MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 177 (XXI) — Nr. 73 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Vⁱⁿerⁱ’ ⁶ februarie 2009 SUMAR Nr. Pagina DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 104 din 20 ianuarie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. I și II din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 75/2008 privind stabilirea de măsuri pentru soluționarea unor aspecte financiare în sistemul justiției.................... 2—4 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 58. — Hotărâre privind acordarea unui ajutor......... 5 59. — Hotărâre privind modificarea raportului de serviciu al prefectului județului Olt, domnul Nicolae Ștefan, prin transferarea, la cerere, într-o funcție publică vacantă în cadrul Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor — Direcția Sanitar- Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor a Județului Olt............................................................... 5-6 60. — Hotărâre privind exercitarea, cu caracter temporar, a funcției publice de prefect al județului Olt de către domnul Șarpe Daniel............................................... 6 61. — Hotărâre privind încetarea exercitării funcției publice de subprefect al județului Botoșani de către domnul Mihai Corneliu..........................’........................... 6 62. — Hotărâre privind exercitarea, cu caracter temporar, a funcției publice de subprefect al județului Botoșani de către doamna Afrăsinei Viorica...............'.................. 7 63. — Hotărâre privind încetarea raportului de serviciu al subprefectului județului Covasna, domnul Banu Gheorghe Dorel, prin acordul părților............................... 7 Nr. Pagina 64. — Hotărâre privind aplicarea mobilității pentru domnul Stănișteanu Sergiu Noruț din funcția publică de secretar general al Ministerului Mediului în funcția publică de subprefect al județului Giurgiu................. 8 DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU 197. — Decizie pentru numirea domnului Alexandru Pătruți în funcția de secretar de stat la Ministerul Economiei .... 8 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 5. — Ordin al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor privind modificarea Ordinului președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 80/2005 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor privind stabilirea documentelor și evidențelor veterinare necesare în cadrul activității de neutralizare a deșeurilor de origine animală................. 9-13 32/137. — Ordin al ministrului dezvoltării regionale și locuinței și al ministrului finanțelor publice privind aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile în cadrul axelor prioritare Accesibilitate, Mediu și Dezvoltare Economică și Socială, pentru proiecte finanțate în cadrul primului apel de proiecte pentru Programul de Cooperare Transfrontalieră România—Bulgaria 2007—2013............................................... 14-15 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 73/6.11.2009 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE 9 9 CURTEA CONSTITUȚIONALĂ DECIZIA Nr. 104 din 20 ianuarie 2009 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. I și II din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 75/2008 privind stabilirea de măsuri pentru soluționarea unor aspecte financiare în sistemul justiției loan Vida Aspazia Cojocaru Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Ion Predescu Puskâs Valentin Zoltân Tudorel Toader Augustin Zegrean Ion Tiucă Doina Suliman — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent-șef Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 75/2008 privind stabilirea de măsuri pentru soluționarea unor aspecte financiare în sistemul justiției, excepție ridicată din oficiu de înalta Curte de Casație și Justiție — Secția civilă și de proprietate intelectuală în dosarele nr. 398/116/2008, nr. 2.173/122/2007, nr. 4.175/97/2007, nr. 506/116/2008, nr. 7.777/62/2007, nr. 59/40/2008, nr. 4.949/111/2007, nr. 5.999/1/2008, nr. 3.376/109/2007, nr. 593/98/2008 și nr. 653/109/2008. La apelul nominal lipsesc părțile, față de care procedura de citare este legal îndeplinită. Curtea, având în vedere obiectul identic al excepțiilor de neconstituționalitate ridicate în dosarele nr. 2.301 D/2008 — 2.311 D/2008, pune în discuție, din oficiu, problema conexării cauzelor. Reprezentantul Ministerului Public este de acord cu conexarea dosarelor. Curtea dispune, în temeiul art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992, conexarea dosarelor nr. 2.302D/2008 — 2.311 D/2008 la Dosarul nr. 2.301 D/2008, care este primul înregistrat. Cauza este în stare de judecată. Reprezentantul Ministerului Public, considerând că sunt înfrânte prevederile constituționale ale art. 115 alin. (4) și (6) și ale art. 21 alin. (3), pune concluzii de admitere a excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. I și II din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 75/2008. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarelor, reține următoarele: Prin încheierile pronunțate în dosarele nr. 398/116/2008, nr. 2.173/122/2007, nr. 4.175/97/2007, nr. 506/116/2008, nr. 7.777/62/2007, nr. 59/40/2008, nr. 4.949/111/2007, nr. 5.999/1/2008, nr. 3.376/109/2007, nr. 593/98/2008 și nr. 653/109/2008, înalta Curte de Casație si Justiție — Secția civilă și de proprietate intelectuală a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 75/2008 privind stabilirea de măsuri pentru soluționarea unor aspecte financiare în sistemul justiției. Excepția a fost ridicată, din oficiu, de instanța de judecată cu ocazia soluționării unor recursuri formulate împotriva unor sentințe pronunțate de secțiile civile ale tribunalelor în cauze având ca obiect „drepturi bănești”. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul acesteia susține că dispozițiile de lege criticate contravin prevederilor constituționale ale art. 115 alin. (4) și (6) și art. 21 alin. (3), pentru următoarele motive: 1. Dispozițiile art. I și II din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 75/2008 sunt neconstituționale prin raportare la prevederile art. 115 alin. (4) din Constituție, deoarece nu există o situație extraordinară legată de competența de soluționare a cauzelor a cărei reglementare să nu poată fi amânată. Aceste dispoziții de lege cuprind norme de procedură referitoare la competența de soluționare a cauzelor în primă instanță și în recurs; or, aspectele și implicațiile financiare legate de punerea în executare a hotărârilor judecătorești nu își pot găsi o soluție în aceste norme, indiferent dacă acestea sunt legiferate pe calea unei proceduri legislative obișnuite sau de urgență. Nici unificarea practicii judiciare nu poate fi realizată prin simpla schimbare a competenței de soluționare a cauzelor, ci doar prin mijloace procedurale specifice puse la dispoziția judecătorului de Codul de procedură civilă, legea de organizare judecătorească și regulamentul de organizare și funcționare a instanțelor judecătorești. Astfel, art. 329 din Codul de procedură civilă, reglementând instituția recursului în interesul legii, dă dreptul procurorului general și colegiilor de conducere ale curților de apel să solicite înaltei Curți de Casație și Justiție să se pronunțe asupra chestiunilor de drept care au fost soluționate diferit de instanțele judecătorești, pentru a se asigura interpretarea și aplicarea unitară a legii pe întreg teritoriul României. în ceea ce privește drepturile salariale ale personalului din sistemul justiției, instanța supremă s-a pronunțat deja prin mai multe decizii date de Secțiile Unite în temeiul art. 329 din Codul de procedură civilă. 2. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 75/2008 este neconstituțională, deoarece a nesocotit limitele prevăzute de art. 115 alin. (6) din Constituție, prin efectele păgubitoare asupra unei instituții fundamentale a statului, înalta Curte de Casație și MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 73/6.11.2009 3 Justiție. Astfel, deși scopul declarat al ordonanței este reglementarea anumitor aspecte financiare în sistemul justiției, dispozițiile acesteia cuprind norme de procedură civilă referitoare la competența de soluționare în primă instanță și în recurs a cererilor ce au ca obiect acordarea unor drepturi salariale. Or, normele de competență nu oferă nicio soluție aspectelor financiare legate de punerea în executare a hotărârilor judecătorești, dar, prin reglementarea oferită, afectează grav înalta Curte de Casație și Justiție prin supradimensionarea activității, consecințele pe termen lung repercutându-se asupra celerității și calității actului de justiție. 3. Intervenția Guvernului prin această ordonanță de urgență contravine art. 21 alin. (3) din Constituție, în condițiile supraîncărcării instanței supreme, care nu are o secție specializată în soluționarea litigiilor de muncă. Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierile de sesizare au fost comunicate președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Avocatul Poporului apreciază că dispozițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 75/2008 sunt neconstituționale, deoarece nu satisfac exigențele prevederilor constituționale ale art. 115 alin. (4) și (6) și art. 21 alin. (3). Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierile de sesizare, punctele de vedere ale Avocatului Poporului, rapoartele întocmite de judecătorul- raportor, concluziile procurorului, dispozițiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Deși Curtea Constituțională a fost sesizată cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 75/2008 privind stabilirea de măsuri pentru soluționarea unor aspecte financiare în sistemul justiției, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 462 din 20 iunie 2008, în ansamblul său, în realitate, obiectul excepției de neconstituționalitate, astfel cum reiese din motivarea acesteia, îl constituie numai dispozițiile art. I și II din ordonanță. Astfel, textele de lege asupra cărora urmează să se pronunțe Curtea Constituțională au următorul cuprins: „Art. I. — (1) Cererile având ca obiect acordarea unor drepturi salariale, formulate de personalul salarizat potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 27/2006 privind salarizarea și alte drepturi ale judecătorilor, procurorilor și altor categorii de personal din sistemul justiției, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 45/2007, cu modificările și completările ulterioare, precum și potrivit Ordonanței Guvernului nr. 8/2007 privind salarizarea personalului auxiliar din cadrul instanțelor judecătorești și al parchetelor de pe lângă acestea, precum și din cadrul altor unități din sistemul justiției, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2007, cu modificările ulterioare, sunt soluționate, în primă instanță, de curțile de apel. (2) Recursul împotriva hotărârilor pronunțate în primă instanță de curțile de apel se judecă de înalta Curte de Casație și Justiție. Art. II. — (1) Dispozițiile art. I se aplică și proceselor în curs de judecată, având ca obiect soluționarea cererilor privind acordarea unor drepturi salariale formulate de personalul din sistemul justiției, începute sub legea anterioară. (2) Cauzele prevăzute la alin. (1) aflate în curs de judecată în fond la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență vor fi trimise de îndată spre soluționare curților de apel, prin încheiere care nu este supusă niciunei căi de atac. (3) Recursurile împotriva hotărârilor pronunțate cu privire la cererile prevăzute la alin. (1) aflate pe rolul curților de apel la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență se trimit de îndată la înalta Curte de Casație și Justiție, prin încheiere care nu este supusă niciunei căi de atac. ” în susținerea neconstituționalității acestor dispoziții de lege, instanța supremă invocă înfrângerea prevederilor art. 115 alin. (4) și (6) și art. 21 alin. (3) din Constituție, potrivit cărora: — Art. 115 alin. (4) și (6): „(4) Guvernul poate adopta ordonanțe de urgență numai în situații extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată, având obligația de a motiva urgența în cuprinsul acestora. [...] (6) Ordonanțele de urgență nu pot fi adoptate în domeniul legilor constituționale, nu pot afecta regimul instituțiilor fundamentale ale statului, drepturile, libertățile și îndatoririle prevăzute de Constituție, drepturile electorale și nu pot viza măsuri de trecere silită a unor bunuri în proprietate publică. — Art. 21 alin. (3): „Părțile au dreptul la un proces echitabil și la soluționarea cauzelor într-un termen rezonabil. ” Examinând susținerile autorului excepției, Curtea constată că excepția de neconstituționalitate este întemeiată în sensul și pentru motivele ce se vor arăta în continuare. Astfel cum rezultă din nota de fundamentare care însoțește Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 75/2008, existența situației extraordinare, de care textul constituțional condiționează posibilitatea Guvernului de a recurge la această modalitate de delegare legislativă, este justificată, în primul rând, de „faptul că justiția trebuie să reprezinte un factor esențial de echilibru și stabilitate socială într-un stat de drept și că în realizarea deplină a acestui rol se impun o unificare a practicii judiciare și o asigurare a stabilității raporturilor juridice, inclusiv în domeniul stabilirii drepturilor salariale ale personalului din sistemul justiției”, de asemenea, de „necesitatea asigurării unui cadru unitar privind administrarea fondurilor în domeniul justiției" și de „imperativul identificării de noi resurse financiare în vederea îmbunătățirii capacității administrative a instanțelor și parchetelor”. Totodată se mai arată că s-au luat în considerare „dificultățile întâmpinate până în prezent în ceea ce privește executarea hotărârilor Judecătorești având ca obiect drepturi de natură salarială stabilite în favoarea personalului din sistemul justiției”, precum și „consecințele negative pe care le presupune pentru bugetul de stat întârzierea identificării unor soluții eficiente pentru punerea în executare a hotărârilor judecătorești 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 73/6.11.2009 având ca obiect soluționarea cererilor privind acordarea unor drepturi salariale formulate de personalul din sistemul justiției”. în fine, se are în vedere și „faptul că întârzierea adoptării unor măsuri legislative conduce la crearea unor diferențieri cu privire la modalitatea de stabilire și la cuantumul drepturilor salariale acordate în temeiul hotărârilor judecătorești pronunțate în domeniul stabilirii drepturilor salariale ale personalului din sistemul justiției”. Curtea observă că aceste elemente cuprinse în nota de fundamentare nu sunt de natură să justifice adoptarea ordonanței de urgență, în condițiile stabilite de art. 115 alin. (4) teza întâi din Constituție. Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 75/2008 nu a fost motivată de necesitatea unei situații extraordinare a cărei reglementare nu putea fi amânată, ci a fost impusă de diverse situații cu implicații financiare legate de punerea în executare a hotărârilor judecătorești. Aceste aspecte ce țin de oportunitatea adoptării reglementării nu își pot găsi însă soluționarea în modificarea unor norme ce reglementează competența în primă instanță și în recurs. Mai mult, niciunul dintre obiectivele Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 75/2008 nu este susceptibil de a fi atins prin măsura schimbării de competență, adică prin derogare de la dreptul comun în materia litigiilor de muncă, în domeniul acțiunilor privind valorificarea drepturilor salariale ale personalului din justiție. Din această perspectivă, intervenția legiuitorului delegat pentru schimbarea competenței de judecată, numai pentru o categorie de litigii, în vederea unificării practicii, nu se justifică. De altfel, unificarea practicii privește întreaga jurisprudență, iar nu numai o categorie de cauze ale personalului din sistemul justiției. Singurul instrument procedural prin care se asigură unificarea practicii judiciare, pornind de la obligativitatea dezlegării date problemelor de drept de către instanța supremă, este recursul în interesul legii, reglementat prin art. 329 din Codul de procedură civilă. De asemenea, Curtea constată că dispozițiile art. I și II din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 75/2008, reglementând modificarea competenței de soluționare a litigiilor având ca obiect acordarea unor drepturi salariale personalului din sistemul justiției, înfrâng și prevederile art. 115 alin. (6) din Constituție, deoarece afectează regimul unei instituții fundamentale a statului, înalta Curte de Casație și Justiție, al cărei statut constituțional este prevăzut de prevederile art. 126 alin. (4) din Constituție, potrivit cărora „Compunerea înaltei Curți de Casație și Justiție și regulile de funcționare a acesteia se stabilesc prin lege organică”. în continuare, Curtea reține că stabilirea în competența instanței supreme a soluționării recursurilor împotriva hotărârilor pronunțate de curțile de apel în primă instanță are ca efect extinderea sferei sale de competență și supradimensionarea activității acesteia, în condițiile în care, potrivit Legii nr. 304/2004 privind organizarea judiciară, republicată, cu modificările și completările ulterioare, nu funcționează în cadrul înaltei Curți de Casație și Justiție o secție specializată în soluționarea conflictelor și litigiilor de muncă. în fine, Curtea constată că dispozițiile ordonanței de urgență deduse controlului nu satisfac nici exigențele art. 21 alin. (3) din Constituție în ceea ce privește soluționarea cauzelor într-un termen rezonabil, întrucât supradimensionarea activității instanței supreme are repercusiuni asupra judecării cu celeritate a cauzelor, afectând grav calitatea actului de justiție. Având în vedere argumentele expuse, Curtea reține că nerespectarea normelor constituționale ale art. 115 alin. (4) și (6) și art. 21 alin. (3) atrage și înfrângerea prevederilor constituționale ale art. 1 alin. (5), potrivit cărora, „în România, respectarea Constituției, a supremației sale și a legilor este obligatorie". Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Admite excepția de neconstituționalitate ridicată, din oficiu, de înalta Curte de Casație și Justiție — Secția civilă și de proprietate intelectuală în Dosarele nr. 398/116/2008, 2.173/122/2007, 4.175/97/2007, 506/116/2008, 7.777/62/2007, 59/40/2008, 4.949/111/2007, 5.999/1/2008, 3.376/109/2007, 593/98/2008 și 653/109/2008 și constată că dispozițiile art. I și II din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 75/2008 privind stabilirea de măsuri pentru soluționarea unor aspecte financiare în sistemul justiției sunt neconstituționale. Definitivă și general obligatorie. Decizia se comunică președinților celor două Camere ale Parlamentului și Guvernului. Pronunțată în ședința publică din data de 20 ianuarie 2009. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent-șef, Doina Suliman MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 73/6.11.2009 5 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind acordarea unui ajutor în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art.1 din Ordonanța Guvernului nr. 28/2003 privind trimiterea bolnavilor pentru tratament în străinătate, aprobată cu modificări prin Legea nr. 119/2003, al art. 5 alin. (1) lit. h) și alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 118/1999 privind înființarea și utilizarea Fondului național de solidaritate, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 366/2001, cu modificările ulterioare, și al Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 32/2001 pentru reglementarea unor probleme financiare, aprobată cu modificări prin Legea nr. 374/2001, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Se aprobă acordarea unui ajutor în sumă de 120.000 euro pentru efectuarea tratamentului medical în străinătate pacientului Dimulescu Daniel, în vârstă de 31 de ani, din municipiul Bucureși, aleea Râul Sadului nr. 6, bl. R7, sc. 1, ap. 1, sectorul 4. (2) Suma prevăzută la alin. (1) se suportă din bugetul de stat, după cum urmează: — Ministerul Sănătății va aloca suma de 60.000 euro; — Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale va aloca suma de 60.000 euro. (3) Ajutorul se acordă în lei și se suportă atât din bugetul Ministerului Sănătății, prin Direcția de Sănătate Publică a Municipiului București, cât și din bugetul Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale, prin Direcția de Muncă și Protecție Socială a Municipiului București, la cursul de schimb valutar al Băncii Naționale a României din ziua lucrătoare precedentă efectuării deschiderii de credite bugetare. (4) Suma aprobată din bugetul Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale pentru efectuarea tratamentului medical în străinătate va fi transferată de Direcția de Muncă și Protecție Socială a Municipiului București Direcției de Sănătate Publică a Municipiului București, la solicitarea acesteia. Art. 2. — Fundamentarea sumei solicitate și justificarea celei utilizate pentru efectuarea tratamentului medical în străinătate revin Ministerului Sănătății, prin Direcția de Sănătate Publică a Municipiului București, care va efectua plata și va certifica documentele financiar-contabile prezentate de furnizorul de servicii medicale din străinătate. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Marian Sârbu Ministrul sănătății, Ion Bazac Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 5 februarie 2009. Nr. 58. ’ GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind modificarea raportului de serviciu al prefectului județului Olt, domnul Nicolae Ștefan, prin transferarea, la cerere, într-o funcție publică vacantă în cadrul Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor— Direcția Sanitar-Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor a Județului Olt Având în vedere Cererea domnului Nicolae Ștefan, prefect al județului Olt, înregistrată cu nr. 15.658/2009, în baza prevederilor art. 19 alin. (1) lit. a) și ale art. 90 alin. (1) lit. b) și alin. (5) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Raportul de serviciu al prefectului județului Olt, Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor — Direcția domnul Nicolae Ștefan, se modifică prin transfer, la cerere, Sanitar-Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor a Județului într-o funcție publică vacantă în cadrul Autorității Naționale Olt. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 73/6.11.2009 Art. 2. — Transferul prevăzut la art. 1 va opera de la data Art. 3. — Funcția publică vacantă în care va fi transferat domnul intrării în vigoare a prezentei hotărâri. Nicolae Ștefan se stabilește în conformitate cu prevederile legii. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul interimar al administrației și internelor, Dan Nica București, 5 februarie 2009. Nr. 59. ’ GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind exercitarea, cu caracter temporar, a funcției publice de prefect al județului Olt de către domnul Șarpe Daniel Având în vedere prevederile art. 43 din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalților funcționari publici, managementul carierei și mobilitatea înalților funcționari publici, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 19 alin. (1) lit. a), ale art. 89 și 92 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Domnul Șarpe Daniel exercită, cu caracter temporar, funcția publică de prefect al județului Olt până la organizarea concursului în vederea ocupării definitive a postului. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul interimar al administrației și internelor, Dan Nica București, 5 februarie 2009. Nr. 60. ’ GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind încetarea exercitării funcției publice de subprefect al județului Botoșani de către domnul Mihai Corneliu Având în vedere prevederile art. 19 alin. (1) lit. a) și ale art. 92 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri încetează exercitarea funcției publice de subprefect al județului Botoșani de către domnul Mihai Corneliu. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul interimar al administrației și internelor, Dan Nica București, 5 februarie 2009. Nr. 61. ’ 7 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 73/6.11.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind exercitarea, cu caracter temporar, a funcției publice de subprefect al județului Botoșani de către doamna Afrăsinei Viorica Având în vedere prevederile art. 43 din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalților funcționari publici, managementul carierei și mobilitatea înalților funcționari publici, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 19 alin. (1) lit. a), ale art. 89 și 92 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Doamna Afrăsinei Viorica exercită, cu caracter temporar, funcția publică de subprefect al județului Botoșani până la organizarea concursului în vederea ocupării definitive a postului. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul interimar al administrației și internelor, Dan Nica București, 5 februarie 2009. Nr. 62. GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind încetarea raportului de serviciu al subprefectului județului Covasna, domnul Banu Gheorghe Dorel, prin acordul părților Având în vedere prevederile art. 97 lit. b) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 19 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — Raportul de serviciu al subprefectului județului Covasna, domnul Banu Gheorghe Dorel, încetează prin acordul părților. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul interimar al administrației și internelor, Dan Nica București, 5 februarie 2009. Nr. 63. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 73/6.11.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind aplicarea mobilității pentru domnul Stănișteanu Sergiu Noruț din funcția publică de secretar general al Ministerului Mediului în funcția publică de subprefect al județului Giurgiu Având în vedere prevederile art. 19 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 33 alin. (1) lit. c) din Hotărârea Guvernului nr. 341/2007 privind intrarea în categoria înalților funcționari publici, managementul carierei și mobilitatea înalților funcționari publici, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. — La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, domnului Stănișteanu Sergiu Noruț i se aplică mobilitatea din funcția publică de secretar general al Ministerului Mediului în funcția publică de subprefect al județului Giurgiu. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul interimar al administrației și internelor, Dan Nica București, 5 februarie 2009. Nr. 64. DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE pentru numirea domnului Alexandru Pătruți în funcția de secretar de stat la Ministerul Economiei 7 în temeiul art. 15 lit. d) și al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Alexandru Pătruți se numește în funcția de secretar de stat la Ministerul Economiei. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Șeful Cancelariei Primului-Ministru, Cătălin Ovidiu Baba București, 5 februarie 2009. Nr. 197’ 9 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 73/6.11.2009 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 7 AUTORITATEA NAȚIONALĂ SANITARĂ VETERINARĂ Șl PENTRU SIGURANȚAALIMENTELOR ORDIN privind modificarea Ordinului președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare 7 7 și pentru Siguranța Alimentelor nr. 80/2005 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor privind stabilirea documentelor si evidentelor veterinare necesare 7 7 în cadrul activității de neutralizare a deșeurilor 7 7 de origine animală Văzând Referatul de aprobare nr. 48.411 din 12 august 2008, întocmit de Direcția generală de inspecții și coordonare PIF din cadrul Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, având în vedere prevederile art. 10 lit. b) și ale art. 40 alin. (1) și (2) din Ordonanța Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activității sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 215/2004, cu modificările și completările ulterioare, în baza prevederilor art. 8 alin. (5) din Ordonanța Guvernului nr. 47/2005 privind reglementări de neutralizare a deșeurilor de origine animală, aprobată cu modificări prin Legea nr. 73/2006, în temeiul art. 3 alin. (3) și al art. 4 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 130/2006 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor și a unităților din subordinea