MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 177 (XXI) — Nr. 8 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI SI ALTE ACTE Marți’ ⁶ ianuarie 2009 ⁷⁷ » SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 1.716/2008. — Hotărâre pentru abrogarea și modificarea unor acte normative din domeniul sanitar......................... 2 1.717/2008. — Hotărâre pentru abrogarea alin. (2) al art. 23 din Hotărârea Guvernului nr. 567/2005 privind organizarea și desfășurarea studiilor universitare de doctorat.................................................... 2 1.719/2008. — Hotărâre privind organizarea și funcționarea Ministerului Turismului................................... 3-6 1.720/2008. — Hotărâre privind organizarea și funcționarea Ministerului Economiei .................................. 7-15 ★ Rectificări ........................................... 15-16 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 8/6.1.2009 HOTĂRÂRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru abrogarea și modificarea unor acte normative din domeniul sanitar în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. I. — Hotărârea Guvernului nr. 1.508/2008 privind înființarea Spitalului Clinic Municipal Oradea prin reorganizarea unor unități sanitare din municipiul Oradea, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 812 din 4 decembrie 2008, se abrogă. Art. II. — La anexa nr. 1 „Lista unităților sanitare publice cu paturi pentru care se transferă managementul asistenței medicale către autoritățile administrației publice locale și către Primăria Municipiului București” la Hotărârea Guvernului nr. 1.567/2008 privind aprobarea Listei unităților sanitare publice cu paturi pentru care se transferă managementul asistenței medicale către autoritățile administrației publice locale și către Primăria Municipiului București, precum și a criteriilor care stau la baza acestui transfer, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 887 din 29 decembrie 2008, litera B se modifică și va avea următorul cuprins: „B. Lista unităților sanitare publice cu paturi din municipiul Oradea 1. Spitalul Clinic Municipal «Gavril Curteanu» Oradea 2. Spitalul Clinic de Obstetrică-Ginecologie «Dr. Alexandru Nemeș-senior» Oradea 3. Spitalul Clinic de Neurologie și Psihiatrie Oradea 4. Spitalul de Pneumoftiziologie Oradea”. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul sănătății, Ion Bazac București, 30 decembrie 2008. Nr. 1.716. GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE pentru abrogarea alin. (2) al art. 23 din Hotărârea Guvernului nr. 567/2005 privind organizarea și desfășurarea studiilor universitare de doctorat în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articol unic. —Alineatul (2) al articolului 23 din Hotărârea Guvernului nr. 567/2005 privind organizarea și desfășurarea studiilor universitare de doctorat, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 540 din 24 iunie 2005, cu modificările ulterioare, se abrogă. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul educației, cercetării și inovării, Ecaterina Andronescu Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 30 decembrie 2008. Nr. 1.717. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 8/6.1.2009 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind organizarea și funcționarea Ministerului Turismului în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 19 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 221/2008 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administrației publice centrale, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Art. 1. — Ministerul Turismului este organul de specialitate al administrației publice centrale, cu personalitate juridică, aflat în subordinea Guvernului, care realizează politica Guvernului în domeniul turismului și care se înființează prin reorganizarea Ministerului pentru întreprinderi Mici și Mijlocii, Comerț, Turism și Profesii Liberale, prin preluarea activității în domeniul turismului de la acesta, care se desființează. Art. 2. — Ministerul Turismului are sediul principal în municipiul București, Bd. Aviatorilor nr. 50A, și alte spații necesare desfășurării activității, situate în municipiul București, Piața Victoriei nr. 1. Art. 3. — Ministerul Turismului îndeplinește următoarele funcții: a) de autoritate de stat, prin care se asigură urmărirea aplicării și controlul respectării reglementărilor în domeniile dezvoltării sectorului turismului, precum și al funcționării instituțiilor și organismelor care își desfășoară activitatea sub autoritatea sau în coordonarea sa; b) de strategie, prin care se asigură fundamentarea, elaborarea și aplicarea strategiei și politicilor Guvernului în domeniul turismului; c) de sinteză în domeniul turismului; d) de coordonare la nivel național a activității de relații internaționale în domeniul turismului; e) de reglementare, prin care se asigură elaborarea cadrului normativ și instituțional necesar în vederea realizării obiectivelor și programelor din domeniul turismului; f) de administrare, prin care se asigură administrarea fondurilor publice în domeniul turismului; g) de reprezentare, prin care se asigură în numele statului român, cu aprobarea Guvernului, reprezentarea pe plan intern și internațional în domeniul turismului; h) de promovare, implementare și urmărire a folosirii fondurilor acordate de Uniunea Europeană în domeniul turismului. Art. 4. — (1) Ministerul Turismului exercită următoarele atribuții principale: A. cu caracter general: 1. fundamentează și elaborează programul de reforme economico-sociale al Guvernului în domeniul turismului; 2. elaborează și propune spre adoptare Guvernului proiecte de acte normative în domeniul turismului și avizează proiectele de acte normative ale altor organe ale administrației publice centrale de specialitate, care au impact asupra domeniului turismului; 3. reprezintă Guvernul României în relația cu Uniunea Europeană și cu alte organizații internaționale, în relațiile bilaterale sau multilaterale cu alte țări, pentru elaborarea de politici și programe privind domeniul turismului; 4. fundamentează și propune în proiectul de buget resursele financiare necesare funcționării, precum și realizării politicilor și programelor în domeniu, potrivit legii; 5. îndeplinește atribuțiile de organism intermediar în domeniul turismului pentru Programul operațional regional, conform acordului de delegare încheiat prin acordul părților cu Autoritatea de management pentru Programul operațional regional; 6. colaborează cu asociațiile profesionale și patronale din domeniul turismului și asigură dialogul permanent cu acestea, cu mass-media și cu societatea civilă, în scopul informării reciproce și perfecționării cadrului legislativ existent; 7. primește și rezolvă sau, după caz, transmite spre soluționare celor în drept, potrivit competențelor, sesizările persoanelor fizice și juridice, în conformitate cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 233/2002; 8. îndeplinește orice alte atribuții stabilite prin acte normative pentru domeniul său de activitate, precum și pe cele conferite expres sau care decurg din acorduri internaționale la care România este parte; 9. colaborează cu celelalte ministere și autorități ale administrației publice centrale, autorități ale administrației publice locale, cu alte instituții publice, precum și cu persoane juridice și fizice; 10. solicită informații de la celelalte organe ale administrației publice centrale, de la autoritățile administrației publice locale, de la alte instituții și autorități publice, precum și de la societățile comerciale la care statul este acționar sau asociat, acestea având obligația de a furniza datele solicitate; 11. asigură protecția informațiilor clasificate, prevenirea și combaterea terorismului, implementarea prevederilor legislației Uniunii Europene și Organizației Tratatului Atlanticului de Nord în domeniile sale de competență, prin activități specifice, în condițiile legii; B. cu caracter specific: 1. aplică strategiile de dezvoltare a turismului; 2. organizează și realizează activitatea de promovare turistică a României atât pe piața internă, cât și pe piețele internaționale, prin activități specifice reprezentanțelor de promovare turistică; 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 8/6.1.2009 3. organizează congrese, colocvii, simpozioane și alte acțiuni similare, în țară și în străinătate, în domeniul turismului; 4. realizează politica de promovare și dezvoltare a turismului, pe baza programului anual de marketing și promovare a turismului și a programului de dezvoltare a produselor turistice, în cadrul cărora se pot organiza deplasări pentru reprezentanții mass-mediei și cofinanțări