MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI Anul III — Nr. 228 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÎRI ȘI ALTE ACTE Joi, 14 noiembrie 1991 SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÎRI ALE ADUNĂRII DEPUTAȚILOR 21, — Hotărîre privind demisia unui deputat ; 1 ORDINE 91. — Ordin al secretarului de stat, șeful Departa- mentului pentru urbanism și amenajarea terito- riului din Ministerul Lucrărilor Publice și Ame- najării Teritoriului pentru aprobarea formulare- lor, a procedurii de autorizare și a conținutului documentațiilor prevăzute de Legea nr. 50/1991 2 * 6174, —• Norme metodologice pentru aplicarea Hotă- rîrii Guvernului nr. 679/1991 privind impozitul pe spectacole, emise de Ministerul Economiei și finanțelor , . « . * > . . . » 2—5 HOTĂRÎRI ALE ADUNĂRII DEPUTAȚILOR PARLAMENTUL ROMÂNIEI ADUNAREA DEPUTAȚILOR HOTĂRÎRE privind demisia unui deputat în temeiul arț. 166 din Regulamentul Adunării Deputaților, Adunarea Deputaților hotă.răște : Articol unic. — Adunarea Deputaților ia act de cererea de demisie prezentată de domnul Szilagyi loan, deputat în Circumscripția electo- rală nr. 6 Bistrița-Năsăud, aparținînd Grupului parlamentar al Uniunii Democrate Maghiare din România, și declară vacant, de la data de 10 noiembrie 1991, locul de deputat deținut de acesta. PREȘEDINTELE ADUNĂRII DEPUTAȚILOR MARȚIAN DAN București, 7 noiembrie 1991, Nr. 21, 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, partea i» Nr. 228 ORDINE MINISTERUL LUCRĂRILOR PUBLICE ȘI AMENAJĂRII TERITORIULUI DEPARTAMENTUL PENTRU URBANISM ȘI AMENAJAREA TERITORIULUI ORDIN pentru aprobarea formularelor, a procedurii de autorizare și a conținutului documentațiilor prevăzute de Legea nr. 50/1991 în temeiul prevederilor Hotărîrii Guvernului nr. 522/1991 privind organizarea și funcționarea Ministe- rului Lucrărilor Publice și Amenajării Teritoriului, în aplicarea prevederilor art. 40 din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării construcțiilor și unele măsuri pentru realizarea locuințelor, secretarul de stat, șeful Departamentului pentru urbanism și amenajarea teritoriului șmite următorul ordin : Art. 1. — Se aprobă formularele*), procedura de autorizare *) și conținutul documentațiilor *) prevăzute în anexă, aplicabile în activitatea de urbanism și ame- najare a. teritoriului și autorizarea executării construc- țiilor. Art. 2. — Direcțiile de specialitate din cadrul de- partamentului și organele administrației publice locale vor lua măsuri pentru aplicarea celor prevăzute la art 1. Secretar de stat, dr. arh. Gheorghe Polizu București, 25 octombrie 1991. Nr. 91. ♦) Formularele, procedura de autorizare și conținutul documentațiilor au fost transmise prefecturilor și Primăriei muni- cipiului București și Urmează a fi publicate într-o broșură ce va fi difuzată prefecturilor și primăriilor, în vederea punerii la dispoziția cClor interesați, contra cost. MINISTERUL ECONOMIEI ȘL FINÂNȚELOR NORME METODOLOGICE pentru aplicarea Hotărîrii Guvernului nr. 679/1991 privind impozitul pe spectacole în baza prevederilor art. 12 din Hotărîrea Guvernului nr. 679 din 1.X.1991 privind impozitul pe spec- tacole,.se emit următoarele norme metodologice pentru aplicarea dispozițiilor cuprinse în hotărîrea mai sus menționată : 1. Impozitul pe spectacole se stabilește în cotele pro- centuale prevăzute la art. 1 din Hotărîrea Guvernului nr. 679/1991 și se calculează prin aplicarea cotelor res- pective asupra îricasărilpr din vînzarea biletelor de in- trare și diii abonamente, exclusiv valoarea timbrelor instituite potrivit legii (timbrul cinematografic, muzical, folcloric etc.). 