MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI Anul III — Nr. 96 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÎRI ȘI ALTE ACTE Vineri, 3 mai 1991 SUMAR Nr. DECRETE Pagina 26. — Decret privind rechemarea unui ambasador 1 HOTĂRÎRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 255. — Hotărîre privind înființarea Regiei autonome „Institutul de montanologie“....................... 2—5 258. — Hotărîre privind înființarea de societăți comer- ciale pe acțiuni în domeniul prestațiilor și repa- rațiilor de utilaje de construcții, navale și mij- loace de transport auto ...... 6—15 DECRETE PREȘEDINTELE ROMÂNIEI DECRET privind rechemarea unui ambasador în temeiul art. 82 alin. 1 lit. i) din Decretul-lege nr. 92/1990 pentru alegerea parlamentului și a Președintelui României, Președintele României decretează : Articol unic. — Domnul Marin Ungureanu șe recheamă din calitatea de ambasador extraordinar și plenipotențiar al României în Regatul Danemarcei. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI ION ILIESCU In temeiul art. 82 alin. 2 din Decretul-lege nr. 92/1990 pentru alegerea parlamentului și a Președintelui României, contrasemnăm acest decret. PRIM-MINISTRU PETRE ROMAN București, 4 aprilie 1991. Nr. 26, 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 96 HOTĂRÎRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÎRE privind înființarea Regiei autonome „Institutul de montanologie“ Guvernul României hotărăște : Art. 1. — în conformitate cu dispozițiile Legii nr, 15/ 1990 se înființează Regia autonomă „Institutul de mon- tanologie", cu sediul în comuna Cristian, str. 13 nr. 53, județul Sibiu. Art. 2. —• Regia autonomă „Institutul de montano- logie" este persoană juridică, își desfășoară activitatea pe bază de gestiune economică și autonomie financiară, se organizează și funcționează în conformitate cu Le- gea nr. 15/1990 și cu regulamentul de organizare și funcționare cuprins în anexa nr. 1 la prezenta hotărîre. Art. 3. — Obiectul de activitate al Regiei autonome „Institutul de montanologie" îl constituie : cercetarea științifică fundamentală și aplicativă în domeniile agri- culturii de tip montan privind valorificarea superioară a terenurilor agricole și efectivelor de animale, extin- derea culturilor pomicole și ărboricole în zona mon- tană ; dezvoltarea agroturismului montan, industriali- zarea și valorificarea produselor agricole vegetale și animale, dezvoltarea mărcilor originale ale acestora ; extinderea programelor* de protecție ecologică ; crearea de stații pilot ; dezvoltarea cadrului construit în zona montană ; operațiuni de comerț exterior ; lucrări de cercetare-proiectare și prestări servicii executate pe bază de contract pentru beneficiari interni sau externi; valorificarea resurselor energetice neconvenționale ; re- vitalizârea activităților artizanale tradiționale. Art. 4. — Ministerul Agriculturii și Alimentației re- prezintă interesele statului în consiliul de administra- ție'al Regiei autonome „Institutul de montanologie" Art. 5. — Activitatea de cercetare a Regiei auto- nome „Institutul de montanologie" este coordonată de către Academia de Științe Agricole și Silvice. Art. 6. — Patrimoniul Regiei autonome’ „Institutul de montanologie" este de 167.219 mii lei, din care 119.506 mii lei fonduri fixe și 47.713 mii lei mijloace circulante. Patrimoniul este constituit prin preluarea, pe bază de protocol si bilanț contabil încheiat la 31 de- cembrie 1990, a activului și pasivului patrimonial al Stațiunii de cercetare și producție pomicolă Cisnădie șî al Stațiunii de cercetare și producție a ovinelor și caprinelor Cristian — Sibiu, conform anexei nr. 2 la prezenta hotărîre. Pe data înființării Regiei autonome „Institutul de montanologie" cele două stațiuni se desființează. Art. 7. — Personalul "preluat de Regia autonomă „Institutul de montanologie" se consideră transferat în interesul serviciului. Persoanele încadrate în funcții cu niveluri de sala- rizare mai’ mici, ca urmare a aplicării prevederilor prezentei hotărîri, au dreptul la salariul tarifar avut și sporul de vechime, după caz, timp de trei luni de la intrarea în vigoare a prezentei hotărîri. Art. 8. — Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta hotărîre. PRIM-MINISTRU PETRE ROMAN București, 5 aprilie 1991. Nr. 255. ANEXA Nr. 1 REGULAMENT de organizare și funcționare sf Regiei autonome „Institutul de montanologie" I . Dispoziții generale Art. 1. — Regia autonomă „Institutul de montano- logie" este persoană juridică și funcționează pe bază de gestiune economică și autonomie financiară ; activita- tea acesteia se desfășoară în baza prezentului regula- ment. în toate actele și publicațiile, denumirea „Institutul de montanologie" va fi urmată de mențiunea „regie autonomă", inițialele I.M. constituind marca institu- tului. Art. 2. — Regia autonomă „Institutul de montano- logie" are sediul în comuna Cristian, str. 13 nr. 53, județul Sibiu. I I. Obiectul de activitate Art. 3. — Obiectul de activitate al Regiei autonome „Institutul de montanologie" îl constituie : 3.1. cercetarea Științifică fundamentală și aplicativă în domeniile agriculturii de tip montan privind : — valorificarea superioară a terenurilor agricole și a efectivelor de animale ; — extinderea culturilor pomicole și ărboricole în zona montană. 3.2. specializarea profesională și informarea popu- lației din zona montană ; 3.3. dezvoltarea agroturismului montan ; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 96 3 3.4. industrializarea și valorificarea produselor agri- cole vegetale și animale, dezvoltarea mărcilor originale ale acestora ; 3.5. extinderea programelor de protecție ecologică ; 3.6. crearea de stații pilot ; 3.7. dezvoltarea cadrului construit în zona montană ; 3.8. lucrări de cercetare-proiectare și prestări de ser- vicii executate pe bază de contract cu beneficiari in- terni și externi ; 3.9. valorificarea resurselor energetice neconvențio- nale ; 3.10. revitalizarea activităților artizanale tradițio- nale ; 3.11. operațiuni de comerț exterior. I II. Patrimoniul Art. 4. — Patrimoniul Regiei autonome „Institutul de montanologie“ este de 167.219 mii lei, din care 119.506 mii lei fonduri fixe și 47.713 mii lei mijloace circulante. El este constituit prin preluarea pe bază de protocol și bilanț contabil încheiat la 31 decem- brie 1990 a activului și pasivului patrimonial al Sta- țiunii de cercetare și producție pomicolă Cisnădie și al Stațiunii de cercetare și producție a ovinelor și ca- prinelor Cristian — Sibiu. Art. 5. — Regia autonomă „Institutul de montano- logie“ este proprietara bunurilor din patrimoniul său de care dispune în mod autonom în vederea realizării scopului pentru câre a fost constituită. înstrăinarea bunurilor sau încheierea de tranzacții în litigii cu o valoare mai mare de 10 milioane lei se face cu aprobarea Ministerului Agriculturii și Alimen- tației. I V. Structura Regiei autonome „Institutul de mon- tanologie" Art. 6. — Regia autonomă „Institutul de montano- logie“ își aprobă structura organizatorică prin consiliul său de administrație, inclusiv înființarea sau desființa- rea de secții, laboratoare, ateliere și ferme de produc- ție. Statutul de organizare și funcționare a subunită- ților se aprobă de către consiliul de administrație po- trivit metodologiilor specifice în vigoare. Consiliul de administrație stabilește, de asemenea, relațiile subuni- tăților (filiale, secții, laboratoare, ateliere, ferme) în cadrul regiei și cu terții, acordîndu-le după caz, îm- puternicire de reprezentare în domeniile tehnice, eco- nomice, comerciale, administrative, financiare, juridice și altele. Regia autonomă „Institutul de montanologie“ va în- ființa, cu aprobarea Ministerului Agriculturii și Alimen- tației, filiale de cercetări montane în funcție de cerin- țele economiei montane. Art. 7. — Subunitățile din componența Regiei auto- nome „Institutul de montanologie“ nu au personalitate juridică, nu întrețin relații directe cu bugetul statului, nu elaborează independent documentații pentru obți- nerea de subvenții, nu încheie direct contracte sau operațiuni de comerț exterior și nu reprezintă regia autonomă decît în cazuri expres precizate și în limita împuternicirilor acordate de către consiliul de admi- nistrație al regiei. Art. 8. — Subunitățile regiei răspund direct în fața consiliului de administrație al Regiei autonome „Insti- tutul de montanologie“. V . Organele de conducere Art. 9. — Conducerea Regiei autonome „Institutul de montanologie“ se asigură prin : — consiliul ele administrație ; — comitetul de direcție ; — director. Art. 10. — Consiliul de administrație al Regiei au- tonome „Institutul de monlanologie“ se numește prin ordin al ministrului agriculturii și alimentației. Consi- liul de administrație este compus din 15 membri, după cum urmează : — director — președinte ; — reprezentantul Ministerului Finanțelor ; — trei reprezentanți ai Ministerului Agriculturii și Alimentației ; — trei directori adjuncți ; — secretar științific ; — șeful compartimentului juridic ; — cinci șefi de subunități din componența regiei. Art. 11. — Consiliul de administrație își desfășoară activitatea în baza propriului regulament de organizare și funcționare, luînd hotărîri în toate problemele pri- vind activitatea regiei, cu excepția acelora care, potri- vit legii, sînt date în competența altor organe. Art. 12. — Membrii consiliului de administrație se numesc pentru o perioadă de 4 ani, jumătate din ei putînd fi înlocuiți ia fiecare 2 ani. Art. 13. — Una și aceeași persoană nu poate face parte concomitent din mai mult de două consilii de administrație sau să participe la societăți comerciale cu care Regia autonomă „Institutul de montanologie“ în- treține relații comerciale sau are interese contrare. Art. 14. — Membrii consiliului de administrație își păstrează calitatea de angajați la instituția sau unitatea de unde provin ; ei sînt plătiți cu o indemnizație sta- bilită de consiliul de administrație pentru activitatea desfășurată în această calitate. Art. 15. — Atribuțiile, răspunderile și competențele consiliului de administrație sînt următoarele : 15.1. aprobă structura organizatorică a Regiei auto- nome „Institutul de montanologie“ ; 15.2. analizează și adoptă programele de activitate de cercetare, producție, asistență tehnică, învățămînt, acti- vitate economică și dezvoltare pe termen scurt, mediu și lung ; 15.3. decide cu privire la investițiile ce urmează a fi realizate conform cu programele de dezvoltare adop- tate, care se finanțează din surse proprii, credite sau alocații bugetare ; ’ 15.4. propune investițiile a căror aprobare este dată în competența altor organe ; 15.5. aprobă bugetul de venituri și cheltuieli al re- giei ; 15.6. stabilește și defalcă pe destinații subvențiile necesare de la bugetul statului ; 15.7. stabilește volumul, termenele și modul de ram- bursare a creditelor ; 15.8. răspunde de administrarea legală și eficientă a întregului patrimoniu al regiei ; 15.9. aprobă înstrăinarea bunurilor regiei cu o va- loare de pînă la 10 milioane lei ; 4 MONITORUL OFICIÂL AL ROMÂNIEI, partea l Nr. 96 15.10. în relațiile cu terții practică prețuri libere, negociate, cu respectarea prevederilor legale ; 15.11. aprobă utilizarea fondului valutar ; ft.12. aprobă colaborarea, cooperarea sau asocierea, conform legii, -cu persoane fizice și juridice din țară și străinătate ; 15.13. decide asupra fondurilor care se constituie ; 15.14. aprobă statutul, înființarea, desființarea și limitele de competență, precum și împuternicirile subu- nităților din structură ; 15.15. aprobă regulamentul de funcționare al con- siliului științific a cărei componență, constituire și atri- buții se stabilesc potrivit legii ; 15.16. stabilește după criteriile legale niveluri de sa- larizare a personalului regiei ; 15.17. stabilește măsuri de respectare a disciplinei tehnologice, protecția și securitatea muncii ; 15.18, ia măsuri potrivit legii pentru stabilirea răs- punderii materiale, disciplinare și pentru prevenirea pagubelor • 15.19. adoptă orice alte masuri privind activitatea regiei. cu excepția celor. date în competență altor organe. Art. 16. — Consiliul de administrație se întrunește în sesiuni ordinare o dată pe lună sau la cererea pre- ședintelui, ori a unei treimi din membrii săi. ori de cîte ori este nevoie. Art. 17. — Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administrație poate atrage în activitatea de analiză eonsilieri și cbnstdtanți din diferite domenii, a căror activitate va putea fi recompensată material? conform înțelegerii, pe bază de contract. Art. 18. — Comitetul de direcție asigură conducerea operativă a activității regiei și este compus din : — director ; — 3 directori adjuncți ; — secretar științific. Art. 19. — Comitetul de direcție are următoarele atribuții și responsabilități principale : 19.1. repartizează sarcinile profesionale și ^cono- mico-financiare pe subunitățile componente âsigurînd realizarea activităților în condiții de rentabilitate ; 19.2. organizează