnat la Rabat la 28 ianuarie 1994 în temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, Președintele României decretează: Articol unic. — Se promulgă Legea pentru ratificarea Protocolului adițional dintre Guvernul României și Guvernul Regatului Maroc, semnat la Rabat la 26 ianuarie 2008, la Acordul dintre Guvernul României și Guvernul Regatului Maroc privind promovarea și protejarea reciprocă a investițiilor, semnat la Rabat la 28 ianuarie 1994, și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 16 februarie 2009. Nr. 317. •k 8 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 105/20.11.2009 PARLAMENTUL ROMÂNIEI CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGE pentru ratificarea Protocolului dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Cehe, semnat la Praga la 22 ianuarie 2008, privind amendamentele la Acordul dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Cehe pentru promovarea și protejarea reciprocă a investițiilor, semnat la București la 8 noiembrie 1993 Parlamentul României adoptă prezenta lege. Articol unic. — Se ratifică Protocolul dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Cehe, semnat la Praga la 22 ianuarie 2008, privind amendamentele la Acordul dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Cehe pentru promovarea și protejarea reciprocă a investițiilor, semnat la București la 8 noiembrie 1993, ratificat prin Legea nr. 62/1994, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 201 din 3 august 1994. Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI ROBERTA ALMA ANASTASE MIRCEA-DAN GEOANĂ București, 17 februarie 2009. Nr. 17. ’ PROTOCOL între Guvernul României și Guvernul Republicii Cehe privind amendamentele la Acordul dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Cehe pentru promovarea și protejarea reciprocă a investițiilor Guvernul României și Guvernul Republicii Cehe, denumite în cele ce urmează părțile contractante, au convenit să amendeze Acordul dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Cehe pentru promovarea și protejarea reciprocă a investițiilor, semnat la București la 8 noiembrie 1993 (denumit în continuare Acordul), după cum urmează: ARTICOLUL I Partea introductivă a alin. 2 al art. 8 din Acord se reformulează și se va citi după cum urmează: „2. Dacă un diferend între un investitor al unei părți contractante și cealaltă parte contractantă nu poate fi astfel soluționat în termen de 6 luni de la data la care a fost depusă cererea de soluționare, investitorul poate supune diferendul, la alegerea sa, spre soluționare: (...).” Literele a)—c) ale alin. 2 rămân neschimbate. După alin. 2 al art. 8 din Acord se introduce un nou alineat, 3, cu următorul conținut: „ 3. Tribunalul arbitrai va decide pe baza legii, luând în considerare sursele de drept în următoarea ordine: — prevederile prezentului acord și ale altor acorduri relevante dintre părțile contractante; — legislația în vigoare a părții contractante implicate; Pentru Guvernul României, Ovidiu loan Silaghi, ministrul pentru întreprinderi mici și mijlocii, comerț, turism și profesii liberale — prevederile acordurilor speciale privind investițiile; — principiile generale ale dreptului internațional. Hotărârile arbitrale vor fi definitive și obligatorii pentru ambele părți la diferend și vor fi aplicabile în conformitate cu legislația în vigoare a părții contractante implicate.” ARTICOLUL II Protocolul va intra în vigoare la 30 de zile de la data ultimei notificări prin care părțile contractante își vor comunica reciproc îndeplinirea procedurilor legale interne pentru intrarea acestuia în vigoare. Protocolul va rămâne în vigoare atât timp cât Acordul rămâne în vigoare. Semnat la Praga la 22 ianuarie 2008, în două exemplare originale, fiecare în limbile română, cehă și engleză, toate textele fiind egal autentice. în cazul oricărei divergențe în interpretare, textul în limba engleză va prevala. Pentru Guvernul Republicii Cehe, Martin Riman, ministrul industriei și comerțului MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 105/20.11.2009 PREȘEDINTELE ROMÂNIEI > 9 DECRET privind promulgarea Legii pentru ratificarea Protocolului dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Cehe, semnat la Praga la 22 ianuarie 2008, privind amendamentele la Acordul dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Cehe pentru promovarea și protejarea reciprocă a investițiilor, semnat la București la 8 noiembrie 1993 în temeiul prevederilor art. 77 alin. (1) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, Președintele României decretează: Articol unic. — Se promulgă Legea pentru ratificarea Protocolului dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Cehe, semnat la Praga la 22 ianuarie 2008, privind amendamentele