acesteia, cu modificările și completările ulterioare, președintele Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor emite următorul ordin: Art. I. — Ordinul președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 80/2005 pentru aprobarea Normei sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor privind stabilirea documentelor și evidențelor veterinare necesare în cadrul activității de neutralizare a deșeurilor de origine animală, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 822 și 822 bis din 12 septembrie 2005, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează: 1. Anexa nr. 5a) la norma sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor va avea următorul cuprins: 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 73/6.II.2009 „ANEXA Nr 5aD la norma sanitară veterinară si pentru siguranța alimentelor Document de mișcare a subproduselor animale ce nu sunt destinate consumului uman Partea I: Original — exemplarul destinatarului (Trebuie să se păstreze la destinatar 2 ani.) SECȚII NEA 1. (Se completează de expeditor.) Numele expeditorului / unitatea ..... Nr. autorizării/înregistrarii expeditorului ........ Adresa expeditorului Adresa punctului de lucru al expeditorului Descrierea materialelor Seria. Nr. Data: Materii de categoria Cadavre/Carcase Piei / Pene Organe Oase Altele Bov. Ov. /c Sui. Eqv. Păsări Altele Tone II III Din care SRM(lo) Cantitatea totală de subproduse - tone - Numerele de identificare (numai pentru cadavre) Nr. certificatului veterinar pentru transmiterea subproduselor animale ce nu sunt destinate consumului uman: Destinația materialelor (în conformitate cu pct. 4 din certificat) Numele și adresa unității Numele persoanei care semnează pentru expeditor:.................................... SECȚIUNEA 2. (sc completează de transportator) Numele transportatorului Semnătură și ștampila cxp.: Adresa transportatorului Persoana de contact Telefon Fax Declarație: Materialul descris la secțiunea 1 a fost colectat de la expeditor și urmează a fi livrat la destinatar in conformitate cu prevederile Regulamentului CE 1774/2002 Mijlocul de transport Nr. înmatriculare Autorizația de transport (nr. data): Nr. declarației de curățare și dezinfectare a vehiculului/ containerului: Numele persoanei care semnează pentru transportator (șoferul sau delegatul) .......... Semnătura (șoferului sau delegatului): SECȚII NEA 3. (Se completează de destinatar/primitor.) Numele destinatarului ....................................................................................... Nr. autorizării destinatarului ....................................................................................... Adresa destinatarului ....................................................................................... Adresa punctului de lucru al destinatarului ....................................................................................... Subsemnatul confirm că materialul descris la secțiunea 1 a fost recepționai la unitatea menționată a destinatarului de la transportatorul prevăzut la secțiunea 2, în conformitate cu prevederile Regulamentului CE 1774/2002. Profilul de activitate al destinatarului: procesare: categoria !□, categoria 2 □, categoria 3 □: incinerareD: biogazQ: compostareO: depozitare intermediară: categoria 1 □, categoria 2 □, categoria 3 □: depozitare produse procesate: categoria 1 □, categoria 2 □, categoria 3 □: unitate tehnică □; unitate hrană animale de companieO: utilizator subproduse de origine animală: categoria !□, categoria 2 □, categoria 3 □; utilizator faină proteică ca ameliorator de sol: categoria 2 □, categoria 3 □: rampa de gunoi (conform Directivei de mediu nr. 1999Z31)U; unitate de combustie a grăsimilord: coincinerared; unitate biodieselQ Numele persoanei care semnează pentru destinatar Semnătura și ștampila destinatarului:...... *) Anexa nr. 5a) este reprodusă în facsimil. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 73/6.11.2009 11 2. Anexa nr. 5b) la norma sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor va avea următorul cuprins: „ANEXA Nr. 5b)*) la norma sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor Document de mișcare a subproduselor animale ce nu sunt destinate consumului uman Partea II: Copia transportatorului (Trebuie păstrată de transportator 2 ani.) SECȚIUNEA 1. (Se completează de expeditor.) Seria....................... Nr......................... Data:.............. Numele expeditorului / unitatea Nr. autorizării/înregistrarîi expeditorului Adresa expeditorului Adresa punctului de lucru al expeditorului Descrierea Bov. Ov. / c Sui. Eqv. Păsări Altele Tone Materii de categoria materialelor 1 Cadavre/Carcase Piei / Pene II Organe III Oase Altele Cantitatea totală de subproduse Din care - tone - SRM(to) Numerele de identificare (numai pentru cadavre) Nr. certificatului veterinar pentru transmiterea subproduselor animale ce nu sunt destinate consumului uman: Destinația materialelor (în conformitate cu pct. 4 din certificat) Numele și adresa unității.................................... Numele persoanei care semnează pentru expeditor:........................................................... Semnătură și ștampila exp.: SECȚIUNEA 2. (se completează de transportator) Numele transportatorului Adresa transportatorului Persoana de contact Telefon Fax Declarație: Materialul descris la secțiunea 1 a fost colectat de la expeditor și urmează a fi livrat la destinatar în conformitate cu prevederile Regulamentului CE 1774/2002 Mijlocul de transport Nr. înmatriculare Autorizația de transport Nr. declarației de curățare și dezinfectare a (nr. data): vehiculului/ containerului: Numele persoanei care semnează Semnătura pentru transportator (șoferului sau delegatului): (șoferul sau delegatul) ......................................................................................................... SECȚIUNEA 3. (Se completează de destinatar/primitor.) Numele destinatarului Nr. autorizării destinatarului Adresa destinatarului Adresa punctului de lucru al destinatarului Subsemnatul confirm că materialul descris la secțiunea 1 a fost recepționat la unitatea menționată a destinatarului de la transportatorul prevăzut la secțiunea 2. în conformitate cu prevederile Regulamentului CE 1774/2002. Profilul de activitate al destinatarului: procesare: categoria IO, categoria 2 □ , categoria 3 □; incincrared: biogazd; compostareO: depozitare intermediară: categoria I □, categoria 2 □, categoria 3 □: depozitare produse procesate: categoria IO, categoria 2 □, categoria 3 □: unitate tehnică □: unitate hrană animale de companieD: utilizator subproduse de origine animală: categoria 1 □, categoria 2 □, categoria 3 □: utilizator faină proteică ca ameliorator de sol: categoria 2 □, categoria 3 □; rampa de gunoi (conform Directivei de Mediu nr. I999/31)D; unitate de combustie a grăsimi lord; coincinerareD; unitate biodieselU Numele persoanei care semnează Semnătura și ștampila pentru destinatar........................................ .......................... destinatarului:..................................“ *) Anexa nr. 5b) este reprodusă în facsimil. 