MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I . Anul 177 (XXI) — Nr. 86 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Jo¹’ ¹² februarie 2009 Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE SENATULUI Nr. Pagina 3. — Hotărâre pentru modificarea Hotărârii Senatului nr. 71/2008 privind aprobarea componenței numerice și nominale a comisiilor permanente ale Senatului. 2 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 1.340 din 9 decembrie 2008 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 399 alin. 3 și art. 399 alin, 1 teza a doua raportat la art. 400 alin. 2 din Codul de procedură civilă ............................. 2-3 Decizia nr. 87 din 20 ianuarie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 2 alin. (1) și (3) și art. 10 din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru........................................ 4-5 207. — Decizie pentru numirea domnului Mihail Fâcă în funcția de președinte, cu rang de secretar de stat, al Agenției Naționale pentru Protecția Mediului .................... 7 208. — Decizie pentru aprobarea structurii organizatorice și a statului de funcții ale Corpului de control al primului-ministru ............................................. 7-9 209. — Decizie pentru numirea doamnei Adriana Doina Pană în funcția de secretar de stat la Ministerul Educației, Cercetării și Inovării ............................... 9 210. — Decizie pentru numirea domnului Stelian Borzea în funcția de președinte, cu rang de secretar de stat, al Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice ................................. 9 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 78. — Hotărâre privind revocarea din funcție a guvernatorului Administrației Rezervației Biosferei „Delta Dunării” și numirea domnului Baboianu Grigore în această funcție ..................................... 5 DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU 205. — Decizie privind promovarea temporară a doamnei Virginia Ștefănică în funcția publică de secretar general al’ Ministerului Mediului......................... 6 206. — Decizie pentru eliberarea domnului Nagy Zoltân Levente din funcția de președinte, cu rang de secretar de stat, al Agenției Naționale pentru Protecția Mediului...............’................................ 6 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE A/634. — Ordin al ministrului afacerilor externe privind publicarea rezoluțiilor Consiliului de Securitate al Organizației Națiunilor Unite nr. 1.854 (2008) privind situația din Liberia și nr. 1.857 (2008) privind situația din Republica Democratică Congo........................... 10-14 ACTE ALE BĂNCII NAȚIONALE A ROMÂNIEI 6. — Circulară privind rata dobânzii plătită la rezervele minime obligatorii constituite în lei începând cu perioada de aplicare 24 ianuarie—23 februarie 2009.... 15 7. — Circulară privind rata dobânzii penalizatoare pentru deficitele de rezerve minime obligatorii constituite în monedă națională....................................... 15 2 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 86/12.11.2009 HOTĂRÂRI ALE SENATULUI PARLAMENTUL ROMÂNIEI SENATUL HOTĂRÂRE pentru modificarea Hotărârii Senatului nr. 71/2008 privind aprobarea componenței numerice și nominale a comisiilor permanente ale Senatului în temeiul prevederilor art. 64 alin. (4) și ale art. 67 din Constituția României, republicată, precum și ale art. 46 din Regulamentul Senatului, aprobat prin Hotărârea Senatului nr. 28/2005, Senatul adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Hotărârea Senatului nr. 71/2008 privind aprobarea componenței numerice și nominale a comisiilor permanente ale Senatului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 863 din 20 decembrie 2008, se modifică după cum urmează: — La anexa nr. XIII „Componența Comisiei pentru egalitatea de șanse”, doamna senator Minerva Boitan — Grupul parlamentar al Partidului Național Liberal — se include în componența comisiei în locul domnului senator Luca Raymond — Grupul parlamentar al Partidului Național Liberal. Această hotărâre a fost adoptată de Senat în ședința din 11 februarie 2009, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată. p. PREȘEDINTELE SENATULUI, ALEXANDRU PERES > București, 11 februarie 2009. Nr. 3. DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 1.340 din 9 decembrie 2008 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 399 alin. 3 și art. 399 alin. 1 teza a doua raportat la art. 400 alin. 2 din Codul de procedură civilă loan Vida Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Ion Predescu Puskâs Valentin Zoltân Tudorel Toader Augustin Zegrean Simona Ricu Claudia Miu — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — prim-magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 399 alin. 3 și art. 399 alin. 1 teza a doua raportat la art. 400 alin. 2 din Codul de procedură civilă, excepție ridicată de Societatea Comercială „Transport Public Local Suceava” — S.A. din Suceava în Dosarul nr. 2.938/314/2007 al Judecătoriei Suceava. La apelul nominal se constată lipsa părților, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Magistratul-asistent informează completul de judecată că, la dosarul cauzei, autorul excepției a depus o cerere de amânare. Reprezentantul Ministerului Public solicită respingerea cererii de amânare. Curtea respinge cererea de amânare. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, constată următoarele: Prin încheierea din 29 septembrie 2008, pronunțată în Dosarul nr. 2.938/314/2007, Judecătoria Suceava a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 399 alin. 3 și art. 399 alin. 1 teza a doua raportat la art. 400 alin. 2 din Codul de procedură civilă într-o cauză având ca obiect soluționarea contestației la executare formulate de către Societatea Comercială „Transport Public Local Suceava” — S.A. din Suceava, autor al excepției de neconstituționalitate. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 86/12.11.2009 3 în motivarea excepției de neconstituționalitate se susține că dispozițiile legale criticate contravin 'prevederilor art. 21, art. 24 și art. 53 din Constituție și art. 6 din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și ’a libertăților fundamentale, întrucât nu permit invocarea unor motive de fond în cadrul contestației la executare, atunci când titlul executoriu este emis de o instanță judecătorească. Totodată, se arată că fixarea competenței’judecării contestației privind lămurirea înțelesului, întinderii sau aplicării titlului executoriu deschide calea soluționării în mod diferit a cererilor formulate, ținând cont de faptul că instanța ce judecă contestația la executare poate fi diferită față de cea care judecă contestațiile prevăzute de art. 400 alin. 2 din Codul de procedură civila. Judecătoria Suceava și-a exprimat opinia în sensul că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată, întrucât în faza executării silite, după parcurgerea în tot sau în parte a fazei de judecată, este justificat să nu se mai permită părților discutarea fondului cauzei, temeinicia sau netemeinicia pretențiilor supuse judecății. Potrivit dispozițiilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului’ și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Avocatul Poporului consideră că dispozițiile de lege criticate sunt constituționale. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Guvernul nu au comunicat Curții Constituționale punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și dispozițiile Legii nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2,3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile art. 399 alin. 3 și art. 399 alin. 1 teza a doua raportat la art. 400 alin. 2 din Codul de procedură civilă, texte care au următorul cuprins: — Art. 399 alin. 3 din Codul de procedură civilă: „în cazul în care executarea silită se face în temeiul unui titlu executoriu care nu este emis de o instanță judecătorească, se pot invoca în contestația la executare apărări de fond împotriva titlului executoriu, dacă legea nu prevede în acest scop o altă cale de atac’’; —Art. 399 alin. 1 teza a doua din Codul de procedură civilă: „De asemenea, dacă nu s-a utilizat procedura prevăzută de art. 281¹, se poate face contestație și în cazul în care sunt necesare lămuriri cu privire la înțelesul, întinderea sau aplicarea titlului executoriu, precum și în cazul în care organul de executare refuză să înceapă executarea silită ori să îndeplinească un act de executare în condițiile prevăzute de lege”; —Art. 400 alin. 2 din Codul de procedură civilă: „Contestația privind lămurirea înțelesului, întinderii sau aplicării titlului executoriu se introduce la instanța care a pronunțat hotărârea ce se execută. Dacă o asemenea contestație vizează un titlu executoriu ce nu emană de la un organ de jurisdicție, competența de soluționare aparține instanței de executare. ” Excepția de neconstituționalitate se raportează la prevederile constituționale ale art. 21 privind accesul liber la justiție, ale art. 24 ’ privind dreptul la apărare și ale art. 53 privind restrângerea exercițiului unor drepturi sau al unor libertăți. Totodată, în susținerea acesteia sunt invocate și prevederile art. 6 paragraful 1 din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea reține următoarele: Prin Decizia nr. 1.109 din 16 octombrie 2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 776 din 19 noiembrie 2008, Curtea Constituțională s-a pronunțat în sensul constituționalității art. 399 alin. 3 din Codul de procedură civilă în raport cu critici similare de constituționalitate. întrucât nu au intervenit elemente noi, de natură să determine reconsiderarea jurisprudenței Curții Constituționale, atât soluția, cât și considerentele cuprinse în această decizie își păstrează valabilitatea și în cauza de față. în raport cu dispozițiile art. 400 alin. 2 din Codul de procedură civilă, Curtea, prin Decizia nr. 33 din 11 ianuarie 2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 131 din 22 februarie 2007, a statuat că „partea care formulează o cerere de lămurire nu urmărește schimbarea soluției pronunțate de instanța de judecată, ci doar lămurirea înțelesului, întinderii sau aplicării dispozitivului hotărârii judecătorești, iar instanța care soluționează o astfel de cerere nu judecă fondul cauzei”. în cauza de față, Curtea reține că normele legale criticate sunt norme de procedură pe care, în temeiul art. 126 alin. (2) din Constituție, legiuitorul are dreptul exclusiv de a le adopta. De asemenea, ține de aprecierea exclusivă a legiuitorului modul de așezare a competențelor instanțelor judecătorești, în măsura în care nu încalcă exigențele constituționale. Or, în speță, Curtea nu poate reține o atare situație din moment ce chestiunile invocate țin, mai degrabă, de aplicarea legii. Astfel, faptul că instanța competentă să judece contestația la executare nu ține cont sau nu aplică hotărârea pronunțata de instanța în a cărei competență intră judecarea contestației privind lămurirea înțelesului’, întinderii sau aplicării titlului executoriu este o chestiune de aplicare a legii, ce ține exclusiv de resortul instanțelor judecătorești. în consecință, Curtea nu poate reține motivele de neconstituționalitate invocate de autorul excepției de neconstituționalitate. Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 399 alin. 3 și art. 399 alin. 1 teza a doua raportat la art. 400 alin. 2 din Codul de procedură civilă, excepție ridicată de Societatea Comercială „Transport Public Local Suceava” — S.A. din Suceava în Dosarul nr. 2.938/314/2007 al Judecătoriei Suceava. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 9 decembrie 2008. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Prim-magistrat-asistent, Claudia Miu MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 86/12.11.2009 CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 87 din 20 ianuarie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 2 alin. (1) și (3) și art. 10 din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru loan Vida Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Ion Predescu Puskâs Valentin Zoltân Tudorel Toader Augustin Zegrean Ion Tiucă Mihai Paul Cotta — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 2 alin. (1) și (3) și art. 10 din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, excepție ridicată de Societatea Comercială Euro Grup — S.A. Otopeni în Dosarul nr. 22.019/63/2007 al Tribunalului Dolj — Secția comercială. La apelul nominal lipsesc părțile, față de care procedura de citare a fost legal îndeplinită. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate ca neîntemeiată, deoarece prevederile legale criticate nu încalcă accesul la justiție al părților. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, reține următoarele: Prin încheierea din 27 mai 2008, pronunțată în Dosarul nr. 22.019/63/2007, Tribunalul Dolj — Secția comercială a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 2 alin. (1) și (3) și art. 10 din Legea nr. 146/1997, excepție ridicată de Societatea Comercială „Euro Grup” — S.A. Otopeni în cauza ce are ca obiect judecarea cererii de pretenții formulate de autorul excepției. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul acesteia susține că dispozițiile art. 2 alin. (1) și (3) și art. 10 din Legea nr. 146/1997 sunt neconstituționale în raport cu prevederile art. 21 alin. (1), (2) și (3), art. 53 și art. 136 alin. (5) din Constituție. Totodată sunt încălcate dispozițiile art. 6 paragraful 1 din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale. Se arată că textele legale criticate prevăd că nedepunerea taxei de timbru are drept consecință, în cauza de față, imposibilitatea de a mai susține cererea de intervenție. Tribunalul Dolj — Secția comercială consideră că excepția este neîntemeiată. Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și formula punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Avocatul Poporului apreciază că dispozițiile legale criticate sunt constituționale. Se arată că prevederile legale nu aduc atingere textelor constituționale invocate în susținerea excepției. Președinții celor două Camere ale Parlamentului si Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile legale criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile art. 2 alin. (1) și (3) și art. 10 din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 173 din 29 iulie 1997, cu modificările și completările ulterioare. Textele de lege criticate au următorul cuprins: —Art. 2: „(1) Acțiunile și cererile evaluabile în bani, introduse la instanțele judecătorești, se taxează astfel: [...]