MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 177 (XXI) — Nr. 13 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Joⁱ’ ⁸ ianuarie 2009 SUMAR Nr. Pagina DECRETE 2. — Decret pentru numirea unui consilier prezidențial........ 2 3. — Decret pentru eliberarea din funcție a procurorului șef adjunct al Direcției de investigare a infracțiunilor de criminalitate organizată _ și terorism din cadrul Parchetului de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție...................................................’...’. 2 4. — Decret privind acordarea gradului de general de brigadă cu o stea unui colonel din Ministerul Apărării Naționale și trecerea acestuia în rezervă cu noul grad................................................................... 3 DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU 19. — Decizie privind eliberarea domnului Florin-Ovidiu Dobleagă din funcția de secretar de stat, șeful Departamentului pentru lupta antifraudă din structura Cancelariei Primului-Ministru...................................... 3 20. — Decizie privind eliberarea domnului Răzvan Orășanu din funcția de consilier de stat în cadrul Cancelariei Primului-Ministru..................................... 4 25. — Decizie privind constatarea încetării calității de vicepreședinte, cu rang de subsecretar de stat, al Autorității Naționale pentru Tineret a domnului Florentin Gust Baloșin ........................................... 4 Nr. Pagina 26. — Decizie pentru eliberarea doamnei Mihaela-Claudia Luca din funcția de subsecretar de stat la Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale .................... 5 27. — Decizie pentru eliberarea domnului Iulian Buga din funcția de secretar de stat la Ministerul Afacerilor Externe .......................................................... 5 28. — Decizie pentru numirea domnului Bogdan Mazuru în funcția de secretar de stat la Ministerul Afacerilor Externe .......................................................... 6 29. — Decizie privind constatarea încetării promovării temporare în funcția publică de secretar general adjunct al Ministerului Mediului a doamnei Petrescu Neluța Mihaela ................................................... 6 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 3.663/2008. — Ordin al ministrului economiei și finanțelor pentru aprobarea înființării Unității de implementare a ajutorului de stat individual în baza Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională ............................ 7-15 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 13/8.1.2009 DECRETE PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET pentru numirea unui consilier prezidențial în temeiul prevederilor art. 94 lit. c) și ale art. 100 alin. (1) din Constituția României, republicată, precum și ale art. 3 alin. (1) și art. 4 alin. (1) din Legea nr. 47/1994 privind serviciile din subordinea Președintelui României, republicată, Președintele României decretează: » Articol unic. — Pe data prezentului decret, domnul Peter Eckstein-Kovacs se numește în funcția de consilier prezidențial. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 6 ianuarie 2009. Nr. 2. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET pentru eliberarea din funcție a procurorului șef adjunct al Direcției de investigare a infracțiunilor de criminalitate organizată și terorism din cadrul Parchetului de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție în temeiul prevederilor art. 94 lit. c), art. 100 alin. (1) și ale art. 134 din Constituția României, republicată, precum și ale art. 54 alin. (1) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare, având în vedere Hotărârea Secției pentru procurori a Consiliului Superior al Magistraturii nr. 1 din 6 ianuarie 2009, Președintele României decretează: Articol unic. — Doamna Ciurea Angela Elisabeta se eliberează din funcția de procuror șef adjunct al Direcției de investigare a infracțiunilor de criminalitate organizată și terorism din cadrul Parchetului de pe lângă înalta Curte de Casație și Justiție, ca urmare a demisiei. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU București, 6 ianuarie 2009. Nr. 3. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 13/8.1.2009 PREȘEDINTELE ROMÂNIEI 3 DECRET privind acordarea gradului de general de brigadă cu o stea unui colonel din Ministerul Apărării Naționale și trecerea acestuia în rezervă cu noul grad în temeiul prevederilor art. 94 lit. b) și ale art. 100 din Constituția României, republicată, ale Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale Legii nr. 415/2002 privind organizarea și funcționarea Consiliului Suprem de Apărare a Țării, cu modificările ulterioare, având în vedere propunerea ministrului apărării și Hotărârea Consiliului Suprem de Apărare a Țării nr. 144 din data de 17 decembrie 2008, Președintele României decretează: Articol unic. — La data de 25 ianuarie 2009, domnului colonel Barbilian Gheorghe Adrian-Gheorghe i se acordă gradul de general de brigadă cu o stea și trece în rezervă cu noul grad. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI TRAIAN BĂSESCU în temeiul art. 100 alin. (2) din Constituția României, republicată, contrasemnăm acest decret. PRIM-MINISTRU EMIL BOC București, 6 ianuarie 2009. Nr. 4. DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind eliberarea domnului Florin-Ovidiu Dobleagă din funcția de secretar de stat, șeful Departamentului pentru lupta antifraudă din structura Cancelariei Primului-Ministru în temeiul prevederilor art. 15 lit. d) și al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite următoarea decizie: Articol unic. —începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Florin-Ovidiu Dobleagă se eliberează din funcția de secretar de stat, șeful Departamentului pentru lupta antifraudă din structura Cancelariei Primului-Ministru. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: p. Șeful Cancelariei Primului-Ministru, lon-Mircea Plângu București, 6 ianuarie 2009. Nr. 19. ’ 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 13/8.1.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind eliberarea domnului Răzvan Orășanu din funcția de consilier de stat în cadrul Cancelariei Primului-Ministru în temeiul prevederilor art. 15 lit. c) și al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite următoarea decizie: Articol unic. —începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Răzvan Orășanu se eliberează din funcția de consilier de stat în cadrul Cancelariei Primului-Ministru. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: p. Șeful Cancelariei Primului-Ministru, lon-Mircea Plângu București, 6 ianuarie 2009. Nr. 20. GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind constatarea încetării calității de vicepreședinte, cu rang de subsecretar de stat, al Autorității Naționale pentru Tineret a domnului Florentin Gust Balosin Având în vedere demisia domnului Florentin Gust Baloșin din funcția de vicepreședinte al Autorității Naționale pentru Tineret, începând cu data de 24 decembrie 2008, înregistrată sub nr. 6.807 din 24 decembrie 2008, în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Se constată încetarea calității de vicepreședinte, cu rang de subsecretar de stat, al Autorității Naționale pentru Tineret a domnului Florentin Gust Baloșin, începând cu data de 24 decembrie 2008. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: p. Șeful Cancelariei Primului-Ministru, lon-Mircea Plângu București, 6 ianuarie 2009. Nr. 25. 5 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 13/8.1.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE pentru eliberarea doamnei Mihaela-Claudia Luca din funcția de subsecretar de stat la Ministerul Agriculturii, Pădurilor si Dezvoltării Rurale în temeiul art. 15 lit. e) și al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, doamna Mihaela-Claudia Luca se eliberează din funcția de subsecretar de stat la Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: p. Șeful Cancelariei Primului-Ministru, lon-Mircea Plângu București, 6 ianuarie 2009. Nr. 26. GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE pentru eliberarea domnului Iulian Buga din funcția de secretar de stat la Ministerul Afacerilor Externe în temeiul art. 15 lit. d) și al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Iulian Buga se eliberează din funcția de secretar de stat la Ministerul Afacerilor Externe. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: p. Șeful Cancelariei Primului-Ministru, lon-Mircea Plângu București, 7 ianuarie 2009. Nr. 27. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 13/8.1.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE pentru numirea domnului Bogdan Mazuru în funcția de secretar de stat la Ministerul Afacerilor Externe în temeiul art. 15 lit.d) și al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Bogdan Mazuru se numește în funcția de secretar de stat la Ministerul Afacerilor Externe. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: p. Șeful Cancelariei Primului-Ministru, lon-Mircea Plângu București, 7 ianuarie 2009. Nr. 28. ’ GUVERNUL ROMÂNIEI PRIMUL-MINISTRU DECIZIE privind constatarea încetării promovării temporare în funcția publică de secretar general adjunct al Ministerului Mediului a doamnei Petrescu Neluta Mihaela 7 Având în vedere solicitarea formulată de doamna Petrescu Neluța Mihaela prin Adresa înregistrată sub nr. 4.307/NN din 29 decembrie 2008, în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 19 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Articol unic. — Se constată încetarea promovării temporare în funcția publică de secretar general adjunct al Ministerului Mediului a doamnei Petrescu Neluța Mihaela, începând cu data de 29 decembrie 2008. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: p. Șeful Cancelariei Primului-Ministru, lon-Mircea Plângu București, 7 ianuarie 2009. Nr. 29. ’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 13/8.1.2009 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 9 MINISTERUL ECONOMIEI Șl FINANȚELOR ORDIN pentru aprobarea înființării Unității de implementare a ajutorului de stat individual în baza Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională Luând în considerare Nota nr. 328.632 din 30 septembrie 2008, prin care a fost aprobată propunerea ca Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual în baza Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2008, să fie desemnată la nivelul Direcției generale de administrare a marilor contribuabili din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, având în vedere prevederile art. 4 alin. (2) pct. 71 din Hotărârea Guvernului nr. 495/2007 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările și completările ulterioare, ținând cont de dispozițiile art. 20 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările ulterioare, în temeiul art. 53 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, precum și al art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Economiei și Finanțelor, cu modificările și completările ulterioare, ministrul economiei si finanțelor emite următorul ordin: > 5 Art. 1. — Se desemnează ca Unitate de implementare a ajutorului de stat individual, potrivit prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, Direcția generală de administrare a marilor contribuabili din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală. Art. 2. — întocmirea și parcurgerea etapelor premergătoare plății ajutorului de stat se realizează de către Direcția generală de administrare a marilor contribuabili. Art. 3. — Verificările la fața locului prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008 se efectuează de către o echipă mixtă, formată din reprezentanți ai Direcției Generale a Finanțelor Publice Dolj și din reprezentanți ai Direcției generale de administrare a marilor contribuabili, potrivit procedurii prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Art. 4. — Se deleagă calitatea de ordonator principal de credite pentru deschiderea de credite, lichidarea și ordonanțarea cheltuielilor legale aferente Ministerului Economiei și Finanțelor — Acțiuni generale, ce decurg din aplicarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2008, capitolul 80.01.01.12, titlul VII A„Alte transferuri”, cod 55.01.44, domnului Victor Pătrulescu, directorul general al Direcției generale ajutor de stat, practici neloiale și prețuri reglementate din cadrul Ministerului Economiei și Finanțelor. Art. 5. — în lipsa domnului Victor Pătrulescu, se deleagă calitatea de ordonator principal de credite pentru deschiderea de credite, lichidarea și ordonanțarea cheltuielilor legale aferente Ministerului Economiei și Finanțelor — Acțiuni generale, ce decurg din aplicarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2008, capitolul 80.01.01.12, titlul VII A „Alte transferuri”, cod 55.01.44, domnului Dan Pantea, director general adjunct al Direcției generale ajutor de stat, practici neloiale și prețuri reglementate. Art. 6. — Direcția generală ajutor de stat, practici neloiale și prețuri reglementate va asigura din partea Ministerului Economiei și Finanțelor corespondența cu Consiliul concurenței și cu Comisia Europeană privind modul de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2008. Art. 7. — în aplicarea art. 6 din prezentul ordin, trimestrial sau la cerere Direcția generală de administrare a marilor