MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEAI , . „ . . Anul 177 (XXI) — Nr. 14 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Jo¹’ ⁸ ianuarie 2009 SUMAR Nr. Pagina ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE M.127/2008. —Ordin al ministrului apărării pentru aprobarea Normelor privind stabilirea calității de veteran de război de către Ministerul Apărării..................... 2-10 1.560/2008. — Ordin al ministrului transporturilor privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli rectificat pe anul 2008 al Școlii Superioare de Aviație Civilă .... 10-13 13.601/2008. — Ordin al președintelui Agenției Naționale a Funcționarilor Publici pentru aprobarea termenelor și a formatului standard de transmitere a datelor și informațiilor privind planul anual de perfecționare profesională și fondurile alocate în scopul instruirii funcționarilor publici.................................... 14-15 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 14/8.1.2009 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL APĂRĂRII ORDIN pentru aprobarea Normelor privind stabilirea calității de veteran de război de către Ministerul Apărării Pentru aplicarea unitară a prevederilor art. 5, 6 și 23 din Legea nr. 44/1994 privind veteranii de război, precum și unele drepturi ale invalizilor și văduvelor de război, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea și funcționarea Ministerului Apărării, ministrul apărării emite prezentul ordin. Art. 1. — Se aprobă Normele privind stabilirea calității de veteran de război de către Ministerul Apărării, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Instrucțiunile cu privire la metodologia de stabilire a calității de veteran de război și eliberare a documentelor de atestare de către Ministerul Apărării Naționale, aprobate prin Ordinul general al ministrului apărării naționale nr. O.G. 6/1995*). Art. 3. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul apărării, Teodor Viorel Meleșcanu București, 19 decembrie 2008. Nr. M.127. *) Ordinul general al ministrului apărării naționale nr. O.G. 6/1995 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementări din sectorul de apărare a țării și securitate națională. ANEXĂ NORME privind stabilirea calității de veteran de război de către Ministerul Apărării CAPITOLUL I Dispoziții generale Art. 1. — Prezentele norme reglementează modul de stabilire a calității de veteran de război pentru cetățenii care îndeplinesc condițiile prevăzute la art. 1 și 2 din Legea nr. 44/1994 privind veteranii de război, precum și unele drepturi ale invalizilor și văduvelor de război, republicată, cu modificările și completările ulterioare, denumiți în continuare solicitanți. Art. 2. — Structurile din compunerea Ministerului Apărării care au competențe și atribuții privind stabilirea calității de veteran de război, potrivit prevederilor prezentelor norme, sunt următoarele: a) Serviciul reconversie profesională, asistență veterani și postcarieră personal militar din Direcția management resurse umane, cu indicativul de unitate militară 02585 București, denumit în continuare U.M. 02585 București; b) Direcția personal și mobilizare din Statul Major General, cu indicativul de unitate militară 02515/B București, denumită în continuare U.M. 02515/B București; c) Serviciul istoric al armatei, cu indicativul de unitate militară 02600 București, denumit în continuare U.M. 02600 București; d) Centrul de studii și păstrare a arhivelor militare istorice, cu indicativul de unitate militară 02405 Pitești, denumit în continuare U.M. 02405 Pitești; e) centrele militare zonale, județene și ale sectoarelor municipiului București, denumite în continuare centre militare. Art. 3. — Calitatea de veteran de război se stabilește de către centrele militare și, după caz, de U.M. 02515/B București. CAPITOLUL II Procedura de stabilire a calității de veteran de război Art. 4. — (1) Stabilirea calității de veteran de război se realizează pe bază de cerere, adresată comandantului centrului militar sau președintelui filialei unei asociații de veterani de război legal constituite, pe a cărei rază de responsabilitate domiciliază solicitantul. (2) Solicitanții care domiciliază în străinătate adresează cererea privind stabilirea calității de veteran de război instituțiilor prevăzute la alin. (1) pe a căror rază de responsabilitate au avut ultimul domiciliu în țară. (3) în cerere, solicitanții trebuie să-și exprime opțiunea de a rămâne neafiliați sau de a fi afiliați la una dintre asociațiile de veterani de război constituite legal, cu precizarea explicită a acesteia. Art. 5. — (1) La cererea privind stabilirea calității de veteran de război se anexează, în original și în copie, următoarele documente: a) livretul militar; b) certificatul eliberat de U.M. 02600 București sau de U.M. 02405 Pitești, conform modelelor prevăzute în anexa nr. 2, ori de Arhivele Naționale, potrivit modelelor proprii; c) adeverința eliberată de U.M. 02600 București, U.M. 02405 Pitești sau de alte instituții deținătoare de arhivă, numai în cazul solicitanților care au activat în unitățile/formațiunile prevăzute în Nomenclatorul Marelui Stat Major, conform anexei nr. 3. (2) în cazul solicitanților care domiciliază în străinătate, certificatul prevăzut la alin. (1) lit. b) se avizează de către directorul general al Direcției generale de informații a apărării și nu trebuie să conțină informații referitoare la indicativul de unitate și dislocarea acesteia. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 14/8.1.2009 3 (3) în cazul solicitanților care îndeplinesc condițiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 44/1994, republicată, cu modificările și completările ulterioare, certificatul prevăzut la alin. (1) lit. b) se eliberează pe baza documentelor oficiale eliberate de arhivele militare ori civile ale statelor respective, obținute în mod direct sau prin U.M. 02600 București, traduse și autentificate notarial. (4) Adeverințele prevăzute la alin. (1) lit. c), eliberate de alte instituții deținătoare de arhivă, se avizează de U.M. 02585 București, la cererea solicitantului. Art. 6. — (1) Documentele prevăzute la art. 4 și 5 se înaintează centrului militar de către solicitant, personal sau prin mandatar, ori prin intermediul unei asociații de veterani de război legal constituite, prin prezentarea la sediul acestuia sau prin corespondență. (2) Personalului încadrat în structurile prevăzute la art. 2 îi este interzisă îndeplinirea calității de mandatar al unui solicitant. Art. 7. — (1) Documentele prevăzute la art. 4 și 5 se analizează de către un ofițer desemnat în acest sens de comandantul centrului militar și nominalizat în ordinul de zi pe unitate, denumit în continuare responsabil. (2) Pe timpul analizei, responsabilul verifică: a) existența tuturor documentelor necesare, prevăzute în prezentele norme, corespunzătoare situației specifice solicitantului în cauză; b) corectitudinea completării livretului militar: fără ștersături sau