MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI Anul III — Nr. 53 PARTEA I LEGI, DECRETE, HOTĂRÎRI ȘI ALTE ACTE Luni, 18 martie 1991 Nr. SUMAR Pagina HOTĂRÎRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 93. — Hotărîre privind înființarea unor societăți co- merciale pe acțiuni în domeniul activităților de construcții-montaj, industrie și servicii din trans- porturi .... ... 1—15 112. — Hotărîre privind înființarea unor regii auto- nome . .............................. 15—20 HOTĂRÎRI ALE G U V E R NULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÎRE privind înființarea unor societăți comerciale pe acțiuni în domeniul activităților de construcții-montaj, industrie și servicii din transporturi Guvernul României hotărăște : Art. 1. — Se înființează societățile comerciale pe acțiuni, persoane juridice române, cu denumirea, se- diul, obiectul de activitate și capitalul social inițial prevăzute în anexa nr. 1. Art. 2. — Societățile comerciale pe acțiuni se vor organiza și vor funcționa în conformitate cu legislația română și cu statutele din anexa nr. 2 (2.1 *)—2.21 *). Art. 3. — Capitalul social inițial al societăților co- merciale pe acțiuni va fi modificat corespunzător pe baza reevaluării patrimoniului, în condițiile legii. Art. 4. — Unitățile economice de stat prevăzute în anexa nr. 1, coloana 5 se desființează iar activul și pasivul acestora se preiau de societățile comerciale înființate, potrivit prezentei hotărîri. Personalul care trece la societățile comerciale se consideră transferat în interesul serviciului și benefi- ciază timp de trei luni de salariul tarifar avut și de sporul de vechime, după caz, dacă este încadrat sau transferat în funcții cu niveluri de salarizare mai mici. Art. 5. — Anexele fac parte integrantă din pre- prezenta hotărîre. Art. 6. — Orice dispoziții contrare se abrogă. PRIM-MINISTRU PETRE ROMAN București, 4 februarie 1991. Nr. 93. ♦) Anexele nr. 2.1—2.21 se comunică unităților interesate. Statutul cadru al societăților comerciale pe acțiuni, înființate potrivit art. 1, este cuprins în anexa nr. 2. 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, partea i, Nr. 53 ANEXA nr, I LISTA societăților comerciale pe acțiuni care se înființează în domeniul activităților de construcții-montaj, industrie și servicii din transporturi Valoarea capi- talului social Denumirea socie- Sediul principal inițial Unitatea economică de Nr. tății care se Obiectul de activitate al societății al societății din care : stat care își încetează crt înființează comerciale comerciale a) mijloace fixe activitatea fe) mijloace cir- culante --- mii. lei --- 0 1 2 3 4 5 1. Societatea de București, 2229,8 Centrala de con- construcții căi --- realizarea lucrărilor de con- b-dul a) 1821,0 strucții căi ferate de comunicații strucții-montaj în țară și în străi- Dinicu b) 408,8 București cu urmă- „C.C.C.F.“ nătate pentru transporturi ferovi- Golescu toarele unități com- București --- are, rutiere, hidrotehnice, aero- nr. 38, ponente : S.A. porturi, metrou și alte construc- sector 1 --- Grup șantiere ții civile, industriale și edilitare ; metrou București --- fabricarea și comercializarea --- Grup șantiere de : căi de comunicații --- agregate de carieră și balas- Călărași tieră ; --- Grup șantiere --- prefabricate de beton ; construcții căi ferate --- construcții și confecții me- Cornetu talice și de lemn ; --- Grup șantiere po- --- mașini, utilaje și piese de duri București schimb specifice activității; --- întreprinderea de * --- montaje și utilaje tehnolo- construcții, întreți- gice : feroviare, poduri ru- nere și reparații a lante, macarale portuare și clădirilor Departa- diverse ; mentului transportu- --- execuția de lucrări și prestații rilor București cu utilaje de construcții, mijloace --- Grup șantiere lu- de transport auto și cu vagoane crări speciale Bucu- speciale de cale ferată ; rești --- efectuarea de lucrări privind: --- întreprinderea de --- proiectarea, ofertarea, con- utilaj greu construc- tractarea, elaborarea și pre- ții căi ferate Bucu- lucrarea de produse și pro- rești grame informatice, inclusiv --- Baza de aprovi- service pentru tehnică de zionare și intendență calcul; București --- activități de marketing și --- Secția de proiec- management; tare construcții și --- pregătirea profesională a organizări de șantier personalului prin grupurile --- Secția de proiec- școlare, centrele de pregă- tare produse indus- tire și perfecționare pro- triale și tehnologii prii ; București --- aprovizionare ; --- Grupul de șan- --- probe și analize de labora- tiere căi ferate Bucu- tor conform normelor in- rești terne și internaționale ; --- Secția prefabri- --- cazare, cantine, creșe, gră- cate beton Blejoi dinițe, turism și alte dome- --- Centrul de cal- nii cu caracter social ; cul electronic --- executarea de operațiuni pri- --- Laboratorul cen- vind activitatea de comerț exte- tral C.C.C.F. rior prin : --- Grupul școlar de --- executarea de lucrări de construcții C.F. construcții-montaj ; București --- export de produse realizate --- Grupul școlar de în societate sau în colabo- construcții C.F. Pi- rare ; tești MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, partea I, Nr. 53 3 2. Societatea de construcții căi ferate și alte căi de comunicații Rîmnicu Vîlcea — S.A. 3. Societatea de construcții căi ferate și alte căi de comunicații „Concefa“ Sibiu — S.A. 4. Societatea de construcții „Tunele“ Brașov — S.A. — cooperare cu firme străine pentru realizarea în comun, în țară sau străinătate, de activități din domeniul de activitate al societății ; — importul de materiale, uti- laje, mijloace de transport, piese de schimb și produse informatice ; — executarea de operațiuni privind dobîndirea, valori- ficarea și transmiterea de orice drepturi miniere, mo- biliare și imobiliare, pre- cum și participarea sub orice formă în dobîndirea și valorificarea acestor drep- turi. — executarea lucrărilor de con- strucții-montaj feroviare, rutiere, aeronavale, civile și industriale în țară șî străinătate ; — realizarea și comercializarea de prefabricate de beton, produse de carieră și balastieră, confecții me- talice și alte produse specifice lu- crărilor de construcții-montaj ; — prestații cu utilaje de construc- ții și mijloace de transport auto ; — servicii de cazare, cantine, aprovizionare pentru activități de construcții-montaj. •— executarea lucrărilor de con- strucții-montaj feroviare, rutiere, aeroportuare, civile și industriale în țară și străinătate ; — realizarea și comercializarea de prefabricate de beton, produse de carieră și balastieră, confecții me- talice și alte produse specifice lu- crărilor de construcții-montaj ; — prestații cu utilaje de construc- ții și mijloace de transport auto ; — servicii de cazare, cantine, a- provizionare pentru activitate de construcții-montaj. — executarea lucrărilor de tunele de cale ferată, rutiere, metrou sau pentru alte destinații în țară și străinătate ; — executarea lucrărilor de con- strucții-montaj din domeniul lu- crărilor publice, transporturilor și amenajării teritoriului ; — realizarea și comercializarea produselor de carieră și balastie- ră, de prefabricate de beton, con- fecții metalice și alte materiale de construcții ; — realizarea și comercializarea de instalații, echipamente de con- strucții și piese de schimb speci- fice : —- reparații auto și - utilaje de construcții ; Rîmnicu Vîlcea, str. Cerna nr. 10, județul Vîlcea Sibiu,’ str. Gării nr. 6, județul Sibiu Brașov, str. Auto- motoare nr. 14, județul Brașov 26,4 a) 4,9 b) 21,5 — Grupul școlar de construcții C.F. Fe- tești — Grup șantiere drumuri și poduri Brașov — Grup șantiere drumuri și poduri Cluj — Grup șantiere drumuri și poduri Timișoara — Grup șantiere poduri dunărene Fe- tești — Secția de utilaj greu și transport Fe- tești Grupul de șantiere de construcții căi fe- rate Rîmnicu Vîlcea 141,3 Grupul de șantiere a) 120 1 construcții căi ferate b) 21’2 Sⁱbⁱu 230,9 întreprinderea de tu- a) 158,8 ⁿele Bra?ov b) 72,1 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, partea i, Nr. 53 --- prestații cu utilaje de con- strucții și mijloace de transport auto ; --- comerț exterior prin execuția de lucrări de construcții-montaj și export produse industriale re- alizate de societate sau în colabo- rare ; --- servicii de aprovizionare, can- tine, cazare în cămine, locuințe, hoteluri, prelucrarea automată a datelor, școlarizare. 5. Societatea de --- executarea lucrărilor de po- București, construcții po- duri de cale ferată, rutiere sau str. Carol duri „Arpom“ pentru altă destinație în țară sau Knappe București străinătate ; nr. 14, --- S.A. --- executarea lucrărilor de mon- sector 1 108,2 a) 64,9 b) 43,3 Grupul de șantiere de poduri București taje și construcții metalice pen- tru : turnuri de telecomunicații* hale industriale și alte strUctufi tehnice ; — montaje de utilaje tehnologice, transtainere feroviare, poduri ru- lante, macarale portuare și diver- se ; — reparații de utilaje tehnologice și construcții metalice ; — prestații cu utilaje de con- strucții și mijloace, de transport auto ; — executarea lucrărilor de con- strucții-montaj, hidrotehnice, civi- le și industriale ; — executarea de lucrări de con- strucții-montaj : drumuri, poduri, aeroporturi, porturi, căi ferate, canale, clădiri industriale, admi- nistrative și de locuit în țară și străinătate. 6. Societatea de --- realizarea și comercializarea București, construcții și produselor de carieră și balasti- str. Opanez transporturi eră, prefabricate de beton, con- nr. 3, București fecții metalice și alte materiale sector 2. --- S.A. de construcții ; --- prestații cu utilaje de con- strucții și mijloace de transport auto ; --- reparații de utilaje de construc- ții și mijloace de transport; --- comerț exterior prin execuția de lucrări de construcții-montaj și export de produse realizate de societate sau în colaborare ; --- servicii de proiectare, Consul- ting, laborator, ofertare, informa- tică, cazare, cantine, gospodării anexe. 