de emisiuni televizate specifice turismului: 5. autorizează operatorii economici și personalul de specialitate din turism, respectiv licențiază agențiile de turism, clasifică structurile de primire turistice, omologhează pârtiile, traseele de schi și traseele turistice montane, brevetează și atestă personalul de specialitate, autorizează plajele turistice și activitățile din industria de agrement, acreditează centrele naționale de informare și promovare turistică; 6. efectuează controlul activităților și serviciilor din turism și din industria de agrement; 7. avizează documentațiile de urbanism privind zonele și stațiunile turistice, precum și documentațiile privind construcțiile în domeniul turismului, conform legii; 8. atestă ca stațiuni turistice de interes local sau național localități sau părți de localități, la solicitarea consiliilor locale; 9. coordonează programele de asistență tehnică acordată de Uniunea Europeană, de Organizația Mondială a Turismului și de alte organisme internaționale; 10. reprezintă interesele statului în diferite organe și organisme internaționale, în conformitate cu acordurile și cu alte înțelegeri stabilite în acest scop, și dezvoltă relații de colaborare cu organe și cu organizații similare din alte state, precum și cu organisme internaționale interesate de activitatea de turism; 11. coordonează, împreună cu Ministerul Educației, Cercetării și Inovării, procesul de instruire din instituții de învățământ din domeniul turismului; 12. coordonează, împreună cu Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale, programe naționale și județene de reconversie profesională în meseriile specifice activității turistice; 13. elaborează și pune în aplicare strategiile de privatizare în domeniul turismului și asigură gestionarea procesului de privatizare a societăților comerciale de turism; 14. asigură, la nivelul proiectelor finanțate în cadrul domeniului major de intervenție „Promovarea potențialului turistic și crearea infrastructurii necesare în scopul creșterii atractivității României ca destinație turistică”, respectarea cerințelor privind informarea și publicitatea; 15. asigură evaluarea și selecția proiectelor în vederea obținerii finanțării, în cadrul domeniului major de intervenție „Promovarea potențialului turistic și crearea infrastructurii necesare în scopul creșterii atractivității României ca destinație turistică”, în conformitate cu criteriile aplicabile Programului operațional regional; 16. asigură respectarea legislației naționale și comunitare în vigoare, pe întreaga perioadă de implementare a proiectelor selectate spre finanțare în cadrul domeniului major de intervenție „Promovarea potențialului turistic și crearea infrastructurii necesare în scopul creșterii atractivității României ca destinație turistică”; 17. exercită drepturile și obligațiile statului, ca acționar al societăților comerciale de turism, până la finalizarea procesului de privatizare; 18. îndeplinește atribuții privind eliberarea certificatelor de atestare a dreptului de proprietate asupra terenurilor pentru societățile comerciale din domeniul turismului; 19. coordonează gestionarea fondurilor guvernamentale alocate pentru investițiile realizate în parteneriat cu autoritățile publice locale. (2) Ministerul Turismului exercită și alte atribuții prevăzute de actele normative în vigoare. Art. 5. — (1) Conducerea Ministerului Turismului este exercitată de către ministrul turismului. (2) Ministrul turismului îndeplinește atribuții de ordonator principal de credite, potrivit legii. (3) în exercitarea atribuțiilor, ministrul turismului este ajutat de 2 secretari de stat. (4) Ministrul turismului reprezintă Ministerul Turismului în raporturile cu celelalte autorități publice, cu persoanele juridice și fizice din țară și din străinătate, precum și în justiție. (5) în exercitarea atribuțiilor ce îi revin, ministrul turismului emite ordine și instrucțiuni, în condițiile legii. (6) Ministrul turismului îndeplinește atribuțiile generale prevăzute de art. 53 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, precum și alte atribuții specifice stabilite prin acte normative în domeniul său de activitate. (7) Ministrul turismului conduce aparatul propriu al Ministerului Turismului, stabilit prin prezenta hotărâre, și numește și eliberează din funcție personalul acestuia. (8) în cazul în care ministrul turismului nu își poate exercita atribuțiile, prin ordin al ministrului va fi nominalizat un înlocuitor, în condițiile legii. (9) Ministrul turismului numește și eliberează din funcție conducătorii unităților din subordinea Ministerului Turismului. (10) Atribuțiile personalului din cadrul Ministerului Turismului se stabilesc prin regulamentul de organizare și funcționare a ministerului, aprobat prin ordin al ministrului turismului. (11) Pe lângă ministrul turismului funcționează Colegiul ministerului. Componența și regulamentul de organizare și funcționare ale Colegiului ministerului se aprobă prin ordin al ministrului. (12) Pe lângă ministrul turismului funcționează Consiliul consultativ. Componența și regulamentul de organizare și funcționare ale Consiliul consultativ se aprobă prin ordin al ministrului. Art. 6. — (1) Ministerul Turismului are un secretar general și un secretar general adjunct, înalți funcționari publici, numiți în condițiile legii, funcționari publici de conducere, funcționari publici de execuție și personal contractual. (2) Secretarul general și secretarul general adjunct asigură stabilitatea funcționării ministerului, continuitatea conducerii și realizarea legăturilor funcționale dintre structurile Ministerului Turismului. (3) Secretarul general și secretarul general adjunct îndeplinesc atribuțiile și responsabilitățile prevăzute de art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001, cu modificările și completările ulterioare. (4) Secretarul general și secretarul general adjunct pot îndeplini și alte însărcinări prevăzute de regulamentul de organizare și funcționare a Ministerului Turismului ori încredințate de ministrul turismului. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 8/6.1.2009 5 (5) Atribuțiile și competențele secretarilor de stat, ale secretarului general și ale secretarului general adjunct se stabilesc prin ordin al ministrului turismului. Art. 7. — (1) Structura organizatorică a Ministerului Turismului este prevăzută în anexa nr. 1. (2) în structura organizatorică a Ministerului Turismului funcționează direcții generale, direcții, servicii, birouri și compartimente. (3) în cadrul structurii organizatorice, prin ordin al ministrului turismului, se pot organiza servicii, birouri și compartimente, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat, în condițiile legii. (4) în cadrul Ministerului Turismului și în cadrul numărului maxim de posturi aprobat funcționează reprezentanțe de promovare turistică, cu sediul în străinătate, și reprezentanțe regionale, cu sediul în țară, ambele fără personalitate juridică, a căror înființare și ale căror atribuții se stabilesc prin ordin al ministrului. (5) Unitățile care funcționează în subordinea Ministerului Turismului, cu finanțare din venituri proprii, sunt prevăzute în anexa nr. 2. (6) Numărul maxim de posturi pentru Ministerul Turismului este de 210, exclusiv demnitarii și posturile aferente cabinetului ministrului. (7) Din numărul maxim de posturi 28 de posturi se utilizează pentru reprezentanțele de promovare turistică din străinătate. Art. 8. — (1) Ministerul Turismului poate înființa în subordinea sa organe de specialitate, în condițiile prevăzute de lege. (2) Ministerul Turismului poate închiria unor operatori economici sau poate da în folosință gratuită altor instituții de utilitate publică spații situate în imobilele proprietate publică sau privată a statului, în care își desfășoară activitatea și pe care le administrează, în condițiile legii, în următoarele scopuri: a) organizarea bufetelor de incintă; b) instalarea de automate pentru băuturi calde și reci; c) organizarea unui cabinet medical; d) organizarea altor activități care au legătură cu activitatea ministerului sau sunt necesare în derularea activității acestuia. Art. 9. — Ministerul Turismului poate desfășura activități finanțate integral din venituri proprii, care se organizează potrivit legii. Art. 10. — Reorganizarea structurii preluate se va realiza în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. Art. 11. — Ministerul Turismului preia personalul fostului Minister pentru întreprinderi Mici și Mijlocii, Comerț, Turism și Profesii Liberale, care desfășoară activități în domeniul turismului, potrivit prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 221/2008 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administrației