adăugări, cu toate mutațiile consemnate, semnat și ștampilat de către autoritățile competente; c) conformitatea copiei de pe livretul militar cu originalul; d) autenticitatea documentelor; e) orice alt aspect considerat relevant pentru soluționarea cererii. Art. 8. — (1) în urma desfășurării analizei prevăzute la art. 7, responsabilul întocmește un proces-verbal, în două exemplare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4, pe care îl înaintează comandantului centrului militar spre aprobare. (2) Prin procesul-verbal, responsabilul poate propune: a) acordarea calității de veteran de război; b) amânarea luării unei decizii, cu recomandarea prezentării solicitantului în fața comisiei de reconstituire cu martori; c) neacordarea calității de veteran de război. (3) După aprobarea procesului-verbal de către comandant, centrul militar transmite solicitantului sau asociației de veterani de război, după caz, exemplarul nr. 1, împreună cu toate documentele prevăzute la art. 5, în original, reținând exemplarul nr. 2 al procesului-verbal și copiile celorlalte documente. CAPITOLUL III Procedura de reconstituire cu martori a calității de veteran de război Art. 9. — (1) Procedura reconstituirii cu martori se aplică în cazul solicitanților care se încadrează în prevederile art. 5 alin. (4) din Legea nr. 44/1994, republicată, cu modificările și completările ulterioare. (2) Confirmarea scrisă a inexistenței sau distrugerii arhivelor se face de U.M. 02600 București sau U.M. 02405 Pitești, prin eliberarea unei adeverințe, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5. (3) Procedura de reconstituire se face de către o comisie, denumită comisie de reconstituire, desemnată în acest scop. (4) Comisia de reconstituire se numește prin Ordinul de zi pe unitate nr. 1, iar componența acesteia se actualizează ori de câte ori este nevoie. (5) Comisia de reconstituire prevăzută la alin. (3) se compune din: a) șeful de stat major al centrului militar/șeful de birou desemnat pentru a îndeplini această funcție ca președinte al comisiei de reconstituire; b) consilierul juridic al centrului militar zonal ca membru al comisiei de reconstituire, inclusiv pentru centrele militare din subordine; c) șeful structurii de personal, ca membru și secretar al comisiei de reconstituire. Art. 10. — (1) Procedura de reconstituire se face, la cerere, pe baza probei cu 2 martori, la centrul militar pe a cărui rază de responsabilitate domiciliază solicitantul sau la centrul militar pe raza căruia s-au desfășurat acțiunile militare pentru care se solicită reconstituirea. (2) în vederea reconstituirii, solicitantul trebuie să prezinte comisiei de reconstituire următoarele documente: a) cererea de reconstituire, formulată în scris, conform anexei nr. 6; b) actul de identitate, în original și în copie; c) livretul militar, în original și în copie; d) adeverința prevăzută la art. 9 alin. (2). (3) Pentru cei 2 martori, solicitantul trebuie să prezinte următoarele documente: a) declarația individuală autentificată notarial, în original, din care să rezulte că acesta a făcut parte din aceeași unitate și perioadă de operativitate cu solicitantul, conform anexei nr. 7; b) actul de identitate, în copie; c) legitimația de veteran de război, în copie; d) certificatul prevăzut la art. 5 alin. (1) lit. b), din care să rezulte participarea pe front a martorului în aceeași unitate și perioadă de operativitate cu persoana care solicită reconstituirea, în copie. (4) Nu sunt admiși ca martori veteranii de război care au obținut această calitate prin procedura de reconstituire. Art. 11. — Comisia de reconstituire, în termen de 30 de zile calendaristice de la depunerea documentelor, desfășoară următoarele activități: a) inventariază și examinează documentele prezentate; b) stabilește data audierii martorilor și o comunică, în scris, solicitantului; c) la data stabilită pentru audierea individuală a martorilor, atât solicitantul, cât și martorii sunt obligați să prezinte documentele depuse la dosar în original, iar acestea vor fi certificate sub semnătura comandantului centrului militar și ștampila unității; d) audiază individual martorii, prezentându-le consecințele prevăzute la art. 260 din Codul penal privind mărturia mincinoasă; e) întocmește procesul-verbal de admitere sau respingere a cererii, conform modelelor prevăzute în anexa nr. 8 sau 9, după caz; f) în situația admiterii cererii, constituie dosarul de reconstituire a calității de veteran de război, compus din copiile certificate ale documentelor solicitantului și martorilor, precum și din 3 exemplare ale procesului-verbal al comisiei de reconstituire, pe care îl înaintează spre avizare U.M. 02585 București; g) când hotărârea comisiei de reconstituire este nefavorabilă, procesul-verbal se întocmește în două exemplare, din care exemplarul nr. 1 se transmite solicitantului, iar exemplarul nr. 2 se reține la centrul militar. Art. 12. — (1) Solicitantul poate depune contestație împotriva hotărârii comisiei de reconstituire sau a neavizării dosarului de reconstituire de către U.M. 02585 București. (2) Contestația va fi adresată comisiei de reconstituire care a emis procesul-verbal, în termen de 30 de zile calendaristice de la data primirii acestuia. (3) Hotărârea comisiei de reconstituire necontestată în termenul prevăzut la alin. (2) rămâne definitivă. Art. 13. — (1) Contestațiile se soluționează de Comisia superioară de reconstituire a Statului Major General, care 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 14/8.1.2009 funcționează în cadrul Direcției personal și mobilizare, denumită în continuare Comisia superioară de reconstituire. (2) Comisia superioară de reconstituire prevăzută la alin. (1) se compune din: a) locțiitorul U.M. 02515/B București — președintele comisiei; b) șeful U.M. 02585 București — membru; c) șeful U.M. 02600 București — membru; d) 2 reprezentanți ai U.M. 02515/B București — membri; e) reprezentantul Asociației Naționale a Veteranilor de Război — membru; f) un reprezentant al U.M. 02600 București — membru și secretar al comisiei. (3) Comisia de reconstituire are obligația să înainteze contestația, împreună cu procesul-verbal prevăzut la art. 11 lit. e) și documentele depuse la dosar, Comisiei superioare de reconstituire, în termen de 15 zile lucrătoare de la data depunerii acesteia. (4) Hotărârea Comisiei superioare de reconstituire este definitivă și va fi adusă la cunoștință, în scris, în termen de 30 de zile calendaristice de la soluționare, comisiei de reconstituire de pe lângă centrul militar și solicitantului, precum și U.M. 02585 București, în cazul în care s-a contestat neavizarea dosarului de reconstituire de către această unitate. Art. 14. — Reconstituirea cu martori a situației militare ca premilitar nu se poate face pentru persoanele care, la data pentru care se solicită reconstituirea, nu aveau împlinită vârsta de 17 ani. Art. 15. — Nu se poate face reconstituirea cu martori a situației militare pentru copiii de trupă. Aceștia pot