MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 177 (XXI) — Nr. 32 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Vⁱⁿerⁱ’ ¹⁶ ianuarie 2009 Nr. Pagina DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU 99. — Decizie pentru numirea domnului Marius Tiberiu Martinescu în funcția de subsecretar de stat la Ministerul Administrației și Internelor................. 1 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 1.548/2008. — Ordin al ministrului transporturilor pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr. 42/2006 Pagina privind condițiile de pregătire profesională inițială și continuă a anumitor categorii de conducători auto și a anexei la Ordinul ministrului transporturilor nr. 794/2007 pentru aprobarea Normelor de autorizare a centrelor de pregătire și perfecționare a personalului din domeniul transporturilor rutiere...................... 2-13 ★ Rectificări .................................................... 14-15 DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE pentru numirea domnului Marius Tiberiu Martinescu în funcția de subsecretar de stat la Ministerul Administrației si Internelor în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 1 alin. (3¹) din Hotărârea Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică și efectivele Ministerului Internelor și Reformei Administrative, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Marius Tiberiu Martinescu se numește în funcția de subsecretar de stat la Ministerul Administrației și Internelor. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: p. Șeful Cancelariei Primului-Ministru, lon-Mircea Plângu București, 14 ianuarie 2009. Nr. 99 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 32/16.1.2009 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 7 MINISTERUL TRANSPORTURILOR ORDIN pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr. 42/2006 privind condițiile de pregătire profesională inițială și continuă a anumitor categorii de conducători auto și a anexei la Ordinul ministrului transporturilor nr. 794/2007 pentru aprobarea Normelor de autorizare a centrelor de pregătire și perfecționare a personalului din domeniul transporturilor rutiere Având în vedere prevederile Directivei Parlamentului European și a Consiliului 2003/59/CE privind calificarea inițială și formarea periodică a conducătorilor auto ai anumitor vehicule rutiere destinate transportului de mărfuri sau de călători, de modificare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 3.820/85 si a Directivei Consiliului 91/439/CEE si de abrogare a Directivei Consiliului 76/914/CEE, în temeiul prevederilor art. 5 alin. (2) lit. b) și e), ale art. 5 alin. (3) lit. g) și ale art. 65 alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2005 privind transporturile rutiere, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 102/2006, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 12 lit. g) și h) din Ordonanța Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 367/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor, cu modificările ulterioare, ministrul transporturilor emite prezentul ordin. Art. I. — Ordinul ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr. 42/2006 privind condițiile de pregătire profesională inițială și continuă a anumitor categorii de conducători auto, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 79 din 27 ianuarie 2006, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La articolul 1, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2¹), cu următorul cuprins: „(2¹) în plus față de documentele prevăzute la alin. (2), conducătorii auto cetățeni sau resortisanți ai unor terțe state, care sunt angajați la întreprinderi stabilite în România și care conduc autovehicule sau ansambluri de vehicule din categoriile C1, C1E, C și CE, trebuie să facă dovada pregătirii profesionale inițiale, respectiv dovada pregătirii profesionale periodice și prin atestatul de conducător auto menționat în Regulamentul (CE) nr. 484/2002 al Parlamentului European și al Consiliului din 1 martie 2002 de modificare a regulamentelor (CEE) nr. 881/92 și (CEE) nr. 3.118/93 ale Consiliului în vederea instituirii unui atestat de conducător auto.” 2. La articolul 1, după alineatul (4) se introduc trei noi alineate, alineatele (5)—(7), cu următorul cuprins: „(5) Pot obține în România CPI sau CPIa doar conducătorii auto care îndeplinesc una dintre următoarele condiții: a) sunt cetățeni sau resortisanți ai unui stat membru al Uniunii Europene care își au reședința în România, așa cum este aceasta definită în art. 14 din Regulamentul (CEE) nr. 3.821/85 al Consiliului din 20 decembrie 1985 privind echipamentul de înregistrare în transportul rutier, cu modificările și completările ulterioare; b) sunt cetățeni sau resortisanți ai unor state nemembre ale Uniunii Europene care sunt angajați de o întreprindere stabilită în România sau au dobândit dreptul de a munci în România. (6 ) Pot obține în România CPC doar conducătorii auto care îndeplinesc una dintre următoarele condiții: a) își au reședința în România, așa cum este aceasta definită în art. 14 din Regulamentul (CEE) nr. 3.821/85 al Consiliului din 20 decembrie 1985, cu modificările și completările ulterioare; b) sunt angajați de o întreprindere stabilită în România. (7 ) Sunt recunoscute ca valabile pe teritoriul României CPI și CPC eliberate în condițiile Directivei 2003/59/CE de alte state membre ale Uniunii Europene.” 3. La articolul 4, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins: „(3) Fără a aduce atingere prevederilor alin. (1) și (2), conducătorii auto care efectuează transport rutier de mărfuri și dețin un CPI sau CPIa pentru una dintre categoriile de vehicule prevăzute la alin. (1) sunt exceptați de la obținerea unui CPI sau CPIa pentru oricare alta dintre categoriile de vehicule prevăzute la alin. (1), iar conducătorii auto care efectuează transport rutier de persoane și dețin un CPI sau CPIa pentru una dintre categoriile de vehicule prevăzute la alin. (2) sunt exceptați de la obținerea unui CPI sau CPIa pentru oricare alta dintre categoriile de vehicule prevăzute la alin. (2).” 4. La articolul 6, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Conducătorii auto exceptați de la obligația deținerii CPI conform prevederilor art. 3 și care sunt deținătorii unui certificat pentru conducătorii auto care efectuează transport rutier public de persoane, obținut în baza prevederilor Ordinului ministrului lucrărilor publice, transporturilor și locuinței nr. 597/2003 privind aprobarea Normelor pentru stabilirea condițiilor de obținere a atestatului profesional de către conducătorii auto care efectuează transport rutier de mărfuri cu vehicule a căror masă maximă autorizată este mai mare de 7,5 tone, transport rutier public de persoane și transport rutier cu vehicule având mase și/sau dimensiuni de gabarit depășite, cu modificările și completările ulterioare, vor urma cursurile de formare continuă și vor obține CPC până cel târziu la expirarea certificatului menționat.” 5. La articolul 6, după alineatul (2) se introduc patru noi alineate, alineatele (2¹)—(2⁴), cu următorul cuprins: „( 2¹) Conducătorii auto exceptați de la obligația deținerii CPI conform prevederilor art. 3 lit. a) și care nu sunt deținători ai certificatului menționat la alin. (2) vor putea efectua operațiuni de MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 32/16.1.2009 3 transport rutier ce fac obiectul prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2005, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 102/2006, cu modificările și completările ulterioare, numai cu condiția obținerii CPC. (2²) Conducătorii auto exceptați de la obligația deținerii CPI conform prevederilor art. 3 lit. b) și care sunt deținătorii unui certificat pentru conducătorii auto care efectuează transport rutier de mărfuri cu vehicule a căror masă maximă autorizată este mai mare de 3,5 tone, obținut în baza prevederilor Ordinului ministrului lucrărilor publice, transporturilor și locuinței nr. 597/2003, cu modificările și completările ulterioare, vor urma cursurile de formare continuă și vor obține CPC până cel târziu la expirarea certificatului menționat. (2³) începând din data de 10 septembrie 2009, conducătorii auto exceptați de la obligația deținerii CPI conform prevederilor art. 3 lit. b) și care nu sunt deținători ai certificatului menționat la alin. (2) vor putea efectua operațiuni de transport rutier ce fac obiectul prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2005, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 102/2006, cu modificările și completările ulterioare, numai cu condiția obținerii CPC. (2⁴) Conducătorii auto care au obținut CPC pentru una dintre categoriile de permis de conducere prevăzute la art. 4 alin. (1) sunt exceptați de la obligația de a obține CPC pentru o altă categorie de permis dintre cele prevăzute la respectivul alineat, iar cei care au obținut CPC pentru una dintre categoriile de permis de conducere prevăzute la art. 4 alin. (2) sunt exceptați de la obligația de a obține CPC pentru o altă categorie de permis dintre cele prevăzute la respectivul alineat.” 6. La articolul 6, alineatele (3) și (4) se modifică și vor avea următorul cuprins: „( 3) Conducătorii auto care sunt titulari ai unui CPC obținut conform prevederilor alin. (1)—(2³) vor urma cursurile prevăzute la art. 5 la fiecare 5 ani, înainte de expirarea perioadei de valabilitate a CPC. (4 ) în cazul în care conducătorii auto titulari ai unui CPI/CPIa sau ai unui CPC ori cei exceptați de la obligația deținerii CPI conform prevederilor art. 3 nu și-au exercitat profesia pe o perioadă de cel puțin 2 ani, aceștia au obligația de a urma un curs de pregătire periodică înainte de reluarea activității.” 