contribuabili și Direcția Generală a Finanțelor Publice Dolj vor informa Direcția generală ajutor de stat, practici neloiale și prețuri reglementate cu privire la modul de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2008. Art. 8. — Regulamentele de organizare și funcționare ale Direcției generale de administrare a marilor contribuabili, Direcției Generale a Finanțelor Publice Dolj și Direcției generale ajutor de stat, practici neloiale și prețuri reglementate se vor completa corespunzător cu sarcinile și atribuțiile ce decurg din aplicarea prezentului ordin. Art. 9. — Fișele posturilor persoanelor care fac parte din Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, din echipele de control care efectuează verificările la fața locului, precum și ale persoanelor nominalizate la art. 4 și 5 din prezentul ordin se vor actualiza în mod corespunzător. Art. 10. — Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, Direcția Generală a Finanțelor Publice Dolj, Direcția generală de organizare și resurse umane din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Direcția generală ajutor de stat, practici neloiale și prețuri reglementate și Direcția generală resurse umane și management din cadrul Ministerului Economiei și Finanțelor vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 11. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul economiei și finanțelor, Varujan Vosganian București, 15 decembrie 2008. Nr. 3.663. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 13/8.1.2009 ANEXĂ PROCEDURĂ privind verificarea în amplasamentul unde se realizează investiția în condițiile prevăzute prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională 1. Definiții Termenul Definiția și/sau, dacă este cazul, actul care definește termenul Unitate de implementare a ajutorului de stat individual Prin prezentul ordin al ministrului economiei și finanțelor, direcția desemnată ca Unitate de implementare a ajutorului de stat individual instituit prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea’de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională este Direcția generală de administrare a marilor contribuabili Șef de serviciu Persoana care ocupă funcția de conducere a serviciului care coordonează activitatea’ de analiză și verificare a documentațiilor, urmărirea respectării prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2008, precum și verificarea în amplasament Responsabil de dosar Persoana desemnată în cadrul serviciului care se ocupă de analiza și verificarea documentațiilor, de urmărirea respectării prevederilor Ordonanței de’ urgență a Guvernului nr. 109/2008, precum și de verificarea în amplasament Ajutor de stat individual Ajutor de stat regional, acordat beneficiarului pentru două proiecte de investiții constând în proiectul de investiții destinat producerii de automobile, respectiv proiectul de investiții destinat producerii de motoare, ca sumă nerambursabilâ, plătită în mai multe tranșe și care constituie o rambursare parțială a cheltuielilor eligibile realizate efectiv de beneficiar, în termenii si condițiile prevăzute de Ordonanța de urgentă a Guvernului’nr. 109/2008 Dosar de cerere de eliberare Dosarul de cerere de eliberare a sumei nerambursabile, depus de beneficiar, care conține și documentele întocmite de către responsabilul de dosar si de către persoanele responsabile care întocmesc documentele necesare efectuării plății Decizie Documentul prin care echipa de control asigură că se respectă condițiile prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. Î09/2008, în urma verificării dbcumentelor’și a verificării în amplasamentul unde se realizează investiția. Acest document stă la baza operațiunilor de decontare a tranșelor de ajutor de stat, în cazul în care sunt respectate prevederile legale. 2. Descrierea procedurii 2.1. Generalități (1) în baza Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2008, Ministerul Economiei ’și Finanțelor acordă ajutor de stat individual regional pentru implementarea proiectului de investiții destinat producerii de automobile și a proiectului de investiții destinat producerii de motoare. (2) Ajutorul de stat individual instituit prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008 este acordat după ce se analizează cererea de eliberare a tranșei de ajutor de stat, însoțită de documentele justificative, de către Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual și după ce se efectuează verificarea în amplasamentul unde’beneficiarul a realizat investiția. (3) Această verificare în amplasament se realizează ulterior depunerii de către beneficiar a cererii de eliberare a tranșei de ajutor de stat, însoțită de documentele justificative, și analizării acestora de către Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual. (4) Verificarea în amplasament a realizării investiției se efectuează în conformitate cu prevederile art. 58 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008. (5) în conformitate cu prevederile art. 60 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008, Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual verifică îndeplinirea de către Ford Motor Company și beneficiar a condițiilor impuse de aceasta și de reglementările comunitare relevante. 2.2. Verificarea în amplasament a stadiului fizic de realizare a investiției pentru care beneficiarul a depus cererea de eliberare a tranșei de ajutor de stat (1) La termenele prevăzute de art. 54 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008, beneficiarul, prin persoanele autorizate conform art. 53 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008, depune la Registratura generala a furnizorului o cerere de eliberare a tranșei de ajutor de stat, conform anexei nr. 4 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008. Beneficiarul va completa câte o cerere de eliberare pentru fiecare proiect de investiții. (2) în cazul în care cererea de eliberare a tranșei de ajutor de stat nu este depusă la termenele prevăzute de art. 54 lit. c) și d) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008, beneficiarul o va depune de îndată ce acest lucru va fi posibil; furnizorul va derula procedura de verificare și control, precum și eliberarea tranșei de ajutor de stat în termen de 45 de zile de îa data depunerii cererii de eliberare a tranșei de ajutor de stat de către beneficiar. (3) După înregistrarea cererii de eliberare a tranșei de ajutor de stat, însoțită de documentele justificative, la Registratura generală a Ministerului Economiei și Finanțelor, aceasta este transmisă la Unitatea de implementare a’ajutorului de stat MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 13/8.1.2009 9 individual, unde directorul