2. Plătitori de impozit pe spectacole sînt persoanele juridice și fizice autorizate care organizează, perma- nent sau întîmplătorj spectacole cu plată, și anume : a) instituțiile artistice de spectacole, cum sînt : tea- trele dramatice, teatrele de operă și balet, teatrele de operetă, teatrele muzicale, teatrele de estradă, teatrele satirico-muzicale, teatrele de varietăți, teatrele de pă- puși, filarmonicile, orchestrele simfdnice, orchestrele de estradă, orchestrele și tarafurile populare, fanfarele, ansamblurile de cîntece și dansuri, circurile ; b) agenții economici cate au în obiectul de activi- tate exploatarea și difuzarea de filme cinematografice pentru public j c) organizațiile sportive (asociații și cluburi) ; d) instituțiile, organizațiile obștești, societățile co- merciale, asociațiile, fundațiile, cluburile, care organi- zează, în mod ocazional, spectacole cu plată ; e) persoanele fizice autorizate să organizeze, cu plată, spectacole de natură celor prevăzute la art. 1 din Hotărîrea Guvernului nr. 679/1991, indiferent dacă ac- tivitatea este permanentă sau întîmplătpare ; f) agenții de impresariat artistic și sportiv (per- soane fizice și juridice) ; g) alți plătitori, neprevăzuți expres la lit. a)—f). 3. Plătitorii de impozit pe spectacole au obligația de a înregistra biletele de intrare la organele fiscale pe raza cărora au loc spectacolele, să afișeze tarifele la casele de vînzare a biletelor și la locul de desfășurare a spectacolelor. 4. Pehtru sumele cedate din încasările de la specta- colele organizate în scopuri umanitare nu șe datorează impozit pe spectacole. 5. Plătitorii de impozit pe spectacole sînt răspunză- tori pentru calcularea justă și plata la termen a im- pozitului. Impozitul pe spectacole, datorat bugetului local, se plătește la termenele prevăzute la art. 3 din Hotărîrea Guvernului nr. 679/1991. Dacă termenele de plată cad în zilele nelucrătpare, impozitul se plătește în prima zi lucrătoare imediat următoare. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 228 3 Pentru spectacolele organizate Ia sediu, plata impo- zitului se face prin virament în contul bugetului local 63.01 ...... în baza dispoziției de plată emisă de plă- titor și depusă la unitatea bancară sau C.E.C. la care acesta își are deschis contul, iar pentru cele organizate în deplasare sau turneu în afara județului sau a muni- cipiului București, în numerar, la organele fiscale pe teritoriul cărora au avut loc spectacolele și care elibe- rează chitanță ce constituie document justificativ pen- tru plata impozitului. 6. Plătitorii de impozit pe spectacole au obligația ,de a ține distinct evidența acestuia și de a depune lunar, la organele fiscale pe teritoriul cărora își au sediul, decontul de impozit conform modelului din anexa nr. 1 la prezentele norme. Decontul de impozit se depune cel mai tîrziu pînă la data de 15 a lunii următoare ce- lei în care au avut loc spectacolele. Pe baza decontului de impozit lunar, plătitorii re- calculează impozitul pe spectacole datorat pentru luna respectivă, regularizînd diferențele rezultate între im- pozitul datorat statului prin decont și impozitul calcu- lat și virat la termenele de plată. Decontul se întocmește în două exemplare și se în- registrează la organul fiscal. Un exemplar rămîne Ia organul fiscal, iar celălalt la plătitorul de impozit. Decontul de impozit trebuie completat cu toate da- tele cerute de formular, după evidența contabilă și do- cumentele primare ale organizatorului de spectacole și va fi semnat de către acesta și, după caz, de condu- cătorul compartimentului financiar-contabil. Decontul care nu se întocmește conform formularu- lui stabilit și nu poartă semnăturile obligatorii se con- sideră nedepus în termen și se restituie de organele fiscale pentru completare sau rectificare, făcînd men- țiune de aceasta pe formular. 