MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI Anul 177 (XXI) —Nr. 38 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Miercuri, 21 ianuarie 2009 SUMAR Nr. Pagina DECRETE 17. — Decret privind conferirea Ordinului Național Steaua României în grad de Mare Cruce .............. 1 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 8. — Hotărâre privind organizarea și funcționarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale 2-7 9. — Hotărâre privind organizarea și funcționarea Ministerului Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național.... 8-15 Nr. Pagina ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 96. — Ordin al ministrului finanțelor publice pentru modificarea Ordinului ministrului economiei și finanțelor nr. 3.756/2008 privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont și ale obligațiunilor de stat de tip benchmark, aferente lunii ianuarie 2009....................................... 16 DECRETE PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind conferirea Ordinului Național Steaua României în grad de Mare Cruce în temeiul prevederilor art. 94 lit. a) și ale art. 100 din Constituția României, republicată, ale art. 4 alin. (1), ale art. 6 lit. A, ale art. 11 și ale art. 75 din Legea nr. 29/2000 privind sistemul național de decorații al României, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere propunerea ministrului culturii, cultelor și patrimoniului național, în semn de recunoștință și înaltă apreciere pentru dragostea și talentul cu care a militat, de-a lungul întregii sale vieți, prin puterea cuvântului, pentru conviețuirea oamenilor în pace și înțelegere, rămânând în sufletul tuturor românilor ca un simbol al legăturilor dintre frații de aceeași limbă, Președintele României decretează: Articol unic. — Se conferă post-mortem Ordinul Național Steaua României în grad de Mare Cruce poetului Grigore Vieru. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU în temeiul art. 100 alin. (2) din Constituția României, republicată, contrasemnăm acest decret. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 19 ianuarie 2009. Nr. 17. ’ 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 38/21.1.2009 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind organizarea și funcționarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, al art. 2 și al art. 19 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 221/2008 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administrației publice centrale, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — (1) Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale este organ de specialitate al administrației publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, autoritate publică centrală responsabilă cu elaborarea, reglementarea și implementarea politicilor agricole comunitare și naționale și cu dezvoltarea, pe baze moderne, a domeniilor sale de activitate. (2) Sediul Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale este în municipiul București, bd. Carol I nr. 24, sectorul 3. (3) Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale aplică Programul de guvernare, elaborează politici și adoptă strategii sectoriale naționale în domeniile sale de activitate: agricultură și producție alimentară, dezvoltare rurală, pescuit și acvacultură, silvicultură, îmbunătățiri funciare, optimizarea exploatațiilor și conservarea solurilor, cercetare științifică de specialitate și fitosanitar. (4) Obiectivele Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale sunt următoarele: a) asigurarea securității alimentare prin creșterea producției agricole; b) absorbția fondurilor comunitare destinate finanțării domeniilor specifice; c) stimularea transformării gospodăriilor țărănești în exploatații agricole moderne cu caracter comercial, formarea și consolidarea clasei de mijloc în spațiul rural; d) susținerea financiară și fiscală a agriculturii prin programe multianuale; e) creșterea valorii adăugate a produselor agricole, forestiere și piscicole; f) accelerarea procesului de dezvoltare rurală; g) gestionarea infrastructurii de îmbunătățiri funciare de utilitate publică; h) extinderea suprafețelor de păduri în România și dezvoltarea pisciculturii; i) reforma structurilor administrative cu atribuții în domeniul agriculturii. (5 ) Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale elaborează strategii și reglementări specifice în domeniile sale de activitate, în cadrul politicii Guvernului și în conformitate cu reglementările Uniunii Europene. Art. 2. — (1) Pentru realizarea obiectivelor din domeniul său de activitate Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale exercită următoarele funcții: a) de strategie, prin care se elaborează, în conformitate cu politica economică a Guvernului, normele Uniunii Europene și tendințele pe plan mondial, strategia de dezvoltare în domeniile sale de activitate și se proiectează mecanismele financiare necesare; b) de reglementare, prin care se asigură, în conformitate cu strategia Guvernului, realizarea cadrului juridic și elaborarea reglementărilor specifice activităților din domeniile sale de activitate; c) de administrare, prin care se asigură administrarea proprietății publice și private a statului, precum și gestionarea fondurilor și serviciilor pentru care statul este responsabil, în domeniul său de activitate; d) de gestionare a fondurilor europene și naționale alocate dezvoltării rurale, agriculturii și pisciculturii; e) de reprezentare, prin care se asigură, în numele statului sau al Guvernului, reprezentarea pe plan intern și extern, în domeniul său de activitate și în limitele stabilite prin actele normative în vigoare; f) de autoritate de stat, prin care se asigură implementarea, urmărirea și controlul aplicării și respectării reglementărilor în domeniile sale de activitate; g) de autoritate de management pentru: — Programul SAPARD și, respectiv, Programul național de dezvoltare rurală 2007—2013, prin Direcția generală dezvoltare rurală; — Programul operațional pentru pescuit, prin Agenția Națională pentru Pescuit și Acvacultură. (2) Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale este autoritatea competentă pentru organizarea, implementarea și funcționarea Rețelei de informații contabile agricole — RICA. (3) în structura Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale, în coordonarea directă a ministrului, funcționează autoritatea competentă pentru acreditarea agențiilor de plăți pentru agricultură, dezvoltare rurală și pescuit și a organismului coordonator al agențiilor de plăți pentru agricultură, dezvoltare rurală și pescuit, care acordă și/sau retrage acreditarea de funcționare a acestora. CAPITOLUL II Atribuțiile, structura organizatorică si conducerea ministerului SECȚIUNEA 1 Atribuțiile ministerului Art. 3. — (1) în exercitarea funcțiilor sale, Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale are următoarele atribuții principale: a) asigură implementarea Programului de guvernare, a strategiilor și politicilor din domeniile sale de activitate, potrivit reglementărilor în vigoare; b) fundamentează și elaborează strategii și politici specifice în domeniile sale de activitate, pe care le promovează la nivel european și/sau național; c) asigură fluxul financiar al fondurilor destinate cofinanțării și prefinanțării contribuției financiare a Comunității Europene, utilizate pentru plata cheltuielilor aferente Fondului European de Garantare Agricolă (FEGA) și Fondului European Agricol de Dezvoltare Rurală (FEADR), la termenele prevăzute de regulamentele Consiliului Uniunii Europene și Comisiei Comunității Europene; d) garantează integritatea contribuției financiare a Comunității Europene și asigură respectarea utilizării acesteia conform destinației stabilite prin acordul interinstituțional, angajamentele bugetare și prin alte documente încheiate sau convenite între Comisia Comunității Europene și Guvernul României; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 38/21.1.2009 3 e) avizează proiecte de acte normative care au legătură cu domeniile sale de activitate; f) elaborează norme și instrucțiuni pentru acreditarea, atestarea și avizarea operatorilor economici din domeniu care desfășoară activități specifice, potrivit legii; g) coordonează elaborarea normelor tehnice și metodologice de reglementare a activităților specifice; h) coordonează activitatea de elaborare a documentațiilor tehnice, avizare, programare, promovare, realizare și monitorizare a obiectivelor de investiții specifice; i) coordonează activitatea privind evaluarea și înregistrarea bunurilor din patrimoniul instituțiilor publice din subordine și de sub autoritatea sa; j) elaborează studii, analize, planuri și fundamentează programe de amenajare a teritoriului și de dezvoltare a zonelor rurale, montane, împădurite și a celor cu risc de eroziune a solului; k) inițiază și elaborează, direct sau prin structurile aflate în subordine, sub autoritate ori în coordonare, proiecte de acte normative în domeniile sale de activitate; I) în domeniile sale de activitate, asigură gestionarea contribuției financiare a Comunității Europene prin conturi deschise la instituții financiar-bancare sau la Trezoreria Statului; m) asigură controlul privind operațiunile care fac parte din