MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 177 (XXI) — Nr. 89 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Vⁱⁿerⁱ’ ¹³ februarie 2009 • ‘ > Nr. Pagina DECRETE 296. — Decret pentru reînvestirea în funcție a procurorului- șef al Direcției Naționale Anticorupție.............. 2 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 1.253 din 25 noiembrie 2008 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 246 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății și ale art. 280 din Codul de procedură civilă .... 2-3 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 76. — Hotărâre privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii..... 4-13 DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU 211. — Decizie privind încetarea, la cerere, a raportului de serviciu al domnului Sorin Sergiu Chelmu, secretar general al Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale ................................................. 14 212. — Decizie privind promovarea temporară a domnului Miron Moldovan în funcția publică de secretar general al Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale...................................................................... 14 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 90. — Ordin al ministrului mediului privind abrogarea Ordinului ministrului mediului și dezvoltării durabile nr. 1.339/2008 pentru aprobarea Ghidului de finanțare a Programului de înlocuire sau completare a sistemelor clasice de încălzire cu sisteme care utilizează energie solară, energie geotermală și energie eoliană ori alte sisteme care conduc la îmbunătățirea calității aerului, apei și solului... 15 91. — Ordin al ministrului mediului privind stabilirea perioadei de organizare a primei sesiuni de depunere a cererilor de finanțare pentru anul 2009 în cadrul Programului național de îmbunătățire a calității mediului prin realizarea de spații verzi în localități, instituit prin Ordonanța de urgentă a Guvernului nr.59/2007 ..............’..........’.................. 15 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 89/13.11.2009 DECRETE PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET pentru reînvestirea în funcție a procurorului-șef al Direcției Naționale Anticorupție în temeiul prevederilor art. 94 lit. c) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, precum și ale art. 54 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere propunerea ministrului justiției și libertăților cetățenești și avizul favorabil al Consiliului Superior al Magistraturii, Președintele României decretează: Articol unic. — Domnul Daniel Marius Morar se reînvestește în funcția de procuror-șef al Direcției Naționale Anticorupție, pe o perioadă de 3 ani. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 12 februarie 2009. Nr. 296^ DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE 7 7 CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 1.253 din 25 noiembrie 2008 referitoare la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 246 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății și ale art. 280 din Codul de procedură civilă loan Vida Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Tudorel Toader Puskâs Valentin Zoltân Augustin Zegrean Ion Tiucă Maria Bratu — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a prevederilor art. 246 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății și ale art. 280 din Codul de procedură civilă, excepție ridicată de Societatea Comercială „Centrul Medical Mipet” — S.R.L. din Pitești în Dosarul nr. 598/1.259/2007 al Curții de Apel Pitești — Secția comercială și de contencios administrativ. La apelul nominal răspund, pentru Casa de Asigurări de Sănătate Argeș, consilierul juridic Daniela Mincă și, pentru Casa Națională de Asigurări de Sănătate, consilierul juridic Anca Raiciu. Lipsește autorul excepției, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Cauza fiind în stare de judecată, președintele Curții acordă cuvântul reprezentanților părților prezente, care solicită respingerea excepției de neconstituționalitate, sens în care depun și note scrise. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate ca neîntemeiată. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, constată următoarele: Prin încheierea din 23 aprilie 2008, pronunțată în Dosarul nr. 598/1.259/2007, Curtea de Apel Pitești — Secția comercială și de contencios administrativ a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 246 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății și ale art. 280 din Codul de procedură civilă, excepție ridicată de Societatea Comercială „Centrul Medical Mipet” — S.R.L. din Pitești. în motivarea excepției de neconstituționalitate se susține că prevederile art. 246 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 contravin art. 21, 52, art. 126 alin. (6) și art. 148 alin. (2) din Constituție, deoarece caracterizează raporturile juridice dintre casa de asigurări de sănătate și furnizorii de servicii medicale ca fiind raporturi de natură civilă, excluzând în felul acesta competența instanțelor de contencios administrativ în soluționarea litigiilor având ca obiect raporturi juridice din această categorie. Referitor la art. 280 din Codul de procedură civilă, se susține că, în contradicție cu normele constituționale, împiedică executarea unei hotărâri judecătorești definitive și, prin aceasta, realizarea dreptului recunoscut pe cale judiciară. Curtea de Apel Pitești — Secția comercială și de contencios administrativ consideră că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată. Potrivit art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 89/13.11.2009 3 exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Avocatul Poporului consideră că textele de lege criticate nu contravin dispozițiilor constituționale. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, susținerile părților prezente, concluziile procurorului, prevederile de lege criticate, raportate la dispozițiile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie prevederile art. 246 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 372 din 28 aprilie 2006, așa cum au fost modificate prin art. I pct. 49 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 93/2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 484 din 30 iunie 2008, precum și prevederile art. 280 din Codul de procedură civilă. Aceste texte au următoarea redactare: — Art. 246 alin. (1) din Legea nr. 95/2006: „Relațiile dintre furnizorii de servicii medicale, medicamente și dispozitive medicale și casele de asigurări sunt de natură civilă, reprezintă acțiuni multianuale și se stabilesc și se desfășoară pe bază de contract. în situația în care este’ necesară modificarea sau completarea clauzelor, acestea sunt negociate și stipulate în acte adiționale. — Art. 280 din Codul de procedură civilă: „Cererea pentru suspendarea executării vremelnice se va putea face fie o dată cu apelul, fie deosebit în tot cursul instanței de apel. Cererea se va depune la prima instanță sau instanța de apel, în care caz se va alătura în copie legalizată dispozitivul hotărârii. Cererea de suspendare se va judeca de instanța de apel. Dispozițiile art. 403 alin. 3 sunt aplicabile. Suspendarea va putea fi încuviințată numai cu dare de cauțiune, al cărei cuantum îl va fixa instanța. Până la dezlegarea cererii de suspendare aceasta va putea ti încuviințată vremelnic, prin ordonanță președințială, chiar înainte de sosirea dosarului, cu respectarea cerinței prevăzute la alin. 4. ” Autorul excepției consideră că textul de lege menționat încalcă prevederile constituționale ale art. 52 — dreptul persoanei vătămate de o autoritate publică, ale art. 126 alin. (6) referitoare la garantarea controlului judecătoresc al actelor administrative ale autorităților publice și ale art. 148 alin. (2) Pentru motivele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, potrivit cărora prevederile actelor constitutive ale Uniunii Europene, precum și celelalte reglementări comunitare cu caracter obligatoriu aii prioritate față de dispozițiile contrare din legile interne, cu respectarea prevederilor actului de aderare. