Abon. în ţarâ pe an Lieî 5 ^ Abon. în străin, pe an bel 0 » * » B luni » 3 ^ Un număr , ÎS bani îniî^J*^H5.0'ur* * ^n^a- Mloo publieitate 5 bani euvîntul Mfi^'^anUaeriptCle nePu*3l^oa,:e se ard. ^ ------=>6>^®cS<3<=.---- ^JF&Sşbuc J. Oteseu p. 2>ulfu SUMAR: Comitetul, piua de 24 Aprilie.—Ion Kalinderu, Cartofii. — G. Coşbuc, Legende de-ale nămurilor.—Exposiţia din Paris. — Concurs pentru proverbe. — Hristea N. Ţapu, Nascerea şi restignirea Mântuitorului. — Grig. Teodosaiu, Traiul dmenilor străvechi.— Victor Puiu, Cuvintare populară împotriva păcatului injuriei.—/*. R., O mamă.—Fabricarea uleiului. — P. Garbovicânu, Pentru cititorii noştri preoţi şi învăţători.—F., O serbare şcolară.—Informaţii.—Premiile deslegătorilor. —Numele deslegătorilor.— C. C. Pop. Taşcd, Intiinplările periculdse ale unul marinar fran-ces. — Poşta administraţiei. Ilu8trajiu7ii: Pavilionul Român de la Exposiţia din Paris.—Turnul Eiffel. —Din viaţa omenilor străvechi.—Primăvara. —Ramură de măslin.—Fabricarea uleiului.— Pagina glumăţă: Ca nuca în perete. tfedacfia fi jTdministrafia 37r. Jrfârjtu/esa Jfo. 9, Jjucuresci. www.dacoramanica.ro NOUA REVISTĂ ROMANĂ PENTRO POLITICĂ, LITERATURĂ, SCIINŢĂ Şl ARTĂ Ho. 8 15 Aprilie 1900 Voi. 1 SUMARUL: Cronica politică C. Rădulesco-Motp.u. — Menirea partidului conservator. Istorie N. Iorga. — Cel dintâi ani din domnia Iul Vasile Lupu. Literatură S. SanielevicI — „ înviereu roman de Tolstol. Ioan PetbovicI. — O sărutare (poemă dramatică) Sexul PuşcArio. — Diminuţia în limba româniscă. Sciinţă aplicată Emil Staicd. — Ultimile perfecţionări în arta navigaţiunil Mişcarea literară şi sciinţifică Sergiu Cujbă. Morala omului politic. — Dem. Măciuceanu şi T. Dragu. Poveste?.. — Dem. I. Dobrescu. Origina sălbatică a nunţilor ţerănescl. — D. S. Yasiliu-Bacătt. Istoria Românilor întocmită după un plan cu totul noii. — Notiţe bibliografice. Suplimentul I. Scrisori de peste munţi de I. losif Sceopul. — Mişcarea culturală din districtul Gorj de De su’> Parîng. — încurajarea industriei ungare. — Societatea studenţimei române din Miinohen «Patria», do Reniui P. Ilieseu-Negruni. — Din Mehedinţi. — Inaugurarea expoziţiei din Paris. Suplimentul II. I’asccle (poezie) de Dumitru Ţimiraş. — Din vremuri de Dan. Gli. Simio-nescu. — Prinsore (poezie) de Eug. Ştefilneseu. — In somn (poezie) de loun Scurţii. — Censura la Paris. — Intermezzo (poezie) de Alex. Zamfirtscu. — Stanislav copilu (cintec bătrinesc) de St. St. Tufescu. Preţul unul exemplar (în Iote ţările unind poştale): 1 Leu ABONAMENTUL: * In tote ţările uniune! poştale. <•> Pe un an.............Lei 24,— <•> Pe trei luni......... » 6,— ))( Abonamentele se primesc la ad- <•> ministraţiunea revistei, precum şi la biurourile uniunei poştale. PREŢUL ANUNŢURILUR: 1 pagină în Supliment Lei 20,— i/s " idem » 2,55 1 . copertă 1) 30,- Va » idem P 3 00 Anunţurile repetate au o reducere cp de 25% din preţ. REDACŢIA ŞI ADMINISTRAŢIA Pasagiul fţomân, 20. — Bueuresei. www.dacoromanica.ro ALBINA 779 piua de 24 Aprilie. I)iua numelui M. S. Reginei, (liua (le 24 Aprilie, este scumpă Romanilor cari au seiut să preţu-iaseă şi să iubtfscă pe acest suflet ales, pe ac6stă poeţii care sub numele (le Carmen Sylva a lăsat nu numai în alte limbi, dar şi în limba român6scă pagini de o mare valdre literară. Profitând, (le sărbătorea aceleia pe cari soldaţii (le la Plevna au numit-o mama răniţilor, 