MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEAI T III — Nr. 6 LEGI DECRETE, HOTĂRÎRI ȘI ALTE ACTE SUMAR Nr. Pagina HOTĂRÎRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI 1192/1990. — Hotărîre pentru protecția populației îm- potriva unor practici ilicite în activitatea de pro- iectare, execuție, reparații și întreținere de lucrări de construcții......................................1—2 1357/1990. — Hotărîre privind, numirea în funcția de vicepreședinte al Băncii Agricole — S.A. . . 2 1358/1990. — Hotărîre pentru completarea Hotărîrii gu- vernului nr. 1321 din 21 decembrie 1990 privind înființarea societății comerciale pe acțiuni „Com- pania de transporturi aeriere române — TAROM* — S.A. ............ 2 Nr. Pagina 1362/1990. — Hotărîre privind înființarea Regiei auto- nome „PLAFAR“.......................................• . 2—6 1363T990. — Hotărîre privind preluarea colecției de trofee de vînat și obiecte cu specific vînătoresc de către Ministerul Mediului — Departamentul pădurilor și valorificarea acestora .... 7 1364/1990. — Hotărîre privind interzicerea exportului de lemn brut sau produse semifabricate din lemn 7 1366/1990. — Hotărîre privind atribuțiile și răspunde- rile în informatizarea societății românești . . 7—8 1367/1990. — Hotărîre privind stabilirea unor măsuri organizatorice la direcțiile teritoriale de muncă și protecție socială subordonate Ministerului Mun- cii și Protecției Sociale 9 HOTĂRÎRI ALE GUVERNULUI ROMÂNIEI GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÎRE pentru protecția populației împotriva unor practici ilicite în activitatea de proiectare, execuție, reparații și întreținere de lucrări de construcții Guvernul României hotărăște : Art. 1. — Activitățile de proiectare, execuție, re- parare și întreținere a lucrărilor de construcții pentru populație și pentru organizațiile înființate pe baza» li- berei inițiative se vor realiza numai de persoane fi- zice sau juridice autorizat^ conform legii. Lucrările de construcții care presupun realizarea unor structuri de rezistență, precum și cele de trans- formări, modernizări și reparații care pot afecta aces- te structuri, se vor executa numai pe bază de proiec- te, elaborate și avizate în condițiile legii. La proiectarea și executarea lucrărilor de construc- ții se vor respecta normele generale și specifice de prevenire și stingere a incendiilor. Art. 2. — Persoanele fizice sau juridice care reali- zează lucrări de proiectare, execuție, reparare și între- ținere în domeniul construcțiilor sînt obligate să în- cheie, în scris, convenții cu beneficiarii de lucrări. în convenție se va menționa, în mod obligatoriu, nu- mărul autorizației de funcționare a executantului. Pe parcursul desfășurării lucrărilor, executanții și beneficiarii vor prezenta, la cererea organelor de con- trol, autorizația de funcționare, precum și documente- le oficiale privind proveniența materialelor, utilajelor și mijloacelor de transport folosite. Art. 3. — Pentru identificarea activităților de con- strucții, reparații și întreținere prevăzute la art. 1, executantul va afișa, vizibil, la locul desfășurării lu- crărilor, următoarele date : denumirea lucrării, bene- ficiarul, proiectantul, executantul, precum și numărul autorizației de funcționare a acestuia. Art. 4. — încălcarea prevederilor prezentei hotă- rîri atrage, după caz, răspunderea civilă, penală sau contravențională a celor vinovați. Art 5. —f Constituie contravenție și se sancționea- ză cu amendă : a) de la 3.000 lei pînă la 5.000 lei încălcarea dispo- zițiilor art 5 alin. 2 și art. 22 din Decretul-lege nr. 54/1990, precum și încălcarea prevederilor art. 3 din prezenta hotărîre ; b) de la 5.000 lei pînă la 10.000 lei, desfășurarea de activități în domeniul proiectării, execuției, reparații- lor și întreținerii construcțiilor, fără autorizație de funcționare. 2 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI,- partea I, Nr. 6 Art. 6. — Contravențiile prevăzute la art. 5 se con- stată și amenzile se aplică de organele de control fi- nanciar-bancare, precum și de organele de poliție și de pompieri ale Ministerului de Interne. Art. 7. — Prevederile prezentei hotărîri se comple- tează cu dispozițiile Legii nr. 32/1968 pentru stabili- rea și sancționarea. contravențiile^ și se aplică de la data publicării în Monitorul Oficial 41 României. PRIM-MINISTRU PETRE ROMAN București, 9 noiembrie 1990. Nr. 1192. GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÎRE privind numirea în funcția de vicepreședinte al Băncii Agricole — S.A. Guvernul României hotărăște: Articol unic. — Începînd cu data prezentei