MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI Anul IH — Nr. 64 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÎRI ȘI ALTE ACTE Miercuri, 27 martie 1991 Nr. SUMAR Pagina LEGI 30. — Lege privind organizarea și funcționarea contro- lului financiar și a Gărzii financiare . 1—4 31. — Lege privind stabilirea duratei timpului de muncă sub 8 ore pe zi pentru salariații care lu- crează în condiții deosebite — vătămătoare, grele sau periculoase „ . . ; . . , , ₄ ₑ 4—7 LEGI PARLAMENTUL ROMÂNIEI ADUNAREA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGE privind organizarea și funcționarea controlului financiar și a Gărzii financiaro Parlamentul României adoptă prezenta lege, CAPITOLUL I Dispoziții generale Art, 1, —* Ministerul Finanțelor, în numele statului, efectuează, prin aparatul specializat, controlul admi- nistrării și utilizării mijloacelor financiare ale organe- lor centrale și locale ale administrației de stat, precum și ale instituțiilor de stat și verifică respectarea regle- mentărilor financiar-contabile în activitatea desfășurată de către regii autonome, societăți comerciale și alți agenți economici în legătură cu îndeplinirea obliga- țiilor acestora față de stat. Aparatul specializat al Ministerului Finanțelor ac- ționează operativ pentru prevenirea și combaterea fraudelor, contravențiilor și infracțiunilor la regimul fiscal, vamal și de prețuri, luînd măsurile prevăzute de lege. Art. 2. — Ministerele, departamentele, alte organe centrale de stat, prefecturile și Primăria municipiului București sînt obligate să asigure organizarea și func- ționarea controlului financiar de gestiune privind pa- trimoniul propriu și a controlului financiar preventiv asupra veniturilor și cheltuielilor pentru care sînt or- donatori de credite bugetare. Art. 3. — Regiile autonome, societățile comerciale, asociațiile și alte persoane juridice cu activități eco- nomico-sociale își organizează controlul financiar pro- priu, potrivit legii, precum și prevederilor din sta- tutele proprii. CAPITOLUL II Controlul financiar al stalului Art, 4. — Controlul financiar al statului se organi- zează și funcționează în Ministerul Finanțelor și se realizează prin : a) Direcția generală a controlului financiar de stat ; b) Garda financiară, în județe și municipiul București se organizează direcții sau direcții generale ale controlului financiar de stat, avînd în structură secții ale Gărzii financiare. 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. G4 Structura organizatorică, numărul de personal al Di- recției generale a controlului financiar de stat, Gărzii financiare și unităților teritoriale, nivelul salariilor și al indemnizațiilor de conducere, precum și al stimu- lentelor ce se pot acorda, se aprobă de ministrul fi- nanțelor, în condițiile legii. Secțiunea 1 Direcția generală a controlului financiar de stat Art. 5. — Direcția generală a controlului financiar de stat din Ministerul Finanțelor și unitățile subordo- nate acesteia au următoarele atribuții : a) controlează administrarea și utilizarea fondurilor acordate de la buget pentru cheltuielile de funcționare și întreținere a organelor centrale și locale ale admi- nistrației de stat, unităților finanțate de la buget; b) controlează utilizarea fondurilor acordate de stat pentru realizarea de investiții de interes general, sub- venționarea unor activități și produse și pentru alte destinații prevăzute de lege ; c) verifică folosirea mijloacelor și a fondurilor din dotare și respectarea reglementărilor financiar-conta- bile în activitatea regiilor autonome și a societăților comerciale cu capital de stat; d) verifică exactitatea și realitatea înregistrărilor în evidențele prevăzute de lege și de actele de constituire a societăților comerciale și a celorlalți agenți econo- mici, urmărind stabilirea corectă și îndeplinirea inte- grală și la termen a