la Acordul dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Cehe pentru promovarea și protejarea reciprocă a investițiilor, semnat la București la 8 noiembrie 1993, și se dispune publicarea acestei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 16 februarie 2009. Nr. 323^ HOTĂRÂRI ALE CAMERA DEPUTAȚILOR PARLAMENTULUI PARLAMENTUL ROMÂNIEI ROMÂNIEI SENATUL HOTĂRÂRE pentru aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare pe anul 2009 Parlamentul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Bugetul de venituri și cheltuieli al Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare pe anul 2009, finanțat integral din venituri extrabugetare, se stabilește la suma de 40.724 mii lei — venituri curente și sold din anul precedent și 40.724 mii lei — cheltuieli totale. Art. 2. — Detalierea cheltuielilor pe structura clasificației bugetului de stat este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 3. — Repartizarea pe trimestre a bugetului de venituri și cheltuieli se face de Comisia Națională a Valorilor Mobiliare în conformitate cu obiectivele și sarcinile acesteia. Această hotărâre a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 65 alin. (2) și ale art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR ROBERTA ALMA ANASTASE București, 17 februarie 2009. Nr. 8. p. PREȘEDINTELE SENATULUI, ALEXANDRU PERES T 10 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 105/20.11.2009 ANEXĂ¹) COMISIA NAȚIONALĂ A VALORILOR MOBILIARE BUGETUL DE VENITURI Șl CHELTUIELI PE ANUL 2 009 - mii lei - Denumirea indicatorilor Cod Program 2009 1 2 3 VENITURI TOTALE (I + II) - din care: 40.724 SOLD LA ÎNCEPUTUL ANULUI I 16.874 VENITURI CURENTE - din care: II 23.850 Venituri din tranzacțiile derulate pe piețele reglementate și pe sistemele alternative de tranzacționare 3.500 Venituri din valoarea activului net al organismelor de plasament colectiv în valori mobiliare și al altor organisme de plasament colectiv, altele decât O.P.C.V.M. 8.350 Venituri din valoarea ofertelor publice de vânzare 500 Venituri din valoarea ofertelor publice de cumpărare/preluare. din care: 1.500 - venituri din valoarea ofertelor publice de cumpărare 150 - venituri din valoarea ofertelor publice de preluare 1.350 Venituri din tarife sau comisioane pentru tranzacțiile derulate pe piețele reglementate de instrumente financiare derivate și pe sistemele alternative de tranzacționare 1 850 Venituri din tarife și comisioane percepute la activități pentru care se emite de către CNVM un act individual 1.600 Venituri din tarife percepute pentru prestarea de servicii către entități supravegheate sau terțe persoane 6.000 Venituri din penalități stabilite prin reglementări proprii ca sancțiuni patrimoniale 300 Venituri din activități de editură, publicitate, multiplicare 250 Alte surse legale 1.000 CHELTUIELI TOTALE (10 + 20 + 30 + 55 + 70 + 81), din care: 40.724 CHELTUIELI CURENTE (10 + 20 + 30 + 55), din care: 38.589 TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL: 10 32.479 Cheltuieli cu salariile în bani 10.01 25.388 Contribuții 10.03 7.091 5 ¹) Anexa este reprodusă în facsimil. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 105/20.11.2009 11 TITLUL 11 BUNURI ȘI SERVICII 2(1 5.230 Bunuri și servicii 20.01 1.755 Reparații curente 20.02 50 Bunuri de natura obiectelor de inventar 20.05 60 Deplasări, detașări, transferări 20.06 900 Cărți, publicații și materiale documentare 20.11 100 Consultanță și expertiză 20.12 350 Pregătire profesională 20.13 100 Protecția muncii 20.14 13 Comisioane și alte costuri aferente împrumuturilor 20.24 2 Alte cheltuieli 20.30 1.900 TITLUL III DOBÂNZI 30 50 Dobânzi aferente datoriei publice externe 30.02 50 TITLUL VII ALTE TRANSFERURI 55 830 Transferuri curente în străinătate (către organizații internaționale) 55.02 830 TITLUL X CHELTUIELI DE CAPITAL 70 1.750 TITLUL VIII RAMBURSĂRI DE CREDITE 81 385 Rambursări de credite externe 81.01 385 EXCEDENT/DEFICIT 0 *) Comisionul pentru tranzacțiile cu instrumente financiare derivate, conform art. 13 alin. (2) lit. e) și alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 25/2002 privind aprobarea Statutului Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 514/2002, cu modificările și completările ulterioare, este de câte 0,10 lei/contract, perceput de la fiecare parte contractantă, și se aprobă de către Parlamentul României ca anexă la bugetul de venituri și cheltuieli. ANEXĂ la bugetul de venituri si cheltuieli CUANTUMUL comisioanelor pentru tranzacțiile derulate pe piețele reglementate de instrumente financiare derivate și pe sistemele alternative de tranzacționare prevăzute pentru anul 2009 Operațiune Bază legală/Act normativ/Articol Nivelul propus Valoarea Comision pentru tranzacțiile Art. 13 