hotărîri, Chelu Nicolae se numește în funcția de vicepreședinte al Băncii Agricole — S.A. PRIM-MINISTRU PETRE ROMAN București, 28 decembrie 1990. Nr. 1357. GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÎRE pentru completarea Hotărârii guvernului nr. 1321 din 21 decembrie 1990 privind înființarea societății comerciale pe acțiuni „Compania de transporturi aeriere române — TAROM“ - S.A. Guvernul României hotărăște: Articol unic. — Personalul disponibilizat ca urmare a aplicării pre- vederilor Hotărîrii guvernului nr. 1321 din 21 decembrie 1990 privind înființarea Societății comerciale pe acțiuni „Campania de transporturi aeriene române — TAROM" — S.'A. beneficiază de salariul avut și sporul de vechime, după caz, pînă Ia reîncadrarea în muncă sau primirea aju- torului de șomaj, dar nu mai mult de 3 luni. PRIM-MINISTRU PETRE ROMAN București, 28 decembrie 1990. Nr. 1358. GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÎRE privind înființarea Regiei, autonome „PLAFAR" Guvernul României hotărăște: Ari. 1. — Se înființează Regia autonomă „PLA- Regia autonomă „PLAFAR" se organizează și func- PAR“, cu sediul în București, splaiul Independenței ționează în conformitate cu prevederile Legii nr. 15/ nr. 202 A. 1990 privind reorganizarea unităților economice de MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, partea I, Nr. 6 3 stat ca regii autonome și societăți comerciale și cu re- gulamentul de organizare și funcționare din anexa nr. 2 la prezenta hotărîre. Regia autonomă „PLAFAR" este persoană juridică și funcționează pe bază de gestiune economică și au- tonomie financiară. Ministerul Resurselor și Industriei împreună cu Mi- nisterul Finanțelor și Ministerul Comerțului și Turis- mului reprezintă interesele statului în Consiliul de ad- ministrație al Regiei autonome „PLAFAR". Art. 2. — Regia autonomă „PLAFAR" are următo- rul obiect de activitate : — producerea în ferme proprii și contractarea cu producătorii agricoli a plantelor medicinale și atoma- tice, cu prioritate a celor destinate industriei de medi- camente ; — producerea și contractarea în mod exclusiv, în condițiile legii, a plantelor cu caracter de stupefiant și a plantelor toxice ; — achiziționarea plantelor medicinale și aromatice din flora spontană cu protejarea bazinelor naturale, pe baza programelor stabilite de comun acord cu Minis- terul Mediului; — prelucrarea primară cu caracter industrial a plantelor medicinale și aromatice din culturi și flora spontană ; . —• valorificarea la beneficiarii interni și la export a plantelor medicinale și aromatice, precum și a pro- duselor din acestea ; — desfacerea cu amănuntul prin magazine proprii a produselor din plante medicinale și aromatice către populație. Art. 3. — Patrimoniul net al Regiei autonome PLAFARE este de 330,0 milioane lei, constituit prin preluarea activului și pasivului de la unitățile prevă- zute în anexa nr. 1. Patrimoniul Regiei autonome „PLAFARE se va mo- difica corespunzător pe baza reevaluării acestuia în condițiile prevăzute de lege. Art. 4. — Regia autonomă. „PLAFAR" adminis- trează și exploatează toate bunurile mobile și imobile necesare activității de plante medicinale, precum și cele cu caracter social, cultural și de învățămînt din domeniul său de activitate. Ărt.“ 5. — Regia autonomă „PLAFAR" are în struc- tură filiale teritoriale (Botoșani, Brașov, Brăila, Cluj, Craiova, Roman și Timișoara), direcții, ferme de pro- ducție, centre de achiziții și prelucrare, precum și alte subunități necesare realizării obiectului său de acti- vitate. Art. 6. — Organizarea și activitatea Regiei autono- me „PLAFAR" și a organelor sale de conducere, se desfășoară în conformitate cu regulamentul de organi- zare și funcționare din anexa nr. 2 la prezenta hotă- rîre. Art. 7. — Conducerea Regiei autonome „PLAFAR" este asigurată de Consiliul de administrație constituit potrivit legii. Structura organizatorică a Regiei autonome „PLA- FAR" se aprobă de Consiliul de administrație. La data înființării Regiei autonome „PLAFAR" structura orga- nizatorică a acesteia este cea prevăzută în anexa nr. 3, Modificarea structurii organizatorice, după începe- rea funcționării Regiei autonome „PLAFAR", con- form legii, este de competența Consiliului de adminis- trație al acesteia. Art. 8. — Personalul Regiei autonome „PLAFAR" se supune prevederilor legislației muncii și reglemen- tărilor interne ale Regiei autonome „PLAFAR", apro- bate de Consiliul de administrație. Personalul unităților componente care se reorgani- zează va fi preluat de Regia autonomă „PLAFAR". Acest personal, în cazul în care va fi încadrat