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea reține următoarele: I. Cu privire la art. 246 alin. (1) din Legea nr. 95/2006, Curtea constată că, în esență, autorul acesteia invocă încălcarea prin acest text a prevederilor art. 52 și art. 126 alin. (6) din Constituție, precum și a principiului priorității, în caz de conflict cu legile interne, a prevederilor tratatelor constitutive ale Uniunii Europene și a celorlalte reglementări comunitare cu caracter obligatoriu,’ prevăzut de art. 148 alin. (2) din Constituție, deoarece textul de lege criticat califică relațiile dintre furnizorii de servicii medicale, medicamente și dispozitive medicale și casele de asigurări ca fiind de natură’civilă, ceea ce determina o competență materială de soluționare a litigiilor dintre aceste părți, de natură să înfrângă drepturile și principiile fundamentale mai sus amintite. Curtea reține că, potrivit art. 298 alin. (1) din legea criticată, „Litigiile dintre furnizorii de servicii medicale sau farmaceutice și casele de asigurări de sănătate pot fi soluționate, la solicitarea uneia dintre părți, pe calea arbitrajului în condițiile și procedurile dreptului comun”, astfel că asemenea chestiuni pot fi convenite în prealabil de părțile contractuale și soluționate pe calea arbitrajului. Totodată, Curtea reține că identificarea și interpretarea legislației aplicabile într-un domeniu sau altul nu constituie un motiv de neconstituționalitate, acestea fiind atribuții specifice instanței de judecată. II. Cu privire la art. 280 din Codul de procedură civilă, Curtea reține că acest text a mai fost supus controlului de constituționalitate într-o cauză în care criticile au fost raportate la aceleași dispoziții din Legea fundamentală ca și în cauza de față. Astfel, prin Decizia nr. 363 din 20 martie 2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 435 din 10 iunie 2008, Curtea a reținut că dispozițiile criticate sunt în concordanță cu prevederile art. 126 și 129 din Constituție, potrivit cărora competența instanțelor judecătorești și procedura de judecată sunt prevăzute numai prin lege, iar căile de atac pot fi exercitate în condițiile legii. De asemenea, Curtea a mai reținut că suspendarea vremelnică a executării nu contravine dreptului la un proces echitabil și nici nu este de natură să întârzie nejustificat procesul, pentru că’încheierea instanței prin care se dispune suspendarea este supusă recursului, astfel că partea interesată poate să își prezinte toate apărările și cererile cu privire la acest aspect în cursul soluționării recursului. Considerentele și soluția deciziei mai sus menționate sunt valabile și în cauza de față, întrucât nu au intervenit elemente noi de natură a determina b reconsiderare a jurisprudenței Curții. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 246 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății și ale art. 280 din Codul de procedură civilă, excepție ridicată de Societatea Comercială „Centrul Medical Mipet” — S.R.L. din Pitești în Dosarul nr. 598/1.259/2007 al Curții de Apel Pitești — Secția comercială și de contencios administrativ. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 25 noiembrie 2008. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent, Maria Bratu 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 89/13.11.2009 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 11 și art. 19 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 221/2008 pentru stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administrației publice centrale, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Ministerul Transporturilor și Infrastructurii este organ de specialitate al administrației publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, având sediul în municipiul București, bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1. (2) Ministerul Transporturilor și Infrastructurii stabilește politica în domeniul transporturilor la nivel național, elaborează strategia și reglementările specifice de dezvoltare și de armonizare a activităților de transport în cadrul politicii generale a Guvernului și îndeplinește rolul de autoritate de stat în domeniul transporturilor și al infrastructurii de transport. (3) Ministerul Transporturilor și Infrastructurii este autoritatea publică centrală responsabilă cu elaborarea, reglementarea și implementarea politicilor de transport comunitare. Art. 2. — Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în calitatea sa de organ de specialitate al administrației publice centrale, îndeplinește următoarele atribuții principale: 1. elaborează și supune spre aprobare cadrul legislativ privind domeniul transporturilor, administrarea și utilizarea infrastructurii de transport și punerea acestei infrastructuri la dispoziția utilizatorilor, potrivit legii; 2. elaborează politica economică în domeniul transporturilor; 3. elaborează strategiile de dezvoltare în domeniul infrastructurii de transport, precum și al activităților de transport; 4. elaborează și implementează strategii, politici și programe privind rețeaua de drumuri publice din România: drumuri naționale, drumuri județene, drumuri comunale și străzi; 5. elaborează politici pentru dezvoltarea transporturilor multimodale și a transportului combinat; 6. coordonează, monitorizează și sprijină îndeplinirea obligațiilor care decurg din prevederile Tratatului dintre Regatul Belgiei, Republica Cehă, Regatul Danemarcei, Republica Federală Germania, Republica Estonia, Republica Elenă, Regatul Spaniei, Republica Franceză, Irlanda, Republica Italiană, Republica Cipru, Republica Letonia, Republica Lituania, Marele Ducat al Luxemburgului, Republica Ungară, Republica Malta, Regatul Țărilor de Jos, Republica Austria, Republica Polonă, Republica Portugheză, Republica Slovenia, Republica Slovacă, Republica Finlanda, Regatul Suediei, Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord (state membre ale Uniunii Europene) și Republica Bulgaria și România privind aderarea Republicii Bulgaria și a României la Uniunea Europeană, ratificat prin Legea nr. 157/2005, a celorlalte angajamente rezultate din procesul negocierilor de aderare la Uniunea Europeană, precum și a strategiilor și programelor naționale adoptate în contextul politicilor Uniunii Europene, în domeniul său de competență; 7. comunică Comisiei Europene și/sau statelor membre toate măsurile rezultate din directivele comunitare transpuse, potrivit domeniului său de responsabilitate; 8. elaborează pozițiile României pe problematica afacerilor europene în domeniul său de competență; 9. fundamentează și elaborează necesarul de fonduri de la bugetul de stat pentru domeniul său de activitate; 10. gestionează resursele financiare alocate prin bugetul de stat, din credite externe și din fonduri comunitare, în domeniul său de activitate; 11. exercită drepturile și obligațiile statului ca acționar la companiile naționale, societățile naționale și societățile comerciale aflate sub autoritatea sa, până la finalizarea procesului de privatizare; 12. elaborează și pune în aplicare strategiile de privatizare în domeniul său de activitate și asigură gestionarea întregului proces de privatizare și postprivatizare pentru unitățile de sub autoritatea sa și/sau la care este acționar; 13. aprobă tarifele percepute de instituțiile publice din subordine pentru eliberarea de autorizații și licențe, precum și cuantumul redevențelor ce se obțin prin concesionarea infrastructurilor de transport aparținând domeniului public aflate în administrarea sa, potrivit legii; 14. asigură organizarea și dezvoltarea cercetării în domeniul transporturilor și asigură valorificarea acesteia, ca informații de interes public, prin reglementări tehnice și alte activități specifice de reglementare, potrivit legii; 15. organizează și finanțează activitatea pentru constituirea fondului propriu de date statistice și a fondurilor documentare specializate din domeniul transporturilor, participând la sistemul informațional național și internațional; 