activitățile regiei, asigură baza ma- terială din țară și import, precum și contractarea și desfacerea; producției și serviciilor ; 19.3. aplică măsurile stabilite de către consiliul de administrație pentru paza bunurilor* protecția și dezvol- tarea patrimoniului regiei, respectarea ordinii și disci- plinei tehnologice și ierarhic administrative ; 19.4. -aplică măsurile stabilite de către consiliul de administrație; privind răspunderile și competențele pe niveluri ierarhice și structuri organizatorice ca și rela- țiile dintre acestea ; 19.5. stabilește împuterniciri de reprezentare, a uni- tății pentru fiecare din membrii comitetului de direcție. Art. 20. Directorul Regiei autonome „Institutul de montanologie“ este numit de consiliul de administrație, cu avizul ministrului agriculturii și alimentației. Art. 21? — Directorul Regiei autonome „Institutul de monțanologie“ conduce activitatea curentă a acesteia și reprezintă regia în relațiile cu organele statului, cu persoanele fizice și juridice. Art. 22. — Directorul Regiei autonome „Institutul de monțanologie“ are următoarele atribuții și responsa- bilități : 224 < angajează, prin semnătură* unitatea, în raportu- rile cu terții, în limitele competențelor aprobate de con- siliul de administrație și de regulamentul de organizare și funcționare ; 22.2. angajează personalul upității ; 22.3. aprobă normele privind disciplina tehnologică și administrativă din unitate ; 22.4. emite decizii pentru stabilirea răspunderii ma- teriale și disciplinare a personalului regiei ; 22.5. numește și revocă conducătorii subunităților regiei ; 22.6. stabilește și acordă recompense conform preve- derilor legale și deciziilor consiliului de administrație ; 22.7. încheie contractul colectiv de muncă. VI. Bugetul, relații financiare Art. 23. —- Regia autonomă „Institutul de montano- logie“ determină anual, conform legii, volumul de veni- turi realizate, cheltuielile totale de efectuat și cota de impozit pe profit datorată bugetului statului. Art. 24. — Partea de cheltuieli care depășește ni- velul venițurilorrealizate se subvenționează de la bu- getul de stat, conform legii. Ârt. 25. — Veniturile și cheltuielile Regiei autonome „Institutul de montanologie“ se stabilesc prin buget jehtru fiecare exercițiu financiar și cuprind la ^ve- nituri “ sumele provenite din încasări rezultate din con- tractele de cercetare, asistență tehnică, vînzarea pro- duselor și prestații, iar la „cheltuieli “ valorile consu- mate pentru întreaga activitate a institutului, inclusiv cheltuielile cu amortizarea Investițiilor și reparațiilor capitale, cu întreținerea instalațiilor, utilajelor, precum și rambursarea creditelor și dobînzilor. Art. 26. — Regia autonomă „Institutul de montano- logie“ întocmește anual bilanț contabil și cont de.profit și pierderi conform modelelor stabilite de Ministerul Finanțelor. Bilanțul contabil anual și contul de profit și pierderi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a. Art. 27. — Exercițiul economico-financiar începe la; 1 ianuarie și se sfîrșește la 31 decembrie ale fiecărui an. Art. 28. — Din veniturile realizate după acoperirea cheltuielilor Regia autonomă „Institutulde montariolo- gie“ constituie fondul de rezervă și fondul de dezvol- tare, asigură sumele necesare, pentru perfecționarea și recalificarea personalului angajat/ precum și pentru cointeresarea prin premiere, plătește impozitele, ta- xele, cotele de asigurări și protecție socială, precum și alțe vărăăminte prevăzute de lege. Consiliul de admi- nistrație poate hotărî și crearea altor fonduri. Partea de venituri rămasă după constituirea fondurilor pro- prii și efectuarea plăților prevăzute de lege reprezintă profitul net, din care o parte se utilizează, conform legii, pentru constituirea fondului de participate a angăjaților la profituri. Art. 29. — Dacă, în cursul exercițiului financiar, ve- niturile nu sînt suficiente pentru acoperirea cheltuie- lilor, Regia autonomă „Institutul de^montanologie“ pe baza z calculelor de fundamentare determină volumul împrumuturilor necesare care pot fi de cel mult 20% din' vehiturile brute realizate în anul precedent. Art. 30.— Operațiunile de încasări și plăți ale Regiei autonome „Institutul de montanologie“ se efectuează prin conturi în lei și valută deschise la bănci. Pentru necesitățile curente, Regia autonomă „Institutul de montanologie“ poate efectua operațiuni de încasări și plăți în lei și valută, prin casieria proprie. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, partea i; Nr 96 5 VII. Relații comerciale Art. 3L — Livrarea produselor și angajarea activi- tăților de cercetare, asistență tehnică și prestări de servicii se face pe bază contractuală. Livrarea unor pro- duse, asistența tehnică și prestările de servicii se pot face și dhect către populație VIII. Dispoziții referitoare la personal Art. 32. — Personalul regiei este supus prevederilor statutului personalului aprobat de consiliul de admi- nistrație care reglementează în principal : — sistemul de ocupare a posturilor, promovarea, acordarea de burse, încetai ea raporturilor de muncă ; — îndatoririle personalului pe niveluri ierarhice ; ■ — modul de aplicare a sancțiunilor ; — sistemul propriu de salarizare ; — sistemul de recompense ; — prevederi privind protecția socială a personalului, IX. Dispoziții finale Art. 33. — Litigiile de orice fel în care este implicată Regia autonomă, „Institutul de montanologie<£ sînt de competența instanțelor judecătorești, sau prin arbitraj, conform legii. Art 34. — Regia autonomă „Institutul de montano- logie“ este obligată să-și desfășoare activitatea cu res- pectarea reglementărilor legale privind protecția me- diului înconjurător și să-și realizeze surse proprii în acest scop. Art. 35. — Prezentul regulament se completează cu celelalte reglementări legale. ANEXA Nr 2 Regia autonomă care se înființează prin reorganizarea unor stațiuni de cercetare și producție Denumirea Sediul________ Denumirea N regiei Capital Localitatea, unității care Capital . autonome Obiectul de activitate social strada, j udețul își încetează social care se --- mii lei --- numărul activitatea --- mii lei ---. înființează 1. Regia auto- Cercetarea științifică funda- 1. Fond Cristian Sibiu 1. Stațiunea 1. Fond nomă „Insti- mentală și aplicativă în do- fix str. 13 de cerce- fix : tutul de meniile agriculturii de tip 119.506 nr, 53 tare și 52.441 montanolo- montan privind valorificarea 2. fond producție 2. Fond gie“ superioară a terenurilor agri- circular pomicolă circu- cole și efectivelor de ani- 47.713 Cisnădie- lant male, extinderea culturilor Total : Sibiu. 