7. La articolul 7, alineatele (1) și (2) se modifică și vor avea următorul cuprins: „Art. 7. — (1) Examenele teoretice pentru obținerea CPI, CPIa și CPC vor fi susținute în fața unei comisii de examinare formate din 3 membri. Autoritatea Rutieră Română — A.R.R. va desemna 2 reprezentanți ca membri ai comisiei de examinare. Direcția generală infrastructură și transport rutier va desemna un reprezentant ca membru în cadrul comisiei de examinare. Examinarea practică a candidaților va fi efectuată de un reprezentant al Autorității Rutiere Române — A.R.R. sau al Direcției generale infrastructură și transport rutier. (2 ) Rezultatul examinării teoretice va fi comunicat candidaților în aceeași zi, iar eventualele contestații cu privire la rezultatul examinării se vor depune în termen de 3 zile la Autoritatea Rutieră Română — A.R.R. Contestațiile se soluționează în termen de cel mult 15 zile de la depunere.” 8. La articolul 7, după alineatul (2) se introduc două noi alineate, alineatele (2¹) și (2²), cu următorul cuprins: „( 2¹) Rezultatul examenului practic va fi comunicat candidaților în aceeași zi. (2² ) Autoritatea Rutieră Română —A.R.R. stabilește datele și locurile unde se susțin examenele, în conformitate cu prevederile anexei nr. 2.” 9. La articolul 7, alineatele (3) și (4) se modifică și vor avea următorul cuprins: „(3 ) Timp de 12 luni de la finalizarea cursului de pregătire profesională inițială accelerată, conducătorii auto care au fost respinși în urma examenului de obținere a CPIa pot susține reexaminări la intervale de cel puțin 7 zile, la datele și orele stabilite de comisia de examinare, cu plata tarifului aferent. Candidații care timp de 12 luni de la finalizarea cursului de pregătire profesională inițială accelerată nu au promovat examenul de obținere a CPIa sunt obligați să urmeze un nou curs pentru a putea participa la examenul de obținere a CPIa. (4 ) Conducătorii auto respinși în urma examenului de obținere a CPI sau CPC au posibilitatea să participe la reexaminări ulterioare, cu plata tarifului aferent.” 10. Articolul 10 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 10. — Pentru a putea organiza cursuri de pregătire pentru conducătorii auto conform prevederilor art. 2 alin. (2) și ale art. 5 alin. (2), centrele de pregătire și perfecționare a personalului din domeniul transporturilor rutiere trebuie să fie autorizate de către Ministerul Transporturilor, prin Direcția generală infrastructură și transport rutier, conform reglementărilor în vigoare.” 11. După articolul 11 se introduc șase noi articole, articolele 111 —11⁶, cu următorul cuprins: „Art. 11L — (1) Centrele de pregătire și perfecționare vor ține evidența cursanților care urmează cursurile prevăzute la art. 2 alin. (2) și la art. 5 alin. (2) în cataloage specializate, cu respectarea următoarelor cerințe: a) cataloagele au filele numerotate, semnate și ștampilate de Direcția generală infrastructură și transport rutier din cadrul Ministerului Transporturilor. Modelul de filă de catalog este prezentat în anexa nr. 4; b) cataloagele sunt personalizate pentru fiecare sediu central/filială/sucursală/punct de lucru al/a fiecărui centru de pregătire și perfecționare autorizat; c) cataloagele sunt separate pentru CPIa și CPC; d) cataloagele cuprind, pentru fiecare cursant, următoarele date: (i) numele, prenumele și codul numeric personal; (ii) tipul cursului urmat; (iii) datele și orele la care a urmat fiecare tematică de curs și, după caz, pregătirea practică; (iv) lectorul sau lectorii cu care a urmat fiecare tematică de curs; (v) numărul de înmatriculare și tipul autovehiculului cu care s-a efectuat pregătirea practică, după caz; e) datele prevăzute la lit. d) pct. (iii) și (iv) vor fi completate la începutul fiecărei ore de pregătire teoretică; f) orice modificare în catalog se face prin tăiere cu o linie orizontală, scriere alăturată, semnare și ștampilare de către cel care a adus modificarea. (2) Centrele de pregătire și perfecționare vor completa la zi fișa cursantului, prevăzută în anexa nr. 5. (3) Cataloagele se vor păstra la fiecare sediu central/filială/sucursală/punct de lucru al/a fiecărui centru de pregătire și perfecționare pe o perioadă de cel puțin 5 ani. 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 32/16.1.2009 (4) în cazul în care o filială/sucursală/punct de lucru a/al unui centru de pregătire și perfecționare își încetează activitatea, cataloagele prevăzute la alin. (1) vor fi predate la sediul central al centrului, care le păstrează până la expirarea perioadei prevăzute la alin. (3). (5) în cazul în care un centru de pregătire și perfecționare își încetează activitatea de pregătire profesională a conducătorilor auto, cataloagele prevăzute la alin. (1) vor fi predate la agenția teritorială a Autorității Rutiere Române —A.R.R. pe raza căreia și-a desfășurat activitatea, care le păstrează până la expirarea perioadei prevăzute la alin. (3). (6) Vor fi înscriși la examenul pentru obținerea CPIa sau CPC cursanții care au efectuat toate orele de pregătire prevăzute în secțiunea a 2-a a anexei nr. 2 sau la art. 5 alin. (3), după caz. Art. 11². — (1) Centrele de pregătire și perfecționare și filialele/sucursalele/punctele de lucru ale acestora au următoarele obligații: a) să efectueze pregătirea profesională a candidaților pentru obținerea CPIa și CPC numai în conformitate cu programele de pregătire elaborate cu respectarea prevederilor Ordinului ministrului transporturilor nr. 794/2007 pentru aprobarea Normelor de autorizare a centrelor de pregătire și perfecționare a personalului din domeniul transporturilor rutiere și aprobate de Direcția generală infrastructură și transport rutier din Ministerul Transporturilor; b) să transmită Direcției generale infrastructură și transport rutier din cadrul Ministerului Transporturilor, în format electronic, cel târziu în ziua începerii pregătirii, cataloagele cu participanții la pregătire, perioada, programul orar și locul unde are loc pregătirea; c) să păstreze timp de 12 luni diagramele tahograf și/sau rapoartele imprimate ale tahografelor digitale utilizate de cursanți în timpul pregătirii practice; d) să efectueze pregătirea conducătorilor auto astfel încât să respecte prevederile Hotărârii Guvernului nr. 38/2008 privind organizarea timpului de muncă al persoanelor care efectuează activități mobile de transport rutier. în acest sens, perioadele de timp alocate pregătirii profesionale se asimilează timpului de muncă, așa cum este definit în reglementarea menționată. (2 ) Centrele de pregătire și perfecționare, precum și filialele/sucursalele/punctele de lucru ale acestora pot desfășura cursurile de pregătire profesională în vederea obținerii CPI/CPIa și CPC numai dacă, în plus față de condițiile prevăzute în Ordinul ministrului transporturilor nr. 794/2007, respectă și următoarele condiții: a) respectă prevederile art. 11¹ și ale art. 11² alin. (1); b) sunt capabile să efectueze atât pregătirea inițială accelerată, cât și pregătirea continuă a candidaților; c) la fiecare filială, sucursală și punct de lucru autorizată/autorizat pentru pregătirea conducătorilor auto, precum și la sediul central, dacă acesta este autorizat pentru pregătirea conducătorilor auto: 1. dețin cu orice titlu vehiculele necesare pregătirii practice a conducătorilor auto, care corespund prevederilor anexei nr. 1a) din partea I „Normele de autorizare a școlilor de conducători auto” din Normele de autorizare a funcționării centrelor de pregătire a personalului din domeniul transporturilor rutiere, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr. 1.856/2006, cu modificările ulterioare; 2. au angajați cu contract de muncă cu normă întreagă cel puțin un lector și un instructor de conducere auto atestat pentru categoriile C+E și/sau D+E, după caz. Art. 11³. — Direcția generală infrastructură și transport rutier împreună cu Autoritatea Rutieră Română —A.R.R., prin comisia stabilită conform art. 15 alin. (2) din Normele de autorizare a centrelor de pregătire și perfecționare a personalului din domeniul transporturilor rutiere, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor nr. 794/2007, vor controla cel puțin o dată modul de desfășurare a fiecărui curs de CPIa și cel puțin o dată pe trimestru modul de desfășurare a câte unui curs de CPC la fiecare centru. Art. 11⁴. — (1) Deținătorii CPI, CPIa și CPC au obligația de a solicita Autorității Rutiere Române — A.R.R. preschimbarea certificatelor menționate atunci când intervine modificarea a cel puțin uneia dintre datele menționate pe acestea. Atunci când constată, cu ocazia controlului în trafic, că datele menționate pe un CPI, CPIa sau CPC nu concordă în totalitate cu cele menționate pe alte acte, Autoritatea Rutieră Română —A.R.R. va reține pentru preschimbare certificatul în cauză. (2 ) Deținătorii CPI, CPIa și CPC au obligația de a solicita Autorității Rutiere Române —A.R.R. eliberarea unui duplicat al certificatelor menționate în cazul pierderii sau furtului acestora. (3 ) Deținătorii CPI, CPIa și CPC au obligația de a solicita Autorității Rutiere Române — A.R.R. înlocuirea certificatelor menționate în cazul deteriorării acestora. Art. 11⁵. — Până la introducerea în totalitate a modelului prevăzut în anexa nr. 3, certificatele de calificare profesională continuă se eliberează pe formulare-tip, iar cele deja eliberate își păstrează valabilitatea și se pot preschimba la cerere în perioada de valabilitate. Art. 11⁶. — Pe certificatele CPI, CPIa și CPC se marchează codul comunitar stabilit conform anexei nr. 3, pct. 2. subpct. 10 din notă.” 12. Articolul 12 se modifică și va avea următorul cuprins: „Art. 12. — Anexele nr. 1—5 fac parte integrantă din prezentul ordin.” 