16. promovează sistemul instituțional pentru dezvoltarea pieței libere a transporturilor, asigură condițiile unui mediu concurențial în cadrul fiecărui mod de transport, precum și între modurile de transport; 17. elaborează și promovează cadrul legal în vederea stimulării investițiilor în domeniul său de activitate; 18. inițiază și negociază, din împuternicirea Guvernului, încheierea de convenții, acorduri și alte înțelegeri internaționale sau propune acestuia întocmirea formelor de aderare la cele existente și ia măsuri de aplicare a acestora, în domeniul său de activitate; 19. reprezintă interesele statului în cadrul organismelor internaționale, pe baza convențiilor, acordurilor și înțelegerilor stabilite, și dezvoltă relații de colaborare cu organe și organizații similare din alte state și cu organisme internaționale interesate de domeniul său de activitate; 20. reprezintă interesele statului în cadrul organismelor comunitare, pe baza convențiilor, acordurilor și înțelegerilor stabilite, și dezvoltă relații de colaborare cu entități din statele membre, în domeniul său de competență; 21. susține promovarea intereselor operatorilor economici autohtoni de profil pe piețele internaționale; 22. avizează și urmărește realizarea programelor și proiectelor de construcții și infrastructuri în domeniul său de activitate; 23. asigură administrarea, dezvoltarea și gestionarea infrastructurilor de transport aparținând domeniului public și ale echipamentelor de interes național din sistemul național de transport; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 89/13.11.2009 5 24. asigură tuturor utilizatorilor acces egal și nediscriminatoriu la infrastructurile de transport deschise accesului public; 25. asigură beneficiarilor de transport dreptul de a alege liber modul de transport, transportatorul și mijlocul de transport; 26. sprijină dezvoltarea și funcționarea transportului public; 27. stimulează libera inițiativă și asigură autonomia transportatorilor; 28. concesionează, în numele statului, bunurile proprietate publică ori privată a statului din domeniul transporturilor; 29. avizează și supune spre aprobare Guvernului metodologia de tarifare a utilizării infrastructurii feroviare și alte tarife care sunt în competența de aprobare a Guvernului; 30. clasifică infrastructurile de transport în conformitate cu standardele naționale și internaționale; 31. stabilește prin norme un mod unitar de prezentare a sistemului informațional privind transportul public de persoane, în sfera de administrare a infrastructurii de transport de interes public; 32. elaborează și supune spre aprobare Guvernului schema rețelei naționale de transport, care are ca obiective asigurarea deplasării persoanelor și a mărfurilor între toate localitățile țării, precum și conectarea infrastructurilor naționale de transport la principalele infrastructuri internaționale de transport; 33. încheie, în numele statului, contracte de activitate cu compania națională care administrează infrastructura feroviară și contracte de servicii publice cu societățile naționale și/sau cu societățile comerciale care efectuează transport feroviar public de călători; 34. realizează activități de asigurări de sănătate pentru personalul propriu, pentru personalul instituțiilor publice din subordine, al companiilor naționale, societăților naționale și regiilor autonome de sub autoritatea sa, precum și al societăților comerciale care desfășoară activități în domeniul transporturilor aeriene, navale, rutiere, feroviare, cu metroul, pentru membrii de familie ai acestora, precum și pentru pensionarii care au lucrat în transporturi și pentru membrii lor de familie, care folosesc rețeaua sanitară proprie; 35. emite certificate de atestare a dreptului de proprietate asupra terenurilor societăților comerciale cu capital integral sau majoritar de stat de sub autoritatea ori din subordinea sa; 36. emite avize de specialitate pentru obiectivele de investiții finanțate integral sau parțial de la bugetul de stat, din fonduri comunitare și din credite garantate de stat, precum și pentru lucrările de interes național care sunt finanțate din alte surse legal constituite, din domeniul său de activitate; 37. analizează studiile de fezabilitate pentru lucrările din domeniul său de activitate aflate în competența de aprobare a Guvernului și le prezintă Consiliului interministerial de avizare lucrări publice de interes național și locuințe, susținând necesitatea, oportunitatea și eficiența economică a acestora; participă la promovarea pentru aprobare a lucrărilor avizate, conform legii; 38. poate desemna organisme tehnice specializate pentru: elaborarea și punerea în aplicare a normelor tehnice și a reglementărilor specifice, asigurarea pregătirii profesionale și perfecționării personalului din transporturi, efectuarea certificării și înmatriculării mijloacelor de transport și asigurarea inspecției și controlului acestora, efectuarea certificării operatorilor economici care desfășoară activități de transport, efectuarea certificării personalului cu atribuții în domeniul siguranței transporturilor, în conformitate cu prevederile legale în vigoare; 39. îndeplinește funcția de autoritate de implementare a proiectelor majore de infrastructură din domeniul transporturilor; 40. coordonează programele de asistență tehnică acordate de Uniunea Europeană și de alte organisme internaționale; 41. asigură managementul tipurilor de risc generatoare de situații de urgență, care i-au fost repartizate, și îndeplinirea funcțiilor de sprijin specifice, în condițiile legii; 42. asigură managementul protecției civile în domeniul său de competență. Art. 3. — (1) în exercitarea atribuțiilor sale, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii colaborează cu celelalte ministere și organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu autoritățile publice locale și cu alte organisme interesate. (2 ) Pentru îndeplinirea atribuțiilor care îi revin, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii poate solicita și obține, fără plata tarifelor, informații privind date înregistrate în registrul comerțului computerizat. Art. 4. — (1) în calitatea sa de autoritate de stat în domeniul transporturilor și infrastructurii, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii are următoarele atribuții principale, pe care le exercită direct sau prin organisme tehnice specializate, instituții publice subordonate, unități care funcționează sub autoritatea sau în coordonarea sa ori societăți comerciale autorizate: 1. aprobă, potrivit legii, instrucțiuni și regulamente obligatorii pentru activitățile de transport feroviare, auto, navale și aeriene; 2. coordonează și participă la investigarea incidentelor și accidentelor produse în activitățile de transport și emite reglementări specifice privind raportarea și investigarea tehnică a acestora, în condițiile legii; 3. elaborează, în condițiile legii, norme de efectuare a transporturilor speciale; 4. exercită inspecția de stat privind respectarea reglementărilor interne și internaționale în activitățile specifice transporturilor; 5. acordă, pe bază de reciprocitate, dreptul de utilizare cu plată sau gratuit a infrastructurilor de transport pentru utilizatorii străini; 6. emite norme obligatorii de licențiere și autorizare a operatorilor economici care efectuează sau urmează să efectueze activități de transport ori activități specifice siguranței traficului și stabilește condițiile de acordare, de suspendare sau de anulare a licențelor, autorizațiilor și certificatelor; 7. stabilește organizarea regională a transporturilor rutiere, feroviare, navale și aeriene; 8. aprobă utilizarea spațiului aerian, cu acordul organelor abilitate ale Ministerului Apărării Naționale și ale Ministerului Administrației și Internelor; 9. exercită activitatea de registru, de inspecție de stat și de control în transporturi; 10. asigură controlul utilizării resurselor financiare alocate prin bugetul de stat, din fonduri comunitare, și a resurselor din credite interne și externe, al stadiului executării fizice a lucrărilor de infrastructură