MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 177 (XXI) — Nr. 16 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Vⁱⁿerⁱ’ ⁹ ianuarie 2009 SUMAR Nr. Pagina DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE Decizia nr. 1.277 din 25 noiembrie 2008 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 278¹ alin. 7 și alin. 8 lit. a) și b) și ale art. 279 alin. 2 din Codul de procedură penală ........................................... 2-3 Decizia nr. 1.278 din 25 noiembrie 2008 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 87 alin. (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice..................... 3—4 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 3.713/2008. — Ordin al ministrului economiei și finanțelor privind aprobarea instituțiilor publice cu sediul în municipii și orașe și a categoriilor de persoane pentru care instituțiile publice sunt exceptate de la prevederile art. 5 și 6 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 149/2007 privind aprobarea unor măsuri în domeniul finanțelor publice................................. 5-6 3.769/2008. — Ordin al ministrului economiei și finanțelor pentru aprobarea Normelor metodologice privind întocmirea și depunerea situațiilor financiare ale instituțiilor publice la 31 decembrie 2008 ........................ 7-14 ★ Rectificări .......................................................... 15-16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 16/9.1.2009 DECIZII ALE CURȚII CONSTITUȚIONALE CURTEA CONSTITUȚIONALĂ » DECIZIA Nr. 1.277 din 25 noiembrie 2008 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 278¹ alin. 7 și alin. 8 lit. a) și b) și ale art. 279 alin. 2 din Codul de procedură penală loan Vida — președinte Judecătoria Râmnicu Vâlcea — Secția penală apreciază Nicolae Cochinescu —judecător Aspazia Cojocaru —judecător Acsinte Gaspar —judecător Petre Lăzăroiu —judecător Puskâs Valentin Zoltăn —judecător Tudorel Toader —judecător Augustin Zegrean —judecător luliana Nedelcu — procuror Oana Cristina Puică — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 278¹ alin. 7 și alin. 8 lit. a) și b) și ale art. 279 alin. 2 din Codul de procedura penală, excepție ridicată de Ion Criveanu în Dosarul nr. 2.341/288/2008 al Judecătoriei Râmnicu Vâlcea — Secția penală. La apelul nominal lipsesc părțile, față de care procedura de citare este legal îndeplinită. Magistratul-asistent referă Curții că autorul excepției a transmis o cerere prin care solicită amânarea judecării cauzei și restituirea dosarului instanței de fond, precum și a altor dosare înaintate Curții de către alte instanțe de judecată’ dosare în care a ridicat excepții de neconstituționalitate, în vederea completării încheierilor de sesizare pentru a face posibilă conexarea acestor cauze în fața Curții Constituționale. Reprezentantul Ministerului Public arată că se opune cererilor formulate de autorul excepției. Curtea, deliberând, respinge cererile autorului excepției. Cauza se află în stare de judecată. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate, invocând în acest sens jurisprudența în materie a Curții Constituționale. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, reține următoarele: Prin încheierea din’ 30 mai 2008, pronunțată în Dosarul nr. 2.341/288/2008, Judecătoria Râmnicu Vâlcea — Secția penală a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilorart. 278¹ alin. 7 și alin. 8 lit. a) și b)’și ale art. 279 alin’. 2 din Codul de procedură penala. Excepția a fost ridicată de Ion Criveanu cu ocazia soluționării plângerii împotriva unei rezoluții de neîncepere a urmăririi penale. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul acesteia susține că textele de lege criticate încalcă egalitatea în drepturi, accesul liber la justiție, dreptul la un proces echitabil, dreptul la apărare, precum și dispozițiile constituționale referitoare la restrângerea exercițiului unor drepturi sau al unor libertăți, înfăptuirea justiției și instanțele judecătorești. Astfel, arată că, potrivit art. 278Î alin. 7 și alin. 8 lit. a) și b) din Codul de procedură penală, instanța verifică rezoluția sau ordonanța atacată doar pe baza lucrărilor și a materialului din dosarul cauzei și a oricăror înscrisuri noi prezentate, persoana vătămată neputând solicita proba cu martori sau alte probe necesare unei juste soluționări a cauzei. în ceea ce privește dispozițiile art. 279 alin. (2) din Codul de procedură penală, critică faptul că persoana vătămată nu mai poate declanșa direct judecata penală pentru nicio infracțiune, considerând necesară completarea textului de lege pentru a permite persoanei vătămate să se adreseze direct cu plângere instanței pentru orice fel de infracțiune. că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată, întrucât textele de lege criticate nu încalcă prevederile din Constituție invocate de autorul excepției. Potrivit art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Avocatul Poporului consideră că dispozițiile art. 278¹ alin. 7 și alin. 8 lit. a) și b) și ale art. 279 alin. 2 din Codul de procedură penală sunt constituționale, deoarece nu contravin prevederilor din Legea fundamentală invocate de autorul excepției. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, ale art. 1 alin. (2), art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile art. 278¹ alin. 7 și alin. 8 lit. a) și b) și ale art. 279 alin. 2 din Codul de procedură penală, modificate prin Legea nr. 356/2006 pentru modificarea și completarea Codului de procedură penală, precum și pentru modificarea altor legi, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 677 din 7 august 2006, având următorul cuprins: — Art. 278¹ alin. 7 și alin. 8 lit. a) și b): „Judecătorul, soluționând plângerea, verifică rezoluția sau ordonanța atacată, pe baza lucrărilor și a materialului din dosarul cauzei și a oricăror înscrisuri noi prezentate. Judecătorul pronunță una dintre următoarele soluții: a) respinge plângerea, prin sentință, ca tardivă sau inadmisibilă ori, după caz, ca nefondată, menținând rezoluția sau ordonanța atacată; b) admite plângerea, prin sentință, desființează rezoluția sau ordonanța atacată și trimite cauza procurorului, în vederea începerii sau redeschiderii urmăririi penale, după caz. Judecătorul este obligat să arate motivele pentru care a trimis cauza procurorului, indicând totodată faptele și împrejurările ce urmează a fi constatate și prin care anume mjloace de probă”; — Art. 279 alin. 2: „Plângerea prealabilă se adresează organului de cercetare penală sau procurorului, potrivit legii. ” în susținerea neconstituționalității acestor prevederi de lege, autorul excepției invocă încălcarea dispozițiilor constituționale ale art. 16 alin. (1) referitoare la egalitatea în drepturi, ale art. 21 privind accesul liber la justiție și dreptul la un proces echitabil, ale art. 24 alin. (1) referitoare la dreptul la apărare, ale art. 53 privind restrângerea exercițiului unor drepturi sau al unor libertăți, ale art. 124 alin. (2) referitoare la înfăptuirea justiției și ale art. 126 privind instanțele judecătorești, precum și prevederile art. 6 referitoare la dreptul la un proces echitabil din MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 16/9.1.2009 3 Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată următoarele: în ceea ce privește critica adusă dispozițiilor art. 279 alin. 2 din Codul de procedură penală, autorul excepției urmărește, în realitate, completarea textului de lege criticat, în sensul reglementării posibilității ca acțiunea penală să fie pusă în mișcare, pentru orice fel de infracțiune, la plângerea prealabilă a persoanei vătămate adresată instanței de judecată. O asemenea solicitare nu intră, însă, în competența de soluționare a Curții Constituționale, care, potrivit dispozițiilor art. 2 alin. (3) din Legea nr.’ 47/1992, se pronunță numai asupra constituționalității actelor cu privire la care a fost sesizată, fără a putea modifica sau completa prevederile supuse controlului. Referitor la dispozițiile art. 278¹ alin. 7 și alin. 8 lit. a) și b) din Codul de procedură penală, acestea au mai fost supuse controlului de constituționalitate, prin raportare la prevederile din Legea fundamentală care consacră dreptul la un proces echitabil și cu motivări similare. Astfel, prin Decizia nr. 982 din 6 noiembrie 2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 786 din 20 noiembrie 2007, Curtea a considerat ca fiind neîntemeiată critica de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 278¹ alin. 7 și 8 din Codul de procedură penală, pentru considerentele acolo arătate. întrucât nu au intervenit elemente noi, de natură să determine schimbarea jurisprudenței Curții, atât considerentele, cât și soluția deciziei menționate își păstrează valabilitatea și în cauza de față. Pentru aceleași argumente, textele de lege criticate sunt în concordanță și cu dispozițiile constituționale ale art. 16 alin. (1), art. 24 alin. (1), art. 124 alin. (2) și art. 126, precum și cu prevederile art. 6 din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale. Referitor la pretinsa încălcare a art. 53 din Constituție, aceste dispoziții sunt aplicabile numai în ipoteza în care există o restrângere a exercitării drepturilor și libertăților fundamentale ale cetățenilor, restrângere care nu poate fi, însă, reținută. Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: I. Respinge, ca fiind inadmisibilă, excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 279 alin. 2 din Codul de procedură penală, excepție ridicată de Ion Criveanu în Dosarul nr. 2.341/288/2008 al Judecătoriei Râmnicu Vâlcea — Secția penală. II. Respinge, ca fiind neîntemeiată, excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 278¹ alin. 7 și alin. 8 lit. a) și b) din Codul de procedură penală, excepție ridicată de același autor în același dosar. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 25 noiembrie 2008. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent, Oana Cristina Puică CURTEA CONSTITUȚIONALĂ » DECIZIA Nr. 1.278 din 25 noiembrie 2008 referitoare la excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 87 alin. (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice loan Vida Nicolae Cochinescu Aspazia Cojocaru Acsinte Gaspar Petre Lăzăroiu Puskâs Valentin Zoltân Tudorel Toader Augustin Zegrean luliana Nedelcu Oana Cristina Puică — președinte — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — judecător — procuror — magistrat-asistent Pe rol se află soluționarea excepției de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 87 alin.(5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, excepție ridicată de loan Sorin Bobolog în Dosarul nr. 392/337/2008 al Judecătoriei Zalău. La apelul nominal lipsește autorul excepției, față de care procedura de citare este legal îndeplinită. Cauza se află în stare de judecată. Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepției de neconstituționalitate. CURTEA, având în vedere actele și lucrările dosarului, reține următoarele: Prin încheierea din 23 mai 2008, pronunțată în Dosarul nr. 392/337/2008, Judecătoria Zalău a sesizat Curtea Constituțională cu excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 87 alin. (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice. Excepția a fost ridicată de loan Sorin Bobolog cu ocazia soluționării unei cauze penale privind săvârșirea infracțiunilor prevăzute de art. 86 alin. (2) și de art. 87 alin. (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002, cu aplicarea art. 33 lit. b) din Codul penal. în motivarea excepției de neconstituționalitate autorul acesteia susține că textul de lege criticat încalcă dispozițiile 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 16/9.1.2009 constituționale privind dreptul la viață și la integritatea fizică și psihică, libertatea individuală și restrângerea exercițiului unor drepturi sau al unor libertăți. Se invocă, de asemenea, contradicția dintre textul de lege criticat și art. 13 din Legea nr. 46/2003 privind drepturile pacientului. Judecătoria Zalău apreciază că excepția de neconstituționalitate este neîntemeiată, făcând trimitere în acest sens la Decizia Curții Constituționale nr. 495/2004. Potrivit art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată președinților celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului și Avocatului Poporului, pentru a-și exprima punctele de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. Avocatul Poporului consideră că dispozițiile art. 87 alin. (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 sunt constituționale, întrucât nu contravin prevederilor din Legea fundamentală și din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale invocate de autorul excepției. Președinții celor două Camere ale Parlamentului și Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepției de neconstituționalitate. CURTEA, examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispozițiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituției, precum și Legea nr. 47/1992, reține următoarele: Curtea Constituțională a fost legal sesizată și este competentă, potrivit dispozițiilor art. 146 lit. d) din Constituție, ale art. 1 alin. (2), art. 2, 3, 10 și 29 din Legea nr. 47/1992, să soluționeze excepția de neconstituționalitate. Obiectul excepției de neconstituționalitate îl constituie dispozițiile art. 87 alin. (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 670 din 3 august 2006, având următorul cuprins: „Refuzul, împotrivirea ori sustragerea conducătorului unui autovehicul sau al unui tramvai ori a instructorului auto, aflat în procesul de instruire, sau a examinatorului autorității competente, aflat în timpul desfășurării probelor practice ale examenului pentru obținerea permisului de conducere, de a se supune recoltării probelor biologice sau testării aerului expirat, în vederea stabilirii alcoolemiei ori a prezenței de produse sau substanțe stupefiante ori a medicamentelor cu efecte similare acestora, se pedepsește cu închisoare de la 2 la 7 ani. ” în susținerea neconstituționalității acestui text de lege, autorul excepției invocă încălcarea dispozițiilor constituționale ale art. 22 alin. (1) privind dreptul la viață și la integritatea fizică și psihică, ale art. 23 privind libertatea individuală și ale art. 53 privind restrângerea exercițiului unor drepturi sau al unor libertăți, precum și a prevederilor art. 1, art. 17 și art. 18 din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale, privind obligația de a respecta drepturile omului, interzicerea abuzului de drept și limitarea folosirilor restrângerilor drepturilor. Examinând excepția de neconstituționalitate, Curtea constată că dispozițiile art. 87 alin. (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 au mai făcut obiectul controlului de constituționalitate cu prilejul analizării art. 79 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 în forma anterioară republicării, prin raportare la prevederi din Legea fundamentală invocate și în prezenta cauză și cu motivări similare. Astfel, prin deciziile nr. 456 din 28 octombrie 2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 60 din 18 ianuarie 2005, și nr. 493 din 29 septembrie 2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 961 din 31 octombrie 2005, Curtea a statuat, pentru considerentele acolo reținute, că textul de lege criticat nu încalcă dreptul la viață și la integritatea fizică și psihică și libertatea individuală. în același sens este și Decizia nr. 291 din 11 martie 2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 271 din 7 aprilie 2008. Deoarece nu au intervenit elemente noi, de natură să determine schimbarea jurisprudenței Curții, atât soluția, cât și considerentele deciziilor mai sus amintite își păstrează valabilitatea și în cauza de față. în plus, în prezenta cauză este invocată contradicția dintre textul de lege criticat și art. 13 din Legea nr. 46/2003 privind drepturile pacientului. Asemenea critici nu pot fi însă reținute, întrucât examinarea constituționalității unui text de lege are în vedere compatibilitatea acestuia cu dispoziții din Constituție sau din actele internaționale la care România este parte, iar nu compararea prevederilor mai multor legi între ele și nici coroborarea lor sau posibilele contradicții din cadrul legislației interne. în ceea ce privește dispozițiile art. 53 din Legea fundamentală, precum și prevederile art. 1, art. 17 și art. 18 din Convenția pentru apărarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale, acestea nu sunt incidente în cauza de față. Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) și al art. 147 alin. (4) din Constituție, precum și al art. 1—3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) și al art. 29 din Legea nr. 47/1992, CURTEA CONSTITUȚIONALĂ în numele legii DECIDE: Respinge excepția de neconstituționalitate a dispozițiilor art. 87 alin. (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, excepție ridicată de loan Sorin Bobolog în Dosarul nr. 392/337/2008 al Judecătoriei Zalău. Definitivă și general obligatorie. Pronunțată în ședința publică din data de 25 noiembrie 2008. PREȘEDINTELE CURȚII CONSTITUȚIONALE, prof. univ. dr. IOAN VIDA Magistrat-asistent, Oana Cristina Puică MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 16/9.1.2009 5 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL ECONOMIEI Șl FINANȚELOR ORDIN privind aprobarea instituțiilor publice cu sediul în municipii și orașe și a categoriilor de persoane pentru care instituțiile publice sunt exceptate de la prevederile art. 5 și 6 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr 149/2007 privind aprobarea unor măsuri în domeniul finanțelor publice în temeiul prevederilor art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Economiei și Finanțelor, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 8 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr 149/2007 privind aprobarea unor măsuri în domeniul finanțelor publice, aprobată prin Legea nr. 150/2008, cu modificările ulterioare, ministrul economiei și finanțelor emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă Lista instituțiilor publice exceptate de la prevederile art. 5 și 6 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 149/2007 privind aprobarea unor măsuri în domeniul finanțelor publice, aprobată prin Legea nr. 150/2008, cu modificările ulterioare, prevăzută în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Se aprobă Lista categoriilor de persoane pentru care instituțiile publice sunt exceptate de la prevederile art. 5 și 6 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 149/2007 privind aprobarea unor măsuri în domeniul finanțelor publice, aprobată prin Legea nr. 150/2008, cu modificările ulterioare, prevăzută în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 3. — în scopul ridicării sumelor în numerar cuvenite persoanelor prevăzute în anexa nr. 2, instituțiile publice au obligația de a prezenta unităților Trezoreriei Statului la care își au deschise conturile Solicitarea de ridicare a drepturilor salariale în numerar, conform modelului întocmit potrivit anexei nr. 3, care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 4. — La data publicării prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 938/2008 pentru aprobarea categoriilor de instituții publice cu sediul în municipii și orașe, care sunt exceptate de la prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 149/2007 privind aprobarea unor măsuri în domeniul finanțelor publice, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 262 din 3 aprilie 2008. Art. 5. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul economiei și finanțelor, Varujan Vosganian București, 18 decembrie 2008. Nr. 3.713. ANEXA Nr. 1 LISTA instituțiilor publice exceptate de la prevederile art. 5 și 6 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr 149/2007 privind aprobarea unor măsuri în domeniul finanțelor publice 1. Senatul României 2. Camera Deputaților 3. Curtea Constituțională 4. Serviciul de Informații Externe 5. Serviciul Român de Informații — structuri centrale și unități teritoriale 6. Consiliul Economic și Social ANEXA Nr. 2 LISTA categoriilor de persoane pentru care instituțiile publice sunt exceptate de la prevederile art. 5 și 6 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 149/2007 privind aprobarea unor măsuri în domeniul finanțelor publice*) 1. Angajații unor instituții publice cu sediul în municipii și orașe cărora, ca urmare a unor afecțiuni fizice, mentale sau senzoriale, le lipsește abilitatea de a desfășura în mod normal activități cotidiene 2. Noii angajați ai instituțiilor publice cu sediul în municipii și orașe, până la intrarea acestora în posesia cârdurilor, pe o perioadă de maximum două luni de la momentul angajării 3. Angajații instituțiilor publice cu sediul în municipii și orașe care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții: — au domiciliul în mediul rural; — își desfășoară activitatea în mediul rural. *) Răspunderea privind stabilirea sumelor în numerar aferente drepturilor salariale ale personalului exceptat de la prevederile art. 5 și 6 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 149/2007 privind aprobarea unor măsuri în domeniul finanțelor publice, aprobată prin Legea nr. 150/2008, cu modificările ulterioare, revine ordonatorilor de credite. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 16/9.1.2009 4. Colaboratorii instituțiilor publice cu sediul în municipii și orașe, în situația în care se încadrează în una dintre următoarele situații: a) sumele cuvenite acestora se situează sub limita a 200 lei/lună/instituție; b) activitatea de bază se desfășoară în mediul rural; c) activitatea de bază se desfășoară în afara granițelor țării. 5. Angajații instituțiilor publice cu sediul în municipii și orașe care au calitatea de agenți statistici, în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 9/1992 privind organizarea statisticii oficiale, republicată, cu modificările și completările ulterioare 6. Angajații instituțiilor publice cu sediul în municipii și orașe, pentru sumele reprezentând indemnizații de delegare, detașare, transfer și instalare 7. Angajații instituțiilor publice cu sediul în municipii și orașe, pentru sumele reprezentând pensii alimentare sau rețineri de orice natură, în condițiile legii, asupra veniturilor salariale 8. Angajații instituțiilor publice cu sediul în municipii și orașe trimiși în misiune permanentă la misiunile diplomatice, la oficiile consulare și la institutele culturale românești din străinătate, pentru sumele care se acordă în țară, în moneda autohtonă, în conformitate cu prevederile legale, pe durata misiunii permanente în străinătate 9. Foștii angajați ai instituțiilor publice cu sediul în municipii și orașe, pentru sumele reprezentând drepturi salariale restante 10. Angajații instituțiilor publice cu sediul în municipii și orașe, până la împlinirea vârstei majoratului 11. Personalul Direcției generale de informații a apărării și structurile din subordinea acesteia din cadrul Ministerului Apărării 12. Personalul Direcției generale de informații și protecție internă, personalul Serviciului special din cadrul Direcției Generale Anticorupție și personalul Serviciului investigatori acoperiți aparținând Inspectoratului General al Poliției Române din cadrul Ministerului Internelor și Reformei Administrative 13. Personalul care desfășoară activități informativ-operative din cadrul Serviciului de Protecție și Pază. ANEXA Nr. 3 DENUMIREA INSTITUȚIEI PUBLICE Adresa............................. Nr. telefon........................ Fax................................ Aprobat Conducerea trezoreriei Către Trezoreria.............................................................. SOLICITARE DE RIDICARE A DREPTURILOR SALARIALE ÎN NUMERAR*) în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului economiei și finanțelor nr. 3.713/2008 privind aprobarea instituțiilor publice cu sediul în municipii și orașe și a categoriilor de persoane pentru care instituțiile publice sunt exceptate de la prevederile art. 5 și 6 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 149/2007 privind aprobarea unor măsuri în domeniul finanțelor publice, vă rugăm a dispune eliberarea în numerar a sumei de......................................lei, reprezentând drepturi salariale cuvenite, astfel: Nr. Numele/prenumele angajatului care poate beneficia de Punctul din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului economiei și Suma crt. acordarea sumelor în numerar**) finanțelor nr. 3.713/2008 în baza căruia se solicită eliberarea (lei) numerarului 1. 2. etc. TOTAL --- Ordonator de credite, Contabil-șef, LS LS *) Se utilizează de instituțiile publice cu sediul în municipii și orașe, pentru categoriile de persoane enumerate în anexa nr. 2 la Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 3.713/2008 privind aprobarea instituțiilor publice cu sediul în municipii și orașe și a categoriilor de persoane pentru care instituțiile publice sunt exceptate de la prevederile art. 5 și 6 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 149/2007 privind aprobarea unor măsuri în domeniul finanțelor publice. **) în cazul persoanelor prevăzute la pct 11, 12 și 13 din anexa nr. 2 se va înscrie denumirea direcției/serviciului din care aceste persoane fac parte. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 16/9.1.2009 7 MINISTERUL ECONOMIEI Șl FINANȚELOR ORDIN pentru aprobarea Normelor metodologice privind întocmirea și depunerea situațiilor financiare ale instituțiilor publice la 31 decembrie 2008 în baza prevederilor art. 19 lit. d) din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările ulterioare, ale art. 80 alin. (2) și ale art. 84 din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 4 din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, în temeiul prevederilor art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Economiei și Finanțelor, cu modificările și completările ulterioare, ministrul economiei si finanțelor emite următorul ordin: » 5 Art. 1. — Se aprobă Normele metodologice privind întocmirea și depunerea situațiilor financiare ale instituțiilor publice la 31 decembrie 2008, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — Direcția generală de metodologie contabilă instituții publice va lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin. Art. 3. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul economiei și finanțelor, Cătălin Doica, secretar de stat București, 23 decembrie 2008. Nr. 3.769. ANEXĂ NORME METODOLOGICE privind întocmirea și depunerea situațiilor financiare ale instituțiilor publice la 31 decembrie 2008 Autoritățile publice, ministerele și celelalte organe ale administrației publice centrale și locale, instituțiile publice autonome și instituțiile publice subordonate au obligația, potrivit Legii contabilității nr. 82/1991, republicată, să întocmească situații financiare trimestriale și anuale. Situațiile financiare anuale se compun din: bilanț, contul de rezultat patrimonial, situația fluxurilor de trezorerie, situația modificărilor în structura activelor nete/capitalurilor, conturile de execuție bugetară și anexe la situațiile financiare, care includ: politici contabile și note explicative. Situațiile financiare ale anului 2008 reprezintă documente oficiale de prezentare a situației patrimoniului aflat în administrarea statului și a unităților administrativ-teritoriale, precum și a execuției bugetului de venituri și cheltuieli la data de 31 decembrie 2008. Situațiile financiare se întocmesc în moneda națională, respectiv în lei, fără subdiviziuni ale leului. Pentru necesități proprii de informare și la solicitarea unor organisme internaționale se pot întocmi situații financiare și într-o altă monedă. Situațiile financiare anuale se întocmesc pe modelele aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 616/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice privind întocmirea, semnarea, depunerea, componența și modul de completare a situațiilor financiare trimestriale ale instituțiilor publice în anul 2006, precum și modelele acestora, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 498 din 8 iunie 2006, și modelele aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 40/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice privind închiderea conturilor contabile, întocmirea și depunerea situațiilor financiare ale instituțiilor publice la 31 decembrie 2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 65 din 26 ianuarie 2007, adaptate structurii indicatorilor aprobați în Legea bugetului de stat pe anul 2008 nr. 388/2007, cu modificările și completările ulterioare, precum și altor reglementări în vigoare. Formularele actualizate ce compun situațiile financiare la 31 decembrie 2008 sunt afișate pe site-ul Ministerului Economiei și Finanțelor: www. mfinante.ro/legislație/reglementări contabile. La aceeași adresă sunt afișate și corelațiile dintre formularele de situații financiare. în baza art. 56 alin. (1) din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările ulterioare, pe baza situațiilor financiare anuale prezentate de ordonatorii principali de credite, a conturilor privind execuția de casă a bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat și a bugetelor fondurilor speciale, prezentate de unitățile Trezoreriei Statului, și în urma verificării și analizării acestora, Ministerul Economiei și Finanțelor elaborează Contul general anual de execuție a bugetului de stat și, respectiv, Contul de execuție a bugetului asigurărilor sociale de stat, pe care le prezintă Guvernului și care, după verificare de către Curtea de Conturi a României, se aprobă de Parlament. Potrivit prevederilor art. 40 alin. (1) din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, Ministerul Economiei și Finanțelor întocmește anual bilanțul instituțiilor publice. Bilanțul anual al instituțiilor publice, în structura stabilită de Ministerul Economiei și Finanțelor, se prezintă Guvernului odată cu Contul general anual de execuție a bugetului de stat. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 16/9.1.2009 A. La întocmirea situațiilor financiare de la 31 decembrie 2008, instituțiile publice vor avea în vedere prevederile prezentelor norme metodologice, precum și următoarele: —Normele metodologice privind încheierea exercițiului bugetar al anului 2008, aprobate prin Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 3.647/2008, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 877 din 24 decembrie 2008; — Normele metodologice privind închiderea conturilor contabile, întocmirea și depunerea situațiilor financiare ale instituțiilor publice la 31 decembrie 2006, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 40/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 65 din 26 ianuarie 2007; — Normele metodologice privind întocmirea și depunerea situațiilor financiare ale instituțiilor publice la 31 decembrie 2007, aprobate prin Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 116/2008, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 46 din 21 ianuarie 2008, cu excepția prevederilor pct. 5 „înregistrarea veniturilor încasate în contul unic”, care se modifică având în vedere prevederile pct. 4 din Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1.799/2008 pentru modificarea și completarea Metodologiei de distribuire a sumelor plătite de contribuabili în contul unic și de stingere a obligațiilor fiscale înregistrate de aceștia, aprobată prin Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1.314/2007, cu modificările și completările ulterioare, potrivit căruia sumele existente în data de 31 decembrie 2008, în contul 55.02 „Disponibil al bugetelor asigurărilor sociale și fondurilor speciale, în curs de distribuire” rămân înregistrate în acest cont. în consecință, ultima înregistrare contabilă de la pct. 5 lit. a) și înregistrările contabile de la lit. b) ale aceluiași punct din Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 116/2008 se elimină. 1. La punctul 5.3.2 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea și utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.235/2003, cu modificările și completările ulterioare, sunt prevăzute următoarele: „La efectuarea oricăror plăți din conturile deschise la unitățile Trezoreriei Statului, instituțiile publice au obligația de a prezenta copii ale ordonanțărilorde plată întocmite conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 la Normele metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice, precum și organizarea, evidența și raportarea angajamentelor bugetare și legale, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.792/2002.” Următoarele operațiuni: virarea cu ordin de plată a sumelor dintr-un cont de disponibil în altul, restituirea garanțiilor gestionarilor, restituirea garanțiilor de participare la licitație, restituirea unor sume încasate necuvenit etc., deși reprezintă plăți, nu reprezintă cheltuieli prevăzute în buget care anterior au fost angajate și lichidate și nu necesită prezentarea de copii ale formularului „Ordonanțare de plată” la unitățile Trezoreriei Statului. 2. Orice operațiune economico-financiară este consemnată în momentul efectuării ei în documente justificative. Documentele justificative care reflectă operațiunea de achiziționare carburanți pe baza cârdului sunt, în principal: extrasul de cont de la trezoreria de la care se alimentează cârdul, extrasul de cont al cârdului, precum și bonul de carburant eliberat. Actualmente există două tipuri de cârduri pentru achiziționarea de carburanți: a) cârdul de debit — este cârdul care permite alimentarea cu carburanți auto în limita unei valori stabilite de beneficiar și achitate anterior de acesta; b) cârdul de credit — este cârdul care permite alimentarea cu carburanți auto în limita unei valori stabilite de beneficiar fără ca acesta să fi virat suma respectivă. Achitarea carburanților achiziționați cu acest tip de cârd se face după emiterea facturii de către furnizor, la termenul stabilit de către acesta. Plafonul valoric sau limita de credit stabilită pe cârd reprezintă valoarea totală a carburanților auto care pot fi achiziționați cu un cârd emis de o benzinărie. Această limită este divizată pe un anumit număr de cârduri, în mod egal sau diferențiat, conform solicitării beneficiarului. La epuizarea acestei limite posesorul nu mai poate efectua alimentări pe baza cârdului încredințat, acesta putând fi utilizat numai după achitarea facturii, factură care cuprinde contravaloarea alimentărilor efectuate de către instituție în perioada anterioară. Redăm mai jos monografia privind înregistrarea în contabilitate a principalelor operațiuni: Nr. Explicații Simbol cont Simbol cont crt. debitor creditor 1. înregistrarea facturii privind serviciile de inscripționare și expediere a cârdurilor de credit 628 401 2. Plata furnizorului 401 770, 560 etc. 3. Distribuirea cârdurilor de credit și a instrucțiunilor de utilizare către personalul care 8039 utilizează aceste cârduri de credit. Notă: Evidențierea în acest cont se va face la valoarea reprezentând costul inscripționării și expedierii. în cazul în care cârdul este deteriorat din vina posesorului, această valoare reprezintă baza de calcul pentru imputare. în cazul în care cârdul este pierdut și a fost utilizat înainte ca furnizorul să îl blocheze, imputarea va cuprinde costurile menționate mai sus și valoarea alimentată pe cârd, dar nejustificată. 4. înregistrarea alimentărilor cu carburanți 3022 408 5. înregistrarea pe cheltuieli a consumului de carburanți pe baza foilor de parcurs 6022 3022 6. înregistrarea facturii privind alimentările cu carburanți 408 401 7. Plata facturii către furnizor 401 770, 560 etc. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 16/9.1.2009 9 3 . Referitor la acordarea avansului, decontarea și restituirea avansului neutilizat din suma primită pentru deplasări în străinătate se fac următoarele precizări: — operațiunile de vânzare-cumpărare de valută se înregistrează în contabilitate la cursul utilizat de banca comercială la care se efectuează schimbul valutar, fără ca acesta să genereze diferențe de curs valutar; — acordarea avansului pentru deplasare se înregistrează la cursul Băncii Naționale a României din data acordării avansului; — justificarea avansului acordat se înregistrează la cursul la care a fost acordat; — în cazul în care valoarea decontului depășește suma avansată, suma care depășește valoarea avansului acordat se înregistrează la cursul Băncii Naționale a României din ziua înregistrării decontului, pe seama titularului de avans în contul 4281 „Alte datorii în legătură cu personalul”; — în cazul în care valoarea decontului este mai mică decât avansul acordat, suma rămasă necheltuită se înregistrează la cursul Băncii Naționale a României de la data depunerii ei în casierie, concomitent cu înregistrarea diferențelor de curs valutar aferente; — la finele perioadei, diferențele de curs valutar rezultate din reevaluarea disponibilităților în valută se înregistrează în conturile de venituri sau cheltuieli din diferențe de curs valutar, după caz, la cursul de schimb comunicat de Banca Națională a României, valabil pentru acea dată. 461 „Debitori” 4. în conformitate cu prevederile art. 77 din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările ulterioare, și ale art. 28 alin. (1) și (2) din Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare, sumele încasate din vânzarea ca atare sau din valorificarea materialelor rezultate în urma demolării, dezmembrării sau dezafectării, în condițiile prevăzute de lege, a unor mijloace fixe sau din vânzarea unor bunuri materiale, care aparțin instituțiilor publice finanțate integral din bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale sau bugetele locale, constituie venituri ale acestor bugete și se varsă la acestea, după caz. Sumele obținute din operațiuni similare de către celelalte instituții se rețin de către acestea în vederea realizării de investiții. Având în vedere prevederile de mai sus, înregistrările contabile privind valorificarea ca atare a activelor fixe sau materialelor rezultate din dezmembrarea unor active fixe scoase din funcțiune sau a unor obiecte de inventar scoase din folosință la instituțiile publice finanțate integral de la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale sau bugetele locale sunt următoarele: a) Vânzarea activelor fixe sau a unor obiecte de inventar scoase din folosință, în condițiile legii: ; % 4481 „Alte datorii față de buget” (în cazul instituțiilor publice finanțate de la buget) 791 „Venituri din valorificarea unor bunuri ale statului” (în cazul instituțiilor publice finanțate integral sau parțial din venituri proprii) b) Scăderea din evidență a activelor fixe: % 281 „Amortizări privind activele fixe corporale” 691 „Cheltuieli extraordinare din operațiuni cu active fixe” c) Scăderea din evidență a obiectelor de inventar: 603 „Cheltuieli privind materialele de natura obiectelor de inventar” 2xx „Active fixe corporale” = 303 „ Materiale de natura obiectelor de inventar” (pentru cele achiziționate după 1 ianuarie 2006) ȘL 117 „Rezultatul reportat” = 303 „Materiale de natura obiectelor de inventar” (pentru cele achiziționate înainte de 31 decembrie 2005) d) înregistrarea materialelor rezultate din dezmembrarea unor active fixe scoase din funcțiune sau a unor obiecte de inventar scoase din folosință: 302 „Materiale consumabile” (la valoarea de înregistrare) = 4481 „Alte datorii față de buget” (în cazul instituțiilor publice finanțate de la buget) 791 „Venituri din valorificarea unor bunuri ale statului” (în cazul instituțiilor publice finanțate integral sau parțial din venituri proprii) e) înregistrarea valorificării materialelor rezultate din dezmembrarea unor active fixe scoase din funcțiune sau a unor obiecte de inventar scoase din folosință: e1) în situația în care prețul de vânzare este mai mare decât prețul de înregistrare: 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 16/9.1.2009 461 „Debitori” (la valoarea de vânzare) = % 302 „Materiale consumabile” 4481 „Alte datorii față de buget” (în cazul instituțiilor publice finanțate de la buget) 791 „Venituri din valorificarea unor bunuri ale statului” (în cazul instituțiilor publice finanțate integral sau parțial din venituri proprii) e2) în situația în care prețul de vânzare este mai mic decât prețul de înregistrare: 461 „Debitori” (la valoarea de vânzare) = % 302 „Materiale consumabile” 4481 „Alte datorii față de buget” (în cazul instituțiilor publice finanțate de la buget) în roșu 791 „Venituri din valorificarea unor bunuri ale statului” (în cazul instituțiilor publice finanțate integral sau parțial din venituri proprii) în roșu La instituțiile publice finanțate de la buget, pe baza documentelor care atestă virarea la buget a sumelor datorate, stingerea debitorilor din valorificarea materialelor rezultate din dezmembrarea unor active fixe scoase din funcțiune sau obiecte de inventar scoase din folosință: 4481 „Alte datorii față de buget” Veniturile încasate din valorificarea materialelor rezultate din dezmembrarea unor active fixe scoase din funcțiune se înregistrează în contabilitatea creanțelor bugetului de stat, bugetelor locale, bugetului asigurărilor sociale de stat, bugetului asigurărilor pentru șomaj, bugetului Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate, după caz. 5. Prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 616/2006 a fost aprobată anexa 14a „Disponibil din mijloace cu destinație specială”, care se completează de instituțiile publice din administrația centrală și de asigurări sociale. în subsolul formularului se precizează că rândul 12 „Alte fonduri cu destinație specială” se detaliază pe fonduri în raportul de analiză pe bază de bilanț. Din verificările efectuate de auditorii interni și externi se constată că instituțiile publice nu detaliază disponibilitățile în raportul de analiză pe bază de bilanț sau raportează la acest rând, în mod eronat, disponibilități care trebuie raportate la alte rânduri din formular (de exemplu, fonduri pentru stimularea personalului, garanții materiale reținute gestionarilor, sume primite ca donații și sponsorizări etc.) sau contravaloarea unor bunuri ori lucrări în curs de execuție. în vederea raportării corecte a disponibilităților din mijloace cu destinație specială se impune respectarea conținutului de informații al formularului și a instrucțiunilor de completare. 6. Sumele înscrise cu semnul minus la titlul 85 articolul 85.01 „Plăți efectuate din anii precedenți și recuperate în anul curent” în coloana 5 „Plăți efectuate” din anexa 7 „Contul de execuție a bugetului instituțiilor publice — Cheltuieli” la Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 616/2006 (formular din situațiile financiare) se înscriu și în coloana 3 „Angajamente bugetare” și în coloana 4 „Angajamente legale” la același cod tot cu semnul minus, astfel încât în coloana 6 „Angajamente legale de plătit” să nu fie raportate sume. Unitățile administrativ-teritoriale care au aplicat prevederile Circularei Ministerului Economiei și Finanțelor nr. 231.696 din 57411 „Disponibil curentai Fondului de garantare pentru plata creanțelor salariale” (aferent codurilor de venituri 28.20.04.06, 28.31.04.04 și 28.36.04.12) = 461 „Debitori” 9 iunie 2008 și au modificat bugetul aprobat vor raporta și sumele din coloana 2 „Credite bugetare definitive” de la titlul 85 articolul 85.01 „Plăți efectuate din anii precedenți și recuperate în anul curent” tot cu semnul minus. 7. Raportările financiare lunare întocmite de instituțiile publice în baza prevederilor lit. B pct. 1 din Normele metodologice privind întocmirea și depunerea situațiilor financiare trimestriale ale instituțiilor publice, precum și a unor raportări financiare lunare în anul 2008, aprobate prin Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 1.146/2008 privind execuția centralizată a bugetelor instituțiilor publice finanțate integral sau parțial din venituri proprii, aflate în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea autorităților publice, ministerelor și celorlalte organe ale administrației publice centrale și instituțiilor publice autonome, inclusiv a activităților finanțate integral din venituri proprii și, respectiv, a Fondului pentru mediu, se întocmesc și în anul 2009. în conturile de execuție bugetară (partea de cheltuieli), detalierea pe clasificația economică se realizează pe capitole și titluri. în conturile de execuție bugetară (partea de cheltuieli), coloana „Cheltuieli efective” nu se completează la raportările financiare lunare. 8. în vederea înregistrării în contabilitate a operațiunilor cuprinse la cap. VI „încheierea execuției sistemului asigurărilor pentru șomaj și a Fondului de garantare pentru plata creanțelor salariale” din Normele metodologice privind încheierea exercițiului bugetar al anului 2008, aprobate prin Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 3.647/2008, Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă și instituțiile subordonate vor avea în vedere următoarele: 8.1 . încheierea execuției Fondului de garantare pentru plata creanțelor salariale a) încasarea veniturilor Fondului de garantare pentru plata creanțelor salariale în cursul anului 2008: = % 46641 „Creanțe ale bugetului asigurărilor pentru șomaj” (Fondul de garantare pentru plata creanțelor salariale) 7xx „Venituri.....