MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 177 (XXI) — Nr. 93 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Marți, 17 februarie 2009 SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 77. — Hotărâre privind aprobarea cifrelor de școlarizare pentru învățământul preuniversitar și superior de stat în anul școlar/universitar 2009—2010.................... 2-3 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 35. — Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale privind modificarea și completarea Ordinului ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale nr. 219/2007 pentru aprobarea regulilor privind înregistrarea operatorilor în agricultura ecologică. 4-13 2.029. —Ordin al ministrului culturii, cultelor și patrimoniului național pentru aprobarea Normelor metodologice privind modalitatea de calcul al tarifelor și procedura de plată a sumelor datorate pentru operațiunile efectuate contra cost de Oficiul Român pentru Drepturile de Autor ..................................... 14-15 2 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 93/17.11.2009 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind aprobarea cifrelor de școlarizare pentru învățământul preuniversitar și superior de stat în anul scolar/universitar 2009—2010 în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 54 și al art. 141 lit. b) din Legea învățământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Se aprobă cifrele de școlarizare pentru învățământul preuniversitar de stat finanțat de la bugetele locale și pentru învățământul preuniversitar militar finanțat de la bugetul de stat, precum și numărul de locuri din instituțiile de învățământ superior de stat pentru anul școlar/universitar 2009—2010, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 2. — Structura anului de învățământ preuniversitar și cea a anului de învățământ universitar vor fi stabilite prin ordin al ministrului educației, cercetării și inovării. PRIM-MINISTRU București, 11 februarie 2009. Nr. 77. ’ EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul educației, cercetării și inovării, Ecaterina Andronescu Ministrul interimar al administrației și internelor, Dan Nica p. Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mariana Nedelcu, secretar de stat p. Ministrul sănătății, Aurel Nechita, secretar de stat Ministrul apărării naționale, Mihai Stănișoară Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea ANEXĂ CIFRELE DE ȘCOLARIZARE pentru anul școlar/universitar 2009—2010 la toate gradele învățământului de stat I. învățământ preșcolar Numărul copiilor cuprinși în grădinițe — total 660.000 II. învățământ primar Numărul elevilor în clasele I—IV 900.000 III. învățământ secundar > 1. învățământ gimnazial Numărul elevilor în clasele V—VIII — total, din care: 950.000 a) învățământ de zi 935.000 b) învățământ seral, cu frecvență redusă și la distanță 15.000 2. învățământ liceal a) numărul elevilor în clasa a IX-a, învățământ de zi 221.000¹) b) numărul elevilor în clasa a IX-a, învățământ seral și/sau cu frecvență redusă 22.000²) c) numărul elevilor în clasa a XIl-a, învățământ de zi și/sau seral 88.000³) 3. învățământ profesional Numărul elevilor în anul de completare, învățământ de zi și/sau seral 75.000 4. învățământ postliceal Numărul elevilor în anul I — total, din care: 17.265 a) învățământ special 195 b) învățământ militar (M.A.I. și M.Ap.N.) 2.570 c) învățământ de zi și/sau seral 14.500 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 93/17.11.2009 3 IV. învățământ de artă și sportiv 1. Numărul total de elevi în clasele și grupele cu program de muzică, arte plastice și coregrafie (exclusiv învățământul liceal) 21.500 2. Numărul total de elevi în școlile cu program sportiv (exclusiv învățământul liceal) 17.000 3. Numărul total de elevi care se pregătesc pe linie sportivă școlară 53.000 V. învățământ special pentru preșcolari și elevi cu deficiențe și boli cronice 1. Numărul copiilor cuprinși în grădinițe pentru copii cu deficiențe și în grupe de copii cu boli cronice din cadrul unităților sanitare 2.500 2. Numărul elevilor cu deficiențe și/sau boli cronice din școlile cu clasele I—VI11 20.000⁴) 3. Numărul elevilor din învățământul profesional pentru deficienți (an de completare) 1.500⁴) 4. Numărul elevilor din licee speciale: — clasa a IX-a 3.000⁴) — clasa a Xl-a învățământ seral și/sau cu frecvență redusă 100³) VI. învățământ superior Numărul locurilor pentru studii: 1. universitare de licență (anul I) 62.600⁵'⁶) 2. universitare de masterat 35.000⁵'⁶) 3. universitare — rezidențial 3.000 4. universitare de doctorat 3.500⁵'⁶) VI I. Numărul de locuri cu finanțare totală sau parțială din bugetul Ministerului Educației, Cercetării și Inovării pentru tinerii de origine română din Republica Moldova, țări învecinate și diasporă 1. învățământ preuniversitar Numărul total de locuri, din care: 1.250 a) fără plata taxelor de școlarizare, dar cu bursă 950 b) fără plata taxelor de școlarizare, dar fără bursă 300 2. învățământ superior 2.1. Numărul locurilor pentru studii universitare de licență (anul I) — total, din care: 1.650 a) fără plata taxelor de școlarizare, dar cu bursă 1.350 b) fără plata taxelor de școlarizare, dar fără bursă 300 2.2. Numărul locurilor pentru studii universitare de masterat — total, din care: 530⁷) a) fără plata taxelor de școlarizare, dar cu bursă 300 b) fără plata taxelor de școlarizare, dar fără bursă 230 2.3. Numărul locurilor pentru studii universitare de doctorat — total, din care: 70 a) fără plata taxelor de școlarizare, dar cu bursă 50 b) fără plata taxelor de școlarizare, dar fără bursă 20 3. Numărul total de luni-bursă, din care: 500 a) stagii de specializare cadre didactice 300 b) mobilități studențești/practică studenți 200 VI II. Numărul de locuri cu finanțare totală sau