7. Neplata în termen a impozitului pe spectacole atrage majorarea sumei de plată cu 0,05% pentru fie- care zi de întîrziere. Majorările se calculează începînd cu prima zi lucră- toare după expirarea termenului.de plată a impozitu- lui și pînă în ziua plății. Contravențiile și sancțiunile ce se aplică la impozitul pe spectacole sînt-cele prevăzute la art. 7 și 8 din Ho- tărîrea Guvernului nr. 679/1991. Constatarea contravențiilor, precum și aplicarea sanc- țiunilor se fac de către organele de specialitate din Ministerul Economiei și Finanțelor și din unitățile săle teritoriale. Depunerea și rezolvarea contestațiilor privind stabi- lirea și încasarea impozitului pe spectacole, a majoră- rilor de întîrziere și sancțiunilor aplicate se fac în con- formitate cu prevederile art. 10 din Hotărîrea Guver- nului nr. 679/1991. 8. Controlul aplicării prevederilor Hotărîrii Guver- nului nr. 679/1991 privind impozitul pe spectacole se exercită de organele fiscale în raza cărora au avut loc spectacolele, precum și de cele de specialitate din ca- drul Ministerului Economiei și Finanțelor. 9. Direcțiile generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București sînt obligate să controleze, prin organele de resort, activitățile supuse impozitului pe spectacole din raza lor teritorială, urmărind : — dacă s-au vîndut bilete din carnetele vizate de organele fiscale ; — dacă este afișat tariful de intrare. Ia casă sau Ia locul de vînzare a biletelor ; — dacă numărul mărcilor de control al biletelor corespunde cu numărul spectatorilor din sală ; — dacă mărcile de control al biletelor concordă cu cotoarele din carnetele de bilete înregistrate. Asupra constatărilor, inspectorii sînt obligați să în- tocmească procese-verbale, pe care le vor depune Ia șeful serviciului de impozite, pentru a lua măsurile co- respunzătoare. 10. Verificarea deconturilor de impozit de către or- ganele fiscale teritoriale se face trimestrial, pînă la fi- nele primei luni din trimestrul următor. Verificarea se efectuează pe baza documentelor pri- mare și după înregistrările în contabilitate, urmărin- du-se concordanța dintre datele trecute în decont cu cele din evidența contabilă, legalitatea cotelor de im- pozit aplicate, corecta grupare a încasărilor pe cote de impozit, exactitatea calculului impozitului pe specta- cole datorat pentru perioada respectivă, organele fis- cale avînd dreptul să ceară de Ia plătitori date și ex- plicații suplimentare necesare verificării. Asupra constatărilor făcute, organele de control au obligația de a întocmi proces-verbal, în care se con- semnează deficiențele constatate, măsurile luate ca ur- mare a controlului, precum și acțiunile ce trebuie în- treprinse în vederea înlăturării deficiențelor care nu au putut fi remediate în timpul verificării și termenele de rezolvare a acestora. Procesul-verbal de verificare se întocmește conform formularului model din anexa nr. 2 la prezentele norme și este semnat de inspector și conducătorii uni- tăților de spectacole care, atunci cînd este cazul, pot face obiecțiuni asupra constatărilor și concluziilor organelor de control. Un exemplar din procesul-verbal se Iasă agentului economie verificat, iar al doilea exemplar se depune, pentru valorificare, Ia unitatea fiscală în evidența că- reia se află agentul economic respectiv. Sumele calculate suplimentar de organul fiscal în urma verificării decontului de impozit trebuie achitate de plătitori în termen de 2 zile lucrătoare de la data înregistrării procesului-verbal de verificare la agentul economic verificat. O dată cu verificarea deconturilor trebuie