din domeniul său de activitate și al calității acestora; 11. emite norme obligatorii de atestare, certificare, licențiere și brevetare a personalului care lucrează în transporturi sau care concură la siguranța traficului și stabilește condițiile de suspendare, de retragere sau de anulare a atestatelor, certificatelor, licențelor ori brevetelor acordate; 12. emite norme obligatorii de siguranță a traficului în transporturile rutiere, feroviare, navale, aeriene, precum și în transportul multimodal și combinat și supraveghează respectarea acestora; 13. autorizează funcționarea porturilor, aeroporturilor civile, gărilor și a autogărilor; 14. emite norme obligatorii pentru efectuarea transporturilor de mărfuri periculoase; 15. certifică starea tehnică a mijloacelor de transport, în conformitate cu reglementările naționale și convențiile și acordurile internaționale la care România este parte; 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 89/13.11.2009 16. asigură certificarea și omologarea de tip sau individuală a mijloacelor de transport; 17. gestionează frecvențele de comunicații alocate; 18. emite norme și asigură prin rețeaua sanitară proprie asistența medicală și psihologică a personalului din transporturi cu atribuții în siguranța circulației și a navigației, precum și controlul sanitar-veterinar specific tuturor modurilor și activităților de transport și emite autorizații sanitar-veterinare în toate cazurile în care legea îi recunoaște acest drept; 19. propune Guvernului, cu avizul Ministerului Apărării Naționale, închiderea unor linii de cale ferată nerentabile sau menținerea în exploatare a liniei respective și regimul exploatării acesteia; 20. emite reglementări specifice privind certificarea agenților aeronautici civili și asigură eliberarea, prelungirea valabilității, validarea, echivalarea, modificarea, limitarea, suspendarea și revocarea documentelor de certificare a agenților aeronautici civili; 21. emite reglementări specifice privind siguranța și securitatea activităților aeronautice civile și supraveghează respectarea acestora; 22. emite reglementări specifice obligatorii pentru efectuarea transporturilor aeriene de mărfuri periculoase; 23. asigură organizarea spațiului aerian național, potrivit prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în colaborare cu organele specializate ale Ministerului Apărării Naționale; 24. coordonează sistemul de securitate în domeniul aviației civile și aprobă sistemele de facilități aeronautice la nivelul aeroporturilor civile; 25. emite reglementări specifice privind certificarea tehnicii aeronautice și asigură certificarea acesteia; 26. emite reglementări specifice privind certificarea personalului aeronautic civil și asigură eliberarea, prelungirea valabilității, validarea, echivalarea, modificarea limitarea, suspendarea și revocarea documentelor de certificare pentru această categorie de personal; 27. asigură organizarea și funcționarea serviciilor civile de navigație aeriană în spațiul aerian al României și autorizează efectuarea zborurilor în spațiul aerian național, în limita competențelor legale; 28. avizează efectuarea de lucrări în zonele supuse servituților de aeronautică civilă; 29. asigură certificarea aerodromurilor civile; 30. emite reglementări specifice privind raportarea și investigarea evenimentelor de aviație civilă, precum și a actelor de intervenție ilicită asupra aeronavelor civile; 31. aprobă tarifele percepute de către organismele tehnice specializate, instituțiile publice sau operatorii economici, ca urmare a prestării activităților pentru care le-au fost delegate competențe în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 29/1997, republicată, cu modificările și completările ulterioare; 32. restricționează operarea aeronavelor civile pe aeroporturile din România sau în spațiul aerian național, după caz, în scopul protecției mediului; 33. stabilește aeroporturile din România care, în urma derulării activităților specifice, au impact semnificativ asupra mediului, în vederea implementării de programe de protecție a mediului, cu avizul ministerului de resort; 34. aprobă, la solicitarea administratorului aeroportului, măsuri speciale pentru operarea aeronavelor civile a căror funcționare are impact semnificativ asupra mediului; 35. acordă permisiunea de intrare și de plecare a navelor românești și străine în/din porturile civile românești; 36. supraveghează și controlează navigația în apele naționale navigabile a navelor, indiferent de pavilionul acestora; controlează navele sub pavilion român în apele internaționale; 37. stabilește, nominal și pe porțiuni, căile naționale navigabile ale României; pentru apele de frontieră va ține seama și de acordurile bilaterale privind regimul frontierei de stat; 38. stabilește regulile de navigație în marea teritorială, în apele interioare și în porturile românești, în conformitate cu reglementările naționale și cu acordurile și convențiile internaționale la care România este parte; organizează și coordonează sistemele de urmărire a traficului de nave în apele naționale navigabile; 39. acordă dreptul de arborare a pavilionului român sau poate dispune suspendarea ori retragerea acestui drept; 40. emite reglementări cu privire la durata și conținutul cursurilor de pregătire, modul de obținere a brevetelor și certificatelor de capacitate, a documentelor de conformitate, precum și cu privire la anularea sau suspendarea acestora; 41. organizează sistemul de salvare pe mare și pe apele interioare navigabile; 42. stabilește căile navigabile, porturile, radele și bazinele portuare în care pilotajul este obligatoriu; 43. stabilește modul de recrutare, școlarizare și brevetare a piloților, precum și efectuarea serviciului de pilotaj maritim și fluvial; 44. stabilește, cu acordul Ministerului Administrației și Internelor și al organelor de grăniceri, locurile de acostare și de ancorare în afara limitelor porturilor, aflate în apele de frontieră sau în marea teritorială; 45. eliberează, printr-o societate cu clasificare agreată, certificate de clasificare a navei și a echipamentelor acesteia, care atestă buna stare de navigabilitate, în conformitate cu acordurile și convențiile internaționale la care România este parte; 46. stabilește normele tehnice privind construcția și exploatarea navelor; 47. stabilește condițiile tehnice pe care trebuie să le îndeplinească vehiculele rutiere, metodologia de omologare pentru circulație a acestora, precum și metodologia de inspecție tehnică periodică; 48. certifică prin omologare, agreare și prin inspecție tehnică periodică, după caz, încadrarea vehiculelor rutiere în normele tehnice privind siguranța circulației rutiere, protecția mediului și folosința conform destinației; 49. autorizează stațiile de inspecție tehnică, supraveghează și controlează activitatea acestora și atestă personalul care efectuează inspecția tehnică periodică; 50. autorizează operatorii economici care desfășoară activități de reparații, de întreținere, de reglare, de modificări constructive, de reconstrucție a vehiculelor rutiere, precum și de dezmembrare a vehiculelor scoase din uz; 51. stabilește condițiile tehnice și metodologia de omologare și certificare a produselor și a materialelor de exploatare utilizate la vehiculele rutiere, în vederea introducerii acestora pe piață; 52. elaborează norme obligatorii privind clasificarea autovehiculelor destinate transportului de persoane pe categorii de confort; 53. desemnează/acreditează instituții publice subordonate, organisme tehnice specializate și societăți comerciale, autorizate, care să elaboreze și să pună în aplicare normele tehnice și reglementările specifice transportului rutier și să asigure inspecția și controlul tehnic de specialitate; 54. autorizează școlile de conducători auto și centrele de pregătire și perfecționare a personalului din domeniul de transporturi rutiere, cu excepția celor care aparțin Ministerului Apărării Naționale, Ministerului Administrației și Internelor, Serviciului Român de Informații și altor instituții similare; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 