sistemul de finanțare prin FEGA; n) în domeniile sale de activitate, gestionează contribuția financiară a Comunității Europene, în condițiile stabilite prin plafoanele anuale și angajamentele bugetare, încheiate sau convenite între Comisia Comunității Europene și Guvernul României; o) reprezintă Guvernul în relațiile cu organismele și instituțiile interne și internaționale, în domeniile sale de activitate; p) inițiază, negociază și asigură, din împuternicirea Guvernului, punerea în aplicare a convențiilor și acordurilor internaționale din domeniul său de activitate la care România este parte și dezvoltă relații de cooperare cu instituții și organizații similare din alte state; q) întreprinde acțiuni și inițiative, potrivit competențelor stabilite de lege, pentru participarea României la acțiunile de cooperare bilaterală și multilaterală, la nivel subregional, regional și global, pentru valorificarea oportunităților și facilităților de asistență financiară, tehnică, tehnologică și științifică; r) colaborează cu celelalte ministere și organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu autoritățiie administrației publice locale și cu alte organisme interne și internaționale; s) asigură relația cu Parlamentul României, cu sindicatele și patronatele și cu partenerii sociali din sfera sa de activitate, precum și cu mass-media; t) desfășoară activități de control și inspecții tehnice privind respectarea legislației pe domenii de activitate, colaborând în acțiunile sale, după caz, și cu celelalte autorități publice abilitate; ’u ) acreditează și controlează, în condițiile legii, operatorii economici care desfășoară activități în domeniu; v) exercită și alte responsabilități, în conformitate cu dispozițiile legislației naționale și ale acordurilor internaționale la care România este parte, precum și cu statutul României de stat membru al Uniunii Europene; x) promovează politicile naționale și comunitare din domeniul specific de activitate. (2) Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale îndeplinește orice alte atribuții specifice stabilite prin acte normative pentru domeniile sale de activitate. (3) Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale este beneficiarul măsurilor 4.2 „Asistență tehnică” și 4.1 „îmbunătățirea pregătirii profesionale” din cadrul Programului SAPARD, precum și al măsurii 511 „Asistență tehnică”, inclusiv Rețeaua națională de dezvoltare rurală din cadrul Programului național de dezvoltare rurală 2007—2013. (4) Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale este responsabil de implementarea măsurilor 111 „Formare profesională (training), informare și difuzare de cunoștințe”, 141 „Sprijinirea fermelor agricole de semisubzistență”, 142 „înființarea grupurilor de producători”, 143 „Furnizarea de servicii de consiliere și consultanță pentru fermieri", submăsura 431.1 „Construcție parteneriate public-private” și măsura 511 „Asistență tehnică” (pentru nevoile proprii și ale celorlalți beneficiari, așa cum sunt prevăzuți în fișa tehnică a măsurii) din cadrul Programului național de dezvoltare rurală 2007—2013. (5) Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale este responsabil de selecția grupurilor de acțiune locală, finanțate din axa 4 a Programului național de dezvoltare rurală 2007—2013. Implementarea măsurilor menționate se va face cu sprijinul Departamentului dezvoltare rurală organizat în cadrul direcțiilor pentru agricultură și dezvoltare rurală. SECȚIUNEA a 2-a Structura organizatorică și conducerea ministerului Art. 4. — (1) Structura organizatorică a Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale este prevăzută în anexa nr. 1. Prin ordin al ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale se pot organiza servicii, birouri și compartimente, în condițiile legii. (2) Atribuțiile și responsabilitățile structurilor din aparatul propriu al Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale se stabilesc, în conformitate cu structura organizatorică, prin regulamentul de organizare și funcționare a ministerului, care se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale. Art. 5. — (1) în condițiile legii, se organizează și funcționează în subordinea Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale unități de management al proiectului, denumite în continuare UMP, conduse de câte un director, în vederea asigurării unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finanțate prin împrumuturi externe. (2) Structura organizatorică, numărul de posturi și regulamentul de organizare și funcționare ale UMP se stabilesc prin ordin al ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale. (3) Ministrul agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale numește, în condițiile legii, personalul UMP și stabilește competențele directorului. Art. 6.’— (1) Structurile aflate în subordinea Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale sunt prevăzute în anexa nr. 2. (2) Atribuțiile și responsabilitățile, structura organizatorică, statele de funcții și numărul de posturi pentru instituțiile publice din subordinea’ Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat. (3) Numirea în funcțiile de conducere la instituțiile din subordinea Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale se face prin ordin al ministrului, în condițiile legii. (4) Structurile care funcționează sub autoritatea și, respectiv, în coordonarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale sunt prevăzute în anexele nr. 3 și 4. (5) La structurile prevăzute la alin. (4) numirea conducătorilor se face potrivit legii. Art. 7. — (1) Conducerea Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale se exercită de către ministrul agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale. (2) Ministrul agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale numește și eliberează din funcție, în condițiile legii, personalul Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale. (3) Ministrul agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale îndeplinește în domeniul de activitate al ministerului atribuțiile generale prevăzute la art. 53 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare. (4) Ministrul agriculturii’, pădurilor și dezvoltării rurale înființează comitete de monitorizare sau grupuri de lucru mixte, 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 38/21.1.2009 fără personalitate juridică, în scopul coordonării unităților din subordine, sub autoritatea sau aflate în coordonarea ministerului. (5) în scopul coordonării activităților specifice programelor naționale și comunitare, derulate în domeniile de activitate ale ministerului, se înființează comitete de coordonare, monitorizare, evaluare, selecție, fără personalitate juridică, ale căror componență și mod de funcționare se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale. (6) în exercitarea atribuțiilor sale, ministrul agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale emite ordine și instrucțiuni, în condițiile legii. (7) Ministrul agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale aprobă prin ordin măsuri, instrucțiuni, proceduri și norme de implementare a regulamentelor comunitare în domeniile de activitate ale ministerului. (8) Ministrul agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale îndeplinește și alte atribuții specifice stabilite prin alte acte normative. (9) Ministrul agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale reprezintă ministerul în raporturile cu celelalte ministere, cu alte autorități publice și organizații, cu persoane juridice și fizice din țară sau din străinătate, precum și în justiție. (10) Ministrul agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale coordonează activitatea structurilor din subordine, precum și a celor aflate sub autoritatea și în coordonarea ministerului și îndeplinește atribuțiile prevăzute de Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările ulterioare, în calitate de ordonator principal de credite. Art. 8. — (1) Ministrul agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale este ajutat în activitatea de conducere a ministerului de 3 secretari de stat și de un subsecretar de stat. (2) Secretarii de stat și subsecretarul de stat exercită atribuțiile delegate de către ministrul agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale. Răspunderile și atribuțiile acestora se stabilesc prin ordin al ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale. Art. 9. — în cazul în care ministrul agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale nu își poate exercita atribuțiile curente, acesta desemnează un secretar de stat care să exercite aceste atribuții, înștiințându-l pe primul-ministru. ’ Art. 10. — (1) Secretarul general al Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale este înalt funcționar public, numit în condițiile legii. Acesta asigură stabilitatea funcționării ministerului, continuitatea conducerii și realizarea legăturilor funcționale între structurile ministerului. (2) Secretarul general este subordonat ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale. (3) Secretarul general îndeplinește atribuțiile prevăzute la art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001, cu modificările și completările ulterioare. (4) Secretarul