MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Anul 177 (XXI) — Nr. 2 LEGI, DECRETE, HOTĂRÂRI Șl ALTE ACTE Luⁿⁱ’ ⁵ ianuarie 2009 SUMAR Nr. Pagina ORDONANȚE ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 227/2008. — Ordonanță de urgență pentru modificarea art. 12 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății............................................. 1-2 DECIZII ALE PRIMULUI-MINISTRU 15. — Decizie pentru numirea doamnei Daniela Nicoleta Andreescu în funcția de secretar de stat la Secretariatul General al Guvernului............................. 2 Nr. Pagina eligibile în cadrul axei prioritare „Asistență tehnică” a Programului de cooperare transfrontalieră România— Bulgaria 2007—2013.................................. 3-4 1.815/2008. — Ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru aprobarea modelului și conținutului unor formulare prevăzute la titlul III din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal ......................... 5-15 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE 850/3.641/2008. — Ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice și locuințelor și al ministrului economiei și finanțelor pentru aprobarea categoriilor de cheltuieli 3.099/C/2008. — Ordin al ministrului justiției pentru completarea Regulamentului de organizare și funcționare a Administrației Naționale a Penitenciarelor, aprobat prin Ordinul ministrului justiției nr. 2.003/C/2008 ...................... 16 ORDONANȚE ALE GUVERNULUI 7 ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI ORDONANȚĂ DE URGENTĂ pentru modificarea art. 12 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății Având în vedere necesitatea accelerării procesului de reformă a sistemului de sănătate pentru a oferi cetățenilor servicii medicale de calitate, ținând cont de faptul că se impune crearea cadrului legal pentru reorganizarea instituțională a Ministerului Sănătății, în vederea gestionării eficiente a resurselor umane și financiare din domeniul sănătății publice și asigurării derulării programelor privind infrastructura în domeniul sanitar, luând în considerare obligațiile cuprinse în Programul național de reforme asumate în contextul european al eforturilor pentru atingerea obiectivelor Agendei Lisabona, având în vedere necesitatea derulării obiectivelor asumate în Programul de guvernare 2009—2012, cu privire la procesul de descentralizare în sistemul de sănătate publică, ținând seama de faptul că neadoptarea de măsuri imediate, prin ordonanță de urgență, ar conduce la dificultăți în funcționarea unităților deconcentrate ale Ministerului Sănătății, situație extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată, ținând cont de faptul că elementele anterior menționate se referă la o situație extraordinară, iar neadoptarea de măsuri imediate în sensul celor preconizate, prin utilizarea procedurii de legiferare prin ordonanță de urgență, determină consecințe negative în sensul afectării unui interes public, 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 2/5.1.2009 în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență. Art. I. — Autoritățile de sănătate publică județene și a municipiului București se reorganizează ca direcții de sănătate publică județene și a municipiului București. Art. II. —Articolul 12 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 372 din 28 aprilie 2006, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează: „Art. 12. — Direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București sunt servicii publice deconcentrate ale Ministerului Sănătății, cu personalitate juridică, reprezentând autoritatea de sănătate publică la nivel local. în mod similar se pot organiza direcții de sănătate publică în cadrul ministerelor și instituțiilor cu rețea sanitară proprie, care colaborează cu unitățile deconcentrate ale Ministerului Sănătății.” Art. III. — în cuprinsul actelor normative sintagma autoritățile de sănătate publică județene și a municipiului București se înlocuiește cu expresia direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București. Art. IV. — în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, ministrul sănătății va aproba prin ordin Regulamentul de organizare și funcționare, precum și organigrama direcțiilor de sănătate publică județene și a municipiului București. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: Ministrul sănătății, Ion Bazac București, 30 decembrie 2008. Nr. 227. DECIZII ALE P RI M U L U I - M I N I S T R U GUVERNUL ROMÂNIEI P R I M U L - M I N I S T R U DECIZIE pentru numirea doamnei Daniela Nicoleta Andreescu în funcția de secretar de stat la Secretariatul General al Guvernului în temeiul art. 15 lit. d) și al art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare, primul-ministru emite prezenta decizie. Art. 1. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii, doamna Daniela Nicoleta Andreescu se numește în funcția de secretar de stat la Secretariatul General al Guvernului. Art. 2. — Doamna Daniela Nicoleta Andreescu, secretar de stat la Secretariatul General al Guvernului, exercită atribuțiile secretarului general al Guvernului, prevăzute de actele normative în vigoare. Art. 3. — Pe data intrării în vigoare a prezentei decizii se abrogă art. 2 din Decizia primului-ministru nr. 255/2008 pentru eliberarea, la cerere, a domnului Gabriel Berea din funcția de secretar de stat la Secretariatul General al Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 855 din 19 decembrie 2008. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemnează: p. Șeful Cancelariei Primului-Ministru, lon-Mircea Plângu București, 5 ianuarie 2009. Nr. 15. ’ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 2/5.1.2009 3 ACTE ALE ORGANELOR DE SPECIALITATE ALE ADMINISTRAȚIEI PUBLICE CENTRALE MINISTERUL DEZVOLTĂRII, LUCRĂRILOR PUBLICE MINISTERUL ECONOMIEI Șl FINANȚELOR Șl LOCUINȚELOR Nr. 3.641 din 12 decembrie 2008 Nr. 850 din 30 iunie 2008 ORDIN pentru aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile în cadrul axei prioritare „Asistență tehnică” a Programului de cooperare transfrontalieră România—Bulgaria 2007—2013 Având în vedere prevederile art. 13 din Regulamentul Parlamentului European și al Consiliului nr. 1.080/2006 privind Fondul European de Dezvoltare Regională și prevederile art. 49—53 din Regulamentul Comisiei nr. 1.828/2006 ce stabilește regulile pentru implementarea Regulamentului Consiliului nr. 1.083/2006, în temeiul art. 10 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 361/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Locuințelor, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Economiei și Finanțelor, cu modificările și completările ulterioare, ministrul dezvoltării, lucrărilor publice și locuințelor și ministrul economiei și finanțelor emit următorul ordin: Art. 1. — Prin prezentul ordin sunt reglementate categoriile de cheltuieli eligibile efectuate în cadrul axei prioritare „Asistență tehnică” a Programului de cooperare transfrontalieră România— Bulgaria 2007—2013, denumit în continuare Program, pentru următoarele domenii majore de intervenție: a) sprijinirea implementării și managementului Programului; b) sprijinirea comunicării și informării privind Programul. Art. 2. — Cheltuielile pentru implementarea măsurilor din cadrul domeniilor majore de intervenție prezentate la art. 1 sunt considerate eligibile astfel: a) de la data aprobării oficiale a Programului de către Comisia Europeană, pentru Autoritatea de management, Autoritatea națională și Autoritatea de audit; b) de la data intrării în vigoare a Acordului de implementare a Programului, încheiat între Autoritatea de management și Secretariatul tehnic comun, pentru Secretariatul tehnic comun și Punctul de informare. Art. 3. — (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile de personal, inclusiv contribuțiile salariale suportate de către angajat și angajator, ale personalului de conducere și de execuție încadrat cu contract individual de muncă pe durată determinată sau nedeterminată, cu normă parțială sau întreagă de lucru, având atribuții în procesul de gestionare și implementare a Programului, încadrat în următoarele structuri, dacă sunt respectate prevederile legislației naționale: a) Secretariatul tehnic comun; b) Punctul de informare; c) Autoritatea de management a programului; d) Autoritatea națională a programului. (2) Sunt considerate eligibile cheltuielile de personal, inclusiv contribuțiile salariale suportate de către angajat și angajator, ale personalului încadrat cu contract individual de muncă pe durată determinată sau nedeterminată, cu normă parțială sau întreagă de lucru, pentru activitățile adiacente de natură tehnică, financiar-contabilă, juridică sau de audit și control cu atribuții în implementarea Programului, încadrat în structura Biroului Regional de Cooperare Transfrontalieră Călărași. (3) Primele și orele suplimentare sunt considerate eligibile dacă sunt respectate prevederile legislației naționale și sunt acordate/efectuate cu acordul Autorității de management. (4) Cheltuielile de personal prevăzute la alin. (1) și (2) se decontează conform contractului de muncă sau proporțional cu procentul prevăzut în fișa postului/foaia de prezență aferent atribuțiilor specifice gestionării și implementării Programului sau activităților adiacente gestionării și implementării Programului. Art. 4. — (1) Cheltuielile efectuate de personalul cu atribuții în domeniul gestionării Programului, cu ocazia