parțială din bugetul Ministerului Educației, Cercetării și Inovării pentru cetățenii străini, conform documentelor bilaterale de cooperare internațională și unor oferte unilaterale ale statului român 1. învățământ preuniversitar Numărul total de locuri, din care: 125 a) fără plata taxelor de școlarizare, dar cu bursă 5 b) fără plata taxelor de școlarizare, dar fără bursă 120 2. învățământ superior 2.1. Numărul locurilor pentru studii universitare de licență (anul I) — total, din care: 264 a) fără plata taxelor de școlarizare, dar cu bursă 214 b) fără plata taxelor de școlarizare, dar fără bursă 50 2.2. Numărul locurilor pentru studii universitare de masterat — total, din care: 98⁷) a) fără plata taxelor de școlarizare, dar cu bursă 88 b) fără plata taxelor de școlarizare, dar fără bursă 10 2.3. Numărul locurilor pentru studii universitare de doctorat — total, din care: 109 a) fără plata taxelor de școlarizare, dar cu bursă 89 b) fără plata taxelor de școlarizare, dar fără bursă 20 3. Numărul total de luni-bursă, din care: 1.700 a) stagii de specializare învățământ superior 700 b) stagii de specializare învățământ postuniversitar 1.000 ¹) Inclusiv învățământul liceal militar (Ministerul Apărării Naționale). ²) Clase de început organizate pentru absolvenții învățământului gimnazial, care nu au urmat o formă de învățământ liceal și care au împlinit vârsta de 18 ani până la data de 15 septembrie 2009 inclusiv. ³) Clase de început organizate pentru absolvenții anului de completare și pentru absolvenții școlilor profesionale, din serii vechi, care doresc să își continue studiile. 4) Inclusiv pentru învățământul organizat de Ministerul Justiției și Libertăților Cetățenești. ⁵) țnclusiv învățământul’militar (Ministerul Administrației și Internelor, Ministerul Apărării Naționale și Serviciul Român de Informații). ⁶) în cadrul cifrei totale aprobate se pot face transferuri de locuri între cicluri prin ordin al ministrului educației, cercetării și inovării. 7) Inclusiv locurile pentru rezidențial. 4 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 93/17.11.2009 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERULAGRICULTURII, PĂDURILOR Șl DEZVOLTĂRII RURALE ORDIN privind modificarea și completarea Ordinului ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale nr. 219/2007 pentru aprobarea regulilor privind înregistrarea operatorilor în agricultura ecologică Văzând Referatul de aprobare al Direcției generale implementare politici agricole nr. 131.079 din 30 ianuarie 2009, în baza prevederilor art. 7 alin. (1) și (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2000 privind produsele agroalimentare ecologice, aprobată prin Legea nr. 38/2001, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 28 alin. (1) lit. a) din Regulamentul (CE) nr. 834/2007 al Consiliului privind producția agricolă ecologică și etichetarea produselor ecologice, precum și de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 2.092/91, în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 8/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale, ministrul agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale emite prezentul ordin. Art. I. — Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale nr. 219/2007 pentru aprobarea regulilor privind înregistrarea operatorilor în agricultura ecologică, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 238 din 5 aprilie 2007, cu modificările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La articolul 1, alineatul (2) se abrogă. 2. Articolul 2 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 2. — (1) în fiecare an, până la data de 1 iunie, operatorii au obligația de a-și înregistra activitatea la Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale, prin direcțiile pentru agricultură și dezvoltare rurală județene și a municipiului București. (2) Fac excepție de la prevederile alin.(1) producătorii care desfășoară activități de colectare din flora spontană, procesatorii și comercianții care își pot înregistra activitatea până la data de 31 decembrie a fiecărui an. (3) Operatorii completează fișele de înregistrare prezentate în anexele nr. 1—7 și le depun la direcțiile pentru agricultură și dezvoltare rurală județene și a municipiului București pe a căror rază își desfășoară activitatea. (4) Fișele de înregistrare vor fi însoțite de contractul încheiat între operator și organismul de inspecție și certificare menționat în fișa de înregistrare. (5) Fișele de înregistrare a operatorilor se avizează și se aprobă de către direcțiile pentru agricultură și dezvoltare rurală județene și a municipiului București. (6) Directorii executivi din cadrul direcțiilor pentru agricultură și dezvoltare rurală județene și a municipiului București vor desemna prin decizie o persoană responsabilă pentru înregistrarea operatorilor și desfășurarea altor activității din sectorul agricultură ecologică. (7) Fișele de înregistrare aprobate sunt transmise în original operatorului, iar o copie se păstrează la direcțiile pentru agricultură și dezvoltare rurală județene și a municipiului București. (8) Direcțiile pentru agricultură și dezvoltare rurală județene și a municipiului București vor transmite Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale, la sfârșitul fiecărei luni, centralizatorul operatorilor înregistrați în agricultura ecologică, al cărui model este prezentat în anexa nr. 8. (9) în situația în care un operator administrează una sau mai multe ferme/unități cu locații diferite, solicitantul va completa un set de fișe de înregistrare pentru fiecare fermă/unitate. (10) în cazul în care fișele de înregistrare nu sunt completate corect sau conțin informații neclare, se va acorda operatorului o perioadă de 15 zile pentru rectificarea acestora. Dacă fișele de înregistrare nu sunt remediate în termenul legal, procedura de înregistrare este anulată. (11) în scopul verificării informațiilor cuprinse în fișele de înregistrare, operatorul furnizează, la cererea Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale și a direcțiilor pentru agricultură și dezvoltare rurală județene și a municipiului București, orice alte documente necesare. (12) în situația în care operatorul încetează activitatea cu organismul de inspecție și certificare menționat în fișa de înregistrare, acesta va informa Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale și direcția pentru agricultură și dezvoltare rurală județeană și a municipiului București la care s-a înregistrat.” 