13. Anexa nr. 1 se modifică și va avea următorul cuprins: „ANEXA Nr. 1 NIVELUL MINIM de cunoștințe necesare desfășurării profesiei de conducător auto Cunoștințele care trebuie luate în considerare în vederea constatării calificării inițiale și a formării continue a conducătorului auto vor include cel puțin tematica cuprinsă în prezenta anexă. Candidații trebuie să atingă nivelul de cunoștințe și de aptitudini practice necesare pentru a conduce în deplină siguranță vehiculele din respectiva categorie de permis. Nivelul minim de cunoștințe nu poate fi mai mic decât nivelul atins în cursul școlarizării obligatorii, completat de o pregătire profesională care să permită desfășurarea activității și utilizarea instrumentelor și tehnicilor necesare în acest sens. CAPITOLUL I Pregătire avansată privind conducerea rațională bazată pe regulile de siguranță Toate tipurile de permise (dintre cele care fac obiectul prezentului ordin) 1.1. Obiectiv: cunoașterea caracteristicilor sistemului de transmisie în scopul utilizării optime: — curbele de cupluri, de putere și de consum specific ale unui motor, zona de utilizare optimă a turației motorului, diagrame privind rapoartele de transmitere ale cutiei de viteze. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 32/16.1.2009 5 1.2. Obiectiv: cunoașterea caracteristicilor tehnice și funcționarea dispozitivelor de siguranță pentru a controla vehiculul, pentru a minimiza uzura și pentru a preveni disfuncționalitățile specifice: — circuitul de frânare oleopneumatic servoasistat, limitele de utilizare a sistemelor de frânare și a frânei de încetinire, utilizarea combinată a frânelor și a frânei de încetinire, utilizarea optimă a vitezei și rapoartelor de transmitere ale cutiei de viteze, utilizarea inerției vehiculului, utilizarea mijloacelor de încetinire și de frânare în cursul coborârilor, atitudine în caz de defecțiune. 1.3. Obiectiv: capacitatea de optimizare a consumului de carburant: — optimizarea consumului de carburant prin utilizarea cunoștințelor prezentate la pct. 1.1 și 1.2. Permis C, CE, C1 și C1E 1.4. Obiectiv: capacitatea de a asigura încărcarea unui vehicul respectând regulile de siguranță și utilizare corectă a vehiculului: — forțele care acționează asupra vehiculului în mișcare, utilizarea rapoartelor de transmitere ale cutiei de viteze în funcție de sarcina vehiculului și de particularitățile drumului, calcularea sarcinii totale a unui vehicul sau a unui ansamblu de vehicule, calcularea volumului total, repartizarea încărcăturii, consecințele supraîncărcării pe axă, stabilitatea vehiculului și centrul de greutate, tipurile de ambalaje și suporturile de sarcină; — principalele categorii de mărfuri ce necesită arimarea, tehnici de calare și de arimare a încărcăturii, utilizarea centurilor de arimare, verificarea dispozitivelor de arimare, utilizarea de mijloace de manipulare, acoperirea cu prelată și scoaterea prelatei. Permis D, DE, D1 și D1E 1.5. Obiectiv: capacitatea de a asigura siguranța și confortul pasagerilor: — echilibrul mișcărilor longitudinale și laterale, utilizarea drumurilor împreună cu alți utilizatori, poziția pe șosea, frânarea treptată/lină, folosirea consolelor, utilizarea de infrastructuri specifice (spații publice, benzi de circulație rezervate), realizarea unei armonii între conducerea în siguranță și celelalte funcții ale conducătorului auto, interacțiunea cu pasagerii, caracteristicile specifice ale transportului anumitor categorii de călători (persoane cu dizabilități, copii). 1.6. Obiectiv: capacitatea de a asigura încărcarea unui vehicul respectând regulile de siguranță și utilizare corectă a vehiculului: — forțele care se aplică vehiculelor în mișcare, utilizarea rapoartelor de transmitere ale cutiei de viteze în funcție de sarcina vehiculului și de profilul drumului, calcularea sarcinii totale a unui vehicul sau a unui ansamblu de vehicule, repartizarea încărcăturii, consecințele supraîncărcării pe axă, stabilitatea vehiculului și centrul de greutate. CAPITOLUL II Aplicarea reglementărilor Toate tipurile de permise (dintre cele care fac obiectul prezentului ordin) 2.1. Obiectiv: cunoașterea mediului social al transportului rutier și a regulilor care îl guvernează: — duratele maxime de lucru specifice transporturilor; principiile, aplicarea și consecințele prevăzute în reglementările naționale și comunitare în domeniu; sancțiunile în caz de neutilizare, de utilizare necorespunzătoare sau de manipulare frauduloasă a tahografului; cunoașterea mediului social al transportului rutier: drepturile și obligațiile conducătorului auto în ceea ce privește pregătirea profesională inițială și pregătirea profesională periodică. Permis C, CE, CI și C1E 2.2. Obiectiv: cunoașterea reglementărilor privind transportul rutier de mărfuri: — licențele de transport, obligațiile ce rezultă din contractele- tip de transport de mărfuri, redactarea documentelor ce formează contractul de transport, autorizațiile de transport internațional, obligații ce rezultă din convenția privind contractul de transport internațional rutier de mărfuri, întocmirea foii de drum internaționale, trecerea frontierelor, comisionarii de transport, documente speciale de însoțire a mărfii. Permis D, DE, D1 și D1E 2.3. Obiectiv: cunoașterea reglementărilor privind transportul rutier de persoane: — transportul de grupuri specifice, echipamente de siguranță la bordul autobuzelor, centurile de siguranță, încărcarea vehiculului. CAPITOLUL III Sănătatea, siguranța rutieră și siguranța mediului, serviciile, logistica Toate tipurile de permise (dintre cele care fac obiectul prezentului ordin) 3.1. Obiectiv: creșterea percepției privind riscurile rutiere și accidentele de muncă: — tipologia accidentelor de muncă din sectorul transporturilor, statisticile accidentelor de circulație, implicarea camioanelor grele/autocarelor, consecințele umane, materiale și financiare. 3.2. Obiectiv: capacitatea de a preveni criminalitatea și traficul de imigranți ilegali: — informații generale, implicații pentru conducătorii auto, măsurile de prevenire, lista verificărilor ce trebuie efectuate de conducătorul auto, legislația cu privire la responsabilitatea conducătorului auto și a întreprinderilor de transport. 3.3. Obiectiv: capacitatea de a preveni riscurile fizice: — principiile ergonomice: gesturile și pozițiile care implică riscuri, condiția fizică, exercițiile de manipulare, protecția personală. 3.4. Obiectiv: conștientizarea importanței stării fizice și mentale: — principiile unei alimentații sănătoase și echilibrate, efectele alcoolului, medicamentelor sau ale oricărei substanțe susceptibile de a modifica comportamentul, simptomele, cauzele și efectele oboselii și stresului, rolul fundamental al ciclului elementar muncă-odihnă. 3.5. Obiectiv: capacitatea de a evalua corect situațiile de urgență: — comportamentul în caz de urgență: evaluarea situației, evitarea supraaccidentelor, solicitarea de ajutor, asistența răniților și acordarea primului ajutor, acțiuni în caz de incendiu, evacuarea ocupanților din camioane/călătorilor din autobuze, asigurarea siguranței tuturor călătorilor, acțiuni în caz de agresiune; principiile de bază ale întocmirii unui proces-verbal de constatare a accidentului. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 32/16.1.2009 3.6. Obiectiv: abilități de comportament care să contribuie la îmbunătățirea imaginii unei întreprinderi: — relația dintre comportamentul conducătorului auto și imaginea întreprinderii: importanța pentru întreprindere a calității prestației conducătorului auto, diferitele roluri ale conducătorului auto, diferiții interlocutori potențiali ai conducătorului auto, întreținerea autovehiculului, organizarea muncii, consecințele pe plan comercial și financiar ale unei dispute. 3.7. Principii și modalități de corectare a atitudinilor și comportamentelor care generează riscuri de accident rutier sau accident de muncă. Permis, C, CE, C1 și C1E 3.8. Obiectiv: cunoașterea mediului economic al transportului rutier de mărfuri și organizarea pieței: — transportul rutier în raport cu alte tipuri de transport (concurență, expeditori), diferitele activități din domeniul transportului rutier (transportul public, în folos propriu, activități conexe transportului), organizarea principalelor tipuri de întreprinderi de transport sau activități conexe transportului, diferitele specializări din domeniul transportului (cisternă, temperatură controlată etc.), evoluția sectorului (diversificarea serviciilor oferite, relația transport rutier—transport feroviar, subcontractarea etc.). Permis D, DE, D1 și D1E 3.9. Obiectiv: cunoașterea mediului economic al transportului rutier de călători și organizarea pieței: — transporturilor rutiere de călători în raport cu alte tipuri de transport de călători (transport feroviar, automobile), diferitele activități ce implică transportul rutier de călători, trecerea frontierelor (transportul internațional), organizarea principalelor tipuri de întreprinderi de transport rutier de călători.” 