MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 177 (XXI) — Nr. 61 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Luⁿⁱ’ ² februarie 2009 SUMAR Nr. Pagina ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 6/136. — Ordin al ministrului dezvoltării regionale și locuinței și al ministrului finanțelor publice pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanței Guvernului nr. 46/2007 privind modul de alocare’ a fondurilor externe nerambursabile și a contribuției publice naționale în bugetul instituțiilor implicate în gestionarea și utilizarea acestora, pentru obiectivul „Cooperare teritorială europeană”.......................... 2-7 92. — Ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală privind abrogarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1.764/2008 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor art. 114 alin. (8)—(10) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, astfel cum au fost completate prin art. I pct. 1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 192/2008 privind aprobarea unor măsuri de relaxare fiscală în vederea creșterii economice și a numărului locurilor de muncă..’......... 8 93. — Ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru modificarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1.294/2067 privind impozitele, contribuțiile și alte sume reprezentând creanțe fiscale, care se plătesc de contribuabili într-un cont unic............. 8 155. — Ordin al ministrului finanțelor publice privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont și ale obligațiunilor de stat de tip benchmark, aferente lunii februarie 2009 ............................ 9-11 Nr. Pagina 703. — Ordin al ministrului administrației și internelor privind stabilirea programului de lucru în Ministerul Administrației și Internelor................................ 11 ACTE ALE CAMEREI CONSULTANȚILOR FISCALI 2. — Hotărâre privind aprobarea nivelului taxei de înscriere la examenul de atribuire a calității de consultant fiscal.................................... 12 3. — Hotărâre privind modalitatea și termenele de plată a cotizațiilor fixe în anul 2009 și a cotizațiilor variabile datorate de consultanții fiscali pentru veniturile realizate în anul 2008 si depunerea declarațiilor în anul 2009 ...............'..................'.......... 12-14 ★ Listă cuprinzând asociațiile care primesc subvenții de la bugetul local al municipiului Buzău în anul 2009, în conformitate cu Legea nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenții asociațiilor și fundațiilor române cu personalitate juridică, care înființează și administrează unități de asistență socială ..................................... 15 ★ Listă cuprinzând asociațiile și fundațiile din municipiul Sibiu care primesc subvenții de la bugetul local în anul 2009, precum și cuantumul acestora, în conformitate cu prevederile Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenții asociațiilor și fundațiilor române cu personalitate juridică, care înființează și administrează unități de asistență socială ..................................... 15 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 61/2.11.2009 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL DEZVOLTĂRII REGIONALE Șl LOCUINȚEI MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE Nr. 6 din 15 ianuarie 2009 Nr. 136 din 23 ianuarie 2009 ORDIN pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanței Guvernului nr. 46/2007 privind modul de alocare a fondurilor externe nerambursabile și a contribuției publice naționale în bugetul instituțiilor implicate în gestionarea și utilizarea acestora, pentru obiectivul „Cooperare teritorială europeană” în temeiul art. 20 din Ordonanța Guvernului nr. 46/2007 privind modul de alocare a fondurilor externe nerambursabile și a contribuției publice naționale în bugetul instituțiilor implicate în gestionarea și utilizarea acestora pentru obiectivul „Cooperare teritorială europeană”, aprobată prin Legea nr. 379/2007, cu modificările și completările ulterioare, al art. 10 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 361/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Locuințelor, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Economiei și Finanțelor, cu modificările și completările ulterioare, ministrul dezvoltării regionale și locuinței și ministrul finanțelor publice emit următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 46/2007 privind modul de alocare a fondurilor externe nerambursabile și a contribuției publice naționale în bugetul instituțiilor implicate în gestionarea și utilizarea acestora, pentru obiectivul „Cooperare teritorială europeană”, publicată în Monitorul Ministrul dezvoltării regionale și locuinței, Vasile Blaga Oficial al României, Partea I, nr. 603 din 31 august 2007, aprobată prin Legea nr. 379/2007, cu modificările și completările ulterioare, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea ANEXĂ NORME METODOLOGICE de aplicare a Ordonanței Guvernului nr. 46/2007 privind modul de alocare a fondurilor externe nerambursabile și a contribuției publice naționale în bugetul instituțiilor implicate în gestionarea și utilizarea acestora, pentru obiectivul „Cooperare teritorială europeană”, aprobată prin Legea nr. 379/2007 PREAMBUL Prezentele norme metodologice vizează programele derulate în cadrul obiectivului „Cooperare teritorială europeană”, după cum urmează: a) programe finanțate din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), pentru care Ministerul Dezvoltării Regionale și Locuinței are rol de Autoritate de management: — Programul de cooperare transfrontalieră România—Bulgaria 2007—2013; b) programe finanțate din FEDR, pentru care Ministerul Dezvoltării Regionale și Locuinței are rol de Autoritate națională: — Programul de cooperare transfrontalieră Ungaria—România 2007—2013; — Programul de cooperare transnațională „Sud-Estul Europei”; — Programul de cooperare interregională INTERREG IVC; — Programul pentru Rețeaua de dezvoltare urbană URBACT II; — Programul de cooperare interregională INTERACT 2007—2013; — Programul ESPON 2013 — Rețeaua europeană de observare a dezvoltării și coeziunii teritoriale; c) programe finanțate din Instrumentul de Asistență pentru Preaderare (IFA), pentru care Ministerul Dezvoltării Regionale și Locuinței are rol de Autoritate de management: — Programul IPAde cooperare transfrontalieră România—Serbia; d) programe finanțate din Instrumentul European de Vecinătate și Parteneriat (ENPI), pentru care Ministerul Dezvoltării Regionale și Locuinței are rol de Autoritate comună de management: — Programul operațional comun România—Ucraina—Republica Moldova 2007—2013; — Programul operațional comun de cooperare în Bazinul Mării Negre 2007—2013; e) programe finanțate din ENPI, pentru care Ministerul Dezvoltării Regionale și Locuinței are rol de Autoritate națională: — Programul de cooperare transfrontalieră Ungaria—Slovacia—România—Ucraina 2007—2013. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 61/2.11.2009 3 CAPITOLUL I Programarea bugetară a fondurilor externe nerambursabile și a fondurilor aferente contribuției naționale Art. 1. — (1) în scopul aplicării prevederilor art. 3—6 din Ordonanța Guvernului nr. 46/2007 privind modul de alocare a fondurilor externe nerambursabile și a contribuției publice naționale în bugetul instituțiilor implicate în gestionarea și utilizarea acestora, pentru obiectivul „Cooperare teritorială europeană”, aprobată prin Legea nr. 379/2007, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Ordonanță, Ministerul Dezvoltării Regionale și Locuinței, în calitate de Autoritate de management/Autoritate comună de management/Autoritate națională, completează formularele de prezentare și de fundamentare a fondurilor externe nerambursabile aferente programelor derulate în cadrul obiectivului „Cooperare teritorială europeană”, precum și a contribuției publice naționale, după caz, incluse în poziția globală „Cofinanțarea asistenței financiare nerambursabile postaderare de la Comunitatea Europeană”, potrivit metodologiei elaborate anual de Ministerul Finanțelor Publice în vederea elaborării proiectului anual de buget, precum și a rectificărilor bugetare, denumită în continuare Metodologie. (2) Autoritatea de management/Autoritatea comună de management/Autoritatea națională transmite documentele menționate la alin. (1) direcției abilitate cu elaborarea proiectului de buget din Ministerul Dezvoltării Regionale și Locuinței și, pentru informare asupra propunerilor de cheltuieli formulate, Autorității pentru coordonarea instrumentelor structurale și Autorității de certificare și plată din cadrul