alin. (2) lit. e) din Ordonanța de urgență a 0,10 lei/contract, 850 mii lei derulate pe piețele reglementate Guvernului nr. 25/2002 privind aprobarea Statutului perceput de la de instrumente financiare Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare, aprobată cu fiecare parte derivate și pe sistemele modificări prin Legea nr. 514/2002, cu modificările și contractantă alternative de tranzacționare completările ulterioare 12 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 105/20.11.2009 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE 7 7 CURTEA CONSTITUȚIONALĂ » DECIZIA Nr. 11 din 8 ianuarie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 278¹ alin. 8 din Codul de procedură penală loan Vida Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Ion Predescu Puskâs Valentin Zoltân Tudorel Toader Augustin Zegrean Marilena Mincă Oana Cristina Puică — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 278¹ alin. 8 din Codul de procedură penală, excepție ridicată de instanța de judecată, din oficiu, în Dosarul nr. 8.537/2/2007 și de Marian Rolf Sîntion în Dosarul nr. 1.092/1/2008 ale înaltei Curți de Casație și Justiție — Secția penală. La apelul nominal lipsesc autorii excepției, față de care procedura de citare este legal îndeplinită. Curtea, având în vedere că excepțiile de neconstituționalitate ridicate în dosarele nr. 1.487D/2008 și nr. 1.910D/2008 au obiect identic, pune în discuție, din oficiu, problema conexării cauzelor. Reprezentantul Ministerului Public nu se opune conexării dosarelor. Curtea, în temeiul art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, dispune conexarea Dosarului nr. 1.910D/2008 la Dosarul nr. 1.487D/2008, care este primul înregistrat. Cauza se află în stare de judecată. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate ca fiind inadmisibilă. Arată, totodată, că textul de lege criticat a fost interpretat de înalta Curte de Casație si Justiție prin Decizia nr. XLIV/2008. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarelor, reține următoarele: Prin încheierile din 2 iunie 2008 și 12 septembrie 2008, pronunțate în dosarele nr. 8.537/2/2007 și nr. 1.092/1/2008, înalta Curte de Casație și Justiție — Secția penală a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 278¹ alin. 8 din Codul de procedură penală. Excepția a fost ridicată de instanța de judecată, din oficiu, și de Marian Rolf Sîntion cu ocazia soluționării unui recurs, respectiv a unei plângeri cu privire la acte ale procurorului de netrimitere în judecată. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorii acesteia susțin, în esență, că, având în vedere caracterul limitativ al soluțiilor prevăzute de art. 278¹ alin. 8 din Codul de procedură penală, textul de lege criticat încalcă egalitatea în fața legii, accesul liber la justiție, dreptul la un proces echitabil, condițiile și limitele restrângerii exercițiului unor drepturi sau al unor libertăți și principiile înfăptuirii justiției, întrucât nu reglementează posibilitatea ca judecătorul, respectiv instanța să modifice temeiul de drept al soluției de netrimitere în judecată date de procuror. Totodată, instanța apreciază că se impune reglementarea soluțiilor pe care instanța le poate pronunța în situația în care plângerea împotriva actelor de netrimitere în judecată ale procurorului este formulată de către făptuitor sau învinuit. înalta Curte de Casație și Justiție — Secția penală, în complet diferit, consideră că excepția de neconstituționalitate este întemeiată, întrucât, prin limitarea soluțiilor pe care le poate adopta judecătorul în baza art. 278¹ alin. 8 din Codul de procedură penală, este îngrădit dreptul persoanei de a se adresa justiției pentru apărarea interesului său legitim. Potrivit art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierile de sesizare au fost comunicate președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Avocatul Poporului consideră că dispozițiile art. 278¹ alin. 8 din Codul de procedură penală sunt constituționale, făcând trimitere, în acest sens, la deciziile nr. 36/2007, nr. 128/2008, nr. 340/2008 și nr. 697/2008 ale Curții Constituționale. Arată că, în realitate, critica de neconstituționalitate adusă prevederilor art. 278¹ alin. 8 din Codul de procedură penală tinde a adăuga la lege. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierile de sesizare, punctele de vedere ale Avocatului Poporului, rapoartele întocmite de judecătorul- raportor, concluziile procurorului, dispozițiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate cu care a fost sesizată. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile art. 278¹ alin. 8 din Codul de procedură penală, modificate prin Legea nr. 356/2006 pentru modificarea și completarea Codului de procedură penală, precum și pentru modificarea altor legi, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 677 din 7 august 2006, având următorul cuprins: „Judecătorul pronunță una dintre următoarele soluții: a) respinge plângerea, prin sentință, ca tardivă sau inadmisibilă ori, după caz, ca nefondată, menținând rezoluția sau ordonanța atacată; b) admite plângerea, prin sentință, desființează rezoluția sau ordonanța atacată și trimite cauza procurorului, în vederea începerii sau redeschiderii urmăririi penale, după caz. Judecătorul este obligat să arate motivele pentru care a trimis cauza procurorului, indicând totodată faptele și împrejurările ce urmează a ii constatate și prin care anume mjloace de probă; c) admite plângerea, prin încheiere, desființează rezoluția sau ordonanța atacată și, când probele existente la dosar sunt suficiente, reține cauza spre judecare, în complet legal constituit, MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 105/20.11.2009 13 dispozițiile privind judecata în primă instanță și căile de atac aplicându-se în mod corespunzător. ” în susținerea neconstituționalității acestor prevederi legale, autorii excepției invocă încălcarea dispozițiilor constituționale ale art. 16 privind egalitatea în fața legii, ale art. 21 referitoare la accesul liber la justiție și la dreptul la un proces echitabil, ale art. 53 privind restrângerea exercițiului unor drepturi sau al unor libertăți, ale art. 124 alin. (1) și (2) referitoare la înfăptuirea justiției, precum și ale art. 11 privind dreptul internațional și dreptul intern și ale art. 20 referitoare la tratatele internaționale privind drepturile omului, raportate la prevederile art. 6 din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale referitoare la dreptul la un proces echitabil. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată că, în realitate, autorii acesteia solicită completarea textului de lege criticat, în sensul reglementării soluțiilor pe care judecătorul, respectiv instanța le poate pronunța în situația în care plângerea împotriva actului de netrimitere în judecată al procurorului este formulată de către făptuitor sau învinuit, inclusiv în sensul reglementării posibilității de a modifica temeiul de drept al soluției de netrimitere în judecată date de procuror. O asemenea solicitare nu intră însă în competența de soluționare a Curții Constituționale, care, potrivit art. 2 alin. (3) din Legea nr. 47/1992, se pronunță numai asupra constituționalității actelor cu privire la care a fost sesizată, fără a putea modifica sau completa prevederile supuse controlului. Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge, ca fiind inadmisibilă, excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 278¹ alin. 8 din Codul de procedură penală, excepție ridicată de instanța de judecată, din oficiu, în Dosarul nr. 8.537/2/2007 și de Marian Rolf Sîntion în Dosarul nr. 1.092/1/2008 ale înaltei Curți de Casație și Justiție — Secția penală. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 8 ianuarie 2009. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent, Oana Cristina Puică CURTEA CONSTITUȚIONALĂ » DECIZIA Nr. 15 din 8 ianuarie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 37 alin. 2 și art. 278¹ alin. 7 din Codul de procedură penală loan Vida Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Ion Predescu Puskâs Valentin Zoltân Tudorel Toader Augustin Zegrean Marilena Mincă Oana Cristina Puică — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 34 lit. d) și ale art. 278¹ alin. 7 din Codul de procedură penală, excepție ridicată de Traian-lon-Emilian Andreescu în Dosarul nr. 7.305/2/2007 al înaltei Curți de Casație și Justiție — Secția penală. La apelul nominal se prezintă personal autorul excepției și părțile Olimpiu Ghinulescu și Sorin Hoștiuc. Lipsesc celelalte părți, față de care procedura de citare este legal îndeplinită. Cauza se află în stare de judecată. Autorul excepției solicită admiterea acesteia pentru argumentele invocate în fața înaltei Curți de Casație și Justiție — Secția penală. Părțile Olimpiu Ghinulescu și Sorin Hoștiuc lasă la aprecierea Curții soluționarea cauzei. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, reține următoarele: Prin încheierea din 9 iunie 2008, pronunțată în Dosarul nr. 7.305/2/2007, înalta Curte de Casație și Justiție — Secția penală a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 34 lit. d) și art. 278¹ alin. 7 din Codul de procedură penală. Excepția a fost ridicată de Traian-lon-Emilian Andreescu cu ocazia soluționării recursului formulat împotriva unei sentințe penale pronunțate de Curtea de Apel București, prin care a fost respinsă plângerea împotriva unei ordonanțe de neîncepere a urmăririi penale. 