MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 177 (XXI) — Nr. 103 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Joⁱ’ ¹⁹ februarie 2009 SUMAR Nr. Pagina DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 52 din 13 ianuarie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 300 din Codul de procedură penală, precum și a prevederilor art. 13 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 43/2002 privind Direcția Națională Anticorupție .............. 2-3 ORDONANȚE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 7. — Ordonanță de urgență privind modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule 4-7 102. — Hotărâre pentru modificarea art. 2 alin. (1) și (4) din Hotărârea Guvernului nr. 926/2008 privind confecționarea și punerea în circulație a colantului uniform de viză ............................................ 7 103. — Hotărâre privind recunoașterea Asociației „Centrul de Mediere Craiova” ca fiind de utilitate publică...... 8 ACTE ALE AUTORITĂȚII ELECTORALE PERMANENTE 6. — Lista partidelor politice, alianțelor politice și electorale, organizațiilor cetățenilor români aparținând minorităților naționale și a candidaților independenți pentru care a fost depus până la data de 19 februarie 2009 raportul detaliat al veniturilor și cheltuielilor electorale, conform art. 38 alin. (1¹) din Legea nr. 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, cu modificările și completările ulterioare, pentru alegerile locale parțiale desfășurate conform Hotărârii Guvernului nr. 1/2009 privind stabilirea datei alegerilor locale parțiale pentru alegerea primarilor în unele circumscripții electorale.... 8 2 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 103/19.11.2009 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE 7 7 CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 52 din 13 ianuarie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 300 din Codul de procedură penală, precum și a prevederilor art. 13 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 43/2002 privind Direcția Națională Anticorupție loan Vida Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Ion Predescu Puskâs Valentin Zoltăn Tudorel Toader Augustin Zegrean Marinela Mincă Marieta Safta — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 300 din Codul de procedură penală, precum și a prevederilor art. 13 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 43/2002 privind Direcția Națională Anticorupție, excepție invocată de Lucian-Nicu Caraiman în Dosarul nr. 9.188/30/2007 al Tribunalului Timiș — Secția penală. La apelul nominal lipsesc părțile, față de care procedura de citare este legal îndeplinită. Magistratul-asistent referă că autorul excepției a depus la dosar o cerere de amânare a cauzei în vederea angajării unui apărător. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a cererii de amânare, arătând că, având în vedere data sesizării Curții Constituționale cu excepția de neconstituționalitate invocată în cauză, a existat un interval de timp suficient pentru ca părțile să-și angajeze apărători și să-și pregătească apărarea. Curtea, deliberând, respinge cererea de amânare a cauzei. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate ca inadmisibilă, arătând că dispozițiile ce fac obiectul său sunt criticate din perspectiva caracterului incomplet, precum și din perspectiva modului de interpretare și aplicare a acestora. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, reține următoarele: Prin încheierea din 12 mai 2008, pronunțată în Dosarul nr. 9.188/30/2007, Tribunalul Timiș — Secția penală a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 300 din Codul de procedură penală, precum și a prevederilor art. 13 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 43/2002 privind Direcția Națională Anticorupție, excepție invocată de Lucian-Nicu Caraiman. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul acesteia arată că prin modul de formulare a art. 300 din Codul de procedură penală se ignoră dreptul la un proces echitabil și dreptul la un recurs efectiv, fiind interzisă exercitarea căii de atac a recursului în cazul respingerii cererii de restituire a cauzei la parchet. Se invocă principiul egalității în drepturi, cu referire la jurisprudența Curții Constituționale în care s-a statuat că acesta nu exclude, ci presupune soluții diferite pentru situații care, în funcție de scopul urmărit, nu sunt diferite. De asemenea, se invocă o serie de decizii ale Curții Constituționale în care s-a statuat asupra semnificației dispozițiilor constituționale privind liberul acces la justiție și al celor privind restrângerea exercițiului unor drepturi sau libertăți. Tribunalul Timiș — Secția penală consideră că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată, întrucât normele criticate nu încalcă dispozițiile constituționale invocate. în conformitate cu dispozițiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate ridicate. Avocatul Poporului consideră că excepția de neconstitu- ționalitate este neîntemeiată, invocând și jurisprudența Curții Constituționale în materie. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la excepția de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile legale criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile art. 300 din Codul de procedură penală, cu denumirea marginală Verificarea sesizării instanței, precum și dispozițiile art. 13 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 43/2002 privind Direcția Națională Anticorupție, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 244 din 11 aprilie 2002, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 503/2002, cu modificările și completările ulterioare, având următorul cuprins: — Art. 300 din Codul de procedură penală: „Instanța este datoare să verifice din oficiu, la prima înfățișare, regularitatea actului de sesizare. în cazul când se constată că sesizarea nu este făcută potrivit legii, iar neregularitatea nu poate fi înlăturată de îndată și nici prin acordarea unui termen în acest scop, dosarul se restituie organului care a întocmit actul de sesizare, în vederea refacerii acestuia."', — Art. 13 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 43/2002: „(1) Sunt de competența Direcției Naționale Anticorupție infracțiunile prevăzute în Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție, cu modificările și completările ulterioare, săvârșite în una dintre următoarele condiții: a) dacă, indiferent de calitatea persoanelor care le-au comis, au cauzat o pagubă materială mai mare decât echivalentul în lei a 200.000 euro ori o perturbare deosebit de gravă a activității unei autorități publice, instituții publice sau oricărei alte persoane juridice ori dacă valoarea sumei sau a bunului care formează MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 103/19.11.2009 3 obiectul infracțiunii de corupție este mai mare decât echivalentul în lei a 10.000 de euro; b) dacă, indiferent de valoarea pagubei materiale ori de gravitatea perturbării aduse unei autorități publice, instituții publice sau oricărei alte persoane juridice ori de valoarea sumei sau a bunului care formează obiectul infracțiunii de corupție, sunt comise de către: deputați; senatori; membri ai Guvernului, secretari de stat ori subsecretari de stat și asimilații acestora; consilieri ai miniștrilor; judecătorii înaltei Curți de Casație și Justiție și ai Curții Constituționale; ceilalți judecători și procurori; membrii Consiliului Superior al Magistraturii; președintele Consiliului Legislativ și locțiitorul acestuia; Avocatul Poporului și acjuncții săi; consilierii prezidențiali și consilierii de stat din cadrul Administrației Prezidențiale; consilierii de stat ai primului- ministru; membrii și controlorii financiari ai Curții de Conturi și ai camerelor județene de conturi; guvernatorul, prim- viceguvernatorul și viceguvernatorul Băncii Naționale a României; președintele și vicepreședintele Consiliului Concurenței; ofițeri, amirali, generali și mareșali; ofițeri de poliție; președinții și vicepreședinții consiliilor județene; primarul general și viceprimarii municipiului București; primarii și viceprimarii sectoarelor municipiului București; primarii și viceprimarii municipiilor; consilierii județeni; prefecții și subprefecții; conducătorii autorităților și instituțiilor publice centrale și locale și persoanele cu funcții de control din cadrul acestora, cu excepția conducătorilor autorităților și