Ministerului Finanțelor Publice. (3) Direcția abilitată cu elaborarea proiectului de buget din Ministerul Dezvoltării Regionale și Locuinței cuprinde în proiectul de buget al Ministerului Dezvoltării Regionale și Locuinței, cu prioritate și în întregime, sumele de natura celor prevăzute la art. 6 pct. 2 din Ordonanță, precum și fondurile externe nerambursabile aferente programelor derulate în cadrul obiectivului „Cooperare teritorială europeană”, conform formularelor din Metodologie. (4) Direcția abilitată cu elaborarea proiectului de buget din Ministerul Dezvoltării Regionale și Locuinței transmite propunerea de buget Ministerului Finanțelor Publice, în vederea elaborării proiectului de buget de stat, conform legislației în vigoare. (5) în scopul aplicării prevederilor art. 3—6 din Ordonanță, Ministerul Dezvoltării Regionale și Locuinței și Ministerul Finanțelor Publice desfășoară următoarele activități: a) pentru programele menționate la lit. a) și c) din preambul, pe baza propunerilor de cheltuieli primite de la Ministerul Dezvoltării Regionale și Locuinței, Autoritatea de certificare și plată din cadrul Ministerului Finanțelor Publice include sumele propuse a fi alocate de la bugetul de stat la poziția globală „Cofinanțarea asistenței financiare nerambursabile postaderare de la Comunitatea Europeană”, reprezentând sumele necesare continuării finanțării proiectelor în cadrul programelor menționate, în cazul indisponibilității temporare a fondurilor comunitare, precum și cheltuielile aferente transferului de fonduri din conturile Ministerului Finanțelor Publice în conturile Ministerului Dezvoltării Regionale și Locuinței în cadrul căruia este constituită Unitatea de plată definită la art. 1 alin. (2) lit. m) din Ordonanță; b) sumele prevăzute la art. 6 pct. 2 din Ordonanță sunt incluse în bugetul propriu al Ministerului Dezvoltării Regionale și Locuinței de către direcția responsabilă cu elaborarea proiectului de buget al Ministerului Dezvoltării Regionale și Locuinței, pe baza propunerilor de cheltuieli formulate de Autoritatea de management/Autoritatea comună de management/Autoritatea națională; c) Ministerul Finanțelor Publice întocmește previziunea poziției nete a României în relația financiară cu Uniunea Europeană prin Unitatea de coordonare a relațiilor bugetare cu Uniunea Europeană, incluzând propunerile de cheltuieli formulate de Autoritatea de management/Autoritatea comună de management/Autoritatea națională. CAPITOLUL II Fluxurile fondurilor externe nerambursabile, precum și ale fondurilor acordate de la bugetul de stat Art. 2. — (1) Sumele reprezentând fonduri externe nerambursabile aferente FEDR și IPAsunt transferate de către Autoritatea de certificare și plată în conturile gestionate de către Unitatea de plată din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale și Locuinței, aferente programelor menționate la lit. a) și c) din preambul. (2) Sumele necesare continuării finanțării proiectelor în cadrul programelor finanțate prin FEDR și IPA în cazul indisponibilității temporare a fondurilor comunitare, prevăzute în bugetul Ministerului Finanțelor Publice —Acțiuni generale la poziția globală distinctă denumită „Cofinanțarea asistenței financiare nerambursabile postaderare de la Comunitatea Europeană”, se transferă din contul de disponibil al Autorității de certificare și plată, alimentat de la bugetul de stat, în contul Ministerului Dezvoltării Regionale și Locuinței. (3) Sumele prevăzute la alin. (1) și (2) sunt transferate de către Autoritatea de certificare și plată lunar, pe baza cererii de fonduri, la care se anexează prognoza fluxului de fonduri comunitare transmise de Autoritatea de management, în conformitate cu prevederile acordului încheiat între Autoritatea de certificare și plată și Autoritatea de management. (4) Autoritatea de certificare și plată transmite lunar către Autoritatea de management o notificare privind plățile efectuate. (5) Autoritatea de certificare și plată transmite Unității de coordonare a relațiilor bugetare cu Uniunea Europeană din Ministerul Finanțelor Publice situația sumelor prevăzute la alin. (1), în vederea monitorizării poziției nete a României în relația financiară cu Uniunea Europeană. Ârt. 3. — (1) Sumele aferente ENPI sunt transferate de către Comisia Europeană în conturile deschise de Ministerul Dezvoltării Regionale și Locuinței pentru fiecare dintre programele menționate la lit. d) din preambul. (2) Sumele necesare continuării finanțării proiectelor în cadrul programelor finanțate prin ENPI în cazul indisponibilității temporare a fondurilor comunitare, prevăzute în bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale și Locuinței, se transferă din contul de disponibil al Ministerului Dezvoltării Regionale și Locuinței, alimentat de la bugetul de stat, în conturile beneficiarilor. (3) Sumele prevăzute la alin. (1) și (2) sunt transferate către beneficiari de Unitatea de plată din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale și Locuinței. (4) Unitatea de plată din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale și Locuinței transmite Unității de coordonare a relațiilor bugetare cu Uniunea Europeană situația sumelor prevăzute la alin. (1), în vederea monitorizării poziției nete a României în relația financiară cu Uniunea Europeană. Art. 4. — (1) Sumele reprezentând cofinanțarea eligibilă din fonduri de la bugetul de stat pentru proiectele derulate de liderii de proiect/beneficiari/parteneri din România în cadrul programelor obiectivului „Cooperare teritorială europeană”, prevăzute în bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale și Locuinței, se asigură prin deschidere de credite bugetare pe baza previziunilor transmise de către liderii de proiect/beneficiari/parteneri din România și sunt transferate 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 61/2.11.2009 acestora de către Unitatea de plată din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale și Locuinței. (2) Sumele reprezentând cofinanțarea din fonduri de la bugetul de stat pentru axele prioritare de asistență tehnică ale programelor menționate la lit. b) din preambul, prevăzute în bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale și Locuinței, se asigură prin deschidere de credite bugetare pe baza previziunilor transmise de către autoritățile naționale și sunt transferate structurilor de gestionare a programelor din statele participante la programele respective de către Unitatea de plată din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale și Locuinței. Art. 5. — Cofinanțarea de la bugetul de stat se acordă liderilor de proiect/beneficiarilor/partenerilor din România după cum urmează: 1. în cazul programelor menționate la lit. a), c) și d) din preambul, pentru liderii de proiect/beneficiarii/partenerii din România, conform contractului de cofinanțare încheiat de aceștia cu Autoritatea de management/Autoritatea comună de management pe baza contractului de finanțare; 2. în cazul programelor menționate la lit. b) și e) din preambul, cofinanțarea de la bugetul de stat se acordă pentru liderii de proiect/beneficiarii/partenerii din România, pe baza contractului de cofinanțare încheiat cu Autoritatea națională. Pentru semnarea contractului de cofinanțare, trebuie îndeplinite cumulativ următoarele condiții: — aplicantul din România trebuie să fi notificat Autoritatea națională privind participarea, în cadrul unui program de cooperare teritorială europeană, înainte sau în termen de o lună de la transmiterea oficială a cererii de finanțare către structurile de gestionare a programelor. Această condiție se aplică pentru proiectele depuse ulterior intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice. Notificarea trebuie să respecte formatul-standard de notificare, conform anexei la prezentele norme metodologice, trebuie să fie semnată de persoana desemnată ca persoană de contact în cadrul proiectului și transmisă Autorității naționale, cu confirmare de primire, utilizându-se orice mijloc de comunicare: e-mail, fax, poștă. în cazul neîndeplinirii acestei obligații, Autoritatea națională poate decide să nu semneze contractul de cofinanțare; — să existe un contract de finanțare încheiat între liderii de proiect/beneficiari și structurile de gestionare a programelor; — să existe un acord de parteneriat încheiat între partenerii din România și liderii de proiect/beneficiari. Art. 6. — (1) Pentru programele menționate la lit. a) și c) din preambul, cofinanțarea de la bugetul de stat aferentă birourilor de cooperare transfrontalieră care îndeplinesc atribuții de secretariat tehnic comun se acordă conform contractului încheiat