MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 177 (XXI) — Nr. 84 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Miercuri, 11 februarie 2009 SUMAR Nr. Pagina ORDONANȚE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 3. — Ordonanță de urgență pentru modificarea și completarea unor acte normative referitoare la organizarea și funcționarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului..................... 2-6 66. — Hotărâre privind încetarea exercitării funcției publice de prefect al județului Brașov de către domnul Nită Emil.............’.......'...............................7 67. — Hotărâre privind exercitarea, cu caracter temporar, a funcției publice de prefect al județului Brașov de către domnul Gonțea Ion ......................’.......... 7 68. — Hotărâre privind modificarea raportului de serviciu al prefectului județului Brăila, doamna Marcu Mihaela, prin transferarea la cerere într-o funcție publică de conducere vacantă în cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală — Direcția Generală a Finanțelor Publice Brăila ...................................................... 8 69. — Hotărâre privind exercitarea, cu caracter temporar, a funcției publice de prefect al județului Brăila de către doamna Alexandru Gabriela Loredana........................... 8 70. — Hotărâre privind încetarea exercitării funcției publice de prefect al județului Suceava de către domnul Doroftei Ovidiu............................................... 9 71. — Hotărâre privind exercitarea, cu caracter temporar, a funcției publice de prefect al județului Suceava de către domnul Popescu Sorin Arcadie........................... 9 72. — Hotărâre privind exercitarea, cu caracter temporar, a funcției publice de subprefect al județului Brașov de către domnul Niță Emil.................................. 10 73. — Hotărâre privind exercitarea, cu caracter temporar, a funcției publice de subprefect al județului Călărași de către domnul Mușat Emil........................ ’.... 10 Nr. Pagina DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU 200. — Decizie pentru numirea domnului loan Cristian Haiduc în funcția de președinte, cu rang de secretar de stat, al Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderile Mici și Mijlocii.... 11 201. — Decizie pentru numirea doamnei Daniela Nicoleta Andreescu în funcția de secretar general al Guvernului, cu rang de ministru ....................................... 11 202. — Decizie pentru numirea domnului Ion Moraru în funcția de secretar general adjunct al Guvernului, cu rang de secretar de stat .................................. 12 203. — Decizie pentru numirea domnului Vasile Pușcaș în funcția de șef al Departamentului pentru Afaceri Europene, cu rang de ministru ............................. 12 204. — Decizie pentru numirea domnului Sorin Alăzăroaie în funcția de secretar de stat, șef al Corpului de control al primului-ministru ...................................... 13 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 93. — Ordin al ministrului afacerilor externe privind publicarea textelor unor tratate........................... 13 Acord între Guvernul Republicii Socialiste România și Guvernul Regatului Greciei privind reglementarea problemelor financiare în suspensie între cele două țări....................................................... 14 Acord între Guvernul Republicii Socialiste România și Guvernul Canadei privind reglementarea problemelor financiare în suspensie.................................... 15 2 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 84/11.11.2009 ORDONANȚE SI HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 9 9 GUVERNUL ROMÂNIEI ORDONANȚĂ DE URGENTĂ pentru modificarea și completarea unor acte normative referitoare la organizarea și funcționarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului în vederea stabilirii măsurilor care să permită desfășurarea în cel mai scurt timp, în noul cadru organizatoric, a activității unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, având în vedere necesitatea adoptării de urgență a măsurilor care se impun pentru îmbunătățirea activității la nivelul Guvernului, în vederea îndeplinirii funcțiilor și atribuțiilor la nivelul Guvernului, ținând seama de faptul că neadoptarea de măsuri imediate, prin ordonanță de urgență, ar conduce la dificultăți în ceea ce privește o funcționare optimă, la cel mai înalt nivel, a aparatului de lucru al Guvernului, elemente care vizează interesul public și constituie situații de urgență și extraordinare, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. Art. I. — Ordonanța Guvernului nr. 32/1998 privind organizarea cabinetului demnitarului din administrația publică centrală, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 42 din 30 ianuarie 1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 760/2001, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. Articolul 1 va avea următorul cuprins: „Art. 1. —în sensul prezentei ordonanțe, prin demnitar din administrația publică centrală, denumit în continuare demnitar, se înțelege: primul-ministru, viceprim-ministrul, ministrul de stat, ministrul, ministrul delegat, șeful Cancelariei Primului-Ministru, secretarul general al Guvernului, secretarul general adjunct al Guvernului, secretarul de stat și asimilatul acestuia din cadrul Cancelariei Primului-Ministru, aparatului propriu de lucru al viceprim-ministrului, Secretariatului General al Guvernului, Departamentului pentru Relația cu Parlamentul și din cadrul ministerelor, precum și conducătorul organelor de specialitate ale administrației publice centrale, cu rang de secretar de stat.” 2. Articolul 2 va avea următorul cuprins: „Art. 2. — (1) în cadrul aparatului de lucru al Guvernului, în aparatul ministerelor, cu excepția Ministerului Apărării Naționale, precum și în aparatul organelor de specialitate ale administrației publice centrale se organizează și funcționează, în subordinea demnitarului, cabinetul demnitarului din administrația publică centrală, denumit în continuare cabinetul demnitarului." (2) Numărul maxim de posturi din cabinetul viceprim- ministrului, pentru fiecare funcție din cadrul acestuia, este cel stabilit potrivit anexei nr. 1, pentru funcția de ministru de stat, iar numărul maxim de posturi din cabinetul secretarului de stat din cadrul aparatului propriu de lucru al viceprim-ministrului, pentru fiecare funcție din cadrul acestuia, este cel stabilit potrivit anexei nr. 1, pentru funcția de secretar de stat. (3) Numărul maxim de posturi din cabinetul secretarului general al Guvernului, pentru fiecare funcție din cadrul acestuia, este cel stabilit potrivit anexei nr. 1, pentru funcția de ministru, iar numărul maxim de posturi din cabinetul secretarului general adjunct al Guvernului, pentru fiecare funcție din cadrul acestuia, este cel stabilit potrivit anexei nr. 1, pentru funcția de secretar de stat.” Art. II. — Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 365 din 29 mai 2007, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. La articolul 12, litera a) se abrogă. 2. La articolul 19, alineatele (1) și (2) vor avea următorul cuprins: „Art. 19. — (1) Numirea, modificarea, suspendarea, încetarea raporturilor de serviciu, precum și sancționarea disciplinară a înalților funcționari publici se fac, în condițiile legii, de către: a) Guvern, pentru funcțiile publice prevăzute la art. 12 lit. c) Și e); b) primul-ministru, pentru funcțiile publice prevăzute la art. 12 lit. b), d) și f). (2 ) Numirea într-o funcție publică prevăzută la art. 12 lit. b) și d) se face dintre persoanele care îndeplinesc condițiile prevăzute la art. 16 alin. (2) și (3).” 