0 rugăm să primăscă căldurdse urări de viaţă lungă şi fericită. COMITETUL. CARTOFII. Domnule Agent, Starea actuală a agriculturii nostre preocupă pe marii agricultori, cât şi pe micii cultivatori, în cât le impune chiar schimbarea sistemului dc cultură de pînă acum, micşorând întinsa cultură a grâului şi a porumbului în favorea altor plante, care în anumite împrejurări produc un folos mal mare, cum ar fi de exemplu: sfecla, cânepa, inul, cartoful, etc. Ne-am convins că, în anii secetoşî ca şi în cel ploioşî, când recolta grâului şi a porumbului este în parte compromisă, popu-laţiunea rurală, a cărei stare de prosperare preocupă în tot d’a-unu gândirile Maiestăţilor Lor Regelui şi Reginei, ajunge în o aşa de critică posiţiune, în cât îl lipsesce chiar pâinea pentru existenţa de toate (jfilele şi trebue să intervină guvernul, cumpărând şi împărţind porumb locuitorilor celor mal scăpătaţi, fără de a le pute însă prin acestă măsură satisface în deajuns trebuinţele. In asemenea împrejurări, cartoful este planta care înlocuesce în mare parte acestă lipsă, el este una din plantele cele mal uşor de introdus în cultura ţăranului nostru, nefîind într'atâta supus Ia capriciul agenţilor atmosferici ca cerealele. Cred, domnule agent, că e bine a se rememora originea şi diferitele faze prin care a trecut cultura cartofilor, înainte de a fi recunoscută de obşte ca o plantă atât de folositore hranei omenescl; şi acesta nu pentru d-v. care cunosceţl împrejurările în care s’aQ introdus în Europa acestă plantă, ci pentru acel săteni cu cunoscinţă de carte, cărora e destinată circulara de www.dacaromanica.ro 780 ALBINA faţă şi cărora o veţi distribui cât se pote mal mult, spre a le servi ca îndemn. Patria cărţoiului este Peru în America de Sud. S’a adus în Europa de către Spanioli. In Irlanda a fost introdus de-a dreptul din America în anul 1545 de către Iohn Hawkins. La anul 1586 vestitul navigator Walter Raleigh, asemenea a adus cartofi din America în Irlanda şi i-a plantat cu mult succes în grădina sa de la Yonghel, de unde apoi s’a întins cultura acestei plante pe o scară mal mare în totă Irlanda. La noi în ţară ar fi fost introdus după unii la 1812, după alţii la 1818, nu se scie însă cu siguranţă; se pote ca cartoful să se ii fost cultivat Ia noi în ţară de pe la 1770 când a lost o fo-mete mare în Europa (1). Marele nostru agronom Ionescu de la Brad scria în Calendarul bunului gospodar: «In 1816 s’a trimes în Bucovina, din porunca d-Iuî Calimach «o mulţime do care de beilic, cari au adus cartofele ce s’au îm-«părţit pentru semănat la omeni. Belşugul ce a urmat în ţară «în anii următori a făcut a se părăsi cultura cartofelor ; însă să-«mînţa lor nu s’a perdut din ţară. Cel d’intâiu moldovean care «a semănat cartofe, pentru a scote din ele rachiu, a fost un boer «mare, numit Ion Cănănău. De la moşia acestuia Cornea, s’a «dat pildă rea în ţară, al cărei boerl au urmat-o cu întrecere «pînă ce au ajuns a scote rachiul cu maşinele de vapor şi de «a înmulţi o băutură atât de vătămătore sănătăţii, pe cât şi stă-«rel ţăranilor noştri». Sînt convins că veţi întîmpina ore-carl greutăţi la început cu introducerea acestei plante, pentru că ţăranul nostru cu ane-voe se decide a introduce în cultura sa o altă plantă, afară de grâu şi porumb. Acest lucru s’a întîmplat în tote ţările, când s’a încercat a se introduce acestă plantă şi s’au