cu un salariu mai mic, are dreptul la diferența pînă la sa- lariul tarifar avut și la sporul de vechime, după caz, timp de 3 luni. Art. 9. — Anexele nr; 1—3 fac parte integrantă din prezenta hotărîre. Art. 10. — Orice dispoziții contrare acestei hotă- rîri se abrogă. PRIM-MINISTRU STRE ROMAN București, 29 decembrie 1990. Nr. 1362. ANEXA nr. 1 LISTA unităților din componența Regiei autonome „PLAFAR" care se reorganizează Nr. crt Denumirea unității existente Denumirea unității reorganizate 0 1 2 întreprinderi de contractări, achiziții Filiale interjudețene de contractări, achiziții și prelucrări plante și prelucrări plante medicinale 1. întreprinderea „Plafar" Botoșani Filiala „Plafar" Botoșani 2. întreprinderea „Plafar" Brașov Filiala „Plafar" Brașov 3. întreprinderea „Plafar" Brăila Filiala „Plafar" Brăila 4. întreprinderea „Plafar" Cluj Filiala „Plafar" Cluj 5. întreprinderea „Plafar" Craiova Filiala ,,Plafar" Craiova 6. întreprinderea „Plafar" Roman Filiala „Plafar" Roman 7. întreprinderea „Plafar" Timișoara Filiala „Plafar" Timișoara. 4 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA i, Nr. 6 'ANEXĂ nrᵣ 2 REGULAMENT de organizare și funcționare al Regiei autonome „PLAFAR" CAPITOLUL I Prevederi generale Art. 1. — Denumirea regiei : Regia autonomă „PLA- FAR" — înființată prin Hotărîrea Guvernului Româ- niei nr. 1362 din 29 decembrie 1990. ARTICOLUL 2 Natura juridică Regia autonomă „PLAFAR" este persdană juridică și funcționează pe bază de gestiune economică și au- tonomie financiară -și își desfășoară activitatea pe ba- za prezentului regulament și în temeiul Legii nr. 15/ 1990. Art. 3. — Sediul principal al . Regiei autonome r„PLAFAR" este în București, splaiul Independenței nr. 202 A, sectorul 6. < Regia autonpmă „PLAFAR" are în componența sa unități cu autonomie limitată denumite filiale „PLA- FAR" care au la rîndul lor în componență centre de achiziții și prelucrare, ferme agricole de producere a plantelor medicinale și aromatice și magazine „PLA- FAR" de desfacere a produselor din plante medicinale către populație. CAPITOLUL II Scopul* și obiectul de activitate al Regiei autonome „PLAFAR" Art. 4. — Regia autonomă „PLAFAR" are următo- rul obiect de activitate : — producerea în ferme proprii a plantelor medici- nale și aromatice, cu prioritate a celor destinate indus- triei de medicamente — contractarea cu producătorii agricoli a plantelor medicinale și aromatice cultivate ; — achiziționarea plantelor medicinale și aromatice din flora spontană cu protejarea bazinelor naturale,'pe jbaza programelor' stabilite de comun acord cu Minis- terul Mediului; — prelucrarea primară cu caracter industrial a plantelor medicinale și aromatice din culturi și flora spontană ; — valorificarea la beneficiari interni și la export a plantelor medicinale și aromatice, precum și â produ- selor din acestea — desfacerea cu amănuntul prin magazine proprii a produselor din plante medicinale și aromatice-.către populație. Art. 5. — în realizarea obiectului său de activitate, regia are următoarele atribuții principale : —-pregătește și pune la dispoziția Consiliului de administrație elementele necesare negocierii, pe baza comenzii de stat, cu reprezentantul acestuia a volumu- lui de producție posibilă de realizat și contractarea Jacesteia în condițiile asigurării bazei materiale direct |)e piața liberă, prin repartiții de stat pentru materia- dirijate sau din import; — pregătește și pune la dispoziția Consiliului de administrație elementele necesare -negocierii cu repre- zentantul. statului a cheltuielilor de producție, a pre- țurilor de livrare și nivelului subvențiilor ; — asigură programarea și urmărirea producției ; — urmărește conducerea proceselor tehnologice, pentru asigurarea protecției oamenilor, utilajelor, a utilizării acestora cu eficiență ; — studiază piața internă și externă pentru, asigura- rea aprovizionării și desfacerii ; — asigură aprovizionarea tehnico-materială, cerce- tarea și proiectarea investițiilor ; — asigură documentația tehnico-economică, pre- cum și menținerea capacităților de producție, dez- voltarea de noi capacități și aprobarea acestora de re- prezentanții statului; — asigură finanțarea lucrărilor de investiții ; — asigură cu furnizorii generali și de specialitate măsurile necesare pentru menținerea și dezvoltarea capacității de producție ; — realizează importul de tehnologii și de licențe pentru modernizarea capacităților existente ; — realizează acțiuni de cooperare tehnîco-științifi- că cu firme străine ; — promovează și coordonează activitatea organiza- torică îp vederea asigurării reparațiilor și