publice centrale. Art. 12. — (1) Ministerul Turismului are în dotare un parc auto stabilit conform reglementărilor în vigoare. (2) Ministerul Turismului are în dotare, pentru activitățile specifice de inspecție și control care se desfășoară pe întreg teritoriul țării și pentru transportul delegațiilor, 15 autoturisme cu un consum lunar de carburant de 450 de litri pentru fiecare autoturism, care urmează a fi preluate de la fostul Minister pentru întreprinderi Mici și Mijlocii, Comerț, Turism și Profesii Liberale, prin protocol de predare-primire, în condițiile legii. (3) Pentru activitățile specifice desfășurate de reprezentanțele de promovare și informare turistică din străinătate și pentru reprezentanțele de autorizare turistică din țară, Ministerul Turismului are în dotare câte un autoturism pentru fiecare reprezentanță, cu un consum lunar de carburant de 150 de litri pentru fiecare autoturism, care urmează a fi preluate de la fostul Minister pentru întreprinderi Mici și Mijlocii, Comerț, Turism și Profesii Liberale, prin protocol de predare- primire, în condițiile legii. (4) Pentru transportul demnitarilor și parcul comun, numărul de autoturisme se stabilește potrivit Ordonanței Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritățile administrației publice și instituțiile publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările și completările ulterioare. Art. 13. — Bunurile mobile și imobile din domeniul public sau privat al statului care sunt transmise în administrarea Ministerului Turismului de la fostul Minister pentru întreprinderi Mici și Mijlocii, Comerț, Turism și Profesii Liberale vor fi stabilite în protocolul de predare-preluare. Art. 14. — Pentru buna desfășurare a activității în cadrul Ministerului Turismului se pot închiria spații suplimentare, cu aprobarea ordonatorului principal de credite. Art. 15. — Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă dispozițiile din domeniul turismului prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 387/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului pentru întreprinderi Mici și Mijlocii, Comerț, Turism și Profesii Liberale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 289 din 2 mai 2007, cu modificările ulterioare. Art. 16. —Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul turismului, Elena Gabriela Udrea Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Marian Sârbu Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea București, 30 decembrie 2008. Nr. 1.719. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 8/6.1.2009 ANEXA Nr. D Numărul maxim de posturi: 210, exclusiv demnitarii și posturile aferente cabinetului ministrului STRUCTURA ORGANIZATORICĂ a Ministerului Turismului *) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil. ANEXA Nr. 2 UNITĂȚILE care funcționează în subordinea Ministerului Turismului, cu finanțare din venituri proprii 1. Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Turism — INCDT — 56 de posturi 2. Centrul Național de învățământ Turistic — CNIT — 30 de posturi MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 8/6.1.2009 ⁷ GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÂRE privind organizarea și funcționarea Ministerului Economiei în temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, al art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. 7 și art. 19 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 221/2008 pentru stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administrației publice centrale, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. CAPITOLUL I Organizarea și funcționarea Ministerului Economiei SECȚIUNEA 1 Dispoziții generale și principalele obiective și atribuții Art. 1. — (1) Ministerul Economiei se organizează și funcționează ca organ de specialitate al administrației publice centrale, în subordinea Guvernului, care aplică strategia și Programul de guvernare în domeniul industriei, resurselor minerale și energiei. (2) Ministerul Economiei este minister cu rol de sinteză, instituție publică cu personalitate juridică. (3) Ministerului Economiei are sediul principal în municipiul București, Calea Victoriei nr. 152, sectorul 1, și alte spații necesare desfășurării activității, situate în str. Mendeleev nr. 36—38, sectorul 1, bd. Magheru nr. 33, sectorul 1. Art. 2. — (1) Ministerul Economiei contribuie la elaborarea și implementarea strategiei și a Programului de guvernare în domeniul economiei și energiei, asigurând utilizarea pârghiilor financiare și valutare, în concordanță cu cerințele economiei de piață și pentru stimularea inițiativei operatorilor economici. (2) Ministerul Economiei îndeplinește următoarele funcții: a) de strategie, prin care se asigură elaborarea strategiei de punere în aplicare a Programului de guvernare în domeniul economiei și energiei, precum și elaborarea strategiilor și a programelor privind creșterea economică în industrie, energie, resurse minerale, industria de apărare și securitate, promovarea exportului, precum și a politicilor din domeniul economic; b) de reglementare și sinteză, prin care se asigură elaborarea cadrului normativ și instituțional necesar pentru realizarea obiectivelor strategice din domeniul economic și din celelalte domenii conexe: recuperarea și conservarea energiei, recuperarea instalațiilor, reciclarea materialelor și gestionarea resurselor materiale, restructurarea și, după caz, privatizarea operatorilor economici care funcționează sub autoritatea Ministerului Economiei; c) de reprezentare, prin care se asigură, în numele statului român și al Guvernului României, reprezentarea pe plan intern și extern în domeniul său de activitate; d) de aplicare a prevederilor Tratatului de aderare a României la Uniunea Europeană*) pentru domeniul economic și energetic; e) de autoritate de stat, prin care se asigură exercitarea controlului aplicării unitare și respectării reglementărilor legale în domeniul său de activitate, precum și al funcționării instituțiilor care își desfășoară activitatea în subordinea sau sub autoritatea sa; f) de autoritate de stat în domeniile sale de activitate, prin care se asigură urmărirea și controlul respectării reglementărilor legale în vigoare, precum și de autoritate de management și de organism intermediar pentru Programul operațional sectorial „Creșterea competitivității economice”; gj de administrare a proprietății publice din domeniul resurselor minerale, al transportului, producției și distribuției energiei, al transportului și stocării țițeiului și gazelor naturale sau din alte domenii stabilite de lege ca bunuri proprietate publică, prin operatorii economici care funcționează în subordinea și sub autoritatea Ministerului Economiei. (3) Principiile care stau la baza activității Ministerului Economiei sunt următoarele: a) coerența, stabilitatea și predictibilitatea în domeniul economiei și al energiei pe termen mediu; b) armonizarea cadrului legislativ cu reglementările Uniunii Europene; c) întărirea autorității instituției; d) perfecționarea managementului fondurilor publice; e) transparența activității în toate domeniile sale de activitate; f) colaborarea cu partenerii sociali; g) asigurarea unui mediu de afaceri concurențial și predictibil. Art. 3. — (1) în realizarea funcțiilor sale, Ministerul Economiei are, în principal, următoarele atribuții: 1. elaborează în domeniul economic și energetic strategii de dezvoltare pe termen mediu și lung și soluții de reformă: a) industrială, referitoare la evoluția dezvoltării sectoarelor industriei de prelucrare a produselor industriale și a bunurilor de consum — metalurgie, chimie, petrochimie, textile, pielărie, lemn, sticlă, ceramică, materiale de construcții, construcții de mașini; b) energetică, referitoare la evoluția sectorului energetic, respectiv energie electrică și termică, hidro, nucleară, petrol, gaze, resurse minerale, mine — geologie; c) comercială, pentru produsele industriale, privind promovarea exporturilor și dezvoltarea pieței interne; d) economică, privind creșterea economică, atragerea de investitori, precum și coordonarea domeniului infrastructurii calității și evaluării conformității produselor; 2. elaborează și urmărește strategiile sectoriale și strategiile naționale de dezvoltare regională care fundamentează fondurile de tip structural alocate de Uniunea Europeană în cadrul Programului operațional sectorial „Creșterea competitivității economice”; 3. centralizează și prelucrează datele necesare pentru întocmirea rapoartelor către Uniunea Europeană din domeniul economic, al promovării competitivității produselor industriale și al ajutorului de stat din domeniul economic, în aria de competență; 4. elaborează politici publice privind creșterea economică din domeniile coordonate; *) Tratatul dintre Regatul Belgiei, Republica Cehă, Regatul Danemarcei, Republica Federală Germania, Republica Estonia, Republica Elenă, Regatul Spaniei, Republica Franceză, Irlanda, Republica Italiană, Republica Cipru, Republica Letonia, Republica Lituania, Marele Ducat al Luxemburgului, Republica Ungară, Republica Malta, Regatul Țărilor de Jos, Republica Austria, Republica Polonă, Republica Portugheză, Republica Slovenia, Republica Slovacă, Republica Finlanda, Regatul Suediei, Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord (state membre ale Uniunii Europene) și Republica Bulgaria și România privind aderarea Republicii Bulgaria și a României la Uniunea Europeană, ratificat prin Legea nr. 157/2005. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 8/6.1.2009 5. inițiază elaborează și promovează proiecte de acte normative, coordonează și controlează aplicarea acestora din domeniul economic și energetic și avizează propunerile legislative ale altor organe de specialitate ale administrației publice centrale; 6. participă la fundamentarea și la elaborarea strategiei și a programului de reforme economico-sociale al Guvernului, fundamentează, promovează și asigură aplicarea politicii stabilite în conformitate cu Programul de guvernare în domeniile din sectorul economic și energetic; 7. inițiază, negociază și participă, din împuternicirea Guvernului, în condițiile legii, la încheierea de convenții, acorduri și alte înțelegeri internaționale de natură economică sau propune întocmirea procedurilor de aderare la aceste convenții sau acorduri; 8. asigură armonizarea reglementărilor legislative ale Uniunii Europene cu cele din domeniul economic coordonat; 9. aplică legislația în domeniul ajutorului de stat pentru operatorii economici din subordine; 10. reprezintă interesele statului în diferite organe și organisme internaționale, în conformitate cu acordurile și convențiile la care România este parte și cu alte înțelegeri stabilite în acest scop, și dezvoltă relații de colaborare cu organe și organizații similare din alte state și cu organizații regionale și internaționale ce interesează domeniul industrial sau de promovare a produselor industriale; 11. elaborează studii și sinteze referitoare la evoluția în economie și la ajustarea structurală a industriei, pe domenii de activitate, precum și la orientarea forței de muncă și urmărește implementarea lor; 12. asigură monitorizarea administrării proprietății publice din domeniul resurselor minerale, precum și a valorificării produselor rezultate din prelucrarea acestora, prin structurile economice de sub autoritatea sa; 13. exercită toate drepturile ce decurg din calitatea de acționar al statului privind restructurarea, privatizarea, reorganizarea și, după caz, lichidarea operatorilor economici cu capital de stat din domeniile coordonate, în această calitate: a) administrează participațiile la societățile comerciale (companiile naționale), împuternicindu-i pe reprezentanții săi în adunarea generală a acționarilor să acționeze pentru creșterea competitivității și eficienței economice a acestor societăți și companii, pentru restructurarea și pregătirea acestora pentru privatizare; b) desfășoară activitățile de privatizare, potrivit legii, activități de urmărire a contractelor de privatizare, precum și activități postprivatizare; c) inițiază, după caz, lichidarea societăților neprofitabile; 14. avizează documentația pentru obținerea licențelor din domeniul resurselor minerale și al energiei conform legislației în vigoare; 15. acordă avize tehnice pentru autorizarea antrepozitelor fiscale; 16. acordă certificate de recunoaștere și desemnare ca organisme de inspecție tehnică a unor operatori economici, pentru limitarea emisiilor de compuși organici volatili, în baza prevederilor legale; 17. monitorizează activitatea de supraveghere a pieței pentru produsele industriale în conformitate cu legislația în vigoare; 18. asigură informarea, consultarea și instruirea operatorilor economici cu privire la dezvoltarea durabilă, producția și consumul durabil, schimbările climatice, strategiile tematice din Uniunea Europeană; 19. supraveghează și controlează împreună cu alte organe de specialitate transportul deșeurilor înspre și dinspre Comunitatea Europeană; 20. urmărește realizarea sarcinilor ce îi revin din Planul național de gestiune a deșeurilor referitoare la gestionarea deșeurilor generate de industrie; 21. monitorizează activitatea de supraveghere a pieței pentru produsele industriale importate de România din țări din afara Uniunii Europene; 22. administrează directivele transpuse în legislația națională în domeniul industrial, mediu și sectorul energetic, pentru domeniul său de activitate; 23. elaborează ghiduri pentru implementarea directivelor transpuse în legislația națională în domeniile pe care le coordonează și evaluează capacitatea operatorilor economici de aplicare a acquis-ului comunitar; 24. asigură dialogul permanent cu patronatele și asociațiile sindicale din domeniul economic, cu mass-media și cu societatea civilă, în scopul informării reciproce și al perfecționării cadrului legislativ aferent; 25. asigură relația cu Parlamentul, Consiliul Economic și Social și cu alți exponenți ai societății civile în problemele specifice domeniului economic; 26. dezvoltă sistemul informatic în domeniul economic, energetic și al promovării competitivității produselor industriale; 27. stimulează relațiile cu camerele de comerț și industrie și cu asociațiile profesionale în domeniile specifice de activitate; 28. urmărește implementarea politicilor de cercetare și inovare în domeniul economic și energetic; 29. coordonează, direct sau împreună cu ministerul de resort din domeniul cercetării, institutele naționale de cercetare din sfera sa de activitate, potrivit legii; 30. elaborează politica privind evaluarea conformității produselor industriale și urmărește aplicarea acestei politici; 31. elaborează și propune spre aprobare strategii, programe și acte normative pentru aplicarea programului de guvernare în industria de apărare și securitate, indiferent de forma de proprietate a operatorilor economici; 32. aplică măsuri în vederea reorganizării, restructurării și privatizării operatorilor economici din industria de apărare și securitate cu capital de stat; 33. reglementează activitatea de producție, de cercetare- dezvoltare și de investiții a operatorilor economici de stat și privați din industria de apărare și securitate; 34. asigură derularea procesului de privatizare la operatorii economici din industria de apărare și securitate în colaborare cu Oficiul Participatiilor Statului si Privatizării în Industrie (OPSPI); 35. sprijină participarea industriei de apărare și securitate, indiferent de forma de proprietate, la derularea programelor de înzestrare și modernizare a forțelor sistemului național de apărare; 36. sprijină activitatea Ministerului Apărării Naționale privind implicarea operatorilor economici indiferent de forma de proprietate, inclusiv a celor din industria de apărare și securitate, la programele de offset; 37. promovează și susține exportul de echipamente, produse și servicii ale industriei de apărare și securitate, indiferent de forma de proprietate; 38. asigură, reprezintă și susține activitatea de cooperare tehnică internațională în domeniul industriei de apărare și securitate, în relațiile cu alte state, precum și organismele de profil din cadrul Organizației Națiunilor Unite, Organizației Tratatului Atlanticului de Nord și Uniunii Europene; 39. participă în comisiile de control al exporturilor și importurilor strategice care vizează domeniul economic; 40. elaborează propuneri pentru planul de mobilizare a economiei naționale, secțiunea industrie și resurse, planurile anuale de pregătire a economiei naționale și a teritoriului pentru apărare, necesarul de materii prime și materiale aferente acestora, gestionează/actualizează inventarul capacităților de producție ale operatorilor economici din industria de apărare și securitate și întocmește lucrările de evidență militară și de mobilizare la locul de muncă pentru personalul cu obligații militare, conform legii; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 8/6.1.2009 9 41. organizează și desfășoară activități de valorificare a produselor scoase definitiv din rezerva de mobilizare din administrare, aflate în gestionarea operatorilor economici din industria de apărare; 42. stabilește și asigură aplicarea măsurilor de management al situațiilor de urgență și de protecție civilă în domeniul de competență, precum și de identificare, desemnare și protecție a obiectivelor de infrastructură critică naționale și europene din domeniul