MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI P A R T E A I Anul 177 (XXI) — Nr. 26 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Marțh ¹³ ⁱaⁿuarⁱe 2009 SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 1.721/2008. — Hotărâre privind organizarea și funcționarea Ministerului Tineretului și Sportului.................. 2-9 DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU 96. — Decizie pentru numirea domnului Răzvan Bobeanu în funcția de secretar de stat la Ministerul Tineretului și Sportului .............................................. 9 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 1. — Decizie a președintelui Agenției Naționale pentru Resurse Minerale privind încetarea concesiunii miniere pentru exploatarea zăcământului de nisip și pietriș din perimetrul Zamfira, județul Prahova.. 10 2. — Decizie a președintelui Agenției Naționale pentru Resurse Minerale privind încetarea concesiunii miniere pentru exploatarea resurselor/rezervelor de nisip și pietriș din perimetrul Bănești—Movila, județul Dâmbovița............................................. 10 ACTE ALE COMITETULUI INTERMINISTERIAL DE FINANȚĂRI, GARANȚII Șl ASIGURĂRI 268/2008. — Hotărâre pentru aprobarea Normei privind operațiunile de stabilizare a ratei de dobândă la creditele de export pe termen mediu și lung (NI-CST- 13-1/0) ..................................................... 11-15 ★ Rectificări ............................................................ 15 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 26/13.1.2009 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind organizarea și funcționarea Ministerului Tineretului și Sportului în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 19 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 221/2008 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administrației publice centrale, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — (1) Ministerul Tineretului și Sportului este organ de specialitate al administrației publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, care elaborează și asigură aplicarea strategiei și politicilor Guvernului în domeniile tineretului și sportului. (2) Ministerul Tineretului și Sportului are sediul principal în municipiul București, str. Vasile Conta nr. 16, sectorul 2, precum și alte spații necesare desfășurării activității, situate în str. Eremia Grigorescu nr. 26, sectorul 1, respectiv în str. Dem. I. Dobrescu nr. 4—6, sectorul 1. CAPITOLUL II Principalele atribuții ale Ministerului Tineretului și Sportului Art. 2. — (1) în îndeplinirea rolului și a obiectivelor sale generale, Ministerul Tineretului și Sportului exercită următoarele atribuții principale: a) asigură elaborarea strategiei de punere în aplicare a Programului de guvernare în domeniile tineretului și sportului; fundamentează și propune Guvernului politici în domeniile tineretului și sportului; b) inițiază, elaborează ori, după caz, avizează proiecte de acte normative, în vederea realizării obiectivelor strategice și a politicilor în domeniile tineretului și sportului; c) asigură administrarea bunurilor proprietate publică și/sau privată a statului încredințate, potrivit prevederilor legale; d) asigură, în numele statului român, reprezentarea pe plan intern și extern în domeniile tineretului și sportului; e) asigură urmărirea aplicării și controlul respectării legilor și a celorlalte acte normative din domeniile tineretului și sportului; f) colaborează cu celelalte ministere și organe de specialitate ale administrației publice centrale, cu autoritățile administrației publice locale, cu alte instituții publice și persoane juridice de drept public sau privat, române ori străine. (2 ) Ministerul Tineretului și Sportului îndeplinește orice alte atribuții stabilite prin lege sau prin alte acte normative privind politicile în domeniile tineretului și sportului. Art. 3. — (1) în îndeplinirea rolului și a obiectivelor sale în domeniul activității de tineret, Ministerul Tineretului și Sportului are următoarele atribuții specifice: a) aplică politica guvernamentală pentru tineret, fundamentează și elaborează studii și cercetări, analize și prognoze privind problemele tineretului în mod direct, prin instituțiile aflate în subordinea sa sau în colaborare cu persoane juridice ori fizice autorizate; b) colaborează și sprijină structurile de și pentru tineret, legal constituite, în vederea atingerii obiectivelor cuprinse în programele sale; c) elaborează programe în scopul finanțării acțiunilor proprii; d) autorizează și avizează desfășurarea activităților din bazele proprii; e) stabilește contacte la nivel internațional cu instituții și organisme similare; f) sprijină formarea, pregătirea și perfecționarea profesională în domeniul tineretului în mod direct, prin instituțiile aflate în subordinea sa sau în colaborare cu instituții și organisme de specialitate din țară și din străinătate; g) organizează activități de profil cu caracter național și internațional, asigurându-se în acest fel participarea directă și pe bază de reciprocitate la manifestări similare peste hotare; h) înființează centre de tineret noi ori prin amenajarea spațiilor și imobilelor neutilizate din domeniul public al statului sau aflate în administrarea instituțiilor din subordinea sa; i) colaborează direct cu Ministerul Educației, Cercetării și Inovării, Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale, Ministerul Dezvoltării Regionale și Locuinței sau prin structurile specializate din subordine, în domenii de interes comun; j) avizează proiectele de acte normative inițiate de alte instituții în domeniul tineretului; k) fundamentează și elaborează studii și cercetări, analize și prognoze privind problematica studențească; I) elaborează și implementează planul de reabilitare și de extindere centrelor de agrement; m) asigură organizarea și administrarea centrelor de agrement; n) elaborează regulamentul privind funcționarea și administrarea centrelor de agrement, metodologia privind repartizarea locurilor în taberele studențești și eliberarea biletelor de tabără, precum și criteriile de eligibilitate ale participanților; o) elaborează și implementează planul de extindere și dezvoltare a rețelei caselor de cultură ale studenților; p) coordonează și monitorizează buna desfășurare a activităților specifice caselor de cultură ale studenților și Complexului Cultural Sportiv Studențesc „Tei” din București; r) elaborează și derulează proiecte și programe naționale și internaționale în interesul studenților; s) acordă asistență de specialitate studenților și structurilor asociative studențești în vederea elaborării unor proiecte și programe care au următoarele obiective: — impulsionarea participării studenților, sub diversele ei forme, și anume: civică, culturală, economică și educațională, politică, inclusiv prin implicarea acestora în actul decizional; — stimularea creativității studenților; — promovarea mobilității studenților în spațiul european; — atenuarea impactului factorilor de risc care conduc la marginalizare și excludere socială; t) sprijină formarea, pregătirea și perfecționarea profesională a studenților și tinerilor; u) editează, produce și difuzează materiale de specialitate, cuprinzând informații utile tinerilor, precum și instituțiilor și structurilor asociative studențești implicate în activitatea de tineret; v) organizează tabere sociale și tematice pentru tineri; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 26/13.1.2009 3 w) acreditează, în vederea colaborării, persoane juridice și fizice, pentru organizarea de tabere pentru copii, studenți și tineri. Art. 4. — (1) în îndeplinirea rolului și a obiectivelor sale în domeniul absorbției fondurilor europene, Ministerul Tineretului și Sportului are următoarele atribuții specifice: a) înființează centre noi pentru tineret cu responsabilități directe în atragerea fondurilor comunitare pe domeniul tineret; b) gestionează fonduri publice și fonduri atrase de la organisme finanțatoare interne sau internaționale, pe care le alocă susținerii inițiativelor tinerilor și ale structurilor neguvernamentale de și pentru tineret, prin selecție competitivă de proiecte desfășurată conform legislației specifice; c) în calitate de gestionar, beneficiar sau partener accesează fonduri structurale destinate susținerii politicilor de coeziune în domeniul tineretului, cu respectarea metodologiei specifice; d) aprobă programul de lucru anual al Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale, până la termenul impus de Comisia Europeană; e) stabilește politicile și prioritățile naționale în domeniul tineretului, pe acțiuni, măsuri de monitorizare și evaluare a impactului proiectelor, care vor fi utilizate în comun de Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale, cu scopul de a estima modul în care programul „Youth in Action” își atinge obiectivele la nivel național, în general, și, în particular, modul în care contribuie la modernizarea sistemelor și practicilor în domeniul sprijinirii tineretului; f) evaluează sistemul și procedurile de organizare și funcționare a Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale, în conformitate cu Ghidul pentru autoritățile naționale referitor la Declarația de