între Autoritatea de management și acestea. ( 2) Pentru Programul de cooperare transfrontalieră Ungaria — România 2007 — 2013, cofinanțarea de la bugetul de stat aferentă Biroului de Cooperare Transfrontalieră Oradea se acordă conform contractului de cofinanțare încheiat cu Autoritatea națională. Pentru semnarea contractului de cofinanțare trebuie îndeplinite cumulativ următoarele condiții: — să existe un contract de finanțare încheiat între Biroul de Cooperare Transfrontalieră Oradea și Autoritatea de management/Secretariatul tehnic comun a/al programului; — să existe un acord-cadru privind stabilirea atribuțiilor controlorilor de prim nivel, încheiat cu Autoritatea națională. Art. 7. — (1) Pentru programele menționate la lit. a) și c) din preambul, Autoritatea de management transmite lunar Autorității de certificare și plată, după efectuarea plății către beneficiari de către Unitatea de plată din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale și Locuinței, declarația privind eligibilitatea cheltuielilor la nivel de axă prioritară, cuprinzând cheltuielile defalcate pe domenii majore de intervenție/măsuri. (2) Pentru programul menționat la lit. a) din preambul, Unitatea de plată din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale și Locuinței efectuează plata către liderii de proiect și partenerii din România după verificarea cererilor de rambursare, conform procedurilor de management financiar al programelor, la cursul InforEuro al Comisiei Europene din luna autorizării plății de către Unitatea de plată. Rambursarea ultimei tranșe de plată pentru fiecare proiect se va face numai după certificarea cheltuielilor și înregistrarea acestora în contabilitatea Autorității de certificare și plată, în vederea regularizării plăților efectuate către liderii de proiect și partenerii din România prin aplicarea cursului de schimb comunicat de către Autoritatea de certificare și plată. (3) Pentru programul menționat la lit. c) din preambul, Unitatea de plată din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale și Locuinței efectuează plata către liderii de proiect și partenerii din România după verificarea cererilor de rambursare, conform procedurilor de management financiar al programului, la cursul InforEuro al Comisiei Europene din luna în care liderul de proiect a depus cererea de rambursare la Secretariatul tehnic comun al programului. CAPITOLUL III Acordarea și recuperarea sumelor aferente plăților în avans Art. 8. — Sumele aferente plăților în avans pentru proiecte, prevăzute în conturile de disponibil ale Ministerului Dezvoltării Regionale și Locuinței, se transferă de către Unitatea de plată în conturile liderilor de proiect/beneficiarilor/partenerilordin sursele prevăzute la art. 13 din Ordonanță, cu condiția existenței următoarelor documente: a) pentru programele menționate la lit. a) și c) din preambul: 1. contract de cofinanțare încheiat între Autoritatea de management și partenerii din România; 2. solicitare scrisă din partea partenerilor din România, conform contractului de cofinanțare prevăzut la lit. a) pct. 1; b) pentru programele menționate la lit. d) din preambul: 1. contract de finanțare încheiat între Autoritatea comună de management și beneficiari; 2. solicitare scrisă din partea beneficiarilor, conform contractului de finanțare prevăzut la lit. b) pct. 1. Art. 9. — (1) Pentru proiectele finanțate în cadrul programelor prevăzute la lit. a) și c) din preambul se acordă plăți în avans în cuantum de maximum 90% din valoarea eligibilă a contractului de cofinanțare încheiat între Autoritatea de management și partenerii din România; partenerii care au depus cereri de rambursare nu mai pot beneficia de plăți în avans. (2) Pentru programele prevăzute la lit. d) din preambul se acordă plăți în avans din fondurile externe nerambursabile, conform prevederilor regulamentelor programelor. (3) Cuantumul și condițiile în care se acordă plata în avans se stabilesc în contractele de finanțare/cofinanțare. Art. 10. — Sumele acordate pentru proiecte în cadrul programelor prevăzute la lit. a), c) și, respectiv, la lit. d) din preambul sub forma plății în avans se deduc din sursele din care au fost acordate, procentual din valoarea fiecărei cereri de rambursare întocmite de partenerii din România, respectiv de către beneficiari, conform contractului de cofinanțare/finanțare încheiat cu Autoritatea de management/Autoritatea comună de management. Art. 11. — Birourile regionale pentru cooperare transfrontalieră beneficiază de plăți în avans din sursele MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 61/2.11.2009 5 corespunzătoare programelor respective, cu condiția existenței următoarelor documente: a) pentru programele prevăzute la lit. a), c) și d) din preambul, pe baza solicitării scrise a Biroului regional pentru cooperare transfrontalieră și a contractului încheiat de acesta cu Autoritatea de management/Autoritatea comună de management; b) pentru Programul de cooperare transfrontalieră Ungaria — România 2007 — 2013 se acordă plăți în avans în cuantum de maximum 30% din valoarea eligibilă a contractului de cofinanțare încheiat cu Autoritatea Națională, pe baza solicitării scrise a Biroului Regional de Cooperare Oradea și a contractului de cofinanțare încheiat. CAPITOLUL IV Fluxurile fondurilor aferente finanțării axelor prioritare/componentelor de asistență tehnică din cadrul programelor obiectivului „Cooperare teritorială europeană” Art. 12. — (1) Sumele necesare finanțării axelor prioritare/componentelor de asistență tehnică din cadrul programelor obiectivului „Cooperare teritorială europeană”, pentru care Ministerul Dezvoltării Regionale și Locuinței îndeplinește rol de Autoritate de management/Autoritate comună de management, sunt asigurate după cum urmează: a) pentru programul menționat la lit. a) din preambul, din fondurile externe nerambursabile aferente acestuia, în cuantumul calculat conform regulamentului fondului, la care se adaugă cofinanțarea de la bugetul de stat din partea statelor participante la program, calculată conform prevederilor programului; b) pentru programul menționat la lit. c) din preambul, din fondurile externe nerambursabile aferente acestuia, în cuantumul calculat conform regulamentului fondului, la care se adaugă cofinanțarea de la bugetul de stat al României și cofinanțarea părții sârbe, calculate conform prevederilor programului; c) pentru programele menționate la lit. d) din preambul, din fondurile externe nerambursabile aferente acestora, în cuantumul calculat conform regulamentului fondului. (2) Sumele necesare finanțării proiectelor derulate de către Ministerul Dezvoltării Regionale și Locuinței în cadrul axelor prioritare de asistență tehnică pentru programele menționate la lit. b) din preambul sunt asigurate din fondurile externe nerambursabile, în cuantumul calculat conform regulamentului fondului, la care se adaugă cofinanțarea de la bugetul de stat al României, calculată conform prevederilor programului. (3) Sumele menționate la alin. (1) și (2) sunt prevăzute în bugetul anual al Ministerului Dezvoltării Regionale și Locuinței la o poziție bugetară distinctă. (4) Previziunea sumelor menționate la alin. (1) este realizată de fiecare beneficiar și avizată de Autoritatea de management/Autoritatea comună de management. (5) Previziunea sumelor menționate la alin. (2) este realizată de Autoritatea națională, pe baza datelor furnizate de structurile de gestionare a programelor respective. (6) Pentru programele menționate la lit. a), c) și d) din preambul, rambursarea sumelor solicitate aferente cheltuielilor efectuate în cadrul axelor prioritare/componentelor de asistență tehnică se efectuează similar cu cea aferentă celorlalte axe prioritare/priorități. (7) Pentru programele menționate la lit. b) din preambul, pe baza plăților efectuate, Autoritatea națională întocmește și transmite către structurile de gestionare a programelor din statele participante la programele respective cererea de rambursare însoțită de declarația de cheltuieli, respectând perioadele de raportare aferente fiecărui program. (8) Sumele aflate la sfârșitul anului în conturile de disponibil ale Ministerului Dezvoltării Regionale și Locuinței rămân la dispoziția acestuia, putând fi utilizate cu aceeași destinație în anul următor. (9) La întocmirea propunerii de buget pentru anul următor, se prezintă direcției abilitate pentru elaborarea bugetului din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale și Locuinței necesarul de fonduri pentru anul următor, luându-se în considerare previziunile de plăți ale Autorității de management/Autorității comune de management/Autorității