25.047 pomicole și arboricole în zona 167.219 Total ; montană ; dezvoltarea agro- 77.488 turismului montan, indus- 2. Stațiunea 1. Fond trializarea și valorificarea de cerce- fix : produselor agricole vegetale tare și 67.065 și animale, dezvoltarea măr- producție 2. Fond cilor originale ale acestora ; pentru circu- extinderea programelor de creșterea lant protecție ecologică ; crearea ovinelor și 22.666 de stații pilot ; dezvoltarea caprinelor Total : cadrului construit în zona Cristian- 89,731 montană ; operațiuni de co- Sibiu merț exterior ; lucrări de cercetare-proiectare și pre- stări servicii executate pe bază de contract pentru be- neficiari interni sau externi ; valorificarea resurselor ener- getice neconvenționale ; re- vitalizarea activităților arti- zanale tradiționale. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, partea I, Nr. 96 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÎRE privind înființarea de societăți comerciale pe acțiuni în domeniul prestațiilor și reparațiilor de utilaje de construcții, navale și mijloace de transport auto Guvernul României hotărăște: Art. L — Se înființează societățile comerciale pe acțiuni, cu personalitate juridică, avînd denutnirea, se- diul, -obiectul de activitate și capitalul social prevăzute în anexa n'r. 1. Valoarea capitalului social va fi definitivată pe baza reevaluării patrimoniului, în condițiile prevăzute de lege. Art. 2. — Pe data înființării societăților comerciale, întreprinderea de utilaje grele pentru construcții Bucu- rești se desființează. Activul și pasivul unității economice de stat care își încetează activitatea se preia de societățile comer- ciale înființate potrivit prezentei hotărîri. Art. 3. — Societățile comerciale înființate potrivit prezentei hotărîri se organizează și funcționează în conformitate cu legislația română și cu statutele pre- văzute în anexele nr. 2.1*)—2.9*). Art. 4. — Personalul care trece de laf întreprinde- rea de utilaje grele pentru construcții București la so- cietățile comerciale înființate se consideră transferat în interesul serviciului. Personalul încadrat cu salariu mai mic are dreptul la diferența pînă la salariul tarifar avut și la sporul de vechime, după caz, timp de 3 luni. Art. 5. — Anexele nr. 1 și 2.1—2.9 fac parte int&e grantă din prezenta hotărîre. PRIM-MINISTRU PETRE ROMAN București, 5 aprilie 1991. Nr. 258. ANEXA Nr 1 LISTA societăților comerciale care se înființează ca societăți pe acțiuni și a întreprinderilor care se desființează Societăți comerciale care se înființează Nr. Denumirea Sediul,___________ Capitalul social la 31.01.1991 Unitatea care crt. societății Comerciale Localitatea, unii iei; • se desființează și obiectul de activitate strada, Județul Mijloace Mijloace numărul Total fixe circulante 1 2 3 4 5 6 7 8 1. „Reco^ --- S.A. București, Municipiul 131679 81470 50209 întreprinderea de Obiectul de activitate : șos. București utilaje grele pentru --- prestări de servicii în Andronache construcții Bucu- țară și străinătate pentru nr. 201 bis, rești : exploatarea, întreținerea Bector 2 --- structura funcțio- și repararea utilajelor de construcții și mijloacelor de transport, întreținere și reparații, echipamente de irigații, desecare și drenaje, proiectarea și executarea de prototipuri sau serii de utilaje și dis- pozitive pentru lucrări de îmbunătățiri funciare și construcții, proiectarea de tehnologii, proiectarea, confecționarea și recondi- ționar^a de piese de schimb și subansamble, asistență tehnică, Con- sulting, import-export nală de la sediul cen- tral și secțiile de pro- ducție nr. 1—3 din București, șos. An- dronache nr. 201 bis, sector 2 *) Anexele nr'. 2.1—2.9 se comunică unităților interesate. Statutul cadru al sociețăților comerciale înființate potrivit art. 1 din hotărîre este cuprins în anexa nr. 2. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 96 1 2 3 4 5 6 7 8 2. ,,Grant“ --- S.A. București, Municipiul 91686 70622 21064 întreprinderea de 3. Obiectul de activitate : str. Ing. București 47929 20858 27071 utilaje grele Bucu- 4. --- prestări de servicii în Pascal Brăila 113172 99599 13573 rești 5. țară și străinătate cu mij- Cristian Constanța 66983 45674 21309 --- Autobaza Bucu- loace de transport auto și nr. 4---6, Constanța rești, str. Ing. Pascal utilaje de construcții, în- sector 6 Cristian nr. 4---6, sec- treținerea și repararea Brăila, tor 6 utilajelor și mijloacelor str. întreprinderea de de transport auto, confec- Sandu Aldea • utilaje grele Bucu- ționarea și comercializa- nr. 1 rești rea de piese de schimb și Cernavodă, --- Stația utilaje subansamble auto, con- str. grele și transport fecții metalice, prefabri- Canalului pentru construcții cate, oxigen, acetilenă și nr. 11 Brăila, str. Sandu bioxid de carbon, repre- Constanța, Aldea nr. 1 zentare firme străine ; str. Zbură- întreprinderea de „Farex“ --- SA. torului nr. 4 utilaje grele Bucu- Obiectul de activitate : rești --- prestații pentru exploa- --- Stația utilaje tarea, întreținerea și re- grele și transport pararea utilajelor grele și pentru construcții mijloacelor de transport Cernavodă, str. Ca- auto pentru construcții ; nalului nr. 11 proiectarea, confecționa- întreprinderea de rea, recondiționarea și utilaje grele Bucu- comercializarea pieselor rești de schimb și subansam- --- Stația utilaje blelor ; executare și co- grele și transport mercializare de confecții pentru construcții metalice ; reparații echi- Constanța, str. Zbu- pamente de irigații și de- rătorului nr. 1 secări, import-export „Argos" --- S.A. Obiectul de activitate : --- prestări de servicii pen- tru executarea de con- strucții și amenajări hidro- tehnice în t țară și străi- nătate ; drenaje, extracție balast ; exploatarea și re- pararea mijloacelor de transpoit naval ; activi- tăți comerciale și import- export ; confecții și recon- diționări piese de schimb ,,Erco“ --- S.A. Obiectul de activitate : --- prestări de servicii pen- tru exploatarea, între- ținerea și repararea utila- jelor terasiere de con- strucții și transport auto ; întreținere și reparații echipamente irigații și de- secări ; proiectarea de echipamente, dispozitive și tehnologii de construc- ții și reparații ; prelucrări prin așchiere și deformare plastică ; confecții și re- condiționări piese de schimb și subansamble ; lucrări de foraj ; montaj cu mijloace de ridicat ; transporturi auto de măr- furi; confecții cauciuc; co- mercializare piese de schimb și materiale de construcții, import-export 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, partea I, Nr. 96 1 2 3 4 5 6 7 8 6. „Sarex" --- S.A. Constanța, Constanța 12458 7780 4678 întreprinderea de Obiectul de activitate : b-dul Aurel utilaje grele Bucu- --- prestări de servicii, în Vlaicu rești țară și străinătate, de nr. 4---6 --- Stația de utilaj transport marfă și călă- greu și transport tori cu mijloace auto ; pentru construcții asistență tehnică și ser- Constanța vice auto ; reparații auto ; --- Secția transport reparații și comercializare auto piese de schimb și suban- samble ; import-export; pregătire și instruire în vederea obținerii carne- tului de conducere auto- amatori. 