general al Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale poate îndeplini și alte atribuții încredințate de ministru, prevăzute în regulamentul de organizare și funcționare a ministerului. (5) Secretarul general este ajutat de un secretar general adjunct, numit în condițiile legii. Art. 11. — (1) Numărul maxim de posturi în aparatul propriu al Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale este de 605, exclusiv demnitarii și posturile aferente cabinetului ministrului. (2) Salarizarea personalului din structura ministerului se face potrivit legii. Art. 12. — (1) în cadrul direcțiilor pentru agricultură și dezvoltare rurală funcționează structurile fitosanitare, fără personalitate juridică. (2) Direcțiile pentru agricultură și dezvoltare rurală coordonează oficiile de studii pedologice și agrochimice, instituții publice deconcentrate cu personalitate juridică, finanțate din venituri proprii. Art. 13. — (1) Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale are în dotare, pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, un număr de autovehicule stabilit potrivit actelor normative în vigoare: 9 autovehicule, cu un consum lunar de 300 litri/lună/autovehicul, și un autovehicul cu un consum de 400 litri/lună. (2) Pentru activitățile specifice de inspecții și control, gestiune economico-administrativă, precum și pentru activitățile interinstituționale, Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale are în dotare 21 de autovehicule de intervenție, cu un consum lunar de 600 litri/lună/autovehicul. (3) Structurile care funcționează în subordinea Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale prevăzute la pct. I și II din anexa nr. 2 pot utiliza pentru activități specifice un număr de autoturisme, potrivit anexei nr. 5. Art. 14. — (1) Posturile Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale se compun din cele ale fostului Minister al Agriculturii și Dezvoltării Rurale. (2) Personalul aferent posturilor prevăzute la alin. (1) se consideră transferat, respectiv preluat la Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale, în condițiile legii, beneficiind de drepturile dobândite anterior. Art. 15. — Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale preia toate drepturile și obligațiile fostului Minister al Agriculturii și Dezvoltării Rurale și continuă litigiile în curs ale acestuia. CAPITOLUL III Dispoziții finale Art. 16. — încadrarea în numărul de posturi și în noua structură organizatorică se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. Art. 17. —Anexele nr. 1—5 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 18. — La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 385/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 282 din 27 aprilie 2007. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale, llie Sârbu Ministrul interimar al administrației și internelor, Dan Nica Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Marian Sârbu Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 16 ianuarie 2009. Nr. 8. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 38/21.I.2009 5 ANEXA Nr. 11) ¹) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 38/21.1.2009 ANEXA Nr. 2 Structurile care funcționează în subordinea Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale Nr. Denumirea structurii crt. 1. Instituții publice finanțate integral din bugetul de stat 1. Direcțiile pentru agricultură și dezvoltare rurală --- servicii publice deconcentrate 2. Agenția Națională pentru Ameliorare și Reproducție în Zootehnie „Prof. Dr. G. K. Constantinescu”, inclusiv oficiile județene pentru ameliorare și reproducție în zootehnie 3. Laboratorul Central pentru Carantină Fitosanitară 4. Banca de Resurse Genetice Vegetale Suceava 5. Laboratorul Central pentru Controlul Reziduurilor de Pesticide în Plante și Produse Vegetale 6. Inspectoratele teritoriale de regim silvic și de vânătoare 7. Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură 8. Centrul de Formare și Inovație pentru Dezvoltare în Carpați 9. Agenția Națională pentru Pescuit și Acvacultură 10. Oficiul Național al Produselor Tradiționale și Ecologice Românești 11. Agenția Națională a Zonei Montane 12. Administrația sistemului național antigrindină și de creștere a precipitațiilor NOTĂ: Numărul maxim de posturi finanțate de la bugetul de stat pentru instituțiile prevăzute la cap. I este de 10.686. II. Instituții publice finanțate din venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 1. Agenția de Plăți pentru Dezvoltare Rurală și Pescuit 2. Laboratorul Central pentru Calitatea Semințelor și a Materialului Săditor 3. Inspectoratele teritoriale pentru calitatea semințelor și a materialului săditor --- servicii publice deconcentrate 4. Institutul de Stat pentru Testarea și înregistrarea Soiurilor 5. Laboratorul Central pentru Controlul Calității și Igienei Vinului Valea Călugărească 6. Laboratorul Regional pentru Controlul Calității și Igienei Vinului Blaj 7. Laboratorul Regional pentru Controlul Calității și Igienei Vinului Odobești 8. Oficiul Național al Viei și Vinului 9. Agenția Națională de Consultanță Agricolă, inclusiv oficiile/centrele județene și locale de consultanță agricolă din subordinea acesteia 10. Autoritatea Hipică Națională NOTĂ: Numărul maxim de posturi pentru instituțiile prevăzute la cap. II este de 3.442. III. Alte structuri finanțate din venituri proprii 1. Agenția Domeniilor Statului 2. Institutul de Bioresurse Alimentare 3. Oficiul Național al Denumirilor de Origine pentru Vinuri și Alte Produse Vitivinicole 4. Oficiile de studii pedologice și agrochimice județene din subordinea direcțiilor pentru agricultură și dezvoltare rurală județene 5. Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Pedologie, Agrochimie și Protecția Mediului --- ICPA București 6. Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologii în Horticultură, Ștefănești ---Argeș IV. Structuri cu finanțare externă și de la bugetul de stat Unități de management al proiectului (UMP) ANEXA Nr. 3 Structurile care funcționează sub autoritatea Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale Nr. Denumirea structurii crt. 1. Societatea Națională „îmbunătățiri Funciare” --- S.A. 2. Administrația Națională a îmbunătățirilor Funciare 3. Societatea Națională a Produselor Agricole --- S.A. 4. Regia Națională a Pădurilor --- Romsilva MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 38/21.1.2009 7 ANEXA Nr. 4 Structurile care funcționează în coordonarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale Nr. Denumirea structurii crt. 1. Academia de Științe Agricole și Silvice „Gheorghe lonescu-Șișești” (sursa de finanțare: venituri proprii) 2. Autoritatea Hipică Națională (sursa de finanțare: venituri proprii și venituri de la bugetul de stat) 3. Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru îmbunătățiri Funciare --- I.N.C.D.I.F. „ISPIF” București (sursa de finanțare: venituri proprii) ANEXA Nr. 5 Normative de autoturisme și combustibil pentru structurile care funcționează în subordinea Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale Nr. din care: crt. Denumirea unității TOTAL Autoturisme pentru Autospeciale activități specifice 1. Direcțiile pentru agricultură și dezvoltare rurală --- servicii publice 3/unitate 3/unitate deconcentrate 2. Agenția Națională pentru Ameliorare și Reproducție în Zootehnie 20 + 252 3 + 3/unitate 17 + 3/unitate „Prof. Dr. G. K. Constantinescu” 3. Laboratorul Central pentru Carantină Fitosanitară 3 2 1 4. Banca de Resurse Genetice Vegetale Suceava 3 2 1 5. Laboratorul Central pentru Controlul Reziduurilor de Pesticide în 2 1 1 Plante și Produse Vegetale 6. Inspectoratele teritoriale de regim silvic și de vânătoare 109 91 18 7. Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură*) 785 698 87 8. Centrul de Formare și Inovație pentru Dezvoltare în Carpați 3 2 1 9. Agenția de Plăți pentru Dezvoltare Rurală și Pescuit 157 100 57 10. Laboratorul Central pentru Calitatea Semințelor și a Materialului 6 4 2 Săditor 11. Inspectoratele teritoriale pentru calitatea semințelor și a materialului 4/unitate 3/unitate 1/unitate săditor --- servicii publice deconcentrate 12. Institutul de Stat pentru Testarea și înregistrarea Soiurilor 4 4 --- 13. Agenția Națională de Consultanță Agricolă 69 69 --- 14. Agenția Națională pentru Pescuit și Acvacultură**) 39 30 9 15. Oficiul Național al Viei și Vinului 1 1 --- 16. Laboratorul Central pentru Controlul Calității și Igienei Vinului Valea 1 1 --- Călugărească 17. Laboratorul Regional pentru Controlul Calității și Igienei Vinului Blaj 1 1 --- 18. Laboratorul Regional pentru Controlul Calității și Igienei Vinului 1 1 --- Odobești 19. Autoritatea Hipică Națională 13 13 --- 20. Oficiul Național al Produselor Tradiționale și Ecologice Românești 1 1 --- *) Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură mai utilizează pentru accesul în zonele de luciu de apă și un număr de 3 șalupe cu un consum lunar de 600 l/lună. **) Agenția Națională pentru Pescuit și Acvacultură mai utilizează pentru accesul în zonele de luciu de apă și un număr de: — 12 bărci din fibră de sticlă cu motor de 15—20 CP, cu un consum de 5 litri/oră pentru 100 de ore pe lună; — 5 șalupe fluviale de control, cu un consum de 30 litri/oră pentru 80 de ore pe lună; — 2 șalupe maritime de control, cu un consum de 60 litri/oră pentru 80 de ore pe lună. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 38/21.1.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind organizarea și funcționarea Ministerului Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. 19 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 221/2008 pentru stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administrației publice centrale, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — (1) Ministerul Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național, înființat prin reorganizarea Ministerului Culturii și Cultelor, este organ de specialitate al administrației publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, care elaborează și asigură aplicarea strategiei și politicilor în domeniul culturii, cultelor religioase și patrimoniului național. (2) Ministerul Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național are sediul în municipiul București, șos. Kiseleff nr. 30, sectorul 1. Art. 2. — în activitatea sa, Ministerul Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național asigură respectarea și promovarea libertăților și drepturilor fundamentale, consacrate de Constituția României, precum și de tratatele și convențiile internaționale semnate și ratificate de România, în ceea ce privește: a) libertatea de expresie și de creație; b) șansele egale și accesul liber la cultură, înțeleasă ca un serviciu public; c) participarea tuturor cetățenilor la cunoașterea, utilizarea și păstrarea patrimoniului național, înțeles ca un bun de interes public; d) implicarea la viața culturală, inclusiv la formularea politicilor culturale; e) libertatea conștiinței și a credințelor religioase. Art. 3. — Ministerul Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național își desfășoară activitatea pe baza următoarelor principii fundamentale: a) creația culturală este domeniul privilegiat al exprimării libertății, fiind o sursă a progresului uman; b) patrimoniul cultural este o resursă neregenerabilă, amenințată constant de proiectele de amenajare a teritoriului și de fenomenul de globalizare; c) patrimoniul cultural național este factor determinant al identității culturale a României; d) patrimoniul cultural, material și imaterial, împreună cu mediul natural și peisajele asociate formează o componentă strategică pentru dezvoltarea durabilă; e) economia afacerilor culturale este un domeniu specific, doar parțial guvernat de regulile economiei de piață; f) cultura este un element strategic pentru îmbunătățirea calității vieții, fiind nu numai un factor de dezvoltare individuală, ci și o modalitate esențială pentru accentuarea coeziunii sociale, prin dialog și coparticipare activă; g) cultele recunoscute de lege sunt libere, autonome și egale în fața autorităților statului. Art. 4. — în activitatea sa, Ministerul Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național urmărește îndeplinirea următoarelor obiective generale: a) salvgardarea și sporirea patrimoniului cultural național, material și imaterial, și accentuarea rolului acestuia în dezvoltarea socială și economică; b) susținerea moștenirii și diversității culturale, respectiv conservarea identităților culturale, atât la nivel național, cât și în cadrul comunităților locale, prin implicare proactivă a acestora în viața culturală și recunoașterea valorilor patrimoniale; c) promovarea unui cadru legislativ specific în vederea protejării eficiente și a promovării proactive a patrimoniului național, inclusiv prin elaborarea Codului patrimoniului național; d) creșterea gradului de acces și de participare a publicului la cultură; e) promovarea valorilor culturii române în circuitul cultural și turistic internațional; f) modernizarea infrastructurilor culturale în acord cu buna practică și realitățile europene și internaționale contemporane; g) susținerea creației artistice contemporane și stimularea dezvoltării sectorului industriilor culturale, respectiv a circulației valorilor de patrimoniu, prin promovarea dialogului intercultural și a diplomației culturale; h) gestiunea resurselor umane din domeniul cultural (managerii din administrația culturală, specialiștii din rețeaua muzeală și instituțiile publice de cultură, artiștii și creatorii) în acord cu principiile și practicile moderne, conforme politicilor europene în domeniu; i) susținerea și promovarea cercetării științifice specifice în procesul de elaborare a politicilor culturale; j) dezvoltarea parteneriatului dintre autoritățile administrației publice centrale și locale cu activități în domeniul culturii și cultelor religioase recunoscute de lege în domeniul social, cultural și educațional, prin promovarea în beneficiul întregii societăți a relației de respect și cooperare între cultele recunoscute de lege; k) susținerea participării comunităților la dezvoltarea cunoașterii, prin promovarea rolului activ al bibliotecii moderne în societate și asumarea de către instituțiile publice de cultură a misiunii specifice decurgând din rolul de centre de acces universal la informație și de educare continuă pentru toate segmentele de public; I) sprijinirea cultelor recunoscute de lege; m) promovarea multiculturalismului și protejarea culturii minorităților. Art. 5. — (1) în vederea îndeplinirii rolului și a obiectivelor sale generale, Ministerul Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național are următoarele atribuții principale: 1. asigură gestionarea eficientă a sistemului său instituțional specific, cuprinzând inclusiv instituțiile subordonate și serviciile publice deconcentrate; 2. elaborează, cu consultarea și participarea atât a autorităților publice interesate, a instituțiilor publice de cultură, a altor operatori culturali și specialiști în domeniul culturii și cultelor, cât și a societății civile strategii, politici publice, programe naționale și direcții de dezvoltare pentru domeniile din sfera sa de competență; 3. promovează și finanțează, în condițiile legii, printr-un sistem competițional deschis, proiecte, programe și activități culturale în domeniul culturii, cultelor și patrimoniului cultural național, cu respectarea principiului transparenței decizionale, a liberului acces la informația publică și a primordialității valorii; 4. elaborează ori, după caz, avizează proiecte de acte normative, potrivit legii, pentru domeniile specifice de activitate MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 38/21.1.2009 9 sau având incidență cu acestea, cu respectarea principiului transparenței decizionale; 5. inițiază și negociază, în condițiile legii, încheierea de convenții, acorduri și alte înțelegeri internaționale în domeniul său de activitate sau formulează propuneri pentru aderarea la cele existente ori pentru ratificarea acestora, după caz, și, respectiv, dispune măsurile necesare pentru îndeplinirea obligațiilor rezultate, semnarea și ratificarea acestora, pentru domeniile sale de competență și activitate; 6. propune și promovează parteneriate cu autoritățile administrației publice locale și cu structurile societății civile pentru diversificarea, modernizarea și optimizarea serviciilor publice oferite de instituțiile și așezămintele de cultură, în vederea satisfacerii necesităților culturale și educative ale publicului; 7. sprijină, în colaborare cu autoritățile administrației publice locale, buna funcționare și activitatea instituțiilor și a așezămintelor de cultură aflate în subordinea autorităților județene sau locale; 8. promovează recunoașterea competențelor profesionale, respectiv garantează drepturile și interesele creatorilor, artiștilor și specialiștilor din domeniul culturii; 9. asigură, cu respectarea legislației în vigoare, colaborarea și consultarea cu sindicatele și patronatul din domeniile sale de activitate, precum și cu alte structuri ale societății civile, pentru formularea politicilor culturale, elaborarea actelor normative cu incidență asupra sectorului cultural și pentru rezolvarea problemelor care privesc interesele sau activitatea operatorilor culturali; 10. gestionează, în condițiile legii, relațiile cu Parlamentul, cu celelalte autorități, pentru armonizarea inițiativelor legislative și a măsurilor administrative din domeniile sale de interes; 11. elaborează, potrivit legii, norme, regulamente și metodologii pentru domeniile sale de activitate, acestea având caracter obligatoriu pentru derularea activităților din toate instituțiile și așezămintele culturale, indiferent de subordonarea acestora; 12. coordonează și controlează activitatea instituțiilor subordonate, numește și revocă, în condițiile legii, conducerile acestora; 13. contribuie la întărirea capacității instituționale a instituțiilor, structurilor și serviciilor publice deconcentrate din subordinea sa, respectiv la formarea profesională a personalului angajat în cadrul acestora; 14. propune Guvernului măsurile pentru descentralizarea administrativă și financiară a instituțiilor din subordine; 15. inițiază proiecte de acte normative pentru înființarea sau reorganizarea unor instituții din subordine, respectiv avizează, în condițiile legii, înființarea sau reorganizarea instituțiilor și a așezămintelor publice de cultură, indiferent de subordonarea acestora; 16. aprobă, potrivit