naționale, disponibilitățile existente în cont și, după caz, sumele pe care urmează să le primească de la Autoritatea de certificare și plată, respectiv de la Comisia Europeană sau de la structurile de gestionare a programelor din statele participante la programele respective, pe baza cererilor de fonduri/rambursare transmise. (10) Sumele aflate în contul de disponibil al beneficiarului de proiecte de asistență tehnică la sfârșitul anului rămân la dispoziția acestuia, putând fi utilizate astfel: a) cu aceeași destinație în anul următor, în cazul sumelor provenite din virări din contul de cheltuieli ale bugetului de stat; b) conform prevederilor alin. (11), în cazul sumelor rambursate în conturile beneficiarilor de proiecte de asistență tehnică, reprezentând echivalentul în lei al fondurilor externe nerambursabile. (11) Sumele reprezentând echivalentul în lei al fondurilor externe nerambursabile, rambursate în conturile beneficiarilor de proiecte de asistență tehnică care sunt ordonatori principali/secundari de credite, se virează în contul de cheltuieli ale bugetului de stat în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data încasării acestora. Art. 13. — (1) Pentru programele menționate la lit. b) din preambul, Autoritatea națională are obligația, conform prevederilor programelor respective, de a transmite către structurile de gestionare a programelor constituite în statele participante la programele respective contribuția României la cofinanțarea axelor prioritare de asistență tehnică, pe baza scrisorilor oficiale primite de la aceste structuri. (2) Sumele necesare asigurării contribuției prevăzute la alin. (1) sunt prevăzute în bugetul anual al Ministerului Dezvoltării Regionale și Locuinței, conform previziunilor Autorității naționale formulate pe baza previziunilor furnizate de structurile de gestionare a programelor, din poziția globală „Cofinanțarea asistenței financiare nerambursabile postaderare de la Comunitatea Europeană”. CAPITOLUL V Recuperarea creanțelor Art. 14. — Creanțele apărute în cursul implementării proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile, precum și din fonduri alocate de la bugetul de stat pentru cofinanțarea cheltuielilor eligibile se recuperează conform legislației specifice naționale și comunitare în domeniu, precum și documentelor aferente programelor. Art. 15. — (1) Pentru programele menționate la lit. a) și c) din preambul, în cazul în care, în urma verificării documentelor justificative ale cheltuielilor eligibile, Autoritatea de certificare și plată constată efectuarea unor plăți susceptibile de a nu fi eligibile, aceasta informează Autoritatea de management cu privire la neincluderea sumelor în declarația de cheltuieli transmisă Comisiei Europene și solicită Autorității de management să reexamineze cheltuielile respective. (2) Dacă în urma reexaminării se confirmă că respectivele cheltuieli nu sunt eligibile, Autoritatea de management 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 61/2.11.2009 întreprinde demersurile necesare pentru recuperarea creanțelor bugetare. (3) Dacă în urma reexaminării nu se confirmă suspiciunea menționată la alin. (1), există următoarele situații: a) Autoritatea de certificare și plată este de acord cu rezultatul reexaminării, caz în care introduce cheltuielile suspendate în următoarea declarație de cheltuieli transmisă Comisiei Europene; b) Autoritatea de certificare și plată nu este de acord cu rezultatul reexaminării, caz în care invită la o reconciliere reprezentanții Autorității de management. Art. 16. — (1) Pentru programele menționate la lit. d) din preambul, în cazul în care, în urma verificării documentelor justificative ale cheltuielilor eligibile, Comisia Europeană constată efectuarea unor plăți susceptibile de a nu fi eligibile, aceasta informează Autoritatea comună de management și solicită Autorității comune de management să reexamineze cheltuielile respective. (2) Dacă în urma reexaminării se confirmă că respectivele cheltuieli nu sunt eligibile, Autoritatea comună de management este responsabilă pentru recuperarea creanțelor rezultate conform legislației specifice naționale și comunitare în domeniu, precum și documentelor aferente programelor. (3) Dacă în urma reexaminării nu se confirmă suspiciunea menționată la alin. (1), există următoarele situații: a) Comisia Europeană este de acord cu rezultatul reexaminării, caz în care Autoritatea comună de management introduce cheltuielile suspendate în următoarea declarație de cheltuieli transmisă Comisiei Europene; b) Comisia Europeană nu este de acord cu rezultatul reexaminării, caz în care Autoritatea comună de management solicită o întâlnire în vederea reconcilierii. Art. 17. — Pentru programele prevăzute la lit. b) și e) din preambul, în cazul sumelor plătite necuvenit către liderii de proiect/partenerii din România, dacă structurile de gestionare a programelor din statele participante la programe nu le pot recupera de la aceștia, sumele vor fi acoperite din bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale și Locuinței, urmând ca Ministerul Dezvoltării Regionale și Locuinței să le recupereze de la liderii de proiect/partenerii din România, conform legislației naționale. Art. 18. — (1) Autoritatea de management/Autoritatea comună de management/Autoritatea națională din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale și Locuinței emite proceduri specifice de constatare și recuperare a creanțelor în concordanță cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 79/2003 privind controlul și recuperarea fondurilor comunitare, precum și a fondurilor de cofinanțare aferente utilizate necorespunzător, aprobată cu modificări prin Legea nr. 529/2003, cu modificările și completările ulterioare. (2) Autoritatea de management/Autoritatea comună de management/Autoritatea națională întreprinde măsuri pentru includerea sumelor aferente achitării unor creanțe bugetare ale bugetului Uniunii Europene și/sau bugetului de stat ca urmare a unor nereguli, inclusiv a majorărilor de întârziere ca urmare a nerecuperării la timp de la liderii de proiect/beneficiari/parteneri, în bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale și Locuinței, conform art. 6 pct. 2 lit. f) din Ordonanță. CAPITOLUL VI Conturile aferente derulării fondurilor externe nerambursabile și a fondurilor de la bugetul de stat Art. 19. — (1) în vederea derulării operațiunilor financiare determinate de gestionarea fondurilor externe nerambursabile reglementate prin Ordonanță, se deschid conturi bancare, în lei și euro, în sistemul Trezoreriei Statului/bancă comercială. (2) în numele Ministerului Finanțelor Publice, ca ordonator principal de credite, se deschide la Banca Națională/Trezoreria Statului contul/conturi în euro pentru derularea operațiunilor financiare determinate de utilizarea fondurilor externe nerambursabile aferente programelor menționate la lit. a) și c) din preambul. (3) în numele Ministerului Finanțelor Publice, ca ordonator principal de credite, se deschid la Trezoreria Statului conturi în lei pentru derularea operațiunilor financiare determinate de utilizarea sumelor de la bugetul de stat în cazul indisponibilității temporare de fonduri externe nerambursabile și în cazul cheltuielilor aferente transferului de fonduri externe nerambursabile din conturile Ministerului Finanțelor Publice în conturile Ministerului Dezvoltării Regionale și Locuinței. (4) Pentru fiecare dintre programele menționate la lit. a), c) și d) din preambul, pe numele Ministerului Dezvoltării Regionale și Locuinței se deschid la Trezoreria Statului/bancă comercială conturi de disponibil în euro pentru derularea operațiunilor financiare determinate de finanțarea din fonduri externe nerambursabile a proiectelor derulate în cadrul acestor programe. (5) Pentru fiecare dintre programele menționate în preambul, Ministerul Dezvoltării Regionale și Locuinței deschide la Trezoreria Statului/bancă comercială conturi de disponibil în lei pentru derularea operațiunilor financiare determinate de utilizarea sumelor de la bugetul de stat pentru cofinanțare. (6) Pentru programele menționate la lit. b) din preambul, Ministerul Dezvoltării Regionale și Locuinței deschide la Trezoreria Statului/bancă comercială câte un cont în lei și unul în euro pentru fiecare dintre programele pentru care Ministerul Dezvoltării Regionale și Locuinței are obligația de a transfera cofinanțarea națională la axele prioritare/axele prioritare de asistență tehnică către structurile de gestionare a programelor din statele participante la programe. (7) Pentru toate programele menționate în preambul, Ministerul Dezvoltării Regionale