7. „Screut“ --- S.A. Craiovay Dolj 140706 109063 31643 întreprinderea de Obiectul de activitate : str. utilaje grele Bucu- --- prestații de exploatare, Caracal rești întreținere și reparare a nr. 302 --- Stația utilaje utilajelor grele de con- grele și transport strucții și transport ; pro- pentru construcții iectarea și executarea de Craiova, str. Caracal SDV-uri; executarea de nr. 302 furtune hidraulice și piese turnate ; confecții și re- condiționări piese și sub- ansamble diverse ; refa- bricarea de utilaje grele și echipamente ; activități comerciale și import-ex- port ; proiectarea de teh- nologii de . recondiționări și reparații ; Consulting. 8. „Uniteh“ S.A. Timișoara, Timiș 82754 60432 22322 întreprinderea de Obiectul de activitate : str. utilaje grele Bucu- --- prestații cu utilaje de Chimiștilor rești construcții și transport ; nr. 5---9 --- Stația utilaje fabricarea și modernizarea grele și transport de echipamente pentru lu- pentru construcții crări de îmbunătățiri fun-. Timișoara, str. Chi- ciare ; montaj confecții miștilor nr. 5---9 metalice ; lucrări de forje și turnătorie ; confecții și recondiționări piese de schimb ; reparații de uti- laje și auto ; proiectare și executare de instalații electronice și de automa- tizări ; informatică ; Con- sulting ; activități comer- ciale cu piese de schimb, subansamble și echipa- mente ; import-export. 9. „Teramen“ --- S.A. Comuna Municipiul 83817 65677 18140 întreprinderea de Obiectul de activitate : Voluntari, București utilaje grele Bucu- --- prestări de servicii șos. rești pentru exploatare, între- Ștefănești --- Stația utilaje ținere și repararea utila- nr. 6---8 grele și transport jelor terasiere și de trans- pentru construcții port, reparații instalații Voluntari, șos. Ștefă- electromecanice, hidrau- nești nr. 6---8, Secto- lice și pneumatice, confec- rul, agricol Ilfov MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, partea I, Nr. 96 9 1 2 3 4 5 6 7 8 ții metalice și piese de schimb, subansamble pen- tru utilaje ; asistență teh- nică de specialitate ; co- mercializare piese de schimb, confecții metalice și subansamble ; import- export ; Consulting. ANEXA Nr. 2 STATUTUL*) Societății comerciale „ ................ “ — S.A. CAPITOLUL I CAPITOLUL II Denumirea, forma juridică, sediul, durata ARTICOLUL 5 ARTICOLUL 1 Obiectul de activitate al societății Denumirea societății Obiectul de activitate al societății este : Denumirea societății este Societatea comercială ....................................................... „..........................“ — S.A. în toate actele, facturile, anunțurile, publicațiile emanînd de la societate, denumirea societății va fi precedată sau urmată de cuvintele „societate pe ac- țiuni“ sau inițialele „S.A.“, de capitalul social, numă- rul de înregistrare din registrul comerțului și sediul societății. ARTICOLUL 2 Forma juridică a societății Societatea comercială „.........................“ — S.A. este persoană juridică română, avînd forma juridică de societate pe acțiuni. Aceasta își desfășoară activitatea în conformitate cu legile României și cu prezentul statut. ARTICOLUL 3 Sediul societății Sediul societății este în România, localitatea .... .........................str.nr. . ., sector (județ) .......................Sediul societății poate fi schimbat în altă localitate-din România, pe baza hotărîrii adunării generale a acționarilor, potrivit legii. Societatea poate avea sucursale, filiale, situate și în alte localități. ARTICOLUL 4 Durata societății Durata societății este nelimitată. *) Denumirea, sediul, obiectul de în anexa nr. 1. CAPITOLUL III .Capitalul social, acțiunile ARTICOLUL 6 Capitalul social Capitalul social inițial al societății comerciale * este în valoare de.............mii lei și se compune din : mijloace fixe în valoare de..........mii lei, mijloace circulante în valoare de.............mii lei. Capitalul social al societății este de.............mii lei, împărțit în .... acțiuni nominative în valoare nominală de 5.000 lei fiecare. Capitalul social inițial este deținut integral de sta- tul român, ca acționar unic, pînă la transmiterea ac- țiunilor din proprietatea statului către terțe persoane fizice sau juridice, române sau străine. în condițiile legii. ARTICOLUL 7 Acțiunile Acțiunile vor cuprinde mențiunile prevăzute de lege. Acțiunile vor purta timbrul sec al societății și sem- nătura a doi administratori. Societatea va ține evidența acțiunilor într-un re- gistru numerotat, sigilat și parafat de președintele con- siliului de administrație ; registrul se păstrează la sediul societății, sub îngrijirea consiliului de administrație. activitate și capitalul social pentru fiecare societate în parte sînt cele prevăzute 10 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, partea i. Nr. 96 ARTICOLUL 8 Majorarea capitalului Capitalul social poate fi majorat pe baza hotărîrii adunării generale extraordinare a acționarilor, prin emiterea de noi acțiuni reprezentînd aportul în nume- rar sau în natură. Majorarea capitalului se poate face parțial sau totaL în natură, prin hotărîrea adunării generale a acționa- rilor, pe baza evaluării efectuate de experții desem- nați de către acționari. ARTICOLUL 9 Reducerea capitalului Reducerea capitalului se poate face pe baza hotă- rîrii adunării generale extraordinare a acționarilor. Propunerea de reducere a capitalului trebuie comu- nicată de către consiliul de administrație comisiei de cenzori, cu cel puțin 30 de zile înainte de data adună- rii generale a acționarilor, care decide asupra acestei reduceri. Comisia de cenzori va trebui să refere asupra cauzelor și condițiilor reducerii. ARTICOLUL 10 Majorarea sau reducerea capitalului societăților, atîta timp cît este integral de stat, se poate face numai cu aprobarea organului care a înființat