întrebuinţat diferite mijloce pentru a se pute răspândi cultura el în propor-ţiunl mal mari. Aşa bună oră în Germania, încă pe la 1586 medicul Scholtz din Breslau cultivă cartofii din Belgia şi-I plantă în grădina Curţel din Viena. Medicul şi botanistul elveţian Bauhin fu cel d’întâiu, care a făcut o descriere sciinţifică a cartofului, după planta primită de la Scholtz şi el i-a dat numirea, păstrată în botanică pînă atjl, de «Solanum tuberosum». Abia însă după 200 ani a început a fi cunoscută cultura cartofilor în Germania ca plantă economică, de ore-ce şi aicea ca şi în alte părţi tot ţăranii plugari aă fost aceia cari s’au împotrivit mal mult la introducerea acestei culturi. Pe la sfîrşiul veculul XVII Friederic Wilhelm I al Prusiei îl socotiă de prielnic însănâtoşirel bolnavilor, iar fiul său Friederic cel mare a împărţit cartofi în Pomerania pe la grădinari şi proprietari arătându-le întrebuinţarea lor. Dînsul introduse acestă 1 (1) După «Săptămâna», fo'e sătescă, de C. Negruzzi 1854, Iaşi. www.dacaroimaiiica.ro ALDINA 781 plantă în Silesia după ce o luă de la Austriac!, ceea ce fu o mare norocire, de ore-ce numai mulţumită acestei plante se putu preveni fometea din acea ţară. In aceeaşi provincie cultura cartofului prinsese aşă de mare rădăcină, în cât la anul 1771, când în Bohemia căcjură victimă fometel peste 180.000 de omeni, 20.000 Cehi emigrară în Silesia. In Ungaria s’au adus cartofi din Franţa din ţinutul Bourgogne, de aceea şi li se (jice burgonya. Introducătoril lor au fost întemniţaţi în Buda, pentru că eraii prea multe prejudecăţi că planta e veninosă. De altminteri mal tote cele lalte solane sînt veninose. In Franţa a început a se cultiva cartoful încă de pe la 1630, însă numai în grădinile botanice. La anul 1783, fometea de atunci a făcut ca Academia Francesă de sciinţe să propue un premiu pentru tema: care plantă ar pute înlocui pâinea? Premiul l-a •obţinut Parmentier prin recomandarea cartofilor ce cultivă în grădina sa. In urma acestei premieri Regele Ludovic al XVI-leu i-a încredinţat 50 arpents de pămînt pentru cultivarea cartofului. Când Parmentier a adus primele Hori de cartofi la Curtea Regală, Maria Antoinette, la cea mal apropiată serbare a Curţel, porunci să se împodobescă palatul cu ghirlande din florile acestei plante şi Ludovic al XVIl-lea pentru a face şi mal populară, purtă flore de cartofi la încheetorea hainei sale. De asemenea când tuberculele erau formate nu lipsiau nici odată de pe masa regală. De la Curtea Regală, obiceiul de a mâncâ cartofi s’a lăţit în totă Franţa şi nu peste mult timp poporul lrances şi-a înşusit cu desăvîrşire cultura acestei plante. In Italia nici astăzi cartofii nu sînt introduşi destul de bine printre populaţiunea rurală, cu tote că încă din anul 1625 Ducele de Toscana a adus călugări din alte localităţi prin care îndemnă populaţiunea rurală să se îndeletnicescă cu cultura acestei plante. Dar ţăranii italieni nu s’au putut împrieteni cu cartofii pînă după fometea de la 1817. Şi astăcjl chiar se hrănesc cu tuberculele acestei plante numai când nu au de ajuns alte producte. In Irlanda cartofii aii ajuns mâncarea obicinuită şi naţională, ca mămăliga la noi şi Ia italieni. Am stăruit asupra celor de mal sus cu atât mal mult cu cât după cum vedeţi rolul ce ar ave de îndeplinit cartofii după respândirea lor la ţărani, este forte mare şi, pentru a vede cât