și Locuinței deschide la Trezoreria Statului/bancă comercială câte un cont în lei și unul în euro pentru derularea operațiunilor financiare determinate de recuperarea unor creanțe apărute în gestionarea fondurilor aferente programelor obiectivului „Cooperare teritorială europeană”. (8) Conturile liderilor de proiect/beneficiarilor/partenerilor, prin care se gestionează sumele aferente proiectelor finanțate din fondurile externe nerambursabile corespunzătoare programelor obiectivului „Cooperare teritorială europeană” și din fonduri aferente cofinanțării de la bugetul de stat, se deschid la Trezoreria Statului/la bănci comerciale. Art. 20. — Evidența contabilă a sumelor provenite din derularea unor proiecte finanțate în conformitate cu prevederile Ordonanței se va ține distinct de alte fonduri. Operațiunile înregistrate în sistemul contabil al Ministerului Dezvoltării Regionale și Locuinței, conform prezentului capitol, se preiau în situațiile financiare ale ordonatorului de credite în conformitate cu reglementările în vigoare în domeniul contabilității. Art. 21. — Prezentele norme metodologice reglementează fluxurile aferente fondurilor externe nerambursabile în euro și cofinanțării publice în monedă națională și euro. Art. 22. — Prevederile contractelor de finanțare aflate în derulare se modifică și/sau se completează prin acte adiționale, în termen de 30 de zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a prevederilor prezentelor norme metodologice. MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 61/2.11.2009 7 ANEXĂ la normele metodologice NOTIFICARE privind intenția de participare în proiecte de cooperare teritorială europeană Către: Ministerul Dezvoltării Regionale și Locuinței Autoritatea Națională pentru PO.............. De la: Titlul proiectului: Programul (nume): Licitația (data): Acronim: Lider de proiect: Valoarea totală a proiectului (euro): Partener din România: Buget total eligibil aferent partenerului Suma de prevăzut în bugetul instituției din România (FEDR plus cofinanțare)1 (buget total eligibil plus cheltuieli (euro) neeligibile)2 (euro) .......... Descrierea obiectivelor proiectului: Descrierea activităților proiectului aflate în responsabilitatea partenerului din România: Prin prezenta vă informăm cu privire la intenția de a participa la proiectul mai sus menționat, cunoscând toate obligațiile care decurg din acesta. ¹ în situația în care bugetul fiecărui partener nu poate fi clar delimitat, se va face o estimare cât mai realistă. ² Suma reprezintă fondurile nerambursabile, cofinanțarea beneficiarului român, precum și sumele aferente acoperirii cheltuielilor neeligibile, ținând cont de faptul că plățile vor fi efectuate pe principiul rambursării. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 61/2.11.2009 MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ ORDIN privind abrogarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1.764/2008 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor art. 114 alin. (8)—(10) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, astfel cum au fost completate prin art. I pct. 1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 192/2008 privind aprobarea unor măsuri de relaxare fiscală în vederea creșterii economice si a numărului locurilor de muncă 7 7 în temeiul prevederilor art. 14 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 226/2008 privind unele măsuri financiar-bugetare și ale art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 495/2007 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările și completările ulterioare, președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală emite următorul ordin: Art. 1. — Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1.764/2008 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor art. 114 alin. (8)—(10) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, astfel cum au fost completate prin art. I pct. 1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 192/2008 privind aprobarea unor măsuri de relaxare fiscală în vederea creșterii economice și a numărului locurilor de muncă, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 888 din 29 decembrie 2008, se abrogă. Art. 2. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Sorin Blejnar București, 27 ianuarie 2009. Nr. 92. ’ MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ ORDIN pentru modificarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1.294/2007 privind impozitele, contribuțiile și alte sume reprezentând creanțe fiscale, care se plătesc de contribuabili într-un cont unic în temeiul prevederilor art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 495/2007 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 114 alin. (2¹) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală emite următorul ordin: Art. I. — Poziția 33 din anexa nr. 1 „Nomenclatorul obligațiilor fiscale datorate la bugetul de stat care se plătesc în contul unic 20.47.01.01 «Venituri ale bugetului de stat — sume încasate pentru bugetul de stat în contul unic, în curs de distribuire»” la Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1.294/2007 privind impozitele, contribuțiile și alte sume reprezentând creanțe fiscale, care se plătesc de contribuabili într-un cont unic, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 658 din 26 septembrie 2007, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și va avea următorul cuprins: Nr. Denumirea creanței fiscale Temeiul legal crt. „33. Impozitul pe veniturile din activități agricole Art. 74 alin. (4) și art. 93 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare” Art. II. — Direcția generală de reglementare a colectării creanțelor bugetare, Direcția generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcția generală de tehnologia informației, Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, Direcția Generală a Finanțelor Publice a Municipiului București, administrațiile finanțelor publice pentru contribuabilii mijlocii, administrațiile finanțelor publice ale sectoarelor municipiului București, direcțiile generale ale finanțelor publice județene și organele fiscale din subordine vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. III. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Sorin Blejnar București, 27 ianuarie 2009. Nr. 93. ’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 61/2.11.2009 9 MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE ORDIN privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont și ale obligațiunilor de stat de tip benchmark, aferente lunii februarie 2009 Având în vedere prevederile: — art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice; — Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 109/2008, cu modificările ulterioare, ale Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.470/2007, cu modificările și completările ulterioare; — Regulamentului privind operațiunile cu titluri de stat emise în formă dematerializată, aprobat prin Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 2.509/2008, ale Regulamentului Băncii Naționale a României nr. 11/2005 privind piața primară a titlurilor de stat administrată de Banca Națională a României și ale Regulamentului Băncii Naționale a României nr. 12/2005 privind piața secundară a titlurilor de stat administrată de Banca Națională a României, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale Convenției nr. 184.575/13/2005, încheiată între Ministerul Finanțelor Publice și Banca Națională a României, ministrul finanțelor publice emite următorul ordin: Art. 1. — în vederea finanțării și refinanțării datoriei publice în luna februarie 2009, se aprobă prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont și ale obligațiunilor de stat de tip benchmark, în valoare nominală totală de 5.400 milioane lei, prevăzute în anexele nr. 1 și 2, care fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Direcția generală de trezorerie și datorie publică va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 3. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul finanțelor publice, Bogdan Alexandru Drăgoi, secretar de stat București, 27 ianuarie 2009. Nr. 155.’ ANEXA Nr. 1 PROSPECT DE EMISIUNE al certificatelor de trezorerie cu discont lansate în luna februarie 2009 Art. 1. —în vederea finanțării și refinanțării datoriei publice în luna februarie 2009, Ministerul Finanțelor Publice anunță lansarea de emisiuni de certificate de trezorerie cu discont, astfel: Cod ISIN Data licitației Data emisiunii Data scadenței Nr. de zile Valoarea emisiunii --- lei--- RO0909CTN035 2.02.2009 4.02.2009 5.08.2009 182 1.500.000.000 RO0910CTN041 9.02.2009 11.02.2009 10.02.2010 364 1.500.000.000 RO0909CTN050 16.02.2009 18.02.2009 20.03.2009 30 1.000.000.000 RO0909CTN068 23.02.2009 25.02.2009 27.05.2009 91 1.000.000.000 Art. 2. — Valoarea nominală individuală a unui certificat de trezorerie cu discont este de 10.000 lei. Art. 3. — Metoda de vânzare este licitația, care va avea loc la data menționată în tabelul de mai sus, iar adjudecarea se va face după metoda cu preț multiplu. Art. 4. — Certificatele de trezorerie cu discont pot fi cumpărate de către dealerii primari, care vor depune oferte atât în cont propriu, cât și în contul clienților, persoane fizice și juridice. Art. 5. — (1) Ofertele de cumpărare sunt competitive și necompetitive. (2) în cadrul ofertei de cumpărare competitive se vor indica elementele cuprinse în anexa nr. 7 la Normele Băncii Naționale a României nr. 13/2005 în aplicarea Regulamentului Băncii Naționale a României nr. 11/2005 privind piața primară a titlurilor de stat administrată de Banca Națională a României, cu modificările și completările ulterioare. (3) Numărul de tranșe valorice la rate diferite ale randamentului nu este restricționat. (4) Ofertele de cumpărare necompetitive pot fi depuse de persoane fizice și juridice, cu excepția instituțiilor de credit, astfel cum sunt acestea definite în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 99/2006 privind instituțiile de credit și adecvarea capitalului, 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 61/2.11.2009 aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările ulterioare, în calitate de clienți ai dealerilor primari. (5) în cadrul ofertei de cumpărare necompetitive se vor indica elementele cuprinse în anexa nr. 5 la Normele Băncii Naționale a României nr. 13/2005, cu modificările și completările ulterioare. Se admit oferte de cumpărare necompetitive într-o pondere de 25% din totalul emisiunilor anunțate. Executarea acestora se va efectua la nivelul mediu ponderat al randamentului la care s-au adjudecat ofertele competitive. (6) Fiecare tranșă a ofertei de cumpărare competitive sau necompetitive va fi de minimum 10.000 lei. Art. 6. — Prețul și randamentul se vor determina utilizând următoarele formule: p = 1 - d x r 360 Y = r/P, în care: P = prețul titlului cu discont, exprimat cu 4 zecimale; d = număr de zile până la scadență; r = rata discontului, exprimată cu două zecimale; Y = randamentul, exprimat cu două zecimale. Art. 7. — Ofertele de cumpărare se depun la Banca Națională a României, ce acționează în calitate de administrator al pieței primare și secundare a titlurilor de stat și al sistemului de înregistrare/depozitare, în ziua licitației, până la ora 12,00. Art. 8. — Rezultatul licitației se va stabili în aceeași zi la sediul Băncii Naționale a României de către comisia de licitație constituită în acest scop și va fi dat publicității. Art. 9. — Evenimentele de plată aferente certificatelor de trezorerie cu discont se gestionează în conformitate cu Regulile Sistemului de înregistrare și decontare a operațiunilor cu titluri de stat — SaFIR. Art. 10. — Dacă data la care trebuie efectuată una dintre plățile aferente titlului de stat este o zi de sărbătoare sau o zi nelucrătoare, plata se va face în următoarea zi lucrătoare, fără obligarea la dobânzi moratorii. Titlurile de stat care se regăsesc în această situație rămân în proprietatea deținătorului înregistrat și nu pot fi tranzacționale. Art. 11. — Regimul fiscal al titlurilor de stat prevăzute la art. 1 este reglementat de legislația în vigoare. ANEXA Nr. 2 PROSPECT DE EMISIUNE al obligațiunilor de stat de tip benchmark lansate în luna februarie 2009 Art. 1. — în vederea finanțării și refinanțării datoriei publice în luna februarie 2009, Ministerul Finanțelor Publice benchmark cu scadența la 5 ani și lansarea unei emisiuni noi de obligațiuni de stat de tip benchmark cu scadența la 3 ani, cu anunță redeschiderea emisiunii de obligațiuni de stat de tip următoarele caracteristici: Maturi- Rata Dobânda Valoarea Cod ISIN*) Data licitației Data emisiunii Data scadenței tate cupon acumulată nominală totală Nr. de ani % Lei/titlu Lei RO0914DBN049 5.02.2009 9.02.2009 5.03.2014 5 11,00 1.027,67 200.000.000 RO0912DBN068 19.02.2009 23.02.2009 25.10.2012 3 11,25 372,95 200.000.000 Art. 2. — Valoarea nominală totală a emisiunii de obligațiuni de stat de tip benchmark poate fi majorată prin redeschideri ulterioare ale acesteia. Art. 3. — Valoarea nominală individuală a unei obligațiuni de stat de tip benchmark este de 10.000 lei. Art. 4. — Dobânda (cuponul) se plătește anual la data de 25 octombrie, începând cu 25 octombrie 2009 și terminând cu 25 octombrie 2012 inclusiv, pentru obligațiunile de stat de tip benchmark cu scadența la 3 ani, și la data de 5 martie, începând cu 5 martie 2009 și terminând cu 5 martie 2014, pentru obligațiunile de stat de tip benchmark cu scadența la 5 ani, fiind determinată conform formulei: D = VN* r/frecvența anuală a cuponului (1), în care: D = dobânda (cupon); VN = valoarea nominală; r = rata cuponului. Art. 5. — Metoda de vânzare este licitația, care va avea loc la data menționată în tabelul de mai sus, iar adjudecarea se va efectua după metoda cu preț multiplu. Cotația de preț va fi exprimată sub formă procentuală, cu 4 zecimale. Art. 6. — Obligațiunile de stat de tip benchmark pot fi cumpărate de către dealerii primari, care vor depune oferte atât în cont propriu, cât și în contul clienților, persoane fizice și juridice. Art. 7. — (1) Ofertele de cumpărare sunt competitive și necompetitive. (2) în cadrul ofertei de cumpărare competitive se vor indica elementele cuprinse în anexa nr. 10 la Normele Băncii Naționale a României nr. 13/2005 în aplicarea Regulamentului Băncii Naționale a României nr. 11/2005 privind piața primară a titlurilor de stat administrată de Banca Națională a României, cu modificările și completările ulterioare. *) în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului economiei și finanțelor nr. 2.231/2008 privind titlurile de stat ce urmează a fi tranzacționale și pe piața reglementată administrată de Societatea Comercială „Bursa de Valori București" — S.A., aceste serii se tranzacționează simultan pe piața secundară administrată de Banca Națională a României și pe piața reglementată administrată de Societatea Comercială „Bursa de Valori București” — S.A. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 61/2.11.2009 11 (3) Numărul cotațiilor de preț nu este restricționat. (4) Ofertele de cumpărare necompetitive pot fi depuse de persoane fizice și juridice, cu excepția instituțiilor de credit, așa cum sunt acestea definite în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 99/2006 privind instituțiile de credit și adecvarea capitalului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările ulterioare, în calitate de clienți ai dealerilor primari. (5) în cadrul ofertei de cumpărare necompetitive se vor indica elementele cuprinse în anexa nr. 9 la Normele Băncii Naționale a României nr. 13/2005, cu modificările și completările ulterioare. Se admit oferte de cumpărare necompetitive într-o pondere de 25% din totalul emisiunilor anunțate. Executarea acestora se va efectua la nivelul mediu ponderat al prețului la care s-au adjudecat ofertele competitive. (6) Fiecare tranșă a ofertei de cumpărare competitive sau necompetitive va fi de minimum 10.000 lei. Art. 8. — Ofertele de cumpărare se depun la Banca Națională a României, ce acționează în calitate de administrator al pieței primare și secundare a titlurilor de stat și al sistemului de înregistrare/depozitare, în ziua licitației, până la ora 12,00. Art. 9. — Rezultatul licitației se va stabili în aceeași zi la sediul Băncii Naționale a României de către comisia de licitație constituită în acest scop și va fi dat publicității. Art. 10. — Evenimentele de plată aferente obligațiunilor de stat de tip benchmark se gestionează în conformitate cu Regulile Sistemului de înregistrare și decontare a operațiunilor cu titluri de stat — SaFIR. Art. 11. — Dacă data la care trebuie efectuată una dintre plățile aferente titlului de stat este o zi de sărbătoare sau o zi nelucrătoare, plata se va face în următoarea zi lucrătoare, fără obligarea la dobânzi moratorii. Titlurile de stat care se regăsesc în această situație rămân în proprietatea deținătorului înregistrat și nu pot fi tranzacționale. Art. 12. — Regimul fiscal al titlurilor de stat prevăzute la art. 1 este reglementat de legislația în vigoare. MINISTERUL ADMINISTRAȚIEI Șl INTERNELOR ORDIN privind stabilirea programului de lucru în Ministerul Administrației și Internelor Având în vedere prevederile art. 39 și 44 din Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 