general/directorul general adjunct o repartizează șefului de serviciu. Șeful de serviciu repartizează mai departe cererea către responsabilii de dosar. (4) La primirea cererii de eliberare a tranșei de ajutor de stat, responsabilii de dosar întocmesc pentru beneficiar o listă de control al fluxului documentelor, prevăzută în formularul nr. 1, care face parte integrantă din prezenta procedură. (5) Lista însoțește dosarul de cerere de eliberare pe tot traseul acestuia, până la întocmirea deciziei de acordare totală/parțială/neacordare a tranșei de ajutor de stat individual, prevăzută în formularul nr. 4, care face parte integrantă din prezenta procedură, în care se propune modul în care se vor deconta tranșele de ajutor de stat beneficiarului. (6) Cererea de eliberare a tranșei de ajutor de stat, însoțită de documentele justificative, este verificată și analizată de către responsabilii de dosar: a) la sediul Unității de implementare a ajutorului de stat individual, în conformitate cu art. 56, prevăzut în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008; b) în amplasament. (7) în conformitate cu prevederile art. 58 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008 se efectuează și o verificare în amplasamentul unde se realizează investiția de către Ford Motor Company și beneficiar. (8) Directorul general adjunct al Unității de implementare a ajutorului de stat individual, împreună cu șeful de serviciu care răspunde de ajutorul de stat individual instituit prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008, desemnează pe baza unui ordin de serviciu reprezentanții din cadrul Unității de implementare a ajutorului de stat individual ce vor face parte din echipa de control care va realiza verificarea în amplasamentul unde Ford Motor Company și beneficiarul au realizat investiția și stabilesc perioada în care se va realiza verificarea. Ordinul de serviciu va avea anexat: formularul nr. 1 „Lista de control al fluxului documentelor”, care face parte integrantă din prezenta procedură, formularul nr. 3 „Lista de verificare a evidenței, urmăririi și înregistrării documentelor de achiziție, contractelor de lucrări prezentate în anexa la Formularul’ de decont, în evidența operativă și contabilă a beneficiarului pentru Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională”, care face parte integrantă din prezenta procedură. (9) Echipa de control mixtă care realizează verificarea în amplasament se deplasează pe baza ordinelor de deplasare semnate de directorul general/directorul general adjunct și de directorul executiv al Direcției Generale a Finanțelor Publice Dolj și va include: unul dintre responsabilii de dosar’care au analizat documentația depusă de beneficiar, 2 experți din cadrul Unității de implementare a ajutorului de stat individual și 2 experți din cadrul Direcției Generale a Finanțelor Publice Dolj. Directorul executiv al Direcției Generale a Finanțelor Publice Dolj va desemna cei 2 experți care fac parte din cadrul echipei de control. (10) Echipa de control întocmește o adresă, transmisă prin fax și prin poștă cu confirmare de primire către beneficiar, care se semnează de către directorul general adjunct din cadrul Unității de implementare a ajutorului de stat individual, prin care beneficiarul este înștiințat că se vor realiza verificări în amplasament într-o perioadă determinată, în conformitate cu art. 58 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008. (11) Echipa de control verifică în amplasament realitatea și exactitatea operațiunilor economico-financiare legate de cheltuielile eligibile' și existența activelor corporale, conform înscrierilor contabile.’ (12) în amplasament echipa de control efectuează, în special, o verificare a următoarelor elemente: a) existența fizică a activelor corporale reprezentând cheltuieli eligibile, în legătură cu care se solicită eliberarea tranșei de ajutor de stat; b) existența fizică a activelor corporale achiziționate și pentru care s-au eliberat anterior tranșe ale ajutorului de stat; c) conformitatea documentelor justificative depuse împreună cu cererea de eliberare a tranșei de ajutor de stat; d) corelarea cheltuielilor eligibile pentru care se solicită finanțarea cu cheltuielile cuprinse în proiectele de investiții; e)’oricare alte informații și documente necesare pentru a se verifica respectarea prevederilor Ordonanței de urgentă a Guvernului nr. 109/2008. (13) Echipa de control solicită beneficiarului să i se pună la dispoziție o copie după Inventarul anual al patrimoniului întreprinderii, semnată, ștampilată și cu mențiunea „conform cu originalul”. (14) După verificarea în amplasament, echipa de control întocmește un proces-verbal de constatare (formularul nr. 2), care se semnează de către membrii echipei și reprezentanții beneficiarului, în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte semnatară, responsabilitatea asupra realității constatărilor cuprinse în procesul-verbal de constatare aparținând membrilor echipei de control. în baza verificărilor efectuate și a procesului-verbal de constatare, Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual va emite o decizie: a) de acordare, totală sau parțială, a tranșei de ajutor de stat; b) de neacordare a tranșei de ajutor de stat; sau c) de recuperare totală sau parțială a tranșelor de ajutor de stat acordate pentru unul sau mai m’ulți ani investiționali anteriori, precum și a dobânzilor aferente, calculate în condițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naționale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări’și completări prin Legea nr. 137/2007. Decizia se semnează de către echipa de control, se verifică de către șeful de serviciu, se avizează de către directorul general adjunct, apoi se transmite spre aprobare directorului general. (15) Decizia emisă de Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual în baza art. 61 lit. c) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008 constituie titlu de creanță, se motivează și se comunică beneficiarului. (16) în conformitate cu art. 64 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008, la sfârșitul fiecărui an i’nvestițional’, pe lângă analiza Unității de implementare a ajutorului’ de stat individual, în baza documentelor contabile și verificării la fața locului, se realizează o auditare independenta externă, ale cărei concluzii vor fi cuprinse într-un raport de audit, privind următoarele aspecte: — financiar-contabile; — tehnic-operaționale, la fața locului; — certificarea faptului că achizițiile efectuate au fost realizate în condiții de piață. Acest raport de audit se comunică Unității de implementare a ajutorului de stat individual în termen de până la 3 luni de la data încheierii anului investițional. 