deplasărilor, pentru transport (inclusiv taxele de transport — bac, pod, parcare, taxe rutiere, taxe de aeroport, efectuate în interesul Programului), cazare și diurnă sunt considerate eligibile dacă se justifică efectuarea acestora prin documentele justificative prevăzute de legislația națională și procedurile Programului. (2) Cheltuielile cu deplasarea, de tipul cheltuielilor de transport și cazare, sunt eligibile și pentru membrii sau supleanții ori delegații acestora care participă la ședințele Comitetului comun de monitorizare, ale Comitetului comun de selecție sau ale grupurilor de lucru și subcomitetelor înființate de către acestea. (3) Cheltuielile cu închirierea de mijloace de transport în scopul implementării Programului sunt eligibile. Art. 5. — Categoriile de cheltuieli eligibile pentru prestarea de servicii sunt următoarele: a) cheltuielile pentru efectuarea de studii, analize, rapoarte, în concordanță cu obiectivele Programului; b) cheltuielile cu controlul sau auditul, în cazul externalizării acestor servicii; 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 2/5.1.2009 c) cheltuielile cu publicitatea și informarea — organizarea de evenimente, campanii publicitare, cheltuieli aferente paginii de internet a Programului, cheltuielile cu publicațiile și materialele promoționale; d) cheltuielile efectuate pentru organizarea de reuniuni de lucru ale Comitetului comun de monitorizare, Comitetului comun de selecție, grupurilor de lucru, precum și ale altor comitete înființate pentru gestionarea programului; e) cheltuielile efectuate cu instruirea personalului implicat în gestionarea și implementarea Programului; f) cheltuielile efectuate cu traduceri și interpretariat; g) cheltuielile pentru consultanță și expertiză tehnică, economico-financiară, contabilă, fiscală, juridică, în domeniile necesare gestionării și implementării Programului; h) cheltuielile de poștă și curierat; i) cheltuielile pentru servicii informatice: întreținere și reparare echipamente informatice, de comunicații și periferice; întreținere, actualizare și dezvoltare de aplicații informatice; j) cheltuielile de arhivare. Art. 6. — (1) în categoria cheltuielilor eligibile pentru achiziția de active fixe corporale se includ cheltuielile pentru achiziția de echipamente de tehnologia informațiilor și comunicațiilor, birotică, echipamente de birou și mobilier, autoturisme. (2) Achiziția de autoturisme este eligibilă în următoarele condiții: a) este justificată de necesități derivate din implementarea Programului; b) valoarea cheltuielilor eligibile nu poate depăși echivalentul în lei a 20.000 euro pentru fiecare autoturism achiziționat; c) Autoritatea de management monitorizează utilizarea autoturismului achiziționat pe tot parcursul implementării Programului, pentru a se asigura că acesta este utilizat exclusiv în interesul Programului; d) sunt respectate obligațiile beneficiarului privind informarea și publicitatea, cu respectarea prevederilor art. 8 din Regulamentul Comisiei Europene 1.828/2006; e) cheltuielile sunt acceptate doar în cazuri justificate de către beneficiar și aprobate de către Autoritatea de management. (3) în categoria cheltuielilor eligibile pentru achiziția de active fixe necorporale se includ cheltuielile pentru achiziția de aplicații informatice, brevete, licențe, mărci. (4) Cheltuielile pentru achiziția obiectelor de inventar sunt eligibile. (5) Cheltuielile pentru achiziția de cărți, publicații relevante pentru obiectul de activitate al beneficiarului, în format tipărit și/sau electronic, abonamentele la publicații relevante pentru obiectul de activitate sunt eligibile. p. Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice și locuințelor, Anna Horvăth, secretar de stat (6) Sunt eligibile cheltuielile cu materialele consumabile necesare desfășurării în bune condiții a activității beneficiarilor. Art. 7. — Cheltuielile cu lucrările în scopul igienizării și amenajării sunt considerate eligibile pentru sediile Secretariatului tehnic comun, ale Punctului de informare, ale Autorității de management și ale Autorității naționale. Art. 8. — (1) Sunt eligibile cheltuielile cu taxele și comisioanele bancare la deschiderea și administrarea conturilor separate necesare pe perioada implementării Programului conform solicitării AM, precum și cele aferente transferurilor bancare transnaționale. (2) Sunt eligibile cheltuielile cu taxele aferente participării personalului implicat în gestionarea și implementarea Programului la sesiuni de instruire și evenimente direct legate de implementarea Programului (3) Sunt eligibile cheltuielile cu taxele notariale, dacă acestea sunt efectuate în legătură directă cu operațiunea și sunt necesare pentru implementarea activităților eligibile ale Programului. (4) TVA aferentă cheltuielilor efectuate este eligibilă cu condiția ca beneficiarul să dovedească prin mijloace legale faptul că nu o recuperează din alte surse. Art. 9. — (1) în categoria cheltuielilor generale de administrație se includ cheltuielile efectuate pentru: închirierea sediului Secretariatului tehnic comun și Punctului de informare; plata utilităților: energie termică, energie electrică, apă, canalizare, salubritate, gaze naturale; telefon, fax, internet; achiziționarea materialelor și serviciilor de întreținere a sediului; serviciile de întreținere și reparații ale echipamentelor și autoturismelor; cheltuielile de protocol; asigurările pentru autoturisme și echipamente achiziționate din fondurile Programului; asigurările spațiilor în care își desfășoară activitatea Secretariatul tehnic comun și Punctul de informare, cu condiția ca spațiul să se afle în proprietatea acestora sau ca asigurarea să fie impusă prin contract de către proprietarii spațiilor respective. (2) Cheltuielile generale de administrație sunt eligibile după cum urmează: a) în limită de maximum 10% din costurile eligibile rambursate ale contractului pentru Secretariatul tehnic comun și Punctul de informare; b) în limită de maximum 5% din costurile eligibile rambursate pentru Autoritatea de management și Autoritatea națională. (3) Metoda de calcul folosită pentru calculul pro-ratei pentru decontarea cheltuielilor generale de administrație se va stabili de către Autoritatea de management și se va atașa ca anexă la contractul de finanțare, respectiv decizia de finanțare. Art. 10. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul economiei și finanțelor, Varujan Vosganian MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 2/5.1.2009 ⁵ MINISTERUL ECONOMIEI Șl FINANȚELOR AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ ORDIN pentru aprobarea modelului și conținutului unor formulare prevăzute la titlul III din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal în temeiul prevederilor art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 495/2007 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 83 și art. 84 alin. (5) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 228 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală emite următorul ordin: Art. 1. — (1) Se aprobă modelul și conținutul următoarelor formulare, prevăzute în anexa nr. 1: a) 200 „Declarație privind veniturile realizate”, cod 14.13.01.13; b) 250 „Decizie de impunere anuală pentru veniturile realizate din România de persoanele fizice”, cod 14.13.02.13/a. (2) Formularul prevăzut la art. 1 alin. (1) lit. a) se completează și se depune conform instrucțiunilor prevăzute în anexa nr. 2. (3) Persoanele fizice care au realizat venituri din cedarea folosinței bunurilor, calificate în categoria venituri din activități independente conform legii, declară venitul net realizat potrivit regulilor prevăzute pentru veniturile din activități independente pentru care venitul net se stabilește în sistem real. (4) Formularele prevăzute la alin. (1) se utilizează pentru definitivarea impozitului anual aferent veniturilor realizate începând cu 1 ianuarie 2008. Art. 2. — Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare și de păstrare a formularelor prevăzute la art. 1 alin. (1) sunt stabilite în anexa nr. 3. Art. 3. — Până la data de 15 septembrie a anului următor celui pentru care se face impunerea, organul fiscal competent emite deciziile de impunere anuală pe baza datelor din declarațiile privind veniturile realizate și a celorlalte informații aflate la dispoziția sa. Art. 4. —Anexele nr. 1—3 fac parte integrantă din prezentul ordin. Art. 5. — La data intrării în vigoare a prezentului ordin orice dispoziție contrară se abrogă. Art. 6. — Direcția generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcția generală de reglementare a colectării creanțelor bugetare, Direcția generală de tehnologia informației din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, precum și direcțiile generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 7. — Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Eugen Ciorici București, 29 decembrie 2008. Nr. 1.815. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 2/5.1.2009 ANEXA Nr. V) 0 Declarație rectificativă Se completează cu X in cazul declarațiilor rectificatîve DECLARAȚIE PRIVIND VENITURILE REALIZATE 200 Anul 1. DATE DE IDENTIFICARE A CONTRIBUABILULUI Inițiala Cod numeric personal/Numărde identificare fiscală II. DATE PRIVIND VENITURILE REALIZATE PE SURSE Șl CATEGORII DE VENIT 1 A. DATE PRIVIND ACTIVITATEA DESFĂȘURATĂ 1. Natura veniturilor. Q Venituri din cedarea folosinței bunurilor Câștiguri din transferul titlurilor de valoare: □ Venituri comerciale, din care: q Venit(jri din actjvități agrico|e ।