instituțiilor publice de la nivelul orașelor și comunelor și a persoanelor cu funcții de control din cadrul acestora; avocații; comisarii Gărzii Financiare; personalul vamal; persoanele care dețin funcții de conducere, de la director inclusiv, în cadrul regiilor autonome de interes național, al companiilor și societăților naționale, al băncilor și societăților comerciale la care statul este acționar majoritar, al instituțiilor publice care au atribuții în procesul de privatizare și al unităților centrale financiar-bancare; persoanele prevăzute la art. 8¹ din Legea nr. 78/2000, cu modificările și completările ulterioare; lichidatorii judiciari; executorii Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului. (I¹) Infracțiunile împotriva intereselor financiare ale Comunităților Europene sunt de competența Direcției Naționale Anticorupție. (1²) Direcția Națională Anticorupție este competentă să efectueze urmărirea penală, dacă s-a cauzat o pagubă materială mai mare decât echivalentul în lei a 1.000.000 euro, în cazul infracțiunilor prevăzute la art. 215 alin. 1, 2, 3 și 5, art. 246, 247, 248 și 248¹ din Codul penal, al infracțiunilor prevăzute la art. 175, 177 și 178—181 din Legea nr. 141/1997 privind Codul vamal al României, cu modificările și completările ulterioare, și în Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea și combaterea evaziunii fiscale. (2) Procurorii specializați din cadrul Direcției Naționale Anticorupție efectuează în mod obligatoriu urmărirea penală pentru infracțiunile prevăzute la alin. (1), (1¹) și (1²). (3) Urmărirea penală în cauzele privind infracțiunile prevăzute la alin. (1), (I¹) și (1²), săvârșite de militarii în activitate, se efectuează de procurori militari din cadrul Direcției Naționale Anticorupție, indiferent de gradul militar pe care îl au persoanele cercetate. (4) Sunt de competența parchetelor de pe lângă instanțe, potrivit dispozițiilor Codului de procedură penală, infracțiunile prevăzute în Legea nr. 78/2000, cu modificările și completările ulterioare, care nu sunt date, conform alin. (1), (1¹) și (1²), în competența Direcției Naționale Anticorupție. ” Textele constituționale invocate în motivarea excepției sunt cele cuprinse în art. 16 — Egalitatea în drepturi, art. 20 — Tratatele internaționale privind drepturile omului, art. 21 — Accesul liber la justiție și art. 53 — Restrângerea exercițiului unor drepturi sau al unor libertăți. Se invocă și art. 6 și art. 13 din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale, privind dreptul la un proces echitabil și, respectiv, dreptul la un recurs efectiv. Examinând excepția de neconstituționalitate astfel cum a fost formulată, Curtea constată că dispozițiile art. 300 din Codul de procedură penală sunt criticate din perspectiva unei omisiuni de reglementare, autorul excepției fiind nemulțumit de faptul că acest text nu prevede posibilitatea atacării separat, cu recurs, a încheierii prin care s-a respins cererea de restituire a cauzei la parchet. Cât privește dispozițiile art. 13 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 43/2002 privind Direcția Națională Anticorupție, autorul excepției nu motivează în ce constă neconstituționalitatea acestora. Astfel, în concluziile scrise depuse în dosarul instanței de judecată se invocă o serie de dispoziții constituționale și se expun considerații teoretice, cu trimitere la jurisprudența Curții Constituționale în care aceasta s-a pronunțat, în alte materii, asupra principiului egalității în drepturi, liberului acces la justiție și cu privire la condițiile restrângerii exercițiului unor drepturi sau libertăți. Asemenea critici, cu caracter general și vizând caracterul omisiv și imperfect al normelor ce fac obiectul excepției, nu intră în competența Curții Constituționale, care, potrivit art. 2 alin. (3) din Legea nr. 47/1992, se pronunță numai asupra constituționalității actelor cu privire la care a fost sesizată, fără a putea modifica sau completa prevederile supuse controlului. Pentru motivele mai sus arătate, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 alin. (1) și (6) din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge, ca fiind inadmisibilă, excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 300 din Codul de procedură penală, precum și a prevederilor art. 13 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 43/2002 privind Direcția Națională Anticorupție, excepție invocată de Lucian-Nicu Caraiman în Dosarul nr. 9.188/30/2007 al Tribunalului Timiș — Secția penală. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 13 ianuarie 2009. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent, Marieta Safta 4 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 103/19.11.2009 ORDONANȚE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI * ’ GUVERNUL ROMÂNIEI ORDONANȚĂ DE URGENTĂ privind modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule Având în vedere faptul că Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 218/2008 privind modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule a avut un impact negativ în plan social, discriminând în mod nejustificat persoanele care au achiziționat autovehicule în vederea înmatriculării anterior datei de 15 decembrie 2008 în considerarea unui anumit nivel al taxei pe poluare, luând în considerare faptul că acest aspect reclamă adoptarea unui cadru legislativ cu caracter reparator, fundamentat și pe criza economică mondială, cu implicații în economia națională și implicit la nivel de cetățean, ținând cont că toate aceste elemente constituie situații extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată și vizează totodată interesul public, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. Art. I. — Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 327 din 25 aprilie 2008, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. La articolul 8, alineatul (1) va avea următorul cuprins: „Art. 8. — (1) Atunci când un autovehicul pentru care s-a plătit taxa în România este ulterior scos din parcul auto național se restituie valoarea reziduală a taxei, calculată în raport cu prevederile legale în vigoare la momentul înmatriculării autovehiculului în România, potrivit prevederilor alin. (2).” 2. Anexele nr. 1, 2 și 4 se modifică și se înlocuiesc cu anexele nr. 1, 2 și 3 care fac parte integrantă din prezenta ordonanță de urgență. Art. II. — (1) Pentru autovehiculele achiziționate în vederea înmatriculării în România înainte de data de 15 decembrie 2008 și care nu au fost înmatriculate în România până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență se aplică nivelul taxei pe poluare pentru autovehicule prevăzut în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 50/2008, cu modificările ulterioare, în vigoare până la data publicării Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 208/2008*) pentru stabilirea unor măsuri privind taxa pe poluare pentru autovehicule. (2 ) Pentru autovehiculele achiziționate în vederea înmatriculării în România înainte de data de 15 decembrie 2008 și care au fost înmatriculate în România ulterior acestei date, cu plata taxei pe poluare pentru autovehicule calculate potrivit prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 50/2008, cu modificările ulterioare, diferența dintre taxa plătită și taxa stabilită potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 50/2008, cu modificările ulterioare, în vigoare până la data publicării Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 208/2008, se restituie, la cerere, în termen de 45 de zile de la data depunerii cererii de restituire însoțite de documentația necesară. Art. III. — Prin autovehicule achiziționate în vederea înmatriculării în România înainte de data de 15 decembrie 2008, în sensul prevederilor art. II alin. (1), se înțelege: a) autovehiculele pentru care a fost lansată comanda fermă anterior datei de 15 decembrie 2008 și pentru care se face dovada plății integrale sau a unui avans; b) autovehiculele ce au fost introduse în țară și pentru care se face dovada cu carnet de TIR/CMR/CIM și/sau dovada radierii din țara de proveniență, documente emise înainte de 15 decembrie 2008; c) autovehiculele pentru care s-a eliberat dovada de înmatriculare provizorie de către autoritățile din țara de proveniență a autovehiculului, emisă înainte de 15 decembrie 2008. Art. IV. — Pentru a beneficia de prevederile art. II alin. (1), persoana fizică sau juridică prezintă autorității fiscale