2.3. Verificarea în amplasament, prin care se urmărește îndeplinirea condițiilor impuse de reglementările comunitare și de prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2008, privind durata minimă de menținere a investiției (1) în conformitate cu reglementările comunitare și cu art. 35 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008, beneficiarul este obligat să mențină investiția în amplasament pe o perioadă de 5 ani de la data finalizării proiectelor de investiții. (2) Potrivit cap. XII art. 74 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008, beneficiarul are ’ obligația de a transmite Unității de implementare a ajutorului de stat individual, anual, timp de 5 ani de la data finalizării fiecăruia dintre cele două proiecte de investiții, un raport auditat, întocmit de o firmă independentă, recunoscută în domeniu, privind modul de executare a obligației de menținere a investițiilor realizate, precum și efectele economice ale proiectelor de investiții realizate.’ (3) Transmiterea raportării se realizează până la data de 1 iunie a anului în curs pentru anul precedent. (4) în vederea verificării îndeplinirii condiției de menținere a investiției, Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual efectuează anual câte o verificare în amplasament, timp de 5 ani de la data finalizării proiectelor de investiții. (5) Aceste verificări anuale în amplasament se realizează de către o echipă de control mixtă desemnată conform pct. 2.2 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 13/8.1.2009 alin. (8) și (9) (Ordinul de serviciu va avea anexat: formularul nr. 1, formularul nr. 5 „Lista de verificare în amplasament în vederea îndeplinirii condițiilor impuse de reglementările comunitare și de prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, privind durata minimă de menținere a investiției”, care face parte integrantă din prezenta procedură). (6) Echipa mixtă de control care va realiza verificarea în amplasament se deplasează pe baza ordinului de serviciu semnat de directorul general/directorul general adjunct și directorul executiv al Direcției Generale a Finanțelor Publice Dolj și va include unul dintre responsabilii de dosar. Echipa de control va avea componența menționată la pct. 2.2 alin. (9). (7) Echipa de control întocmește o adresă către beneficiar, conform pct. 2.2 alin. (10). (8) în cadrul acestor verificări, beneficiarul are obligația de a pune la dispoziția Unității de implementare a ajutorului de stat individual toate documentele necesare acesteia pentru constatarea existenței în fapt a tuturor activelor corporale care au făcut obiectul proiectelor de investiții. (9) în urma verificării în amplasament, echipa de control întocmește un proces-verbal de constatare (formularul nr. 6), semnat ’ de către echipa de control și reprezentanții beneficiarului, în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte semnatară. (10) în cazul în care beneficiarul nu respectă obligația de menținere a investițiilor pe o perioadă de 5 ani, conform prevederilor cap. VII secțiunea a 2-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008, Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual emite o decizie de recuperare totală sau parțială a ajutorului de stat individual acordat pentru investițiile nemenținute, precum și a dobânzilor aferente. 3. Recuperarea ajutoarelor de stat (1) Nerespectarea de către beneficiar ori de către Ford Motor Company a condițiilor și obligațiilor prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului’nr. 109/2008, precum și de legislația aplicabilă în domeniu, determină aplicarea de către Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual a măsurilor necesare în vederea recuperării ajutorului de stat individual în tot sau în parte, după caz, în conformitate cu prevederile cap. XIII din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008 și Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 1.133/2008 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea de către Ministerul Economiei și Finanțelor a prevederilor art. 18 din Ordonanța de urgența a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile materiale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 137/2007. (2) Ford Motor Company și beneficiarul răspund solidar și individual pentru toate angajamentele și obligațiile prevăzute în Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008, inclusiv pentru cele care rezultă din procedura de recuperare a ajutorului de stat individual. (3) Procedurile de recuperare sunt inițiate de Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual, în conformitate cu Ordinul ministrului economiei și finanțelor nr. 1.133/2008 fie împotriva beneficiarului, fie împotriva Ford Motor Company. (4) înainte de a dispune recuperarea, Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual informează beneficiarul despre aceasta și acordă beneficiarului și Ford Motor Company un termen de’30 de zile de la data comunicării informării, în vederea remedierii situației. (5) Dacă beneficiarul și/sau Ford Motor Company nu remediază situația în termenul de 30 de zile, Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual emite decizia de recuperare totală sau parțială a ajutorului de stat individual, inclusiv dobânzile aferentei 4. Responsabilități 4.1. Responsabilul de dosar: 1. întocmește Lista de control al fluxului documentelor, conform formularului nr. 1; 2. întocmește o adresă către beneficiar; 3. transmite originalul adresei prin fax și prin poștă; 4. analizează și verifică cererea de eliberare a tranșelor de ajutor de stat; 5. urmărește respectarea prevederilor legale; 6. efectuează verificarea în amplasament a realității și exactității operațiunilor economico-financiare legate ’ de cheltuielile eligibile și existența activelor corporale conform înscrierilor contabile; ’ 7. întocmește procesul-verbal de constatare și Lista de verificare a evi’denței, urmăririi și înregistrării documentelor de achiziție, contractelor de lucrări prezentate în anexa la Formularul de decont, în evidența operativă și contabilă a beneficiarului pentru Ordonanța de urgență ’a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, conform formularelor nr. 2 și 3; 8. verifică anual, în perioada în care beneficiarul este obligat să mențină investiția, respectarea prevederilor legale; 9. întocmește Lista de verificare a evidenței în amplasament în vederea îndeplinirii condițiilor impuse de reglementările comunitare și de prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de’stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, privind durata minimă de menținere a investiției și Procesul-verbal de constatare privind durata minimă de menținere a investiției aferente proiectului destinat producerii de aiitomobile/motoa’re, conform formularelor nr. 5 și 6; 10. întocmește o decizie, pe care o semnează, în care prezintă tot ce s-a constatat în urma verificării în amplasament, și propune acordarea totală/parțială/neacordarea tranșei de ajutor de stat individual. 