---। - Venituri din cedarea folosinței bunurilor calificate . ... * j £ x 1 1 deținute mai mult de 365 de zile 1---1 m categoria vemturi dm actmtăț! independente 0 de |a termen' pe de 0 . deținute mai puțin de 365 de zile. indusiv ~| Venituri din profesii libere Venituri din drepturi de proprietate intelectuală 2. Determinarea venitului net: 0 Sistem real 0 Cote forfetare de cheltuieli 0 Normă de venit 3C____ j______ ।---।, .. , ।---i, _ . ।---। Asociere între persoane fizice 3. Forma de organizare. 0 Individual 0 Asociere între persoane fizice 0 perspane jurjdice romăne 4. Obiectul principal de activitate CodCAEN [ 5. Sediul 6. Datele de identificare ale bunului pentru care se cedează folosința 7. Documentul de autorizare/Contractul de asociere/Inchiriere/Arendare Nr. Data Organul emitent 8. Data începerii activității 9. Data încetării activității 1B. VENIT NET / CÂȘTIG NET ANUAL -iei- 1. Venit brut 2. Cheltuieli deductibile (rd.2.1. sau rd.2.3. sau rd.2.2.+rd.2.4, după caz): 2.1. Cheltuieli deductibile 2.2. Cheltuieli forfetare 2.3. Sume ce revin organismelor de gestiune colectivă 2.4. Contribuții sociale obligatorii plătite 3. Venit net (rd.1 -rd.2), din care: 3.1. Venit net aferent activităților cu regim de reținere la sursă 4. Câștig net anual 5. Pierdere fiscală (rd.2-rd.1) / Pierdere netă anuală 1C. VENIT SCUTIT LA PLATA IMPOZITULUI PE VENIT 1. Venit net |______________________________| 2. Pierdere fiscală Număr de operator de date cu caracter personal 1067 Cod 14.13.01.13 pagina 1 *) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 2/5.1.2009 7 2A. DATE PRIVIND ACTIVITATEA DESFĂȘURATĂ 1. Natura veniturilor | | Venituri din cedarea folosinței bunurilor Câștiguri din transferul titlurilor de valoare: □ Venituri comerciale, din care: □ Venituri din activități agricole |-| . deținu,e maj mu|t de 365 de zite ।---। - Venituri din cedarea folosinței bunurilor calificate ,---. Câștiguri din operațiuni de vânzare-cumpărare | I . deținute mai puțin de 365 de zile, inclusiv I---I în categoria venituri din activități independente I---I de valută la termen, pe bază de contract --- 22 Venituri din profesii libere 22 Venituri din drepturi de proprietate intelectuală 2. Determinarea venitului net: | | Sistem real | | Cote forfetare de cheltuieli I---I N°rmă de venit । __ ।---। Asociere între persoane fizice 3. Forma de organizare: | | Individual QJ Asociere între persoane fizice |_J șj persoane juridice române 4.C Obiectul principal de activitate Cod CAEN I I I 5. S edlul 6. [ 7. E îatele de identificare ale bunului pentru care se cedează folosința Da Org litent ac )ocumentul deautorizare/Contractul de asociere/închiriere/Arendare Nr. ta anul en )ata începerii activității 9. Data încetării act ivită ții 2B. VENIT NET / CÂȘTIG NET ANUAL -lei- 1. Venit brut 2. Cheltuieli deductibile (rd.2.1. sau rd.2.3. sau rd.Z2.+rd.2.4, după caz) 2.1. Cheltuieli deductibile 2.2. Cheltuieli forfetare 2.3. Sume ce revin organismelor de gestiune colectivă 2.4. Contribuții sociale obligatorii plătite 3. Venit net (rd.1 -rd.2), din care: 3.1. Venit net aferent activităților cu regim de reținere la sursă 4. Câștig net anual 5. Pierdere fiscală (rd.2-rd.1) / Pierdere netă anuală 2C. VENIT SCUTIT LA PLATA IMPOZITULUI PE VENIT 1. Venit net |__________________________________| 2. Pierdere fiscală |________________________________| 3A. DATE PRIVIND ACTIVITATEA DESFĂȘURATĂ latura veniturilor | | Venituri din cedarea folosinței bunurilor Câștiguri din transferul titlurilor de valoare: Venituri comerciale, din care: □ Venituri din activități agricole „ mu|ț de de - Venituri din cedarea folosinței bunurilor calificate n Câștiguri din operațiuni de vânzare-cumpârare n mai de 365 de zj|e jn(.|usiv 1J în categoria venituri din activități independente ।---। de valută la termen, pe bază de contract 1---1 ' ’ E Venituri din profesii libere E Venituri din drepturi de proprietate intelectuală E , ।---। . ।---. 1 I Normă de venit E )eterminarea venitului net: Sistem real Cote forfetare de cheltuieli 1---1 2. C ।---। Asociere între persoane fizice 3.F orma de organizare: | | Individual | | Asociere între persoane fizice 1__1 șj persoane juridice române 4. Obiectul principal de activitate Cod CAEN [ 5. Sediul 6. datele de identificare ale bunului pentru care se cedează folosința Da Orc nitent 7. documentul de autorizare/Contractul de asociere/închiriere/Arendare Nr. tc anulen 8. data începerii activității 9. Data încetării activii iții 3B. VENIT NET / CÂȘTIG NET ANUAL 1. Venit brut -lei- 2. Cheltuieli deductibile (rd.2.1. sau rd.2.3. sau rd.2.2.+rd.2.4, după caz) 2.1. Cheltuieli deductibile 2.2. Cheltuieli forfetare 2.3. Sume ce revin organismelor de gestiune colectivă 2.4. Contribuții sociale obligatorii plătite 3. Venit net (rd.1 -rd.2), din care: 3.1. Venit net aferent activităților cu regim de reținere la sursă 4. Câștig net anual 5. Pierdere fiscală (rd.2-rd.l) / Pierdere netă anuală 3C. VENIT SCUTIT LA PLATA IMPOZITULUI PE VENIT 1. Venit net |_______________________________| 2. Pierdere fiscală Pagina 2 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 2/5.1.2009 4A. DATE PRIVIND ACTIVITATEA DESFĂȘURATĂ 1. Natura veniturilor: | I Venituri din cedarea folosinței bunurilor ,_o . ■---. , Câștiguri din transferul titlurilor de valoare: __| Venituri comerciale, din care: |__| Venituri din activități agricole ।---i - Venituri din cedarea folosinței bunurilor calificate ।---। Câștiguri din operațiuni de vânzare-cumpărare O ^eVnute mai mu,t de 365 de zile '---* în categoria venituri din activități independente '---। de valută la termen, pe baza de contract | | - deținute mai puțin de 365 de zile, inclusiv 2] Venituri din profesii libere 2] Venituri din drepturi de proprietate intelectuală 2. Determinarea venitului net: | | Sistem real | | Cote forfetare de cheltuieli ।---I N°rma de venit .---. __ ।---। Asociere între persoane fizice 3. Forma de organizare: | | Individual Q Asociere între persoane fizice LJ șj persoane juridice române 4. Obiectul p ri ncipal de activitate Cod CAEN [ 5. Sediul 6. Datele de identificare ale bunului pentru care se cedează folosința 7. Documentul de autorizare/Contractul de asociere/închiriere/Arendare Nr. Data Organul emitent 8. Data începerii activității 9. Data încetării activității 4B. VENIT NET/ CÂȘTIG NET ANUAL 1. Venit brut - lei - 2. Cheltuieli deductibile (rd.2.1. sau rd.2.3. sau rd.2.2.+rd.2.4, după caz) 2.1. Cheltuieli deductibile 2.2. Cheltuieli forfetare 2.3. Sume ce revin organismelor de gestiune colectivă 2.4. Contribuții sociale obligatorii plătite 3. Venit net (rd.l -rd.2), din care: 3.1. Venit net aferent activităților cu regim de reținere la sursă 4. Câștig net anual 5. Pierdere fiscală (rd.2-rd.1) / Pierdere netă anuală 4C. VENIT SCUTIT LA PLATA IMPOZITULUI PE VENIT 1. Venit net |_______________________________| 2. Pierdere fiscală [_ ______________________________________________________________________________1 5A, DATE PRIVIND ACTIVITATEA DESFĂȘURATĂ 1 . Natura veniturilor: □ Venituri din cedarea folosinței bunurilor Câștiguri din transferul titlurilor de valoare: [ " 1 Venituri comerciale, din care: I I Venituri din activități agricole r---. , . , , [ --- 1 1---1 -deținute mai mult de 365 de zile [ --- । - Venituri din cedarea folosinței bunurilor calificate ।---। Câștiguri din operațiuni de vânzare-cumpărare ।---। , . , , ___ , .. . . . [ . . .. ’ .. . . . . . -deținute mai puțin de 365 de zile, inclusiv 2 --- 1 in categoria venituri din activități independente l---• de valuta la termen, pe baza de contract '---l * ’ 3 Venituri din profesii libere 2] Venituri din drepturi de proprietate intelectuală . . i---i . i---i x . u u » r 1 1 Normă de venit Determinarea venitului net: Sistem real | | Cote forfetare de cheltuieli l---l ।---। Asociere între persoane fizice Forma de organizare: | | Individual [ | Asociere între persoane fizice 1__1 șj persoane juridice române 4. Obiectul principal de activitate Cod CAEN [ 5. Sediul 6. Datele de identificare ale bunului pentru care se cedează folosința 7. Documentul de autorizare/Contractul de asociere/închiriere/Arendare Nr. Data Organul emitent 5B. VENIT NET / CÂȘTIG NET ANUAL 1. Venit brut - lei- 2. Cheltuieli deductibile (rd.2.1. sau rd.2.3. sau rd.2.2.+rd,2.4, după caz) 2.1. Cheltuieli deductibile 2.2. Cheltuieli forfetare 2.3. Sume ce revin organismelor de gestiune colectivă 2.4. Contribuții sociale obligatorii plătite 3, Venit net (rd.1 -rd.2), din care: 3.1. Venit net aferent activităților cu regim de reținere la sursă 4. Câștig net anual 5. Pierdere fiscală (rd.2-rd.l)/ Pierdere netă anuală 5C. VENIT SCUTIT LA PLATA IMPOZITULUI PE VENIT 1. Venit net Q 2. Pierdere fiscală 1 Pagina 3 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 2/5.1.2009 9 6A. DATE PRIVIND ACTIVITATEA DESFĂȘURATĂ 1. Natura veniturilor: 2] Venituri comerciale, din care: □ - Venituri din cedarea folosinței bunurilor calificate în categoria venituri din activități independente Venituri din profesii libere 2] Venituri din drepturi de proprietate intelectuală Venituri din cedarea folosinței bunurilor 2] Venituri din activități agricole □ Câștiguri din operațiuni de vânzare-cumpărare de valută la termen, pe bază de contract Câștiguri din transferul titlurilor de valoare: - deținute mai mult de 365 de zile - deținute mai puțin de 365 de zile, inclusiv 2. Determinarea venitului net: 3. Forma de organizare: ~] Sistem real 2J Individual 2] Cote forfetare de cheltuieli 2] Asociere între persoane fizice 4. Obiectul principal de activitate 5. Sediul 6. Datele de identificare ale bunului pentru care se cedează folosința 7. Documentul de autorizare/Contractul de asociere/închiriere/Arendare Nr. □ Normă de venit □ Asociere între persoane fizice și persoane juridice române CodCAEN [ Data Organul emitent 8. Data începerii activității 9. Data încetării activității 68. VENIT NET / CÂȘTIG NET ANUAL 1 Venit brut 2. Cheltuieli deductibile (rd.2.1. sau rd.2.3. sau rd.2.2.