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 73/6.II.2009 3. Anexa nr. 5c) la norma sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor va avea următorul cuprins: „ANEXA Nr. 5c)’) la norma sanitară veterinară si pentru siguranța alimentelor Document de mișcare a subproduselor animale ce nu sunt destinate consumului uman Partea III: Copia primitorului pentru a fi retransmisă expeditorului (Trebuie retransmisă expeditorului și păstrată de acesta 2 ani.) SECȚIUNEA 1. (Se completează de expeditor.) Seria. Nr. Data: Numele expeditorului/unitatea Nr. autorizării/mregislrarii expeditorului Adresa expeditorului Adresa punctului de luciu al expeditorului Descrierea materialelor Cadavre/Carcase Piei / Pene Organe Oase Altele Bov. Ov./c Sui. Eqv. Păsări Altele Tone Materii de categoria 1 --- II III Cantitatea totală de subproduse - tone - Numerele de identificare (numai pentru cadavre) Nr. certificatului veterinar pentru transmiterea subproduselor animale ce nu sunt destinate consumului uman: Destinația materialelor (în conformitate cu pct. 4 din certificat) Numele și adresa unității..................................... Din Care SRM(to) Numele persoanei care semnează pentru expeditor:.................................... SECȚIUNEA 2. (se completează de transportator) Numele transportatorului Adresa transportatorului Persoana de contact Semnătură și ștampila expeditorul ni Telefon Fax Declarație: Materialul descris la secțiunea 1 a fost colectat de la expeditor și urmează a fi livrat la destinatar în conformitate cu prevederile Regulamentului CE 1774/2002_____________________________________________________________________________________ Mijlocul de transport Nr. înmatriculare Autorizația de transport Nr. declarației de curățare și dezinfectare a (nr. data): vehiculului/ containerului: Numele persoanei care semnează Semnătura pentru transportator (șoferului sau delegatului): (șoferul sau delegatul) ................................... ................................................ SECȚIUNEA 3. (Se completează de destinatar/primitor.) Numele destinatarului ....................................................................................... Nr. autorizării destinatarului Adresa destinatarului ....................................................................................... Adresa punctului de lucru al destinatarului ....................................................................................... Subsemnatul confirm că materialul descris la secțiunea 1 a fost recepționat la unitatea menționată a destinatarului de la transportatorul prevăzut la secțiunea 2. în conformitate eu prevederile Regulamentului CE 1774/2002. Profilul de activitate al destinatarului: procesare: categoria !□, categoria 2 □, categoria 3 □; incinerarea: biogazO: compostarea; depozitare intermediată: categoria !□, categoria2 O, categoria? O: depozitare produse procesate: categoria !□, categoria? O, categoria 3 □: unitate tehnică □; unitate hrană animale de companiea; utilizator subproduse de origine animală: categoria la, categoria 2 a, categoria 3 O: utilizator faină proteică ca ameliorator de sol: categoria 2 a, categoria 3 □; rampa de gunoi (conform Directivei de Mediu nr. 1999/31)0: unitate de combustie a grasimilora; coincinerareO: unitate biodiesela Numele persoanei care semnează pentru destinatar Semnătura și ștampila destinatarului:....... *) Anexa nr. 5c) este reprodusă în facsimil. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 73/6.II.2009 13 4. Anexa nr. 5d) la norma sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor va avea următorul cuprins: ANEXA Nr. 50)*) la norma sanitară veterinară și pentru siguranța alimentelor Document de mișcare a subproduselor animale ce nu sunt destinate consumului uman Partea IV: Matca (Rămâne la expeditor. Se păstrează împreună cu Partea III după recepționarea acesteia.) SECI ICNEA 1. (Se completează de expeditor.) Seria. Nr. Data: Numele expeditorului/unitatea ......................................... Nr. autorizării/înregistrarii expeditorului Adresa expeditorului Adresa punctului dc lucru al exp. Descrierea materialelor Cadavre/Carcase Piei/Pene Organe Oase Altele Bov. Ov. / c Sui. Eqv. Păsări Altele Tone Materii de categoria II III Cantitatea totală de subproduse - tone - Din care SRM(to) 1 Numerele de identificare (numai pentru cadavre) Nr. certificatului veterinar pentru transmiterea subproduselor animale ce nu sunt destinate consumului uman: Destinația materialelor (în conformitate cu pct. 4 din certificat) Numele și adresa unității.................................... Numele persoanei care semnează pentru expeditor:................. Semnătură și ștampila expeditorului: SECȚIUNEA 2. (Se completează de transportator.) Numele transportatorului Adresa transportatorului Persoana de contact Telefon Declarație: Materialul descris la secțiunea 1 a fost colectat de la expeditor și urmează a fi livrat la destinatar în conformitate cu prevederile Regulamentului CE 1774/2002 Mijlocul de transport Nr. înmatriculare Autorizația de transport (nr. data): Nr. declarației de curățare și dezinfectare a vehiculului/ containerului: Numele persoanei care semnează pentru transportator (șoferul sau delegatul) .......... Semnătura (șoferului sau delegatului): Art. II. — Documentele de mișcare care sunt în circulație în conformitate cu prevederile Ordinului președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr. 80/2005 privind aprobarea Normei sanitare veterinare și pentru siguranța alimentelor privind stabilirea documentelor și evidențelor veterinare necesare în cadrul activității de neutralizare a deșeurilor de origine animală, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 822 și 822 bis din 12 septembrie 2005, cu modificările și completările ulterioare, se utilizează până la epuizarea acestora, conform seriilor alocate de Direcția generală sanitară veterinară, dar nu mai târziu de 1 iunie 2009. Art. III. — Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, Radu Roatis Chetan București, 16 ianuarie 2009. Nr. 5. *) Anexa nr. 5d) este reprodusă în facsimil. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 73/6.II.2009 MINISTERUL DEZVOLTĂRII REGIONALE Șl LOCUINȚEI MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE Nr. 32 din 26 ianuarie 2009 Nr. 137 din 23 ianuarie 2009 ORDIN privind aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile în cadrul axelor prioritare Accesibilitate, Mediu și Dezvoltare Economică și Socială, pentru proiecte finanțate în cadrul primului apel de proiecte pentru Programul de Cooperare Transfrontalieră România—Bulgaria 2007—2013 Având în vedere prevederile art. 7 și 13 din Regulamentul (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European și al Consiliului din 5 iulie 2006 privind Fondul European de Dezvoltare Regională și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.783/1999, ale art. 56 din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a anumitor dispoziții generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European și Fondul de coeziune și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999, art. 49—53 din Regulamentul Comisiei (CE) nr. 1.828/2006 stabilind regulile pentru implementarea Regulamentului Consiliului (CE) nr. 1.083/2006 în care se stabilesc prevederile generale cu privire la Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European și Fondul de Coeziune și pentru implementarea Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European și al Consiliului privind Fondul European de Dezvoltare Regională și prevederile Deciziei Comisiei Europene nr. 6.331/2007 privind aprobarea Programului Operațional de Cooperare Transfrontalieră România—Bulgaria 2007—2013, în temeiul art. 10 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 361/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Locuințelor, cu modificările și completările ulterioare, al art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Economiei și Finanțelor, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. 