verificată și situația biletelor de intrare la spectacole din punct de vedere al respectării normelor cu privire la tipări- rea, înregistrarea, evidența și gestiunea acestora. De asemenea, se va verifica țiacă sumele cedate din încasările de la spectacolele organizate în scopuri uma- nitare au fost virate în contul beneficiarilor acestora, în caz contrar, impozitul se stabilește la valoarea to- tală a încasărilor rezultate din vînzarea biletelor. Ministrul bugetului, veniturilor statului și controlului financiar, Florian Bercea București, 5 noiembrie 1991. Nr. 6174. 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 228 ANEXA Nr. 1 Denumirea plătitorului .................... Adresa............................. .. Telefon................................... Numele și prenumele persoanei responsabile (director, președinte, organizator, după caz) DECONT privind impozitul pe spectacole pe luna (anul) 199 I. Situația impozitului de plată — lei — încasări din vînzarea încasări încasări Impozit pe spectacole biletelor de intrare reprezentând supuse Cota Nr. Felul spectacolului și din abonamente contravaloarea impozi- de im- Diferență crt (teatru, cinematografic, Depla- timbrelor tului pe pozit Dato- Plătit circ, sport etc.) Sediu sare Total (cinematogra- specta- % rat de pri- de plă- sau fic, muzical, cole mit tit turneu folcloric) 0 1 2 3 4 (24-3) 5 6 (4---5) 7 8 (7X6) 9 10 (9---8) 11 (8---9) 1 2 3 4 TOTAL Impozitul în sumă de .................,..lei s-a virat cu dispoziția de plată nr................. din ....... 199...... IL Situația biletelor vîndute Seria biletelor V a 1 o a r^e de la .................................. Numărul _ Unitar Total pînă la .............................. biletelor vîndute 10.001---10.100 100 30 3.000 20.400---20.450 50 50 2.500 11.701---12:000 300 20 6.000 TOTAL 450 X 11.500 Director, Agent economic, Conducător compartiment financiar-contabil, III. Mențiuni și observații ale organului fiscal. în urma verificării prezentului decont s-au introdus următoarele rectificări: Inspector, Data verificării .......................... Agent economic, Conducător compartiment financiar-contabil, MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA i, Nr. 228 5 Direcția generală a finanțelor publice a județului .......... Administrația financiară .................................... Circumscripția fiscală ...................................... — Oraș .................................................... — Municipiu.................................... ........ ANEXA Nr. 2 PROCES-VERBAL din......... 199 (Numele și prenumele), inspector la Direcția generală (Administrația financiară, Circumscripția fiscală) a județului (municipiului, sectorului, orașului) ............... în prezența domnului (doamnei)................... ................ funcția................... la (instituția, societatea comercială etc.) am procedat la verificarea decontului de impozit pe spectacole pe lunile .......................... constatînd următoarele : L Impozitul pe spectacole încasări totale din vînzarea încasări supuse Cotele de impozit Nr. Denumirea biletelor și din abonamente impozitului pe % Impozitul crt spectacolelor spectacole Declarat Constatat Declarat Constatat Declarat Constatat Declarat Constatat 0 1 2 3 4 5 6 7 8 (4X6) 9 (5X7) 1 2 3 4 II. Gestiunea biletelor Sold precedent înregistrate la orga- Vîndute Distruse Constatate în nele fiscale plus sau minus Nr. valoare Nr. valoare Nr. valoare Nr. valoare Nr. valoare Cauzele plusului sau minusului. Constatări efectuate, măsuri luate și sarcini trasate agentului economic pentru intrarea în legalitate. Director, (agent economic) Conducător compartiment financiar-contabil, Inspector, ÎN