+rd.2.4, după caz) 2.1. Cheltu iei i deductibi le 2.2. Cheltuieli forfetare 2.3. Sume ce revin organismelor de gestiune colectivă 2.4. Contribuții sociale obligatorii plătite 3. Venit net (rd.1 -rd.2), din care: 3.1. Venit net aferent activităților cu regim de reținere la sursă 4. Câștig net anual 5. Pierdere fiscală (rd.2-rd.1) / Pierdere netă anuală - lei - 6G VENIT SCUTIT LA PLATA IMPOZITULUI PE VENIT 1. Venit net [ 2. Pierdere fiscală [ III. DESTINAȚIA SUMEI REPREZENTÂND 2% DIN IMPOZITUL DATORAT PE VENITUL NET ANUAL IMPOZABIL /CÂȘTIGUL NET ANUAL ______________________________________ Q Bursă privată Documente de plată nr./data Contract nr. / data Suma plătită(lei) 3] Susținerea unei entități nonprofit/unități de cult Suma (lei) Denumire entitate nonprofit/unitate de cult Cod de identificare fiscală al entității nonprofit/unității de cult Cont bancar (IBAN) IV. DATE DE IDENTIFICARE A REPREZENTANTULUI FISCAL Nume, prenume / Denumire Cod de identificare fiscală Județ/Sector [ j Localitate [ ] Cod poștal Q ] Strada ] Telefon Q ]Fax [ J Număr ] Email Sub sancțiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar că datele înscrise în acest formular sunt corecte și complete. Semnătură contribuabil Data Semnătură reprezentant fiscal Data Loc rezervat organului fiscal Nr. înregistrare: Data: Pagina 4 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 2/5.1.2009 Agenția Națională de Administrare Fiscală Administrația Finanțelor Publice DECIZIE DE IMPUNERE ANUALĂ 250 Nr. înregistrare Data______________ pentru veniturile realizate din România de persoanele fizice pe anul | | | | | Către: Nume____________________________________________________________________ P r e n u m e___________________________________________________________ Do miciiiu I: Loca litatea Cod poștal Strada Număr Bloc Scara Ap. Județ(sector) I.Date privind activitatea desfășurată Cod numeric personal/Număr de identificare fiscală: în baza art.67, art.84 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal și a Declarației privind veniturile realizate pe anul.... înregistrată sub nr.......................din data....... se stabilește impozitul anual pe venit, după cum urmează: 1. Natura venitului 2. Determinarea venitului net _____________________________________________________________________________________________________________________________________ 3. Obiectul principal de activitate 4. Sed iul____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 5. Documentul de autorizare/Contractul de asociere/închiriere/Arendare Nr. Data Organul emitent 6. Localitatea în a cărei rază teritorială se afla terenul 7. Datele de identificare a bunului pentru care se cedează folosința ______________________________________________________________________________________________ 8. Data începerii activității Data încetării activității II.Determinarea impozitului pe venitul net anual impozabil datorat/câștigul net anual -leî- Denumire indicator Decizie anterioară Decizie curentă 1. Venit net/pierdere din activități comerciale 2. Venit net/pierdere din cedarea folosinței bunurilor calificate în categoria venituri din activități independente 3. Venit net/pierdere din profesii libere 4. Venit net/pierdere din valorificarea drepturilor de proprietate intelectuală 5. Venit net/pierdere din cedarea folosinței bunurilor 6. Venit net/pierdere din activități agricole 7. Câștig net/pierdere din transferul titlurilor de valoare deținute mai puțin de 365 de zile, inclusiv 8. Câștig net/pierdere din transferul titlurilor de valoare deținute mai mult de 365 de zile 9. Câștig net/pierdere din operațiuni de vânzare - cumpărare valută la termen, pe bază de contract 10. Venit net anual/Câștig net anual* 11. Pierdere/Pierdere netă anuală* 12. Pierderi fiscale reportate din anii precedenți 12.1. compensate în anul de raportare 12.2. de reportat 13. Venit net anual impozabil (rd.10-rd.12.1 l/Câștig net anual(rd.10) 14. Impozit pe venitul net anual impozabil datorat/Câștigul net anual 15. Suma de virat entității nonprofit/unității de cult 16. Cheltuieli admise cu bursa privată 17. Obligații privind plățile anticipate 18. Diferențe de impozit anual de regularizat a. stabilite în plus (rd.l4-rd.17-rd.16)** b. stabilite în minus (rd.17-rd.14+rd. 16) 19. Diferențe de impozit, a. constatate în plus conform art.90 alin.(2) din Ordonanța Guvernului nr.92/2003, republicată, cu b. constatate in minus modificările și completările ulterioare Administrația finanțelor publice își rezervă dreptul de a modifica impozitul calculat in condițiile declarării eronate a venitunlor, in perioada de prescnpție a impozitului pe venit. Diferența de impozit stabilită in plus (rd.18a) In sumă de lei se plătește in termen de cel mult 60 de zile de la data comunicării prezentei. Pentru impozitul neachitat pănă la termenul precizat mai sus, se vor cakula majorări de întârziere. Diferența de impozit constatată in plus (rd.19a) In sumă de_____lei se plătește in funcție de data comunicării prezentei astfel: - dacă data comunicării este cuprinsă in intervalul 01-15 din lună, termenul de plată este pănă la data de 5 a lunii următoare; ■ dacă data comunicării este cupnnsă in intervalul 16-31 din lună, termenul de plată este pănă la data de 20 a lunii următoare; Diferența stabilită/constatată In minus (rd.l8b sau rd.19b) In sumâ de___lei se compensează și/sau se restituie, după caz, potrivit prevederilor legale In vigoare. împotriva măsurilor dispuse prin prezenta se poate face contestație, care se depune. In termen de 30 zile de la comunicare, la organul fiscal emitent. Prezenta reprezintă titlu de creanță și constituie înștiințare de plată, conform legii. Aprobat: Verificat: întocmit: Am primit un exemplar, Funcție _________________________________________________________ Funcție____________________________________ Funcție______________________________________________ Semnătură contribuabil Nume, prenume____________________________________________________ Nume, prenume Nume, prenume Data / / sau nr, și data confirmării Data_/_/_______________________________ Data / / Data / / de primi re *) Se preia suma de la rd.l, rd.2, rd.3, rd.4, rd.5, rd.6, rd.7, rd.8 sau rd.9, după caz. **) în situația în care suma rezultată este negativă se preia la rândul 18b. Număr de operator de date cu caracter personal -1067 Cod 14.13.02.13/a ________________________________________________________________________________________________________________________ MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 2/5.1.2009 11 ANEXA Nr. 2 INSTRUCȚIUNI de completare a formularului 200 „Declarație privind veniturile realizate”, cod 14.13.01.13 1. Declarația se completează și se depune de către persoanele fizice care realizează venituri în bani și/sau în natură din România provenind din: 1.1. Activități independente: — activități comerciale — fapte de comerț, prestări de servicii, altele’decât cele din profesii libere, practicarea unei meserii, inclusiv din activități adiacente, precum și venituri din cedarea folosinței bunurilor calificate în categoria venituri din activități independente. Contribuabilii care au realizat, în anul de raportare, venituri din cedarea folosinței bunurilor calificate, în condițiile legii, în categoria venituri din activități independente declara venitul net realizat/pierderea anuală, cumulat, la nivelul categoriei de venit, potrivit regulilor aplicabile activităților independente pentru care venitul net se stabilește în sistem real. Veniturile și cheltuielile luate în calcul pentru stabilirea venitului net/pierderii anuale sunt cele realizate la nivelul tuturor contractelor de închiriere/subînchiriere aflate în derulare în anul de raportare; — profesii libere — exercitarea profesiilor medicale, de avocat, notar, auditor financiar, consultant fiscal, expert contabil, contabil autorizat, consultant de plasament în valori mobiliare, arhitect sau a altor profesii reglementate, desfășurate în mod independent, în condițiile legii; — drepturi de proprietate intelectuală — brevete de invenție, desene și modele, mostre, mărci de fabrică și de comerț și procedee tehnice, know-how, drepturi de autor și drepturi conexe dreptului de autor și altele asemenea. Declarația se depune de contribuabilii care desfășoară activitatea în mod individual sau într-o formă de asociere, ce nu dă naștere unei persoane juridice, constituită între persoane fizice sau între persoane fizice și persoane juridice cu statut de microîntreprindere potrivit titlului IV din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare. Declarația se completează pentru fiecare categorie de venit și pentru fiecare sursă de realizare a venitului. Nu au obligația depunerii declarației persoanele fizice care, în anul de raportare, au realizat venituri din activități independente impuse pe bază de norme de venit, cu excepția persoanelor care au depus declarațiile de venit estimativ în luna decembrie și pentru care nu s-au stabilit plăți anticipate, conform legii. Contribuabilii care obțin venituri din drepturi de proprietate intelectuală de la mai muiți plătitori depun o singură declarație. 