tuturor obligațiilor financiare și fiscale față de stat ; e) îndeplinește și alte atribuții de control stabilite, potrivit legii, în sarcina Ministerului Finanțelor. Art. 6. — Sarcinile, condițiile de încadrare și pro- movare, precum și exercitarea drepturilor prevăzute de lege pentru aparatul Direcției generale a contro- lului financiar de stat și unităților teritoriale, se sta- bilesc de ministrul finanțelor. Art. 7. — Ministerul Finanțelor, în baza constatări- lor rezultate din controlul efectuat de către organele sale specializate, are dreptul să dispună : a) luarea de măsuri în vederea înlăturării și preve- nirii neregulilor constatate în activitatea financiar- contabilă a administrației centrale și locale, precum și a regiilor autonome ; b) corectarea și completarea bilanțurilor contabile și vărsarea la buget a impozitelor și altor venituri legal datorate statului; c) aplicarea de măsuri pentru respectarea prevederi- lor legale în domeniul prețurilor și tarifelor ; d) suspendarea aplicării măsurilor care contravin re- glementărilor financiar-contabile și fiscale. Art. 8. — La cererea organelor de control financiar, conducerile și salariații administrației, instituțiilor de stat și agenților economici supuși controlului au obli- gația : a) să pună la dispoziție registrele și corespondența, actele, piesele justificative, dările de seamă, bilanțurile contabile și alte documente necesare controlului; b) să prezinte pentru verificare valorile de orice fel pe care le gestionează sau le au în păstrare, care, potrivit legii, intră sub incidența controlului ; c) să dea informații și explicații verbale și în scris, după caz, în legătură cu problemele care formează obiectul controlului; d) să elibereze, potrivit legii, documentele solicitate în original sau copii certificate ; e) să asigure sprijinul și condițiile necesare bunei desfășurări a controlului și să-și dea concursul pentru clarificarea constatărilor. Art. 9. — Nerespectarea obligațiilor prevăzute la art. 8 constituie contravenții și se sancționează cu amendă, după cum urmează : a) de la 15.000 la 20.000 lei, nerespectarea obliga- țiilor de la art. 8 lit. a) ; b) de la 10.000 la 15.000 lei, nerespectarea obligați- ilor de la art. 8 lit. b) ; c) de la 3.000 la 5.000 lei, nerespectarea obligațiilor de la art. 8 lit. c) ; d) de la 2.000 la 4.000 lei, nerespectarea obligațiilor de la art. 8 lit. d) și e). Limitele amenzilor prevăzute la lit. a) și b) se du- blează în cazul repetării săvîrșirii contravenției, putîn- du~se lua și măsura suspendării activității pe o pe- rioadă de pînă la 6 luni. Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor se fac de către organele de control financiar împuter- nicite în acest scop de Ministerul Finanțelor. Dispozițiile alin. 1—3 se întregesc cu prevederile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea și sancționarea con- travențiilor, cu excepția celor din art. 25—27 din acea lege. Art. 10. — Intr-un an calendaristic un agent eco- nomic poate face obiectul unui singur control al conta- bilității, pentru sinceritatea bilanțurilor și determina- rea sumelor datorate cu orice titlu statului ; este su- pusă controlului întreaga perioadă scursă de la prece- denta verificare de aceeași natură și cu aceleași obiec- tive care, potrivit legii, nu s-a prescris. De la prevederile alin. 1 fac excepție acțiunile de documentare, analiză și urmărire a implementării unor reglementări care se pot efectua numai după notifica- rea și obținerea acordului agentului economic, precum și verificarea reclamațiilor cu privire la existența unor eludări ale legilor financiare și fiscale, care se efec- tuează ori de cîte ori este cazul. Art. 11. — Durata maximă a unei acțiuni de con- trol prevăzută la art. 10 alin. 1, la sediul unui agent economic, este de 3 luni, indiferent de perioada su- pusă controlului; prin norme ale Ministerului Finan- țelor se vor stabili durate maxime diferențiate în funcție de categorii de agenți economici, de natura ac- țiunilor de control, precum și de perioada cuprinsă în control. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 64 3 Art. 12. — Pe parcursul controlului contabilității pentru determinarea sumelor datorate cu orice titlu statului, agenții economici au dreptul să fie asistați de cmve un consilier, la alegere, de regulă din rîndul con- tabialor autorizați sau exporților autorizați. Art. 13. — Măsurile dispuse ca urmare a controlu- lui se comunică celor controlați în termen de 30 de zile de la terminarea verificării la sediul acestora și pot fi contestate, la Ministerul Finanțelor, în 30 de zile de la data primirii notificării lor. Ministerul Finanțelor va soluționa contestațiile și va comunica soluțiile în termen de 45 de zile. Decizia de soluționare a Ministerului Finanțelor este executorie și poate fi atacată în termen de 30 de zile de la luarea la cunoștință, la organele judecătorești competente. Secțiunea a 2-a Garda financiară Art. 14. — Garda financiară este un corp de control financiar, militarizat, neîncazarmat, care funcționează, potrivit legii, în cadrul Ministerului Finanțelor. Art. 15. — Garda financiară exercită controlul ope- rativ și inopinat în legătură cu : a) aplicarea și executarea legilor fiscale și a regle- mentărilor vamale, urmărind împiedicarea oricărei sus- trageri sau eschivări de la plata impozitelor și taxelor ; b) respectarea normelor de comerț, urmărind să îm- piedice activitățile de contrabandă și orice procedee in- terzise de lege. Garda financiară îndeplinește orice alte atribuții și activități date în competență, potrivit legii. Art. 16. — în exercitarea atribuțiilor sale, Garda fi- nanciară desfășoară zilnic sau la anumite perioade con- troale de specialitate fără a fi necesar un ordin special, în cazul atribuțiilor de la art. 15 lit. a) și b), precum și acțiuni care se execută numai în baza ordinelor sau delegațiilor speciale date de Ministerul Finanțelor, în cazul atribuțiilor de la art. 15 alin, ultim. Art. 17. — în îndeplinirea atribuțiilor de serviciu, organele Gărzii financiare sînt în drept: a) să efectueze controale în localurile și dependințele în care se produc, se depozitează, se comercializează bunurile sau se desfășoară activități care fac obiectul impozitării; b) să verifice existența și autenticitatea documente- lor justificative, pe timpul transportului, precum și în locurile de desfășurare a unor activități de producție, prestări servicii, acte și fapte de comerț, cînd există indicii de sustragere de Ia îndeplinirea obligațiilor fis- cale sau de realizare a unor procedee interzise de lege ; c) să verifice registrele și orice alte documente din care rezultă îndeplinirea obligațiilor fiscale ; d« să efectueze, în condițiile și potrivit dispozițiilor Conului de procedură penală, percheziții în localuri pu- blice sau particulare -— case, curți, dependințe și gră- dini — dacă există indicii că în aceste locuri sînt as- cunse mărfuri sau instalații cu care se fabrică produse fără îndeplinirea obligațiilor fiscale sau dacă se comit alte fraude fiscale ; e) să confișto, în condițiile legii, obiectele sau pro- dusele, corpuri delicte, sustrase de la plata impozitelor și taxelor sau a căror fabricație și desfacere este in- terzisă, precum și să ridice documentele care pot servi la dovedirea fraudelor sau contravențiilor descoperite ; f) să constate contravenții și să aplice sancțiunile corespunzătoare potrivit competenței prevăzute de lege ; g) să sesizeze organele de urmărire penală în legă- tură cu infracțiunile constatate cu ocazia exercitării atribuțiilor de serviciu ; h) să poarte uniformă, să păstreze, să folosească și să facă uz de armamentul și mijloacele din dotare, în condițiile legii. Art. 13. — Garda financiară este pusă