3. Anexele nr. 1—7 se modifică și se înlocuiesc cu anexele nr. 1—7 la prezentul ordin. 4. După anexa nr. 7 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 8, al cărei conținut este prevăzut în anexa nr. 8 la prezentul ordin. Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale, llie Sârbu București, 9 februarie 2009. Nr. 35. ’ MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 93/17.11.2009 5 ANEXA Nr. 1 (Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 219/2007) MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR Șl DEZVOLTĂRII RURALE DIRECȚIA PENTRU AGRICULTURĂ Șl DEZVOLTARE RURALĂ A JUDEȚULUI................................... FIȘĂ DE ÎNREGISTRARE a producătorilor în agricultura ecologică Anul......... Aprobat Avizat D.A.D.R. Responsabil cu agricultura ecologică, Director executiv, .................................... Nr.......din......... 1 . Producător Persoana juridică..........................................................cu sediul în localitatea................................ județul ................................, înscrisă la registrul comerțului sub nr............................., CUI ............., reprezentată de.........................................cod numeric personal (CNP)............................................; sau Persoana fizică............................................, domiciliată în localitatea.........................................., județul......................................., str............................... nr........, BI/CI seria..........nr..........., eliberat/eliberată la data de...........................de către............................, CNP................................. Locația fermei/unității administrate................................................................ 2 . Angajament. Solicit înregistrarea și mă angajez să respect dispozițiile naționale și comunitare privind metoda de producție ecologică, procesarea, comercializarea, depozitarea și etichetarea produselor agroalimentare ecologice. Aceste dispoziții sunt: — Regulamentul (CE) nr. 834/2007 al Consiliului privind producția ecologică și etichetarea produselor ecologice și de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 2.092/91; — Regulamentul (CEE) nr. 889/2008 al Comisiei de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 834/2007 al Consiliului privind producția ecologică și etichetarea produselor ecologice; — Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2000 privind produsele agroalimentare ecologice, aprobată prin Legea nr. 38/2001, cu modificările și completările ulterioare; — Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 688/2007 pentru aprobarea Regulilor privind organizarea sistemului de inspecție și certificare, de aprobare a organismelor de inspecție și certificare și de supraveghere a activității organismelor de control; — Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale și al președintelui Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor nr. 317/190/2006 privind modificarea și completarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii, alimentației și pădurilor și al președintelui Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor nr. 417/110/2002 pentru aprobarea Regulilor specifice privind etichetarea produselor agroalimentare ecologice. 3. Alegerea organismului de inspecție și certificare aprobat Numele organismului de inspecție și certificare.................................................. Codul organismului............................................................................... 4. Producția vegetală (Se va completa cu datele din formularul „Registrul parcelar”.) Suprafața totală în agricultura ecologică:.............................., din care: — suprafața certificată:..........................................; — suprafața în conversie: —anul 1 ........................; — anul 2.......................; — anul 3....................... Sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal, în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare. Data Semnătura 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 93/17.II.2009 5. Producția animalieră Numele producătorului...................................................................................................... Producția Rasa/Specia Efective Modul de producție Ecologic În conversie Convențional Producția de bovine Vaci de lapte Juninci rasă de lapte Vaci gestante Juninci gestante Bovine mascule peste 2 ani Bovine mascule între 1 și 2 ani Bovine mascule între 6 luni și 1 an Viței sub 6 luni Producția de ovine Oi mame Mioare Berbeci Alte ovine Producția de caprine Capre de lapte Țapi de reproducere Alte capre Producția porcine Scroafe de reproducere Vieri Purcei sugari Alți porci Păsări Găini outoare Pui de carne Rațe Bibilici Curcani Ecvine Cai și iepe Alte ecvine Apicultură Număr de stupi Număr de familii de albine Acvacultură Altele Data Semnătura MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 93/17.11.2009 7 ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 219/2007) MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR Șl DEZVOLTĂRII RURALE DIRECȚIA PENTRU AGRICULTURĂ Șl DEZVOLTARE RURALĂ A JUDEȚULUI...................... REGISTRUL PARCELAR Anul.............. Suprafața Suprafața Suprafața în agricultura ecologică Numărul Denumirea Suprafața cadastrală agricolă în din care: parcelei parcelei exploatată*) agricultura Cultura Suprafața Conversie Conversie Conversie Certificat cadastrale convențională anul I anul II anul III ecologic ha m2 ha ha ha ha ha ha ha *) în cazul în care nu se exploatează în totalitate parcela cadastrală, indicați suprafața exploatată. Data Semnătura ANEXA Nr. 3 (Anexa nr. 3 la Ordinul nr. 219/2007) MINISTERULAGRICULTURII, PĂDURILOR Șl DEZVOLTĂRII RURALE DIRECȚIA PENTRU AGRICULTURĂ Șl DEZVOLTARE RURALĂ A JUDEȚULUI.................... FIȘĂ DE ÎNREGISTRARE a procesatorilor în agricultura ecologică Anul........... (operații de condiționare și/sau de transformare a produselor agricole) Aprobat Avizat D.A.D.R. Responsabil cu agricultura ecologică, Director executiv, ................................... Nr.......din......... 1. Procesator Persoana juridică....................................., cu sediul în localitatea..........................Județul.............., înscrisă la registrul comerțului sub nr............, CUI.........., reprezentată de......................... cod numeric personal (CNP)....................’..................... Locația fermei/unității administrate...................................................................... 2. Angajament. Solicit înregistrarea și mă angajez să respect dispozițiile naționale și comunitare privind metoda de producție ecologică, procesarea, comercializarea, depozitarea și etichetarea produselor agroalimentare ecologice. Aceste dispoziții sunt: — Regulamentul (CE) nr. 834/2007 al Consiliului privind producția ecologică și etichetarea produselor ecologice și de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 2.092/91; 8 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 93/17.11.2009 — Regulamentul (CEE) nr. 889/2008 al Comisiei de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 834/2007 al Consiliului privind producția ecologică și etichetarea produselor ecologice; — Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2000 privind produsele agroalimentare ecologice, aprobată prin Legea nr. 38/2001, cu modificările și completările ulterioare; — Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 688/2007 pentru aprobarea Regulilor privind organizarea sistemului de inspecție și certificare, de aprobare a’organismelor de inspecție și certificare și de supraveghere a activității organismelor de control; — Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale și al președintelui Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor nr. 317/190/2006 privind modificarea și completarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii\ alimentației și pădurilor și al președintelui Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor nr. 417/110/2002 pentru aprobarea Regulilor specifice privind etichetarea produselor agroalimentare ecologice. 3. Alegerea organismului de inspecție și certificare aprobat Numele organismului de inspecție și certificare ales......................................... Codul organismului......................’................................................ 4. Specificarea locurilor de transformare și/sau de condiționare și/sau de depozitare și natura operațiilor și a produselor, prin precizarea locului de procesare Numele procesatorului................................................... Produsul finit*) Locul de transformare Cantitatea estimată în 2007 Natura operațiilor**) (kg sau litri) *) Produsul care iese din unitatea de procesare (de exemplu: pâine, brânza de oaie, făină de grâu). **) Operații privind: — condiționarea fără transformare (se va nota cu CFT); — transformarea cu condiționare (se va nota cu TCC); — transformarea fără condiționare (se va nota cu TFC). Sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal, în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare. Data........ Semnătura ANEXA Nr. 4 (Anexa nr. 4 la Ordinul nr. 219/2007) MINISTERULAGRICULTURII, PĂDURILOR Șl DEZVOLTĂRII RURALE DIRECȚIA PENTRU AGRICULTURĂ Șl DEZVOLTARE RURALĂ A JUDEȚULUI.......................... FIȘĂ DE ÎNREGISTRARE a importatorilor de produse ecologice (importate din terțe țări în UE) Anul..... Aprobat Avizat D.A.D.R. Responsabil cu agricultura ecologică, Director executiv, Nr......din.......... 1 . Importator............................................. Persoana juridică................................., cu sediul în localitatea..................județul............., înscrisă la registrul comerțului sub nr.., CUI....................., reprezentată de............................cod numeric personal (CNP)............’.......... Locația fermei/unității administrate.......................................................................................................... MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 93/17.11.2009 9 2 . Angajament. Solicit înregistrarea și mă angajez să respect dispozițiile naționale și comunitare privind metoda de producție ecologică, procesarea, comercializarea, depozitarea și etichetarea produselor agroalimentare ecologice. Aceste dispoziții sunt: — Regulamentul (CE) nr. 834/2007 al Consiliului privind producția ecologică și etichetarea produselor ecologice și de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 2.092/91; — Regulamentul (CEE) nr. 889/2008 al Comisiei de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 834/2007 al Consiliului privind producția ecologică și etichetarea produselor ecologice; — Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2000 privind produsele agroalimentare ecologice, aprobată prin Legea nr. 38/2001, cu modificările și completările ulterioare; — Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 688/2007 pentru aprobarea Regulilor privind organizarea sistemului de inspecție și certificare, de aprobare a organismelor de inspecție și certificare și de supraveghere a activității organismelor de control; — Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale și al președintelui Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor nr. 317/190/2006 privind modificarea și completarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii, alimentației și pădurilor și al președintelui Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor nr. 417/110/2002 pentru aprobarea Regulilor specifice privind etichetarea produselor agroalimentare ecologice. 