. ” (3) Valoarea la care se calculează taxa de timbru este cea declarată în acțiune sau în cerere. Dacă această valoare este contestată sau apreciată de instanță ca derizorie, evaluarea se va face potrivit normelor metodologice prevăzute la art. 28 alin. (2) din prezenta lege.”; —Art. 10: „Cererile reconvenționale, cererile de intervenție și de chemare în garanție se taxează după regulile aplicabile cererii sau acțiunii principale. ” Textele constituționale invocate în susținerea excepției sunt cele ale art. 21 alin. (1), (2) și (3), art. 53 și art. 136 alin. (5). Totodată, autorii invocă încălcarea dispozițiilor art. 6 paragraful 1 din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale. Examinând constituționalitatea unor prevederi legale prin care s-au instituit taxe de timbru pentru introducerea unor cereri în justiție, între care și a prevederilor art. 1 și 2 din Legea nr. 146/1997, Curtea a statuat, în mod constant, că accesul liber la justiție nu înseamnă că acesta trebuie să fie în toate cazurile gratuit. Art. 21 din Constituție nu instituie nicio interdicție cu privire la taxele în justiție, fiind legal și normal ca justițiabilii care trag un folos nemijlocit din activitatea desfășurată de autoritățile judecătorești să contribuie la acoperirea cheltuielilor acestora. De altfel, contribuția justițiabilului, prin avansarea unei părți din aceste cheltuieli, poate fi recuperată, în temeiul art. 274 alin. 1 din Codul de procedură civilă, de la partea care cade în pretenții. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 86/12.11.2009 5 Prin urmare, regula este cea a timbrării acțiunilor în justiție, excepțiile fiind posibile numai în măsura în care sunt stabilite de legiuitor. în consecință, nu sunt încălcate nici prevederile art. 136 alin. (5) din Constituție. în acest sens urmează să se rețină considerentele mai multor decizii, precum: Decizia nr. 7 din 2 martie 1993, rămasă definitivă prin Decizia nr. 39 din 7 iulie 1993, ambele publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 179 din 27 iulie 1993. Curtea nu poate reține nici critica privind neconcordanța dintre dispozițiile legale criticate și art. 6 paragraful 1 din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale, deoarece acestea nu conțin prevederi care să consacre gratuitatea actului de justiție. —3, al art. 11 Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1 alin. (1) lit. A. d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 2 alin. (1) și (3) și art. 10 din Legea nr. 146/1997 privind taxele judiciare de timbru, excepție ridicată de Societatea Comercială „Euro Grup” — S.A. Otopeni în Dosarul nr. 22.019/63/2007 al Tribunalului Dolj — Secția comercială. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 20 ianuarie 2009. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent, Mihai Paul Cotta HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind revocarea din funcție a guvernatorului Administrației Rezervației Biosferei „Delta Dunării” și numirea domnului Baboianu Grigore în această funcție în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 4 alin. 3 din Legea nr. 82/1993 privind constituirea Rezervației Biosferei „Delta Dunării”, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Domnul Mihaiu Liviu se revocă din funcția de guvernator al Administrației Rezervației Biosferei „Delta Dunării”, instituție publică aflată în subordinea Ministerului Mediului. Art. 2. — Domnul Baboianu Grigore se numește în funcția de guvernator al Administrației Rezervației Biosferei „Delta Dunării”, instituție publică aflată în subordinea Ministerului Mediului. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul mediului, Nicolae Nemirschi București, 11 februarie 2009. Nr. 78. 6 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 86/12.11.2009 DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind promovarea temporară a doamnei Virginia Ștefănică în funcția publică de secretar general al Ministerului Mediului Având în vedere Avizul favorabil nr. 1.880.654 din 9 februarie 2009 al Agenției Naționale a Funcționarilor Publici pentru exercitarea de către doamna Virginia Ștefănică, cu caracter temporar, pentru maximum 6 luni, a funcției publice de secretar general al Ministerului Mediului, în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 92 alin. (1) și alin. (2) lit. a) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, doamna Virginia Ștefănică se promovează temporar, pe o perioadă de maximum 6 luni, în funcția publică de secretar general al Ministerului Mediului. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Șeful Cancelariei Primului-Ministru, Cătălin Ovidiu Baba București, 11 februarie 2009. Nr. 205^ GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE pentru eliberarea domnului Nagy Zoltăn Levente din funcția de președinte, cu rang de secretar de stat, al Agenției Naționale pentru Protecția Mediului în temeiul art. 15 lit. a) și al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. 6 alin. (1) și (2) din Hotărârea Guvernului nr. 459/2005 privind reorganizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Protecția Mediului, cu modificările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Nagy Zoltăn Levente se eliberează din funcția de președinte, cu rang de secretar de stat, al Agenției Naționale pentru Protecția Mediului. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Șeful Cancelariei Primului-Ministru, Cătălin Ovidiu Baba București, 11 februarie 2009. Nr. 206’ 7 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 86/12.11.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE pentru numirea domnului Mihail Facă în funcția de președinte, cu rang de secretar de stat, al Agenției Naționale pentru Protecția Mediului în temeiul art. 15 lit. a) și al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. 6 alin. (1) și (2) din Hotărârea Guvernului nr. 459/2005 privind reorganizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Protecția Mediului, cu modificările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Mihail Fâcă se numește în funcția de președinte, cu rang de secretar de stat, al Agenției Naționale pentru Protecția Mediului. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Șeful Cancelariei Primului-Ministru, Cătălin Ovidiu Baba București, 11 februarie 2009. Nr. 207^ GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE pentru aprobarea structurii organizatorice și a statului de funcții ale Corpului de control al primului-ministru în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, și al art. X din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 3/2009 pentru modificarea și completarea unor acte normative referitoare la organizarea și funcționarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, primul-ministru emite prezenta decizie. Art. 1. — (1) Se aprobă structura organizatorică și statul de funcții ale Corpului de control al primului-ministru, prevăzute în anexele nr. 1 și 2. (2) Modelul angajamentului de loialitate, menționat la art.VII alin. (12) și (16) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 3/2009 pentru modificarea și completarea unor acte normative referitoare la organizarea și funcționarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, este prevăzut în anexa nr. 3. (3) Regulamentul de organizare și funcționare a Corpului de control al primului-ministru se aprobă prin ordin individual emis de șeful Corpului de control al primului-ministru. Art. 2. —Anexele nr. 1—3 fac parte integrantă din prezenta decizie. Art. 3. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii se abrogă Decizia primului-ministru nr. 156/2007 pentru aprobarea structurii organizatorice și a statului de funcții ale Departamentului de Control al Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 362 din 28 mai 2007. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Șeful Cancelariei Primului-Ministru, Cătălin Ovidiu Baba București, 11 februarie 2009. Nr. 208^ 8 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 86/12.11.2009 ANEXA Nr. 1 Numărul maxim de posturi, inclusiv demnitarul = 67 STRUCTURA ORGANIZATORICĂ a Corpului de control al primului-ministru Șeful Corpului de control al primului-ministru — secretar de stat — Direcția generală ---------------------1------------------------ Direcția I Serviciul juridic Direcția II control și administrativ control ANEXA Nr. 2 STATUL DE FUNCȚII al Corpului de control al primului-ministru Nr. Funcția Numărul de posturi Natura funcției Studii crt. 1. Secretar de stat 1 Mandat II. Direcția generală 2 1. Director general 1 c.i.m. S 2. Director general adjunct 1 c.i.m. S III. Direcția I control 26 1. Director 1 c.i.m. s 2. Controlori 25 c.i.m. s IV. Direcția II control 26 1. Director 1 c.i.m. s 2. Controlori 25 c.i.m. s V. Serviciul juridic și administrativ 12 1. Șef serviciu 1 c.i.m. s 2. Controlori 11 c.i.m. s Total posturi: 67 ANEXA Nr. 3 Guvernul României Secretariatul General al Guvernului Corpul de control al primului-ministru (SGG—CCPM) Nr. înreg.:.......... Data:................ ANGAJAMENT DE LOIALITATE Subsemnatul (a)...............................născut (ă) în anul., ziua., luna...... cu CNP............., domiciliat (ă) în..., str...........nr...., sectorul/județul..., mă oblig ca la exercitarea funcției de..............., din cadrul SGG—CCPM: 1. Să îndeplinesc cu bună-credință și conștiincios îndatoririle ce îmi revin, întocmai și la termen, precum și sarcinile încredințate. 2. Să păstrez cu strictețe secretul profesional și confidențialitatea activităților din cadrul SGG—CCPM. 3. Să respect cu strictețe legislația în vigoare, Regulamentul de organizare și funcționare al SGG—CCPM și normele emise în temeiul acestuia, precum și orice dispoziție a primului-ministru, a șefului corpului de control și a ordonatorului principal de credite. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 86/12.11.2009 9 4. Să nu iau poziție publică în afara atribuțiilor de serviciu sau a sarcinilor încredințate cu nerespectarea mandatului încredințat și a confidențialității și nici să ofer consultații în probleme privind realizarea controlului dispus de primul-ministru ori informații în mod autorizat cu încălcarea atribuțiilor care-mi derivă din lege sau fișa postului. 5. Să mă abțin de la orice activitate sau manifestare contrară demnității funcției îndeplinite în cadrul SGG—CCPM. 6. Să nu permit folosirea funcției pe care o dețin în scop de propagandă sau reclamă comercială de orice fel. 7. Să comunic de îndată conducătorului ierarhic superior orice activitate sau situație care ar putea afecta încrederea acordată de primul-ministru. 8. în relațiile de serviciu, în societate și familie să am un comportament la nivelul demnității funcției pe care o îndeplinesc în cadrul SGG—CCPM. 9. în întreaga mea activitate să acționez numai în interesul asigurării autorității neștirbite, prestigiului și realizării prerogativelor primului-ministru, al legii, atribuțiilor și competențelor SGG—CCPM. Semnătura.............. GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE pentru numirea doamnei Adriana Doina Pană în funcția de secretar de stat la Ministerul Educației, Cercetării și Inovării în temeiul art. 15 lit. d) și al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, doamna Adriana Doina Pană se numește în funcția de secretar de stat la Ministerul Educației, Cercetării si Inovării. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Șeful Cancelariei Primului-Ministru, Cătălin Ovidiu Baba București, 11 februarie 2009. Nr. 209^ GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE pentru numirea domnului Stelian Borzea în funcția de președinte, cu rang de secretar de stat, al Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităti Publice » în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. 16 alin. (1) din Legea serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Stelian Borzea se numește în funcția de președinte, cu rang de secretar de stat, al Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Șeful Cancelariei Primului-Ministru, Cătălin Ovidiu Baba București, 11 februarie 2009. Nr. 21 o’ 10 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 86/12.11.2009 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE ORDIN privind publicarea rezoluțiilor Consiliului de Securitate al Organizației Națiunilor Unite nr. 1.854 (2008) privind situația din Liberia și nr. 1.857 (2008) privind situația din Republica Democratică Congo în baza art. 5 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 202/2008 privind punerea în aplicare a sancțiunilor internaționale, în temeiul art. 4 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 100/2004 privind organizarea și funcționarea Ministerului Afacerilor Externe, cu modificările și completările ulterioare, ministrul afacerilor externe emite prezentul ordin. Articol unic. — (1) Se dispune publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a următoarelor rezoluții ale Consiliului de Securitate al Organizației Națiunilor Unite: a) Rezoluția Consiliului de Securitate al Organizației Națiunilor Unite nr. 1.854 (2008) privind situația din Liberia, prevăzută în anexa nr. 1; b) Rezoluția Consiliului de Securitate al Organizației Națiunilor Unite nr. 1.857 (2008) privind situația din Republica Democratică Congo, prevăzută în anexa nr. 2. (2) Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentul ordin. Ministrul afacerilor externe, Cristian Diaconescu București, 27 ianuarie 2009. Nr. A/634. ANEXA Nr. 1 REZOLUȚIA Nr. 1.854(2008) adoptată de Consiliul de Securitate în cadrul celei de-a 6.051-a întruniri, la 19 decembrie 2008 Consiliul de Securitate, amintind rezoluțiile sale anterioare și declarațiile președintelui Consiliului referitoare la situația din Liberia și Africa de Vest, salutând progresele susținute realizate de Guvernul Liberiei începând cu luna ianuarie 2006 în ceea ce privește reconstruirea Liberiei pentru toți liberienii, cu sprijinul comunității internaționale, amintind hotărârea sa de a nu reînnoi măsurile din paragraful 10 al Rezoluției nr. 1.521 (2003) privind produsele de lemn rotund și cherestea care își au originea în Liberia și subliniind faptul că progresele Liberiei în ceea ce privește sectorul cherestelei trebuie să continue prin implementarea și aplicarea Legii privind reforma silviculturii naționale, lege promulgată la 5 octombrie 2006, inclusiv prin stabilirea drepturilor funciare, prin conservarea și protejarea biodiversității și prin procesul de semnare de contracte privind operațiunile silvice comerciale, amintind hotărârea sa de a înceta măsurile din paragraful 6 al Rezoluției nr. 1.521 (2003) privind diamantele și salutând participarea Guvernului Liberiei la Schema de Certificare a Procesului Kimberley, luând notă de implementarea de către Liberia a măsurilor de control intern și a altor cerințe ale Procesului Kimberley și cerând Guvernului Liberiei să își continue eforturile susținute în vederea garantării eficacității acestor măsuri de control, amintind declarația președintelui Consiliului din 25 iunie 2007 (S/PRST/2007/22) în care este recunoscut rolul inițiativelor voluntare care vizează îmbunătățirea transparenței veniturilor, cum ar fi Inițiativa privind transparența în industriile extractive (ITIE), și luând notă de Rezoluția nr. 62/274 a Adunării Generale privitoare la consolidarea transparenței în industrii, sprijină hotărârea Liberiei, inter alia, de a participa la ITIE și la alte inițiative privind transparența în industriile extractive și încurajează continuarea de către Liberia a implementării planului de lucru al ITIE vizând îmbunătățirea transparenței veniturilor, subliniind rolul Misiunii Organizației Națiunilor Unite în Liberia (UNMIL) în îmbunătățirea securității în Liberia și în sprijinirea guvernului în vederea stabilirii autorității sale pe întregul teritoriu al țării, mai ales în regiunile producătoare de diamante, cherestea și alte resurse naturale, precum și în zonele de graniță, luând notă de raportul Comitetului de experți privind Liberia al Organizației Națiunilor Unite din data de 16 decembrie 2008 (S/2008/785), inclusiv privind chestiunile diamantelor, cherestelei, sancțiunilor, armelor și securității, MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 86/12.11.2009 11 după revizuirea măsurilor impuse prin paragrafele 2 și 4 ale Rezoluției nr. 1.521 (2003) și prin paragraful 1 al Rezoluției nr. 1.532 (2004) și a progreselor înregistrate în ceea ce privește îndeplinirea condițiilor stabilite prin paragraful 5 al Rezoluției nr. 1.521 (2003) și ajungând la concluzia că nu s-au înregistrat suficiente progrese în această privință, subliniind hotărârea sa de a sprijini Guvernul Liberiei în eforturile sale de îndeplinire a respectivelor condiții și încurajând donatorii să facă același lucru, îndemnând toate părțile să sprijine Guvernul Liberiei în identificarea și implementarea măsurilor care vor asigura progresele în ceea ce privește îndeplinirea condițiilor stabilite prin paragraful 5 al Rezoluției nr. 1.521 (2003), stabilind că, în ciuda progreselor semnificative înregistrate în Liberia, situația continuă să constituie o amenințare la adresa păcii și securității internaționale în regiune, acționând în temeiul cap. VII din Carta Organizației Națiunilor Unite, 1. hotărăște, pe baza evaluării progreselor înregistrate până la această dată în ceea ce privește îndeplinirea condițiilor pentru ridicarea măsurilor impuse prin Rezoluția nr. 1.521 (2003): (a) să reînnoiască măsurile privind armele, impuse prin paragraful 2 al Rezoluției nr. 1.521 (2003) și modificate prin paragrafele 1 și 2 ale Rezoluției nr. 1.683 (2006) și prin paragraful 1 (b) al Rezoluției nr. 1.731 (2006), și să reînnoiască măsurile privind călătoriile, impuse prin paragraful 4 al Rezoluției nr. 1.521 (2003), pentru o perioadă suplimentară de 12 luni de la data adoptării prezentei rezoluții; (b) că statele membre vor notifica Comitetul înființat prin paragraful 21 al Rezoluției nr. 1.521 (2003) (Comitetul) privind livrarea oricăror arme sau materiale auxiliare furnizate potrivit paragrafelor 2 (e) sau 2 (f) ale Rezoluției nr. 1.521 (2003), potrivit paragrafului 2 al Rezoluției nr. 1.683 (2006) sau paragrafului 1 (b) al Rezoluției nr. 1.731; (c) să revizuiască oricare dintre măsurile de mai sus la cererea Guvernului Liberiei, din momentul în care guvernul raportează Consiliului îndeplinirea condițiilor stabilite prin Rezoluția nr. 1.521 (2003) pentru încetarea măsurilor și furnizează Consiliului informații care să justifice evaluarea sa; 2. amintește că măsurile impuse prin paragraful 1 al Rezoluției nr. 1.532 (2004) rămân în vigoare, ia notă cu îngrijorare de constatările Comitetului de experți privind lipsa progreselor în această privință și cere Guvernului Liberiei să își continue eforturile necesare în vederea îndeplinirii obligațiilor sale; 3. își reconfirmă intenția de a revizui măsurile impuse prin paragraful 1 al Rezoluției nr. 1.532 (2004) cel puțin o dată pe an și îndeamnă Comitetul ca, în colaborare cu statele desemnante relevante și cu asistența Comitetului de experți, să actualizeze, după necesitate, expunerile de motive disponibile public pentru includerea în listele referitoare la interdicția de a călători și la înghețarea bunurilor, precum și recomandările Comitetului, în special în privința procedurilor de includere și excludere în/din liste; 4. hotărăște să prelungească mandatul actualului Comitet de experți, numit potrivit paragrafului 1 al Rezoluției nr. 1.819 (2008), până la 20 decembrie 2009, cu următoarele sarcini: (a) realizarea a două misiuni de monitorizare și evaluare în Liberia și în statele vecine, în vederea investigării și realizării unui raport intermediar și a unui raport final privind implementarea și orice încălcare a măsurilor impuse prin Rezoluția nr. 1.521 (2003) și reînnoite în paragraful 1 de mai sus, rapoarte care să includă orice informații relevante pentru desemnarea de către Comitet a persoanelor descrise în paragraful 4 (a) al Rezoluției nr. 1.521 (2003) și în paragraful 1 al Rezoluției nr. 1.532 (2004), precum și diversele surse de finanțare a comerțului ilicit cu arme, cum ar fi din resurse naturale; (b) evaluarea impactului și eficacității măsurilor impuse prin paragraful 1 al Rezoluției nr. 1.532 (2004), inclusiv, mai ales, în ceea ce privește bunurile fostului președinte Charles Taylor; (c) evaluarea implementării legislației silvicele adoptate de Congresul liberian la 19 septembrie 2006 și promulgate de președintele Johnson Sirleaf la 5 octombrie 2006; (d) evaluarea respectării de către Guvernul Liberiei a Schemei de Certificare a Procesului Kimberley și colaborarea cu Procesul Kimberley în vederea respectivei evaluări; (e) prezentarea unui raport intermediar Consiliului, prin Comitet, până la 1 iunie 2009, și a unui raport final către Consiliu, prin Comitet, până la 20 decembrie 2009, privind toate chestiunile menționate în prezentul paragraf, și prezentarea de actualizări informale Comitetului, după necesitate, înaintea acestor date, mai ales în privința progreselor înregistrate în cadrul sectorului lemnului de la încetarea aplicării paragrafului 10 al Rezoluției nr. 1.521 (2003) în iunie 2006 și în sectorul diamantelor de la încetarea aplicării paragrafului 6 al Rezoluției nr. 1.521 (2003) în aprilie 2007; (f) cooperarea activă cu alte grupuri de experți relevante, în special cu cel privind Coasta de Fildeș, reînființat prin paragraful 10 al Rezoluției nr. 1.842 (2008), și cu Schema de Certificare a Procesului Kimberley; (g) identificarea și prezentarea de recomandări privind zonele în care capacitatea statelor din regiune poate fi consolidată pentru a facilita implementarea măsurilor impuse prin paragraful 4 al Rezoluției nr. 1.521 (2003) și prin paragraful 1 al Rezoluției nr. 1.532 (2004); 12 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 86/12.11.2009 (h) asistarea Comitetului în ceea ce privește actualizarea expunerilor