89/13.11.2009 7 55. emite norme metodologice privind pregătirea, examinarea și atestarea profesională a lectorilor/formatorilor necesari în procesul de pregătire și de perfecționare profesională a personalului din domeniul transporturilor rutiere; 56. emite norme privind examinarea medicală și psihologică la angajare și examinarea periodică a personalului cu atribuții în siguranța circulației rutiere, precum și norme pentru agrearea altor unități medicale și psihologice în vederea efectuării acestor examinări; 57. emite norme privind evaluarea psihologică obligatorie ce precedă pregătirea teoretică și practică a persoanelor în vederea obținerii permisului de conducere auto și pentru obținerea certificatului de atestare profesională pentru conducătorii de autovehicule și de tramvaie, precum și norme vizând autorizarea laboratoarelor de psihologie ce efectuează aceste evaluări, conform reglementărilor în vigoare; 58. autorizează deplasarea pe teritoriul României a mijloacelor de transport străine și execută controlul acestei activități, iar pentru transporturile speciale, strategice, și cu aprobarea Ministerului Apărării Naționale; 59. stabilește, potrivit legii, norme și normative tehnice obligatorii de proiectare, construcții, reparare și exploatare a mijloacelor de transport, a drumurilor, autostrăzilor, porturilor, aeroporturilor, liniilor și stațiilor de cale ferată și de metrou, astfel încât acestea să corespundă și nevoilor de apărare; asigură supravegherea aplicării acestor norme și autorizează operatorii economici să efectueze astfel de activități; 60. stabilește, în condițiile legii, în colaborare cu Ministerul Apărării Naționale și cu Ministerul Administrației și Internelor, potrivit reglementărilor interne și internaționale, norme unitare ale activităților de intervenție, de căutare și salvare a navelor, aeronavelor, a altor mijloace de transport, precum și a vieților omenești; 61. asigură buna organizare a activităților de supraveghere a traficului, de cercetare a evenimentelor și a situațiilor de pericol, pentru limitarea sau, după caz, înlăturarea acestora, solicitând, la nevoie, sprijinul altor ministere și organe de stat; coordonează sistemul de securitate în transporturi și activitățile de protecție împotriva actelor de intervenție ilicită; 62. controlează respectarea de către deținătorii de mijloace de transport a normelor privind calitatea, prevenirea și stingerea incendiilor și protecția mediului, conform reglementărilor interne și internaționale; 63. coordonează activitățile industriale, de construcții, de cercetare și proiectare, de sănătate, precum și alte activități specifice transporturilor și zonelor libere; 64. emite norme tehnice pentru construcția, reparația, întreținerea infrastructurii și a mijloacelor de transport; 65. elaborează programe de pregătire și de perfecționare pentru personalul de siguranță din transporturi și organizează desfășurarea acestora; 66. asigură dirijarea navelor în apele naționale navigabile, în conformitate cu reglementările naționale și internaționale; 67. editează publicații de specialitate și de informare specifice domeniilor sale de activitate; 68. emite avizele și aprobările de specialitate prevăzute de lege în domeniile sale de activitate; 69. monitorizează și verifică întocmirea cadastrului pentru domeniul public al statului aferent infrastructurii de transport; 70. elaborează norme și reglementări specifice în transporturi, cu privire la protecția mediului; 71. aprobă planurile de gestionare a deșeurilor generate de nave și a reziduurilor mărfii; 72. verifică și monitorizează, prin specialiștii desemnați în comisiile de evaluare, achizițiile publice ale autorităților contractante aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea ministerului; 73. exercită toate drepturile și obligațiile privind realizarea obiectivului „Pod peste fluviul Dunărea, la Calafat—Vidin”, care reveneau Ministerului Transporturilor, Construcțiilor și Turismului potrivit Hotărârii Guvernului nr. 174/2004 pentru aprobarea componenței reprezentanților părții române și organizarea activității acestora în Comisia mixtă româno-bulgară pentru realizarea obiectivului „Pod peste fluviul Dunărea, la Calafat— Vidin”. (2 ) Ministerul Transporturilor și Infrastructurii îndeplinește orice alte atribuții stabilite prin acte normative pentru domeniul său de activitate. Art. 5. — (1) Ministrul transporturilor și infrastructurii conduce întreaga activitate a aparatului propriu al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și exercită întreaga autoritate asupra unităților aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea ministerului. (2 ) Ministrul transporturilor și infrastructurii este ordonator principal de credite bugetare. (3 ) Ministrul transporturilor și infrastructurii reprezintă ministerul în raporturile cu celelalte ministere, cu alte autorități publice și organizații, precum și cu persoane juridice și fizice din țară și din străinătate. (4 ) în exercitarea atribuțiilor sale ministrul transporturilor și infrastructurii emite ordine și instrucțiuni. (5 ) Ministrul transporturilor și infrastructurii este ajutat în activitatea de conducere a ministerului de 4 secretari de stat și de un subsecretar de stat. (6 ) Răspunderile și atribuțiile secretarilor de stat și ale subsecretarului de stat se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii. (7 ) Ministrul transporturilor și infrastructurii poate delega o parte din atribuțiile sale secretarilor de stat. (8 ) în cazul în care ministrul transporturilor și infrastructurii este în imposibilitate să își exercite atribuțiile curente, acesta desemnează un secretar de stat care să exercite aceste atribuții, înștiințându-l pe primul-ministru. Art. 6. — (1) Secretarul general al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii este înalt funcționar public, numit în condițiile legii. Acesta asigură stabilitatea funcționării ministerului, continuitatea conducerii și realizarea legăturilor funcționale între structurile ministerului. (2 ) Secretarul general îndeplinește atribuțiile prevăzute la art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare. (3 ) Secretarul general al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii îndeplinește și alte atribuții prevăzute în regulamentul de organizare și funcționare al ministerului ori încredințate de ministrul transporturilor și infrastructurii. (4 ) în realizarea atribuțiilor ce îi revin secretarul general al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii este ajutat de 2 secretari generali adjuncți, care sunt înalți funcționari publici, numiți în condițiile legii. Art. 7. — în structura organizatorică a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, prevăzută în anexa nr. 1, se organizează și funcționează, în subordinea demnitarului, cabinetul ministrului și cabinetele secretarilor de stat. Art. 8. — (1) în structura organizatorică a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii funcționează direcții generale, direcții și servicii. (2 ) în cadrul direcțiilor generale, prin ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii, se pot organiza direcții, servicii, birouri, compartimente, precum și colective temporare, în condițiile legii. (3 ) în cadrul direcțiilor, prin ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii, se pot organiza servicii, birouri, compartimente, precum și colective temporare, în condițiile legii. 