6, 8, al art. 19 alin. (2) și al art. 21 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 221/2008 pentru stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administrației publice centrale, ministrul dezvoltării regionale si locuinței si ministrul finanțelor publice emit următorul ordin: Art. 1. — în cadrul primului apel de proiecte pentru Programul de Cooperare Transfrontalieră România—Bulgaria 2007—2013 sunt eligibile numai acele activități din cadrul axelor prioritare Accesibilitate, Mediu, Dezvoltare Economică și Socială care nu presupun investiții, ci doar activități ca: strategiile, studiile, seminariile, schimburile de experiență care să stea la baza creării și consolidării unor parteneriate viabile, concretizate în proiecte posibil de finanțat ulterior din program. Art. 2. — Prin prezentul ordin sunt reglementate categoriile de cheltuieli eligibile efectuate în cadrul axelor prioritare Accesibilitate, Mediu și Dezvoltare Economică și Socială, pentru proiecte finanțate în cadrul primului apel de proiecte, lansat în anul 2008, pentru Programul de Cooperare Transfrontalieră România—Bulgaria 2007—2013, denumit în continuare Programul. Art. 3. — (1) Cheltuielile efectuate în condițiile stabilite pentru axele prioritare menționate la art. 1 sunt considerate eligibile de la data intrării în vigoare a contractului-cadru de finanțare semnat între Autoritatea de management și Partenerul lider de proiect. (2) Prin excepție de la prevederile alin. (1), cheltuielile pentru pregătirea proiectelor sunt eligibile de la data de 18 decembrie 2007 inclusiv (data aprobării Programului prin Decizia Comisiei Europene nr. 6.331/2007), în limita a maximum 10% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile aferente proiectul finanțat. Art. 4. — (1) Cheltuielile de pregătire a proiectelor sunt considerate cheltuielile privind: a) întâlniri între partenerii proiectului, în scopul dezvoltării proiectului: 1. cheltuieli de transport; 2. cheltuieli pentru cazare (în conformitate cu plafoanele prevăzute în legislația națională aplicabilă instituțiilor publice); 3. cheltuieli pentru traducerea în timpul întâlnirilor (interpretariat); 4. cheltuieli pentru diurnă (în conformitate cu plafoanele prevăzute în legislația națională aplicabilă instituțiilor publice); 5. servicii de catering (în conformitate cu plafoanele prevăzute în legislația națională aplicabilă instituțiilor publice); b) consultanță, studii, asistență tehnică și traducerea documentelor: 1. cheltuieli cu consultanța pentru pregătirea proiectelor, în măsura în care valoarea maximă cumulată a acestor cheltuieli nu depășește 1% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile aferente proiectului finanțat, dar nu mai mult de 10.000 euro; 2. cheltuieli pentru traducerea documentelor; c) taxe: 1. TVA aferentă cheltuielilor de pregătire ale proiectului, cu condiția să nu fie recuperabilă din alte surse; 2. cheltuieli cu alte taxe (taxe notariale, taxe de transport, taxe de eliberare a unor documente). (2) Cheltuielile de pregătire nu pot fi declarate ulterior de către un beneficiar ca fiind cheltuieli de implementare (efectuate de la data intrării în vigoare a contractului-cadru de finanțare). Art. 5. — (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile de personal, inclusiv contribuțiile salariale, suportate de angajat și angajator, pentru personalul angajat de către organizațiile partenere în proiect, cu atribuții în procesul de gestionare a proiectului, conform fișelor de prezență/fișelor de post, astfel cum sunt descrise în cererea de finanțare. (2) Salariile ce pot fi decontate în cadrul proiectelor sunt aferente numai personalului încadrat cu contract individual de muncă pe durată determinată sau nedeterminată, cu fracțiune de normă ori cu normă întreagă de lucru, având atribuții în procesul de gestionare a proiectului, și nu pot depăși nivelul practicat în organizația respectivă. (3) Pentru personalul care este implicat parțial în gestionarea proiectului se vor deconta doar cheltuielile efectuate pentru timpul efectiv lucrat în cadrul proiectului, conform fișelor de prezență/fișelor de post. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 73/6.11.2009 15 (4) Timpul de muncă alocat proiectului nu poate depăși durata normală de lucru, conform prevederilor legislației în vigoare. (5) Cheltuielile de personal, inclusiv contribuțiile salariale suportate de către angajat și angajator, nu sunt eligibile în cazul funcționarilor publici care derulează activități în implementarea proiectului, conform legislației în vigoare. Art. 6. — Cheltuielile efectuate de personalul cu atribuții în implementarea proiectelor, cu ocazia deplasărilor, pentru transport, cazare, diurnă sunt considerate eligibile dacă se justifică efectuarea acestora pentru derularea implementării proiectului și sunt în conformitate cu plafoanele prevăzute în legislația națională aplicabilă instituțiilor publice. Art. 7. — Categoriile de cheltuieli eligibile pentru prestarea de servicii necesare implementării proiectelor sunt următoarele: 1. cheltuielile pentru consultanță financiară, contabilă, fiscală și juridică, cheltuielile pentru expertiza tehnică, precum și cele legate de managementul proiectului, doar dacă sunt direct legate de operațiunea finanțată și sunt necesare pentru implementarea acesteia; 2. cheltuielile pentru efectuarea de studii, în concordanță cu obiectivele proiectului supus finanțării; 3. cheltuieli pentru pregătirea documentației de atribuire și pentru managementul derulării procedurilor de achiziții publice, conform legislației în vigoare; 4. cheltuielile privind achiziționarea serviciilor de audit independent, necesare implementării proiectelor, în funcție de complexitatea proiectului, fără a depăși 10% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile aferente proiectului finanțat și doar în cazul în care auditul independent este solicitat de Autoritatea de management; 5. cheltuieli pentru traducere; 6. cheltuieli de organizare pentru evenimente, reuniuni, întâlniri de lucru, sesiuni de instruire; 7. cheltuieli pentru achiziția de servicii informatice și de comunicații, actualizarea și dezvoltarea aplicațiilor informatice și a paginilor web; 8. cheltuielile de informare și publicitate: panouri publicitare, postere, broșuri, pliante, reclame media, materiale promoționale, conferințe de presă, conform Manualului de identitate vizuală a Programului și prevederilor acordului de parteneriat