asigurare ex-ante, stabilit de Comisia Europeană, în vederea emiterii și trimiterii unei declarații de asigurare ex-ante la termenul impus de aceasta, însoțită de documentele-suport prevăzute de ghidul sus-menționat; g) întocmește și aplică metodologia care va sta la baza efectuării controlului secundar, pentru granturile comunitare aferente diferitelor tipuri de proiecte; h) supervizează mecanismul de control național primar și secundar și centralizează rezultatele din rapoarte, în scopul emiterii declarației anuale de asigurare; i) controlează și coordonează activitatea Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale cu privire la managementul corect al fondurilor comunitare pentru realizarea proiectelor din cadrul programului, asigurând gestionarea corespunzătoare a acestora; j) colaborează și consultă Comisia Europeană în vederea monitorizării și supervizării Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale; k) stabilește un mecanism propriu de raportare și urmărire a neregulilor și/sau fraudelor, în conformitate cu legislația în vigoare; I) emite, la fiecare sfârșit de an, o declarație de asigurare ex-post comună, care să certifice: corectitudinea și transparența sistemelor financiare și ale procedurilor Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale referitoare la managementul acțiunilor descentralizate, probitatea conturilor, o asigurare rezonabilă asupra faptului că resursele financiare alocate proiectelor finanțate de Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale au fost folosite pentru scopurile declarate în respectivele proiecte și în conformitate cu principiile unui management financiar corect, conform Regulamentului financiar comunitar, și, de asemenea, că procedurile de control primar și secundar puse în practică pot să garanteze în mod corespunzător legalitatea și regularitatea tranzacțiilor subsecvente; această declarație va fi întocmită în conformitate cu formatul impus de Comisia Europeană și va ține cont de rezultatele controalelor desfășurate pe parcursul anului; m) poate revoca, prin ordin al ministrului, actul de desemnare a Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale, din proprie inițiativă sau în urma unei solicitări din partea Comisiei Europene, în eventualitatea unor nereguli, neglijențe sau fraude care pot fi atribuite Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale; în cazul unor deficiențe serioase repetate sau al unui management neperformant al Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale, Comisia Europeană poate solicita Ministerului Tineretului și Sportului revocarea actului de desemnare a Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale, cu o notificare în termen de 3 luni. Ministerul Tineretului și Sportului poate revoca, prin ordin al ministrului, actul de desemnare a Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale, pentru alte motive întemeiate. în acest caz, Ministerul Tineretului și Sportului va notifica Comisiei Europene, precizând motivele, cu cel puțin 6 luni înainte de data prevăzută, în vederea încheierii mandatului Agenției Naționale pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale. (2 ) Finanțarea acțiunilor de tineret se poate face din venituri realizate prin derularea de programe și acțiuni, din donații și sponsorizări, precum și din fondurile alocate de la bugetul de stat în acest scop. Art. 5. — în îndeplinirea rolului și a obiectivelor sale în domeniul activității sportive, Ministerul Tineretului și Sportului are următoarele atribuții specifice: a) elaborează și susține strategia generală a organizării și dezvoltării activității sportive și reprezintă interesele statului în raport cu federațiile sportive naționale; b) elaborează normele generale de folosire a mijloacelor materiale aflate în administrarea sa și a mijloacelor financiare pentru activitatea sportivă, care provin din alocații de la bugetul de stat; c) colaborează cu ministerele și cu celelalte autorități ale administrației publice centrale și locale, cu instituțiile de cercetare și cu unitățile de învățământ și sanitare de specialitate pentru organizarea și dezvoltarea educației fizice și sportului; d) conlucrează cu Comitetul Olimpic Român în finanțarea și derularea programelor privind pregătirea și participarea sportivilor români la jocurile olimpice, precum și pentru promovarea valențelor educative ale olimpismului; e) supraveghează menținerea destinației bazelor sportive din domeniul public sau privat al statului ori al unităților administrativ-teritoriale, precum și a celor care au aparținut domeniului public și au intrat în circuitul privat după anul 1989; f) supraveghează menținerea destinației bazelor și/sau instalațiilor sportive care au aparținut domeniului public sau privat al statului ori al unităților administrativ-teritoriale și care, ulterior, au fost dobândite ca active patrimoniale destinate activității sportive sau vândute către societățile comerciale; g) propune structura anuală a subvențiilor de la bugetul de stat; h) repartizează bugetul afectat activității sportive pentru: — activitatea proprie și cea a unităților din subordinea sa; — federațiile sportive naționale, în baza contractelor de finanțare a obiectivelor și programelor sportive ale acestora; — premierea performanțelor deosebite obținute la competițiile sportive internaționale oficiale; i) autorizează afilierea federațiilor sportive naționale la federațiile sportive internaționale de profil și la alte foruri continentale sau mondiale, precum și afilierea tuturor 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 26/13.1.2009 organizațiilor cu profil sportiv la forurile internaționale de specialitate; j) supraveghează și controlează respectarea de către structurile sportive a dispozițiilor legale în vigoare și a prevederilor cuprinse în statutele și în actele de constituire a acestora; k) organizează sau sprijină, potrivit legii, formarea, pregătirea profesională și perfecționarea specialiștilor din domeniul sportului, conlucrând în acest scop cu instituțiile și organismele de specialitate din țară și din străinătate; I) elaborează și duce la îndeplinire, în colaborare cu autoritățile administrației publice locale, planurile de construire și de modernizare a bazelor și instalațiilor sportive, în vederea dezvoltării sportului de performanță de interes național și internațional; avizează normativele tehnice în materie de baze și instalații sportive; m) recunoaște sau revocă, potrivit legii, existența unei structuri sportive prin înscrierea, respectiv radierea acesteia din Registrul sportiv; n) avizează constituirea structurilor sportive, inclusiv înscrierea ca persoane juridice a cluburilor sportive profesioniste organizate ca societăți comerciale sportive pe acțiuni, respectiv retrage avizul de funcționare a acestora; o) elaborează criteriile de acordare și atribuie distincțiile și titlurile sportive, altele decât cele stabilite prin lege; p) sprijină organizarea și promovarea cercetării științifice și asistenței medicale în domeniul sportiv; r) autorizează desfășurarea pe teritoriul României a campionatelor mondiale, europene și regionale și participarea reprezentativelor naționale la campionatele mondiale și europene organizate în străinătate, precum și la campionatele regionale; s) promovează măsurile de prevenire, control și reprimare a folosirii substanțelor interzise și a metodelor neregulamentare destinate să mărească în mod artificial capacitatea fizică a sportivilor sau să modifice rezultatele competițiilor; t) adoptă măsuri pentru prevenirea și combaterea violenței la manifestările sportive; u) reprezintă interesele statului în diferite organe și organisme sportive internaționale; negociază și încheie acorduri, înțelegeri, protocoale și alte documente de colaborare în domeniul sportului cu organisme de specialitate din alte țări, pe baza prevederilor legale în vigoare; v) colaborează cu celelalte organe ale administrației publice centrale și locale pentru susținerea sportului pentru toți și de performanță, asigurarea unei eficiențe sporite pe linia supravegherii și controlului, exercitării autorității disciplinare, formării și perfecționării specialiștilor din domeniul sportului, pentru corelarea finanțării activității sportive, prevenirea violenței în sport și combaterea dopajului. CAPITOLUL III Structura organizatorică și conducerea Ministerului Tineretului și Sportului Art. 6. — (1) Structura organizatorică a Ministerului Tineretului și Sportului, formată din direcții generale și direcții, este prevăzută în anexa nr. 1. în cadrul acesteia, prin ordin al ministrului tineretului și sportului se pot organiza servicii, birouri, compartimente sau colective temporare și se poate stabili numărul total al posturilor, numărul posturilor de conducere și numărul posturilor de execuție, în condițiile legii, cu respectarea numărului de posturi aprobat. (2) Personalul Ministerului Tineretului și Sportului este compus din demnitari și asimilați ai acestora, funcționari publici, cu funcții publice generale sau specifice, și din personal contractual. (3) Numărul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Tineretului și Sportului este de 381, exclusiv demnitarii și posturile aferente cabinetului