8 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 89/13.11.2009 (4 ) Serviciul de informații clasificate și probleme speciale are în structură Centrul operativ pentru situații de urgență. (5 ) Numărul maxim de posturi este de 499, exclusiv demnitarii și posturile aferente cabinetului ministrului. (6 ) Personalul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii este compus din funcționari publici și din personal angajat cu contract individual de muncă. (7 ) Ministrul transporturilor și infrastructurii desemnează, prin ordin, specialiști din cadrul ministerului care să își desfășoare activitatea, corespunzător domeniului lor de competență, pe lângă structurile specializate ale Uniunii Europene. Art. 9. — (1) în condițiile legii, în cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și/sau al unităților aflate în subordinea/coordonarea/sub autoritatea ministerului se pot înființa, organiza și funcționa unități de management al proiectului, denumite în continuare UMP, și unități de coordonare a proiectului, denumite în continuare UCP, conduse de un director de proiect, numit prin ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii, în vederea asigurării unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finanțate prin împrumuturi externe. Finanțarea cheltuielilor de personal se face din costurile proiectului prevăzute cu această destinație, în condițiile legii. (2 ) Structura organizatorică, numărul de persoane, regulamentul de organizare și funcționare pentru fiecare UMP/UCP și, după caz, numărul de unități se prevăd în documentele proiectului și sunt preluate ca atare în ordinul ministrului transporturilor și infrastructurii privind înființarea UMP/UCP, conform reglementărilor în vigoare. (3 ) Ministrul transporturilor și infrastructurii numește personalul UMP/UCP și stabilește competențele directorului de proiect. Art. 10. — Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, prin Direcția generală relații financiare externe, îndeplinește și atribuțiile Autorității de management pentru Programul operațional sectorial de transport, finanțat prin Fondul de coeziune și Fondul european de dezvoltare regională. Art. 11.—Atribuțiile direcțiilor generale, direcțiilor, serviciilor, birourilor și ale altor compartimente din aparatul propriu al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii se stabilesc prin regulamentul de organizare și funcționare a ministerului, care se aprobă prin ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii. Art. 12. — (1) Unitățile aflate în subordinea, în coordonarea și, respectiv, sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii sunt prevăzute în anexa nr. 2. (2) Structura organizatorică și regulamentul de organizare și funcționare ale unităților din subordinea și din coordonarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii se aprobă prin ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii, cu excepția unităților pentru care legea prevede altfel. (3) Statele de funcții pentru instituțiile publice subordonate, finanțate de la bugetul de stat, se aprobă prin ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii, în condițiile legii. (4) Conducătorii unităților prevăzute la alin. (1) sunt numiți și mandatați să conducă unitățile și sunt eliberați din funcție prin ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii, dacă legislația nu prevede altfel. Art. 13. — Secretariatul Consiliului interministerial pentru siguranța rutieră este asigurat de Autoritatea Rutieră Română — A.R.R. ’ Art. 14. — Spațiile și utilitățile deținute de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii în clădirea „Palat C.F.R.” sunt prevăzute în anexa nr. 3. Art. 15. — Ministerul Transporturilor și Infrastructurii are în dotare un parc auto stabilit conform reglementărilor în vigoare. Pentru activitățile specifice de inspecție și control, care se desfășoară pe întreg teritoriul țării, pentru activitățile desfășurate în cadrul programelor PHARE și pentru transportul delegațiilor, precum și pentru alte activități specifice, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii are un parc de autovehicule stabilit conform anexei nr. 4. Art. 16. — Personalul necesar desfășurării activității Ministerului Transporturilor și Infrastructurii este preluat, potrivit legislației în vigoare, de la Ministerul Transporturilor. încadrarea în numărul maxim de posturi și în noua structură organizatorică se aprobă prin ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii, în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. Art. 17. —Anexele nr. 1—4 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 18. — Litera g) a punctului II al articolului 4 din Hotărârea Guvernului nr. 33/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Dezvoltării Regionale și Locuinței, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 47 din 27 ianuarie 2009, se modifică și va avea următorului cuprins: ,,g) avizează documentațiile tehnico-economice ale obiectivelor de investiții publice de interes național din competența de aprobare a Guvernului, potrivit reglementărilor legale în vigoare.” Art. 19. — La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 367/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 274 din 25 aprilie 2007, cu modificările ulterioare, litera h) a punctului II al articolului 4 din Hotărârea Guvernului nr. 33/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Dezvoltării Regionale și Locuinței, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 47 din 27 ianuarie 2009, precum și orice alte prevederi contrare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul transporturilor și infrastructurii, Radu Mircea Berceanu Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea p. Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mariana Nedelcu, secretar de stat București, 11 februarie 2009. Nr. 76. ’ MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 89/13.11.2009 9 >4 O 5 O 4 N 4 O Oi o 4 o: o o <0 o a U) c co u. O Se organizează la nivel de serviciu 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 89/13.11.2009 ANEXA Nr. 2 A. UNITĂȚILE care funcționează în subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și care se finanțează de la bugetul de stat Nr. Denumirea unității Sursa de finanțare Localitatea crt. 1. Aeroclubul României Bugetul de stat București NOTĂ: Unitatea de la nr. crt. 1 poate utiliza un număr maxim de 327 de posturi. B. UNITĂȚILE care funcționează în subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și care se finanțează din venituri proprii prin sistemul de asigurări sociale de sănătate și din transferuri de la bugetul de stat Nr. Denumirea unității Sursa de finanțare Localitatea crt. 1. Spitalul Clinic Căi Ferate nr. 1 Witting București Venituri proprii prin sistemul de asigurări sociale București de sănătate și din transferuri de la bugetul de stat 2. Spitalul Clinic Căi Ferate nr. 2 București Venituri proprii prin sistemul de asigurări sociale București de sănătate și din transferuri de la bugetul de stat 3. Spitalul Clinic Căi Ferate lași Venituri proprii prin sistemul de asigurări sociale lași, de sănătate și din transferuri de la bugetul de stat județul lași 4. Spitalul Clinic Căi Ferate Cluj-Napoca Venituri proprii prin sistemul de asigurări sociale Cluj-Napoca, de sănătate și din transferuri de la bugetul de stat județul Cluj 5. Spitalul Clinic Căi Ferate Timișoara Venituri proprii prin sistemul de asigurări sociale Timișoara, de sănătate și din transferuri de la bugetul de stat județul Timiș 6. Spitalul General Căi Ferate Ploiești Venituri proprii prin sistemul de asigurări sociale Ploiești, de sănătate și din transferuri de la bugetul de stat județul Prahova 7. Spitalul General Căi Ferate Galați Venituri proprii prin sistemul de asigurări sociale Galați, de sănătate și din transferuri de la bugetul de stat județul Galați 8. Spitalul Clinic Căi Ferate Constanța Venituri proprii prin sistemul de asigurări sociale Constanța, de sănătate și din transferuri de la bugetul de stat județul Constanța 9. Spitalul General Căi Ferate Brașov Venituri proprii prin sistemul de asigurări sociale Brașov, de sănătate și din transferuri de la bugetul de stat județul Brașov 10. Spitalul General Căi Ferate Pașcani Venituri proprii prin sistemul de asigurări sociale Pașcani, de sănătate și din transferuri de la bugetul de stat județul lași 11. Spitalul General Căi Ferate Simeria Venituri proprii prin sistemul de asigurări sociale Simeria, de sănătate și din transferuri de la bugetul de stat județul Hunedoara 12. Spitalul Clinic Căi Ferate Oradea Venituri proprii prin sistemul de asigurări sociale Oradea, de sănătate și din transferuri de la bugetul de stat județul Bihor 13. Spitalul Clinic Căi