14. Anexa nr. 2 se modifică și va avea următorul cuprins: „ANEXA Nr. 2 CONDIȚIILE de obținere a CPI/CPIa/CPC SECȚIUNEA 1 — CPI Comisia prevăzută la art. 7 alin. (1) din ordin examinează candidații pentru a verifica deținerea de către aceștia a nivelului minim de cunoștințe prevăzut în anexa nr. 1. în vederea susținerii examenului pentru obținerea CPI, candidații se vor înscrie la un centru de pregătire profesională autorizat de Ministerul Transporturilor prin Direcția generală infrastructură și transport rutier. în vederea susținerii examenului și a obținerii CPI, candidații trebuie să dețină permis de conducere valabil. Candidații înscriși vor fi programați pentru a susține examenul teoretic în cel mult 60 de zile de la comunicarea privind înscrierea acestora transmisă de centrul de pregătire și perfecționare către Autoritatea Rutieră Română — A.R.R. Susținerea examenului practic va avea loc, în baza programării, în cel mult 30 de zile de la promovarea examenului teoretic. Durata și tematica examenului, precum și numărul de întrebări se pot reduce corespunzător, prin procedura de examinare, în scopul eliminării suprapunerilor cu examenul susținut de candidați în vederea obținerii permisului de conducere. a) Examenul teoretic este format din două probe: (i) un set de 70 întrebări care cuprinde 40 de întrebări tip grilă și 30 de întrebări cu răspuns direct, testul având cel puțin o întrebare pentru fiecare obiectiv dintre obiectivele generale și cele specifice tipului de transport, respectiv transport de mărfuri sau persoane, prevăzut în anexa nr. 1; (ii) 6 studii de caz, câte două pentru fiecare dintre cele 3 capitole ale anexei nr. 1. Durata examenului teoretic este de 4 ore. Candidatul este considerat admis dacă a răspuns corect la cel puțin 70% din întrebări și a obținut minimum 70% din punctajul maxim cumulat al studiilor de caz. Candidații declarați admiși la examenul teoretic vor putea susține examenul practic. b) Examenul practic este format din următoarele probe: (i) o probă de conducere destinată evaluării pregătirii cu privire la conducerea rațională bazată pe reguli de siguranță. Această probă are loc, pe cât posibil, pe drumuri situate în afara zonelor construite, pe drumuri expres sau pe autostrăzi (sau alte drumuri similare), precum și pe toate tipurile de drumuri publice urbane, acestea trebuind să prezinte diferite tipuri de dificultăți pe care un conducător auto le poate întâlni. Este preferabil ca această probă să se desfășoare în diverse condiții de intensitate a traficului. Timpul de conducere pe drum trebuie să fie folosit în mod optim pentru a evalua candidatul în toate zonele de circulație pe care le-ar putea întâlni. Durata minimă a acestei probe este de 90 de minute. Candidații admiși la această probă vor putea susține examenul practic prevăzut la pct. (ii); (ii) o probă care vizează cel puțin pct. 1.4, 1.5, 1.6, 3.2, 3.3 și 3.5 din anexa nr. 1. Durata minimă a acestei probe este de 30 de minute; (iii) prin procedura de examinare se poate stabili ca examenul practic să fie completat de o a treia probă, care să se desfășoare într-un poligon special sau pe un simulator performant, pentru a evalua abilitățile cursantului în ceea ce privește conducerea rațională, manevrarea în siguranță, în special în ceea ce privește controlul vehiculului în funcție de diferitele stări ale carosabilului, precum și în funcție de condițiile atmosferice, de ora din zi sau din noapte. în cazul în care este stabilită, durata acestei probe opționale va fi de 30 de minute. în cazul în care conducătorul auto promovează această probă, din durata de 90 de minute a probei de conducere prevăzute la lit. b) pct. (i) se scad 30 de minute. Această probă va fi susținută la începutul examenului practic. Candidații declarați admiși la această probă vor putea susține examenul prevăzut la lit. b) Pct. (i). Pentru a fi admiși la examenul de obținere a CPI, candidații trebuie să fie declarați admiși atât la examenul teoretic, cât și la toate probele parțiale ale examenului practic. în cazul nepromovării examenului în totalitate, calificativele „Admis” obținute de candidați la examenul teoretic sau la probele parțiale își păstrează valabilitatea cel mult 6 luni de la data obținerii primului calificativ, dar nu mai mult de două reexaminări. Vehiculele utilizate în timpul examenelor practice trebuie să îndeplinească cel puțin condițiile prevăzute în anexa nr. 1a) din partea I „Normele de autorizare a școlilor de conducători auto” din Normele de autorizare a funcționării centrelor de pregătire a personalului din domeniul transporturilor rutiere, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr. 1.856/2006, cu modificările ulterioare. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 32/16.1.2009 7 în ceea ce îi privește pe conducătorii menționați la art. 2 alin. (5) din ordin, examenul teoretic cuprinde un chestionar cu 20 de întrebări și se limitează la materiile prevăzute în anexa nr. 1, corespunzătoare tipului de transport, de mărfuri sau de persoane, pentru care se solicită noua calificare inițială. Acești conducători vor susține obligatoriu examenul practic în totalitate. SECȚIUNEA a 2-a — CPIa Cursul de calificare inițială accelerată va include întreaga tematică prevăzută în anexa nr. 1. Durata sa este de 140 de ore. Fiecare candidat trebuie să efectueze cel puțin 10 ore de conducere individuală cu un vehicul din categoria respectivă, care îndeplinește cel puțin condițiile prevăzute în anexa nr. 1a) din partea I „Normele de autorizare a școlilor de conducători auto” din Normele de autorizare a funcționării centrelor de pregătire a personalului din domeniul transporturilor rutiere, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr. 1.856/2006, cu modificările ulterioare. în timpul conducerii individuale candidatul trebuie să fie însoțit de un instructor, angajat al centrului de pregătire și perfecționare a personalului din domeniul transporturilor rutiere. Fiecare conducător auto poate să efectueze cel mult 4 ore din cele 10 de conducere individuală într-un poligon special sau pe un simulator performant pentru a evalua perfecționarea în ceea ce privește conducerea rațională, manevrarea în siguranță, în special în ceea ce privește controlul vehiculului în funcție de diferitele stări ale carosabilului, precum și în funcție de condițiile atmosferice, de ora din zi sau din noapte. Comisia prevăzută la art. 7 alin (1) din ordin examinează candidații pentru a verifica deținerea de către aceștia a nivelului minim de cunoștințe prevăzut în anexa nr. 1 cu privire la tematica și obiectivele indicate. în vederea susținerii examenului, centrul de pregătire și perfecționare sau filiala/sucursala/punctul de lucru a/al acestuia depune la agenția teritorială a Autorității Rutiere Române — A.R.R. centralizatorul cu candidații care au absolvit cursul de pregătire și câte un dosar pentru fiecare candidat, care va cuprinde: a) cererea; b) fișa cursantului prevăzută la art. 11¹ alin. (2) din ordin; c) diagramele tahograf și/sau rapoartele imprimate ale tahografelor digitale, care atestă efectuarea tuturor orelor de conducere individuală, în original; d) copie după permisul de conducere aflat în perioada de valabilitate și după actul de identitate; e) o fotografie color. Agenția teritorială a Autorității Rutiere Române — A.R.R., în termen de 5 zile lucrătoare de la depunere, verifică dosarele și respinge solicitările de examinare ale candidaților care nu au dosarul complet, în situația în care copiile documentelor nu sunt lizibile, al căror permis de conducere nu este în perioada de valabilitate, a căror fotografie nu este corespunzătoare confecționării certificatului sau care nu au efectuat toate orele de pregătire teoretică și/sau practică. Candidații înscriși vor fi programați pentru a susține examenul teoretic în cel mult 30 de zile de la data depunerii dosarului la agenția teritorială a Autorității Rutiere Române — A.R.R. Agenția teritorială a Autorității Rutiere Române —A.R.R. întocmește programatorul cu candidații care participă la examinare. a) Examenul teoretic este format din două probe: (i) un set de 40 de întrebări tip grilă, având cel puțin o întrebare pentru fiecare obiectiv dintre obiectivele generale și cele specifice tipului de transport, respectiv transport de mărfuri sau de persoane, prevăzut în anexa nr. 1; (ii) trei studii de caz. Durata examenului este de două ore. Candidatul este considerat admis dacă a răspuns corect la cel puțin 70% din întrebări și dacă a obținut minimum 70% din punctajul maxim cumulat al studiilor de caz. b) Examenul practic vizează verificarea însușirii de către candidat a cunoștințelor și abilităților practice necesare desfășurării activității. Durata minimă a acestei probe este de 15 minute. Vehiculele utilizate în timpul examenelor practice trebuie să îndeplinească cel puțin condițiile prevăzute în anexa nr. 1a) din partea I „Normele de autorizare a școlilor de conducători auto” din Normele de autorizare a funcționării centrelor de pregătire a personalului din domeniul transporturilor rutiere, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr. 1.856/2006, cu modificările ulterioare. Pentru conducătorii prevăzuți la art. 2 alin. (5) din ordin, durata calificării inițiale accelerate este de 35 de ore, din care două ore și jumătate de conducere individuală. La sfârșitul acestei pregătiri candidatul va susține un examen în fața comisiei prevăzute la art. 7 alin. (1) din ordin. Examenul teoretic va cuprinde câte două întrebări tip grilă pentru fiecare obiectiv specific din tematica pentru tipul de transport de mărfuri sau persoane, după caz, prevăzut în anexa nr. 1. Examenul practic va fi susținut în întregime. Pentru a fi înscriși la examenul practic, candidații trebuie să fie declarați admiși la examenul teoretic. Pentru a fi admiși la examenul de obținere a CPIa, candidații trebuie să fie declarați admiși atât la examenul teoretic, cât și la examenul practic. în cazul nepromovării examenului practic, calificativul „Admis” obținut de candidați la examenul teoretic își păstrează valabilitatea cel mult 6 luni de la obținere, dar nu mai mult de două reexaminări practice. SECȚIUNEA a 3-a — CPC Comisia prevăzută la art. 7 alin (1) din ordin examinează candidații pentru a verifica dacă aceștia și-au actualizat nivelul minim de cunoștințe prevăzut în anexa nr. 1. în vederea susținerii examenului, centrul de pregătire și perfecționare sau filiala/sucursala/punctul de lucru a/al acestuia depune la agenția teritorială a Autorității Rutiere Române — A.R.R., cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de data planificată a examenului, centralizatorul cu candidații care au absolvit cursul de pregătire prevăzut la art. 5 alin. (3) din ordin și câte un dosar pentru fiecare candidat, care va cuprinde: a) cererea; b) fișa cursantului prevăzută la art. 11¹ alin. (2) din ordin; c) copie după permisul de conducere aflat în perioada de valabilitate și după actul de identitate; d) o fotografie color. Agenția teritorială a Autorității Rutiere Române — A.R.R. verifică dosarele și respinge solicitările de examinare ale candidaților care nu au dosarul complet, în situația în care copiile documentelor nu sunt lizibile, ale candidaților al căror permis de conducere nu este în perioada de valabilitate, a căror 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 32/16.1.2009 fotografie nu este corespunzătoare confecționării certificatului sau care nu au efectuat toate orele de pregătire. Agenția teritorială a Autorității Rutiere Române — A.R.R. întocmește programatorul cu candidații care participă la examinare. Candidații înscriși vor fi programați pentru a susține examenul teoretic în cel mult 30 de zile de la data depunerii dosarului la agenția teritorială a Autorității Rutiere Române — A.R.R. Examenul este format dintr-un set de 30 de întrebări tip grilă din tematica prevăzută în anexa nr. 1. Durata examenului este de 40 de minute. Candidatul este considerat admis dacă a răspuns corect la cel puțin 70% din întrebări.” 