de motive disponibile public pentru includerea în listele referitoare la interdicția de a călători și la înghețarea bunurilor; 5. solicită secretarului general să îi renumească pe actualii membri ai Comitetului de experți și să sprijine activitatea Comitetului din punct de vedere financiar și al securității; 6. cere tuturor statelor și Guvernului Liberiei să coopereze pe deplin cu Comitetul de experți în toate aspectele mandatului său; 7. încurajează Guvernul Liberiei să continue să implementeze recomandările echipei de inspectare din 2008 a Procesului Kimberley, în vederea consolidării mijloacelor de control intern al extracției și exportului de diamante; 8. încurajează Procesul Kimberley să continue să coopereze cu Comitetul de experți și să raporteze cu privire la evoluția implementării de către Liberia a Schemei de Certificare a Procesului Kimberley; 9. hotărăște să rămână activ sesizat cu această chestiune. ANEXA Nr. 2 REZOLUȚIA Nr. 1.857 (2008) adoptată de Consiliul de Securitate în cadrul celei de-a 6.056-a întruniri, la 22 decembrie 2008 Consiliul de Securitate, amintind rezoluțiile sale anterioare, în special Rezoluția nr. 1.804 (2008) și Rezoluția nr. 1.807 (2008), precum și declarațiile președintelui Consiliului referitoare la Republica Democratică Congo, reafirmându-și angajamentul de a respecta suveranitatea, integritatea teritorială și independența politică ale Republicii Democratice Congo, precum și pe cele ale tuturor statelor din regiune, exprimându-și din nou profunda îngrijorare privind prezența grupărilor și milițiilor armate în estul Republicii Democratice Congo, mai ales în provinciile Kivu de Nord și de Sud și în districtul Ituri, care întrețin un climat de insecuritate în întreaga regiune, și cerând ca toate părțile din procesele Goma și Nairobi să respecte acordul de încetare a focului și să își îndeplinească angajamentele în mod efectiv și cu bună-credință, subliniind faptul că principala responsabilitate a Guvernului Republicii Democratice Congo este de a asigura securitatea teritoriului său și de a proteja populația civilă, respectând statul de drept, drepturile omului și dreptul internațional umanitar, luând notă de rapoartele finale și intermediare (S/2008/772 și S/2008/773) ale Grupului de experți privind Republica Democratică Congo (Grupul de experți), înființat potrivit Rezoluției nr. 1.771 (2007) și a cărui existență a fost prelungită potrivit Rezoluției nr. 1.807 (2008), și de recomandările sale, condamnând continuarea traficului ilicit de arme pe teritoriul și înspre teritoriul Republicii Democratice Congo și afirmându-și hotărârea de a continua monitorizarea atentă a implementării embargoului asupra armelor și a altor măsuri impuse prin rezoluțiile sale privind Republica Democratică Congo, subliniind obligația tuturor statelor de a respecta cerințele de notificare impuse prin paragraful 5 al Rezoluției nr. 1.807 (2008), reiterând cât de important este ca Guvernul Republicii Democratice Congo și guvernele din regiune să adopte măsuri eficace pentru a se asigura că pe teritoriile și dinspre teritoriile lor nu este acordat sprijin grupărilor armate din estul Republicii Democratice Congo, sprijinind hotărârea Republicii Democratice Congo de a spori transparența veniturilor în industriile sale extractive, recunoscând că legătura existentă dintre exploatarea ilegală a resurselor naturale, comerțul ilicit cu astfel de resurse și proliferarea armelor și traficul cu acestea reprezintă unul dintre factorii care alimentează și exacerbează conflictele în regiunea Marilor Lacuri din Africa, reamintind rezoluțiile sale nr. 1.325 (2000) și nr. 1.820 (2008) privind femeile, pacea și securitatea, Rezoluția sa nr. 1.502 (2003) privind protecția personalului Organizației Națiunilor Unite, a personalului asociat și a personalului umanitar aflat în zonele de conflict, Rezoluția sa nr. 1.612 (2005) privind copiii și conflictele armate și Rezoluția sa nr. 1.674 (2006) privind protecția civililor în conflictele armate, stabilind că situația din Republica Democratică Congo continuă să constituie o amenințare pentru pacea și securitatea internaționale din regiune, acționând în temeiul cap. VII din Carta Organizației Națiunilor Unite, 1. hotărăște să reînnoiască până la 30 noiembrie 2009 măsurile privind armele, impuse prin paragraful 1 al Rezoluției nr. 1.807 (2008), și reafirmă prevederile paragrafelor 2, 3 și 5 din respectiva rezoluție; 2. hotărăște să reînnoiască, pentru perioada specificată în paragraful 1 de mai sus, măsurile privind transportul impuse prin paragrafele 6 și 8 ale Rezoluției nr. 1.807 și reafirmă prevederile paragrafului 7 al respectivei rezoluții; 3. hotărăște să reînnoiască, pentru perioada specificată în paragraful 1 de mai sus, măsurile financiare și referitoare la transport impuse prin paragrafele 9 și 11 ale Rezoluției nr. 1.807 (2008) și reafirmă prevederile paragrafelor 10 și 12 ale respectivei rezoluții; 4. hotărăște că măsurile la care se face referire în paragraful 3 de mai sus se vor aplica următoarelor persoane și, după caz, entități, desemnate de Comitet: MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 86/12.11.2009 13 (a) persoane sau entități care încalcă măsurile adoptate de statele membre potrivit paragrafului 1 de mai sus; (b) lideri politici și militari ai grupărilor armate străine active în Republica Democratică Congo care împiedică dezarmarea și repatrierea voluntară sau relocarea combatanților aparținând acestor grupări; (c) lideri politici și militari ai milițiilor congoleze care primesc sprijin din afara Republicii Democratice Congo, care obstrucționează participarea combatanților lor la procesele de dezarmare, demobilizare și reintegrare; (d) lideri politici și militari activi în Republica Democratică Congo care recrutează sau folosesc copii în conflictele armate, încălcând dreptul internațional aplicabil; (e) persoane care activează în Republica Democratică Congo și comit încălcări grave ale dreptului internațional prin acte de violență îndreptate împotriva copiilor sau a femeilor în situațiile de conflict armat, inclusiv prin ucidere, mutilare, violență sexuală, răpire și mutare forțată; (f) persoane care obstrucționează accesul la asistență umanitară sau distribuirea de asistență umanitară în estul Republicii Democratice Congo; (g) persoane sau entități care sprijină grupările armate ilegale din estul Republicii Democratice Congo prin comerțul ilicit de resurse naturale; 5. hotărăște că, pentru o perioadă suplimentară care se va încheia la data menționată în paragraful 1 de mai sus, măsurile din paragraful 3 de mai sus vor continua să se aplice persoanelor și entităților desemnate deja potrivit paragrafelor 9 și 11 din Rezoluția nr. 1.807 (2008), paragrafelor 13 și 15 din Rezoluția nr. 1.596 (2005), paragrafului 2 al Rezoluției nr. 1.649 (2005) și paragrafului 13 al Rezoluției nr. 1.698 (2006), în afara cazului în care Comitetul ia o altă hotărâre; 6. hotărăște în continuare să extindă mandatul Comitetului stabilit în paragraful 8 al Rezoluției nr. 1.533 (2004), extins în paragraful 18 al Rezoluției nr. 1.596 (2005), în paragraful 4 al Rezoluției nr. 1.649 (2005) și în paragraful 14 al Rezoluției nr. 1.698 (2006) și reafirmat în paragraful 15 al Rezoluției nr. 1.807 (2008), prin includerea următoarelor sarcini: (a) revizuirea regulată a listei persoanelor și entităților desemnate de Comitet potrivit paragrafelor 4 și 5 de mai sus, în vederea menținerii unei liste cât mai precise și actualizate, confirmarea faptului că includerea în listă este în continuare adecvată și încurajarea statelor membre să furnizeze orice informație suplimentară ori de câte ori asemenea informații sunt disponibile; (b) propunerea de recomandări care să faciliteze implementarea măsurilor impuse prin prezenta rezoluție și revizuirea lor constantă, după necesitate; 7. cere tuturor statelor, în special celor din regiune, să sprijine implementarea măsurilor specificate în prezenta rezoluție, să colaboreze pe deplin cu Comitetul în îndeplinirea mandatului său și să raporteze Comitetului, în termen de 45 de zile de la data adoptării prezentei rezoluții, privind acțiunile întreprinse în vederea implementării măsurilor impuse prin paragrafele 1, 2, 3, 4 și 5 de mai sus și încurajează toate statele să își trimită reprezentanți, la cererea Comitetului, care să se întâlnească cu Comitetul și să discute în detaliu chestiunile relevante; 8. cere secretarului general să prelungească, pentru o perioadă care să se încheie la 30 noiembrie 2009, activitatea Grupului de experți înființat potrivit Rezoluției nr. 1.771 (2007) și cere Grupului de experți să își îndeplinească mandatul stabilit în paragraful 18 al Rezoluției nr. 1.807 (2008) și să raporteze Consiliului în scris, prin Comitet, până la 15 mai 2009 și din nou înainte de 15 octombrie 2009; 9. hotărăște că mandatul Grupului de experți la care se face referire în paragraful 8 de mai sus va include, de asemenea, sarcinile rezumate mai jos: (a) prezentarea, în rapoartele către Comitet, a oricăror informații relevante pentru desemnarea de către Comitet a persoanelor sau entităților descrise în paragrafele 4 și 5 de mai sus; (b) oferirea de asistență Comitetului în ceea ce privește actualizarea expunerilor de motive disponibile public pentru includerea în listă și identificarea de informații referitoare la persoanele și entitățile menționate în paragraful 5 de mai sus și în alcătuirea rezumatelor narative menționate în paragraful 18 de mai jos; 10. cere Grupului de experți să continue să își concentreze activitățile asupra provinciilor Kivu de Nord și de Sud și asupra districtului Ituri; 11. cere Guvernului Republicii Democratice Congo, celorlalte guverne din regiune, după necesitate, Misiunii Organizației Națiunilor Unite în Republica Democratică Congo (MONUC) și Grupului de experți să colaboreze intens, inclusiv prin schimbul de informații privitoare la transporturile de arme, traficul ilegal de resurse naturale și activitățile persoanelor și entităților desemnate de către Comitet potrivit paragrafelor 4 și 5 de mai sus; 12. cere în special ca MONUC să comunice informații Grupului de experți, mai ales cu privire la susținerea de care beneficiază grupările armate, la recrutarea și folosirea copiilor și la actele de violență îndreptate împotriva femeilor și copiilor în situații de conflict armat; 13. cere în continuare ca toate părțile și statele să se asigure că persoanele și entitățile aflate în jurisdicția sau sub controlul lor colaborează cu Grupul de experți; 14. își reiterează cererea, exprimată în paragraful 21 al Rezoluției nr. 1.807, ca toate părțile și statele, în special cele din regiune, să coopereze pe deplin cu Grupul de experți și să asigure: — siguranța membrilor acestuia; — accesul imediat și neobstrucționat mai ales la persoanele, documentele și locațiile pe care Grupul de experți le consideră relevante pentru îndeplinirea mandatului său; 14 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 86/12.11.2009 15. încurajează statele membre să adopte măsurile pe care le consideră necesare pentru a se asigura că importatorii, industriile prelucrătoare și consumatorii de produse minerale congoleze aflate în jurisdicția lor acționează cu diligență în privința furnizorilor și a originii mineralelor pe care le achiziționează; 16. încurajează statele membre să prezinte Comitetului, pentru includerea în lista sa a entităților desemnate, numele persoanelor sau entităților care îndeplinesc criteriile stabilite în paragraful 4 de mai sus, precum și orice alte entități aflate în posesia sau sub controlul, direct ori indirect, al persoanelor desemnate sau al entităților care acționează în numele sau potrivit instrucțiunilor entităților desemnate; 17. hotărăște că, atunci când propun nume Comitetului pentru a fi incluse în listă, statele membre vor furniza o declarație de caz detaliată, pe lângă suficiente informații de identificare, care să permită identificarea sigură a persoanelor și entităților de către statele membre, și hotărăște în continuare că, pentru fiecare astfel de propunere, statele membre vor identifica acele secțiuni ale expunerii de motive care pot fi făcute publice, inclusiv în vederea utilizării de către Comitet la elaborarea rezumatului descris în paragraful 18 de mai jos sau în vederea notificării ori informării persoanelor sau entităților incluse în listă, precum și acele secțiuni care pot fi comunicate la cerere statelor interesate; 18. îndeamnă Comitetul, în colaborare cu statele desemnante relevante și cu asistența Grupului de experți menționat în paragraful 8 de mai sus, ca, după adăugarea unui nume în listă, să includă pe website-ul Comitetului un rezumat narativ al motivațiilor pentru includerea în listă și îndeamnă în continuare Comitetul, cu asistența Grupului de experți și în colaborare cu statele desemnante relevante, să actualizeze motivațiile disponibile public pentru includerea în listă și informațiile de identificare pentru persoanele sau entitățile la care se face referire în paragraful 5; 19. hotărăște că Secretariatul, după publicare, dar în termen de o săptămână de la includerea unui nume în lista persoanelor și entităților, va notifica misiunea permanentă a țării sau țărilor unde se crede că este localizată persoana ori entitatea și, în cazul persoanelor, țara ai cărei cetățeni sunt (în măsura în care această informație este cunoscută) și va atașa la această notificare o copie a secțiunii din expunerea de motive care poate fi făcută publică, toate informațiile referitoare la motivațiile includerii în listă disponibile pe website-ul Comitetului, o descriere a consecințelor desemnării, procedurile Comitetului pentru analizarea cererilor de excludere din listă, precum și prevederile referitoare la derogările posibile; 20. cere ca statele membre care primesc notificări de felul celor prevăzute în paragraful 19 de mai sus să adopte, potrivit legislației și practicilor naționale, toate măsurile posibile, în vederea notificării sau informării la timp a persoanelor ori entităților incluse în listă cu privire la desemnare, precum și în vederea comunicării informațiilor furnizate de Secretariat potrivit paragrafului 19 de mai sus; 21. salută înființarea în cadrul Secretariatului a unui punct focal, potrivit Rezoluției nr. 1.730 (2006), care să ofere persoanelor, grupurilor, întreprinderilor sau entităților incluse în listă posibilitatea înaintării unei cereri direct către punctul focal, cerere în care să se solicite excluderea din listă; 22. îndeamnă statele desemnante și statele de cetățenie și rezidență să analizeze la timp cererile de excludere din listă