legii, prețuri și tarife pentru serviciile asigurate de Ministerul Culturii, Cuitelorși Patrimoniului Național, prin instituțiile din subordinea sa; 17. asigură, prin Consiliul tehnico-economic, avizarea documentațiilor tehnico-economice din competența sa de aprobare, potrivit legii; 18. exercită atribuțiile ce îi revin, potrivit legii, ca organ central de specialitate al administrației publice sub autoritatea căruia funcționează operatorii economici din domeniul său de activitate; 19. colaborează cu instituțiile specializate pentru elaborarea de indicatori statistici de specialitate, pentru colectarea datelor statistice primare și pentru prelucrarea acestora; 20. inițiază, organizează și susține, în condițiile legii, concursuri interne și internaționale, tabere, rezidențe de creație și interpretare, precum și alte manifestări similare, cu respectarea principiului transparenței decizionale, a liberului acces la informația publică și a primordialității valorii; 21. acordă, în condițiile legii, burse, granturi de studii și călătorie, premii și distincții pentru toate domeniile sale de activitate și susține participarea specialiștilor în domeniul culturii, a creatorilor și artiștilor români la manifestări culturale și științifice din’ străinătate, cu respectarea principiului transparenței decizionale, a liberului acces la informația publică și a primordialității valorii; 22. colaborează atât cu Ministerul Dezvoltării Regionale și Locuinței, Ministerul Mediului și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, cât și cu instituțiile și organismele abilitate din subordinea acestora pentru elaborarea unei strategii naționale de atenuare a impactului asupra patrimoniului cultural național generat de implementarea proiectelor de amenajare a teritoriului și de dezvoltare a infrastructurii, respectiv pentru formularea unui set de politici comune și metodologii de lucru în acest domeniu și implementarea acestora; 23. colaborează atât cu Ministerul Dezvoltării Regionale și Locuinței, Ministerul Mediului, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și cu Ministerul Turismului, cât și cu instituțiile și organismele abilitate din subordinea acestora pentru corelarea Strategiei de dezvoltare durabilă 2030, a strategiilor sectoriale de profil în vederea armonizării legislației și politicilor în aceste domenii; 24. colaborează atât cu Ministerul Educației, Cercetării și Inovării, cât și cu instituțiile și organismele abilitate din subordinea acestuia pentru dezvoltarea programelor de învățământ artistic și diversificarea ofertei de specializări necesare domeniului culturii și cultelor, respectiv implementarea acestora; 25. colaborează atât cu Ministerul Afacerilor Externe și cu Ministerul Turismului, cât și cu instituțiile și organismele abilitate din subordinea acestora pentru elaborarea unei strategii naționale de promovare a valorilor culturii române și de dezvoltare a turismului cultural în România, respectiv pentru formularea unui set de politici comune în acest domeniu și implementarea acestuia; 26. propune Guvernului recunoașterea statutului de utilitate publică pentru organizații neguvernamentale cu activitate în domeniul culturii și cultelor, cu respectarea normelor legale. (2 ) Ministerul Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național urmărește îndeplinirea măsurilor necesare, specifice domeniului culturii și cultelor, ce decurg din aderarea României la Uniunea Europeană și garantează ducerea la îndeplinire a obligațiilor României rezultate din actul aderării, inclusiv prin elaborarea de politici publice și strategii de armonizare a legislației specifice domeniilor sale de activitate, conform prevederilor tratatelor constitutive ale Uniunii Europene, precum și oricăror altor reglementări comunitare cu caracter obligatoriu în domeniile sale de activitate. Art. 6. — (1) în îndeplinirea rolului și a obiectivelor sale, Ministerul Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național are următoarele atribuții specifice: 1. coordonează, împreună cu Ministerul Afacerilor Externe și cu Institutul Cultural Român, în colaborare cu Academia Română și cu alte instituții interesate, după caz, activitatea și programele institutelor culturale ale României din străinătate, promovează și susține programele și proiectele culturale derulate de acestea; 2. numește și eliberează din funcție, prin ordin comun al ministrului culturii, cultelor și patrimoniului național, ministrului afacerilor externe și al președintelui Institutului Cultural Român, în condițiile legii, directorii și directorii adjuncți ai institutelor culturale ale României din străinătate; 3. avizează numirile și eliberările din funcție ale personalului diplomatic cu atribuții în domeniul culturii; 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 38/21.1.2009 4. propune Guvernului, împreună cu Ministerul Afacerilor Externe și cu Institutul Cultural Român, înființarea de noi institute culturale ale României în străinătate; 5. promovează și susține, în condițiile legii, programe și proiecte culturale cu participarea diasporei românești și colaborează în acest scop cu autorități, instituții, organizații neguvernamentale sau cu alte entități; 6. stabilește și implementează, prin comisiile de specialitate, Strategia națională de salvgardare și promovare a patrimoniului cultural național material și imaterial, în vederea actualizării Planului național de dezvoltare 2007—2013, în privința patrimoniului’ cultural și a elaborării secțiunilor specifice ale Planului național de dezvoltare 2014—2020; 7. elaborează și implementează norme, regulamente și metodologii pentru’ domeniul patrimoniului cultural național, potrivit legii; 8. coordonează activitățile de cercetare, conservare, evidență, proiectare și restaurare, regenerare și punere în valoare a patrimoniului cultural național, material și imaterial, și asigură finanțarea adecvată a acestora, potrivit legii; 9. coordonează activitatea de atestare a experților și a specialiștilor, respectiv autorizarea operatorilor economici care au obiect de activitate în domeniile specifice evaluării, proiectării, restaurării, conservării și punerii în valoare a patrimoniului cultural național imobil, potrivit legii; 10. coordonează activitatea de acreditare a experților, conservatorilor și restauratorilor în domeniul patrimoniului cultural național’ mobil, respectiv autorizarea operatorilor economici care au obiect de activitate în domeniul patrimoniului cultural național mobil, potrivit legii; 11. colaborează cu autoritățile administrației publice centrale și locale la elaborarea și avizarea, împreună cu comisiile de specialitate din cadrul său, după caz, a planurilor de amenajare și dezvoltare a teritoriului, pentru zonele protejate, respectiv a celor unde sunt delimitate situri arheologice, potrivit legii; 12. avizează temele de proiectare și soluțiile arhitecturale și de artă monumentală, cu consultarea organizațiilor profesionale și de creatori din domeniu, pentru obiectivele arhitecturale sau de artă monumentală care se realizează din bugetele publice; 13. acționează, potrivit competențelor sale, pentru recuperarea bunurilor din patrimoniul cultural național, sustrase sau exportate ilicit; 14. contribuie la crearea cadrului juridic și instituțional prin care să se asigure păstrarea, dezvoltarea și punerea în valoare a artei și culturii minorităților naționale din România; 15. colaborează cu autoritățile publice centrale și locale pentru educarea publicului cu scopul de a cunoaște, a respecta și a pune în valoare patrimoniul cultural național; 16. susține programe pentru promovarea, protejarea și revitalizarea culturii tradiționale și a patrimoniului cultural imaterial; 17. promovează și coordonează, în condițiile legii, programe de formare în domeniul meșteșugurilor și ocupațiilor tradiționale; 18. coordonează activitatea de atestare a artiștilor liber- profesioniști, a traducătorilor, precum și activitatea de atestare și avizare în domeniul impresariatului artistic; 19. suspendă sau retrage, după caz, avizele și/sau atestatele acordate, în cazul nerespectării de către titulari a actelor normative în vigoare; 20. colaborează cu autoritățile administrației publice, cu instituțiile de specialitate și cu organizațiile din domeniu pentru formarea și perfecționarea profesională a personalului din aparatul propriu și al serviciilor publice deconcentrate, precum și din instituțiile publice de cultură, contribuind la organizarea și finanțarea, în condițiile legii, a cursurilor sau altor forme specifice de pregătire; 21. editează publicații de specialitate și de informare pentru domeniile sale de competență; 22. gestionează, asigură și monitorizează, potrivit legii, alocarea resurselor bugetare ’și îndeplinirea programului de dezvoltare a bazei materiale și de investiții în domeniul afacerilor și infrastructurii culturale; 23. elaborează în colaborare cu Consiliul Național al Audiovizualului, Strategia națională în domeniul audiovizualului; 24. coordonează atât elaborarea de către Centrul Național al Cinematografiei a Strategiei de dezvoltare a cinematografiei naționale, cât și formularea și implementarea politicilor sectoriale în domeniul cinematografiei; 25. contribuie, în condițiile legii, la recunoașterea și protecția drepturilor