15. După anexa nr. 3 se introduc două noi anexe, anexele nr. 4 și 5, prevăzute în anexele A și B*) la prezentul ordin. Art. II. — Anexa „Normele de autorizare a centrelor de pregătire și perfecționare a personalului din domeniul transporturilor rutiere” la Ordinul ministrului transporturilor nr. 794/2007 pentru aprobarea Normelor de autorizare a centrelor de pregătire și perfecționare a personalului din domeniul transporturilor rutiere, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 654 din 25 septembrie 2007, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La articolul 15, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins: „(3) Suspendarea autorizației sediului central și/sau a filialei/sucursalei/punctului de lucru, după caz, de face de către Direcția generală infrastructură și transport rutier, pentru o perioadă de 30 de zile, la propunerea comisiei prevăzute la alin. (2), în următoarele situații: a) când reclamațiile adresate în scris Direcției generale infrastructură și transport rutier în legătură cu activitatea centrului de pregătire și perfecționare se confirmă; b) când s-a constatat nerespectarea programelor de pregătire conținute în dosarul depus în vederea autorizării; c) când se constată că centrul de pregătire și perfecționare nu a mai desfășurat activitatea pentru care a fost autorizat o perioadă de cel puțin 6 luni consecutive; d) când se constată că centrul de pregătire și perfecționare nu a respectat cel puțin una dintre obligațiile prevăzute la art. 14; e) când se constată că centrul de pregătire și perfecționare nu a respectat cel puțin una dintre obligațiile prevăzute la art. 11¹ sau art. 11² din Ordinul ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr. 42/2006 privind condițiile de pregătire profesională inițială și continuă a anumitor categorii de conducători auto.” 2. La articolul 16, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: „(2) Măsura anulării autorizației sediului central și/sau a filialei/sucursalei/punctului de lucru a centrului de pregătire și perfecționare, după caz, se face de către Direcția generală infrastructură și transport rutier, în următoarele cazuri: P . Ministrul transporturilor, Septimiu Buzașu, secretar de stat a) la aplicarea măsurii de suspendare, prevăzute la art. 15, pentru a treia oară; b) când nu mai sunt îndeplinite condițiile care au stat la baza acordării autorizației; c) când se constată că documentele cuprinse în dosarul depus de solicitant în vederea autorizării conțin informații eronate; d) când se constată neconcordanțe între date și/sau documente cu privire la activitatea, evidențele aferente centrului de pregătire și perfecționare și evidențele privind examenele; e) când se constată că centrul de pregătire și perfecționare a înregistrat fictiv ore de pregătire profesională neefectuate; f) când nu este permis accesul comisiei prevăzute la art. 15 alin. (2) în vederea efectuării controlului; g) când deținătorul autorizației își încetează activitatea.” 3. La articolul 16, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins: „( 4) Anularea autorizației sediului central în baza dispozițiilor alin. (2) lit. a), c), d), e) sau f) atrage suspendarea pentru o perioadă de 3 ani a onorabilității persoanei care conduce permanent și efectiv activitatea centrului de pregătire și perfecționare.” Art. III. —Anexele Ași B fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. IV. — în termen de 30 de zile de la publicarea prezentului ordin, Direcția generală infrastructură și transport rutier și Autoritatea Rutieră Română — A.R.R. vor elabora proceduri comune de aplicare a Ordinului ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr. 42/2006 privind condițiile de pregătire profesională inițială și continuă a anumitor categorii de conducători auto și a Ordinului ministrului transporturilor nr. 794/2007 pentru aprobarea Normelor de autorizare a centrelor de pregătire și perfecționare a personalului din domeniul transporturilor rutiere. Art. V. — Prezentul ordin transpune prevederile art. 8 alin. (5), art. 9 și art. 10 alin. (1) și (3) din Directiva Parlamentului European și a Consiliului 2003/59/CE din 15 iulie 2003 privind calificarea inițială și formarea periodică a conducătorilor auto ai anumitor vehicule rutiere destinate transportului de mărfuri sau de călători, de modificare a Regulamentului Consiliului 3.820/85/CEE și a Directivei Consiliului 91/439/CEE și de abrogare a Directivei Consiliului 76/914/CEE, publicată în Jurnalul Oficial nr. L 226 din 10 septembrie 2003. Art. VI. — Direcția generală infrastructură și transport rutier din cadrul Ministerului Transporturilor și Autoritatea Rutieră Română — A.R.R. vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. VII. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare în 60 de zile de la data publicării. București, 17 decembrie 2008. Nr. 1.548. *) Anexele A și B sunt reproduse în facsimil. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 32/16.I.2009 9 ANEXA A (Anexa nr. 4 la Ordinul nr. 42/2006) MODEL DE FILĂ DE CATALOG Vizat Autorizație Nr. filă Autov. cat. -> D.GI.T.R. seria: Nr. inmatric. -» Marfă* CPIa* Lector -» Persoane* CPC* Data -» Nr. Nume Prenume Ora -> Crt. 4/ * CNP4- P A P A P A P A P A P A P A 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 Se vor anula rubricile necorespunzătoare 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 32/16.1.2009 ANEXAB (Anexa nr. 5 la Ordinul nr. 42/2006) MODEL DE FIȘĂ A CURSANTULUI PENTRU CURSUL DE CPC TRANSPORT PERSOANE Nume Prenume CNP Permis Data Data Data Data Data conducere obținerii obținerii obținerii obținerii obținerii seria cat. D1 cat. D cat. C1 cat. C cat. E M. CPC TRANSPORT PERSOANE - Obiective Data - orele Semnătură lector Data - orele 1.1. Obiectiv: cunoașterea caracteristicilor sistemului de transmisie in scopul utilizării optime curbele de cupluri, de putere și de consum specific ale unui motor, zona de utilizare optimă a turației motorului, diagrame privind rapoartele de transmitere ale cutiei de viteze 1.2. Obiectiv: cunoașterea caracteristicilor tehnice și funcționarea dispozitivelor de siguranță pentru a controla vehiculul, pentru a minimiza uzura și pentru a preveni disfuncționalitățile specifice: circuitul de frânare oleopneumatic servoasistat. limitele de utilizare a sistemelor de frânare și a frânei de încetinire, utilizarea combinată a frânelor și a frânei de încetinire, utilizarea optimă a vitezei și rapoartelor de transmitere ale cutiei de viteze, utilizarea inerției vehiculului, utilizarea mijloacelor de încetinire și de frânare în cursul coborârilor, atitudine în caz de defecțiune tu 1.3. Obiectiv capacitatea de optimizare a consumului de carburant optimizarea consumului de carburant prin utilizarea cunoștințelor prezentate la pct 1 1 și 1 2 . 1 -3 ZILE X 7 O 1.5. Obiectiv: capacitatea de a asigura siguranța și confortul pasagerilor: echilibrul mișcărilor longitudinale și laterale, utilizarea drumurilor împreună cu alți utilizatori, poziția pe șosea, frânarea treptată/lină, folosirea consolelor, utilizarea de infrastructuri specifice (spații publice, benzi de circulație rezervate), realizarea unei armonii între conducerea in siguranță și celelalte funcții ale conducătorului auto, interacțiunea cu pasagerii, caracteristicile specifice ale transportului anumitor categorii de călători (persoane cu dizabilitățl, copii). Z 1.6. Obiectiv: capacitatea de a asigura încărcarea unui vehicul respectând regulile de siguranță și E utilizare corectă a vehiculului: forțele care se aplică vehiculelor în mișcare, utilizarea rapoartelor de c transmitere ale cutiei de viteze în funcție de sarcina vehiculului și de profilul drumului, calcularea C sarcinii totale a unui vehicul sau a unui ansamblu de vehicule, repartizarea încărcăturii, 5 consecințele supraîncărcării pe axă, stabilitatea vehiculului și centrul de greutate. 2,1. Obiectiv: cunoașterea mediului social al transportului rutier și regulile care îl guvernează: duratele maxime de lucru specifice transportunlor; pnncipnle, aplicarea și consecințele prevăzute în reglementările naționale și comunitare în domeniu; sancțiunile în caz de neutilizare, de utilizare necorespunzătoare sau de manipulare frauduloasă a tahografului; cunoașterea mediului social al transportului rutier: drepturile și obligațiile conducătorului auto în ceea ce privește pregătirea profesională inițială și pregătirea profesională periodică, 2.3. Obiectiv: cunoașterea reglementărilor privind transportul rutier de persoane transportul de grupuri specifice, echipamente de siguranță la bordul autobuzelor, centurile de siguranță, încărcarea vehiculului. 