competente pentru calculul taxei pe poluare, în vederea luării în evidență, în termen de 20 de zile calendaristice de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, o cerere însoțită de unul dintre documentele prevăzute la art. III lit. a) sau b), iar în situația prevăzută la art. III lit. c), documentul va fi însoțit și de declarația pe proprie răspundere, în formă autentică, din care să reiasă că autovehiculul a fost achiziționat anterior datei de 15 decembrie 2008 în vederea înmatriculării în România. Art. V. — în vederea calculării cuantumului taxei datorate potrivit art. II alin. (1), cererea și documentele prevăzute la art. IV, înregistrate la autoritatea fiscală competentă, se completează, în termen de maximum 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, cu documentele prevăzute la art. 3 alin. (2) din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 686/2008 privind aprobarea normelor metodologice de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule. *) Abrogată prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 218/2008 privind modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 836 din 11 decembrie 2008. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 103/19.11.2009 5 Art. VI. — Termenele prevăzute la art. IV și V sunt termene de decădere. Art. VII. — Procedura de restituire se stabilește prin ordin comun al ministrului mediului și al ministrului finanțelor publice, în termen de 30 de zile de la data publicării prezentei ordonanțe de urgență. Art. VIII. — Nu se supun prevederilor prezentei ordonanțe de urgență persoanele care au achiziționat autovehicule în vederea înmatriculării în România după data de 15 decembrie 2008 și care au achitat taxa pe poluare până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: p. Ministrul mediului, Dan Cârlan, secretar de stat Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea Ministrul transporturilor și infrastructurii, Radu Mircea Berceanu p. Ministrul economiei, Tudor Serban, secretar de stat Șeful Departamentului pentru Afaceri Europene, Vasile Pușcaș București, 18 februarie 2009. Nr. 7. ANEXA Nr. 1 (Anexa nr. 1 la Ordonanța de urgentă a Guvernului nr. 50/2008) Nivelul taxei specifice în funcție de emisia de dioxid de carbon Norma de poluare1) Emisia de dioxid de carbon Nivelul taxei specifice sau tipul autovehiculului ---grame CO2/km --- --- euro/1 gram CO2 --- din categoria IVh 1 2 3 Hibride, electrice --- 0 Euro 5 și Euro 6 --- 0 Euro 4, Euro 3 < 120 0 121 --- 150 1,0 151 --- 180 2,0 181 ---210 4,0 211 ---240 8,0 241 ---270 12,0 >271 16,0 i) Norma de poluare este cea stabilită prin: — Regulamentul CE nr. 715/2007 pentru Euro 5 și Euro 6; — directivele 98/69/CE și 2002/80/CE pentru Euro 3 și Euro 4. 6 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 103/19.11.2009 ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 2 la Ordonanța de urgentă a Guvernului nr. 50/2008) Nivelul taxei specifice în funcție de norma de poluare Norma de poluarei) Cilindree Nivelul taxei specifice sau tipul autovehiculului Capacitatea cilindrică --- euro/1 cmc --- din categoriile Iv^ și --- cmc --- 1 2 3 Hibride, electrice 0 Euro 5 și Euro 6 2) Euro 4 < 1400 0,40 1401---1600 0,60 1601---2000 0,80 2001---2500 1,20 2501---3000 1,60 >3000 2,00 Euro 3 < 1400 1,30 1401---1600 2,00 1601---2000 2,60 2001---2500 3,80 2501---3000 5,00 >3000 6,00 Euro 2 < 1400 3,40 1401---1600 5,20 1601---2000 6,60 2001---2500 10,00 2501---3000 14,00 >3000 16,00 Euro 1 < 1400 7,00 1401---1600 11,00 1601---2000 14,00 2001---2500 20,00 2501---3000 28,00 >3000 32,00 Non-Euro < 1400 21,00 1401---1600 33,00 1601---2000 42,00 2001---2500 60,00 2501---3000 84,00 >3000 96,00 i) Norma de poluare este cea stabilită prin: — Regulamentul CE nr. 715/2007 pentru Euro 5 și Euro 6; — Directiva 98/69/CE și Directiva 2002/80/CE pentru Euro 3 și Euro 4; — directivele 94/12/CE și 96/69/CE pentru Euro 2; — directivele 91/441/CEE și 93/59/CEE pentru Euro 1. ²) Nivelul taxei specifice (euro/1 cmc) se va determina și se va datora începând cu intrarea în vigoare a normelor de aplicare a Regulamentului CE nr. 715/2007 privind omologarea de tip a autovehiculelor în ceea ce privește emisiile provenind de la vehiculele ușoare pentru pasageri și de la vehiculele ușoare comerciale (Euro 5 și Euro 6) și privind accesul la informațiile referitoare la repararea și întreținerea vehiculelor. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 103/19.11.2009 7 ANEXA Nr. 3 (Anexa nr. 4 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 50/2008) Grila privind cotele de reducere a taxei Vechimea Cota de reducere autovehiculului --- % --- 1 2 nou 0 < 1 lună 3 > 1 lună --- 3 luni inclusiv 5 > 3 luni --- 6 luni inclusiv 8 > 6 luni --- 9 luni inclusiv 10 > 9 luni --- 1 an inclusiv 13 > 1 an --- 2 ani inclusiv 21 > 2 ani --- 3 ani inclusiv 28 > 3 ani --- 4 ani inclusiv 33 > 4 ani --- 5 ani inclusiv 38 > 5 ani --- 6 ani inclusiv 43 > 6 ani --- 7 ani inclusiv 49 > 7 ani --- 8 ani inclusiv 55 > 8 ani --- 9 ani inclusiv 61 > 9 ani --- 10 ani inclusiv 66 > 10 ani --- 11 ani inclusiv 73 > 11 ani --- 12 ani inclusiv 79 > 12 ani --- 13 ani inclusiv 84 > 13 ani --- 14 ani inclusiv 89 peste 14 ani 90 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru modificarea art. 2 alin. (1) și (4) din Hotărârea Guvernului nr. 926/2008 privind confecționarea și punerea în circulație a colantului uniform de viză 7 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — La articolul 2 din Hotărârea Guvernului nr. 926/2008 privind confecționarea și punerea în circulație a colantului uniform de viză, publicată în Monitorul Oficial’ al României, Partea I, nr. 625 din 27 august 2008, alineatele (1) și (4) se modifică și vor avea următorul cuprins: „Art. 2. — (T) Data-limită a punerii în circulație a colantului uniform de viză este 1 martie 2009. (4) Colantele model vechi rămase neutilizate la data introducerii colantului uniform de viză rămân în paralel în circulație până la epuizarea stocului existent, dar nu mai târziu de 31 martie 2009.” PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Viceprim-ministru, ministrul administrației și internelor, Dan Nica Ministrul afacerilor externe, Cristian Diaconescu Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu București, 18 februarie 2009. Nr. 102: 8 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 103/19.11.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind recunoașterea Asociației „Centrul de Mediere Craiova” ca fiind de utilitate publică în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 39 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Se recunoaște Asociația „Centrul de Mediere Craiova”, persoană juridică română de drept privat, fără scop patrimonial, cu sediul în municipiul Craiova, Calea București, bl. 17D, mezanin, județul Dolj, ca fiind de utilitate publică. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: p. Ministrul justiției și libertăților cetățenești,’ Alina Mihaela Bica, secretar de stat p. Ministrul finanțelor publice, Bogdan Alexandru Drăgoi, secretar de stat București, 18 februarie 2009. Nr. 103: ACTE ALE AUTORITĂȚII ELECTORALE PERMANENTE AUTORITATEA ELECTORALĂ PERMANENTĂ LISTA partidelor politice, alianțelor politice și electorale, organizațiilor cetățenilor români aparținând minorităților naționale și a candidaților independenți pentru care a fost depus până la data de 19 februarie 2009 raportul detaliat al veniturilor și cheltuielilor electorale, conform art. 38 alin. (1¹) din Legea nr.’ 334/2006 privind finanțarea activității partidelor politice și a campaniilor electorale, cu modificările și completările ulterioare, pentru alegerile locale parțiale desfășurate conform Hotărârii Guvernului nr. 1/2009 privind stabilirea datei alegerilor locale parțiale pentru alegerea primarilor în unele circumscripții electorale 1. Județul Cluj, municipiul Cluj-Napoca: — Partidul Democrat Liberal. 2. Județul Alba, comunele Horea și Roșia de Secaș: — Partidul Democrat Liberal; — Partidul Social Democrat. 3. Județul Alba, comuna Roșia de Secaș: — Partidul Național Țărănesc Creștin Democrat. București, 19 februarie 2009. Nr. 6. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul de vânzări si informare. București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 02Î .410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 428256 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 103/19.11.2009 conține 8 pagini. Prețul: 1,60 lei ISSN 1453—4495