(ale Fondului de garantare pentru plata creanțelor salariale) MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 16/9.1.2009 11 b) închiderea contului de finanțare la nivelul plăților nete de casă și diminuarea disponibilului Fondului de garantare pentru plata creanțelor salariale: 77041 „Finanțarea din bugetul asigurărilor pentru șomaj” = 57411 „Disponibil curent al Fondului de (aferent codurilor de cheltuieli de la care s-au efectuat plățile) garantare pentru plata creanțelor salariale” c) La sfârșitul anului, transferul soldului contului de disponibil al Fondului de garantare pentru plata creanțelor salariale în contul de rezultat al execuției bugetare din anul curent: — în cazul excedentului: 57421 „Rezultatul execuției bugetare din anul curent = 57411 „Disponibil curent al Fondului de garantare al Fondului de garantare pentru plata creanțelor salariale” pentru plata creanțelor salariale” (contul de excedent 86.01.98.04.11) sau: — în cazul deficitului: 57411 „Disponibil curent al Fondului de garantare = 57421 „Rezultatul execuției bugetare din anul curent al pentru plata creanțelor salariale” Fondului de garantare pentru plata creanțelor salariale” (contul de deficit 86.01.99.04.11) d) Transferarea rezultatului execuției Fondului de garantare pentru plata creanțelor salariale înregistrat la finele anului 2008: d1) La agențiile teritoriale pentru ocuparea forței de muncă: — transferul excedentului bugetar: 481 „Decontări între instituția superioară și instituțiile = 57421 „Rezultatul execuției bugetare din anul curent subordonate” (analitic distinct) al Fondului de garantare pentru plata creanțelor salariale” (contul de excedent 86.01.98.04.11) — acoperirea deficitului bugetar: 57421 „Rezultatul execuției bugetare din anul curent = 481 „Decontări între instituția superioară și instituțiile al Fondului de garantare pentru plata creanțelor salariale” subordonate” (analitic distinct) (contul de deficit 86.01.99.04.11) d2) La Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă: — încasarea excedentului execuției bugetare din anul curent înregistrat la agențiile teritoriale pentru ocuparea forței de muncă: 57421 „Rezultatul execuției bugetare din anul curent = 481 „Decontări între instituția superioară și instituțiile al Fondului de garantare pentru plata creanțelor subordonate” (analitic distinct) salariale” (contul de excedent 86.01.98.04.11) — acoperirea deficitului execuției bugetare din anul curent înregistrat la agențiile teritoriale pentru ocuparea forței de muncă: 481 „Decontări între instituția superioară și instituțiile = 57421 „Rezultatul execuției bugetare din anul curent al subordonate” (analitic distinct) Fondului de garantare pentru plata creanțelor salariale” (contul de deficit 86.01.99.04.11) e) Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă transferă rezultatul execuției bugetare al Fondului de garantare pentru plata creanțelor salariale din anul curent în rezultatul execuției bugetare din anii precedenți: — în cazul excedentului: 57431 „Rezultatul execuției bugetare din anii precedenți = 57421 „Rezultatul execuției bugetare din anul curent al al Fondului de garantare pentru plata creanțelor salariale” Fondului de garantare pentru plata creanțelor salariale” (contul de excedent 86.01.98.04.11) — în cazul deficitului: 57421 „Rezultatul execuției bugetare din anul curent = 57431 „Rezultatul execuției bugetare din anii precedenți al Fondului de garantare pentru plata creanțelor al Fondului de garantare pentru plata creanțelor salariale” (contul de deficit 86.01.99.04.11) salariale” 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 16/9.1.2009 8.2 încheierea execuției bugetului asigurărilor pentru șomaj: a) încasarea veniturilor bugetului asigurărilor pentru șomaj în cursul anului 2008: 57412 „Disponibil al bugetului asigurărilor pentru șomaj” = % (aferent codurilor de venituri, altele decât 46642 „Creanțe ale bugetului asigurărilor pentru șomaj” 28.20. 04.06 28.31.04.04 și 28.36.04.12) 7xx „Venituri.....(bugetul asigurărilor pentru șomaj)” b) închiderea contului de finanțare la nivelul plăților nete de casă și diminuarea disponibilului bugetului asigurărilor pentru șomaj: 77042 „Finanțarea din bugetul asigurărilor pentru șomaj” = 57412 „Disponibil al bugetului asigurărilor pentru șomaj” c) La sfârșitul anului, transferul soldului contului de disponibil din veniturile curente ale bugetului asigurărilor pentru șomaj în contul de rezultat al execuției bugetare din anul curent: — în cazul excedentului: 57422 „Rezultatul execuției bugetare din anul curent = 57412 „Disponibil al bugetului asigurărilor pentru șomaj” al bugetului asigurărilor pentru șomaj” (contul de excedent 86.02.98.04.10) sau: — în cazul deficitului: 57412 „Disponibil al bugetului asigurărilor pentru șomaj” = 57422 „Rezultatul execuției bugetare din anul curent al bugetului asigurărilor pentru șomaj” (contul de deficit 86.02.99.04.10) d) Transferarea rezultatului execuției bugetului asigurărilor pentru șomaj înregistrat la finele anului 2008: d1) La agențiile teritoriale pentru ocuparea forței de muncă: — transferul excedentului bugetar: 481 „Decontări între instituția superioară și instituțiile = 57422 „Rezultatul execuției bugetare din anul curent subordonate” (analitic distinct) al bugetului asigurărilor pentru șomaj” (contul de excedent 86.02.98.04.10) — acoperirea deficitului bugetar: 57422 „Rezultatul execuției bugetare din anul curent = 481 „Decontări între instituția superioară și instituțiile al bugetului asigurărilor pentru șomaj” subordonate” (analitic distinct) (contul de deficit 86.02.99.04.10) d2) La Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă: — încasarea excedentului execuției bugetare din anul curent înregistrat la agențiile teritoriale pentru ocuparea forței de muncă: 57422 „Rezultatul execuției bugetare din anul curent = 481 „Decontări între instituția superioară și instituțiile al bugetului asigurărilor pentru șomaj” subordonate” (analitic distinct) (contul de excedent 86.02.98.04.10) — acoperirea deficitului execuției bugetare din anul curent înregistrat la agențiile teritoriale pentru ocuparea forței de muncă: 481 „Decontări între instituția superioară și instituțiile = 57422 „Rezultatul execuției bugetare din anul curent subordonate” (analitic distinct) al bugetului asigurărilor pentru șomaj” (contul de deficit 86.02.99.04.10) e) Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă transferă rezultatul execuției bugetare al bugetului asigurărilor pentru șomaj din anul curent în rezultatul execuției bugetare din anii precedenți. — în cazul excedentului: 57432 „Rezultatul execuției bugetare din anii precedenți = 57422 „Rezultatul execuției bugetare a bugetului pentru a bugetului pentru șomaj” șomaj” (contul de excedent 86.02.98.04.10) — în cazul deficitului 57422 „Rezultatul execuției bugetare a bugetului = 57432 „Rezultatul execuției bugetare din anii precedenți pentru șomaj” (contul de deficit 86.02.99.04.10 a bugetului pentru șomaj” MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 16/9.1.2009 13 9. Autoritățile publice, ministerele și celelalte organe ale administrației publice centrale și instituțiile publice autonome au obligația să se prezinte la Direcția generală a tehnologiei informației din cadrul Ministerului Economiei și Finanțelor pentru a primi gratuit discheta cu programul informatic de centralizare a situațiilor financiare pentru instituții publice, în vederea depunerii situației financiare centralizate la Ministerul Economiei și Finanțelor și pe suport magnetic. Nu se admite depunerea situațiilor financiare la 31 decembrie 2008 fără prezentarea pe suport magnetic. Potrivit prevederilor art. 36 alin. (5) lit. a) din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, termenul de prezentare a situațiilor financiare anuale la Ministerul Economiei și Finanțelor este de „60 de zile de la încheierea exercițiului financiar”. Situațiile financiare centralizate privind execuția bugetului de stat pe anul 2008, execuția bugetului asigurărilor sociale de stat și fondurilor speciale, respectiv a bugetelor instituțiilor finanțate integral sau parțial din venituri proprii întocmite de ministere, celelalte organe de specialitate ale administrației publice centrale, alte autorități publice și instituțiile publice autonome, precum și situațiile financiare privind execuția bugetelor locale pe anul 2008, întocmite de direcțiile generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București, se depun la Ministerul Economiei și Finanțelor — Direcția generală de metodologie contabilă instituții publice — cel mai târziu până la data de 2 martie 2009. Situațiile financiare se depun la organul ierarhic superior la termenele stabilite de acesta în cadrul termenului prevăzut prin prezentele norme metodologice. % Nedepunerea situațiilor financiare la termenul prevăzut mai sus atrage răspunderea persoanelor vinovate potrivit legii. Autoritățile publice, ministerele, celelalte organe ale administrației publice centrale și instituțiile publice autonome depun o copie de pe situațiile financiare centralizate și la Direcția generală de programare bugetară din cadrul Ministerului Economiei și Finanțelor. Situațiile financiare centralizate se depun la Ministerul Economiei și Finanțelor de conducătorii compartimentelor financiar-contabile sau de persoane cu atribuții în activitatea de analiză și centralizare a acestora, care să poată oferi informațiile necesare în legătură cu structura și conținutul informațtiilor din situațiile financiare prezentate. B. Operațiuni ce se efectuează în luna ianuarie 2009: Reflectarea în contabilitatea instituțiilor publice a operațiunilor de scădere a obligațiilor financiare privind datoria publică guvernamentală: I. în aplicarea pct. 14.4.4 lit. I) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor art. 14 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 683/2008, ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat și bugetului asigurărilor pentru șomaj efectuează următoarele înregistrări contabile: 1. Constituirea obligației de virare a sumelor rămase necheltuite până la 31 decembrie 2008 din conturile de disponibil în lei sau în valută aferente împrumuturilor contractate și/sau garantate, după caz, cu excepția sumelor destinate pentru constituirea de acreditive, în termen de 5 zile lucrătoare de la data de 1 ianuarie 2009: 4621 „Creditori sub 1 an’Vanalitic Ministerul Economiei și Finanțelor — „Acțiuni generale”. 