3.1, Obiectiv: creșterea percepției privind riscurile rutiere și accidentele de muncă: tipologia accidentelor de muncă din sectorul transporturilor, statisticile accidentelor de circulație, implicarea camioanelor grele/autocarelor. consecințele umane, materiale și financiare 3.2. Obiectiv capacitatea de a preveni criminalitatea și traficul de imigranți ilegali: informații generate, implicații pentru conducătorii auto, măsurile de prevenire, lista verificărilor ce trebuie efectuate de conducătorul auto, legislația cu privire la responsabilitatea conducătorului auto și întreprinderilor de transport. 3.3. Obiectiv: capacitatea de a preveni riscurile fizice: principiile ergonomice: gesturile și pozițiile care implică riscuri, condiția fizică, exercițiile de manipulare, protecția personală. E x 7 ORE 3.4. Obiectiv conștientizarea importanței stării fizice și mentale: principiile unei alimentații sănătoase și echilibrate, efectele alcoolului, medicamentelor sau ale oricărei substanțe susceptibile de a modifica comportamentul, simptomele. cauzele și efectele oboselii și stresului, rolul fundamental al ciclului elementar muncă-odihnă. MODULUL 2 - 2 ZILI 3.5. Obiectiv, capacitatea de a evalua corect situațiile de urgență: comportamentul in caz de urgență: evaluarea situației, evitarea supraaccidentelor. solicitarea de ajutor, asistența răniților și acordarea primului ajutor, acțiuni tn caz de incendiu, evacuarea ocupanților din camioane/călălorilor din autobuze, asigurarea siguranței tuturor călătorilor, acțiuni în caz de agresiune: principiile de bază ale întocmirii unui proces-verbal de constatare a accidentului. 3.6. Obiectiv abilități de comportament care să contribuie la îmbunătățirea imaginii unei întreprinderi: relația dintre comportamentul conducătorului auto și imaginea întreprinderii: importanța pentru întreprindere a calității prestației conducătorului auto, diferitele roluri ale conducătorului auto, diferiții interlocutori potențiali ai conducătorului auto. întreținerea autovehiculului, organizarea muncii, consecințele pe plan comercial și financiar ale unei dispute 3.7. Principii și modalități de corectare a atitudinilor și comportamentelor care generează nscuri de accident rutier sau accident de muncă. 3.9. Obiectiv: cunoașterea mediului economic al transportului rutier de călători și organizarea pieței: transporturilor rutiere de călători în raport cu alte tipuri de transport de călători (transport feroviar, automobile), diferitele activități ce implică transportul rutier de călători, trecerea frontierelor (transportul internațional), organizarea principalelor tipuri de întreprinderi de transport rutier de călători. Certificăm că informațiile prezentate sunt conforme realității. Reprezentant C.P.P. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 32/16.1.2009 11 Nume Prenume CNP Permis Data Data Data Data Data conducere obținerii obținerii obținerii obținerii obținerii seria cat. Dl cat. D cat. CI cat. C cat. E CPIa TRANSPORT PERSOANE - Obiective Data - orele Semnătură lector Data - orele 1.1. Obiectiv: cunoașterea caracteristicilor sistemului de transmisie în scopul utilizării optime: curbele de cupluri, de putere și de consum specific ale unui motor, zona de utilizare optimă a turației motorului, diagrame privind rapoartele de transmitere ale cutiei de viteze 1.2. Obiectiv: cunoașterea caracteristicilor tehnice și funcționarea dispozitivelor de siguranță pentru a controla vehiculul, pentru a minimiza uzura și pentru a preveni disfunaționalitățile specifice: circuitul de frânare oleopneumatic servoasistat, limitele de utilizare a sistemelor de frânare și a frânei de încetinire, utilizarea combinată a frânelor și a frânei de încetinire, utilizarea optimă a vitezei și rapoartelor de transmitere ale cutiei de viteze, utilizarea inerției vehiculului, utilizarea mijloacelor de încetinire și de frânare în cursul coborârilor, atitudine în caz de defecțiune. 1.3. Obiectiv: capacitatea de optimizare a consumului de carburant optimizarea consumului de carburant prin utilizarea cunoștințelor prezentate la pct. 1.1 și 1.2 1.5. Obiectiv, capacitatea de a asigura siguranța și confortul pasagerilor echilibrul mișcărilor longitudinale și laterale, utilizarea drumunlor împreună cu alți utilizatori, poziția pe șosea, frânarea treptată/lină, folosirea consolelor, utilizarea de infrastructun specifice (spații publice, benzi de circulație rezervate), realizarea unei armonii între conducerea în siguranță și celelalte funcții ale conducătorului auto, interacțiunea cu pasagerii, caracteristicile specifice ale transportului anumitor categorii de călători (persoane cu dizabilități, copii). 1.6. Obiectiv capacitatea de a asigura încărcarea unui vehicul respectând regulile de siguranță și utilizare ccrectă a vehiculului: forțele care se aplică vehiculelor în mișcare, utilizarea rapoartelor de transmitere ale cutiei de viteze în funcție de sarcina vehiculului și de profilul drumului, calcularea sarcinii totale a unui vehicul sau a unui ansamblu de vehicule, repartizarea încărcăturii, consecințele supraîncărcării pe axă. stabilitatea vehiculului și centrul de greutate 2.1. Obiectiv cunoașterea mediului social al transportului rutier și regulile care îl guvernează duratele maxime de lucru specifice transporturilor; principiile, aplicarea și consecințele prevăzute în reglementările naționale și comunitare în domeniu; sancțiunile în caz de neutilizare, de utilizare necorespunzătoare sau de manipulare frauduloasă a tahografului; cunoașterea mediului social al transportului rutier drepturile și obligațiile conducătorului auto în ceea ce privește pregătirea profesională inițială și pregătirea profesională periodică. 2.3. Obiectiv: cunoașterea reglementărilor privind transportul rutier de persoane: transportul de grupuri specifice, echipamente de siguranță la bordul autobuzelor, centurile de siguranță, încărcarea vehiculului. 3.1. Obiectiv: creșterea percepției privind nscurile rutiere și accidentele de muncă: tipologia accidentelor de muncă din sectorul transporturilor, statisticile accidentelor de circulație, implicarea camioanelor grele/autocarelor. consecințele umane, materiale și financiare. 3.2. Obiectiv capacitatea de a preveni cnminalitatea și traficul de imigranți ilegali: informații generale, implicații pentru conducătorii auto, măsurile de prevenire, lista verificărilor ce trebuie efectuate de conducătorul auto, legislația cu privire la responsabilitatea conducătorului auto și întreprinderilor de transport. 3.3. Obiectiv: capacitatea de a preveni riscurile fizice: principiile ergonomice: gesturile și pozițiile care implică riscuri, condiția fizică, exercițiile de manipulare, protecția personală 3.4. Obiectiv: conștientizarea importanței stării fizice și mentale pnncipiile unei alimentații sănătoase și echilibrate, efectele alcoolului, medicamentelor sau ale oricărei substanțe susceptibile de a modifica comportamentul, simptomele, cauzele și efectele oboselii și stresului, rolul fundamental al ciclului elementar muncă-odihnă 3.5. Obiectiv: capacitatea de a evalua corect situațiile de urgență: comportamentul în caz de urgență: evaluarea situației, evitarea supraaccidentelor, solicitarea de ajutor, asistența răniților și acordarea primului ajutor, acțiuni în caz de incendiu, evacuarea ocupanților din camioane/călătorilor din autobuze, asigurarea siguranței tuturor călătorilor, acțiuni în caz de agresiune; principiile de bază ale întocmirii unui proces-verbal de constatare a accidentului. 3,6. Obiectiv: abilități de comportament care să contribuie la îmbunătățirea imaginii unei întreprinderi: relația dintre comportamentul conducătorului auto și imaginea întreprinderii: importanța pentru întreprindere a calității prestației conducătorului auto, diferitele roluri ale conducătorului auto, difenții interlocutori potențiali ai conducătorului auto. întreținerea autovehiculului, organizarea muncii, consecințele pe plan comercial și financiar ale unei dispute. 3.7. Principii și modalități de corectare a atitudinilor și comportamentelor care generează nscuri de accident rutier sau accident de muncă 3.9. Obiectiv cunoașterea mediului economic al transportului rutier de călători și organizarea pieței: transporturilor rutiere de călători în raport cu alte tipun de transport de călători (transport feroviar, automobile), difentele activități ce implică transportul rutier de călători, trecerea frontierelor (transportul internațional), organizarea principalelor tipuri de întreprinderi de transport rutier de călăton. Pregătire practică Certificăm că informațiile prezentate sunt conforme realității. Reprezentant C.P.P. 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 32/16.1.2009 Nume Prenume CNP Permis Data Data Data Data Data conducere obținerii obținerii obținerii obținerii obținerii seria cat D1 cat. D cat. C1 cat. C cat. E MODULUL 1 - 3 ZILE x 7 ORE S CPC TRANSPORT MĂRFURI - Obiective Data - orele Semnătură lector 1.1. Obiectiv: cunoașterea caracteristicilor sistemului de transmisie în scopul utilizării optime Data - orele curbele de cupluri, de putere și de consum specific ale unui motor, zona de utilizare optimă a turației motorului, diagrame privind rapoartele de transmitere ale cutiei de viteze. 