MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI P A R T E A I . , „„„„ Anul 177 (XXI) — Nr. 74 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Luⁿⁱ- ⁹ februarie 2009 SUMAR Nr. Pagina DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 95 din 20 ianuarie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 373¹, art. 376 alin. 1, art’. 377 și art. 378 din Codul de procedură civilă, precum și art. 29 alin. (6) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale....................................... 2-3 ORDONANȚE ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 2. — Ordonanță de urgență pentru ratificarea Memorandumului de înțelegere dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Irak, semnat la Bagdad la 26 ianuarie 2009 ..................... 4 Memorandum de înțelegere între Guvernul României și Guvernul Republicii Irak......................... 4-5 DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU 188. — Decizie privind numirea domnului Gabriel Bădescu în funcția de președinte, cu rang de secretar de stat, al Agenției pentru Strategii Guvernamentale .............. 5 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 29. — Ordin al ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale privind modificarea anexei F la Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale nr. 850/2006 pentru aprobarea normelor Nr. Pagina metodologice privind modul de acordare a sprijinului financiar pentru activitățile din sectorul vegetal, zootehnic, al îmbunătățirilor funciare și al organizării și sistematizării teritoriului, precum și condițiile de eligibilitate........................................... 6-13 ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR 90. — Decizie privind autorizarea funcționării ca broker de asigurare a Societății Comerciale TERANO ASIG — BROKER DE ASIGURARE —S.R.L................................... 14 92. — Decizie privind autorizarea funcționării ca broker de asigurare a Societății Comerciale DOMAS INSURANCE BROKER DE ASIGURARE — S.R.L. 14 94. — Decizie privind autorizarea funcționării ca broker de asigurare a Societății Comerciale ROMINS BROKER DE ASIGURARE —S.R.L.......................................... 15 95. — Decizie privind autorizarea funcționării ca broker de asigurare a Societății Comerciale PRO AS MILENIUM BROKER DE ASIGURARE —S.R.L................................... 15 96. — Decizie privind autorizarea funcționării ca broker de asigurare a Societății Comerciale AMG BROKER DE ASIGURARE —S.R.L.......................................... 16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 74/9.11.2009 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 95 din 20 ianuarie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 373¹, art. 376 alin. 1, art. 377 și art. 378 din Codul de procedură civilă, precum și art. 29 alin. (6) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale loan Vida Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Ion Predescu Puskâs Valentin Zoltân Tudorel Toader Augustin Zegrean Ion Tiucă Doina Suliman — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent-șef Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 373¹, art. 376 alin. 1, art. 377 și art. 378 din Codul de procedură civilă, precum și art. 29 alin. (6) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, excepție ridicată de Societatea Comercială „Combavipor” — S.A. din Galați în Dosarul nr. 5.096/121/2006 al Tribunalului Galați — Secția comercială, maritimă și fluvială, de contencios administrativ și fiscal. La apelul nominal lipsesc părțile, față de care procedura de citare este legal îndeplinită. Cauza este în stare de judecată. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere, ca fiind inadmisibilă, a excepției de neconstituționalitate. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, reține următoarele: Prin încheierea din 22 aprilie 2008, pronunțată în Dosarul nr. 5.096/121/2006, Tribunalul Galați — Secția comercială, maritimă si fluvială, de contencios administrativ si fiscal a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 373¹, art. 376 alin. 1, art. 377 și art. 378 din Codul de procedură civilă, precum și art. 29 alin. (6) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale. Excepția a fost ridicată de Societatea Comercială „Combavipor” — S.A. din Galați cu ocazia soluționării unei cereri de intervenție accesorie. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul acesteia susține că dispozițiile Codului de procedură civilă criticate contravin prevederilor constituționale ale art. 16, art. 21 și art. 53, deoarece actele de executare silită se fac de către executorul judecătoresc, în timp ce Legea nr. 85/2006 prevede că toate acțiunile împotriva debitoarei se soluționează de judecătorul-sindic. în ceea ce privește art. 29 alin. (6) din Legea nr. 47/1992, autorul excepției consideră că acesta încalcă în mod vădit și art. 6 paragraful 1 din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale. în acest sens, arată că excepția de neconstituționalitate este o garanție constituțională a cetățeanului pentru apărarea drepturilor și libertăților cu ocazia soluționării unui litigiu. Instanța de judecată apreciază că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată. Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate ridicate. Avocatul Poporului apreciază că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată. Președinții celor două Camere ale Parlamentului si Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate cu care a fost sesizată. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile art. 373¹, art. 376 alin. 1, art. 377 și art. 378 din Codul de procedură civilă, precum și art. 29 alin. (6) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, dispoziții care au următorul conținut: — Art. 373¹: „Cererea de executare silită se depune la executorul judecătoresc, dacă legea nu prevede altfel. Executorul judecătoresc este dator să stăruie, prin toate mijloacele admise de lege, pentru realizarea integrală și cu celeritate a obligației prevăzute în titlul executoriu și pentru respectarea dispozițiilor legii, a drepturilor părților și ale altor persoane interesate. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 74/9.11.2009 3 în interesul executării, executorul judecătoresc poate cere debitorului să dea o declarație scrisă cu privire la veniturile și bunurile sale și locul unde se află acestea. în situația prevăzută de art. 371⁷ alin. 1, executorul judecătoresc este dator să pună în vedere părții să-și îndeplinească de îndată obligația de avansare a cheltuielilor de executare. — Art. 376 alin. 1: „Se învestesc cu formula executorie hotărârile care au rămas definitive ori au devenit irevocabile, înscrisurile autentificate, precum și orice alte hotărâri sau înscrisuri, pentru ca acestea să devină executorii, în cazurile anume prevăzute de lege. ”; — Art. 377: „Sunt hotărâri definitive: 1. hotărârile date în primă instanță, potrivit legii, fără drept de apel; 2. hotărârile date în primă instanță care nu au fost atacate cu apel sau, chiar atacate cu apel, dacă judecata acestuia s-a perimat ori cererea de apel a fost respinsă sau anulată; 3. hotărârile date în apel; 4. orice alte hotărâri care, potrivit legii, nu mai pot fi atacate cu apel. Sunt hotărâri irevocabile: 1. hotărârile date în primă instanță, fără drept de apel, nerecurate; 2. hotărârile date în primă instanță, care nu au fost atacate cu apel; 3. hotărârile date în apel, nerecurate; 4. hotărârile date în recurs chiar dacă prin acestea s-a soluționat fondul pricinii; 5. orice alte hotărâri care, potrivit