Ferate Craiova Venituri proprii prin sistemul de asigurări sociale Craiova, de sănătate și din transferuri de la bugetul de stat județul Dolj 14. Spitalul General Căi Ferate Sibiu Venituri proprii prin sistemul de asigurări sociale Sibiu, de sănătate și din transferuri de la bugetul de stat județul Sibiu Spitalul General Căi Ferate Drobeta-Turnu Venituri proprii prin sistemul de asigurări sociale Drobeta-Turnu 15. Severin de sănătate și din transferuri de la bugetul de stat Severin, județul Mehedinți NOTĂ: Unitățile prevăzute la nr. crt. 1—15 pot utiliza pentru activitățile specifice cuprinse în anexa nr. 6 la Hotărârea Guvernului nr. 443/1998 privind reorganizarea și finanțarea unor unități sanitare, cu modificările și completările ulterioare, un număr maxim de 2.975 de posturi și pot primi transferuri de la bugetul de stat. Numărul maxim de posturi care pot fi finanțate de la bugetul de stat se stabilește pentru fiecare unitate prin ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNEI, PARTEA I, Nr. 89/13.11.2009 11 C. UNITĂȚILE*) care funcționează în subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și care se finanțează din venituri proprii și din subvenții de la bugetul de stat, în condițiile legii Nr. Denumirea unității Sursa de finanțare Localitatea crt. 1. Clubul Sportiv „Rapid” Venituri proprii și subvenții de la bugetul de stat, București în condițiile legii 2. Agenția Română de Salvare a Vieții Omenești Venituri proprii și subvenții de la bugetul de stat, Constanța, pe Mare ---ARSVOM în condițiile legii județul Constanța 3. Școala Superioară de Aviație Civilă Venituri proprii și alocații de la bugetul de stat, București în condițiile legii 4. Agenția de Sănătate Publică a Ministerului Venituri proprii și subvenții de la bugetul de stat, București Transporturilor și Infrastructurii în condițiile legii *) Numărul maxim de posturi pentru unitatea de la nr. crt. 1 este de 93, pentru unitatea de la nr. crt. 2 este de 145, pentru unitatea de la nr. crt. 3 este de 120, iar pentru cea de la nr. crt. 4 este de 264. D. UNITĂȚILE care funcționează în subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii Nr. Denumirea unității Sursa de finanțare Localitatea crt. Centrul Român pentru Pregătirea și Constanța, 1. Perfecționarea Personalului din Transporturi Venituri proprii județul Constanța Navale ---CERONAV 2. Autoritatea Navală Română Venituri proprii Constanța, județul Constanța 3. Autoritatea Feroviară Română ---AFER Venituri proprii București 4. Autoritatea Rutieră Română ---ARR Venituri proprii București 5. Centrul Național de Calificare și Instruire Venituri proprii București Feroviară --- CENAFER E. UNITĂȚILE care funcționează în coordonarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii Nr. Denumirea unității Localitatea crt. 1. Casa Asigurărilor de Sănătate a Ministerului Transporturilor, Construcțiilor și Turismului București F. UNITĂȚILE*) care funcționează sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii Nr. Denumirea unității Localitatea crt. 1. Societatea Națională a Căilor Ferate Române --- S.N.C.F.R. --- R.A. București 2. Compania Națională de Căi Ferate „C.F.R.” --- S.A. București 3. Societatea Națională de Transport Feroviar de Marfă „C.F.R. --- Marfă” --- S.A. București 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 89/13.11.2009 Nr. Denumirea unității Localitatea crt. 4. Societatea Națională de Transport Feroviar de Călători „C.F.R. --- Călători” --- S.A. București 5. Societatea de Administrare Active Feroviare „S.A.A.F.” --- S.A. București 6. Societatea Feroviară de Turism „S.F.T. --- C.F.R.” --- S.A. București 7. Societatea Comercială de Transport cu Metroul București „Metrorex” --- S.A. București 8. Compania Națională „Aeroportul Internațional Henri Coandă --- București” --- S.A. Otopeni, județul Ilfov 9. Societatea Națională „Aeroportul Internațional București Băneasa ---Aurel Vlaicu” --- S.A. București comuna Mihail 10. Societatea Națională „Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu --- Constanța” --- S.A. Kogălniceanu, județul Constanța 11. Societatea Națională „Aeroportul Internațional Timișoara --- Traian Vuia” --- S.A. Timișoara, județul Timiș 12. Regia Autonomă „Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian --- ROMATSA” București 13. Regia Autonomă „Autoritatea Aeronautică Civilă Română” București 14. Societatea Comercială „Compania Națională de Transporturi Aeriene Române --- TAROM” --- S.A. Otopeni, județul Ilfov 15. Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” --- S.A. Constanța Constanța, județul Constanța 16. Compania Națională „Administrația Canalelor Navigabile” --- S.A. Constanța, județul Constanța 17. Compania Națională de Radiocomunicații Navale „Radionav” --- S.A. Constanța, județul Constanța 18. Regia Autonomă „Administrația Fluvială a Dunării de Jos” Galați, județul Galați 19. Compania Națională „Administrația Porturilor Dunării Maritime” --- S.A. Galați, județul Galați 20. Compania Națională „Administrația Porturilor Dunării Fluviale” --- S.A. Giurgiu, județul Giurgiu 21. Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România --- S.A. București 22. Regia Autonomă „Registrul Auto Român” București 23. Regia Autonomă „Administrația Zonei Libere Sulina” Sulina, județul Tulcea 24. Societatea Comercială „Maritime Training Centre Television” --- S.A. Constanța Constanța, județul Constanța 25. Societatea Comercială „Institutul de Cercetări în Transporturi --- INCERTRANS” --- S.A. București 26. Societatea Comercială „Antrepriza de Lucrări Drumuri și Poduri Bacău” --- S.A. Bacău, județul Bacău 27. Societatea Comercială „Stard” --- S.A. Fetești, județul Constanța 28. Societatea Comercială „Via Star” --- S.A. București 29. Societatea Comercială de Dragaj pe Dunăre „Fluvdrag” --- S.A. Giurgiu Giurgiu, județul Giurgiu *) Unitățile prevăzute la nr. crt. 26—29 sunt cuprinse în programul de privatizare al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 89/13.11.2009 13 ANEXA Nr. 3 SPAȚIILE deținute de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii în clădirea „Palat C.F.R.” Administrator Nivelurile Suprafața construită Suprafața utilă Suprafața comună Total suprafață deținută --- m2 --- - m2 --- --- m2 --- --- m2 --- Subsol 710,52 509,86 144,34 654,20 Ministerul Parter 689,74 451,40 183,67 635,07 Transporturilor Mezanin 1.277,36 813,87 362,23 1.176,10 și Infrastructurii Etajul I 5.821,87 3.972,40 1.387,95 5.360,35 Etajul II 5.627,74 3.934,27 1.247,34 5.181,61 Etajul III 891,37 617,10 203,61 820,71 Total 15.018,60 10.298,90 3.529,14 13.828,04 ANEXA Nr. 4 PARCUL AUTO pentru activități specifice Numărul Consumul maxim de Nr. crt. Activitatea Tipul mijlocului de transport maxim carburanți/autovehicul (bucăți) (litri/lună) 1. Inspecție și control Autoturism 27 450 2. Transport delegații Autovehicul pentru transport persoane 4 450 3. Program PHARE Autoturism 3 450 Autoturism de teren 4. Unitate de finanțare și implementare Autoturism 6 450 programe comunitare 5. Aprovizionare Autovehicul pentru transport de marfă 5 450 NOTĂ: Pentru transportul demnitarilor și parcul comun, numărul de autoturisme se stabilește potrivit Ordonanței Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritățile administrației publice și instituțiile publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările și completările ulterioare. 14 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 89/13.11.2009 DECIZII ALE P RI M II L U I - M I N I S T R U GUVERNUL ROMÂNIEI P R I M U L - M I N I S T R U DECIZIE privind încetarea, la cerere, a raportului de serviciu al domnului Sorin Sergiu Chelmu, secretar general al Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale Având în vedere Cererea domnului Sorin Sergiu Chelmu, secretar general al Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale, privind încetarea raportului de serviciu, prin acordul părților, înregistrată sub nr. 5/1.057 din 11 februarie 2009, în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 97 lit. b) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii încetează, la cerere, raportul de serviciu al domnului Sorin Sergiu Chelmu, secretar general al Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Șeful Cancelariei Primului-Ministru, Cătălin Ovidiu Baba București, 12 februarie 2009. Nr. 211.’ GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind promovarea temporară a domnului Miron Moldovan în funcția publică de secretar general al Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale Având în vedere Avizul favorabil nr. 1.881.683 din 10 februarie 2009 al Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, pentru exercitarea de către domnul Miron Moldovan, cu caracter temporar, pentru maximum 6 luni, a funcției publice de secretar general al Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale, în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 92 alin. (1) și alin. (2) lit. a) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Miron Moldovan se promovează temporar, pe o perioadă de maximum 6 luni, în funcția publică de secretar general al Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Șeful Cancelariei Primului-Ministru, Cătălin Ovidiu Baba București, 12 februarie 2009. Nr. 212^ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 89/13.11.2009 15 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL MEDIULUI ORDIN privind abrogarea Ordinului ministrului mediului și dezvoltării durabile nr. 1.339/2008 pentru aprobarea Ghidului de finanțare a Programului de înlocuire sau completare a sistemelor clasice de încălzire cu sisteme care utilizează energie solară, energie geotermală și energie eoliană ori alte sisteme care conduc la îmbunătățirea calității aerului, apei și solului Având în vedere Referatul de aprobare nr. 3.595 din 9 februarie 2009 al Administrației Fondului pentru Mediu, în temeiul art. 5 alin. (7) din Hotărârea Guvernului nr. 57/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Mediului, ministrul mediului emite prezentul ordin. Art. I. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului mediului și dezvoltării durabile nr. 1.339/2008 pentru aprobarea Ghidului de finanțare a Programului de înlocuire sau completare a sistemelor clasice de încălzire cu sisteme care utilizează energie solară, energie geotermală și energie eoliană ori alte sisteme care conduc la îmbunătățirea calității aerului, apei și solului, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 742 din 3 noiembrie 2008, cu modificările ulterioare. Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul mediului, Nicolae Nemirschi București, 10 februarie 2009. Nr. 90. ’ MINISTERUL MEDIULUI ORDIN privind stabilirea perioadei de organizare a primei sesiuni de depunere a cererilor de finanțare pentru anul 2009 în cadrul Programului național de îmbunătățire a calității mediului prin realizarea de spații verzi în localități, instituit prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 59/2007 Având în vedere Referatul de aprobare nr. 3.555 din 9 februarie 2009 al Administrației Fondului pentru Mediu, în baza prevederilor art. 5 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 59/2007 privind instituirea Programului național de îmbunătățire a calității mediului prin realizarea de spații în localități, aprobată cu modificări prin Legea nr. 343/2007, în temeiul art. 5 alin. (7) din Hotărârea Guvernului nr. 57/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Mediului, ministrul mediului emite prezentul ordin. Art. 1. — Prin derogare de la prevederile pct. V.1 din Ghidul de finanțare a Programului național de îmbunătățire a calității mediului prin realizarea de spații verzi în localități, aprobat prin Ordinul ministrului mediului și dezvoltării durabile nr. 1.166/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 502 din 26 iulie 2007, cu modificările ulterioare, în anul 2009 perioada de organizare a primei sesiuni de depunere a cererilor de finanțare în cadrul Programului național de îmbunătățire a calității mediului prin realizarea de spații verzi în localități, instituit prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 59/2007, aprobată cu modificări prin Legea nr. 343/2007, se stabilește prin ordin al ministrului mediului, la o dată ulterioară publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a hotărârii Guvernului privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul 2009 al Fondului pentru mediu și al Administrației Fondului pentru Mediu. Art. 2. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul mediului, Nicolae Nemirschi București, 10 februarie 2009. Nr. 91. ’ ABONAMENTE LA PUBLICAȚIILE OFICIALE PE SUPORT FIZIC — Prețuri pentru anul 2009 — Nr. Număr Zile de Greutate Valoare crt. Denumirea publicației de apariții apariție/ medie/apariție (TVA 9% inclus)/lei anuale săptămână (grame) ’ 12 luni 3 luni 1 lună 1. Monitorul Oficial, Partea I 750 5 50 800 210 75 2. Monitorul Oficial, Partea I, limba maghiară 90 1 50 1.500 140 3. Monitorul Oficial, Partea a ll-a 200 5 60 2.250 200 4. Monitorul Oficial, Partea a lll-a 800 5 15 430 40 5. Monitorul Oficial, Partea a IV-a 7.200 5 50 1.720 160 6. Monitorul Oficial, Partea a Vl-a 400 5 25 1.600 150 7. Monitorul Oficial, Partea a VIl-a 60 1 30 540 50 8. Colecția Legislația României 4 --- 2.500 450 120 9. Colecția Hotărâri ale Guvernului României 12 --- 3.500 750 70 NOTĂ: Monitorul Oficial Partea I bis se multiplică pe bază de comandă. începând cu anul 2009 se sistează apariția publicației Repertoriul legislației României. Abonamente la publicațiile oficiale și comenzi către „Monitorul Oficial” R.A. se pot efectua prin următoarele societăți de distribuție: ♦ COMPANIA NAȚIONALĂ „POȘTA ROMÂNĂ" --- S.A. --- prin oficiile sale poștale ♦ ACTA LEGIS ---S.R.L. --- București, Str. Lirei nr. 11, parter, ap. 1, (telefon’/fax: 021.411.91.79; 021.411.54.08) ♦ INFO EUROTRADING --- S.A. --- București, Splaiul Independentei nr. 202A (telefon: 021.316.30.57, fax: 021.316.30.58) ♦ INTERPRESS SPORT --- S.R.L. --- București, Piața Presei Libere nr. 1, corp B, et. 2, camerele 256---259, OP 33 (telefon’/fax: 021.313.85.07; 021.313.85.08; 021.313.85.09) ♦ MEDIA PRESS ABONAMENTE --- S.R.L. --- București, str. Izvor nr. 78, et. 2 (telefon: 021.311.97.84, fax: 021.311.97.85) ♦ M.T. PRESS IMPEX --- S.R.L. --- București, bd. Basarabia nr. 256 (telefon’/fax: 021.255.48.15; 021.255.48.16; 021.255.48.17) ♦ PRESS EXPRES --- S.R.L. --- Otopeni, str. Flori de Câmp nr. 9 (telefon/fax: 021.221.42.83; 0745.133.712) ♦ ZIRKON MEDIA---S.R.L. --- București, str. Pictor Dimitrie Hârlescu nr. 6, sector 2 (telefon: 021.255.18.00, fax: 021.255.18.66; 021.255.19.18) ♦ ART ADVERTISING --- S.R.L. --- Râmnicu Vâlcea, str. Regina Maria nr. 7, bl. C1, sc. C, mezanin II (fax: 0250/73.54.75, telefon: 0350.40.59.87; 0350.40.59.88) ♦ CALLIOPE ---S.R.L. --- Ploiești, str. Elena Doamna nr. 62---64 (telefon/fax: 0244/51.40.52; 0244/51.48.01) ♦ DIFSTARPRESS ---S.R.L. --- Slobozia, bd. Matei Basarab, bl. I60, sc. A, ap. 15 (telefon/fax: 0243/23.23.68) ♦ CURIER PRESS ---S.A. --- Brașov, str. Traian Grozăvescu nr. 7 (telefon/fax: 0268/51.08.57; 0268/51.08.58) ♦ ROESTA---S.R.L. --- Curtea de Argeș, str. Valea lașului, bl. P10, sc. B, ap. 18 (telefon/fax: 0248/72.11.43) ♦ VIAȚA LIBERĂ ---S.A. --- Galați, Str. Domnească nr. 68 (telefon: 0236/46.06.20, fax: 0236/47.10.28) ♦ UNITATEA---S.R.L. --- Alba lulia, str. Traian nr. 26 (telefon: 0258/81.16.31, fax: 0258/81.28.43) ♦ MANPRES DISTRIBUTION --- S.R.L. --- București, Piața Presei Libere nr. 1 (OP 33 --- CP 24) (telefon’/fax: 021.314.63.39) ♦ CUGET LIBER ---S.A. --- Constanta, bd. I.C. Brătianu nr. 5 (telefon: 0241/58.21.20, fax: 0241/61.95.24) ♦ SIMPEX LOGISTIC --- S.R.L. --- Călărași, Str. Progresul nr. 21, bl. B1, sc. B, ap. 5 (telefon/fax: 0242/31.89.29) ♦ CIPSOFT DESIGN --- S.R.L. --- Ploiești, str. Eroilor nr. 2 bis (tel. 0722.36.54.65 sau 0724.20.31.43) EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul de vânzări si informare, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 02Î .410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 324381 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 89/13.11.2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495