obține calitatea de veteran de război numai pe baza documentelor prevăzute la art. 5. Art. 16. — Comandanții centrelor militare sunt responsabili pentru asigurarea tuturor condițiilor legale de funcționare a comisiilor de reconstituire. Art. 17. — U.M. 02515/B București verifică modul de respectare a prevederilor legale de către comisiile de reconstituire, în cadrul controalelor desfășurate la centrele militare. Art. 18. — Pentru soluționarea problemelor care depășesc competențele comisiei de reconstituire, președintele acesteia se adresează direct U.M. 02585 București. CAPITOLUL IV Evidența, controlul mânuirii și eliberarea legitimațiilor de veteran de război Art. 19. — (1) Documentul care atestă calitatea de veteran de război este legitimația de veteran de război. (2) Pentru veteranii de război care nu optează pentru a deveni membri ai unei structuri asociative a veteranilor de război, legitimația se eliberează de centrul militar pe a cărui rază de responsabilitate domiciliază solicitantul, conform modelului prevăzut în anexa nr. 10. (3) în situația în care legitimația de veteran de război a fost eliberată de structurile asociative ale veteranilor de război legal constituite, conform modelului propriu, pentru membrii afiliați, aceasta este valabilă numai cu semnătura și ștampila comandantului centrului militar. (4) Comandanții centrelor militare contrasemnează legitimația de veteran de război prevăzută la alin. (2) numai în situația în care calitatea de veteran de război a fost stabilită în conformitate cu prezentele norme și a fost întocmit un proces- verbal prin care s-a propus acordarea acesteia. Art. 20. — (1) Legitimațiile de veteran de război prevăzute la art. 19 alin. (2) se confecționează de Centrul tehnic editorial al armatei, cu indicativul de unitate militară 02560 București, denumit în continuare U.M. 02560 București, pe baza comenzii lansate de U.M. 02585 București. Resursele financiare necesare vor fi prevăzute în bugetul aferent programului major prin care se finanțează U.M. 02560 București. (2) U.M. 02585 București distribuie legitimațiile de veteran de război centrelor militare zonale, pe baza situațiilor centralizatoare privind necesarul de legitimații de veteran de război pentru anul următor. (3) Centrele militare zonale distribuie legitimațiile de veteran de război centrelor militare județene/ale sectoarelor municipiului București, pe baza situațiilor privind necesarul de legitimații de veteran de război pentru anul următor. Art. 21. — (1) Centrele militare au obligația de a ține evidența unitară a legitimațiilor de veteran de război pe care le-a eliberat și a celor eliberate de asociațiile veteranilor de război legal constituite. (2) Pentru evidența, păstrarea și controlul mânuirii legitimațiilor de veteran de război se aplică normele în vigoare pentru evidența, păstrarea și controlul mânuirii livretelor militare, cu următoarele precizări: a) la nivelul centrelor militare, responsabilul cu evidența stocului de livrete militare este responsabil și cu evidența legitimațiilor de veteran de război; b) evidența legitimațiilor de veteran de război se ține numeric și pe serii, în Registrul de evidență a stocului de livrete militare, în partidă separată, cu respectarea regulilor și procedurilor valabile pentru livretele militare; c) ofițerul prevăzut la art. 7 alin. (1) este responsabil și cu eliberarea legitimațiilor de veteran de război; d) pentru eliberarea legitimațiilor de veteran de război, se înființează un registru separat, după modelul Registrului de evidență a eliberării livretelor militare; e) situațiile centralizatoare privind necesarul de legitimații de veteran de război pentru anul următor, precum și cele privind rezultatele inventarierii anuale a stocului de legitimații de veteran de război se înaintează de centrele militare zonale direct la U.M. 02585 București. Art. 22. — Centrele militare eliberează legitimațiile de veteran de război solicitanților care și-au exprimat opțiunea de a rămâne neafiliați, odată cu înmânarea exemplarului nr. 1 al procesului- verbal prevăzut la art. 8, pe bază de semnătură în Registrul de evidență a eliberării legitimațiilor de veteran de război. Art. 23. — (1) Asociațiile de veterani de război eliberează legitimațiile de veteran de război prevăzute la art. 19 alin. (3), fiecare pentru membrii săi, pe baza procesului-verbal prevăzut la art. 8 și a semnăturii în fila din Registrul de evidență a eliberării legitimațiilor de veteran de război. (2) în baza cererilor asociațiilor de veterani de război, centrele militare le asigură un număr suficient de file din Registrul de evidență a eliberării legitimațiilor de veteran de război, pentru evidența legitimațiilor de veteran de război prevăzute la art. 19 alin. (3). CAPITOLUL V Dispoziții finale Art. 24. — Contestațiile privind modul de stabilire a calității de veteran de război se soluționează potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare. Art. 25. — Documentele de transport gratuite la care au dreptul veteranii de război în baza art. 16 lit. a) din Legea nr. 44/1994, republicată, cu modificările și completările ulterioare, pentru veteranii de război neafiliați, vor fi puse la dispoziția centrelor militare, la cererea comandanților acestora, de către Asociația Națională a Veteranilor de Război, prin filialele sale din teritoriu. Art. 26. — Anexele nr. 1—10 fac parte integrantă din prezentele norme. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 14/8.1.2009 5 ANEXA Nr. 1 la norme GLOSAR TERMENI Șl DEFINIȚII Mandatarul este persoana care se obligă să încheie unul sau mai multe acte juridice pe seama unei alte persoane, numită mandant, care îi dă această împuternicire și pe care îl reprezintă. Sub aspectul formei, mandatul este consacrat printr-un înscris numit procură sau împuternicire. Perioada de operativitate constituie perioada în care structura militară din care a făcut parte solicitantul, respectiv martorii, a participat efectiv la război, conform datelor înscrise în dreptul fiecărei structuri, în Nomenclatorul Marelui Stat Major. Premilitarul, potrivit Legii nr. 752/1942 privind educația și instrucția extrașcolară și pregătirea premilitară, este persoana de sex masculin care, după împlinirea vârstei de 17 ani, avea obligația de a urma instrucția premilitară în condițiile legii pentru pregătirea preliminară și sub rezerva dispozițiilor din legea pentru organizarea „Muncii Tineretului Român”. ANEXA Nr 2 la norme — Modele — ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII Unitatea Militară.................. (localitatea) CERTIFICAT* Nr............din.............. Certificăm că domnul/doamna........................................născut/ă în anul........, luna....., fiul/fiica lui...... și al/a.................., domiciliat/ă în...................., a fost identificat/ă cu următoarea situație militară:....... Datele au fost extrase din arhiva Ministerului Apărării, drept care s-a eliberat prezentul certificat. Șeful Unității Militare.................. (localitatea) Șef secție, * Pentru solicitanții cu domiciliul în România. ROMÂNIA MINISTERULAPĂRĂRII CERTIFICAT** Nr..........din............ Certificăm că domnul/doamna...................., născut/ă în anul......., a fost identificat/ă în Arhivele Ministerului Apărării cu următoarea situație:............................................................................. Drept care s-a eliberat prezentul certificat. Șeful Arhivelor, Șef secție, ** Pentru solicitanții cu domiciliul în străinătate. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 14/8.1.2009 ANEXA Nr. 3 la norme UNITĂȚILE/FORMAȚIUNILE prevăzute în Nomenclatorul Marelui Stat Major — operative în perioada prevăzută în dreptul fiecărei categorii 1. Batalioanele 1,2, 3, 4, 5, 7 și 8 Reparații auto, prevăzute în Nomenclatorul Marelui Stat Major la „Instrucție și reparație auto”, inclusiv școlile profesionale de ucenici de pe lângă aceste unități — 23.08.1944—9.05.1945 2. Personalul din stabilimentele militare aparținând Ministerului de Război — Subsecretariatului de Stat al înzestrării Armatei și Producției de Război — 23.08.1944—9.05.1945: a) Institutul Geografic Militar; b) Arsenalul Armatei Târgoviște; c) Arsenalul Armatei Sibiu; d) Pirotehnia Armatei Valea Sadului; e) Fabrica de pulberi București; f) Fabrica de explozivi Ucea; g) Uzinele Mârșa; h) Uzinele Mărgineanca; i) Fabrica de material de protecție București; j) Laboratorul de studii și experiențe București; k) Poligonul Sudiți; I) Arsenalul geniului București; m) Arsenalul trupelor motomecanizate Lăculețe. 3. A.S.A.M. — Administrația comercială a stabilimentelor aerului și marinei — 23.08.1944—31.08.1944 4. Arsenalul marinei militare, dislocat la Izlaz—23.08.1944 — 31.08.1944. ANEXA Nr. 4 la norme — Model — ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII Centrul Militar................ Aprob Comandantul Centrului Militar PROCES-VERBAL Nr.......din.............. Examinând cererea domnului/doamnei..............................., dorniciliat/ă în localitatea........, str........................ nr......................, bl...., sc ......, et......, județul ............., posesor/posesoare al/a B.l./C.l. seria ... nr.eliberat/ă de.......... la data de............., prin care solicită stabilirea calității de veteran de război, s-au constatat următoarele: Având în vedere că din adeverința nr.....................din rezultă că: , eliberată de U.M. 02405 Pitești/U.M. 02600 București, propun următoarele: a) acordarea calității de veteran de război □ b) amânarea luării unei decizii, cu recomandarea prezentării solicitantului în fața comisiei de reconstituire cu martori □ c) neacordarea calității de veteran de război □ Prezentul proces-verbal s-a încheiat în două exemplare. Responsabil, MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 14/8.1.2009 7 ANEXA Nr. 5 la norme — Model — ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII Unitatea Militară........ .........................— anul — Nr....................... — localitatea — ADEVERINȚĂ Domnului/Doamnei.............. Domiciliat/ă în............................. La cererea adresată unității noastre, vă facem cunoscut că nu ați putut fi identificat/ă în documentele create de ..............., întrucât arhiva acestei unități a fost*........................... Ca urmare, vă puteți adresa Comisiei de reconstituire, cu martori, a situației militare de pe lângă centrul militar de care aparțineți. Comandantul/Șeful U.M................... Șef secție, *1. distrusă prin ardere, inundație, selecționare etc. 2. capturată. ANEXA Nr. 6 la norme Comandantului Centrului Militar........................... — Comisia de reconstituire — Subsemnatul/a.........................................................., domiciliat/ă în......................... str........................nr......................, bl........., sc....ap........., județul....................., născut/ă în anul......, luna............., ziua............, în localitatea...............................județul................., fiul/fiica lui........................și al/a...................................., posesor/posesoare al/a B.l./C.l. seria............... nr......................... eliberat/ă de Poliția ........................., la data de ............................., solicit reconstituirea următoarelor situații: Participarea ..................................................... ca ........................................... cu ...................................., în perioada................................................................................. pentru care propun audierea următoarelor persoane: 1..............................................., domiciliat în..................................județul........................; 2.............................................................., domiciliat în................................................, județul.......................... în susținerea cererii mele, anexez următoarele înscrisuri/date: — adeverința nr..............din............, eliberată de............................, din care rezultă inexistența sau distrugerea arhivelor; — înscris prin care dovedesc că în perioada la care se referă prezenta cerere am activat în............................ Reconstituirea pe care o solicit îmi este necesară pentru întocmirea dosarului de................................................. Data.......................... (semnătura) 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 14/8.1.2009 ANEXA Nr. 7 la norme DECLARAȚIE Subsemnatul,................................................................., născut la data (luna..............., ziua..........., anul ...........) în............................, județul ...................., domiciliat în ..................................., județul....................posesor al B.l./C.l. seria.nr............., eliberat de Poliția.............la data de..............., declar pe propria răspundere că numitul .....................................................a activat împreună cu subsemnatul în perioada........................................la Unitatea Militară nr.........și că în această perioadă am participat împreună la....................................................................ca............................................................. (activitatea desfășurată) (militar/premilitar/voluntar) în localitățile............................................................... Dovedesc că am activat în Unitatea Militară nr...............................și în perioada declarată, cu următoarele acte legale: Declar și semnez cele de mai sus că am luat cunoștință despre consecințele prevăzute la art. 260 din Codul penal privind mărturia mincinoasă. Semnătura declarantului Data ANEXA Nr. 8 la norme — Model — ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII Comisia de reconstituire de pe lângă Centrul Militar................... Dosar nr................................ Avizat Șeful U.M. 02585 București PROCES-VERBAL Nr............................................ din......................................................... Comisia de reconstituire compusă din: — președinte................................................ — membri.................................................... — secretar.................................................. Examinând cererea numitului/numitei ........................, domiciliat/ă în localitatea..................... str......................nr........., bl...., sc........, et.......Județul.................., posesor/posesoare al/a B.l./C.l. seria....nr.............., eliberat/ă de.............la data de..................., prin care solicită reconstituirea participării pe front, s-au constatat următoarele: Având în vedere că din adeverința nr............................. din ..............., eliberată de U.M. 02405 Pitești/U.M. 02600 București, rezultă că nu a putut fi identificată situația participării pe front ca urmare a inexistenței sau distrugerii arhivelor, constatăm că cererea îndeplinește cerințele legii. Ținând seama de declarațiile persoanelor audiate: 1..................................’.................................................................................................; 2......................................................................................................................................; 3......................................................................................................................................; 4......................................................................................................................................... ce se află la dosar, precum și de actele legale prezentate, și anume...................................................................... din care rezultă participarea martorilor pe front......................................................................................... Comisia, în unanimitate de voturi, hotărăște: admite cererea și stabilește că numitul/a .............................................................................................. în perioada .a activat în îndeplinirea obligațiilor militare în..................................................................................... Prezentul proces-verbal s-a încheiat în trei exemplare. Președinte, Membri: 1............... 2.............. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 14/8.1.2009 9 ANEXA Nr. 9 la norme — Model — ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII Comisia de reconstituire de pe lângă Centrul Militar................ Dosar nr............................... PROCES-VERBAL Nr. din........ Comisia de reconstituire compusă din: — președinte............................................................ — membri................................................................ — secretar.............................................................. Examinând cererea numitului/numitei.........................................., domiciliat/ăîn localitatea..................., str.......................nr......................, bl..., sc.........et........județul.....................posesor/posesoare al/a B.l./C.l. seria .... nr............ eliberat/ă de .............. la data de ........................ prin care solicită reconstituirea participării pe front, s-au constatat următoarele: Având în vedere că din adeverința nr..........................din..............eliberată de U.M. 02405 Pitești/U.M. 02600 București, nu rezultă inexistența sau distrugerea arhivelor, se constată că cererea nu îndeplinește cerințele legii, fiind respinsă de comisia de reconstituire din următoarele motive: Comisia, în unanimitate de voturi, hotărăște: respinge cererea și stabilește că numitul/a.......................................... în perioada......................., nu a activat pentru îndeplinirea obligațiilor militare în.................................. Cu drept de contestație, în termen de 30 de zile calendaristice de la comunicare, la Comisia superioară de reconstituire de pe lângă U.M. 02515 București. Prezentul proces-verbal s-a încheiat în trei exemplare. Președinte, Membri: 1............... 2.............. 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 14/8.1.2009 ANEXA Nr. 10 la norme — Model — LEGITIMAȚIE DE VETERAN DE RĂZBOI*) ROMANIA VETERAN DE RĂZBOI LEGITIMAȚIE seria Dl/d-na Centrul Militar (gradul, numele și prenumele) Posesorul prezentei legitimații este beneficiază de prevederile Legii nr. 44/1994 și are următoarele date de identificare: B L/C.I. seria.............nr................... CNP............................................. Domiciliul...................................... (localitatea, județul, adresa) Data emiterii legitimației:........................ NOTĂ: — Seria legitimației se va completa conform indicativului județean, iar pentru București, indicativul municipiului însoțit de numărul de sector. — Numărul legitimației va fi același cu numărul din Registrul de evidență a eliberării legitimațiilor de veteran de război. — Pentru soțul supraviețuitor se va specifica în mod expres: urmaș/ă de veteran de război. *) Modelul legitimației este reprodus în facsimil. MINISTERUL TRANSPORTURILOR ORDIN privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli rectificat pe anul 2008 al Școlii Superioare de Aviație Civilă în temeiul prevederilor art. 16 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările ulterioare, ale art. 5 din Ordonanța Guvernului nr. 15/1999 privind înființarea Școlii Superioare de Aviație Civilă, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 352/2003, și ale art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 367/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor, cu modificările ulterioare, ministrul transporturilor emite următorul ordin: Art. 1. — Se aprobă bugetul de venituri și cheltuieli rectificat pe anul 2008 al Școlii Superioare de Aviație Civilă, care funcționează în subordinea Ministerului Transporturilor, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — (1) Cheltuielile totale aferente veniturilor înscrise în bugetul de venituri și cheltuieli al Școlii Superioare de Aviație Civilă reprezintă limite maxime și nu pot fi depășite decât în cazuri justificate și numai cu aprobarea ministrului transporturilor. (2) în cazul în care în execuție se înregistrează nerealizări ale veniturilor aprobate, Școala Superioară de Aviație Civilă poate efectua cheltuieli proporțional cu gradul de realizare a veniturilor. Art. 3. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului transporturilor nr. 1.355/2008 privind aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli modificat pe anul 2008 al Școlii Superioare de Aviație Civilă, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 756 din 10 noiembrie 2008, se abrogă. Art. 4. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul transporturilor, Antonel Tănase, secretar de stat București, 19 decembrie 2008. Nr. 1.560. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 14/8.1.2009 11 ANEXĂ') MINISTERUL TRANSPORTURILOR Bugetul de venituri și cheltuieli rectificat pe anul 2008 al Școlii Superioare de Aviație Civilă - mii lei - Cap./ Subcap./ Paragraf/ Denumire indicator Program Influențe Program Titlu Articol Alineat actualizat de rectificat 2008 rectificare 2008 0 1 2 3=1+2 VENITURI TOTAL 57.743,00 -3.458,00 54.285,00 VENITURI PROPRII 13.480,00 -1.000,00 12.480,00 VENITURI CURENTE 13.480,00 -1.000,00 12.480,00 VENITURI NEFISCALE 13.480,00 -1.000,00 12.480,00 C2 VÂNZĂRI DE BUNURI Șl SERVICII 13.480,00 -1.000,00 12.480,00 33.10 Venituri din prestări servicii 10.160,00 10.160,00 08 Venituri din prestări servicii 4.500,00 4.500,00 Venituri din org.cursuri calific.și conversie profesionala 17 specializare și perfecționare 4.914,00 4.914,00 50 Alte venituri din prestări servicii și alte activități 746,00 746,00 39.10 VENITURI DIN CAPITAL 3.320,00 -1.000,00 2.320,00 01 Venituri din valorificare unor bunuri ale instituțiilor publice 3.320,00 -1.000,00 2.320,00 VENITURI DIN ALOCAȚII DE LA BUGET 44.263,00 -2.458,00 41.805,00 I.CHELTUIELI, din care: 57.743,00 -3.458,00 54.285,00 01 CHELTUIELI CURENTE 24.560,00 24.560,00 10 Titlul I. CHELTUIELI DE PERSONAL 10.060,00 10.060,00 10.01 Cheltuieli salariate în bani 7.569,00 7.569,00 Venituri proprii 3.389,00 3.389,00 Alocații de la buget de stat 4.180,00 4.180,00 01 Salarii de bază 3.250,00 -15,00 3.235,00 Venituri proprii 1.283,00 -10,00 1.273,00 Alocații de la buget de stat 1.967,00 -5,00 1.962,00 03 Indemnizație de conducere 160,00 160,00 Venituri proprii 65,00 -10,00 55,00 Alocații de la buget de stat 95,00 10,00 105,00 04 Spor de vechime 1.030,00 13,00“ 1.043,00 Venituri proprii 473,00 473,00 Alocații de la buget de stat 557,00 13,00’ 570,00 05 Sporuri pentru condiții de muncă 295,00 -2,00 293,00 Venituri proprii 130,00 68,00 198,00 Alocații de la buget de stat 165,00 -70,00 95,00 06 Alte sporuri 2.029,00 13,00 2.042,00 Venituri proprii 973,00 -40,00 933,00 Alocații de la buget de stat 1.056,00 53,00 1.109,00 07 Ore suplimentare 90,00 -8,00 82,00 Venituri proprii 29,00 -1,00 28,00 Alocații de la buget de stat 61,00 -7,00 54,00 08 Fond de premii 400,00 400,00 Venituri proprii 218,00 218,00 Alocații de la buget de stat 182,00 182,00 12 Indemnizații plătite unor persoane din afara unității 170,00 170,00 Venituri proprii 84,00 1,00 85,00 Alocații de la buget de stat 86,00 -1,00 85,00 13 Indemnizații de delegare 75,00 75,00 Venituri proprii 75,00 75,00 Alocații de la buget de stat 30 Alte drepturi salariate în bani 70,00 -1,00 69,00 Venituri proprii 59,00 -8,00 51,00 Alocații de la buget de stat 11,00 7,00 18,00 10.03 Contribuții 2.491,00 2.491,00 Venituri proprii 1.178,00 1.178,00 Alocații de la buget de stat 1.313,00 1.313,00 01 Contribuții pentru asigurările sociale de stat 1.802,00 11,00“ 1.813,00 Venituri proprii 819,00 819,00 Alocații de la buget de stat 983,00 11,00 994.00 02 Contribuții pentru asigurările de șomaj 104,00 104,00 Venituri proprii 72,00 72,00 Alocații de la buget de stat 32,00 32,00] *) Anexa este reprodusă în facsimil. 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 14/8.1.2009 - mii lei - Cap./ Subcap./ Paragraf/ Denumire indicator Program Influențe Program Titlu Articol Alineat actualizat de rectificat 2008 rectificare 2008 0 1 2 3=1+2 03 Contribuții pentru asigurările sociale de sănătate 423,00 423,00 Venituri proprii 199,00 199.00 Alocații de la buget de stat 224,00 224,00 04 Contribuții pentru asigurările de accidente de muncă 71,00 -1,00 70,00 Venituri proprii 43,00 43,00 Alocații de la buget de stat 28,00 -1,00 27,00 06 Contribuții pentru concedii și indemnizații 76,00 -10.00 66,00 Venituri proprii 37,00 37,00 Alocații de la buget de stat 39,00 -10,00 29,00 07 Contribuții la fondul de garantare a creanțelor salariale 15,00 15,00 Venituri proprii 8,00 8,00 Alocații de la buget de stat 7,00 7,00 20 Titlu! II. BUNURI Șl SERVICII 14.500,00 14.500,00 Venituri proprii 5.593,00 5.593,00 Alocații de la buget de stat 8.907,00 8.907,00 20 01 Bunuri și servicii 7.428,00 124,00 7.552,00 Venituri proprii 2.804,00 -328,00 2.476,00 Alocații de la buget de stat 4.624,00 452,00 5.076,00 01 Furnituri de birou 152,00 1,00 153,00 Venituri proprii 67,00 67,00 Alocații de la buget de stat 85,00 1,00 86,00 02 Materiale pentru curățenie 76,00 46,00 122,00 Venituri proprii 32,00 42,00 74,00 Alocații de la buget de stat 44,00 4,00 48,00 03 încălzit, iluminat și forță motrică 259,00 -17,00 242,00 Venituri proprii 129,00 129,00 Alocații de la buget de stat 130,00 -17,00 113,00 04 Apă, canal și salubritate 150,00 -38,00 112,00 Venituri proprii 70,00 -20,00 50.00 Alocații de la buget de stat 80,00 -18,00 62,00 05 Carburanți șl lubrifianți 3.072,00 163,00 3.235,00 Venituri proprii 772,00 -150,00 622,00 Alocații de la buget de stat 2.300,00 313,00 2.613,00 06 Piese de schimb 2.100,00 87,00 2.187,00 Venituri proprii 800,00 -200,00 600,00 Alocații de la buget de stat 1.300,00 287,00 1.587,00 08 Poștă, telecomunicații, radio, tv, internet 138,00 -6,00 132,00 Venituri proprii 68,00 68,00 Alocații de la buget de stat 70,00 -6,00 64,00 09 Materiale și prestări de servicii cu caracter funcțional 1.045,00 1.045,00 Venituri proprii 705,00 705,00 Alocații de la buget de stat 340,00 340,00 30 Alte bunuri și servicii pentru întreținere și funcționare 436,00 -112,00 324,00 Venituri proprii 161,00 161,00 Alocații de la buget de stat 275,00 -112,00 163,00 20.02 Reparații curente 1.283,00 439,00 1.722,00 Venituri proprii 204,00 350,00 554,00 Alocații de la buget de stat 1.079,00 89,00 1.168,00 20.03 Hrana 428,00 -64,00 364,00 Venituri proprii Alocații de la buget de stat 428,00 -64,00 364,00 01 Hrană pentru oameni 428,00 -64,00 364,00 Venituri proprii Alocații de la buget de stat 428,00 -64,00 364,00 20 04 Medicamente și materiale sanitare 23,00 23,00 Venituri proprii 23,00 23,00 Alocații de la buget de stat 01 Medicamente 23,00 23,00 Venituri proprii 23,00 23,00 Alocații de la buget de stat 20.05 Bunuri de natura obiectelor de inventar 329,00 -21,00 308,00 Venituri proprii 140,00 140,00 Alocații de la buget de stat 189,00 -21,00 168,00 01 Uniforme și echipament 93,00 3,00 96,00 Venituri proprii 54,00 54,00 Alocații de la buget de stat 39,00 3,00 42,00] MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 14/8.1.2009 13 - mii lei - Cap./ Subcap./ Paragraf/ Denumire indicator Program Influențe Program Titlu Articol Alineat actualizat de rectificat 2008 rectificare 2008 0 1 2 3=1+2 03 Lenjerie 14,00 14,00 Venituri proprii Alocații de la buget de stat 14,00 14,00 30 Alte obiecte de inventar 222,00 -24,00 198,00 Venituri proprii 86,00 86,00 Alocații de la buget de stat 136,00 -24,00 112,00 20.06 Deplasări, detașări, transferări 129,00 129,00 Venituri proprii 129,00 129,00 Alocații de la buget de stat 01 Deplasări interne, detașări, transferări 43,00 43,00 Venituri proprii 43,00 43,00 Alocații de la buget de stat 02 Deplasări în străinătate 86,00 86,00 Venituri proprii 86,00 86,00 Alocații de la buget