3. Alegerea organismului de inspecție și certificare aprobat Numele organismului de inspecție și certificare ales.................................................. Codul organismului................................................... 4. Localizarea țării de origine a produselor importate și natura produselor, cu precizarea locurilor de depozitare Numele importatorului.......................................... Produsul Codul produsului) Țara de origine Locurile de depozitare Volumul importat în: (kg/litri/buc.) (țară și oraș) Anul anterior3) Anul în curs3) ¹) Codul corespunzător produsului importat din lista prezentă în anexa nr. 5. ²) Producția importată în anul anterior. ³ IProducția importată în anul în curs (estimare). Sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal, în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare. Data Semnătura ANEXA Nr. 5 (Anexa nr. 5 la Ordinul nr. 219/2007) LISTA PRODUSELOR Șl CODUL DE IDENTIFICARE Produse Tipul de producție Codul produsului Produse neprocesate provenite din producția Cereale și plante industriale (de exemplu: oleaginoase, 01 vegetală leguminoase proteice, plante furajere etc.) Legume 02 Fructe și plante destinate preparării băuturilor 03 Plante aromatice, medicinale și derivate 04 Citrice 05 Ciuperci 06 10 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 93/17.11.2009 Produse Tipul de producție Codul produsului Produse neprocesate provenite din producția Miere 07 animalieră Ouă 08 Carne de măcelărie (neprelucrată) 09 Păsări de curte 10 Alte produse neprocesate provenite din creșterea 11 animalelor Produse procesate pe bază de carne (mezeluri, conserve) 12 Produse din lapte 13 Produse pe bază de legume și fructe Produse pe bază de cartofi 14 Suc de fructe și legume 15 Fructe uscate 16 Alte preparate și conserve pe bază de fructe, inclusiv 04 17 și 05 Preparate și conserve pe bază de legume, inclusiv 04 și 05 18 Produse pe bază de uleiuri Uleiuri nerafinate și șroturi 19 Uleiuri rafinate și produse asociate 20 Produse din acvacultură 21 Făinuri, cereale procesate și produse cu amidon Produse obținute din semințe (orez, făină, griș, fulgi 22 de cereale) Produse cu amidon (ulei de porumb și tapioca etc.) 23 Furaje pentru animale 24 Produse alimentare diverse Pâine și produse de patiserie proaspete (inclusiv pâine 25 congelată) Pesmeți, biscuiți și produse de patiserie conservate 26 Zaharuri 27 Ciocolată și dulcețuri 28 Paste alimentare 29 Cafea 30 Ceai 31 Cacao 32 Infuzii de plante 33 Ierburi aromatice, condimente etc. 34 Produse alimentare dietetice și destinate copiilor 35 Băuturi (cu excepția sucului de fructe) 36 Uleiuri esențiale 37 Altele 38 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 93/17.11.2009 11 ANEXA Nr. 6 (Anexa nr. 6 la Ordinul nr. 219/2007) MINISTERULAGRICULTURII, PĂDURILOR Șl DEZVOLTĂRII RURALE DIRECȚIA PENTRU AGRICULTURĂ Șl DEZVOLTARE RURALĂ A JUDEȚULUI....................................... FIȘĂ DE ÎNREGISTRARE a exportatorilor de produse ecologice Anul.......... Aprobat Avizat D.A.D.R. Responsabil cu agricultura ecologică, Director executiv, ................................. Nr......din......... 1. Exportator Persoana juridică......................................, cu sediul în localitatea...................Județul..............., înscrisă la registrul comerțului sub nr..................., CUI..........., reprezentată de..................., cod numeric personal (CNP).............................................. Locația fermei/unității administrate..................................................................................... 2. Angajament. Solicit înregistrarea și mă angajez să respect dispozițiile naționale și comunitare privind metoda de producție ecologică, procesarea, comercializarea, depozitarea și etichetarea produselor agroalimentare ecologice. Aceste dispoziții sunt: — Regulamentul (CE) nr. 834/2007 al Consiliului privind producția ecologică și etichetarea produselor ecologice și de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 2.092/91; — Regulamentul (CEE) nr. 889/2008 al Comisiei de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 834/2007 al Consiliului privind producția ecologică și etichetarea produselor ecologice; — Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2000 privind produsele agroalimentare ecologice, aprobată prin Legea nr. 38/2001, cu modificările și completările ulterioare; — Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 688/2007 pentru aprobarea Regulilor privind organizarea sistemului de inspecție și certificare, de aprobare a organismelor de inspecție și certificare și de supraveghere a activității organismelor de control; — Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale și al președintelui Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor nr. 317/190/2006 privind modificarea și completarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii, alimentației și pădurilor și al președintelui Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor nr. 417/110/2002 pentru aprobarea Regulilor specifice privind etichetarea produselor agroalimentare ecologice. 