întrețineri- lor, precum și distribuirea mijloacelor și forței de mun- că între filiale și unități în funcție de necesități; — fundamentează politica de credite și a altor sur- se de finanțare a unităților ; — realizează promovarea și executarea activității economico-finânciare, întocmirea proiectelor bugetelor de venituri și cheltuieli, analiza execuției acestora, ela- borarea propunerilor privind destinația profitului ; — efectuează direct operații de comerț exterior or- ganizîndu-și în acest sens un compartiment specializat de import-export; — organizează cultivarea plantelor medicinale și aromatice în unități cultivatoare (de stat, cooperatis- te, asociații etc.) și la cultivatorii individuali; — organizează cultivarea macului și altor plante stupefiante și toxice sub controlul strict al statului, precum și prelucrarea acestora în strînsă colaborare cu industria de medicamente ; — ' organizează producerea semințelor, materialului săditor și miceliilor pentru plante medicinale și aro- matice ; — stabilește tehnologiile specifice de cultură a plan- telor medicinale și aromatice și urmărește aplicarea acestora la cultivatori ; — organizează activitatea de preluare de da cultiva- tori și condiționare și prelucrare primară a plantelor medicinale și aromatice, ₜ precum și valorificarea aces- tora ; — v stabilește tehnologii specifice de recoltare a plan- telor medicinale și aromatice diri flora spontană, or- ganizează recoltarea, și preluarea acestora ; — asigură menținerea potențialului bazinelor natu- rale de plante medicinale și aromatice prin lucrări de supraînsămînțare, spontaneizare și întreținere, ca și printr-o recoltare, bazată strict pe principii ecologice, în colaborare cu Departamentul mediului. MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, partea i₅ Nr. 6 5 CAPITOLUL III Patrimoniul Art. 6. — Regia autonomă „PLAFAR“ are un pa- trimoniu net în valoare de 330,0 milioane lei prin pre- luarea activului și pasivului unităților din structură, conform bilanțului încheiat la 30 iunie 1990 și care se va corecta ulterior conform prevederilor Hotărîrii gu- vernului nr. 945/1990. Art. 7. — Regia autonomă ,,PLAFAR“ este propri- etara bunurilor din patrimoniul său. în exercitarea dreptului de proprietate; Regia autonomă ,,PLAFAR“ posedă, folosește și dispune în mod autonom de bunu- rile pe care le are în patrimoniul său sau le culege fructele — după caz — în vederea realizării scopului pentru care a fost constituită, potrivit legii. CAPITOLUL IV Structura Regiei autonome „PLAFARE Art. 8. — Regia autonomă ,,PLAFAR“ are în struc- tura sa pentru a-și putea realiza obiectul de activita- te filiale teritoriale (Botoșani, Brașov, Brăila, Cluj, Craiova, Roman și Timișoara), direcții, ferme de pro- ducție, centre de achiziții și prelucrare, magazine de desfacere a produselor din plante medicinale către populație. Prin regulamentul de organizare și funcționare al regiei autonome elaborat de Consiliul de administra- ție se va stabili modalitatea de constituire a filialelor și subunităților, relațiile lor în cadrul regiei și cu terți, precum și ca mandatare, atît în numele regiei cît și în nume propriu, penlru acte și fapte juridice din.dome- niul tehnic, economic, comercial, administrativ, finan- ciar, juridic și altele. De asemenea, organizarea și conducerea subunită- ților se stabilesc de Consiliul de administrație al re- giei. Art. 9. — în cadrul Regiei autonome ,,PLAFAR“ se pot constitui filiale teritoriale, direcții, servicii, biro- uri și oficii în funcție de necesitatea și volumul acti- vităților, atribuțiile acestora urmînd a se stabili prin regulament de Consiliul de administrație. Filialele Regiei autonome „PLAFAR“ au competen- țele prevăzute pentru unitățile cu personalitate juridi- că, cu următoarele limite : — nu întrețin relații directe* cu bugetul statului ; — documentațiile pentru obținerea de subvenții se vor promova numai prin Regia autonomă ,,PLAFAR“; — nu au dreptul de a produce, colecta și desface plante medicinale și aromatice decît în sortimentele și cantitățile prevăzute de Regia autonomă „PLAFAR“ pe baza contractelor încheiate cu beneficiarii și cu asigurarea protecției ecologice pentru bazinele de flo- ră spontană ; — nu pot încheia operațiuni de comerț exterior fă- ră acordul prealabil al Regiei autonome „PLAFAR“, putînd colabora în acest caz cu societăți române și străine. Art. 10. — Filialele și unitățile fără personalitate juridică răspund în fața Consiliului de administrație al Regiei autonome „PLAFAR“ de îndeplinirea atri- buțiilor, responsabilităților și competențelor încredin- țate de