societatea. ARTICOLUL 11 Drepturi și obligații decurgînd din acțiuni Fiecare acțiune subscrisă și vărsată de acționar, con- feră acestuia dreptul la un vot în adunarea generală a acționarilor și de a participa la distribuirea dividen- delor, potrivit legii. Obligațiile societății sînt garantate cu patrimoniul social, iar acționarii răspund numai în limita acțiuni- lor ce le-au subscris. ARTICOLUL 12 Cesiunea acțiunilor Acțiunile sînt indivizibile cu privire la societate, care nu recunoaște decît un singur proprietar pentru fie- care acțiune. Cesiunea acțiunilor se va face potrivit legii. Cesiunea acțiunii se înregistrează în registrul de evi- dență a acțiunilor și se menționează pe titlu. ARTICOLUL 13 Pierderea acțiunilor în cazul pierderii uneia sau mai multor acțiuni, pro- prietarul va trebui să anunțe consiliul de administra- ție și să facă public faptul prin presă. După șase luni va putea obține un duplicat al acțiunii. CAPITOLUL IV Adunarea generală a acționarilor ARTICOLUL 14 Atribuții Adunarea generală a acționarilor este organul de conducere a societății, care decide asupra activității acesteia și asigură politica ei economică și comercială. Adunarea generală a acționarilor are următoarele atribuții principale : a) aprobă structura organizatorică a societății și nu- mărul de posturi, precum și normativul de constituire a compartimentelor funcționale șî de producție . b) alege membrii consiliului de administrație și ai comisiei de cenzori, le stabilește atribuțiile și îi revocă ; c) numește directorii, le stabilește atribuțiile și îi revocă ; d) aprobă și modifică programele de activitate și bugetul societății ; e) analizează rapoartele consiliului de administrație privind stadiul și perspectivele societății, cu referire la profit, poziția pe piața internă și internațională, ni- velul tehnic, calitate, forța de muncă, protecția me- diului, relațiile cu cliențîi. De asemenea, hotărăște asu- pra nivelului fondurilor pentru cercetări științifice care au ca obiect fundamentarea strategiilor de de’zvoltare, creșterea calității produselor și serviciilor, elaborarea de produse și tehnologii noi, competitive ; f) hotărăște cu privire la contractarea de împrumu- turi bancare pe termen lung, inclusiv a celor externe, la nivelul împrumuturilor bancare curente și la condi- țiile de acordare a garanțiilor ; stabilește condițiile de acordare . a creditelor comerciale și aprobă orice fel de credit financiar acordat de societate ; g) examinează, aprobă sau modifică bilanțul și con- tul de beneficii și pierderi după analizarea rapoartelor consiliului de adminsitrație și comisiei de cenzori, aprobă repartizarea beneficiilor între acționari; h) hotărăște cu privire la înființarea și desființarea de sucursale și filiale ; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, partea I Nr. 96 11 i) hotărăște cu privire la mărirea sau reducerea ca- pitalului social, precum și la cesiunea acțiunilor ; j) hotărăște cu privire la adoptarea sau modificarea statutului, precum și la transformarea formei juridice a societății ; k) hotărăște cu privire la comasarea, divizarea sau dizolvarea societății ; 1) hotărăște cu privire la executarea de reparații ca- pitale și realizarea de investiții noi ; m) hotărăște, cu prilejul stabilirii bugetului, asupra modului de remunerare -a membrilor consiliului de ad- ministrație, precum și asupra salariilor și primelor dir rectorilor n) hotărăște cu privire la acționarea în justiție a membrilor consiliului de administrație, directorilor și adjuncților acestora și a cenzorilor, pentru paguba pri- cinuită societății ; o) hotărăște asupra oricăror alte probleme din com- petența sa, potrivit legii sau prezentului statut. Hotărîrile în problemele prevăzute la lit. i), j) și k) vor putea fi aduse la îndeplinire numai după aprobarea lor de către organul care a aprobat consti- tuirea societății, în perioada în care statul este acțio- nar unic. ARTICOLUL 15 Convocarea adunării generale a acționarilor Adunările generale ale acționarilor sînt de două fe- luri ordinare și extraordinare. Adunarea generală ordinară are atribuțiile prevă- zute la art. 14 lit. a)—g) și n), iar adunarea generală extraordinară are atribuțiile prevăzute la lit. h)—o), precum și celelalte atribuții ce îi revin, potrivit legii și prezentului statut. ARTICOLUL 16 Adunarea generală se convoacă de președintele con- siliului de administrație sau de unul dintre adminis- tratori desemnat de președinte. Adunările generale ordinare au loc o dată pe an, la două luni de la încheierea exercițiului economico- financiar pentru examinarea bilanțului și a contului de beneficii și pierderi pe anul precedent și pentru sta- bilirea programului de activitate și bugetului pe anul următor. Adunările generale extraordinare se convoacă în con- dițiile prevăzute de lege, la cererea acționarilor re- prezentînd 1/10 din capitalul social sau la cererea comi- siei de cenzori. Adunarea generală vâ fi convocată de administra- tori, de cîte ori va fi nevoie. Convocarea va fi publicată în Monitorul Oficial și într-unul din ziarePe de largă circulație răspîndite în localitatea în care se află sediul societății-sau din cea mai apropiată localitate. Convocarea va cuprinde locul și data ținerii adunării, precum și ordinea de zi, cu arătarea explicită a tutu- ror problemelor care vor face obiectul dezbaterilor adunării. Cînd în ordinea de zi figurează propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui să cu- prindă textul integral al propunerilor. Adunarea generală a acționarilor se întrunește în sediul societății sau în alt loc din localitatea respec- tivă. Hotărîrile adunărilor se iau prin vot deschis. Votul secret este obligatoriu pentru alegerea mem- brilor consiliului de administrație și a cenzorilor, pen- tru revocarea lor și pentru luarea hotărîrilor referi- toare la răspunderea administratorilor. ARTICOLUL 17 Adunarea generală a acționarilor este prezidată de președintele consiliului de administrație, iar în lipsa acestuia de către unul dintre vicepreședinți, desem- nat de președinte. Președintele consiliului de administrație desemnează, dintre acționari, doi secretari care vor verifica pre- zența acționarilor la adunare și vor întocmi procesul- verbal al ședinței. Procesul-verbal se va scrie într-un registru sigilat și parafat. Procesul-verbal va fi semnat de persoana care a prezidat ședința și de secretarul care l-a în- tocmit. ARTICOLUL 18 Adunarea generală ordinară este constituită valabil și poate lua hotărîri dacă, la' prima