de multă stăruinţă şi răbdare s’a pus în tote stratele şi chiar de pe treptele Tronului, pentru introducerea cartofului în cultura şi alimentarea populaţiuneî rurale. A trebuit ca fometea să decimeze ' nul putred şi o mie de ani sînt ca o <,lit» Şi stete pe loc, gândindu-se. Cum pot să fie o mie de ani numai cât o <^i înaintea Domnului ? Şi se îndoia de adevărul acestui lucru. Şi, luptându-se aşa cu gândul ca să înţelegă versul din biblie, el ieşi să se plimbe prin pădurea de pe lîngă mănăstire. Şi s’a dus prin pădure. De o www.dacQranumica.ro ALBINA 783 dată îşî aduse aminte că merge prea departe, că e vremea vecerniei şi trebue să fie la biserică. Se întorse repede la mănăstire. Şi-î părea lucru ciudat, de câte vedea, dar se gândea că e buimăcit de gânduri şi de-aceea vedea mănăstirea mat largă, biserica din curte mai frumosă şi mai înaltă. Din biserică s’auţliaîi cântece, şi el nu cunoşceâ limba în care cântau călugării. A intrat iute în biserică şi a luat locul în strană şi-a început să cânte. Călugării se uitau la el cu mirare, dar maî mirat se uită el, căci nu era nici unul dintre fraţii lui: toţi erau străini şi portul lor alt-fel, şi cântau în limbă străină. Dar iată, nici strana nu e cum o scia el, nici iconele nu sînt aceleaşi în biserică. Totul eră schimbat, totul era străin, nimeni nu-1 cunoşceâ şi el nu cunoşceâ pe nimeni. Iar după sfîrşitul vecerniei, l-aii întrebat călugării cine e? «Dar cine sînteţî voi,» ţliso el. Unde sînt fraţii meî? Ce biserică e asta şi cum am ajunseu aici? Şi steteaii mirându-se unii de alţii. In urmă el şi-a spus numele, că e călugăr din mănăstirea acesta şi că înainte cu vre’un ceas a ieşit să se plimbe prin pădure, şi-acum la întorcere nu maî cunos.ce nimic. Când i-a auţlit numele călugării s’ail mirat şi maî tare, iar stareţul a stat puţin pe gânduri, s’a uîtat la călugăr, apoî a adus o carte veche, bătrână ca lumea. Şi a întors o foie, a întors multe, a tot întors mereu, căutând un nume. Şi în urmă (jlise stareţul, arătând cu degetul pe o filă : «Iată aicî se spune că un frate de al nostru, cu nume ca şi-al tău, a plecat într’o ţii din mănăstire şi nu s’a maî întors. Şi de-atuneî am blestemat numele frateluî nostru şi nu maî dăm acest nume nimănui dintre noi, că e nume urgisit.» Şi s’a cutremurat călugărul cel tînăr şi i-a fulgerat un gând prin minte. «Şi când s’a întîmplat acesta ?» ţlise el. Stareţul ceti maî departe: «De mult, fiul meu! De mult! Iată, după însemnările cărţiî, sînt o mie de anî de-atuncî!» «Eii sînt acela!» strigă călugărul şi le spuse cum a citit el în biblie, că o mie de anî sînt pentru Dum- www.dacQFomanica.io 784 ALBINA neţleti ca o <,li, şi că n’a crezut. Şi în vreme ce vorbea, i se albise barba şi părul şi îmbătrânise de tot. Şi abia vorbind de bătrâneţe Şise: Iată Dumnezeii a făcut cu mine minunea!» şi căŞu jos. Iar călugării îl ridicară repede, dar el eră mort. Iar pe crucea mormîntuluî i-au scris numele cel urgisit şi aii pomenit de fuga lui din mănăstire, iar maî jos au scris: «şi s’a întors pocăit după o mie de anî!» G. Coşbuc. EXPOSITIA DIN PARIS. * c4»6n Şiua de 14 Aprilie după stilul noii, s’a des-chis la Paris exposiţiunea universală, aştep-tată cu nerăbdare de lumea întregă. Oe sînt aceste exposiţil ? Originea depărtată a acestor măreţe sărbători de progresul omenirii se găsesce în bâlciuri. Precum la noi se face bâlciii într’un ţinut