14 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 105/20.11.2009 în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul acesteia susține, în esență, că textele de lege criticate încalcă liberul acces la justiție și dreptul la un proces echitabil prin limitarea mijloacelor de probă care pot fi administrate la soluționarea plângerii împotriva actelor de netrimitere în judecată ale procurorului, precum și prin împiedicarea reunirii cauzelor care nu se află în același stadiu de judecată, partea interesată fiind astfel în imposibilitate de a se folosi în toate cazurile de dovezile administrate în dosare care privesc săvârșirea unor infracțiuni între care există conexitate. înalta Curte de Casație și Justiție — Secția penală consideră că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată, întrucât textele de lege criticate nu aduc atingere principiilor constituționale invocate de autorul excepției. Face trimitere la jurisprudența constantă a Curții Constituționale în materie. Potrivit art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Avocatul Poporului consideră că textele de lege criticate sunt constituționale, invocând, în acest sens, Decizia Curții Constituționale nr. 440/2004. Președinții celor două Camere ale Parlamentului si Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, susținerile părților prezente, concluziile procurorului, dispozițiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Potrivit încheierii de sesizare, obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile art. 34 lit. d) și ale art. 278¹ alin. 7 din Codul de procedură penală. Din concluziile scrise ale autorului excepției reiese însă că acesta critică prevederile art. 37 alin. 2 din Codul de procedură penală, iar nu pe cele ale art. 34 lit. d) din același cod. Ca urmare, Curtea urmează a se pronunța asupra constituționalității dispozițiilor art. 37 alin. 2 și ale art. 278¹ alin. 7 din Codul de procedură penală. Aceste din urmă prevederi legale au fost modificate prin Legea nr. 356/2006 pentru modificarea și completarea Codului de procedură penală, precum și pentru modificarea altor legi, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 677 din 7 august 2006. Textele de lege criticate au următorul cuprins: — Art. 37 alin. 2: „Cauzele se reunesc și la instanțele de apel, precum și la cele de recurs, de același grad, dacă se află în același stadiu de judecată. — Art. 278¹ alin. 7: „Judecătorul, soluționând plângerea, verifică rezoluția sau ordonanța atacată, pe baza lucrărilor și a materialului din dosarul cauzei și a oricăror înscrisuri noi prezentate. ” în susținerea neconstituționalității acestor prevederi legale, autorul excepției invocă încălcarea dispozițiilor art. 21 din Legea fundamentală privind accesul liber la justiție și ale art. 6 din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale referitoare la dreptul la un proces echitabil. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată că prevederile art. 278¹ alin. 7 din Codul de procedură penală au mai fost supuse controlului instanței de contencios constituțional, prin raportare la aceleași dispoziții din Legea fundamentală și din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale invocate și în prezenta cauză și cu motivări similare. Astfel, prin Decizia nr. 770 din 1 iulie 2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 562 din 25 iulie 2008, Curtea a respins excepția de neconstituționalitate a art. 278¹ alin. 7 din Codul de procedură penală. întrucât nu au intervenit elemente noi, de natură să determine reconsiderarea jurisprudenței Curții, atât soluția, cât și considerentele deciziei menționate își păstrează valabilitatea și în cauza de față. în ceea ce privește dispozițiile art. 37 alin. 2 din Codul de procedură penală, potrivit cărora, în cazurile de indivizibilitate și de conexitate prevăzute de lege, cauzele se reunesc și la instanțele de apel, precum și la cele de recurs, de același grad, dar numai dacă se află în același stadiu de judecată, acestea instituie norme de procedură care sunt atributul exclusiv al legiuitorului, potrivit art. 126 din Constituție. Nu poate fi reținută critica formulată de autorul excepției, în sensul că textul de lege menționat încalcă liberul acces la justiție și dreptul la un proces echitabil, întrucât prin această reglementare se realizează o mai bună soluționare a cauzelor penale ce privesc infracțiuni între care există anumite legături. Pentru ca reunirea cauzelor în același dosar penal să conducă la operativitate și economie în activitatea procesuală prin degrevarea unor organe judiciare, este esențial însă ca respectivele cauze să se afle în același stadiu de judecată. Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 37 alin. 2 și art.278¹ alin. 7 din Codul de procedură penală, excepție ridicată de Traian-lon-Emilian Andreescu în Dosarul nr. 7.305/2/2007 al înaltei Curți de Casație și Justiție — Secția penală. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 8 ianuarie 2009. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent, Oana Cristina Puică MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 105/20.11.2009 15 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTARARE privind abrogarea Hotărârii Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiară și contabilă și a normelor metodologice privind întocmirea si utilizarea acestora In temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiară și contabilă și a normelor metodologice și al art. 4 alin. (1) din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, privind întocmirea și utilizarea acestora, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 368 din 19 decembrie 1997, cu modificările ulterioare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: p. Ministrul finanțelor publice, Bogdan Alexandru Drăgoi, secretar de stat București, 18 februarie 2009. Nr. 105.’ ACTE ALE AUTORITĂȚII ELECTORALE PERMANENTE AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ LISTA partidelor politice, alianțelor politice și electorale, organizațiilor cetățenilor români aparținând minorităților naționale și a candidaților independenți pentru care a fost depus până la data de 20 februarie 2009 raportul detaliat al veniturilor și cheltuielilor electorale, conform art. 38 alin. (1¹) din Legea nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, cu modificările și completările ulterioare, pentru alegerile locale parțiale desfășurate conform Hotărârii Guvernului nr. 1/2009 privind stabilirea datei alegerilor locale parțiale pentru alegerea primarilor în unele circumscripții electorale 1. Județul Hunedoara, municipiul Orăștie: — Partidul Național Liberal — Partidul Conservator — Partidul Democrat Liberal — Partidul Social Democrat 2. Județul Hunedoara, comuna Șoimuș: — Partidul Alianța Socialistă — Partidul Democrat Liberal — Partidul Conservator — Partidul Social Democrat — Partidul Național Liberal — Independent — Morar Liviu — Independent — Moga Nicolae 3. Județul Olt, comuna Colonești — Partidul Democrat Liberal București, 20 februarie 2009. Nr. 7. 16 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 105/20.11.2009 ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR DECIZIE privind autorizarea funcționării ca broker de asigurare a Societății Comerciale GIO GROUP — BROKER DE ASIGURARE — S.R.L.’ în conformitate cu prevederile Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, și ale normelor emise în aplicarea acesteia, în baza Hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor din data de 3 februarie 2009 prin care s-a aprobat cererea Societății Comerciale GIO GROUP — BROKER DE ASIGURARE — S.R.L. de obținere a autorizației de funcționare ca broker de asigurare, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor decide: Art. 1. — Societatea Comercială GIO GROUP — BROKER DE ASIGURARE — S.R.L., cu sediul social în Chișineu-Criș, Str. înfrățirii nr. 112, județul Arad, având nr. de ordine în registrul comerțului J02/1990/14.11.2008, cod unic de înregistrare 24750026/17.11.2008, este autorizată să funcționeze ca broker de asigurare având ca obiect de activitate numai activitatea de broker de asigurare conform prevederilor Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare. Art. 2. — Societatea comercială prevăzută la art. 1 are dreptul de a practica activitatea de broker de asigurare începând cu data înregistrării în Registrul brokerilor de asigurare. Art. 3. — Societatea comercială prevăzută la art. 1 are obligația să depună la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor copii ale documentelor privind plata ratelor primelor de asigurare aferente contractului de asigurare de răspundere civilă profesională, pe măsura achitării acestora, să deschidă Jurnalul asistenților în brokeraj și să înscrie în Registrul intermediarilor în asigurări și/sau reasigurări personalul propriu conform Ordinului președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 10/2007 pentru punerea în aplicare a Normelor privind Registrul intermediarilor în asigurări și/sau în reasigurări, cu modificările și completările ulterioare. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 5 februarie 2009. Nr. 108.’ EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul de vânzări si informare, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 02Î .410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 428270 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 105/20.11.2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495