economic, in condițiile legii; 43. întocmește și prezintă informări, rapoarte și propuneri de activități Consiliului Suprem de Apărare a Țării, specifice domeniului economic, inclusiv privind industria de apărare și securitate; 44. participă în comisiile și grupurile de lucru interministeriale și interguvernamentale privind apărarea și securitatea națională, managementul situațiilor de urgență, de protecție civilă și de protecție a infrastructurii critice naționale din domeniul economic; 45. participă în comisiile și grupurile de lucru care reprezintă Guvernul României în organismele internaționale a căror activitate vizează cooperarea internațională în domeniul apărării și securității, managementul situațiilor de urgență, de protecție civilă și de protecție a infrastructurii critice europene din domeniul de competență; 46. organizează, desfășoară și coordonează activitatea de asigurare a protecției informațiilor clasificate în domeniul economic, conform prevederilor legale; 47. realizează și gestionează baza de date și sistemul informațional din domeniile de activitate, participând la sistemul informațional național și internațional; 48. negociază direct sau participă la negocierea și la încheierea de tratate, acorduri și alte înțelegeri internaționale cu caracter economic din domeniul coordonat sau pentru stabilirea cadrului juridic necesar dezvoltării schimburilor comerciale; 49. fundamentează propuneri privind proiectul de buget și urmărește execuția bugetului pentru activitățile din domeniul său de activitate; urmărește proiectarea și realizarea investițiilor; 50. gestionează mijloacele financiare în domeniul economic și energetic și controlează modul de utilizare a acestora de către unitățile din subordine; 51. asigură protecția informațiilor clasificate, prevenirea și combaterea terorismului, implementarea cerințelor Organizației Tratatului Atlanticului de Nord și Uniunii Europene în domeniul de competență, prin activități specifice, în condițiile legii; 52. elaborează norme, implementează și controlează politica de conservare a energiei, de securitate a instalațiilor din industrie, de reciclare a materialelor, precum și de metrologie legală; 53. coordonează activitatea de producere, transport și de distribuție a energiei electrice și monitorizarea pieței de energie; 54. elaborează programul energetic de iarnă și urmărește asigurarea cu combustibil; 55. urmărește situația stocurilor de siguranță ale sistemului electroenergetic al sistemului național la resursele primare de energie, cărbune, hidrocarburi și, împreună cu Ministerul Mediului, volumul de apă din lacurile de acumulare; 56. asigură raportarea lunară la Uniunea Europeană a stocurilor minime de siguranță pentru țiței și produse petroliere; 57. coordonează activitățile sistemului național de transport al gazelor naturale; 58. elaborează documentele programatice referitoare la sectorul energetic, aferente Programului operațional sectorial „Creșterea competitivității economice” — axa prioritară IV „Creșterea eficienței energetice și securitatea furnizării, în contextul combaterii schimbărilor climatice”; 59. avizează documentațiile pentru aprobarea coeficienților maximi de consumuri tehnologice specifice activităților de depozitare, manipulare, distribuție și transport al produselor petroliere; 60. coordonează procesul de realizare a sarcinilor României privind piața regională de electricitate și gaze naturale; 61. elaborează strategia sectorului energetic în domeniul cărbunelui și al producătorului de uraniu; 62. inițiază și avizează programe de refacere ecologică a zonelor afectate, a zonelor miniere, urmărind realizarea măsurilor de protecție a mediului; 63. organizează efectuarea controlului aplicării actelor normative în vigoare de către operatorii economici cu activități în domeniile specifice; 64. realizează activități de control operativ la operatorii economici din domeniul de competență, în vederea asigurării respectării prevederilor legale; 65. colaborează cu instituțiile de specialitate pentru formarea și perfecționarea pregătirii profesionale a personalului din sistemul său; 66. organizează și participă la misiuni economice în scopul promovării exporturilor de produse industriale românești; 67. participă la sesiunile comisiilor mixte de cooperare economică internațională, care se desfășoară în țară sau în străinătate, conform programului aprobat de Guvern; 68. urmărește mediatizarea și aplicarea în practică a acordurilor guvernamentale în care sunt prevăzute acțiuni de cooperare economică internațională la care ministerul este parte; 69. inițiază acțiuni de cooperare internațională și de colaborare economică externă, în plan bilateral sau pe terțe piețe; 70. acționează pentru atragerea instituțiilor financiare internaționale, a unor investitori străini și români, pentru realizarea unor proiecte și programe naționale, regionale sau internaționale de interes pentru România; 71. administrează și gestionează programul de creștere a competitivității produselor industriale, în conformitate cu prevederile legale în vigoare; 72. efectuează controlul operatorilor economici care au beneficiat de sprijin financiar în cadrul programului de creștere a competitivității produselor industriale; 73. asigură aplicarea programelor rezultate din acordurile și convențiile internaționale bilaterale și multilaterale în domeniul de competență la care România este parte; 74. coordonează și monitorizează implementarea proiectelor PHARE și întocmește rapoarte periodice privind evaluarea proiectelor administrate de minister; 75. asigură schimbul de informații privind aspectele tehnice ale implementării proiectelor PHARE cu organismele naționale și europene implicate și cu operatorii de implementare; 76. gestionează asistența financiară nerambursabilă acordată României de Uniunea Europeană, prin instrumente financiare de postaderare aferente Programului operațional sectorial „Creșterea competitivității economice”; 77. stabilește, împreună cu ministerele și cu celelalte organe de specialitate ale administrației publice centrale și locale, sistemul de date, informații și raportări periodice privind utilizarea fondurilor comunitare alocate în cadrul Programului operațional sectorial „Creșterea competitivității economice”; 78. sprijină activitatea Agenției Române pentru Investiții Străine privind atragerea investițiilor străine în domeniile economice coordonate; 79. acordă asistența necesară firmelor românești și străine în domeniul economic; 80. organizează standuri la târguri și expoziții pe plan regional, în vederea atragerii de operatori economici interesați de domeniul deșeurilor reciclabile; 81. elaborează programe sectoriale de gestionare a deșeurilor industriale reciclabile și elaborează prognoze în acest domeniu; 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 8/6.I.2009 82. eliberează certificatele de atestare a drepturilor de proprietate asupra terenurilor pentru societățile comerciale, pentru care Ministerul Economiei este minister de resort; 83. inițiază măsuri pentru stimularea cooperării economice internaționale; 84. asigură îndeplinirea obligațiilor care îi revin din dispozițiile reglementărilor europene, precum și activitățile desfășurate de partea română în cadrul instituțiilor Uniunii Europene, în domeniul său de activitate; 85. asigură implementarea măsurilor din domeniul de intervenție „energie” din cadrul Programului operațional sectorial „Creșterea competitivității economice”; 86. editează materiale de specialitate necesare pentru cunoașterea și dezvoltarea activității operatorilor economici; 87. asigură întâlniri periodice cu reprezentanții organelor administrației publice locale și cu operatori economici din domeniul industrial, pentru diseminarea informațiilor referitoare la aplicarea prevederilor din domeniul economic; 88. asigură elaborarea, tipărirea și difuzarea publicațiilor „Revista minelor” și „Buletinul de resurse minerale”; 89. asigură legătura operativă cu reprezentanții permanenți ai ministerului la Misiunea României pe lângă Uniunea Europeană; 90. elaborează, monitorizează și implementează procesul de soluționare a petițiilor, precum și a solicitărilor de informații publice, care se înscriu în sfera sa de competență, în conformitate cu prevederile legale. (2 ) Ministerul Economiei îndeplinește toate atribuțiile și are toate competențele conferite prin legi sau prin alte acte normative în vigoare. Art. 4. — în exercitarea atribuțiilor sale, Ministerul Economiei colaborează cu celelalte ministere și organe de specialitate ale administrației publice centrale din subordinea Guvernului, cu autoritățile publice locale, cu alte instituții publice și cu alte organisme. Art. 5. — în îndeplinirea