1.2. Cedarea folosinței bunurilor mobile și imobile, realizate în calitate de proprietar, uzufructuar sau alt deținător legal Persoanele fizice care obțin venituri din cedarea folosinței bunurilor din mai multe surse, respectiv contracte de închiriere, completează declarația pentru fiecare sursă de venit. în cazul cedării folosinței bunurilor deținute în comun, repartizarea venitului net se face potrivit Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare. 1.3. Activități agricole pentru care venitul net se stabilește în sistem real: — venituri din cultivarea și valorificarea florilor, legumelor și zarzavaturilor, în sere și în solarii, special destinate acestor scopuri și/sau în sistem irigat, precum și din cultivarea și valorificarea arbuștilor, plantelor decorative’și a ciupercilor, din exploatarea pepinierelor viticole și pomicole și din altele asemenea. Declarația se depune de contribuabilii care desfășoară activitatea în mod individual și/sau în cadrul unei asocieri fără personalitate juridică, constituită între persoane fizice și care au optat pentru determinarea venitului net în sistem real,’ pe baza datelor din contabilitatea în partidă simplă. Contribuabilii depun câte o declarație pentru fiecare loc de realizare a venitului, respectiv pentru fiecare localitate în a cărei rază teritorială se află terenul. în cazul în care în raza teritorială a aceleiași localități se află mai multe terenuri, se va depune o singură declarație. Persoanele fizice care realizează venituri în cadrul unei asocieri fără personalitate juridică, constituită între persoane fizice, completează declarația având în vedere venitul net distribuit, care le revine din asociere. 1.4. Câștiguri rezultate din transferul dreptului de proprietate asupra titlurilor de valoare Declarația se depune de contribuabilii care, în anul de raportare, au realizat câștiguri din transferul titlurilor de valoare, altele decât părțile sociale și valorile mobiliare în cazul societăților închise, și au obligația stabilirii câștigului net anual/pierderii nete anuale, potrivit legii. Persoanele fizice care, în anul de raportare, au realizat câștiguri/pierderi din tranzacționarea titlurilor de valoare, altele decât părțile sociale și valorile mobiliare în cazul societăților închise, evidențiază’ distinct în declarație câștigul net anual/pierderea netă anuală din transferul dreptului de proprietate asupra titlurilor de valoare deținute mai mult de 365 de zile, precum și câștigul net anual/pierderea netă anuală din transferul dreptului de proprietate asupra titlurilor de valoare deținute mai puțin de 365 de zile, inclusiv. în cazul câștigurilor din transferul dreptului de proprietate asupra titlurilor’de valoare, la completarea formularului se au în vedere dispozițiile Legii nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare, și ale Hotărârii Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare. 1.5. Câștiguri din operațiuni de vânzare-cumpărare de valută la termen, pe bază de contract Declarația se depune de contribuabilii care, în anul de raportare, au realizat câștiguri din operațiuni de vânzare- cumpărare de valută la termen, pe bază de contract, precum și orice alte operațiuni de acest gen, altele decât cele cu instrumente financiare tranzacționale pe piețe autorizate și supravegheate de Comisia Națională a Valorilor Mobiliare, și au obligația stabilirii câștigului net anual/pierderii nete anuale, potrivit legii. în cazul câștigurilor din operațiuni de vânzare-cumpărare de valută la termen, pe bază de contract, precum și orice alte operațiuni de acest gen, la completarea formularului se au în vedere dispozițiile Legii nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare, și ale Hotărârii Guvernului nr. 44/2004, cu modificările și completările ulterioare. 2. Declarația privind veniturile realizate se completează de către contribuabili sau de către reprezentanții fiscali ai acestora, înscriind cu majuscule, citeț și corect, datele prevăzute de formular. Termen de depunere: — anual, la termenul prevăzut de Legea nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare; — ori de câte ori contribuabilul constată erori în declarația anterioară, prin completarea unei declarații rectificative până la termenul prevăzut de lege, situație în care se va înscrie „X” în căsuța special prevăzută în formular în acest scop. Declarația se completează în două exemplare: — originalul se depune la: a) organul fiscal în a cărui rază teritorială contribuabilul are adresa unde își are domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuiește efectiv, în cazul în care aceasta este diferită de domiciliu, pentru persoanele fizice care au domiciliul fiscal în România; 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 2/5.I.2009 b) organul fiscal în a cărui rază teritorială se află sursa de venit, pentru ceilalți contribuabili persoane fizice; — copia se păstrează de către contribuabil. Declarația se depune direct la registratura organului fiscal sau la oficiul poștal, prin scrisoare recomandată. Declarația se pune gratuit la dispoziția contribuabilului. I DATE DE IDENTIFICARE A CONTRIBUABILULUI Adresa — se înscrie adresa domiciliului fiscal. Cod numeric personal/Număr de identificare fiscală — se înscrie codul numeric personal din actul de identitate al fiecărui contribuabil sau numărul de identificare fiscală atribuit de către Agenția Națională de Administrare Fiscală cu ocazia înregistrării fiscale, după caz. Banca, Cont bancar (IBAN) — se înscrie denumirea băncii și codul IBAN al contului bancar al contribuabilului. II. DATE PRIVIND VENITURILE REALIZATE PE SURSE SI CATEGORII DE VENIT 1 A. DATE PRIVIND ACTIVITATEA DESFĂȘURATĂ rd.1. Natura veniturilor—se bifează căsuța corespunzătoare categoriei de venit realizat, după caz: venituri comerciale, venituri din profesii libere, venituri din drepturi de proprietate intelectuală, venituri din cedarea folosinței bunurilor, venituri din activități agricole, câștiguri din transferul titlurilor de valoare (în funcție de perioada de deținere a titlurilor de valoare, deținute mai mult de 365 de zile sau deținute mai puțin de 365 de zile, inclusiv), câștiguri din operațiuni de vânzare-cumpărare de valută la termen, pe bază de contract, venituri din cedarea folosinței bunurilor calificate în categoria venituri din activități independente, după caz. Persoanele fizice care, în anul de raportare, au realizat venituri din cedarea folosinței bunurilor calificate, în condițiile legii, în categoria venituri din activități independente bifează căsuța „Venituri din cedarea folosinței bunurilor calificate în categoria venituri din activități independente”. rd. 2. Determinarea venitului net — se bifează căsuța corespunzătoare în funcție de modul de determinare a venitului net: în sistem real, pe baza cotelor forfetare de cheltuieli sau pe normă de venit. rd. 3. Forma de organizare — se bifează căsuța corespunzătoare modului de desfășurare a activității: individual sau într-o formă de asociere cu persoane fizice sau persoane juridice române. rd. 4. Obiectul principal de activitate — se înscrie denumirea activității principale generatoare de venituri, desfășurată de contribuabil, precum și codul CAEN al activității desfășurate. rd. 5. Sediul — se completează adresa sediului sau locului principal de desfășurare a activității, după caz. în cazul în care activitatea se desfășoară prin mai multe puncte de lucru, se completează adresa sediului sau locului principal de desfășurare a activității, după caz. Persoanele fizice care realizează venituri din activități agricole vor înscrie denumirea unității administrativ-teritoriale în a cărei rază se află terenul (terenurile), respectiv: municipiu, oraș, comună sau sector al municipiului București, după caz. rd. 6. Datele de identificare ale bunului pentru care se cedează folosința — se înscriu datele de identificare ale bunului a cărui folosință este cedată. De exemplu: a) pentru imobile (clădiri, terenuri): adresa completă (stradă, număr, bloc, etaj, apartament), suprafața totală, din care închiriată; b) pentru autovehicule: tipul, anul de fabricație, numărul de înmatriculare, seria motorului, seria șasiului; c) alte bunuri: denumirea bunului, descrierea detaliată, cu identificarea principalelor caracteristici care individualizează bunul. Rubrica se completează numai de către contribuabilii care realizează venituri din cedarea folosinței bunurilor. rd . 7. Documentul de autorizare/Contractul de asociere/închiriere/arendare — se înscriu numărul documentului care atestă dreptul contribuabilului de a desfășura activitate independentă, potrivit legii, data emiterii acestuia, precum și denumirea organului care l-a eliberat. Pentru contribuabilii care desfășoară activități în baza unui contract de agent se înscriu numărul și data contractului. Contribuabilii care desfășoară activități agricole în cadrul unei asocieri fără personalitate juridică, constituită între persoane fizice, completează numărul sub care contractul de asociere a fost înregistrat la organul fiscal, precum și data înregistrării acestuia. Contribuabilii care au realizat venituri din cedarea folosinței bunurilor completează rubrica după cum urmează: — se elimină din text cuvântul „închiriere” sau „arendare”, în funcție de natura contractului încheiat între părți; — se înscrie numărul sub care a fost înregistrat la organul fiscal contractul încheiat între părți, precum și data înregistrării acestuia. rd . 