33 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 109—133 din Legea nr. 53/2003 — Codul muncii, cu modificările și completările ulterioare, și ale Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare, luând în considerare prevederile art. 1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 221/2008 pentru stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administrației publice centrale, ce stabilesc înființarea Ministerului Administrației și Internelor, prin reorganizarea Ministerului Internelor și Reformei Administrative, în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Administrației și Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările ulterioare, ministrul administrației și internelor emite următorul ordin: Art. 1. — Prevederile prezentului ordin se aplică tuturor unităților din aparatul central, structurilor și instituțiilor aflate în subordinea/coordonarea Ministerului Administrației și Internelor, denumit în continuare și tuturor categoriilor de personal ale ministerului, denumit în continuare personal M.A.I. Art. 2. — Programul de lucru în unitățile din aparatul central, structurile și instituțiile aflate în subordinea/coordonarea M.A.I. se organizează în zilele lucrătoare în intervalul orar 8,00—16,00. Art. 3. — Programul de lucru al compartimentelor care desfășoară activități cu publicul se stabilește de către conducătorul unității, în raport cu amploarea activității, asigurându-se personalului respectarea programului de lucru legal și repartizarea corespunzătoare a volumului de muncă. Art. 4. — Munca de noapte, compensarea orelor prestate peste durata normală a timpului de lucru, programul de lucru pentru personalul M.A.I. detașat sau delegat în afara ministerului, precum și situațiile care impun modificarea programului de lucru se realizează cu respectarea prevederilor legislației în vigoare. Art. 5. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul administrației și internelor, Gabriel Oprea București, 6 ianuarie 2009. Nr. 703. 12 MONITORUL OFICIALAL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 61/2.11.2009 ACTE ALE CAMEREI CONSULTANTILOR FISCALI J CAMERA CONSULTANȚILOR FISCALI HOTARARE privind aprobarea nivelului taxei de înscriere la examenul de atribuire a calității de consultant fiscal în baza prevederilor art. 5 din Ordonanța Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea și exercitarea activității de consultanță fiscală, aprobată cu modificări prin Legea nr. 198/2002, cu modificările și completările ulterioare, Consiliul superior al Camerei Consultanților Fiscali, Art. 1. — începând cu data de 1 ianuarie 2009, nivelul taxei de înscriere la examenul de atribuire a calității de consultant fiscal este de 500 lei. Art. 2. — Taxa se plătește în contul RO36BTRL04101202D58602XX deschis la Banca Transilvania — Sucursala Lipscani pe numele Camerei Consultanților Fiscali, cod de identificare fiscală 18677087 din 18 mai 2006. întrunit în ședința din 14 ianuarie 2009, hotărăște: Art. 3. — Direcția de servicii generale și Secretariatul general ale Camerei Consultanților Fiscali vor duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri. Art. 4. — Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. București, 15 ianuarie 2009. Nr. 2. Președintele Camerei Consultanților Fiscali, Daniel Chițoiu CAMERA CONSULTANȚILOR FISCALI HOTĂRÂRE privind modalitatea și termenele de plată a cotizațiilor fixe în anul 2009 și a cotizațiilor variabile datorate de consultanții fiscali pentru veniturile realizate în anul 2008 și depunerea declarațiilor în anul 2009 Având în vedere prevederile art. 32 alin. (1) lit. h), ale art. 51 alin. (1) lit. d) și e) și ale art. 52 din Regulamentul de organizare și funcționare al Camerei Consultanților Fiscali, aprobat prin Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanților Fiscali nr. 5/2007, în baza Hotărârii Conferinței extraordinare a Camerei Consultanților Fiscali nr. 1/2007, în temeiul prevederilor art. 8 alin. (4), ale art. 10 alin. (2) și ale art. 13 lit. c) din Ordonanța Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea și exercitarea activității de consultanță fiscală, aprobată cu modificări prin Legea nr. 198/2002, cu modificările și completările ulterioare, Consiliul superior al Camerei Consultanților Fiscali, Art. 1. — (1) în anul 2009 plata cotizațiilor fixe și variabile datorate de consultanții fiscali, persoane fizice și juridice, se efectuează după cum urmează: 1. pentru persoanele fizice: a) cotizația fixă aferentă anului 2009 pentru consultanții fiscali activi și inactivi, până la data de 31 martie a anului în curs; b) cotizația variabilă, aferentă veniturilor realizate din activitatea de consultanță fiscală în anul 2008, până la data de 31 martie a anului în curs; 2. pentru societățile comerciale de consultanță fiscală: a) cotizația fixă aferentă anului 2009, până la data de 31 martie a anului în curs; b) cotizația variabilă, aferentă veniturilor realizate în anul 2008 din activitatea de consultanță fiscală, până la data de 31 martie a anului în curs. (2) Cotizația variabilă pentru consultanții fiscali activi persoane fizice se calculează pentru anul 2008 din luna următoare înregistrării la Camera Consultanților Fiscali. (3) Cotizația variabilă pentru societățile comerciale de consultanță fiscală se calculează începând cu luna următoare autorizării de către Biroul permamnent al Camerei Consultanților Fiscali. întrunit în ședința din 14 ianuarie 2009, hotărăște: (4) Membrii Camerei Consultanților Fiscali își vor achita cotizațiile variabile anuale în raport cu veniturile obținute, diminuate cu sumele care au fost cedate subcontractorilor și colaboratorilor consultanți fiscali, membri ai Camerei Consultanților Fiscali. Art. 2. — (1) Consultanții fiscali activi au obligația să depună la Camera Consultanților Fiscali, până la data de 31 martie, declarația privind veniturile obținute în anul precedent de raportare (anexele nr. 1 și 2). (2) în cazul în care consultanții fiscali, persoane fizice active, nu au desfășurat activitate de consultanță fiscală în nume propriu, ci doar în numele sau în contul unei persoane juridice, ori nu au desfășurat deloc activitate de consultanță fiscală vor transmite Camerei Consultanților Fiscali o declarație în care vor specifica această situație, până la data de 31 martie (anexa nr. 3). (3) Societățile comerciale de consultanță fiscală care nu au desfășurat activitate de consultanță fiscală vor transmite Camerei Consultanților Fiscali o declarație până la data de 31 martie (anexa nr. 4). MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 61/2.11.2009 13 Art. 3. — Pentru anul 2009, viza anuală pentru exercitarea profesiei de către consultanții fiscali se acordă dacă au fost îndeplinite cumulativ următoarele condiții: a) achitarea în întregime a obligațiilor față de Camera Consultanților Fiscali, prevăzute la art. 1; b) depunerea declarației anuale completate la toate rubricile, conform art. 2; c) depunerea dovezii privind asigurarea de risc profesional; d) nu este suspendat dreptul de exercitare a profesiei. Art. 4. — Plata sumelor datorate reprezentând cotizații fixe și variabile se face în contul Camerei Consultantilor Fiscali: CUI: 18677087 IBAN RO36BTRL04101202D58602XX Banca Transilvania, Sucursala Lipscani Art. 5. — Declarațiile prevăzute la art. 2 se depun la Camera Consultanților Fiscali sau se transmit prin: servicii poștale cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire, la adresa din municipiul București, str. Lucrețiu Pătrășcanu nr. 10, sectorul 3, prin fax la nr. 021/3404060 și prin e-maii: viza2009@ccfiscali.ro Art. 6. — Nerespectarea prezentei hotărâri se sancționează conform prevederilor art. 19 pct. 1 lit. c) și pct. 2 lit. c) și ale art. 25 alin. (5) din Ordonanța Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea și exercitarea activității de consultanță fiscală, aprobată cu modificări prin Legea nr. 198/2002, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 53 alin. (2) lit. f), g) și i), ale art. 54 și ale art. 55 pct. 1 lit. d) și pct. 2 lit. c) din Regulamentul de organizare și funcționare al Camerei Consultanților Fiscali, aprobat prin Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanților Fiscali nr. 5/2007. Art. 7. — Secretariatul general, Direcția de servicii pentru membri și Direcția de servicii generale vor duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri. Art. 8. —Anexele nr. 1—4 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 9. — Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Camerei Consultanților Fiscali, Daniel Chițoiu București, 15 ianuarie 2009. Nr. 3. ANEXA Nr. 1 DECLARAȚIE cu privire la veniturile realizate de persoanele fizice autorizate din activitatea de consultanță fiscală în anul 2008 Carnetul profesional Nr. IJJJJJ/anul |_|_LL| 1. Numele si prenumele.......................... c.n.p.: LLLLLLLLLLLLLI 2. Domiciliul: Localitatea ............... str.......... nr...., bl..., sc. ..., et. ..., ap. ..., judetul/sectorul ., telefon fix: LLLLLLLLLLI, mobil LLLLLLLLLLI, e-mail................. 3. Venituri din activitatea de consultantă fiscală realizate în anul 2008 Total LLLLLLLLLLLLLI lei, din care sume cedate subcontractorilor si colaboratorilor consultanti fiscali Total LLLLLLLLLLLLLI lei 4. Sume datorate Camerei Consultanților Fiscali (cotizație variabilă) | | | | | | | | | | lei Data | | | | | | | | | Semnătura și parafa ziua luna anul .................... ANEXA Nr. 2 DECLARAȚIE cu privire la veniturile realizate de persoane juridice din activitatea de consultanță fiscală în anul 2008 Autorizație Nr. LLLLLI/data LLLLLLLLI ziua luna anul 1. Date de identificare: 1.1. Denumirea societății de consultanță fiscală.........., reprezentată prin administrator......................... 