7. Societatea de --- prestații cu utilaje grele de Comuna utilaj greu construcții și mijloace de trans- Chitila, „Condax“ port ; str. Rudeni --- S.A. --- producerea, recondiționarea și nr. 6, comercializarea pieselor de schimb Sectorul specifice utilajelor grele de con- agricol strucții și mijloacelor de transport. Ilfov 593,3 întreprinderea de a) 4191 drumuri și poduri b) 174’2 București 262,3 a) 250,6 b) 11,7 întreprinderea de utilaj greu pentru calea ferată Bucu- rești MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 53 5 0 1 2 3 4 5 8. Societatea de --- realizarea și comercializarea București, 194,8 întreprinderea de semnalizări și în țară și străinătate de : calea a) 95,5 semnalizări și auto- automatizări --- confecții și construcții me- Giulești b) 99,3 matizări feroviare feroviare talice ; nr. 14, București „Isaf“ Bucu- --- echipamente pentru insta- sector 6 rești --- S.A. lații fixe de tracțiune elec- trică 25 KV ; --- echipamente pentru electroali- mentare, de automatizări, sem- nalizări, electronică profesională și de tehnică de calcul ; --- executarea de lucrări de con- strucții-montaj, inclusiv service pentru : --- instalații fixe de tracțiune electrică feroviară ; --- instalații de semnalizări-și automatizări ; --- instalații comunicații elec- trice, teleinformare pentru agrement ; --- servicii de cercetare și pro- iectare pentru echipamente și in- stalații specifice. 9. Societatea de --- realizarea și comercializarea Pitești, 281,5 întreprinderea de poduri metalice de : str. Tudor a) 232,7 poduri metalice și și prefabricate --- poduri metalice de cale fe- Vladimirescu b) 48,8 prefabricate de be- de beton „Ind- rată normală și îngustă ; nr. 115, ton Pitești Complex-CF“ --- mașini, utilaje și instalații județul Pitești --- S.A. specifice în transporturi și Argeș telecomunicații ; --- instalații de ridicat de orice tip ; --- confecții metalice, civile, industriale și de transmi- sie ; --- utilaje de automatizare- modernizare la calea ferată; --- piese din oțel turnat, car- bon obișnuit slab aliat și austenitic ; --- piese de schimb pentru in- stalațiile și utilajele din producția proprie ; --- servicii de proiectare, teh- nologice, service, analize laborator în domeniul be- toane, oțeluri și suduri ; --- prefabricate de beton. 10. Societatea de --- fabricarea și comercializarea : Buzău, 113,6 întreprinderea de producție --- traverselor metalice pen- str. Bazalt a) 66,3 producție industrială industrială tru cale ferată ; nr. 15, b) 47,3 pentru construcții „Flacăra" --- elementelor prefabricate județul căi ferate Buzău Buzău --- S.A. din beton ; Buzău --- produselor din mase plasti- ce și cauciuc pentru cale fe- rată și alte destinații ; --- echipamentului de protecție din mase plastice ; --- reparații la materialul rulant de cale ferată, vagoane speciale ; --- prestații și servicii specifice activității societății ; --- activități de comerț exterior prin export de produse realizate de societate sau în colaborare. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, partea I, Nr. 53 0 1 2 3 4 5 11. Societatea de --- extragerea, prelucrarea și co- Baia Sprie, 218,2 întreprinderea de producție mercializarea rocilor naturale pen- str. a) 181,3 producție industrială industrială tru construcții căi ferate, dru- Cărămizilor b) 36,9 pentru construcții „Romet“ Baia muri, hidrotehnice ; nr. 35, căi ferate Maramureș Mare --- S.A. --- producerea, montarea, repara- județul rea și comercializarea : Maramureș --- utilajelor de construcții : excavatoare, concasoare, ciururi ; --- mașini pentru prelucrarea rocilor --- instalații de transport fixe și mobile ; --- instalații de prelucrare a agregatelor de balastieră și carieră ; --- utilaje pentru industria ali- mentară și a nutrețurilor combinate ; --- echipamente pentru indus- tria alimentară, chimică și a nutrețurilor,combinate ; --- material rulant și containe- re de orice tips --- producerea și comercializarea materialelor de construcții și con- fecții metalice ; --- fabricarea de oxigen, bioxid de carbon, azot ; --- executarea de lucrări de con- strucții-montaj în industria ma- terialelor 'de construcții, alimen- tară, chimică și minieră ; --- prestații cu utilaje de con- strucții și mijloace de transport* auto ; --- servicii de proiectare, infor- matică. 12. Societatea de --- extragerea, prelucrarea și co- Năsăud, 146,0 întreprinderea de producție mercializarea produselor de cari- b-dul a) 130,0. producție industrială industrială eră și balastieră ; Grănicerilor b) 16,0 pentru construcții căi „Ineul" Năsăud --- producerea și comercializarea nr. 18, ferate Maramureș --- S.A. de beton, prefabricate de beton, județul confecții și structuri de metal și Bistrița- de lemn, unelte și accesorii pen- Năsăud tru agricultură --- executarea de lucrări de con- strucții-montaj cu materiale pro- duse de societate ; --- executarea de galerii subtera- ne pentru diverse scopuri ; --- reparații și montaj de utilaje și instalații specifice, inclusiv ser- vice ; --- prestații cu utilaje și mijloace de transport; --- servicii de proiectări, informa- tică și prelucrarea datelor, acti- vități de marketing, cazare, can- tine ; --- activitate de comerț exterior prin lucrări de construcții-mon- taj și export de produse realizate de societate sau în colaborare. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 53 7 0 1 2 3 4 5 13. Societatea de --- extragerea, prelucrarea și co- Cluj- 231,9 întreprinderea de producție mercializarea produselor de cari- Napoca, a) 231,0 producție industrială industrială eră ; str. Migda- b) 0,9 pentru construcții căi „Grandemar“ --- producerea și comercializarea lului ferate Someșeni Cluj --- S.A de prefabricate de beton ; nr. 20, --- proiectarea, realizarea și co- județul mercializarea de instalații și uti- Cluj laje pentru producerea agregate- lor de carieră și balastieră ; --- lucrări de construcții-montaj, deschideri de carieră, terasa- mente ; --- prestații cu utilaje și mijloace de transport, demolări cu sau fără explozivi ; --- activitate de comerț exterior prin lucrări de construcții-mon- taj sau export de produse reali- zate de societate sau în colaborare. 14. Societatea de --- realizarea și comercializarea Comuna 119,6 întreprinderea de producție in- de : Chitila, a) 81,6 producție industrială dustrială „Ipic“ --- construcții și confecții me- str. Rudeni b) 38,0 pentru construcții căi București talice ; nr. 2, ferate București --- S.A. --- tîmplărie metalică și de Sectorul lemn ; agricol --- containere tip I.S.O.; Ilfov --- containere amenajate pen- tru organizări de șantier și di- verse ; --- utilaje tehnologice ; --- piese de schimb ; --- prestări și servicii specifice profilului societății ; --- activități de comerț exterior prin export de produse realizate de societate sau în colaborare. 15. Societatea de --- extragerea, prelucrarea și cq- Miercurea- 613,6 întreprinderea de producție mercializarea produselor de cari- Ciuc, a) 516,5 producție industrială industrială eră ; str. b) 97,1 pentru construcții „Hameroc“ --- realizarea și comercializarea Harghitei căi ferate Harghita Miercurea-Ciuc de : nr. 37, --- S.A. --- utilaje și piese de schimb, județul dispozitive și subansamble Harghita pentru prelucrarea produselor de carieră, inclusiv service ; --- construcții metalice și de lemn ; --- prefabricate de beton ; --- seifuri și alte dispozitive pentru păstrarea valorilor ; --- prospectarea și exploatarea geologică a zăcămintelor de roci utile ; --- realizarea lucrărilor de con- strucții-montaj civile și industria- le ; --- executarea reviziilor și repa- rațiilor vagoanelor de marfă ; - ---• prestări de servicii specifice profilului societății; --- activități de comerț exterior prin export de produse realizate de societate sau în colaborare. 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, partea i, Nr. 53 o 1 2 3 < ⁵ 16. Societatea de --- extragerea, prelucrarea și co- Deva, 308,9 întreprinderea. de producție mercializarea produselor de cari- str. a) 261,2 producție industrială industrială eră pentru cale ferată, drumuri Emanoil b) 47,7 pentru construcții „CarmetaplaSt" și alte construcții ; Gojdu^ căi ferate Deva Deva --- S.A. --- realizarea și comercializarea nr. 79, de traverse de beton și alte pre- județul fabricate ; Hunedoara --- fabricarea și comercializarea de : --- piese de schimb pentru auto și utilaje ; . --- construcții metalice ; --- produse din mase plastice și textile pentru calea ferată și auto ; --- utilaje și echipamente spe- cifice activității societății ; --- reparații de utilaje și mijloa- ce de transport auto ; ---: activități de comerț exterior prin export de produse realizate de societate sau în colaborare. 17. Societatea de --- extragerea, prelucrarea și co- Aiud, 162,3 întreprinderea de producție mercializarea agregatelor de rîu ; str. a) 119,7 prefabricate din be- industrială --- realizarea și comercializarea Arenei b) 42,6 ton Aiud „Prebet“ de : nr. 10, Aiud --- S.A. --- traverse ' de beton și alte județul prefabricate de beton ; Alba --- construcții și confecții me- talice și de lemn ; --- execuția lucrărilor de con- strucții-montaj civile și industriale, de drumuri și poduri; --- fabricarea și comercializarea de mașini, utilaje și piese de schimb specifice construcțiilor, in- clusiv service ; --- prestări cu utilaje și mijloace de transport auto ; --- servicii de proiectare, asistență tehnică, Consulting, engineering, analize laborator și informatică ; --- activități de comerț exterior prin execuția de lucrări de con- strucții-montaj și export de pro- duse realizate de societate. 18. Societatea de --- extragerea, prelucrarea și co- Giurgiu, 158,5 întreprinderea de po- producție mercializarea agregatelor de rîu ; str.. a) 142,8 duri din beton Giur- industrială --- realizarea și comercializarea Portului b) 15,7 giu „Duna Pref“ de : nr. 2, Giurgiu --- S.A. --- traverse de beton, grinzi de județul poduri și alte prefabricate de Giurgiu beton ; --- construcții și confecții me- talice și de lemn ; --- execuția lucrărilor de con- strucții-montaj civile și industria- le ; --- servicii de proiectare, asisten- ță tehnică, laborator, informatică; --- activități de comerț exterior prin export de produse realizate de societate sau în colaborare. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 53 9 0 1 2 3 4 5 19. Societatea de --- extragerea, prelucrarea și co- Brașov* 250,3 întreprinderea .de ca- producție mercializarea produselor de carie- str. a) 219,1 riere și balastiere industrială ră și balastieră ; Transil- b) 31,2 Brașov ,,Carb“ Brașov --- realizarea și comercializarea vaniei --- S.A. de : nr. 28, --- prefabricate de beton ; județul --- construcții și confecții me- Brașov talice ; --- executarea lucrărilor de con- strucții-montaj civile și industria- le ; --- prestații cu utilaje și mijloa- ce de .transport ; --- servicii de proiectare, piroteh- nice, asistență tehnică și alte do- menii ; --- activități de comerț • exterior prin export de produse realizate de societate sau în colaborare. 20 Societatea de --- fabricarea și comercializarea Comuna 155,7 întreprinderea ele producție de mașini și utilaje tehnologice Otopeni, a) 102,0 utilaje pentru dru- industrială pentru construcții de drumuri, po- b-dul b) 53,7 muri și poduri Oto- „Coruc“ duri, lucrări hidrotehnice și de R.S.R. peni București cale ferată ; nr. 1, --- S.A. --- fabricarea și comercializarea Sectorul de : agricol --- piese brute turnate din Ilfov fontă și aliaje neferoase ; --- piese de schimb pentru uti- laje tehnologice și agregatele acestora ; --- confecții metalice pentru uti- laje tehnologice și pentru diverse lucrări de construcții-montaj ; --- reparații de utilaje de con- strucții, utilaje energetice, mijloa- ce de încărcare a agregatelor și transmisiilor acestora ; --- întreținerea și repararea ma- șinilor-unelte și a utilajelor teh- nologice din dotare ; --- activități de service pentru uti- lajele produse sau cele similare ; --- servicii de proiectare utilaj tehnologic specifice profilului so- cietății, asistență tehnică, infor- matică, prelucrarea automată a datelor, cazare, cantine, labora- tor. 21. Societatea de --- export de construcții-montaj în București, 157,3 întreprinderea de comerț exterior domeniul transporturilor, lucrări- b-dul a) 157,3 comerț exterior ,, Contr ansimexu lor publice,, telecomunicațiilor, a- Dinicu b) - „CONTRANSIMEX” București menajării teritoriului, geniu ci- Golescu București --- S.A. vil ; nr. 38, --- export de produse din profilul sector 1 transporturilor, produse prelucra- te din metal, inclusiv piese de schimb ; --- export de linii tehnologice pen- tru producția de piatră spartă ; --- import de utilaje și materiale pentru execuția în străinătate a lucrărilor de construcții-montaj j 10 r MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, partea i, Nr. 53 2 3 5 — import de instalații complexe și utilaje pentru investiții din do- meniul transporturilor, lucrărilor publice; amenajării teritoriului și al telecomunicațiilor, inclusiv li- cențe, documentații și asistență tehnică ; — import de piese de schimb și materiale pentru întreținerea și repararea mijloacelor de transport feroviar, naval, auto și comuni- cații ; — alte activități de comerț exte- rior, servicii, asistență tehnică, Consulting, operațiuni de switch, alerretour, lohn, consignații, know-how, licitații, barter, coope- rare, gaj, ipotecă, magazine ; — activitate internă și externă de prestații, întreținere, exploata- re, reparare și aprovizionare cu piese de schimb pentru parcul de utilaje de construcții și mijloace de transport destinate a lucra în străinătate. ANEXA Nr. 2 STATUTUL*) Societății comerciale „♦.* — S.A. CAPITOLUL I Denumirea, forma juridică, sediul, durata ARTICOLUL 1 Denumirea societății Denumirea societății este.......................... . în toate actele, facturile, anunțurile, publicațiile emanînd de la societate, denumlreâ societății va fi pre- cedată sau urmată de cuvintele „societate pe acțiuni" sau inițialele „S.A.“, de capitalul social, numărul de înregistrare și sediul societății. ARTICOLUL 2 Forma juridică a societății Societatea comercială de construcții căi de comuni- cații „C.C.C.F" _este persoană juridică română, avînd forma juridică de societate pe acțiuni. Aceasta își des- fășoară activitatea în conformitate cu legile române și cu prezentul statut. ARTICOLUL 3 Sediul societății Sediul societății este în România,................... . . Sediul societății va putea fi schimbat în altă locali- tate din România pe baza hotărîrii adunării generale a acționarilor în condițiile legii. *) Denumirea, obiectul de activitate, sediul și capitalul în anexa nr. 1 la hotărîre. Societatea poate avea sucursale, birouri, filiale, agenții, reprezentanțe în orice localitate de pe terito- riul României sau în alte țări, în conformitate cu le- gile române, ale țărilor pe teritoriul cărora activează și prevederile prezentului statut. ARTICOLUL 4 Durata societății Durata societății este. nelimitată, cu începere de la data înregistrării actului său de înființare în registrul comerțului. CAPITOLUL II Scopul și obiectul de activitate al societății ARTICOLUL 5 Obiectul de activitate Scopul societății este realizarea de lucrări de con- strucții-montaj, producerea și comercializarea de pro- duse și servicii în domeniul căilor de comunicații. ARTICOLUL 6 Obiectul de activitate Obiectul de activitate al societății este : ............... social pentru fiecare societate în parte sînt cele prevăzute MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA i, Nr. 53 11 CAPITOLUL III Capitalul social, acțiunile ARTICOLUL 7 Capitalul social Capitalul social inițial al societății comerciale este în valoare de..............lei împărțit în............. acțiuni' nominative cu valoare nominală de 5.000 lei. Capitalul social inițial împărțit în acțiuni nomina- tive cu valoare nominală de 5.000 lei fiecare este în întregime subscris de statul român, în calitate de ac- ționar unic, și vărsat în întregime la data constituirii societății. ARTICOLUL 8 Acțraniîe Acțiunile societății vor cuprinde toate elementele prevăzute de lege. Acestea vor purta timbrul sec al societății și semnă- tura a doi administratori. Societatea va ține evidența acțiunilor într-un re- gistru numerotat, sigilat și parafat de președintele consiliului de administrație. Registrul se păstrează la sediul societății sub îngrijirea consiliului de adminis- trație. ARTICOLUL 9 Reducerea sao mărirea capitalului! social Capitalul social poate fi redus sau majorat pe baza hotărîrii adunării generale a acționarilor, în condițiile și cu respectarea procedurii prevăzute de lege. ARTICOLUL 10 Drepturi și obligații decurgînd din acțiuni Fiecare acțiune subscrisă și vărsată de acționari conferă acestora dreptul la un vot în adunarea gene- rală a acționarilor, dreptul de a alege și a fi ales în organele de conducere, dreptul de a participa la dis- tribuirea dividendelor, potrivit legii. Deținerea acțiunii implică adeziunea de drept la sta- tutul societății. Drepturile și obligațiile decurgînd din deținerea de acțiuni urmează de drept acțiunile în cazul trecerii lor în proprietatea altor persoane. Obligațiile societății sînt garantate cu capitalul so- cial al acesteia iar acționarii răspund în limita valorii acțiunilor ce le dețin. Patrimoniul societății mu poate fi grevat de datorii sau alte obligații personale ale acționarilor. Un creditor al unui acționar poate formula pretenții asupra părții din beneficiul societății ce i se va repar- tiza de către adunarea generală a acționarilor sau a cotei-părți cuvenite - acestuia la lichidarea societății, efectuată în condițiile prezentului statut. ARTICOLUL 11 Cesiunea acțiunilor Acțiunile sînt indivizibile cu privire la societate, care recunoaște pentru fiecare acțiune un singur pro- prietar. Cesiunea parțială sau totală a acțiunilor între ac- ționari sau terți se poate face în condițiile și cu pro- cedura prevăzute de lege. ARTICOLUL 12 Pierderea acțiunilor In cazul pierderii uneia sau mai multor acțiuni, proprietarul va trebui să anunțe consiliul de adminis- trație al societății și să facă publică pierderea prin presă. După scurgerea unui termen de 6 luni de la' publicarea pierderii va putea obține un duplicat al acțiunii. CAPITOLUL IV Adunarea generală a acționarilor ARTICOLUL 13 Atribuții Adunarea generală a acționarilor este organul de conducere a societății, care decide asupra activității acesteia și asigură politica ei economică și comercială. Adunările generale ale acționarilor sînt ordinare și- extraordinare și. au următoarele atribuții principale : a) aprobă structura organizatorică a societății și nu- mărul de posturi, precum și normativul de constitu- ire a compartimentelor funcționale și de producție ; b) aleg membrii consiliului de administrație și ai comisiei de cenzori, inclusiv cenzorii supleanți, le sta- bilesc remunerarea, îi descarcă de activitate și îi re- vocă ; c) aleg directorul (directorul general) și adjuncții acestuia, le stabilesc remunerarea, îi descarcă de ac- tivitate și îi revocă ; directorul (directorul general) și adjuncții acestuia pot fi aleși și dintre membrii consi- liului de administrație ; d) stabilesc competențele și răspunderile consiliu- lui de administrație și comisiei de cenzori ; e) stabilesc nivelul de salarizare a personalului angajat la societate, în funcție-de studii și munca efec- tiv prestată, cu respectarea limitei minime dd salari- zare prevăzute de lege ; f) aprobă și modifică programele de activitate și bugetul societății ; g) hotărăsc cu privire la contractarea de împrumu- turi bancare și la acordarea de garanții ; h) examinează, aprobă sau modifică bilanțul și con- tul de beneficii și pierderi după analizarea raportului consiliului de administrație, al comisiei de cenzori sau al expertului de gestiune, după caz, aprobă repar- tizarea beneficiilor între acționari ; i) hotărăsc cu privire la înființarea și desființarea de sucursale, filiale, birouri, agenții, reprezentanțe ; j) hotărăsc cu privire lă mărirea sau reducerea ca- pitalului social, la modificarea numărului de acțiuni sau' a valorii nominale a acestora, precum și la cesi- unea acțiunilor ; k) hotărăsc cu privire la adoptarea sau modifica- rea statutului, precum și la transformarea formei ju- ridice a- societății ; - 1) hotărăsc cu privire la comasarea, divizarea sau dizolvarea și lichidarea societății ; m) hotărăsc cu