ore-care, adunându-se într’un sat ori oraş negustori din locuri depărtate cu mărfurile lor, tot aşa s’aii făcut în oraşele bogate şi mari de prin alte ţări. Ou vremea s’aii gândit omenii că ar fi nemerit să se adune din mal multe ţări produsele muncii şi s’a ajuns la ideia de exposiţie universală. Francesil aii făcut în cursul veculuî XIX mal multe exposiţil universale. Aii maî făcut şi Nemţii şi Americanii din Statele-Unite. Se pare însă că nicăieri nu s’a dus aşa multă lume ca la Paris. De anî de Zile lucreză Francezii la Exposiţia din anul acesta. Se spun multe lucruri minunate despre cele ce aii să se arate vizitatorilor. Printre minunile de acum, s’ati păstrat şi una din ultima ex-posiţie din 1889, adică turnul Eîffel. Dăm aci înfăţişarea acestui măreţ turn. El se înalţă d’asupra tuturor clădirilor din acel oraş, avend o înălţime de 30Cţ de metri. E o lucrare uriaşă. Totă e de fier; are mal multe caturi şi în fie-care cat sînt birturi, localuri de petreceri, ş. a. In 1867 România pentru prima oră a luat parte www.dacaroinaiiica.ro ALBINA 785 la exposiţia parisiană. Anul acesta ţara nostră va duce acolo tot felul de produse industriale, tot felul de obiecte, cărţi, statistice, etc., din cari streinii Turnul Eiffcl, socotindu-se Înălţimea In raport cu alte edificii ffirtc înalte. cari vor veni acolo să-şî facă ideie de starea în care se află Statul nostru. Dăm aci, după Calendarul Minerveî, pavilionul român în care s’ail aşezat tote aceste lucruri. CONCURS PENTRU PROVERBE. Se deschide intre d-niî Învăţători şi invfiţătdre un concurs pentru care se acordă premii de 400, 200 şi 100 lei, acelora cari vor trimete d-lul I. A. Zâne, str. Armeană 37, Bucurescî, o mai bogată colecţiune de proverbe sau locuţiuni proverbiale, cari lipsesc din colecţiunei de proverbe a d-lul Zâne, şi care se p6te procură pe pre(ul de 40 lei, platibili In rate de 6 lei. www.dacoramanica.ro Pavilionul Român de la Exposiţia din Paris. ALBINA 787 Nascerea şi restignirea Mântuituitorului — Din popor — Se povestesce de bătrâni că pe vremea lui Irod, împăratul Jidovilor, trăia în Betleemul Judeieî un păstor bătrân, de tot bătrân, de lege păgână, cu numele Crăciun. Acest păstor aveâ, Aveâ, măre, aveâ Stâne de ol multe, Multe şi cornute, Cu lina miţosă Ca firul de mătasă, Şi treceâ de om cu va 3 Gr. N. Mafiei, Buhăescî. Trimis tabloul Asaltul de la Griviţa. Sinteţî achitat cu chitanţa 19.003. Al. Pdrvulescu, Ciorogârla, Ilfov. Idem chitanţa 17.661. N. Diaconescu, Gănesci, Vâlcea. Idem chitanţa 19.917. Dr. T. Cerchez, Bârlad. Trimis tabloul. Idem chitanţa 20.926. I. E. Vasiliu, avocat, Galaţi. Idem chitanţa 17.631. Gr. Nicolescu, Slobozia. Idem chitanţa 17.599. Drughiceanu Urîan, Frunzăriţi, Olt. Idem chitanţa 20.910. G. 1. Bădulescu, Călăraşi. Idem chitanţa 17.591. V. Marineseu, înveţ. Ibânesci, Olt. Idem chitanţa 17.070. Andrei Bâdărău, Bivolari, Iaşi. Idem chitanţa 17.217. T. Daniilescu, înveţ. Farcaşa. Suceva. Idem chitanţa 19.586. I. Christea, Vama Constanţa. Idem chitanţa 19.405. Gh. Manolescn, G. Berlad. Idem chitanţa 17.105. G. Oprescu, Bistreţu. Idem chitanţa 19.439. C. Georgescu, Calaloî. Idem chitanţa 17.255 D. C. Bc(,us, Bacani. Idem chitanţa 15.961. Pr. N. Tătărăşanu, Idem chitanţa 19.737. D. Floreseu, înveţ. Poroina-Mare. Idem chitanţa 17.378. Pr. I. Topescianu, Negomir. Idem chitanţa 19.138. Const. V. Griveî, » Idem chitanţa 