1.2. Obiectiv, cunoașterea caracteristicilor tehnice și funcționarea dispozitivelor de siguranță pentru a controla vehiculul, pentru a minimiza uzura și pentru a preveni disfuncționalitățile specifice: circuitul de frânare oleopneumatic servoasistat. limitele de utilizare a sistemelor de frânare și a frânei de încetinire, utilizarea combinată a frânelor și a frânei de încetinire, utilizarea optimă a vitezei și rapoartelor de transmitere ale cutiei de viteze, utilizarea inerției vehiculului, utilizarea mijloacelor de încetinire și de frânare în cursul coborârilor, atitudine în caz de defecțiune 1.3. Obiectiv capacitatea de optimizare a consumului de carburant optimizarea consumului de carburant prin utilizarea cunoștințelor prezentate la pct. 1.1 și 12 1.4. Obiectiv: capacitatea de a asigura încărcarea unui vehicul respectând regulile de siguranță și utilizare corectă a vehiculului: - forțele care acționează asupra vehiculului în mișcare, utilizarea rapoartelor de transmitere ale cutiei de viteze în funcție de sarcina vehiculului și de particularitățile drumului, calcularea sarcinii totale a unui vehicul sau a unui ansamblu de vehicule, calcularea volumului total, repartizarea încărcăturii, consecințele supraîncărcării pe axă, stabilitatea vehiculului și centrul de greutate, tipurile de ambalaje și suporturile de sarcină, - principalele categorii de mărfuri ce necesită arimarea. tehnici de calare și de arimare a încărcăturii, utilizarea centurilor de arimare. verificarea dispozitivelor de arimare, utilizarea de mijloace de manipulare, acoperirea cu prelată și scoaterea prelatei 2.1. Obiectiv cunoașterea mediului social al transportului rutier și regulile care îl guvernează duratele maxime de lucru specifice transporturilor; principiile, aplicarea și consecințele prevăzute în reglementările naționale și comunitare în domeniu; sancțiunile în caz de neutilizare, de utilizare necorespunzătoare sau de manipulare frauduloasă a tahografului; cunoașterea mediului social al transportului rutier drepturile și obligațiile conducătorului auto în ceea ce privește pregătirea profesională inițială și pregătirea profesională periodică. 2.2. Obiectiv cunoașterea reglementănlor pnvind transportul rutier de mârfun licențele de transport, obligațiile ce rezultă din contractele-tip de transport de mârfun. redactarea documentelor ce formează contractul de transport, autorizațiile de transport internațional, obligații ce rezultă din convenția privind contractul de transport internațional rutier de mărfuri. întocmirea foii de drum internaționale, trecerea frontierelor, comisionarii de transport, documente speciale de însoțire a mărfii. MODULUL 2 - 2 ZILE x 7 ORE 3.1 Obiectiv: creșterea percepției pnvind riscurile rutiere și accidentele de muncă, tipologia accidentelor de muncă din sectorul transporturilor, statisticile accidentelor de circulație, implicarea camioanelor grele/autocarelor. consecințele umane, materiale și financiare. 3.2 . Obiectiv capacitatea de a preveni criminalitatea și traficul de imigranți ilegali: informații generale, implicații pentru conducătom auto, măsurile de prevenire, lista verificănlor ce trebuie efectuate de conducătorul auto, legislația cu privire la responsabilitatea conducătorului auto și întreprinderilor de transport. 3.3 Obiectiv capacitatea de a preveni riscurile fizice: principiile ergonomice gesturile și pozițiile care implică riscuri, condiția fizică, exercițiile de manipulare, protecția personală 3.4 Obiectiv conștientizarea importanței stăm fizice și mentale: pnncipiile unei alimentații sănătoase și echilibrate, efectele alcoolului, medicamentelor sau ale oricărei substanțe susceptibile de a modifica comportamentul, simptomele. cauzele și efectele oboselii și stresului, rolul fundamental al ciclului elementar muncă-odihnă. 3.5. Obiectiv capacitatea de a evalua corect situațiile de urgență: comportamentul in caz de urgență evaluarea situației, evitarea supraacddentelor, solicitarea de ajutor, asistența răniților și acordarea primului ajutor, acțiuni in caz de incendiu, evacuarea ocupanților din camioane/călătorilor din autobuze, asigurarea siguranței tuturor călătorilor, acțiuni în caz de agresiune; principiile de bază ale întocmirii unui proces-verbal de constatare a accidentului. 3,6. Obiectiv: abilități de comportament care să contribuie la îmbunătățirea imaginii unei întreprinderi: relația dintre comportamentul conducătorului auto și imaginea întreprinderii: importanța pentru întreprindere a calității prestației conducătorului auto, diferitele roluri ale conducătorului auto, diferiți, interlocutori potențiali ai conducătorului auto. întreținerea autovehiculului, organizarea muncii, consecințele pe plan comercial și financiar ale unei dispute 3.7. Principii și modalități de corectare a atitudinilor și comportamentelor care generează riscuri de accident rutier sau accident de muncă. 3.8, Obiectiv: cunoașterea mediului economic al transportului rutier de mărfuri și organizarea pieței: transportul rutier în raport cu alte tipuri de transport (concurență, expeditori), diferitele activități din domeniul transportului rutier (transportul public. în folos propriu, activități conexe transportului), organizarea pnncipalelor tipuri de întreprinderi de transport sau activități conexe transportului, diferitele specializări din domeniul transportului (cisternă, temperatură controlată etc.), evoluția sectorului (diversificarea serviciilor oferite, relația transport rutier-transport feroviar, subcontractarea etc). Certificăm că informațiile prezentate sunt conforme realității. Reprezentant C.P.P. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 32/16.1.2009 13 Nume Prenume CNP Permis Data Data Data Data Data conducere obținerii obținerii obținerii obținerii obținerii seria cat. D1 cat. D cat. C1 cat. C cat. E CPIa TRANSPORT MĂRFURI - Obiective Data - orele Semnătură Data - orele lector 1.1. Obiectiv: cunoașterea caracterislicilcr sistemului de transmisie în scopul utilizării optime: curbele de cupluri, de putere și de consum specific ale unui motor, zona de utilizare optimă a turației motorului, diagrame privind rapoartele de transmitere ale cutiei de viteze. 1.2. Obiectiv: cunoașterea caracteristicilor tehnice și funcționarea dispozitivelor de siguranță pentru a controla vehiculul, pentru a minimiza uzura și pentru a preveni disfuncționalitățile specifice circuitul de frânare oleopneumatic servoasistat, limitele de utilizare a sistemelor de frânare și a frânei de încetinire, utilizarea combinată a frânelor și a frânei de încetinire, utilizarea optimă a vitezei și rapoartelor de transmitere ale cutiei de viteze, utilizarea inerției vehiculului, utilizarea mijloacelor de încetinire și de frânare in cursul coborârilor, atitudine în caz de defecțiune. 1.3. Obiectiv capacitatea de optimizare a consumului de carburant optimizarea consumului de carburant prin utilizarea cunoștințelor prezentate la pct. 1.1 și 1.2. 1,4. Obiectiv capacitatea de a asigura încărcarea unui vehicul respectând regulile de siguranță și utilizare corectă a vehiculului: - forțele care acționează asupra vehiculului în mișcare, utilizarea rapoartelor de transmitere ale cutiei de viteze în funcție de sarcina vehiculului și de particularitățile drumului, calcularea sarcinii totale a unui vehicul sau a unui ansamblu de vehicule, calcularea volumului total, repartizarea încărcăturii, consecințele supraîncărcării pe axă. stabilitatea vehiculului și centrul de greutate, tipurile de ambalaje și suporturile de sarcină; - principalele categorii de mărfuri ce necesită arimarea. tehnici de calare și de arimare a încărcăturii, utilizarea centurilor de arimare, verificarea dispozitivelor de arimare. utilizarea de mijloace de manipulare, acoperirea cu prelată și scoaterea prelatei. 2.1. Obiectiv cunoașterea mediului social al transportului rutier și regulile care îl guvernează duratele maxime de lucru specifice transporturilor, principiile, aplicarea și consecințele prevăzute în reglementările naționale și comunitare în domeniu; sancțiunile în caz de neutilizare, de utilizare necorespunzătoare sau de manipulare frauduloasă a tahografului; cunoașterea mediului social al transportului rutier; drepturile și obligațiile conducătorului auto în ceea ce privește pregătirea profesională inițială și pregătirea profesională periodică, 2.2. Obiectiv cunoașterea reglementărilor privind transportul rutier de mărfuri, licențele de transport, obligațiile ce rezultă din contractele-tip de transport de mărfuri, redactarea documentelor ce formează contractul de transport, autorizațiile de transport internațional, obligații ce rezultă din convenția privind contractul de transport internațional rutier de mărfuri, întocmirea foii de drum internaționale, trecerea frontierelor, comisionarii de transport, documente speciale de însoțire a mărfii. 3.1. Obiectiv: creșterea percepției privind riscurile rutiere și accidentele de muncă: tipologia accidentelor de muncâ din sectorul transporturilor, statisticile accidentelor de circulație, implicarea camioanelor grele/autocarelor. consecințele umane, materiale și financiare 3.2, Obiectiv capacitatea de a preveni criminalitatea și traficul de imigranți ilegali: informații generale, Implicații pentru conducătorii auto, măsurile de prevenire, lista verificărilor ce trebuie efectuate de conducătorul auto, legislația ou privire la responsabilitatea conducătorului auto și întreprinderilor de transport. 3 3 Obiectiv capacitatea de a preveni riscurile fizice: principiile ergonomice: gesturile și pozițiile care implică riscuri, condiția fizică, exercițiile de manipulare, protecția personală. 3.4 Obiectiv: conștientizarea importanței stării fizice și mentale: principiile unei alimentații sănătoase și echilibrate, efectele alcoolului, medicamentelor sau ale oricărei substanțe susceptibile de a modifica comportamentul, simptomele. cauzele și efectele oboselii și stresului, rolul fundamental al ciclului elementar muncă-odihnă. 3 5 Obiectiv capacitatea de a evalua corect situațiile de urgență comportamentul în caz de urgență: evaluarea situației, evitarea supraaccidentelor, solicitarea de ajutor, asistența rănitilor și acordarea primului ajutor, acțiuni în caz de incendiu, evacuarea ocupanților din camioanefcălătorilor din autobuze, asigurarea siguranței tuturor călătorilor, acțiuni în caz de agresiune; principiile de bază ale întocmirii unui proces-verbal de constatarea accidentului. 