privire la executarea de reparații capitale și realizarea de investiții noi ; n) hotărăsc cu privire la acționarea în justiție a membrilor consiliului de administrație, directorului general, directorului, adjuncților acestora și a cenzori- lor pentru paguba pricinuită societății ; o) hotărăsc în orice alte probleme privind societa- tea. 12 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, partea i, Nr. 53 Hotărîrile în problemele prevăzute la literele k) și 1) vor putea fi aduse la îndeplinire numai după apro- barea lor de către organul care a aprobat constitui- rea societății, în perioada în care statul este acționar unic. Atribuțiile adunărilor generale ordinare și extraor- dinare ale acționarilor se diferențiază potrivit legii* ARTICOLUL 14 Convocarea adunării generale Adunarea generală se convoacă de președintele con- siliului de administrație sau de unul dintre vicepre- ședinți, desemnat de președinte. Adunările generale ordinare au loc o dată pe an, la două luni de la încheierea exercițiului economico- financiar pentru examinarea bilanțului și a contului de beneficii și pierderi pe anul precedent și pentru stabilirea programului de activitate și a bugetului pe anul următor. Adunările generale extraordinare se convoacă la cererea acționarilor, reprezentînd cel puțin 1/3 din capitalul social, la cererea comisiei de cenzori, precum și în cazul în care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutiv, cu excepția primilor doi ani de la înființarea societății. Convocarea adunării generale a acționarilor va fi făcută cu cel puțin 15 zile înainte de data stabilită. Convocarea va fi publicată în Monitorul Oficial și într-unul din ziarele de largă circulație în țară. Convocarea va cuprinde locul și data ținerii adu- nării, precum și ordinea de zi, cu arătarea explicită a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbate- rilor. Cînd, în ordinea de zi, figurează propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui să cu- prindă textul integral al propunerilor. Adunarea generală a acționarilor se întrunește în sediul societății sau în alt loc din aceeași localitate. ARTICOLUL 15 Organizarea adunării generale a acționarilor Adunarea generală ordinară este constituită valabil și poate luă hotărîri dacă la prima convocare acționa- rii prezenți sau reprezentați dețin cel puțin 2/3 din capitalul social, iar la a doua convocare dacă dețin cel puțin 1/2 din capitalul social. Adunarea generală extraordinară este constituită valabil și poate lua hotărîri dacă la prima convocare acționarii prezenți sau reprezentați dețin cel puțin 3/4 din capitalul social, iar la a doua convocare dacă dețin cel puțin 1/2 din capitalul social. Adunarea generală a acționarilor este prezidată de președintele consiliului de administrație, iar în lipsa acestuia, de către unul din vicepreședinți, desemnat de președinte. Președintele consiliului de administrație desemnează dintre membrii adunării generale doi secretari care să verifice lista de prezență a acționarilor și să întoc- mească procesul-verbal al adunării. Procesul-verbal al adunării se va scrie într-un re- gistru sigilat și parafat. Procesul-verbal va fi semnat de persdana care a prezidat ședința și de secretarul care l-a întocmit. La ședințele ordinare și extraordinare ale adunării generale a acționarilor în care se dezvoltă probleme privitoare ia raporturile de muncă cu personalul socie- tății, pot fi invitați și reprezentanții sindicatelor exis- tente în societate. ARTICOLUL 16 Exercitarea dreptului de vot in adunarea generală a acționarilor Hotărîrile adunărilor se iau prin vot deschis. Acțio- narii votează, de regulă, prin ridicare de mîini. La propunerea persoanei care prezidează, sau a unui grup de acționari prezenți sau reprezentați, ce dețin cel puțin 1/4 din capitalul social, se va putea decide ca votul să fie secret. Votul secret este obligatoriu pentru alegerea mem- brilor consiliului de administrație și a cenzorilor, pen- tru revocarea și pentru luarea hotărîrilor referitoare la răspunderea administratorilor. Hotărîrile adunării generale sînt obligatorii chiar pentru acționarii absenți sau nereprezentați. ARTICOLUL 17 în perioada în care statul este acționar unic, atri- buțiile adunării generale a acționarilor vor fi exerci- tate de consiliul împuterniciților statului, alcătuit și numit potrivit legii. Consiliul împuterniciților statului își desfășoară ac- tivitatea în conformitate cu statutul societății. Consiliul împuterniciților statului are următoarea componență : — reprezentantul Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor și Amenajării Teritoriului ; — reprezentantul Ministerului Finanțelor ; — ingineri, tehnicieni, economiști- și juriști, specia- liști în domeniul de activitate al societății. Consiliul împuterniciților statului se întrunește în prezența a 3/4 din numărul total și hotărăște valabil cu votul a jumătate plus unu din numărul total, dacă hotărăște îh probleme de competența adunării gene- rale ordinare a acționarilor și în prezența a 4/5 și vo- tul a 3/4 din membrii, dacă hotărăște în probleme de competența adunării generale extraordinare. Membrii consiliului împuterniciților statului își păs- trează calitatea de angajați la unitatea sau instituția de la care provin, precum și toate drepturile și obli- gațiile care derivă din această calitate. Membrii consiliului împuterniciților statului nu pot face parte din mai mult de două consilii, sau parti- cipa la societăți comerciale cu care respectivele so- cietăți întrețin relații de afaceri sau au interese con- trare, deoarece primesc indemnizații stabilite de aceste consilii. Periodic, consiliul împuterniciților statului prezintă Ministerului Lucrărilor Publice, Transporturilor și Amenajării Teritoriului un raport asupra activității desfășurate de societatea comercială și un program de activitate pentru perioada următoare, iar la încheie- rea activității prezintă raportul asupra întregii acti- vități desfășurate. Pentru luarea unor decizii complexe consiliul îm- puterniciților statului poate atrage în activitatea de analiză consilieri și consultanți din diferite sectoare. Consiliul împuterniciților statului îndeplinește orice alte atribuții care derivă din legislația în vigoare, pre- cum și din statutul societății. Consiliul împuterniciților statului se va desființa'de drept la data la care se va ține ședința de constituire a adunării generale a acționarilor. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 53 13 Consiliul de administrație ARTICOLUL 18 Organizare Societatea comercială este administrată de către un consiliu de administrație format din 7—15 persoane alese de adunarea generală a acționarilor pe o perioadă de 4 ani, cu posibilitatea de a fi realese pe noi perioade de 4 ani, care pot avea calitatea de acționari. Numărul de administratori se stabilește de către adunarea ge- nerală a acționarilor în raport cu volumul și specificul activității societății. Alegerea administratorilor se face dintre persoanele desemnate de acționari în aceeași proporție cu cota lor de participare la capital. Cînd se creează un loc vacant în consiliul de admi- nistrație, adunarea generală a acționarilor alege un nou administrator pentru completarea locului vacant. Adunarea generală a acționarilor va alege ca nou ad- ministrator o persoană indicată de același acționar care a desemnat pe predecesorul său. Durata pe care este ales administrator pentru a ocupa locul vacant va fi egală cu perioada care a rămas pînă la expirarea mandatului predecesorului său. Pînă la transmiterea acțiunilor, din proprietatea sta- tului către terțe persoane fizice sau juridice, consiliul de administrație al societății comerciale va fi numit de consiliul împuterniciților statului, cu acordul Mi- nisterului Lucrărilor Publice, Transporturilor și Ame- najării Teritoriului. Consiliul de administrație este condus de un pre- ședinte. La prima ședință consiliul de administrație va alege, dintre membrii săi, un președinte și doi vicepreședinți. Consiliul de administrație se întrunește la sediul so- cietății ori de cîte ori este necesar, la convocarea pre- ședintelui sau a unei treimi din numărul membrilor săi. El este prezidat de președinte, iar în lipsa acestuia, de unul din vicepreședinți, desemnat de președinte. Președintele numește un secretar, fie dintre membrii consiliului, fie din afara acestuia. Pentru valabilitatea deciziilor este necesară prezența a cel puțin 1/2 din numărul membrilor consiliului de administrație și deciziile se iau cu majoritatea absolută a membrilor prezenți. Dezbaterile consiliului de administrație au loc con- form ordinii de zi stabilite pe baza proiectului comu- nicat de președinte cu cel puțin 15 zile înainte. Aces- tea se consemnează în procesul-verbal al ședinței, care se înscrie într-un registru sigilat și parafat de președin- tele consiliului de administrație. Procesul-verbal se semnează de persoana care a prezidat ședința și de secretar. Consiliul de administrație poate delega unuia sau mai multor membri ai săi unele împuterniciri de pro- bleme limitate și poate recurge la experți pentru stu- dierea anumitor probleme. în relațiile cu terții, societatea este reprezentată de către președintele consiliului de administrație pe baza și în limitele împuternicirilor date de adunarea gene- rală a acționarilor sau, în lipsa lui, de către unul din administratori, desemnat de consiliu. Cel ce reprezintă societatea semnează actele care o angajează față de terți. Membrii consiliului de administrație vor putea exer- cita orice act care este legat de administrarea socie- tății în interesul acesteia, în limita drepturilor care li se conferă. Președintele consiliului de administrație este obligat să pună la dispoziția acționarilor și comisiei de cen- zori, la cererea acestora, toate documentele societății. Președintele, vicepreședinții și ceilalți membri ai con- siliului de administrație și directorii răspund individual sau solidar, după caz, față de societate pentru preju- diciile rezultate din faptele lor ilicite, pentru abaterile de 1^ statut sau pentru greșeli în administrarea so- cietății. în asemenea situații ei vor