19.137. Pr. G. Stamati, Măstăcanî. Idem chitanţa 17.031. S. S. Păr. Ven. Peticariu, M-rea Râşca, idem chitanţa 19.058. Gh. S. Cruceanu, G. Ciurea. Idem chitanţa 19.604. Pr. C. Savinescu, Mânzaţi. Idem chitanţa 17.349. D-lui D. Siretcanu, Bacău. Datoriţi pe anul al III-lea curent, anul trecut fiind achitat cu chitanţa 11.986. Pr. P. Georgescu, Ocniţa. Dâmboviţa. Sinteţî achitat pe anul al Il-lea cu chitanţa 16.464 pe anul al III-lea cu 17.648. Păr. O. N. Gafton, Puţenî-Tecuci. Neputendu-ve procură cărţile de vi-sită cerute, v’am înapoiat banii cu man. No. 2601. Abon. pe anul curent e achitat. Pr. St. Popescu, Câluiu. Abon. sf vostre pe anul al III-lea achitat cu chitanţa 19.166 din 3 Noembre 1899, plusul de 1,65 vi l’am înapoiat cu mandat No. 2.602 din 15 Martie 1900. www.dacQFomanica.ro 1 I : Societatea de Basalt Artificial şi de Ceramică de Ia Cotroeeni. Capital social Lei 2.500.0GO deplin versaţi Sobe dc porţe'an albe si colorate Representanţa generală pentru fotă ţara fBucur. Calea Moşilor No. 61. ZWAIFEL & C0.!Ia9'> s,r- Mitropoliei No. 2. (Calaţi, etr. Egalităţii No. 46. GRADINA PREOTUL ILIE Biserica Cotroeeni. — Bucurescl. Arbori fructiferi, Arbori pentru şosele, Arbori altoiţi de ornament, Arbuşti, Plante urcătore, Bratjî, Pinj austriacî, Thuia şi altele. — Stupi, Trandafiri. Cine voesce să se îmbogăţescă in scurt timp să cităscă cartea: CULTURA PRUNULUI Şi EABRICAŢIUNEA ŢUICII DE LDCA FORTUNATU Se vinde la tote librăriile. DE ÎNCHIRIAT Strada Regală No. 14. o locuinţă. Strada Stavropoleos No. 15, mai multe locuinţe. Str. Lipscani No. 1, mai multe locuinţe. Informaţiunî se pot lua la direcţiunea societăţii «Dacia-România°, ^ strada Vămei No. 3. Cel maî mare şl cel mai vast magasin din Ţară şi singurul care vinde eftin LA TOATE SEZOANELE Bucurescî, Calea Victoriei 27, lingă Poliţia Capitalei. Ghete pentrn bărbaţi De vax cu elastic, 12,95, 11,95, 10,95 » » extra-fine, 13,95, 12,95, 11,95 » » cu şirete, 13,95, 12,95, 11,95 Ghete de lack pentru salon cu elastic şi şirete, 12,95,11,95 de lack întregi, 14,95 13,95 » » facon Klappe, 15,95 » » pentru d-niiofiţ. 14,95,13,95 » » cu nasturi, 15,95, 14,95 » glace vax cu nasturi, 15,95,14,95 » chevr. cu elastic. 15,95,14,95,13,95 » » nasturi, 16,95 Ghete color, simple, 13,95, 12,95 » » beseţurî, 14,95, 13,95 » » şirete, 14,95, 13,95, 12,95 » » nasturi, 14,95, 13,95 » » » piele rus. 15,95,14,95 Pantofi pentru bărbaţi De gems, 10,95, 9,95, 8,95 cnevreaux american, 9,95 » » franţuzesc, 12,95 « color. 11,95, 10,95, 9,95, 8,95 « » piele rusescăy 12,95, 11,95 Ghete pentrn dame De gems, 9,95, 8,95, 7,95 » chevreaux, 13,95,12,95, 11,95, 10,95 » » ext. fine, 15,95,14,95,13,95,12,95 » » High-Liffe, 16,95 » color. 12,95, 11,95, 10,95 » » High-Liffe, 15,95, 14,95 » » extra-fine, 13,95, 12,95, 11,95 Pantofi pentrn dame Colori şi negre, 9,95, 8,95, 7,95, 6,95 5,95, 4.95. Ghete pentru băcţi, fete şi copil Pentru băeţî, 9,95, 8,95, 7,95, 6,95 » fete 6,95, 5,95, 4,95 » copii 5,95, 4,95, 3,95, 2,95 Numai la tote sezonele se pote găsi încălţăminte bună şi cu preţuri fabulose de eftine. Magasinul la tote Sesoncle lingă Poliţiă. Bucurescî, Calea Victoriei 27, Bucurescî. 5% Cupon de reducţie pentru cititorii Albinei. Cititorii revistei vor av£ un scăţjemint de 6% din preţurile însemnate, presentând cuponul. Institutul de Arte Grafice CAROL GOBL, Strada Ddmneî 16.—Bucurescî. www.dacoromanica.ro