acesta prin hotărîrile și deciziile de delegare, precum și de realizarea sarcinilor rezultate din progra- mele de lucru. Art. 11. — Filialele ,,PLAFAR“ sînt conduse de un director. CAPITOLUL V Organele de' conducere ale regiei Art. 12. — Conducerea Regiei autonome ,,PLAFAR“ se asigură prin : — Consiliul de administrație ; — directorul general al regiei. Art. 13. — Consiliul de administrație se numește prin ordin al ministrului resurselor și industriei și este compus din 15 persoane, după cum urmează : — directorul general al Regiei autonome „PLA- FAR“ — președinte ; — reprezentantul Ministerului Finanțelor ; — reprezentantul Ministerului Resurselor și Indus- triei ; — reprezentantul Ministerului Comerțului și Tu- rismului ; — ingineri, economiști, tehnicieni și juriști specia- lizați în domeniul de activitate al regiei. Art. 14. — Sînt incompatibile cu calitatea de mem- bru al Consiliului de administrație persoanele care au suferit condamnări pentru delapidare, furt, tîlhărie, distrugere cu intenție, înșelăciune, gestiune fraudu- loasă, abuz de încredere comis în dauna avutului ob- ștesc sau particular, speculă, omor, omor calificat, omor deosebit de grav, viol, luare de mită, arestare nelegală și cercetare abuzivă și infracțiuni contra pă- cii și omenirii. Art. 15. — Consiliul de administrație își desfășoa- ră activitatea în conformitate cu regulamentul propriu de organizare și funcționare. Art. 16. — Atribuțiile Consiliului de administrație sînt următoarele : — aprobă structura organizatorică și funcțională a regiei ; — aprobă tactica și strategia de marketing ; — aprobă domeniile orientative ale producției ; — aprobă politica^ de dezvoltare și tehnologiile aplicate ; — aprobă politica de vînzări ; — aprobă propunerile privind acordarea de credite și subvenții ; — examinează și aprobă bugetul de venituri și chel- tuieli, bilanțul contabil și contul de profit și pierdere ; — aprobă utilizarea fondului valutar ; — asigură respectarea dispozițiilor legale privind protecția mediului înconjurător ; — stabilește nivelul de salarizare al personalului propriu în funcție de studii, munca efectiv prestată, cu respectarea limitei minime de salarizare prevăzute de lege ; — aprobă orice alte probleme privind activitatea regiei, cu excepția celor date în competența altor or- gane potrivit legii. Art. 17. — Consiliul de administrație se întrunește în ședințe ordinare o dată pe lună și la cererea pre- ședintelui sau a 1/3 din membri ori de cîte ori este ne- voie. Art. 18. — Pentru luarea unor decizii complexe, se pot atrage în activitatea de analiză consilieri și con- sultanți din diferite sectoare, activitatea acestora fiind compensată material conform înțelegerii, pe bază de contract. Art. 19. — Trimestrial și anual, Consiliul de admi- nistrație prezintă Ministerului Resurselor și Industri- ei un raport asupra activității regiei în perioada expi- rată și asupra programului de activitate pe perioada în curs. 6 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI PARTEA I Nr. 6 Art. 20. — Directorul general al Regiei autonome „PLAFAR* conduce activitatea operativă și curentă a acesteia ; reprezintă regia în relațiile cu organele sta- tului, precum și cu persoanele fizice și juridice. De asemenea, angajează și concediază personalul regiei și personalul din conducerea subunităților.. CAPITOLUL VI Bugetul de venituri și cheltuieli Art. 21. — Regia autonomă întocmește anual buget de venituri și cheltuieli, bilanț contabil și cont de pro- fit și pierderi, după metodele stabilite de Ministerul Finanțelor. Bilanțul contabil anual și contul de profit și pier- deri se aprobă de Ministerul Finanțelor și se publică în Monitorul Oficial, Partea a IV-a. Art. 22. — Regia autonomă constituie fondul de re- zervă și fondul de dezvoltare, precum și alte fonduri necesare desfășurării activității. Art. 23. — Exercițiul economic financiar începe la 1, ianuarie și se sfîrșește la 31 decembrie al fiecărui ân. CAPITOLUL VII Relațiile regiei Art. 24. — Pentru fiecare categorie și tip de subu- nitate din structura regiei, Consiliul de administrație va stabili, conform legii, modalitățile de constituire a acestora, obiectul 4® activitate, relațiile, atribuțiile, competențele, principalii indicatori, structura organi- zatorică, funcțiile din conducerea lor, organele de con- ducere și alte elemente necesare desfășurării activi- tății Art. 25. — Relațiile comerciale cu alte regii auto- nome, cu societățile comerciale, precum și cu statul se vor desfășura pe baze contractuale, guvernate pe prin- cipiul libertății contractuale în temeiul prevederilor Codului