atribuțiilor sale, Ministerul Economiei este autorizat: a) să dea operatorilor economici, ca urmare a controlului, dispoziții obligatorii pentru luarea măsurilor de respectare a legii; b) să ia măsuri pentru aplicarea sancțiunilor prevăzute de lege în competența sa; c) să încheie protocoale de schimb de informații și documente, precum și de colaborare cu ministere, instituții publice și cu alte organizații, potrivit competențelor atribuite; d) să emită, să anuleze, să revoce, să suspende, după caz, pentru domeniile pentru care este împuternicit, în condițiile legii, acte administrative sub forma autorizațiilor, licențelor, atestatelor sau alte asemenea acte administrative, prin care li se permite solicitanților organizarea și/sau desfășurarea unei anumite activități; e) să avizeze și să supună aprobării Guvernului, în condițiile legii, bugetele de venituri și cheltuieli ale operatorilor economici aflați în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea ministerului; f) să stabilească orice alte măsuri, în condițiile prevăzute de lege. Art. 6. — Ministerul Economiei are dreptul să solicite de la celelalte autorități ale administrației publice, instituții publice și operatori economici, de la instituții de credit și de la alte persoane, în condițiile legii, datele și informațiile necesare în vederea realizării atribuțiilor, cu păstrarea confidențialității acestora, în mod gratuit. SECȚIUNEA a 2-a Organizarea Ministerului Economiei Art. 7. — (1) Ministerul Economiei are structura organizatorică, formată din direcții generale și direcții, prevăzută în anexa nr. 1. în cadrul acesteia, prin ordin al ministrului economiei, se pot organiza servicii, birouri, compartimente și colective temporare și se poate stabili numărul total al posturilor, numărul posturilor de conducere și numărul posturilor de execuție, în condițiile legii. (2) Personalul Ministerului Economiei este compus din demnitari și asimilați ai acestora, funcționari publici, cu funcții publice generale sau specifice, și din personal contractual. (3) Numărul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Economiei este de 477, exclusiv demnitarii și posturile aferente cabinetului ministrului. Art. 8. — (1) Atribuțiile, sarcinile și răspunderile personalului din aparatul propriu al Ministerului Economiei se stabilesc, în conformitate cu structura organizatorică prevăzută în anexa nr. 1, prin regulamentul de organizare și funcționare a ministerului, aprobat prin ordin al ministrului economiei. (2) Statul de funcții pentru aparatul propriu al Ministerului Economiei se aprobă prin ordin al ministrului economiei. (3) Atribuțiile, sarcinile și răspunderile personalului din unitățile subordonate Ministerului Economiei, precum și statele de funcții corespunzătoare, în cazul în care se impune întocmirea lor, se aprobă de către conducătorii acestor unități, cu aprobarea prealabilă a ministrului economiei. (4) Atribuțiile, sarcinile și răspunderile individuale ale personalului din aparatul propriu al Ministerului Economiei, precum și din unitățile subordonate acestuia se stabilesc prin fișa postului, pe baza regulamentelor de organizare și funcționare prevăzute la alin. (1) și (3), care se semnează de salariat și se aprobă în condițiile legii. SECȚIUNEA a 3-a Conducerea Ministerului Economiei Art. 9. — (1) Conducerea Ministerului Economiei se exercită de către ministrul economiei. (2) Ministrul economiei reprezintă ministerul în raporturile cu celelalte autorități publice, cu persoanele juridice și fizice din țară și din străinătate. Prin ordin al ministrului economiei unele atribuții pot fi delegate și persoanelor cu funcții de conducere din compartimentele de specialitate. (3) Ministrul economiei îndeplinește, în domeniul de activitate al ministerului, atribuțiile generale prevăzute la art. 53 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare. (4) în exercitarea atribuțiilor sale, ministrul economiei emite ordine și instrucțiuni, în condițiile legii. (5) Ministrul economiei îndeplinește, conform legii, funcția de ordonator principal de credite. Ministrul economiei poate delega această calitate secretarilor de stat, secretarului general, secretarilor generali adjuncți sau altor persoane împuternicite în acest scop. Prin ordin al ministrului economiei se vor preciza limitele și condițiile delegării. (6) Ministrul economiei este ajutat în activitatea de conducere a ministerului de 4 secretari de stat, numiți prin decizie a primului-ministru. (7) Răspunderile și atribuțiile secretarilor de stat se stabilesc prin ordin al ministrului economiei. (8) în cazul în care ministrul economiei, din diferite motive, nu își poate exercita atribuțiile curente, îl deleagă pe unul dintre secretarii de stat să exercite aceste atribuții, înștiințându-l pe primul-ministru despre aceasta. (9) în cazul în care unul dintre secretarii de stat nu își poate exercita atribuțiile curente, acesta va fi înlocuit, pe bază de ordin al ministrului economiei, de un alt secretar de stat. (10) Pe lângă ministrul economiei funcționează, ca organ consultativ, colegiul ministerului. Componența și regulamentul de funcționare ale colegiului ministerului se aprobă prin ordin al ministrului. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 8/6.1.2009 11 (11) Personalului din cadrul cabinetelor demnitarilor nu i se aplică prevederile Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Art. 10. — (1) Secretarul general al Ministerului Economiei este înalt funcționar public, numit în condițiile legii. Acesta asigură stabilitatea funcționării ministerului, continuitatea conducerii și realizarea legăturilor funcționale între structurile ministerului. (2) Secretarul general îndeplinește atribuțiile prevăzute la art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001, cu modificările și completările ulterioare. (3) Secretarul general al Ministerului Economiei îndeplinește și alte atribuții prevăzute în regulamentul de organizare și funcționare al ministerului ori încredințate de ministru. (4) în realizarea atribuțiilor ce îi revin, secretarul general al Ministerului Economiei este ajutat de 2 secretari generali adjuncți, care sunt înalți funcționari publici, numiți în condițiile legii. Art. 11. — Unitățile aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea Ministerului Economiei, după caz, sunt prevăzute în anexa nr. 2. Art. 12. — Prin ordin al ministrului economiei se numesc, în condițiile legii, directorii generali și directorii din unitățile din subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea Ministerului Economiei, după caz. Art. 13. — (1) Ministerul Economiei are în dotare un parc auto, potrivit dispozițiilor legale în vigoare, iar pentru activități specifice, numărul de mijloace de transport și consumul de carburanți sunt prevăzute în anexa nr. 3. (2) Persoanele care prin lege au dreptul de a utiliza mijloacele de transport din dotarea Ministerului Economiei, precum și persoanele care desfășoară activități specifice pot folosi mijloacele de transport din parcul propriu al Ministerului Economiei, în baza permisului de conducere pe care îl posedă, cu aprobarea prealabilă a ordonatorului principal de credite. Art. 14. — (1) Ministerul Economiei și toate unitățile aflate în structura sau în subordinea acestuia pot închiria spații pentru necesități proprii, în condițiile legii. (2) Ministerul Economiei și toate unitățile aflate în subordinea acestuia pot închiria unor operatori economici sau pot da în folosința gratuită a altor instituții de utilitate publică spații situate în imobilele proprietate publică sau privată a statului, în care își desfășoară activitatea și pe care le administrează, în condițiile legii, în următoarele scopuri: a) organizarea bufetelor de incintă; b) instalarea de automate pentru băuturi calde și reci; c) instalarea de mijloace de comunicații; d) afișarea reclamelor publicitare pentru activități care au legătură cu activitatea Ministerului Economiei. (3) închirierea spațiilor situate în imobilele proprietate publică sau privată a statului se realizează cu respectarea următoarelor principii: a) libera concurență; b) transparența; c) tratamentul egal; d) confidențialitatea. (4) Unitățile aflate în subordinea Ministerului Economiei pot organiza, cu avizul prealabil al Ministerului Economiei, procedurile legale pentru închirierea sau darea în folosință gratuită a spațiilor prevăzute la alin. (2). Art. 15. — Chiriile stabilite și încasate ca urmare a închirierii spațiilor prevăzute la art. 14 alin. (1) și (2) se virează integral la bugetul de stat. Art. 16. — (1) Spațiile prevăzute la art. 14 alin. (2) se dau în folosință prin protocol încheiat între instituțiile abilitate care primesc spațiile în folosință gratuită, în condițiile