164 „împrumuturi interne și externe contractate de stat”, 165 „împrumuturi interne și externe garantate de stat” 2. Virarea sumelor rămase necheltuite până la data de 31 decembrie 2008 din conturile de disponibil aferente împrumuturilor în conturile Ministerului Economiei și Finanțelor: 4621 „Creditori sub 1 an’Vanalitic Ministerul Economiei și Finanțelor — „Acțiuni generale”. % 5131 „Disponibil în lei din împrumuturi interne și externe contractate de stat”, 5141 „Disponibil în lei din împrumuturi interne și externe garantate de stat” 5132 „Disponibil în valută din împrumuturi interne și externe contractate de stat” 5142 „Disponibil în valută din împrumuturi interne și externe garantate de stat”, după caz. II. în aplicarea prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 157/2008 pentru reglementarea unor măsuri privind datoria publică în scopul aplicării art. 14 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, în cursul lunii ianuarie 2009, Ministerul Economiei și Finanțelor preia împrumuturile prevăzute în anexele 1A și 1B la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 157/2008, în scopul efectuării plății serviciului datoriei publice aferente acestora. în baza protocoalelor de predare-preluare ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat și bugetului asigurărilor pentru șomaj efectuează următoarele înregistrări contabile: 1. Scăderea din contabilitate a obligațiilor financiare predate Ministerului Economiei și Finanțelor — „Acțiuni generale”: a) cu valoarea obligațiilor financiare reprezentând împrumuturile interne și externe contractate și/sau garantate de stat, după caz: 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 16/9.1.2009 % = 117 „Rezultatul reportat” 164 „împrumuturi interne și externe contractate de stat”, 165 „împrumuturi interne și externe garantate de stat” b) scăderea din contabilitate a dobânzilor datorate, aferente exercițiilor viitoare pentru împrumuturile externe contractate și/sau garantate de stat: % = 471 „Cheltuieli înregistrate în avans” 1684„Dobânzi aferente împrumuturilor interne și externe contractate de stat”, 1685 „Dobânzi aferente împrumuturilor interne și externe garantate de stat” c) scăderea din contabilitatea Ministerului Economiei și Finanțelor a creanței neîncasate la 31 decembrie 2008, rezultată din acordul de împrumut subsidiar (AIS) încheiat cu Comisia Națională a Valorilor Mobiliare: 117 „Rezultatul reportat’Vanalitic distinct III. Potrivit prevederilor art. 17 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 157/2008, pentru împrumuturile prevăzute în anexa nr. 1B la aceeași ordonanță, ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat și bugetului asigurărilor pentru șomaj, care au în continuare calitatea de împrumutat, țin evidența obligațiilor financiare respective până la achitarea acestora de către Ministerul Economiei și Finanțelor, cu ajutorul conturilor în afara bilanțului. în vederea înregistrării în contabilitate a acestor împrumuturi, în Planul de conturi pentru instituțiile publice și instrucțiunile de aplicare a acestuia, aprobat prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.917/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea și conducerea contabilității instituțiilor publice, Planul de conturi pentru instituții publice și instrucțiunile de aplicare a acestuia, se introduc conturile 8073 „împrumuturi interne și externe garantate de stat” și 8074 „Dobânzi și alte costuri aferente împrumuturilor interne și externe garantate de stat”, cu următoarea funcțiune: Contul 8073 „ împrumuturi interne si externe garantate de stat” Cu ajutorul acestui cont autoritățile publice centrale, ministerele și celelalte organe ale administrației publice centrale țin evidența împrumuturilor interne și externe garantate de stat pe termen mediu și lung, pentru care se păstrează în continuare calitatea de împrumutat, predate Ministerului Economiei și Finanțelor în scopul efectuării plății serviciului datoriei publice. Evidențierea operațiunilor în acest cont se face în lei și în valută, la cursul de schimb valutar de la data operațiunii. Contabilitatea analitică se ține pe fiecare împrumut. în debitul contului se înregistrează împrumuturile interne și externe predate Ministerului Economiei și Finanțelor și diferențele de curs nefavorabile rezultate din reevaluarea împrumuturilor la sfârșitul perioadei, iar în credit împrumuturile interne și externe rambursate de Ministerul Economiei și Finanțelor și diferențele de curs favorabile rezultate din reevaluarea împrumuturilor la sfârșitul perioadei. Soldul contului reprezintă valoarea împrumuturilor interne și externe garantate de stat, pentru care instituția publică își menține calitatea de împrumutat, predate Ministerului Economiei și Finanțelor în vederea efectuării plății serviciului datoriei publice la un moment dat. Contul 8074 „Dobânzi și alte costuri aferente împrumuturilor interne și externe garantate de stat” = 267 „Creanțe imobilizate” Cu ajutorul acestui cont autoritățile publice centrale, ministerele și celelalte organe ale administrației publice centrale țin evidența dobânzilor și a altor costuri aferente împrumuturilor interne și externe garantate de stat pe termen mediu și lung, pentru care își păstrează în continuare calitatea de împrumutat, predate Ministerului Economiei și Finanțelor în scopul efectuării plății serviciului datoriei publice. Evidențierea operațiunilor în acest cont se face în lei și în valută, la cursul de schimb valutar de la data operațiunii. Contabilitatea analitică a dobânzilor și a altor costuri aferente împrumuturilor interne și externe se ține pe fiecare împrumut. în debitul contul se înregistrează dobânzile și alte costuri aferente împrumuturilor interne și externe predate Ministerului Economiei și Finanțelor și diferențele de curs nefavorabile rezultate din reevaluarea dobânzilor la sfârșitul perioadei, iar în credit dobânzile și alte costuri aferente împrumuturilor interne și externe rambursate de Ministerul Economiei și Finanțelor și diferențele de curs favorabile rezultate din reevaluarea dobânzilor și a altor costuri la sfârșitul perioadei. Soldul contului reprezintă valoarea dobânzilor și a altor costuri aferente împrumuturilor interne și externe garantate de stat, pentru care ordonatorul își menține calitatea de împrumutat, predate Ministerului Economiei și Finanțelor în vederea efectuării plății serviciului datoriei publice la un moment dat. IV. în aplicarea prevederilor art. 21 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 157/2008, instituțiile publice prevăzute în anexa nr. 3 la aceeași ordonanță efectuează în continuare procedurile de tragere inițiale stabilite în acordurile de împrumut, urmând ca Ministerul Economiei și Finanțelor să preia obligațiile financiare aferente plății serviciului datoriei publice. Preluarea de către Ministerul Economiei și Finanțelor a obligațiilor financiare aferente serviciului datoriei publice pentru împrumuturile prevăzute în anexa nr. 3, precum și cele aferente acreditivelor deschise anterior datei de 31 decembrie 2008 și operaționale și după data de 1 ianuarie 2009 se realizează prin amendarea periodică a protocoalelor de predare-preluare, în baza cărora ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurărilor sociale de stat și bugetului asigurărilor de șomaj efectuează înregistrarea în contabilitate a operațiunilor, potrivit metodologiei prezentate la cap. B pct. II și III, după caz. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 16/9.1.2009 15 RECTIFICĂRI La Ordinul ministrului justiției nr. 2.453/C/2008 privind redobândirea cetățeniei române de către unele persoane, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 686 din 8 octombrie 2008, se fac următoarele rectificări (care nu aparțin Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — în anexa nr. 1, la poziția nr. 14, în loc de: „14. Celcovan Romeo, fiul lui Ion (fiul lui Gheorghe, născut la data de 17.04.1917 în localitatea Ciadîr-Lunga) și Zinaida, născut la data de 4 decembrie 1974 în localitatea Vâlcele, raionul Cantemir, județul Cahul, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Vâlcele, raionul Cantemir. (7.450/2003) Copii minori: Celcovan Marius, născut la data de 16.12.2001se va citi: „14. Celcovan Romeo, fiul lui Ion (fiul lui Gheorghe, născut la data de 17.04.1917 în localitatea Ciadîr-Lunga) și Zinaida, născut la data de 4 decembrie 1974 în localitatea Vîlcele, raionul Cantemir, județul Cahul. Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Vîlcele, raionul Cantemir. (7.450/2003) Copii minori: Celcovan Marius, născut la data de 16.12.2001.”; — în anexa nr. 1, la poziția nr. 46, în loc de: „46. Harea-Martînova Aliona, fiica lui Serghei (născut la data de 29.06.1930 în județul Cahul) și Ana, născută la data de 10 ianuarie 1969 în localitatea Pelinei, județul Cahul, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, Chișinău, str. Liviu Damian nr. 26, sector Poșta Veche. (4.848/2003) Copii minori: Harea-Martînov Vanessa, născută la data de 13.09.2004, și Harea-Martînov Nicolina, născută la data de 15.12.2000. "se va citi: „46. Harea-Martinov Aliona, fiica lui Sergiu (născut la data de 29.06.1930 în raionul Cahui) și Ana, născută la data de 10 ianuarie 1969 în localitatea Pelinei, raionul Cahul, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, Chișinău, str. Liviu Damian nr. 26, sector Poșta Veche. (4.848/2003) Copii minori: Harea-Martinov Vanessa, născută la data de 13.09.2004, și Harea-Martinov Nicolina. născută la data de 15.12.2000."; — în anexa nr. 2, la poziția nr. 10, în loc de: „10. Buga Lilia, fiica lui Mihail (fiul lui Ion și Vera, născută la 2.02.1922 în localitatea Zgărdești, raionul Telenești) și Tatiana, născută la data de 15 iulie 1979 în localitatea Sîngerei, județul Bălți, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, Bălți, str. Minsk nr. 49, bl. 2, ap. 17. (13.475/2003)’’ se va citi: „10. Buga Lilia, fiica lui Mihail (fiul lui Ion și Vera, născută la 2.02.1922 în localitatea Zgărdești, raionul Telenești) și Tatiana, născută la data de 15 iulie 1979 în localitatea Sîngerei, județul Bălți, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, Chișinău, str. Minsk nr. 49, bl. 2, ap. 17. (13.475/2003)"; — în anexa nr. 2, la poziția nr. 14, în loc de: „14. Ciolan Mariia, fiica lui Dumitru (fiul luiAdam și Maria, născută în anul 1939) și Ana, născută la data de 17 martie 1978 în localitatea Târnăvca, raionul Hhboca, Cernăuți, Ucraina, cetățean ucrainean, cu domiciliul actual în Ucraina, localitatea Târnăvca, raionul Hhboca, Cernăuți. (2.148/2004)’’se va citi: „14. Ciolan Mariia, fiica lui Dumitru (fiul lui Adam și Maria, născută în anul 1939) și Ana, născută la data de 17 martie 1978 în localitatea Ternavca, raionul Herța, Cernăuți, Ucraina, cetățean ucrainean, cu domiciliul actual în Ucraina, localitatea Ternavca, raionul Herța, Cernăuți. (2.148/2004) La Ordinul ministrului justiției nr. 2.491/C/2008*) privind redobândirea cetățeniei române de către unele persoane, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 691 din 10 octombrie 2008, se fac următoarele rectificări (care nu aparțin Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — în anexa nr. 1, la poziția nr. 14, în loc de: „14. Bobeico Mihail, fiul lui Victor și Anastasia (născută la 20.12.1920 în localitatea Mileștii Mici), născut la data de 1 ianuarie 1950 în localitatea Mileștii Mici, județul Chișinău, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, Chișinău, str. Mircea cel Bătrîn nr. 5, ap. 56. (11.441/2003)’’se va citi: „14. Bobeica Mihail, fiul lui Victor și Anastasia (născută la 20.12.1920 în localitatea Mileștii Mici), născut la data de 1 ianuarie 1950 în localitatea Mileștii Mici, județul Chișinău, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, Chișinău, str. Mircea cel Bătrîn nr. 5, ap. 56. (11.441/2003)”; — în anexa nr. 1, la poziția nr. 30, în loc de: „30. Catarama Ion, fiu! lui Ștefan (născut la data de 28.07.1932 în localitatea Unghem) și Eudochia, născut la data de 20 decembrie 1959 în localitatea Pâijolteni, raionul Călărași, județul Ungheni, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Pâijolteni, raionul Călărași, județul Ungheni. (7.494/2003)”se va citi: „30. Catarama Ion, fiul lui Ștefan (născut la data de 28.07.1932 în localitatea Ungheni) și Eudochia, născut la data de 20 decembrie 1959 în localitatea Pîijolteni, raionul Călărași, județul Ungheni, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Pîijolteni, raionul Călărași, județul Ungheni. (7.494/2003)"; — în anexa nr. 1, la poziția nr. 41, în loc de: „41. Ciubara Larisa, fiica lui Bosîi Vladimir (născut la data de 22.02.1935 în localitatea Pîrlița) și Valentina, născută la data de 10 iunie 1962 în localitatea Pîrlița, județul Ungheni, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Chișinău, str. Drumul Viilor nr. 28, bl. 1, ap. 7. (16.825/2003) Copii minori: Ciubara Corina, născută la data de 27.09.1991 ” se va citi: „41. Ciubara Larisa, fiica lui Bosîi Vladimir (născut la data de 22.02.1935 în localitatea Pîrlița) și Valentina, născută la data de 10 iunie 1962 în localitatea Pîrlița, județul Ungheni, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Chișinău, str. Drumul Viilor nr. 28, bl. 1, ap. 7. (16.825/2003) Copii minori: Ciubara Corina. născută la data de 27.08.1991.”; *) Ase vedea și rectificarea din Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 809 din 3 decembrie 2008. 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 16/9.1.2009 — în anexa nr. 1, la poziția nr. 86, în loc de: „86. Gribencea Maria, fiica lui Șeremet Petru (născut la 10.04.1930 în localitatea Vadu lui Isac) și Elena, născută la data de 29 martie 1959 în localitatea Vadu lui Isac, județul Cahul, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, Chișinău. str. M. Sadoveanu nr. 28, ap. 8. (786/2003)” se va citi: „86. Gribencea Maria, fiica lui Șeremet Petru (născut la 10.04.1930 în localitatea Vadul lui Isac) și Elena, născută la data de 29 martie 1959 în localitatea Vadul lui Isac, județul Cahul, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual in Republica Moldova, Chișinău, str. M. Sadoveanu nr. 28, ap. 8. (786/2003)"; — în anexa nr. 1, la poziția nr. 136, în loc de: „136. Moisei lurie, fiul lui Aurel și Elena (fiica lui Burduche Trofim și Teodora, născută în anul 1920 în localitatea Bardai), născut la data de 30 noiembrie 1969 în localitatea Bușeni, județul Lăpușna, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Hîncești, str. I. Creangă nr. 142. (11.737/2003) Copii minori: Moisei Sinderella, născută la data de 4.06.1994." se va citi: „136. Moisei lurie, fiul lui Aurel și Elena (fiica lui Bunduche Trofim și Teodora, născută în anul 1920 în localitatea Bardar), născut la data de 30 noiembrie 1969 în localitatea Buțeni, județul Lăpușna, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Hîncești, str. I. Creangă nr. 142. (11.737/2003) Copii minori: Moisei Sindi, născută la data de 4.06.1994.” La Ordinul ministrului justiției nr. 2.862/C/2008 privind redobândirea cetățeniei române de către unele persoane, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 763 din 12 noiembrie 2008, se fac următoarele rectificări (care nu aparțin Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — în anexa nr. 1, la poziția nr. 16, în loc de: „16. Calincova Anastasia, fiica lui Priscari Nicolae (născut la 7.05.1920 în localitatea Cimișlia) și Maria, născută la data de 15 septembrie 1950 în localitatea Cimișlia, județul Cimișlia, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Valea Peijei, str. Hîncești nr. 169, județul Cimișlia. (8.822/2003)” se va citi: „16. Calincova Anastasia, fiica lui Prisacari Nicolae (născut la 7.05.1920 în localitatea Cimișlia) și Maria, născută la data de 15 septembrie 1950 în localitatea Cimișlia, județul Cimișlia, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Valea Peijei, str. Hîncești nr. 169, județul Cimișlia. (8.822/2003)"; — în anexa nr. 1, la poziția nr. 23, în loc de: „23. Cobușteanu Ion, fiul lui Simion și lulia (fiica lui Pușcașu Mihail și Eugenia, născută în anul 1910 în localitatea Cobușca Nouă), născut la data de 21 decembrie 1974 în localitatea Anenii Noi, raionul Cobușca Nouă, județul Chișinău, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Cobușca Nouă, Str. Chișinăului nr. 6, raionul Anenii Noi (993/2003). Copii minori: Cobușteanu Marius, născut la data de 6.02.2003” se va citi: „23. Cobușteanu Ion, fiul lui Simion și lulia (fiica lui Pușcașu Mihail și Eugenia, născută în anul 1910 în localitatea Cobușca Nouă), născut la data de 21 decembrie 1974 în localitatea Anenii Noi, raionul Cobușca Nouă, județul Chișinău, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Cobușca Nouă, Str. Chișinăului nr. 6, raionul Anenii Noi. (993/2003) Copii minori: Cobușteanu Marius, născut la data de 6.02.2003.”; — în anexa nr. 1, la poziția nr. 33, în loc de: „33. Dragoș Olga, fiica lui Nicolae (fiul lui Vasile, fiul lui Vasile, născut la 18.11.1919 în localitatea Hîncești) și Valentina, născută la data de 26.07.1987 în localitatea Hîncești, județul Lăpușna, Republica Moldova cetățean moldovean, cu domiciliul actual Republica Moldova, localitatea Hîncești, str. M. Hîncu nr. 35. (7.754/2003)” se va citi: „33. Dragoș Olga, fiica lui Nicolae (fiul lui Vasile, fiul lui Vasile, născut la 18.11.1919 în localitatea Hîncești) și Valentina, născută la data de 26.07.1987 în localitatea Slobozia, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Hîncești, str. M. Hîncu nr. 35. (7.754/2003)". EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul de vânzări si informare, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 323650 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 16/9.1.2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495