3. Alegerea organismului de inspecție și certificare aprobat Numele organismului de inspecție și certificare ales......................................... Codul organismului....................................................................... 4. Localizarea unității de origine a produselor exportate și natura produselor, cu precizarea destinației exportului Numele exportatorului................................................................. Produsul Volumul exportat estimat Unitatea de unde se face exportul Țara de destinație a exportului (kg/litri/buc.) Sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal, în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare. Data Semnătura 12 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 93/17.11.2009 ANEXA Nr. 7 (Anexa nr. 7 la Ordinul nr. 219/2007) MINISTERULAGRICULTURII, PĂDURILOR Șl DEZVOLTĂRII RURALE DIRECȚIA PENTRU AGRICULTURĂ Șl DEZVOLTARE RURALĂ A JUDEȚULUI.................... FIȘĂ DE ÎNREGISTRARE a comercianților de produse ecologice (inclusiv comerțul intracomunitar) ________________________________Anul................................................. Aprobat Avizat D.A.D.R. Responsabil cu agricultura ecologică, Director executiv, ................................... Nr.......din........ 1. Comerciant..................................................................................................... Certificat de înmatriculare în registrul comerțului....................................................................... Cod fiscal..............................................Sediul............................................................ Banca.....................................................................Cont............................................ Telefon.......................................Fax..............................E-mail..................................... Reprezentat legal prin....................................., în calitate de............................................... 2. Angajament. Solicit înregistrarea și mă angajez să respect dispozițiile naționale și comunitare privind metoda de producție ecologică, procesarea, comercializarea, depozitarea și etichetarea produselor agroalimentare ecologice. Aceste dispoziții sunt: — Regulamentul (CE) nr. 834/2007 al Consiliului privind producția ecologică și etichetarea produselor ecologice și de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 2.092/91; — Regulamentul (CEE) nr. 889/2008 al Comisiei de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 834/2007 al Consiliului privind producția ecologică și etichetarea produselor ecologice; — Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2000 privind produsele agroalimentare ecologice, aprobată prin Legea nr. 38/2001, cu modificările și completările ulterioare; — Ordinul ministrului agriculturii și dezvoltării rurale nr. 688/2007 pentru aprobarea Regulilor privind organizarea sistemului de inspecție și certificare, de aprobare a organismelor de inspecție și certificare și de supraveghere a activității organismelor de control; — Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale și al președintelui Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor nr. 317/190/2006 privind modificarea și completarea anexei la Ordinul ministrului agriculturii, alimentației și pădurilor și al președintelui Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor nr. 417/110/2002 pentru aprobarea Regulilor specifice privind etichetarea produselor agroalimentare ecologice. 3. Alegerea organismului de inspecție și certificare aprobat Numele organismului de inspecție și certificare ales...................................................................... Codul organismului........................................................................................................ Numele comerciantului..................................................................................................... Volumul estimat comercializat Destinația produselor Produsul (kg/litri/buc.) Locurile de depozitare (consumator/unități de comercializare/unități de procesare) Sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal, în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare. Data Semnătura MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 93/17.II.2009 13 ANEXA Nr. 8 (Anexa nr. 8 la Ordinul nr. 219/2007) Produsele procesate Cantitatea estimată Produsul O) Producția animalieră Modul de producție Convențional co Ecologic £ Total Categoria LO de animale Producția vegetală Certificat £ ecologic co co O CM CN O 6 - Cultura o U.M. (ha, kg, O) buc., l, t) Tipul co operatorului Nr. contractului încheiat cu r- organismul de control Numele organismului de control Nr. fișei de LO înregistrare Adresa Județul co Localitatea CN Numele - operatorului 14 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 93/17.11.2009 MINISTERUL CULTURII, CULTELOR Șl PATRIMONIULUI NAȚIONAL ORDIN pentru aprobarea Normelor metodologice privind modalitatea de calcul al tarifelor și procedura de plată a sumelor datorate pentru operațiunile efectuate contra cost de Oficiul Român pentru Drepturile de Autor în conformitate cu prevederile art. 20 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 1.086/2008 privind stabilirea tarifelor pentru operațiunile efectuate de Oficiul Român pentru Drepturile de Autor contra cost și pentru aprobarea Normelor metodologice privind nivelul de constituire, condițiile de repartizare și de utilizare a fondului de stimulente pentru personalul Oficiului Român pentru Drepturile de Autor, în temeiul prevederilor art. 11 alin. (1) și (4) din Hotărârea Guvernului nr. 9/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național, ministrul culturii, cultelor și patrimoniului național emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă Normele metodologice privind modalitatea de calcul al tarifelor și procedura de plată a sumelor datorate pentru operațiunile efectuate contra cost de Oficiul Român pentru Drepturile de Autor, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Oficiul Român pentru Drepturile de Autor răspunde de încasarea și gestionarea sumelor prevăzute la art. 1, conform legii. Art. 3. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul culturii, cultelor și patrimoniului național, Theodor Paleologu București, 3 februarie 2009. Nr. 2.029. ANEXA NORME METODOLOGICE privind modalitatea de calcul al tarifelor și procedura de plată a sumelor datorate pentru operațiunile efectuate contra cost de Oficiul Român pentru Drepturile de Autor CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — Prezentele norme metodologice au ca scop stabilirea modalității de calcul al tarifelor și procedura de plată a sumelor datorate pentru operațiunile efectuate contra cost de Oficiul Român pentru Drepturile de Autor, denumit în continuare ORD A. Art. 2. — ORDA efectuează contra cost următoarele operațiuni: a) înregistrarea și înscrierea în registrele naționale specifice organizate și administrate de ORDA și eliberarea marcajelor holografice utilizabile în condițiile legii în domeniul drepturilor de autor și al drepturilor conexe; b) efectuarea de constatări tehnico-științifice și expertize cu privire la caracterul original al produselor purtătoare de drepturi de autor sau de drepturi conexe; c) organizarea programelor de instruire. CAPITOLUL II Modalitatea de calcul al sumelor datorate pentru înregistrarea și înscrierea în registrele naționale specifice organizate și administrate de ORDA Art. 3. — Sumele datorate potrivit tarifelor pentru operațiunile efectuate contra cost se calculează pentru fiecare cerere depusă la ORDA. Art. 4. — (1) Pentru înregistrarea unui operator economic în registrele sau în alte evidențe naționale administrate de ORDA, suma datorată potrivit tarifelor se calculează după cum urmează: S = Na x Ta + Np x Tp + Ns x Ts + Ne x Te, unde: a) S = suma datorată potrivit tarifelor stabilite prin Hotărârea Guvernului nr. 1.086/2008 privind stabilirea tarifelor pentru operațiunile efectuate de Oficiul Român pentru Drepturile de Autor contra cost și pentru aprobarea Normelor metodologice privind nivelul de constituire, condițiile de repartizare și de utilizare a fondului de stimulente pentru personalul Oficiului Român pentru Drepturile de Autor; b) Na = numărul de activități solicitate a fi înscrise în registrele naționale administrate de ORDA, respectiv: producere, import, multiplicare, intermediere servicii de multiplicare, distribuire, comercializare, închiriere, producere și/sau import de aparate și/sau suporturi pentru care se datorează remunerația compensatorie pentru copia privată; c) Ta = tariful stabilit prin Hotărârea Guvernului nr. 1.086/2008 pentru înscrierea de activități; acesta poate fi diferit în funcție de registrul pentru care se solicită înregistrarea; d) Np = numărul de puncte de lucru solicitate a fi înscrise; e) Tp = tariful stabilit prin Hotărârea Guvernului nr. 1.086/2008 pentru înscrierea unui punct de lucru; f) Ns = numărul spațiilor de depozitare solicitate a fi înscrise; g) Ts = tariful stabilit prin Hotărârea Guvernului nr. 1.086/2008 pentru înscrierea unui spațiu de depozitare; h) Ne = echipamentele de multiplicare industriale din categoria celor prevăzute de lege pentru înregistrarea în Registrul național al multiplicatorilor; MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 93/17.11.2009 15 i) Te = tariful stabilit prin Hotărârea Guvernului nr. 1.086/2008 pentru înscrierea unui echipamentele multiplicare. (2 ) Pentru preschimbarea, în perioada de valabilitate, a documentelor care atestă înregistrarea în registrele naționale ca urmare a modificării datelor înregistrate inițial de operatorul economic sau pentru prelungirea duratei de valabilitate a acestora se plătește suma datorată potrivit tarifului prevăzut în Hotărârea Guvernului nr. 1.086/2008. (3 ) în cazul în care se solicită înregistrarea unor noi activități, la suma prevăzută la alin. (2) se adaugă și tariful stabilit prin Hotărârea Guvernului nr. 1.086/2008 pentru înscrierea de activități. (4 ) După expirarea perioadei de valabilitate a documentelor care atestă înregistrarea în registrele naționale, se poate solicita o nouă înregistrare, pentru care suma datorată se calculează conform formulei prevăzute la alin. (1). (5 ) Pentru completarea înregistrării inițiale cu noi activități, puncte de lucru sau spații de depozitare și echipamente de multiplicare, suma datorată se calculează conform formulei prevăzute la alin. (1). Art. 5. — (1) Pentru înscrierea fonogramelor, programelor pentru calculator, a videogramelor și a operelor în registrele naționale administrate de ORDA, suma datorată se calculează prin înmulțirea numărului de titluri pentru care se solicită înscrierea cu tariful prevăzut în Hotărârea Guvernului nr. 1.086/2008. (2) Fac excepție de la prevederile alin. (1) activitățile pentru care se plătește tariful stabilit pentru fiecare cerere, indiferent de numărul de titluri pentru care se solicită înscrierea, astfel: a) înscrierea titlurilor importate, pentru care tariful este stabilit pentru tranșe de titluri; b) înscrierea programelor pentru calculator de alți operatori economici decât producătorul; c) înscrierea videogramelor care conțin filme cinematografice. (3) în cazul în care se solicită modificarea datelor referitoare la un titlu înscris în registrele naționale, pentru motive care nu sunt datorate ORDA, se plătește suma calculată conform alin. (1). (4) Pentru rectificarea datelor înscrise în Registrul național de opere se plătește tariful prevăzut în