putea fi revocați prin hotărîrea adunării generale a acționarilor. ARTICOLUL 19 Atribuțiile consiliului de administrație Consiliul de administrație are, în principal, următoa- rele atribuții : a) aprobă angajarea și concedierea personalului și stabilește drepturile și obligațiile acestuia ; b) stabilește îndatoririle și responsabilitățile perso- nalului societății pe compartimente ; c) aprobă operațiunile de încasări și plăți potrivit competențelor acordate ; d) aprobă operațiunile de cumpărare și vînzare de bunuri potrivit competențelor acordate ; e) aprobă încheierea sau rezilierea de contracte de închiriere (luarea sau darea cu chirie) ; f) aprobă încheierea sau rezilierea altor contracte potrivit competențelor acordate ; g) stabilește tactica și strategia de marketing, de cer- cetare și dezvoltare, de asigurare a calității, de pro- tecție a mediului ; h) supune anual adunării generale a acționarilor, în termen de 60 de zile de la încheierea exercițiului eco- nomico-financiar, raportul cu. privire la activitatea so- cietății, bilanțul și contul de beneficii și pierderi, pe anul precedent, precum și proiectul de program de activitate și proiectul de buget al societății, pe anul următor ; j) rezolvă orice alte probleme stabilite de adunarea generală a acționarilor sau care privesc conducerea curentă a activității societății. CAPITOLUL VI ARTICOLUL 20 Comitetul de direcție Consiliul de administrație poate delega o parte din atribuțiile sale unui comitet de direcție, compus din membri aleși de consiliul de administrație, fixîndu- le în același timp și salariile, potrivit legii. Președintele îndeplinește și funcția de director ge- neral (director) în care calitate conduce și comitetul de direcție, asigurînd conducerea curentă a societății, aduce la îndeplinire deciziile consiliului de adminis- trație, în limitele activității societății. Deciziile comitetului de direcție se iau cu majorita- tea absolută a voturilor membrilor săi. Comitetul de direcție este obligat să comunice la fiecare ședință a consiliului de administrație registrul său de deliberări. în comitetul de direcție votul nu poate fi dat prin delegație. 14 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, partea I, Nr. 53 CAPITOLUL VII Gestiunea societății ARTICOLUL 21 Comisia de cenzori Gestiunea societății este controlată de acționari și de comisia de cenzori, aleasă de adunarea generală a acționarilor, formată din trei membri, care trebuie să fie asociați, cu excepția experților contabili. în perioada în care statul este acționar unic, cen-. zorii sînt reprezentanți ai Ministerului Finanțelor. Adunarea generală. alege, de asemenea, cenzori su- pleanți care vor înlocui în caz de nevoie pe cenzorii titulari. Pentru a putea exercita dreptul de control, acționa- rilor li se pot prezenta, la cerere, date cu privire Ia activitatea societății, situația patrimoniului, a benefi- ciilor: și a pierderilor. Comisia de cenzori are următoarele atribuții princi- pale : a) în cursul exercițiului financiar verifică gospodă- rirea fondurilor fixe și a mijloacelor circulante, a por- tofoliului de efecte, casa și registrele de evidență con- tabilă și informează consiliul de administrație "asupra neregulilor constatate ; b) la încheierea exercițiului financiar controlează exactitatea inventarului, a documentelor și informa- țiilor prezentate de consiliul de administrație asupra conturilor societății, a bilanțului și a contului de be- neficii și pierderi, prezentând adunării generale a ac- ționarilor un raport scris ; c) la lichidarea societății controlează operațiunile de lichidare ; d) prezintă adunării generale a acționarilor punctul său de vedere la propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului și obiectului so- cietății. Comisia de cenzori se întrunește la sediul societății și ia decizii în unanimitate. Dacă nu se realizează unanimitatea, raportul cu divergențe se înaintează adunării generale a acționarilor. Comisia de cenzori poate convoca adunarea generală extraordinară a acționarilor, dacă aceasta nu a fost convocată de consiliul de administrație, în cazul în care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani consecutiv (cu excepția primilor 2 ani de la constituirea societății) sau, ori de cîte ori con- sideră necesar pentru alte situații. Atribuțiile și modul de funcționare a comisiei de cen- zori, precum și drepturile și obligațiile cenzorilor se completează cu dispozițiile legale. Cenzorii se numesc pe o perioadă de maximum 3 ani, iar prima comisie este compusă din 5 membri. CAPITOLUL VIII Activitatea societății ARTICOLUL 22 Exercițiul economico-financiar Exercițiul economico-financiar începe la 1 ianuarie și se încheie la 31 decembrie ale fiecărui ah. Primul exercițiu începe la data constituirii societății. ARTICOLUL 23 Personalul societății Personalul de conducere al societății și cenzorii sînt aleși de adunarea generală a acționarilor. Restul personalului este angajat de către consiliul de administrație sau de directorul general (directorul) al societății. Nivelul salariilor pentru personalul societății, pe ca- tegorii de calificare șî funcții, se stabilește și poate fi modificat de către adunarea generală a acționarilor, în funcție de studii și munca efectiv prestată, cu res- pectarea limitei minime de salarizare prevăzute de lege. x . Plata, salariilor, impozitelor pe acestea și cotei de asigurări sociale se va face potrivit legii. Drepturile și obligațiile personalului, societății se sta- bilesc de consiliul de'administrație. Premiile, gratifi- cațiile și alte asemenea drepturi acordate anual per- sonalului, pot fi plătite potrivit legii. ARTICOLUL 24 Amortizarea fondurilor fixe La amortizarea fondurilor fixe se vor avea în ve- dere următoarele: — amortizarea se stabilește prin aplicarea normelor de amortizare asupra valorii de achiziție a fondurilor fixe și «se include, după caz, în prețul de cost al pro- ducției, al prestărilor de servicii, sau în cheltuielile de circulație și se utilizează pentru înlocuirea mijloa- celor fixe și satisfacerea altor nevoi ale societății; r — prin valoarea de achiziție a fondurilor fixe se înțelege suma cheltuielilor de cumpărare și a altor cheltuieli efectuate pentru punerea în funcțiune a fie- cărui fond fix ; — amortizarea se calculează de la data punerii în funcțiune a fondurilor fixe. ARTICOLUL 25 Reparații capitale și investiții noi Lucrările de reparații capitale și de investiții noi se vor executa pe baza hotărîrii adunării generale a ac- ționarilor. Fondurile necesare se asigură prin inclu- derea cheltuielilor respective, după caz, în prețul de cost al producției, al prestărilor de servicii sau în chel- tuielile de circulație în anul în care au fost executate său eșalonat' pe mai mulți api. ARTICOLUL 2S Evidența contabilă și bilanțul contabil Societatea va ține evidența contabilă hi lei și va întocmi anual bilanțul și contul de beneficii și pier- deri, avînd în vedere normele metodologice elaborate de Ministerul Finanțelor. ARTICOLUL 27 Calculul și repartizarea beneficiilor Beneficiul societății se stabilește pe baza bilanțului aprobat de adunarea generală a acționarilor. Benefi- ciul impozabil se stabilește ca diferență între suma totală a veniturilor încasate și suma cheltuielilor efec- tuate pentru realizarea acestor venituri. Pentru determinarea acestui beneficiu se va deduce din. beneficiul anual fondul de rezervă care va fi de cel mult 5% din totalul beneficiului prevăzut în bi- lanțul anual (constituirea lui efectuîndu-se pînă se va atinge minimum a cincea parte din capitalul social),' precum și alte cote prevăzute în reglementările în vi- goare. Din beneficiul prevăzut în bilanț se scade impozitul legal, rezultînd beneficiul ^cuvenit acționarilor, care se MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, partea I, Nr. 53 15 repartizează între aceștia, proporțional cu aportul la capitalul social, precum și pentru alte nevoi ale socie- tatii. Plata beneficiului cuvenit acționarilor se face de societate, în condițiile legii, în cel mult 2 luni de la aprobarea bilanțului de către adunarea generală a acționarilor. fn cazul înregistrării de pierderi, părțile se obligă să analizeze cauzele și să ia măsuri de recuperare. Suportarea pierderilor de către acționari se va face proporțional cu aportul la capital și în limita capita- lului subscris. ARTICOLUL 28 Registrele societății Societatea ține registrele prevăzute de lege. Capitolul ix Modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea, litigii ARTICOLUL 29 Modificarea formei juridice Societatea va putea fi transformată în altă formă de societate prin hotărîrea adunării generale a acționarilor. în perioada în care statul este acționar unic, trans- formarea formei juridice a societății se va putea face prin hotărîre a Guvernului. Noua societate va îndeplini formalitățile legale de înregistrare și publicitate cerute la înființarea societă- ților. ARTICOLUL 30 Dizolvarea societății Următoarele situații duc la dizolvarea societății : a) imposibilitatea realizării obiectului social ; b) hotărîrea adunării generale ; c) falimentul; d) pierderea unei jumătăți din capitalul social, după ce s-a consumat fondul de rezervă, dacă adunarea gene- rală a acționarilor nu decide completarea capitalului sau reducerea lui la suma rămasă ; e) numărul de acționari va fi redus sub 5, mai mult de 6 luni ; f) la cererea oricărui acționar, dacă împrejurări de forță majoră și consecințele acestora durează mai mult de 8 luni iar adunarea generală a acționarilor constată că funcționarea societății nu mai este posibilă ; g) în orice alte situații, pe baza hotărîrii adunării generale a acționarilor, luată în unanimitate. Dizolvarea societății comerciale trebuie să fie înscrisă în registrul comerțului și publicată în Monitorul Oficial. ARTICOLUL 31 Lichidarea societății în caz de dizolvare societatea va fi lichidată. Lichidarea societății și repartiția patrimoniului se fac în condițiile și cu respectarea procedurii prevăzute de lege. ARTICOLUL 32 Litigii Litigiile societății cu persoane fizice sau juridice române sînt de competența instanțelor judecătorești din România. Litigiile