4.2. Șeful de serviciu: 1. repartizează cererea de eliberare a tranșelor de ajutor de stat depusă de beneficiar responsabilului de dosar; 2. desemnează membrii echipei care vor face parte din echipa care va efectua verificarea în amplasament; 3. verifică decizia întocmită în urma verificării în amplasament. 4.3. Directorul general adjunct al Unității de implementare a ajutorului de stat individual: 1. repartizează cererea de eliberare a tranșelor de ajutor de stat depusă de beneficiar șefului de serviciu; 2. la propunerea șefului de serviciu desemnează membrii echipei care vor efectua verificarea în amplasament; 3. avizează decizia întocmită în urma verificării în amplasament. 4.4. Directorul general al Unității de implementare a ajutorului de stat individual: — aprobă decizia întocmită în urma verificării în amplasament. 5. Formulare — formularul nr. 1 „Lista de control al fluxului documentelor”; — formularul nr. 2 „Proces-verbal de constatare privind îndeplinirea de către beneficiar a obligațiilor asumate prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, încheiat ca urmare a verificării în amplasament”; — formularul nr. 3 „Lista de verificare a evidenței, urmăririi și înregistrării documentelor de achiziție, contractelor de lucrări prezentate în anexa la Formularui de decont, în evidența operativă și contabilă a beneficiarului pentru Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională”; — formularul nr. 4 „Decizie de acordare totală/parțială/ neacordare a tranșei de ajutor de stat individual”; — formularul rir. 5 „Lista de verificare în amplasament în vederea îndeplinirii condițiilor impuse de reglementările comunitare și de prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de’stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, privind durata minimă de menținere a investiției”; — formularul nr. 6 „Proces-verbal de constatare privind durata minimă de menținere a investiției aferente proiectului destinat producerii de automobile/motoare”. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 13/8.1.2009 11 Formularul nr. 1 la procedură LISTA de control al fluxului documentelor Denumirea beneficiarului de ajutor de stat în baza Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională: Adresa: Nr. de înregistrare la registrul comerțului: Codul de identificare fiscală: Nr. Timp maxim Data Data crt. Activitatea Funcția de procesare Numele intrării ieșirii Semnătura --- zile lucrătoare --- 1. întocmirea deciziei: 11 --- primirea cererii și analiza 3 documentației --- pregătirea deplasării Responsabili dosar 1 --- control în amplasamentul unde 5 se realizează investiția --- întocmirea deciziei 2 2. Avizarea deciziei Șef serviciu 2 3. Aprobarea deciziei Director general adjunct 2 4. întocmirea documentației în vederea 2 efectuării plății 5. Obținerea semnăturilor pe documente 1 6. Semnarea documentelor DGTCP1 2 (contabilitate) 7. Avizarea CFPP2 --- DGTCP 3 8. Avizarea CFPP --- UCASMFC3 3 9. Semnarea documentelor de către 2 ordonator 10. Efectuarea plății de către DGTCP 2 Șef serviciu, Responsabili dosar, Data: ¹ DGTCP— Direcția generală trezorerie și contabilitate publică. ² CFPP— Control financiar propriu preventiv. 3 UCASMFC — Unitatea centrală de armonizare a sistemelor de management financiar și control. 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 13/8.1.2009 Formularul nr. 2 la procedură MINISTERUL ECONOMIEI Șl FINANȚELOR Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual instituit prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională PROCES-VERBAL DE CONSTATARE privind îndeplinirea de către beneficiar a obligațiilor asumate prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, încheiat ca urmare a verificării în amplasament Nr....../..... 1. Ca urmare a Cererii de eliberare a tranșei de ajutor de stat nr..................aferente proiectului de investiții destinat producerii de automobile/motoare, depusă de beneficiar la sediul Unității de implementare a ajutorului de stat individual, unde a fost înregistrată cu nr..: 1.1. Echipa de control din cadrul Unității de implementare a ajutorului de stat individual s-a deplasat la amplasamentul deținut și/sau exploatat de beneficiar, cu sediul social în Craiova, șos. Caracal km 3, județul Dolj, pentru verificarea operațiunilor economico-financiare aferente cheltuielilor eligibile realizate de beneficiar pentru implementarea proiectului de investiții destinat producerii de , precum și a existenței fizice a activelor corporale, conform înscrierilor contabile. 1.2. Valoarea cheltuielilor eligibile efectuate de beneficiar în perioada .... (se completează conform cap. X secțiunea 1), prevăzută în Cererea de eliberare a tranșei de ajutor de stat nr.., este de...... 1.3. Echipa de control din cadrul Unității de implementare a ajutorului de stat individual este formată din , (numele, prenumele, funcția) având legitimațiile nr......., în baza ordinului de serviciu nr... 1.4. Beneficiarul a fost reprezentat de................................................................................ (numele, prenumele, funcția) cu împuternicire din partea reprezentantului legal al societății, în vederea semnării procesului-verbal, precum și a posibilelor documente întocmite/prezentate pe parcursul desfășurării verificărilor....................................................... 1.5. Acțiunea de verificare s-a desfășurat în perioada............ 2. CONSTATĂRI: 2.1. existența fizică a activelor corporale reprezentând cheltuieli eligibile, în legătură cu care se solicită eliberarea tranșei de ajutor de stat.....; 2.2. existența fizică a activelor corporale achiziționate, pentru care s-au eliberat anterior tranșe de ajutor de stat.; 2.3. conformitatea documentelor justificative depuse împreună cu cererea de eliberare a tranșei de ajutor de stat......; 2.4. corelarea cheltuielilor eligibile pentru care se solicită finanțarea cu cele cuprinse în proiectul de investiții destinat producerii de automobile/motoare; 2.5. analiza situațiilor financiare aferente ultimului exercițiu financiar (contul de profit și pierdere); 2.6. verificarea situației bunurilor achiziționate și decontate în tranșele anterioare înregistrate în contabilitate; 2.7. analiza înregistrării în contabilitate a bunurilor achiziționate pentru care solicită decontul; 2.8. alte informatii si documente necesare pentru a se stabili respectarea prevederilor Ordonanței de urgentă a Guvernului nr. 109/2008; 3. CONCLUZII: Pe baza constatărilor sus-menționate, 4. Prezentul proces-verbal a fost încheiat astăzi,.........., în...exemplare. Prezentul proces-verbal conține............file și....anexe, cu un total de....file. Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual Echipa de control, Beneficiar, MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 13/8.1.2009 13 Formularul nr. 3 la procedură LISTA de verificare a evidenței, urmăririi și înregistrării documentelor de achiziție, contractelor de lucrări prezentate în anexa la Formularul de decont, în evidența operativă și contabilă a beneficiarului pentru Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională Nr. Denumire documente Da Nu Observații crt. 1. Factura: --- data --- denumire furnizor --- număr factură --- denumire bunuri recepționate --- cantitate --- preț --- valoare 2. Nota de intrare recepție (cod4 14-3-1 A): --- data --- denumire furnizor --- număr factură --- denumire bunuri recepționate --- cantitate --- Preț --- valoare (se vor verifica să fie conforme cu factura) 3. Fișa mijlocului fix (cod 14-3-1 A) 4. Proces-verbal de recepție (cod 14-3-1 A) 5. Proces-verbal de recepție provizoriu (cod 14-3-1 A) 6. Proces-verbal de punere în funcțiune (cod 14-3-1 A) 7. Proces-verbal de scoatere din funcțiune (cod 14-3-1 A) 8. Proces-verbal de recepție/Devizul lucrării de construcție 9. Fișa de cont analitic din programul de contabilitate de la începutul exercițiului financiar până la data efectuării verificării: --- numărul facturii --- data facturii --- valoare factură (fără TVA) 10. Chitanța: --- data --- denumire furnizor --- suma achitată --- valoare factură 11. Instrumentul bancar de plată al achiziției: --- data --- denumire furnizor (CIF) --- suma achitată 12. Extras de cont: --- data --- denumire furnizor (CIF) --- suma achitată 13. Contracte de leasing financiar: --- data --- Preț --- suma --- denumire bun --- cantitate 14. Alte documente relevante Echipa de control 4 Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.850/2004 privind registrele și formularele financiar-contabile, cu modificările ulterioare. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 13/8.1.2009 Formularul nr. 4 la procedură MINISTERUL ECONOMIEI Șl FINANȚELOR Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual instituit prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având’ca obiectiv’dezvoltarea regională în temeiul: — art. 3 alin. (1) pct. A.69 din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Economiei și Finanțelor, cu modificările și completările ulterioare; ’—Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naționale în domeniul ajutorului de stat, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 137/2007, în aplicarea prevederilor: — Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regionala; — Deciziei Comisiei Europene nr. C (2008) 1.613 din 30 aprilie 2008, prin care se autorizează ajutorul de stat individual; — liniilor directoare privind ajutoarele de stat regionale pentru perioada 2007—2013, adoptate de Comisia Europeană și publicate în Jurnalul Oficial al Comunităților Europene nr. C54 din 4 martie 2006, cu aplicabilitate în Uniunea Europeană de la data de 1 ianuarie 2007, emite următoarea DECIZIE de acordare totală/parțială/neacordare a tranșei de ajutor de stat individual Având în vedere că: 1. Ford Motor Company și beneficiarul, definiți în art. 7 lit. e) din cap. II, respectiv în cap. IV din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008, s-au obligat să implementeze două proiecte de investiții în amplasament (proiectul de investiții destinat producerii de automobile și, respectiv, proiectul de investiții destinat producerii de motoare), pentru care se acordă ajutor de stat individual, cu respectarea termenilor și condițiilor prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv’dezvoltarea regională; 2. în structura juridică a beneficiarului ajutorului de stat individual au intervenit următoarele modificări. se detaliază conform...................................................................................................................... se arată documentele 3. Proiectul de investiții destinat producerii de automobile/motoare a demarat în/se află în stadiul se descrie etapa realizată 4. Beneficiarul a depus la sediul Unității de implementare a ajutorului de stat individual Cererea de eliberare a tranșei de ajutor de stat, înregistrată cu nr.., pentru cheltuielile eligibile efectuate de beneficiar până la data de., aferente proiectului de investițițdestinat producerii de automobile/motoare, pentru perioada.....................................corespunzătoare anului investițional. 5’ . în urma analizei a cererii de eliberare a tranșei de ajutor de stat, echipa de control din cadrul Unității de implementare a ajutorului de stat individual a verificat documentele depuse de beneficiar în vederea eliberării tranșei’de ajutor de stat, respectiv se detaliază 6. în fapt, s-au constatat următoarele (conform cap. X secțiunea a 2-a din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională): ....’......’............................ se detaliază 7. în urma verificării în amplasament s-a încheiat Procesul-verbal de constatare nr.....anexă la prezenta decizie, prin care s-au concluzionat următoarele:.............................................................. se detaliază Pentru considerentele arătate mai sus, în baza Ordinului ministrului economiei și finanțelor nr. 3.663/2008, directorul general al Unității de implementare a ajutorului de stat indiviudal, în baza Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, DECIDE: Art. 1. —Acordarea totală /parțială/ neacordarea tranșei de ajutor de stat, în sumă de.......................................... se detaliază Art. 2. — Prezenta decizie devine aplicabilă de la data............................. Art. 3. — Prezenta decizie poate fi contestată la Curtea de Apel București, Secția contencios administrativ și fiscal, în termenul prevăzut de Legea nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ, cu modificările și completările ulterioare. Directorul general al Unității de implementare a ajutorului de stat individual, Avizat Director general acjunct, Verificat Șef serviciu, întocmit Echipa de control, MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 13/8.1.2009 15 Formularul nr. 5 la procedură LISTA de verificare în amplasament în vederea îndeplinirii condițiilor impuse de reglementările comunitare și de prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regională, privind durata minimă de menținere a investiției Nr. Denumire documente Da Nu Observații crt. 1. Fisa mijlocului fix (cod 14-3-1A) 2. Proces-verbal de recepție (cod 14-3-1 A) 3. Proces-verbal de recepție provizoriu (cod 14-3-1 A) 4. Proces-verbal de punere in funcțiune (cod 14-3-1 A) 5. Proces-verbal de scoatere din funcțiune (cod 14-3-1A) 6. Fișa de cont analitic din programul de contabilitate de la începutul exercițiului financiar până la data efectuării verificării: --- numărul facturii --- data facturii --- valoare factură (fără TVA) 7. Alte documente relevante Echipa de control, Formularul nr. 6 la procedură PROCES-VERBAL DE CONSTATARE privind durata minimă de menținere a investiției aferente proiectului destinat producerii de automobile/motoare încheiat astăzi........... 