8, 9. Data începerii/încetării activității — se completează de către contribuabilii care își încep/încetează activitatea în cursul anului fiscal. Persoanele fizice autorizate care încetează activitatea în cursul anului înscriu data depunerii autorizației de funcționare la organul emitent. Contribuabilii care realizează venituri din cedarea folosinței bunurilor înscriu data prevăzută pentru începerea derulării contractului încheiat între părți, respectiv data prevăzută pentru încetarea contractului încheiat între părți. Rubricile de la rd. 8 și 9 se completează numai dacă evenimentele respective se produc în cursul anului pentru care se depune declarația. 1 B. VENIT NET/CÂȘTIG NET ANUAL 1. Venituri din activități independente: activități comerciale, profesii libere și drepturi de proprietate intelectuală a) Activitate desfășurată în mod individual a.1) în cazul persoanelor care realizează venituri din activități comerciale și/sau din exercitarea unei profesii libere determinate în sistem real și/sau venituri din cedarea folosinței bunurilor calificate în categoria venituri din activități independente Se completează pe baza datelor din evidența contabilă. rd. 1. Venit brut — se înscrie suma reprezentând veniturile totale în bani și/sau echivalentul în lei al veniturilor în natură încasate în anul de raportare, atât din activitatea de bază, cât și din activități adiacente. rd. 2. Cheltuieli deductibile — se preia suma de la rd. 2.1. rd. 2.1. Cheltuieli deductibile — se înscrie suma reprezentând cheltuielile efectuate în vederea realizării venitului, cu condiția să fie efectuate în interesul direct al activității, să corespundă unor cheltuieli efective, să fie justificate cu documente și să fie cuprinse în cheltuielile exercițiului financiar al anului în cursul căruia au fost plătite. rd. 3. Venit net — se înscrie suma reprezentând diferența dintre venitul brut și cheltuielile aferente deductibile, dacă venitul brut este mai mare decât cheltuielile deductibile, respectiv se scade rd. 2 din rd. 1. rd. 3.1. Venit net aferent activităților cu regim de reținere la sursă — se înscrie partea din venitul net aferent activităților independente pentru care plățile anticipate s-au realizat prin stopaj la sursă. rd. 5. Pierdere fiscală/Pierdere netă anuală — se înscrie suma reprezentând diferența dintre cheltuielile deductibile și venitul brut, dacă venitul brut este mai mic decât cheltuielile deductibile, respectiv se scade rd. 1 din rd. 2. a.2) în cazul persoanelor care realizează venituri din activități independente impuse pe bază de normă de venit Se completează de către contribuabilii care desfășoară activități independente, impuse pe bază de norme de venit. rd. 3. Venit net — se înscrie suma reprezentând norma de venit corespunzătoare perioadei lucrate, comunicată de organul fiscal. a.3) în cazul persoanelor care realizează venituri din valorificarea sub orice formă a drepturilor de proprietate intelectuală MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 2/5.1.2009 13 Se completează pe baza datelor din evidența contabilă de către contibuabilii care au optat pentru determinarea venitului net în sistem real sau pe baza documentelor eliberate de plătitorii de venit de către contibuabilii care au optat pentru determinarea venitului net pe baza cotelor forfetare de cheltuieli. rd. 1. Venit brut — se înscrie suma reprezentând veniturile totale în bani și/sau echivalentul în lei al veniturilor în natură realizate din valorificarea sub orice formă a drepturilor de proprietate intelectuală, din toate sursele, în anul de raportare. La stabilirea veniturilor brute din drepturi de proprietate intelectuală se au în vedere atât sumele încasate în cursul anului, cât și reținerile în contul plăților anticipate efectuate cu titlu de impozit și contribuțiile obligatorii, efectuate de plătitorii de venit. rd. 2. Cheltuieli deductibile — se înscrie suma de la rd. 2.1 sau rd. 2.3 ori suma rezultată din însumarea cheltuielilor de la rd. 2.2 și rd. 2.4, după caz. rd. 2.1. Cheltuieli deductibile — se completează de către contribuabilii care au optat pentru determinarea venitului net în sistem real, pe baza datelor din evidența contabilă în partidă simplă. Se înscrie suma reprezentând cheltuielile totale efectuate în vederea realizării venitului, cu condiția să fie efectuate în interesul direct al activității, să corespundă unor cheltuieli efective, să fie justificate cu documente și să fie cuprinse în cheltuielile exercițiului financiar al anului în cursul căruia au fost plătite, inclusiv contribuțiile sociale obligatorii plătite. rd. 2.2. Cheltuieli forfetare — se completează de către contribuabilii care realizează venituri din drepturi de proprietate intelectuală și care determină venitul net pe baza cotelor forfetare de cheltuieli. Se înscrie suma rezultată prin aplicarea unei cote de cheltuieli de 50% la venitul brut realizat din drepturile de proprietate intelectuală aferente operelor de artă monumentală sau cu suma rezultată prin aplicarea unei cote de cheltuieli de 40% la venitul brut realizat din valorificarea drepturilor de proprietate intelectuală, altele decât cele aferente operelor de artă monumentală, după caz. rd. 2.3. Sume ce revin organismelor de gestiune colectivă — se completează în cazul: — veniturilor din drepturi de proprietate intelectuală transmise prin succesiune; — veniturilor din exercitarea dreptului de suită; — veniturilor reprezentând remunerația compensatorie pentru copia privată. Se înscrie suma totală plătită organismelor de gestiune colectivă sau altor plătitori care, conform legii, au atribuții de colectare și de repartizare a veniturilor între titularii de drepturi. rd. 2.4. Contribuții sociale obligatorii plătite — se completează numai de contribuabilii pentru care venitul net se determină pe bază de cote forfetare de cheltuieli, cu suma reprezentând contribuțiile sociale obligatorii plătite. rd. 3. Venit net — se înscrie suma reprezentând diferența dintre venitul brut și cheltuielile deductibile aferente, respectiv din rd. 1 se scade rd. 2. rd. 5. Pierdere fiscală/Pierdere netă anuală — se completează numai de către contribuabilii care determină venitul net/pierderea fiscală în sistem real și care în anul de raportare au înregistrat pierderi. Se înscrie suma reprezentând diferența dintre cheltuielile deductibile efective și venitul brut, dacă venitul brut este mai mic decât cheltuielile deductibile, respectiv se scade rd. 1 din rd. 2. b) Activitate desfășurată într-o formă de asociere b. 1) în cazul asocierilor dintre persoane fizice, care nu dau naștere unei persoane juridice, se completează numai rd.3 sau rd.5 de la cap. II lit. B din declarație, după cum urmează: rd. 3. Venit net — se preia suma înscrisă în col.5, la rândul corespunzător contribuabilului, din tabelul de la cap. V din Declarația anuală de venit pentru asocierile fără personalitate juridică, reprezentând venitul net din asociere, realizat în anul fiscal de raportare, supus impozitului pe venit și distribuit asociatului, conform contractului de asociere. rd. 5. Pierdere fiscală/Pierdere netă anuală — se preia suma înscrisă în col. 7, la rândul corespunzător contribuabilului, din tabelul prevăzut la cap. V din Declarația anuală de venit pentru asocierile fără personalitate juridică,’ reprezentând pierderea fiscală din asociere realizată în anul fiscal de raportare și distribuită asociatului, conform contractului de asociere. b.2) în cazul asocierilor constituite între persoane fizice și persoane juridice române, care nu dau naștere unei persoane juridice, se completează rd. 1, rd. 2 (cu rd. 2.4), rd. 3 și rd. 3.1 sau rd. 5, după caz, după cum urmează: rd. 1. Venit brut — se înscrie suma reprezentând profitul/venitul cuvenit unei persoane fizice dintr-o asociere cu o persoană juridică română, care nu dă naștere unei persoane juridice, determinat cu respectarea regulilor stabilite în legislația privind impozitul pe venitul microîntreprinderilor. Se preia suma înscrisă în col.5, la rândul corespunzător contribuabilului, din tabelul de la cap. V din Declarația anuală de venit pentru asocierile fără personalitate juridică.’Persoanele fizice care obțin profituri dintr-o activitate desfășurată în asociere cu o persoană juridică română — microîntrep’rindere, care nu dă naștere unei persoane juridice, au obligația să asimileze acest venit distribuit din asociere venitului brut din activități independente. Venitul net se determină prin deducerea din venitul brut a contribuțiilor obligatorii prevăzute de lege, datorate de persoanele fizice' rd. 2. Cheltuieli deductibile — se preia suma de la rd. 2.4. rd. 2.4. Contribuții sociale obligatorii plătite — se înscrie suma reprezentând contribuțiile sociale obligatorii plătite de asociații persoane fizice. rd. 3. Venit net — se înscrie suma reprezentând diferența dintre venitul brut și contribuțiile sociale obligatorii plătite, respectiv dintre suma înscrisă la rd. 1 și suma înscrisă la rd. 2. rd. 3.1. Venit net aferent activităților cu regim de reținere la sursă — se preia suma de la rd.3. rd.5. Pierdere fiscală/Pierdere netă anuală — se înscrie suma reprezentând pierderea fiscală realizată de persoana fizică dintr-o asociere cu o persoană juridică română, determinată cu respectarea regulilor stabilite în legislația privind impozitul pe venitul microîntreprinderilor. 