născute din raporturile contractuale dintre societate și persoanele juridice române pot fi soluționate și prin arbitraj, potrivit legii. CAPITOLUL X Dispoziții finale ARTICOLUL 33 Prevederile prezentului statut se completează cu dispozițiile legale referitoare la societățile comerciale. GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÎRE privind înființarea unor regii autonome Guvernul României hotărăște : Art. 1. — Se înființează Regia autonomă de con- strucții „Carpați" și Regia autonomă „Carpați Proiect" prin divizarea Regiei autonome de construcții și pro- iectare ,,Carpați", constituită prin Hotărîrea Guvernu- lui nr. 1218/1990. Art. 2. — Obiectul de activitate al Regiei autono- me de construcții „Carpați" îl constituie : a) realizarea, cu prioritate, a lucrărilor de construc- ții, instalații și montaj, de interes național, în țară, precum și a unor asemenea lucrări în străinătate ; b) realizarea de lucrări de construcții, instalații și montaj, pe bază de contracte încheiate cu regii auto- nome, societăți comerciale, persoane fizice și juridice, române sau străine, precum și proiectarea lor unde este cazul. c) realizarea operațiunilor de import-export speci- fice profilului său de activitate. Regia autonomă de construcții „Carpați" poate în- ființa, în structura și profilul său de activitate, uni- tăți de construcții, instalații, montaje, de producție industrială, de prestații, de transport și utilaje de con- strucții-montaj, centru de calcul și ateliere de proiec- tare. Modalitatea de constituire a acestora și relațiile dintre ele cu regia autonomă și cu terții se stabilesc prin regulamentul de organizare și funcționare, elabo- rat conform legii. Patrimoniul Regiei autonome de construcții „Car- pați" se constituie prin preluarea patrimoniului fostu- lui Trust de antrepriză generală „Carpați", inventa- rierea acestuia urmînd a se efectua, în termen de 30 16 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 53 de zile, de către o- comisie numită de Secretariatul general al Guvernului. Comisia va stabili și destinația părții din patrimoniul unităților ce se reorganizează care* nu intră în obiectul de activitate al regiei auto- nome. Sediul Regiei autonome de construcții „Carpați" este în strada Docenților nr. 12, sectorul 1, București. Art. 3. — Obiectul de activitate al Regiei autonome „Carpați Proiect“ îl constituie : a) elaborarea, cu prioritate, de studii și proiecte pentru realizarea obiectivelor de interes național în ₜ domeniile : sistematizare, arhitectură, construcții, in- stalații, amenajări și decorațiuni, design, precum și prestarea de servicii specifice de Consulting și exper- tiză ; b) executarea lucrărilor și prestarea serviciilor men- ționate mai sus, pe bază de contracte cu regii auto- nome, societăți comerciale, persoane fizice sau juridi- ce, române sau străine. Patrimoniul Regiei autonome de proiectare „Car- păți Proiect" se constituie prin preluarea patrimoniu- lui fostului Institut de proiectare „Carpați", inventa- rierea acestuia urmînd a șe face, în termen de 30 de zile, de o comisie numită de Secretariatul general al Guvernului: Sediul Regiei autonome „Carpați Proiect" este în strada Știrbei Vodă nr. 43, sectorul 1, București. Art. 4. — Pentru ambele regii autonome, atribuți- ile ministerului de resort vor fi exercitate de Secreta- riatul general al Guvernului. Art. 5. — Conducerea celor două regii autonome re- vine consiliilor de administrație numite prin ordin al secretarului general al Guvernului. Consiliile de administrație își desfășoară activitatea în conformitate cu propriile regulamente de organi- zare și funcționare. Art. 6. — Activitatea curentă a Regiei autonome de construcții „Carpați" este condusă de un director general; iar a Regiei autonome „Carpați Proiect", de către un director. Aceștia sînt numiți în prima ședință a consiliilor de administrație, cu avizul Secretariatului general al Guvernului. Art. 7. — Cele două regii autonome înființate au personalitate juridică și își desfășoară activitatea po- trivit legislației române și regulamentelor de organi- zare și funcționare cuprinse în anexele nr. 1 și 2, care fac parte integrantă din prezenta hotărîre. Art. 8. — Hotărîrea Guvernului nr. 1218/1990 își încetează aplicabilitatea. PRIM-MINISTRU PETRE ROMAN București, 15 februarie 1991. Nr. 112. ANEXA Nr. 1 REGIA AUTONOMĂ DE CONSTRUCȚII „CARPAȚI" R E G U LA M E N T de organizare și funcționare I. Dispoziții generale Art. 1. — Denumirea este Regia autonomă de con- strucții „Carpați", numită în continuare Regia „Carpați^ — înființată prin Hotărîrea Guvernului României nr. 112/1991. Art., 2. — Regia „Carpați" gestionează proiectarea și realizarea lucrărilor de construcții, instalații și mon- taj ale obiectivelor de investiții din țară și străinătate. Art. 3. — Regia „Carpați" este persoană juridică și funcționează pe bază de gestiune economică și autono- mie financiară. Activitatea acesteia se desfășoară în baza prezentu- lui regulament și a altor prevederi legale. Art. 4. — Sediul central al Regiei „Carpați" este în București, str. Docenților rir. 12, sector 1. Regia „Carpați" are în componență următoarele ca- tegorii de unități și subunități : 4.1. unități cu autonomie limitată fără personalitate juridică, denumite : grupuri de șantiere ; stații de uti- laj transport; bază de aprovizionare și desfacere ; uni- tăți de producție auxiliară ; 4.2. subunități fără personalitate juridică, denumite : loturi ; șantiere ; secții ; ateliere ; coloane ; depozite ; secții de proiectare ; oficiu de calcul; 4.3. servicii de administrare a patrimoniului, cazare și de protecție socială ; 4.4. unități și subunități în străinătate. Constituirea unităților cu autonomie limitată fără personalitate juridică și a subunităților și relațiile din- tre acestea se stabilesc prin prezentul regulament. II. Obiectul de activitate și atribuțiile Art; 5. — Regia „Carpați" are ca obiect de activi- tate : 5.1. realizarea lucrărilor de construcții, instalații și montaj ale obiectivelor de investiții, din țară șl stră- inătate, în condiții de eficiență maximă, cu asigurarea unui înalt nivel calitativ al lucrărilor și durate mi- nime de execuție ; , 5.2. realizarea de produse industriale specifice do- meniului său de activitate și comercializarea acestora ; 5.3. activitatea de proiectare, ofertare, informatică ; 5.4. proiectarea și executarea de construcții și in- stalații, în scopul folosirii maxime a capacității de pro- ducție ; 5.5. realizarea de investiții proprii, reparații și re- tehnologizări ; 5.6. activitatea de cantine, gospodării anexe, admi- nistrare, spații de cazare etc. ; 5.7. pregătirea și perfecționarea pregătirii persona- lului din rețeaua proprie ; 5.8. realizarea operațiunilor de import-export speci- fice profilului său de activitate. Art. 6. — în realizarea obiectului său de activitate» Regia „Carpați “ exercită următoarele atribuții prin- cipale : MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, partea I, Nr. 53 17 6.1. asigură execuția și punerea în funcțiune a lu- crărilor de construcții, instalații și montaj ale obiec- tivelor de investiții din țară, de interes național, și din străinătate ; 6.2. pregătește și fundamentează elementele nece- sare negocierii cu reprezentanții organelor competente a volumului de producție posibil de realizat și asigură contractarea acestuia în condițiile existenței bazei teh- nico-materiale prin repartiții, direct de pe piața liberă sau din import ; 6.3. fundamentează elementele necesare negocierii cheltuielilor de producție, a prețurilor și a nivelului subvențiilor ; 6.4. studiază piața internă și externă pentru asigu- rarea aprovizionării și a executării unor activități de construcții-montaj cu rentabilitatea adecvată ; 6.5. promovează și coordonează activitatea organiza- torică pentru distribuirea lucrărilor de executat și a mijloacelor materiale, astfel încît să se asigure o aco- perire cu lucrări a tuturor unităților pe o perioadă de minimum 6 lunj; 6.6. inițiază și realizează acțiuni de cooperare teh- nico-științifică cu alți agenți economici în domeniul său de activitate ; 6.7. asigură proiectarea, organizarea tehnico-mate- rială, pregătirea și realizarea investițiilor proprii des- tinate modernizării și retehnologizării activităților de construcții-instalații ; 6.8. asigură lansarea și urmărirea producției pentru îndeplinirea sarcinilor rezultate din contractele înche- iate și satisfacerea nevoilor unităților din subordine ; 6.9. realizează importul de tehnologii și de licențe pentru modernizarea activității de execuție ; 6.10. coordonează și asigură realizarea tuturor lucră- rilor de investiții, întreținerea și reparațiile clădirilor și utilajelor de construcții din dotarea unităților în vederea menținerii capacității de producție în condiții de siguranță și maximum de randament în funcționa- rea acestora ; 6.11. stabilește strategia de dezvoltare a regiei și a fiecărei subunități și asigură finanțarea investițiilor proprii legat de aceasta ; 6.12. elaborează documentațiile necesare pentru obți- nerea de credite și alte surse de finanțare a unități- lor proprii ; 6.13. asigură respectarea disciplinei muncii în des- fășurarea proceselor de producție, respectarea atribu- țiilor de serviciu și a altor prevederi legale de către întregul personal; 6.14. realizează programarea și executarea activită- ții economico-financiare, întocmirea bugetelor de veni- turi și cheltuieli, analiza execuției acestora și stabilește destinația veniturilor potrivit legii ; 6.15. efectuează și realizează direct operații de co- merț exterior ; 6.16. organizează și dezvoltă aplicațiile informatice în vederea asigurării rapide a tuturor informațiilor necesare, luării deciziilor tehnice, economice și orga- nizatorice. III. Patrimoniul Art. 7. — Regia „Carpați“ are un patrimoniu a că- rui valoare este cea stabilită prin inventarierea făcută de comisia numită prin Ordinul Secretariatului gene- ral al Guvernului nr. 146 din 21.11.1990. Art. 8. — Regia „Carpați“ este proprietara bunuri- lor din ^patrimoniul său. în exercitarea drepturilor de proprietate posedă, folosește și dispune