sub comanda unui comisar general, iar activitatea sa este coordonată de comandamentul gărzii, condus de un secretar sau subsecretar de stat din Ministerul Finanțelor ; coman- damentul gărzii este alcătuit din conducătorii direc- țiilor de impozite și taxe, Direcției generale a contro- lului financiar de stat, Direcției generale a regiilor publice și participațiilor statului, Direcției generale a vămilor, Inspecției generale de prețuri și tarife, pre- cum și comisarul general al Gărzii financiare. Art. 19. — Membrii Gărzii financiare sînt funcțio- nari publici și au următoarele ierarhii : comisar șef, comisar principal I și comisar principal II. Art. 20. — Modul de organizare și funcționare a aparatului Gărzii financiare, condițiile de recrutare, drepturile și obligațiile personalului, precum și proce- dura de constatare și contestare a actelor încheiate, se stabilesc prin regulament aprobat de ministrul fi- nanțelor și publicat în Monitorul Oficial al Romanici. capitolul III Dispoziții finale Art. 21. — Modul de organizare și exercitare a con- trolului financiar propriu pentru unitățile prevăzute la art. 2 și pentru regiile autonome se stabilește prin norme ale Ministerului Finanțelor, aprobate prin ho- tărîre a Guvernului. Art. 22. — Prefecturile și Primăria municipiului București vor pune la dispoziția direcțiilor controlului financiar de stat, din județe și municipiul București, spațiile necesare pentru desfășurarea activității, potri- vit prezentei legi. Art. 23. — Membrii Gărzii financiare depun, la an- gajare, jurămîntul solemn pentru respectarea și aplica- rea dispozițiilor legale. Conținutul jurămîntului se stabilește prin hotaure a Guvernului. 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, partea l, Nr. 64 Art. 24. — Prezenta lege intră în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României. Pe data intrării în vigoare a prezentei legi se abrogă Legea nr. 5/1970 privind gospodărirea mijloacelor ma- teriale și bănești, organizarea și funcționarea contro- lului financiar și H.C.M. nr. -1047/1970 pentru aplica- rea acesteia, Legea nr. 9/1974 privind controlul finan- ciar preventiv, Decretul nr. 94/1990 privind înființa- rea corpului de control economico-financiar al primu- lui-ministru al Guvernului, precum și orice alte dis- poziții contrare. Această lege a fost adoptată de Senat în ședința din 18 martie 1991. PREȘEDINTELE SENATULUI academician ALEXANDRU BÎRLĂDEANU Această lege a fost adoptată de Adunarea Deputaților în ședința din 18 martie 1991. PREȘEDINTELE ADUNĂRII DEPUTAȚILOR MARȚIAN DAN la temeiul art. 82 lit. m) din Decretul-lege nr. 92/1990 pentru alegerea parlamentului și a Președin- telui României, promulgăm Legea privind organizarea și funcționarea controlului -financiar și a Gărzii financiare și dispunem publicarea sa In Monitorul Oficial al României. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI ION ILIESCU București, 22 martie 1991. Nr. 30. PARLAMENTUL ROMÂNIEI ADUNAREA DEPUTAȚILOR SENATUL LEGE privind stabilirea duratei timpului de muncă-sub 8 ore pe zi pentru șalariații care lucrează în condiții deosebite — vătămătoare, grele sau periculoase Parlamentul României adoptă prezenta lege. Art. 1. — (1) Șalariații care desfășoară efectiv și per- manent activitatea în locuri de muncă cu condiții deo- sebite — vătămătoare, grele sau periculoase — benefi- ciază de reducerea duratei timpului de muncă sub 8 ore pe zi, în condițiile prevăzute de prezenta lege. (2) Reducerea duratei timpului de muncă în condi- țiile prezentei legi nu afectează salariul și vechimea în muncă. (3) în sectoarele de activitate în care munca este or- ganizată în tură, tură continuă sau altă formă de or- ganizare a timpului de lucru, durata schimburilor va fi astfel stabilită încît să se asigure pentru șalariații care lucrează în condiții deosebite — vătămătoare, grele sau periculoase — condiții de menținere a stării de sănătate și de refacere a capacității de muncă. Art. 2. — (1) Stabilirea categoriilor de personal, a activităților și locurilor de- muncă pentru care durata tâmpului de muncă se reduce sub § ore pe zi se face pe baza următoarelor criterii: a) natura factorilor nocivi — fizici, chimici sau bio- logici — și mecanismul de acțiune a acestora asupra organismului; b) intensitatea de acțiune a factorilor nocivi sau aso- cierea acestor factori; c) durata de expunere la acțiunea factorilor nocivi; d) existența unor condiții de muncă ce implică un efort fizic mare, în condiții nefavorabile de microcli- mat, zgomot intens sau. vibrații; e) existența unor condiții de muncă ce implică o so- licitare nervoasă deosebită, atenție foarte încordată și multilaterală sau concentrarea intensă și ritm de lucru intens ; f) existența unor condiții de muncă ce implică o su- prasolicitare nervoasă, determinată de un risc de acci- dentare sau de îmbolnăvire ; g) structura și nivelul morbidității în raport cu spe- cificul locului de muncă ; h) alte condiții de muncă vătămătoare, grele sau pe- riculoase, care pot duce la uzura prematură a organis- mului. (2) Durata timpului de muncă se va reduce ținîn- du-se seâma de acțiunea factorilor prevăzuți la lit. a)—h) de mai sus asupra stării de sănătate și capacității MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 64 5 de muncă și de măsura în care consecințele acțiunilor acestor factori pot fi diminuate sau eliminate prin micșorarea timpului de expunere. Art. 3. — (1) Existența condițiilor deosebite — vă- tămătoare, grele sau periculoase — la locurile de muncă se stabilește, pentru fiecare unitate, de inspec- toratele de stat teritoriale pentru protecția muncii, pe baza determinărilor efectuate de către personalul în- cadrat în unitățile specializate ale Ministerului Sănă- tății din care rezultă depășirea limitelor prevăzute de normele naționale de protecție a muncii. Inspectora- tele de stat teritoriale pentru protecția muncii au obli- gația de a verifica dacă la data efectuării determină- rilor s-au aplicat toate măsurile pentru normalizarea condițiilor de muncă și dacă instalațiile de protecție a muncii funcționează normal. (2) Durata reducerii timpului de muncă și nominali- zarea personalului care beneficiază de program de muncă sub 8 ore pe zi se stabilesc prin negocieri între patroni și sindicate sau, după caz, reprezentanții sala- riaților. Această lege a fosi adoptată de Senat în ședința (3) în unitățile Ministerului Apărării Naționale și ale Ministerului de Interne determinările și confirmă- rile se fac de organele competente cu atribuții de pro- tecție a muncii din aceste ministere. Art. 4. — Personalul de întreținere, reparații și con- strucții, precum și celelalte categorii de salariați care lucrează întregul program de lucru în aceleași condiții cu beneficiarii duratei reduse a timpului de muncă, au același program de muncă, stabilit în condițiile prevă- zute la art. 3 din prezenta lege. Art. 5. — în sensul prezentei legi, prin unitate se înțeleg regiile autonome, societățile comerciale, alte or- ganizații cu scop lucrativ, instituțiile publice, asociați- ile de orice fel și organele de stat. Art. 6. — (1) Prevederile prezentei legi intră în vigoare la 60 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial. (2) Pe aceeași dată se abrogă dispozițiile referitoare la stabilirea duratei timpului de muncă sub 8 ore pe zi pentru salariații care lucrează în condiții deosebite, din actele normative menționate In anexa la prezenta lege, precum și orice alte dispoziții contrare. din 18 martie 1991. PREȘEDINTELE SENATULUI academician ALEXANDRU BÎRLĂDEANU Această lege a fost adoptată de Adunarea Deputaților în ședința din 18 martie 1991. PREȘEDINTELE ADUNĂRII DEPUTAȚILOR MARȚIAN DAN În temeiul art. 82 lit. m) din Decretul-lege nr. 