3.6. Obiectiv: abilități de comportament care să contribuie la îmbunătățirea imaginii unei întreprinderi: relația dintre comportamentul conducătorului auto și imaginea întreprinderii: importanța pentru întreprindere a calității prestației conducătorului auto, diferitele roluri ale conducătorului auto, diferiți! interlocutori potențiali ai conducătorului auto, întreținerea autovehiculului, organizarea muncii, consecințele pe plan comercial și financiar ale unei dispute 3.7. Principii și modalități de corectare a atitudinilor și comportamentelor care generează riscuri de accident rutier sau accident de muncă. 3.8. Obiectiv: cunoașterea mediului economic al transportului rutier de mărfuri și organizarea pieței: transportul rutier în raport cu alte tipuri de transport (concurență, expeditori), diferitele activități din domeniul transportului rutier (transportul public, în folos propriu, activități conexe transportului), organizarea principalelor tipuri de întreprinderi de transport sau activități conexe transportului, diferitele specializări din domeniul transportului (cisternă, temperatură controlată etc), evoluția sectorului (diversificarea serviciilor oferite, relația transport rutier-transportferoviar, subcontractarea etc.). Pregătire practică Certificăm că informațiile prezentate sunt conforme realității. Reprezentant C.P.P. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 32/16.1.2009 RECTIFICĂRI La Hotărârea Camerei Deputaților nr. 43/2008 pentru aprobarea componenței nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputaților, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 875 din 23 decembrie 2008, se face următoarea rectificare (care nu aparține Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — în anexă, la componența Comisiei pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii, în loc de: „COMPONENȚA Comisiei pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii Limitele aprobate 23—33 Nr. Numele și prenumele Grupul parlamentar crt. 1 Alecu Valeriu Grupul parlamentar PNL 2 Antochi Gheorghe Grupul parlamentar UDMR 3 Avram Marian Grupul parlamentar PSD+PC 4 Banu Mihai Grupul parlamentar PD-L 5 Beres Ștefan Vasile Grupul parlamentar PNL 6 Chirilă Constantin Grupul parlamentar PD-L 7 Coroamă Gheorghe Grupul parlamentar PSD+PC 8 Dumitru Ion Grupul parlamentar PNL 9 Fuia Stelian Grupul parlamentar PSD+PC 10 Georgescu Filip Grupul parlamentar PSD+PC 11 Gheorghe Tinel Grupul parlamentar PSD+PC 12 Ghiveciu Marian Grupul parlamentar PD-L 13 Giurgiu Mircia Grupul parlamentar PNL 14 Hog Pavel Grupul parlamentar PD-L 15 Iftimie Dragoș-Adrian Grupul parlamentar al minorităților naționale 16 Kellemen Afilia Bela-Ladislau Grupul parlamentar PD-L 17 Mocanu Vasile Grupul parlamentar PSD+PC 18 Munteanu loan Grupul parlamentar PSD+PC 19 Olar Corneliu Grupul parlamentar PD-L 20 Plăiașu Gabriel Grupul parlamentar UDMR 21 Rizea Cristian Grupul parlamentar PD-L 22 Steriu Valeriu-Andrei Grupul parlamentar PD-L 23 Stroian Toader Grupul parlamentar PNL 24 Surdu-Soreanu Raul-Victor Grupul parlamentar PSD+PC 25 Tabără Valeriu Grupul parlamentar PD-L 26 Tabugan Ion Grupul parlamentar PD-L 27 Tărâță Culiță Grupul parlamentar PNL 28 Țurcanu Florin Grupul parlamentar PSD+PC” MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 32/16.1.2009 15 se va citi: „COMPONENȚA Comisiei pentru agricultură, silvicultură, industrie alimentară și servicii specifice Limitele aprobate: 23—33 Nr. Numele și prenumele Grupul parlamentar crt. 1 Alecu Valeriu Grupul parlamentar PD-L 2 Antochi Gheorghe Grupul parlamentar PSD+PC 3 Avram Marian Grupul parlamentar PD-L 4 Banu Mihai Grupul parlamentar PNL 5 Beres Ștefan Vasile Grupul parlamentar UDMR 6 Chirilă Constantin Grupul parlamentar PD-L 7 Coroamă Gheorghe Grupul parlamentar PNL 8 Dumitru Ion Grupul parlamentar PSD+PC 9 Fuia Stelian Grupul parlamentar PD-L 10 Georgescu Filip Grupul parlamentar PSD+PC 11 Gheorghe Tinel Grupul parlamentar PD-L 12 Ghiveciu Marian Grupul parlamentar PSD+PC 13 Giurgiu Mircia Grupul parlamentar PD-L 14 Hoij Pa vel Grupul parlamentar PNL 15 Iftime Dragoș-Adrian Grupul parlamentar PD-L 16 Kellemen Atilla Bela-Ladislau Grupul parlamentar UDMR 17 Mocanu Vasile Grupul parlamentar PSD+PC 18 Munteanu loan Grupul parlamentar PSD+PC 19 Olar Corneliu Grupul parlamentar PD-L 20 Plăiașu Gabriel Grupul parlamentar PNL 21 Rizea Cristian Grupul parlamentar PSD+PC 22 Steriu Valeriu-Andrei Grupul parlamentar PSD+PC 23 Stroian Toader Grupul parlamentar PD-L 24 Surdu-Soreanu Râul-Victor Grupul parlamentar PSD+PC 25 Tabără Valeriu Grupul parlamentar PD-L 26 Tabugan Ion Grupul parlamentar PNL 27 Tărâță Cui iță Grupul parlamentar PSD+PC 28 Țurcanu Florin Grupul parlamentar PNL” ★ La Hotărârea Guvernului nr. 809/2000 privind aprobarea unei licențe de concesiune a activității miniere de exploatare, încheiată între Agenția Națională pentru Resurse Minerale și Societatea Comercială „Băile Govora” — S.A., publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 469 din 26 septembrie 2000, se face următoarea rectificare (care aparține emitentului și Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — la articolul 1, în loc de:......... în perimetrul Băile Govora din județul Prahova, ..." se va citi: în perimetrul Băile Govora din județul Vâlcea, ...”. ir în cuprinsul Deciziei primului-ministru nr. 18/2009 pentru eliberarea, la cerere, a domnului Mircea-Lucian Cherteș din funcția de vicepreședinte, cu rang de subsecretar de stat, al Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 12 din 7 ianuarie 2009, se fac următoarele rectificări (care aparțin emitentului și Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — în titlu și în cuprinsul deciziei, în loc de:.Mircea-Lucian Cherteș ...”se va citi:.Mircea-Lucian Chertes — la articolul unic, în loc de: „... se eliberează, la cerere, din funcția de funcția de vicepreședinte, cu rang de subsecretar de stat...” se va citi: „...se eliberează, la cerere, din funcția de vicepreședinte, cu rang de subsecretar de stat ABONAMENTE LA PUBLICAȚIILE OFICIALE PE SUPORT FIZIC — Prețuri pentru anul 2009 — Nr. Număr Zile de Greutate Valoare crt. Denumirea publicației de apariții apariție/ medie/apariție TVA 9% inclus)/lei anuale săptămână (grame) 12 luni 3 luni 1 lună 1. Monitorul Oficial, Partea I 750 5 50 800 210 75 2. Monitorul Oficial, Partea I, limba maghiară 90 1 50 1.500 140 3. Monitorul Oficial, Partea a ll-a 200 5 60 2.250 200 4. Monitorul Oficial, Partea a lll-a 800 5 15 430 40 5. Monitorul Oficial, Partea a IV-a 7.200 5 50 1.720 160 6. Monitorul Oficial, Partea a Vl-a 400 5 25 1.600 150 7. Monitorul Oficial, Partea a VIl-a 60 1 30 540 50 8. Colecția Legislația României 4 --- 2.500 450 120 9. Colecția Hotărâri ale Guvernului României 12 --- 3.500 750 70 NOTĂ: Monitorul Oficial Partea I bis se multiplică pe bază de comandă. începând cu anul 2009 se sistează apariția publicației Repertoriul legislației României. Abonamente la publicațiile oficiale și comenzi către „Monitorul Oficial” R.A. se pot efectua prin următoarele societăți de distribuție: ♦ COMPANIA NAȚIONALĂ „POȘTA ROMÂNĂ” --- S.A. --- prin oficiile sale poștale ♦ ACTA LEGIS ---S.R.L. --- București, Str. Lirei nr. 11, parter, ap. 1, (telefon/fax: 021.411.91.79; 021.411.54.08) ♦ INFO EUROTRADING --- S.A. --- București, Splaiul Independentei nr. 202A (telefon: 021.316.30.57, fax: 021.316.30.58) ♦ INTERPRESS SPORT --- S.R.L. --- București, Piața Presei Libere nr. 1, corp B, et. 2, camerele 256---259, OP 33 (telefon/fax: 021.313.85.07; 021.313.85.08; 021.313.85.09) ♦ MEDIA PRESS ABONAMENTE --- S.R.L. --- București, str. Izvor nr. 78, et. 2 (telefon: 021.311.97.84, fax: 021.311.97.85) ♦ M.T. PRESS IMPEX --- S.R.L. --- București, bd. Basarabia nr. 256 (telefon/fax: 021.255.48.15; 021.255.48.16; 021.255.48.17) ♦ PRESS EXPRES --- S.R.L. --- Otopeni, str. Flori de Câmp nr. 9 (telefon/fax: 021.221.42.83; 0745.133.712) ♦ ZIRKON MEDIA ---S.R.L. --- București, str. Pictor Dimitrie Hârlescu nr. 6, sector 2 (telefon: 021.255.18.00, fax: 021.255.18.66; 021.255.19.18) ♦ ART ADVERTISING --- S.R.L. --- Râmnicu Vâlcea, str. Regina Maria nr. 7, bl. C1, sc. C, mezanin II (fax: 0250/73.54.75, telefon: 0350.40.59.87; 0350.40.59.88) ♦ CALLIOPE ---S.R.L. --- Ploiești, str. Elena Doamna nr. 62---64 (telefon/fax: 0244/51.40.52; 0244/51.48.01) ♦ DIFSTARPRESS ---S.R.L. --- Slobozia, bd. Matei Basarab, bl. I60, sc. A, ap. 15 (telefon/fax: 0243/23.23.68) ♦ CURIER PRESS ---S.A. --- Brașov, str. Traian Grozăvescu nr. 7 (telefon/fax: 0268/51.08.57; 0268/51.08.58) ♦ ROESTA ---S.R.L. --- Curtea de Argeș, str. Valea lașului, bl. P10, sc. B, ap. 18 (telefon/fax: 0248/72.11.43) ♦ VIAȚA LIBERĂ---S.A. --- Galați, Str. Domnească nr. 68 (telefon: 0236/46.06.20, fax: 0236/47.10.28) ♦ UNITATEA---S.R.L. --- Alba lulia, str. Traian nr. 26 (telefon: 0258/81.16.31, fax: 0258/81.28.43) ♦ MANPRES DISTRIBUTION --- S.R.L. --- București, Piața Presei Libere nr. 1 (OP 33 --- CP 24) (telefon/fax: 021.314.63.39) ♦ CUGET LIBER ---S.A. --- Constanta, bd. LC. Brătianu nr. 5 (telefon:'0241/58.21.20, fax: 0241/61.95.24) ♦ SIMPEX LOGISTIC --- S.R.L. --- Călărași, Str. Progresul nr. 21, bl. B1, sc. B, ap. 5 (telefon/fax: 0242/31.89.29) ♦ CIPSOFT DESIGN --- S.R.L. --- Ploiești, str. Eroilor nr. 2 bis (tel. 0722.36.54.65 sau 0724.20.31.43) EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTATILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul de vânzări si informare, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 02Î .410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 323810 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 32/16.1.2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495