primite prin punctul focal, potrivit procedurilor descrise în anexa la Rezoluția nr. 1.730 (2006), și să menționeze dacă sprijină sau se opun cererii, pentru a facilita analiza Comitetului; 23. instruiește Comitetul să analizeze cererile, potrivit recomandărilor sale, în vederea excluderii din lista persoanelor și entităților desemnate întocmită de Comitet pe acelea care nu mai îndeplinesc criteriile potrivit prezentei rezoluții; 24. hotărăște că, în termen de o săptămână de la excluderea unui nume din lista persoanelor și entităților desemnate întocmită de Comitet, Secretariatul va notifica misiunea permanentă a țării sau țărilor în care se crede că este localizată respectiva persoană ori entitate, iar în cazul persoanelor, țara ai cărei cetățeni sunt (în măsura în care sunt cunoscute aceste informații) și cere ca statele care primesc asemenea notificări să adopte măsuri, potrivit legislației și practicilor naționale, vizând notificarea sau informarea la timp a persoanei ori entității respective cu privire la excluderea din listă; 25. încurajează Comitetul să se asigure că există proceduri juste și clare pentru includerea persoanelor și entităților în lista persoanelor și entităților desemnate întocmită de Comitet și pentru excluderea lor din listă, precum și pentru acordarea excepțiilor umanitare; 26. hotărăște că, la momentul oportun, dar nu mai târziu de 30 noiembrie 2009, va revizui măsurile propuse în prezenta rezoluție, după necesitate, în lumina consolidării securității în Republica Democratică Congo și, în special, având în vedere progresele în ceea ce privește reforma sectorului de securitate, care include integrarea forțelor armate și reforma poliției naționale, și în dezarmarea, demobilizarea, repatrierea, relocarea și reintegrarea, după necesitate, a grupărilor armate străine și congoleze; 27. hotărăște să rămână activ sesizat cu această chestiune. 15 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 86/12.11.2009 ACTE ALE BĂNCII NAȚIONALE A ROMÂNIEI BANCA NAȚIONALĂ A ROMÂNIEI CIRCULARĂ privind rata dobânzii plătită la rezervele minime obligatorii constituite în lei începând cu perioada de aplicare 24 ianuarie—23 februarie 2009 în baza art. 8 din Legea nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Naționale a României, în aplicarea prevederilor Regulamentului Băncii Naționale a României nr. 6/2002 privind regimul rezervelor minime obligatorii, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 48 alin. (2) din Legea nr. 312/2004, Consiliul de administrație al Băncii Naționale a României hotărăște: > , > începând cu perioada de aplicare 24 ianuarie—23 februarie 2009, rata dobânzii plătită la rezervele minime obligatorii constituite în lei este de 5,75% pe an. Președintele Consiliului de administrație al Băncii Naționale a României, Mugur Constantin Isărescu București, 9 februarie 2009. Nr. 6. BANCA NAȚIONALĂ A ROMÂNIEI CIRCULARĂ privind rata dobânzii penalizatoare pentru deficitele de rezerve minime obligatorii constituite în monedă națională 7 în baza art. 8 din Legea nr. 312/2004 privind Statutul Băncii Naționale a României, în aplicarea prevederilor Regulamentului Băncii Naționale a României nr. 6/2002 privind regimul rezervelor minime obligatorii, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 48 alin. (2) din Legea nr. 312/2004, Consiliul de administrație al Băncii Naționale a României hotărăște: > » , începând cu perioada de aplicare 24 februarie—23 martie 2009, rata dobânzii penalizatoare pentru deficitele de rezerve minime obligatorii constituite în monedă națională este de 21% pe an. Președintele Consiliului de administrație al Băncii Naționale a României, Mugur Constantin Isărescu București, 9 februarie 2009. Nr. 7. ABONAMENTE LA PUBLICAȚIILE OFICIALE PE SUPORT FIZIC — Prețuri pentru anul 2009 — Nr. Număr Zile de Greutate Valoare crt. Denumirea publicației de apariții apariție/ medie/apariție (TVA 9% inclus)/lei anuale săptămână (grame) ’ 12 luni 3 luni 1 lună 1. Monitorul Oficial, Partea I 750 5 50 800 210 75 2. Monitorul Oficial, Partea I, limba maghiară 90 1 50 1.500 140 3. Monitorul Oficial, Partea a ll-a 200 5 60 2.250 200 4. Monitorul Oficial, Partea a lll-a 800 5 15 430 40 5. Monitorul Oficial, Partea a IV-a 7.200 5 50 1.720 160 6. Monitorul Oficial, Partea a Vl-a 400 5 25 1.600 150 7. Monitorul Oficial, Partea a VIl-a 60 1 30 540 50 8. Colecția Legislația României 4 --- 2.500 450 120 9. Colecția Hotărâri ale Guvernului României 12 --- 3.500 750 70 NOTĂ: Monitorul Oficial Partea I bis se multiplică pe bază de comandă. începând cu anul 2009 se sistează apariția publicației Repertoriul legislației României. Abonamente la publicațiile oficiale și comenzi către „Monitorul Oficial” R.A. se pot efectua prin următoarele societăți de distribuție: ♦ COMPANIA NAȚIONALĂ „POȘTA ROMÂNĂ" --- S.A. --- prin oficiile sale poștale ♦ ACTA LEGIS ---S.R.L. --- București, Str. Lirei nr. 11, parter, ap. 1, (telefon/fax: 021.411.91.79; 021.411.54.08) ♦ INFO EUROTRADING --- S.A. --- București, Splaiul Independentei nr. 202A (telefon: 021.316.30.57, fax: 021.316.30.58) ♦ INTERPRESS SPORT --- S.R.L. --- București, Piața Presei Libere nr. 1, corp B, et. 2, camerele 256---259, OP 33 (telefon/fax: 021.313.85.07; 021.313.85.08; 021.313.85.09) ♦ MEDIA PRESS ABONAMENTE --- S.R.L. --- București, str. Izvor nr. 78, et. 2 (telefon: 021.311.97.84, fax: 021.311.97.85) ♦ M.T. PRESS IMPEX --- S.R.L. --- București, bd. Basarabia nr. 256 (telefon/fax: 021.255.48.15; 021.255.48.16; 021.255.48.17) ♦ PRESS EXPRES --- S.R.L. --- Otopeni, str. Flori de Câmp nr. 9 (telefon/fax: 021.221.42.83; 0745.133.712) ♦ ZIRKON MEDIA---S.R.L. --- București, str. Pictor Dimitrie Hârlescu nr. 6, sector 2 (telefon: 021.255.18.00, fax: 021.255.18.66; 021.255.19.18) ♦ ART ADVERTISING --- S.R.L. --- Râmnicu Vâlcea, str. Regina Maria nr. 7, bl. C1, sc. C, mezanin II (fax: 0250/73.54.75, telefon: 0350.40.59.87; 0350.40.59.88) ♦ CALLIOPE ---S.R.L. --- Ploiești, str. Elena Doamna nr. 62---64 (telefon/fax: 0244/51.40.52; 0244/51.48.01) ♦ DIFSTARPRESS ---S.R.L. --- Slobozia, bd. Matei Basarab, bl. I60, sc. A, ap. 15 (telefon/fax: 0243/23.23.68) ♦ CURIER PRESS ---S.A. --- Brașov, str. Traian Grozăvescu nr. 7 (telefon/fax: 0268/51.08.57; 0268/51.08.58) ♦ ROESTA---S.R.L. --- Curtea de Argeș, str. Valea lașului, bl. P10, sc. B, ap. 18 (telefon/fax: 0248/72.11.43) ♦ VIAȚA LIBERĂ ---S.A. --- Galați, Str. Domnească nr. 68 (telefon: 0236/46.06.20, fax: 0236/47.10.28) ♦ UNITATEA---S.R.L. --- Alba lulia, str. Traian nr. 26 (telefon: 0258/81.16.31, fax: 0258/81.28.43) ♦ MANPRES DISTRIBUTION --- S.R.L. --- București, Piața Presei Libere nr. 1 (OP 33 --- CP 24) (telefon/fax: 021.314.63.39) ♦ CUGET LIBER ---S.A. --- Constanta, bd. I.C. Brătianu nr. 5 (telefon: 0241/58.21.20, fax: 0241/61.95.24) ♦ SIMPEX LOGISTIC --- S.R.L. --- Călărași, Str. Progresul nr. 21, bl. B1, sc. B, ap. 5 (telefon/fax: 0242/31.89.29) ♦ CIPSOFT DESIGN --- S.R.L. --- Ploiești, str. Eroilor nr. 2 bis (tel. 0722.36.54.65 sau 0724.20.31.43) EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul de vânzări si informare, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 02Î .410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 324350 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 86/12.11.2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495