legii, nu mai pot fi atacate cu recurs. — Art. 378: „Pe când o hotărâre definitivă se află în curs de a se judeca în contestație sau în urma cererii de revizuire ea are încă puterea lucrului judecat până ce se va înlocui printr-o altă hotărâre. ”; —Art. 29 alin. (6) din Legea nr. 47/1992: „Dacă excepția este inadmisibilă, fiind contrară prevederilor alin. (1), (2) sau (3), instanța respinge printr-o încheiere motivată cererea de sesizare a Curții Constituționale. încheierea poate fi atacată numai cu recurs la instanța imediat superioară, în termen de 48 de ore de la pronunțare. Recursul se judecă în termen de 3 zile." în susținerea neconstituționalității acestor dispoziții legale, autorul excepției invocă prevederile constituționale cuprinse în art. 16 care consacră egalitatea în fața legii, art. 21 privitoare la accesul liber la justiție, art. 53 referitoare la restrângerea exercițiului unor drepturi sau al unor libertăți. De asemenea, sunt invocate și prevederile cuprinse în art. 6 paragraful 1 din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale. Examinând critica de neconstituționalitate, Curtea constată că aceasta nu poate fi reținută, deoarece nu poate interveni, sub niciun aspect, în procesul de interpretare și aplicare a legii de către instanța de judecată. Astfel, pretinsele necorelări legislative, precum și stabilirea textelor de lege aplicabile în soluționarea litigiului sunt de competența exclusivă a instanței de judecată. în aceste condiții, excepția de neconstituționalitate a art. 373¹, art. 376 alin. 1, art. 377 și art. 378 din Codul de procedură civilă este inadmisibilă. Cât privește dispozițiile art. 29 alin. (6) din Legea nr. 47/1992, despre care autorul excepției susține că îngrădesc accesul liber la justiție, se observă că instanța de judecată a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate fără a invoca incidența în cauză a acestora sub aspectul existenței unor motive de inadmisibilitate a excepției. în acord cu acest text de lege potrivit căruia Curtea Constituțională se pronunță cu privire la constituționalitatea prevederilor dintr-o lege sau ordonanță „care au legătură cu soluționarea cauzei”, se constată că excepția de neconstituționalitate a art. 29 alin. (6) din Legea nr. 47/1992 este, de asemenea, inadmisibilă. Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge, ca fiind inadmisibilă, excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 373¹, art. 376 alin. 1, art. 377 și art. 378 din Codul de procedură civilă, precum și art. 29 alin. (6) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale, excepție ridicată de Societatea Comercială „Combavipor” — S.A. din Galați în Dosarul nr. 5.096/121/2006 al Tribunalului Galați — Secția comercială, maritimă și fluvială, de contencios administrativ și fiscal. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 20 ianuarie 2009. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent-șef, Doina Suliman 4 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 74/9.11.2009 ORDONANȚE ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI y GUVERNUL ROMÂNIEI ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ pentru ratificarea Memorandumului de înțelegere dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Irak, semnat la Bagdad la 26 ianuarie 2009 Având în vedere faptul că prin Memorandumul de înțelegere dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Irak, semnat la Bagdad la 26 ianuarie 2009, au fost prevăzute condițiile și misiunile concrete ale militarilor români prezenți în Republica Irak după data de 31 decembrie 2008, în contextul continuării participării României la efortul de stabilizare și reconstrucție a Irakului, ținând cont de necesitatea asigurării urgente a statutului juridic corespunzător pentru îndeplinirea, în bune condiții, a misiunilor militarilor români prezenți în Irak după data de 31 decembrie 2008, în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, al art. 19 alin. (3) din Legea nr. 590/2003 privind tratatele și al art. 1 din Hotărârea Parlamentului României nr. 32/2008 privind continuarea participării României cu unități și subunități din Ministerul Apărării la stabilizarea Republicii Irak, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. Articol unic. — Se ratifică Memorandumul de înțelegere dintre Guvernul României și Guvernul Republicii Irak, semnat la Bagdad la 26 ianuarie 2009. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul afacerilor externe, Cristian Diaconescu p. Ministrul apărării naționale, Viorel Oancea, secretar de stat București, 5 februarie 2009. Nr. 2. MEMORANDUM DE ÎNȚELEGERE între Guvernul României și Guvernul Republicii Irak Prezentul memorandum de înțelegere a fost semnat la Bagdad între Excelența Sa, ministrul apărării, pentru Guvernul Republicii Irak, și însărcinatul cu afaceri în Irak, pentru Guvernul României (cele două părți), astăzi, 26 ianuarie 2009. Având în vedere adoptarea de către Consiliul de Miniștri al Republicii Irak a Rezoluției nr. 439 din 16 decembrie 2008, prin care se aprobă proiectul de lege privind „Retragerea forțelor Regatului Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, Australiei, României, Estoniei, Salvadorului și NATO din Irak, precum și reglementarea activităților lor pe perioada prezenței lor temporare în Irak” și transmiterea acestuia Consiliului Reprezentanților, luând în considerare adoptarea de către Consiliul Reprezentanților al Republicii Irak a Rezoluției nr. 50 din 23 decembrie 2008, prin care se autorizează Consiliul de Miniștri al Republicii Irak să ia măsurile necesare pentru a pune în aplicare retragerea forțelor Regatului Unit, Australiei, României, Estoniei, Salvadorului și NATO în mod complet cel târziu la data de 31 iulie 2009 și, de asemenea, de a reglementa prezența și condițiile, precum și activitățile forțelor menționate în conformitate cu conținutul Rezoluției Consiliului de Miniștri al Republicii Irak nr. 439 din 16 decembrie 2008, ținând seama de faptul că proiectul de lege privind „Retragerea forțelor Regatului Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, Australiei, României, Estoniei, Salvadorului și NATO din Irak” stipulează la art. 6 că „misiunile și activitățile forțelor la care se referă art. 1 și 2 ale acestei legi și facilitățile și instalațiile lor militare pe durata prezenței lor temporare în Irak vor fi specificate de Guvernul Irakului cu acordul guvernelor și părților interesate”, pe această bază, în urma discuțiilor dintre reprezentanții celor două părți, s-au convenit următoarele: 1. Prezența temporară a Forțelor României, misiunile și activitățile lor, precum și retragerea lor din Republica Irak vor fi reglementate în conformitate cu conținutul Rezoluției nr. 439/2008 a Consiliului de Miniștri al Republicii Irak și anexa sa proiectul de lege privind „Retragerea forțelor Regatului Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, Australiei, României, Estoniei, Salvadorului și NATO din Irak.” 2. Părțile confirmă următoarele: — custodia membrilor Forțelor României va aparține autorităților României. Membrii Forțelor României arestați sau deținuți de autoritățile irakiene vor fi predați imediat Forțelor României în custodie, nu mai târziu de 24 de ore: — în conformitate cu principiile generale de drept, actele sau faptele comise în legitimă apărare, determinate ca atare de instanțele competente, nu sunt considerate infracțiuni. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 74/9.11.2009 5 3. Misiunile și activitățile Forțelor României pe perioada prezenței lor temporare în Republica Irak sunt definite după cum urmează: a) asigurarea sprijinului umanitar pentru populația civilă din zona Tallil; b) asigurarea securității deplasării pe timpul desfășurării operațiilor menționate la lit. a); c) acordarea sprijinului medical pentru prizonieri și alte persoane la Câmp Bocea și Câmp Cropper, prin facilitățile medicale ale SUA; d) asigurarea de ofițeri de stat major care să activeze împreună cu forțele Statelor Unite ale Americii prezente în Republica Irak în vederea acordării de consiliere și instruire pentru Forțele de Securitate Irakiene; e) asigurarea instruirii pentru cercetare aeriană și executarea acesteia în zona Al Kut, în coordonare cu Divizia a 8-a irakiană; f) Forțele României au dreptul de a-și asigura protecția lor și a facilităților lor atunci când își îndeplinesc misiunile și activitățile; g) asigurarea instruirii și consilierii Forțelor de Securitate Irakiene din zona Tallil. 4. Facilitățile și instalațiile militare ale Forțelor României pe parcursul prezenței lor temporare în Republica Irak sunt următoarele: Tallil, Al Kut. 5. Un comitet mixt al celor două părți va fi stabilit, cu competența de a urmări aplicarea prezentului memorandum de înțelegere și soluționarea oricăror probleme care pot apărea în implementarea sa. Toate deciziile comitetului mixt vor fi luate prin consens. 6. Orice schimburi de corespondență anterioare între oficiali ai Guvernului Republicii Irak și ai Guvernului României care contravin prevederilor prezentului memorandum de înțelegere își pierd valabilitatea. 7. Prezentul memorandum de înțelegere va reglementa prezența și activitățile Forțelor României pe parcursul prezenței lor temporare în Republica Irak de la data semnării și până la data de 31 iulie 2009, când Forțele României se vor retrage complet în conformitate cu Rezoluția Consiliului Reprezentanților Republicii Irak adoptată la 23 decembrie 2008. Prezentul memorandum de înțelegere a fost semnat la Bagdad, în două exemplare originale, fiecare în 3 limbi, arabă, română și engleză, toate textele fiind egal autentice din punct de vedere juridic. în caz de divergențe de interpretare, textul în limba engleză va prevala. Pentru Guvernul României, Cristian Voicu, însărcinat cu afaceri al României în Irak Pentru Guvernul Republicii Irak, Abdul Qadir Mohammed Jasim Al-Mufraji, ministrul apărării DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind numirea domnului Gabriel Bădescu în funcția de președinte, cu rang de secretar de stat, al Agenției pentru Strategii Guvernamentale în temeiul prevederilor art. 15 lit. a) și ale art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, și având în vedere dispozițiile art. 22 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 25/2007 privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului, cu modificările și completările ulterioare, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 99/2008, cu modificările ulterioare, și ale art. 5 alin. (1) din Hotărârea Guvernului nr. 275/2007 privind reorganizarea și funcționarea Agenției pentru Strategii Guvernamentale, primul-ministru emite următoarea decizie: Articol unic. — începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Gabriel Bădescu se numește în funcția de președinte, cu rang de secretar de stat, al Agenției pentru Strategii Guvernamentale. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Șeful Cancelariei Primului-Ministru, Cătălin Ovidiu Baba București, 4 februarie 2009. Nr. 188’ 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 74/9.11.2009 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERULAGRICULTURII, PĂDURILOR Șl DEZVOLTĂRII RURALE ORDIN privind modificarea anexei F la Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale nr. 850/2006 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de acordare a sprijinului financiar pentru activitățile din sectorul vegetal, zootehnic, al îmbunătățirilor funciare și al organizării și sistematizării teritoriului, precum și condițiile de eligibilitate în baza Referatului de aprobare nr. 117.182/2009 al Direcției generale politici agricole, având în vedere prevederile lit. f) pct. 2 din anexa nr. 1 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 123/2006 pentru aprobarea acordării sprijinului financiar producătorilor agricoli din sectorul vegetal, zootehnic, al îmbunătățirilor funciare și al organizării și sistematizării teritoriului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 125/2007, cu modificările și completările ulterioare, precum și prevederile art. 61 alin. (2) și (3) din Legea administrației publice locale nr. 215/2001, republicată, în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 8/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale, ministrul agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale emite următorul ordin: Art. 1. —Anexa F la Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale nr. 850/2006 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de acordare a sprijinului financiar pentru activitățile din sectorul vegetal, zootehnic, al îmbunătățirilor funciare și al organizării și sistematizării teritoriului, precum și condițiile de eligibilitate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.054 și 1.054 bis din 30 decembrie 2006, cu modificările ulterioare, se modifică și se înlocuiește cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale, llie Sârbu București, 5 februarie 2009. Nr. 29. ’ ANEXA (Anexa F la Ordinul nr. 850/2006) NORME METODOLOGICE privind modul de acordare a sprijinului financiar și condițiile de eligibilitate, pentru subvenționarea motorinei pentru lucrările din agricultură Art. 1. — (1) Se acordă sprijin financiar prin subvenționarea prețului motorinei utilizate pentru lucrările mecanice de înființare a culturilor agricole, în cuantum de 1 leu/litru, aferent unei cantități de 39 litri/hectar, pentru suprafețe de minimum un hectar, pe baza adeverințelor pentru motorină eliberate de direcțiile pentru agricultură și dezvoltare rurală județene, respectiv a municipiului București. (2) Sprijinul financiar prevăzut la alin. (1) se acordă beneficiarilor până la concurența cotelor aprobate cu această destinație fiecărei direcții pentru agricultură și dezvoltare rurală județene, respectiv a municipiului București. Art. 2. — (1) Acordarea sprijinului financiar prin subvenționarea costului motorinei utilizate pentru înființarea culturilor agricole se derulează astfel: a) pentru culturile de primăvară, perioada de depunere a cererilor la direcțiile pentru agricultură și dezvoltare rurală județene, respectiv a municipiului București este cuprinsă între 9 februarie și 30 aprilie inclusiv, termenul-limită de utilizare a adeverințelor pentru achiziționarea motorinei de la furnizori este 29 mai inclusiv, iar data-limită de depunere a deconturilor justificative de către furnizori la direcțiile pentru agricultură și dezvoltare rurală județene, respectiv a municipiului București este 30 iunie inclusiv; b) pentru culturile de toamnă, perioada de depunere a cererilor la direcțiile pentru agricultură și dezvoltare rurală județene, respectiv a municipiului București este cuprinsă între 1 august și 30 octombrie inclusiv, termenul-limită de utilizare a adeverințelor pentru achiziționarea motorinei de la furnizori este 15 noiembrie inclusiv, iar data-limită de depunere a deconturilor justificative de către furnizori la direcțiile pentru agricultură și dezvoltare rurală județene, respectiv a municipiului București este 30 noiembrie inclusiv. (2 ) Adeverințele neutilizate până la datele prevăzute la alin. (1) își pierd valabilitatea, devenind nule de drept. Art. 3. — (1) Sprijinul financiar