legii, și Ministerul Economiei sau unitățile aflate în subordinea acestuia, după caz. (2) Utilitățile și cota-parte pentru cheltuielile de funcționare aferente spațiilor date în folosință gratuită, în condițiile art. 14 alin. (2), se asigură de către instituțiile publice beneficiare și se reglementează prin protocol. Art. 17. — (1) Bunurile mobile și imobile din domeniul public sau privat al statului, care se aflau în administrarea Ministerului Economiei și Finanțelor — domeniul economic și a Ministerului pentru întreprinderi Mici și Mijlocii, Comerț, Turism și Profesii Liberale, trec pe bază de protocol de predare-preluare în administrarea Ministerului Economiei, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri. (2) Bunurile imobile din domeniul public sau privat al statului ce trec în administrarea Ministerului Economiei sunt prevăzute în anexa nr. 4, iar bunurile mobile din patrimoniu se stabilesc prin protocolul de predare-preluare. CAPITOLUL II Dispoziții finale Art. 18. — (1) Ministerul Economiei preia personalul din Ministerul Economiei și Finanțelor care desfășoară activități în domeniul economiei, inclusiv funcțiile suport aferente, conform prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 221/2008 pentru stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administrației publice centrale. (2) Personalul din cadrul Ministerului Economiei care are calitatea de funcționar public beneficiază de toate drepturile și are obligațiile prevăzute în Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și în statutele speciale. Art. 19. — încadrarea în numărul de posturi și în noua structură organizatorică se aprobă prin ordin al ministrului economiei în termen de 45 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. Art. 20. — Anexele nr. 1—4 fac parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 21. — Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, dispozițiile din domeniul economiei prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Economiei și Finanțelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 304 din 8 mai 2007, cu modificările și completările ulterioare, precum și art. II din Hotărârea Guvernului nr. 1.387/2007 pentru modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Economiei și Finanțelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 792 din 21 noiembrie 2007, precum și orice alte dispoziții contrare se abrogă. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul economiei, Adriean Videanu Ministrul finanțelor publice, Gheorghe Pogea Ministrul muncii, familiei și protecției sociale, Marian Sârbu București, 30 decembrie 2008. Nr. 1.720. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 8/6.I.2009 12 i) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 8/6.1.2009 13 ANEXA Nr. 2 UNITĂȚILE aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea Ministerului Economiei A. Unități care funcționează în subordinea Ministerului Economiei I. Cu finanțare de la bugetul de stat: 1. Agenția Nucleară 2. Agenția Națională pentru Dezvoltarea Zonelor Miniere —ANDZM II. Cu finanțare din venituri proprii: 1. Inspecția de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune și Instalațiilor de Ridicat — ISCIR 2. Biroul Român de Metrologie Legală — BRML București 3. Agenția Națională pentru Deșeuri Radioactive —ANDRAD 4. Centrul de Pregătire pentru Personalul din Industrie Bușteni 5. Oficiul Participațiilor Statului și Privatizării în Industrie III. Cu finanțare din venituri proprii și subvenții de la bugetul de stat 1. Agenția Română pentru Conservarea Energiei —ARCE IV. Cu finanțare externă și de la bugetul de stat: 1. Unitatea de Management al Proiectului — UMP (închideri de mine) 2. Unitatea de Management al Proiectului — UMP—RSE—ANDZM B. Unități care funcționează în coordonarea Ministerului Economiei 1. Asociația de Standardizare din România —ASRO 2. Asociația de Acreditare din România — RENAR C. Unități care funcționează sub autoritatea Ministerului Economiei 1. Compania Națională a Huilei — S.A. Petroșani 2. Societatea Națională a Lignitului „Oltenia” — S.A. Târgu Jiu 3. Societatea Națională a Cărbunelui — S.A. Ploiești_____________________________________________________________________ 4. Compania Națională a Uraniului — S.A. București_______________________________________________________________________ 5. Societatea Națională a Apelor Minerale — S.A. București 6. Societatea Națională a Sării — S.A. București 7. Compania Națională a Cuprului, Aurului și Fierului „Minvest” — S.A. Deva, cu filialele societăți comerciale și societățile comerciale pentru servicii________________________________________________________________________________________________ 8. Societatea Comercială „Moldomin” — S.A. Moldova Nouă 9. Societatea Comercială „Băița” — S.A. Ștei 10. Societatea Comercială „Cupru Min” — S.A. Abrud 11. Compania Națională a Metalelor Prețioase și Neferoase „Remin” — S.A. Baia Mare, cu filiala Societatea Comercială de închidere a Obiectivelor Miniere „Econord” — S.A. Baia Mare 12. Societatea Comercială „Minbucovina” — S.A. Vatra Dornei 13. Societatea Comercială Minieră „Banat-Anina” — S.A. 14. Societatea Comercială de Conservare și închidere a Minelor „Conversmin” — S.A. București 15. Societatea Comercială „Petrom” — S.A. București (participația statului) 16. Societatea Comercială „Petrotrans” — S.A. Ploiești 17. Societatea Comercială „Oii Terminal” — S.A. Constanța________________________________________________________________ 18. Societatea Comercială „Conpet” — S.A. Ploiești_______________________________________________________________________ 19. Societatea Comercială „Melana IV” — S.A. Săvinești___________________________________________________________________ 20. Societatea Națională de Gaze Naturale „Romgaz” — S.A. Mediaș_________________________________________________________ 21. Societatea Comercială EON GAZ România (participația statului)________________________________________________________ 22. Societatea Comercială „Distrigaz Sud” — S.A. București (participația statului)_______________________________________ 23. Societatea Națională de Transport Gaze Naturale „Transgaz” — S.A. Mediaș_____________________________________________ 24. Compania Națională de Transport al Energiei Electrice „Transelectrica” — S.A. București, cu filialele societăți comerciale și societățile comerciale pentru servicii____________________________________________________________________________________ 25. Societatea Comercială de Producere a Energiei Electrice și Termice „Termoelectrica” — S.A. București, cu filialele societăți comerciale 26. Societatea Comercială „Uzina Termoelectrică Midia” — S.A. Năvodari 27. Societatea Comercială de Producere a Energiei Electrice „Hidroelectrica” — S.A. București, cu filialele societăți comerciale 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 8/6.I.2009 28. Societatea Comercială de Distribuție și Furnizare a Energiei Electrice „Electrica” — S.A. București, cu filialele societăți comerciale și participația statului la societățile comerciale privatizate 29. Societatea Națională „Nuclearelectrica” — S.A. 30. Compania Națională „Romarm” — S.A. București cu filialele societăți comerciale 31. Societatea Comercială „Uzina Mecanică Orăștie” — S.A. 32. Societatea Comercială „Oltchim” — S.A. 33. Societatea Comercială „Romplumb” — S.A. 34. Societatea Comercială „Automobile Craiova” — S.A. (participația statului) 35. Societatea Comercială „Șantierul Naval Mangalia” — S.A. 36. Societatea Comercială „Șantierul Naval 2 Mai” — S.A. 37. Societatea Comercială Institutul de Proiectări Chimice IPROCHIM — S.A. 38. Societatea Comercială „Avioane” — S.A. Craiova 39. Societatea Comercială „Simtex” — S.A. (participația statului) 40. Societatea Comercială „IAR” — S.A. Brașov 41. Societatea Comercială „IOR” — S.A. București 42. Societatea Comercială „Romaero” — S.A. București 43. Societatea Comercială „Construcții Aeronautice” — S.A. 44. Societatea Comercială ICEM — S.A. 45. Societatea Națională „Plafar” — S.A. București 46. Regia Autonomă pentru Activități Nucleare Drobeta-Turnu Severin 47. Societatea Comercială „Radioactiv Mineral” — S.A. Măgurele 48. Societatea Comercială „I.P.I.U. — Consulting Engineering” București 49. Societatea Comercială „Institutul de Cercetare Științifică și Inginerie Tehnologică, Proiectare Mine pe Lignit” — S.A. Craiova 50. Societatea Comercială „EUROTEST” — S.A. 51. Societatea Comercială ISCIR — CERT — S.A. 52. Societatea Comercială BRML — CERT — S.A. 53. Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Chimie și Petrochimie — ICECHIM București 54. Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Metale și Resurse Radioactive — ICPMRR București 55. Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Securitate Minieră și Protecție Antiexplozivă — INSEMEX Petroșani 56. Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Ecologie Industrială — ECOIND București 57. Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare și încercări pentru Electrotehnică — ICMET Craiova 58. Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Sudură și încercări de Materiale — ISIM Timișoara 59. Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Mecatronică și Tehnica Măsurării —INCDMTM București 60. Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Utilaj Petrolier — IPCUP Ploiești 61. Societatea Comercială Complexul Energetic Turceni — S.A. 62. Societatea Comercială Complexul Energetic Rovinari — S.A. 63. Societatea Comercială Complexul Energetic Craiova — S.A. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 8/6.1.2009 15 ANEXA Nr. 3 MIJLOACELE DE TRANSPORT și consumul de carburanți pentru activități specifice Nr. Unitatea Tipul mijlocului de transport Numărul maxim aprobat Consumul maxim de carburant crt. (bucăți) pentru un autovehicul (litri/lună) 0 1 2 3 4 1. Aparatul propriu*) a) pentru transport marfă și persoane autovehicule 5 500 (delegații) *) Exclusiv numărul autoturismelor reglementat prin Ordonanța Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritățile administrației publice și instituțiile publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările și completările ulterioare. NOTĂ: 1. Nu se consideră depășiri la consumul de carburanți normat pe autovehicul consumul care, la nivelul anului, se încadrează în limita combustibilului normat în raport cu numărul de autovehicule aprobat fiecărei unități. 2. Autoturismele din parcul auto al aparatului propriu al ministerului pot fi conduse și de demnitari sau de alte categorii de salariați cu funcții de răspundere, nominalizați prin ordin al ministrului economiei. ANEXA Nr. 4 SITUAȚIA bunurilor imobile din domeniul public și privat al statului aflate în administrarea Ministerului Economiei 1. Imobil construcție P+6, situat în Calea Victoriei nr. 152, sectorul 1, București, și terenul aferent, în domeniul publicai statului. 2. Imobil construcție P+1, corp D, situat în str. General Berthelot nr. 24, sectorul 1, București, anexele și terenul aferente, în domeniul privat al statului. 3. Imobil construcție P+10 , situat în str. Mendeleev nr. 36—38, sectorul 1, București, și terenul aferent, în domeniul privat al statului. ★ RECTIFICĂRI La Ordinul ministrului justiției nr. 2.451/C/2008 privind redobândirea cetățeniei române de către unele persoane, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 678 din 2 octombrie 2008, se fac următoarele rectificări (care nu aparțin Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — în anexa nr. 1, la poziția nr. 81, în loc de: „81. Gherșteaga Marin, fiul lui Valeriu (fiul lui Victor, născut în anul 1937 în localitatea Puțintei) și Larisa, născut la data de 21 septembrie 1986 în localitatea Bălți, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Puțintei, județul Soroca. (3.016/2003)” se va citi: „81. Gherșteaga Marin, fiul lui Valeriu (fiul lui Victor, născut în anul 1937 în localitatea Putinești) și Larisa, născut la data de 21 septembrie 1986 în localitatea Bălți, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Putinești, județul Soroca. (3.016/2003)”; — în anexa nr. 1, la poziția nr. 82, în loc de: „82. Gherșteaga Valeriu, fiul lui Victor (născut în anul 1937 în localitatea Puțintei) și lulia, născut la data de 17 aprilie 1963 în localitatea Puțintei, raionul Flore ști, județul Soroca, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Puțintei, județul Soroca. (3.016/2003)” se va citi: „82. Gherșteaga Valeriu, fiul lui Victor (născut în anul 1937 în localitatea Putinești) și lulia, născut la data de 17 aprilie 1963 în localitatea Putinești, raionul Florești, județul Soroca, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Putinești, județul Soroca. (3.016/2003)”; — în anexa nr. 1, la poziția nr. 83, în loc de: „83. Gherșteaga Victor, fiul lui Valeriu (fiul lui Victor, născut în anul 1937 în localitatea Puțintei) și Larisa, născut la data de 5 aprilie 1990 în localitatea Florești, județul Soroca, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Puțintei, județul Soroca. (3.016/2003)” se va citi: „83. Gherșteaga Victor, fiul lui Valeriu (fiul lui Victor, născut în anul 1937 în localitatea Putinești) și Larisa, născut la data de 5 aprilie 1990 în localitatea Florești, județul Soroca, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Putinești, județul Soroca. (3.016/2003)”; — în anexa nr. 1, la poziția nr. 167, în loc de: „167. Plămădeală Sergiu, fiul lui Mihail (născut la 11.02.1919 în localitatea Chișinău) și Elena, născut la data de 5 august 1955 în localitatea Armizon, județul Tiumen, Ucraina, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, Chișinău, str. Ștefan cel Mare nr. 25, ap. 2. (15.460/2003)” se va citi: „167. Plămădeală Sergiu, fiul lui Mihail (născut la 11.02.1919 în localitatea Hirtopul Mic, județul Chișinău) și Elena, născut la data de 5 august 1955 în localitatea Razdolie, raionul Armizonskoe, Tiumen, Rusia, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Criuleni, str. Ștefan cel Mare nr. 25, ap. 2. (15.460/2003)”; — în anexa nr. 1, la poziția nr. 188, în loc de: „188. RotaruAna, fiica lui Tudor (născut la data de 19.09.1913 în localitatea Lăpușna) și Ecaterina, născută la data de 19 aprilie 1953 în localitatea Boșcalia, județul Lăpușna, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Basarabeasca, str. Moldavscaia 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 8/6.1.2009 nr. 19. (8.182/2003) se va citi: „188. Rotam Ana, fiica lui Tudor (născut la data de 19.09.1913 în localitatea Lăpușna) și Ecaterina, născută la data de 19 aprilie 1953 în localitatea Bașcalia, județul Lăpușna, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Basarabeasca, str. Moldavscaia nr. 19. (8.182/2003)”. ★ La Ordinul ministrului justiției nr. 2.455/C/2008 privind redobândirea cetățeniei române de către unele persoane, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 684 din 7 octombrie 2008, se fac următoarele rectificări (care nu aparțin Redacției „Monitorul Oficial, Partea I”): — în anexa nr. 1, la poziția nr. 16, în loc de: „16. Cărăuș Slava, fiul lui Alexandru (născut la 7.07.1930 în localitatea Roșeam) și Valentina, născut la data de 2 ianuarie 1960 în localitatea Bulboaca, județul Roșcani, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Roșcani, județul Chișinău. (1.058/2003)” se va citi: „16. Cărăuș Slava, fiul lui Alexandru (născut la 7.07.1930 în localitatea Roșeam) și Valentina, născut la data de 2 ianuarie 1960 în localitatea Roșcani, raionul Anenii Noi, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Roșcani, județul Chișinău. (1.058/2003)”; — în anexa nr. 1, la poziția nr. 31, în loc de: „31. Cubani Aliona, fiica lui Neteda Petru și Gunca Liubovi (fiica lui Gunca Dmitrii, născut la 5.09.1933 în localitatea Calfa), născută la data de 29 august 1978 în localitatea Calfa, raionul Anenii Noi, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, Chișinău, bd. Decebal nr. 19, ap. 262. (700/2007). Copii minori: Cubani Mihaela, născută la 4 ianuarie 1997; Cubani Cristian, născut la 10 aprilie 2005.” se va citi: „31. Cubani Aliona, fiica lui Neteda Petru și Neteda Liubovi (fiica lui Gunca Dmitrii, născut la 5.09.1933 în localitatea Calfa, născută la data de 29 august 1978 în localitatea Calfa, raionulAnenii Noi, Republica Moldova, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, Chișinău, bd. Decebal nr. 19, ap. 262. (700/2007). Copii minori: Cubani Mihaela, născută la 4 ianuarie 1997; Cubani Cristian, născut la 10 aprilie 2005.”; — în anexa nr. 1, la poziția nr. 95, în loc de: „95. Solganov Igor, fiul lui Alexandru și Afanasieva Liubov (fiica lui Gheorghe, născut la 10.05.1925 în localitatea Tighina), născut la data de 21 iunie 1977 în localitatea Baștanca, Nicolaev, Federația Rusă, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Durlești, str. Tudor Vladimirescu nr. 15, ap. 55. (17.356/2003)” se va citi: „95. Solganov Igor, fiul lui Alexandru și Afanasieva Liubov (fiica lui Gheorghe, născut la 10.05.1925 în localitatea Tighina), născut la data de 21 iunie 1977 în localitatea Baștanca, Nicolaev, Ucraina, cetățean moldovean, cu domiciliul actual în Republica Moldova, localitatea Durlești, str. Tudor Vladimirescu nr. 15, ap. 55. (17.356/2003)”. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul de vânzări si informare, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 323575 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 8/6.1.2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495