de autor și ale artiștilor interpreți; 26. asigură relațiile statului’cu toate cultele legal recunoscute din România; 27. sprijină toate cultele legal recunoscute, potrivit statutelor de organizare și funcționare a acestora, în vederea participării lor la viața socială și spirituală a țării, și mediază situațiile litigioase; 28. acordă asistență cultelor, în condițiile legii, pentru soluționarea problemelor specifice; 29. analizează cererile de înființare de noi culte, întocmește documentațiile cerute de lege și face propuneri în vederea recunoașterii acestora; 30. formulează propuneri pentru recunoașterea, conform legii, a șefilor cultelor religioase, a conducătorilor de eparhii, a celorlalți ierarhi și a celor asimilați acestora, la solicitarea cultelor legal recunoscute din România; 31. gestionează resursele financiare publice alocate pentru completarea fondurilor necesare salarizării personalului clerical și neclerical, potrivit legii; 32. colaborează cu sistemul educațional și avizează, alături de autoritățile publice cu competențe în domeniul învățământului, planurile de învățământ și programele analitice elaborate de cultele recunoscute; 33. sprijină cultele recunoscute în organizarea și desfășurarea activităților de asistență religioasă și socială în armată, penitenciare, spitale, în cămine de bătrâni, case de copii și în alte instituții, precum și în familii care se confruntă cu nevoi speciale; 34. sprijină cultele recunoscute în activitatea de evidență, păstrare, conservare, restaurare și punere în valoare a bunurilor culturale mobile și imobile, aflate în proprietatea sau în folosința cultelor, în condițiile legii; 35. organizează, în colaborare cu cultele recunoscute și cu instituțiile specializate din țară și/sau din străinătate, activități periodice de instruire și de perfecționare profesională a personalului de specialitate care asigură conservarea și punerea în valoare a bunurilor culturale ale cultelor religioase, în condițiile legii; 36. organizează și sprijină, în condițiile legii, activități și manifestări pentru cunoașterea și promovarea culturii religioase, pentru punerea în valoare a mărturiilor de artă și de arhitectură religioasă, atât în țară, cât și în străinătate, prin expoziții, simpozioane, sesiune de comunicări și prin promovarea turismului cultural-religios; 37. acordă sprijin financiar, în condițiile legii, pentru: a) restaurarea și conservarea lăcașurilor de cult care sunt monumente istorice și a bunurilor din patrimoniul cultural național mobil aparținând cultelor recunoscute din România; b) completarea fondurilor proprii necesare întreținerii și funcționării unităților de cult cu venituri mici sau fără venituri; c) amenajarea și întreținerea muzeelor cultural-religioase; d) construirea și repararea lăcașurilor de cult; e) achiziționarea de imobile necesare desfășurării activității unităților de cult și de asistență socială susținute de acestea; f) sprijinirea activităților de asistență socială organizate de cultele recunoscute în spitale, centre de plasament, cămine pentru bătrâni și alte forme de asistență; g) susținerea unor acțiuni cu caracter intern și internațional realizate de cultele recunoscute din România; h) completarea fondurilor proprii, necesare pentru întreținerea și funcționarea unităților de cult fără venituri sau cu MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 38/21.1.2009 11 venituri reduse, pentru construirea și repararea lăcașurilor de cult și pentru conservarea și întreținerea bunurilor aparținând cultelor și care fac parte din patrimoniul cultural național mobil, precum și pentru activitățile de asistență socială susținute de acestea. (2) Ministerul Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național îndeplinește orice alte atribuții prevăzute de lege. Art. 7. Pentru realizarea obiectivelor și pentru îndeplinirea atribuțiilor sale generale și specifice, pentru conceperea și punerea în aplicare de politici și acțiuni intersectoriale și de parteneriate public-privat și central-local, Ministerul Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național acționează în cooperare cu autoritățile administrației publice centrale și locale, cu instituții publice de specialitate, cu operatorii culturali, cu structurile societății civile și ale mediului de afaceri, din țară și din străinătate, conform legii. Art. 8. — Pentru exercitarea atribuțiilor sale, Ministerul Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național este abilitat să solicite și să primească informații și date de la autoritățile administrației publice, de la instituții publice și de la persoane juridice de drept privat cu activitate în domeniul său de competență. Art. 9. — (1) Structura organizatorică a Ministerului Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național este prevăzută în anexa nr. 1; în cadrul acesteia, prin ordin al ministrului culturii, cultelor și patrimoniului național, se pot organiza, în condițiile legii, servicii, birouri sau compartimente, precum și colective temporare, pentru realizarea unor programe, proiecte, studii sau cercetări. (2) Numărul maxim de posturi este de 196, exclusiv demnitarii și personalul aferent cabinetului ministrului culturii, cultelor și patrimoniului național. (3) Atribuțiile și modul de funcționare ale compartimentelor din aparatul propriu al Ministerului Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național, precum și relațiile funcționale dintre acestea se stabilesc prin regulamentul de organizare și funcționare, care se aprobă prin ordin al ministrului culturii, cultelor și patrimoniului național. (4) Ministrul culturii, cultelor și patrimoniului național poate constitui comisii de specialitate și alte organisme consultative, care să participe la elaborarea strategiilor din domeniu și la fundamentarea deciziilor de specialitate. Art. 10. — (1) La nivelul Ministerului Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național funcționează, în condițiile legii, Unitatea de management al proiectului, în vederea asigurării unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finanțate prin împrumuturi externe, contractate sau garantate de stat, rambursabile ori nerambursabile. (2) Structura organizatorică, numărul de persoane și regulamentul de funcționare pentru Unitatea de management al proiectului se stabilesc prin ordin al ministrului culturii, cultelor și patrimoniului național. (3) Ministrul culturii, cultelor și patrimoniului național numește personalul Unității de management al proiectului și stabilește atribuțiile directorului acesteia. (4) Salarizarea personalului Unității de management al proiectului se realizează potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 52/1999 privind asigurarea unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finanțate prin împrumuturi externe contractate sau garantate de stat, rambursabile sau nerambursabile, inclusiv privind plata specialiștilor români care își desfășoară activitatea în cadrul unităților de management de proiect, aprobată prin Legea nr. 172/2001. Art. 11. — (1) Conducerea Ministerului Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național se exercită de către ministrul culturii, cultelor și patrimoniului național. (2) Ministrul culturii, cultelor și patrimoniului național conduce întreaga activitate a Ministerului Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național și îl reprezintă în raporturile cu celelalte ministere, cu alte autorități publice, instituții și organizații, precum și cu persoanele fizice și juridice din țară și din străinătate. (3) Ministrul culturii, cultelor și patrimoniului național este ordonator principal de credite. (4) în exercitarea atribuțiilor sale, ministrul culturii, cultelor și patrimoniului național emite ordine și instrucțiuni. (5) în îndeplinirea atribuțiilor sale, ministrul culturii, cultelor și patrimoniului național este sprijinit de 3 secretari de stat și un secretar general. (6) Ministrul culturii, cultelor și patrimoniului național poate dispune exercitarea temporară de către alți demnitari sau funcționari a unor atribuții prevăzute prin Regulamentul de organizare și funcționare a Ministerului Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național. Art. 12. — (1) Secretarii de stat se subordonează ministrului culturii, cultelor și patrimoniului național și îndeplinesc atribuțiile și sarcinile stabilite de acesta. (2) Secretarii de stat coordonează compartimente de specialitate din cadrul Ministerului Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național, potrivit anexei nr. 1 și regulamentului de organizare și funcționare a ministerului. Art. 13. — Secretarul general este subordonat ministrului culturii, cultelor și patrimoniului național și îndeplinește atribuțiile prevăzute prin lege și sarcinile stabilite de acesta și de regulamentul de organizare și funcționare a ministerului. Art. 14. — (1) Ministrul culturii, cultelor și patrimoniului național numește și revocă, potrivit legii, președinții și membrii Comisiei Naționale a Monumentelor Istorice, Comisiei Naționale de Arheologie, Comisiei Naționale a Muzeelor și Colecțiilor, precum și ai altor comisii de specialitate din domeniul culturii. (2) Fondurile necesare funcționării comisiilor de specialitate se suportă din bugetul