civil și Codului comercial. Art. 26. — Regia autonomă „PLAFAR* va putea practica în raporturile cu beneficiarii prețurile stabilite în conformitate cu prevederile legale. Pînă la liberalizarea totală a schimburilor și elimi- narea sistemului de repartiții materiale, Regia auto- nomă „PLAFAR* execută sarcinile de livrare .stabilite prin balanțele coordonate de Ministerul Resurselor și Industriei; iar refuzurile de încheiere a contractelor atrag răspunderea civilă a regiei autonome. Art. 27. — Regia autonomă „PLAFAR* poate încheia contracte de vînzare-cumpărare, de executare de lu- crări și prestări de servicii cu întreprinzătorii români sau străini. Art. 28. —- Regia autonomă „PLAFAR* se poate asocia potrivit legii cu alte regii și societăți cdinerciale pentru realizarea în comun de activități productive, și de comercializare^ precum și cu terțe persoane juridice saufiziee române sau străine 4n scopul creării de noi societăți: comerciale. Art. 29. — Regia autonomă „PLAFAR* este obligată să-șî desfășoare activitatea cu respectarea dispozițiilor legale privind protecția mediului înconjurător și să-și realizfeze din surse proprii mijloacele adecvate acestui scop. Art. 30. — Activitatea regiei autonome poate fi in- fluențată prin acordarea de credite cu dobînzi prefe- rențiale, comenzi de stat și subvenții. Art. 31. — Prezentul regulament șe completează cu dispozițiile Legii nr. 15/1990 și celelalte reglementări în vigoare. ANEXA nr. 3 STRUCTURA organizatorică a Regiei autonome „PLAFAR* MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 6 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÎRE 7 privind preluarea colecției de trofee de vînat și obiecte cu specific vînătoresc de către Ministerul Mediului — Departamentul pădurilor și valorificarea acestora Guvernul României hotărăște: Art. 1. — Trofeele de vînat și obiectele cu specific vînătoresc existente în depozitele întreprinderii agro- silvice Scroviștea vor fi preluate de către Ministerul Mediului — Departamentul pădurilor, în vederea va- lorificării acestora pe piața internă și externă, în lei și în valută. Art. 2. — Sumele încasate prin valorificarea aces- tora, după recuperarea cheltuielilor aferente, vor fi ce- date în folosul orfelinatelor și handicapaților, urmînd a fi virate în contul 47.21.572.300.5 BRCE — Secreta- riatul de Stat pentru Handicapați. Art. 3. — Trofeele de vînat și obiectele cu valoare deosebită vor fi reținute în patrimoniul național, în in- ventarul Ministerului Mediului — Departamentul pă- durilor, pentru a fi expuse la Muzeul național al vî- nătorii. PRIM-MINISTRU PETRE ROMAN București, 29 decembrie 1990. Nr. 1363. GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÎRE privind interzicerea exportului de lemn brut sau produse semifabricate din lemn Guvernul României hotărăște : Art. 1. — Începînd cu 1 ianuarie 1991 se interzice exportul de lemn brut și semifabricate din lemn (grinzi, manele, căpriori, cherestea, paleți, lambriuri, elemente căsuțe camping, obloane auto și altele) de către agenți economici, cu excepția unor unități ale Ministerului Resurselor și Industriei, pentru care acordarea auto- rizării operațiunilor de export se dă de către guvern. Art. 2. — Nerespectarea prevederilor prezentei ho- tărîri atrage după sine răspunderea contravențională, civilă sau penală, după caz, potrivit legii. Art. 3. — Ministerul Resurselor și Industriei, Mi- nisterul Comerțului și Turismului, precum și Ministe- rul Mediului, vor urmări aducerea la îndeplinire* a pre- zentei hotărîri. PRIM-MINISTRU PETRE ROMAN București, 29 decembrie 1990. Nr. 1364. GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÎRE privind atribuțiile și răspunderile în Guvernul României hotărăște : Art. 1. — Informatizarea societății românești urmă- rește să asigure facilitarea dezvoltării tehnologice și economico-sociale a României și reprezintă o compo- nentă esențială a unei economii de piață eficientă și încadrată în contextul internațional. Informatizarea societății românești se realizează pe baza unor strategii adoptate de guvern. Comisia Națională de Informatică, împreună cu in- stituțiile publice interesate, elaborează și propune, gu- vernului concepția generală și strategia informatizării societății românești. Art. 2. — Informatizarea instituțiilor publice și re- giilor autonome în domeniile : știință, învățămînt, cul- informatizarea societății românești tură, cercetare-proiectare, sănătate, asigurări sociale, bănci, prospectarea și exploatarea resurselor, producție materială, transport, conîunicații, energie, schimburi economice internaționale, vamă, protecția