ministrului. (4) Atribuțiile, sarcinile și răspunderile individuale ale personalului din aparatul propriu al Ministerului Tineretului și Sportului se stabilesc prin fișa postului, în conformitate cu structura organizatorică prevăzută în anexa nr. 1, prin regulamentul de organizare și funcționare a ministerului, aprobat prin ordin al ministrului tineretului și sportului. (5) Statul de funcții pentru aparatul propriu al Ministerului Tineretului și Sportului se aprobă prin ordin al ministrului tineretului și sportului. (6) încadrarea și salarizarea personalului se fac potrivit prevederilor aplicabile personalului din administrația publică centrală. Art. 7. — (1) Conducerea Ministerului Tineretului și Sportului este exercitată de ministru, ajutat de 2 secretari de stat și un subsecretar de stat numiți prin decizie a primului-ministru; funcția de ministru, funcția de secretar de stat și funcția de subsecretar de stat sunt funcții de demnitate publică, potrivit legii. (2) Ministrul tineretului și sportului reprezintă Ministerul Tineretului și Sportului în raporturile cu celelalte autorități publice, cu organisme și organizații, precum și cu celelalte persoane juridice și fizice din țară și din străinătate. (3) Ministrul tineretului și sportului este ordonator principal de credite. (4) Secretarii de stat și subsecretarul de stat se subordonează ministrului tineretului și sportului și îndeplinesc atribuțiile stabilite prin ordin al ministrului tineretului și sportului. (5) în exercitarea atribuțiilor sale, ministrul tineretului și sportului emite ordine și instrucțiuni. Art. 8. — (1) Ministerul Tineretului și Sportului are un secretar general și un secretar general adjunct, înalți funcționari publici, numiți în condițiile legii. (2) Secretarul general și secretarul general adjunct sunt subordonați ministrului tineretului și sportului și îndeplinesc atribuțiile prevăzute de lege, de regulamentul de organizare și funcționare și atribuții stabilite prin ordin al ministrului tineretului și sportului. Art. 9. — (1) Pe lângă ministrul tineretului și sportului funcționează, ca organ consultativ, Colegiul ministerului. Componența și regulamentul de organizare și funcționare ale Colegiului ministerului se aprobă prin ordin al ministrului tineretului și sportului. (2) Colegiul ministerului se întrunește, la cererea ministrului tineretului și sportului, pentru dezbaterea unor probleme privind activitatea ministerului. (3) Președintele Colegiului ministerului este ministrul tineretului și sportului. în lipsa acestuia, atribuțiile președintelui se exercită de unul dintre secretarii de stat sau de subsecretarul de stat, desemnat de ministrul tineretului și sportului. Art. 10. — (1) Ministrul tineretului și sportului poate delega unele dintre atribuțiile sale secretarilor de stat, subsecretarului de stat sau altei persoane desemnate de acesta. (2 ) Pentru atribuțiile din activitatea curentă ce nu impun luarea unei decizii la nivelul conducerii Ministerului Tineretului și Sportului, delegarea unor atribuții din competența ministrului tineretului și sportului poate fi dispusă prin ordin al acestuia. Art. 11.’— Prin ordin al ministrului tineretului și sportului se numesc, în condițiile legii, directorii generali, directorii executivi și directorii din unitățile din subordinea Ministerului Tineretului și Sportului. Art. 12. — La nivelul Ministerului Tineretului și Sportului pot funcționa consilii consultative pe probleme de tineret și sport, înființarea, desființarea, competențele și componența acestor consilii se stabilesc prin ordin al ministrului tineretului și sportului. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 26/13.1.2009 5 Art. 13. — (1) Ministerul Tineretului și Sportului și toate unitățile aflate în subordinea acestuia pot închiria spații pentru necesități proprii și pot închiria, la rândul lor, spații unor operatori economici sau pot da în folosința gratuită a altor instituții de utilitate publică spații situate în imobilele proprietate publică sau privată a statului, în care își desfășoară activitatea și pe care le administrează, în condițiile legii. (2 ) Veniturile rezultate din închirierea bunurilor prevăzute la alin. (1) se vor reține integral la bugetul Ministerului Tineretului și Sportului, respectiv bugetele instituțiilor subordonate și vor constitui venituri proprii; aceste venituri vor fi utilizate pentru modernizarea imobilelor respective. CAPITOLUL IV Unitățile subordonate Ministerului Tineretului și Sportului Art. 14. — (1) Unitățile din subordinea Ministerului Tineretului și Sportului și sursele de finanțare ale acestora sunt prevăzute în anexa nr. 2. (2 ) Structura organizatorică, statele de funcții, numărul de posturi și normele de organizare și funcționare ale unităților din subordinea Ministerului Tineretului și Sportului se aprobă prin ordin al ministrului tineretului și sportului. (3 ) Atribuțiile, sarcinile și răspunderile personalului din unitățile subordonate Ministerului Tineretului și Sportului, precum și statele de funcții corespunzătoare se aprobă prin ordin al ministrului tineretului și sportului, la propunerea conducătorilor acestor unități. Art. 15. — (1) Direcțiile pentru tineret județene, respectiv a municipiului București și direcțiile pentru sport județene, respectiv a municipiului București sunt servicii publice deconcentrate ale Ministerului Tineretului și Sportului, cu personalitate juridică, înființate în condițiile legii. (2 ) Direcțiile pentru tineret județene, respectiv a municipiului București și direcțiile pentru sport județene, respectiv a municipiului București sunt finanțate din venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat. Art. 16. — (1) Direcțiile pentru sport județene, respectiv a municipiului București au următoarele atribuții principale: a) țin evidența structurilor sportive fără personalitate juridică din județ, prin înscrierea acestora în Registrul sportiv; b) finanțează, pe bază de contract, programele sportive ale asociațiilor județene și ale municipiului București pe ramuri de sport și ale cluburilor sportive aflate în raza administrativ- teritorială respectivă, în limita sumei prevăzute în bugetul de venituri și cheltuieli cu această destinație; c) colaborează cu consiliile locale în scopul utilizării eficiente a alocațiilor acordate de la bugetele locale pentru activitatea sportivă de performanță în teritoriu; d) elaborează și duc la îndeplinire, în colaborare cu autoritățile administrației publice locale, planurile de construire și de îmbunătățire a bazelor și instalațiilor sportive, în vederea dezvoltării sportului în general și a sportului de performanță în teritoriu; finanțează unele programe speciale pentru sportivi, secții sau echipe din raza lor administrativ-teritorială; e) colaborează cu inspectoratele școlare, unitățile de învățământ și cu instituțiile de învățământ superior, pentru organizarea și dezvoltarea sportului școlar și universitar, precum și pentru formarea și perfecționarea pregătirii profesionale a instructorilor sportivi; f) inițiază măsurile necesare pentru prevenirea violenței la manifestările sportive organizate în raza lor administrativ- teritorială, precum și a dopajului în sport; g) sprijină cu mijloace materiale și financiare practicarea sportului pentru toți; h) îndrumă și controlează din punct de vedere tehnico- metodic și de specialitate structurile sportive din județ; i) supraveghează menținerea destinației bazelor sportive din domeniul public sau privat al statului ori al unităților administrativ-teritoriale, precum și a celor care au aparținut domeniului public și au intrat în circuitul privat. (2 ) Direcțiile pentru sport județene, respectiv a municipiului București îndeplinesc și alte atribuții stabilite prin acte normative specifice activității sportive și prin regulamentele aprobate de ministrul tineretului și sportului. Art. 17. — (1) Direcțiile pentru tineret județene, respectiv a municipiului București, au următoarele atribuții principale: a) aplică politica guvernamentală pentru tineret, fundamentează și elaborează studii și cercetări, analize și prognoze privind problemele tineretului direct, prin instituțiile aflate în subordinea sa sau în colaborare cu persoane juridice ori fizice autorizate; b) aplică politica guvernamentală în domeniul educației nonformale pentru copii și tineri; c) contribuie, prin stimularea performanței și capacității tinerilor, la realizarea programului de reformă al Guvernului de integrare în Uniunea Europeană; d) colaborează cu structurile de și pentru tineret legal constituite; e) elaborează programe în scopul finanțării acțiunilor proprii; f) sprijină acțiunile structurilor asociative de tineret, acțiuni care corespund obiectivelor cuprinse în programele sale; g) autorizează și avizează desfășurarea activităților din bazele proprii; h) stabilesc contacte la nivel internațional cu instituții și organisme similare; i) sprijină structurile asociative de tineret în realizarea de programe interne și internaționale; j) sprijină formarea, pregătirea și perfecționarea profesională în domeniul tineretului direct, prin cele 151 de centre de agrement pentru tineret sau în colaborare cu instituții și organisme de specialitate din țară și din străinătate; k) organizează