de stat 20.11 Cărți, publicații și materiale documentare 35,00 35,00 Venituri proprii 35,00 35,00 Alocații de la buget de stat 20.12 Consultanță și expertiză 115,00 115,00 Venituri proprii 115,00 115,00 Alocații de la buget de stat 20.13 Pregătire profesională 10,00 10,00 Venituri proprii 10,00 10,00 Alocații de la buget de stat 20.14 Protecția muncii 11,00 11,00 Venituri proprii 11,00 11,00 Alocații de la buget de stat 20.30 Alte cheltuieli 4.709,00 -478,00 4.231,00 Venituri proprii 2 122,00 -22,00 2.100,00 Alocații de la buget de stat 2,587,00 -456,00 2.131,00 70 CHELTUIELI DE CAPITAL 33.183,00 -3.458,00 29.725,00 Venituri proprii 3.320,00 -1.000,00 2.320,00 Alocații de la buget de stat 29.863,00 -2.458,00 27.405,00 71 Titlu! X. ACTIVE NEFINANCIARE 33.183,00 -3.458,00 29.725,00 Venituri proprii 3.320,00 -1.000,00 2.320,00 Alocații de la buget de stat 29.863,00 -2.458,00 27.405,00 71.01 Active fixe 27.026,00 -2.475,00 24.551,00 Venituri proprii 2.360,00 -1.000,00 1.360,00 Alocații de la buget de stat 24.666,00 -1.475,00 23.191,00 01 Construcții 6.471,00 6 471,00 Venituri proprii Alocații de la buget de stat 6.471,00 6.471,00 02 Mașini, echipamente și mijloace de transport 19.875,00 -2.475,00 17.400,00 Venituri proprii 1.680,00 -1.000,00 680,00 Alocații de la buget de stat 18.195,00 -1.475,00 16.720,00 03 Mobilier, aparatura birotica si alte active 680,00 680,00 Venituri proprii 680,00 680,00 Alocații de la buget de stat 71.03 Reparații capitale aferente activelor fixe 6.157,00 -983,00 5.174,00 Venituri proprii 960,00 960,00 Alocații de la buget de stat 5.197,00 -983,00 4.214,00 Deficit de acoperit din alocație de la bugetul de stat Date de fundamentare a cheltuielilor de personal în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2008: 1 (Număr mediu de personal: 120 persoane 2) Câștigul mediu brut lunar: 4.989 lei(RON (/salariat; 3) în câștigul mediu brut lunar de la punctul 2) nu este cuprinsă și suma destinată plății conducătorului unității (suma de 200 mii lei), suma destinata membrilor consiliului de conducere (170 mii lei), precum si indemnizațiile pentru delegări (suma de 75 mii lei). 3) Cistigul mediu brut lunar este influențat de art 10 01.06 "Alte drepturi" in suma de 2.029 mii lei care provine din - indemnizație orara de zbor - suma de 96 lei/ora de instruire practica in zbor - indemnizație de instruire sintetica pe Simulator Frasca 242 - suma de 45 lei/ora - indemnizație de exploatare, suma de 10lei/ora de funcționare pentru fiecare tip de aeronava, 500 lei pentru fiecare verificare tehnica de certificare si repunere in serviciu a aeronavelor 4) Menționam ca de aceste indemnizații beneficiază un număr de 33 salariati (piloti instructori si personal tehnic) si ca sunt prevăzute a se plati conform CCM înregistrat la Direcția de munca si protecție sociala sub nr.2326/14.05.2007. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 14/8.1.2009 MINISTERUL INTERNELOR Șl REFORMEI ADMINISTRATIVE AGENȚIA NAȚIONALĂ A FUNCȚIONARILOR PUBLICI ORDIN pentru aprobarea termenelor și a formatului standard de transmitere a datelor și informațiilor privind planul anual de perfecționare profesională și fondurile alocate în scopul instruirii funcționarilor publici Având în vedere: — art. 53 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare; — art. 44 din Hotărârea Guvernului nr. 1.066/2008 pentru aprobarea normelor privind formarea profesională a funcționarilor publici, în temeiul art. 21 alin. (2) și al art. 22 alin. (1) lit. b) și d) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 5 lit. d) și art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 1.000/2006 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, cu modificările ulterioare, președintele Agenției Naționale a Funcționarilor Publici emite prezentul ordin. Art. 1. — Se aprobă formatul standard de transmitere a datelor privind planul anual de perfecționare profesională și fondurile alocate în scopul instruirii funcționarilor publici, denumit în continuare format standard, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 2. — (1) Autoritățile și instituțiile publice au obligația de a raporta anual către Agenția Națională a Funcționarilor Publici, denumită în continuare Agenția, datele și informațiile privind perfecționarea profesională a funcționarilor publici, în forma și conținutul stabilite prin formatul standard. (2) Conducătorii autorităților și instituțiilor publice răspund de corectitudinea datelor și informațiilor completate în formatul standard. (3) Autoritățile și instituțiile publice îndeplinesc obligațiile prevăzute de prezentul ordin prin persoana sau persoanele desemnată/desemnate în condițiile art. 15 din Hotărârea Guvernului nr. 1.066/2008 pentru aprobarea normelor privind formarea profesională a funcționarilor publici. Art. 3. — (1) Ordonatorii terțiari de credite completează formatul standard cu datele și informațiile privind perfecționarea profesională a funcționarilor publici din aparatul propriu. (2) Ordonatorii secundari de credite centralizează datele și informațiile transmise de către ordonatorii terțiari de credite din subordine, cu datele și informațiile privind perfecționarea profesională a funcționarilor publici din aparatul propriu, într-un singur document. (3) Ordonatorii principali de credite centralizează datele și informațiile transmise de către ordonatorii secundari si terțiari de credite, cu datele și informațiile privind perfecționarea profesională a funcționarilor publici din aparatul propriu, într-un singur document. Art. 4. — (1) Ordonatorii principali de credite din administrația publică locală transmit Agenției datele și informațiile în format electronic până la data de 1 martie a fiecărui an. (2) Ordonatorii principali de credite din administrația publică centrală transmit Agenției datele și informațiile în format electronic până la data de 31 martie a fiecărui an. Art. 5. — (1) Ordonatorii principali de credite din administrația publică transmit datele și informațiile în format electronic, într-un singur document atașat, la adresa de e-mail menționată la alin. (3), numai în format Word, cu caractere Times New Roman, corp 12, cu diacritice, fără sublinieri sau prescurtări. (2) Subiectul e-mailului prin care se transmite Agenției formatul standard completat este format din „acronimul autorității sau instituției publice” raportare „anul”. (3) Transmiterea formatelor standard completate se face prin comunicare electronică, la adresa de e-mail perfectionare@anfp.gov.ro, centralizat conform art. 3. Art. 6. — Agenția centralizează datele și informațiile transmise în condițiile prevăzute la art. 5, pe baza cărora elaborează raportul anual privind formarea profesională a funcționarilor publici. Art. 7. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Președintele Agenției Naționale a Funcționarilor Publici, Eugen Coifan București, 23 decembrie 2008. Nr. 13.601. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 14/8.1.2009 15 ANEXĂ FORMAT STANDARD de transmitere a datelor și informațiilor privind planul anual de perfecționare profesională și fondurile alocate în scopul instruirii funcționarilor publici Art. 14 alin. (1) lit. a) din Hotărârea Guvernului nr. 1.066/2008 pentru aprobarea I. Domenii de perfecționare profesională normelor privind formarea profesională a funcționarilor publici Funcții publice Nr. funcționari publici1 1.1. identificate în rapoartele de evaluare2 înalții funcționari publici Domeniul 13 de conducere de execuție specifice înalții funcționari publici Domeniul n4 de conducere de execuție specifice I.2. prioritare conform art. 11 din Hotărârea Guvernului nr. 1.066/2008 înalții funcționari publici Domeniul 1 de conducere de execuție specifice înalții funcționari publici Domeniul n de conducere de execuție specifice II. Informații privind avizul comisiei paritare5 III. Informații privind includerea de măsuri privind perfecționarea profesională a funcționarilor publici în acordul colectiv6 IV. Fonduri alocate IV. 1. De la bugetul autorității sau instituției publice: IV.2. Alte surse: V. Persoană(e) desemnată(e) pentru îndeplinirea atribuțiilor prevăzute la art. 15 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 1.066/2008 Instituția7: Nume, prenume și funcția: Telefon: Adresă de e-mail: VI. Gradul de corelare dintre planificarea aprobată, măsurile efectiv implementate și rezultatele efectiv obținute conform art. 21 alin. (1) lit. d) din Hotărârea Guvernului nr. 1.066/20088 VII. Propunerile de îmbunătățire a sistemului de formare profesională a funcționarilor publici la nivelul autorității sau instituției publice conform art. 21 alin. (1) lit. f) din Hotărârea Guvernului nr. 1.066/2008, dacă este cazul9 ¹ Se va detalia numărul de funcționari publici care au urmat programe de formare profesională, raportat la domeniile identificate și la categoria din care fac parte. 2 Se vor detalia domeniile identificate pentru formarea profesională în funcție de programele de instruire recomandate a fi urmate, de obiectivele stabilite prin planurile strategice pentru fiecare autoritate sau instituție publică ori prin strategii de dezvoltare durabilă. 3 Se va specifica denumirea exactă a domeniului, tematicii sau cursurilor identificate conform art. 5 din Hotărârea Guvernului nr. 1.066/2008. 4 Se vor introduce linii noi raportat la numărul de domenii identificate. 5 Se va menționa tipul avizului dat de comisia paritară conform art. 13 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 833/2007 privind normele de organizare și funcționare a comisiilor paritare și încheierea acordurilor colective. 6 Se va menționa „Nu este cazul” dacă nu există acord colectiv sau dacă acesta nu conține măsuri privind perfecționarea profesională a funcționarilor publici, iar în cazul în care există prevederi, se va (vor) detalia clauza/clauzele respectivă(e). 7 Se va (vor) menționa persoana(ele) desemnată(e) pentru fiecare instituție sau autoritate publică. b Se vor prezenta sintetic informațiile referitoare la actualizarea semestrială, la rezultatele implementării măsurilor în primul semestru al anului și la rezultatul final al implementării măsurilor la sfârșitul perioadei raportate. 9 Se vor prezenta sintetic informațiile, cu accent asupra problemelor întâmpinate, efectele măsurilor privind perfecționarea profesională și propuneri de îmbunătățire. ABONAMENTE LA PUBLICAȚIILE OFICIALE PE SUPORT FIZIC — Prețuri pentru anul 2009 — Nr. Număr Zile de Greutate Valoare crt. Denumirea publicației de apariții apariție/ medie/apariție (TVA 9% inclus)/lei anuale săptămână (grame) 12 luni 3 luni 1 lună 1. Monitorul Oficial, Partea I 750 5 50 800 210 75 2. Monitorul Oficial, Partea I, limba maghiară 90 1 50 1.500 140 3. Monitorul Oficial, Partea a ll-a 200 5 60 2.250 200 4. Monitorul Oficial, Partea a Ill-a 800 5 15 430 40 5. Monitorul Oficial, Partea a IV-a 7.200 5 50 1.720 160 6. Monitorul Oficial, Partea a Vl-a 400 5 25 1.600 150 7. Monitorul Oficial, Partea a VIl-a 60 1 30 540 50 8. Colecția Legislația României 4 --- 2.500 450 120 9. Colecția Hotărâri ale Guvernului României 12 --- 3.500 750 70 NOTĂ: Monitorul Oficial Partea I bis se multiplică pe bază de comandă. începând cu anul 2009 se sistează apariția publicației Repertoriul legislației României. Abonamente la publicațiile oficiale și comenzi către „Monitorul Oficial” R.A. se pot efectua prin următoarele societăți de distribuție: ♦ COMPANIA NAȚIONALĂ „POȘTA ROMÂNĂ" --- S.A. --- prin oficiile sale poștale ♦ ACTA LEGIS ---S.R.L. --- București, Str. Lirei nr. 11, parter, ap. 1, (telefon/fax: 021.411.91.79; 021.411.54.08) ♦ INFO EUROTRADING --- S.A. --- București, Splaiul Independentei nr. 202A (telefon: 021.316.30.57, fax: 021.316.30.58) ♦ INTERPRESS SPORT --- S.R.L. --- București, Piața Presei Libere nr. 1, corp B, et. 2, camerele 256---259, OP 33 (telefon/fax: 021.313.85.07; 021.313.85.08; 021.313.85.09) ♦ MEDIA PRESS ABONAMENTE --- S.R.L. --- București, str. Izvor nr. 78, et. 2 (telefon: 021.311.97.84, fax: 021.311.97.85) ♦ M.T. PRESS IMPEX --- S.R.L. --- București, bd. Basarabia nr. 256 (telefon/fax: 021.255.48.15; 021.255.48.16; 021.255.48.17) ♦ PRESS EXPRES --- S.R.L. --- Otopeni, str. Flori de Câmp nr. 9 (telefon/fax: 021.221.42.83; 0745.133.712) ♦ ZIRKON MEDIA---S.R.L. --- București, str. Pictor Dimitrie Hârlescu nr. 6, sector 2 (telefon: 021.255.18.00, fax: 021.255.18.66; 021.255.19.18) ♦ ART ADVERTISING --- S.R.L. --- Râmnicu Vâlcea, str. Regina Maria nr. 7, bl. C1, sc. C, mezanin II (fax: 0250/73.54.75, telefon: 0350.40.59.87; 0350.40.59.88) ♦ CALLIOPE ---S.R.L. --- Ploiești, str. Elena Doamna nr. 62---64 (telefon/fax: 0244/51.40.52; 0244/51.48.01) ♦ DIFSTARPRESS ---S.R.L. --- Slobozia, bd. Matei Basarab, bl. I60, sc. A, ap. 15 (telefon/fax: 0243/23.23.68) ♦ CURIER PRESS ---S.A. --- Brașov, str. Traian Grozăvescu nr. 7 (telefon/fax: 0268/51.08.57; 0268/51.08.58) ♦ ROESTA---S.R.L. --- Curtea de Argeș, str. Valea lașului, bl. P10, sc. B, ap. 18 (telefon/fax: 0248/72.11.43) ♦ VIAȚA LIBERĂ ---S.A. --- Galați, Str. Domnească nr. 68 (telefon: 0236/46.06.20, fax: 0236/47.10.28) ♦ UNITATEA---S.R.L. --- Alba lulia, str. Traian nr. 26 (telefon: 0258/81.16.31, fax: 0258/81.28.43) ♦ MANPRES DISTRIBUTION --- S.R.L. --- București, Piața Presei Libere nr. 1 (OP 33 --- CP 24) (telefon/fax: 021.314.63.39) ♦ CUGET LIBER ---S.A. --- Constanta, bd. I.C. Brătianu nr. 5 (telefon:'0241/58.21.20, fax: 0241/61.95.24) ♦ SIMPEX LOGISTIC --- S.R.L. --- Călărași, Str. Progresul nr. 21, bl. B1, sc. B, ap. 5 (telefon/fax: 0242/31.89.29) ♦ CIPSOFT DESIGN --- S.R.L. --- Ploiești, str. Eroilor nr. 2 bis (tel. 0722.36.54.65 sau 0724.20.31.43) EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTATILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul de vânzări si informare, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 02Î .410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 323636 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 14/8.1.2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495