mediului, ad- ministrația locală etc. se realizează pe bază de studii de fezabilitate și proiecte 'directoare pe un orizont de 3—10 ani, elaborate în consens cu concepția generală a informatizării societății românești. Studiile de fezabilitate și proiectele directoare vor cuprinde cel puțin : a) obiectivele, cerințele și orientările în domeniul informatizării și transmisiei de date ; 8 MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, PARTEA I, Nr. 6 h) planul de dezvoltare a informatizării, cu preciza- rea. standardelor și recomandărilor tehnice interne și internaționale care vor fi respectate ; c) analiza costurilor și avantajelor tehnico-economice și estimarea resurselor necesare ; d) programele de recrutare, de formare și de reci- clare a personalului utilizator al informaticii. Studiile de fezabilitate și proiectele directoare vor urmări realizarea Compatibilității, inclusiv cu celelalte țări europene, a posibilităților de dezvoltare în conti- nuare pe măsura creșterii informatizării și ă indepen- denței față de un. furnizor unic. Art. 3. — în vederea realizării suportului necesar elaborării proiectelor directoare, Comisia Națională de Informatică va emite în termen de 60 de zile' de la data aprobării prezentei hotărîri : a) conținutul, și metodologia cadru de elaborare a studiilor de fezabilitate și proiectelor directoare ; b) lista standardelor, normelor și normativelor na- ționale și internaționale obligatorii sau recomandate. Art. 4. — Informatizarea instituțiilor publice și re- giilor autonome va urmări ameliorarea calității și efica» cității activităților desfășurate, precum și simplificarea continuă a relațiilor cu publicul și se va realiza uti- lizînd resursele proprii sau în colaborare cu agenții economici și cu unități de profil din țară și străinătate, pe bază de licitație, în vederea încurajării competiției în informatizare. Art. 5. — Instituțiile publice și regiile autonome or- ganizează și desfășoară activități de standardizare a documentelor primare utilizate în domeniul propriu de activitate, în conformitate cu normăle, standardele și recomandările existente. Comisia Națională de Informatică va furniza în mod sistematic ministerelor și departamentelor informații și recomandări referitoare la raționalizarea conținutului informațional al mesajelor aferente procedurilor admi- nistrative de rutină, inclusiv pentru trecerea treptată la schimbul automatizat de date; recomandările vor ține cont de necesitatea alinierii la reglementările in- ternaționale. Art. 6. — Prin aplicarea strategiei de informatizare a societății. românești, instituțiile publice vor urmări a a) realizarea unității informaționale din cadrul siste- mului economico-social, standardizarea și normalizarea informației, precum și promovarea schimbului de in- formație automatizat; b) precizarea, cadrului normatiV tehnic de natură să asigure compatibilitatea produselor de tehnică de cal- cul, informatică și comunicații cu standardele interna- ționale, precum și accesul agenților economici și al populației la un sistem informațional; c) orientarea și încurajarea cercetării științifice ro- mânești și producției naționale de tehnică de calcul și informatică ; d) reprezentarea intereselor informaticii românești la lucrările organismelor internaționale în domeniul in- formaticii ; e) formarea și perfecționarea pregătirii profesionale .a personalului de specialitate și a utilizatorilor prin învățămîntul de toate gradele și formele, precum și creșterea nivelului generai de informare a publicului; f) protecția persoanelor în raport cu prelucrarea au- tomată a datelor personale ; g) promovarea soluțiilor tehnice avansate de culegere automată, prelucrare și transmitere a datelor (citirea optică a documentelor), inclusiv cu contribuția Unități- lor de specialitate private din țară și străinătate. Art. 7. — în scopul perfecționării continue a stra- tegiei în domeniul informatizării societății românești. Comisia Națională de Informatică va prezenta anual și ori de cîte ori este nevoie guvernului rapoarte, care se vor referi la: — stadiul și tendințele informatizării societății ro- mânești, dotare, costuri și comparații cu nivelul mon- dial ; — identificarea problemelor de interes comun care justifică elaborarea unor proiecte directoare, sisteme interministeriale, emiterea unor reglementări sau altor decizii; — stadiul realizării studiilor de fezabilitate și pro- iectelor directoare; — identificarea aplicațiilor cu caracter inovator a căror experimentare se justifică la nivelul unor pro-, iecte pilot. Art. 8. — Comisia Națională de Statistică