prevăzut la art. 1 se acordă procentual beneficiarilor, în raport cu cota alocată județului, iar în cazul în care nu se realizează integral cantitatea repartizată, MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 74/9.11.2009 7 cantitățile neutilizate vor fi transferate altor beneficiari/județe, după caz. (2) Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale, prin departamentul de specialitate, stabilește și transmite direcțiilor pentru agricultură și dezvoltare rurală județene, respectiv a municipiului București cantitățile de motorină pentru care se acordă sprijin financiar. Art. 4. — Beneficiarii sprijinului financiar sunt cei prevăzuți la art. 6 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 123/2006 pentru aprobarea acordării sprijinului financiar producătorilor agricoli din sectorul vegetal, zootehnic, al îmbunătățirilor funciare și al organizării și sistematizării teritoriului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 125/2007, cu modificările și completările ulterioare, care înființează culturi în teren arabil. Art. 5. — Pentru acordarea sprijinului financiar, solicitanții trebuie să îndeplinească următoarele condiții de eligibilitate: a) să facă dovada dreptului de folosință asupra suprafeței de teren pe care înființează culturi, în calitate de proprietar, arendaș, concesionar, sau organizați în alte forme de asociere și/sau exploatare a terenului, prin documente tip acte de proprietate, contracte de arendă, de vânzare-cumpărare, de concesionare, de închiriere, de comodat, donații; b) suprafețele de teren pe care înființează culturi să fie de minimum un hectar, inclusiv; c) să nu figureze ca debitori la direcțiile pentru agricultură și dezvoltare rurală județene sau a municipiului București, ca urmare a nerespectării condițiilor de eligibilitate aferente altor forme de sprijin financiar acordate anterior, sau să își lichideze debitele existente până la data depunerii cererii de sprijin financiar. Art. 6. — (1) Pentru obținerea sprijinului financiar, solicitanții întocmesc cereri, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, și le depun la primăria în a cărei rază teritorială se află terenul arabil pe care înființează culturi, însoțite de următoarele documente: a) copie de pe buletinul sau cartea de identitate, pentru persoanele fizice, sau copie de pe certificatul de înmatriculare și/sau certificatul de înregistrare, pentru persoanele juridice, după caz; b) adeverință eliberată de primărie, conform înscrisurilor din Registrul agricol, cu suprafața de teren pe care o exploatează. (2) în situația în care un producător agricol înființează culturi pe suprafețe de teren care sunt situate în mai multe unități administrativ-teritoriale, acesta formulează cereri de sprijin financiar care se depun la fiecare primărie în a cărei rază teritorială se află terenul arabil în cauză. (3) Cererile se întocmesc în 3 exemplare și, împreună cu documentele justificative anexate, se verifică de către reprezentanții în teritoriu ai direcțiilor pentru agricultură și dezvoltare rurală județene, respectiv a municipiului București, numiți prin decizie de către directorii executivi ai direcțiilor pentru agricultură și dezvoltare rurală județene, respectiv a municipiului București, sau de consilierii ori de inspectorii în domeniul agricol din cadrul primăriilor, se înregistrează în Registrul de evidență a cererilor pentru achiziționarea motorinei cu sprijin financiar, întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, și se avizează de către primar. (4) Un exemplar al cererii avizate și documentele justificative anexate se păstrează la primărie, un exemplar se păstrează de către solicitant, iar al treilea exemplar al cererii avizate se depune la direcțiile pentru agricultură și dezvoltare rurală județene, respectiv a municipiului București, astfel: a) personal de către beneficiar; b) prin reprezentanții în teritoriu ai direcțiilor pentru agricultură și dezvoltare rurală județene, respectiv a municipiului București sau prin consilierii ori inspectorii în domeniul agricol din cadrul primăriilor, pe baza listei cu beneficiarii sprijinului financiar pentru motorină, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 3; c) prin prestatorii de servicii, persoane fizice sau juridice, care dețin tractoare, mașini și utilaje agricole și/sau autovehicule specializate pentru transportul de combustibil, împuterniciți de primării, denumiți în continuare prestatori de servicii, pe baza listei cu beneficiarii sprijinului financiar pentru motorină, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 3. (5) Direcțiile pentru agricultură și dezvoltare rurală județene, respectiv a municipiului București analizează cererile, le aprobă și eliberează adeverințe pentru cantitățile de motorină aprobate, întocmite conform modelului prevăzut în anexa nr. 4, persoanelor nominalizate la alin. (4). (6) în funcție de cantitatea de motorină aprobată, beneficiarii pot solicita eliberarea unei singure adeverințe pentru întreaga cantitate sau, după caz, eliberarea unui număr de maximum 10 (zece) adeverințe pentru fracții din această cantitate, până la acoperirea cantității totale de motorină aprobate. (7) După primirea adeverinței (adeverințelor), beneficiarii se prezintă la depozitele sau la stațiile de distribuție a motorinei aparținătoare operatorilor economici producători, importatori și/sau distribuitori de motorină, denumiți în continuare furnizori, și achiziționează motorină, în baza adeverinței (adeverințelor) în original, la prețul practicat, mai puțin contravaloarea sprijinului financiar instituit prin Hotărârea Guvernului nr. 1.626/2008 privind aprobarea activității pentru care se acordă sprijin financiar producătorilor agricoli din sectorul vegetal în anul 2009, a cuantumului sprijinului financiar, precum și a sumei totale alocate acestei activități. Art. 7. — (1) Beneficiarii care nu au posibilitatea achiziționării motorinei direct de la furnizori pot solicita în scris primăriilor ca ridicarea adeverințelor de la direcția pentru agricultură și dezvoltare rurală județeană, respectiv a municipiului București să se facă de către prestatorii de servicii, pe baza împuternicirii eliberate de primărie și a tabelului cu solicitanții beneficiari ai sprijinului pentru motorină, întocmite în conformitate cu modelul prevăzut în anexele nr. 3 și 5. (2) în baza documentelor prevăzute la alin. (1), direcția pentru agricultură și dezvoltare rurală județeană, respectiv a municipiului București eliberează adeverințe prestatorilor de servicii pe numele beneficiarilor. (3) Prestatorii de servicii care au fost împuterniciți pentru a ridica motorină în numele beneficiarilor achiziționează motorină de la furnizori, în baza adeverinței (adeverințelor) în original, la prețul practicat, mai puțin contravaloarea sprijinului financiar instituit prin Hotărârea Guvernului nr. 1.626/2008, și au obligația să o păstreze la dispoziția beneficiarilor ori să o predea acestora, în funcție de solicitări. Art. 8. — (1) Reprezentanții din teritoriu ai direcțiilor pentru agricultură și dezvoltare rurală județene, respectiv a municipiului București sau consilierii ori inspectorii în domeniul agricol din cadrul primăriilor, după caz, au următoarele atribuții: a) verifică cererile solicitanților și documentele justificative anexate, urmărind corectitudinea datelor înscrise de aceștia; 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 74/9.11.2009 b) stabilesc necesarul de motorină, conform solicitărilor din cerere; c) întocmesc listele beneficiarilor de sprijin financiar pentru motorină, conform opțiunilor