1.2. Sediul social, localitatea.....str..............nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., judetul/sectorul. telefon fix: LLLLLLLLLLI. mobil LLLLLLLLLLI, fax LLLLLLLLLLI, e-mail............................ 1.3. Cod unic de înregistrare | | | | | | | | | | |, nr. de înregistrare în registrul comerțului J | | |/| | | | | |/| | | | | 1.4. Capital social la 31 decembrie 2008: | | | | | | | | | | | lei 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 61/2.11.2009 2. Asociați, acționari, administratori: Nr./An Numele și prenumele Carnet profesional Calitatea 3. Persoane fizice care efectuează consultantă fiscală în numele societății: Nr./An Numele și prenumele Carnet profesional 4. Birouri, sucursale, agenții, puncte de lucru: Denumirea Localitatea de domiciliu Localitatea de domiciliu Sediul 5. Cifra de afaceri din consultantă fiscală realizată în anul 2008: Total LLLLLLLLLI lei, din care sume cedate subcontractorilor si colaboratorilor consultanti fiscali Total LLLLLLLLLI lei 6. Sume datorate Camerei Consultantilor Fiscali (cotizația variabilă) LLLLLLLLLI lei. Data | | | | | | | | | Semnătura autorizată și ștampila ziua luna anul ............................... ANEXA Nr. 3 DECLARAȚIE cu privire la activitatea desfășurată în anul 2008 — persoane fizice — Carnetul profesional Nr. LLLUJ/anul |_LLLI 1. Numele si prenumele............................ C.N.P.: LLI-LLLLLLLLLLI 2. Domiciliul: Localitatea......................., str........nr....bl...sc.....et...ap...județul/sectorul.............., telefon fix: | | | | | | | | | | |, mobil | | | | | | | | | | |,e-mail.având calitatea de membru activ al Camerei Consultanților Fiscali, declar pe propria răspundere că NU am desfășurat activități de consultanță fiscală și, prin urmare, nu am obținut venituri din exercitarea acestei profesii în anul 2008. Data LLLLLLLLI Semnătura și parafa ziua luna anul ....................... ANEXA Nr. 4 DECLARAȚIE cu privire la activitatea desfășurată în anul 2008 — persoane juridice — Nr. LLLLLI/data LLLLLLLLI ziua luna anul S.C................., având cod unic de înregistrare | | | | | | | | | | |, nr. de înregistrare la registrul comerțului J LLRLLLLLkLLLLL membră a Camerei Consultanților Fiscali, cu sediul în localitatea......., str........nr. ..., bl..sc...., et.ap. ...Județul/sectorul.., telefon fix: LLLLLLLLLLL mobil LLLLLLLLLLh fax LLLLLLLLLLI, e-mail.................................., reprezentată prin administrator., declar că societatea NU a desfășurat activități de consultanță fiscală și, prin urmare, nu a obținut venituri din exercitarea acestei profesii în anul 2008. Data LLLLLLLLI ziua luna anul Semnătura autorizată și ștampila MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 61/2.11.2009 15 PRIMĂRIA MUNICIPIULUI BUZĂU JUDEȚUL BUZĂU LISTĂ cuprinzând asociațiile care primesc subvenții de la bugetul local al municipiului Buzău în anul 2009, în conformitate cu Legea nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenții asociațiilor și fundațiilor române cu personalitate juridică, care înființează și administrează unități de asistență socială Nr. Denumirea Cuantumul subvenției aprobate crt. asociației --- lei --- 1. Asociația „O șansă pentru copii” 94.500 2. Fundația pentru copii „Sf. Sava” 24.000 Primar, dr. ing. Constantin Boșcodeală ★ LISTĂ cuprinzând asociațiile și fundațiile din municipiul Sibiu care primesc subvenții de la bugetul local în anul 2009, precum și cuantumul acestora, în conformitate cu prevederile Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenții asociațiilor și fundațiilor române cu personalitate juridică, care înființează și administrează unități de asistență socială Denumirea asociației/fundației Cuantumul subvenției aprobate Asociația „Breaking The Wall” Sibiu Maximum 250 lei/lună/beneficiar, pentru un număr de 6 persoane asistate lunar, în limita a 18.000 lei/an ABONAMENTE LA PUBLICAȚIILE OFICIALE PE SUPORT FIZIC — Prețuri pentru anul 2009 — Nr. Număr Zile de Greutate Valoare crt. Denumirea publicației de apariții apariție/ medie/apariție (TVA 9% inclus)/lei anuale săptămână (grame) 12 luni 3 luni 1 lună 1. Monitorul Oficial, Partea I 750 5 50 800 210 75 2. Monitorul Oficial, Partea I, limba maghiară 90 1 50 1.500 140 3. Monitorul Oficial, Partea a ll-a 200 5 60 2.250 200 4. Monitorul Oficial, Partea a lll-a 800 5 15 430 40 5. Monitorul Oficial, Partea a IV-a 7.200 5 50 1.720 160 6. Monitorul Oficial, Partea a Vl-a 400 5 25 1.600 150 7. Monitorul Oficial, Partea a VIl-a 60 1 30 540 50 8. Colecția Legislația României 4 --- 2.500 450 120 9. Colecția Hotărâri ale Guvernului României 12 --- 3.500 750 70 NOTĂ: Monitorul Oficial Partea I bis se multiplică pe bază de comandă. începând cu anul 2009 se sistează apariția publicației Repertoriul legislației României. Abonamente la publicațiile oficiale și comenzi către „Monitorul Oficial” R.A. se pot efectua prin următoarele societăți de distribuție: ♦ COMPANIA NAȚIONALĂ „POȘTA ROMÂNĂ" --- S.A. --- prin oficiile sale poștale ♦ ACTALEGIS ---S.R.L. --- București, Str. Lirei nr. 11, parter, ap. 1, (telefon’/fax: 021.411.91.79; 021.411.54.08) ♦ INFO EUROTRADING --- S.A. --- București, Splaiul Independentei nr. 202A (telefon: 021.316.30.57, fax: 021.316.30.58) ♦ INTERPRESS SPORT --- S.R.L. --- București, Piața Presei Libere nr. 1, corp B, et. 2, camerele 256---259, OP 33 (telefon’/fax: 021.313.85.07; 021.313.85.08; 021.313.85.09) ♦ MEDIA PRESS ABONAMENTE --- S.R.L. --- București, str. Izvor nr. 78, et. 2 (telefon: 021.311.97.84, fax: 021.311.97.85) ♦ M.T. PRESS IMPEX --- S.R.L. --- București, bd. Basarabia nr. 256 (telefon’/fax: 021.255.48.15; 021.255.48.16; 021.255.48.17) ♦ PRESS EXPRES --- S.R.L. --- Otopeni, str. Flori de Câmp nr. 9 (telefon/fax: 021.221.42.83; 0745.133.712) ♦ ZIRKON MEDIA---S.R.L. --- București, str. Pictor Dimitrie Hârlescu nr. 6, sector 2 (telefon: 021.255.18.00, fax: 021.255.18.66; 021.255.19.18) ♦ ART ADVERTISING --- S.R.L. --- Râmnicu Vâlcea, str. Regina Maria nr. 7, bl. C1, sc. C, mezanin II (fax: 0250/73.54.75, telefon: 0350.40.59.87; 0350.40.59.88) ♦ CALLIOPE ---S.R.L. --- Ploiești, str. Elena Doamna nr. 62---64 (telefon/fax: 0244/51.40.52; 0244/51.48.01) ♦ DIFSTARPRESS ---S.R.L. --- Slobozia, bd. Matei Basarab, bl. I60, sc. A, ap. 15 (telefon/fax: 0243/23.23.68) ♦ CURIER PRESS ---S.A. --- Brașov, str. Traian Grozăvescu nr. 7 (telefon/fax: 0268/51.08.57; 0268/51.08.58) ♦ ROESTA---S.R.L. --- Curtea de Argeș, str. Valea lașului, bl. P10, sc. B, ap. 18 (telefon/fax: 0248/72.11.43) ♦ VIAȚA LIBERĂ ---S.A. --- Galați, Str. Domnească nr. 68 (telefon: 0236/46.06.20, fax: 0236/47.10.28) ♦ UNITATEA---S.R.L. --- Alba lulia, str. Traian nr. 26 (telefon: 0258/81.16.31, fax: 0258/81.28.43) ♦ MANPRES DISTRIBUTION --- S.R.L. --- București, Piața Presei Libere nr. 1 (OP 33 --- CP 24) (telefon/fax: 021.314.63.39) ♦ CUGET LIBER ---S.A. --- Constanta, bd. I.C. Brătianu nr. 5 (telefon: 0241/58.21.20, fax: 0241/61.95.24) ♦ SIMPEX LOGISTIC --- S.R.L. --- Călărași, Str. Progresul nr. 21, bl. B1, sc. B, ap. 5 (telefon/fax: 0242/31.89.29) ♦ CIPSOFT DESIGN --- S.R.L. --- Ploiești, str. Eroilor nr. 2 bis (tel. 0722.36.54.65 sau 0724.20.31.43) EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTATILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial" R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul de vânzări si informare, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 324107 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 61/2.11.2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495