împreună cu Comisia Națională de Informatică vor stabili modul de raportare periodică a stadiului și tendințelor infor- matizării societății românești. Art. 9. — Guvernul aprobă anual bugetul propriu al Comisiei Naționale de Informatică pentru finanțarea cercetărilor avansate, proiectelor și sistemelor infor- matice de interes național, care se realizează în cola- borare cu ministerele și organele centrale interesate; Art. 10. — Instituțiile publice și regiile autonome vor aduce la îndeplinire prevederile prezentei hotărîri, potrivit specificului lor. Art. 11. — Orice alte dispoziții contrare prezentei hotărîri se abrogă. București, 29 decembrie 1990. Nr. 1366. PRIM-MINISTRU PETRE ROMAN MONITORUL OFICIAL AL ROMÂNIEI, partea i, Nr. 6 9 GUVERNUL ROMÂNIEI HOTĂRÎRE privind stabilirea unor măsuri organizatorice la direcțiile teritoriale de muncă și protecție socială subordonate Ministerului Muncii și Protecției Sociale Guvernul României hotărăște: Art, 1. — Numărul actual de 3.169 posturi, aprobat pentru aparatul direcțiilor teritoriale de muncă și pro- tecție socială, se suplimentează în anul 1991 cu 1.150 posturi; o parte din aceste posturi se vor utiliza pentru organizarea de centre teritoriale de muncă și protecție socială în principalele localități ale fiecărui județ. Cheltuielile cu personalul din compartimentele de forță de muncă și șomaj se suportă din fondul de șomaj. Numărul de posturi pe județe și municipiul Bucu- rești se repartizează de Ministerul Muncii și Protecției Sociale. Art. 2. — Structura organizatorică a direcțiilor de muncă și protecție socială și a centrelor teritoriale se stabilește de Ministerul Muncii și Protecției Sociale. Numărul posturilor de conducere poate fi de maximum 20% din totalul posturilor. Art. 3. — Conducerea direcțiilor județene de muncă și protecție socială se asigură de director, director ad- junct și contabil șef, iar a Direcției generale de muncă și protecție socială a municipiului București, de către directorul general, 2 directori generali adjuncți și con- tabilul șef. Art.. 4. — în cadrul aparatului propriu al direcțiilor ele muncă și protecție socială se pot utiliza și funcțiile de economist, sociolog, psiholog, inginer și altele simi- lare, principal I și II, precum și funcția de consilier juridic șef pentru coordonarea compartimentului „ca- mera de muncă “. Salariile pentru funcțiile din alineatul precedent sînt cele prevăzute în Legea nr. 57/1974 la următoarele po- ziții : — economist, sociolog, psiholog, inginer și altele si- milare, principal I și II, anexa IV, capitolul I B. c, po- ziția 7, col. 8 și 9, rîndul 3 ; numărul posturilor de principal I și II se stabilește în limitele a 5% și, res^ pectiv, 10% din numărul posturilor cu studii superioare din cadrul direcțiilor de muncă și protecție socială, ex- clusiv posturile din centrele teritoriale ; — consilier juridic șef, anexa VI, capitolul II, pcț. a, poz. 9. Art. 5. — Funcția de contabil șef se salarizează'cu nivelul prevăzut în Legea nr. 57/1974, în anexa nr. IV, capitolul I, pct. B. a, poz. 4, col. 5, 6 și 7 pentru funcția de contabil șef din unitățile cu personalitate juridică din grupa V de ramuri. Nivelul de salarizare a șefilor de centre teritoriale de muncă și protecție socială se stabilește de Minis- terul Muncii și Protecției Sociale, prin corelare cu ni- velurile de salarizare a șefilor de oficiu din aparatul direcțiilor de muncă și protecție socială, cu avizul Mi- nisterului Finanțelor. Art. 6. — Camerele de muncă de la direcțiile de muncă și protecție socială sînt coordonate de directorul general al Direcției generale a legislației muncii și pro- tecției sociale, direcție independentă din structura mi- nisterului, prevăzută în Hotărîrea guvernului nr. 962 din 11.08.1990. Art. 7. — Prefecturile, Primăria municipiului Bucu- rești și primăriile din localitățile în care se constituie centre teritoriale de muncă și protecție socială vor asi- gura spațiile necesare funcționarii în condiții corespun- zătoare a acestora, în vederea aducerii la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărîri. PRIM-MINISTRU PETRE ROMAN București, 29 decembrie 1990. Nr. 1367. EDITOR: PARLAMENTUL ROMÂNIEI — ADUNAREA Adresa pentru publicitate : Combinatul poligrafic București - Biroul de publicitate și difuzare pentru Monitorul Oficial, București, str. Blanduziei nr. 1, sectorul 2, telefon 11.77.02. Tiparul : Combinatul poligrafie București - Atelierul „Monitorul .Oficial", București, str. JiuluJ nr. 163, telefon 68.55.58. Monitorul Oficial al României, Partea I, nr, 6/1991, conține 10 pagini. DEPUTATILOR Prețul 5 lei j 40.816