Hotărârea Guvernului nr. 1.086/2008. (5) Pentru dosarele incomplete se plătește tariful prevăzut în Hotărârea Guvernului nr. 1.086/2008 pentru fiecare cerere de completare. (6) Pentru soluționarea cererii în regim de urgență, la sumele calculate conform cap. II se adaugă tariful de urgență prevăzut de Hotărârea Guvernului nr. 1.086/2008 pentru fiecare cerere. Art. 6. — (1) Suma datorată pentru achiziționarea marcajelor holografice utilizabile în condițiile legii în domeniul drepturilor de autor și drepturilor conexe se calculează înmulțind numărul de marcaje holografice solicitate a fi eliberate cu prețul de vânzare stabilit prin decizie a directorului general al ORDÂ. (2) Prețul de vânzare al marcajelor holografice se stabilește pe baza prețului de achiziție, la care se adaugă un comision legal de administrare de 30%, iar la suma astfel obținută se adaugă comisionul de 10%, care se face venit la Fondul cultural național. (3) în cazul în care se solicită plata prin bancă a marcajelor holografice, ORDA eliberează o factură pro forma pe baza căreia se poate efectua plata. Modalitatea de plată se specifică de către solicitant în cererea de eliberare a marcajelor holografice. CAPITOLUL III Modalitatea de calcul al sumelor datorate pentru operațiuni de constatare tehnico-științifică și expertize efectuate de ORDA Art. 7. — Pentru efectuarea operațiunilor de constatare tehnico-științifică, suma de plată datorată se calculează în funcție de numărul și de tipul produselor asupra cărora s-a efectuat constatarea tehnico-științifică prin aplicarea tarifului aferent prevăzut de Hotărârea Guvernului nr. 1.086/2008 și se menționează în raportul de constatare tehnico-științifică. Art. 8. — (1) Pentru efectuarea operațiunilor de expertiză, suma de plată datorată se calculează în funcție de numărul și de tipul produselor asupra cărora se solicită efectuarea de expertize prin aplicarea tarifului aferent prevăzut de Hotărârea Guvernului nr. 1.086/2008. (2) în cazul în care expertiza se efectuează în alte locații decât sediul ORDA, la sumele datorate potrivit alin. (1) se adaugă cheltuielile legale aferente deplasării, estimate de ORDA, iar suma astfel rezultată se menționează într-o factură pro forma. (3) La finalizarea expertizei, ORDA stabilește și comunică solicitantului suma definitivă, iar rezultatul expertizei se comunică acestuia numai după plata sumei datorate. CAPITOLUL IV Modalitatea de calcul al sumelor datorate pentru programele de instruire organizate de ORDA Art. 9. — Pentru cursurile de instruire organizate de ORDA, suma de plată datorată se calculează, pentru fiecare participant, prin înmulțirea numărului de ore aprobate prin decizie a directorului general al ORDA pentru fiecare curs cu tariful prevăzut în Hotărârea Guvernului nr. 1.086/2008. CAPITOLUL V Procedura de încasare a sumelor datorate, calculate conform prezentelor norme metodologice Art. 10. — (1) Sumele datorate și calculate conform prezentelor norme metodologice se plătesc în numerar la casieria ORDAdin municipiul București, Calea Victoriei nr. 91— 93, sectorul 1, în ziua de luni, între orele 9,00—16,00, și în zilele de marți, miercuri și joi, între orele 13,30—16,00, sau în contul RO37TREZ7015032XXX009338, deschis de ORDA la Trezoreria Sectorului 1 București. (2) Operațiunile prevăzute la art. 2 se realizează numai după plata sumelor datorate, calculate conform prezentelor norme metodologice, cu excepția operațiunilor de constatare tehnico- științifică. (3) Pentru a dovedi plata sumelor datorate, se va prezenta la ORDAo fotocopie a chitanței eliberate de ORDAsau o fotocopie și originalul extrasului care atestă plata în contul prevăzut la alin. (1). Originalul se restituie solicitantului după confruntarea cu copia. (4) La cererea scrisă a solicitanților, ORDA poate elibera facturi pro forma pentru toate sumele calculate conform prezentelor norme metodologice. ABONAMENTE LA PUBLICAȚIILE OFICIALE PE SUPORT FIZIC — Prețuri pentru anul 2009 — Nr. Număr Zile de Greutate Valoare crt. Denumirea publicației de apariții apariție/ medie/apariție TVA 9% inclus)/lei anuale săptămână (grame) 12 luni 3 luni 1 lună 1. Monitorul Oficial, Partea I 750 5 50 800 210 75 2. Monitorul Oficial, Partea I, limba maghiară 90 1 50 1.500 140 3. Monitorul Oficial, Partea a ll-a 200 5 60 2.250 200 4. Monitorul Oficial, Partea a lll-a 800 5 15 430 40 5. Monitorul Oficial, Partea a IV-a 7.200 5 50 1.720 160 6. Monitorul Oficial, Partea a Vl-a 400 5 25 1.600 150 7. Monitorul Oficial, Partea a VIl-a 60 1 30 540 50 8. Colecția Legislația României 4 --- 2.500 450 120 9. Colecția Hotărâri ale Guvernului României 12 --- 3.500 750 70 NOTĂ: Monitorul Oficial Partea I bis se multiplică pe bază de comandă. începând cu anul 2009 se sistează apariția publicației Repertoriul legislației României. ANUNȚ în vederea contractării de abonamente la publicațiile legislative ale „Monitorului Oficial” R.A., vă solicităm să transmiteți comenzile dumneavoastră către distribuitorii autorizați menționați pe site-ul www.monitoruloficial.ro sau direcția fax 021.318.51.15 ori e-mail: abonamente_monitor@ramo.ro, până cel târziu pe data de 15 a lunii anterioare perioadei de abonare, iar plata integrală a comenzii, până cel târziu pe data de 22 a lunii anterioare perioadei de abonare. Vă stăm la dispoziție pentru informații suplimentare la telefon 021.318.51.28, 021.318.51.29, fax 021.318.51.15, e-mail: abonamente_monitor@ramo.ro EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTATILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul de vânzări si informare, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 02Î .410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 324428 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 93/17.11.2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495