92/1990 pentru alegerea parlamentului și a Președin- telui României, promulgăm Legea privind stabilirea duratei timpului de muncă sub 8 ore pe zi pentru salariații care lucrează în condiții deosebite — vătămătoare, grele sau periculoase — și dispunem publicarea sa in Monitorul Oficial al României. PREȘEDINTELE ROMÂNIEI ION ILIESCU București, 22 martie 1991. Nr. 31. ANEXĂ LISTA actelor normative ale căror dispoziții referitoare la stabilirea duratei timpului de muncă sub 8 ore pe zi pentru salariații care lucrează 1. H.C.M. nr. 907/18.V.1956 privind stabilirea dura- tei timpului de lucru sub 8 ore pe zi pentru anumite categorii profesionale, cu completările ulterioare. 2. H.C.M. nr. 348/29.III.1950 privind durata muncii în întreprinderea de stat ,,Acumulatorul". 3. H.C.M. nr. 2596/14.XII.1956 privind stabilirea duratei timpului de lucru pentru unele activități din cinematografie. în condiții deosebite se abrogă 4. H.C.M. nr. 1365/27.VIII.1957 privind stabilirea du- ratei timpului de lucru pentru personalul medical din serviciile de radiologie. 5. H.C.M. nr. 208/1959 privind stabilirea duratei tim- pului de lucru a unor categorii de muncitori de la Fa- brica „Nivea“. 6. H.C.M. nr. 741/15.XI.1961 privind regimul de lucru cu surse de radiații nucleare. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 64 7. H.C.M. nr. 204/1965 privind stabilirea duratei tim- pului de lucru pentru unele categorii do personal din cadrul întreprinderilor regionale de electricitate. 8. H.C.M. nr. 2553/1965 privind stabilirea duratei timpului de lucru a muncitorilor de la fabricarea fur- furolului și a altor produse, precum și pentru opera- torii care lucrează la mașini analitice de calcul cu cartele perforate. 9. H.C.M. nr. 905/1957 privind stabilirea duratei timpului de lucru la unele categorii de muncitori din întreprinderile economice tutelate de Ministerul For- țelor Armate. 10. H.C.M. nr. 475/1960 privind stabilirea duratei timpului de muncă pentru unele categorii de personal din sectorul de minereuri radioactive. 11. H.C.M. nr. 2486/1968 privind stabilirea duratei timpului de muncă la unele categorii de salariați de la Combinatul chimic Craiova și Combinatul de fibre ar- tificiale Brăila. 12. H.C.M. nr. 25/1971 privind stabilirea duratei timpului de muncă la instalația clor ură cianurii la Combinatul petrochimic Pitești. 13. H.C.M. nr. 789/1971 privind stabilirea duratei timpului de muncă la unele categorii de salariați de la Grupul industrial de chimie Rîmnicu Vîlcea. 14. H.C.M. nr. 1438/1971 privind stabilirea duratei timpului de muncă la unele categorii de salariați ai Fabricii de antibiotice Iași. 15. H.C.M. nr. 695/1972 privind stabilirea duratei timpului de muncă la unele categorii de salariați de la Secția distileria de gudron din cadrul Combinatului siderurgic Hunedoara. 16. H.C.M. nr. 1061/1972 privind stabilirea duratei timpului de muncă la anumite categorii profesionale. 17. H.C.M. nr. 1214/1972 privind stabilirea duratei timpului de muncă la anumite categorii profesionale. 18. H.C.M. nr. 1417/1972 privind stabilirea duratei timpului de muncă la unele categorii de salariați de la Centrala industrială de fibre chimice Săvinești. 19. Decretul nr. 416/9.X.1953 privind durata timpu- lui de lucru a personalului navigant profesionist din aeronautica civilă a R.P.R. 20. Decretul nr. 112/1965 privind durata timpului de lucru a angajaților trimiși să lucreze în țări cu climă greu de suportat. 21. Decretul nr. 326/13.IX.1977 privind aprobarea în continuare a duratei de lucru la 6 ore pe zi pentru personalul încadrat la unele instalații ale Centralei in- dustriale de produse anorganice Rîmnicu Vîlcea. 22. Decretul nr. 282/1.VIII.1978 pentru stabilirea unor măsuri privind activitatea de exploatare a Me- troului București. 23. Decretul nr. 344/30.XII.1978 privind aprobarea documentațiilor tehnico-economice și a măsurilor de realizare a unor obiective de investiții. 