ATENȚIA CITITORILOR! Prin Hotărîrea Guvernului nr. 358/1991, publicată tn Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 137 din 1 iulie 1991, a fost înființată Regia autonomă „Monitorul Oficial", sub autoritatea Adunării Depu- taților, care are dreptul, conform prevederilor hotărîrii menționate, la prima publicare a tuturor actelor normative. Pentru a cunoaște legislația ce a fost adoptată după Revoluția din Decembrie 1989, pentru a fi in- formați cu privire la dezbaterile parlamentare, pentru a putea contacta partenerul de afaceri pe care îl doriți,' pentru efectuarea formalităților de publicitate prevăzute de lege (citații, concursuri, pierderi de acte, schim- bări de nume, anunțuri ale agenților economici, cereri de dobîndire sau de renunțare la cetățenia română etc.). Regia autonomă „Monitorul Oficial", prin Serviciul relații cu publicul și agenți economici, București, invită societățile comerciale, întreprinzătorii particulari, din țară și din străinătate, precum și pe toți cei interesați, să se adreseze, in acest scop, zilnic între orele 8—15, iar vinerea între orele 8—13, la telefon 11.77.02 său direct la sediul acestuia din str. Blanduziei nr. 1, sector 2. Aducem, pe -această cale, la cifnoștință că începînd cu data de 1 octombrie 1991, pentru trimestrul IV a.c., prețurile practicate de regie pentru publicațiile sale, la care puteți face abonamente la oficiile poș- tale, sînt următoarele : • MONITORUL OFICIAL, partea I, română 1.625 lei • MONITORUL OFICIAL partea I, maghiară (BOMANIA HIVATALOS KOZLUNYE) 560 lei • MONITORUL OFICIAL, partea a H-a 3.750 lei • MONITORUL OFICIAL, partea a HI-a 440 lei • MONITORUL OFICIAL, partea a IV-a 810 lei • MONITORUL OFICIAL, supliment A — prețuri 125 lei • COLECȚIA DE LEGI ȘI DECRETE 350 lei • COLECȚIA DE HOTĂRÎRI ALE GUVERNULUI ȘI ALTE ACTE NORMATIVE 520 lei Tarifele aplicate pentru publicațiile prevăzute de lege a fi inserate în Monitorul Oficial, de Ia data de 1 octombrie 1991, sînt următoarele : 1. MONITORUL OFICIAL — partea a III-a — pierderi de acte, de sigilii, schimbări de nume, citații emise de instanțele judecătorești și notariatele de stat per anunț 500 Iei --- acte procedurale ale instanțelor judecătorești a căror publi- care este prevăzută de lege per anunț 700 lei --- extras-cerere pentru dobîndirea sau renunțarea Ia cetățenia română per anunț 1200 lei --- anunț pentru licitație în vederea acordării unei concesiuni aprobate de guvern per anunț 1800 lei --- concursuri de ocupare de posturi didactice în învățămîntul per cuvînt 10 lei superior 2. MONITORUL OFICIAL --- partea a IV-a --- bilanțuri contabile și alte publicații cu prezentare tabelară per rînd coloană 150 lei --- publicarea sentinței judecătorești privind înființarea socie- tăților comerciale per anunț 5500 Iei --- alte publicații ale agenților economici sub forma de text, a căror publicare este prevăzută de lege per cuvînt 10 lei Plata publicațiilor Cuprinse în partea a III-a și a IV-a se va face prin mandat poștal pe adresa : Regia autonomă „Monitorul Oficial", str. 13 Septembrie — Casa Republicii, sector 5 — București, cont de- contare 30.98.12.301 B.C.R.-S.M.B. sau cu dispoziție de plată. EDITOR : PARLAMENTUL ROMÂNIEI — ADUNAREA DEPUTAȚILOR Regia autonomă „Monitorul Oficial", București, str. 13 Septembrie - Casa Republicii, sector 5, cont 30.98.12.301 B.C.R. - S.M.B. Adresa pentru publicitate ; Serviciul relații cu publicul și agenți economici, București, str. Blanduziei nr. i, sector 2, telefon 11.77.02. Tiparul : Tipografia „Monitorul Oficial", București, str. Jiului nr. 163, sector 1,. telefon 68.55.58. Mqnitorul Oficial al României, Partea I, nr. 228/1991, conține 6 pagini. Prețul 7,50 lei | 40.816 |