încheiat între Partenerul lider de proiect și ceilalți parteneri și între Partenerul lider de proiect și Autoritatea de management. Art. 8. — (1) în categoria cheltuielilor eligibile pentru achiziția de active fixe corporale strict necesare implementării proiectului se includ: cheltuieli pentru achiziționarea de echipamente IT, aparatură birotică, mobilier, echipamente și periferice de calcul, echipamente de aer condiționat și orice alte echipamente specifice necesare. (2 ) în categoria cheltuielilor eligibile pentru achiziția de active fixe necorporale strict necesare implementării proiectului se includ cheltuielile pentru achiziția de aplicații informatice, brevete, licențe, software. Ministrul dezvoltării regionale și locuinței, Vasile Blaga (3 ) Toate echipamentele trebuie să îndeplinească condițiile cerute prin proiect și trebuie să fie în conformitate cu principiul eficienței economice. Art. 9. — (1) în categoria cheltuielilor generale de administrație se includ: cheltuielile efectuate pentru închirierea sediului; plata utilităților: energie termică, energie electrică, apă, canalizare, salubritate, gaze naturale, pază, telefon, fax, servicii poștale, curierat rapid și internet, consumabile și rechizite; cheltuielile efectuate pentru achiziționarea materialelor și serviciilor de întreținere a sediului. (2 ) Cheltuielile generale de administrație sunt eligibile dacă sunt îndeplinite anumite condiții: a) valoarea totală a acestor cheltuieli nu poate depăși 5% din valoarea totală eligibilă a proiectului; b) respectă metoda de calcul pro-rata pentru determinarea cheltuielilor de administrație direct generate de proiect, conform indicațiilor Autorității de management; c) alocarea cheltuielilor generale de administrație trebuie să fie transparentă și plauzibilă; calculul cheltuielilor generale de administrație trebuie să fie bine documentat și revizuit periodic, trebuie să provină din proiect sau să aibă o corelație clară cu scopul proiectului. Ratele costurilor trebuie să fie bazate pe cheltuieli deja plătite, care să se reflecte atât în calculul costurilor, cât și în contabilitate. Art. 10. — (1) Sunt eligibile comisioanele bancare pentru tranzacțiile financiare transnaționale. (2) Sunt eligibile cheltuielile cu comisioanele bancare la deschiderea și administrarea conturilor separate necesare pe perioada implementării proiectului. (3) Taxele notariale strict necesare pentru depunerea cererii de finanțare și implementarea proiectului sunt eligibile. (4) Taxele de participare la diverse evenimente (sesiuni de pregătire, conferințe, seminarii) sunt eligibile, cu condiția ca evenimentele respective să fie necesare implementării proiectului. (5) Taxele de transport (taxa de drum, taxa de bac, taxa de pod) sunt eligibile cu condiția ca acestea să fie strict necesare implementării proiectului. (6) TVA este eligibilă dacă: a) nu este recuperabilă prin orice alte mijloace; b) este identificată clar în propunerea de proiect. (7) Excepție de la prevederile alin. (6) constituie TVA aferentă cheltuielilor generale de administrație, calculate pe bază de pro- rata, pentru acei beneficiari care desfășoară atât operațiuni cu drept de deducere, cât și operațiuni fără drept de deducere. Art. 11. — Prezentul ordin se aplică și proiectelor strategice pentru care sunt eligibile numai acele activități din cadrul axelor prioritare Accesibilitate, Mediu, Dezvoltare Economică și Socială care nu presupun investiții, ci doar activități ca: strategiile, studiile, seminariile, schimburile de experiență. Art. 12. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea ABONAMENTE LA PUBLICAȚIILE OFICIALE PE SUPORT FIZIC — Prețuri pentru anul 2009 — Nr. Număr Zile de Greutate Valoare crt. Denumirea publicației de apariții apariție/ medie/apariție (TVA 9% inclus)/lei anuale săptămână (grame) ’ 12 luni 3 luni 1 lună 1. Monitorul Oficial, Partea I 750 5 50 800 210 75 2. Monitorul Oficial, Partea I, limba maghiară 90 1 50 1.500 140 3. Monitorul Oficial, Partea a ll-a 200 5 60 2.250 200 4. Monitorul Oficial, Partea a lll-a 800 5 15 430 40 5. Monitorul Oficial, Partea a IV-a 7.200 5 50 1.720 160 6. Monitorul Oficial, Partea a Vl-a 400 5 25 1.600 150 7. Monitorul Oficial, Partea a VIl-a 60 1 30 540 50 8. Colecția Legislația României 4 --- 2.500 450 120 9. Colecția Hotărâri ale Guvernului României 12 --- 3.500 750 70 NOTĂ: Monitorul Oficial Partea I bis se multiplică pe bază de comandă. începând cu anul 2009 se sistează apariția publicației Repertoriul legislației României. Abonamente la publicațiile oficiale și comenzi către „Monitorul Oficial” R.A. se pot efectua prin următoarele societăți de distribuție: ♦ COMPANIA NAȚIONALĂ „POȘTA ROMÂNĂ" --- S.A. --- prin oficiile sale poștale ♦ ACTALEGIS ---S.R.L. --- București, Str. Lirei nr. 11, parter, ap. 1, (telefon’/fax: 021.411.91.79; 021.411.54.08) ♦ INFO EUROTRADING --- S.A. --- București, Splaiul Independentei nr. 202A (telefon: 021.316.30.57, fax: 021.316.30.58) ♦ INTERPRESS SPORT --- S.R.L. --- București, Piața Presei Libere nr. 1, corp B, et. 2, camerele 256---259, OP 33 (telefon’/fax: 021.313.85.07; 021.313.85.08; 021.313.85.09) ♦ MEDIA PRESS ABONAMENTE --- S.R.L. --- București, str. Izvor nr. 78, et. 2 (telefon: 021.311.97.84, fax: 021.311.97.85) ♦ M.T. PRESS IMPEX --- S.R.L. --- București, bd. Basarabia nr. 256 (telefon’/fax: 021.255.48.15; 021.255.48.16; 021.255.48.17) ♦ PRESS EXPRES --- S.R.L. --- Otopeni, str. Flori de Câmp nr. 9 (telefon/fax: 021.221.42.83; 0745.133.712) ♦ ZIRKON MEDIA---S.R.L. --- București, str. Pictor Dimitrie Hârlescu nr. 6, sector 2 (telefon: 021.255.18.00, fax: 021.255.18.66; 021.255.19.18) ♦ ART ADVERTISING --- S.R.L. --- Râmnicu Vâlcea, str. Regina Maria nr. 7, bl. C1, sc. C, mezanin II (fax: 0250/73.54.75, telefon: 0350.40.59.87; 0350.40.59.88) ♦ CALLIOPE ---S.R.L. --- Ploiești, str. Elena Doamna nr. 62---64 (telefon/fax: 0244/51.40.52; 0244/51.48.01) ♦ DIFSTARPRESS ---S.R.L. --- Slobozia, bd. Matei Basarab, bl. I60, sc. A, ap. 15 (telefon/fax: 0243/23.23.68) ♦ CURIER PRESS ---S.A. --- Brașov, str. Traian Grozăvescu nr. 7 (telefon/fax: 0268/51.08.57; 0268/51.08.58) ♦ ROESTA---S.R.L. --- Curtea de Argeș, str. Valea lașului, bl. P10, sc. B, ap. 18 (telefon/fax: 0248/72.11.43) ♦ VIAȚA LIBERĂ ---S.A. --- Galați, Str. Domnească nr. 68 (telefon: 0236/46.06.20, fax: 0236/47.10.28) ♦ UNITATEA---S.R.L. --- Alba lulia, str. Traian nr. 26 (telefon: 0258/81.16.31, fax: 0258/81.28.43) ♦ MANPRES DISTRIBUTION --- S.R.L. --- București, Piața Presei Libere nr. 1 (OP 33 --- CP 24) (telefon/fax: 021.314.63.39) ♦ CUGET LIBER ---S.A. --- Constanta, bd. I.C. Brătianu nr. 5 (telefon: 0241/58.21.20, fax: 0241/61.95.24) ♦ SIMPEX LOGISTIC --- S.R.L. --- Călărași, Str. Progresul nr. 21, bl. B1, sc. B, ap. 5 (telefon/fax: 0242/31.89.29) ♦ CIPSOFT DESIGN --- S.R.L. --- Ploiești, str. Eroilor nr. 2 bis (tel. 0722.36.54.65 sau 0724.20.31.43) EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTATILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul de vânzări si informare, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948568 324220 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 73/6.11.2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495