convocare, acțio- narii prezenți sau reprezentați dețin cel puțin 2/3 din capitalul social, iar la a doua convocare, dacă dețin cel puțin 1/2 din capitalul social. Adunarea generală .extraordinară este constituită valabil și poate lua hotărîri dacă, la prima convocare, acționarii prezenți sau reprezentați dețin cel puțin 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, partea l Nr. 96 3/4 din capitalul.social, iar la a doua convocare, dacă dețin cel puțin 1/2 din capitalul social. Adunarea generală a acționarilor, statutar constituită, ia hotărîri cu majoritatea absolută de voturi a celor prezenți sau reprezentați. Hotărîrile adunării generale sîntr obligatorii chiar pentru acționarii absenți sau nereprezentâți. ARTICOLUL 19 în perioada în care statul este acționar unic, atri- buțiile adunării generale a acționarilor vor fi exerci- tate de consiliul îrhpuțerniciților statului, alcătuit și numit potrivit legii, pînă la crearea condițiilor de con- stituire a adunării generale a acționarilor. Consiliul împuterniciților statului este constituit din membri numiți, potrivit legii, de Ministerul Agricul- turii și Alimentației, astfel ; cîte un reprezentant al Ministerului Agriculturii și Alimentației, Ministerului Finanțelor, Ministerului Resurselor și Industriei, după caz, și ingineri, economiști, juriști, alți specialiști din domeniul de activitate al societății. Membrii consiliului împuterniciților statului, numiți pînă la constituirea adunării generale a acționarilor, își păstrează calitatea de angajați la unitatea sau insti- tuția de la care provin, precum și toate drepturile și obligațiile derivînd din această calitate. Membrii consiliului împuterniciților statului nu pot face parte din mai mult de două consilii sau participa la societăți comerciale cu care respectivele societăți, în care sînt numiți, ca împuterniciți, întrețin relații de afa- ceri sau au interese contrare. Din consiliul împuterniciților statului nu pot face parte persoane care au fost condamnate pentru gestiune frauduloasă, abuz de încredere, fals, înșelăciune, dela- pidare, mărturie mincinoasă, dare sau luare de mită, precum și pentru alte infracțiuni prevăzute de lege referitor la societățile comerciale. Consiliul împuterniciților statului prezintă, semes- trial, Ministerului Agriculturii și Alimentației, un ra- port asupra activității desfășurate de societatea co- mercială și un program de activitate pentru perioada viitoare, iar la încheierea activității prezintă țaportul întregii activități desfășurate., Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul îm- puterniciților statului poate atrage în activitatea de analiză consilieri și consultanți din diferite sectoare. Activitatea acestora va fi recompensată material, con- form înțelegerii pe bază de contract. Consiliul împuterniciților statului îndeplinește orice alte atribuții ce derivă din legislația în vigoare/ pre- cum și din statutul societății. Consiliul împuterniciților statului se întrunește în prezența a 3/4 din numărul total și hotărăște valabil cu votul a jumătate plus unu din numărul total,'dacă hotărăște în probleme de competența adunării gene- rale ordinare a acționarilor, și în prezența a patru cincimi și votul a trei pătrimi din membri, dacă hotă- răște în probleme de competența adunării generale extraordinare.. Pentru activitatea lor, membrii .consiliului împuter- niciților statului primesc o indemnizație în condițiile stabilite prin hotărîre a Guverndlui. Consiliul împuterniciților statului își va înceta acti- vitatea pe data constituirii adunării generale a acțio- narilor. CAPITOLUL V Consiliul de administrație ARTICOLUL 20 Organizare Societatea este administrată de către un consiliu de administrație, format din . . . persoane, alese de adu- narea generală a acționarilor pe o perioadă de patru ani, cu posibilitatea de a fi realese pe noi perioade de patru ani, care pot avea calitatea de acționari. Cînd se creează un loc vacant în consiliul de admi- nistrație, adunarea generală â acționarilor alege un nou administrator pentru completarea locului vacant. Pînă la transmiterea acțiunilor din proprietatea sta- tului către terțe persoane fizice sau juridice, consiliul de administrație al societății comerciale va fi numit de consiliul împuterniciților statului, cu acordul mi- nistrului de resort. Consiliul de administrație este condus de un pre- ședinte. Consiliul de administrație se întrunește la sediul so- cietății ori de cîte ori este necesar, la convocarea pre- ședintelui sau a 1/3 din numărul-membrilor săi. El este prezidat de președinte, iar în lipsa acestuia de unul din administratori, desemnat de președinte. Președin- tele numește un secretar fie din membrii consiliului, fie din afara acestuia. Pentru valabilitatea deciziilor este necesară prezența a cel puțin 1/2 din numărul membrilor consiliului de administrație și deciziile se iau cu majoritatea absolută a membrilor prezenți. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, partea I, Nr. 96 13 Dezbaterile consiliului de administrație au loc con- form ordinii de zi stabilite pe baza proiectului comu- nicat de președinte cu cel puțin 15 zile înainte. Aces- tea se consemnează în procesul-verbal al ședinței care se înscrie într-un registru sigilat și parafat de pre- ședintele consiliului de administrație. Procesul-verbal se semnează de persoana care a prezidat ședința și de secretar. Consiliul de administrație poate delega o parte din atribuțiile sale unui comitet de- direcție compus- din membri aleși dintre administratori. Președintele îndeplinește și funcția de director, în care calitate conduce și comitetul de direcție, asigu- rînd conducerea curentă a societății, aducerea la în- deplinire a hotărîrilor adunării generale și ale consi- liului de administrație. în relațiile cu terții, societatea este reprezentată de către președintele consiliului de administrație, pe baza și în limitele împuternicirilor date de adunarea gene- rală a acționarilor sau, înₓ lipsa lui, de către unul din administratori, desemnat de consiliu. Membrii consiliului de administrație vor putea exer- cita orice act care este legat de administrarea socie- tății, în interesul acesteia, în limita drepturilor ce li se conferă. Președintele consiliului de administrație este obligat să pună la dispoziția acționarilor și comisiei de ,cen- zori, la cererea acestora, toate documentele societății. Președintele și ceilalți membri ai consiliului de ad- ministrație șî directorii răspund față de societate pen- tru prejudiciile