activități de profil cu caracter național și internațional, asigurându-se în acest fel participarea directă și pe bază de reciprocitate la manifestări similare peste hotare; I) înființează centre de tineret noi ori prin amenajarea spațiilor și imobilelor neutilizate din domeniul public al statului sau aflate în administrarea instituțiilor din subordinea sa; m) colaborează cu Ministerul Educației, Cercetării și Inovării, direct sau prin structurile specializate din subordine, în domenii de interes comun; n) avizează proiectele de acte normative inițiate de alte instituții în domeniul tineretului; (2) Direcțiile pentru tineret județene, respectiv a municipiului București îndeplinesc și alte atribuții stabilite prin acte normative specifice activității de tineret și prin regulamentele aprobate de ministrul tineretului și sportului. Art. 18. — în subordinea direcțiilor pentru sport județene, respectiv a municipiului București funcționează unități de administrare a bazelor sportive, fără personalitate juridică, finanțate din venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 26/13.1.2009 de stat, care au ca obiect de activitate administrarea și întreținerea bazelor sportive, precum și prestarea de servicii pentru activitatea sportivă și de tineret. Art. 19. — (1) Cluburile sportive din subordinea Ministerului Tineretului și Sportului sunt instituții publice finanțate din venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat, care au ca obiect de activitate: a) realizarea performanței, selecția, pregătirea și participarea la competiții interne și internaționale; b) promovarea spiritului de fairplay, combaterea și prevenirea violenței și dopajului în activitatea sportivă; c) promovarea uneia sau mai multor discipline sportive; d) administrarea bazei materiale sportive proprii; e) organizarea de competiții sportive în conformitate cu statutele și regulamentele federațiilor sportive naționale. ( 2) Cluburile sportive pot desfășura și alte activități în vederea realizării scopului și obiectului de activitate, în condițiile legii. Art. 20. — Complexurile sportive naționale sunt instituții publice în subordinea Ministerului Tineretului și Sportului, finanțate din venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat. Obiectul de activitate al acestora constă în administrarea bazelor sportive de interes național și internațional, destinate cu prioritate pregătirii loturilor naționale și olimpice, precum și organizării competițiilor de nivel național și internațional. Art. 21. — (1) Centrul Național de Formare și Perfecționare a Antrenorilor este instituție publică cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Tineretului și Sportului, cu sediul în municipiul București, bd. Basarabia nr. 37—39, sectorul 2, finanțată din venituri proprii și din subvenții acordate de la bugetul de stat. ( 2) Obiectul de activitate al instituției prevăzute la alin. (1) îl constituie formarea, promovarea și perfecționarea antrenorilor și a altor specialiști din domeniul sportului, în conformitate cu Statutul antrenorului și cu celelalte dispoziții legale în vigoare. Art. 22. — Institutul Național de Cercetare pentru Sport, instituție publică cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Tineretului și Sportului, se organizează și funcționează potrivit dispozițiilor legale în vigoare. Art. 23. — (1) Muzeul Sportului este instituție publică cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Tineretului și Sportului, cu sediul în municipiul București, Calea Victoriei nr. 12, sectorul 3, finanțată din venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat. ( 2) Obiectul de activitate al Muzeului Sportului constă în achiziționarea, conservarea, cercetarea și expunerea colecțiilor de bunuri din domeniul educației fizice și sportului. CAPITOLUL V Dispoziții finale Art. 24. — (1) Ministerul Tineretului și Sportului are în dotare un parc auto, potrivit dispozițiilor legale. ( 2) Persoanele care prin lege au dreptul de a utiliza mijloacele de transport din dotarea Ministerului Tineretului și Sportului, precum și persoanele care desfășoară activități specifice pot folosi mijloacele de transport din parcul propriu al Ministerului Tineretului și Sportului, în baza permisului de conducere pe care îl posedă, cu aprobarea prealabilă a ministrului tineretului și sportului. Art. 25. — (1) Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. ( 2) încadrarea în numărul de posturi aprobat și în noua structură organizatorică se aprobă prin ordin al ministrului tineretului și sportului în termen de 45 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. Art. 26. — (1) Agenția Națională pentru Sprijinirea Inițiativelor Tinerilor și Agenția pentru Sprijinirea Studenților, instituții publice cu personalitate juridică în subordinea Autorității Naționale pentru Tineret, se desființează. ( 2) Ministerul Tineretului și Sportului va prelua toate drepturile și obligațiile instituțiilor prevăzute la alin. (1), inclusiv personalul și bunurile mobile și imobile aflate în administrarea sau, după caz, în proprietatea acestora, pe bază de protocol de predare-primire, în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri. Art. 27. — La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 759/2003 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale pentru Sport, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 497 din 9 iulie 2003, cu modificările și completările ulterioare, Hotărârea Guvernului nr. 384/2005 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale pentru Tineret, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 395 din 10 mai 2005, cu modificările și completările ulterioare, Hotărârea Guvernului nr. 763/2004 privind înființarea, organizarea și funcționarea Agenției pentru Sprijinirea Studenților, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 459 din 21 mai 2004, și Hotărârea Guvernului nr. 198/2002 privind înființarea Agenției Naționale pentru Sprijinirea Inițiativelor Tinerilor — ANSIT, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 182 din 18 martie 2002, cu modificările și completările ulterioare, precum și orice alte dispoziții contrare. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul tineretului și sportului, Monica Maria lacob-Ridzi Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Marian Sârbu Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 30 decembrie 2008. Nr. 1.721. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 26/13.I.2009 7 ANEXA Nr. 1*) E *) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 26/13.1.2009 ANEXA Nr. 2 UNITĂȚILE care funcționează în subordinea Ministerului Tineretului și Sportului Denumirea unității Sursa de finanțare 1. Direcțiile pentru tineret județene, respectiv a municipiului Cu finanțare din venituri proprii și subvenții de la bugetul București de stat II. Casele de cultură ale studenților și Complexul Cultural Sportiv Studențesc „Tei” --- București III. Direcțiile pentru sport județene, respectiv a municipiului Cu finanțare din venituri proprii și subvenții de la bugetul București de stat --- 695 posturi IV. Cluburi sportive Cu finanțare din venituri proprii și subvenții de la bugetul 1. Clubul Sportiv „Unirea” Alba lulia de stat 2. Clubul Sportiv Municipal Arad 3. Clubul Sportiv Municipal Pitești 4. Clubul Sportiv „Muscel” Câmpulung 5. Sport Club Municipal Bacău 6. Clubul Sportiv Municipal Onești 7. Clubul Sportiv „Crișul” Oradea 8. Clubul Sportiv Municipal Bistrița 9. Clubul Sportiv Botoșani 10. Clubul Sportiv Municipal Brașov 11. Clubul Sportiv Municipal Brăila 12. Clubul Sportiv Municipal Buzău 13. Clubul Sportiv Municipal Reșița 14. Clubul Sportiv Municipal Călărași 15. Clubul Sportiv Municipal Cluj-Napoca 16. Clubul Sportiv „Farul” Constanța 17. Clubul Sportiv Municipal Sfântu Gheorghe 18. Clubul Sportiv Târgoviște 19. Clubul Sportiv Municipal Craiova 20. Clubul Sportiv Municipal „Dunărea” Galați 21. Clubul Sportiv Municipal Giurgiu 22. Clubul Sportiv „Pandurii” Târgu Jiu 23. Sport Club Miercurea-Ciuc 24. Clubul Sportiv Municipal lași 25. Clubul Sportiv Municipal Baia Mare 26. Clubul Sportiv „Mureșul” Târgu Mureș 27. Clubul Sportiv „Ceahlăul” Piatra-Neamț 28. Clubul Atletic Roman 29. Clubul Sportiv „Petrolul” Ploiești 30. Clubul Sportiv Orășenesc Sinaia 31. Clubul Sportiv Satu Mare 32. Clubul Sportiv Municipal „Armătura” Zalău 33. Clubul Sportiv Municipal Sibiu 34. Clubul Sportiv Municipal Suceava 35. Clubul Sporturilor Tehnico-Aplicative Suceava 36. Clubul Sportiv „Teleorman” Alexandria 37. Clubul Sportiv Municipal Timișoara 38. Clubul Sportiv Municipal „Danubiu” Tulcea 39. Clubul Sportiv „Viitorul” Vaslui MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 26/13.1.2009 9 Denumirea unității Sursa de finanțare 40. Clubul Sportiv „Chimia” Râmnicu Vâlcea 41. Clubul Sportiv „Unirea” Focșani 42. Clubul Sportiv „Olimpia” București 43. Clubul Sportiv Școlar „Triumf” București 44. Clubul Central de Șah București 45. Clubul Sporturilor Tehnico-Aplicative București 46. Clubul Sportiv Municipal Drobeta-Turnu Severin 47. Clubul Sporturilor de Iarna Vatra Dornei 48. Sport Club Municipal Deva V. Complexuri sportive naționale Cu finanțare din venituri proprii și subvenții de la bugetul 1. Complexul Sportiv Național „Lia