3. în anexă, la capitolul I litera A, punctele 1 și 2 se abrogă. Art. III. —Articolul 3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 292/2000 pentru stabilirea unor măsuri privind reorganizarea și funcționarea Secretariatului General al Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 706 din 29 decembrie 2000, aprobată cu modificări prin Legea nr. 255/2001, cu modificările ulterioare, se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 3. — (1) Secretariatul General al Guvernului este condus de un secretar general cu rang de ministru, ajutat de un secretar general adjunct cu rang de secretar de stat, precum și, după caz, de unul sau mai mulți secretari de stat, numiți, respectiv eliberați din funcție prin decizie a primului-ministru. (2) Secretarul general al Guvernului este ordonatorul principal de credite pentru aparatul de lucru al Guvernului, cu excepția Cancelariei Primului-Ministru. (3) Secretarul general al Guvernului și secretarul general adjunct al Guvernului participă la ședințele Guvernului.” Art. IV. — Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 133/2006 privind înființarea, organizarea și funcționarea Departamentului pentru Afaceri Europene în subordinea primului-ministru, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.042 din 28 decembrie 2006, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 102/2007, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. Articolul 6 va avea următorul cuprins: „Art. 6. — (1) Conducerea Departamentului pentru Afaceri Europene se exercită de către un șef de departament cu rang de ministru, numit prin decizie a primului-ministru, ordonator secundar de credite. Șeful Departamentului pentru Afaceri MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 84/11.11.2009 3 Europene este ajutat de 2 subsecretari de stat, numiți prin decizie a primului-ministru. (2) Departamentul pentru Afaceri Europene are un secretar general, înalt funcționar public, numit în condițiile legii. (3) Șeful departamentului reprezintă Departamentul pentru Afaceri Europene în raporturile cu autoritățile publice, cu persoanele juridice și fizice din țară și din străinătate. (4) în exercitarea atribuțiilor ce îi revin, șeful departamentului emite ordine, în condițiile legii. (5) Șeful departamentului conduce reuniunile Comitetului de Coordonare, care se desfășoară săptămânal. (6) Șeful departamentului participă la ședințele Guvernului.” 2. La articolul 7, alineatul (2) va avea următorul cuprins: „(2) Structura organizatorică, statul de funcții și numărul maxim de posturi ale Departamentului pentru Afaceri Europene se aprobă prin decizie a primului-ministru, la propunerea viceprim-ministrului, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat pentru aparatul de lucru al Guvernului.” 3. La articolul 7, alineatul (3) se abrogă. Art. V. —Articolul 18 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 24/2007 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administrației publice centrale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 247 din 12 aprilie 2007, aprobată prin Legea nr. 98/2008, se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 18. — (1) Secretariatul General al Guvernului funcționează în subordinea primului-ministru și este condus de un secretar general cu rang de ministru, ajutat de un secretar general adjunct cu rang de secretar de stat, precum și, după caz, de unul sau mai mulți secretari de stat, numiți, respectiv eliberați din funcție prin decizie a primului-ministru. (2 ) Secretarul general al Guvernului este ordonatorul principal de credite pentru aparatul de lucru al Guvernului, cu excepția Cancelariei Primului-Ministru.” Art. VI. — Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 25/2007 privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 270 din 23 aprilie 2007, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 99/2008, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La articolul 1 alineatul (1), literele b), c), d) și f) se modifică și vor avea următorul cuprins: „b ) Secretariatul General al Guvernului, instituție publică cu personalitate juridică, în subordinea primului-ministru, condusă de un secretar general cu rang de ministru, ajutat de un secretar general adjunct cu rang de secretar de stat, precum și, după caz, de unul sau mai mulți secretari de stat, numiți, respectiv eliberați din funcție prin decizie a primului-ministru; secretarul general al Guvernului este ordonatorul principal de credite pentru aparatul de lucru al Guvernului, cu excepția Cancelariei Primului-Ministru; c) Departamentul pentru Relația cu Parlamentul, structură cu personalitate juridică, finanțată prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, condusă de ministrul pentru relația cu Parlamentul, care are calitatea de ordonator terțiar de credite, ajutat de unul sau mai mulți secretari de stat; d) Aparatul propriu de lucru al viceprim-ministrului, structură fără personalitate juridică, finanțată prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, condusă de viceprim-ministru, care nu are calitatea de ordonator de credite; viceprim-ministrul este ajutat în activitatea sa de unul sau mai mulți consilieri de stat și secretari de stat, numiți, respectiv eliberați din funcție prin decizie a primului-ministru, la propunerea viceprim-ministrului; f) Corpul de control al primului-ministru, structură fără personalitate juridică, finanțată prin bugetul Secretariatului General al Guvernului și condusă de un secretar de stat;”. 2. La articolul 1 alineatul (1), după litera d) se introduce o nouă literă, litera d¹), cu următorul cuprins: „d¹) Departamentul pentru Lupta Antifraudă — DLAF, structură fără personalitate juridică, în subordinea primului- ministru și în coordonarea viceprim-ministrului, condusă de un secretar de stat, ajutat de unul sau mai mulți subsecretari de stat, și finanțată prin bugetul Secretariatului General al Guvernului;”. 3. La articolul 1, alineatul (2) va avea următorul cuprins: „(2) Normele privind funcționarea Cancelariei Primului- Ministru și a aparatului propriu de lucru al viceprim-ministrului, inclusiv atribuțiile acestora, se stabilesc prin decizie a primului- ministru; normele privind funcționarea aparatului propriu de lucru al viceprim-ministrului, inclusiv atribuțiile acestuia, se stabilesc la propunerea viceprim-ministrului.” 4. La articolul 2, literele a), h) și k) se abrogă. 5. La articolul 2 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins: „(2) Viceprim-ministrul coordonează: a) Departamentul pentru Afaceri Europene; b) Departamentul pentru Lupta Antifraudă; c) Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei; d) Autoritatea Națională pentru Comunicații; e) Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice din subordinea Ministerului Administrației și Internelor.” 6. Articolele 20 și 31 se abrogă. Art. VII. — (1) Pe data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, Departamentul de Control al Guvernului, structură fără personalitate juridică în cadrul aparatului de lucru al Guvernului, se desființează. (2) în cadrul aparatului de lucru al Guvernului se înființează Corpul de control al primului-ministru, ca departament fără personalitate juridică, în subordinea primului-ministru și în coordonarea, din punct de vedere administrativ-financiar, a secretarului general al Guvernului. Corpul de control al primului- ministru preia toate reprezentările și competențele fostului Departament de Control al Guvernului din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, stabilite prin actele normative în vigoare. (3) Corpul de control al primului-ministru este finanțat prin bugetul Secretariatului General al Guvernului. (4) Corpul de control al primului-ministru urmărește modul în care, la nivelul fiecărei instituții vizate, s-au stabilit și respectat obligațiile sale cu privire la autorizarea și răspunderea persoanelor care au acces la resursele materiale, financiare și informaționale și cum s-au separat atribuțiile și responsabilitățile pentru a se reduce riscul de eroare, de fraudă, de încălcare a legislației, precum și riscul de a nu putea detecta aceste situații. (5) Corpul de control al primului-ministru îndeplinește următoarele atribuții principale: a) în vederea realizării funcției de autoritate a Guvernului, controlează și urmărește