Ministerului Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național, în condițiile legii. (3) Prin ordin al ministrului culturii, cultelor și patrimoniului național, în limita fondurilor aprobate prin bugetul de stat, se stabilesc, în condițiile legii, indemnizațiile cuvenite membrilor comisiilor de specialitate care nu sunt salariați ai Ministerului Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național. Art. 15. — (1) Pentru realizarea obiectivelor și atribuțiilor sale generale și specifice, Ministerul Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național poate colabora cu specialiști în diverse domenii de activitate, prin încheierea de convenții civile sau contracte individuale de muncă cu timp parțial, după caz. (2 ) în situațiile în care persoanele prevăzute la alin. (1) se deplasează în țară, în interesul instituției, Ministerul Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național poate suporta cheltuielile de transport, cazare și diurnă, în condițiile stabilite de lege pentru personalul propriu, în măsura în care, prin convențiile civile sau contractele individuale de muncă cu timp parțial încheiate, s-a prevăzut acest lucru. Art. 16. — (1) La nivelul județelor și al municipiului București funcționează direcțiile județene pentru cultură, culte și patrimoniul cultural național, respectiv a municipiului București, servicii publice deconcentrate, cu personalitate juridică, ale Ministerului Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național. (2 ) Direcțiile județene pentru cultură, culte și patrimoniul cultural național, respectiva municipiului București sunt conduse de un director executiv, care este funcționar public, potrivit legii. Art. 17. — (1) Direcțiile județene pentru cultură, culte și patrimoniul cultural național, respectiv a municipiului București au următoarele atribuții principale: 1. îndeplinesc atribuțiile prevăzute de lege în domeniul protejării patrimoniului cultural național; 2. colaborează cu autoritățile publice și cu instituțiile specializate pentru protejarea și punerea în valoare a bunurilor din patrimoniul cultural național și aplică în acest sens prevederile legale în domeniu; 3. participă, la cererea autorităților abilitate și împreună cu acestea, la acțiuni de control al respectării legislației privind dreptul de autor și drepturile conexe; 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 38/21.1.2009 4. avizează, potrivit legii, înființarea, reorganizarea sau desființarea instituțiilor publice de cultură și a așezămintelor culturale care funcționează sub autoritatea consiliilor județene sau locale; 5. finanțează, în condițiile legii, programe, proiecte și acțiuni culturale; 6. sprijină, în condițiile legii, activitatea organizațiilor neguvernamentale și a altor persoane juridice de drept privat cu activitate în domeniile culturii și cultelor; 7. inițiază și sprijină, în condițiile legii, acțiuni de revitalizare a tradițiilor și obiceiurilor locale, a ocupațiilor specifice tradiționale, de formare a specialiștilor și meseriașilor în domeniul artizanatului și meșteșugurilor tradiționale; 8. editează sau sprijină, în condițiile legii, publicații de specialitate și de informare în domeniul culturii și artei; 9. solicită și primesc, în condițiile legii, în nume propriu sau în numele și pentru Ministerul Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național, de la autorități ale administrației publice, de la instituții publice și de la persoanele juridice de drept privat cu activitate în domeniul cultural, al artelor și informării publice, date și informații necesare pentru exercitarea atribuțiilor ce le revin; 10. controlează respectarea îndeplinirii obligațiilor de plată a contribuțiilor la Fondul Cultural Național, în condițiile și la termenele stabilite prin lege; 11. îndeplinesc, la nivelul unităților administrativ-teritoriale, atribuțiile Ministerului Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național în domeniul cultelor; 12. asigură, potrivit legii, monitorizarea activităților derulate în cadrul Programul prioritar național pentru dotarea și finalizarea lucrărilor de construcție a așezămintelor culturale de drept public din mediul rural și mic urban; 13. îndeplinesc orice alte atribuții stabilite de ministrul culturii, cultelor și patrimoniului național. (2) Organizarea și funcționarea direcțiilor județene pentru cultură, culte și patrimoniul cultural național, respectiv a municipiului București, precum și atribuțiile acestora, altele decât cele prevăzute la alin. (1), se stabilesc prin regulamente aprobate prin ordin al ministrului culturii, cultelor și patrimoniului național. Art. 18. — (1) Unitățile care funcționează în subordinea, sub autoritatea Ministerului Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național ori în coordonarea ministrului culturii, cultelor și patrimoniului național sunt prevăzute în anexa nr. 2. (2) Structura organizatorică, statele de funcții pentru instituțiile publice subordonate, precum și atribuțiile acestora se aprobă prin ordin al ministrului culturii, cultelor și patrimoniului național, dacă legea nu dispune altfel. Art. 19. — (1) Ministerul Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național are în dotare, pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, un număr de autoturisme stabilit potrivit normelor legale în vigoare. (2) Ministerul Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național are, de asemenea, în dotare, pentru activitățile sale specifice, un microbuz pentru transport de marfă și persoane, cu un consum mediu lunar de carburanți de 400 litri, o mașină de teren cu un consum mediu lunar de 450 litri și două autoturisme, cu un consum mediu lunar de carburanți de 450 litri. Art. 20. — (1) Stingerea datoriilor preluate de Ministerul Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național, ca efect al desființării publicațiilor „Contemporanul”, „Literatorul”, „Manuscriptum”, „Deșteptarea Aromânilor”, „Moftul Român”, „Albina”, „Teatrul”, „Universul Cărții”, „A Het”, „Korunk”, „Vilnie Slovo”, instituții publice cu personalitate juridică aflate în subordinea Ministerului Culturii și Cultelor, se asigură din disponibilitățile acestor instituții și, după caz, din bugetul aprobat Ministerului Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național pe anul 2009. (2) Activul și pasivul instituțiilor prevăzute la alin. (1) vor fi preluate de Ministerul Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național, pe bază de protocol de predare-preluare, în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. Art. 21. — (1) în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, structura organizatorică și regulamentul de organizare și funcționare ale Bibliotecii Naționale a României, modificate corespunzător ca urmare a preluării activității Revistei „Biblioteca”, se aprobă prin ordin al ministrului culturii, cultelor și patrimoniului național. (2) în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, personalul angajat la Revista „Biblioteca” este preluat de Biblioteca Națională a României, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobate pentru această instituție, în condițiile legii. (3) Activul și pasivul Revistei „Biblioteca” vor fi preluate de Biblioteca Națională a României, pe bază de protocol de predare-preluare, în termenul prevăzut la alin. (2). (4) Preluarea activului și pasivului Revistei „Muvelodes”, instituție publică trecută sub autoritatea Consiliului Județean Cluj, se va face pe bază de protocol de predare-preluare încheiat între părțile interesate, până la data de 31 martie 2009, conform ultimului bilanț contabil și a inventarului bunurilor deținute. (5) Transferul instituției prevăzute la alin. (4) se face cu preluarea personalului angajat, conform legii. Art. 22. — (1) Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. (2) încadrarea în numărul de posturi și în noua structură organizatorică se aprobă prin ordin al ministrului culturii, cultelor și patrimoniului național. Art. 23. — Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 78/2005 privind organizarea și funcționarea Ministerului Culturii și Cultelor, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 288 din 2 mai 2007, cu modificările și completările ulterioare, precum și orice alte dispoziții contrare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul culturii, cultelor și patrimoniului național, Theodor Paleologu Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Marian Sârbu Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 16 ianuarie 2009. Nr. 9. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 38/21.I.2009 13 ANEXA Nr. 1*) *) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 38/21.1.2009 ANEXA Nr. 2 U N ITĂȚI care funcționează în subordinea, sub autoritatea Ministerului Culturii, Cultelor si Patrimoniului National ori în coordonarea ministrului culturii, cultelor și patrimoniului național Nr. Denumirea unității Sursa de finanțare crt. Unități care funcționează în subordinea Ministerului Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național 1. Organe de specialitate ale administrației publice centrale și instituții publice finanțate integral din bugetul de stat 1. Direcțiile județene pentru cultură, culte și patrimoniul cultural Bugetul de stat național, respectiv a municipiului București --- servicii publice deconcentrate 2. Biblioteca Națională a României Bugetul de stat 3. Oficiul Român pentru Drepturile de Autor*) Bugetul de stat NOTĂ: Unitățile prevăzute la nr. crt. 1---3 pot utiliza un număr maxim de 786 de posturi. II. Organe de specialitate ale administrației publice centrale și instituții publice finanțate din venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 4. Institutul Național pentru Memoria Exilului Românesc*) Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 5. Institutul Național pentru Studierea Holocaustului din Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat România „Elie Wiesel” 6. Centrul Național al Cinematografiei Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 7. Muzeul Național de Artă al României din București Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 8. Muzeul Național de Artă Contemporană al României Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 9. Muzeul Național al Hărților și Cărții Vechi Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 10. Muzeul Național de Istorie a României din București Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 11. Muzeul Național „Brukenthal” Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 12. Muzeul Național „Peleș” Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 13. Muzeul Național al Satului „Dimitrie Guști” Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 14. Muzeul Național al Țăranului Român din București Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 15. Muzeul Național Bran Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 16. Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei din Cluj-Napoca Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 17. Complexul Muzeal Național „Moldova” Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 18. Muzeul Național al Carpaților Răsăriteni Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 19. Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa” Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 20. Muzeul de Artă „Vasile Grigore --- pictor și colecționar” Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 21. Muzeul Național „George Enescu” din București Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 22. Teatrul Național „LL. Caragiale” din București Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 23. Teatrul Național „Lucian Blaga” din Cluj-Napoca Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 24. Teatrul Național „Vasile Alecsandri” din lași Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 25. Teatrul Național „Mihai Eminescu” din Timișoara Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 26. Teatrul Național „Marin Sorescu” din Craiova Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 27. Teatrul Național din Târgu Mureș Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 28. Teatrul Maghiar de Stat din Cluj-Napoca Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 29. Opera Națonală București Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 30. Opera Națională Română din Cluj-Napoca Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 38/21.1.2009 15 Nr. Denumirea unității Sursa de finanțare crt. 31. Opera Maghiară din Cluj-Napoca Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 32. Opera Națională Română din lași Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 33. Opera Națională Română din Timișoara Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 34. Teatrul Național de Operetă „Ion Dacian” Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 35. Filarmonica „George Enescu” Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 36. Centrul Național pentru Conservarea și Promovarea Culturii Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat Tradiționale 37. Centrul Național de Cultură al Romilor Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 38. Centrul Național de Artă „Tinerimea Română” Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 39. Centrul Cultural „Sala Palatului” Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 40. Centrul European de Cultură din Sinaia Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 41. Centrul de Cultură „George Apostu” din Bacău Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 42. Centrul de Cultură „Arcuș” din Covasna Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 43. Centrul Cultural Toplița Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 44. Centrul Național al Dansului București Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 45. Oficiul Național al Monumentelor Istorice Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 46. Institutul Național al Monumentelor Istorice Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 47. Institutul Național de Cercetare în Domeniul Conservării și Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat Restaurării 48. Studioul de Creație Cinematografică din București Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 49. Editura „Video” Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 50. Centrul de Studii și Cercetări în Domeniul Culturii Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 51. Centrul de Consultanță pentru Programe Culturale Europene Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat 52. Administrația Fondului Cultural Național Venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat NOTĂ: Unitățile menționate la nr. crt. 4---51 pot utiliza un număr maxim de 6.384 de posturi. III. Instituții publice finanțate din venituri proprii 53. CIMEC --- Institutul de Memorie Culturală Venituri proprii 54. ARTEXIM Venituri proprii 55. Centrul de Pregătire Profesională în Cultură Venituri proprii Unități care funcționează sub autoritatea Ministerului Culturii, Cultelor și Patrimoniului Național 56. Compania Națională a Imprimeriilor „Coresi” --- S.A. 57. Regia Autonomă de Distribuție și Exploatare a Filmelor „Româniafilm” 58. Studioul Cinematografic „Rofilm” --- S.A. 59. Studioul Cinematografic „Sahia Film” --- S.A. 60. Studioul Cinematografic „Animafilm” --- S.A. 61. Societatea Comercială „Editura Scrisul Românesc” --- S.A. 62. Societatea Comercială „Editura Meridiane” --- S.A. *) Organ de specialitate al administrației publice centrale, aflat în coordonarea ministrului culturii, cultelor și patrimoniului național. 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 38/21.1.2009 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE ORDIN pentru modificarea Ordinului ministrului economiei și finanțelor nr. 3.756/2008 privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont și ale obligațiunilor de stat de tip benchmark, aferente lunii ianuarie 2009 în temeiul prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 221/2008 pentru stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administrației publice centrale și ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 109/2008, cu modificările ulterioare, ale Normelor metodologice de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.470/2007, cu modificările și completările ulterioare, ministrul finanțelor publice emite următorul ordin: Art. I. —Articolul 1 din anexa nr. 1 „Prospect de emisiune al certificatelor de trezorerie cu discont lansate în luna ianuarie 2009” la Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 3.756/2008 privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont și ale obligațiunilor de stat de tip benchmark, aferente lunii ianuarie 2009, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 896 din 30 decembrie 2008, cu modificările ulterioare, se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 1. — în vederea finanțării și refinanțării datoriei publice în luna ianuarie 2009, Ministerul Finanțelor Publice anunță lansarea de emisiuni de certificate de trezorerie cu discont, astfel: Cod Data Data Data Nr. Valoare emisiune ISIN licitației emisiunii scadenței zile --- lei --- RO0909CTN0W2 5.01.2009 7.01.2009 6.02.2009 30 1.000.000.000 RO0909CTN0T8 14.01.2009 16.01.2009 17.04.2009 91 2.000.000.000 RO0909CTN0U6 19.01.2009 21.01.2009 20.02.2009 30 1.000.000.000 RO0909CTN027 22.01.2009 26.01.2009 27.04.2009 91 1.500.000.000 RO0909CTN019 28.01.2009 30.01.2009 31.07.2009 182 500.000.000” Art. II. — Valoarea nominală totală a certificatelor de trezorerie cu discont și a obligațiunilor de stat de tip benchmark, în sumă de 4.000 milioane lei, anunțată conform prevederilor art. 1 din Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 3.756/2008 privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont și ale obligațiunilor de stat de tip benchmark, aferente lunii ianuarie 2009, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 896 din 30 decembrie 2008, se majorează cu suma de 2.500 milioane lei. Art. III. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. București, 19 ianuarie 2009. Nr. 96. ’ MONITORUL OFICIAL p. Ministrul finanțelor publice, Bogdan Alexandru Drăgoi, secretar de stat EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul de vânzări si informare, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 02Î .410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 323872 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 38/21.1.2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495