Manoliu” București de stat 2. Complexul Sportiv Național Snagov 3. Complexul Sportiv Național „Nicolae Navasart” Snagov 4. Complexul Sportiv Național Poiana Brașov 5. Complexul Sportiv Național Bascov 6. Complexul Sportiv Național Orșova 7. Complexul Sportiv Național Piatra Arsă 8. Complexul Sportiv Național „Sala Polivalentă” București 9. Complexul Sportiv Național Izvorul Mureșului VI. Centrul Național de Formare și Perfecționare a Cu finanțare din venituri proprii și subvenții de la bugetul Antrenorilor de stat VII. Muzeul Sportului Cu finanțare din venituri proprii și subvenții de la bugetul de stat VIII. Institutul Național de Cercetări pentru Probleme de Sport Cu finanțare din venituri proprii și subvenții de la bugetul de stat NOTĂ: Numărul maxim de posturi prevăzut pentru unitățile cuprinse la pct. I și II este 1.388, din care 1.000 de posturi pentru direcțiile pentru tineret județene, respectiv a municipiului București — servicii publice deconcentrate. Numărul maxim de posturi pentru unitățile prevăzute la pct. III—VIII este de 3.310, din care 267 de posturi pentru direcțiile pentru sport județene, respectiv a municipiului București — servicii publice deconcentrate. DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE pentru numirea domnului Răzvan Bobeanu în funcția de secretar de stat la Ministerul Tineretului și Sportului în temeiul art. 15 lit. d) și art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Răzvan Bobeanu se numește în funcția de secretar de stat la Ministerul Tineretului și Sportului. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: p. Șeful Cancelariei Primului-Ministru, lon-Mircea Plângu București, 13 ianuarie 2009. Nr. 96. ’ 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 26/13.1.2009 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE AGENȚIA NAȚIONALĂ PENTRU RESURSE MINERALE DECIZIE privind încetarea concesiunii miniere pentru exploatarea zăcământului de nisip și pietriș din perimetrul Zamfira, județul Prahova Având în vedere: — Referatul Direcției generale gestionare evaluare concesionare resurse/rezerve minerale, integrare europeană nr. 301.571 din 30 decembrie 2008; — art. 31 lit. b), în condițiile stabilite la art. 32, din Legea minelor nr. 85/2003, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 37 alin. (1) din Legea nr. 85/2003, cu modificările și completările ulterioare, președintele Agenției Naționale pentru Resurse Minerale emite prezenta decizie. Art. 1. — Concesiunea minieră de exploatare a resurselor minerale din zăcământul de nisip și pietriș din perimetrul Zamfira, județul Prahova, convenită prin Licența de concesiune nr. 1.506/2000, încheiată între Agenția Națională pentru Resurse Minerale, în calitate de concedent, și Societatea Comercială CONSTIL — S.A., cu sediul în municipiul Ploiești, Piața Victoriei nr. 12, județul Prahova, în calitate de concesionar, încetează la data publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I. Art. 2. — Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Agenției Naționale pentru Resurse Minerale, Bogdan Găbudeanu București, 6 ianuarie 2009. Nr. 1. AGENȚIA NAȚIONALĂ PENTRU RESURSE MINERALE DECIZIE privind încetarea concesiunii miniere pentru exploatarea resurselor/rezervelor de nisip și pietriș din perimetrul Bănești—Movila, județul Dâmbovița Având în vedere: — referatul Direcției generale inspecție și supraveghere teritorială a activităților miniere și a operațiunilor petroliere nr. 404.801 din 23 decembrie 2008; — art. 31 lit. b), în condițiile stabilite la art. 32, din Legea minelor nr. 85/2003, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 37 alin. (1) din Legea nr. 85/2003, cu modificările și completările ulterioare, președintele Agenției Naționale pentru Resurse Minerale emite prezenta decizie. Art. 1. — Concesiunea minieră de exploatare a resurselor/rezervelor de nisip și pietriș din perimetrul Bănești— Movila, județul Dâmbovița, convenită prin Licența de concesiune nr. 1.437/2000, încheiată între Agenția Națională pentru Resurse Minerale, în calitate de concedent, și Societatea Comercială AGREMIN — S.A. Târgoviște, cu sediul în municipiul Târgoviște, Str. Lămâiței nr. 2, județul Dâmbovița, în calitate de concesionar, încetează la data publicării prezentei decizii în Monitorul Oficial al României, Partea I. Art. 2. — Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Președintele Agenției Naționale pentru Resurse Minerale, E igdan Găbudeanu București, 7 ianuarie 2009. Nr. 2. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 26/13.1.2009 ¹¹ ACTE ALE COMITETULUI INTERMINISTERIAL DE FINANȚĂRI, GARANȚII Șl ASIGURĂRI COMITETUL INTERMINISTERIAL DE FINANȚĂRI, GARANȚII Șl ASIGURĂRI HOTĂRÂRE pentru aprobarea Normei privind operațiunile de stabilizare a ratei de dobândă la creditele de export pe termen mediu și lung (NI-CST-13-1/0) în baza Hotărârii Guvernului nr. 534/2007 privind înființarea, atribuțiile, competențele și modul de funcționare ale Comitetului Interministerial de Finanțări, Garanții și Asigurări și reglementarea operațiunilor de finanțare, garantare și asigurare efectuate de Banca de Export-lmport a României EXIMBANK — S.A. în numele și în contul statului, cu modificările și completările ulterioare, luând în analiză propunerea pentru aprobarea Normei privind operațiunile de stabilizare a ratei de dobândă la creditele de export pe termen mediu și lung (NI-CST-13-1/0) și ținând seama de: • Legea nr. 96/2000 privind organizarea și funcționarea Băncii de Export-lmport a României EXIMBANK — S.A., republicată; • Nota de fundamentare nr. 409 din 4 iulie 2008, întocmită de Banca de Export-lmport a României EXIMBANK — S.A.; • discuțiile și propunerile formulate în ședința din data de 10 iulie 2008 de către membrii Comitetului Interministerial de Finanțări, Garanții și Asigurări, Comitetul Interministerial de Finanțări, Garanții și Asigurări, întrunit în plenul ședinței din ziua de 10 iulie 2008, hotărăște: Articol unic. — Se aprobă Norma privind operațiunile de mediu și lung (NI-CST-13-I/0), conform anexei care face parte stabilizare a ratei de dobândă la creditele de export pe termen integrantă din prezenta hotărâre. p. Președintele Comitetului Interministerial de Finanțări, Garanții și Asigurări, Carmen Radu București, 10 iulie 2008. Nr. 268.’ ANEXĂ NORMĂ privind operațiunile de stabilizare a ratei de dobândă la creditele de export pe termen mediu și lung (NI-CST-13-I/0) CAPITOLUL I Prevederi generale Art. 1. — Prezenta normă este elaborată în conformitate cu Legea nr. 96/2000 privind organizarea și funcționarea Băncii de Export-lmport a României EXIMBANK — S.A, republicată, cu Hotărârea Guvernului nr. 534/2007 privind înființarea, atribuțiile, competențele și modul de funcționare ale Comitetului Interministerial de Finanțări, Garanții și Asigurări și reglementarea operațiunilor de finanțare, garantare și asigurare efectuate de Banca de Export-lmport a României EXIMBANK — S.A. în numele și în contul statului, cu modificările și completările ulterioare, denumit în continuare C.I.F.G.A., și cu Acordul OECD privind susținerea oficială a creditelor de export¹, denumit în continuare Acordul OECD. Art. 2. — Obiectul prezentei norme îl constituie principiile și regulile de funcționare pe baza cărora Banca de Export-lmport a României EXIMBANK — S.A., denumită în continuare EximBank, administrează și coordonează mecanismul de stabilizare a ratei de dobândă la creditele de export pe termen mediu și lung acordate de bănci finanțatoare. Art. 3. — Stimularea exportatorilor români prin intermediul mecanismului se realizează din sumele alocate în acest scop din fondul prevăzut la art. 10 lit. c) din Legea nr. 96/2000, republicată, „fondul destinat stimulării operațiunilor de comerț exterior, precum și pentru finanțarea, cofinanțarea și refinanțarea activităților de dezvoltare a infrastructurii, a utilităților de interes public, dezvoltare regională, susținere a activității de cercetare-dezvoltare, protecția mediului înconjurător, ocupare și formare a personalului, susținere și dezvoltare a întreprinderilor mici și mijlocii și a tranzacțiilor internaționale”. Art. 4. — Fondul poate fi utilizat pe baza hotărârilor C.I.F.G.A. de aprobare a ofertelor finale, la propunerea EximBank, cu respectarea prezentei norme. CAPITOLUL II Descrierea mecanismului Art. 5. — Mecanismul de stabilizare a ratei de dobândă reprezintă o măsură de susținere oficială a exportatorilor români, permisă în cadrul Acordului OECD, prin care statul român facilitează exportatorilor români obținerea de condiții de finanțare a creditelor de export similare celor de care beneficiază exportatorii din statele membre ale Uniunii Europene și OECD. Art. 6. — Mecanismul de stabilizare a ratei de dobândă implică un proces în cadrul căruia banca finanțatoare acordă finanțare la rata fixă de dobândă (CIRR) și plătește/primește diferența dintre această rată de dobândă și rata variabilă a dobânzii pe care o suportă pentru refinanțarea creditelor acordate. Dacă banca finanțatoare înregistrează o pierdere, pierderea îi va fi rambursată de către EximBank, iar dacă banca a înregistrat un câștig, acesta va fi cedat EximBank de către banca finanțatoare. Art. 7. — Durata de aplicare a mecanismului este de 5 ani, în cadrul unui plafon alocat pe durata de aplicare de 1 miliard lei. Soldul creditelor (principalul) acordate de băncile comerciale ¹ Acordul OECD este transpus în legislația comunitară prin Decizia Consiliului U.E. din 4.04.1978, amendată prin deciziile 93/112/CEE și 97/530/CE. 