acestora; d) depun la direcția pentru agricultură și dezvoltare rurală județeană, respectiv a municipiului București cererile, pe baza listei întocmite conform opțiunii beneficiarilor, ridică adeverințele în numele beneficiarilor și le predau ulterior acestora, completând Registrul de evidență a cererilor pentru achiziționarea motorinei cu sprijin financiar prevăzut în anexa nr. 2; e) predau prestatorilor de servicii listele și cererile, în baza împuternicirii aprobate de primarul comunei, conform opțiunii beneficiarilor; f) verifică, în prezența beneficiarilor, suprafețele înființate de către aceștia, conform declarațiilor din cererile de sprijin financiar, și întocmesc procesul-verbal de recepție, compensare suprafețe și restituire, conform modelului prevăzut în anexa nr. 6. (2) în cazul în care se constată că nu au fost realizate suprafețele menționate în cererea de acordare a sprijinului financiar, beneficiarii vor restitui sumele aferente reprezentând sprijin financiar nejustificat. (3) Procesele-verbale de recepție, compensare suprafețe și restituire se transmit la direcțiile pentru agricultură și dezvoltare rurală județene, respectiv a municipiului București, unde se înregistrează în Registrul de evidență a beneficiarilor de sprijin financiar prin adeverințe pentru motorină, prevăzute în anexa nr. 6. (4) Primarii au următoarele atribuții: a) avizează și asigură înregistrarea cererilor, păstrarea și arhivarea acestora și a documentelor justificative anexate; b) aprobă și eliberează împuternicirile și listele beneficiarilor sprijinului financiar pentru motorină ca anexe la împuterniciri, după caz. (5) Direcțiile pentru agricultură și dezvoltare rurală județene, respectiv a municipiului București au următoarele atribuții: a) analizează cererile, le aprobă și eliberează beneficiarilor, conform opțiunilor acestora, adeverințe, pe care le centralizează și le înregistrează în Registrul de evidență a beneficiarilor de sprijin financiar prin adeverințe pentru motorină, întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 7, numind prin decizie un specialist pentru calcularea valorii sprijinului financiar, pentru eliberarea adeverințelor, precum și pentru înregistrarea și centralizarea acestora; b) verifică modul de acordare și de utilizare a motorinei pe baza proceselor-verbale de recepție, compensare și restituire, întocmite ca urmare a verificărilor în teren; c) aprobă și achită către furnizori fondurile reprezentând contravaloarea sprijinului financiar aferent motorinei efectiv livrate. Art. 9. — (1) Furnizorii, prin depozitele și stațiile de distribuție a motorinei din județe, livrează beneficiarilor sau prestatorilor de servicii împuterniciți, pe baza adeverințelor eliberate de direcțiile pentru agricultură și dezvoltare rurală județene, respectiv a municipiului București, cantitățile de motorină necesare, la prețul practicat, mai puțin contravaloarea sprijinului financiar instituit prin Hotărârea Guvernului nr. 1.626/2008. (2) în aplicarea dispozițiilor alin. (1) furnizorii au următoarele atribuții: a) dispun ca personalul din depozitele sau stațiile de distribuție a motorinei să efectueze livrarea numai după verificarea identității persoanelor solicitante, în raport cu elementele înscrise în adeverințe sau în împuterniciri; b).emit facturi cu mențiunea „Suma de.............lei cu plata pe bază de adeverințe pentru producătorii agricoli, iar diferența de lei achitată de cumpărător”, incluzând și taxa pe valoarea adăugată, și le vor completa cu datele de identificare menționate în adeverințe; c) țin evidența beneficiarilor și a cantităților de motorină livrate și păstrează adeverințele în original, precum și împuternicirile; d) întocmesc decadal situația cantităților de motorină efectiv livrate pe bază de adeverințe, conform modelului prevăzut în anexa nr. 8, pe care o transmit pe suport hârtie și în format electronic direcțiilor pentru agricultură și dezvoltare rurală județene, respectiv a municipiului București care au eliberat adeverințele, împreună cu un exemplar al facturilor emise și adeverințele originale menționate în facturi, pentru decontare. Art. 10. — (1) în vederea achitării sumelor către furnizori, direcțiile pentru agricultură și dezvoltare rurală județene, respectiv a municipiului București întocmesc situația centralizatoare a sumelor necesare decontării adeverințelor pentru motorină, conform modelului prevăzut în anexa nr. 9, pe care o transmit decadal Direcției generale buget-finanțe și fonduri europene din cadrul Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale. (2) Pe baza situației centralizatoare comunicate de către direcțiile pentru agricultură și dezvoltare rurală județene, respectiv a municipiului București, Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale întocmește situația centralizatoare conform modelului prevăzut în anexa nr. 10, care va însoți cererea pentru deschiderea de credite bugetare transmisă Ministerului Finanțelor Publice. (3) După aprobarea cererii pentru deschiderea creditelor bugetare de către Ministerul Finanțelor Publice, din bugetul Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale se alimentează conturile direcțiilor pentru agricultură și dezvoltare rurală județene, respectiv a municipiului București, care virează sumele cuvenite în conturile furnizorilor. Art. 11. — (1) Beneficiarii adeverințelor pentru motorină au obligația de a le păstra în bună stare, iar adeverințele deteriorate sau a căror autenticitate nu poate fi dovedită devin nule și nu se acceptă la decontare. (2) Prin preluarea de la emitent a adeverințelor, beneficiarii devin responsabili de păstrarea lor, asumându-și toate riscurile din culpa proprie. (3) Beneficiarii sprijinului financiar prin adeverințe pentru motorină au obligația să justifice utilizarea cantităților de motorină achiziționate cu preț redus strict pentru înființarea culturilor, precum și să participe, împreună cu reprezentanții din teritoriu ai direcțiilor pentru agricultură și dezvoltare rurală județene, respectiv a municipiului București sau cu consilierii ori inspectorii în domeniul agricol din cadrul primăriilor, după caz, la recepția suprafețelor înființate, pentru care s-a acordat sprijin financiar. (4) în cazul în care se constată că nu au fost realizate suprafețele menționate în cererea de acordare a sprijinului financiar, beneficiarii restituie sumele aferente, reprezentând sprijin financiar nejustificat. Art. 12. — Anexele nr. 1—10 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 74/9.11.2009 9 —model — ANEXA Nr. 1 la normele metodologice Primăria......................................................................... Direcția pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală............. Nr...................din............................... Nr................din.............. Avizat pentru cantitatea de.......litri motorină Primar: Nume, prenume, semnătura.............................. Se aprobă cantitatea de..........litri motorină Certificăm realitatea, legalitatea, regularitatea Reprezentant direcția pentru agricultură și dezvoltare rurală/Consilier/Inspector în domeniul agricol Director executiv (nume, prenume)........ Nume, prenume, Semnătura............................. Semnătura/Ștampila CERERE Subsemnatul: a) persoană juridică..............., cu sediul în localitatea.............județul...............CUI............... cod CAEN ............, reprezentată de .................... în calitate de ................... cod numeric personal (CNP) ...................; sau b) persoană fizică.....................domiciliată în localitatea............județul...............str............ nr...., deținătoare a BI/CI seria..nr...., eliberat/eliberată la data de.........de...............CNP..................... declar un total al suprafeței arabile utilizate de.........ha, din care ocupat cu culturi de toamnă........ha și disponibil pentru însămânțări de primăvară............................................................................ha. Pentru suprafața de teren de ................ ha pe care înființez culturi, situată pe raza administrativ-teritorială a localității (comuna/oraș) ............., județul ........... solicit sprijin financiar pentru cantitatea de ... litri motorină, pentru următoarele culturi: Cultura Suprafața Consum de motorină Cantitatea totală (ha) ’ (litri/ha) (litri) (1) (2) (3) (4 = 2x3) .............. .............. TOTAL: X X Anexez la prezenta cerere următoarele documente *): Solicit eliberarea unui număr de...............adeverințe pentru întreaga cantitate de motorină aprobată. Cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal privind falsul în declarații, confirm pe propria răspundere exactitatea datelor prezentate. Mă oblig să justific cantitatea de motorină aprobată prin prezenta cerere. Mă oblig să particip la recepționarea suprafețelor și, în condițiile în care nu realizez suprafețele conform prezentei cereri, să restitui sumele reprezentând sprijin financiar nejustificat. Solicit ca adeverința (adeverințele) să fie ridicată (ridicate) de la Direcția pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală a Județului ............/Municipiului București, astfel: a) personal; b) de către reprezentantul direcției pentru agricultură și dezvoltare rurală/consilierul/inspectorul în domeniul agricol din localitatea ; c) de către prestatorul de servicii..........împuternicit de Primăria............. Prezenta cerere s-a întocmit în 3 (trei) exemplare și după aprobare un exemplar rămâne la beneficiar, un exemplar la primărie și un exemplar la Direcția pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală a Județului...................../Municipiului București. Beneficiar, (semnătura și ștampila, după caz) *) Se înscriu toate documentele depuse, indicându-se distinct tipul documentului, numărul și data acestuia. Documentele depuse în copie se certifică pentru conformitatea cu originalul de către reprezentantul împuternicit cu verificarea și avizarea cererii. 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 74/9.II.2009 ANEXA Nr. 2 la normele metodologice — model — Primăria.................. REGISTRU de evidență a cererilor pentru achiziționarea motorinei cu sprijin financiar Beneficiar Cererea Cantitatea de Valoarea Numărul de Nr./data Nr. crt./ (nume, prenume, avizată Cultura Suprafața motorină sprijinului adeverințe adeverinței Semnătura data adresa) (nr./data) (ha) aprobată financiar solicitate (adeverințelor) beneficiarului (litri) (lei) eliberate (1) (2) (3) (4) (5) (6) (7) (8) (9) (10) Reprezentantul Direcției pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală............. Consilier/lnspector în domeniul agricol............................. ANEXA Nr. 3 la normele metodologice — model — Primăria................... LISTA beneficiarilor sprijinului financiar pentru motorină Nr. Beneficiarul (numele, prenumele, domiciliul, Suprafața pentru care se solicită crt. seria și numărul actului de identitate) sprijin financiar Cultura (ha) 1. 2. 3. Prezenta listă s-a întocmit în vederea ridicării adeverințelor de către persoanele desemnate de solicitant, ca anexă la împuternicirea nr.....din........ Prezenta listă s-a întocmit în 4 exemplare, dintre care un exemplar rămâne la primărie, un exemplar la direcția pentru agricultură și dezvoltare rurală, un exemplar la furnizor și un exemplar la prestatorul de servicii (după caz). Primar, Reprezentant Direcția pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală/Consilier/Inspector în domeniul agricol, (numele, prenumele și semnătura) . (numele, prenumele, semnătura și ștampila) ANEXA Nr. 4 la normele metodologice — model — Direcția pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală............... Nr.................din....................*) ADEVERINȚĂ Se adeverește prin prezenta că: a) persoana juridică....................., cu sediul în localitatea.................județul..............., înscrisă la registrul comerțului sub nr..., cod CAEN............, reprezentată de........................în calitate de............, cod numeric personal (CNP).............................; sau b) persoana fizică..........domiciliată în localitatea.......Județul.........str.........nr....., deținătoare a BI/CI seria.....nr......., eliberat/eliberată la data de.....de.............., CNP........... beneficiază de prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.626/2008 privind aprobarea activității pentru care se acordă sprijin financiar producătorilor agricoli din sectorul vegetal în anul 2009, a cuantumului sprijinului financiar, precum și a sumei totale alocate acestei activități pentru a achiziționa o cantitate de.litri motorină. Director executiv, (numele, prenumele, semnătura și ștampila) întocmit...........................(reprezentant DADR.......) *) Reprezintă numărul curent și data din registrul prevăzut în anexa nr. 7. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 74/9.11.2009 11 — model — ANEXA Nr. 5 la normele metodologice Primăria................. Nr......din............. ÎMPUTERNICIRE Primăria......................., reprezentată de.........., în calitate de primar, și........, în calitate de secretar de primărie, împuternicește prestatorul de servicii: a) persoana juridică........., cu sediul în localitatea......, județul....., înscrisă la registrul comerțului sub nr..., cod CAEN., reprezentată de director/presedinte......................., contabil-sef/director economic.............cod numeric personal (CNP).............................................................................................................; sau b) persoana fizică............, domiciliată în localitatea............, județul........., str........nr.........deținătoare a BI/CI seria......nr.........., eliberat/eliberată la data de.........de............., CNP........................., pentru a ridica adeverințele de la Direcția pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală............................., în numele beneficiarilor prevăzuți în Lista beneficiarilor sprijinului financiar pentru motorină, care face parte integrantă din prezenta împuternicire, și pentru a achiziționa cantitatea de motorină care se cuvine beneficiarilor prevăzuți în listă. Prestatorul de servicii.......................se obligă să ridice adeverințele, să cumpere motorină în numele beneficiarului, să o păstreze și/sau să o predea acestuia. Prestatorul de servicii va achiziționa în numele beneficiarului motorină la un preț care reflectă sprijinul financiar pe bază de adeverințe pentru motorină. Prezenta împuternicire s-a întocmit în 4 (patru) exemplare, dintre care un exemplar rămâne la primărie, un exemplar la direcția pentru agricultură și dezvoltare rurală, un exemplar la furnizor și un exemplar la prestatorul de servicii. Primar, Secretarul primăriei, (semnătura și ștampila) (semnătura) Prestator de servicii, (semnătura și ștampila, după caz) ANEXA Nr. 6 la normele metodologice — model — PROCES-VERBAL de recepție, compensare suprafață și restituire Beneficiar: a) persoana juridică ..............., cu sediul în localitatea .............., județul .........., înscrisă la registrul comerțului sub nr....., cod CAEN..............., reprezentată de....................., în calitate de................, cod numeric personal (CNP)..............; sau b) persoana fizică.................., domiciliată în localitatea...........Județul...............str.............nr....., deținătoare a BI/CI seria...nr......, eliberat/eliberată la data de......de.........., CNP............ Reprezentant DADR județul.........................../Municipiul București......................................./Consilier agricol/ (numele și prenumele) Agent agricol Primăria.......................................................................................................... (numele și prenumele) am procedat la verificarea suprafețelor înființate de beneficiar, conform angajamentului formulat în Cererea nr................. din............, pentru care a primit sprijin financiar prin adeverințe pentru motorină în cantitate de...............litri și în valoare de...........lei. 1. în urma verificării, am constatat următoarele: Suprafața din cerere Suma Suma nejustificată, Cultura pentru care s-a acordat Suprafața realizată Suma primită justificată/compensată care se restituie sprijin financiar (ha) (lei) (lei) (lei) (ha) (0) (1) (2) (3) (4) (5) ........ ......... .......... .......... TOTAL: X X X X X 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 74/9.II.2009 2. Suprafețele recepționate, pe culturi, se pot compensa între ele, până la nivelul suprafeței totale realizate, pentru care s-a acordat sprijin financiar. 3. Sumele de restituit, de............lei, se virează în contul DADR..................numărul...................., deschis la......................, până la data de................... 4. Prezentul proces-verbal s-a încheiat în 3 (trei) exemplare, din care unul rămâne la beneficiar, al doilea exemplar la Direcția pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală a Județului......................./Municipiului București, iar al treilea exemplar la Primăria...................... 5. încheiat la data de.................................. Beneficiar, Reprezentant Direcția pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală/Consiliet/Inspector în domeniul agricol, (numele și prenumele, semnătura/ștampila) (numele și prenumele, semnătura/ștampila) ANEXA Nr. 7 la normele metodologice — model — Direcția pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală........... REGISTRUL de evidență a beneficiarilor de sprijin financiar prin adeverințe pentru motorină, din județul.................. Nr./data Valoarea Datele de Semnătura Proces-verbal recepție, Nr. crt./ Beneficiarul Cererea adeverinței Motorina sprijinului identificare persoanei compensare suprafață data (numele și prenume, aprobată (adeverințelor) aprobată financiar a persoanei care preia și restituire adresa) (nr./data) eliberate (litri) (mii lei) care preia adeverințele Data Sumele de adeverințele restituit (1) (2) (3) (4) (5) (6) (7) (8) (9) (10) ANEXA Nr. 8 la normele metodologice — model — Furnizorul................*) Nr..........din................ SITUAȚIA cantităților de motorină efectiv livrate pe bază de adeverințe Factura fiscală/ Adeverința/adeverințele emise Cantitatea de motorină Valoarea sprijinului Nr. chitanța fiscală de direcția pentru agricultură --- litri --- financiar de recuperat crt. (nr. și data) și dezvoltare rurală Aprobată Efectiv livrată --- lei --- (nr. și data) (0) (1) (2) (3) (4) (5) Director executiv, Director economic (Contabil-șei), *) Antetul trebuie să conțină cel puțin denumirea completă, adresa, codul fiscal, CUI, cod CAEN, banca și numărul de cont. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 74/9.11.2009 13 — model — ANEXA Nr. 9 la normele metodologice Direcția pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală. SITUAȚIA CENTRALIZATOARE a sumelor necesare decontării adeverințelor pentru motorină Nr. cont Suma solicitată Nr. Furnizorul trezorerie/bancă/CUI/ conform adeverințelor crt. cod CAEN pentru motorină (lei) (0) (1) (2) (3) 1 TOTAL: Director executiv, Director executiv acjunct, ANEXA Nr. 10 la normele metodologice — model — MINISTERULAGRICULTURII, PĂDURILOR Șl DEZVOLTĂRII RURALE Se aprobă Ordonator principal de credite, SITUAȚIE CENTRALIZATOARE Nr. Județul Suma solicitată conform adeverințelor pentru motorină crt. (mii lei) (0) (1) (2) 1 2 TOTAL: Direcția generală buget-finanțe și fonduri europene Director general, (semnătura și ștampila) 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 74/9.II.2009 ACTE ALE COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR DECIZIE privind autorizarea funcționării ca broker de asigurare a Societății Comerciale TERANO ASIG — BROKER DE ASIGURARE — S.R.L. în conformitate cu prevederile Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, și ale normelor emise în aplicarea acesteia, în baza Hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor din data de 27 ianuarie 2009, prin care s-a aprobat cererea Societății Comerciale TERANO ASIG — BROKER DE ASIGURARE — S.R.L. de obținere a autorizației de funcționare ca broker de asigurare, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor decide: Art. 1. — Societatea Comercială TERANO ASIG — BROKER DE ASIGURARE — S.R.L., cu sediul social în municipiul București, aleea Postăvarul nr. 2A, bl. C5bis, sc. 1, et. 1, ap. 6, sectorul 3, nr. de ordine în registrul comerțului J40/1870/28.01.1992, cod unic de înregistrare 367695/ 09.12.1992, este autorizată să funcționeze ca broker de asigurare, având ca obiect de activitate numai activitatea de broker de asigurare, conform prevederilor Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare. Art. 2. — Societatea comercială prevăzută la art. 1 are dreptul de a practica activitatea de broker de asigurare începând cu data înregistrării în Registrul brokerilor de asigurare. Art. 3. — Societatea comercială prevăzută la art. 1 are obligația să depună la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor copii ale documentelor privind plata ratelor primelor de asigurare aferente contractului de asigurare de răspundere civilă profesională, pe măsura achitării acestora, să deschidă Jurnalul asistenților în brokeraj și să înscrie în Registrul intermediarilor în asigurări și/sau reasigurări personalul propriu, conform Ordinului președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 10/2007 pentru punerea în aplicare a Normelor privind Registrul intermediarilor în asigurări și/sau în reasigurări, cu modificările și completările ulterioare. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 2 februarie 2009. Nr. 90. ’ COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR DECIZIE privind autorizarea funcționării ca broker de asigurare a Societății Comerciale DOMAS INSURANCE BROKER DE ASIGURARE — S.R.L. în conformitate cu prevederile Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, și ale normelor emise în aplicarea acesteia, în baza Hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor din data de 27 ianuarie 2009, prin care s-a aprobat cererea Societății Comerciale DOMAS INSURANCE BROKER DE ASIGURARE — S.R.L. de obținere a autorizației de funcționare ca broker de asigurare, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor decide: Art. 1. — Societatea Comercială DOMAS INSURANCE BROKER DE ASIGURARE — S.R.L., cu sediul social în municipiul București, Intr. Horbotei nr. 8, bl. T3, sc. 1, et. 9, ap. 40, sectorul 3, nr. de ordine în registrul comerțului J40/8483/15.05.2008, cod unic de înregistrare 23884240/ 16.05.2008, este autorizată să funcționeze ca broker de asigurare, având ca obiect de activitate numai activitatea de broker de asigurare, conform prevederilor Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare. Art. 2. — Societatea comercială prevăzută la art. 1 are dreptul de a practica activitatea de broker de asigurare începând cu data înregistrării în Registrul brokerilor de asigurare. Art. 3. — Societatea comercială prevăzută la art. 1 are obligația să depună la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor copii ale documentelor privind plata ratelor primelor de asigurare aferente contractului de asigurare de răspundere civilă profesională, pe măsura achitării acestora, să deschidă Jurnalul asistenților în brokeraj și să înscrie în Registrul intermediarilor în asigurări și/sau reasigurări personalul propriu, conform Ordinului președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 10/2007 pentru punerea în aplicare a Normelor privind Registrul intermediarilor în asigurări și/sau în reasigurări, cu modificările și completările ulterioare. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 2 februarie 2009. Nr. 92. ’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 74/9.11.2009 15 COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR DECIZIE privind autorizarea funcționării ca broker de asigurare a Societății Comerciale ROMINS BROKER DE ASIGURARE — S.R.L. în conformitate cu prevederile Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, și ale normelor emise în aplicarea acesteia, în baza Hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor din data de 27 ianuarie 2009, prin care s-a aprobat cererea Societății Comerciale ROMINS BROKER DE ASIGURARE — S.R.L. de obținere a autorizației de funcționare ca broker de asigurare, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor decide: Art. 1. — Societatea Comercială ROMINS BROKER DE ASIGURARE — S.R.L., cu sediul social în municipiul Galați, Str. Plantelor nr. 7, județul Galați, nr. de ordine în registrul comerțului J17/2161/20.11.2008, cod unic de înregistrare 24770619/ 20.11.2008, este autorizată să funcționeze ca broker de asigurare, având ca obiect de activitate numai activitatea de broker de asigurare, conform prevederilor Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare. Art. 2. — Societatea comercială prevăzută la art. 1 are dreptul de a practica activitatea de broker de asigurare începând cu data înregistrării în Registrul brokerilor de asigurare. Art. 3. — Societatea comercială prevăzută la art. 1 are obligația să depună la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor copii ale documentelor privind plata ratelor primelor de asigurare aferente contractului de asigurare de răspundere civilă profesională, pe măsura achitării acestora, să deschidă Jurnalul asistenților în brokeraj și să înscrie în Registrul intermediarilor în asigurări și/sau reasigurări personalul propriu, conform Ordinului președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 10/2007 pentru punerea în aplicare a Normelor privind Registrul intermediarilor în asigurări și/sau în reasigurări, cu modificările și completările ulterioare. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 2 februarie 2009. Nr. 94. ’ COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR DECIZIE privind autorizarea funcționării ca broker de asigurare a Societății Comerciale PRO AS MILENIUM BROKER DE ASIGURARE — S.R.L. în conformitate cu prevederile Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, și ale normelor emise în aplicarea acesteia, în baza Hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor din data de 27 ianuarie 2009, prin care s-a aprobat cererea Societății Comerciale PRO AS MILENIUM BROKER DE ca broker de asigurare, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor decide: Art. 1. — Societatea Comercială PRO AS MILENIUM BROKER DE ASIGURARE — S.R.L., cu sediul social în municipiul București, aleea Câmpul cu Flori nr. 1, bl. OD2, sc. B, ap. 75, sectorul 6, nr. de ordine în registrul comerțului J40/9966/02.11.2000, cod unic de înregistrare 13492819/ 02.11.2000, este autorizată să funcționeze ca broker de asigurare, având ca obiect de activitate numai activitatea de broker de asigurare, conform prevederilor Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare. Art. 2. — Societatea comercială prevăzută la art. 1 are dreptul de a practica activitatea de broker de asigurare începând cu data înregistrării în Registrul brokerilor de asigurare. ASIGURARE — S.R.L. de obținere a autorizației de funcționare Art. 3. — Societatea comercială prevăzută la art. 1 are obligația să depună la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor copii ale documentelor privind plata ratelor primelor de asigurare aferente contractului de asigurare de răspundere civilă profesională, pe măsura achitării acestora, să deschidă Jurnalul asistenților în brokeraj și să înscrie în Registrul intermediarilor în asigurări și/sau reasigurări personalul propriu, conform Ordinului președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 10/2007 pentru punerea în aplicare a Normelor privind Registrul intermediarilor în asigurări și/sau în reasigurări, cu modificările și completările ulterioare. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 2 februarie 2009. Nr. 95. ’ 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 74/9.IL2009 COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURĂRILOR DECIZIE privind autorizarea funcționării ca broker de asigurare a Societății Comerciale AMG BROKER DE ASIGURARE — S.R.L. în conformitate cu prevederile Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare, și ale normelor emise în aplicarea acesteia, în baza Hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor din data de 27 ianuarie 2009, prin care s-a aprobat cererea Societății Comerciale AMG BROKER DE ASIGURARE — S.R.L. de obținere a autorizației de funcționare ca broker de asigurare, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor decide: Art. 1. — Societatea Comercială AMG BROKER DE ASIGURARE — S.R.L., cu sediul social în municipiul Vaslui, str. Călugăreni nr. 106, județul Vaslui, nr. de ordine în registrul comerțului J37/612/12.08.2008, cod unic de înregistrare 24321652/13.08.2008, este autorizată să funcționeze ca broker de asigurare, având ca obiect de activitate numai activitatea de broker de asigurare, conform prevederilor Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare și supravegherea asigurărilor, cu modificările și completările ulterioare. Art. 2. — Societatea comercială prevăzută la art. 1 are dreptul de a practica activitatea de broker de asigurare începând cu data înregistrării în Registrul brokerilor de asigurare. Art. 3. — Societatea comercială prevăzută la art. 1 are obligația să depună la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor copii ale documentelor privind plata ratelor primelor de asigurare aferente contractului de asigurare de răspundere civilă profesională, pe măsura achitării acestora, să deschidă Jurnalul asistenților în brokeraj și să înscrie în Registrul intermediarilor în asigurări și/sau reasigurări personalul propriu, conform Ordinului președintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 10/2007 pentru punerea în aplicare a Normelor privind Registrul intermediarilor în asigurări și/sau în reasigurări, cu modificările și completările ulterioare. Președintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, Angela Toncescu București, 2 februarie 2009. Nr. 96. ’ EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul de vânzări si informare, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 324237 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 74/9.11.2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495