în mod auto- nom, în condițiile legii, de bunurile pe care le are în patrimoniul său, culege uzufructul, după caz, pentru realizarea scopului pentru care a fost constituită. IV. Structura regiei „Carpați“ Art. 9. — Regia ,,Carpați“ își aprobă structura or- ganizatorică în consiliul său de aaministrație, inclusiv înființarea unităților și subunităților, și stabilește re- lațiile unităților în cadrul regiei și cu terții, le acordă împuternicirea de reprezentare în domeniile tehnic, economic, comercial, administrativ, financiar ,și altele. Modul de organizare și structura conducerii unită- ților componente ale Regiei „Carpați“ se stabilesc de consiliul de administrație al regiei. Art. 10. — Unitățile fără personalitate juridică răs- pund în fața consiliului de administrație al Regiei „Carpați“ de îndeplinirea tuturor atribuțiilor, respon- sabilităților și competențelor încredințate de acesta prin hotărîrile și deciziile de delegare, precum și de realizarea sarcinilor rezultate din programele de pro- ducție. Art. 11. — Unitățile sînt conduse de un comitet dL rector, ale cărui atribuții se stabilesc prin regulamen- tul aprobat de consiliul de administrație al Regiei „Carpați“. Art. 12. — Regia „Carpați" are în structură direc- ții, servicii și compartimente. V. Organele de conducere ale regiei Art. 13. — Conducerea Regiei „Carpați“ revine con- siliului de administrație, alcătuit din 15 membri, nu- mit de Secretariatul general al Guvernului. Art. 14. — Consiliul de administrație își desfășoară activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare și funcționare. Art. 15. — Activitatea curentă a regiei este condusă de directorul general, numit de consiliul de adminis- trație, cu avizul Secretariatului general al Guvernului. Directorul general angajează și concediază persona- lul regiei. Art. 16. — Atribuțiile consiliului de administrație sînt următoarele : — aprobă structura organizatorică și funcțională a regiei ; — aprobă tactica și strategia de marketing ; — aprobă domepiile orientative ale producției; — aprobă politica de dezvoltare și noile tehnologii ; — aprobă politica de decontări cu beneficiarii ; — aprobă operații de credit și subvenții ; — examinează și aprobă bugetul de venituri și chel- tuieli, bilanțul și contul de profit și pierderi ; — aprobă utilizarea fondului valutar ce revine re- giei ; ' — asigură respectarea dispozițiilor legale privind protecția mediului înconjurător ; — stabilește nivelul de salarizare a personalului propriu în funcție de studii, munca efectiv prestată, cu respectarea limitei minime de salarizare prevăzute de lege ; — aprobă orice alte probleme privind activitatea re- giei, cu excepția celor date în competența altor or- gane, potrivit legii. Art. 17. — Consiliul de administrație se întrunește în sesiuni ordinare o dată pe lună și la cererea pre- ședintelui sau a 1/3 din membri, ori de cîte ori este nevoie. Art. 18. — Pentru luarea unor decizii complexe, consiliul de administrație poate atrage în activitatea 18 MONITORUL OFICIAL AL de analiză consilieri și consultanți din diferite sectoare. Activitatea acestora va fi compensată material con- form înțelegerii, pe bază de contract. Art. 19. — Consiliul de administrație, în prima lună a anului următor, prfezintă Secretariatului general al Guvernului un raport, asupra activității regiei în anul precedent și asupra programului de activitate pentru anul în curs. VI.BugctuI și relațiile financiare Art. 20. — Regia „Carpați" determină anual, corelat cu contractele încheiate pentru executarea lucrărilor de construcții, instalații, montaje și prestări de ser- vicii, volumul de veriituri de realizat, cheltuielile de efectuat și cota de impozit pe beneficiu datorate bu- getului statului, conform legii. Art. 21. — Partea de cheltuieli care depășește nive- lul veniturilor realizate se subvenționează de la bu- getul de stati conform legii. Art. 22. — Veniturile și cheltuielile Regiei „Car- pați“ se stabilesc prin buget pentru fiecare execuție financiară cuprinsă intre 1 ianuarie și 31, decembrie. Art. 23.. — Regia „Carpați" întocmește anual bilan- țul contabil și pontul de profit și pierderi care se aprobă de Direcția generală a finanțelor publice după care se publică în Monitorul Oficial, Partea a IV-a. Art. 24. — După acoperirea cheltuielilor din veni- turile' realizate, Regia „Carpați “ constituie fondul de rezervă și fondul de dezvoltare, asigură sumele nece- sare satisfacerii unor necesități social-culturale și spor- tive ori de perfecțioiiare-recalificare a personalului an- gajat, precum și pentru cointeresarea prin premierea acestuia, plătește impozitele, taxele, cotele de asigurări și securitate socială și celelalte vărsăminte prevăzute de lege. Consiliul de administrație al Regiei „Carpați poate hotărî și crearea altor fonduri în afara celor menționate. Partea de venituri rămasă după constitui- rea fondurilor proprii și efectuarea plăților prevăzute de lege reprezintă profitul net. Din acest profit o parte se utilizează pentru constituirea fondului de partici- pare a salariaților la profit, în limită prevederilor le- gale. Art. 25. — în situația în care, în cursul exercițiului financiar, veniturile sînț insuficiente pentru acoperi- rea cheltuielilor, Regia „Carpați", pe baza calculelor de fundamentare, determină volumul împrumuturilor necesare desfășurării activității de execuție a lucră- rilor de construcții, instalații,- montaj sau prestații de servicii, în valoare de cel mult 20% din veniturile' brute realizate în anul precedent. Art. 20. — Regia „Carpați" hotărăște cu privire la investițiile care urmează a fi realizate în limita-com- petențelor acordate, stabilește nivelul surselor proprii de finanțare și determină volumul creditelor bancare necesare pentru realizarea obiectivelor de investiții. Art. 27. — Operațiunile de încasări și plăți se efec- țuează prin conturile deschise la Banca Română pen- tru Dezvoltare și/sau Banca Română de Comerț Ex- terior. Art. 28. — Relațiile' financiare de, decontare între unitățile Regiei „Carpați" se stabilesc prin reglemen- tări și hotărîri ale comitetului director. VII. Relațiile regiei „Carpați^ Art. 20. — Consiliul de administrație al Regiei „Carpați" stabilește relațiile în cadrul regiei, precum și împuternicirile de reprezentare sau de limitare a ROMÂNIEI, partea i. Nr. 53 atribuțiilor în domeniul tehnic, economic, comercial, financiar, j uridic etc. Art. 30. — Pe plan orizontalse stabilesc relații di- recte și reciproce între direcții cu privire la : . — contractarea lucrărilor prin care Direcția oferte și contracte, prealabil prezentării spre semnare a con- tractelor, obține avizul celorlalte direcții implicate îh realizarea acestora ; — aprovizionarea tehnico-materială în care Direcția producție secundară și prestări servicii tutelară a Ba- zei de ăproviziohare, prealabil contractării materiale- lor care revin în sarcina Regiei „Carpați", obține din partea. celorlalte direcții necesarul și termenul de asi- gurare a acestora ; p roiectarea (tehnologică și de investiții) care se realizează prin Direcția tehnică, contracte, oferte transmite celorlalte direcții implicate în realizarea acestora documentația și fundamentările corespunză- toare ; — stabilirea necesarului suplimentar de resurse fi- nanciare și modul de acoperire a acestora prin relații reciproce între Direcția economică și celelalte direcții operative; Direcția lucrări de finisaje, Direcția lucrări de bază, Direcția lucrări de instalații, Direcția pro- ducție secundară și prestări servicii transmit la ter- menele stabilite, realizarea indicatorilor economico-fi- nanciari și balanțele de Verificare ; — : în realizarea operațiunilor de comerț exterior se stabilesc relații directe și reciproce între direcțiile care concură la realizarea acestor operațiuni. Art. 31. — Pe plan vertical grupurile de șantiere și celelalte unități întrețin relații directe cu șantierele și subunitățile și relații de subordonare cu direcțiile, în următoarele domenii: — aprovizionarea tehnico-materială și a utilajelor de construcții pentru acele poziții care cad în sarcina Regiei „Carpați" ; pentru celelalte materiale, nenomi- nalizate de Direcția producție secundară și prestări servicii, aprovizionarea se poate asigura direct în li- mita documentației tehnico-economice și a resurselor de care dispun cît și prin Baza de aprovizionare; — asigurarea necesarului de fonduri pentru plata salariilor și a altor plăți în numerar ; — asigurarea documentațiilor tehnico-economice ne- cesare realizării lucrărilor programate ; — - programarea și încasarea producției se asigură prin direcțiile tutelare pe baza elementelor de funda- mentare prezentate de grupurile de șantiere și cele- lalte unități. Art. 32. — Grupurile de șantiere și celelalte unități au competențele prevăzute pentru unitățile fără per-, sonalitate juridică, cu următoarele limitări : — nu întrețin relații directe cu bugetul statului} — documentațiile pentru obținerea de credite și sub- venții se promovează numai prin Regia „Carpați"; — nu pot încheia direct contracte și nu pot avea relații directe pentru operațiuni de comerț exterior ; — cheltuielile care se suportă din profit se stabilesc la nivelul regiei; — contractarea obiectivelor cu o durată de execuție mai mare de 6 luni. VIII. Personalul Art. 33. — Personalul Regiei „Carpați" este supus statutului personalului, aprobat de consiliul de admi- nistrație și altor prevederi legale specifice activității MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, partea I, Nr. 53 19 de construcții, instalații, montaj. Statutul personalului reglementează, în principal : — sistemul de admitere în serviciu, promovare și ieșire din serviciu, atestare pe post ; — îndatoririle salariaților pe niveluri ierarhice ; — sistemul propriu, de salarizare și recompense ; — modul de aplicare a sancțiunilor ; — constituirea comisiilor de personal, atribuțiile și competențele acestora ; — prevederi referitoare la protecția socială a per- sonalului. IX. Dispoziții tranzitorii Art. 34. — Pînă la aprobarea noi legislații în do- meniul salarizării și organizării, se vor aplica urmă- toarele : REGIA AUTONOMĂ „CARPAȚI PROIECT* R E G U L de organizare CAPITOLUL I Prevederi generale Art. 1. — Denumirea regiei este Regia autonomă ;,Carpați proiectînființată prin Hotărîrea Guvernului României nr. 112/1991. Art. 2. — Regia autonomă este persoană juridică, funcționînd pe bază de gestiune economică și autonomie financiară. Ea își desfășoară activitatea pe baza dispo- zițiilor legale aplicabile în materie, precum și a pre- zentului regulament. Art. 3. — Sediul principal al regiei este în Bucu- rești, str. Știrbei Vodă nr. 43, sectorul 1. Regia auto- nomă poate deschide birouri, reprezentanțe, agenții în România și străinătate. CAPITOLUL II Art. 4. — Scopul și obiectul de activitate ale Regiei autonome „Carpați proiect“ sînt : — creație-proiectare, realizări și execuție în do- meniile : sistematizare, arhitectură, construcții, instala- ții, amenajări și decorațiuni, design ; — Consulting, expertizări, management, informatică în domeniile menționate ; — prestări servicii specializate. Art. 5. — Atribuțiile regiei sînt : a) fundamentează elementele necesare negocierii unor comenzi de stat sau din sectorul particular cu repre- zentanții acestora, a volumului de producție posibil de realizat și contractarea acesteia direct pe piața liberă ; b) pregătește elementele necesare negocierii cu repre- zentanții statului, a cheltuielilor de producție, a pre- țurilor și tarifelor ; c) asigură programarea și urmărirea realizării pro- ducției ; d) asigură conducerea activității de proiectare în con- diții de rentabilitate, cu respectarea normelor de pro- tecție socială a salariaților și utilizarea cu eficiență a capacității tehnice disponibile ; e) studiază piața internă și externă pentru asigurarea cu comenzi de proiectare a regiei ; f) asigură aprovizionarea tehnico-materială, proiec- tarea investițiilor proprii în vederea modernizării și — Regia „Carpați“ se încadrează în grupa a IILa de ramuri și gradul special de organizare și utilizează funcții și niveluri de salarizare prevăzute de lege pen- tru centrale industriale ; — subunitățile sale se încadrează în grupe de ra- muri și grade de organizare conform reglementărilor existente la data prezentei hotărîri ; — întreprinderile care prin reorganizare devin sub- unități ale regiei își păstrează nivelurile de salarizare și funcțiile prevăzute de lege pentru întreprinderi co- respunzătoare grupei de ramuri și gradului de orga- nizare existente la data aprobării prezentului regu- lament. Art. 35. — Consiliul de administrație al Regiei „Carpați“ va adapta prezentul regulament în funcție de actele normative ce se vor elabora ulterior. ANEXA Nr, 2 A M E N T și funcționare creșterii gradului de eficiență a activității de proiectare și de execuție ; g) asigură finanțarea lucrărilor de investiții proprii care nu sînt subvenționate de stat ; h) realizează importul de tehnologii și licențe pentru modernizarea activității de proiectare ; i) inițiază acțiuni de cooperare tehnico-științifică cu firme străine ; j) programează și coordonează activitatea organiza- torică pentru distribuirea proiectelor, astfel încît să se asigure o acoperire cu lucrări, pe o perioadă de minimum 6 luni, pentru întregul personal angajat ; k) fundamentează politica de credite și a altor surse de finanțare a regiei ; 1) realizează programarea și executarea activităților financiare, întocmirea proiectului de buget de venituri și cheltuieli, analiza execuției acestuia, elaborarea pro- punerilor privind destinația profitului, potrivit legii ; m) efectuează direct operații de comerț exterior. CAPITOLUL III Patrimoniul Art. 6. — La data înființării regiei autonome, valoa- rea totală a patrimoniului este de 39,8 milioane lei. Aceste date sînt conforme bilanțului contabil la 30.06. 1990, valoarea finală a patrimoniului urmînd a fi sta- bilită de comisia^de inventariere a Secretariatului gene- ral al Guvernului. Art. 7. — Regia autonomă este proprietara bunurilor din patrimoniul său. în exercitarea dreptului de pro- prietate, regia posedă, folosește și dispune, în mod automat, de bunurile pe care le are în patrimoniul său, le culege fructele, după caz, în vederea realizării scopu- lui pentru care a fost constituită. CAPITOLUL IV Regimul de finanțare Art. 8. — Regia autonomă își acoperă, cu veniturile provenite din activitatea sa, toate cheltuielile și con- stituie fondul de rezervă și fondul de dezvoltare. în cazul în care mijloacele regiei nu vor fi suficiente, va putea contracta credite financiare și bancare, pre- cum și subvenții, în condițiile legii. 20 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, partea l Nr. 53 CAPITOLUL V, Structură organizatorică Art. 9. — în cadrul regiei se constituie următoarele structuri organizatorice : — secții, ateliere, colective (compartimente) de pro- iectare ; — compartimente pentru producția auxiliară ; — direcții și compartimente funcționale și adminis- trative (de comerț exterior, marketing și management, economic și financiar, de ofertă și contractare etc.). Conducerea acestor compartimente .urmează a fi numită de către consiliul de administrație al regiei. Relațiile funcționale, atribuțiile, competențele și răspunderile acestora vor fi prevăzute* în regulamentul de organizare și funcționare, ce se va aproba ulterior. CAPITOLUL VI Organele de conducere ale regiei Art. 10. —7 Conducerea Regiei autonome „Carpați. proiect" revine consiliului de administrație, alcătuit din 11 membri, numit de Secretariatul general al Guver- nului. Art. 11. — Consiliul de administrație își desfășoară activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare și funcționare. Art. 12. — Activitatea curentă a regiei autonome este condusă de un director, numit de consiliul de admi- nistrație dintre membrii acestuia, cu avizul Secretaria- tului general al Guvernului.. Directorul angajează și concediază personalul regiei. Art. 13. — Atribuțiile consiliului de administrație vor fi exercitate, în principal, în următoarele direcții — aprobarea structurii organizatorice și funcționale a regiei ; ■ — elaborarea și realizarea programelor anuale de activitate ; * — organizarea și conducerea proiectării și executării lucrărilor ; — aprobarea domeniilor orientative ale producției; — aprobarea metodologiei de negociere și decontare a producției cu beneficiarii; — aprobarea operațiunilor de credite și subvenții ; — examinarea și aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli, bilanțului și contului de profit și pierderi; — aprobarea utilizării fondului valutar ce revine regiei ; . — asigurarea respectării dispozițiilor legale privind protecția mediului înconjurător ; — rezolvarea-problemelor de muncă.și sociale ; — stabilirea nivelului și modului de salarizare a per- sonalului regiei, în funcție de studii, munca efectiv prestată, Cu respectarea nivelului minim de salarizare prevăzut de lege ; . — aprobarea oricăror alte probleme privind activita- tea regiei, cu excepția celor date în competența altor organe, potrivit legii. Art. 14. — Consiliul de administrație se întrunește în sesiuni ordinare o dată pe lună și la cererea pre- ședintelui sau a 1/3 din membri, ori de cîte ori este nevoie. Art. 15. — Pentru luarea unor decizii complexe, con- siliul de administrație poate atrage în activitatea de analiză consilieri și consultanți' din diferite sectoare. Activitatea acestora este compensată material, con- form înțelegerii, pe bază de contract Art. 16. — Consiliul de administrație, în prima lună a anului, prezintă Secretariatului general al Guvernului un raport asupra activității regiei în anul precedent și asupra programului de activitate pe anul în curs. CAPITOLUL VII , Bugetul de venituri și cheltuieli . Art. 17. — Regia autonomă întocmește anual bugetul de venituri și cheltuieli, bilanțul contabil și contul de profit și pierderi, după modelele stabilite de Ministerul Finanțelor, aprobate anual de Ministerul Finanțelor și publicate în Monitorul Oficial al României, 'Partea a IV-a. Art. 18. — Regia autonomă constituie fondul de re- zervă și de dezvoltare, precum și alte sume necesare desfășurării activității. Art. 19. — Exercițiul economico-financiar începe la 1 ianuarie și se termină la 31 decembrie ale aceluiași an. CAPITOLUL VIII Desfășurarea activității Art. 20. — Relațiile' comerciale dintre Regia auto- nomă „Carpați proiect" și alte societăți comerciale sau regii autonome, precum și cu statul, se vor desfășura pe baze contractuale, guvernate pe principiul libertății contractuale (negocierea dintre părți). Art. 21. — Regia va practica, în raporturile cu terții,’ prețuri decurgînd din acțiunea conjugată a cererii și ofertei. Art. 22. — Regia autonomă poate încheia contracte de prestări de servicii cu întreprinzători străini, în con- dițiile legii. Art. 23. — Regia autonomă se poate adresa instan- țelor judecătorești de drept comun, pentru orice litigii.’ Art. 24. — Regia autonomă se poate asocia cu socie- tăți comerciala pentru realizarea în comun de activități productive și de comercializare, precum și cu terțe per- soane juridice sau fizice, române sau străine, în Scopul creării de noi societăți comerciale. Art. 25. — Regia autonomă este obligată să-și des- fășoare activitatea cu respectarea dispozițiilor legale privind, protecția mediului înconjurător. CAPITOLUL IX Dispoziții filiale Art. 26. — Prezentul regulament se va completa cu dispozițiile Legii nr. 15/1990 și celelalte reglementări în vigoare. Consiliul de administrație poate adapta regulamentul de organizare și funcționare în funcție de actele nor-, mative ce se vor aproba ulterior. / Prezentul regulament a fost aprobat în ședința con- siliului de administrație din ziua de 22 ianuarie 1991. EDITOR î PARLAMENTUL ROMÂNIEI — ADUNAREA DEPUTAȚILOR Adresa pentru publicitate : Combinatul poligrafic București - Biroul de publicitate și difuzare pentru Monitorul Oficial, București, str. Blanduziei nr. 1, sectorul 2, telefon 11.77.02. Tiparul : Combinatul poligrafic București - Atelierul „Monitorul Oficial*, București, str. Jiului nr. 163. telefon 68.55.58. Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 53/1991, conține 20 de pagini. Prețul 10 lei 40.810 |