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 26/13.1.2009 care au încheiat acorduri cu EximBank pentru aplicarea mecanismului se va încadra în plafonul alocat. 2008 2009 2010 2011 2012 Număr estimat de 5 10 15 20 25 beneficiari Art. 8. — Solicitările de stabilizare a ratei dobânzii vor fi analizate și selectate în limita plafonului alocat Mecanismului, în funcție de data și numărul înregistrării, pe principiul „primul venit, primul servit”. CAPITOLUL III Definiții Art. 9. — în sensul prezentei norme se definesc următorii termeni: — acord de parteneriat pentru stabilizarea ratei de dobândă — acord încheiat între EximBank și băncile finanțatoare, în baza căruia acestea pot solicita EximBank stabilizarea ratei de dobândă la creditele de export acordate pe termen mediu și lung și care stabilește, de principiu, drepturile și obligațiile părților pe parcursul derulării mecanismului (denumit în continuare acord); — Acordul OECD: Acordul privind susținerea oficială a creditelor de export; — bancă finanțatoare — banca românească, banca străină sau o instituție financiară internațională care finanțează creditele de export pe termen mediu și lung și care a încheiat cu EximBank un acord; — rată CIRR (abreviere de la Commercial Interest Reference Rates) — rata oficială minimă de dobândă stabilită în concordanță cu Acordul OECD. Ratele CIRR calculate pentru valutele aprobate de OECD se publică pe site-ul OECD și se actualizează periodic; — contract de export — contractul comercial încheiat de exportatorul român cu cumpărători externi sau cu un mandatar al acestora, având ca obiect exportul de bunuri cu durată de viață mai mare decât perioada de finanțare/servicii pentru realizarea bunurilor. Conținutul național al exporturilor trebuie să fie de cel puțin 30%; — convenția de stabilizare a ratei de dobândă — contractul încheiat între EximBank, exportator și banca finanțatoare, având ca obiect stabilirea condițiilor specifice de stabilizare a ratei de dobândă aferente contractului de credit încheiat între banca finanțatoare și exportator; — costuri de refinanțare — costurile suportate de banca finanțatoare pentru atragerea fondurilor necesare pentru acordarea finanțării; — credit de export— poate lua forma creditului cumpărător sau a creditului furnizor; — credit cumpărător — creditul acordat de banca exportatorului fie direct cumpărătorului, fie băncii cumpărătorului; — credit furnizor— credit acordat cumpărătorului extern de către exportator sau creditul acordat de o bancă exportatorului pentru realizarea exportului, inclusiv cumpărarea de către bancă a creditelor furnizor acordate cumpărătorului extern de către exportator (de exemplu: factoring, forfetare, scontare); — credit de export care beneficiază de susținere oficială — creditul de export pe termen mediu și lung, acordat în condițiile prevăzute de Acordul OECD. Prin termen mediu și lung se înțelege o perioadă de rambursare egală sau mai mare de 2 ani; — data contractului — data semnării contractului de export; — maija băncii finanțatoare — marja acordată băncilor finanțatoare pentru acoperirea riscurilor legate de obținerea și administrarea fondurilor pentru finanțarea la dobândă fixă a creditelor de export pe termen mediu și lung; — mecanismul de stabilizare a ratei de dobândă (mecanismul) — mecanismul de decontare periodică între EximBank și una sau mai multe bănci finanțatoare cu care EximBank a încheiat acorduri; — oferta de stabilizare a dobânzii — oferta emisă de EximBank în favoarea băncilor comerciale pentru finanțarea exportatorilor de către acestea la rate de dobândă fixe; — rata de piață a dobânzii — rata dobânzii la 6 luni de pe piața interbancară, la care se refinanțează băncile, după cum urmează: a) EURIBOR la 6 luni, comunicată oficial cu două zile bancare înaintea intrării în vigoare a convenției de stabilizare a ratei de dobândă, pentru creditele acordate în EUR de către băncile participante la mecanismul de stabilizare a ratei de dobândă; b) LIBOR la 6 luni, comunicată oficial cu două zile bancare înaintea intrării în vigoare a convenției de stabilizare a ratei de dobândă, pentru creditele acordate în toate celelalte valute de către băncile participante la mecanismul de stabilizare a ratei de dobândă; — solicitant — banca finanțatoare sau exportatorul. Stabilizarea ratei de dobândă poate fi solicitată fie de exportator, fie de banca finanțatoare, însă oferta finală de stabilizare a dobânzii se emite de EximBank în favoarea băncii finanțatoare; — suma aferentă stabilizării dobânzii — suma calculată în conformitate cu prevederile convenției de stabilizare a ratei de dobândă, pe care EximBank trebuie să o plătească băncii finanțatoare sau să o primească din partea acesteia în perioada de referință, în funcție de evoluția ratei de piață a dobânzii față de rata CIRR; — valoarea contractului de export — suma datorată de cumpărătorul extern în baza contractului de export pentru bunurile/serviciile livrate de exportatorul român și care nu include costurile locale; — costuri locale — cheltuielile cu bunuri și servicii realizate în țara cumpărătorului extern, care sunt necesare fie pentru executarea contractului de export, fie pentru execuția proiectului din care contractul de export face parte. Aceste cheltuieli exclud comisioanele aplicabile comisionarului în țara cumpărătorului extern. CAPITOLUL IV Eligibilitate Art. 10. — Un exportator este eligibil pentru a solicita stabilizarea ratei de dobândă, fie direct, fie prin intermediul băncii finanțatoare, dacă îndeplinește cumulativ următoarele criterii la data depunerii cererii: a) desfășoară activitate de export în nume propriu sau în comision; b) nu este în dificultate în sensul Orientărilor privind ajutorul de stat pentru salvarea și restructurarea firmelor în dificultate²; c) nu s-a instituit procedura insolvenței prevăzută de legislația în vigoare; d) nu înregistrează datorii restante către bugetul general consolidat, al căror mod de plată nu a fost reglementat (convenții de eșalonare, amânare, compensare cu TVÂde recuperat etc.); e) nu se află în litigiu, în calitate de pârât, cu instituțiile statului, inclusiv cu EximBank. Art. 11. — Creditul de export îndeplinește următoarele criterii prevăzute în Acordul OECD: a) durata minimă a creditului de export este de 2 ani. 2 Publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria C nr. 244 din 1 octombrie 2004. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEAI, Nr. 26/13.1.2009 13 b) durata maximă a creditului de export se stabilește diferențiat, conform prevederilor Acordului OECD: (i) pentru țările din categoria l:5 ani, cu posibilitate de extindere până la 8 ani și jumătate, dacă sunt îndeplinite condițiile prevăzute în Acordul OECD; (ii) pentru țările din categoria II: 10 ani; (iii) pentru centralele nonnucleare: 12 ani, cu posibilitate de extindere, dacă sunt îndeplinite condițiile prevăzute în Acordul OECD; (iv) pentru nave, indiferent de clasificarea țărilor: 12 ani de la data livrării navei; (v) pentru aeronave: 10 ani; c) valoarea avansului este de minimum 15% din valoarea contractului de export, care urmează a fi achitat de cumpărătorul extern înainte sau la începutul perioadei de creditare; d) rambursarea creditului de export: (i) suma reprezentând principalul creditului de export se rambursează în rate egale; (ii) principalul și dobânda aferentă se rambursează/plătesc cel puțin semestrial. Prima tranșă a principalului și dobânzii aferente se va achita cel târziu la 6 luni de la începutul perioadei de creditare. Art. 12. — Creditul de export (creditul furnizor sau creditul cumpărător) trebuie să fie asigurat împotriva riscurilor comerciale și/sau politice. Art. 13. — Nu pot beneficia de stabilizarea ratei de dobândă oferită de EximBank: — exporturile de mărfuri cuprinse în lista mărfurilor de export care nu pot beneficia de instrumentele de susținere a comerțului exterior derulate prin EximBank, stabilită periodic³ prin hotărâre a Guvernului și publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, în condițiile legii; — exporturile de echipamente militare și mărfuri agricole; — exporturile cu impact negativ asupra mediului înconjurător, conform legislației naționale și internaționale în vigoare; — exporturile realizate către filiale ale societății-mamă exportatoare sau operatori economici asociați. Prin excepție, mecanismul se poate acorda în cazul în care exportul se face către un cumpărător extern din afara grupului, prin intermediul filialei sau al operatorilor economici asociați; — contractele de export cu o persoană fizică; — contractele de export structurate astfel încât, în scopul obținerii unor termeni de rambursare mai favorabili, cumpărătorul extern este localizat într-o altă țară decât cea reprezentând destinația finală a bunurilor/serviciilor exportate. CAPITOLUL V Solicitarea de stabilizare a ratei de dobândă Art. 14. —în scopul facilitării accesului exportatorilor români la această formă de susținere oficială, EximBank încheie acorduri