activitatea ministerelor, agențiilor, autorităților administrației locale, serviciilor deconcentrate, instituțiilor publice, oficiilor, departamentelor, comisiilor, regiilor autonome, societăților comerciale, companiilor și societăților 4 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 84/11.11.2009 naționale, instituțiilor financiar-bancare, cu capital de stat integral sau majoritar, precum și dacă activitatea acestora se desfășoară cu respectarea politicilor interne și a obligațiilor impuse de lege, regulamente și proceduri; b) urmărește îmbunătățirea modalităților de efectuare și corelare a activităților de control la nivel național pentru a se evita paralelismele și creșterea exigenței și responsabilității în actul de control; c) acordă sprijin și colaborează cu celelalte entități care desfășoară activități de control prin desfășurarea de acțiuni comune, prin verificarea modului în care la nivelul entităților vizate a crescut funcția preventivă a controlului fiscal-bugetar și a celui privind raporturile de muncă, pentru a se diminua economia necontabilizată și munca la negru; d) verifică modul în care fiecare entitate vizată primește, expediază, înregistrează și arhivează documentația, modul în care se respectă formalitățile legale adecvate și dacă operațiunile sunt consemnate și transpuse veridic în documente și acte, pentru a se asigura continuitatea activității; e) analizează abaterile de la proceduri și circumstanțele și modul cum au fost gestionate acțiunile, în vederea desprinderii unor concluzii de bună practică pentru viitor, sens în care va iniția acțiuni de formalizare, legiferare; f) verifică modul în care s-a exercitat de către prefect controlul de legalitate asupra actelor administrative ale autorităților administrației publice locale; g) analizează și verifică sesizările primite de primul-ministru și Secretariatul General al Guvernului privind încălcări ale legii, cu respectarea principiului separației puterilor în stat; h) monitorizează și controlează modul în care se elaborează și se asigură transparența raportărilor periodice prezentate, conform reglementărilor legale în vigoare, de autoritățile administrației centrale, de instituții și entități publice centrale și servicii deconcentrate; i) exercită controlul administrativ intern privind respectarea prevederilor legale în cadrul aparatului de lucru al Guvernului, la solicitare, în ministere, în celelalte organe de specialitate ale administrației publice centrale, precum și la regiile autonome, companiile și societățile naționale sau la societățile comerciale cu capital integral ori majoritar de stat; j) verifică eficiența și transparența activității administrației publice locale; k) exercită controlul asupra activității autorităților și instituțiilor publice centrale, stabilit prin sarcină de Guvern sau dispus de primul-ministru; I) urmărește implementarea politicilor și strategiilor în domeniul controlului; m) coordonează și controlează aplicarea de către entitățile cu atribuții de control a prevederilor actelor normative care reglementează controlul și conduita personalului cu atribuții de control la nivelul administrației publice centrale; n) propune măsuri de corectare a disfuncționalităților și a încălcărilor legilor în vigoare, sesizate în activitatea de control, pe care le înaintează primului-ministru sau, după caz, ministerelor de resort, și transmite, când se impune, sesizări către organele de cercetare penală sau către Curtea de Conturi, pentru a se stabili prejudiciile și răspunderea penală, dacă este cazul; o) îndeplinește orice alte atribuții stabilite de actele normative în vigoare, cu excepția Legii nr. 477/2004 privind Codul de conduită a personalului contractual din autoritățile și instituțiile publice, și dispuse de primul-ministru. (6) în realizarea atribuțiilor de control, instituțiile, autoritățile publice și operatorii economici vizați au obligația să pună la dispoziția reprezentanților Corpului de control al primului-ministru documentele și informațiile solicitate. (7) Pentru realizarea atribuțiilor sale, personalul Corpului de control al primului-ministru efectuează controale directe, întocmind acte de control, respectiv rapoarte de control, procese-verbale, informări sau sinteze, care sunt prezentate spre aprobare șefului Corpului de control al primului-ministru, cu respectarea procedurilor legale. (8) Actele de control aprobate se transmit instituțiilor vizate, care, în termen de 10 zile, au obligația de a comunica Corpului de control al primului-ministru măsurile luate în condițiile legii. (9) Corpul de control al primului-ministru este condus de un secretar de stat, numit, respectiv eliberat din funcție prin decizie a primului-ministru. (10) Numărul maxim de posturi al Corpului de control al primului-ministru, inclusiv demnitarul, se stabilește prin decizie a primului-ministru, în funcție de necesități, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat pentru aparatul de lucru al Guvernului. (11) Personalul Corpului de control al primului-ministru beneficiază în continuare de salarii de bază cu 50% mai mari decât cele prevăzute de lege pentru aparatul de lucru al Guvernului. (12) Personalul Corpului de control al primului-ministru este încadrat numai pe baza încrederii acordate de primul-ministru și cu condiția semnării unui angajament de loialitate. Retragerea încrederii are ca efect revocarea încadrării, precum și eliberarea sau destituirea din funcție ori desfacerea contractului de muncă, după caz. Numirea, modificarea, suspendarea, încetarea raporturilor de muncă sau, după caz, de serviciu, precum și sancționarea disciplinară a personalului Corpului de control al primului-ministru se realizează prin ordonatorul principal de credite al Secretariatului General al Guvernului. (13) Personalul Corpului de control al primului-ministru cu atribuții de control trebuie să îndeplinească condițiile prevăzute de lege, să prezinte dovada de studii corespunzătoare, specializări, să aibă o bună reputație, să nu aibă antecedente penale, să aibă certificat de sănătate din care să rezulte că este apt din punctul de vedere al exercitării acestui tip de activitate, precum și recomandare de la ultimul loc de muncă și este obligat să aibă un comportament decent, moral și legal. Personalul Corpului de control al primului-ministru cu atribuții de control trebuie să aibă studii universitare în domeniul juridic, economic sau tehnico-medical, în funcție de specificul acțiunilor de control, și o vechime de minimum 3 ani în activitatea de control sau cercetare penală, jurisdicțională. (14) Corpul de control al primului-ministru își desfășoară activitatea prin personal propriu și în colaborare cu alte entități specializate, dacă se impune. (15) Persoanele cu atribuții de control din cadrul Corpului de control al primului-ministru sunt persoanele desemnate de șeful acestuia să exercite controale, în condițiile legii, pentru a se asigura legalitatea, regularitatea, economicitatea și eficiența în utilizarea fondurilor publice și administrarea patrimoniului public, și intră sub incidența regimului incompatibilităților și conflictelor de interese stabilit prin lege pentru funcționarii publici. (16) Personalul fostului Departament de Control al Guvernului se preia în limitele numărului de posturi alocat prin decizie a primului-ministru, pe baza îndeplinirii condițiilor prevăzute de lege, a bunului său renume și a încrederii acordate de primul-ministru, cu condiția semnării unui angajament de loialitate, cu păstrarea drepturilor salariale aferente funcției de execuție. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 84/11.11.2009 5 (17) Persoanele care nu se vor încadra în prevederile alin. (16) vor fi concediate în condițiile legii. (18) în cuprinsul actelor normative în vigoare, denumirea „Departamentul de Control al Guvernului” se înlocuiește cu denumirea „Corpul de control al primului-ministru”. Art. VIII. — (1) Departamentul pentru Lupta Antifraudă — DLAF, denumit în continuare Departament, trece din structura Cancelariei Primului-Ministru în cadrul aparatului de lucru al Guvernului. (2) Departamentul funcționează ca structură fără personalitate juridică, în subordinea primului-ministru și în coordonarea viceprim-ministrului, finanțată prin bugetul Secretariatului General al Guvernului. Departamentul este condus de un secretar de stat, ajutat de unul sau mai mulți subsecretari de stat. (3) Secretariatul General al Guvernului preia de la Cancelaria Primului-Ministru, pe bază de protocol de predare-preluare, bugetul, patrimoniul și numărul de posturi ale Departamentului. (4) Personalul Departamentului este încadrat numai pe baza încrederii acordate de primul-ministru, cu avizul viceprim-ministrului și cu condiția semnării unui angajament de loialitate. Retragerea încrederii de către primul-ministru, cu avizul viceprim-ministrului, are ca efect revocarea încadrării, precum și eliberarea sau destituirea din funcție ori desfacerea contractului de muncă, după caz. (5) Personalul Departamentului poate fi reîncadrat în condițiile alin. (4). (6) Departamentul este instituția de contact cu Oficiul European de Luptă Antifraudă — OLAF și asigură, sprijină sau coordonează, după caz, îndeplinirea obligațiilor ce revin României privind protecția intereselor financiare ale Comunității Europene, în conformitate cu prevederile art. 280 din Tratatul de instituire a Comunității Europene, având atribuția de control al obținerii, derulării sau utilizării fondurilor comunitare, precum și a fondurilor de cofinanțare aferente. (7) în îndeplinirea atribuțiilor care îi revin, potrivit legii, Departamentul acționează pe bază de autonomie funcțională și decizională, independent de alte instituții publice, conform obligațiilor asumate de România, fiind condus de un șef cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru. (8) Departamentul are următoarele atribuții principale: a) asigură coordonarea luptei antifraudă și protejarea efectivă și echivalentă a intereselor financiare ale Uniunii Europene în România; b) efectuează controlul obținerii, derulării și utilizării fondurilor provenite din asistența financiară acordată României de Uniunea Europeană, precum și a fondurilor de cofinanțare aferente, în vederea identificării de nereguli, având și calitatea de organ de constatare, în sensul art. 214 din Codul de procedură penală, în privința fraudelor ce afectează interesele financiare ale Uniunii Europene în România; c) efectuează acțiuni de control în vederea descoperirii fraudelor ce aduc atingere intereselor financiare ale Uniunii Europene în România, prin diminuarea ilegală a resurselor proprii înscrise în bugetul general al Uniunii Europene, având calitatea de organ de constatare, în sensul art. 214 din Codul de procedură penală; d) asigură și facilitează cooperarea dintre instituțiile naționale implicate în protecția intereselor financiare ale Uniunii Europene în România, precum și dintre acestea și Oficiul European de Luptă Antifraudă și autoritățile publice relevante din celelalte state membre ale Uniunii Europene; e) inițiază, prin Secretariatul General al Guvernului, și avizează proiecte de acte normative privind protecția intereselor financiare ale Uniunii Europene în România; f) culege, analizează și prelucrează datele în scopul realizării analizelor relevante în domeniul protecției intereselor financiare ale Uniunii Europene în România; g) elaborează și coordonează programe de perfecționare, stagii de pregătire și instruire în domeniul luptei antifraudă; h) îndeplinește orice alte atribuții stabilite prin acte normative sau prin decizii ale primului-ministru. (9) Departamentul primește sesizările Oficiului European de Luptă Antifraudă sau din alte surse ori se sesizează din oficiu cu privire la posibile nereguli ce afectează interesele financiare ale Uniunii Europene, efectuează controalele corespunzătoare și pune la dispoziția Oficiului European de Luptă Antifraudă actul de control cuprinzând aspectele constatate, precum și toate datele și informațiile cerute. (10) Toate autoritățile cu competențe în gestionarea fondurilor comunitare, precum și a fondurilor de cofinanțare aferente, precum și direcția de specialitate din cadrul Ministerului Finanțelor Publice au obligația să sesizeze de îndată Departamentul în cazul descoperirii unor indicii privind posibile fraude. (11) în exercitarea atribuțiilor de control, Departamentul va proceda la efectuarea de controale la fața locului, la luarea de declarații, va solicita documentele și informațiile necesare. (12) în vederea efectuării eficiente și cu celeritate a controalelor, toate instituțiile și autoritățile publice implicate, precum și operatorii economici, indiferent dacă sunt cu capital de stat sau privat, sunt obligați să permită reprezentanților Departamentului accesul necondiționat în sedii, pe terenuri, în mijloace de transport sau în alte spații folosite în scopuri economice. (13) Pe parcursul desfășurării controalelor, Departamentul solicită tuturor instituțiilor și autorităților publice implicate, precum și operatorilor economici, indiferent dacă sunt cu capital de stat sau privat, documentele și informațiile necesare întocmirii actului de control. Dacă din diverse motive acestea nu pot fi furnizate imediat, persoanele juridice menționate au obligația să răspundă corespunzător și complet în cel mult 10 zile de la data solicitării. (14) Pentru ducerea la îndeplinire a obligației prevăzute la alin. (13), toate instituțiile și autoritățile publice implicate, precum și operatorii economici, indiferent dacă sunt cu capital de stat sau privat, care derulează ori beneficiază de fonduri comunitare vor desemna una sau mai multe persoane de contact. Acestea trebuie să beneficieze de pregătire specifică și dotare tehnică pentru îndeplinirea corespunzătoare și operativă a solicitărilor Departamentului. (15) în baza împuternicirii de control, reprezentanții Departamentului pot proceda la luarea de declarații de la beneficiar sau reprezentantul acestuia, precum și de la martorii ce pot furniza date cu privire la săvârșirea unor nereguli ori fraude. (16) La cererea Departamentului, organele de control financiar-fiscal, organele de poliție, jandarmerie sau alți agenți ai forței publice sunt obligați să acorde sprijin echipei de control în exercitarea atribuțiilor ce îi revin. (17) în cazul identificării de nereguli, Departamentul transmite actul de control autorităților cu competențe în gestionarea fondurilor comunitare, precum și a fondurilor de cofinanțare aferente, în vederea luării măsurilor care se impun pentru remedierea deficiențelor și, după caz, recuperarea sumelor plătite necuvenit. 6 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 84/11.11.2009 (18) în baza motivelor de fapt constatate de către Departament și a temeiului de drept indicat de acesta, autoritățile procedează la stabilirea și individualizarea obligațiilor de plată și emiterea titlului de creanță, în cazul în care au fost prejudiciate bugetul general al Comunităților Europene sau bugetele administrate de acestea ori în numele lor și/sau bugetele din care provine cofinanțarea aferentă. (19) Constatările Departamentului sunt obligatorii pentru autoritățile cu competențe în gestionarea fondurilor comunitare și a cofinanțării aferente. (20) Autoritățile cu competențe în gestionarea fondurilor comunitare pot solicita Departamentului reexaminarea situației de fapt în cazul existenței unor elemente care nu au fost avute în vedere în cadrul controlului efectuat de Departament. (21) Autoritățile cu competențe în gestionarea fondurilor comunitare, precum și a fondurilor de cofinanțare și direcția de specialitate din cadrul Ministerului Finanțelor Publice au obligația de a comunica, în termen de 30 de zile de la data primirii actului de control al Departamentului, măsurile luate pentru remedierea aspectelor semnalate prin acesta, precum și acțiunile întreprinse pentru recuperarea eventualelor prejudicii. (22) în cazul constatării unor elemente