24. Decretul nr. 315/28.VIII.1979 privind stabilirea duratei timpului de muncă sub 8 ore pe zi pentru per- sonalul muncitor care lucrează în condiții deosebite de muncă la unele instalații din industria chimică. 25. Decretul nr. 52/23.11.1980 privind aprobarea în continuare a duratei timpului de lucru de 6 ore pe zi pentru personalul muncitor încadrat la unele instalații ale Centralei de produse anorganice Rîmnicu Vîlcea. 26. Decretul nr. 410/29.XII.1980 privind stabilirea timpului de lucru pentru personalul care lucrează la instalația de fabricare a Gamacidului B a Combinatului petrochimic Borzești. 27. Decretul nr. 378/15.XII.1981 privind stabilirea duratei timpului de lucru sub 8 ore pe zi pentru per- sonalul din secția de prelucrare a gudronului din cadrul Uzinei cocso-chimice a Combinatului siderurgic Galați, 28. Decretul nr. 295/17.VIII.1982 privind unele drep- turi ce se acordă personalului muncitor de la între- prinderea de produse cărbunoase Slatina. 29. Decretul nr. 12/17.1.1984 privind aprobarea No- telor de comandă și a măsurilor pentru realizarea unor obiective de investiții. 30. Decretul nr. 88/5.IV.1989 privind aprobarea No- telor de comandă și a măsurilor pentru realizarea unor obiective de investiții. 31. Hotărîrea Guvernului României nr. 178/1990 pri- vind acordarea unor drepturi personalului de la între- prinderea chimică „Carbosin" Copșa Mică și celui de la fabricarea și ambalarea negrului de fum din cadrul Combinatului petrochimic Pitești. 32. Hotărîrea Guvernului României nr. 236/1990 pri- vind programul de lucru al personalului din unitățile miniere. 33. Hotărîrea Guvernului României nr. 266/1990 pri- vind programul de lucru al personalului din industria extractivă de petrol și gaze. 34. Hotărîrea Guvernului României nr. 267/1990 pri- vind timpul de lucru al personalului care lucrează în subteran. 35. Hotărîrea Guvernului României nr. 314/1990 pri- vind unele măsuri pentru îmbunătățirea activității geo- logice și acordarea unor drepturi personalului din acti- vitatea geologică. 36. Hotărîrea Guvernului României nr. 407/1990 pri- vind reglementarea unor drepturi ce se acordă salaria- ților din unitățile de cercetare, explorare și prelucrare a materiilor prime nucleare. 37. Hotărîrea Guvernului României nr. 453/1990 pen- tru stabilirea duratei timpuluL de muncă la 6 ore pe zi pentru personalul muncitor care lucrează în condiții deosebite la unele locuri de muncă din cadrul între- prinderii metalurgice neferoase Baia Mare, subordo- nată Ministerului Industriei Chimice și Petrochimice, 38. Hotărîrea Guvernului României nr. 459/1990 pri- vind programul de lucru al întregului personal al în- treprinderii de produse refractare „9 Mai" Turda. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, partea I, Nr. 64 39. Hotărîrea Guvernului României nr. 513/1990 pri- vind timpul de lucru al .personalului din cadrul com- binatelor și întreprinderilor din metalurgia neferoasă. 40. Hotărîrea Guvernului României nr. 582/1990 pri- vind acordarea unor drepturi personalului care lucrează la construcția Metroului București și a tunetelor execu- tate de unitățile din subordinea Ministerului Trans- porturilor. 41. Hotărîrea Guvernului României nr. 674/9.VL1990 privind reducerea duratei timpului de muncă sub 8 ore pe zi pentru salariații care lucrează în condiții deosebite — vătămătoare, grele sau periculoase. EDITOR : PARLAMENTUL ROMÂNIEI — ADUNAREA DEPUTAȚILOR Adresa pentru publicitate : Combinatul poligrafic București - Biroul de publicitate și difuzare pentru Monitorul Oficial, București, str. Blanduztel nr» 1, sector 1, telefon 11.77,02. Tiparul : Combinatul poligrafic București - Atelierul „Monitorul Oficial", București, str. Jiului nr. 163, telefon 63.55,58. Prețul 4 lei | 40.816 | Mo miorul Oficial al României, Partea I, nr. 64/1991, 8 pagini.