rezultate din faptele lor ilicite, pentru abaterile de la statut și pentru greșeli în administra- rea societății. ARTICOLUL 21 Consiliul de administrație are următoarele atribuții : a) angajează și concediază personalul și stabilește drepturile și obligațiile acestuia ; b) stabilește îndatoririle și împuternicirile persona- lului societății pe compartimente ; c) aprobă încheierea de contracte de închiriere (lua- rea sau darea cu chirie) pe "baza hotărîrii adunării ge- nerale ordinare a acționarilor ; d) stabilește tactica și strategia de marketing, de cer- cetare și dezvoltare, de asigurare a calității, de pro- tecție a mediului ; e) supune, anual, adunării generale a acționarilor, în termen de 60 de zile de la încheierea exercițiului economico-financiar, raportul cu privire la activitatea societății, bilanțul și contul de beneficii și pierderi pe anul precedent, precum și proiectul de buget al so- cietății pe anul următor ; f) aprobă operațiunile de încasări și plăți potrivit competențelor acordate ; g) aprobă operațiunile de cumpărare și vînzare dₜe bunuri potrivit competențelor acordate ; h) rezolvă, orice alte probleme stabilite de adunarea generală a acționarilor. CAPITOLUL VI ARTICOLUL 22 Gestiunea societății Gestiunea societății este controlată de acționari și de comisia de cenzori, aleasă în condițiile» legii de adu- narea generală a acționarilor, formată din 3 membri, care nu pot avea o altă funcție în societate, și tot ațîția supleanți. în perioada în care statul este acționar unic, cen- zorii sînt reprezentanți ai Ministerului Finanțelor. ARTICOLUL 23 Pentru a putea exercita dreptul la control, acționari- lor și- comisiei de cenzori li se vor prezenta, la cerere, date cu .privire la activitatea, situația patrimoniului, a beneficiilor și pierderilor. ARTICOLUL 24 Comisia de cenzori Comisia de cenzori are următoarele atribuții prin- cipale : — în cursul exercițiului financiar verifică gospodă- rirea fondurilor fixe și a mijloacelor circulante, a por- tofoliului de efecte, casa și registrele de evidență contabilă și informează consiliul de. administrație asu- pra neregulilor constatate ; MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 96 1-1 — la încheierea exercițiului financiar controlează exactitatea inventarului, a documentelor și informați- ilor prezentate de consiliul de administrație asupra fondurilor societății, a bilanțului și a contului de bene- ficii și pierderi, prezentînd adunării generale a acțio- narilor un raport scris prin care se propune aprobarea sau modificarea bilanțului și a contului de beneficii și pierderi ; — la lichidarea societății controlează operațiunile de lichidare ; — prezîhtă adunării generale a acționarilor punctul său de vedere privind propunerile de reducere a capi- talului social. Atribuțiile comisiei de cenzori se completează și cu alte obligații prevăzute de lege. ARTICOLUL 25 Comisia de cenzori se întrunește la sediul societății și ia decizii în unanimitate. Dacă nu se realizează unanimitatea, raportul cu divergențe se înaintează adunării generale. Comisia de cenzori poate convoca adunarea generală a acționarilor în cazul în care capitalul social s-a dimi- nuat cu mai mult de 10%. CAPITOLUL VII Activitatea societății ARTICOLUL 26 Exercițiul economico-financiar începe la 1 ianuarie și se încheie la 31 decembrie ale fiecărui an. Primul exercițiu începe la data constituirii societății. ARTICOLUL 27 Societatea va ține evidența contabilă în lei - și va întocmi anual bilanțul și contul de profit și pierderi, avînd în vedere normele metodologice elaborate de Ministerul Finanțelor. Bilanțul contabil anual și contul de profit și pier- deri se publică în Monitorul Oficial, Partea a IV-a. ARTICOLUL 28 Profitul societății se stabilește prin bilanțul aprobat de adunarea generală a acționarilor. Plata profitului cuvenit acționarilor se face de socie- tate în copdițiile legii. ARTICOLUL 29 Nivelul salariilor pentru personalul societății, pe cate- gorii de calificare și funcții, se stabilește și poate fi modificat de către adunarea generală a acționarilor, în funcție de studii și munca efectiv prestată, cu respec- tarea limitei minime de salarizare prevăzute de lege. Drepturile și obligațiile personalului societății se sta- bilesc de consiliul ,de administrație. Drepturile salariale se stabilesc prin negocieri la ni- velul societății și se înscriu în contractul cplectiv de muncă încheiat conform prevederilor legii. Drepturile salariale individuale se stabilesc prin con- tracte individuale, ținînd seama de prevederile con- tractului colectiv de muncă. ARTICOLUL 30 Consiliul de administrație stabilește, în condițiile le- gii, modul de amortizare a fondurilor fixe. CAPITOLUL VIII Modificarea formei juridice, dizolvarea, litigii ARTICOLUL 31 Societatea va putea fi transformată în altă formă de societate prin hotărârea adunării generale extraordi- nare a acționarilor. Cît timp societatea va avea capital integral de stat, ea va putea fi transformată numai cu aprobarea orga- nului care a înființat-o. ARTICOLUL 32 Următoarele situații duc la dizolvarea societății : — imposibilitatea realizării obiectului social; — pierderea a jumătate din capitalul social, dacă, adunarea generală a acționarilor nu decide completarea capitalului sau reducerea lui la suma rămasă ; — falimentul; — numărul de acționari va fi redus sub 5, timp de 6 luni; — în orice alte situații, pe baza hotărîrii adunării generale a acționarilor. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I, Nr. 96 15 ARTICOLUL 33 în caz de dizolvare, societatea va fi lichidată. .Lichidarea societății se va face după procedura pre- văzută de lege ARTICOLUL 34 Litigiile societății cu persoane fizice sau juridice române sînt de competența instanțelor judecătorești de drept comun. Litigiile născute din raporturile contractuale dintre societate și persoane juridice române pot fi soluționate și prin arbitraj, potrivit legii. ARTICOLUL 35 Prevederile prezentului statut se completează cu dispozițiile legale referitoare la societățile comerciale. EDITOR : PARLAMENTUL ROMÂNIEI — ADUNAREA DEPUTATILOR Adresa pentru publicitate s Combinatul poligrafic București - Biroul de publicitate și difuzare pentru Monitorul Oficial, București, str. Blanduziei nr. 1, sectorul 2, telefon 11.77.02. Tiparul : Combinatul poligrafic București - Atelierul „Monitorul Oficial", București, str. Jiului nr. 163, telefon 68.55.58. Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 96/1991, conține 16 pagini. Prețul 8 lei 40.810 J