de natură infracțională în gestionarea fondurilor comunitare, după efectuarea tuturor operațiunilor necesare, actul de control este transmis parchetului competent din punct de vedere material să efectueze urmărirea penală, în vederea luării de îndată a măsurilor legale pentru indisponibilizarea fondurilor, recuperarea prejudiciului și restituirea acestuia, precum și pentru tragerea la răspundere penală a persoanelor vinovate. (23) în scopul îndeplinirii atribuției prevăzute la alin. (8) lit. f), toate autoritățile cu competențe în gestionarea asistenței financiare nerambursabile, în controlul utilizării corespunzătoare a fondurilor comunitare, în prevenirea și combaterea neregulilor și fraudelor, precum și cele cu competențe în efectuarea urmăririi penale și sancționarea celor vinovați și în recuperarea prejudiciilor au obligația de a transmite Departamentului, în termen de 15 zile, datele și informațiile solicitate. (24) Autoritățile cu competențe în gestionarea asistenței financiare comunitare au obligația de a comunica, în termen de 30 de zile de la data dispunerii, măsurile luate pentru remedierea aspectelor semnalate prin actele de control ale Departamentului, precum și pentru recuperarea eventualelor prejudicii. (25) Departamentul poate beneficia din partea Uniunii Europene de asistență și dotare tehnică, precum și de programe de pregătire specifică a personalului. (26) La solicitarea Oficiului European de Luptă Antifraudă, reprezentanții acestuia pot participa direct la controalele efectuate de Departament. Reprezentanții Oficiului European de Luptă Antifraudă au acces la toate datele și informațiile care au stat la baza întocmirii actului de control, în condițiile legii. (27) Personalul din cadrul Departamentului și șeful Departamentului beneficiază de prevederile Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiară a personalului care gestionează fonduri comunitare, cu modificările ulterioare. Art. IX. — Structura organizatorică, statul de funcții și numărul maxim de posturi ale fiecărei structuri din aparatul de lucru al Guvernului se aprobă prin decizie a primului-ministru, cu încadrarea în numărul maxim de posturi stabilit pentru aparatul de lucru al Guvernului. Art. X. — (1) Se autorizează Ministerul Finanțelor Publice să introducă modificările ce decurg din aplicarea prevederilor prezentei ordonanțe de urgență în bugetele autorităților și instituțiilor publice care fac obiectul prevederilor acesteia, precum și în anexele respectivelor bugete, la propunerea ordonatorilor principali de credite, pe baza protocoalelor de predare-preluare. (2) Protocoalele de predare-preluare se încheie în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență și cuprind prevederile bugetare, execuția bugetară până la data preluării, arhiva, contractele și acțiunile aflate în derulare, posturile și patrimoniul aferent, precum și celelalte drepturi și obligații ce decurg din acestea. Art. XI. — Pe data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 49/2005 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administrației publice centrale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 517 din 17 iunie 2005, aprobată cu modificări prin Legea nr. 411/2005, cu modificările și completările ulterioare, se abrogă. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemneză: Viceprim-ministru, Dan Nica Secretarul general al Guvernului, Daniela Nicoleta Andreescu Șeful Cancelariei Primului-Ministru, Cătălin Ovidiu Baba Departamentul pentru Afaceri Europene, Vasile Pușcaș, secretar de stat p. Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Mariana Nedelcu, secretar de stat Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 11 februarie 2009. Nr. 3. 7 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 84/11.11.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind încetarea exercitării funcției publice de prefect al județului Brașov de către domnul Niță Emil Având în vedere prevederile art. 19 alin. (1) lit. a) și ale art. 92 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri încetează exercitarea funcției publice de prefect al județului Brașov de către domnul Niță Emil. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul interimar al administrației și internelor, Dan Nica București, 11 februarie 2009. Nr. 66. GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind exercitarea, cu caracter temporar, a funcției publice de prefect al județului Brașov de către domnul Gonțea Ion Având în vedere prevederile art. 43 din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalților funcționari publici, managementul carierei și mobilitatea înalților funcționari publici, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 19 alin. (1) lit. a), ale art. 89 și 92 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Domnul Gonțea Ion exercită, cu caracter temporar, funcția publică de prefect al județului Brașov până la organizarea concursului în vederea ocupării definitive a postului. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul interimar al administrației și internelor, Dan Nica București, 11 februarie 2009. Nr. 67. 8 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 84/11.11.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind modificarea raportului de serviciu al prefectului județului Brăila, doamna Marcu Mihaela, prin transferarea la cerere într-o funcție publică de conducere vacantă în cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală — Direcția Generală a Finanțelor Publice Brăila Având în vedere Cererea doamnei Marcu Mihaela, prefect al județului Brăila, înregistrată la Ministerul Administrației și Internelor cu nr. 15.062/MVF din 11 februarie 2009, în baza prevederilor art. 19 alin. (1) lit. a) și ale art. 90 alin. (1) lit. b) și alin. (5) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Raportul de serviciu al prefectului județului Brăila, doamna Marcu Mihaela, se modifică prin transfer la cerere într-o funcție publică de conducere vacantă în cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală — Direcția Generală a Finanțelor Publice Brăila. Art. 2. — Transferul prevăzut la art. 1 va opera de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. Art. 3. — Funcția publică vacantă în care va fi transferată doamna Marcu Mihaela se stabilește în conformitate cu prevederile legii. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul interimar al administrației și internelor, Dan Nica București, 11 februarie 2009. Nr. 68. ’ GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind exercitarea, cu caracter temporar, a funcției publice de prefect al județului Brăila de către doamna Alexandru Gabriela Loredana Având în vedere prevederile art. 43 din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalților funcționari publici, managementul carierei și mobilitatea înalților funcționari publici, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 19 alin. (1) lit. a), ale art. 89 și 92 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Doamna Alexandru Gabriela Loredana exercită, cu caracter temporar, funcția publică de prefect al județului Brăila până la organizarea concursului în vederea ocupării definitive a postului. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul interimar al administrației și internelor, Dan Nica București, 11 februarie 2009. Nr. 69. ’ 9 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 84/11.11.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind încetarea exercitării funcției publice de prefect al județului Suceava de către domnul Doroftei Ovidiu Având în vedere prevederile art. 19 alin. (1) lit. a) și ale art. 92 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri încetează exercitarea funcției publice de prefect al județului Suceava de către domnul Doroftei Ovidiu. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul interimar al administrației și internelor, Dan Nica București, 11 februarie 2009. Nr. 70. ’ GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind exercitarea, cu caracter temporar, a funcției publice de prefect al județului Suceava de către domnul Popescu Sorin Arcadie Având în vedere prevederile art. 43 din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalților funcționari publici, managementul carierei și mobilitatea înalților funcționari publici, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 19 alin. (1) lit. a), ale art. 89 și 92 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Domnul Popescu Sorin Arcadie exercită, cu caracter temporar, funcția publică de prefect al județului Suceava până la organizarea concursului în vederea ocupării definitive a postului. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul interimar al administrației și internelor, Dan Nica București, 11 februarie 2009. Nr. 71. ’ 10 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 84/11.11.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind exercitarea, cu caracter temporar, a funcției publice de subprefect al județului Brașov de către domnul Nită Emil 7 Având în vedere prevederile art. 43 din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalților funcționari publici, managementul carierei și mobilitatea înalților funcționari publici, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 19 alin. (1) lit. a), ale art. 89 și 92 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Domnul Niță Emil exercită, cu caracter temporar, funcția publică de subprefect al județului Brașov până la organizarea concursului în vederea ocupării definitive a postului. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul interimar al administrației și internelor, Dan Nica București, 11 februarie 2009. Nr. 72. ’ GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind exercitarea, cu caracter temporar, a funcției publice de subprefect al județului Călărași de către domnul Musat Emil 7 Având în vedere prevederile art. 43 din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalților funcționari publici, managementul carierei și mobilitatea înalților funcționari publici, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 19 alin. (1) lit. a), ale art. 89 și 92 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Domnul Mușat Emil exercită, cu caracter temporar, funcția publică de subprefect al județului Călărași până la organizarea concursului în vederea ocupării definitive a postului. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul interimar al administrației și internelor, Dan Nica București, 11 februarie 2009. Nr. 73. ’ MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 84/11.11.2009 11 DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE pentru numirea domnului loan Cristian Haiduc în funcția de președinte, cu rang de secretar de stat, al Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderile Mici și Mijlocii în temeiul art. 15 lit. a) și al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 5 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 65/2009 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderile Mici și Mijlocii, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul loan Cristian Haiduc se numește în funcția de președinte, cu rang de secretar de stat, al Agenției pentru Implementarea Proiectelor și Programelor pentru întreprinderile Mici și Mijlocii. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Șeful Cancelariei Primului-Ministru, Cătălin Ovidiu Baba București, 11 februarie 2009. Nr. 200i GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE pentru numirea doamnei Daniela Nicoleta Andreescu în funcția de secretar general al Guvernului, cu rang de ministru în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. 3 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 292/2000 pentru stabilirea unor măsuri privind reorganizarea și funcționarea Secretariatului General al Guvernului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 255/2001, cu modificările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Art. 1. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, doamna Daniela Nicoleta Andreescu se numește în funcția de secretar general al Guvernului, cu rang de ministru. Art. 2. — Pe data prevăzută la art. 1 se abrogă Decizia primului-ministru nr. 15/2009 pentru numirea doamnei Daniela Nicoleta Andreescu în funcția de secretar de stat la Secretariatul General al Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 2 din 5 ianuarie 2009. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Șeful Cancelariei Primului-Ministru, Cătălin Ovidiu Baba București, 11 februarie 2009. Nr. 20T 12 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 84/11.11.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE pentru numirea domnului Ion Moraru în funcția de secretar general adjunct al Guvernului, cu rang de secretar de stat în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. 3 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 292/2000 pentru stabilirea unor măsuri privind reorganizarea și funcționarea Secretariatului General al Guvernului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 255/2001, cu modificările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Art. 1. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Ion Moraru se numește în funcția de secretar general adjunct al Guvernului, cu rang de secretar de stat. Art. 2. — Pe data prevăzută la art. 1 se abrogă Decizia primului-ministru nr. 301/2008 privind numirea domnului Ion Moraru în funcția de secretar de stat la Secretariatul General al Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 882 din 24 decembrie 2008. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Șeful Cancelariei Primului-Ministru, Cătălin Ovidiu Baba București, 11 februarie 2009. Nr. 202 GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE pentru numirea domnului Vasile Pușcaș în funcția de șef al Departamentului pentru Afaceri Europene, cu rang de ministru în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. 6 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 133/2006 privind înființarea, organizarea și funcționarea Departamentului pentru Afaceri Europene în subordinea primului-ministru, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 102/2007, primul-ministru emite prezenta decizie. Art. 1. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Vasile Pușcaș se numește în funcția de șef al Departamentului pentru Afaceri Europene, cu rang de ministru. Art. 2. — Pe data prevăzută la art. 1 se abrogă Decizia primului-ministru nr. 306/2008 pentru numirea domnului Vasile Pușcaș în funcția de secretar de stat la Departamentul pentru Afaceri Europene, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 893 din 30 decembrie 2008. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Șeful Cancelariei Primului-Ministru, Cătălin Ovidiu Baba București, 11 februarie 2009. Nr. 203^ MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 84/11.11.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU 13 DECIZIE pentru numirea domnului Sorin Alăzăroaie în funcția de secretar de stat, șef al Corpului de control al primului-ministru în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. VII alin. (9) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 3/2009 pentru modificarea și completarea unor acte normative referitoare la organizarea și funcționarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, primul-ministru emite prezenta decizie. Art. 1. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Sorin Alăzăroaie se numește în funcția de secretar de stat, șef al Corpului de control al primului-ministru. Art. 2. — Pe data prevăzută la art. 1 se abrogă Decizia primului-ministru nr. 152/2009 pentru numirea domnului Sorin Alăzăroaie în funcția de secretar de stat, șef al Departamentului de Control al Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 47 din 27 ianuarie 2009. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Șeful Cancelariei Primului-Ministru, Cătălin Ovidiu Baba București, 11 februarie 2009. Nr. 204 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE ORDIN privind publicarea textelor unor tratate în baza art. 38 alin. (4) din Legea nr. 590/2003 privind tratatele, în temeiul art. 4 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 100/2004 privind organizarea și funcționarea Ministerului Afacerilor Externe, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere că tratatele enumerate mai jos au intrat în vigoare în conformitate cu prevederile lor, ministrul afacerilor externe emite prezentul ordin. Art. 1. — Se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, Acordul dintre Guvernul Republicii Socialiste România și Guvernul Regatului Greciei privind reglementarea problemelor financiare în suspensie între cele două țări, semnat la Atena la 2 septembrie 1966, intrat în vigoare la data semnării, ratificat prin Decretul nr. 956 din 30 noiembrie 1966, publicat în Buletinul Oficial, Partea I, nr. 76 din 6 decembrie 1966. Art. 2. — Se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, Acordul dintre Guvernul Republicii Socialiste România și Guvernul Canadei privind reglementarea problemelor financiare în suspensie, semnat la Ottawa la 13 iulie 1971, intrat în vigoare la 14 decembrie 1971, ratificat prin Decretul nr. 373 din 18 octombrie 1971, publicat în Buletinul Oficial, Partea I, nr. 136 din 27 octombrie 1971. Ministrul afacerilor externe, Cristian Diaconescu București, 27 ianuarie 2009. Nr. 93. 14 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 84/11.11.2009 ACORD între Guvernul Republicii Socialiste România și Guvernul Regatului Greciei privind reglementarea problemelor financiare în suspensie între cele două țări* Guvernul Republicii Socialiste România și Guvernul Regatului Greciei, în dorința de a reglementa definitiv problemele financiare în suspensie, de a favoriza dezvoltarea relațiilor dintre cele două țări și ținând seama de prevederile acordului încheiat între cele două guverne la 25 august 1956, au convenit asupra celor ce urmează: ARTICOLUL 1 Guvernul Republicii Socialiste România va plăti Guvernului Regatului Greciei o sumă forfetară de 3.500.000 (trei milioane cinci sute de mii) dolari S.U.A., cu titlu de indemnizare globală și definitivă pentru pretențiile de orice natură ale statului grec și ale persoanelor fizice și juridice elene față de statul român și persoanele fizice și juridice române, cu privire la: a) bunurile, drepturile și interesele care au fost atinse de măsuri de naționalizare, expropriere, luare în administrare, precum și orice alte măsuri legislative sau administrative similare, adoptate de statul român înainte de data intrării în vigoare a prezentului acord; b) bunurile imobile care se găsesc pe teritoriul român, aparținând resortisanților eleni care au părăsit România înainte de 25 august 1956 și care nu se încadrează în prevederile lit. a); c) titluri ale datoriei publice române; d) creanțele financiare și comerciale care au luat naștere înainte de semnarea prezentului acord și care privesc bunurile, drepturile și interesele la care se referă lit. a) și b) de mai sus. Obligațiile care decurg din Acordul comercial și de plăți româno-elen în vigoare nu sunt afectate de prevederile prezentului acord. ARTICOLUL 2 Plata integrală de către Guvernul român a sumei menționate la art. 1 va avea efect liberatoriu pentru statul român și persoanele fizice și juridice române față de statul grec și persoanele fizice și juridice elene. După plata integrală de către Guvernul român a sumei menționate la art. 1, Guvernul Regatului Greciei va considera integral și definitiv stinse toate pretențiile la care se referă art. 1. De la data semnării prezentului acord, Guvernul Regatului Greciei se angajează să nu mai susțină în niciun fel, față de Guvernul Republicii Socialiste România, pretențiile reglementate prin prezentul acord. Resortisanții eleni ale căror bunuri, drepturi și interese au fost reglementate prin prezentul acord sunt liberați de orice sarcini, obligații sau impozite față de statul, autoritățile și persoanele fizice și juridice române. ARTICOLUL 3 Repartizarea sumei prevăzute la art. 1 între cei în drept este de competența exclusivă a Guvernului Regatului Greciei, fără ca din aceasta să rezulte vreo răspundere pentru Guvernul Republicii Socialiste România. ARTICOLUL 4 Statul român renunță în favoarea statului grec la toate drepturile și pretențiile sale asupra următoarelor imobile situate în Grecia: 1. un imobil, situat în Salonic, str. Miaulis nr. 36 (fost 26); 2. un imobil, situat în Salonic, str. Socratus nr. 38 (fost 40— 42). Statul elen renunță în favoarea statului român la toate drepturile și pretențiile sale asupra următoarelor imobile situate în România: 1. un imobil, situat în București, Str. Austrului (colț cu str. Mecet) nr. 33; 2. un imobil, situat în București, str. Robert des flers nr. 17— 19. Statul elen va răscumpăra mobilierul care a aparținut Ambasadei Române la Atena la prețul care va fi fixat de comun acord, cel mai târziu într-un an de la data semnării prezentului acord. ARTICOLUL 5 Suma prevăzută la art. 1 al prezentului acord va fi plătită prin intermediul conturilor prevăzute la art. 2 din Acordul de plăți între cele două țări, semnat astăzi, după cum urmează: 1. De la data semnării prezentului acord: a) un procent de 15% va fi prelevat pe încasările provenite din plățile efectuate pentru achitarea valorii exporturilor în Grecia de utilaje și echipament industrial românesc; și b) un procent de 8% va fi prelevat pe încasările provenind din plățile efectuate pentru achitarea valorii tuturor celorlalte mărfuri românești exportate în Grecia. 2. Banca Greciei va încasa aceste prelevări, pe măsura efectuării lor, prin debitarea contului în dolari S.U.A., deschis la această bancă, în numele Băncii Naționale a Republicii Socialiste România, și creditarea unui cont în dolari S.U.A., nepurtător de dobânzi sau comisioane, denumit „Acord financiar greco-român din 2 septembrie 1966”, care va fi deschis la Banca Greciei în numele Guvernului elen. 3. Modalitățile tehnice de transfer, cu privire la prelevările prevăzute în paragrafele precedente, vor fi stabilite de comun acord între Banca Națională a Republicii Socialiste România și Banca Greciei. ARTICOLUL 6 în vederea facilitării repartizării către cei în drept a sumei menționate la art. 1, Guvernul român va comunica, la cererea Guvernului elen, toate informațiile disponibile, necesare controlului și verificării cererilor de indemnizare. Guvernul Regatului Greciei va remite Guvernului Republicii Socialiste România documentele originale disponibile (acte de proprietate, titlurile de datorie publică, acțiuni, obligațiuni etc.) sau orice alte documente pe baza cărora au fost indemnizați pretendenții eleni. ARTICOLUL? Prezentul acord va intra în vigoare în ziua semnării. întocmit la Atena la 2 septembrie 1966, în două exemplare originale în limba franceză. Pentru Guvernul Pentru Guvernul Regatului Greciei, Republicii Socialiste România, lonnis Toumbas Corneliu Mănescu * Traducere din limba franceză. 