1. Având în vedere că proiectul de investiții destinat producerii de automobile/motoare a fost finalizat la data de., având în vedere raportul beneficiarului transmis furnizorului, potrivit art. 74 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 109/2008 privind acordarea de ajutor de stat individual având ca obiectiv dezvoltarea regionala, înregistrat la Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual cu nr.........................................................................: 1.1. Echipa de control din cadrul Unității de implementare a ajutorului de stat individual s-a deplasat la amplasamentul deținut de beneficiar, cu sediul social în Craiova, șos. Caracal km 3, județul Dolj, pentru verificarea îndeplinirii obligației de menținere a investiției, precum și constatarea existenței în fapt a tuturor activelor corporale care au făcut obiectul proiectului destinat producerii de automobile/motoare. 1.2. Echipa de control din cadrul Unității de implementare a ajutorului de stat individual este formată din .(numele, prenumele, funcția, având legitimațiile nr. ..., în baza delegațiilor nr............................................). 1.3. Din partea beneficiarului au participat.(numele, prenumele, funcția, cu împuternicire din partea reprezentantului legal al societății în vederea semnării procesului-verbal, precum și a posibilelor documente întocmite/prezentate pe parcursul desfășurării verificărilor)........................ 1.4. Acțiunea de verificare s-a desfășurat în perioada............... 2. CONSTATĂRI: 2.1. Analiza situațiilor financiare aferente ultimului exercițiu financiar: 2.2. Existența fizică și în documentele contabile a bunurilor care au făcut obiectul planului de investiții susținut prin ajutor de stat: 2.3. Existența unei situații de înlocuire a investiției, dacă este cazul: 2.4. Verificarea documentelor contabile, pentru a stabili dacă nu a mai primit și alte ajutoare de stat pe aceleași costuri eligibile: 3. CONCLUZII: Pe baza constatărilor sus-menționate,................ 4. Prezentul proces-verbal a fost încheiat astăzi.......... în....exemplare. Prezentul proces-verbal conține..............file și.....anexe, cu un total de......file. Unitatea de implementare a ajutorului de stat individual: Beneficiar, Echipa de control, ................... ABONAMENTE LA PUBLICAȚIILE OFICIALE PE SUPORT FIZIC — Prețuri pentru anul 2009 — Nr. Număr Zile de Greutate Valoare crt. Denumirea publicației de apariții apariție/ medie/apariție (TVA 9% inclus)/lei anuale săptămână (grame) 12 luni 3 luni 1 lună 1. Monitorul Oficial, Partea I 750 5 50 800 210 75 2. Monitorul Oficial, Partea I, limba maghiară 90 1 50 1.500 140 3. Monitorul Oficial, Partea a ll-a 200 5 60 2.250 200 4. Monitorul Oficial, Partea a lll-a 800 5 15 430 40 5. Monitorul Oficial, Partea a IV-a 7.200 5 50 1.720 160 6. Monitorul Oficial, Partea a Vl-a 400 5 25 1.600 150 7. Monitorul Oficial, Partea a VIl-a 60 1 30 540 50 8. Colecția Legislația României 4 --- 2.500 450 120 9. Colecția Hotărâri ale Guvernului României 12 --- 3.500 750 70 NOTĂ: Monitorul Oficial Partea I bis se multiplică pe bază de comandă. începând cu anul 2009 se sistează apariția publicației Repertoriul legislației României. Abonamente la publicațiile oficiale și comenzi către „Monitorul Oficial” R.A. se pot efectua prin următoarele societăți de distribuție: ♦ COMPANIA NAȚIONALĂ „POȘTA ROMÂNĂ" --- S.A. --- prin oficiile sale poștale ♦ ACTA LEGIS ---S.R.L. --- București, Str. Lirei nr. 11, parter, ap. 1, (telefon’/fax: 021.411.91.79; 021.411.54.08) ♦ INFO EUROTRADING --- S.A. --- București, Splaiul Independentei nr. 202A (telefon: 021.316.30.57, fax: 021.316.30.58) ♦ INTERPRESS SPORT --- S.R.L. --- București, Piața Presei Libere nr. 1, corp B, et. 2, camerele 256---259, OP 33 (telefon’/fax: 021.313.85.07; 021.313.85.08; 021.313.85.09) ♦ MEDIA PRESS ABONAMENTE --- S.R.L. --- București, str. Izvor nr. 78, et. 2 (telefon: 021.311.97.84, fax: 021.311.97.85) ♦ M.T. PRESS IMPEX --- S.R.L. --- București, bd. Basarabia nr. 256 (telefon’/fax: 021.255.48.15; 021.255.48.16; 021.255.48.17) ♦ PRESS EXPRES --- S.R.L. --- Otopeni, str. Flori de Câmp nr. 9 (telefon/fax: 021.221.42.83; 0745.133.712) ♦ ZIRKON MEDIA---S.R.L. --- București, str. Pictor Dimitrie Hârlescu nr. 6, sector 2 (telefon: 021.255.18.00, fax: 021.255.18.66; 021.255.19.18) ♦ ART ADVERTISING --- S.R.L. --- Râmnicu Vâlcea, str. Regina Maria nr. 7, bl. C1, sc. C, mezanin II (fax: 0250/73.54.75, telefon: 0350.40.59.87; 0350.40.59.88) ♦ CALLIOPE ---S.R.L. --- Ploiești, str. Elena Doamna nr. 62---64 (telefon/fax: 0244/51.40.52; 0244/51.48.01) ♦ DIFSTARPRESS ---S.R.L. --- Slobozia, bd. Matei Basarab, bl. I60, sc. A, ap. 15 (telefon/fax: 0243/23.23.68) ♦ CURIER PRESS ---S.A. --- Brașov, str. Traian Grozăvescu nr. 7 (telefon/fax: 0268/51.08.57; 0268/51.08.58) ♦ ROESTA---S.R.L. --- Curtea de Argeș, str. Valea lașului, bl. P10, sc. B, ap. 18 (telefon/fax: 0248/72.11.43) ♦ VIAȚA LIBERĂ ---S.A. --- Galați, Str. Domnească nr. 68 (telefon: 0236/46.06.20, fax: 0236/47.10.28) ♦ UNITATEA---S.R.L. --- Alba lulia, str. Traian nr. 26 (telefon: 0258/81.16.31, fax: 0258/81.28.43) ♦ MANPRES DISTRIBUTION --- S.R.L. --- București, Piața Presei Libere nr. 1 (OP 33 --- CP 24) (telefon/fax: 021.314.63.39) ♦ CUGET LIBER ---S.A. --- Constanta, bd. I.C. Brătianu nr. 5 (telefon:'0241/58.21.20, fax: 0241/61.95.24) ♦ SIMPEX LOGISTIC --- S.R.L. --- Călărași, Str. Progresul nr. 21, bl. B1, sc. B, ap. 5 (telefon/fax: 0242/31.89.29) ♦ CIPSOFT DESIGN --- S.R.L. --- Ploiești, str. Eroilor nr. 2 bis (tel. 0722.36.54.65 sau 0724.20.31.43) EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTATILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial" R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul de vânzări si informare, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 323629 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 13/8.1.2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495