2. Venituri din cedarea folosinței bunurilor Declarația se completează pe baza contractului încheiat între părți de către contribuabilii care au optat pentru determinarea venitului net pe baza cotelor forfetare de cheltuieli sau pe baza datelor din evidența contabilă de persoanele fizice care au optat pentru determinarea venitului net în sistem real. rd.1. Venit brut — se înscrie suma reprezentând chiria/arenda prevăzută în contractul încheiat între părți pentru anul fiscal de raportare, indiferent de momentul plății acesteia, majorată cu valoarea cheltuielilor ce cad, conform dispozițiilor legale, în sarcina proprietarului, uzufructuarului sau a altui deținător legal, dacă sunt efectuate de cealaltă parte contractantă. în venitul brut se includ și eventualele daune plătite potrivit unor clauze contractuale, în’ cazul rezilierii contractelor înainte de termen. în situația în care chiria/arenda reprezintă echivalentul în lei al unei valute, venitul brut anual se determină pe baza chiriei/arendei lunare evaluate la cursul de schimb al pieței valutare comunicat de Banca Națională a României, din ultima zi a fiecărei luni, corespunzător lunilor din perioada de impunere. în situația în care arenda se achită în natură, evaluarea în lei a acesteia se face pe baza prețurilor medii ale produselor agricole, conform Legii nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare. în cazul contribuabililor care au optat pentru determinarea venitului net în sistem real se înscrie totalitatea veniturilor încasate ca urmare a cedării folosinței bunului, pe baza datelor din evidența contabilă. rd.2. Cheltuieli deductibile — se înscrie suma de la rd.2.1 sau suma de la rd.2.2, după caz. rd.2.1. Cheltuieli deductibile — se completează de către contribuabilii care au optat pentru determinarea venitului net în sistem real, pe baza datelor din evidența contabilă în partidă 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 2/5.1.2009 simplă. Se înscrie suma reprezentând cheltuielile deductibile efectuate în vederea realizării venitului, cu condiția să fie efectuate în interesul direct al activității, să corespundă unor cheltuieli efective, să fie justificate cu documente și să fie cuprinse în cheltuielile exercițiului financiar al anului în cursul căruia au fost plătite. rd.2.2. Cheltuieli forfetare — se completează de contribuabilii care au optat pentru determinarea venitului net pe baza cotelor forfetare de cheltuieli. Se înscrie suma rezultată prin aplicarea unei cote forfetare de cheltuieli de 25% la venitul brut (rd.1), reprezentând cheltuieli deductibile aferente venitului. rd.3. Venit net — se înscrie suma reprezentând diferența dintre venitul brut și cheltuielile deductibile aferente, respectiv dintre datele înscrise la rd.1 și datele înscrise la rd. 2. rd.5. Pierdere fiscală/Pierdere netă anuală — se completează numai de către contribuabilii care determină venitul net/pierderea în sistem real și care în anul de raportare au înregistrat pierderi. Se înscrie suma reprezentând diferența dintre cheltuielile deductibile efective și venitul brut, dacă venitul brut este mai mic decât cheltuielile deductibile, respectiv se scade rd.1 din rd.2. 3. Venituri din activități agricole pentru care venitul net se determină în sistem real, pe baza datelor din contabilitatea în partidă simplă a) Activitate desfășurată în mod individual Se completează pe baza datelor din evidența contabilă. rd.1. Venit brut—se înscrie suma reprezentând veniturile în bani și/sau echivalentul veniturilor în natură încasate în anul de raportare de către contribuabilii care desfășoară activități agricole în mod individual. rd.2. Cheltuieli deductibile — se preia suma de la rd.2.1. rd.2.1 Cheltuieli deductibile — se înscrie suma reprezentând cheltuielile efectuate în vederea realizării venitului, cu condiția să fie efectuate în interesul direct al activității, să corespundă unor cheltuieli efective, să fie justificate cu documente și să fie cuprinse în cheltuielile exercițiului financiar al anului în cursul căruia au fost plătite. rd.3. Venit net — se înscrie suma reprezentând diferența dintre venitul brut și cheltuielile aferente deductibile, dacă venitul brut este mai mare decât cheltuielile deductibile, respectiv se scade rd.2 din rd.1. rd.5. Pierdere fiscală/Pierdere netă anuală — se înscrie suma reprezentând diferența dintre cheltuielile deductibile și venitul brut, dacă venitul brut este mai mic decât cheltuielile deductibile, respectiv se scade rd.1 din rd.2. b) Activitate desfășurată într-o formă de asociere b. 1) în cazul asocierilor dintre persoane fizice, care nu dau naștere unei persoane juridice, se vor completa numai rd.3 sau rd.5 de la cap. II lit. B din declarație, după caz, după cum urmează: rd.3. Venit net — în cazul contribuabililor care desfășoară activități agricole în cadrul unei asocieri fără personalitate juridică’ constituită între persoane fizice, se preia suma înscrisă în col.5, la rândul corespunzător contribuabilului, din tabelul de la cap. V din Declarația anuală de venit pentru asocierile fără personalitate juridică’ reprezentând venitul net din asociere, realizat în anul fiscal de raportare, supus impozitului pe venit și distribuit asociatului, conform contractului de asociere. rd.5. Pierdere fiscală/Pierdere netă anuală — în cazul contribuabililor care desfășoară activități agricole în cadrul unei asocieri fără personalitate juridică, constituită între persoane fizice, se preia suma înscrisă în col.7, la rândul corespunzător contribuabilului, din tabelul prevăzut la cap. V din Declarația anuală de venit pentru asociațiile fără personalitate juridică, reprezentând pierderea fiscala din asociere realizată în anul fiscal de raportare și distribuită asociatului, conform contractului. 4. Câștiguri din transferul titlurilor de valoare Se completează de contribuabilii care au realizat câștiguri din transferul titlurilor de valoare, altele decât părțile sociale și valorile mobiliare în cazul societăților închise, și au obligația stabilirii câștigului net anual/pierderii nete anuale, potrivit legii. Se completează rd.4 sau rd.5, după caz, după cum urmează: rd.4 Câștig net anual — se înscrie câștigul net anual stabilit ca diferență pozitivă între câștigurile și pierderile înregistrate în cursul anului respectiv, ca urmare a tranzacționării titlurilor de valoare, distinct, în funcție de perioada de deținere a titlurilor de valoare (deținute mai mult de 365 de zile sau deținute mai puțin de 365 de zile, inclusiv). Persoanele fizice care în anul de raportare au realizat câștiguri/pierderi din tranzacționarea titlurilor de valoare evidențiază distinct, în declarație, câștigul net anual din transferul dreptului de proprietate asupra titlurilor de valoare deținute mai mult de 365 de zile, precum și câștigul net anual din transferul dreptului de proprietate asupra titlurilor de valoare deținute mai puțin de 365 de zile, inclusiv. rd.5 Pierdere fiscală/Pierdere netă anuală — se înscrie pierderea netă anuală stabilită ca diferență negativă între câștigurile și pierderile înregistrate în cursul anului respectiv, ca urmare a tranzacționării titlurilor de valoare, distinct, în funcție de perioada de deținere a titlurilor de valoare (deținute mai mult de 365 de zile sau deținute mai puțin de 365 de zile, inclusiv). Persoanele fizice care în anul de raportare au realizat câștiguri/pierderi din tranzacționarea titlurilor de valoare evidențiază distinct, în declarație, pierderea netă anuală din transferul dreptului de proprietate asupra titlurilor de valoare deținute mai mult de 365 de zile, precum și pierderea netă anuală din transferul dreptului de proprietate asupra titlurilor de valoare deținute mai puțin de 365 de zile, inclusiv. Pierderea anuală din transferul dreptului de proprietate asupra titlurilor de valoare nu se reportează, constituind pierdere definitivă a contribuabilului. La declarație se anexează documente justificative, eliberate de intermediari sau plătitorii de venit, privind tranzacțiile efectuate din care să rezulte câștigul/pierderea declarate, precum și impozitul calculat și reținut ca plată anticipată pentru anul fiscal de raportare. 5. Câștiguri din operațiuni de vânzare-cumpărare de valută la termen, pe bază de contract Se completează de contribuabilii care în anul de raportare au realizat câștiguri din operațiuni de vânzare-cumpărare de valută la termen, pe bază de contract, precum și orice alte operațiuni de acest gen, altele decât cele cu instrumente financiare tranzacționale pe piețe autorizate și supravegheate de Comisia Națională a Valorilor Mobiliare, și au obligația stabilirii câștigului net anual/pierderii nete anuale, potrivit legii. Se completează rd.4 sau rd.5, după caz, după cum urmează: rd.4 Câștig net anual — se înscrie câștigul net anual stabilit ca diferență pozitivă între câștigurile și pierderile înregistrate în cursul anului de raportare, din operațiuni de vânzare-cumpărare de valută la termen, pe bază de contract, precum și orice alte operațiuni de acest gen. rd.5 Pierdere fiscală/Pierdere netă anuală — se înscrie pierderea netă anuală stabilită ca diferență negativă între câștigurile și pierderile înregistrate în cursul anului de raportare, din operațiuni de vânzare-cumpărare de valută la termen, pe bază de contract, precum și orice alte operațiuni de acest gen. Pierderea anuală rezultată din operațiuni de vânzare- cumpărare de valută la termen, pe bază de contract, și orice alte operațiuni de acest gen nu se reportează, constituind pierdere definitivă a contribuabilului. La declarație se anexează documente justificative, eliberate de intermediari sau plătitorii de venit, privind tranzacțiile efectuate din care să rezulte câștigul/pierderea declarate, precum și impozitul calculat și reținut ca plată anticipată pentru anul fiscal de raportare. C. VENIT SCUTIT LA PLATA IMPOZITULUI PE VENIT Se completează de către contribuabilii care realizează în anul fiscal de raportare venituri din activități independente scutite la plata impozitului pe venit, conform legislației specifice. rd. 1, rd.2. Venit net/Pierdere fiscală — se înscrie suma reprezentând venitul net sau pierderea fiscală realizate din activități independente desfășurate în perioada de scutire. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 2/5.1.2009 15 III. DESTINAȚIA SUMEI REPREZENTÂND 2% DIN IMPOZITUL DATORAT PE VENITUL NET ANUAL IMPOZABIL/CÂȘTIGUL NET ANUAL Se completează de către contribuabilii care au efectuat în cursul anului fiscal de raportare cheltuieli pentru acordarea de burse private conform legii și solicită restituirea acestora și/sau care optează pentru virarea unei sume reprezentând pană la 2% din impozitul datorat pe venitul net anual impozabil/câștigul net anual pentru susținerea entităților nonprofit care se înființează și funcționează în condițiile legii sau unităților de cult, potrivit art.’ 84 alin. (2) și (3) din Legea nr. 57V2003, cu modificările și completările’ ulterioare. Contribuabilii care își exprimă această opțiune pot solicita direcționarea acestei sume către o singură entitate nonprofit sau unitate de cult. notă: Contribuabilii care au realizat venituri din activități independente/activități agricole, impuși pe bază de normă de venit, care nu au obligația depunerii declarației și au efectuat în cursul anului fiscal de raportare cheltuieli cu burse private și solicită restituirea acestora și/sau optează pentru virarea unei sume în contul unei entități’nonprofit sau unei unități de cult completează formularul conform instrucțiunilor. 1. Bursa privată: căsuța se bifează de către contribuabilii care au efectuat cheltuieli în cursul anului de raportare cu burse private. Contract nr./data — se înscriu numărul și data contractului privind acordarea bursei private. Suma plătită — se înscrie suma plătită de contribuabil în cursul anului de raportare pentru bursa privată. Documente de plată nr./data — se înscriu numărul și data documentelor care atestă plata bursei private. Contractul privind acordarea bursei private și documentele ce atestă plata bursei se prezintă în original și în copie, organul fiscal păstrând copiile acestora după ce verifică conformitatea cu originalul. în cazul în care declarația se transmite prin poștă, documentele de mai sus se anexează în copie. 2. Susținerea unei entități nonprofit/unități de cult — căsuța se bifează de către contribuabilii care solicită virarea unei sume de până la 2% din impozitul datorat pe venitul net anual impozabil/câștigul net anual pentru susținerea unei entități nonprofit sau’unități de cult, conform art. 84 alin. (2) din Legea nr. 571/2003, cu modificările și completările ulterioare. Suma — se completează cu suma solicitată de contribuabil a fi virată în contul entității nonprofit/unității de cult. în situația în care contribuabilul nu cunoaște suma care poate fi virată nu va completa rubrica „Suma”, caz în care organul fiscal va calcula și va vira suma admisă, conform legii. Denumire entitate nonprofit/unitate de cult — se înscrie de către contribuabil denumirea completă a entității nonprofit/unității de cult. Cod de identificare fiscală al entității nonprofit/unității de cult — se înscrie de către contribuabil codul de identificare fiscală al entității nonprofit/unității de cult pentru care se solicită virarea sumei. Cont bancar (IBAN) — se completează codul IBAN al contului bancar al entității nonprofit/unității de cult. Dacă suma solicitată a se vira către entitatea nonprofit/unitatea de cult, cumulată cu suma plătită pentru bursa privată, depășește plafonul de 2% din impozitul datorat pe venitul net anual impozabil/câștigul net anual, atunci suma totală luată în calcul este limitată la nivelul acestui plafon, având prioritate cheltuielile efectuate în cursul anului de raportare cu bursa privată. IV. DATE DE IDENTIFICARE A REPREZENTANTULUI FISCAL Se completează numai în cazul în care obligațiile de declarare a veniturilor se îndeplinesc de către reprezentantul fiscal desemnat de contribuabil. Adresa — se înscrie adresa domiciliului fiscal. Cod de identificare fiscală — se înscrie codul de identificare fiscală al reprezentantului fiscal. ANEXA Nr. 3 Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, de utilizare și de păstrare a formularelor 1. Denumire: Declarație privind veniturile realizate (formularul 200) 1.1. Cod: 14.13.01.13 1.2. Format: A3/t2 1.3. U/M: seturi 1.4. Caracteristici de tipărire: se tipărește pe ambele fețe, în 4 culori. 1.5. Se difuzează gratuit. 1.6. Se utilizează la declararea veniturilor și cheltuielilor efectiv realizate din activități independente, cedarea folosinței bunurilor și/sau activități agricole determinate în sistem real pe fiecare categorie și sursă de realizare a venitului, precum și la declararea câștigurilor nete anuale/pierderilor nete anuale din transferul dreptului de proprietate asupra titlurilor de valoare, altele decât părțile sociale și valorile mobiliare în cazul societăților închise, câștiguri din operațiuni de vânzare- cumpărare de valută la termen, pe bază de contract, precum și orice alte operațiuni de acest gen. 1.7. Se întocmește în două exemplare de contribuabil sau de reprezentantul fiscal al acestuia, după caz. 1.8. Circulă: — originalul la organul fiscal definit prin prezentul ordin; — copia la contribuabil. 1.9. Se arhivează la dosarul contribuabilului. 2. Denumire: Decizie de impunere anuală pentru veniturile realizate din România de persoanele fizice (formularul 250) 2.1. Codul: 14.13.02.13/a 2.2. Format: A4/t 1 2.3. Caracteristicile de tipărire: — pe o singură față; — se poate utiliza și echipament informatic pentru editare și completare, cu adaptări adecvate situației contribuabilului. 2.4. Se difuzează gratuit. 2.5. Se utilizează la calculul impozitului pe venitul net anual impozabil din activități independente, din cedarea folosinței bunurilor, din activități agricole, al impozitului datorat pe câștigul net anual din transferul titlurilor de valoare/din operațiuni de vânzare-cumpărare de valută la termen, pe bază de contract, pe fiecare sursă de venit, și la stabilirea diferențelor de impozit anual de regularizat stabilite în plus/în minus. 2.6. Se întocmește în două exemplare de către organul fiscal competent, după cum urmează: — organul fiscal în a cărui rază teritorială contribuabilul are adresa unde își are domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuiește efectiv, în cazul în care aceasta este diferită de domiciliu, pentru persoanele fizice care au domiciliul fiscal în România; — organul fiscal în a cărui rază teritorială se află sursa de venit, pentru ceilalți contribuabili persoane fizice. 2.7. Circulă: — un exemplar la organul fiscal competent; — un exemplar la contribuabil. 2.8. Se arhivează la dosarul contribuabilului. 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 2/5.I.2009 MINISTERUL JUSTIȚIEI ORDIN pentru completarea Regulamentului de organizare și funcționare a Administrației Naționale a Penitenciarelor, aprobat prin Ordinul ministrului justiției nr. 2.003/C/2008 Având în vedere Nota de fundamentare nr. 128.821 din 27 noiembrie 2008, în temeiul prevederilor art. 4 pct. 11.1 coroborate cu art. 4 pct. XI.2 al Hotărârii Guvernului nr. 83/2005 privind organizarea și funcționarea Ministerului Justiției, cu modificările și completările ulterioare, ministrul justiției emite prezentul ordin. Art. I. — Regulamentul de organizare și funcționare a Administrației Naționale a Penitenciarelor, aprobat prin Ordinul ministrului justiției nr. 2.003/C/2008, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 603 din 13 august 2008, cu modificările și completările ulterioare, se completează după cum urmează: — La articolul 79, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins: „(4) Direcția medicală din Administrația Națională a Penitenciarelor este controlată și coordonată din punctul de vedere al activității medicale de către Serviciul asistență medicală al Ministerului Justiției.” Art. II. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul justiției, Zsuzsănna Peter, secretar de stat București, 5 decembrie 2008. Nr. 3.099/C. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — CAMERA DEPUTAȚILOR MONITORUL OFICIAL „Monitorul Oficial” R.A., Str. Parcului nr. 65, sectorul 1, București; C.I.F. RO427282, IBAN: RO55RNCB0082006711100001 Banca Comercială Română — S.A. — Sucursala „Unirea” București și IBAN: RO12TREZ7005069XXX000531 Direcția de Trezorerie și Contabilitate Publică a Municipiului București (alocat numai persoanelor juridice bugetare) Tel. 021.318.51.29/150, fax 021.318.51.15, e-mail: marketing@ramo.ro, internet: www.monitoruloficial.ro Adresa pentru publicitate: Centrul de vânzări si informare, București, sos. Panduri nr. 1, bloc P33, parter, sectorul 5, tel. 021.411.58.33 și 021.410.47.30, fax 021.410.77.36 și 021.410.47.23 Tiparul: „Monitorul Oficial” R.A. 5 948368 323513 Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 2/5.1.2009 conține 16 pagini. Prețul: 3,20 lei ISSN 1453—4495