cu băncile comerciale române și străine care finanțează creditele de export pe termen mediu și lung. Art. 15. — Solicitarea de stabilizare a ratei de dobândă se realizează prin depunerea la EximBank, fie de către exportatori, fie de băncile finanțatoare cu care EximBank a încheiat acorduri de parteneriat, a cererii de stabilizare a ratei de dobândă și a documentației aferente analizei solicitării. Art. 16. — Pentru solicitările de stabilizare a dobânzii, EximBank va percepe comisioane, conform Caietului de comisioane, care vor acoperi costurile operaționale implicate de derularea mecanismului. Art. 17. — Solicitanții vor depune la EximBank documentația cuprinzând: a) cerere de aplicare a mecanismului de stabilizare a ratei de dobândă; b) dosarul juridic al exportatorului; c) documente din care să reiasă condițiile și termenii contractului de export și contractului de credit; d) cererea de asigurare a creditului de export pe termen mediu și lung; e) declarații ale exportatorului privind conținutul național al mărfurilor exportate, neimplicarea în litigii cu EximBank sau alte instituții ale statului; f) declarația exportatorului/băncii privind neimplicarea în fapte de corupție; g) dovada plății comisionului de analiză a cererii de aplicare a mecanismului; h) alte documente solicitate de EximBank în funcție de specificul tranzacției de export/contractului de credit. Art. 18. — Cererea va cuprinde în mod expres opțiunea solicitantului cu privire la modalitatea de stabilire a CIRR: la data contractului sau la data solicitării. Art. 19. — Mecanismul se aplică numai cererilor înregistrate la EximBank înainte de data contractului (data semnării contractului de export). Art. 20. — EximBank își rezervă dreptul de a solicita informații și documente suplimentare atunci când elementele cuprinse în cererea și documentația furnizate nu sunt suficiente pentru luarea deciziei de aplicare a mecanismului asupra tranzacției de export în cauză. CAPITOLUL VI Analiza și emiterea ofertei provizorii Art. 21. — Pe baza informațiilor cuprinse în cerere și în documentația aferentă, EximBank poate emite două tipuri de oferte: a) o ofertă provizorie cu valabilitate în perioada anterioară încheierii contractului de export; b) o ofertă finală, după încheierea contractului de export. Art. 22. — în ambele cazuri, EximBank se angajează să stabilizeze ratele de dobândă pe baza ratei CIRR și a marjei de dobândă aferente băncii finanțatoare, la nivelul prevăzut în ofertă. Art. 23. — Ofertele se emit de EximBank în valuta creditului de export și se aprobă de C.I.F.G.A, cu avizul Comitetului de direcție al EximBank. Art. 24. — Oferta provizorie emisă de EximBank are o valabilitate de 120 de zile, calculată de la data înregistrării cererii la EximBank. Art. 25. —în cazul în care opțiunea solicitantului exprimată în cerere este CIRR la data contractului, în oferta provizorie emisă de EximBank nu se va specifica o anumită valoare a CIRR, ci doar mențiunea că CIRR va fi stabilită la nivelul acesteia în vigoare la data semnării contractului comercial de export. Art. 26. — în cazul în care opțiunea solicitantului este rata CIRR la data solicitării, oferta provizorie emisă va cuprinde rata CIRR în vigoare la data înregistrării cererii de stabilizare a dobânzii la EximBank, la care se vor adăuga 0,2%. Art. 27. — Oferta provizorie devine automat ofertă finală, dacă contractul de export se încheie în perioada de valabilitate a ofertei. în situația în care contractul de export nu se încheie în perioada de valabilitate a ofertei provizorii, aceasta expiră automat, fără nicio altă formalitate, dacă solicitantul nu a depus o cerere de prelungire a acesteia. ³ Lista mărfurilor de export care nu pot beneficia de instrumentele de susținere a comerțului exterior derulate prin EximBank în vigoare la data aprobării prezentei norme este Hotărârea Guvernului nr. 2.298/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.279 din 30 decembrie 2004. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 26/13.1.2009 Art. 28. — Oferta provizorie se poate prelungi pe o perioadă de maximum 60 de zile calendaristice, cu mențiunea că, în cazul opțiunii CIRR la data solicitării, rata CIRR va fi actualizată în funcție de data acestei noi solicitări. Art. 29. — Solicitantul nu are dreptul să anuleze oferta provizorie a EximBank cu intenția de a cere emiterea unei noi oferte provizorii la o rată fixă mai redusă sau să selecteze un nou mod de fixare a ratei CIRR. CAPITOLUL VII Emiterea ofertei finale Art. 30. — Dacă contractul de export se încheie în cadrul perioadei de valabilitate a ofertei provizorii, exportatorul/banca finanțatoare poate solicita EximBank emiterea ofertei finale, în aceleași condiții cu cele specificate în oferta provizorie, cel mai târziu în termen de 15 zile calendaristice de la semnarea contractului de export. Art. 31. — Solicitantul nu are dreptul să opteze pentru o altă rată CIRR chiar dacă noua rată comunicată de Secretariatul OECD este mai mică decât cea fixată în oferta EximBank. Art. 32. — în scopul emiterii ofertei finale, solicitantul va depune la EximBank: — contractul de export semnat, precum și alte documente referitoare la tranzacția de export; — proiectul contractului de credit/contractul de credit încheiat cu banca finanțatoare; — contractul/polița de asigurare a creditului pe termen mediu și lung. Art. 33. — EximBank verifică dacă termenii și condițiile contractului de export și ale contractului de credit sunt aceleași cu cele prezentate în oferta provizorie și întocmește oferta finală, în care se vor menționa condițiile specifice de stabilizare a ratei de dobândă: rata CIRR fixată, marja aplicabilă băncii finanțatoare, valoarea creditului de export etc. Art. 34. — Marja acordată băncii finanțatoare este destinată acoperirii cheltuielilor legate de administrarea creditului, inclusiv din punctul de vedere al gestionării riscurilor implicate de operațiunea de creditare, efectuate de aceasta. Art. 35. — Marja se stabilește luând în calcul suma împrumutată și perioada de rambursare a creditului, conform reglementărilor interne ale EximBank: Perioada de rambursare Valoarea creditului (suma împrumutată) a creditului < sau = cu 20 milioane lei peste 20 milioane lei dar < sau = peste 50 milioane lei cu 50 milioane lei = sau > 2 ani și < sau = 0,90% 0,85% 0,80% cu 5 ani > 5 ani și < sau = 0,95% 0,90% 0,85% cu 8,5 ani peste 8,5 ani 1,00% 0,95% 0,90% NOTĂ: Pentru creditele acordate în valută, valoarea creditului în lei se calculează folosind rata de schimb comunicată de Banca Națională a României la data ofertei. Art. 36. — în cazul în care cumpărătorul extern se află într-o țară încadrată în clasa 5 sau o altă clasă inferioară, potrivit Clasificării riscului de țară de către participanții la Acordul OECD, marja crește cu 0,1%. Ârt. 37. — în cazul creditului cumpărător: — contractul de credit încheiat între banca exportatorului și cumpărătorul extern/banca acestuia trebuie semnat în cel mult 6 luni de la data semnării contractului comercial de export; — contractul de credit trebuie să intre în vigoare în cel mult 6 luni de la semnarea acestuia. Art. 38. — în cazul creditului furnizor, contractul de credit încheiat între banca finanțatoare și exportator trebuie să intre în vigoare (creditul să poată fi utilizat) în cel mult 6 luni de la data semnării contractului de export. Art. 39. — Exportatorul/banca finanțatoare are obligația notificării EximBank în cazul în care condițiile prevăzute la art. 37 nu pot fi îndeplinite. Art. 40. — în cazul în care solicitantul renunță la oferta finală, EximBank are dreptul de a percepe un comision de anulare, care să acopere pierderile în administrarea fondului alocat mecanismului. EximBank poate să nu perceapă comisionul de anulare, dacă renunțarea la oferta finală este justificată de alte motive decât câștigul din evoluția ratei dobânzii. CAPITOLUL VIII Convenția de stabilizare a ratei de dobândă Art. 41. — în baza ofertei finale, EximBank încheie cu banca finanțatoare și exportatorul convenția de stabilizare a ratei de dobândă, în care se stabilesc drepturile și obligațiile părților implicate în operațiune. Art. 42. —în oricare dintre cazurile prevăzute mai jos: a) exportatorul, în calitate de împrumutat, utilizează creditul acordat de banca finanțatoare cu altă destinație decât cea prevăzută în contractul de credit și în convenția de stabilizare a ratei de dobândă; b) exportatorul a furnizat cu bună știință informații false/incorecte în faza de aprobare a creditului și a solicitării de stabilizare a dobânzii sau a ascuns anumite informații care afectau decizia de acordare a creditului/de stabilizare a dobânzii; c) banca finanțatoare a furnizat cu bună știință informații false/incorecte în faza de aprobare a solicitării de stabilizare a dobânzii sau a ascuns anumite informații care afectau decizia de aprobare a acestei solicitări; d) creditul acordat de banca finanțatoare este transferat unui alt împrumutat sau obiectul contractului de export finanțat este transferat unui alt proprietar fără acordul prealabil al EximBank, EximBank are dreptul să rezilieze convenția de stabilizare a ratei de dobândă și să suspende efectuarea operațiunilor aferente mecanismului, precum și să solicite returnarea sumelor (inclusiv dobânda prevăzută de legislația în vigoare) plătite băncii finanțatoare până la data rezilierii convenției, din care se scad sumele primite de către EximBank din partea băncii finanțatoare în perioada de referință. Art. 43. — în cazurile prevăzute la art. 42 lit. a) și b), banca finanțatoare are drept de recurs asupra exportatorului pentru sume datorate EximBank ca urmare a rezilierii convenției de stabilizare a ratei de dobândă. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 26/13.1.2009 15 CAPITOLUL IX Decontarea sumelor aferente operațiunii de stabilizare a ratei de dobândă Art. 44. — în baza convenției de stabilizare a ratei de dobândă încheiate cu EximBank, banca finanțatoare acordă finanțare la rata CIRR și plătește/primește diferența dintre rata CIRR și rata de piață a dobânzii (rata de dobândă variabilă de pe piața interbancară) la care se adaugă marja stabilită în convenție. Art. 45. — în funcție de graficul de rambursare specific fiecărui contract de credit, banca finanțatoare va stabili de comun acord cu EximBank modalitatea și termenele la care aceasta va comunica situația netă a dobânzilor. Art. 46. — Banca finanțatoare va comunica EximBank orice modificare a graficului de rambursare aferent unui contract de credit, care este de natură să influențeze modul de calcul și decontare a sumelor în baza convenției de stabilizare a ratei de dobândă. Art. 47. — Pe baza acestor situații și în conformitate cu prevederile convenției de stabilizare a ratei de dobândă, atunci când, în perioada de referință, CIRR este: a) mai mică decât rata de piață a dobânzii, EximBank va plăti diferența băncii finanțatoare; b) mai mare decât rata de piață a dobânzii, banca finanțatoare va remite diferența EximBank. Art. 48. — Modalitatea de calcul a sumelor de plătit/primit de către EximBank în urma aplicării mecanismului este următoarea: % p.a CIRR prevăzută în convenția de stabilizare A a ratei de dobândă Rata de dobândă de pe piața interbancară B Marja băncii finanțatoare C Rata de stabilizare a dobânzii (Rd) (A) — (B) — (C) Art. 49. — Suma aferentă stabilizării dobânzii se obține prin aplicarea ratei de stabilizare a dobânzii la soldul creditului, ajustat cu numărul de zile de dobândă, conform formulei: Sd _ Sc x Rd x Zd 360x 100 unde: Sd —suma aferentă stabilizării dobânzii; Sc* — soldul creditului comunicat de banca finanțatoare în situația netă a dobânzilor; Rd —rata de stabilizare a dobânzii, calculată conform art. 48; Zd — numărul de zile de dobândă aferente semestrului de referință. Art. 50. — în cazul în care Sd este negativă, EximBank va plăti suma datorată băncii finanțatoare, în termen de cel mult 15 zile lucrătoare de la data primirii situației nete a dobânzilor. Art. 51. — în cazul în care Sd este pozitivă, banca finanțatoare va plăti EximBank suma datorată, în cel mult 15 zile lucrătoare de la data primirii notificării din partea EximBank cu privire la obligația de plată. Art. 52. — Decontarea sumelor între EximBank și banca finanțatoare se realizează pe baza cererilor transmise de banca finanțatoare cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de data scadenței de plată a dobânzii. Art. 53. — în cazul în care suma aferentă stabilizării dobânzii într-o perioadă de referință este mai mică de 100 EUR, EximBank nu va efectua plata/nu este îndreptățită să primească suma din partea băncii finanțatoare, sumele urmând a fi regularizate în următoarea perioadă. Art. 54. — Pentru fiecare sumă plătită/primită ca urmare a operațiunilor de stabilizare a dobânzii, EximBank va transmite băncii finanțatoare notificări privind modul de calcul al acestor sume. Art. 55. — în cazul rambursării anticipate a creditului acordat de banca finanțatoare, exportatorul are obligația de a plăti către EximBank un comision de rambursare anticipată, destinat contracarării influenței acestei operațiuni asupra gestionării fondurilor statului. CAPITOLUL X Dispoziții finale Art. 56. — EximBank va publica periodic, pe site-ul oficial al instituției, ratele CIRR comunicate de Secretariatul OECD. Art. 57. — EximBank va ține evidența acordurilor și a convențiilor de stabilizare a ratei de dobândă încheiate în baza acestora. Art. 58. — EximBank va monitoriza anual modul de derulare a mecanismului, costurile implicate, precum și eficiența aplicării acestuia. în acest scop, EximBank își rezervă dreptul de a solicita băncilor finanțatoare documente și informații referitoare la derularea creditelor susținute prin intermediul mecanismului. Art. 59. — EximBank va urmări încadrarea tranzacțiilor de export în termenii și condițiile acordurilor sectoriale. Art. 60. — Derularea mecanismului se va realiza în conformitate cu standardele naționale și internaționale privind protecția mediului înconjurător și cu cerințele privind combaterea faptelor de corupție în domeniul creditelor de export susținute oficial. Art. 61. — în cazuri justificate, C.I.F.G.A poate aproba, la propunerea EximBank, măsuri adecvate de limitare a riscurilor aferente operațiunilor de stabilizare a ratei de dobândă. * Soldul creditului înregistrat la începutul perioadei de dobândă, fără a lua în calcul alte creanțe atașate. ★ RECTIFICĂRI La Decretul nr. 214/1998 privind conferirea medaliei „Crucea comemorativă a celui de-al doilea război mondial, 1941—1945”, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 222 și 222 bis din 17 iunie 1998, se face următoarea rectificare (care nu aparține Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — în anexa nr. 6, la nr. crt. 243, la județul Dolj, în loc de: „Urechiatu M. Ion”se va citi: „Urecheata M. Ion”. ABONAMENTE LA PUBLICAȚIILE OFICIALE PE SUPORT FIZIC — Prețuri pentru anul 2009 — Nr. Număr Zile de Greutate Valoare crt. Denumirea publicației de apariții apariție/ medie/apariție TVA 9% inclus)/lei anuale săptămână (grame) 12 luni 3 luni 1 lună 1. Monitorul Oficial, Partea I 750 5 50 800 210 75 2. Monitorul Oficial, Partea I, limba maghiară 90 1 50 1.500 140 3. Monitorul Oficial, Partea a ll-a 200 5 60 2.250 200 4. Monitorul Oficial, Partea a lll-a 800 5 15 430 40 5. Monitorul Oficial, Partea a IV-a 7.200 5 50 1.720 160 6. Monitorul Oficial, Partea a Vl-a 400 5 25 1.600 150 7. Monitorul Oficial, Partea a VIl-a 60 1 30 540 50 8. Colecția Legislația României 4 --- 2.500 450 120 9. Colecția Hotărâri ale Guvernului României 12 --- 3.500 750 70 NOTĂ: Monitorul Oficial Partea I bis se multiplică pe bază de comandă. începând cu anul 2009 se sistează apariția publicației Repertoriul legislației României. Abonamente la publicațiile oficiale și comenzi către „Monitorul Oficial” R.A. se pot efectua prin următoarele societăți de distribuție: ♦ COMPANIA NAȚIONALĂ „POȘTA ROMÂNĂ” --- S.A. --- prin oficiile sale poștale ♦ ACTA LEGIS ---S.R.L. --- București, Str. Lirei nr. 11, parter, ap. 1, (telefon/fax: 021.411.91.79; 021.411.54.08) ♦ INFO EUROTRADING --- S.A. --- București, Splaiul Independentei nr. 202A (telefon: 021.316.30.57, fax: 021.316.30.58) ♦ INTERPRESS SPORT --- S.R.L. --- București, Piața Presei Libere nr. 1, corp B, et. 2, camerele 256---259, OP 33 (telefon/fax: 021.313.85.07; 021.313.85.08; 021.313.85.09) ♦ MEDIA PRESS ABONAMENTE --- S.R.L. --- București, str. Izvor nr. 78, et. 2 (telefon: 021.311.97.84, fax: 021.311.97.85) ♦ M.T. PRESS IMPEX --- S.R.L. --- București, bd. Basarabia nr. 256 (telefon/fax: 021.255.48.15; 021.255.48.16; 021.255.48.17) ♦ PRESS EXPRES --- S.R.L. --- Otopeni, str. Flori de Câmp nr. 9 (telefon/fax: 021.221.42.83; 0745.133.712) ♦ ZIRKON MEDIA---S.R.L. --- București, str. Pictor Dimitrie Hârlescu nr. 6, sector 2 (telefon: 021.255.18.00, fax: 021.255.18.66; 021.255.19.18) ♦ ART ADVERTISING --- S.R.L. --- Râmnicu Vâlcea, str. Regina Maria nr. 7, bl. C1, sc. C, mezanin II (fax: 0250/73.54.75, telefon: 0350.40.59.87; 0350.40.59.88) ♦ CALLIOPE ---S.R.L. --- Ploiești, str. Elena Doamna nr. 62---64 (telefon/fax: 0244/51.40.52; 0244/51.48.01) ♦ DIFSTARPRESS ---S.R.L. --- Slobozia, bd. Matei Basarab, bl. I60, sc. A, ap. 15 (telefon/fax: 0243/23.23.68) ♦ CURIER PRESS ---S.A. --- Brașov, str. Traian Grozăvescu nr. 7 (telefon/fax: 0268/51.08.57; 0268/51.08.58) ♦ ROESTA---S.R.L. --- Curtea de Argeș, str. Valea lașului, bl. P10, sc. B, ap. 18 (telefon/fax: 0248/72.11.43) ♦ VIAȚA LIBERĂ---S.A. --- Galați, Str. Domnească nr. 68 (telefon: 0236/46.06.20, fax: 0236/47.10.28) ♦ UNITATEA---S.R.L. --- Alba lulia, str. Traian nr. 26 (telefon: 0258/81.16.31, fax: 0258/81.28.43) ♦ MANPRES DISTRIBUTION --- S.R.L. --- București, Piața Presei Libere nr. 1 (OP 33 --- CP 24) (telefon/fax: 021.314.63.39) ♦ CUGET LIBER ---S.A. --- Constanta, bd. LC. Brătianu nr. 5 (telefon:'0241/58.21.20, fax: 0241/61.95.24) ♦ SIMPEX LOGISTIC --- S.R.L. --- Călărași, Str. Progresul nr. 21, bl. B1, sc. B, ap. 5 (telefon/fax: 0242/31.89.29) ♦ CIPSOFT DESIGN --- S.R.L. --- Ploiești, str. Eroilor nr. 2 bis (tel. 0722.36.54.65 sau 0724.20.31.43) EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTATILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul de vânzări si informare, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 02Î .410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 323759 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 26/13.1.2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495