15 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 84/11.11.2009 ACORD între Guvernul Republicii Socialiste România și Guvernul Canadei privind reglementarea problemelor financiare în suspensie Guvernul Republicii Socialiste România și Guvernul Canadei, animate de dorința de a dezvolta relațiile dintre țările lor, au convenit să reglementeze definitiv problemele financiare în suspensie între cele două țări, după cum urmează: ARTICOLUL I Guvernul Republicii Socialiste România va plăti Guvernului Canadei suma forfetară de 1.400.000 (un milion patru sute mii) dolari canadieni, cu titlu de indemnizare globală și definitivă pentru pretențiile de orice natură ale Guvernului Canadei, precum și cele ale persoanelor fizice și juridice canadiene față de Republica Socialistă România și persoanele fizice și juridice române, având ca obiect: a) bunurile, drepturile și interesele canadiene atinse de măsurile românești de naționalizare, expropriere, luare în administrare și de orice alte măsuri legislative sau administrative similare, anterioare intrării în vigoare a prezentului acord, inclusiv creanțele financiare și comerciale născute înaintea încheierii Acordului comercial dintre Republica Socialistă România și Canada, semnat la Montreal la 22 martie 1968, care au fost atinse de măsuri românești de aceeași natură; b) titlurile de datorie publică externă română, emise sau garantate de Guvernul român, deținute de Guvernul canadian și de persoanele fizice ori juridice canadiene; și c) toate pretențiile derivând din prevederile Tratatului de pace cu România, semnat la Paris la 10 februarie 1947. ARTICOLUL II Sunt considerate bunuri, drepturi, interese și creanțe canadiene, în sensul art. I, bunurile, drepturile, interesele și creanțele aparținând direct sau indirect, în totalitate ori în parte, fie Guvernului canadian, fie persoanelor fizice sau juridice care erau canadiene atât la data măsurilor românești prevăzute la art. I, cât și la data semnării prezentului acord. ARTICOLUL III 1. Suma prevăzută la art. I va fi plătită de Guvernul român prin prelevări în proporție de 5% din valoarea exporturilor românești realizate direct în Canada (exclusiv reexporturile și cheltuielile de transport). 2. Plata se va face prin vărsăminte trimestriale începând de la data intrării în vigoare a prezentului acord și până la plata integrală a sumei prevăzute la art. I. 3. Ministerul de finanțe canadian va comunica Băncii Române de Comerț Exterior datele privind volumul exporturilor românești în Canada. Pe baza acestor date și într-un termen de 30 de zile de la primirea lor, Banca Română de Comerț Exterior va efectua transferul prelevărilor aferente fiecărui trimestru către Banca Canadei în favoarea „Receiver General of Canada”. ARTICOLUL IV 1. Prin plata integrală a sumei prevăzute la art. I, Guvernul canadian va considera definitiv și integral stinse pretențiile reglementate prin prezentul acord. întocmit la Ottawa la 13 iulie 1971, în două exemplare textele având aceeași valabilitate. Pentru Guvernul Republicii Socialiste România, 2. Această plată integrală va avea efect liberator pentru Guvernul român și pentru persoanele fizice și juridice române față de Guvernul canadian, precum și față de persoanele fizice și juridice canadiene. 3. Guvernul canadian se angajează să nu mai prezinte sau să susțină în vreun fel, pe lângă Guvernul român ori persoanele fizice și juridice române, pretenții reglementate prin prezentul acord. ARTICOLUL V Repartizarea sumei prevăzute la art. I în favoarea persoanelor arătate la art. II este de competența exclusivă a Guvernului canadian și nu angajează în niciun fel responsabilitatea Guvernului român. ARTICOLUL VI în vederea facilitării repartizării sumei prevăzute la art. I, Guvernul român va furniza, la cererea Guvernului canadian, orice date disponibile pe care le posedă autoritățile române, privind bunurile, drepturile, interesele și creanțele care au făcut obiectul prezentului acord. ARTICOLUL VII 1. Guvernul canadian se angajează să remită Guvernului român, într-un termen de cel mult un an de la data plății integrale a sumei prevăzute la art. I, titlurile de proprietate ale bunurilor, drepturilor, intereselor și creanțelor canadiene, titlurile de datorie publică externă română deținute de persoanele fizice și juridice canadiene, precum și orice alte documente pe baza cărora vor fi îndemnizați pretendenții canadieni în aplicarea prezentului acord. 2. Titlurile de datorie publică externă română, deținute de Guvernul canadian, vor fi remise în termen de 6 luni de la data plății integrale a sumei menționate la art. I. 3. în cazul în care Guvernul canadian va fi în imposibilitatea de a obține originalele titlurilor menționate mai sus, acesta va furniza Guvernului român documentele liberatoare corespunzătoare, semnate de beneficiari. Pentru datoria publică externă română vor fi acceptate numai titlurile în original. ARTICOLUL VIII Prezentul acord va fi supus ratificării. Acordul va intra în vigoare în ziua schimbului instrumentelor de ratificare, care se va efectua la București în cel mai scurt timp posibil. Drept care plenipotențiarii respectivi au semnat prezentul acord și au pus sigiliile lor. originale, fiecare în limbile română, engleză și franceză, toate Pentru Guvernul Canadei, (Semnătură indescifrabilă) (Semnătură indescifrabilă) ABONAMENTE LA PUBLICAȚIILE OFICIALE PE SUPORT FIZIC — Prețuri pentru anul 2009 — Nr. Număr Zile de Greutate Valoare crt. Denumirea publicației de apariții apariție/ medie/apariție TVA 9% inclus)/lei anuale săptămână (grame) 12 luni 3 luni 1 lună 1. Monitorul Oficial, Partea I 750 5 50 800 210 75 2. Monitorul Oficial, Partea I, limba maghiară 90 1 50 1.500 140 3. Monitorul Oficial, Partea a ll-a 200 5 60 2.250 200 4. Monitorul Oficial, Partea a lll-a 800 5 15 430 40 5. Monitorul Oficial, Partea a IV-a 7.200 5 50 1.720 160 6. Monitorul Oficial, Partea a Vl-a 400 5 25 1.600 150 7. Monitorul Oficial, Partea a VIl-a 60 1 30 540 50 8. Colecția Legislația României 4 --- 2.500 450 120 9. Colecția Hotărâri ale Guvernului României 12 --- 3.500 750 70 NOTĂ: Monitorul Oficial Partea I bis se multiplică pe bază de comandă. începând cu anul 2009 se sistează apariția publicației Repertoriul legislației României. Abonamente la publicațiile oficiale și comenzi către „Monitorul Oficial” R.A. se pot efectua prin următoarele societăți de distribuție: ♦ COMPANIA NAȚIONALĂ „POȘTA ROMÂNĂ” --- S.A. --- prin oficiile sale poștale ♦ ACTA LEGIS ---S.R.L. --- București, Str. Lirei nr. 11, parter, ap. 1, (telefon/fax: 021.411.91.79; 021.411.54.08) ♦ INFO EUROTRADING --- S.A. --- București, Splaiul Independentei nr. 202A (telefon: 021.316.30.57, fax: 021.316.30.58) ♦ INTERPRESS SPORT ---S.R.L. --- București, Piața Presei Libere nr. 1, corp B, et. 2, camerele 256---259, OP 33 (telefon/fax: 021.313.85.07; 021.313.85.08; 021.313.85.09) ♦ MEDIA PRESS ABONAMENTE --- S.R.L. --- București, str. Izvor nr. 78, et. 2 (telefon: 021.311.97.84, fax: 021.311.97.85) ♦ M.T. PRESS IMPEX --- S.R.L. --- București, bd. Basarabia nr. 256 (telefon/fax: 021.255.48.15; 021.255.48.16; 021.255.48.17) ♦ PRESS EXPRES --- S.R.L. --- Otopeni, str. Flori de Câmp nr. 9 (telefon/fax: 021.221.42.83; 0745.133.712) ♦ ZIRKON MEDIA--- S.R.L. --- București, str. Pictor Dimitrie Hârlescu nr. 6, sector 2 (telefon: 021.255.18.00, fax: 021.255.18.66; 021.255.19.18) ♦ ART ADVERTISING --- S.R.L. --- Râmnicu Vâlcea, str. Regina Maria nr. 7, bl. C1, sc. C, mezanin II (fax: 0250/73.54.75, telefon: 0350.40.59.87; 0350.40.59.88) ♦ CALLIOPE ---S.R.L. --- Ploiești, str. Elena Doamna nr. 62---64 (telefon/fax: 0244/51.40.52; 0244/51.48.01) ♦ DIFSTARPRESS ---S.R.L. --- Slobozia, bd. Matei Basarab, bl. I60, sc. A, ap. 15 (telefon/fax: 0243/23.23.68) ♦ CURIER PRESS ---S.A. --- Brașov, str. Traian Grozăvescu nr. 7 (telefon/fax: 0268/51.08.57; 0268/51.08.58) ♦ ROESTA---S.R.L. --- Curtea de Argeș, str. Valea lașului, bl. P10, sc. B, ap. 18 (telefon/fax: 0248/72.11.43) ♦ VIAȚA LIBERĂ ---S.A. --- Galați, Str. Domnească nr. 68 (telefon: 0236/46.06.20, fax: 0236/47.10.28) ♦ UNITATEA---S.R.L. --- Alba lulia, str. Traian nr. 26 (telefon: 0258/81.16.31, fax: 0258/81.28.43) ♦ MANPRES DISTRIBUTION --- S.R.L. --- București, Piața Presei Libere nr. 1 (OP 33 --- CP 24) (telefon/fax: 021.314.63.39) ♦ CUGET LIBER ---S.A. --- Constanta, bd. LC. Brătianu nr. 5 (telefon:'0241/58.21.20, fax: 0241/61.95.24) ♦ SIMPEX LOGISTIC --- S.R.L. --- Călărași, Str. Progresul nr. 21, bl. B1, sc. B, ap. 5 (telefon/fax: 0242/31.89.29) ♦ CIPSOFT DESIGN --- S.R.L. --- Ploiești, str. Eroilor nr. 2 bis (tel. 0722.36.54.65 sau 0724.20.31.43) EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTATILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul de vânzări si informare, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 02Î .410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 324336 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 84/11.11.2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495